*knip* : [/end of discussion]
Afgelopen donderdag mijn Xiaomi Roadmi binnen gekregen. Een erg mooi en stevig apparaatje met een geluidskwaliteit die boven verwachting goed is. De instellingen zijn eenvoudig aan te passen met de app, wel de Engelse app, ook al is de Chinese ook redelijk eenvoudig te gebruiken.
Leuk detail is dat je de kleur van de LED-verlichting kunt aanpassen naar rood, groen, blauw en lichtblauw. Als er geen muziek wordt ontvangen van de smartphone kleurt de LED een soort van roze/lichtpaars. Gesproken meldingen zijn in het Chinees maar die kunnen uitgeschakeld worden zodat je alleen de geluidsmeldingen voor connecten en dergelijke blijft horen (deze kunnen trouwens ook uitgeschakeld worden).
De behuizing is volledig van metaal en ziet er echt heel stevig en mooi uit. In mijn oude Hyundai Excel uit 1998 past de Roidmi perfect. Is er eenmaal verbinding gemaakt tussen je smartphone en de Roidmi dan start de muziek automatisch weer met afspelen zodra je in de auto stapt (wel je radio op de juiste frequentie instellen natuurlijk). De frequentie is eenvoudig aan te passen over de hele FM-band en het signaal is sterk genoeg voor een ongestoorde signaaloverdracht.
Enige probleem bij mij is dat schakelende USB-laders storen op de normale FM-zenders... dus ongestoord 538 luisteren zit er hierdoor voor mij niet in of ik moet de Roidmi uit de sigarrettenaanstekeraansluiting halen. Maar dit ligt meer aan mijn brakke Marquant autoradio dan aan de Roidmi.
Voor het geld is de Xiaomi zeker een aanrader mocht je muziek willen streamen en nog geen nieuwe auto/autoradio willen aanschaffen.
P.S. de Roidmi app is alleen beschikbaar voor Android, heb je een iPhone dan kun je wel muziek streamen door de autoradio af te stemmen op 96.4Mhz. Het veranderen van andere instellingen zoals meldingen en de kleur van LED's kan dan helaas niet of je moet even een Android smartphone lenen.
[
Voor 78% gewijzigd door
gambieter op 31-01-2016 01:15
]