Zelf heb ik wel een andere partij ingevuld in beide formulieren. Voor de waterschappen vond ik uit dat CDA mijn voorkeuren beter behartigt, maar op nationaal niveau is dat D'66.
Dit dus.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dit dus.
De Eerste Kamer uitslag kun je anders prima bepalen aan de hand van de PS uitslag. De enige onzekerheden zijn eventuele regionale partijen die zetels hebben gepakt (en of er weer een D'66 PS'er een ongeldige stem uitbrengtFiber schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:01:
Het ergste is nog dat we de definitieve uitslag wat betreft de Eerste Kamer pas over een paar maanden gaan krijgen...
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Virussen? Scan ze hier!
En gedoe met restzetels... Klein foutje en de verhoudingen liggen toch net weer even anders. Elke zetel telt tegenwoordig.Rannasha schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:04:
[...]
De Eerste Kamer uitslag kun je anders prima bepalen aan de hand van de PS uitslag. De enige onzekerheden zijn eventuele regionale partijen die zetels hebben gepakt (en of er weer een D'66 PS'er een ongeldige stem uitbrengt)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het word echt langzaam tijd dat Politieke partijen niet meer zetels mogen hebben dan dat ze leden hebben.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik heb voor de waterschappen op de partij met de mooiste naam gestemd: 'Water Natuurlijk'...FunkyTrip schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:02:
Zelf heb ik wel een andere partij ingevuld in beide formulieren. Voor de waterschappen vond ik uit dat CDA mijn voorkeuren beter behartigt, maar op nationaal niveau is dat D'66.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat had het voorheen ook al niet, daarvoor is contact gezocht met andere partijen. Nu zullen ze andere partijen moeten benaderen om de regering effectief te kunnen houden. Nothing new there.L1nt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:08:
[...]
Huidige kabinet heeft nu geen meerderheid in de 1e kamer, word dus lastig om wetten er door te krijgen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Apart dat je de SGP-stemmers als niet gefundeerde en onderbouwende stemmers neer zet.Afvalzak schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:30:
[...]
Maar dat is bij zoveel stemmers het geval, daar kan je moeilijk de PVV de schuld van geven.
Veel SGP'ers stemmen waarschijnlijk ook alleen op SGP omdat ze gereformeerd zijn en niet om de politieke voorkeur.
al zijn er wel bepaalde regio's waar de SGP veel aanhangers heeft, en dat die mensen van te voren al hun keuze hebben bepaald.gp500 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:20:
[...]
Apart dat je de SGP-stemmers als niet gefundeerde en onderbouwende stemmers neer zet.
Deze stemmers hebben volgens mij juist toch echt een partij waarvan ze veelal lid zijn en past bij hun levensfilosofie.
[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 19-03-2015 13:36 ]
ora et labora
[ Voor 75% gewijzigd door rik86 op 19-03-2015 13:47 ]
Formeel mogen statenleden voorstellen afwijzen om welke reden dan ook. Het is (of was) echter gebruikelijk dat de Eerste kamer een voorstel niet op de inhoud afwijst, maar hoogstens op de haalbaarheid (praktisch of juridisch)Robkazoe schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:57:
Ik vrees dat er de komende twee jaar weinig doorheen komt qua wijzigingen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Wat een stunt zeg. Nu is de coalitie slechts 1 zetel verwijderd van nieuwe verkiezingen.....Houwers mocht niet terugkeren in de VVD-fractie nadat hij van het Openbaar Ministerie een boete had gekregen van 4.000 euro vanwege hypotheekfraude. Houwers heeft de boete betaald en daarmee verder onderzoek naar de zaak afgekocht. In de VVD-fractie was hij niet meer welkom, liet fractievoorzitter Halbe Zijlstra weten. 'In de VVD is geen plaats voor fraudeurs', zei Zijlstra.
Houwers heeft nu besloten de vrijgekomen zetel van het opgestapte Kamerlid Verheijen toch op te eisen en alleen verder te gaan.. Verheijen vertrok onlangs uit de Kamer vanwege controverse over foute declaraties in zijn tijd als Limburgse gedeputeerde. Houwers is de eerstvolgende op de kieslijst van de VVD en is zodoende door de Kiesraad benoemd als kandidaat voor de vacante zetel.
Dit wordt ook interessant bij een nieuwe formatie over 2 jaar (of eerder), voor een constructieve meerderheid in de 1e kamer zit je qua politieke samenstelling voor een groot gedeelte op (gematigd) rechts qua sociaal economisch beleid. Het blok CDA, VVD, D66 en SGP heeft 35 zetels. PvdA, SP en GL hebben samen dan 22 zetels.rik86 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:37:
Werken de lokale partijen samen in de OSF en de CU/SGP-lijstverbindingen verdelen 't logisch/optimaal en verder vindt er geen geschuif met stemmen plaats, dan komt de volgende uitslag eruit:
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Welnee, een meerderheid in de Tweede Kamer is net zo min vereist als een meerderheid in de Eerste Kamer. En als je naar bijvoorbeeld het CDA kijkt, die roepen vaak wel hard dat ze overal tegen zijn, maar in de praktijk stemmen ze best vaak met de regering mee. En terecht, je moet op inhoud stemmen, niet om politieke spelletjes te spelen.Delerium schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:16:
Houwers claimt Kamerzetel; coalitie krimpt naar 76
[...]
Wat een stunt zeg. Nu is de coalitie slechts 1 zetel verwijderd van nieuwe verkiezingen.....
Ah, de andere LPer.Malarky schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 01:41:
[...]
Allemaal relatief. Vanuit Nederlands standpunt varen wij misschien een rechtse koers vergeleken met even geleden, maar op wereldniveau weer totaal niet.
Daarbij wat jij vind dat eerlijk en sociaal verdelen/besteden is vind een ander te ver gaan of juist veel te weinig. Ik vind nog 'eerlijker' verdelen weer helemaal niet eerlijk, want zie dat als afpakken van middelen die bij een bepaald omslagpunt een overheersend negatief effect hebben.
Zelf heb ik overigens Libertarische Partij gestemd, was ik voor het invullen van Kieskompas al van plan, maar kwam er ook met stip uit. Zo'n klein mogelijke provinciale rol sta ik ook voor. Landelijk zal ik niet zo snel op ze stemmen, onder andere het opheffen van de AFM/DNB kan geenszins op mijn goedkeuring rekenen. Dat kan ook komen doordat mijn studie zich bezig houdt met financieel toezicht en ik daardoor de noodzaak des te meer inzie.
Het kan mij verder niet schelen dat ze mogelijk geen enkele zetel bemachtigen. Behalve het statische voordeel van grotere partijen bij de toewijzing van de onvermijdelijke restzetels (namelijk een hoger zetelgemiddelde) is de kans dat mijn stem een eerste/extra zetel oplevert net zo klein bij een gevestigde partij als bij een opkomende partij. Ik stem vooral waar ik voor sta.
Tsja, de allochtonen die vaker in de grote steden wonen stemmen in de regel niet op PVV. Rotterdam is eigenlijk een uitzondering, aangezien dat van de A16 bij Capelle a/d IJssel t/m Hoek van Holland loopt.D-e-n schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:54:
En toch: je ziet dat de PVV juist ook vaak heel groot is kleine gemeenten in bijvoorbeeld Limburg of Brabant. En dat zijn vaak plaatsen waar die ene moslim nog een bezienswaardigheid is. Dit terwijl de invloed van de PVV in Amsterdam juist weer veel kleiner is.
Dus het is in elk geval niet zo dat directe overlast van allochtonen het belangrijkste argument is om op de PVV te stemmen. Daarin heeft Camacha wel gelijk denk ik.
@genetix
Als die mensen willen doormodderen moet ze VVD/PvdA stemmen. En ze moeten vooral niet klagen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat is wel degelijk gevaarlijk. Als er nu nog één zetel vanaf gaat, zijn ze de meerderheid in de TK kwijt. Als CDA dan alle oppositiepartijen kan verenigen om zich tegen VVD/PvdA te keren, dan is het gewoon gebeurd en komt er niets doorheen. En waarom zou dat niet lukken?Fiber schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:24:
[...]
Welnee, een meerderheid in de Tweede Kamer is net zo min vereist als een meerderheid in de Eerste Kamer. En als je naar bijvoorbeeld het CDA kijkt, die roepen vaak wel hard dat ze overal tegen zijn, maar in de praktijk stemmen ze best vaak met de regering mee. En terecht, je moet op inhoud stemmen, niet om politieke spelletjes te spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 19-03-2015 14:48 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
En dat duurt allemaal maanden, zo niet jaren, en het halve land ligt stil...fast-server schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:52:
Van mij mogen ze nieuwe verkiezingen uitschrijven, 6 partijen komen er niet uit en dan wordt er een commissie van wijze heren ingesteld.
win win
[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 19-03-2015 14:58 ]
[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 19-03-2015 15:00 ]
en terecht:Robkazoe schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:20:
De rechtelijke macht beschouw ik als een stuk onafhankelijker dan de huidige meneren en mevrouwen van de EK en/of PS.
[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 19-03-2015 15:24 ]
Zo zijn er nog wel meer hoor. Elco Brinkman (CDA), boegbeeld van de tabaksindustrie bijvoorbeeld.Waah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:24:
[...]
en terecht:
http://www.skipr.nl/actue...vaak-met-dubbele-pet.html
Hoe kan je nu beslissen over een zorgverzekeringswet als je zelf hoofd van een zorgverzekeraar bent
Ach, als de zuiderburen ons iets duidelijk hebben gemaakt is dat een onterecht doemscenario. De ambtenaren ploeteren wel door, die stoppen niet opeens omdat de ministerposten weer vacant worden. Dus dat beleid wordt gewoon gevormd en uitgewerkt, de reële economie ploetert ook door want bedrijven gaat ook niet opeens op hun gat omdat het kabinet weer eens ermee kapt. Vergeet niet dat sinds Paars I/Kok I geen enkel kabinet de rit nog heeft kunnen uitzitten, bijna alweer 20 jaar inmiddels ligt de trend dat na 2,5/3 jaar of nog eerderFiber schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:55:
[...]
En dat duurt allemaal maanden, zo niet jaren, en het halve land ligt stil...
Maar goed, no worries, Rutte en zijn vrienden blijven echt nog wel een paar jaar zitten.
Het senator zijn is de nevenfunctie...blacktarantulaX schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:40:
[...]
Ik pleit al tijden voor een verbod op nevenfuncties van senatoren. Als dat werkelijkheid zou worden, heb ik een stuk meer vertrouwen in de toetsende functie van de Eerste Kamer.
Precies
Liever zie ik dat ze de RvS als adviserend orgaan uitbreiden naar/opschalen naar constitutioneel hof ala België/Karlsrühe in Duitsland. Of de RvS het wetsvoorstel nu neersabelt of niet, Rutte en co houden koers, om te stranden in de EK, maar dat willen ze niet accepteren. Oh wee als senatoren zonder last en ruggespraak beslissen niks te zien in zorgplannen van het kabinet, nee dat moet niet kunnen. Dat advies van de RvS nu is veel te vrijblijvend. Met het huidige artikel 120 in de grondwet is het de rechter verboden om te toetsen aan de grondwet (toetsen aan verdragen mag wel, want staan hoger in rang) Dat impliceert dat het kabinet zelf bij het wetgevingsproces zich beseft welke grondrechten eventueel in het geding zijn, de TK is er als waarborg om toe te zien, maar ik zie liever dat de RvS die taak toebedeeld krijgt om te checken of wet en regelgeving wel in lijn is met de grondwet.Robkazoe schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:20:
Diverse eerste kamerleden hebben door het blokkeren van wetten, politieke kleur laten zien en dat is IMO funest geweest voor het imago van de eerste kamer. Ik snap ook niet zo goed waarom dat soort figuren een politieke kleur moeten hebben. Om wiki te quoten over het doel van de EK: de deugdelijkheid van de wet en de samenhang met andere wetten. Waarom moeten dat politiek gekleurde figuren zijn en waarom moeten ze gekozen worden door de PS? Waarom kan dat niet gedaan worden door (ik noem maar wat op) een hoge bobo van de Hoge Raad? Zij zijn tenslotte degene die moeten werken met de wetten. De rechtelijke macht beschouw ik als een stuk onafhankelijker dan de huidige meneren en mevrouwen van de EK en/of PS.
Ach, die handvol kleine partijtjes die samen ongeveer 10 tot 15 zetels hebben is in mijn ogen het probleem niet. Het probleem is dat er straks geen echt grote partijen meer zijn, maar 6 middelgrote van tussen de 15 en 25 TK zetels. Eigenlijk zou de PvdA gewoon moeten fuseren met de SP en de VVD met D66 of zo...Joosie200 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:04:
[...]
En kleine partijen vertikken akkoord te gaan met hoe DLD het geregeld heeft, want ja dat gaat ten koste van SGP, CU, GL, 50+, PvdD.
Tja, lang leve het recht om je eigen partij te beginnen. De systematiek van Frankrijk of Amerika is lekker simpel, weinig keuze maar goed in Frankrijk kan iedereen meedoen aan stemronde 1 en enkel degene met de meeste stemmen gaan door naar stemronde 2. Zo blijf je als nieuwe partij niet uitgesloten van deelname, al zal je dikwijls na die eerste ronde er al uit liggen. Waarom kan men wel fracties vormen in het EP (daar zitten VVD/D66 toch ook samen, of gaan D66/GL samen in het progressieve blok, SP/PvdA in het sociale blok, VVD dan zeker met SGP/CU in het conservatieve blok?)Fiber schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:33:
[...]
Ach, die handvol kleine partijtjes die samen ongeveer 10 tot 15 zetels hebben is in mijn ogen het probleem niet. Het probleem is dat er straks geen echt grote partijen meer zijn, maar 6 middelgrote van tussen de 15 en 25 TK zetels. Eigenlijk zou de PvdA gewoon moeten fuseren met de SP en de VVD met D66 of zo...
sambalbaj schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:51:
De eilandsraadverkiezingen 2015 in Carbisch Nederland zijn ook binnen:
[..]
Opkomst 91,3% !!
Ja... hele kunst, Saba heeft maar 1800 inwoners, waarvan 923 kiesgerechtigd. Zoveel stelt dat niet voorOpkomst 91,3% !!
Virussen? Scan ze hier!
Precies, lijkt me wel geinig om in het kleinste stembureau en/of varend stembureau te kunnen stemmen trouwenswildhagen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:54:
[...]
En zo hoog is het niet, want in Marle was een opkomst van 112 procent, en op Schiermonikkoog komt het ook regelmatig voor dat er meer dan 100 procent opkomt is.
gelukkig was er ook IT nieuws uit de CaribenComplimenten gaan naar het Openbaar Lichaam voor de organisatie. Met name de mogelijkheid om de uitslagen online te volgen via een google docs link was bijzonder.
http://www.bonaire.nu/201...mst-verkiezingen-bonaire/
Vaag.Het verschil van stemgerechtigden is te verklaren door de andere regels die gelden voor de waterschapsverkiezingen. Daarvoor worden ook niet-Nederlandse ingezetenen van achttien jaar en ouder die in het waterschapsgebied wonen opgeroepen, onafhankelijk van de duur van hun verblijf in Nederland. Voorwaarde is wel dat ze een geldige verblijfsvergunning hebben.
Voor verkiezingen van Provinciale Staten zijn alleen inwoners van achttien jaar en ouder die de Nederlandse nationaliteit hebben stemgerechtigd.
[ Voor 76% gewijzigd door Señor Sjon op 19-03-2015 17:07 ]
Ninja-edit oh wel. Drempel ligt gewoon lager bij dingen die alle mensen in het land aangaan zoals waterschap en waterveiligheid/kwaliteit en de gemeente waar je woont. Maar de drempel ligt hoger bij provincie en de TK. Elke verkiezing heeft zo eigen eisen aan wie stemgerechtigd is. Die opmerking kwam ook voorbij gisteren bij het stembureau, begrepen niet waarom een enkeling alleen voor het waterschap een stempas had ontvangen. Dus dat legden we toen netjes uit.Señor Sjon schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:06:
PS heeft hier iets van 30k stemgerechtigden en Waterschap bijna 1.000 meer. Wut
Edit
found it
[...]
Vaag.
[ Voor 82% gewijzigd door anandus op 19-03-2015 17:32 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
inderdaad nu wordt je stem nog redelijk gepresenteerd wordt, ook al draaien ze 180 graden.Señor Sjon schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:52:
Ik denk dat je opkomst dan helemaal instort als je nog maar uit twee blokken kan kiezen. Ik zou me minder geroepen voelen om daarop te stemmen.
Misschien is een zakenkabinet met professionals/experts die gecontroleerd worden door de TK wat beter?
Wanneer ben je professional? En als die professionals nu niet in een kabinet willen, waarom zouden ze dat dan plots wel willen? En wie gaat bepalen wie er wel of niet in mogen?Señor Sjon schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:52:
Misschien is een zakenkabinet met professionals/experts die gecontroleerd worden door de TK wat beter?
[ Voor 3% gewijzigd door kenneth op 19-03-2015 17:43 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Wereldstad VlissingenKaap schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:41:t ceteraWant ik geloof prima dat die angst echt is, dat blijkt ook wel uit het stukje dat ik gepost
Laat ik toevallig in Vlissingen wonen. Jij benoemd het als lageropgeleiden. Ik als Vlissinger benoem het als "Ik ervaar de problemen met allochtonen sinds de jaren 90". Geloof me, als blanke tiener is het hier absoluut geen pretje. Gewoon terreurKunu heeft wat dat betreft gewoon gelijk. Die angst die jij benoemt, komt grotendeels uit negatieve ervaringen.
Grappig dat je juist die opleiding uit dat stukje pakt, want er stond nog veel meer in en ik heb het niet genoemd. Desondanks ervaar jij het als een troll. Wellicht toch weer een stukje perceptie en zelfbevestigingMaar als je het dan toch wilt spelen op opleiding, troll ik wel mee terug: hogeropgeleide rijkeluiszoontjes zien die shit natuurlijk nooit vanuit hun villawijkje
Het probleem van de Eerste Kamer is dat het eigenlijk altijd niet goed gevonden wordt. Doen ze niks dan is het "Het heeft geen nut, weg ermee!". Doen ze wel wat dan is het: " 1e Kamer is te politiek, weg ermee!".sewer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:58:
Van mij mag de eerste kamer afgeschaft worden. Vroegah, toen de lucht nog schoon was en seks vies, was de rol van de eerste kamer m.i. om de ideeen van de tweede kamer te toetsen of het (technisch of juridisch) kon. En volgens mij deden ze dat voornamelijk ook.
Nu lijkt het veel meer op een soort tweede-tweede kamer (maar dan met mensen die wij niet 'direct' gekozen hebben) die veel meer bezig met hun partij en agenda, dan waarvoor het bedoeld is.
Of is het gewoon mijn perceptie
In principe is de kerntaak van de Eerste Kamer dat ze wetten moeten toetsen op (wettechnische) deugdelijkheid, dus de claim "Eerste Kamer is te politiek" is niet eens zo vreemd.Ronald8 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:52:
[...]
Het probleem van de Eerste Kamer is dat het eigenlijk altijd niet goed gevonden wordt. Doen ze niks dan is het "Het heeft geen nut, weg ermee!". Doen ze wel wat dan is het: " 1e Kamer is te politiek, weg ermee!".
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 19-03-2015 21:47 ]
In het geval van wettelijkheid hoeven het ook geen volksvertegenwoordigers te zijn en kun je gewoon een stelletje juristen neerzetten. Andere soorten deugdelijkheid wordt weer een politiek gebeuren want wat de een goed vindt, is voor de ander onacceptabel. En doen ze wat de TK wil dan is het overbodig, doen ze het niet dan is het ook weer niet goedanandus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:42:
[...]
In principe is de kerntaak van de Eerste Kamer dat ze wetten moeten toetsen op (wettechnische) deugdelijkheid, dus de claim "Eerste Kamer is te politiek" is niet eens zo vreemd.
Nee, dat is afaik verboden in de grondwet.Ronald8 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:49:
[...]
In het geval van wettelijkheid hoeven het ook geen volksvertegenwoordigers te zijn en kun je gewoon een stelletje juristen neerzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 19-03-2015 21:51 ]
Het is een rechter o.g.v. art. 120 Gw niet toegstaan een wet te toetsen aan de grondwet. Dat toetsingsverbod heeft niets te maken met het al dan niet mogen toetsen van een wet door de EK op juridische kwaliteit. De eerder genoemde RvS neemt in haar advies een toets aan de grondwet wel mee overigens, de zogeheten preventieve toetsing.anandus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:50:
[...]
Nee, dat is afaik verboden in de grondwet.
(geloof ik, pin me er niet op vast)
[ Voor 75% gewijzigd door argro op 19-03-2015 22:03 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Waar staat dat dat werkelijk de taak van de Eerste Kamer moet zijn? Dat wordt altijd wel geroepen (en dan voornamelijk door regeringspartijen die last hebben van de samenstelling van de EK op dat moment), maar dat staat niet in de grondwet (of ergens anders) voor zover ik weet.anandus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:42:
[...]
In principe is de kerntaak van de Eerste Kamer dat ze wetten moeten toetsen op (wettechnische) deugdelijkheid, dus de claim "Eerste Kamer is te politiek" is niet eens zo vreemd.
En dat het geen nut heeft is niet zo, er is immers geen ander orgaan dat wetsinitiatieven kan toetsen op deugdelijkheid.
Heb je even? Hele hopen ervaringen zelfs uit een tijd dat Facebook nog niet bestond.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:39:
[...]
Ik vraag me oprecht af hoeveel van die angst is ontstaan uit echte, persoonlijke ervaring uit eerste hand en hoeveel vanuit verhalen, posts op Facebook et cetera.
Tja, zijn we uitgepraat dan denk ik. Al is het angst, of een onderbuikgevoel als je het zo wilt noemen, als het zo massaal is als dat het de laatste jaren leeft, moet je toch te rade gaan waarom zoveel mensen daarmee zitten. Het zijn geen individuen of kleine groepjes meer. Er leeft de laatste 2/3 jaar een heel sterk onvredig gevoel bij heel veel mensen. En het stoort me dat dit structureel genegeerd wordt door een aantal mensen, en vooral politici.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:39:
[...]
Het probleem is dat angst op zichzelf eigenlijk niet telt
Een samenleving laten besturen door mensen die alleen verstand hebben van bedrijven, wat zou er mis kunnen gaan? (Het leven is meer dan alleen economie).Señor Sjon schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:52:
Anders dan dat jij blijkbaar opmaakt uit de naam 'zakenkabinet' bestaat een zakenkabinet niet noodzakelijkerwijs uit alleen economen / mensen die verstand hebben van bedrijven.BadRespawn schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:18:
[...]
Een samenleving laten besturen door mensen die alleen verstand hebben van bedrijven, wat zou er mis kunnen gaan? (Het leven is meer dan alleen economie).
Virussen? Scan ze hier!
Hij is niet veroordeeld toch? Laat staan dat zijn (passief) kiesrecht is afgenomen. Dat deze man zo veel stemmen haalt, zegt m.i. meer over de alternatieven (het gebrek daaraan) dan over hem.wildhagen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:42:
Van corruptie verdachte Van Rey gekozen in Provinciale Staten Limburg .
Heerlijk, die politiek. Laat je omkopen, schuif vertrouwelijke info door naar je vrienden, was een hoop zwart geld wit, en je wordt doodleuk weer gekozen.... vraag me af hoe eerlijk deze verkiezingen daar geweest is. Hij is immers in het verleden van diverse zaken verdacht, en één daarvan is... verkiezingsfraude
Vergis je niet, alle partijen die betrokken zijn bij corruptie mogen zelf ook stemmen. Zijn genoeg mensen die het wel prettig vinden dat ze invloed kunnen kopen.argro schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:04:
[...]
Hij is niet veroordeeld toch? Laat staan dat zijn (passief) kiesrecht is afgenomen. Dat deze man zo veel stemmen haalt, zegt m.i. meer over de alternatieven (het gebrek daaraan) dan over hem.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heus wel eerlijk hoor. Maar die gast is nou eenmaal populair bij een bepaald slag mensen. (Waar ik overigens niet bij hoor...)wildhagen schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:42:
Van corruptie verdachte Van Rey gekozen in Provinciale Staten Limburg .
Heerlijk, die politiek. Laat je omkopen, schuif vertrouwelijke info door naar je vrienden, was een hoop zwart geld wit, en je wordt doodleuk weer gekozen.... vraag me af hoe eerlijk deze verkiezingen daar geweest is...
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Relatief gezien in de hele wereld zijn we wel behoorlijk schoon natuurlijk. De corruptie is niet verweven tot in de meest eenvoudige handelingen in het dagelijks leven zoals in veel andere (niet-westerse) landen.defiant schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:17:
Er wordt vaak afgeven op de corruptie in zuidelijke landen in Europa, maar we zijn in Nederland echt niet brandschoon, integendeel zelfs. Het zou ons sieren zelf eens wat vaker in de spiegel te kijken.
Dit dus.
Dat er corruptie bestaat in ons land, is bijna logisch, het komt overal voor.FunkyTrip schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:57:
[...]
Relatief gezien in de hele wereld zijn we wel behoorlijk schoon natuurlijk. De corruptie is niet verweven tot in de meest eenvoudige handelingen in het dagelijks leven zoals in veel andere (niet-westerse) landen.
Ga enkele honderden kilometers zuidwaarts of oostwaarts en je moet een dokter of douanier cash geld in de handen stoppen om geholpen te kunnen worden (of juist met rust gelaten).
Het blijft een leuk idee, het beter zijn dan. Realiteit is echter dat het louter een kwestie is van anders zijn, van andere vormen en patronen. Het onderliggende gedrag is hetzelfde.FunkyTrip schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:57:
[...]
Relatief gezien in de hele wereld zijn we wel behoorlijk schoon natuurlijk. De corruptie is niet verweven tot in de meest eenvoudige handelingen in het dagelijks leven zoals in veel andere (niet-westerse) landen.
Ga enkele honderden kilometers zuidwaarts of oostwaarts en je moet een dokter of douanier cash geld in de handen stoppen om geholpen te kunnen worden (of juist met rust gelaten).
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq