Voor het waterschap heb ik ook voor AWP gekozen, omdat ik blanco stemmen weinig nut vind hebben gezien die enkel meetellen voor de kiesdrempel en verder genegeerd worden. Water natuurlijk is een lobby voor de visserij, CDA voor de boeren en buitenlui, de rest zou ik niet 1,2,3 weten. Voor de provincie PvdD en dan omwille van de duurzaamheid standpunten, niet omdat ze toevallig Dieren in de naam hebben staan. Dus een rename naar Partij van de Duurzaamheid (op elk punt: ecologisch, economisch enzo) zou veel beter passen, als je hun partijprogramma doorneemt is dat toch het idee: de economie met natuur in overeenstemming brengen en dus zuiniger omspringen met de grondstoffen, oneindige groei komt een keer een eind aan.
Wat Thieme en anderen in privé allemaal aanhangt /care, ben geen veganist of vegetariër maar zoals dat zo hip heet flexitariër

ofwel dagen met vlees afwisselen met geen vlees. Niet zo zeer uit dierenwelzijn als wel uit economisch oogpunt: heb als student toch weinig te makken. Had ik wel meer te makken dan zou ik meer dingen biologisch halen, maar zo'n keuze opdringen aan de rest vind ik haast neigen naar een fanatisme vergelijkbaar met religieuze leefovertuigingen. Vind het sowieso wel mooi dat ze als luis in de pels dingen kunnen aankaarten die GL ter faveure van regeringsdeelname dragen zou inwisselen (denk: Kunduz en hun pacifistische oorsprong voordat het GL werd) Piratenpartij zou daar ook een mooie voor zijn, maar waar PvdD de aandacht laat verschuiven van met name: dierenwelzijn verwijden ze hun blik naar duurzaamheid in de economie, over de wereld daarbij inbegrepen flora en fauna. Als de piraten dat nu ook nog een keertje gaan doen is het de overweging waard.
Vind het op provinciaal vlak hoog tijd om wat tegengas te leveren aan de boerenlobby v/h CDA-machtsblok. Kom zelf v/h platteland, heb mijn kindertijd daar meegemaakt. Tis leuk dat opschalen van boerderijen om maar kostenefficiënt te kunnen zijn, maar je gaat toch nooit en te nimmer zoveel productie kunnen bolwerken opdat de hele wereld vlees kan eten. Krijgen we straks na de fameuze boterberg, melkplas zeker nog een vleesoverschot? Nog los van de risico's op uitbraken van resistente virussen. (denk recent ophokplicht rondom Barneveld of tig dingen sinds 1990 zoals BSE, MKZ, Q-Koorts) Ben niet pertinent tegen het boerenbedrijf, maar de manier waarop het tegenwoordig gaat en de risico's die men maar voor lief neemt

Er mag dus wel genuanceerder naar gekeken worden en nu het CDA provinciaal met de scepter zwaait, mag daar wel een tegengeluid tegenover geplaatst worden.