• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
ApC_IcE schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:06:
Wat is jullie ervaring met blitzwolf kabels?
Ik heb er 3 voor de iphone waarvan 2 stuk binnen een jaar.
Ligt gewoon op het bureau en een van de pinnetjes op de lightning kant is zwart.
Volgens mij is het niet zo gesteld met de kwaliteit
Maand geleden zo'n setje van 5 gekocht waarvan de kortste DOA was. Voor mij dus geen Blitzwolf kabels meer.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-11 12:28

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Swift92 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:57:
Vandaag de Roidmi 2s binnen gekregen. Had verwacht dat hij het wel zou doen op een Suzuki Swift maar ben bang dat ik een adapter nodig heb. Mijn aansluiting is totaal anders dan die 2 voorbeelden die Xiaomi geeft. Heb ik een adapter nodig? Heb gegoogled maar verder dan die 2 voorbeelden kom ik niet:
[afbeelding]
Je hebt een adapter nodig ja of je bouwt 'n andere socket in je auto. Je aansluiting is niet veel anders, je mist alleen 2 pinnetjes die naar binnen komen om contact te maken met de Roidmi.

• MasterStig
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-11 21:35
Swift92 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:57:
Vandaag de Roidmi 2s binnen gekregen. Had verwacht dat hij het wel zou doen op een Suzuki Swift maar ben bang dat ik een adapter nodig heb. Mijn aansluiting is totaal anders dan die 2 voorbeelden die Xiaomi geeft. Heb ik een adapter nodig? Heb gegoogled maar verder dan die 2 voorbeelden kom ik niet:
[afbeelding]
Had dit laatst bij een vriend, zat in zijn auto en kreeg hem er ook niet in. Blijkbaar zijn er twee typen, de sigarettenaansteker (waar 'ie wel inpaste) en de gewone 12 volt aansluiting (waar jij hem in wilt stoppen volgens mij). Kijk even of je een sigarettenaansteker hebt.

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 22:21
Eric_Cantona schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:15:
[...]
Je hebt een adapter nodig ja of je bouwt 'n andere socket in je auto. Je aansluiting is niet veel anders, je mist alleen 2 pinnetjes die naar binnen komen om contact te maken met de Roidmi.
Ah oke. Dan ga ik een adapter halen. Bedankt :).
MasterStig schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:21:
[...]
Had dit laatst bij een vriend, zat in zijn auto en kreeg hem er ook niet in. Blijkbaar zijn er twee typen, de sigarettenaansteker (waar 'ie wel inpaste) en de gewone 12 volt aansluiting (waar jij hem in wilt stoppen volgens mij). Kijk even of je een sigarettenaansteker hebt.
Schijnbaar heeft mijn auto geen sigaretten aansteker (ik heb hem nog niet gevonden in ieder geval). Dacht dat die aansluiting gewoon een sigaretten aansteker was maar niet dus :'(
Achja dan maar een adapter kopen.. Bedankt voor je antwoord.

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:17
Swift92 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 23:50:
[...]
Ah oke. Dan ga ik een adapter halen. Bedankt
In mijn mazda 2 zit ook een zo'n aansluiting. Ik heb een klein stukje metaal onderin gelegd. Precies in het 'kuiltje' in het midden. De roidmi maakt nu contact en werkt bij mij.
Aangezien de roidmi er strak inzit en toch niet gewisseld hoeft te worden met een ander ding is dit voor mij een goede oplossing.

Verwijderd

Mmm ik zou dat toch niet adviseren en gewoon veilig voor een adapter gaan, metaal in je 12V aansluiting terwijl je auto trilt en beweegt is op zijn zachtst gezegd een slecht plan.

Je loopt wanneer je die RodMi er toevallig uit hebt een aanzienlijk risico op kortsluiting of zelfs brand wanneer dat plaatje metaal lostrilt en aan de wandel gaat. (tenzij je dat plaatje muurvast hebt zitten met een klodder epoxy)

Betere oplossingen zijn een verse inbouw socket halen (dat is 2 stekkertjes verwisselen of wat solderen) of gewoon het simpelst een adapter er omheen.

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Ik heb nu aan aantal BUBM hoesjes/mapjes binnen die ik via AliExpress heb besteld, erg handig om kabeltjes, usb-sticks etc op te ruimen,

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11 09:42
WhySoSerious? schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:26:
Honor Note 8 128GB gekocht bij Flosmall, omdat die hier goedkoper was en voor €5 extra heb je EU customs insurance. Wat gaat dat snel zeg bij DHL, in 2 dagen al in Duitsland en misschien morgen al in huis :)

http://www.dhl.nl/content...?AWB=5135123232&brand=DHL
En vandaag binnen! Echt snel dit en niks extra's hoeven te betalen! Hoe doet die winkel dat? :P Bij DHL is de kans toch altijd groter?

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.io/gpptwfxhn/IMG_20160826_112626.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 26-08-2016 11:33 ]

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
WhySoSerious? schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

En vandaag binnen! Echt snel dit en niks extra's hoeven te betalen! Hoe doet die winkel dat? :P Bij DHL is de kans toch altijd groter?

[afbeelding]
Bij DHL zou het kunnen dat je achteraf nog een rekening krijgt...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
dodge_911 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:51:
[...]

Bij DHL zou het kunnen dat je achteraf nog een rekening krijgt...
Tegenwoordig zelfs vooraf, via SMS krijg je dan een betalingsverzoek. Terwijl je pakket nog in China ligt.

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 17:47
WhySoSerious? schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Ik vermoed omdat er niet opstaat dat er een telefoon inzit maar een intercom en screenprotector. Zal wel een factuur aan de buitenkant zitten (bij hebben gezeten) die een (te) lage waarde aangeeft. (Als ik je tracking zo bekijk, is de douane inklaring in eerste instantie in China gedaan woensdagavond)

• WhySoSerious?
dutchgio schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:53:
[...]

Tegenwoordig zelfs vooraf, via SMS krijg je dan een betalingsverzoek. Terwijl je pakket nog in China ligt.
Ja klopt, dat had ik een keer met een chinese tablet. Nou ja ik wacht het wel af :)
TravockMD schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Ik vermoed omdat er niet opstaat dat er een telefoon inzit maar een intercom en screenprotector. Zal wel een factuur aan de buitenkant zitten (bij hebben gezeten) die een (te) lage waarde aangeeft. (Als ik je tracking zo bekijk, is de douane inklaring in eerste instantie in China gedaan woensdagavond)
Klopt dat staat er op. De telefoon zat nog in een aparte doos en er zat wel een soort van factuur in de zak.

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.io/wccjdk6xd/IMG_20160826_120830.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door WhySoSerious? op 26-08-2016 12:15 ]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

WhySoSerious? schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Ja klopt, dat had ik een keer met een chinese tablet. Nou ja ik wacht het wel af :)

[...]

Klopt dat staat er op. De telefoon zat nog in een aparte doos en er zat wel een soort van factuur in de zak.

[afbeelding]
Die Chinese factuur is zo te zien nep. Niet de standaard wettelijke layout en de prijs klopt niet. Mate 8 128GB kost ¥ 4399.00, geen ¥1999 (de goedkoopste Mate 8 is ¥ 2799)
Met die factuur kan je dus vrij weinig. (zeker als je een Honor Note 8 besteld had, dan had er 荣耀 NOTE 8 moeten staan, en dan nog is de prijs verkeerd :P )

• WhySoSerious?
Kenzi schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Die Chinese factuur is zo te zien nep. Niet de standaard wettelijke layout en de prijs klopt niet. Mate 8 128GB kost ¥ 4399.00, geen ¥1999 (de goedkoopste Mate 8 is ¥ 2799)
Met die factuur kan je dus vrij weinig. (zeker als je een Honor Note 8 besteld had, dan had er 荣耀 NOTE 8 moeten staan, en dan nog is de prijs verkeerd :P )
Haha ja nu zie ik het ook, dat is inderdaad een andere telefoon en ¥ 1999 = € 17,62 :D

[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 26-08-2016 13:13 ]

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

HellBeast

Oh My GoT!

WhySoSerious? schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Haha ja nu zie ik het ook, dat is inderdaad een andere telefoon en ¥ 1999 = € 17,62 :D
Wat een boefjes! Ik heb een Mi band 2 besteld van Aliexpress en waarschijnlijk zal ik minder geluk hebben.

Beauty is in the eye of the beerholder

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-11 15:42
Ik ben nog steeds aan het wachten tot ze bij Oppomart mij het geld terugstorten van de Le Max 2 die ik retour had gestuurd. Volgens de tracking is deze 4 dagen geleden afgeleverd.

Nu ben ik aan het kijken naar een 64gb Mi5. Kan hem voor $362 via Oppomart bestellen met 8-12 dagen shipping en geen belasting, maar kan hem ook voor exact dezelfde prijs via Top One van AE laten komen met DHL.

Wat zou jullie voorkeur hebben? Kom bij Top-One ook niets vinden over de garantie eigenlijk, terwijl het bij Oppomart 1 jaar is.

• dutchgio
WhySoSerious? schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Waarom houden ze sowieso de Japanse Yen aan in China? :o

• WhySoSerious?
ivo001 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:55:
Ik ben nog steeds aan het wachten tot ze bij Oppomart mij het geld terugstorten van de Le Max 2 die ik retour had gestuurd. Volgens de tracking is deze 4 dagen geleden afgeleverd.

Nu ben ik aan het kijken naar een 64gb Mi5. Kan hem voor $362 via Oppomart bestellen met 8-12 dagen shipping en geen belasting, maar kan hem ook voor exact dezelfde prijs via Top One van AE laten komen met DHL.

Wat zou jullie voorkeur hebben? Kom bij Top-One ook niets vinden over de garantie eigenlijk, terwijl het bij Oppomart 1 jaar is.
Ik heb net goede ervaring gehad met Flosmall ;)

https://flosmall.com/products/xiaomi-mi5

Als je een account aanmaakt krijg je een coupon in je mail van 5% korting.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 26-08-2016 14:13 ]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dutchgio schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:58:
[...]

Waarom houden ze sowieso de Japanse Yen aan in China? :o
Niet.

¥ = Yuan of Yen. Het is hetzelfde kanji / karakter.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ivo001 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:55:

Als je bij Oppomart 1 jaar garantie en geen belasting hebt, waarom zou je dan kijken naar AE via DHL? Kans is bij die laatste heel reëel dat je wel invoer/btw moet betalen.

• dutchgio
Kenzi schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:02:
[...]

Niet.

¥ = Yuan of Yen. Het is hetzelfde kanji / karakter.
Dan is het omgerekend ~265 euro en niet 17 zoals hierboven staat. :)

• ivo001
ralph075 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

Als je bij Oppomart 1 jaar garantie en geen belasting hebt, waarom zou je dan kijken naar AE via DHL? Kans is bij die laatste heel reëel dat je wel invoer/btw moet betalen.
Via Top One betaal je ook geen invoerrechten. Gaat via UK en veel tweakers hebben daar ook goede ervaringen mee. Volgens mij leveren die vaak al in 5 werkdagen ofzo.

• WhySoSerious?
dutchgio schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Dan is het omgerekend ~265 euro en niet 17 zoals hierboven staat. :)
Dan had ik het verkeerd of ze zijn niet zo slim bij de douane :+

• ralph075
  • Niet online
ivo001 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Via Top One betaal je ook geen invoerrechten. Gaat via UK en veel tweakers hebben daar ook goede ervaringen mee. Volgens mij leveren die vaak al in 5 werkdagen ofzo.
Ah, ja, dat wist ik niet, dan is de keuze wellicht wat lastiger idd.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ivo001 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Inderdaad, vandaag wordt is de 3e afgeleverd bij mij. Allemaal probleemloos en binnen 5 werkdagen geleverd!

edit: ik woon blijkbaar 19 minuten rijden van het sorteercentrum af, die was er wel heel snel

[ Voor 11% gewijzigd door mrwolf op 26-08-2016 15:37 ]

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 16:04
Weet iemand of er momenteel veel vertraging is met de afhandeling van buitenlandse post door PostNL ofzo?

Ik heb tien dagen terug iets besteld in Maleisië, en de tracking is na 17 augustus niet meer geüpdatet. Ook werkt de code nog altijd niet op internationalparceltracking.com, terwijl ik gewend ben dat buitenlandse pakketjes na binnenkomst in Nederland al vrij snel vindbaar zijn met de buitenlandse tracking-code.

Moet ik me al zorgen maken?

.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
17 Aug 2016 23:15:45PM Item dispatched out AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE MPC PMIH (KLIA) 
17 Aug 2016 23:06:30PM Item processed MPC PMIH (KLIA) MPC PMIH (KLIA) 
17 Aug 2016 23:06:30PM Item processed at MPC PMIH (KLIA) MPC PMIH (KLIA) 
16 Aug 2016 20:20:39PM Item dispatched out MPC PMIH (KLIA) MAIL PROCESSING CENTER BUTTERWORTH 
16 Aug 2016 20:20:39PM Item dispatched out MPC PMIH (KLIA) MPC BUTTERWORTH 
16 Aug 2016 19:06:59PM Item processed MAIL PROCESSING CENTER BUTTERWORTH 
16 Aug 2016 15:11:31PM Item dispatched out MPC BUTTERWORTH POST OFFICE PULAU TIKUS 
16 Aug 2016 15:10:26PM Item posted over the counter POST OFFICE PULAU TIKUS

Catch a smile out there!

• dutchgio
Nee, het gaat gewoon wat traag momenteel. Wellicht vakantie ofzo... O-)
Had al ruim voor de zomer(juni) wat besteld, dat kwam deze week pas binnen. In 2 gevallen, beide rond dezelfde tijd besteld en dus rond dezelfde tijd, vrij laat, ontvangen.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 12:08
M'n zakmes welke ik op 13/8 bij GearBest had besteld was vandaag al binnen. Het werd verzonden met PostNL en werd ook gewoon thuisbezorgd. M'n eerste positieve ervaring met GearBest :) hopelijk binnenkort nog een pakje met nog wat zakmesjes :+ M'n motortje van Banggood zal rond dezelfde tijd aankomen denk ik.

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 19:32
Ik heb van de week een usb-kabel (blitzwolf) besteld uit china (eu warehouse). Klik ik op het tracknummer, krijg ik deze melding te zien:

Arrived at PostNL – Item not allowed (X-ray) and rejected

Waarom zou een usb-kabeltje rejected worden? Meer mensen ervaring mee?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 16:04
nichan schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:13:
Ik heb van de week een usb-kabel (blitzwolf) besteld uit china (eu warehouse). Klik ik op het tracknummer, krijg ik deze melding te zien:

Huh? Uberhaupt nog nooit gezien die melding!

Catch a smile out there!

• nichan
Glenfiddich schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:42:
[...]

Huh? Uberhaupt nog nooit gezien die melding!
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/6fe676c14e834d97e9b59ee033ea973e

https://gyazo.com/6fe676c14e834d97e9b59ee033ea973e

[ Voor 12% gewijzigd door nichan op 26-08-2016 17:44 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 12:08

Probeer die code eens op http://internationalparceltracking.com. Als het goed is staat er dan een 3S code die je bij de gewone PostNL site kan gebruiken. Misschien kun je daarmee verder komen.

• nichan
Ronald8 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:05:
[...]

Probeer die code eens op http://internationalparceltracking.com. Als het goed is staat er dan een 3S code die je bij de gewone PostNL site kan gebruiken. Misschien kun je daarmee verder komen.
Die code werkt daar niet helaas, moet een 3s-code zijn

• ralph075
  • Niet online

Geen idee, maar ik zie die X-ray melding de laatste tijd wel vaker voorbij komen in topics. Waar dat opeens vandaan komt :?

[ Voor 3% gewijzigd door ralph075 op 26-08-2016 18:14 ]

Verwijderd

ralph075 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:12:
[...]

Geen idee, maar ik zie die X-ray melding de laatste tijd wel vaker voorbij komen in topics. Waar dat opeens vandaan komt :?
Ik denk dat sommige sellers gewoon denken "Hmm een nederlander?! Laat ik ff een zakje wiet erbij doen. Zou ie vast leuk vinden want stereotype."

Ik heb pas ook nog powerbanks, lithium-ion batterijen en normale batterijen besteld en goed aangekomen. Nog nooit die X-ray melding gehad *klopt af*

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik ben de laatste dagen, met het goeie weer, een beetje in de weer geweest met een BlitzWolf BW-L1.
Ik wou zo 'n zonnepaleen eigenlijk al heel lang hebben :)
Harness some sunshine into some powerbanks, dat idee, zeg maar :)

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 12:51
sww89 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:51:
[...]

Ah dat zal een hoop verklaren. Sinds juni ben ik aardig aan het shoppen geweest, en twee producten die ik apart heb besteld op 20 juli zijn nog steeds niet binnen. Verzonden met Laos wat ik kon achterhalen door dit topic. Ik heb na die tijd nog diverse andere dingen besteld en wel gewoon vlot binnen.

Ik heb wel een resend aangevraagd en gekregen gisteren omdat ik echt dacht dat de boel verloren was gegaan omdat ik een levertijd van vijf weken (inmiddels, en loopt op) niet gewend ben. Kijken hoe het nu gaat.
Hier ook een paar bestellingen gedaan bij BG en zie dat deze verstuurd zijn met Laos post. Niet zo erg blij mee wegens dat mijn vorige zending er 2 maand over gedaan heeft.

Trouwens na mijn eerste zeer negative Gearbest ervaring vorig jaar kan ik nu blij melden dat de 2 bestellingen die ik nu heb gedaan perfect binnen de 2 dagen aankwamen.
1 was een spotgoedkope aanbieding van een 60GB ssd voor $15 die zeer goed presteerd en die met een sata naar usb3.0 kabel nog steeds sneller is dan de snelste usb stick of kaart.
Dankzij Dodge zijn reviews ook maar ff, mijn eerste Chinese mes, een Ganzo G727M gekocht en voor die prijs is het een superding.

Voor de zaklicht fanaten is dit een goede aanbieding http://www.banggood.com/A...Flashlight-p-1026854.html

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Glenfiddich schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:00:
Weet iemand of er momenteel veel vertraging is met de afhandeling van buitenlandse post door PostNL ofzo?

Ik heb tien dagen terug iets besteld in Maleisië, en de tracking is na 17 augustus niet meer geüpdatet. Ook werkt de code nog altijd niet op internationalparceltracking.com, terwijl ik gewend ben dat buitenlandse pakketjes na binnenkomst in Nederland al vrij snel vindbaar zijn met de buitenlandse tracking-code.

Moet ik me al zorgen maken?
Same here, het gaat gewoon langzaam.

Ik kreeg gisteren me blitzwolf kabels binnen (3 stuks ) :) iets meer dan een week over gedaan.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-11 13:12
Net de blitzwolf BW-LT4 ledlamp besteld, het grotere broertje van de BW-LT3 die ik al had.

Fijn voor in de tent boven de loungeset.

http://eu.banggood.com/Wh...-Light-wp-Eu-1030228.html

[ Voor 0% gewijzigd door puntje013 op 27-08-2016 10:44 . Reden: Typo ]

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 14:13

Ik had precies hetzelfde.
Ik heb hierover contact opgenomen met Banggood en zij hebben mij het geld teruggegeven.

• nichan
daanb14 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:12:
[...]

Ik had precies hetzelfde.
Ik heb hierover contact opgenomen met Banggood en zij hebben mij het geld teruggegeven.
Kon je niet nog een keer je product laten bezorgen? Ik wil dat product graag hebben, niet mijn geld terug.

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 14:13
nichan schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:20:
[...]

Kon je niet nog een keer je product laten bezorgen? Ik wil dat product graag hebben, niet mijn geld terug.
Dat kan ook, maar de aanschafprijs was nu goedkoper dan de eerste keer dus leverde het wat op >:)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11 16:00

sjaool

Every life should have 9 cats

nichan schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:09:
[...]

Die code werkt daar niet helaas, moet een 3s-code zijn
Heb je het wel geprobeerd dan? Je krijgt automatisch de 3S code als PostNL de buitenlandse trackingcode al omgezet heeft. Gewoon de buitenlandse trackingcode invullen met je eigen postcode.

"When you grow up your heart dies"

• nichan
sjaool schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Heb je het wel geprobeerd dan? Je krijgt automatisch de 3S code als PostNL de buitenlandse trackingcode al omgezet heeft. Gewoon de buitenlandse trackingcode invullen met je eigen postcode.
ja dit kreeg ik als melding:

Pakket niet gevonden
Sorry, we kunnen de gegevens van uw pakket niet vinden. Controleert u alstublieft de barcode of neemt u contact op met de verzender van het pakket voor meer informatie.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11 16:00

sjaool

Every life should have 9 cats

nichan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:52:
[...]

ja dit kreeg ik als melding:

Pakket niet gevonden
Sorry, we kunnen de gegevens van uw pakket niet vinden. Controleert u alstublieft de barcode of neemt u contact op met de verzender van het pakket voor meer informatie.
Dan is je pakket waarschijnlijk dus automatisch tussenuit gepikt door de scanner. Misschien dat er daarna nog een handmatige controle plaatsvindt en je alsnog je pakketje krijgt? Ik heb eigenlijk geen idee. Contact opnemen met de webshop is natuurlijk altijd een optie. Het zou mij alleen niks verbazen als ze aan je vragen om nog een paar dagen geduld te hebben. ;)

"When you grow up your heart dies"

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:24
*knip* lees de topicwaarschuwing

[ Voor 95% gewijzigd door gambieter op 27-08-2016 18:11 ]

• nichan
Ik heb bijna 3 weken geleden een powerbank van xiaomi bij banggood besteld. Ik heb geen trackingnummer toegevoegd. Wordt dit pakketje gewoon in mijn brievenbus bezorgd? Lijkt me wel toch, zo groot is het niet.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:38

Kennis van mij heeft dit pas ook gehad met een Xiaomi powerbank besteld bij Tinydeal.
Ze heeft navraag gedaan bij PostNL die wisten niet wat ze ermee aan moesten.
(raar want de melding komt van hun systeem af...)
Ze heeft contact opgenomen met de webshop die hebben het geld terug gestort.
Ze heeft nu opnieuw besteld bij een andere webshop maar of dit uit zal maken weet ik niet.
Geen idee wat PostNL aan het doen is.

• nichan
HoppyF schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

Kennis van mij heeft dit pas ook gehad met een Xiaomi powerbank besteld bij Tinydeal.
Ze heeft navraag gedaan bij PostNL die wisten niet wat ze ermee aan moesten.
(raar want de melding komt van hun systeem af...)
Ze heeft contact opgenomen met de webshop die hebben het geld terug gestort.
Ze heeft nu opnieuw besteld bij een andere webshop maar of dit uit zal maken weet ik niet.
Geen idee wat PostNL aan het doen is.
Toevallig, heb ik net over gepost :)
Ik heb wel bij banggood besteld en zonder tracknummer dus misschien dat dat een ander verhaal is. Wel zuur dat dingen zo lopen, zeker als postnl zo'n reactie geeft, daar kun je niks mee.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:38
nichan schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

Toevallig, heb ik net over gepost :)
Ik heb wel bij banggood besteld en zonder tracknummer dus misschien dat dat een ander verhaal is. Wel zuur dat dingen zo lopen, zeker als postnl zo'n reactie geeft, daar kun je niks mee.
Ze had ook geen trackingnummer maar het pakket was wel gewoon in NL aangekomen.
Heeft dus niets te maken met gevaarlijke stoffen zoals benzine o.i.d.
Een powerbank mag gewoon verstuurd worden.
Duizenden worden er dagelijks verstuurd.
De reactie van PostNL is onbegrijpelijk want ze moeten toch uit kunnen leggen waarom een pakket geweigerd wordt?
Wellicht krijgt iemand met een soortgelijke melding wel een keer uitleg van PostNL.

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-11 14:51
*knip" geen aankoopadviesvragen, zie topicwaarschuwing

[ Voor 91% gewijzigd door gambieter op 28-08-2016 11:27 ]

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Kreeg deze xiaomi oplader net in de mail van gearbest. Ofcourse it's Xiaomi dus de elektronica zal wel snor zitten. Maar vraag me toch af of er al ervaringen/teardowns hier van/mee zijn?

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sibrand schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:01:
Kreeg deze xiaomi oplader net in de mail van gearbest. Ofcourse it's Xiaomi dus de elektronica zal wel snor zitten. Maar vraag me toch af of er al ervaringen/teardowns hier van/mee zijn?
Max. output is 2.4A over vier poorten. Wordt je niet echt blij van.

EDIT: blijkbaar max. 7A over vier poorten (ofwel zo'n 1.75A per poort), zie hier.
Let wel; ding heeft een US-plug ofwel je mag gaan werken met die brakke US-EU adapters. :/

Over laders gesproken; de Blitzwolf 2x USB wall charger met Quick Charge 3.0 kost bij Banggood momenteel maar $9,99.
Goedkoper dan de versie zonder QC en goedkoper dan de versie met QC2.0.

[ Voor 49% gewijzigd door Piet91 op 28-08-2016 17:15 ]

• Sibrand
  • Nu online
Piet91 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

EDIT: blijkbaar max. 7A over vier poorten (ofwel zo'n 1.75A per poort), zie hier.
Let wel; ding heeft een US-plug ofwel je mag gaan werken met die brakke US-EU adapters. :/
Ah juist, zie nu pas hoe het ding voorzien wordt van prik. Thanks daarvoor. Had gehoopt op een C8 (toch?) aansluiting. Helaas, dan maar wachten tot er weer een goede deal komt voor de blitzwolf 5 poorts!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 18:45

Mentalist

[avdD]

Piet91 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

In Nederland mag je die adapters niet eens verkopen. Voldoet niet aan de normen, het geleidende deel van de pennen van een eurostekker mag niet helemaal doorlopen. Ik weet eigenlijk niet of je ze als consument mag invoeren.

Nu zijn die US-pluggen imho sowieso waardeloos. Als ze gewoon veilige stekkers zouden hebben daar hadden ze een hoger voltage kunnen voeren op het spanningsnet met minder verliezen tot gevolg..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• nichan
HoppyF schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Ze had ook geen trackingnummer maar het pakket was wel gewoon in NL aangekomen.
Heeft dus niets te maken met gevaarlijke stoffen zoals benzine o.i.d.
Een powerbank mag gewoon verstuurd worden.
Duizenden worden er dagelijks verstuurd.
De reactie van PostNL is onbegrijpelijk want ze moeten toch uit kunnen leggen waarom een pakket geweigerd wordt?
Wellicht krijgt iemand met een soortgelijke melding wel een keer uitleg van PostNL.
Ik kijk net in de brievenbus. Rara wat ligt daar. De powerbank!
Heb met de 3s-code op het pakketje even gekeken wat er hier in NL gebeurd is:

za 27 aug.19:22NLZending in brievenbus
za 27 aug.10:29NLBezorger is onderweg
za 27 aug.09:45NLZending gesorteerd in sorteercentrum
za 27 aug.00:41NLZending gesorteerd in sorteercentrum
vr 26 aug.20:59NLEerste bezorgpoging niet geslaagd. Tweede poging volgt
vr 26 aug.10:23NLBezorger is onderweg
vr 26 aug.10:19NLZending gesorteerd in sorteercentrum
do 25 aug.22:50NLZending gesorteerd in sorteercentrum
do 25 aug.22:50NLZending is ontvangen door PostNL

• nichan
gangsta_playa schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Ik heb zelf een tiental kabels (vraag me niet waarom zoveel) van aukey. Ze zijn van zeer goed kwaliteit en hebben ook weinig weerstand. (http://www.aliexpress.com...id/1830134_506598146.html neem ik altijd)
Ik keek daar ook even naar. http://nl.aliexpress.com/.../1830134_32570083760.html Daar stond deze suggestie bij: http://nl.aliexpress.com/...g-galaxy/32687009092.html

Heb die 2e besteld, lijkt me een prima kabel. Scheelt toch weer de helft he :9

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
nichan schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:52:
[...]

Ik keek daar ook even naar. http://nl.aliexpress.com/.../1830134_32570083760.html Daar stond deze suggestie bij: http://nl.aliexpress.com/...g-galaxy/32687009092.html

Heb die 2e besteld, lijkt me een prima kabel. Scheelt toch weer de helft he :9
Had je beter deze kunnen nemen : http://nl.aliexpress.com/...114.13010608.0.107.xjvESr
Genuine Aukey voor een paar centen meer als dan jouw blatant ripoff onbekende kabeltje ;)

[ Voor 1% gewijzigd door dodge_911 op 28-08-2016 20:39 . Reden: fixed for nichan ]

• nichan
dodge_911 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:20:
[...]

Had je beter deze kunnen nemen : http://nl.aliexpress.com/...114.13010608.0.107.xjvESr
Genuine Aukey voor een paar centen meer als jouw blatant ripoff onbekende kabeltje ;)
ah thanks. Die bestel ik ook wel, ff kijken of ik die andere kan annuleren.

Het is trouwens meer dan jouw kabeltje ;)

Verwijderd

Beste Tweakers leden,
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor deze vraag maar ik ga de vraag wel stellen, hopelijk beantwoorden jullie deze vraag. Ik vroeg me af of ik belastingen en alle toeslagen moet betalen als het product (Hubsan H501s) uit een Europees warenhuis komt, zoals een warenhuis uit Spanje of Duitsland. Ik heb een link van het product en ik wil het kopen bij Geekbuying, die Spaanse, Duitse en een Engels warenhuis hebben: http://www.geekbuying.com...r-RTF---Black-363291.html alvast bedank :)

Groeten,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 21:14 ]

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-11 12:46
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:12:
Beste Tweakers leden,
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor deze vraag maar ik ga de vraag wel stellen, hopelijk beantwoorden jullie deze vraag. Ik vroeg me af of ik belastingen en alle toeslagen moet betalen als het product (Hubsan H501s) uit een Europees warenhuis komt, zoals een warenhuis uit Spanje of Duitsland. Ik heb een link van het product en ik wil het kopen bij Geekbuying, die Spaanse, Duitse en een Engels warenhuis hebben: http://www.geekbuying.com...r-RTF---Black-363291.html alvast bedank :)

Groeten,
Daarom bestaat de EU. Zo heb ik ook mijn multi media autoradio besteld. Vrij verkeer van handel en goederen.
Lidl heeft deze week dit in de aanbieding :) https://www.lidl-shop.nl/Parrot-Bebop-Drone/p100199952

[ Voor 62% gewijzigd door Wasabi! op 28-08-2016 21:43 ]

• vortexnl1982
  • Laatst online: 11-11 11:50
Iemand ervaring met garantie met gearbest ? Mijn Mini 0806 dashcam heeft nooit goed gewerkt (sdcard wordt niet herkend) en ze doen me nu de volgende "aanbieding" :
Please review our possible solutions:

1)Keep the item and accept partial refund on GB Wallet (credit).
We can offer refund 35 USD on your wallet and reward you with extra points(e.g. If your refund is 1USD = 5 points ,3USD =3*5 points => get 15 points etc). This amount can be used for your future orders.

2)Resend the item with partial price and shipping fee.
We kindly ask you pay 35 USD for reshipping and handling fee.
In that case, you will receive the item 10 to 25 working days after dispatch date.
Ben het er niet echt mee eens, ik vind het een DOA want het heeft nooit goed gewerkt.

Verwijderd

Heeft iemand toevallig iets soortgelijks als dit besteld in China?
http://webshop.originalcu...eper-cupkeeper-black.html

Vind deze net even te duur eigenlijk...

• boldy31
  • Laatst online: 06-02-2021
vortexnl1982 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:42:
Iemand ervaring met garantie met gearbest ? Mijn Mini 0806 dashcam heeft nooit goed gewerkt (sdcard wordt niet herkend) en ze doen me nu de volgende "aanbieding" :

[...]

Ben het er niet echt mee eens, ik vind het een DOA want het heeft nooit goed gewerkt.
Good luck, Gearbest staat voor Goedkoop... niet voor Aftersales. Heb zelf van de 10 android box dat ik gekocht had, 4 die haperden en niet eens nieuw waren. Van 5 Mi1S bandjes twee al uitgepakt enzovoort. Een Android box had ik naar Nederlands postbus gestuurd en heb bijna één maand gewacht via Paypal claim om mijn geld terug te krijgen, nergens op hun website staat het adres om een defecte zending terug te sturen? Zelf voor meer dan 5000€ besteld en krijg altijd dwaze vragen met hun stomme ticket systeem waar je weken naar mekaar stuurt en dan sturen ze je gewoon dezelfde standaard mails terug, Gearbest is alleen goed voor de goedkoop, meer niet. Een beetje Russische roulette, Banggood is vele malen beter en is tegenwoordig echt wel scherpere prijzen aan het hanteren.

[ Voor 4% gewijzigd door boldy31 op 29-08-2016 22:23 ]

[...]

Ik weet dat ze het DOA beleid gaan aanpassen maar in dit geval PayPal/creditcard maatschappij inschakelen en niet op hun aanbieding in gaan.

• vortexnl1982
Bedankt voor de Gearbest tips. Ik heb een paypal geschil aangemaakt.

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-11 21:09

ITsEZ

parttime all-rounder

vortexnl1982 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:41:
Bedankt voor de Gearbest tips. Ik heb een paypal geschil aangemaakt.
In mijn ervaring is reageren op een dergelijk ticket met een standaard zin als "I would like a full refund on paypal" voldoende om ze het toch terug te laten storten... Kan een kwestie van geluk zijn hoor.

What you see is always what you get.

• vortexnl1982
ITsEZ schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:23:
[...]

In mijn ervaring is reageren op een dergelijk ticket met een standaard zin als "I would like a full refund on paypal" voldoende om ze het toch terug te laten storten... Kan een kwestie van geluk zijn hoor.
Nu via PayPal gespeeld en ik krijg nu 5 USD extra 'vergoeding':
1)Keep the item and accept partial refund of 40USD on payment account . 2)Resend the item with partial price and shipping fee. We kindly ask you pay 20 USD for reshipping and handling fee. In that case, you will receive the item 10 to 25 working days after dispatch date.
Heb het volgende geantwoord:
I do not agree with your proposal, the dashcam is dead on arrival. It never worked correctly and I do not agree that I need to pay for a faulty product. Please provide a new dashcam or give a full refund.
Zoals gezegd heeft Gearbest een nieuw DOA beleid waarbij je binnen 3 dagen na ontvangst de DOA moet melden. De verzendkosten naar China worden ook vergoed (met een maximum van $50). Daarna krijg je volledige terugbetaling van je aankoop en verzendkosten naar je GB Wallet maar je kunt altijd proberen om het naar je PayPal te laten overmaken (houd er wel rekening mee dat PayPal kosten in rekening brengt).
3 Day Dead on Arrival (DOA) Guarantee
If your item arrives damaged or is not working, please follow the warranty process and contact our Support Center for RMA authorization within 3 days of receiving your order. The associated item will be exchanged with a new product free of charge (we will reimburse the return shipping cost), or you can choose to receive a full refund. Enjoy total peace of mind: every single purchase is 100% risk-free each time you shop at GearBest.

Special Notes:
1. Customers must first send a clear photo or video of the damaged or defective product before we can consider issuing a RMA authorization.
2. Customers need to pay the return shipping fee first. After GearBest has received the product return and confirmed the DOA, the return shipping fee cost will be fully refunded. If our technical staff determine the item is not DOA, GearBest will not compensate the return shipping fee.
3. For overweight (2kg or above) or oversize products (i.e. the sum of the length, width and height of the package size exceeds 90cm), we will only compensate the return shipping fee up to a maximum of US$50.
4. Product returns must be via one of GearBest’s approved shipping methods; our Support Center will provide details.

• vortexnl1982
Mjah probleem is dat ik het probleem pas na een tijdje heb gemeld (dashcam gekocht op 20 juni). Weet jij hoe lang ze al die nieuwe DOA regels hebben ?
vortexnl1982 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:43:
Mjah probleem is dat ik het probleem pas na een tijdje heb gemeld (dashcam gekocht op 20 juni). Weet jij hoe lang ze al die nieuwe DOA regels hebben ?
Deze regels worden als het goed is deze week bekend gemaakt. In jouw geval zou ik niet reageren en het PayPal dispuut afwachten. Uitkomst van het dispuut kan wel zijn dat de dashcam alsnog terug moet.

• vortexnl1982
Chocoball schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

Deze regels worden als het goed is deze week bekend gemaakt. In jouw geval zou ik niet reageren en het PayPal dispuut afwachten. Uitkomst van het dispuut kan wel zijn dat de dashcam alsnog terug moet.
Edit: reactie:
1) Reship the parcel We can resend the same parcel for you. If you choose this option, could you please close the dispute so as enable us to arrange for the reshipment in our system. As we are not allowed to apply for the reshipment in our system if the case is open. Thanks for the collaboration. 2)Full refund on your payment account In this case, we can refund 69.99 USD on your payment account For PayPal refund, please allow up to 3 to 7 business days to be completed depending how the item was paid (e.g.Paypal balance,credit/debit or checking account). You can view the status of your refund from your Account History.
Hmm ik wil graag wel een nieuwe MAAR ik twijfel even over het sluiten van het paypal issue want dan heb ik nergens meer recht op.

En een full refund kost me toch niks ? Ik bedoel het bedrag (69,99 USD) wordt overgemaakt naar mijn paypal account waarna ik opnieuw de dashcam kan bestellen.

[ Voor 57% gewijzigd door vortexnl1982 op 30-08-2016 11:14 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
D3nnisd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_362073.html

Die heb ik gekocht, hoopte hem mee te nemen. Ik zocht gewoon een actioncam met full HD . 4K Boeit me niet zoveel.

Ach naja, ik zie hem dan na mn vakantie wel. Ik zal dan wel een kleine review plaatsen als er intresse naar is.
Ben wel benieuwd naar de ervaringen, heb je hem al binnen?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:02:
[...]

In Nederland mag je die adapters niet eens verkopen. Voldoet niet aan de normen, het geleidende deel van de pennen van een eurostekker mag niet helemaal doorlopen. Ik weet eigenlijk niet of je ze als consument mag invoeren.

Nu zijn die US-pluggen imho sowieso waardeloos. Als ze gewoon veilige stekkers zouden hebben daar hadden ze een hoger voltage kunnen voeren op het spanningsnet met minder verliezen tot gevolg..
wat een BS. Niks onveiligs aan (die zwarte zijn inderdaad een beetje dubieus, zitten te los, heb zelf deze: http://www.aliexpress.com...onverter/32279147519.html zit gewoon strak op de adaper). Kunt ze ook gewoon in NL kopen: https://www.bol.com/nl/p/...-usa-eu/9200000045762013/

https://www.quora.com/How...-much-of-Europe-220-volts
The U.S. used 110V because that's what Thomas Edison chose as a practical matter when he was designing the first electrical lighting system. At higher voltages the light bulb filament didn't last long enough to be practical. At lower voltages it wasn't bright enough. So Edison chose 110V as his tradoff.

When we switched to AC the same voltage was maintained in order to allow backward compatibility with the DC wiring of Edison.

In the US, utilities are now required to supply 120V +/- 5%.

Higher voltage is generally safer because it uses less current for the same amount of power, and less current is safer.
Heeft alles met geschiedenis te maken. Iemand is gestart met 110V en alle andere apparaten volgden. Nu kunnen ze niet naar 220V omdat die apparaten welke 110V verwachten dan exploderen :+ Heeft niks te maken met een andere stekker. Beste stekker vind ik nog de UK plug omdat deze altijd geaard is.

• Mimiix
  • Laatst online: 11-11 10:54

Mimiix

Professioneel Prutser

Driek schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Ben wel benieuwd naar de ervaringen, heb je hem al binnen?
Ja! al een paar weken, maar geen tijd gevonden om even er wat mee te doen.

Ik ga morgen een kleine review maken!

Groet, Dennis

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• RobinFoot
  • Laatst online: 09-11 21:19
D3nnisd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:18:
[...]

Ja! al een paar weken, maar geen tijd gevonden om even er wat mee te doen.

Ik ga morgen een kleine review maken!

Groet, Dennis
Hoe lang heeft het verzenden geduurd?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Whatson schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

wat een BS. Niks onveiligs aan (die zwarte zijn inderdaad een beetje dubieus, zitten te los, heb zelf deze: http://www.aliexpress.com...onverter/32279147519.html zit gewoon strak op de adaper). Kunt ze ook gewoon in NL kopen: https://www.bol.com/nl/p/...-usa-eu/9200000045762013/
Die jij hebt is sowieso al een ander model. (pennen lopen niet helemaal door)

Ik kan nu alleen deze nog vinden (de andere kant op, maar ik weet 97% zeker dat de eerder genoemde stekker hier ook niet mag):
- Deze platte verloopstekkers mogen in Nederland niet meer verkocht worden omdat ze onveilig zijn.

Mocht u nog handelaren tegenkomen die ze verkopen, waarschuw dan de voedsel en warenautoriteit. www.vwa.nl
(vroeger de warenkeuringsdienst)
Maar ook die zijn gewoon op bol.com te vinden. Dat zegt dus blijkbaar niks.
https://www.quora.com/How...-much-of-Europe-220-volts

[...]

Heeft alles met geschiedenis te maken. Iemand is gestart met 110V en alle andere apparaten volgden. Nu kunnen ze niet naar 220V omdat die apparaten welke 110V verwachten dan exploderen :+ Heeft niks te maken met een andere stekker.
Zeker wel. Lees http://theoatmeal.com/comics/tesla (zowel informatief als vermakelijk) en dan begrijp je waarom AC niet veel eerder is ingevoerd in de VS, waarmee ze ook andere stekkers en hogere voltages hadden kunnen kiezen omdat backwards compatiblity dan minder een issue was geweest.

De backwards compatiblity is natuurlijk ook wel een ding, maar met die brakke stekkers was/is 220V sowieso nooit een optie. Als bij dat 110V systeem stekkers hadden gezeten die veilig met 220V gebruikt konden worden was de kans dat ze met AC ook voor 220V hadden gekozen groter geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 31-08-2016 01:50 ]

• ivo001
Ik heb inmiddels mijn geld terug gekregen van Oppomart voor de telefoon die ik retour had gestuurd. Ik heb echter niet de $19,99 shipping kosten vergoed gekregen die ik toen betaald heb.
Heeft het nog nut hier achteraan te gaan? In Nederland moet je volgens mij alleen de retourkosten voor je rekening nemen en zijn de verzendkosten voor het bedrijf.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
ivo001 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:09:
Heeft het nog nut hier achteraan te gaan? In Nederland moet je volgens mij alleen de retourkosten voor je rekening nemen en zijn de verzendkosten voor het bedrijf.
Prolly niet. Als je wil dat ze de NL'se regels aanhouden, moet je in NL kopen.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

RobinFoot schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

Hoe lang heeft het verzenden geduurd?
Geen idee. Denk rond de 3 a 4 weken.. Zal morgen alles omschrijven

[...]

Ook gehad met Gearbest. Paypal claim indienen en dat gaat prima!

[ Voor 20% gewijzigd door Mimiix op 30-08-2016 18:25 ]

• RobinFoot
  • Laatst online: 09-11 21:19
*knip* dit soort vragen horen hier niet thuis, svp niet verder gaan.

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 31-08-2016 12:23 ]

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

HellBeast

Oh My GoT!

Gisteren heb ik de Aukey 360 car Phone holder binnengekregen. Wat een topding. Zit heel stevig in je airco, ik heb niet het idee dat deze er makkelijk weer afvalt. Dat was met de vorige (ander model) wel anders, die is er al wel een paar keer afgelazerd.

Wel een klein nadeeltje, mijn telefoon is wel voelbaar iets zwaarder geworden. Al is dat niet wereldspannend

Beauty is in the eye of the beerholder

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sibrand schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:49:
Ah juist, zie nu pas hoe het ding voorzien wordt van prik. Thanks daarvoor. Had gehoopt op een C8 (toch?) aansluiting. Helaas, dan maar wachten tot er weer een goede deal komt voor de blitzwolf 5 poorts!
Misschien ook een tip; bij Amazon.de komt straks om 14:19 uur de Anker 6-poort 60W USB-lader in de aanbieding. Wordt waarschijnlijk weer €23.99.

Misschien ook het overwegen waard.

EDIT: €21,87 geworden.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Misschien ook een tip; bij Amazon.de komt straks om 14:19 uur de Anker 6-poort 60W USB-lader in de aanbieding. Wordt waarschijnlijk weer €23.99.

Inclusief verzendkosten zelfs, die is binnen!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Goed! hierbij mijn review over de 4k cam.

Ik heb deze 4k cam gekocht.

13 juli besteld, en ik had hem 10 augustus binnen. Helaas is dat ook de dag dat ik vertrok naar Italië, dus heb hem niet mee kunnen nemen. Ik heb er 38 euro voor betaald, echter aan importkosten 22 euro kwijt geweest. dus hij heeft me in totaal 60 euro gekost. Niet heel duur.

De cam heeft 4 standen: Video, Foto, 3x foto en foto timelapse. Fotografish stel het niet veel voor. Ik heb geen sample foto's gemaakt, want die waren allemaal bewogen.

Daarnaast zijn er 4 video standen: HD (720p) op 120fps , Full HD op 30 en 60 FPS, 2.7k op 30FPS en 4k op 25FPS.

Ik heb een video gemaakt, door hem te gebruiken als dashcam tijdens mn werk.

Ps: Let niet op de gebeurtenissen, ik heb geprobeerd een stukje te pakken met verschillende licht situaties

[YouTube: https://youtu.be/kmNVAnys7Gw]

Er zitten veel accessoires bij.

Overall vind ik het best een goede cam voor deze prijs. Het display is fijn, en hij neemt goed op. voor die 60 euro heb je een leuke cam. Zelf gebruik ik alleen 1080p op 60FPS. De anderen zijn niet echt werkbaar.

*knip* dus niet hier

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 31-08-2016 18:11 ]

• ivo001
Zojuist een 64gb zwarte Mi5 besteld via Top-One met een glazen screenprotector en DHL shipping voor €324.
Ben benieuwd! Hopelijk snel binnen!

Had geen zin meer om te gaan wachten op de LeEco Le 2S Pro, en de Mi Note 2 lijkt me erg duur te gaan worden.

• spank_mojoo
  • Laatst online: 11-11 08:58
Sorry dat ik hier zomaar inbreek, maar het lijkt erop dat jullie iets meer ervaring hebben met het bestellen in china dan de gemiddelde DX-er.

ik heb de met de zoekfunctie op dit forum nog geen antwoord kunnen vinden op de volgende vraag en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Ik ben voor mijn wederhelft op zoek naar een hoesje voor de telefoon, hier moet echter een volwaardige portemonnee aan vastzitten. na een avondje zoeken heb ik er eindelijk een gevonden die wel goedgekeurd is, maar helaas niet voor haar toestel beschikbaar. dat is opzich niet zo'n groot probleem, dan moet het hoesje maar iets aangepast worden ;)

Dit hoesje wordt aangeboden op Trait maar ik ben helemaal niet bekend met deze site. hebben jullie al ervaring met deze shop?

alvast hartelijk bedankt.

spank_mojoo

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 15:26

lasharor

7 december 2004

spank_mojoo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:20:
Sorry dat ik hier zomaar inbreek, maar het lijkt erop dat jullie iets meer ervaring hebben met het bestellen in china dan de gemiddelde DX-er.

ik heb de met de zoekfunctie op dit forum nog geen antwoord kunnen vinden op de volgende vraag en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Ik ben voor mijn wederhelft op zoek naar een hoesje voor de telefoon, hier moet echter een volwaardige portemonnee aan vastzitten. na een avondje zoeken heb ik er eindelijk een gevonden die wel goedgekeurd is, maar helaas niet voor haar toestel beschikbaar. dat is opzich niet zo'n groot probleem, dan moet het hoesje maar iets aangepast worden ;)

Dit hoesje wordt aangeboden op Trait maar ik ben helemaal niet bekend met deze site. hebben jullie al ervaring met deze shop?

alvast hartelijk bedankt.

spank_mojoo
Hun alibaba page ziet er wel oke uit. Zou het gewoon doen. Als je met paypal kan betalen dan heb je toch altijd een stok achter de hand.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03
Onlangs via eBay wat spullen besteld maar nu is er sinds 20 aug geen update meer op 17track. PostNL kan nog geen tracking vinden. Maar op 17track staat dat het vliegtuig 20 aug is vertrokken. Dan zou die toch inmiddels wel in de buurt moeten zijn?

RG291308182CN

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 12:30
Volgens mij is dat een trackingcode die niet verder gaat dan china. Vandaar dat de laatste stap dus inderdaad het verlaten van china is. Wil je het paketje verder tracken dan moet je even contact op nemen met postnl. Als het pakket in Nederland is aangekomen dan kunnen ze je aan de hand van de chinese trackingcode een nieuwe trackingcode geven die je wel kan volgen via de PostNl site. Mijn ervaring is echter wel dat er tussen het verlaten van China en het kunnen tracken van PostNL wel redelijk wat tijd kan zitten (in een geval bij mij meer dan 2 weken).

Dit contact op nemen kan je het makkelijkste doen via twitter.

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:49
Boinkie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:35:
Onlangs via eBay wat spullen besteld maar nu is er sinds 20 aug geen update meer op 17track. PostNL kan nog geen tracking vinden. Maar op 17track staat dat het vliegtuig 20 aug is vertrokken. Dan zou die toch inmiddels wel in de buurt moeten zijn?

RG291308182CN
Tracking en chinese pakketjes is hit en miss behalve als je DHL/UPS ofzo gebruikt. Regelmatig heb je de tracking van een ander pakketje of gaat hij gewoon niet verder dan de grens. Gewoon afwachten.. je pakketje komt er wel ;)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RamonK schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:49:
Volgens mij is dat een trackingcode die niet verder gaat dan china. Vandaar dat de laatste stap dus inderdaad het verlaten van china is. Wil je het paketje verder tracken dan moet je even contact op nemen met postnl. Als het pakket in Nederland is aangekomen dan kunnen ze je aan de hand van de chinese trackingcode een nieuwe trackingcode geven die je wel kan volgen via de PostNl site. Mijn ervaring is echter wel dat er tussen het verlaten van China en het kunnen tracken van PostNL wel redelijk wat tijd kan zitten (in een geval bij mij meer dan 2 weken).

Dit contact op nemen kan je het makkelijkste doen via twitter.
Toch bedankt voor de tip, ik heb ook iets wat maar niet aankomt. Zou met laopostvte verzonden zijn maar op de site van laopostvte werkt de tracktrace niet. Op 17track.net staat dan:
2016-08-06 17:05 LAO, Shipment departed from airport
2016-08-01 16:28 LAO, Shipment information received
2016-08-01 16:05 LAO, Shipment departed from facility
2016-08-01 16:05 LAO, Shipment arrived at facility
En hij geeft aan dat hij het ook niet verder kan tracken. Waar ik voor vrees is dat het ergens op een postagentschap ligt en ik geen kaartje heb gekregen om het af te halen.

Het zijn maar wat ledjes van een euro ofzo dus ik zou verwachten dat PostNL het gewoon door de brievenbus kan gooien. Geen idee wat er is gebeurd..

• Sibrand
  • Nu online
Piet91 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Helaas net gemist.. zat in de Bergen! Toch bedankt voor de tip, je hebt er in ieder geval iemand mee geholpen!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:11:
[...]

Toch bedankt voor de tip, ik heb ook iets wat maar niet aankomt. Zou met laopostvte verzonden zijn maar op de site van laopostvte werkt de tracktrace niet. Op 17track.net staat dan:

[...]

En hij geeft aan dat hij het ook niet verder kan tracken. Waar ik voor vrees is dat het ergens op een postagentschap ligt en ik geen kaartje heb gekregen om het af te halen.

Het zijn maar wat ledjes van een euro ofzo dus ik zou verwachten dat PostNL het gewoon door de brievenbus kan gooien. Geen idee wat er is gebeurd..
Ik had begin augustus ook iets besteld dat via Laos verzonden werd. Dat pakje heeft ook héél lang op dezelfde status gestaan maar is eergisteren toch aangekomen :) Ik denk dat de post in Laos gewoon niet erg snel is. De status werd overigens ook netjes geüpdated begin deze week.

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38
Klopt het dat de laatste tijd PostNL weer pakketjes uit china bij je thuis bezorgd? Heb laatst 3 pakketjes via ChinaPost thuis gekregen en deze gaf de bezorger gewoon netjes aan de deur af.
Of heeft PostNL een deal met ChinaPost gesloten hierover 8)7

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03
k---evi-n schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:05:
Klopt het dat de laatste tijd PostNL weer pakketjes uit china bij je thuis bezorgd? Heb laatst 3 pakketjes via ChinaPost thuis gekregen en deze gaf de bezorger gewoon netjes aan de deur af.
Volgens mij is het afhankelijk of je die dag ook normale pakketten binnen krijgt. Onlangs had ik een pakket van een Nederlandse leverancier en kwamen er twee paketten uit china mee.

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38
Boinkie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:19:
[...]

Volgens mij is het afhankelijk of je die dag ook normale pakketten binnen krijgt. Onlangs had ik een pakket van een Nederlandse leverancier en kwamen er twee paketten uit china mee.
Kreeg niets vanuit nederland alleen 3 china pakketjes. Heb extra even nagekeken of ze allemaal uit china kwamen en dat kwamen ze ook :9 raar dit..

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 20:15
k---evi-n schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:24:
[...]

Kreeg niets vanuit nederland alleen 3 china pakketjes. Heb extra even nagekeken of ze allemaal uit china kwamen en dat kwamen ze ook :9 raar dit..
ze zullen er wel van geleerd hebben...

mijn pakket die gedurende de reisvakantie werd besteld, heb ik helaas niet af kunnen halen van het postkantoor. Na 2 weken is het chinese pakketje van 13 euro weer terug gestuurd (wrsch. op kosten van postnl???). Er was wel iemand thuis. Ik denk dus dat levering goedkoper was dan de 2 weken onderbrenging op het afhaalloket + terugverstuurservice :9

• spank_mojoo
  • Laatst online: 11-11 08:58
lasharor schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:25:
[...]

Hun alibaba page ziet er wel oke uit. Zou het gewoon doen. Als je met paypal kan betalen dan heb je toch altijd een stok achter de hand.
bedankt, voor die paar euro kan ik het er ook wel op gokken.

• Brammos85
  • Laatst online: 19:37
k---evi-n schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:05:
Hier is het complete willekeur. Zelfde webshop, zelfde dag besteld, 1 op postkantoor, 1 thuis afgeleverd.
Pagina: 1 ... 136 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic