Webshop Eglobalcentral - ontwijkt BTW of invoerrechten?

Pagina: 1
Acties:
  • 48.238 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 09:15
In het "[Fotoapparatuur] Aanbiedingen januari t/m juni 2014 " forum is er al een paar keer gesproken over de webshop Eglobalcentral.
Deze winkel verkoopt electronica voor soms zeer lage prijzen.
Bij deze webshop is bijvoorbeeld de Canon 60D body te koop voor 470 euro, heel wat minder dan in de PW.

De webshop pretendeert dat er geen BTW en invoerrechten betaald hoeven te worden, waardoor de prijzen zeer interessant zijn.

Garantie loopt niet via de fabrikant, maar via Eglobalcentral zelf. Wel pretenderen zij 2 jaar garantie te geven op de producten, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Omdat nog niet veel bekend is over deze webshop, althans Nederlandse reviews zijn er nog niet echt te vinden. leek het mij handig om ervaringen en vragen hier te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ben wel vaker dit soort webshops tegengekomen, maar eigenlijk zijn ze allemaal één en al ellende uiteindelijk...

Als je toch al uit het buitenland wil bestellen dan kan je beter bij Kai zijn winkeltje kijken in Hong Kong : http://www.digitalrev.com/shop :)

Overigens is 619 € een hele mooie prijs voor een 60D : De 50D was ook of 619 € of 519 € toen die al eenmaal EOL was.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
De prijs is zeker redelijk, maar als ik 140 euro kan besparen zonder dat ik er later problemen mee krijg, dan is dat natuurlijk altijd meegenomen :p.
Zelf heb ik de 60 D al, maar mijn vriendin is opzoek naar een camera. Ze wilde eigenlijk de 600D halen, mede ivm haar budget, maar als ze de 60d voor 470 kan halen dan wilde ze die graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Als je een goede winkel zoekt in Hong Kong, moet je eens kijken op www.onestop-digital.com. De prijs die je betaalt, is ook de uiteindelijke prijs. Eventuele bijkomende kosten betalen ze terug.

Zelf al twee dingen besteld en elke keer binnen twee dagen in huis.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Peter_Aragorn schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:24:
Als je een goede winkel zoekt in Hong Kong, moet je eens kijken op www.onestop-digital.com. De prijs die je betaalt, is ook de uiteindelijke prijs. Eventuele bijkomende kosten betalen ze terug.

Zelf al twee dingen besteld en elke keer binnen twee dagen in huis.
Probleem met onestep-digital is dat hier de electronica meestal niet veel goedkoper is en soms zelfs duurder dan bij de Nederlandse webshops... Heb hier ook al gezocht, maar die paar tientjes zijn het risico op problemen niet waard in mijn ogen...
Vergelijken heeft bij dit soort winkels wel nut, want niet alles is per definitie goedkoper omdat het uit het buitenland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Deze reactie vandaag ontvangen:

Dear Gajus26 ,

Thank you for your message.

With regard to your inquiry. Please kindly be informed that we are based in Hong Kong and deliver our orders directly from our warehouse located in Hong Kong and all you will need to pay is the prices on website, no VAT, import fees nor hidden charges involved for the customer on any order. However, in any event that VAT or customs duties is incurred it will be settle by eGlobaL. The price you see on the website is the final price you pay for the product.

Should you have any further enquiries, please feel free to contact us.

Best Regards,
eglobal central (EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
gajus26 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:52:
[...]

Probleem met onestep-digital is dat hier de electronica meestal niet veel goedkoper is en soms zelfs duurder dan bij de Nederlandse webshops... Heb hier ook al gezocht, maar die paar tientjes zijn het risico op problemen niet waard in mijn ogen...
Vergelijken heeft bij dit soort winkels wel nut, want niet alles is per definitie goedkoper omdat het uit het buitenland komt.
Ik weet niet naar wat voor producten jij dan zoekt. Neem mijn Tamron 24-70VC. Kostte me daar €698... Hier in de winkel betaal je er €949 voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
een canon 10-22 daarentegen kost daar precies evenveel als hier in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 11:15
Het Shopping Forum lijk mij een betere plek voor dit topic

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:14
Heb net een Canon L lens binnen via DHL (vrijdag verstuurd, maandag aangeboden, net opgehaald).
Ik heb inderdaad geen invoerrechten of BTW hoeven te betalen.

De lens is nieuw, zat in een originele ongeopende doos met alles erbij, en was goed verpakt.
Ik heb even wat foto's gemaakt en geen defecten gevonden, dus voorlopig ben ik tevreden.
En met een besparing van 30% op de goedkoopste Pricewatch prijs zelfs erg tevreden.

Maar uiteraard YMMV, caveat emptor, en resultaten behaald in het verleden...

Ik weet niet of ik nog een keer een bestelling zou doen, het blijft een risico met garantie en met BTW/invoerrechten.
Maar voor mij was het of de lens voor deze prijs daar bestellen, of hem voor de NL prijs niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De belastingdienst is hier volgens mij tamelijk duidelijk over:
http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

Bij import van producten van >22 euro van buiten de EU betaal je gewoon 21% BTW en nog wat invoerrechten.

Dus lijkt me een aardig risico dat je dat alsnog moet lappen en dan vraag ik me af of die shop z'n woord houdt en die kosten alsnog voor hun rekening neemt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Onestop Digital houdt zich hier in ieder geval al wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even voor de duidelijkheid: SF is niet bedoeld voor het bediscussieren van of de shop goed is of betrouwbaar, zie het SF Beleid:
Regelmatig zien wij dat gebruikers topics openen met de vraag of een bepaalde shop die niet in de Pricewatch Shopreview genoemd wordt betrouwbaar is. Veelal bieden deze shops populaire producten aan voor zeer scherpe prijzen. SF is niet de juiste plek voor dit soort topics. Als je op internet geen ervaringen kunt vinden over deze shop, dan is het onwaarschijnlijk dat gebruikers op GoT er wel ervaring mee hebben. Om die reden zijn dergelijke topics niet discussiewaardig en dit soort topics zullen dan ook voorzien worden van een slotje.
Echter, ik denk dat de BTW/invoerrechten claim wel interessant is en past in SF. Vandaar dat ik de topictitel heb aangepast om aan te geven wat hier wel bediscussieerd kan worden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
gambieter schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:17:
Even voor de duidelijkheid: SF is niet bedoeld voor het bediscussieren van of de shop goed is of betrouwbaar, zie het SF Beleid:

[...]

Echter, ik denk dat de BTW/invoerrechten claim wel interessant is en past in SF. Vandaar dat ik de topictitel heb aangepast om aan te geven wat hier wel bediscussieerd kan worden :)
My bad 8)7, maar bedankt voor de aanpassing.
Voornamelijk ervaringen met BTW, garantie e.d. leken me handig om te bespreken, zeker omdat het leuk geld besparen is...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dit soort winkels uit HK verkoopt overigens vaak geretourneerde modellen (bijv producten die onder WKOA ed. terugkomen). Die worden in bulk opgekocht door handelaren en dan door dit soort winkels (web en bijv de talloze winkels die je overal ziet in TST.)

'echt' nieuwe electronica in HK is niet veel goedkoper dan in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Kenzi schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:23:
Dit soort winkels uit HK verkoopt overigens vaak geretourneerde modellen (bijv producten die onder WKOA ed. terugkomen). Die worden in bulk opgekocht door handelaren en dan door dit soort winkels (web en bijv de talloze winkels die je overal ziet in TST.)

Dit klopt niet altijd. In dit soort gebieden zijn er vaak Free Trade Zones, waar andere/geen belastingen geheven worden, waardoor aantrekkelijker gehandeld kan worden. Dit kan alsnog leiden tot lagere prijzen voor producten die vanuit dergelijke zones verhandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

gajus26 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Dit klopt niet altijd. In dit soort gebieden zijn er vaak Free Trade Zones, waar andere/geen belastingen geheven worden, waardoor aantrekkelijker gehandeld kan worden. Dit kan alsnog leiden tot lagere prijzen voor producten die vanuit dergelijke zones verhandeld worden.
Hong Kong heeft geen Free Trade Zones, denk dat je in de war bent met de Shanghai & Shenzhen FTZ. HK is wel een vrije haven waar geen belasting wordt geheven op import / export goederen.
Daarom is HK ook een van de grootste doorvoerhavens in de wereld.

HK heeft vrijwel fabricage, dus die goederen moeten weer ergens vandaan komen (veelal uit China) en die heffen wel belasting. Die belasting wil de verkoper natuurlijk wel terugverdienen en dat gaat ten koste van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn

Nouja ik weet niet waar je dit op baseert. In mijn ervaringen met HK-winkels heb ik iedere keer een compleet nieuw product gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Kenzi schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:17:
[...]

Hong Kong heeft geen Free Trade Zones, denk dat je in de war bent met de Shanghai & Shenzhen FTZ. HK is wel een vrije haven waar geen belasting wordt geheven op import / export goederen.
Daarom is HK ook een van de grootste doorvoerhavens in de wereld.

HK heeft vrijwel fabricage, dus die goederen moeten weer ergens vandaan komen (veelal uit China) en die heffen wel belasting. Die belasting wil de verkoper natuurlijk wel terugverdienen en dat gaat ten koste van de prijs.
Verkooptax is echter 0% waardoor er uiteindelijk wel voor een lagere prijs verkocht kan worden, natuurlijk afhankelijk van belastingen die in het exportland betaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

gajus26 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:22:
[...]

Verkooptax is echter 0% waardoor er uiteindelijk wel voor een lagere prijs verkocht kan worden, natuurlijk afhankelijk van belastingen die in het exportland betaald moeten worden.
In HK hoeft geen verkooptax betaald te worden, maar de verkoper moet zijn product importeren vanuit een ander land en dus belasting betalen. Waarom denk je anders dat ze dit proberen:
Smugglers built secret tunnel
Nouja ik weet niet waar je dit op baseert. In mijn ervaringen met HK-winkels heb ik iedere keer een compleet nieuw product gekregen.
Niet alle winkels doen het, veelal worden die dingen naar Afrika geshipped maar er zijn winkels die het op ebay etc verkopen als nieuw. En iedereen die een beetje oplet in winkels rond TST in HK weet dat de meeste toeristen afgezet worden met een refurbished / wkoa toestel 8) (kom er wekelijks en het blijft leuk om te zien, oudste truc in de wereld, nieuw model laten zien en dan als de klant niet oplet snel omwisselen met een ander.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:56
Ik heb meer dan een maand geleden een Kindle paperwhite besteld bij eglobal.
Binnen enkele dagen werd deze bezorgd door DHL.
De kindle zat nieuw in een verzegelde doos.
Het ging om het model met 4 Gb geheugen (Japans model, al zit daar verder geen enkel verschil in op de doos en dat extra geheugen na)
Geen naheffing of iets dergelijks van de douane gehad.

Ik ben dus evreden over ze, maar ik zou iedereen wel aanraden om goed te onderzoeken welk model je precies krijgt en of dat verschilt van wat je hier koopt.
Zo weet ik uit het LG G2 topic dat je de aziatische firmware erop krijgt die 4G niet ondersteunt. Die kun je er weliswaar later zelf op flashen, maar je moet dat wel doen/kunnen.
Ook opladerstekkers kunnen afwijken.

Verder gaat het in de papieren lopen wanneer je moet versturen voor garantie, dus daarmee neem je wel een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024

Leuk zo'n opmerking maar heb je ervaring? Ik wel....gesealde doos....niks retourproduct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Medione1210 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 08:54:
[...]

Leuk zo'n opmerking maar heb je ervaring? Ik wel....gesealde doos....niks retourproduct
Heb je problemen met de Douane o.i.d. gehad?
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Medione1210 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 08:54:
[...]

Nooit gehoord van resealen? En ervaring? Ik kom er wekelijks.... |:(
Ik zeg alleen maar dat het veel gebeurd. Niet dat alle winkels zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat je geen invoerrechten betaalt is dan toch gewoon omdat de douane dit niet opgemerkt heeft (omdat ze vast alleen maar met steekproeven controleren), niet omdat die constructie goedkoper zou zijn op een 'legale' manier?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad.
Orion84 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:11:
Dus lijkt me een aardig risico dat je dat alsnog moet lappen en dan vraag ik me af of die shop z'n woord houdt en die kosten alsnog voor hun rekening neemt.
Wat die shop dus doet is belastingfraude promoten. Een winkel die bewust mikt op fraude
zou ik niet snel vertrouwen, laat staan met aankopen van meer dan een paar euro.

Daar komt nog bij dat ze soms opeens 470*0,21 = 99eur + invoerrechten terugbetalen, dus effectief maar 371 - invoerrechten - vervoerkosten hebben gekregen voor het apparaat. Als ze het echt terugbetalen dan vraag ik me af of ze het overleven als de douane actiever gaat controleren.

Saillant detail: de geboden garantie is van factuurdatum tot wanneer het bij hen in China aankomt. Effectief met een langzame boot dus bijv 20 maanden garantie?

Edit: nee nog minder. "as well as the repair duration". Als het onderzoeken en repareren een maand kost, heb je 19 maanden garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 25-01-2014 12:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
gajus26 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:27:
[...]

Heb je problemen met de Douane o.i.d. gehad?
Bedankt alvast!
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik het zo lees kan ik het alleen maar met bwerg eens zijn, en daar we in andere topics niet toestaan om manieren te bespreken om invoerrechten e.d. te ontwijken, gaan we dat hier ook niet doen. Wie daar koopt doet dat op eigen verantwoording.

Ik ga hier dan toch een slotje aanhangen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.