Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:48
Na mijn laatste ervaring "duur" bescherm hoesje voor mijn Sony Xperia z3compact besteld (perongeluk Sony Xperia Z3compact Mini???? wist niet eens dat er een compact mini telefoon bestond...

Ben ik nu beetje voorzichtig aan het bestellen kijken of ik wel het goede product heb:
ZOek ik nu een hoes voor mijn galaxy tab a7 2016.
Heb ik deze gevonden:
http://nl.aliexpress.com/...902.html?isOrigTitle=true

Kan ik aan die t280 code zien dat het daadwerkelijk om de goede gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31
Joostje123 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:08:
Na mijn laatste ervaring "duur" bescherm hoesje voor mijn Sony Xperia z3compact besteld (perongeluk Sony Xperia Z3compact Mini???? wist niet eens dat er een compact mini telefoon bestond...

Ben ik nu beetje voorzichtig aan het bestellen kijken of ik wel het goede product heb:
ZOek ik nu een hoes voor mijn galaxy tab a7 2016.
Heb ik deze gevonden:
http://nl.aliexpress.com/...902.html?isOrigTitle=true

Kan ik aan die t280 code zien dat het daadwerkelijk om de goede gaat?
offtopic:
Gaat lekker met typen, niet?

Zover ik weet bestaat er ook geen "compact mini", dus voor die bestelling had ik een dispute aangemaakt.

De T280 is inderdaad de 2016 Galaxy Tab A 7.0, dus dat zou inderdaad de juiste moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:48
barrymossel schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:33:
[...]

offtopic:
Gaat lekker met typen, niet?

Zover ik weet bestaat er ook geen "compact mini", dus voor die bestelling had ik een dispute aangemaakt.

De T280 is inderdaad de 2016 Galaxy Tab A 7.0, dus dat zou inderdaad de juiste moeten zijn.
http://nl.aliexpress.com/...2114.13010608.0.94.xe8ebu

Deze had ik besteld. Wordt wel duidelijk aangegeven dat het mini is maar zelf niet gezien tijdens de bestelling.
Camera zit aan de verkeerde kant en hij is net iets kleiner. Is dit dan niet mijn fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
418O2 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:59:
Wat is jullie ervaring met Bewijs van Aankomst en mailen? Hoe lang duurt het dan voor je het pakket hebt?
26e gemailed, nog geen progressie sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 17:31
Joostje123 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:54:
[...]

http://nl.aliexpress.com/...2114.13010608.0.94.xe8ebu

Deze had ik besteld. Wordt wel duidelijk aangegeven dat het mini is maar zelf niet gezien tijdens de bestelling.
Camera zit aan de verkeerde kant en hij is net iets kleiner. Is dit dan niet mijn fout?
Er staat:
perfect voor:voor Sony Xperia Z3 Compact (4.6 inch)
Dus mijn inziens niet jouw fout nee. En zoals je zelf al zegt bestaat er geen "compact mini".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nog mensen met wensen?
http://www.banggood.com/collection-2157.html?utmid=915

20% korting code = "BALA"

(Edit, had eerst verkeerde link)

Eerder geposte link naar Xiaomi Light Enhanced
http://www.banggood.com/O...Power-Bank-p-1022767.html
Site wide kortingslink 6% is DOLLARDIG

[ Voor 76% gewijzigd door Get!em op 01-08-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 12:42

B2

wa' seggie?

Bedankt! Gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft iemand wel eens een bewegingsdetector gezien met een lamp eraan gekoppeld? Ik kan alleen losse bewegingsdetectors vinden. Het is voor in de tuin en ik wil een flinke lamp erop hebben (diefstalpreventie). Ik kom alleen van die solar dingetjes tegen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Laatst online: 07-10 16:56
HellBeast schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:25:
Heeft iemand wel eens een bewegingsdetector gezien met een lamp eraan gekoppeld? Ik kan alleen losse bewegingsdetectors vinden. Het is voor in de tuin en ik wil een flinke lamp erop hebben (diefstalpreventie). Ik kom alleen van die solar dingetjes tegen.
http://nl.aliexpress.com/...0801013229&shipCountry=nl

Daar moet toch wel wat tussen zitten? Volgens mij hadden ze ze overigens ook bij de action liggen, de 10W variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34

Garyu

WW

Ik heb via Aliexpress volgende zonnebril besteld:

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/kf/UT8ZpKtXtpXXXagOFbX7.jpg

Veithdia Sunglasses (3152)

Kosten: welgeteld $10,97 :).

Twee maanden geleden besteld, nog niet aangekomen. Dus nu ik terug ben van vakantie wilde ik een dispute openen, zie ik net dat ie afgelopen donderdag eindelijk hier ten lande is aangekomen en dus hopelijk deze week nog afgeleverd gaat worden. Ben benieuwd :o

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Xiaomi Mi band 2 morgen op AliExpress in de aanbieding, gezien op de featured brands pagina.

~27 Euro of 29 met screen protector.

Ook is de Mi band 1S voor ~13 Euro te koop (maar dit is volgens mij niet zo'n super aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Salmon schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:18:
Xiaomi Mi band 2 morgen op AliExpress in de aanbieding, gezien op de featured brands pagina.

~27 Euro of 29 met screen protector.

Ook is de Mi band 1S voor ~13 Euro te koop (maar dit is volgens mij niet zo'n super aanbieding)
Nice! Ik vraag me alleen wel af hoe betrouwbaar die winkel is. Hij is nog geen maand open en heeft maar 5 feedback. Aan de andere kant staat hij wel op de featured brands pagina (misschien dat dat enige garantie is).

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firljepper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 07:56
Ansenyi schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:03:
[...]

Nice! Ik vraag me alleen wel af hoe betrouwbaar die winkel is. Hij is nog geen maand open en heeft maar 5 feedback. Aan de andere kant staat hij wel op de featured brands pagina (misschien dat dat enige garantie is).
Ik heb het risico niet genomen en via BG besteld. Kost me twee euro meer voor de Mi Band 2 dankzij de op Pepper vermelde code reyesdelchollo... De screenprotector kost er ook minder dan 2 euro.

De 1s kan je voor pakweg dezelfde prijs als de aanbieding van AE ook op BG kopen. Meer kans op een goede ervaring, zegt mijn gevoel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

zekerpixels schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:12:
Vandeweek mijn eerste pakketje uit China aangekomen na 2,5 week. Het opmerkelijke is wel dat het pakketje binnen een week in Nederland was, dus een pakketje invoeren duur langer dan een pakketje de wereld rond sturen.

@W3ird_N3rd, Die had ik nog niet eerder gezien, dat is eigenlijk wel heel erg.
Meer dingen uit China waar je mee uit moet kijken:

• Flashgeheugen: Goedkope USB stick uit China: bagger of gewoon nep?. USB-sticks, mp3-spelers, telefoons.
• Batterijen/accu's: http://www.howtospotapsyc...1/dont-buy-bty-batteries/ (veel) minder capaciteit dan opgegeven, soms lekken.
• Alles waar een stekker aanzit: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?. Als een gadget uit elkaar valt maakt dat niet zoveel uit, maar als iets uit elkaar valt terwijl er 230V opstaat kan je in het beste geval naar je meterkast lopen of in het slechtste geval de brandweer bellen. (met je Chinese telefoon die in de fik staat :+)
• Alles wat je in je mond kan/moet stoppen, denk daarbij ook aan speelgoed. Bijvoorbeeld de 808 keycam, IIRC zit in de plastic behuizing iets van 3x zoveel lood als toegestaan voor verkoop in de EU. Zolang je hem niet iedere dag aflikt zal het wel loslopen, maar ik zou dus nooit kinderspeelgoed direct uit China importeren.

Ik heb net mijn eerste bestelling bij AliExpress geplaatst. Ik kocht tot nu toe altijd op eBay omdat ik mijn creditcard maar onhandig vind, maar nu kon ik iets niet vinden op eBay. Blijkt AliExpress makkelijker te doorzoeken (op eBay continue zoeken naar "item 10pcs" begon me aardig de keel uit te hangen), goedkoper, meer aanbod èn je kan blijkbaar al ruim een jaar met iDeal betalen. Hopen dat mijn bestelling goed aankomt, maar ik ben geneigd om "dag eBay! :w " te zeggen. :)

Pakjes zonder tracking gaan trouwens sneller volgens mij. Ik heb mijn spullen meestal in 1-2 weken wel binnen.
HellBeast schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:25:
Imho is de beste oplossing om voor een losse sensor te kiezen, dan kan je zelf iedere lamp/fitting eraan hangen die je wil. Iets met stekker zou ik trouwens niet importeren uit China. ;)

Er zijn doordrukstekkers (230V in -> 230V uit) met een bewegingssensor erin, kosten ongeveer een tientje, gewoon in de EU. Alleen zit de sensor dan wel op de plaats van het stopcontact.

Je kan ook zelf iets maken voor nog geen 2 euro (exclusief lamp) met de HC-SR501 module die je vast al gevonden hebt. ("heb 'm zelf ook!") Je kan dan de sensor op een andere plek plaatsten dan de lamp zelf en zelfs meerdere sensoren op één lamp aansluiten. Als je wil kan ik wel complete instructies uitschrijven hoe je dat moet doen. Boodschappenlijstje:

• HC-SR501 bewegingssensor ($1)
• Elektriciteitskabel (minimaal 2 aders 0.75mm²) (heb je toch al nodig voor je lamp)
• 1 transistor, bijvoorbeeld een BC547, BC546 of BC548. Als je nog een willekeurig oud apparaat hebt liggen heb je een redelijke kans om er eentje te vinden maar ze kosten nieuw ook maar een stuiver. :P Als je kan kiezen: BC547C. Maar met een B of A lukt het ook wel. (546/7/8 maakt in dit geval niet uit)
• Bron van gelijkstroom. Bijvoorbeeld een USB-lader, of 4 AA-batterijen met bijpassende houder, of 8 AA-batterijen met houder. Bijna iedere oude adapter kan volstaan.
• Relais, bijvoorbeeld een Rayex LEG-5 voor een halve euro. Als je stroombron USB of 4 Ni-MH batterijen is kies je een 5V relais (b.v. LEG-5), voor 4 alkalines een 6V relais (b.v. LEG-6), voor 8 alkalines een 12V relais. (b.v. LEG-12) Met 4 AA batterijen kan je het relais 30+ uur inschakelen en heb je dus 30+ uur licht. Let op: je lamp werkt gewoon op 230V.
• 1 weerstand van 3300 ohm of iets in die richting. Komt niet zo heel nauw in dit geval en waarschijnlijk gaat het zonder ook wel. :P
• Plastic doosje en/of plastic folie en/of krimpkous oid tegen de regen en zodat je geen stroomdraden kan vastpakken.

Mèt soldeerbout:

• Wat draden om één en ander te verbinden. Voor mijn part prikkeldraad, maar de voorkeur gaat uit naar iets met isolatie.

Zonder soldeerbout:

• 3x female jumperkabel voor de HC-SR501. (zoek naar "jumper cable" of "dupont cable" in China) Kan je misschien ook uit een oude PC trekken, de powerled/HDD-led etc worden hier ook mee aangesloten. Met een oude IDE-kabel of floppykabel kan het ook.
• Klein formaat kroonsteen. 1.5mm² dacht ik, iig de kleinste die in een gemiddelde assortimentsverpakking zit. Die heb je nodig om direct op het relais te kunnen schroeven. (moet je alsnog een stukje vanaf snijden omdat de pootjes van de Rayex LEG kort zijn) Dupont past ook op het relais maar ik weet niet of dat goed gaat met 230V. De elektromagneet van het relais kan je wel met dupont doen.

Heel kort: gelijkstroom (USB etc) positief naar 1 pin van de spoel (elektromagneet) van het relais en HC-SR501 VCC. Gelijkstroom negatief naar HC-SR501 GND (aarde) en BC547 emitter. De andere pin van de spoel (elektromagneet) van het relais naar BC547 collector. HC-SR501 output naar 3300ohm weerstand en dan door naar BC547 base. Op het relais moet je dan nog twee 230V elektriciteitsdraden schroeven. 1x in 1x uit voor 1 ader. De andere ader is permanent met je lamp verbonden omdat ik niet heb beschreven hoe je 2 relais aan moet sluiten. (dat is normaal ook niet nodig)

Je hebt nog maar 3 pinnen over op het relais en als je de verkeerde aansluit ontploft er niets. Als je uitgebreide instructies wil beschrijf ik ook wel hoe je dit optimaal doet. :P

Te lang offtopic verhaal. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 02-08-2016 09:50 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 14:45
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:26:
[...]
Als je wil kan ik wel complete instructies uitschrijven hoe je dat moet doen
Is misschien wel leuk onderwerp voor een tweakblog of zo (mocht je zo'n account hebben)

Mij lijkt het alleszins interessant.Of misschien een verwijzen naar leuke projectjes die relatief simpel te doen zijn.Ikzelf ben aan het kijk hoe ik de verlichting in mijn badkamer kan regelen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37

HellBeast

Oh My GoT!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:26:
[...]

<Heel gedetailleerd verhaal.>
Dankjewel voor de uitleg, ik heb vakantie nu, dus misschien probeer ik het wel. _/-\o_

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09-2022
Firljepper schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:16:
[...]

Ik heb het risico niet genomen en via BG besteld. Kost me twee euro meer voor de Mi Band 2 dankzij de op Pepper vermelde code reyesdelchollo... De screenprotector kost er ook minder dan 2 euro.

De 1s kan je voor pakweg dezelfde prijs als de aanbieding van AE ook op BG kopen. Meer kans op een goede ervaring, zegt mijn gevoel...
Yo Zelfde gedaan hier, via BG besteld, 2 euro meer. Ben benieuwd! _/-\o_ _/-\o_

Dit moet gwn orginele zijn toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
WestBoy_B schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:39:
[...]

Yo Zelfde gedaan hier, via BG besteld, 2 euro meer. Ben benieuwd! _/-\o_ _/-\o_

Dit moet gwn orginele zijn toch? 8)
Dat zit bij BG wel snor.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ik wil hier toch even mijn zorgen uiten over een bestelling die ik gedaan heb bij Gearbest

Ik heb op 6 juli een sjcam sj5000x elite besteld. Deze is dezelfde dag nog verstuurd via airpost, geregistreerd bij Belgium Post en is op 15 juli in ontvangst genomen. De track&trace was goed te volgen via Yuntrack, al liep deze wel soms 1-2 dagen achter. De tracking messages bij de order op Gearbest liepen al helemaal achter, na 4 dagen kwamen hier pas de eerste berichten zichtbaar. Al met al ging dit wonderbaarlijk goed (inclusief het passeren van de douane).

Vervolgens heb ik op 24 juli een led zaklamp besteld. Ook dit pakket is dezelfde dag nog verstuurd. Echter, ditmaal via CZGH. Track&trace kan gevolgd worden op http://www.sky56.cn/. De eerste stappen waren hetzelfde als bij de verzending van de action cam (departure Shenzhen, arrive Hongkong airport en departure hongkong airport). De status staat inmiddels sinds 28 juli op "Parcel is leaving Hong Kong Airport". De tracking messages bij de order op Gearbest zijn nog steeds leeg. Nu weet ik dat de status updates wel eens een paar dagen vertraging hebben, maar sinds 27 juli geen bericht meer vind ik wel vreemd.

Mijn vraag is: wat zijn de ervaringen met Gearbest i.c.m. verzending via CZGH? En hoe zit het met die status updates van de track&trace? Komt mijn pakketje gewoon aan?

Daarbij, kan iemand mij uitleggen hoe Gearbest werkt i.c.m. die verschillende vervoerders? IMHO zou alles naar hetzelfde land via dezelfde vervoerder lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gearbest staat bij mij alweer lager op de prio lijst als ik wat wil bestellen. Heel wisselvallig. Soms binnen een week, soms maandenlang wachten, ook als pakketjes dezelfde dag of week besteld zijn kan het enorm verschillen.
Tracking is erg onbetrouwbaar. Soms alleen van GB tot aan Douane China (en alleen op de website van gearbest order history), soms hele route (via 17track), soms zelfs een code die in de app van PostNL werkt. Welke postvervoerder gebruikt wordt is ook niet te achterhalen. Ik vermoed dat GB uit meerdere filialen/thuisverzenders bestaat en zodoende dat de vervoerder per geval anders is. Er is wel een centraal (NL, Rotterdam) retouradres. Is dus 'goedkoop' om je DOA terug te sturen.

Laatste bestelling die ik daar gedaan heb, zelfs full refund, omdat er na 3 maanden nog steeds niks was.
Alleen omdat ze die full refund netjes doen, wil ik er nog wel eens bestellen als er een goede aanbieding is en ik het niet perse snel nodig heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 02-08-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:02
Vandaag deze telefoonhouder binnen gekregen ( http://www.gearbest.com/samsung-mount-holder/pp_216265.html ) voor in de auto. Wat een top ding, stevig en de meeste mobieltjes passen er in!

23 juli besteld. 2 augustus binnen.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:30

Mimiix

Professioneel Prutser

PatrickPR schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:40:
Ik wil hier toch even mijn zorgen uiten over een bestelling die ik gedaan heb bij Gearbest

Ik heb op 6 juli een sjcam sj5000x elite besteld. Deze is dezelfde dag nog verstuurd via airpost, geregistreerd bij Belgium Post en is op 15 juli in ontvangst genomen. De track&trace was goed te volgen via Yuntrack, al liep deze wel soms 1-2 dagen achter. De tracking messages bij de order op Gearbest liepen al helemaal achter, na 4 dagen kwamen hier pas de eerste berichten zichtbaar. Al met al ging dit wonderbaarlijk goed (inclusief het passeren van de douane).

Vervolgens heb ik op 24 juli een led zaklamp besteld. Ook dit pakket is dezelfde dag nog verstuurd. Echter, ditmaal via CZGH. Track&trace kan gevolgd worden op http://www.sky56.cn/. De eerste stappen waren hetzelfde als bij de verzending van de action cam (departure Shenzhen, arrive Hongkong airport en departure hongkong airport). De status staat inmiddels sinds 28 juli op "Parcel is leaving Hong Kong Airport". De tracking messages bij de order op Gearbest zijn nog steeds leeg. Nu weet ik dat de status updates wel eens een paar dagen vertraging hebben, maar sinds 27 juli geen bericht meer vind ik wel vreemd.

Mijn vraag is: wat zijn de ervaringen met Gearbest i.c.m. verzending via CZGH? En hoe zit het met die status updates van de track&trace? Komt mijn pakketje gewoon aan?

Daarbij, kan iemand mij uitleggen hoe Gearbest werkt i.c.m. die verschillende vervoerders? IMHO zou alles naar hetzelfde land via dezelfde vervoerder lopen.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb een action cam besteld en ik heb helemaal geen tracking info. Via sky krijg ik tot aan Czech maar sinds de 26e is daar ook niks veranderd. Ik vermoed dat ie daar een andere code heeft gehad. Op hun site staat ook niks verder.

Aparte bedoeling

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
D3nnisd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:42:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb een action cam besteld en ik heb helemaal geen tracking info. Via sky krijg ik tot aan Czech maar sinds de 26e is daar ook niks veranderd. Ik vermoed dat ie daar een andere code heeft gehad. Op hun site staat ook niks verder.

Aparte bedoeling
Ik kijk zojuist op http://www.sky56.cn/ en er is zowaar een update gekomen. Echter ontgaat het mij compleet wat er allemaal gebeurt. Wat erbij is gekomen is:
2016-07-29 08:20:00 Frankfurt Sorting Centre
2016-08-01 10:11:00 Information sent to Czech

Het eerste snap ik, het pakket is in het Frankfurt sorteercentrum. Het tweede snap ik niets van, ik mag hopen dat dit niets met Tsjechië te maken heeft en dat het een verkeerde vertaling is van Google (ik heb op de website http://www.sky56.cn/ google vertalen aan staan). Op het pakketlabel staat duidelijk Netherlands 8)7, wat heeft Tsjechië hier mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
PatrickPR schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Ik kijk zojuist op http://www.sky56.cn/ en er is zowaar een update gekomen. Echter ontgaat het mij compleet wat er allemaal gebeurt. Wat erbij is gekomen is:

Het eerste snap ik, het pakket is in het Frankfurt sorteercentrum. Het tweede snap ik niets van, ik mag hopen dat dit niets met Tsjechië te maken heeft en dat het een verkeerde vertaling is van Google (ik heb op de website http://www.sky56.cn/ google vertalen aan staan). Op het pakketlabel staat duidelijk Netherlands 8)7, wat heeft Tsjechië hier mee te maken?
Waarschijnlijk met dezelfde container als de heren boven je, verstuurd via CZGH?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

PatrickPR schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Dit is dus exact hetzelfde als dat er bij mij staat. Alleen dan:
2016-07-13 13:31:00 Parcel departure in Shenzhen Sorting Centre
2016-07-14 15:00:00 Parcel departure arrive in HongKong Sorting Centre
2016-07-23 02:15:00 Parcel is leaving Hong Kong Airport
2016-07-25 10:50:00 Frankfurt Sorting Centre
2016-07-26 18:50:00 Information sent to Czech

Ik heb gewoon het gevoel dat ie omgenummerd is.
dodge_911 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Waarschijnlijk met dezelfde container als de heren boven je, verstuurd via CZGH?
Met CZGH ja.

[ Voor 8% gewijzigd door Mimiix op 02-08-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
D3nnisd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:56:
[...]

Dit is dus exact hetzelfde als dat er bij mij staat. Alleen dan:
2016-07-13 13:31:00 Parcel departure in Shenzhen Sorting Centre
2016-07-14 15:00:00 Parcel departure arrive in HongKong Sorting Centre
2016-07-23 02:15:00 Parcel is leaving Hong Kong Airport
2016-07-25 10:50:00 Frankfurt Sorting Centre
2016-07-26 18:50:00 Information sent to Czech

Ik heb gewoon het gevoel dat ie omgenummerd is.

[...]

Met CZGH ja.
Dit is exact hetzelfde rijtje met update als bij mij, inclusief de laatste twee waar ik het in mijn vorige post over had.

Oke, dus CZGH is de shipping company. Dat verklaart de laatste update. Nu maar hopen dat het pakketje gewoon vanuit Frankfurt naar NL komt. Qua afstand niet zo ver, maar als ik naar de datum bij jou kijk gaat het nog wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Garyu schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:58:
Ik heb via Aliexpress volgende zonnebril besteld:
Vind je dat niet link? Als er geen (afdoende) UV bescherming inzit, is dat mogelijk schadelijk voor je ogen (je pupil gaat verder open door minder licht, UV gaat gewoon naar binnen).

"100% UV block" of "UV400", vertrouw ik niet als het uit China komt... Je kunt dit ook niet eenvoudig zelf controleren volgens mij.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Die discussie is al vaker gevoerd in dit topic :)

Schijnen 'prima' brillen te zijn, maar zou er zelf ook niet voor kiezen. Je hebt maar 1 paar ogen, en om dan een goede zonnebril te kopen voor een paar tientjes waar ik jaren mee doe, vind ik het meer dan waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-10 12:39
Mocht iemand nog een standaard muis zoeken, had onderstaande muis besteld (Pink versie voor mijn ega).

Levertijd: binnen een week (weet het niet precies ivm vakantie)

Prijs 3,50 euro.
USB aansluiting
optische (geen laser)
3 knoppen (L, R, midden)
Goede bouw kwaliteit, voelt stevig aan en licht lekker in hand (duim en pink worden ondersteund)
clicky knoppen.
scrol knop werkt goed, maar klinkt iets wat "ruw".
reageert goed op verschillende ondergronden, behalve op mijn een glanswitte tafel.
is wel erg licht (wat mijn ega juist prettig vindt)

http://www.aliexpress.com...Home-and/32605884873.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
Joepla schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

Vind je dat niet link? Als er geen (afdoende) UV bescherming inzit, is dat mogelijk schadelijk voor je ogen (je pupil gaat verder open door minder licht, UV gaat gewoon naar binnen).

"100% UV block" of "UV400", vertrouw ik niet als het uit China komt... Je kunt dit ook niet eenvoudig zelf controleren volgens mij.
ach... UV block... ik heb net een nieuwe bril gekocht bij de opticiën en daar proberen ze je ook duurdere glazen met UV werend glas aan te bieden. Hoe zit dat dan met al die mensen die geen bril nodig hebben? krijgen die dan ook meer oogproblemen t.o.v. brillen dragers?
Je moet gewoon niet recht in de zon kijken :P

Als je nou in een land woont waar 90% van de tijd de zon fel schijnt... maar dan zal je daar vast ook een verhoogd aantal oogproblemen moeten hebben. Maar in Nederland? Dan wil je gewoon een brilletje waarbij je geen last hebt van een laagstaande zon tijdens het rijden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 16:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Joepla schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

Die vraag is al een paar keer in dit topic gesteld. Het korte antwoord is dat ook goedkope zonnebrillen uit China afdoende UV bescherming bieden, omdat het goedkoopste materiaal waar de lenzen van gemaakt worden (polycarbonaat) van nature UV werend is. Controleren kan met een UV zaklampje van 70 cent

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

The Inquisitor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:45:
Die discussie is al vaker gevoerd in dit topic :)
Ah ok, dat heb ik dan gemist.
Ik wil ook niet iemands plezier vergallen, mogelijk is het gewoon een prima zonnebril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Net ook maar een Miband 2 gekocht bij Banggood n.a.v. die coupon tip! Tnx.
Alhoewel... tis weer eens een impuls aankoop, ben benieuwd of ik hem ook ga gebruiken :P

Mijn laatste nuttige aankoop was een rugzak van Aliexpress voor mijn werk. Kan een 14" laptop in een speciaal vak op de rug en heeft een praktische indeling. Kwaliteit is echt goed. Netjes afgewerkt. En dan voor 25 euro oid.

http://www.aliexpress.com...-computer/2050966034.html

Mijn Eastpack had maar 1 vak, waardoor ik altijd aan het graaien was. Is dit toch een stuk beter. Wel minder inhoud, dus voor boodschappen niet echt geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 08:37
Ik wacht al meer dan twee weken op een pakketje van Banggood.
Deze staat al sinds 22-07-2016 op pre-advised. Is dit normaal?
Ik wil hem eigenlijk graag deze week binnenkrijgen.
tracking powerbank 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
lookslikeyou schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:45:
Qua verzending uit China hebben ze dit keer voor mij een nieuwe record gehaald. Afgelopen maandag een Xiaomi note 3 pro besteld via Aliexpress (Top-One) en vrijdagmiddag was die binnen. Nu helaas wachten tot mijn verjaardag.... :|
Heb je een linkje? was ook geinteresseerd in deze voor mijn samsung smartphone met accu die inmiddels dermate uitzet dat hij niet meer in de phone past :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:08
daanb14 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:04:
[afbeelding]
Uit China komt het bij mij binnen tussen de 7dagen en 9 maanden. Momenteel gaat het redelijk snel, maar kan ook zomaar weer eens eentje bijzitten die oneindig lang op zich lijkt te laten wachten. Na 9 maanden was wel uniek en ook inmiddels onverwacht.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
[afbeelding]
Topic doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Ja, maar ik dacht dat Banggood erg betrouwbaar was met levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
daanb14 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Geen 1 bedrijf uit china is betrouwbaar kwa levertijden. Tenzij je met een DHL oid je pakketje laat versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Speedfightserv schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Geen 1 bedrijf uit china is betrouwbaar kwa levertijden. Tenzij je met een DHL oid je pakketje laat versturen.
En dan ook merkt dat dit geen zak uitmaakt en je ook nog eens bonuskosten mag betalen.
daanb14 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

TS lezen

[ Voor 23% gewijzigd door maartend op 02-08-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Joepla schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Ah ok, dat heb ik dan gemist.
Ik wil ook niet iemands plezier vergallen, mogelijk is het gewoon een prima zonnebril.
De laatste keer vanaf deze reactie ongeveer: Ronald8 in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a". Is best interessant.

Desalniettemin heb ik, schijnbaar net zoals jij, geen interesse in Chinese brillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

The Inquisitor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:37:
[...]Desalniettemin heb ik, schijnbaar net zoals jij, geen interesse in Chinese brillen
Thanks.

Nee klopt, ik beperk me tot de echt serieuze zaken. Laatste aankoop: douchekop met LEDs :P

Kan niet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
FunFair schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:56:
Net ook maar een Miband 2 gekocht bij Banggood n.a.v. die coupon tip! Tnx.
Alhoewel... tis weer eens een impuls aankoop, ben benieuwd of ik hem ook ga gebruiken :P

Mijn laatste nuttige aankoop was een rugzak van Aliexpress voor mijn werk. Kan een 14" laptop in een speciaal vak op de rug en heeft een praktische indeling. Kwaliteit is echt goed. Netjes afgewerkt. En dan voor 25 euro oid.

http://www.aliexpress.com...-computer/2050966034.html

Mijn Eastpack had maar 1 vak, waardoor ik altijd aan het graaien was. Is dit toch een stuk beter. Wel minder inhoud, dus voor boodschappen niet echt geschikt.
Haha same here, ook uit impuls maar bedacht dat ik nu wel benieuwd begon te worden naar die smartbands :+

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw. Bij banggood zijn ze wel best wel gierig met bubbelwrap.

Horloge zaten 2 laagjes op maar bij powerbank helemaal niks 8)7 ook bij meerdere orders verdikken ze het gewoon om bescherming om te doen en denken echt ze dat de pakketjes keurig worden gelegd in de vrachtwagens etc. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Joepla schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:40:
[...]

Thanks.

Nee klopt, ik beperk me tot de echt serieuze zaken. Laatste aankoop: douchekop met LEDs :P

Kan niet wachten...
Gaming showerhead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

[afbeelding]
Ja, dit is normaal. Waarschijnlijk krijg je het pakketje eind deze week of ergens volgende week. Mijn ervaring is dat gemiddeld alle zendingen uit China minimaal twee weken duren. Maar soms komt het voor dat het drie weken duurt.

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 02-08-2016 21:05 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
sjaool schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Ja, dit is normaal. Waarschijnlijk krijg je het pakketje eind deze week of ergens volgende week. Mijn ervaring is dat gemiddeld alle zendingen uit China minimaal twee weken duren. Maar soms komt het voor dat het drie weken duurt.
Dat stelt mij gerust en bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
daanb14 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:37:
[...]

Dat stelt mij gerust en bedankt voor de reactie!
Zo kan ik je nog wel vertellen dat het echt pas na je vakantie binnen komt. Is nl. totaal geen peil op te trekken, ook van GB niet. Regelmatig maand+ moeten wachten. Niet erg, rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

maartend schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Zo kan ik je nog wel vertellen dat het echt pas na je vakantie binnen komt. Is nl. totaal geen peil op te trekken, ook van GB niet. Regelmatig maand+ oeten wachten. Niet erg, rekening mee gehouden.
Best wel typisch eigenlijk, ik heb nog nooit meer dan een maand hoeven wachten. Maar goed, ik zal het even afkloppen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 23:46
2green schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:04:
[...]

Heb je een linkje? was ook geinteresseerd in deze voor mijn samsung smartphone met accu die inmiddels dermate uitzet dat hij niet meer in de phone past :S.
Ik heb hier besteld http://nl.aliexpress.com/store/342812 met DHL verzending zodat zij de inklaring enzo op zich nemen (volgens hun beschrijving)

Ondertussen de telefoon even getest en werkt allemaal prima

[ Voor 6% gewijzigd door lookslikeyou op 02-08-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
2green schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:04:
[...]

Voor te dik wordende Samsung batterijen liep een omruilprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
sambalbaj schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:31:
[...]

Voor te dik wordende Samsung batterijen liep een omruilprogramma.
Verleden tijd? dus niet iets waar ik nog wat aan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
lookslikeyou schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:22:
[...]

Ik heb hier besteld http://nl.aliexpress.com/store/342812 met DHL verzending zodat zij de inklaring enzo op zich nemen (volgens hun beschrijving)

Bedankt! ga deze morgen even bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
2green schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:42:
[...]

Verleden tijd? dus niet iets waar ik nog wat aan heb?
Is sinds 2013, zelf in 2014 gehad bij een S4. Er was een internationaal omruilprogramma wat in NL gek genoeg weinig aandacht heeft gekregen, weet niet of dat nog loopt. Ik zou zeggen bel Samsung en die kunnen je aan de hand van het serienummer vast meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
lookslikeyou schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:22:
[...]

Met DHL moet je altijd inklaringskosten betalen en btw.
Als je het via normale (de trage vaak goedkope manier) laat opsturen gaat het via Postnl.

Als je mazzel hebt komt hij zonder extra kosten bij je aan.
Als de douane je pakket wel eruit haalt dan regelt Postnl ook het inklaren voor je. Je krijgt dan een brief thuis en je moet dan het betalingsbewijs opsturen, dit kan via email.

Je betaald dan een standaardbedrag van rond de 13 euro voor de inklaring en eventueel btw/belasting. Dit betaald je dan ook contact aan de postbode.

Heb net een item ontvangen van 25,50 euro en mocht dus rond de 18,50 euro extra aan kosten betalen aan de postbode na inklaren. Gelukkig was mijn 2de item die 35 euro aan waarde is wel zonder problemen aangekomen zonder extra kosten.

DHL is wel sneller maar als je de tijd hebt zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
MikeOO schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:58:
[...]

Met DHL moet je altijd inklaringskosten betalen en btw.
Als je het via normale (de trage vaak goedkope manier) laat opsturen gaat het via Postnl.

Als je mazzel hebt komt hij zonder extra kosten bij je aan.
Als de douane je pakket wel eruit haalt dan regelt Postnl ook het inklaren voor je. Je krijgt dan een brief thuis en je moet dan het betalingsbewijs opsturen, dit kan via email.

Je betaald dan een standaardbedrag van rond de 13 euro voor de inklaring en eventueel btw/belasting. Dit betaald je dan ook contact aan de postbode.

Heb net een item ontvangen van 25,50 euro en mocht dus rond de 18,50 euro extra aan kosten betalen aan de postbode na inklaren. Gelukkig was mijn 2de item die 35 euro aan waarde is wel zonder problemen aangekomen zonder extra kosten.

DHL is wel sneller maar als je de tijd hebt zeker proberen.
Via deze shop werkt het anders, als ik deze link mag geloven: http://www.aliexpress.com...s/342812_32274599435.html. Ze versturen het via Engeland waarbij zij de inklaring voor rekening nemen. Dit is alleen via de DHL methode. Bij mij is er geen sprake geweest van extra kosten bovenop de telefoon + verzending.

[ Voor 3% gewijzigd door lookslikeyou op 03-08-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 25-09 07:01
lookslikeyou schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:00:
[...]

Via deze shop werkt het anders, als ik deze link mag geloven: http://www.aliexpress.com...s/342812_32274599435.html. Ze versturen het via Engeland waarbij zij de inklaring voor rekening nemen. Dit is alleen via de DHL methode. Bij mij is er geen sprake geweest van extra kosten bovenop de telefoon + verzending.
Ok dat is nog beter inderdaad.
Maar voor overige zaken zeker overwegen. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 03-08-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
lookslikeyou schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:00:
[...]

Zo dat is wel erg nice zeg. Ik moet nog een telefoon voor 20 augustus... Zou ik het aandurven om via AE te bestellen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Iemand nog interesse in een digitale infrarood thermometer pistool voor 5,07 ?

http://nl.aliexpress.com/...644.html?isOrigTitle=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
SemperFidelis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Zo dat is wel erg nice zeg. Ik moet nog een telefoon voor 20 augustus... Zou ik het aandurven om via AE te bestellen? :P
Ze geven aan 4 - 8 dagen, blijft altijd een risico natuurlijk omdat het (helemaal) uit China komt. Je kan altijd de gok nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
lookslikeyou schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

Ze geven aan 4 - 8 dagen, blijft altijd een risico natuurlijk omdat het (helemaal) uit China komt. Je kan altijd de gok nemen.
Bij mij staat 19-36 dagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Look what showed up on my doorstep this morning :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4JSnyBGm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
SemperFidelis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Tuurlijk durf je dat. Jij kunt tenminste met teleurstellingen overweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ah maar natuurlijk.
Ik denk dat ik die Redmi Note 3 maar eens probeer. OnePlus is helaas alleen maar in het wit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Er staat nu: "Item not allowed (x-ray) and rejected."
Dat klinkt niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou mijn eerste item dat eruit is gepikt...
Brief van PostNL...

Waarde is helaas 45 euro, dus dat wordt een extra rekening van rond de 23 euro (belachelijk die startkosten van 12,nogwat)...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 17:54

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

2green schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:48:
Mocht iemand nog een standaard muis zoeken, had onderstaande muis besteld (Pink versie voor mijn ega).

Levertijd: binnen een week (weet het niet precies ivm vakantie)

Prijs 3,50 euro.
USB aansluiting
optische (geen laser)
3 knoppen (L, R, midden)
Goede bouw kwaliteit, voelt stevig aan en licht lekker in hand (duim en pink worden ondersteund)
clicky knoppen.
scrol knop werkt goed, maar klinkt iets wat "ruw".
reageert goed op verschillende ondergronden, behalve op mijn een glanswitte tafel.
is wel erg licht (wat mijn ega juist prettig vindt)

http://www.aliexpress.com...Home-and/32605884873.html
Zo'n simpele muis vind je minstens net zo goedkoop bij de Action, etc., waarom zou je dat uit China halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
WhatTheFuck schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:09:
[...]

Zo'n simpele muis vind je minstens net zo goedkoop bij de Action, etc., waarom zou je dat uit China halen?
Die bij de Action zullen wel niet genoeg lood in het plastic hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
dfrenner schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:59:
Brief van PostNL...

Waarde is helaas 45 euro, dus dat wordt een extra rekening van rond de 23 euro (belachelijk die startkosten van 12,nogwat)...
Ach, ik weet niet hoeveel je bestel, maar sometimes you win, sometimes you lose. Ik heb mijn voordeel er al lang uit gehaald.

Gebruikt iemand ook de munten en bonnen optie in de Aliexpress app, dan kan je munten sparen en dat inwisselen voor kortingen op aankopen naar keus of geselecteerde winkels.

[ Voor 16% gewijzigd door Wasabi! op 03-08-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Brief van PostNL...

Toevallig ben ik er vorige week ook voor het eerst er tussen uitgepakt. Lijkt wel of het rustiger is met de vakantie kwa pakketjes waardoor je er sneller uitgepakt wordt.

Die 13 euro zijn rembourskosten, zodat ze het geld kunnen innen (betalen aan de bezorger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
Brief van PostNL...

Sja, belachelijk of niet. Volgens mij is gewoon algemeen bekend dat dit kan gebeuren én dat er standaard zo'n 12 Euro aan kosten wordt gerekend, los van het te betalen bedrag aan BTW. M.i. niets mis mee. Vervelend als het gebeurt, maar gelukkig is dat niet zo vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:51

Mitchell

Ondertitel

12 euro maar? Bij mij wordt er vaak 15 euro of meer gerekend. Ruilen? :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik was er ook uitgepikt. De echte waarde opgegeven en hij kwam zonder kosten door. Wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:58
Hier ook de laatste tijd steeds vaker importheffing en BTW betalen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Hier nog nooit gecheckt... maar ik koop ook zelden voor meer dan 12 euro in 1 keer. Vaak splits ik zelfs grote bestellingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:08
oheng schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:32:
Iemand nog interesse in een digitale infrarood thermometer pistool voor 5,07 ?

http://nl.aliexpress.com/...644.html?isOrigTitle=true
Thx! Besteld!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
sambalbaj schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:55:
[...]

Is sinds 2013, zelf in 2014 gehad bij een S4. Er was een internationaal omruilprogramma wat in NL gek genoeg weinig aandacht heeft gekregen, weet niet of dat nog loopt. Ik zou zeggen bel Samsung en die kunnen je aan de hand van het serienummer vast meer vertellen.
Ik zal er eens in duiken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
WhatTheFuck schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:09:
[...]

Nee, bij de action hebben ze geen muis die voldeed. Allemaal kleiner of juist erg lelijk qua design. Voor 3,50 kon het trouwens ook niet uit om 5 minuten in de auto te rijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
2green schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:51:
[...]

Ik zal er eens in duiken, bedankt voor de tip!
Een accu kost bijna niks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
418O2 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:04:
[...]

Een accu kost bijna niks toch?
In verhouding tot een nieuwe telefoon niet, maar ga zowiezo een nieuwe telefoon halen. Afdankertje is voor iemand anders. Betreft trouwens een behoorlijk gedateerd model (mijn backup phone die standaard als navigatie in de auto ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Mmmm

snap dit even niet, besteld bij gearbest, maar het is net of het weer verder weggaat.
mijn pakket, hebben jullie dit wel es gehad?

2016-07-26 10:32:00 Parcel departure in Shenzhen Sorting Centre
2016-07-27 16:10:00 Parcel departure arrive in HongKong Sorting Centre
2016-07-30 03:04:00 Parcel is leaving Hong Kong Airport
2016-08-01 06:15:00 Frankfurt Sorting Centre
2016-08-02 15:00:00 Information sent to Czech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
agaam schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:02:
Mmmm

snap dit even niet, besteld bij gearbest, maar het is net of het weer verder weggaat.

Only an educated guess, maar waarschijnlijk met dezelfde verzendingsmethode als de heren een paar pagina's terug, verstuurd via CZGH. CZ in die naam doet mij denken aan de Tsjechische postdienst.
Frankfurt is volgens mij 1 van de hubs waar de post langs moet gaan. Dus het kan best dat je pakje (in container) eerst in Frankfurt aankomt, om dan naar Tsjechië gestuurd te worden, waar dan de individuele orders verder verstuurd gaan worden. Mgoed, ik kan er ook he-le-maal naast zitten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

dodge_911 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Only an educated guess, maar waarschijnlijk met dezelfde verzendingsmethode als de heren een paar pagina's terug, verstuurd via CZGH. CZ in die naam doet mij denken aan de Tsjechische postdienst.
Frankfurt is volgens mij 1 van de hubs waar de post langs moet gaan. Dus het kan best dat je pakje (in container) eerst in Frankfurt aankomt, om dan naar Tsjechië gestuurd te worden, waar dan de individuele orders verder verstuurd gaan worden. Mgoed, ik kan er ook he-le-maal naast zitten natuurlijk :)
oke bedankt voor je uitgebreid verslag, maar daar zit wel wat in, wacht af.
Even update mijn pakket is vandaag binnen gekomen, gaat dus wel goed _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door agaam op 09-08-2016 21:13 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:32
Even een vraagje: Wat betekent de term 'The item is pre-advised'?

Ik had een powerbank besteld welke 29 Juli verzonden zou zijn.
http://www.17track.net/en/track?nums=RC305686456NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedfightserv
Terrz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:54:
Even een vraagje: Wat betekent de term 'The item is pre-advised'?

Ik had een powerbank besteld welke 29 Juli verzonden zou zijn.
http://www.17track.net/en/track?nums=RC305686456NL
Even zoeken in het topic, daar is het al meerdere malen uitgelegd...

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

[ Voor 14% gewijzigd door Speedfightserv op 04-08-2016 09:05 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hou trouwens ook wel rekening met een paar extra daagjes onderweg.
Afgelopen dinsdag is er niet gewerkt in de PRD (Shenzhen, Guangzhou, HK) door een typhoon. Normaal werken ze wel door maar nu regende het zo hard ;) Er is dus wat achterstand bij de koeriers (en er zijn ook wel wat pakketjes nat geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Mmmm

Yep, exact dezelfde updates als bij mijn bestelling bij Gearbest. Het wordt verstuurd met CZGH shipping. Mij is ook niet duidelijk welke route het pakket aflegt. Volgens de Gearbest chat is het advies om gewoon te wachten, het pakket komt vanzelf aan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Kenzi schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:10:
Hou trouwens ook wel rekening met een paar extra daagjes onderweg.
Afgelopen dinsdag is er niet gewerkt in de PRD (Shenzhen, Guangzhou, HK) door een typhoon. Normaal werken ze wel door maar nu regende het zo hard ;) Er is dus wat achterstand bij de koeriers (en er zijn ook wel wat pakketjes nat geworden)
Ik waardeer de "extra" informatie die jij geeft altijd wel. Het is informatie die ik normaal gesproken niet zou krijgen. Met dit soort dingen, feestdagen, maar ook hoe dingen in china eraan toegaan.

Wilde gewoon zeggen dat het gewaardeerd wordt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het loont trouwens steeds meer om prijzen per uur te gaan vergelijken en per dag.
Zoals al eerder opgemerkt door iemand zijn de prijzen sinds kort sterk afhankelijk van tijdstip.

Lunchtijd en vroege avond tijd (NL tijd) zijn vrij duur is na een weekje observeren gebleken, ook weekends is het duurder. Ik heb producten gezien die nu sterk wisselen. Een voorbeeld product is tussen de 31 dollar en 39 dollar gewisseld binnen een week tijd, afhankelijk van tijdstip. Krijgen we straks een pricewatch voor china producten die de prijzen live ophaalt? En het prijsverloop per uur laat zien? Wie maakt wat?

Producten nu bij Banggood en Gearbest in de gaten gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gisteren weer wat spul van Aliexpress binnen gekregen, verzendtijd is soms bizar lang, maar bevalt me daar wel. Wel bizar prijsverschil tussen 'nep lego' en echte spul hier in de winkel, natuurlijk is het kwalitatief iets minder (zoals die ketting van de technic-bikes), maar ik zet ze toch neer als display dat mij bewegende onderdelen niet zo boeien.

Hopelijk van de week nog de F1 wagen binnen (35 euro), daar heb ik ook het origineel van (135 euro), kan ik eens goed vergelijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duidelijkzo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-07 12:53
Get!em schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:03:
Het loont trouwens steeds meer om prijzen per uur te gaan vergelijken en per dag.
Zoals al eerder opgemerkt door iemand zijn de prijzen sinds kort sterk afhankelijk van tijdstip.

Lunchtijd en vroege avond tijd (NL tijd) zijn vrij duur is na een weekje observeren gebleken, ook weekends is het duurder. Ik heb producten gezien die nu sterk wisselen. Een voorbeeld product is tussen de 31 dollar en 39 dollar gewisseld binnen een week tijd, afhankelijk van tijdstip. Krijgen we straks een pricewatch voor china producten die de prijzen live ophaalt? En het prijsverloop per uur laat zien? Wie maakt wat?

Producten nu bij Banggood en Gearbest in de gaten gehouden.
Mijn ervaring was bij Aliexpress met de aanschaf van budget telefoon: HomTom HT17 laagste prijs $58,99 en hoogste $69,99.
Tien euro verschil is nogal wat op zo'n bedrag. Laagste prijs zat op de namiddag, hoogste 's avonds.
Telefoon van €53,40 trouwens met twee weken binnen, ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

PatrickPR schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Yep, exact dezelfde updates als bij mijn bestelling bij Gearbest. Het wordt verstuurd met CZGH shipping. Mij is ook niet duidelijk welke route het pakket aflegt. Volgens de Gearbest chat is het advies om gewoon te wachten, het pakket komt vanzelf aan.
Als je naar deze site gaat zie je meer info, tenminste geloof ik
https://www.trackingmore.com/en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 07:02
Laatst in een opwelling weer eens een Laserpointer besteld, ter vervanging van mijn oude, kwijtgeraakte laserpen...

Nu is die al 27 dagen onderweg, alleen de nieuwste status snap ik niet helemaal:
quote: BangGood
2016-07-11 14:16,Send item abroad (Export), LA
2016-07-11 04:04,Arrival at international place of exchange, LA
2016-07-11 01:51,Accepted from sender, LA
2016-07-10 01:46,Item dispatched., Flyt Express's sorting centre, Guangzhou
2016-07-09 14:44,Item in transit, Flyt Express's sorting centre, Guangzhou
2016-07-09 13:44,Item received, Flyt Express's sorting centre, Guangzhou
2016-07-09 05:03,Customer's order information generated, Customer
Betekend dit nu dat ie al in Nederland is, of wat moet ik mij erbij voorstellen

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Laatst online: 27-05 21:30
Bij Geekbuying is de OP3 in de aanbieding voor €385
http://www.geekbuying.com...gn=DMWEB_Holiday_20160804

Gaat om de Graphite versie, de gold is €13,69 duurder.
Met coupon gaat er nog 10 dollar af.
$10 off coupon for orders over $200: 10$ORDER200

[ Voor 64% gewijzigd door sigilens op 04-08-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
Exclusief (eventuele) import en gaat om de Chinese versie met minder netwerk banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Laatst online: 27-05 21:30
dutchgio schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:34:
Exclusief (eventuele) import en gaat om de Chinese versie met minder netwerk banden.
Klopt voor wat betreft import, maar is wel de gewone versie volgens mij aangezien deze oxygen draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
sigilens schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:42:
[...]

Klopt voor wat betreft import, maar is wel de gewone versie volgens mij aangezien deze oxygen draait.
Met andere woorden, het kost mogelijk (veel) meer. Nogal een verschil, ongeveer €475 inclusief importheffingen in plaats van €399 als je direct bij Oneplus koopt.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Mmmm

kleine update. Mijne is vandaag in nl aangekomen. Helaas inklaring betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:25
sigilens schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:42:
[...]

Waarschijnlijk kun je die rom ook gewoon op de Chinese versie flashen.
Bij de specs wordt toch echt alleen 1/3/7 genoemd qua 4g banden, dus geen 800mhz voor kpn/vodafone of 900mhz voor t-mobile.
Pagina: 1 ... 133 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic