Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met Tronsmart kabels i.c.m. Quick Charge 2.0?
We hebben hier een telefoon die schijnbaar dit ondersteunt en zijn op zoek naar nieuwe lader + evt. kabels. Lader is wel bekend (deze) maar ik twijfel nog aan de kabels.
Je hebt de Blitzwolf kabels van 1 meter en 2 meter die die QC2.0 ondersteunen en ook nog eens reversible zijn aan beide kanten. (leuk en aardig maar niet bepaald bittere noodzaak)
Maar je hebt ook voor een paar euro meer de verschillende Tronsmart packs met 3-6 kabels van verschillende lengtes.
Je hebt vier verschillende packs van de gold plated en 1 versie van de silver plated.
Bij die eerste wordt niets gezegd over eventuele ondersteuning van QC2.0, bij die laatste wel.
Echter staan op Amazon ook de gold plated en daar staat wel bij dat ze QC2.0 ondersteunen.
Ergens vermoed ik dat het ook geen ruk uitmaakt en dat ze allemaal wel geschikt zijn.

Iemand ervaringen?

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 05-02-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Piet91 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:13:
We hebben hier een telefoon die schijnbaar dit ondersteunt en zijn op zoek naar nieuwe lader + evt. kabels. Lader is wel bekend (deze) maar ik twijfel nog aan de kabels.
Je hebt de Blitzwolf kabels van 1 meter en 2 meter die die QC2.0 ondersteunen en ook nog eens reversible zijn aan beide kanten. (leuk en aardig maar niet bepaald bittere noodzaak)
Maar je hebt ook voor een paar euro meer de verschillende Tronsmart packs met 3-6 kabels van verschillende lengtes.
Je hebt vier verschillende packs van de gold plated en 1 versie van de silver plated.
Bij die eerste wordt niets gezegd over eventuele ondersteuning van QC2.0, bij die laatste wel.
Echter staan op Amazon ook de gold plated en daar staat wel bij dat ze QC2.0 ondersteunen.
Ergens vermoed ik dat het ook geen ruk uitmaakt en dat ze allemaal wel geschikt zijn.

Iemand ervaringen?
In theorie zou QC het moeten doen met een normale kabel, toch? De logica zit in de lader en het op te laden device, niet in de kabel. Tenmionste, dat is mijn gedacht )
Ik weet dat ik de XPB20Ah ook @ 12V kan laden met een kabeltje van een XPB10Ah, vandaar mijn gedachtengang.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Kan het nog steeds nergens vinden, dus: zijn we er al achter wat het verschil is tussen de Earson ER-160 en de ER-163, behalve het uiterlijk? Misschien alleen licht verbeterde versie?
@maurits82: inmiddels al een vergelijking tussen de twee kunnen maken?

Kwam trouwens ook deze tegen bij Banggood, wel een lelijk bruut ding met grote accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:42
Piet91 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:13:

Iemand ervaringen?
Mijn Tronsmart QC lader is vandaag bezorgd. Ik heb volgens mij geen QC apparaat, maar ik zal vanavond even alles nakijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dodge_911 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:33:
In theorie zou QC het moeten doen met een normale kabel, toch? De logica zit in de lader en het op te laden device, niet in de kabel. Tenmionste, dat is mijn gedacht )
Ik weet dat ik de XPB20Ah ook @ 12V kan laden met een kabeltje van een XPB10Ah, vandaar mijn gedachtengang.
timmert26 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:59:
Mijn Tronsmart QC lader is vandaag bezorgd. Ik heb volgens mij geen QC apparaat, maar ik zal vanavond even alles nakijken!
Ja, lijkt mij ook. Beiden lijken wel te voldoen.
Zal degene maar beide keuzes voorleggen; of een hele pack van verschillende lengtes of eentje die je om kunt draaien. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Weet niet of het al gemeld is maar bij Bpost hebben ze blijkbaar hun tarief aangepast.
Gisteren belde mijn neef dat hij de bekende brief van bpost in de bus had gekregen ivm een inklaring.
Nu blijken ze plots 15 euro aan te rekenen aan voor de inklaringskosten ipv de 12 euro een paar maand geleden.
Dus als je iets koopt van 22,1 euro dan mag je bijna meer betalen aan deze bende dan wat je product gekost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Eigenlijk wil ik wel een Anker oplaadpunt kopen met bijbehorende Anker USB-kabels. Nu lees ik dat er ook vernieuwde versies zijn. Welke zijn dit en welke raden jullie aan?

En wat is precies de meerwaarde van een 60w doos t.o.v. een 40w doos? Iemand tips en tricks? _/-\o_

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
henidde schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:28:
Eigenlijk wil ik wel een Anker oplaadpunt kopen met bijbehorende Anker USB-kabels. Nu lees ik dat er ook vernieuwde versies zijn. Welke zijn dit en welke raden jullie aan?

En wat is precies de meerwaarde van een 60w doos t.o.v. een 40w doos? Iemand tips en tricks? _/-\o_
Was hier 'n beetje off-topic helaas, wegens niet echt Chinashopping, maar BG heeft tegenwoordig ook een paar Ankerproducten in het assortiment, dus ik ga het als nog net on topic beschouwen : heb je dit al gelezen?
Daar doe ik er wat meer over uit de doeken.

En over die meerwaarde : die bedraagt exact 20 watt :9

[ Voor 17% gewijzigd door dodge_911 op 05-02-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
dodge_911 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:11:
[...]

Was hier 'n beetje off-topic helaas, wegens niet echt Chinashopping, maar BG heeft tegenwoordig ook een paar Ankerproducten in het assortiment, dus ik ga het als nog net on topic beschouwen : heb je dit al gelezen?
Daar doe ik er wat meer over uit de doeken.

En over die meerwaarde : die bedraagt exact 20 watt :9
Dank voor je reactie! Heb je ook een link waar ik de nieuwe variant kan kopen? Afgaande op de afbeeldingen van Amazon.de kan ik er niet uit opmaken of het de nieuwe variant is of niet..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
henidde schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:45:
[...]

Dank voor je reactie! Heb je ook een link waar ik de nieuwe variant kan kopen? Afgaande op de afbeeldingen van Amazon.de kan ik er niet uit opmaken of het de nieuwe variant is of niet..
Die nieuwe heet 'PowerPort'
Maar dat had je kunnen weten als je de comments had gelezen bij de review.

[ Voor 18% gewijzigd door dodge_911 op 05-02-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:10
crispo schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:01:
Kan het nog steeds nergens vinden, dus: zijn we er al achter wat het verschil is tussen de Earson ER-160 en de ER-163, behalve het uiterlijk? Misschien alleen licht verbeterde versie?
@maurits82: inmiddels al een vergelijking tussen de twee kunnen maken?

Kwam trouwens ook deze tegen bij Banggood, wel een lelijk bruut ding met grote accu!
Ja ze zijn redelijk gelijk. Alleen is de 163 in het chinees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:07

pinda powerrr

Slow down...

Dat is lekker snel? Nu al binnen.

Dit is mijn allereerste ledstrip. Grappig om te zien, bij twee "verschillende" shops gekocht en toch alles in een pakje binnen.

Man man, wat een leuk speelgoed! Ff een adapter ergens vandaan getrokken en geprobeerd, wat een mogelijkheden! Mijn kids eisten gelijk ook zo'n strip in hun kamer :+ dus binnenkort nog maar wat bestellen dan.

En inderdaad kun je met deze controller zowel wit, de kleuren apart en ook wit met kleuren combineren.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 17:54

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Een vraagje over PayPal:

Ik heb een maand geleden van een aliexpress seller een (terug)betaling gekregen op mijn paypal rekening wegens het niet ontvangen van een product.

Nu heb ik na 3 maanden alsnog het product ontvangen (had begin november besteld).

Het originele product was $4,99 (toendertijd €4,63 betaald met iDEAL)
De terugbetaling was $4,99 (paypal fee was $0,56 = $4,43 = €3,87 saldo is momenteel beschikbaar op mijn rekening)

Nu staat er op de "terugbetaal-pagina" het volgende:

Terugbetaalbedrag: $4,99

Ik heb alleen het idee dat als ik nu op OK click dat er nog extra geld van mijn rekening afgeschreven gaat worden door schimmige paypal constructies met fees en valuta omrekenkoers etc.

Heeft iemand ervaring hiermee? Welk bedrag moet ik invullen zodat alleen het geld dat ik ontvangen heb terug gaat naar de seller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
WhatTheFuck schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:07:
Ik heb alleen het idee dat als ik nu op OK click dat er nog extra geld van mijn rekening afgeschreven gaat worden door schimmige paypal constructies met fees en valuta omrekenkoers etc.
Daar sta je dan met jouw goede gedrag ;) maar denk wel dat het de enige juiste conclusie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

WhatTheFuck schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:07:Ik heb alleen het idee dat als ik nu op OK click dat er nog extra geld van mijn rekening afgeschreven gaat worden door schimmige paypal constructies met fees en valuta omrekenkoers etc.

Heeft iemand ervaring hiermee? Welk bedrag moet ik invullen zodat alleen het geld dat ik ontvangen heb terug gaat naar de seller?
Als geld ontvanger betaal je 0,29% over het bedrag wat daadwerkelijk is overgeboekt en daarboven een standaard 30 cent fee.

Het is me niet 100% zeker duidelijk wat je wil bereiken. Maar als je paypal op nul moet komen. Moet je volgens mij(geen garantie!) 4,68 dollar terugboeken. Dan hou je of niets over of 1 cent. Dan krijgt de verkoper dus ook 4,68 terug.

Als je hierop googled krijg je een mooie lijst van klaagtopics van verkopers over dit systeem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:27
WhatTheFuck schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:07:
Een vraagje over PayPal:..................
Nu heb ik na 3 maanden alsnog het product ontvangen (had begin november besteld).
..........
De terugbetaling was $4,99 ....................
Nu staat er op de "terugbetaal-pagina" het volgende:

Terugbetaalbedrag: $4,99

Ik heb alleen het idee dat als ik nu op OK click dat er nog extra geld van mijn rekening afgeschreven gaat worden door schimmige paypal constructies met fees en valuta omrekenkoers etc................
rty schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:57:
..........
Als geld ontvanger betaal je 0,29% over het bedrag wat daadwerkelijk is overgeboekt en daarboven een standaard 30 cent fee......................
Naar mijn mening zou het netjes zijn om gewoon die $ 4,99 over te maken en niet de berekende $ 4,68. Anders bereken je de verkoper jouw aandeel van Paypal, terwijl hij het gehele bedrag keurig heeft overgemaakt. Ik zie niet in waarom hij verantwoordelijk moet zijn voor jouw Paypalkosten terwijl hemzelf ook weer kosten in rekening worden gebracht en dus ca $ 4,38 terugkrijgt en bij de eerste overboeking ook al kosten had. Kosten horen bij internationaal betalingsverkeer.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 06-02-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
elinx schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:46:
[...]

[...]

Naar mijn mening zou het netjes zijn om gewoon die $ 4,99 over te maken en niet de berekende $ 4,68. Anders bereken je de verkoper jouw aandeel van Paypal, terwijl hij het gehele bedrag keurig heeft overgemaakt. Ik zie niet in waarom hij verantwoordelijk moet zijn voor jouw Paypalkosten terwijl hemzelf ook weer kosten in rekening worden gebracht en dus ca $ 4,38 terugkrijgt en bij de eerste overboeking ook al kosten had. Kosten horen bij internationaal betalingsverkeer.
De kosten van electronisch betalingsverkeer zijn verwaarloosbaar.
Paypal is dus degene die het meeste opstrijkt.
Nu leveren zij ook een dienst maar een paar cent bij dergelijke kleine bedragen is voldoende.
Veel transacties met een paar cent is nog steeds heel veel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:43
Toch interessant die AliExpress tracking code. Een paar dagen geleden was het dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aH30XOm.png

Nu is het dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iZDz9qE.png

Keep in mind dat ik hem de 30e pas besteld had en dat dit zeer waarschijnlijk totale onzin is :+ Ze nemen in ieder geval wel de moeite om een trackingsite te faken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
HoppyF schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:07:
.........
Paypal is dus degene die het meeste opstrijkt.....................
Precies, de keus voor Paypal is vrijwillig gemaakt en persoonlijk, meestal vanwege het gemak en daarom lijkt het me niet meer dan redelijk om de verkoper niet op te zadelen met de kosten die je ervoor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ronald8 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:19:
Toch interessant die AliExpress tracking code. ...........
........... de 30e pas besteld had en dat dit zeer waarschijnlijk totale onzin is :+ Ze nemen in ieder geval wel de moeite om een trackingsite te faken.
Wie zegt dat de tracking code bij jouw pakketje hoort? Een "foutje" is zo gemaakt. Het is niet de eerste keer dat ik na een week plotseling een ander trackingnummer kreeg.
Heeft de verkoper een toelichting gegeven op deze merkwaardige verloop?

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 06-02-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bij mij staat de order nu al een week op "The supplier is processing your order" bij aliexpress.nl. Ik heb vorige week zondag via iDeal betaald, en die betaling was eigenlijk op hetzelfde moment al goed in het systeem genoteerd, maar sindsdien is er weinig veranderd.

Dit is mijn eerste bestelling bij een chinese webshop, is dit normaal? Ik lees wel iets over chinees nieuwjaar dus misschien heeft dat er ook mee te maken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 19:43
elinx schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:36:
[...]
Wie zegt dat de tracking code bij jouw pakketje hoort? Een "foutje" is zo gemaakt. Het is niet de eerste keer dat ik na een week plotseling een ander trackingnummer kreeg.
Heeft de verkoper een toelichting gegeven op deze merkwaardige verloop?
Ik geloof niet zo in foutjes bij dit soort dingen. Volgens mij is het geven van een neppe/foutieve code een standaard trucje om mensen om de tuin te leiden. Pas als er niks aankomt ga ik klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:29
Ronald8 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:12:
Ik geloof niet zo in foutjes bij dit soort dingen. Volgens mij is het geven van een neppe/foutieve code een standaard trucje om mensen om de tuin te leiden. Pas als er niks aankomt ga ik klagen.
Daar zit wat in, lees dit maar eens. Als de webshop geen trackingnummer kan produceren, krijgen ze niet betaald door aliexpress, begrijp ik daaruit. De trackingnummers die ik altijd van Allbuy kreeg, werkten ook nooit en als je dan per email om info verzocht, zeiden ze opeens dat het om een magazijnlocatie ging.

Overigens kreeg ik altijd netjes het pakje thuisbezorgd, dus ik maak me er verder niet heel erg druk om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
f.v.b schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:10:
[...]

Goedkope projectoren zijn ook bij Amazon Duitsland te koop. Deze is exact even duur, geen invoerkosten, 14 dagen op zicht en met garantie:

http://www.amazon.de/dp/B0146FRM6E

Edit: Of geef 10 euro minder uit en je hebt de best verkopende beamer:

http://www.amazon.de/dp/B016OI0DJ4

Een maatje kleiner kan ook gevoed worden met een power bank:

http://www.amazon.de/dp/B00WHW5R3O
http://www.amazon.com/product-reviews/B016XR7WA4

[...]
Ik ben uiteindelijk toch zo eigenwijs geweest en heb de UC50 aangeschaft. De ES130 blijkt een rebranded versie te zijn van de Unic UC50.

Tot nu toe heel tevreden met het beamertje. In een lichte ruimte is de opbrengst van de LED natuurlijk onvoldoende, maar ik zit nu in de studeerkamer met 2 lampen aan (wel blindering voor de ramen) en het beeld is prima.

Beamer is superklein, ongeveer 7x7 cm. Heeft ingebouwde accu, hdmi input. Alleen het speakertje moet je niet teveel van verwachten, maar met spanning erop (ngeen gebruik accu) komt er toch nog wel aardig geluid uit voor een NES emulator.

Ik gebruik het nu in combinatie met een RPI2 en Retropie en een Xiaomi 10400 powerbank.
Oftwel, mobiele retro gamestation! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:27
DeNachtwacht schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:53:
Bij mij staat de order nu al een week op "The supplier is processing your order" bij aliexpress.nl. Ik heb vorige week zondag via iDeal betaald, en die betaling was eigenlijk op hetzelfde moment al goed in het systeem genoteerd, maar sindsdien is er weinig veranderd.

Dit is mijn eerste bestelling bij een chinese webshop, is dit normaal? Ik lees wel iets over chinees nieuwjaar dus misschien heeft dat er ook mee te maken.
Ja dat heeft met het chinese nieuwjaar te maken je kunt inloggen en dan kijken bij "vieuw detail" daar staat de tijd die de verkoper nog heeft om het te verzenden en meestal staat er een verhaaltje bij over het nieuwjaar.

Precies een verkeerde tijd bestelt de rest van het jaar gaat het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:08
Tot hoe groot kun je het beeld met die beamer maken met nog acceptabele scherpte en helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travolter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 14:02
FunFair schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Ik ben uiteindelijk toch zo eigenwijs geweest en heb de UC50 aangeschaft. De ES130 blijkt een rebranded versie te zijn van de Unic UC50.

Tot nu toe heel tevreden met het beamertje. In een lichte ruimte is de opbrengst van de LED natuurlijk onvoldoende, maar ik zit nu in de studeerkamer met 2 lampen aan (wel blindering voor de ramen) en het beeld is prima.

Beamer is superklein, ongeveer 7x7 cm. Heeft ingebouwde accu, hdmi input. Alleen het speakertje moet je niet teveel van verwachten, maar met spanning erop (ngeen gebruik accu) komt er toch nog wel aardig geluid uit voor een NES emulator.

Ik gebruik het nu in combinatie met een RPI2 en Retropie en een Xiaomi 10400 powerbank.
Oftwel, mobiele retro gamestation! :)
Is dat ding ook daadwerklijke 1080p? Zou me verrassen als je vergelijkt met die prijzen op amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Travolter schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:48:
[...]

Is dat ding ook daadwerklijke 1080p? Zou me verrassen als je vergelijkt met die prijzen op amazon.
Er staat op de productpagina dat de resolutie 800x480 is. 1080p wordt dus gewoon zwaar gedownscaled.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travolter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 14:02
Aha :P Ok dan dat verklaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Mavamaarten schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:54:
[...]

Er staat op de productpagina dat de resolutie 800x480 is. 1080p wordt dus gewoon zwaar gedownscaled.
Native is 854 x 480. I.c.m. retrogames is dat een prima resolutie :)
Ben nu nog even aan het uitzoeken hoe ik die resolutie in retropie kan forcen. Heeft weinig nut om 1080p uit te sturen als de beamer er niks mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 18:03
FunFair schreef op zondag 07 februari 2016 @ 18:17:
[...]

Native is 854 x 480. I.c.m. retrogames is dat een prima resolutie :)
Ben nu nog even aan het uitzoeken hoe ik die resolutie in retropie kan forcen. Heeft weinig nut om 1080p uit te sturen als de beamer er niks mee doet.
Heb je er al films mee bekeken? Bureaublad en browsen is waarschijnlijk te vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 13:19
Heb zelf een wat duurdere beamer... maar valt me op dat oude retro-games er in 1080p beter uit zien en speelbaar zijn (en dan bedoel ik de NES) dan veel PS3 games. Heb ook een vrij groot beeld (3 meter doorsnee) maar met de ps3 heb ik meer moeite om details in de verte te zien dan bij de NES en dergelijke.

het is sowieso erg grappig om Mario bros te spelen op zo'n groot scherm :+

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 08-02-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
rednaz420 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:47:
[...]

Heb je er al films mee bekeken? Bureaublad en browsen is waarschijnlijk te vaag?
Als je de resolutie op 1080p laat staan, zijn normale letters onleesbaar. Als je het bureaublad aanpast naar de native resolutie is het prima leesbaar, maar heb je veel te weinig ruimte voor je vensters :P

Bij films is het effect minder zichtbaar. Met zo'n kleine picobeamer als dit projecteer je namelijk niet vanaf de andere kant van de kamer, maar max met een diameter van 24 inch of iets dergelijks, maar dat heeft dan weer meer te maken met het aantal lumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Op 31-1 een muis besteld, vandaag afgeleverd!
Heeft er dus 9 dagen over gedaan, heel netjes :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 17:54

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

rty schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:57:
[...]

Als geld ontvanger betaal je 0,29% over het bedrag wat daadwerkelijk is overgeboekt en daarboven een standaard 30 cent fee.

Het is me niet 100% zeker duidelijk wat je wil bereiken. Maar als je paypal op nul moet komen. Moet je volgens mij(geen garantie!) 4,68 dollar terugboeken. Dan hou je of niets over of 1 cent. Dan krijgt de verkoper dus ook 4,68 terug.

Als je hierop googled krijg je een mooie lijst van klaagtopics van verkopers over dit systeem. :+
Bedankt voor je reactie, jouw berekening klopte inderdaad bijna.

Ik heb het volgende gedaan om de PayPal betaling terug te betalen:

- Het exacte bedrag dat ik ontvangen heb als "terug"-betaling ($4,99 - $0,56 paypal kosten) = $4,43
- Op de terugbetaal-pagina het "terugbetaal-bedrag" ingevuld van (4,99 - 0,35) = $4,64
- Hierna op "doorgaan"-button klikken en dan krijg je eerst nog een overzicht-pagina waar staat "Door verkoper terugbetaald bedrag" (ik was de "verkoper"). Dit moet $4,43 worden dus 1 pagina terug het bedrag aangepast naar $4,67 en toen kwam het "Door verkoper terugbetaald bedrag" exact op $4,43.
- Al het geld wat ik ontvangen heb is hiermee terug naar de aliexpress verkoper

Al met al best veel gedoe voor een simpele terugbetaling. Duidelijker zou zijn om simpelweg aan te geven wie de kosten betaald (kosten verkoper, kosten koper of kosten delen), maar dat zullen ze wel met opzet zo gedaan hebben. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNMaN16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Voor tweakers die nog een nieuwe headset zoeken voor af en toe bij het gamen oid. Ik heb sinds kort een Kotion Each G2000 "gamers" headset binnen gekregen voor zo'n 11 euro in een sale gekocht bij gearbest. (http://www.gearbest.com/headsets/pp_126115.html) Zit nu weer op 15 dollar, maar toch wel aardig geprijst zo dacht ik.

En moet zeggen, dat hij me best meevalt, de headset zit natuurlijk niet in het high-end segment. Maar wel aardig genoeg om er nog muziek mee te luisteren & te gamen, die zelfs nog aardig hard kan zonder totaal onluisterbaar te worden. Zit lekker over de oren en past over mn grote kop :+ Prijs kwaliteit verhouding top.

Levering duurde zo'n 12 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 18:09
GuNMaN16 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:43:
Voor tweakers die nog een nieuwe headset zoeken voor af en toe bij het gamen oid. Ik heb sinds kort een Kotion Each G2000 "gamers" headset binnen gekregen voor zo'n 11 euro in een sale gekocht bij gearbest. (http://www.gearbest.com/headsets/pp_126115.html) Zit nu weer op 15 dollar, maar toch wel aardig geprijst zo dacht ik.

En moet zeggen, dat hij me best meevalt, de headset zit natuurlijk niet in het high-end segment. Maar wel aardig genoeg om er nog muziek mee te luisteren & te gamen, die zelfs nog aardig hard kan zonder totaal onluisterbaar te worden. Zit lekker over de oren en past over mn grote kop :+ Prijs kwaliteit verhouding top.

Levering duurde zo'n 12 dagen.
Heb je toevallig iets om de kwaliteit mee te vergelijken? Denk aan een duurdere koptelefoon of andere headset. Wat vind je van de bouwkwalitei en comfort? Is hij stevig (of plastic fantastic) en kun je hem voor een lange tijd ophebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbiter op 09-02-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DeNachtwacht schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:53:

Bij mij precies hetzelfde :(
Eerste bestelling op AliExpress en de boel is nog niet verzonden.
Collega heeft op dezelfde dag bij dezelfde shop hetzelfde artikel besteld. Die van hem is de volgende dag verzonden en die van mij staat nog op wachten.
Het meest lullige is nog wel dat er staat dat ze van 07-02 tot 13-02 vakantie hebben. Leuk maar ik heb 01-02 al besteld en betaald.
Sowieso van de zotte dat een verkoper er 2 weken over mag doen om te verzenden.
Ongetwijfeld wrong place wrong time, maar een zure kennismaking met AliExpress. Ik denk dat ik voor die ene dollar dat ze af en toe goedkoper zijn gewoon lekker terug ga naar Ebay.

Soweiso raar dat bijna alle kleine Chinese electronica die ik tegenkom alleen free shipping voor 1 item heeft. Wil ik 2 of meer van hetzelfde ding, betaal ik ineens verzendkosten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:01
Koffie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:20:
[...]

Bij mij precies hetzelfde :(
Eerste bestelling op AliExpress en de boel is nog niet verzonden.
Collega heeft op dezelfde dag bij dezelfde shop hetzelfde artikel besteld. Die van hem is de volgende dag verzonden en die van mij staat nog op wachten.
Het meest lullige is nog wel dat er staat dat ze van 07-02 tot 13-02 vakantie hebben. Leuk maar ik heb 01-02 al besteld en betaald.
Sowieso van de zotte dat een verkoper er 2 weken over mag doen om te verzenden.
Ongetwijfeld wrong place wrong time, maar een zure kennismaking met AliExpress. Ik denk dat ik voor die ene dollar dat ze af en toe goedkoper zijn gewoon lekker terug ga naar Ebay.

Soweiso raar dat bijna alle kleine Chinese electronica die ik tegenkom alleen free shipping voor 1 item heeft. Wil ik 2 of meer van hetzelfde ding, betaal ik ineens verzendkosten.
Ik ben juist een stuk positiever over AliExpress: volgens mij verplicht een trackingnummer (die vaak zelfs werkt), veel betere service m.b.t. disputes én iDeal.
Chinees nieuwjaar heeft er ongetwijfeld mee te maken (waarschijnlijk is het vóór nieuwjaar ook erg druk, omdat iedereen vóór die tijd wil bestellen). Maar inderdaad een processing time van 2 weken is niet normaal en voor mij ook niet acceptabel. Die sporadische keer dat dat gebeurt cancel ik de order en bestel hem ergens anders (gaat meestal wel om klein grut met een lage waarde).

Zelf heb ik volgens mij nog nooit gezien dat 2 producten ineens wel shipping kosten met zich mee brengen. Maar dan kun je toch gewoon twee keer 1 product bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Pfff, heb ik een paar weken geleden 3 artikelen bij de Orico store op Aliexpress ontvangen, mist er één van de 3 artikelen. Er ontbreekt een 4 poorts usb lader. Overigens was een bestelling vanuit die officiele Orico stoor al eerder incompleet; er mistte destijds één van de 2 harddisk behuizingen die ik bestelde, 2e werd alsnog toegestuurd later. Mooi opgelost.

Nadat ik mijn huidige probleem al 3x heb uitgelegd aan ene Kevin, vraagt hij opnieuw of ik een foto wil maken van het probleem.
Hoe kan ik nu een foto maken van een artikel dat ik niet heb ontvangen? 8)7 :? . Helaas reageert hij er verder niet op....

Een dispute aanmaken zie ik nog niet zo zitten, temeer omdat die lader 26 euro kostte en ik hem in de aanbieding heb gekocht voor 10 euro. Als je dan geld terug krijgt, heb je nóg geen lader..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Laatst online: 11:02
Gewoon een foto maken van de artikelen die je WEL hebt ontvangen. Het gaat volgens mij meer om dat je de foto stuurt dan wat er op de foto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Precies! Zo kreeg iemand een keer een refund nadat hij een foto van zijn lege brievenbus maakte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb hetzelfde bij de Orico winkel op Aliexpress. Twee dingen besteld op die 50% sale dag, en de 6 poort USB charger is nog niet binnen. Ook maar eens wat vragen gesteld aan die beste Kevin :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNMaN16
  • Laatst online: 08-09 12:51
Frostbiter schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:55:
[...]

Heb je toevallig iets om de kwaliteit mee te vergelijken? Denk aan een duurdere koptelefoon of andere headset. Wat vind je van de bouwkwalitei en comfort? Is hij stevig (of plastic fantastic) en kun je hem voor een lange tijd ophebben?
Een duurdere headset heb ik dus niet, anders had ik niet zo'n budget ding gekocht in de eerste plaats :) Dat zou pas de tweede stap worden. Vorige headset was een pricewatch: Speedlink Medusa NX 5.1 Gaming Headset ik vind de geluidskwaliteit vergelijkbaar.

Voelt zeer stevig aan, heb een foto http://imgur.com/35yzJub voor je gemaakt om te laten zien dat de beugel flink kan buigen zonder problemen. De uitschuif poten zijn van een soort stevig soort dun staal, lijkt me dat dit niet snel kapot gaat. De earpads zijn groot genoeg voor over je oren, kunnen wel wat warm worden als je daar gevoelig voor bent (ik niet echt namelijk). Ik heb hem net een week binnen, heb 1 avond kunnen gamen met headset zonder irritaties. Dus kortom uiterlijk plastic fantastic "Gaming look" maar voelt stevig aan. Uiterlijk niet zo belangrijk voor me, ik hoef niet te streamen en lanparty's liggen al in een ver verleden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 18:09

• ralph075
  • Niet online
Kenzi schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:13:
Officiele feestdagen zijn 6 t/m 10 februari.
Kan/mag ik verwachten dat bestellingen, die vlak voor (en tijdens) het Chinees nieuwjaar zijn geplaatst, vanaf begin volgende week weer in behandeling worden genomen?
(Of eerder al natuurlijk, aangezien gisteren de laatste officiële feestdag was, maar als het begin volgende week wordt afgehandeld vind ik het al best)

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ralph075 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Kan/mag ik verwachten dat bestellingen, die vlak voor (en tijdens) het Chinees nieuwjaar zijn geplaatst, vanaf begin volgende week weer in behandeling worden genomen?
(Of eerder al natuurlijk, aangezien gisteren de laatste officiële feestdag was, maar als het begin volgende week wordt afgehandeld vind ik het al best)
De meeste shops zijn vandaag al weer aan het werk gegaan dus ga er wel van uit.

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 21:03
*knip*, zie topicwaarschuwing

[ Voor 91% gewijzigd door Perkouw op 11-02-2016 19:38 ]

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 18:03
FunFair schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:31:
[...]

Als je de resolutie op 1080p laat staan, zijn normale letters onleesbaar. Als je het bureaublad aanpast naar de native resolutie is het prima leesbaar, maar heb je veel te weinig ruimte voor je vensters :P

Bij films is het effect minder zichtbaar. Met zo'n kleine picobeamer als dit projecteer je namelijk niet vanaf de andere kant van de kamer, maar max met een diameter van 24 inch of iets dergelijks, maar dat heeft dan weer meer te maken met het aantal lumen.
Eigenlijk kan je dus maar max 24 inch projecteren?

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Kenzi schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:20:
[...]

De meeste shops zijn vandaag al weer aan het werk gegaan dus ga er wel van uit.
Er zijn genoeg die dicht zijn, het is ook Golden week. Dan houden ze lekker een weekje vakantie.
Fabrieken, kantoren, etc. in mijn business zijn ook dicht in China, Vietnam, etc.

Wikipedia: Golden Week (China)

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Wasabi! schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:10:
[...]

Er zijn genoeg die dicht zijn, het is ook Golden week. Dan houden ze lekker een weekje vakantie.
Fabrieken, kantoren, etc. in mijn business zijn ook dicht in China, Vietnam, etc.

Wikipedia: Golden Week (China)
Vrijwel alle shops die hier in het topic voorbij komen zijn open.
Officiele vakantie was 6 t/m 10 februari dus hop weer aan het werk.

• FunFair
rednaz420 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:54:
[...]

Eigenlijk kan je dus maar max 24 inch projecteren?
Afhankelijk van hoe donker je de kamer maakt. Kan wel groter.

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
Vandaag een horloge voor een collega binnen gekregen, ben benieuwd hoe goed zo'n zelfopwindend horloge uit China is.

Afbeeldingslocatie: http://g04.a.alicdn.com/kf/HTB1yu0TIFXXXXaSXFXXq6xXFXXXO/Winner-brand-Luxury-Sport-men-s-Automatic-Skeleton-Mechanical-Military-Watch-Men-Silver-full-Steel-Band.jpg_640x640.jpg
http://m.aliexpress.com/item/32254478312.html

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• zing
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met kopen van G4 dimmable led licht uit China?
Ik zie heel veel op http://m.aliexpress.com/s...pingCountry=NL&viewtype=1

Ik wil mijn halogeen 10W lampjes vervangen maar ik lees dat de led kwaliteit niet echt goed in de comments.
Ben benieuwd of de verkopers eerlijk zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door zing op 12-02-2016 01:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik heb geen ervaringen met GU4 lampen uit China. Wel met GU10/E27 fitting,waarvan ik er een hoop heb opengemaakt.
Mijn advies: Koop of een Cinees merk (Mi light etc), of haal LED lampen bij de Ikea, kruidvat (af en toe 1+1 gratis) etc. Qua prijs verschilt dat nauwelijks. Haal geen merkloze LED lampen < 3 euro uit China. Ze zijn vaak onveilig, hebben onderling grote kleurverschillen en hebben een belabberde power factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

_l_Arjan_l_ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 01:01:
Ik heb geen ervaringen met GU4 lampen uit China. Wel met GU10/E27 fitting,waarvan ik er een hoop heb opengemaakt.
Mijn advies: Koop of een Cinees merk (Mi light etc), of haal LED lampen bij de Ikea, kruidvat (af en toe 1+1 gratis) etc. Qua prijs verschilt dat nauwelijks. Haal geen merkloze LED lampen < 3 euro uit China. Ze zijn vaak onveilig, hebben onderling grote kleurverschillen en hebben een belabberde power factor.
Hou er wel rekening mee dat de originele Mi Light nu Easybulb heet. En het een Engels bedrijf is. Er is zeer veel namaak milights te koop in China (deels van dezelfde fabrikant waar Milight ze liet maken)

De Mi Lights die Xiaomi verkoopt zijn rebranded Easybulbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
zing schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:21:

Ik wil mijn halogeen 10W lampjes vervangen maar ik lees dat de led kwaliteit niet echt goed in de comments.
Ik heb G4 lampjes inmiddels een jaar a 1 1/2 zitten in de badkamer spotjes. Werken als een trein.
Let wel, ik heb een andere powersuply moeten halen die wel geschikt was voor LED. (LED lampjes begonnen te knipperen met de voeding die ik had)

edit: Ik lees nu dat je het over GU4 hebt. Ik heb de G4 lampjes.

[ Voor 5% gewijzigd door TravockMD op 12-02-2016 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitano
puntje013 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:46:
Vandaag een horloge voor een collega binnen gekregen, ben benieuwd hoe goed zo'n zelfopwindend horloge uit China is.
Mijn ervaring: ze lopen redelijk nauwkeurig, maar je moet ze s-avonds toch nog met de hand opwinden om de nacht door te komen. Mijn Seiko 5-serie heeft wel een reserve van 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
Kitano schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:48:
[...]
Mijn Seiko 5-serie heeft wel een reserve van 2 dagen.
Elke normaal functionerende automaat moet wel in die regio komen. Elke avond opwinden is echt :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
[...]

Mijn ervaring: ze lopen redelijk nauwkeurig, maar je moet ze s-avonds toch nog met de hand opwinden om de nacht door te komen. Mijn Seiko 5-serie heeft wel een reserve van 2 dagen.
Hm, vanmiddag maar eens kijken of en hoe we dat ding handmatig kunnen opwinden, zit natuurlijk weer geen beschrijving bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
puntje013 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:14:
[...]

Hm, vanmiddag maar eens kijken of en hoe we dat ding handmatig kunnen opwinden, zit natuurlijk weer geen beschrijving bij.
Je kunt de kroon tot verschillende standen uittrekken. Één stand is voor het op tijd zetten en de andere voor het opwinden. Als er een datum op zit, heb je een extra stand. Als je weerstand voelt en je ziet de wijzers niet bewegen, dan wind ie op.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Er zit hoogst waarschijnlijk een Chinese standard movement in.
Opwinden doe je met de kroon ingedrukt en met de klok mee :-)
Tijd verstellen door de kroon uit te trekken.

[ Voor 39% gewijzigd door Kitano op 12-02-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
PjotrStroganov schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:31:
[...]

Je kunt de kroon tot verschillende standen uittrekken. Één stand is voor het op tijd zetten en de andere voor het opwinden. Als er een datum op zit, heb je een extra stand. Als je weerstand voelt en je ziet de wijzers niet bewegen, dan wind ie op.
Had het al gevonden.
Kitano schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:39:
Er zit hoogst waarschijnlijk een Chinese standard movement in.
Opwinden doe je met de kroon ingedrukt en met de klok mee :-)
Tijd verstellen door de kroon uit te trekken.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

zing schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:21:

Ja, ervaring zat. Na een aantal ontevreden aankopen ben ik uitgekomen op deze:
http://m.aliexpress.com/item/32494868015.html

De 6W versie is feller dan andere LED varianten met een hoger opgegeven vermogen. Bij mij gingen veel lampjes op den duur knipperen en gaven ze véél minder licht dan bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Niet online
DexterDee schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:30:
[...]

Ja, ervaring zat. Na een aantal ontevreden aankopen ben ik uitgekomen op deze:
http://m.aliexpress.com/item/32494868015.html

De 6W versie is feller dan andere LED varianten met een hoger opgegeven vermogen. Bij mij gingen veel lampjes op den duur knipperen en gaven ze véél minder licht dan bovenstaande.
Bedankt voor jouw feedback. Heb je dimmable ook gekocht van die verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
[...]

Mm, dan zijn ze beter geworden. Ik heb er 3 of 4 jaar geleden eentje gekocht. Die liep na een week ongeveer 10 minuten achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Cyleo schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:24:
Mm, dan zijn ze beter geworden. Ik heb er 3 of 4 jaar geleden eentje gekocht. Die liep na een week ongeveer 10 minuten achter :P
Dat kun je bijregelen. Kast open maken en met een geschikt gereedschapje verstellen. Gaat dacht ik met een palletje dat de vrije lengte van het spiraalveertje aan de onrust verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

zing schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:30:
[...]

Bedankt voor jouw feedback. Heb je dimmable ook gekocht van die verkoper?
Ja, de dimmable variant van 6W. Ik gebruik ze o.a. in de afzuigkap ter vervanging van de halogeen lampjes. Deze zijn in 3 standen te dimmen en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
DexterDee schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:02:
[...]

Ja, de dimmable variant van 6W. Ik gebruik ze o.a. in de afzuigkap ter vervanging van de halogeen lampjes. Deze zijn in 3 standen te dimmen en dat werkt prima.
Dit werkte bij mij niet.
Er zit een transformator die van 220V 12V maakt.
De G4 led deden het daar niet goed op. Ik heb toen de transformator vervangen door een led versie.
Daarna ging het wel maar vond ik de lichtopbrengst te laag.
Slecht eigenlijk.
Toen de spots vervangen door 9W led spots en de transformator er tussenuit gelaten.
Prima licht nu maar niet gedimd dat hoeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Iemand ervaring met zaden kopen?
Op Aliexpress heb je een oneindige keuze aan zaden tegen gewoon gekke prijzen.
Is dat trouwens legaal om die dingen in te voeren en planten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:04

thijsco19

KTM 990 SMT

Luke-san schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:10:
Beetje zoekwerk kan geen kwaad, eerste hit op google:
http://www.belastingdiens...g_ik_niet_zomaar_invoeren

Desnoods effe mailtje sturen en weetje het precies.

Hoe dat precies per post gaat, tja..... Is natuurlijk lastig te controleren.

[ Voor 7% gewijzigd door thijsco19 op 14-02-2016 13:14 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
thijsco19 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Beetje zoekwerk kan geen kwaad, eerste hit op google:
http://www.belastingdiens...g_ik_niet_zomaar_invoeren

Desnoods effe mailtje sturen en weetje het precies.

Hoe dat precies per post gaat, tja..... Is natuurlijk lastig te controleren.
Even verduidelijken, ik woon in Belgie. Heb ondertussen kompleet tegenstrijdige dingen gevonden.
Uiteraard mogen zaden van verboden planten (koffieshop toestanden) hier niet ingevoerd worden.
In een ander topic op een forum vond ik iemand die zei dat de douane niet moeilijk deed over een import van een boompje.

[ Voor 6% gewijzigd door Luke-san op 14-02-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:04

thijsco19

KTM 990 SMT

Ah, België... Daar heb ik geen verstand van..

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
thijsco19 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:42:
Ah, België... Daar heb ik geen verstand van..
Geloof me, meeste Belgen ook niet ;-)

Na behoorlijk wat Googlen is de conclusie ... afblijven.
Blijkt allemaal fake te zijn en zoals op ebay zijn de meeste feedbacks gebaseerd op leveringstijden en het net uit de verpakking halen, maar weinig over het product zelf.
Bij die zaden heb je nog eens de factor dat het lang duurt eer die spullen kiewen en dat je dan geen feedback meer kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Meegeleverde trackingcode van GB werkte niet, komt dit vaker voor?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/35i6lom.jpg
Heb gelijk m'n aanwinsten getest. :P
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/296ggaq.jpg
Helaas geen succes, ze zitten te dicht op elkaar. :'(

[ Voor 28% gewijzigd door othie op 14-02-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Luke-san schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:10:
Ik heb tot heden een flink aantal bestellingen gedaan op Aliexpress met zaadjes (Vooral pepers :9~ O+ ) maar tot heden nog *Gelukkig* niet eruit gevist. Zover ik inderdaad weet mag je het niet zomaar invoeren vanwege bepaalde dingen (Sorry kan het niet zo gauw vinden hoe ze dat noemden)
Zit nu nog te wachten op een aantal zaadjes met nog meer pepertjes, maar die zitten nog ergens in china verstopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Naar aanleiding van de laatste posts heb ik ook maar wat zaadjes besteld. Ben heel benieuwd wat ik ga krijgen.
  • Blauwe aardbeien
  • Regenboog rozen
  • Turquoise pepers
  • Drie vleesetende planten soorten
  • Gigantisch hete pepers
  • Reuze pepers
  • Zes kleuren paprika's
  • Drie kleuren cayenne pepers
  • Baby face bloem
  • Andere mooie bloemen
De helft of meer zal wel nep zijn, maar dan weten we dat ook weer voor dat ene tientje. :D

[ Voor 11% gewijzigd door barrymossel op 14-02-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

barrymossel schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:02:

De helft of meer zal wel nep zijn, maar dan weten we dat ook weer voor dat ene tientje. :D
Misschien groeien er wel plastic planten uit :+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, lees net hoe die regenboog rozen gemaakt worden. Er bestaan in ieder geval geen zaadjes waar regenboog rozen uitkomen. In ieder geval twee zakjes zaad die fucking fake zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
barrymossel schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:02:
Naar aanleiding van de laatste posts heb ik ook maar wat zaadjes besteld. Ben heel benieuwd wat ik ga krijgen.
  • Blauwe aardbeien
  • Regenboog rozen
  • Turquoise pepers
  • Drie vleesetende planten soorten
  • Gigantisch hete pepers
  • Reuze pepers
  • Zes kleuren paprika's
  • Drie kleuren cayenne pepers
  • Baby face bloem
  • Andere mooie bloemen
Ik hoop dat je laat horen hoe het gaat (of niet gaat).
Vind maar weinig reviews of (positieve) resultaten.
Voor het geld moet je natuurlijk niet teleurgesteld zijn. Ik blijf met verbazing kijken naar die prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Luke-san schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:08:
[...]

Ik hoop dat je laat horen hoe het gaat (of niet gaat).
Vind maar weinig reviews of (positieve) resultaten.
Voor het geld moet je natuurlijk niet teleurgesteld zijn. Ik blijf met verbazing kijken naar die prijzen.
Ik heb toch nog even wat van de overduidelijke fakes geannuleerd. Geen zin om daar überhaupt ruimte aan te verspillen, terwijl je weet dat het niet kan bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Zag deze net voorbij komen :
Nu zie ik ook een jackplug AV aansluiting :

Afbeeldingslocatie: http://image3.geekbuying.com/content_pic/201512/geekbuying-d7edc8ce-6ebd-467f-b777-f75760a8c66a.jpg

Iemand enig idee of met een jack AV kabel dit ook nog op een oude beeldbuis TV aangesloten kan worden via een scartverloopstukje ?

Hebben op de slaapkamer nog zo'n ding staan die wel op de nominatielijst staat om vervangen te worden maar pas over een jaartje ofzo. Aangezien er beneden een volwaardige mediapc staat en nu een nieuwe NAS hebben waarop alle films komen te staan is het wel fijn om die eindelijk ook eens boven te kunnen kijken.

Of is de kwaliteit dan gewoon om te huilen ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

harley schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:02:
Iemand enig idee of met een jack AV kabel dit ook nog op een oude beeldbuis TV aangesloten kan worden via een scartverloopstukje ?

[...]

Ja en Ja ;)

Op die jack aansluiting past een mini-jack naar RCA (rood-wit-geel) tulp kabeltje. En die tulppluggen passen weer op een scart blokje. Allemaal cheapo verkrijgbaar in China :)

Het composite beeld wat er vervolgens uitrolt is niet om naar huis te schrijven. But then again, je kijkt waarschijnlijk nu ook analoge TV op die beeldbuis. De kwaliteit van dat signaal is vergelijkbaar. Voor videomateriaal wellicht voldoende, maar verwacht niet dat de Android interface lekker te bedienen is (als je al letters kunt onderscheiden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

harley schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:02:
Zag deze net voorbij komen :

[...]

Nu zie ik ook een jackplug AV aansluiting :

[afbeelding]

Hebben op de slaapkamer nog zo'n ding staan die wel op de nominatielijst staat om vervangen te worden maar pas over een jaartje ofzo. Aangezien er beneden een volwaardige mediapc staat en nu een nieuwe NAS hebben waarop alle films komen te staan is het wel fijn om die eindelijk ook eens boven te kunnen kijken.

Kwaliteit is niet best maar dat ligt niet aan je mediaspeler. Ik had een dergelijke speler meegenomen op vakantie en op een analoge tv aangesloten. De tekenfilmpjes deden het prima van de kids, maar andere films deden het of wel of niet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Ja daar ben ik dus een beetje bang voor. Dat full HD bestanden gewoon niet afgespeeld worden of niet fatsoenlijk uitgestuurd worden op die uitgang alleen op de HDMI uitgang. En dan heb ik er eigenlijk weer niks aan.

Dat de kwaliteit niet beter is dan gewone analoge TV snap ik zelf ook wel, tis maar een composiet uitgang.
Maar als de speler de bestanden dan zo verkloot (beeldverhoudingen aanpassen enzo) dat het er helemaal niet uitziet heb je er niks aan natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door harley op 15-02-2016 10:13 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

othie schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:00:
Meegeleverde trackingcode van GB werkte niet, komt dit vaker voor?

[afbeelding]
Heb gelijk m'n aanwinsten getest. :P
[afbeelding]
Helaas geen succes, ze zitten te dicht op elkaar. :'(
Wat zijn dat voor apparaatjes?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Powerbank, USB led lampjes, USB ventilatortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik was op zoek naar een RGB Ledstrip en controller en zie daarin genoeg keus dus dat gaat wel goedkomen. Echter heb ik hier al wel eens gelezen dat veel Chinese voedingen niet echt betrouwbaar zijn en zo'n ledstrip heeft wel een 12V 2A voeding nodig. Banggood heeft er wel een paar staan op AliExpres vind ik ze ook wel, maar heb eigenlijk geen zin in een ontploffende of ontbrandende voeding. Iemand nog ideeen wat het best te doen? Eventueel hier in NL gewoon een universele voeding aanschaffen met zo'n setje verloopstekkertjes erbij?

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 15-02-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:07

pinda powerrr

Slow down...

Heb je al gegoogled?

Ik had dezelfde vraag en Google geeft je een heleboel antwoorden van gewoon NL webshops ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
lama

[ Voor 130% gewijzigd door paulus_01 op 15-02-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

pinda powerrr schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:21:
Heb je al gegoogled?

Ik had dezelfde vraag en Google geeft je een heleboel antwoorden van gewoon NL webshops ;)
Ja heb al wel een paar NL webshops bekeken, maar de afbeeldingen van die voedingen zien er vaak exact hetzelfde uit als in de Chinese webshops, dus mijn vermoeden was dat ook die vaak gewoon geimporteerd worden door die shops.
Maar mijn conclusie om van de Chinese voedingen af te blijven klopt dus wel.. dan ga ik wel even verder serieus zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 15-02-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno1982
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-03-2016
Vorige week maandag avond bij GearBest EU Warehouse een EKEN H9 action camera besteld en vandaag in de bus. Tot op de detail kon ik met de trackingscode alles volgen.
Erg netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:03
Hehe, leuke dynamic pricing bij Gearbest. Kijk al sinds zaterdag naar een Teclast X98 Air III. Kostte gisteren $134.79. Kijk ik nu is hij $197.55. Open ik dezelfde pagina in een Incognito Window, is hij weer $134.79.

Bij het refreshen zie je ook eerst steeds 134 staan, welke dan naar 197 springt. Kies ik in Chrome als emulator een mobiel apparaat springt de prijs weer naar $189.93 (Ging even spelen met fake 2G netwerk om te kijken welke call er gedaan wordt, maar ik zie zo 123 niet wat er gebeurt O-) Geen zin ook om er meer tijd in te stoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Hm wil ik weer eens wat kopen op Aliexpress kom ik nu het probleem tegen dat ik niet meer kan inloggen sinds ze het QR gedoe hebben ingeschakeld. Bij het inlogscherm krijg ik nu 2 opties te zien die niet klikbaar zijn. Ik heb het ook geprobeerd in een andere browser (standaard FF, dan getest met Edge). Maar het werkt niet... 8)7

En ik kan niet via de app kopen omdat ik een WP gebruik dus dan houdt het ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37
Vorige maand heb ik mijn eerste bestelling uit China gekregen, een Xiaomi Piston 3. Vandaag blijkt het linkeroordopje niet meer te doen. Wat kan ik nu het beste doen? Een ticket bij verkoper (GearBest) aanmaken, of meteen maar een nieuwe koptelefoon aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Thom2289 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:26:
Vorige maand heb ik mijn eerste bestelling uit China gekregen, een Xiaomi Piston 3. Vandaag blijkt het linkeroordopje niet meer te doen. Wat kan ik nu het beste doen? Een ticket bij verkoper (GearBest) aanmaken, of meteen maar een nieuwe koptelefoon aanschaffen?
Wat zou je doen als je de dopjes in Nederland in 'n winkel had gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 17-02-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
hars73 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:37:
[...]

Ja heb al wel een paar NL webshops bekeken, maar de afbeeldingen van die voedingen zien er vaak exact hetzelfde uit als in de Chinese webshops, dus mijn vermoeden was dat ook die vaak gewoon geimporteerd worden door die shops.
Maar mijn conclusie om van de Chinese voedingen af te blijven klopt dus wel.. dan ga ik wel even verder serieus zoeken.
Je moet niet naar afbeeldingen kijken. Bij ledstrip verkopers zie je overigens vaak 'grijze' import voedingen, maar deze moeten voldoen aan de normen. Als je ze uit china hebt, heb je deze garantie niet.
Persoonlijk zou ik een merkvoeding kopen, geen onbekende laptop adapter of iets dergelijks.

Neem eens een kijkje op www.conrad.nl of iets dergelijks. Of ga langs de 2e hands winkel om te kijken of ze een adapter hebben liggen die je kunt gebruiken.
Ik heb 2 voedingen van Goobay in gebruik (goedkoop merk) en die doen het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobyjan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 10:30
Zijn de Arduino Uno's van ali een beetje betrouwbaar om een de WS2812B ledstrip mee aan te sturen?
Of kun je de Arduino beter in NL kopen?

- pleasure in the job puts perfection in the work -

Pagina: 1 ... 113 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic