Provinciale Staten- & Waterschapsverkiezingen 2015 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
en het stemmen is voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Waar zijn de stemcomputers/ stemmen per internet. We leven in 2015 ondertussen!

Wat een gehannes met die pakken papier en een lullig rood potloodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

PWM schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:55:
Zit NOS te kijken. De campagnes zijn allemaal tegen het kabinet, natuurlijk. Maar ik krijg wel weer afgrijselijke jeuk van Roemer, die weer meldt dat het tijd is dat het kabinet moet vallen. Elke, keer, weer.
Zegt de oppositie, die er linksom of rechtsom altijd is, wel eens wat anders dan? Het zorgelijke is dat er puur op het gevoel gespeeld wordt en niet op inhoud. Inhoud is te moeilijk blijkbaar, ergens tegen zijn is veel gemakkelijker. Vooral als je het niet hoeft te onderbouwen of er over na hoeft te denken wat nu de verdere gevolgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gezien de exit poll zou het kabinet en de C3 verder kunnen mits ze een paar zeteltjes binnenhalen, als ik goed tel waren het 34 zetels.
Wat windmolentjes voor Groenlinks en het is kat-in-het-bakkie :+
Barrycade schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:00:
Ze zijn al in 1991 ingevoerd.
En in 2009 zijn ze (met een reden*) afgeschaft ;)

* Hierover valt te discussiëren, daar is vast een topic over ;)

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 18-03-2015 21:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Barrycade schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:00:

Wat een gehannes met die pakken papier en een lullig rood potloodje.
Beter wat gehannes dan digitale kwetsbaarheden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Virtuozzo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:06:
[...]

Beter wat gehannes dan digitale kwetsbaarheden.
Ach digid is toch aardig waterdicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:39
Voorlopige exitpoll: VVD en CDA grootsten, daarna SP, PVV, D66 en PvdA. Waarschijnlijk geen meerderheid meer voor kabinet+gedoogpartners.

http://nu.nl/politiek/401...e-statenverkiezingen.html

[ Voor 27% gewijzigd door O88088 op 18-03-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:07:
[...]

Ach digid is toch aardig waterdicht :+
Dan maar meteen stemplicht.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08
Onbegrijpelijk dat men met het huidige kabinet nog zo massaal op de VVD heeft gestemd. Men mag dat geld ook gewoon direct aan mij overmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Met D66 en CDA is er al een meerderheid. Daar komen ze goed weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58
Stemplicht? Aub niet. Dan krijg je mensen met desinteresse die allicht allemaal gekke dingen gaan doen in het hokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

D-e-n schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:16:
Stemplicht? Aub niet. Dan krijg je mensen met desinteresse die allicht allemaal gekke dingen gaan doen in het hokje.
Daar verandert stemplicht niets aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:39
PWM schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:16:
Met D66 en CDA is er al een meerderheid. Daar komen ze goed weg.
Dan moet CDA wel mee willen werken. En volgens mij is die oppositie-rol niet eens zo slecht voor het CDA. En CDA krijgt natuurlijk enorm veel macht als ze bij akkoorden worden betrokken, want dan is het of geen meerderheid, of toegeven aan CDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De vraag is ook of de PvdA daar op zit te wachten. Nog een rechtse partij erbij en je linkse profiel wordt nog fletser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Waar is Herman de Schermman :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Oud maar naar mijn inziens best toepasselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:46
PWM schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:32:
Nou Dionne in de huiskamer is ook geen straf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Krijg overigens jeuk van de hele 'powerpoint' presentatie, met geluiden, animaties etc.
Kunnen ze niet gewoon direct die staafgrafieken tonen, die getallen kan ik zelf ook wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Opkomst percentage van 49%. Dus minder dan de helft van de stemmers heeft de moeite genomen.

Het is wel eens lager geweest in 2007 met 46,3% maar nog steeds geen beste dag voor de democratie.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik vind het niet zo gek.
Alle interviews gaan hetzelfde.
Standaard lulverhaal over goeie campagne, kiezers verloren, bla bla best gedaan. Crisis, we gaan ons best doen. Of ze nu winnen of verliezen, het standard verhaaltje komt er weer bij. Mensen zijn er een beetje klaar mee denk ik. Het is ook gewoon 1 grote poppenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:48

Onbekend

...

Ik heb gestemd op basis van wat ik weet en wat ik van de partijen zelf op internet lees. Ik heb verder geen enkel debat gevolgd omdat ik genoeg andere "verplichtingen" heb gehad die vóór verkiezingen gaan.
Wel heb ik over acties gehoord dat ze overdag op verschillende plaatsen in Nederland stonden om informatie over hun partij te geven. Helaas gaan alle partijen er aan voorbij dat nog steeds veel mensen overdag aan het werk zijn, en 's avonds doordeweeks hun standaard "avondritueel" af gaan. Schijnbaar willen de partijen nog steeds alleen maar de thuiszitters (werklozen, huisvrouwen/mannen en 65+-ers) bereiken en niet de mensen die hard voor hun geld moeten werken.

Ik vind het vreemd, maar verwacht dat dit over een aantal jaar weer niet verbeterd zal zijn.... :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CapTVK schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:40:
Opkomst percentage van 49%. Dus minder dan de helft van de stemmers heeft de moeite genomen.

Het is wel eens lager geweest in 2007 met 46,3% maar nog steeds geen beste dag voor de democratie.
Ik vind het een prima dag voor de democratie. Laat de mensen die zich niet verdiepen in waar ze op stemmen in godesnaam thuisblijven. Liever dat dan dat ze stemmen op de CDA omdat papa en mama dat altijd deden, op de PVV omdat ze tegen buitenlanders zijn of op de PvdA omdat ze gratis geld willen. Ik licht er nu drie partijen uit maar ik kan dezelfde zinnetjes natuurlijk ook verzinnen voor elke andere partij. :P

Stemmen moet je doen als je weet waar je op stemt, niet omdat het goed is voor de democratie. Er is niks slechter voor de democratie dan een kiezer die zichzelf niet informeert maar wél gaat stemmen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:57:
Stemmen moet je doen als je weet waar je op stemt, niet omdat het goed is voor de democratie. Er is niks slechter voor de democratie dan een kiezer die zichzelf niet informeert maar wél gaat stemmen.
Hear, hear.
Inderdaad :(

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 21:55
[...]

Ik vind het een prima dag voor de democratie. Laat de mensen die zich niet verdiepen in waar ze op stemmen in godesnaam thuisblijven. Liever dat dan dat ze stemmen op de CDA omdat papa en mama dat altijd deden, op de PVV omdat ze tegen buitenlanders zijn of op de PvdA omdat ze gratis geld willen. Ik licht er nu drie partijen uit maar ik kan dezelfde zinnetjes natuurlijk ook verzinnen voor elke andere partij. :P

Ga dan ook andere partijen noemen. Jij hebt zeker op VVD of D66 gestemd. Mijn gok gaat naar VVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ach het is belangrijk om te gaan, al lever je een leeg of ongeldig formulier in wat mij betreft.

Maar ik kan niet zo goed tegen mensen die zeuren over de politiek, maar niet de moeite nemen om 5 minuten van hun tijd te besteden op het moment dát ze invloed kunnen uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
[...]

Probleem met dat uitgangspunt is dat kleine partijtjes (bv PvdD) die weten hoe je het spel speelt opeens veel meer invloed krijgen met hun electoraat. Als je normaal maar 3-5% aan stemmen trekt heb je ook maar 3-5% aan invloed. Als de helft van de bevolking geen zin heeft om te stemmen wordt die invloed opeens twee keer zo groot 6-10%. Ze krijgen opeens een onevenredige vorm van invloed op de besluitvorming. Ook al zijn ze nog steeds een kleine partij. Ze kunnen opeens fungeren als swingvote bij politieke kwesties waar de grote partijen niet uitkomen. Vooral als het gaat om stokpaardjes.

"je krijgt onze steun, maar daar willen we wel iets specifieks voor terugkrijgen""

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 16-09 13:20
Zo, dat zijn nogal wat aannames dat die partijen normaal 3-5% halen, maar nu 6-10%, dat betekent dus in jouw redenatie dat iedereen die op hun zou stemmen bij die 49% hoort die gegaan zijn. Dat zijn nogal boude uitspraken :D

Mijn god, in mijn gemeente in Z-Limburg is 35% op CDA gestemd, 2e partij PVV :N

[ Voor 15% gewijzigd door sewer op 18-03-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen waarom je nog uberhaupt VVD zou willen blijven stemmen..
En kom niet met de koopkracht verbetering argument want dat is een sigaar uit eigen doos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:24:
Kan iemand me uitleggen waarom je nog uberhaupt VVD zou willen blijven stemmen..
En kom niet met de koopkracht verbetering argument want dat is een sigaar uit eigen doos..
Tja, waarom zou je SP stemmen? Een partij die geen enkele verantwoording wil nemen....
De winst van D66 is sowieso vreemd, als een coalitie het beleid van D66 bijna in zijn geheel uitvoert is het VVD-PvdA wel. CDA begrijp ik wel, lage opkomst, de hondstrouwe CDA stemmers blijven ook dan komen...

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2015 23:28 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon omdat het kan :D stem nee stem sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:26:
[...]

Tja, waarom zou je SP stemmen? Een partij die geen enkele verantwoording wil nemen....
8)7 geen verantwoording of bedoel je niet gewoon te veel water bij de wijn.
een partij als PVDA zonder principes is niks waard in mijn ogen.

Maar mensen moesten zo nodig strategisch stemmen in de vorigen verkiezingen. Ik herinner me die peilingen nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:28:
gewoon omdat het kan :D stem nee stem sp
Afijn, je kan wel nee stemmen, maar het blijkt gewoon dat links (in de zin van de klassieke partijen gewoon behoorlijk verliest) Het beleid is meer dan ooit naar het midden gesprongen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:30:
[...]

8)7 geen verantwoording of bedoel je niet gewoon te veel water bij de wijn.
een partij als PVDA zonder principes is niks waard in mijn ogen.

Maar mensen moesten zo nodig strategisch stemmen in de vorigen verkiezingen. Ik herinner me die peilingen nog wel!
Grappig dat je dit opmerkt, de keuze voor SP van heel veel mensen is geen strategische keuze? Geloof mij maar, SP en PvdA, een echt blok over links komt er nooit. Mensen kiezen altijd tussen deze twee.... Een D66 of CDA stemmer stapt echt niet in eens over de PvdA heen om nog meer een "ruk" naar links te maken.

[ Voor 50% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach jah alsof het stem gedrag in nederland ooit voorspelbaar is geweest na mijn gevoel is het altijd een beetje meelopen met de hype! als nederland echt links had gewild was het allang gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:24:
Wat was jouw reden om op SP/GL/PVV/PvdD te stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nou, het land is weer onbestuurbaar geworden, ze kunnen net zo goed kappen met dit kabinet, maar dan krijgen we weer verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:32:
[...]

Nou de reden om op de PVV te stemmen lijkt me vrij duidelijk toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:30:
[...]

Afijn, je kan wel nee stemmen, maar het blijkt gewoon dat links (in de zin van de klassieke partijen gewoon behoorlijk verliest) Het beleid is meer dan ooit naar het midden gesprongen.
De klassieke partijen? welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:32:
Nou, het land is weer onbestuurbaar geworden, ze kunnen net zo goed kappen met dit kabinet, maar dan krijgen we weer verkiezingen.
Dat is ook al zeker 10 jaar zo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:33:
[...]

cda pvda vvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Een van de redenen om niet voor VVD te stemmen is bijv. het TTIP onderwerp:

http://www.parallaxreport...unten-politieke-partijen/

Andere reden is het aardbevingsprobleem waarbij VVD meer om geld geeft dan de mensen.

[ Voor 21% gewijzigd door Negaiido op 18-03-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toch waren ze na het vallen van het kabinet rutten 1 erna weer de grootste wat daarvoor ook steeds met jan peter en de cda gebeurde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:32:
[...]

Ik stem SP omdat zowat de enige partij is die kritisch omgaat met vrijhandelsverdrag, want wat heb je een regering die hogere eisen stelt aan mileu, voedselveiligheid, bankensector etc. Als de andere partij een stuk lagere eisen stelt alleen onder het nom van vrijehandel terwijl op regelgeving en welvaart een wereld van verschil is

Oh en ik stem op SP omdat we allemaal weten dat zorg een farce is kwa concurrentie.. winst in de zorg sorry hoor wie geloof daar nou in. Ik geloof in samenwerking en het opzetten van europees medisch fonds voor ontwikkeling van medicijnen.

In plaats van dat goede doelen voor een bepaald medicijn om dat medicijn te financieren via de farmaceutische industrie weer ook nog is goud geld voor vraagt. Wacht wat gaat hier mis (facepalm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:33:
[...]

cda pvda vvd

haha ik heb eerder het gevoel dat PVDA eerder semi rechtse partij is geworden..
maar ik hou er eigenlijk niet zo van om een partij rechts of links neer te zetten.

Het zijn eerder standpunten hoe hun de samenleving ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Negaiido schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:35:
Een van de redenen om niet voor VVD te stemmen is bijv. het TTIP onderwerp:

http://www.parallaxreport...unten-politieke-partijen/

Andere reden is het aardbevingsprobleem waarbij VVD meer om geld geeft dan de mensen.
Valt wel mee, Kamp heeft nergens aangegeven dat hij meer m3 gas wil winnen.
Hij heeft zelfs niet aangegeven dat hij het de gaswinning op niveau wil houden, het enige wat hij wil is pas in juni een besluit nemen. Iets wat is afgesproken in het kabinet.
Aangezien het provinciale verkiezingen zijn, de VVD in Groningen wil minder aardgas uit de bodem trekken....

Ik vindt het juist knap dat de VVD ondanks alle schandaaltjes niet een enorm verlies heeft geleden. toch vertrouwen van hun achterban....

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 18-03-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:46:
[...]

Hij heeft zelfs niet aangegeven dat hij het de gaswinning op niveau wil houden, het enige wat hij wil is pas in juni een besluit nemen. Iets wat is afgesproken in het kabinet.
Aangezien het provinciale verkiezingen zijn, de VVD in Groningen wil minder aardgas uit de bodem trekken....

Ik vindt het juist knap dat de VVD stemmers ondanks alle schandaaltjes niet een enorm verlies heeft geleden.
Van uitstel komt afstel. Dat is altijd met politiek, wachten tot het onderwerp minder in het nieuws is en vervolgens plannen veranderen.
Klopt ook helemaal van VVD stemmers, PvdA stemmers blijken meer principieel te zijn waarbij VVD stemmers ongeacht de schandalen toch blijven stemmen.

[ Voor 17% gewijzigd door Negaiido op 18-03-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:41:
Ik stem SP omdat zowat de enige partij is die kritisch omgaat met vrijhandelsverdrag
Kritisch zijn is erg makkelijk, maar reëele oplossingen verzinnen een stuk minder. Dat is waarom oppositie voeren traditioneel beter lukt dan regeren. De SP speelt de rol als oppositie uiteraard glansrijk, de vraag is wat ervan overblijft als men eindelijk een keer mag meeregeren.
Bullet NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:46:
Heel veel doorzichtiger kan een excuus om de beslissing tot na verkiezingen die je anders de kop zouden kosten uit te stellen niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Negaiido schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:48:
[...]

Van uitstel komt afstel. Dat is altijd met politiek, wachten tot het onderwerp minder in het nieuws is en vervolgens plannen veranderen.
Dat valt met dit onderwerp wel mee, van uit de VVD in Den Haag (landelijk, Zijlstra) zijn al geluiden te horen om meer gas te importeren om zo "Groningen te ontzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negaiido schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:48:
Klopt ook helemaal van VVD stemmers, PvdA stemmers blijken meer principieel te zijn waarbij VVD stemmers ongeacht de schandalen toch blijven stemmen.
Kan je dat interpreteren als pragmatisch stemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:49:
[...]
De SP speelt de rol als oppositie uiteraard glansrijk, de vraag is wat ervan overblijft als men eindelijk een keer mag meeregeren.
Het woordje "mag" is daarbij belangrijk. Balkenende had er ooit geen trek in. In A'dam kan het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:50:
[...]

Kan je dat interpreteren als pragmatisch stemmen?
Ja, Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zou me als SP aanhanger niet rijk rekenen met deze uitslag, PvdA heeft het nu even extreem moeilijk, maar de partij zit te diep in de samenleving om van blijvende schade te spreken. Een volgende TK verkiezing, de VVD houd stand, CDA lijkt de weg omhoog te hebben.... Bij gebrek aan een PvdA links geluid zal je zien dat veel SP stemmers weer strategisch op de PvdA gaan stemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:51:
Het woordje "mag" is daarbij belangrijk. Balkenende had er ooit geen trek in. In A'dam kan het nu wel.
Er staat me iets van bij dat de SP daar zelf toentertijd ook een beetje van schrok, want regeren kende men niet, maar er zijn vast mensen die zich dat beter of anders herinneren.
Je zou het ook op andere manieren kunnen interpreteren uiteraard :P Verzuild, zoals je wel bij het CDA ziet, of desnoods opportunistisch, maar ik denk dat de term pragmatisch niet zo heel ver uit de buurt van de waarheid ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als linkse stemmer maakt het uiteindelijk geen reet uit of je PvdA of SP of GL stemt. Pas als D66 weer zijn aantrekkingskracht op de wat "rechtsere" linkse kiezer verliest en/of de SP kiezers van de PVV weet af te snoepen zul je als linkse kiezer meer invloed krijgen. Nu blijven CDA en/of VVD uiteindelijk altijd weer de dienst uitmaken.
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:54:
[...]

Er staat me iets van bij dat de SP daar zelf toentertijd ook een beetje van schrok, want regeren kende men niet, maar er zijn vast mensen die zich dat beter of anders herinneren.
Ze zijn nooit serieus uitgenodigd. Alleen met CU is toen onderhandeld.

[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 18-03-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:57:
Als linkse stemmer maakt het uiteindelijk geen reet uit of je PvdA of SP of GL stemt. Pas als D66 weer zijn aantrekkingskracht op de wat "rechtsere" linkse kiezer verliest en/of de SP kiezers van de PVV weet af te snoepen zul je als linkse kiezer meer invloed krijgen. Nu blijven CDA en/of VVD uiteindelijk altijd weer de dienst uitmaken.
Hoe zit het met de PvdA in het huidige kabinet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
#Dionnewieheeftergewonnen
#Staxmetdeverkiezingsclimax

Herman was leuk, maar Dionne is O+

Alleen zie ik haar liever in haar NOS-journaal-outfit, dit is iets te netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn nooit serieus uitgenodigd. Alleen met CU is toen onderhandeld.
Ik weet niet wat er in de coulissen is gebeurd, misschien heeft men bewust of onbewust wel laten blijken niet klaar te zijn om te regeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 16-09 14:09
Mee stemmen geteld bij een stembureau in Amsterdam. :)
Best leuk, maar eigenlijk belachelijk dat het zo nog moet in 2015 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:58:
[...]

Hoe zit het met de PvdA in het huidige kabinet dan?
In mijn ogen is het vooral verzachting van VVD-beleid. Her en der heeft Samsom wat punten mogen scoren maar Rutte zit aan het stuur.
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:59:
[...]
Ik weet niet wat er in de coulissen is gebeurd, misschien heeft men bewust of onbewust wel laten blijken niet klaar te zijn om te regeren.
Marijnissen vertelde het toch anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dat is helemaal correct, tevens naar mijn mening erg goed... We vergeten Wilders in deze eigenlijk een beetje, niet mijn partij.... Maar VVD, CDA en PVV en in iets minder mate CU en D66....
Daar tegen over, SP, PvdA, GL, PvdD....

Nederland heeft gelukkig nog steeds een voorkeur voor de rechterkant van het politieke spectrum.
Joosie200 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:58:
[...]

Herman was leuk, maar Dionne is O+

Alleen zie ik haar liever in haar NOS-journaal-outfit, dit is iets te netjes.
Dionne de nieuwe Eva? Ze moet alleen nog een keer iets opschudden! :+

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 19-03-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Soldaatje schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:32:
Die trend is al gaande sinds Balkenende I aantrad :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:02:
In mijn ogen is het vooral verzachting van VVD-beleid. Her en der heeft Samsom wat punten mogen scoren maar Rutte zit aan het stuur.
Aan de kiezers heeft dat niet gelegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bullet NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:02:
[...]
Nederland heeft gelukkig nog steeds een voorkeur voor de rechterkant van het politieke spectrum.
Een verandering zou wel eens goed zijn. De kiezer gaat steeds meer mopperen en steeds sneller van partij wisselen maar er verandert niks. Lijkt mij niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:02:
Marijnissen vertelde het toch anders
Wat zegt de rest van de spelers in dat verhaal? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

D-e-n schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:06:
[...]

Een verandering zou wel eens goed zijn. De kiezer gaat steeds meer mopperen en steeds sneller van partij wisselen maar er verandert niks. Lijkt mij niet gezond.
Je hebt helemaal gelijk, men hopt van PvdA naar SP dat het een lieve lust is...
Kiezers kunnen gewoon niet kiezen tussen de twee kwaden, de ene verkiezing spint de SP er wat bij, om vervolgens bij de volgende verkiezingen weer te worden ingehaald door de PvdA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Stand tot nu toe +/- 0:00 de PVV de 3e partij, groter dan SP en PvdA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Feit dat mensen nog op PVV stemmen is eigenlijk erg beschamend voor dit land. Iedereen mag een voorkeur hebben voor links of rechts maar PVV...

[ Voor 35% gewijzigd door Negaiido op 19-03-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:08

garathane

l'enfer, c'est les Autres

ik lees allemaal reacties van mensen die fulmineren tegen het kabinet en foeteren op partijen die de dienst uitmaken, of uit zouden gaan maken of moeten gaan maken, en die vertellen dat ze op een partij hebben gestemd om het kabinet één en ander duidelijk te maken, maar niemand die zich blijkbaar realiseert dat het provinciale verkiezingen zijn, en dat het gaat om wat diverse partijen met de provincie willen.
Ik (en vermoedelijk/hopelijk velen met mij) heb mij vooral laten leiden wat partijen met mijn provincie voor hebben en dat kan iets héél anders zijn dan wat diezelfde partijen landelijk zouden willen.
Ik heb nu gestemd op een partij waar ik voor andere verkiezingen vermoedelijk niet op zou stemmen.

Dat hier een eerste kamer uit voortvloeit die een bepaalde samenstelling heeft is duidelijk, maar dat zou niet de reden moeten zijn om op een bepaalde partij te stemmen. Stel dat iemand op bijvoorbeeld de SP stemt om 'de hoge heren in Den Haag'eens duidelijk te maken wat je ervan vindt. Dan blijkt echter dat die SP in jouw provincie opeens van alles wil doen waar je het eigenlijk niet mee eens bent, alleen maar omdat je 'vergeten bent' te kijken wat die keus voor gevolgen heeft.
Voordeel is wel dat je weer een tijd kan foeteren op de politiek die dingen doet waar je het helemaal niet mee eens bent.

tja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bullet NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:11:
Stand tot nu toe +/- 0:00 de PVV de 3e partij, groter dan SP en PvdA.
assen en groningen moeten nog wel komen, niet dat het veel stemmen zijn, maar vorige keer waren ze allebei pvda stemmers

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Negaiido schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:12:
Feit dat mensen nog op PVV is eigenlijk erg beschamend voor dit land.
Feit dat mensen PVV stemmers als beschamend weg zetten zegt ook wel iets, iedereen heeft toch recht op zijn politieke voorkeur?
Nogmaals, de PVV is overduidelijk niet mijn partij, maar ik zal nooit zomaar haar achterban als beschamend weg willen zeten. Wat ik wel weet, heel veel PVV stemmers hebben dagelijks te maken met de problematiek wat deze partij verwoord. Denk aan de agenten op straat, buschauffeurs en trein of trem controleurs.... De mensen die ons land draaiende houden....

Oud PvdA stemmers die helemaal klaar zijn met het schijnsocialisme....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31

3DDude

I void warranty's

We zullen zien (donderdag).
Wanneer Fredje Teeven (die opgestapt is) benoemd wordt om Mark Verheijen (de man van de declaraties) op te volgen.

Heel verstandig van een VVD, om daar nog even mee te wachten tot na de verkiezingen.
Gaat gebeuren let maar op.

Net zoals een PVDA'r 70k uit de kas van een daklozenkrant had gehaald.

Op een gegeven moment kan je er alleen maar om lachen, of om huilen |:(

Wat mij betreft, ik heb niet gestemd. Het spijt me, had er geen zin in :P

[ Voor 18% gewijzigd door 3DDude op 19-03-2015 00:22 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Bullet NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:16:
[...]

Feit dat mensen PVV stemmers als beschamend weg zetten zegt ook wel iets, iedereen heeft toch recht op zijn politieke voorkeur?
Nogmaals, de PVV is overduidelijk niet mijn partij, maar ik zal nooit zomaar haar achterban als beschamend weg willen zeten. Wat ik wel weet, heel veel PVV stemmers hebben dagelijks te maken met de problematiek wat deze partij verwoord. Denk aan de agenten op straat, buschauffeurs en trein of trem controleurs.... De mensen die ons land draaiende houden....

Hoezo is het niet beschamend om een partij te hebben in dit land dat bepaalde bevolkingsgroepen discrimineert?
Natuurlijk mag je een politieke voorkeur hebben, dat neemt niet weg dat ik het beschamend vind. Je wordt er internationaal op aangekeken als zo'n partij ook nog je land eventueel zou vertegenwoordigen.
De zogenoemde problematiek die jij noemt heeft niks te maken met de origine van deze mensen, het heeft te maken met de mens zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Negaiido op 19-03-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garathane schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:13:
Ik (en vermoedelijk/hopelijk velen met mij) heb mij vooral laten leiden wat partijen met mijn provincie voor hebben en dat kan iets héél anders zijn dan wat diezelfde partijen landelijk zouden willen.
Dit steekt mij inderdaad al een tijdje. Gemeenteraadsverkiezingen? Rutte met zijn kop in beeld. Provinciale Staten? Samson met zijn bakkes vooraan. Iedere verkiezing die niet met de Tweede Kamer te maken heeft zie je toch het hele circus aan landelijke politici voorbijtrekken.

Nu zijn de genoemde heren natuurlijk ook het gezicht van hun partij, maar je kunt niet meer ontkennen dat inmiddels is iedere verkiezing een verkapte Tweedekamerverkiezing geworden. Dat moeten we toch echt niet willen. Lokale verkiezingen zijn geen tussentijdse poll voor het landelijke beleid en ook de Provinciale Staten hebben daar eigenlijk vrij zijdelings wat mee te maken.
Wat ik wel weet, heel veel PVV stemmers hebben dagelijks te maken met de problematiek wat deze partij verwoord. Denk aan de agenten op straat, buschauffeurs en trein of trem controleurs.... De mensen die ons land draaiende houden....
Volgens mij bleek juist uit onderzoek het omgekeerde - hoe verder men van de brandhaarden af zit, hoe extremer en xenofober men neigt te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Negaiido schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:20:
[...]

Hoezo is het niet beschamend om een partij te hebben in dit land dat bepaalde bevolkingsgroepen discrimineert?
Natuurlijk mag je een politieke voorkeur hebben, dat neemt niet weg dat ik het beschamend vind. Je wordt er internationaal op aangekeken als zo'n partij ook nog je land eventueel zou vertegenwoordigen.
Internationaal stellen we al zoveel voor ;) hahahah, kom toch....
Kijk naar Frankrijk en Italie, laden waar rechts extremisme veel grotere issues zijn als de PVV dat in ons land is. In Issarel zijn de afgelopen week ook verkiezingen gewonnen. Ook door een partij die rechtser dan rechts is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recht op een gefundeerde en onderbouwde voorkeur? Absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Inderdaad, niemand hoeft zich te schamen waarop hij stemt óf waarop andere stemmen en ik vind het ook jammer dat veel mensen PVV'ers als 'minder' zien, mede door het "kleurrijke" kopstuk natuurlijk.

Ik woon zelf in Dordrecht, waar een (vrij) grote allochtone bevolking is en ik zie de problemen die geschetst worden ook vaak voor mijn ogen afspelen/via het nieuws etc. Dat betekend niet dat ik vind dat de oplossingen die de PVV aangrijpt in mijn ogen de juiste zijn mede omdat ik ook de andere kant van de medaille zie. Maar als iemand nou heel de dag deze problematiek meemaakt, constant tegen problemen oploopt met andere culturen enzovoorts, dan kan ik me heel goed voorstellen dat iemand op PVV gaat stemmen,

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:21:
[...]

Volgens mij bleek juist uit onderzoek het omgekeerde - hoe verder men van de brandhaarden af zit, hoe extremer en xenofober men neigt te stemmen.
Welk onderzoek? Zelf wel eens of-the-reccord in een politiebureau over dit onderwerp gesproken?
Ik had 15 agenten, in verschillende rangen voor me, ze dachten er allemaal het zelfde over.
Ik weet wel, dit is totaal geen doorsnede van de maatschappij en zeker niet onder alle agenten.
Maar goed, jou onderzoek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:21:
[...]

http://stukroodvlees.nl/p...henk-en-ingrid-eigenlijk/
Afbeeldingslocatie: http://stukroodvlees.nl/wp-content/uploads/2014/05/Figuur-1.png
opleiding van PVV'ers

Afbeeldingslocatie: http://stukroodvlees.nl/wp-content/uploads/2014/05/Figuur-2.png
Salaris van PVV'ers

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:24:
[...]

Nu probeer jij er een waardeoordeel aan te hangen, PVV stemmers stemmen in jou ogen blijkbaar niet gefundeerd of onderbouwd... Prima, dat is jou mening, maar dat hoeft toch helemaal niet te gelden voor deze mensen? Iedereen heeft toch recht om zijn eigen motivaties en zijn per definitie niet slecht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik kijk de uitslag morgen wel, t is tijd voor mij om te slapen.
al is deze discussie eigenlijk nog interessanter :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:24:
[...]

Maar dat is bij zoveel stemmers het geval, daar kan je moeilijk de PVV de schuld van geven.
Veel SGP'ers stemmen waarschijnlijk ook alleen op SGP omdat ze gereformeerd zijn en niet om de politieke voorkeur.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:28:
Nu probeer jij er een waardeoordeel aan te hangen
Is dat nu een waardeoordeel over mijn vermeende waardeoordeel? ;)
Iedereen heeft toch recht om zijn eigen motivaties en zijn per definitie niet slecht....
Voor zichzelf heeft iedereen daar absoluut recht op. Als er andere mensen mee zijn gemoeid, zegge bij het bestuur van een land, komen er meer verplichtingen bij kijken. Dat is echter niet hoe we het kiesstelsel momenteel hebben ingedeeld en dat is eigenlijk best jammer.

Zoals ik al vaker heb gezegd - als je geen verstand hebt van autorijden ga je ook niet willekeurig aan het stuur trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afvalzak schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:30:
Maar dat is bij zoveel stemmers het geval, daar kan je moeilijk de PVV de schuld van geven.
Veel SGP'ers stemmen waarschijnlijk ook alleen op SGP omdat ze gereformeerd zijn en niet om de politieke voorkeur.
Daar maak ik dan ook absoluut geen onderscheid in :) Volgens mij heb ik dat onderscheid ook geenszins gemaakt, dat brengen mensen hier zelf aan.
Bullet NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:26:
Welk onderzoek? Zelf wel eens of-the-reccord in een politiebureau over dit onderwerp gesproken?
Ik had 15 agenten, in verschillende rangen voor me, ze dachten er allemaal het zelfde over.
Ik weet wel, dit is totaal geen doorsnede van de maatschappij en zeker niet onder alle agenten.
Maar goed, jou onderzoek??
Google wil momenteel niet helemaal meewerken, maar het was in ieder geval een echt onderzoek, geen anecdote. Ik zal nog eens kijken wat ik daarover kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nogmaals, zoals Roemer net terecht zegt, de kiezer heeft gesproken. (overigens alles wat daarna uit zijn mond komt is in mijn oren piet-praat....

Je kan daarmee de PVV stemmers niet als achterlijk, ongefundeerd of niet onderbouwd weg te zetten. Dat is gewoon geen respect hebben voor de mede mens, iets waar heel veel mensen uit de linkse hoek de PVV juist van verwijten.

Ik zeg het nog maar eens, ik heb helemaal niets met de PVV, maar mensen "zomaar" weg te zetten gaat mij te ver. Zie je de ironie? Gij die beschuldigd, doet zelf niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:33:
Je kan daarmee de PVV stemmers niet als achterlijk, ongefundeerd of niet onderbouwd weg te zetten.
Dat heb je mij niet zien doen, die herhaalde insteek komt echt van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nou, de kwalificatie "ongefundeerd en niet onderbouwd" zijn toch kwalificaties dat jij de PVV stemmer niets als bijster intelligent weg zet. Als of ze zelf geen verantwoorde keuze kunnen maken.
Dat ik dat een term als achterlijk bij haal, wat jou strekking eigenlijk is, denkt de lading wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Lol, nu is de VVD weer de grootste, Aldus de NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Die pol van Geenstijl is ook mooi:
http://www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
In hun slogan staat natuurlijk wel ongefundeerd, dus wat dat betreft klopt BulletNL zijn observatie wel.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:36:
Nou, de kwalificatie "ongefundeerd en niet onderbouwd" zijn toch kwalificaties dat jij de PVV stemmer niets als bijster intelligent weg zet. Als of ze zelf geen verantwoorde keuze kunnen maken.
Dat ik dat een term als achterlijk bij haal, wat jou strekking eigenlijk is, denkt de lading wel aardig.
Ik kan er echt niets aan doen dat jij dergelijke conclusies er steeds aan de haren bij trekt. Het komt me nogal Freudiaans voor, blijkbaar ben je ergens hard naar op zoek. Jij zei:
[...] iedereen heeft toch recht op zijn politieke voorkeur?
Waarop ik zei:
Aan dat jij dat koste wat kost wilt betrekken op de ook genoemde PVV-stemmers kan ik weinig doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Afvalzak schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:38:
Die pol van Geenstijl is ook mooi:
http://www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
In hun slogan staat natuurlijk wel ongefundeerd, dus wat dat betreft klopt BulletNL zijn observatie wel.
Wauw, 50% PVV. Als dat gaat gebeuren ga ik eens een ander heenkomen zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:40:
Wauw, 50% PVV. Als dat gaat gebeuren ga ik eens een ander heenkomen zoeken :+
49,2%, wat een zeer relevante 0,8% verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:41:
[...]

49,1 nu!

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:41:
[...]

Touche :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we daaruit de conclusie trekken dat iedere buschauffeur, tramconducteur en politieagent op Geenstijl zit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Maar laten we nu reëel zijn, ondanks wat je van de PVV vindt, deze partij is al 10 jaar bezig in politiek Den Haag, je kan ze toch onmogelijk meer "zo maar" naast je neer leggen?

10% van de stemmende bevolking, je zou ze allemaal een handje moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:45:
Maar laten we nu reëel zijn, ondanks wat je van de PVV vindt, deze partij is al 10 jaar bezig in politiek Den Haag, je kan ze toch onmogelijk meer "zo maar" naast je neer leggen?
Zelf vond ik het percentage eigenlijk lager dan ik gedacht zou hebben. Voor hoeveel de partij en de relevante mensen in het nieuws zijn is de conversie nog best laag, maar dat kan ook een perceptieding zijn.

Welke conclusie vind jij dat er aan verbonden moet worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:47:
[...]

Zelf vond ik het percentage eigenlijk lager dan ik gedacht zou hebben. Voor hoeveel de partij en de relevante mensen in het nieuws zijn is de conversie nog best laag, eigenlijk.

Welke conclusie vind jij dat eraan verbonden moet worden?
Dat de PVV met een matige opkomst hoger scoort dan ik had verwacht....
De sprong van PvdA naar SP heeft iedereen zien aankomen. (naar links)
De sprong van PvdA naar D66 heeft ook iedereen zien aankomen (naar rechts)

De PvdA hangt in een spagaat tussen deze partijen....
De groei van CDA heeft mijn ziens te maken dat de achterban van deze partij trouw gaat stemmen.
En dan heb ik het nog niet over de protest stemmen op de SGP.

[ Voor 30% gewijzigd door Bullet NL op 19-03-2015 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Negaiido schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:12:
Feit dat mensen nog op PVV stemmen is eigenlijk erg beschamend voor dit land. Iedereen mag een voorkeur hebben voor links of rechts maar PVV...
Het feit dat mensen pvv stemmen is een direct gevolg dat de politiek de wensen van de bevolking niet goed kan vervullen.
Een pvv stem is een proteststem imho. Niemand (althans, bijna niemand) gaat verkiezingsprogramma's van de pvv doorspitten. Het is een 1 issue partij, of althans, een protestpartij. Zo denk ik er iig over.
Dus iedere politicus die vind dat de pvv geen partij is, een onredelijke partij enz enz, mag de oorzaak deels bij zichzelf zoeken imho.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Afvalzak schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:30:
[...]

SGP staat een rechtse koers voor qua defensie en economie zoals de VVD, maar ontziet zeker het groot-bedrijf en banken niet en stelt nijverheid centraal.

Dit alles zijn exact zaken waar gereformeerden zich in kunnen vinden. Aangezien zondag arbeid verboden is bevind op een enkeling na niemand zich op hoge posten in grotere bedrijven, een uitkering schaamt met zich nog redelijk voor en nijverheid staat centraal. Gewoon hard werken van jongs af aan en zondag rusten. Overigens zijn er ook gereformeerden die liever een iets socialere koers varen en daarom voor CU kiezen.

Maar SGP is een van de beste partijen qua wensen van je achterban daadwerkelijke vertegenwoordigen, veel voor elkaar krijgen gezien aantal zetels, effectiviteit met amendementen en wetsvoorstellen en gewoon nooit je achterban iets beloven wat je niet waar kan maken. Dat is ook de reden dat een relatief erg groot deel van de achterban actief, op inhoud, met de partij betrokken is.

Door dit alles is er een groeiend aantal mensen de afgelopen 10 jaar wat SGP stemt. Nee, men kan zich totaal niet vinden in de religieuze standpunten van de partij, maar de absolute transparantie en totale niet kiezer-verloochening lonkt in deze tijden waar opportunisme hoogtij viert.

Samengevat: je voorbeeld is erg slecht.

disclaimer: ja, ik ben opgegroeid in een SGP familie, nu agnost, maar respecteer SGP nog steeds het meest van alle partijen, ondanks dat ik er niet op zal stemmen.

[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 19-03-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:48:
Niemand (althans, bijna niemand) gaat verkiezingsprogramma's van de pvv doorspitten.
Ik heb het gedaan :Y Ik wilde weleens weten hoe de vork in de steel stak.

Maar goed, zoals eerder gezegd bij de SP-discussie: oppositie voeren is makkelijker dan regeren. In het laatste geval moet je opeens daden bij woorden laten zien, begrotingen sluitend krijgen et cetera.

Los van wat je van de PVV vindt, ik denk dat ze het dan heel zwaar gaan krijgen. Binnen die gedoogconstructie was er nog volop ruimte om kritisch te zijn, maar ik zou niet degene willen zijn die een praktische invulling aan hun standpunten zou moeten geven.
Malarky schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:50:
Maar SGP is een van de beste partijen qua wensen van je achterban daadwerkelijke vertegenwoordigen, veel voor elkaar krijgen gezien aantal zetels, effectiviteit met amendementen en wetsvoorstellen en gewoon nooit je achterban iets beloven wat je niet waar kan maken.
Opvallend hoezeer de perceptie kan verschillen :) Zelf zie ik het juist als een vrij statisch machtsblok(je). De keizers kiezen steeds hetzelfde, de partijleden proberen tegen wat misschien beter weten te noemen valt zaken voor elkaar te krijgen die in de moderne tijd niet meer lukken of passen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:52:
[...]

[...]

Opvallend hoezeer de perceptie kan verschillen :)
Maar hier ga je dus in de fout, het gaat om de perceptie van de achterban van de SGP, niet jouw perceptie van beloftes doen van de SGP aan haar achterban.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste