Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Ik heb een stel "Arduino's" (klonen) van Banggood (ongetwijfeld vergelijkbaar met die van AliExpress) en die werken prima. Voor veel minder geld. Zelfs als je in het EU warehouse bestelt.tobyjan schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:57:
Zijn de Arduino Uno's van ali een beetje betrouwbaar om een de WS2812B ledstrip mee aan te sturen?
Of kun je de Arduino beter in NL kopen?
---RAWE CEEK!!!---
dat wordt vaak een (extension) angle connector of right angled genoemd. Op diverse sites te verkrijgen in allerlei variaties qua lengte en kleur, o.a. AliExpress heeft er diverse voor een paar euro.NoFearCreations schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:45:
Weet iemand waar ik een mini usb kabel kan kopen waar beide aansluiting 90 graden haaks staan?
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Ik heb een product dat ik wil terugsturen naar China zodat het gerepareerd kan worden of een refund kan aanvragen. Nou wil Banggood dat ik het verstuur via een niet-Express service. Dus ik kan het niet versturen via DHL, TNT, Fedex enzovoort als ik het goed begrijp?
Hoe moet ik het dan versturen? Zijn er nog andere mogelijkheden of bedoelen ze dan waarschijnlijk PostNL wel omdat dat geen Express is?
Weet niet zo goed hoe dat werkt allemaal

meestal gaat het bij een express service inderdaad om een versnelde levering. Zonder te weten hoe het precies werkt voor China / HK, kunnen afhankelijk van de verzendwijze ook aanvullende douane wetten of regels voor de bezorging zelf optreden in sommige landen. Of de maximale waarde voor de ontvangst van pakketten zonder uitgebreid papierwerk verschillend zijn.swatsch schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:41:
Ik heb een vraagje en heb de zoekfunctie gebruikt maar kan zo snel niks vinden![]()
Ik heb een product dat ik wil terugsturen naar China zodat het gerepareerd kan worden of een refund kan aanvragen. Nou wil Banggood dat ik het verstuur via een niet-Express service. Dus ik kan het niet versturen via DHL, TNT, Fedex enzovoort als ik het goed begrijp?
Hoe moet ik het dan versturen? Zijn er nog andere mogelijkheden of bedoelen ze dan waarschijnlijk PostNL wel omdat dat geen Express is?
Weet niet zo goed hoe dat werkt allemaal
Of misschien wil men niet voor allerlei pakketten moeten tekenen voor ontvangst, iets dat fors op kan lopen qua manuren. Of ... er kan vanalles achter zitten.
Dus kies PostNL met standaard (langzame) verzending.
Tijd voor een nieuwe sig..
Verzendkosten (kunnen) tegenwoordig terug betaald worden met PayPal, mits daarmee betaald natuurlijk. Maar ben het wel met je eens, wat voor order is het dan dat je de moeite neemt.Koffie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:00:
Moet dan wel een dure aankoop geweest zijn als je al die moeite en verzendkosten wil nemen?
Bij bijv. Ebay wordt ook altijd gezegd dat ik het product moet terug sturen, als reactie stuur ik dan altijd dat de verzendkosten hoger zijn dan dat het product waard is. Ik krijg dan eigenlijk altijd gewoon mijn geld terug.
Het is dan ook meer een 'trucje' om te hopen dat mensen het maar laten zitten (omdat de kosten van terug sturen te hoog zijn) dan dat ze daadwerkelijk het product terug willen.rens-br schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:45:
[...]
Verzendkosten (kunnen) tegenwoordig terug betaald worden met PayPal, mits daarmee betaald natuurlijk. Maar ben het wel met je eens, wat voor order is het dan dat je de moeite neemt.
Bij bijv. Ebay wordt ook altijd gezegd dat ik het product moet terug sturen, als reactie stuur ik dan altijd dat de verzendkosten hoger zijn dan dat het product waard is. Ik krijg dan eigenlijk altijd gewoon mijn geld terug.
Wat moeten ze met het product als het terug gestuurd is? Repareren gebeurd in 9 vd. 10 gevallen niet, (deels omdat ze als reseller via via geen garantie hebben bij de fabrikant), als het product niet al te beschadigd is gaat het weer in de verkoop. Maar vaak is het gewoon afgeschreven als verlies.
Bedankt voor de tips!
Dat had ik niet verwachtswatsch schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:05:
Ja het is een telefoon twv 180 euro dus dat is wel de moeite waard en ik heb inderdaad toevallig (gelukkig) met PayPal betaald dus dat komt helemaal goed. Ik heb even gekeken en verzendkosten via postnl bedragen 25 euro!
Bedankt voor de tips!
Inderdaad vreemd maar toch waar:Koffie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:12:
[...]
Dat had ik niet verwachtNaar Belgie ben je dat ook al bijna kwijt.
http://www.postnl.nl/vers...uren/tarieven/?country=CN
Ik zou hem wel aangetekend versturen.swatsch schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:10:
[...]
Inderdaad vreemd maar toch waar:
http://www.postnl.nl/vers...uren/tarieven/?country=CN
Er is bij mij al eens een pakket zonder track en trace kwijt geraakt richting China.
Hier helaas ook, "kwijt"geraakt en nooit meer wat van de verkoper gehoord. Sindsdien ben ik ook niet meer zo goedgelovig en start ik 'n dispute op via PP als de deadline in zicht is.Halldor schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:18:
[...]
Ik zou hem wel aangetekend versturen.
Er is bij mij al eens een pakket zonder track en trace kwijt geraakt richting China.
track & trace werkt niet naar China. In die zin, het werkt tot aan de Chinese grens. Daarna kan PostNL niet meer garanderen dat het pakket aankomt.Halldor schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:18:
[...]
Ik zou hem wel aangetekend versturen.
Ze zeggen wel dat ze China ondersteunen voor T&T maar als er iets mis gaat komen ze altijd met deze op de proppen
Op zich maakt het weinig uit want je hebt wel een bewijs dat je het verstuurd hebtPostNL is voor de Track & Trace gegevens afhankelijk van de gegevensuitwisseling met onze internationale partners. Zij zijn niet altijd in staat om de bijbehorende Track & Trace gegevens (tijdig) door te geven.
[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 18-02-2016 10:58 ]
Klopt maar ik ga het dan aangetekend versturen. Dat kost 1,60 extra en dan is het pakketje ook verzekerd tegen verlies en schade. Dat lijkt mij de beste optie.Kenzi schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:36:
[...]
track & trace werkt niet naar China. In die zin, het werkt tot aan de Chinese grens. Daarna kan PostNL niet meer garanderen dat het pakket aankomt.
Ze zeggen wel dat ze China ondersteunen voor T&T maar als er iets mis gaat komen ze altijd met deze op de proppen
[...]
Op zich maakt het weinig uit want je hebt wel een bewijs dat je het verstuurd hebt
Maar dat heb je zonder t&t ook.Kenzi schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:36:
[...]
Op zich maakt het weinig uit want je hebt wel een bewijs dat je het verstuurd hebt
Volgens mij is dat genoeg bewijs in geval van een creditcard of paypal caim.
Als het product stuk gaat en je niet tevreden bent over de support die geleverd wordt, dan kan (wil) PayPal niets voor je betekenen. Bron: Telefoongesprek met PayPal helpdesk.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Kan iemand mij vertellen of dit de orginele is ?
Bij Tinydeal kun je er normaal van uitgaan dat ze originele Xiaomi producten verkopen. Mijn MiBand 1S komt ook bij hun vandaan.rg-mohwa schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:11:
zat te kijken naar de MI band 1s,
Kan iemand mij vertellen of dit de orginele is ?
Tnx, eentje besteldChocoball schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:19:
[...]
Bij Tinydeal kun je er normaal van uitgaan dat ze originele Xiaomi producten verkopen. Mijn MiBand 1S komt ook bij hun vandaan.
Beauty is in the eye of the beerholder
Als het je alleen om de notificaties te doen is (wat ik helemaal begrijp, is ook mijn main use), dan kan je beter de Miband 1 kopen in plaats van de Miband 1S. De 1 is voor de helft van het geld van de 1S verkrijgbaar en heeft (door ontbreken van hartslagmeter) een betere batterijduur (ca.30-45 dagen tegenover ca.15-20 dagen bij de 1S).HellBeast schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:08:
Is de Miband 1S daarvoor geschikt? Of zijn er andere bands die daarvoor beter zijn?
Dankje, een waardevolle tip. Ik ga eens rondkijken voor die versie.ralph075 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:56:
[...]
Als het je alleen om de notificaties te doen is (wat ik helemaal begrijp, is ook mijn main use), dan kan je beter de Miband 1 kopen in plaats van de Miband 1S. De 1 is voor de helft van het geld van de 1S verkrijgbaar en heeft (door ontbreken van hartslagmeter) een betere batterijduur (ca.30-45 dagen tegenover ca.15-20 dagen bij de 1S).
Beauty is in the eye of the beerholder
De eerste versie van de MiBand heeft meerkleurige leds. Deze kun je zo instellen dat je bijv. voor Whatsapp de leds groen oplicht, bij GMail rood etc.. Ik mis dit toch wel een beetje bij de 1SHellBeast schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:07:
[...]
Dankje, een waardevolle tip. Ik ga eens rondkijken voor die versie.
Batterij duur van de eerste versie schijnt iets slechter te zijn, maar ik vond dat wel meevallen.
Zelf ook 2 maanden geleden een pakketje moeten retourneren. Even 1 tip, zorg dat je een postcode bij hebt. Veel chineze shops hebben geen/vermelden niet de postcode. Hierdoor kan jij niet tracken en moet je contact opnemen met PostNL voor meer informatie. Zonder postcode kunnen zij alleen terugkijken wanneer het is aangekomen.swatsch schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:47:
[...]
Klopt maar ik ga het dan aangetekend versturen. Dat kost 1,60 extra en dan is het pakketje ook verzekerd tegen verlies en schade. Dat lijkt mij de beste optie.
Verder aangeven dat de douanewaarde lager is dan $22 en andersom moet dat natuurlijk ook gebeuren. Altijd ook foto's maken voor, tijdens en na het verpakken.
De allereerste versie heeft gekleurde LED's maar de 1.1 versie (die nu te koop is) heeft alleen witte LED's net zoals de 1S.CrazyBorr schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:37:
[...]
De eerste versie van de MiBand heeft meerkleurige leds. Deze kun je zo instellen dat je bijv. voor Whatsapp de leds groen oplicht, bij GMail rood etc.. Ik mis dit toch wel een beetje bij de 1S
Batterij duur van de eerste versie schijnt iets slechter te zijn, maar ik vond dat wel meevallen.
Overigens is de batterijduur van de 1S wel een stuk meer dan die 15 dagen. Als je niet de hele tijd op de hartslagfunctie ramt haal je ook gewoon makkelijk de 30 dagen.ralph075 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:56:
[...]
Als het je alleen om de notificaties te doen is (wat ik helemaal begrijp, is ook mijn main use), dan kan je beter de Miband 1 kopen in plaats van de Miband 1S. De 1 is voor de helft van het geld van de 1S verkrijgbaar en heeft (door ontbreken van hartslagmeter) een betere batterijduur (ca.30-45 dagen tegenover ca.15-20 dagen bij de 1S).
De hartslagmeter doet puntmetingen, geen continue meting dus zoveel extra verbruikt die niet.
Je mag niet zomaar een waarde erop zetten van $22. Als het pakket daadwerkelijk duurder is dan wat je vermeld pleeg je gewoon fraude.Er_Damn schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:55:
[...]
Zelf ook 2 maanden geleden een pakketje moeten retourneren. Even 1 tip, zorg dat je een postcode bij hebt. Veel chineze shops hebben geen/vermelden niet de postcode. Hierdoor kan jij niet tracken en moet je contact opnemen met PostNL voor meer informatie. Zonder postcode kunnen zij alleen terugkijken wanneer het is aangekomen.
Verder aangeven dat de douanewaarde lager is dan $22 en andersom moet dat natuurlijk ook gebeuren. Altijd ook foto's maken voor, tijdens en na het verpakken.
China gebruikt overigens geen postcode voor het tracken van je pakketje. Zelfs zonder postcode komt je pakket gewoon op de juiste plek terecht zoals je het juiste adres in het Chinees vermeld.
Hoe is het hier mee afgelopen? Iemand al wat ontvangen? De pagina bestaat nl. niet meer. Ik had hem zelf niet besteld omdat ik hem 2 maanden eerder al bij deze Ali seller had gekocht voor $ 28 en die was na 10 dagen binnen zonder extra kosten.MrGangstaQ schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:07:
Zal dit gaan om de orginele?: http://m.aliexpress.com/item/32584687856.html
Earson 160 voor $14 zou wel erg goedkoop zijn anders, maar de seller heeft wel een hoop positieve feedback
Verder kwam ik ook uit op hun website
Ziet er allemaal niet zo geweldig uit vind ik.
Iemand meer hier last van gehad?
Ik zeg gezien en gelachen! Enkeltje papierbak!Mees789 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:11:
Vandaag heb ik een brief ontvangen, onaangetekend, door een organisatie genaamd Abac. Ze hadden blijkbaar een van mijn pakketjes onderschept omdat er een merk op zou staan, en ze eisen dat ik 200 euro naar hun overmaak voor een bepaalde datum voor de kosten die hiervoor gemaakt zijn. De brief zag er niet al te profesioneel uit, zeker omdat hij niet aangetekend is verzonden. Ik heb even gezocht naar Abac, er waren meer mensen die hetzelfde meemaakten als mij, maar zo'n beetje iedereen zegt: gewoon niet betalen.
Verder kwam ik ook uit op hun website
Ziet er allemaal niet zo geweldig uit vind ik.
Iemand meer hier last van gehad?
Nee zonder gekheid, woon zelf in NL, maar zal dit zoals je zelf al zegt, niet al te serieus nemen.. Niet aangetekend verzonden... Stel ze komen "langs" moeten ze maar gaan bewijzen dat die brief is ontvangen...
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Haha, precies!BaZnGaNL schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:18:
[...]
Ik zeg gezien en gelachen! Enkeltje papierbak!
Nee zonder gekheid, woon zelf in NL, maar zal dit zoals je zelf al zegt, niet al te serieus nemen.. Niet aangetekend verzonden... Stel ze komen "langs" moeten ze maar gaan bewijzen dat die brief is ontvangen...
Heb hem al gauw na het lezen weggegooit. Wat denken ze wel niet...
Nu maar afwachten of er iets zal gebeuren!
Zijn ze wel gerechtigd tot het openmaken van andermans pakjes trouwens?
_██_
(ಠ_ృ)
Nog niet ontvangen. de webwinkel bestaat nog wel, wacht nog even geduldig afKitano schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:12:
[...]
Hoe is het hier mee afgelopen? Iemand al wat ontvangen? De pagina bestaat nl. niet meer. Ik had hem zelf niet besteld omdat ik hem 2 maanden eerder al bij deze Ali seller had gekocht voor $ 28 en die was na 10 dagen binnen zonder extra kosten.
Tenzij je de nieuwe versie van de Mi Band 1 heb dan heb je dus alleen witte leds in plaats van gekleurde.CrazyBorr schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:37:
[...]
De eerste versie van de MiBand heeft meerkleurige leds. Deze kun je zo instellen dat je bijv. voor Whatsapp de leds groen oplicht, bij GMail rood etc.. Ik mis dit toch wel een beetje bij de 1S
Dat is bij die van mij het geval en het is een orginele.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Punt is dat er een kans bestaat dat je nogmaald moet betalen voor de importheffing. Warranty replacement wordt toch vaak genegeerd.[b]Kenzi schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:08:[/b
Je mag niet zomaar een waarde erop zetten van $22. Als het pakket daadwerkelijk duurder is dan wat je vermeld pleeg je gewoon fraude.
China gebruikt overigens geen postcode voor het tracken van je pakketje. Zelfs zonder postcode komt je pakket gewoon op de juiste plek terecht zoals je het juiste adres in het Chinees vermeld.
Tevens is het niet mogelijk om te tracken zonder postcode bij PostNL. Dat het aankomt dat geloof ik wel, maar zelf kan je het niet volgen hierdoor.
Komt niet aanKitano schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:12:
[...]
Hoe is het hier mee afgelopen? Iemand al wat ontvangen? De pagina bestaat nl. niet meer. Ik had hem zelf niet besteld omdat ik hem 2 maanden eerder al bij deze Ali seller had gekocht voor $ 28 en die was na 10 dagen binnen zonder extra kosten.
AliExpress:
01-02-2016 item besteld en betaald bij seller
09-02-2016 gevraagd naar status
12-02-2016 antwoord : we shippen nade vakantie
13-02-2016 toch nog even een reactie terug dat het ver vóór de chinese vakantie besteld en betaald was
13-02-2016 reactie : sorry my friend
16-02-2016 Item verzonden
AliExpress:
02-08-2016 item besteld en betaald bij seller
16-02-2016 gevraagd naar status
18-02-2016 We zijn net terug van vakantie, we verzenden nu alles 1 voor 1
Ebay:
24-01-2016 item besteld en betaald
16-02-2015 item ontvangen
Ebay:
03-02-2016 item besteld en betaald
03-02-2016 item verzonden
16-02-2016 item ontvangen
Ben ik nu een ongeduldige azijnpisser?
het ver vóór de chinese vakantie besteldKoffie schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:12:
Zeg, heb ik nu echt gewoon ontzettend veel pech, ben ik teveel ebay gewend, of is dat heel normaal?
AliExpress:
01-02-2016 item besteld en betaald bij seller
09-02-2016 gevraagd naar status
12-02-2016 antwoord : we shippen nade vakantie
13-02-2016 toch nog even een reactie terug dat het ver vóór de chinese vakantie besteld en betaald was
13-02-2016 reactie : sorry my friend
16-02-2016 Item verzonden
AliExpress:
02-08-2016 item besteld en betaald bij seller
16-02-2016 gevraagd naar status
18-02-2016 We zijn net terug van vakantie, we verzenden nu alles 1 voor 1
Ebay:
24-01-2016 item besteld en betaald
16-02-2015 item ontvangen
Ebay:
03-02-2016 item besteld en betaald
03-02-2016 item verzonden
16-02-2016 item ontvangen
als je het op 1 februari besteld is dat niet ver voor de vakantie. Chunyun begon al op 24 januari. best kans dat de seller of leveracier al op weg naar huis was.
Kom net bj het lokale SF (koerier) depot vandaan, ligt echt een enorme berg te wachten op verscheept te worden. Als je iets besteld rond CNY dan heb je kans dat je gewoon wat langer moet wachten
[ Voor 8% gewijzigd door Kenzi op 20-02-2016 09:18 ]
Het enige wat ik zie is dat men van 7-2 tot 13-2 vakantie heeft en mogelijk wat later verzend.Kenzi schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:16:
[...]
het ver vóór de chinese vakantie besteld
als je het op 1 februari besteld is dat niet ver voor de vakantie. Chunyun begon al op 24 januari. best kans dat de seller of leveracier al op weg naar huis was.
Kom net bj het lokale SF (koerier) depot vandaan, ligt echt een enorme berg te wachten op verscheept te worden. Als je iets besteld rond CNY dan heb je kans dat je gewoon wat langer moet wachten
Hoe moet ik dat zien? Officiele vakantie zou 1 week zijn begrijp ik. Is het net als onze decembermaand?
officiele vakantie is 6 t/m 10 februari. Maar aangezien sommige mensen een paar duizend kilometer moeten afleggen om op tijd thuis te zijn. Bus, vliegtuig, trein etc.Koffie schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:22:
[...]
Het enige wat ik zie is dat men van 7-2 tot 13-2 vakantie heeft en mogelijk wat later verzend.
Hoe moet ik dat zien? Officiele vakantie zou 1 week zijn begrijp ik. Is het net als onze decembermaand?
in totaal zo'n 3 miljard reizen in 3 weken tijd. dus dan wil je liever wat eerder naar huis om op tijd te zijn.
Besteld op ebay op 9 februari, verstuurd op 10 februari en binnen op 16 februari.
En dat met China Post, Small Packet by air.
Ik verwacht nu nog een pakje met daarin nog een paar oordopjes en een Xiaomi ventilator
Daarnaast moeten er nog 5 pakketten van AliExpress bezorgd worden.
Misschien, 'n héél klein beetje danKoffie schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:12:
Of een onervaren Chinashopper, die de impact van CNY onderschat heeft (maar zo zijn we allemaal ooit begonnen).
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Ze communiceren het echter wel slecht. Paar dagen geleden een bestelling van een zakmesje geannuleerd, omdat het zo lang duurde. Dat was natuurlijk vanwege Chinees nieuwjaar realiseer ik me nu, maar waarom dan toch bij de aliexpress productpagina blijven vermelden "ships out within 5 business days"? Zelfs in de bestelbevestiging wordt niets gezegd hierover.Kenzi schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:51:
[...]
officiele vakantie is 6 t/m 10 februari. Maar aangezien sommige mensen een paar duizend kilometer moeten afleggen om op tijd thuis te zijn. Bus, vliegtuig, trein etc.
in totaal zo'n 3 miljard reizen in 3 weken tijd. dus dan wil je liever wat eerder naar huis om op tijd te zijn.
_██_
(ಠ_ృ)
Onervaren chinashopper zou ik mezelf niet noemen, maar heb er een hekel aan als men niet tijdig verstuurd. En als de enige communicatie die ik krijg bestaat uit "mogelijk vertraagd verzenden tussen 7-2 en 13-2" word ik idd ongeduldig als een item wat op 1-2 besteld is pas dik 2 weken later verstuurd word.dodge_911 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:25:
[...]
Misschien, 'n héél klein beetje dan
Of een onervaren Chinashopper, die de impact van CNY onderschat heeft (maar zo zijn we allemaal ooit begonnen).
Helemaal als een collega exact hetzelfde item op dezelfde dag(deel) bij dezelfde shop besteld en inmiddels al in huis heeft.
Ik heb de earson er160 vandaag toch echt ontvangen.bottom line schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 02:59:
[...]
Komt niet aantrackingcode werkt niet, seller zegt dat het product niet in stock is en dat ik enkele weken tot zelfs volgend jaar kan wachten
dus een refund aanvragen maar
Misschien heb ik geluk gehad, maar ik vind het wel een beetje voorbarig om te gaan roepen dat ze niet aankomen.
De speaker ziet er iig prima uit en lijkt op het eerste gezicht origineel te zijn. Zeer leuk speakertje voor die prijs!
youtube.com/@hisrep
wisselt nogal, vooral per bestelling. Sommige webshops of leveranciers zijn wel duidelijk wat sneller, maar meestal is het gewoon afwachten. Meestal heb je binnen ongeveer twee weken à een maand echt wel 90% binnen wanneer je bij de wat grotere sites / leveranciers besteld. Soms binnen een week als je geluk hebt, maar dat is echt geluk.DeNachtwacht schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:19:
Ik heb gister eindelijk bericht gekregen dat mijn pakje "shipped" was (besteld ergens rond 1 februari). Iemand een idee hoe lang het dan duurt voordat je het hebt. Is dat echt heel verschillend per leverancier of kun je toch wel binnen 1 a 2 weken je spul binnen hebben normaal gesproken.
In China iets bestellen is gewoon niet geschikt als je iets snel nodig hebt of simpelweg graag dingen redelijk snel ontvangt. Goede uitzondering daarop zijn producten die DealExtreme ook in de UK op voorraad heeft liggen, dát gaat wel snel. Wel met een ietsje hogere prijs vaak.
En het Chinese Nieuw Jaar zat er ook nog bij. Dan is het hele post order bedrijf 1 week dicht.DeNachtwacht schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:19:
Ik heb gister eindelijk bericht gekregen dat mijn pakje "shipped" was (besteld ergens rond 1 februari). Iemand een idee hoe lang het dan duurt voordat je het hebt. Is dat echt heel verschillend per leverancier of kun je toch wel binnen 1 a 2 weken je spul binnen hebben normaal gesproken.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Voor ongeveer 4 euro is het dus zeker geen miskoop geweest

Heb de mijne nog niet binnen, maar wacht rustig nog even afR1kk13 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:00:
[...]
Ik heb de earson er160 vandaag toch echt ontvangen.
Misschien heb ik geluk gehad, maar ik vind het wel een beetje voorbarig om te gaan roepen dat ze niet aankomen.
De speaker ziet er iig prima uit en lijkt op het eerste gezicht origineel te zijn. Zeer leuk speakertje voor die prijs!
Netjes! Dat biedt hoop. Ben benieuwd wanneer die hier aankomt.R1kk13 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:00:
[...]
Ik heb de earson er160 vandaag toch echt ontvangen.

Ondertussen was ik zo ongeduldig geworden, dat ik ook deze VR Box bril gekocht heb. Die was binnen 10 dagen binnen.

Ze werken beide beter dan de Google Glass omdat zowel de focus als pupil afstand van de lenzen instelbaar is. De Shinecon zit wat comfortabeler, maar de VR Box heeft een handiger slide systeem om je telefoon er in en uit te halen, de Shinecon klapt naar voren open. Voor beide heb je een bluetooth game controller nodig, want er zit geen magneetje op zoals bij Google Glass.
Google Cardboard bedoel je neem ik aanKitano schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:51:
Google Glass.
Maar dat is best betaalbaar spul. Ik vond de cardboard al heel gaaf toen die net uit was.
Kan je de link plaatsen? Ik vind alleen duurdere variantenRonald8 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:24:
Ik gebruik de Xiaomi Piston V3 Youth/Dazzle/iets oordopjes nu de halve avond en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De geluidskwaliteit is naar mijn bescheiden mening prima. Ze zijn ook best comfortabel ondanks/door de afwijkende vorm. Het grootste nadeel vind ik dat er geen volumeknoppen op zitten.
Voor ongeveer 4 euro is het dus zeker geen miskoop geweest
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
http://www.tinydeal.com/o...es-with-mic-p-155715.htmlmanusjevanalles schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:11:
[...]
Kan je de link plaatsen? Ik vind alleen duurdere varianten
Enig verschil in beeldkwaliteit?Kitano schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:51:
Ik had in november deze Shinecon 3D VR bril besteld. Die heeft er in totaal 3 maanden over gedaan met XFL surface mail, terwijl een andere bestelling in dezelfde periode met die methode na 2 weken binnen was.
[afbeelding]
Ondertussen was ik zo ongeduldig geworden, dat ik ook deze VR Box bril gekocht heb. Die was binnen 10 dagen binnen.
[afbeelding]
Ze werken beide beter dan de Google Glass omdat zowel de focus als pupil afstand van de lenzen instelbaar is. De Shinecon zit wat comfortabeler, maar de VR Box heeft een handiger slide systeem om je telefoon er in en uit te halen, de Shinecon klapt naar voren open. Voor beide heb je een bluetooth game controller nodig, want er zit geen magneetje op zoals bij Google Glass.
Het zijn houders voor een mobiel. De beeldkwaliteit hangt dus af van de mobiel en niet van de houder
Niet helemaal waar. De kwaliteit van de lenzen is heel belangrijk en ook de beeldhoek is belangrijk om de juiste kijkervaring te krijgen. Ik heb twee VR-brillen en er zit wel degelijk verschil tussen. De ColorCross die ik heb een grotere beeldhoek dan de Shinecon die ik ook heb.Flapperbol schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:26:
[...]
Het zijn houders voor een mobiel. De beeldkwaliteit hangt dus af van de mobiel en niet van de houder
Buiten de beeldkwaliteit zijn andere dingen ook belangrijk. Zo is het draagcomfort van de Shinecon veel beter. Daar staat tegenover dat de methode om de mobiel vast te houden bij de CrossColor weer veel prettiger werkt dan die van de Shinecon. Ik moet wel zeggen dat ik nu nog een derde VR-bril zoek is de voordelen van deze twee met elkaar combineert.
"When you grow up your heart dies"
En de lenzen zijn ook redelijk belangrijk.Flapperbol schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:26:
[...]
dus het draagcomfort van de colorcros is dus het enige minpuntje tov shinecon, hoelang heb je hem op, en wat is dan precies het probleem, en ervaren ook andere dragers dat ook, ik wil nml een van beide bestellen, want ik had deze maar kon niet focussen, wat resulteerde in een wazig beeld (heb geld terug gekregensjaool schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:32:
[...]
Niet helemaal waar. De kwaliteit van de lenzen is heel belangrijk en ook de beeldhoek is belangrijk om de juiste kijkervaring te krijgen. Ik heb twee VR-brillen en er zit wel degelijk verschil tussen. De ColorCross die ik heb een grotere beeldhoek dan de Shinecon die ik ook heb.
Buiten de beeldkwaliteit zijn andere dingen ook belangrijk. Zo is het draagcomfort van de Shinecon veel beter. Daar staat tegenover dat de methode om de mobiel vast te houden bij de CrossColor weer veel prettiger werkt dan die van de Shinecon. Ik moet wel zeggen dat ik nu nog een derde VR-bril zoek is de voordelen van deze twee met elkaar combineert.
Mijn ervaring... elke kabel van Nillkin de besteLittleBrownie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:08:
Is die lijst van goede micro USB kabels eigenlijk nog steeds up to date?
Vooral de 30 cm flat cable
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Waiting on the world to change
Nillkins zijn perfect tot na 2 maanden, dan laat de micro USB connector los en krijg je problemen. Heb nu 4x een Nillkin kabel gehad, 4x hetzelfde probleem.DuxXx schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:25:
[...]
Mijn ervaring... elke kabel van Nillkin de beste![]()
Paar maanden geleden gekocht, maar de connector werd nogal snel naar binnen gebogen waardoor ie niet wou opladenDuxXx schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:25:
[...]
Mijn ervaring... elke kabel van Nillkin de beste![]()
De holte waar je neus in past is te klein en snijdt dus op de bovenkant van je neus. Ook is de rubberen beschermingring die tegen je voorhoofd rust niet erg comfortabel. Een hele film kijken met de Colorcross op je hoofd is een behoorlijke opgave.pawarana schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:48:
[...]
dus het draagcomfort van de colorcros is dus het enige minpuntje tov shinecon, hoelang heb je hem op, en wat is dan precies het probleem, en ervaren ook andere dragers dat ook, ik wil nml een van beide bestellen, want ik had deze maar kon niet focussen, wat resulteerde in een wazig beeld (heb geld terug gekregen)
"When you grow up your heart dies"
Heb de laatst genoemde ook zelf en ben er prima tevreden mee. Klein probleempje alleen; mijn LG G4 paste er niet in zonder de telefoon klem eruit te slopen en dan nog is het een snug fit. De controller werkte overigens niet zoals het zou moeten op de LG maar dat is een probleem van de telefoon en niet van de controller afaik.Kitano schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:51:
Ik had in november deze Shinecon 3D VR bril besteld. Die heeft er in totaal 3 maanden over gedaan met XFL surface mail, terwijl een andere bestelling in dezelfde periode met die methode na 2 weken binnen was.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dingen die ik laatste bij Ali vandaan heb gehaald/wat in de bestelling staat:
Nieuwe tandenborstel voor mijn vrouw: http://www.aliexpress.com...shipping/32497452464.html . Werd direct thuis geleverd (dus niet via een PostNL ophaalpunt) en is een genuine product voor zover ik kan zien. In Nederland kan ik de goedkoopste vinden voor €120,- . Heel tevreden mee. Zaten een paar deukjes in het rubberen gedeelte (werd ook vermeld in de advertentie) wat denk ik door opslag/transport is gekomen. Maar dat doet verder niet af aan de kwaliteit.
Nieuwe DSLR cameratas; LowePro 22L voor 34 euro. In de NL winkels voor ~90 tot 100 euro te krijgen. Aan de reacties te zien gaat het hier ook om een genuine product
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 22-02-2016 08:21 ]
Niet om lullig te zijn maar de kans is levensgroot dat beide producten gewoon namaak zijn.Notna schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:20:
[...]
Heb de laatst genoemde ook zelf en ben er prima tevreden mee. Klein probleempje alleen; mijn LG G4 paste er niet in zonder de telefoon klem eruit te slopen en dan nog is het een snug fit. De controller werkte overigens niet zoals het zou moeten op de LG maar dat is een probleem van de telefoon en niet van de controller afaik.
Dingen die ik laatste bij Ali vandaan heb gehaald/wat in de bestelling staat:
Nieuwe tandenborstel voor mijn vrouw: http://www.aliexpress.com...shipping/32497452464.html . Werd direct thuis geleverd (dus niet via een PostNL ophaalpunt) en is een genuine product voor zover ik kan zien. In Nederland kan ik de goedkoopste vinden voor €120,- . Heel tevreden mee. Zaten een paar deukjes in het rubberen gedeelte (werd ook vermeld in de advertentie) wat denk ik door opslag/transport is gekomen. Maar dat doet verder niet af aan de kwaliteit.
Nieuwe DSLR cameratas; LowePro 22L voor 34 euro. In de NL winkels voor ~90 tot 100 euro te krijgen. Aan de reacties te zien gaat het hier ook om een genuine product
Philips producten zijn een *premium* merk in China en voor een HX6930 betaal je al gauw een stuk meer dan die prijs op Aliexpress. Er is dan ook een enorme berg namaak te krijgen op Taobao / Aliexpress.
Een LowePro 22L AW kost hier ook zo'n 80 tot 90 euro in de winkel (China).
En als er iets is waar veel namaak van is, dan zijn het wel tassen.
Denk dat de kans dat het nep is zo'n 99% is
Het is niet alsof dit mijn eerste dag in het leven is van Chinese webshops heKenzi schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:27:
[...]
Niet om lullig te zijn maar de kans is levensgroot dat beide producten gewoon namaak zijn.
Philips producten zijn een *premium* merk in China en voor een HX6930 betaal je al gauw een stuk meer dan die prijs op Aliexpress. Er is dan ook een enorme berg namaak te krijgen op Taobao / Aliexpress.
Een LowePro 22L AW kost hier ook zo'n 80 tot 90 euro in de winkel (China).
En als er iets is waar veel namaak van is, dan zijn het wel tassen.
Denk dat de kans dat het nep is zo'n 99% is
Wat betreft die tandenborstel; Ik heb hem voor de grap naast die in de MM gehouden en ik kan echt 0,0 flaws of andere 'foute' dingen vinden. Zelfs het registratie nummer onderop wordt door de Philips site herkent. Ook aan de binnenkant zitten de originele onderdelen die ik zo heb kunnen checken (ik had een ander model die mijn vrouw hiervoor had namelijk uit elkaar gehaald om de batterij te vervangen. Zodoende kon ik het eea vergelijken)

Bij Banggood 15% korting op Blitzwolf met coupon code.
Gelijk maar een kabel besteld http://www.banggood.com/B...m-for-QC2_0-p-998319.html
2016-02-16 20:00 Netherlands, Item Arrived at Netherlands
2016-02-15 16:40 MPC PMIH (KLIA), Item Sent to NETHERLANDS
2016-02-06 13:05 MPC PMIH (KLIA), Item Posted Over The Counter to Netherlands
2016-02-05 11:29 MPC PMIH (KLIA), Dispatch PreAlert to Netherlands
Dan zou het normaal gesproken niet meer zo lang duren totdat die bezorgd wordt toch? Bij mij zijn alle pakketjes nog aan deur bezorgd door PostNL. Of zou het nu opeens wel kunnen, dat deze al op het postkantoor ligt. Op www.internationalparceltracking.com kan ik hem iig niet vinden.
Stuur voor de zekerheid PostNL een tweet. Het kan ook zijn dat je zending bij de inklaring ligt.xileS schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:17:
Een pakketje van mij van Tinydeal is blijkbaar al een tijdje in Nederland:
Dan zou het normaal gesproken niet meer zo lang duren totdat die bezorgd wordt toch? Bij mij zijn alle pakketjes nog aan deur bezorgd door PostNL. Of zou het nu opeens wel kunnen, dat deze al op het postkantoor ligt. Op www.internationalparceltracking.com kan ik hem iig niet vinden.
Wat doen jullie hiermee? Ik heb er ooit eens iets bestelt, maar je kunt je dus niet afmelden voor de nieuwsbrief over dat eindeloze bonustegoed, alleen maar voor de promoties.
Alles van @miniinthebox.com en @lightinthebox.com komt nu wel terecht in mijn spambox, maar zou het zin hebben als je dit meldt bij de OPTA? Lijkt me niet, tenzij ze een Nederlands kantoor hebben?
http://www.aliexpress.com...lameless/32495699759.html
Nu kon ik bij verzending kiezen voor verzending vanuit China, uk en usa.
Versturen vanuit usa ging niet gaf hij aan maar vanuit de uk ging wel, voordeel is dus dat ik dus geen douane kosten meer krijg.
Zijn er meer verkopers op aliexpress die dit aanbieden? Het is namelijk de eerste keer dat ik het zie.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Ik heb geen Twitter. Wist niet dat dat ook nog gebruikt werd ;pBaZnGaNL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:01:
[...]
Stuur voor de zekerheid PostNL een tweet. Het kan ook zijn dat je zending bij de inklaring ligt.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Mailadres blokkeren en alle inkomende mails automatisch laten verwijderen?De_Bastaard schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:14:
Ik twijfelde even of ik hier een apart topic over moest maken of niet, maar ik zag dat er in eerdere versies van het 'shoppen in china' topic al enkele posts waren over de spam van MiniInTheBox/LightInTheBox.
Wat doen jullie hiermee? Ik heb er ooit eens iets bestelt, maar je kunt je dus niet afmelden voor de nieuwsbrief over dat eindeloze bonustegoed, alleen maar voor de promoties.
Alles van @miniinthebox.com en @lightinthebox.com komt nu wel terecht in mijn spambox, maar zou het zin hebben als je dit meldt bij de OPTA? Lijkt me niet, tenzij ze een Nederlands kantoor hebben?
Facebook wel? Daar werken ze ook heel snel qua respons namelijkxileS schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:29:
[...]
Ik heb geen Twitter. Wist niet dat dat ook nog gebruikt werd ;p
Grappig dat ze uit europa meteen een euro meer kosten...:/Halldor schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:22:
[afbeelding]
Bij Banggood 15% korting op Blitzwolf met coupon code.
Gelijk maar een kabel besteld http://www.banggood.com/B...m-for-QC2_0-p-998319.html
Dus de vraag is meer ben je bereid een euro te betalen voor een snellere levering..?
Prijsverschil met winkels in NL is wel zeer groot.
http://www.aliexpress.com...a7-42d0-9718-d29977d54b74
[ Voor 30% gewijzigd door bambinodekat op 22-02-2016 15:50 ]
Mits betrouwbare verkoper is het prima te vertrouwen.bambinodekat schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:48:
Is dit te vertrouwen?
Prijsverschil met winkels in NL is wel zeer groot.
Heb zelf een Hikvision van Aliexpress, precies om dezelfde reden. Die ik kocht, kost in Nederland minstens twee keer zoveel.
Je moet dus (zoals ze al aangeven) opletten met de firmware. Precieze details weet ik niet maar daar moet je even mee oppassen. Maar de firmware die je krijgt kun je gewoon in het Engels of Nederlands zetten zonder een spoor van Chinees te treffen.
Het aanbod van Hikvision camera's is echter enorm gekrompen. Toen ik 'm kocht had je nog vele listings met Hikvision camera's maar nu veel minder, en de naam "Hikvision" lees je ook nauwelijks meer.
Waarschijnlijk is Hikvision achter de verkopers aan gegaan omdat zij natuurlijk ook zien dat wij ze goedkoop uit China kunnen halen i.p.v. hier. Zelfde geldt voor Dahua.
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 22-02-2016 16:13 ]
Bij mij werkte dit: WhatTheFuck in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"De_Bastaard schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:14:
Ik twijfelde even of ik hier een apart topic over moest maken of niet, maar ik zag dat er in eerdere versies van het 'shoppen in china' topic al enkele posts waren over de spam van MiniInTheBox/LightInTheBox.
Zojuist door onze normale "post"bezorger bezorgd i.p.v. door onze pakket bezorger. Waarschijnlijk daarom dat die niet te tracken was.xileS schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:17:
Een pakketje van mij van Tinydeal is blijkbaar al een tijdje in Nederland:
1x 1 ft, 2x 3 ft en 3x 6ft aan kabel voor nog geen tientje.
Zelf erg goede ervaringen met de kabels, in bijna 2 jaar maar 1 kabel kapot gegaan door een lompe actie van mezelf.
verse thee kan enorm lastig zijn door de berg regels omtrent pesticide, plantziektes etc.Diagonaal schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:48:
Toevallig iemand tips/ervaringen voor websites uit Azie waar goede verse Thee te koop is ?
voorverpakte thee kan je vinden op aliexpress / taobao etc. niet heel veel goedkoper. en ook is er een hoop "nep" thee (als in dat het de eerste oogst zou zijn etc maar gewoon latere oogst is)
Ik denk dat als je kleine hoeveelheden wil je beter af bent naar de lokale theewinkel te gaan, of naar een aziatische toko.
nog 2 weken en dan ga ik elke dag verse Longjing thee drinken in Hangzhou
Zie elders in topicChocoball schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:05:
[...]
Snel dood zal je niet gaan maar koop je enkel geen kwaliteit. Thee is daar net als wijn hier, zelf heb ik 1e klas jasmijn thee van Wuyutai dan betaal je 300 Euro voor een kilo.
[ Voor 3% gewijzigd door psycoxl op 24-02-2016 14:19 ]
Ik heb recentelijk op eBay uit China een telefoon hoesje aangeschaft. Dit is de eerste keer dat im iets uit China bestel, ik ben aangeraden om het op eBay te doen vanwege PayPal ondersteuning en kopers bescherming. Ook ben ik aangeraden om altijd Standard Shipping te doen ivm snellere levering en tracking. Ik heb het besteld. Dezelfde avond kreeg ik een mailtje dat mijn pakket verzonden is. Diezelfde avond stond er als trackingcode "---". Ik dacht dus bij mezelf dat dat zal zijn omdat het nog niet bij het postsorteercentrum in China is gearriveerd oid. 2 dagen later stond er nog steeds als code "---". Sta ik in mijn recht als ik een dispute start? Ik ben niet door de verkopers noch eBay geïnformeerd dat ik geen trackingcode heb. Er stond zelfs dat een van de voordelen aan Standard shipping tracking was.
Als je extra betaald heb voor een tracking, gewoon even een bericht sturen naar de seller. Zo niet, lekker afwachten.SampleUser schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:29:
Even een vraagje:
Ik heb recentelijk op eBay uit China een telefoon hoesje aangeschaft. Dit is de eerste keer dat im iets uit China bestel, ik ben aangeraden om het op eBay te doen vanwege PayPal ondersteuning en kopers bescherming. Ook ben ik aangeraden om altijd Standard Shipping te doen ivm snellere levering en tracking. Ik heb het besteld. Dezelfde avond kreeg ik een mailtje dat mijn pakket verzonden is. Diezelfde avond stond er als trackingcode "---". Ik dacht dus bij mezelf dat dat zal zijn omdat het nog niet bij het postsorteercentrum in China is gearriveerd oid. 2 dagen later stond er nog steeds als code "---". Sta ik in mijn recht als ik een dispute start? Ik ben niet door de verkopers noch eBay geïnformeerd dat ik geen trackingcode heb. Er stond zelfs dat een van de voordelen aan Standard shipping tracking was.
Via China met standard shipping duurt meestal 2 a 3 weken. Via Ebay weet ik het niet, maar dat zijn mijn standaard ervaringen met spullen uit China. Standard shipping is meestal goedkoop of zelfs gratis en is de kans kleiner dat je pakket door de douane eruit wordt gepikt als de waarde boven de 22,- ligt. Dus gewoon afwachtenSampleUser schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:29:
Even een vraagje:
Reken zeker op 2 weken levertijd..SampleUser schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:29:
Even een vraagje:
_██_
(ಠ_ృ)
Fast charging mogelijk voor s6?Sibrand schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:17:
Mailtje dat de Tronsmart kabels in de aanbieding zijn bij geekbuying; om precies te zijn de 'kabelmix'.
1x 1 ft, 2x 3 ft en 3x 6ft aan kabel voor nog geen tientje.
Zelf erg goede ervaringen met de kabels, in bijna 2 jaar maar 1 kabel kapot gegaan door een lompe actie van mezelf.
Volgens Amazon compatibel met quickcharge 2.0, zou dus moeten werken. Vind op de Tronsmart site zelf niks daarover overigens.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic