• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Waah schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:48:
[...]

Duidelijk verhaal, dan maar "gewoon" China post. Nog nooit iets hoeven betalen met inklaring etc dus hopen dat het zo blijft (al zijn de kosten niet zo hoog gelukkig). Ben erg benieuwd naar de kwaliteit. Nooit over nagedacht om daar een skibril te halen, maar las over een kickstarter-project wat achteraf gezien gewoon hun brillen en dergelijke waarschijnlijk in China heeft gekocht, en misschien bestond de bril zelfs al voor ze de kickstarter begonnen :+ . De reviews van die bril zijn prima, dus wat dat betreft een poging waard....
Let wel op met 'Chinese' zonnebrillen etc ze het niet zo heel nauw nemen met de termen. UV-proof en verschillende gradaties worden er al heel gauw opgeplakt zonder dat die brillen ook daadwerkelijk ook maar iets tegen UV doen.

Zelf heb ik goede ervaringen met zonnebrillen van Decathlon (ik raak ze regelmatig kwijt tijdens kayaken etc)
http://www.decathlon.com.cn/en/ski-goggles dingen zijn best goedkoop daar.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28
Kenzi schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:53:
[...]

Let wel op met 'Chinese' zonnebrillen etc ze het niet zo heel nauw nemen met de termen. UV-proof en verschillende gradaties worden er al heel gauw opgeplakt zonder dat die brillen ook daadwerkelijk ook maar iets tegen UV doen.

Zelf heb ik goede ervaringen met zonnebrillen van Decathlon (ik raak ze regelmatig kwijt tijdens kayaken etc)
Daar ben ik inderdaad mee bekend. Heb sowieso geen bril van 5 euro gepakt hoor :+ maar eentje met verwisselbare lenzen, zodat ik juist kan kiezen om veel zonlicht te blokkeren (zonnig weer) of weinig (zwaar bewolkt). Mijn gok is dat er een aantal fabrikanten is dat deze skibrillen gewoon afneemt in china en dan met een eigen merkje verkoopt.

Sowieso is UV bescherming met zonnebrillen niet bijster duur, het materiaal waar dat mee gedaan wordt is erg goedkoop. Nadeel is dat je dan ook "donkere" glazen hebt.

Het is deze trouwens:
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=71554808670446

Kickstarter en topic in kwestie is van Bluetribe http://wepowder.nl/forum/topic/215488 en Blueprint wordt ook verdacht van dezelfde "praktijk". Al is Blueprint geen kickstarter dus mag dat natuurlijk gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 10-12-2015 09:06 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Waah schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:02:
[...]

Daar ben ik inderdaad mee bekend. Heb sowieso geen bril van 5 euro gepakt hoor :+ maar eentje met verwisselbare lenzen, zodat ik juist kan kiezen om veel zonlicht te blokkeren (zonnig weer) of weinig (zwaar bewolkt). Mijn gok is dat er een aantal fabrikanten is dat deze skibrillen gewoon afneemt in china en dan met een eigen merkje verkoopt.

Sowieso is UV bescherming met zonnebrillen niet bijster duur, het materiaal waar dat mee gedaan wordt is erg goedkoop. Nadeel is dat je dan ook "donkere" glazen hebt.

Het is deze trouwens:
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=71554808670446

Kickstarter en topic in kwestie is van Bluetribe http://wepowder.nl/forum/topic/215488 en Blueprint wordt ook verdacht van dezelfde "praktijk". Al is Blueprint geen kickstarter dus mag dat natuurlijk gewoon.
Zien er goed uit. Komen uit Shenzhen. Herken de gebouwen op de foto's (in de reflecties :P )
Woon daar letterlijk 5min vandaan :)
In China zijn ze ook wel bekend onder de naam Whale (zwembrillen)

• Waah
Kenzi schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:11:
[...]

Zien er goed uit. Komen uit Shenzhen. Herken de gebouwen op de foto's (in de reflecties :P )
Woon daar letterlijk 5min vandaan :)
In China zijn ze ook wel bekend onder de naam Whale (zwembrillen)
Whale kopieren en plakken in Google levert natuurlijk andere plaatjes op 8)7 tijd voor koffie
Ja grappig om te zien hoe ze altijd die product-foto's maken. Ff het steegje achter de fabriek inlopen en klik maar raak. :+ Als die binnen is meld ik wel ff hoe die bevalt en of het wat is.

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:04
maurits82 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:35:
[...]

En, ook binnen? Bij mij is hij te klein voor gebruik in mn fiat punto... Jammer

Tenzij ik iets van goed geleidende tape oid rondom de zijkant kan plakken dat hij wel goed zit??

Iemand een idee, een stoort tape die goed geleid oid????
(dus ook tussen de lagen door)
Helaas, toen ik gisteravond laat thuis kwam lag er geen gele envelop te wachten.

Wacht nu nog op 3 pakketjes die tussen de 1 en 1,5 maand onderweg zijn, duurt me veel te lang! (Jaja, dan had ik maar niet in China moeten bestellen).

Volledig ontwikkelen met geleidende tape lijkt me niet handig, ik verwacht dat er dan iets van kortsluiting ontstaat. Hoe veel ruimte zit er tussen? Is het mogelijk de contactpunten van de roidme ver genoeg naar buiten te buigen dat het wel werkt?

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:33
Kenzi schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:53:
[...]

Volgens mij is uv blocken een standaard eigenschap van het plastic wat ze gebruiken voor zonnebrillen/skibrillen. Dus vrijwel elke bril is dan uv proof.

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 22:48

ITsEZ

parttime all-rounder

Chocoball schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:12:
[...]

Nou een koffieapparaat is het niet geworden maar matrassen met tegelijk een harde en zachte kant.
[afbeelding]
Ben benieuwd hoeveel shipping naar NL zal kosten O-)

What you see is always what you get.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:59:
[...]

Goedkoop en originele producten.
Origineel is ook bij Banggood echt niet altijd het geval hoor. Er zijn een bepaalde periode fake Xiaomi power banks verkocht en heb zelf ooit een SJCAM SJ4000 replica ontvangen. Banggood doet in zulke gevallen gewoon of hun neus bloedt en stoppen zelfs met reageren, geld uiteindelijk terug moeten claimen via PayPal.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Verwijderd

MiBe schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:57:
[...]

[...]. Banggood doet in zulke gevallen gewoon of hun neus bloedt en stoppen zelfs met reageren, geld uiteindelijk terug moeten claimen via PayPal.
Dat heb ik nu met Geekbuying.
Ik heb een hdmi stick gekocht, die helemaal niet werkt.
DOA gemeld, gevraagd om een nieuwe toe te sturen.

Eerst allemaal instructies om hem zelf weer tot leven te brengen.
Werkte allemaal niet. Vragen ze dan om hem op te sturen terug naar china om te repareren.
Dat duurt eeuwig en is duurder dan de aanschafprijs.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Waah schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:02:
[...]

Blijft natuurlijk lastig of de juiste golflengtes geblokkeerd worden. Want je kunt UV niet zien... ;) En het eventuele schadelijke effect merk je pas (veel) later.

Waar ik eerder twijfels over heb is de kwaliteit van de gebruikte plastics bij temperaturen onder nul. Beetje moeilijk testen, zo in de loods in het tropische China... 8)7
Heb al eens eerder meegemaakt dat kunststof producten uit China EN heel snel verouderen (bros worden of vaal en uit elkaar vallen) door sterke UV straling (zoals in het hooggebergte) EN bij lage temperaturen ontzettend hard worden en daardoor snel breken. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ehtweak schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:07:
[...]

Blijft natuurlijk lastig of de juiste golflengtes geblokkeerd worden. Want je kunt UV niet zien... ;) En het eventuele schadelijke effect merk je pas (veel) later.

Waar ik eerder twijfels over heb is de kwaliteit van de gebruikte plastics bij temperaturen onder nul. Beetje moeilijk testen, zo in de loods in het tropische China... 8)7
Heb al eens eerder meegemaakt dat kunststof producten uit China EN heel snel verouderen (bros worden of vaal en uit elkaar vallen) door sterke UV straling (zoals in het hooggebergte) EN bij lage temperaturen ontzettend hard worden en daardoor snel breken. :-(
psstt.. in Harbin is het nu -10 graden, alles behalve tropisch daar. het plastic zelf wordt niet in Shenzhen gefabriceerd.

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:29
*knip*, zie topicwaarschuwing

[ Voor 101% gewijzigd door Perkouw op 10-12-2015 11:46 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:22

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dacuuu schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:51:
Volgens mij is uv blocken een standaard eigenschap van het plastic wat ze gebruiken voor zonnebrillen/skibrillen. Dus vrijwel elke bril is dan uv proof.
Inderdaad, polycarbonaat is verreweg het meest gebruikte soort plastic voor zonnebrilglazen. En dit materiaal is van nature al voldoende UV werend. Jammer dat er toch nog mensen zijn die FUD verspreiden, zodat dit misverstand hardnekkig in stand gehouden wordt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 17:57
Petervanakelyen schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:21:
Voyo A1 Plus Ultimate besteld bij Gearbest en twee Baofeng UV-5R's bij Banggood. Gok dat het rond kerst wel ongeveer binnenkomt :)
Ik denk dat hij zoals ik al verwacht had ernstig vertraagd is. Op basis van ervaringen in het verleden schat ik dat we de Voyo A1 Plus Ultimate pas in februari thuis zullen ontvangen ;(

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

DexterDee schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:47:
[...]

Inderdaad, polycarbonaat is verreweg het meest gebruikte soort plastic voor zonnebrilglazen. En dit materiaal is van nature al voldoende UV werend. Jammer dat er toch nog mensen zijn die FUD verspreiden, zodat dit misverstand hardnekkig in stand gehouden wordt.
Als jij die gok wil nemen met Chinese fabrikanten. Zonnebrilglazen kunnen ook gemaakt zijn van plastic, PU of CR-39 (waarvan een aantal aftreksels veel in China gemaakt worden).

Je ogen verpesten omdat je zo nodig wil besparen op een zonnebril 8)7
Donkere glazen zorgen ervoor dat je pupil wijder is, en als de glazen dan niet voldoen aan de CE / UVB eisen heb je een probleem later. 8)

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 20:44
Kenzi schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:30:
[...]

Als jij die gok wil nemen met Chinese fabrikanten. Zonnebrilglazen kunnen ook gemaakt zijn van plastic, PU of CR-39 (waarvan een aantal aftreksels veel in China gemaakt worden).

Donkere glazen zorgen ervoor dat je pupil wijder is, en als de glazen dan niet voldoen aan de CE / UVB eisen heb je een probleem later. 8)
Enig idee hoe het zit met gepolariseerde zonnebrillen? Ik heb zo'n opzet ding voor mijn bril in de auto liggen, wat enorm helpt met weerspiegeling.

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 16:03
Gisteren na iets meer dan 3 weekjes wachten, mijn Mi Hybrid In-Ear Headphones vaan GearBest binnengekregen. Klinken na een paar uurtjes gebruik te hebben prima. Ik ben er tevreden mee :)

Ik had verwacht dat ik hem op het postkantoor had moeten ophalen, maar ondanks een track&trace code toch aan de deur bezorgd door PostNL.

https://bottenberg.dev

• Waah
[...]

Waarom zouden ze die gok wagen, als je zelfs in Nederland voor 2 euro een bril hebt die beschermt?

http://www.plusonline.nl/...195-en-de-andere-eu345000

Da zou het oplichten, om het oplichten zijn... niet om meer geld te verdienen. Daar zie ik ze niet voor aan eigenlijk.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:22

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zeg niet dat je geen punt hebt, maar polycarbonaat is een van de goedkoopste materialen en om die reden veel gebruikt in low-end zonnebrillen zoals die uit China. Een toevallige samenkomst die in dit geval dus gunstig uitpakt. CR-39 weert zonder coating ook al meer dan driekwart van de UVB straling. PU blokkeert UV nauwelijks, maar heb ik eigenlijk nog nooit "in het wild" gezien op zonnebrillen. Waarschijnlijk omdat het duurder of onhandiger is dan PC. Ik heb zelfs het idee dat >95% van alle zonnebrillen uit China van PC gemaakt is. Ik heb thuis (ook uit China, voor een paar euro) een UV zaklampje waarmee je een simpel testje kunt doen en ik heb nog nooit een zonnebril gezien die niet door die test heen kwam. In mijn ogen is het dus een theoretisch probleem dat praktisch gezien erg klein is.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:02
Gisteren de Xiaomi Hybrids binnengekregen.

Ze zijn voor mijn smaak wat bass-heavy, maar als je dat weg EQ'd, zijn het echt heerlijke dopjes :) Over de hele range doen ze het voor mijn gevoel best goed, hoewel een trompet soms wat weg kan vallen nvm, was gaar bronbestand. Timing van die dingen is echt geweldig, en vocalen komen er ook top uit.

Waar ik met de Piston V2's nog niet zo bijster veel verschil hoorde tussen de DAC van mijn galaxy S6 en de Fiio E17K, was dat met de AKG K550 altijd wel goed te horen, en ook met de hybrid's merk je direct het verschil.

TL;DR: Xiaomi heeft het weer voor elkaar en gewoon nog betere in-ears neergezet dan de V2's al waren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 10-12-2015 13:46 ]

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:27
Sibrand schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:46:
[...]

Helaas, toen ik gisteravond laat thuis kwam lag er geen gele envelop te wachten.

Wacht nu nog op 3 pakketjes die tussen de 1 en 1,5 maand onderweg zijn, duurt me veel te lang! (Jaja, dan had ik maar niet in China moeten bestellen).

Volledig ontwikkelen met geleidende tape lijkt me niet handig, ik verwacht dat er dan iets van kortsluiting ontstaat. Hoe veel ruimte zit er tussen? Is het mogelijk de contactpunten van de roidme ver genoeg naar buiten te buigen dat het wel werkt?
Dat is het probleem .. hij heeft dus helemaal geen contact punten of veertjes er in zitten oid!
Ik vraag me ook af hoe dit fatsoenlijk contact moet kunnen maken.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:27

OB1

Heeft iemand enig idee of deze Micro USB plug mooi aansluit bij de Galaxy S6 edge? De 3.5mm plug maakt mij niet uit, want die ga ik toch niet gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 10-12-2015 15:08 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Blamm schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:43:
[...]

Hoe 'gek' je suggestie ook mag zijn, even zoeken op de naam leert me dat hij bij BOL 39.99 is.
Nog steeds 'te veel' natuurlijk, maar al een stuk acceptabeler.

Ik ga er eens goed over nadenken en anders vandaag bij een China shop / Ali bestellen. Thanks!
Op 1 December bij Banggood de Earson ER-151 besteld en vandaag is hij al bezorgd. Ik had geen aanvullende verzendmethode gekozen (vergeten) maar toch heel snel geregeld.
Zoveelste goed ervaring met deze zaak. Ook een refund omdat ik verkeerd adres had opgegeven was binnen een paar minuten geregeld. Zo win je klanten ;)

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
OB1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:04:
Heeft iemand enig idee of deze Micro USB plug mooi aansluit bij de Galaxy S6 edge? De 3.5mm plug maakt mij niet uit, want die ga ik toch niet gebruiken.
Voor dat geld probeer je het toch gewoon......

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Rudi Vader schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:46:
[...]

Voor dat geld probeer je het toch gewoon......
Ja, maar als het niét past is dat toch weer €1,21 die 'ie niet aan andere crap kan uitgeven :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• OB1
  • Laatst online: 21:27

OB1

dodge_911 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:55:
[...]

Ja, maar als het niét past is dat toch weer €1,21 die 'ie niet aan andere crap kan uitgeven :)
Ach ja, had toch nog store credit dus heb het gewoon besteld..

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
*hele diepe zucht*

Even wat leed delen hoor. Laat ik een ruime maand geleden mijn Xiaomi Mi3 telefoon uit mijn handen vallen. Ik deed nog een poging om hem op te vangen, maar in plaats daarvan geef ik hem per ongeluk nog een extra zwieper richting de - uiteraard stenen - vloer |:( Daar kunnen telefoons slecht tegen en uiteraard ging het scherm aan scherven. De display en telefoon zelf doen het nog prima, maar het glas (de digitizer) is grondig aan gort en reageert niet meer op aanrakingen.

Goed, lang verhaal kort, want ik dwaal nogal offtopic in de drie parafen die ik zojuist weer gedelete heb :P Uiteindelijk een nieuw display + digitizer + frame gekocht via aliexpress. In principe heb ik alleen een nieuwe digitizer nodig, maar alleen dat onderdeel vervangen schijnt nauwelijks te doen te zijn. Voor twee tientjes extra bespaar je je een hoop gedoe, dat was het me wel waard.

Enfin, ik de afgelopen weken de tracking code in de gaten houden. Vorige week was het ding eindelijk in Nederland. Staat er vandaag ineens: "Returned to sender". Paniek! Mijn pakje! Terug naar China!

Is bij het bestellen mijn huisnummer weggevallen 8)7 Hoe dom kun je zijn. Argh!

Enfin. Zojuist dus maar opnieuw besteld. Met DHL dit keer, want ik ga niet wéér een maand wachten. Dat is meteen dubbel zo duur; 60 dollar. Plus de 30 aan het pakje wat nu weer terug is; waarvan het nog maar afwachten is of ik dat gerefund krijg. Voor het herstellen van een onderdeel wat an sich nog geen tien dollar kost.

De moralen van dit verhaal:
- laat je toestel niet vallen
- let op je huisnummer tijdens het bestellen
- phAn is een grote sufferd

:P

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hehe. ;)

Nog een moraal: Er zijn meerdere voordelen aan lekkere zachte vloerbedekking. Tapijtjes FTW. :P

• phAn
  • Laatst online: 22-01 23:56
CaptJackSparrow schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:06:
Nog een moraal: Er zijn meerdere voordelen aan lekkere zachte vloerbedekking. Tapijtjes FTW. :P
In de badkamer? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

wat doe je dan ook met een telefoon in de badkamer? ;)

Verwijderd

Nevermind offtopic.

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 15:44 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Mastermind schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:16:
[...]

Ik denk dat hij zoals ik al verwacht had ernstig vertraagd is. Op basis van ervaringen in het verleden schat ik dat we de Voyo A1 Plus Ultimate pas in februari thuis zullen ontvangen ;(
Het is niet dat ik 'm nodig heb dus niet direct een probleem, maar wel jammer dat ze er zo weinig over communiceren. Jij hebt er al ervaring mee?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:04
maurits82 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:56:
[...]

Dat is het probleem .. hij heeft dus helemaal geen contact punten of veertjes er in zitten oid!
Ik vraag me ook af hoe dit fatsoenlijk contact moet kunnen maken.
Je hebt helemaal gelijk, was alweer vergeten hoe dat ding er uit ziet zo lang geleden was het!
Ik heb ineens weinig vertrouwen meer dat hij in mijn auto past! :P
Ach een beetje tweaken en het moet wel goed komen. Hoe is de bouw kwaliteit?

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:27
Sibrand schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:00:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, was alweer vergeten hoe dat ding er uit ziet zo lang geleden was het!
Ik heb ineens weinig vertrouwen meer dat hij in mijn auto past! :P
Ach een beetje tweaken en het moet wel goed komen. Hoe is de bouw kwaliteit?
Ja die is super. Ook loodzwaar ding!

• ralph075
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:06:
Hehe. ;)

Hout of laminaat maakt het scherm ook al een stuk bestendiger bij een val...
Maar ook dat (zie boven) is niet heel handig in een badkamer.

"Vroeger" (30 jaar geleden, misschien bij sommige mensen nog steeds) hadden we in mijn ouderlijk huis wel een kleedje/matje bij de wastafel (en je had ze ook voor bij de wc, speciaal met een stuk eruit zodat ie netjes om de pot paste).

[ Voor 3% gewijzigd door ralph075 op 10-12-2015 17:58 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
ralph075 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:56:
[...]

Maar ook dat (zie boven) is niet heel handig in een badkamer.

"Vroeger" (30 jaar geleden, misschien bij sommige mensen nog steeds) hadden we in mijn ouderlijk huis wel een kleedje/matje bij de wastafel (en je had ze ook voor bij de wc, speciaal met een stuk eruit zodat ie netjes om de pot paste).
http://www.ikea.com/nl/nl...partments/bathroom/20519/

• Mastermind
Petervanakelyen schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:33:
[...]

Het is niet dat ik 'm nodig heb dus niet direct een probleem, maar wel jammer dat ze er zo weinig over communiceren. Jij hebt er al ervaring mee?
Yup.
't Is altijd zo dat het bij een pre-order vele weken later verzonden wordt dan ze beloven. Soms wel tot twee maanden later.
Ik annuleer het dan vaak omdat ik in de tussentijd een betere aanbieding tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Dat is helemaal mooi zeg, open je een dispute bij aliexpress omdat je iets mist bij je bestelling (nadat ik er samen met de verkoper niet samen ben uitgekomen) wordt natuurlijk eerst het dispuut 'rejected' door verkoper. Zit er niks anders op dan het te 'escalate' naar AE. Dit is het resultaat:

Complaints from buyer Judgement from AE
Missing accessories Valid - -

Solutions:
Option 1: No return partial refund 3.60 USD

Option 2: Return goods full refund 18.00 USD ( Buyer pays the returning shipping fee)

Oftewel aliexpress stelt mij in het gelijk maar ik moet wel de producten terugsturen, en de retour kosten betalen, waardoor ik dus 'verlies' maak als ik de producten terugstuur..

Ik heb 3 dagen de tijd om nu te reageren, kan ik dit nog aangeven bij AE (heeft dit zin?) of moet ik maar gewoon 3.60 accepteren en mijn verlies nemen?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mastermind schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:40:
[...]

Yup.
't Is altijd zo dat het bij een pre-order vele weken later verzonden wordt dan ze beloven. Soms wel tot twee maanden later.
Ik annuleer het dan vaak omdat ik in de tussentijd een betere aanbieding tegenkom.
Bij mobiele telefoons komt dat vooral door de werkwijze van de fabrikant. Die kondigt zijn toestel al maanden van de te voren aan, pre-sales beginnen en dan pas gaan ze produceren.

Op die manier incasseren ze alvast het geld, het daadwerkelijke produceren komt later wel (tussendoor nog wat specs wijzigen of gewoon niet produceren komt ook redelijk vaak voor ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Kenzi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:35:
[...]

Bij mobiele telefoons komt dat vooral door de werkwijze van de fabrikant. Die kondigt zijn toestel al maanden van de te voren aan, pre-sales beginnen en dan pas gaan ze produceren.

Op die manier incasseren ze alvast het geld, het daadwerkelijke produceren komt later wel (tussendoor nog wat specs wijzigen of gewoon niet produceren komt ook redelijk vaak voor ;( )
Dacht ik al, bedankt voor de info.
Overigens zie ik dat jullie zeggen dat jullie hem op voorraad hebben?
http://www.tinydeal.com/n...k-tablet-pc-p-157329.html

Terwijl hij bij andere shops nog niet op voorraad is? Is hij echt op voorraad bij jullie of is dit een aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mastermind schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:29:
[...]

Dacht ik al, bedankt voor de info.
Overigens zie ik dat jullie zeggen dat jullie hem op voorraad hebben?
http://www.tinydeal.com/n...k-tablet-pc-p-157329.html

Terwijl hij bij andere shops nog niet op voorraad is? Is hij echt op voorraad bij jullie of is dit een aanname?
Had hem gisteren in mijn handen. We hadden er niet veel binnen gekregen dus kan zijn dat hij uitverkocht is
Vandaag de Pipo W1S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Kenzi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:36:
[...]

Had hem gisteren in mijn handen. We hadden er niet veel binnen gekregen dus kan zijn dat hij uitverkocht is
Vandaag de Pipo W1S.
Ok dus hij wordt al wel gefabriceerd, dat is goed nieuws.
Hoeveel hadden jullie binnen gekregen? Waar ik hem besteld had waren 80 orders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mastermind schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:50:
[...]

Ok dus hij wordt al wel gefabriceerd, dat is goed nieuws.
Hoeveel hadden jullie binnen gekregen? Waar ik hem besteld had waren 80 orders geweest.
Zou ik je niet kunnen vertellen. Magazijn zit ergens anders, of meer, ik zit ergens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 22:43
freestyler2 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:17:
Dat is helemaal mooi zeg, open je een dispute bij aliexpress omdat je iets mist bij je bestelling (nadat ik er samen met de verkoper niet samen ben uitgekomen) wordt natuurlijk eerst het dispuut 'rejected' door verkoper. Zit er niks anders op dan het te 'escalate' naar AE. Dit is het resultaat:

Solutions:

Option 2: Return goods full refund 18.00 USD ( Buyer pays the returning shipping fee)

Oftewel aliexpress stelt mij in het gelijk maar ik moet wel de producten terugsturen, en de retour kosten betalen, waardoor ik dus 'verlies' maak als ik de producten terugstuur..

Ik heb 3 dagen de tijd om nu te reageren, kan ik dit nog aangeven bij AE (heeft dit zin?) of moet ik maar gewoon 3.60 accepteren en mijn verlies nemen?
Wat heb je gekocht? Dat is ook redelijk belangrijk in het verhaal.
Zelf heb ik altijd volledige refund gekregen bij de enkele keren dat ik een dispute opende. Maar ik weet niet wat je nog kan doen om de huidige opties te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
freestyler2 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:17:

Solutions:

Je kan tegenwoordig niet meer met Paypal betalen toch? das wel naar, dan had je (tot 3x) gratis kunnen retouren. Laatst moeten doen (naar Polen) en werd prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbass
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-06 13:25
Dit is best cool, krijg net een verzendbevestiging van GearBest met in het mailtje een foto van de envelop die naar me wordt verzonden. Doen ze dat al lang? Het is wel een goede manier om te laten zien dat iets echt op de post gaat :p
En bij grotere pakketjes handig dat je bij het postkantoior kan aangeven waar ze naar moeten zoeken in de berg die daar tegenwoordig ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:59
bigbass schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:59:
Dit is best cool, krijg net een verzendbevestiging van GearBest met in het mailtje een foto van de envelop die naar me wordt verzonden. Doen ze dat al lang? Het is wel een goede manier om te laten zien dat iets echt op de post gaat :p
En bij grotere pakketjes handig dat je bij het postkantoor kan aangeven waar ze naar moeten zoeken in de berg die daar tegenwoordig ligt...
Zijn best wel wat shops die dat al tijden doen, al doen ze het volgens mij niet consistent wél.. soms ineens tijdje niet meer en dan weer wel 8)7

Buyincoins deed het echt jaren gelden in ieder geval al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

bottom line schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:18:
[...]

Wat heb je gekocht? Dat is ook redelijk belangrijk in het verhaal.
Zelf heb ik altijd volledige refund gekregen bij de enkele keren dat ik een dispute opende. Maar ik weet niet wat je nog kan doen om de huidige opties te veranderen.
Dit is geen dispute case, want meestal kom je dan met verkoper overeen dat hij het geld terug geeft.

Dit is escalated naar aliexpress, die zegt nu dat ik moet aangeven of ik het retour stuur en volledig geld terug, of de producten wil houden en deel van me geld terug krijg.

Het ging overigens om een 4 stuks 'fruit infuser' maar hier zat geen dop bij geleverd en dus product onbruikbaar aangezien je de fles dan niet onderweg mee kan nemen. Thuis kan ik gewoon uit een glas drinken en heb ik het dus niet nodig.. De overige 3 waren, dacht ik een leuk sint of Kerstcadeau

[ Voor 4% gewijzigd door freestyler2 op 11-12-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Laatst online: 16-07 19:56
Everbuying doet dit ook maar het zegt helemaal niet dat je pakje ooit aankomt.

[ Voor 14% gewijzigd door Saybia op 11-12-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Het is wel een goede manier om te laten zien dat iets echt op de post gaat :p
En bij grotere pakketjes handig dat je bij het postkantoior kan aangeven waar ze naar moeten zoeken in de berg die daar tegenwoordig ligt...
Saybia schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:47:
[...]
Everbuying doet dit ook maar het zegt helemaal niet dat je pakje ooit aankomt.
Dat is zeker waar! Ik heb zendingen gehad waarbij ik netjes een foto kreeg van het pakje toen het op de bus ging, maar heb daarvan ook zendingen nooit bij mij de bus in zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
tokko1 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:14:
[...]

Zijn best wel wat shops die dat al tijden doen, al doen ze het volgens mij niet consistent wél.. soms ineens tijdje niet meer en dan weer wel 8)7

Buyincoins deed het echt jaren gelden in ieder geval al ;)
FastTech doet 't afaik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
Yeah... Maar daarna geven ze niet meer thuis. De webcare op Fok haalt blijkbaar ook niets uit, want mijn Mi Fan van juni heb ik nog steeds niet ontvangen. Daar stond ook netjes een foto bij van de enveloppe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ksborg schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:47:
[...]

Yeah... Maar daarna geven ze niet meer thuis. De webcare op Fok haalt blijkbaar ook niets uit, want mijn Mi Fan van juni heb ik nog steeds niet ontvangen. Daar stond ook netjes een foto bij van de enveloppe...
Bovendien, ik kan prima een foto maken van een pakket, maar hem vervolgens alsnog *niet* posten. Tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:34
Nieuwe Xiami Piston Hybrids ook binnen, Mooie dingen en een fijn geluid! Alleen jammer dat die knoppen nu zo dicht bij je rechter oor hangt... Vond dit bij de 2.1 pistons iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Petervanakelyen schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:21:
Voyo A1 Plus Ultimate besteld bij Gearbest en twee Baofeng UV-5R's bij Banggood. Gok dat het rond kerst wel ongeveer binnenkomt :)
En zojuist pakketje van Banggood ontvangen!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TwyrpLom.jpg

Zo'n 2 weken onderweg geweest, geen problemen gehad met de douane. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-12-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Petervanakelyen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:42:
[...]

[afbeelding]

Die zijn volgens mij illegaal, en de politie kan achterhalen waar je zit natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Mastermind schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:46:
[...]

Die zijn volgens mij illegaal, en de politie kan achterhalen waar je zit natuurlijk.
Bepaalde frequenties zijn illegaal, en als je die gebruikt ben je inderdaad snel het haasje. Ondanks dat de uitzendkracht van dit apparaat te hoog is voor Nederlandse termen zal niemand je iets maken als je het gewoon in privésfeer gebruikt en geen illegale dingen ermee doet.

[ Voor 14% gewijzigd door freestyler2 op 12-12-2015 15:16 . Reden: Onjuiste informatie gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
freestyler2 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:49:
[...]

Bepaalde frequenties zijn illegaal, en als je die gebruikt ben je inderdaad snel het haasje. Ondanks dat de uitzendkracht van dit apparaat te hoog is voor Nederlandse termen zal niemand je iets maken als je het gewoon in privésfeer gebruikt en geen illegale dingen ermee doet.

Gebruik in ieder geval enkel de amateur zendkanalen om gezeur te voorkomen :)
Als hij perongeluk de verkeerde frequentie instelt, kan de boete tot in de duizenden euro's lopen...

[ Voor 51% gewijzigd door Mastermind op 12-12-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:40
Petervanakelyen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:42:
[...]

[afbeelding]

Kan dit apparaat frequenties van de politie/vliegvelden oppakken?
Lijkt me best wel eens vet om mee te luisteren maar zal wel niet mogen :+

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
freestyler2 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:49:
[...]

Gebruik in ieder geval enkel de amateur zendkanalen om gezeur te voorkomen :)
Dat laatste zou ik zeker NIET doen!
Het gebruik van amateur frequenties en frequenties van hulpdiensten, luchtvaart, overheid en militaire doeleinden is illegaal.
Gebruik dus alleen toegestane frequenties op problemen te voorkomen.
De politie heeft overigens niet met de controle hiervan te maken dit is een taak van het Agentschap Telecom.
Lees dit maar: http://www.agentschaptele...ingvrij-frequentiegebruik
ViezeVis schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:39:
[...]

Politie gebruikt C2000, is niet af te luisteren, jammer hé?

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 12-12-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Mastermind schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:46:
[...]

Zolang je de PMR band gebruikt met laag vermogen is gebruik gewoon toegestaan.
ViezeVis schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:39:
[...]

Als je dicht genoeg bij Zaventem/Schiphol zit zou vliegverkeer moeten lukken. Politie en hulpdiensten maken gebruik van TETRA, dat verkeer is geëncrypteerd en kan je niet zomaar afluisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-12-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Petervanakelyen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:49:
Als je dicht genoeg bij Zaventem/Schiphol zit zou vliegverkeer moeten lukken. Politie en hulpdiensten maken gebruik van TETRA, dat verkeer is geëncrypteerd en kan je niet zomaar afluisteren.
Als ik het zo zie ondersteunt dit ding de civiele luchtvaartband (117,975-137 MHz) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Juist eens nagekeken, ik kan de frequenties wel programmeren maar luchtvaartband is AM en dat vind de Baofeng niet leuk. Puur voor ontvangst is een RTL-SDR overigens wel een leuk alternatief :)

[ Voor 37% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-12-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zendfrequenties zijn off-topic. Tot hier en niet verder dus :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bleh, heb ik tijdje geleden op dezelfde dag wat dingen besteld bij Banggood (vanwege douane in meerdere batches), vandaag 1 pakketje. Apart dat niet alles direct binnen komt. Zelfde producten, zelfde warehouse, maar blijkbaar andere bezorgtijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:15
Een tijdje geleden had ik hier gepost dat DHL veel te hoge importkosten in rekening heeft gebracht. Hiervan heb ik bij de Douane een bezwaar ingediend. Vandaag kreeg ik van de Douane een bevestiging dat mijn bezwaar gegrond is verklaard en dat "ik" €19 terug krijg. "ik" staat tussen haakjes, omdat DHL in hun communicatie vermelden dat de teruggaf via DHL gaat. Nu mag ik dus bij DHL het bedrag terug gaan proberen te krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:40
L.N. schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:24:
Een tijdje geleden had ik hier gepost dat DHL veel te hoge importkosten in rekening heeft gebracht. Hiervan heb ik bij de Douane een bezwaar ingediend. Vandaag kreeg ik van de Douane een bevestiging dat mijn bezwaar gegrond is verklaard en dat "ik" €19 terug krijg. "ik" staat tussen haakjes, omdat DHL in hun communicatie vermelden dat de teruggaf via DHL gaat. Nu mag ik dus bij DHL het bedrag terug gaan proberen te krijgen......
Nee, dat storten ze terug op jouw rekening. Geef aan hun je bezwaarschriftnummer door, dan weten ze voldoende.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
De foto van mijn pakketje heb ik 3 maanden geleden ook ontvangen, nu het pakketje zelf nog.
Klantenservice wil ook niet echt meewerken, ik krijg steeds te horen dat er bij een order onder de 40 euro geen Tracking is dus sorry my friend.
PayPal inschakelen is ook geen optie aangezien de order met een coupon is betaald.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:02
barrymossel schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:07:
Bleh, heb ik tijdje geleden op dezelfde dag wat dingen besteld bij Banggood (vanwege douane in meerdere batches), vandaag 1 pakketje. Apart dat niet alles direct binnen komt. Zelfde producten, zelfde warehouse, maar blijkbaar andere bezorgtijden...
Ik had dat ook, maar bij twee sites (Banggood en miniinthebox). De kleinere, briefformaat pakketten kwamen een aantal dagen eerder dan de grotere. Mijn gok was dat die grote pakketten met een ander transport mee gingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Henk schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:49:
[...]

Ik had dat ook, maar bij twee sites (Banggood en miniinthebox). De kleinere, briefformaat pakketten kwamen een aantal dagen eerder dan de grotere. Mijn gok was dat die grote pakketten met een ander transport mee gingen :)
Bij mij gaat het echter (ook) om twee dezelfde pakketten. Zie het komende week wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ook tandenborstels zijn offtopic. Svp stoppen met dit topic als vergaarbak over producten te misbruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 23:09
Een tip voor de mensen die graag bij Dealextreme (DX) kopen. Ze hebben op dit moment een speciale actie, Santa's Tree waarin je prijzen kunt winnen door je DX punten in te wisselen. Tenzij je snel je gespaarde punten wint verliezen raad ik je aan om hier niet aan mee te doen.
Ik heb het gedaan, ben al mijn punten kwijt en krijg daar voor in de plaats een kortingscode op een product dat ik niet wil, en ook nog binnen een week moet kopen omdat anders de kortingscode vervalt.

Je mag de prijs niet weigeren (wel de gratis prijs), en je krijgt je punten niet terug als je het niet wilt.

Kortom, een hele slechte actie van DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Baddie09 schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:02:
Kortom, een hele slechte actie van DX.
Vanuit hun optiek zullen ze het juist een goede actie vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 11:33
Whatson schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:44:
[afbeelding]

Case voor iPhone 6 is eindelijk binnen :D

(geen eigen foto, ziet er precies zo uit als op de foto)

link

Kwam trouwens deze foto's tegen bij een review van een ander product op Aliexpress door een Rus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is blijkbaar hoe ze dit spul (naar Rusland) verschepen 8)7
Die pen ken ik! Dat is een Jinhao 599. Heb er zelf ook twee (ben er al een kwijt geraakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Ik denk erover een telefoon (refurbished original Nokia) te kopen op Aliexpress. Nu zegt men dat er een jaar garantie op zit, maar ik vraag me af of iemand weet hoe dat werkt en weleens gebruik heeft gemaakt van zulke garantie. Stuur ik hem dan terug? Wat valt er eigenlijk precies onder? Maakt de preciezer verkoper nog uit? Behalve de rating kan ik niet veel info over ze vinden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldy31
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02-2021
Heb op 14 november een bestelling bij Gearbest van ongeveer 50€ gedaan, werd op de 21 ste verstuurd en alles zou erbij zijn... nu komt het pakje aan met de helft van de producten, weer zo'n ticket invoeren, dan komt de customer care van Gearbest af met: Unfortunately, we are very sorry to inform you that the remain items are back ordered at the moment. :'( En ze vragen ook nog eens 3 a 7 werkdagen te wachten... had een hoop 3D kerstkaarten besteld dat niet zijn toegekomen. Ik vind dit persoonlijk toch zwaar bedrog, is mij nooit gebeurd bij BG, altijd netjes een mailtje met de verontschuldigingen en vraag wat ze best kunnen doen. Goedkoop blijft duurkoop :F Heeft er iemand ook die ervaring met GB (ik al meermaals), eerst zogezegd alles opgestuurd en dan als je klaagt gaan ze pas reageren ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Lang verhaal kort, komt het er op neer:
Ik koop er niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Service is niet echt optimaal :x ,

Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat het een maand duurde voordat ze op een ticket reageerden.. (mss toeval, maar garantie kwestie)

Bij elke reply bij mijn laatste ticket hebben ze in elk bericht "sorry for the late reply" toegevoegd terwijl ze nu juist snel reageren. :+

Lijkt trouwens wel een sport om dingen massaal te verkopen die ze niet (voldoende) in voorraad hebben, op zich niets mis mee als ze daar wat transparanter in zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 13:33
boldy31 schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:33:
Heb op 14 november een bestelling bij Gearbest van ongeveer 50€ gedaan, werd op de 21 ste verstuurd en alles zou erbij zijn... nu komt het pakje aan met de helft van de producten, weer zo'n ticket invoeren, dan komt de customer care van Gearbest af met: Unfortunately, we are very sorry to inform you that the remain items are back ordered at the moment. :'( En ze vragen ook nog eens 3 a 7 werkdagen te wachten... had een hoop 3D kerstkaarten besteld dat niet zijn toegekomen. Ik vind dit persoonlijk toch zwaar bedrog, is mij nooit gebeurd bij BG, altijd netjes een mailtje met de verontschuldigingen en vraag wat ze best kunnen doen. Goedkoop blijft duurkoop :F Heeft er iemand ook die ervaring met GB (ik al meermaals), eerst zogezegd alles opgestuurd en dan als je klaagt gaan ze pas reageren ?
Heb er veel besteld. Tot nu toe altijd goed gegaan (klopt af)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben er tot nu toe echt een tevreden klant. Dikwijls de goedkoopste aanbieder. De verzending gaat ook behoorlijk snel (2-3 weken). Op een ticket kreeg ik altijd binnen de dag antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
user001 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:44:
[...]
Op een ticket kreeg ik altijd binnen de dag antwoord.
Dan ben je een van de weinigen. Ik moet constant de buren inschakelen.
Zeer vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:10
Ging heel lang heel goed.
Maar mijn laatste bestelling is ook een en al gedoe.
Verkeerd product opgestuurd niet werkende track and trace code duurt veel te lang enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuxXx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 10:00
Heeft er iemand ook die ervaring met GB (ik al meermaals), eerst zogezegd alles opgestuurd en dan als je klaagt gaan ze pas reageren ?
Gearbest Europa TOP !... snel, trackingnummer etc. :)

Gearbest China... DRAMA ! de helft komt nooit aan. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Op 1 december voor €3,50 deze soldeer pincetten besteld op aliexpress. Ze zijn vandaag binnen gekomen en wat een kwaliteit! Ze doen niks onder voor de pincetten die van farnell afkomen (welke 5x zo duur zijn).

Echt een aanrader voor de soldeer hobbyist onder ons!

[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 15-12-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
rens-br schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:53:
Op 1 december voor €3,50 deze soldeer pincetten besteld op aliexpress. Ze zijn vandaag binnen gekomen en wat een kwaliteit! Ze doen niks onder voor de pincetten die van farnell afkomen (welke 5x zo duur zijn).

Ik heb deze set ook eens besteld voor onderhoud van m'n damp-hardware. Andere site, maar lijkt precies hetzelfde en inderdaad...topkwaliteit voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeehond
  • Laatst online: 29-06 15:37
Kan iemand mij adviseren over het retourneren van een kapotte smartphone?
Had een Ulefone Paris besteld bij Banggood maar het touchscreen heeft kuren zoals te zien is op dit filmpje.

Nu heb ik contact opgenomen met Banggood en ze willen dat ik de telefoon terugstuur maar niet met UPS, DHL of TNT maar met "register airmail" maar wij hebben zoiets niet dus het zal wel via PostNL moeten?
Hier is de hele reactie van Banggood: http://pastebin.com/gHmH7u1m

Moet ik naast het adress en hun telefoon nummer ook nog wat anders op het pakket zetten zodat de douane er geen inklaringskosten voor gaat vragen? En kan ik het dan beter voor 2 euro meer aangetekend laten versturen of gewoon met track en trace en niet aangetekend?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 22:43
Zeeehond schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:46:
Had een Ulefone Paris besteld bij Banggood maar het touchscreen heeft kuren zoals te zien is op dit filmpje.

Nu heb ik contact opgenomen met Banggood en ze willen dat ik de telefoon terugstuur maar niet met UPS, DHL of TNT maar met "register airmail" maar wij hebben zoiets niet dus het zal wel via PostNL moeten?

Moet ik naast het adress en hun telefoon nummer ook nog wat anders op het pakket zetten zodat de douane er geen inklaringskosten voor gaat vragen? En kan ik het dan beter voor 2 euro meer aangetekend laten versturen of gewoon met track en trace en niet aangetekend?

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns/

Ik zou dus die 2 euro er zeker bij doen ;) voor de rest ken ik er zelf niets van.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 15-12-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:09

Mimiix

Professioneel Prutser

22/11 bij DX een Adaptertje besteld van VGA naar minidisplay. Nog niet binnen.

*knip* jammer en niet klagen hier, zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 15-12-2015 17:54 ]

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zeeehond schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:46:

Als je het aangetekend opstuurt die je precies wat ze vragen. De Engels term voor aangetekend verzenden is net 'registered'.
Samen met de hierboven vermelde PayPal retourvergoeding lijkt me dit ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nestcam
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 11:07
Gevonden op pepper.

Android TV Box MXQ Pro Amlogic S905 4K voor €18,74 @ Geekbuying

http://www.geekbuying.com...tml?utm_source=shareasale

Lijkt me de moeite waard!

Edit: ik zie dat dit eigenlijk in het china shop forum had gemoeten. Excuus.

[ Voor 11% gewijzigd door nestcam op 15-12-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
rens-br schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:53:

Ook maar besteld, die smd krengen kunnen behoorlijk je huid verbranden als je geen tweezers gebruikt. Na vele jaren maar eens leren gebruiken.

Trouwens deze vorige week gezien bij iemand http://www.aliexpress.com...pcs-Iron/32335221833.html?
Voor de mensen die wat electronica willen spelen en zich geen breuk willen betalen een aanrader, en je hebt gelijk een set waar je mee kan beginnen.
Wel je eerste taak is het permanent monteren van een (permanente) EU stekker. Wat heb ik een hekel aan die conversie stukjes van US naar EU. Zo labiel en bedenkelijk gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
nestcam schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:42:
Gevonden op pepper.

Kwam deze al tegen en gelijk besteld.
Hoop dat het wat is.

DHL verzending is ook lekker goedkoop 1.47 ongeveer.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Via pepper gevonden:

MXQ Pro Amlogic S905 4K Ultimate HD KODI Android 5.1 Lollipop TV Box Quad Core 2.0GHz H.265

Dikke android tv stick ding voor +- 20 euro. Overige shops voor +-50 euro.

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/android-tv-box-mxq-pro-amlogic-s905-4k-mediaspeler-voor-eur1874-geekbuying-15933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
michael3 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:31:

DHL verzending is ook lekker goedkoop 1.47 ongeveer.
Das stom zeg, heb daar gewoon overheen gelezen. Nouja, ik zie wel over een maandje ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
FlyEragon schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:33:
Via pepper gevonden:

MXQ Pro Amlogic S905 4K Ultimate HD KODI Android 5.1 Lollipop TV Box Quad Core 2.0GHz H.265

Dikke android tv stick ding voor +- 20 euro. Overige shops voor +-50 euro.

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/android-tv-box-mxq-pro-amlogic-s905-4k-mediaspeler-voor-eur1874-geekbuying-15933
Had hem al gezien en besteld. Voor 1.47 dollar kun je hem via DHL laten komen (stuk sneller lijkt me). goedkoper dan de standaard verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
nestcam schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:42:
Gevonden op pepper.

Intussen de volle 75 cent duurder geworden ongeveer :)
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
dodge_911 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:52:
[...]

Intussen de volle 75 cent duurder geworden ongeveer :)
Thanks voor de tip!
Idd, was ook net aan het kijken, een refresh en de prijs ging omhoog.
Trouwens vind ik het echt vreemd. De prijs ligt al 60% goedkoper dan op Aliexpress en verzending via DHL kost normaal ook wat centjes.
Risico nemen of niet? Wat was het spreekwoord alweer van 'als het ....'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27
Luke-san schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:55:
[...]
Wat was het spreekwoord alweer van 'als het ....'
Als het hart klopt als een Tweaker, gewoon clicken en geen gepieker? :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:03:
[...]

Als het hart klopt als een Tweaker, gewoon clicken en geen gepieker? :)
Of Paypal to the rescue als het fout gaat ?

2 x MK808, 3 x raspberry pi's en nu de zero onderweg. Het blijft moeilijk uitleggen aan mijn vrouw,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27
Luke-san schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:08:
2 x MK808, 3 x raspberry pi's en nu de zero onderweg. Het blijft moeilijk uitleggen aan mijn vrouw,
Hahaha da's wel geniaal ja.

Ach ja, dit ding kost evenveel als één maal naar de bioscoop, brakke film kijken, flesje bier een bakje popcorn. Ga er sowieso meer plezier van hebben. Hopelijk :)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1 ... 104 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic