Imo hebben al die landelijke politieke partijen helemaal niets te zoeken in het waterschap. Een waterschap zou zich maar met 3 dingen bezig moeten houden:
- de waterkeringszorg
- het waterkwantiteitsbeheer
- het waterkwaliteitsbeheer.
Nu woon ik in een stad en houd ik toch wel droge voeten, maar voor waterkeringszorg doet elke partij het ongeveer vergelijkbaar. Waterkwanti- en -kwaliteitsbeheer doet elke partij anders. De landelijke partijen (Haags Pluche als PVV, PvdA, CDA en VVD) en lokale initiatieven (zoals bijv de Tilburgse Volkspartij & Ouderen Nu) willen vaak lokale en provinciale politiek bedrijven (zoals economie) via het waterschap. Dit is in mijn ogen zo onwenselijk als de pest.
offtopic:
THE SINGLE MOST IMPORTANT GOAL van deze klassieke parlementspartijen is om elke 4 jaar zo groot mogelijk te worden, THE SINGLE MOST IMPORTANT GOAL van kabinetsleden is een goede baan bij een multinational hosselen, vaker dan niet ten koste van het maatschappelijke belang.
Dat is wat onze rijksoverheid zo corrumpeert en uiteindelijk het failliet zal betekenen van onze parlementaire democratie, of anders ons welvaart/welzijn (maar dat is een ander onderwerp).
Voor mij zijn er dan ook maar 2 smaakjes te kiezen, Water Natuurlijk en de Algemene Waterschapspartij.
Ik zie veel heil in ecologische investeringen om kwantiteitsbeheer (bijv. overloop- en waterbergingsgebieden, herinrichtingen stroompjes en beken) en kwaliteitsbeheer (door o.a. goed flora fauna beheer schoon oppervlakte water, maatregelen tegen overbemesting en verzilting)op een duurzame manier te waarborgen i.p.v. pleisters plakken en politieke spelletjes spelen. Daarom stem ik op
Voor de provincie ben ik er nog niet uit.
Gezien de aanhoudende corruptie bij VVD, valt die partij bij voorbaat af. Partij Wilders,
D66,
50plus en PvdA heb ik te veel aversie tegen. Partijen met theologische grondslag zijn de facto strijdig met mijn atheisme.
Dan houd ik over :
- Partij voor de Dieren, die in mijn ogen nu precies voldoende invloed heeft om dierenwelzijn te verbeteren. (daarnaast een licht sektarische , maar wel 's Lands heetste politica als lijsttrekker, laat me bij een stem op PvdD altijd met een dubbel gevoel achter)
- Lokaal Brabant, nogal onprofessioneel ogende partij
- StemNL, ook nogal onprofessioneel ogend
- GroenLINKS, kandidaat 1
- Libertarische partij kandidaat 2
- Platform Vrije Politiek, kandidaat 3
Kandidaat 1 is nog steeds klassiek Haags Pluche, maar voorkomt mogelijk verdere verloedering van het brabants landschap (en dan bedoel ik geen windmolens, zoals waar de mensen aan zee over klagen

)
Kandidaat 2 heeft goede standpunten m.b.t. o.a. drugs en kan hierbij de progressieve burgermeesters ondersteunen. Daarnaast lijkt me deze partij haast essentieel om nieuwe, moderne kaders voor redelijkheid en billijkheid te scheppen. Daarentegen is deze partij volgens mij ook weer primair bezig landelijke en niet provinciale politiek te bedrijven, ze hebben bijv niet eens afdeling Noord Brabant of iets dergelijks.
Kandidaat 3 lijkt me een frisse wind, maar effectief is het vermoedelijk een weggegooide (protest?)stem.
Moeilijk Moeilijk.
[
Voor 0% gewijzigd door
gambieter op 18-03-2015 15:53
. Reden: geen kleuterachtige naamsverbasteringen ]