Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Mijn abbo is inmiddels ook al verlopen (Nexus 5) ik ga waarsch voor de S6 als nieuwe tel. Ik zou eerst voor de M9 gaan, maar door de review van tweakers heb ik deze snel weer geannuleerd. Voor mij is het wachten op de reviews, dan bestellen. Ik maak me nog het meeste zorgen om de kleinere Acuu in combinatie met de snellere processor en het scherm met een hogere resolutie. Kijken of het in de praktijk toch net zo lang mee gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door AlphaWierie op 20-03-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

ik denk dat het gevoelsmatig aspect van de s6 edge echt iets is waar je aan moet wennen. nothing more

Ik heb het bidden opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:50:
[...]

Hoe vond je hem vasthouden t.o.v de s6?
Gisteren heb ik ze beiden mogen uitproberen en de rand bij de Edge is dunner en voelt vervelend scherp aan. Ik vond de S6 veel beter in de hand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:50:
[...]

Hoe vond je hem vasthouden t.o.v de s6?
Prima. Moet wel zeggen dat ik langer met de S6 zelf heb gespeeld, omdat dat ook mijn volgende toestel wordt:) met het alarm op de achterkant heb je sowieso minder snel een globaal beeld... maar heb niet veel geks kunnen ontdekken.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:47:
Nu heb ik bij de S6 wel vertrouwen in de krasvastheid van de achterkant, maar het is voor mij nog steeds nutteloos extra gewicht. Even een golden oldie (werd van de week gekicked):
[afbeelding]
Oftewel
- RVS
- anti-slip
- verwijderbaar
Waarom niet gewoon een optie om glas of RVS te kiezen?! Liever heb ik die stootrand ook in RVS i.p.v. het zachte aluminium. Ik kan blijven dromen...
Leuk dat je de E72 noemt, nagenoeg de perfecte telefoon, op een touchscreen en een moderner OS na dan. Ik heb even een sidestep naar een Blackberry gemaakt maar dat is voor mij gevoel teveel vendor lock-in.
Samsung maakt niet dé perfecte telefoon zoals de E72 bijna was want dan verkopen ze volgend jaar niks meer. De S2 wordt zelfs nu nog steeds verkocht (in prepaid pakketten), zelfs lange tijd ten faveure van hun S3 (Neo). Als een toestel zijn tijd ver vooruit is heeft dat qua sales niet altijd een positief effect. En Samsung wil sales anders gaat het richting HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zo dat de cameralens van Android Authority een zwak exemplaar was, want als de lens breekt na een enkele keer platvallen, dan kan ik iedere maand wel een nieuwe lens kopen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icr500
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09-2024
Afgelopen woensdag heb ik beide toestellen van dichtbij mogen zien in de Hi shop in Amsterdam. Ik moet toch zeggen dat ik meer gecharmeerd ben van de reguliere s6. De edge is wat scherper aan de zijkant en ligt bij het vasthouden niet zo lekker als de reguliere variant en het scherm is minder reflecterend op de normale. Tijdens mijn korte tijd met de s6 kreeg deze een ota update van ongeveer 340mb als ik me niet vergis. Helaas heb ik hier geen foto van kunnen maken, stom! Anyway we zullen het in de aankomende dagen wel horen hoop ik zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Zojuist ook de S6 en S6 Edge in handen gehad bij de Phonehouse, de Edge gaat het worden...WoW!
Het vasthouden is wel even wat wennen ivm de dunnere zijnkantjes, maar verder een erg mooi en premium toestel.
Bezit nu de iPhone 6 maar die gaat in de verkoop, heb het wel gehad met Apple na 5 jaar..tijd voor wat anders (meer vrijheid en betere/snellere hardware voor je geld). Buiten dat zijn alle apps die ik nu gebruik op iOS, ook gewoon te vinden in de Playstore...dit was een paar jaar terug nog niet zo en had Apple deze meestal eerder, maar die tijd is allang voorbij heb ik gezien.

Can't wait in ieder geval, super toestelletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Vandaag bij de mediamarkt met beide toestellen gespeeld. De Edge vind ik persoonlijk niks, maar de gewone S6.. damn die ziet er wel gelikt uit zeg! Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:10
Ben vandaag op zoek geweest naar de s6 in Enschede. Die was echter nergens te vinden. Bij de mediamarkt hadden ze wel een s6 stand maar daar zat een s5 mini in met een constante stroom forcecloses.

Wel een HTC M9 vast gehad, die heeft een bijzonder scherp randje en de duotone kleur is niet voor mij. Saillant detail, de m9 had duidelijk zn update nog niet gehad. Kon hem bijna niet vasthouden zo heet :p

[ Voor 34% gewijzigd door eniux op 21-03-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30
Vandaag ook bij diverse winkels geweest in Eindhoven, de S6 en S6 Edge liggen in ieder geval bij een behoorlijk aantal winkels als demo (Hi, T-Mobile, Samsung Experience, Media Markt). Ik vind het beide erg mooie toestellen, maar de meerprijs voor de Edge vind ik niet gerechtvaardigd voor alleen het gebogen scherm (dat naar mijn idee nog niet echt heel veel toegevoegde functionaliteit heeft). De S6 staat bij mij nu bovenaan het lijstje.

Ik ben echter nog benieuwd naar 2 dingen:
1. De reviews van Tweakers en de buren Hardware.info (met name de accuduur);
2. De verwachte prijsdaling in de maanden na de lancering.

Ik ga de telefoon niet meteen bij lancering kopen. Ik wil eerst eens aankijken hoe de prijzen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 17:47
Ikzelf kan verlengen, ben ook totaal niet te broerd om nog bij te betalen samen met een vrij hoog maand abo'tje maar waarom lees ik toch zo weinig over nog heel even wachten op wat LG gaat doen met de G4.

De M9 kan je (persoonlijke smaak zonder meer) van de lijst schrappen qua interessante concurrent maar de G4 mag je rond eind april verwachten...aankondiging atleast.

Ikzelf heb nu mn abo omgezet naar een simonly die maandelijks opzegbaar is zodat ik mn handen vrij zijn om de s6 tegen de G4 af te wegen als de tijd daar is.

Just my two cents ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 09:10
Hoewel LG tegenwoordig best goede telefoons maakt. Zeg ik na de LG Optimus 2x helaas toch iedere keer nee. Klein detail, de Optimus 2x had ook een afgerond schermrandje :p

Maar heb ik het moment ook een Sim only lopen. Maarja ik probeer het volgende week nog wel een keer :) Enschede loopt meestal een paar dagen achter :p

[ Voor 31% gewijzigd door eniux op 21-03-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Toch vind ik het een belachelijke prijs 699 euro. 100 euro meer dan de S5 tijdens de lancering.
Ook een nadeel dat je geen micro sd kaart meer kan gebruiken. Voor mij een heel groot minpunt aangezien ik nu altijd lekker mijn mini sd uit mn drone of gopro haal en in de telefoon stop.

Verder wel echt een mooi top toestelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Daar zijn weer kaartlezers voor. Kost ook weer geld, maar ja...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:43
T.E schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:00:
Toch vind ik het een belachelijke prijs 699 euro. 100 euro meer dan de S5 tijdens de lancering.
Ook een nadeel dat je geen micro sd kaart meer kan gebruiken. Voor mij een heel groot minpunt aangezien ik nu altijd lekker mijn mini sd uit mn drone of gopro haal en in de telefoon stop.

Verder wel echt een mooi top toestelletje!
Sx toestellen zijn jaar en dag al 699.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
Ik heb de s6 edge en de s6 gisteren gezien bij de MM in Den Haag

De zijkanten van de edge is super super dun voelt een soort van scherp aan.
De bouwkwaliteit is wel super mooi
En t schermpie natuurlijk.

Ik heb eens gekeken hoeveel systemruimte het in beslag neemt en kreeg bijna een hartinfarct daarzo

15.4 gb !!

Natuurlijk gelijk een samsung medewerker op aangesproken en hij haalde een s6 uit zn zak en liet zien dat dit minder was namelijk 6 a 7 gb ( toestel heeft ie een maand geleden al gehad van samsung zelf zoals ie het beweerde )

Ik heb vrijwel bijna alle samsung toestellen gehad. Behalve de s5 heb nu een note 4 in bezit en tja die overstap naar een kleinere tel zal wel moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:12
Ik zei vanaf de aankondiging dat ik een S6 Edge wil, vandaag ga ik naar beide toestellen kijken en ben benieuwd als ik ook echt voor de edge ga..
Nou, voor mij wordt het nu toch zeker de Edge.

Edit:
Heb de S6 wit en S6 edge zwart langs elkaar gehad en vind de edge persoonlijk echt mooier al is 150 euro meer wel iets te veel. Maar de edge bied wel iets nieuws tegenover de S6 die er uitziet zoals de vorige generaties al is die ook zeker mooi.

Het scherm van de Edge zag er wel ietsjes geler uit dan het scherm van de s6 maar het was maar verwaarloosbaar en kan ook aan het demo model liggen.

De rand van de Edge voelt inderdaad iets scherper aan dan de normale s6 maar ia gewoon even wennen denk ik.

Kan niet wachten tot ik de edge in huis heb.

als je als laatste gereageerd heb, wordt het gewaardeerd als je de wijzig knop gebruikt

[ Voor 71% gewijzigd door PaT op 22-03-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:20
Ik heb ze vandaag ook beide in de hand gehad en vond de gewone s6 veel prettiger in de hand liggen. Ook vond ik het scherm van de s6 edge door z'n afgeronde hoeken smaller lijken. Voor mij wordt het de gewone s6 gold is kwestie van persoonlijke voorkeur of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
elaho schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:35:
Ik heb ze vandaag ook beide in de hand gehad en vond de gewone s6 veel prettiger in de hand liggen. Ook vond ik het scherm van de s6 edge door z'n afgeronde hoeken smaller lijken. Voor mij wordt het de gewone s6 gold is kwestie van persoonlijke voorkeur of course.
Scherm is net zo groot, door de afgeronde randen lijkt het inderdaad iets smaller maar je ziet wel gewoon alles wat je op de normale ook ziet.

Ik vind de norme s6 ook wat beter in de hand liggen maar het is gewoon even wennen denk ik, maar bij de edge heb ik wel echt iets nieuws, de normale s6 is weer zoals de s5 enz.. Maar iedereen heeft een eigen keuze haha beide een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:15
De Edge is imho een prachtige telefoon en voelt inderdaad aan de zijkanten wat scherper aan waardoor ik hem niet echt lekker in de hand vind voelen.

Het volgende "probleem" wat ik met de Edge heb ben ik in dit topic nog niet tegengekomen. Doordat het scherm aan beide kanten gebogen is valt het beeld van de webpagina/applicatie etc ook mee met de buiging waardoor ik een soort vissenkom effect kreeg. Sommige delen van het scherm of iconen staan in de buiging waardoor het gehele beeld een beetje vreemd oogt. Vergeet ook niet dat je een telefoon vaak in horizontale stand gebruikt. Mijn ervaring is dat de "normale" S6 (ook een mooi toestel) met een plat scherm in mijn andere hand veel prettiger afleest.

Het gebogen scherm en design van de Edge ziet er erg mooi uit maar doordat het beeld ook meebuigt en ik mij daaraan stoor zal ik in ieder geval niet voor de Edge gaan. Mijn advies, ga eerst eens bij de winkel langs voordat je een keuze maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 21:33
Imho is de Edge overpriced voor de kleine extra's die je krijgt tov de gewone s6.
Mooi toestel is het zeker wel.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Resinman schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:31:
De Edge is imho een prachtige telefoon en voelt inderdaad aan de zijkanten wat scherper aan waardoor ik hem niet echt lekker in de hand vind voelen.

Het volgende "probleem" wat ik met de Edge heb ben ik in dit topic nog niet tegengekomen. Doordat het scherm aan beide kanten gebogen is valt het beeld van de webpagina/applicatie etc ook mee met de buiging waardoor ik een soort vissenkom effect kreeg. Sommige delen van het scherm of iconen staan in de buiging waardoor het gehele beeld een beetje vreemd oogt. Vergeet ook niet dat je een telefoon vaak in horizontale stand gebruikt. Mijn ervaring is dat de "normale" S6 (ook een mooi toestel) met een plat scherm in mijn andere hand veel prettiger afleest.

Het gebogen scherm en design van de Edge ziet er erg mooi uit maar doordat het beeld ook meebuigt en ik mij daaraan stoor zal ik in ieder geval niet voor de Edge gaan. Mijn advies, ga eerst eens bij de winkel langs voordat je een keuze maakt :)
Hmm, ik heb verschillende sites bekeken maar heb hier geen last van gehad. Zal de volgende keer nog eens goed kijken voordat ik ga bestellen.

Had BTW nog een foto gemaakt van de Edge, had ik naar een kennis gestuurd :+

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img538/1411/ovjeOz.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door DM89 op 22-03-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:18

Tammesp

Next is now

Is het niet irritant lezen dat de teksten doorlopen naar de edge rand toe? En er lopen schuine strepen over het scherm, is dat viezigheid of?

Verder prachtige mobiel!

[ Voor 9% gewijzigd door Tammesp op 22-03-2015 20:35 ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat kromme scherm echt 3x niets. Ontzettend irritant dat het beeld van je mobiel afdruipt ;)

Nee mijn pre-order voor de reguliere S6 zal niet worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:44:
Ik vind dat kromme scherm echt 3x niets. Ontzettend irritant dat het beeld van je mobiel afdruipt ;)

Heb je de S6 los gekocht? (Nieuwschierig, ik wil zelf de S6 los kopen)

Ik ga dinsdag naar de MM om het verschil te bekijken, daarna pre-orderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:52:
[...]

Heb je de S6 los gekocht? (Nieuwschierig, ik wil zelf de S6 los kopen)

Ik ga dinsdag naar de MM om het verschil te bekijken, daarna pre-orderen!
Nee ik icm abo (via Coolblue). Probeer in ieder geval een paar foto's te maken als je in de MM bent....kan iedereen meegenieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tammesp schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:35:
Is het niet irritant lezen dat de teksten doorlopen naar de edge rand toe? En er lopen schuine strepen over het scherm, is dat viezigheid of?

Verder prachtige mobiel!
Nope, heb er geen moeite mee. Ieder zijn eigen ervaring natuurlijk maar ik vind het er allemaal goed uitzien alleen zal het even wennen zijn. Een echte toevoeging is het niet maar het is wel mooi gedaan.

De strepen zijn denk ik van de camera (s4) of van het schoonvegen.
dafmay schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:44:

Dat het beeld van je mobiel afdruipt is nogal overdreven :P, het "kromme"is maar minimaal, maar gelukkig zijn er twee varianten van de S6 iedereen blij :) ik moet er ook nog wel even over nadenken en heb de tijd nog gelukkig maar ik denk wel dat ik voor de S6 Edge ga, mocht ik het alsnog niks vinden wat ik niet verwacht kan ik hem nog goed doorverkopen en alsnog een s6 kopen :)

[ Voor 37% gewijzigd door DM89 op 22-03-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Meulendijks89 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:59:
[...]

Nope, heb er geen moeite mee. Ieder zijn eigen ervaring natuurlijk maar ik vind het er allemaal goed uitzien alleen zal het even wennen zijn. Een echte toevoeging is het niet maar het is wel mooi gedaan.

De strepen zijn denk ik van de camera (s4) of van het schoonvegen.
Ah oke, dat is goed om te horen. Ga het dinsdag zelf even inspecteren ;)

De edge moet niet ten koste gaan van de gebruiksgemak vind ik..
dafmay schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:54:
[...]

Nee ik icm abo (via Coolblue). Probeer in ieder geval een paar foto's te maken als je in de MM bent....kan iedereen meegenieten :)
Oke. Zit zelf te kijken waar ik het beste de telefoon los kan kopen. Ik ga denk ik voor Coolbleu altijd wel snelle service...

Foto's zal ik zeker maken, hopelijk is het daar wat rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 09:58
Ik zie dat vele mensen hier praten over het pre-orderen van de Galaxy S6 (Edge).
Is dit puur en alleen omdat jullie het toestel direct vanaf het begin willen hebben, of ook omdat jullie ervan uitgaan dat de prijzen van dit toestel, in tegenstelling tot de prijzen van de Galaxy S5 vorig jaar, niet zo snel zullen dalen?

Ik zit zelf namelijk ook te denken over het kopen van de Galaxy S6 (aangezien mijn HTC One X het op meerdere vlakken begint te begeven) en zou hem dan natuurlijk ook graag vanaf het begin willen hebben, maar ik vind tevens €700,- voor een toestel wel vrij veel geld :+

[ Voor 6% gewijzigd door 4WardNL op 22-03-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4WardNL schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:04:
Ik zie dat vele mensen hier praten over het pre-orderen van de Galaxy S6 (Edge).
Is dit puur en alleen omdat jullie het toestel direct vanaf het begin willen hebben, of ook omdat jullie ervan uitgaan dat de prijzen van dit toestel, in tegenstelling tot de prijzen van de Galaxy S5 vorig jaar, niet zo snel zullen dalen?
In mijn geval het eerste....wil 'm zsm in handen hebben (met name ook omdat ik mijn huidige toestel al heb verkocht)

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 22-03-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf namelijk ook te denken over het kopen van de Galaxy S6 (aangezien mijn HTC One X het op meerdere vlakken begint te begeven) en zou hem dan natuurlijk ook graag vanaf het begin willen hebben, maar ik vind tevens €700,- voor een toestel wel vrij veel geld :+
Vooral omdat ik hem vanaf het begin wil hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89

Omdat ik hem vanaf het begin wil hebben 8)7, Samsung kennende zal de prijs wel zakken, maar hoe dat gaat verlopen kan niemand zeggen denk ik. Ik kan nu al niet wachten haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Ikzelf wil de S6 pre-ordenen omdat ik niet erg tevreden ben over de S5, haperingen in touchwiz word steeds erger. Hopelijk is die heuvel helemaal opgelost in de S6. Verder denk ik dat de prijzen bij de S6 minder hard zullen dalen dan de S5 aangezien Samsung nu al moeilijkheden heeft met de productie en bevoorrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:04
Tammesp schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:09:
[...]

Ikzelf wil de S6 pre-ordenen omdat ik niet erg tevreden ben over de S5, haperingen in touchwiz word steeds erger. Hopelijk is die heuvel helemaal opgelost in de S6. Verder denk ik dat de prijzen bij de S6 minder hard zullen dalen dan de S5 aangezien Samsung nu al moeilijkheden heeft met de productie en bevoorrading.
Ook de wisselkoers zal niet meehelpen. Verwacht om meerdere redenen ook een minder scherpe daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Tr4nnel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:28:
[...]

Ook de wisselkoers zal niet meehelpen. Verwacht om meerdere redenen ook een minder scherpe daling.
Wiselkoers? Daar ben ik niet zo bang voor.... De prijzen in euro's zijn zelfs land afhankelijk en worden bepaald door de importeur (Samsung NL in Nederland).

Maar hoe meer mensen gaan pre-orderen en/of hun exemplaar direct na de lauch gaan halen, hoe langer het duurt voordat de prijzen gaan zakken.

Maar goed, de door Samsung gecommuniceerde prijzen zijn adviesverkoopprijzen, Winkels zullen vast en snel hun eigenprijzen gaan aanhouden....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 18:16

JanAd

Wind’s howling

Na een weekend wachten ga ik vanavond eens een poging wagen in een Belgische Mediamarkt...

Volgens de site zou deze er nu effectief moeten liggen:
http://www.samsung.com/be/galaxys6/
tenzij ze straks de datum weer veranderen zoals vorige week...

Ik vermoed dat ik daarna ook de knoop ga doorhakken en een pre-order plaatsen.
+
Om ook te antwoorden op je vraag. Ik wou eigenlijk voor de m9 gaan en ik had daarvoor al een tijdje geld opzij gezet. Ik heb de m7 en de m8 gehad (mijn vriendin krijgt de m8)... Maar door de tegenvallende m9 (zie gepaste topic) ga ik voor de S6 - en omdat de release hiervan later is als van de m9 bestel ik hem gewoon al (in België pas 17/4)...Het geld is er al en m'n m8 is 'verkocht'. ;) Plus, de gratis draadloze oplader is mooi meegenomen. :+

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Van de week de S6 en Edge eens kunnen vasthouden en proberen (Samsung store in Den Haag) en ik moet zeggen dat ie wel heel erg mooi is. Zo jammer dat het waterdichte eraf is anders zou ik hem 10 april gelijk halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
LordLynx schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:00:
Van de week de S6 en Edge eens kunnen vasthouden en proberen (Samsung store in Den Haag) en ik moet zeggen dat ie wel heel erg mooi is. Zo jammer dat het waterdichte eraf is anders zou ik hem 10 april gelijk halen.....
Ik vind persoonlijk het (spat)waterdichte niet echt een meerwaarde hebben, ik heb al 35+ telefoons gehad en nog nooit is er een kapot gegaan door vochtschade.. maar ieder zijn eigen mening natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Laatst online: 27-07 11:07
Meulendijks89 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:17:
[...]

Ik vind persoonlijk het (spat)waterdichte niet echt een meerwaarde hebben, ik heb al 35+ telefoons gehad en nog nooit is er een kapot gegaan door vochtschade.. maar ieder zijn eigen mening natuurlijk :+
Ik ook niet, ik kom nu vanaf de Xperia Z (die wel waterdicht is), maar heb nooit gebruik gemaakt van deze meerwaarde. Enige wat soms wel lekker was tijdens het regenen en ik was zeiknat en mijn broek ook, dat ik me geen zorgen maakte om mijn mobiel omdat hij toch waterdicht is. Maar zal het niet gaan missen denk ik met de S6.

Snap wel dat de mensen die in de zee ging filmen deze optie zeker gaan missen ;)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:00
Ik heb beide toestellen zaterdag in de hand gehad bij de MM in Eindhoven en met alle negativiteit rondom de M9 vermoed ik toch dat dit em gaat worden. De Edge is wel geinig maar de meerprijs in mijn ogen echt niet waard. Is ook lastig te beoordelen als je em maar enkele minuten in je hand hebt. Dat kan na een paar maanden enorm mee of juist tegen vallen.

Waar ik minder blij mee ben is de keuze voor glas aan de achterkant. Had daar toch liever gewoon plastic gehad, gewoon vanwege de breekbaarheid. Ik zie de toegevoegde waarde van dat glas niet. Het optisch effect ontbreekt, het is duurder en de textuur is gewoon hetzelfde als plastic.

Hij gaat over een maandje of 2 mijn Galaxy Nexus vervangen, zover is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
The Realone schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:01:
Ik heb beide toestellen zaterdag in de hand gehad bij de MM in Eindhoven en met alle negativiteit rondom de M9 vermoed ik toch dat dit em gaat worden. De Edge is wel geinig maar de meerprijs in mijn ogen echt niet waard. Is ook lastig te beoordelen als je em maar enkele minuten in je hand hebt. Dat kan na een paar maanden enorm mee of juist tegen vallen.

Waar ik minder blij mee ben is de keuze voor glas aan de achterkant. Had daar toch liever gewoon plastic gehad, gewoon vanwege de breekbaarheid. Ik zie de toegevoegde waarde van dat glas niet. Het optisch effect ontbreekt, het is duurder en de textuur is gewoon hetzelfde als plastic.

Ik vind glas juist een vooruitgang op plastic, zeker omdat het gorilla glas 4 is. Had nog liever een metalen achterkant gezien maar die krast dan weer een stuk sneller dan gorilla glas 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:01:Waar ik minder blij mee ben is de keuze voor glas aan de achterkant. Had daar toch liever gewoon plastic gehad, gewoon vanwege de breekbaarheid. Ik zie de toegevoegde waarde van dat glas niet. Het optisch effect ontbreekt, het is duurder en de textuur is gewoon hetzelfde als plastic.
Loop sinds het begin met een Nexus 4, met glazen achterkant dus, maar geen centje pijn. Geen kras, barst of andere beschadiging, maar wel een beter gevoel bij het vasthouden en ik vind het er leuker uitzien.
Was het plastic geweest, ook helemaal prima, maar glas werkt evengoed voor mij.
Ik vond de stap van mijn Galaxy Nexus naar de Nexus 4 al groot, jouw stap naar de s6 wordt gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Meulendijks89 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Ik vind glas juist een vooruitgang op plastic, zeker omdat het gorilla glas 4 is. Had nog liever een metalen achterkant gezien maar die krast dan weer een stuk sneller dan gorilla glas 4.
Dat klinkt leuk hoor, Gorilla Glas 4, maar ik zou er niet al te hoge verwachtingen van hebben. Alles kan kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Meulendijks89 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Wat is volgens jou dan het voordeel? Het voelt niet of nauwelijks anders aan, het breekt en krast sneller en krassen zullen ook veel eerder zichtbaar zijn. Daarnaast was een plastic achterkant voor €5 te vervangen mocht er iets mee gebeuren.

Maar misschien moet ik ook gewoon niet zeuren. ;)
Fly-guy schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:08:
Ik vond de stap van mijn Galaxy Nexus naar de Nexus 4 al groot, jouw stap naar de s6 wordt gigantisch.
Dat weet ik wel zeker. Ik ging toen van een X10 naar Gnex. Die stap was groot. Nu 3 jaar later naar de S6. Dan merk je wel ineens waar dat pak geld goed voor is. Ander voordeel is dan mijn baas de eerste €500 betaald en dat eigenlijk ook de reden is dat dit mijn eerste echte high-end toestel wordt die ik vlak na release in mijn bezit krijg. Alle andere jaren was me dat toch altijd teveel geld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:44

Saven

Administrator

En sowieso, is het niet meer plastic dan glas? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Voor de mensen die het toestel hebben gezien; krijg je bij de Edge het gevoel dat je naar een kleiner scherm kijkt? Dat zou voor mij wel een spelbreker kunnen zijn. Ik kijk wel eens films op mijn toestel en dat zou wel een redenen kunnen zijn om voor de reguliere te gaan.

Is het glas van het scherm hetzelfde als de Note 4? Een vriend van me liet gisteren zijn Note 4 echt met het scherm plat naar beneden op steen vallen, vreemd genoeg geen kras of barst te zien. Wel schade aan de metalen rand maar het scherm is nog in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
partyondude schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:11:
[...]

Dat klinkt leuk hoor, Gorilla Glas 4, maar ik zou er niet al te hoge verwachtingen van hebben. Alles kan kapot.
Tuurlijk kan allea kapot, maar het glas wat op de achterkant van de s6 zit is wel vele malen beter dan het glass wat op de achterkant van de xperia z3 zit.

Maar je moet ook voorzichtig omgaan met het toestel als het nou plastic metaal of glas is..
Franco10 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:13:
Voor de mensen die het toestel hebben gezien; krijg je bij de Edge het gevoel dat je naar een kleiner scherm kijkt? Dat zou voor mij wel een spelbreker kunnen zijn. Ik kijk wel eens films op mijn toestel en dat zou wel een redenen kunnen zijn om voor de reguliere te gaan.

Is het glas van het scherm hetzelfde als de Note 4? Een vriend van me liet gisteren zijn Note 4 echt met het scherm plat naar beneden op steen vallen, vreemd genoeg geen kras of barst te zien. Wel schade aan de metalen rand maar het scherm is nog in orde.
Ik vind van niet, het gedeelte wat afloopt is gewoon goed te zien/lezen maar ga even in de winkel kijken iedereen ervaard het anders.

Ja de note 4 heeft gorilla glass 4 en de S6 ook.
The Realone schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:12:
[...]

Wat is volgens jou dan het voordeel? Het voelt niet of nauwelijks anders aan, het breekt en krast sneller en krassen zullen ook veel eerder zichtbaar zijn. Daarnaast was een plastic achterkant voor €5 te vervangen mocht er iets mee gebeuren.

Maar misschien moet ik ook gewoon niet zeuren. ;)

[...]

Dat weet ik wel zeker. Ik ging toen van een X10 naar Gnex. Die stap was groot. Nu 3 jaar later naar de S6. Dan merk je wel ineens waar dat pak geld goed voor is. Ander voordeel is dan mijn baas de eerste €500 betaald en dat eigenlijk ook de reden is dat dit mijn eerste echte high-end toestel wordt die ik vlak na release in mijn bezit krijg. Alle andere jaren was me dat toch altijd teveel geld geweest.
Ik vind het er veel beter uitzien en aanvoelen maar dat is wat ik vind. Het voelt wel het zelfde als plastic van de s4 denk ik maar niet als de s5.

Maar goed Samsung heeft voor glas gekozen en ik vind het geen slechte keus, ik had zelf wel liever een verwijderbare achterkant gezien maar goed kan niet alles willen. Een SD slot vind ik nog belangrijker dan dat maar ook die is er niet dat zijn de 2 minpuntjes voor mij.

[ Voor 68% gewijzigd door PaT op 23-03-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Nogmaals, als je als laatste gereageerd heb, gebruik dan de "wijzig" knop in plaats van er nogmaals een post onder te zetten.

[ Voor 237% gewijzigd door PaT op 23-03-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Meulendijks89 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:13:
Maar je moet ook voorzichtig omgaan met het toestel als het nou plastic metaal of glas is..
In een perfecte wereld doe je dat ook. En het is geen garantie dat je daarmee schade voorkomt. Mijn Gnex is geheel plastic, maar wel van het prettige soort. Net als bij de Nexus 5 van een vriend van me kan dit toch heel wat meer hebben. Ik heb er deukjes in zitten van valpartijen die bij glas gewoon direct het einde zouden betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
The Realone schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:17:
[...]

In een perfecte wereld doe je dat ook. En het is geen garantie dat je daarmee schade voorkomt. Mijn Gnex is geheel plastic, maar wel van het prettige soort. Net als bij de Nexus 5 van een vriend van me kan dit toch heel wat meer hebben. Ik heb er deukjes in zitten van valpartijen die bij glas gewoon direct het einde zouden betekenen.
Dat is ook zo, Gorilla Glass 4 zal niet heel snel krassen maar breken zal het inderdaad wel snel doen bij een goede val. Gelukkig is mij dat nog nooit gebeurd en is een goede (inboedel) verzekering bij de s6 waarschijnlijk geen slechte keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:22
Misschien wel leuk om in cijfers een beeld te krijgen van de kleuren / modellen die men alhier zo besteld heeft. Ik zal de TS vragen of hij het interessant vind hem in de OP op te nemen:

Poll: Welke S6 of S6 Edge heb je besteld?
S6 Zwart (Black Sapphire)
S6 Wit (White Pearl)
S6 Goud (Gold Platinum)
S6 Blauw (Blue Topaz)
S6 Groen (Green Emerald)
S6 Edge Zwart (Black Sapphire)
S6 Edge Wit (White Pearl)
S6 Edge Goud (Gold Platinum)
S6 Edge Blauw (Blue Topaz)
S6 Edge Groen (Green Emerald)
Ik wil geen S6
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=394131&layout=2&sort=prc

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
coyote1980 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:24:
Misschien wel leuk om in cijfers een beeld te krijgen van de kleuren / modellen die men alhier zo besteld heeft. Ik zal de TS vragen of hij het interessant vind hem in de OP op te nemen:

Poll: Welke S6 of S6 Edge heb je besteld?
S6 Zwart (Black Sapphire)
S6 Wit (White Pearl)
S6 Goud (Gold Platinum)
S6 Blauw (Blue Topaz)
S6 Groen (Green Emerald)
S6 Edge Zwart (Black Sapphire)
S6 Edge Wit (White Pearl)
S6 Edge Goud (Gold Platinum)
S6 Edge Blauw (Blue Topaz)
S6 Edge Groen (Green Emerald)
Ik wil geen S6
[afbeelding]
Leuk idee maar de groene en blauwe zijn hier niet leverbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:22
Klopt, dat zijn de valkuilen voor de deelnemers. ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:17:
[...]

Juist mijn Galaxy Nexus is de enige telefoon ooit die schade had door een val. Val van de bank, barst in het glas :D Andere val, grote kras op de achterkant.
Mijn Nexus 4 heeft ergere situaties meegemaakt en beide glazen zijn nog heel, zonder krassen of barsten.

Ik verwacht met de s6 dat als er niets extreems gebeurt, het glas geen probleem moet zijn in het dagelijks leven. Alles kan kapot, maar ook glas heeft grote stappen gemaakt. Al is het vervangen na schade wel duurder (maar dat heb je ook met metaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb voor de S6 Edge Zwart gestemd,tenzij het me vanavond serieus tegenvalt.. Ik zou ook opteren voor de 64GB variant.

Is het al geweten wanneer de groene/blauwe versie uit zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Meulendijks89 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:22:
[...]

Dat is ook zo, Gorilla Glass 4 zal niet heel snel krassen maar breken zal het inderdaad wel snel doen bij een goede val. Gelukkig is mij dat nog nooit gebeurd en is een goede (inboedel) verzekering bij de s6 waarschijnlijk geen slechte keus.
Staat er dan in de algemene voorwaarden van jouw inboedelverzekering dat valschade aan de smartphone gedekt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
partyondude schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Staat er dan in de algemene voorwaarden van jouw inboedelverzekering dat valschade aan de smartphone gedekt wordt?
Ikzelf heb dat nog niet, een vriend van mij wel, had een keer waterschade en een keer glas kapot kreeg een nieuw toestel bij waterschade en scherm mocht hij laten maken en kreeg het bedrag uitgekeerd wat het kost om te laten maken, moet je wel extra erbij pakken als je inboedelverzekering hebt kost een paar euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok, wist niet dat dat tegenwoordig ook mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:25:
Leuk idee maar de groene en blauwe zijn hier niet leverbaar toch?
Nog niet, komen wel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
partyondude schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:39:
Ok, wist niet dat dat tegenwoordig ook mogelijk was.
Jup, wist het eerst ook niet 8)7, en ik maag een dikke telefoon verzekering betalen.
Oke mooi, ik vind de groen ook een mooi kleurtje, maarja ik kan niet wachten dus wordt het voor nu een zwarte of goude :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
Heeft er iemand een idee wanneer dit ongeveer zal zijn? Zijn daar ook geruchten over?
Kon dit niet terugvinden in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Meulendijks89 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:50:
[...]
Jup, wist het eerst ook niet 8)7, en ik maag een dikke telefoon verzekering betalen.
[...]
Een telefoonverzekering staat ook in de top 10 van meest nutteloze verzekeringen van de consumentenbond. Mijn scherm is ook netjes onder de inboedelverzekering vervangen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Koerski schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:07:
Heeft er iemand een idee wanneer dit ongeveer zal zijn? Zijn daar ook geruchten over?
Samsung noemt zelf alleen 'enkele weken later'...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Galaxy S6 bloatware kan verwijderd worden

Het forumlid is in bezit van een testexemplaar van de Galaxy S6 Edge en kwam tot de conclusie dat onder meer S Health, S Voice, OneDrive, OneNote en Skype zijn te verwijderen of te verbergen. Ook is het mogelijk om Google-apps als YouTube en de Play Store te verbergen. Of de Google-apps ook volledig te verwijderen zijn op Europese toestellen is niet duidelijk. Samsung is verplicht om dit in Zuid-Korea wel te doen, na invoering van een relatief nieuwe wet die voorschrijft dat smartphonegebruikers de optie moeten hebben om fabrikanten-apps te verwijderen.
Veel mensen zetten er meteen root op, maar ik denk dat met het nieuwe uiterlijk er ook veel mensen een Samsung zullen kopen die niet per se van het tweaken zijn. Dan is dit (eindelijk!) een goede toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dat sommige bloatware is te verwijderen. Uiteraard kunnen de meeste apps sowieso al worden verborgen / disabled, dat is niet nieuw.

Ik zal mijn S6 eerst non-rooted gebruiken en zien hoe dit bevalt. Kan daarna altijd nog root-en... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
offtopic, dus weg

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 23-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic, dus weg

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 23-03-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Dit topic is voor ervaringen met het toestel, vragen over levertijden en prijzen horen in een eigen levertijden topic

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik was van de week bij de Vodafone winkel in Rotterdam en was zeer verrast en blij met de S6. Foto's maken, is bijna instance, en de camera zelf werd continue scherp gesteld. Ook ben ik blij dat touchwiz verbeterd is. Touchwiz op de s3 vind ik voor geen meter werken, maar op de s6 zag ik wat verbeterpunten.

Zojuist een pre-order geplaatst bij HI voor een Samsung Galaxy S6 (zwart) met een eindeloos pakket. Ik luister in mijn vrije tijd bijna alleen maar Spotify dit was dan ook mijn voornaamste reden dat ik voor eindeloos ben gegaan!

[ Voor 41% gewijzigd door n2theb op 23-03-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:13
n2theb schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:05:
Zojuist een pre-order geplaatst bij HI voor een Samsung Galaxy S6 (zwart) met een eindeloos pakket. Ik luister in mijn vrije tijd bijna alleen maar Spotify dit was dan ook mijn voornaamste reden dat ik voor eindeloos ben gegaan!
[Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Laatst online: 17-09 14:20
Heft er iemand al toevallig plaatjes oid van de s6 active gezien? en dan mn de verhouding met de gewone s6?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
Net ook de knoop doorgehakt en een S6 in preorder.

Heb nu een M7. Was vrijwel zeker dat ik een M9 zou gaan halen. Na de tweakers review vorige week al zeer in twijfel. En na verschillende reviews van de laatste paar dagen met de nieuwe update die de throttling problemen van de M9 heeft verholpen definitief voor de S6 gekozen.

Voor het eerst in mijn leven een samsung galaxy phone. Ben zeer benieuwd. Op papier en obv de verschillende previews zeker een telefoon die een waardige opvolger van mijn M7 gaat worden.

Wat voor mij de doorslag gaf: super camera en beeld. Snelste SoC en een fijne vingerafdruk scanner. Gebruik nu de S5 swipe variant op mijn galaxy tab S. Zeker niet perfect, maar werkt goed genoeg. Zal op de S6 dus alleen maar comfortabeler, sneller en makkelijker zijn om de S6 te unlocken. Een handeling die ik zeker 30x per dag doe

Nu gaat het lange wachten tot 10 april beginnen...

[ Voor 23% gewijzigd door goofer_nieuw op 23-03-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Nou ik heb net ook maar eens de s6 & edge lopen testen.
Ik vind het zeker een leuk ding.
Ik vond de edge helemaal niet slechter in de hand voelen ik vond het alleen moeilijk om de edge functies te activeren. die zijkant verlichting of tijdweergave was mij niet eens gelukt.
ik vind de edge dus niet echt meer waard dus blijf ik op de normale s6

Ik heb het bidden opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Paganstars schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:10:
Heft er iemand al toevallig plaatjes oid van de s6 active gezien?
Uhm nee, want die 'bestaat' niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:28
CLB schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Samsung noemt zelf alleen 'enkele weken later'...
Al lijken ze in BE en DE wel deze direct beschikbaar te krijgen, maar goed die ontvangen ook wel de nieuwe Qi lader cadeau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Paganstars schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:10:
Heft er iemand al toevallig plaatjes oid van de s6 active gezien? en dan mn de verhouding met de gewone s6?
Nog niet,die komt paar maanden later.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha zojuist een backup toestelletje gekocht voor een paar tientjes (in afwachting op de levering van mijn S6)...een Nokia 215. Wat een feest eigenlijk op sommige punten zo'n simpel en lichtgewicht toestel...weet ik weer waar het (voor mij) allemaal mee is begonnen :) Je kunt er verder natuurlijk vrijwel niets mee...bellen en sms-en, dat is het zo'n beetje. Oh ja en een camera...eentje van 0.3 MP :) Standbytijd...ach ongeveer 1 maand. Je lacht je rot! (ps...laat maar komen die S6)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 23-03-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:07:
Mooi dat sommige bloatware is te verwijderen. Uiteraard kunnen de meeste apps sowieso al worden verborgen / disabled, dat is niet nieuw.

Ik zal mijn S6 eerst non-rooted gebruiken en zien hoe dit bevalt. Kan daarna altijd nog root-en... :)
Volgens dit filmpje kun je ze alleen verbergen.

https://youtu.be/bv2ear80bdo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

dogan2010 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:22:

Ik heb eens gekeken hoeveel systemruimte het in beslag neemt en kreeg bijna een hartinfarct daarzo

15.4 gb !!
.
Ik heb in de Mediamarkt in België ook even gekeken... ook 15GB en dat op het 32GB model... :? Dat ding stond al bijna vol.

Er was ook geen Edge te bekijken hier :(

Nuja, ik ben er maar heel even geweest, ik ga morgen of woensdag wel eens op m'n gemak ermee spelen en hopelijk ligt er dan ook een Edge naast :X Wel heel mooie toestellen die S6. De zwarte uitvoering beviel me héél erg, ook het scherm is prachtig. O+

[ Voor 8% gewijzigd door JanAd op 23-03-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
JanAd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:24:
[...]

Ik heb in de Mediamarkt in België ook even gekeken... ook 15GB en dat op het 32GB model... :? Dat ding stond al bijna vol.

Nuja, ik ben er maar heel even geweest, ik ga morgen of woensdag wel eens op m'n gemak ermee spelen en hopelijk ligt er dan ook een Edge naast :X
Heb je ook gekeken wat er allemaal opstaat qua demos en contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
Ik heb het gevraagd de medewerker zei dat ie vol zit met 4k demo filmpies

De retail versie had ie 7 gb in gebruik
32 - 7 = 25 gb voor eigen gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik dacht al zoiets... Maar ik heb amper de tijd gehad om fatsoenlijk te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit al afgelopen vrijdag hier gemeld.

De review van Android Authority geeft duidelijk aan dat er zo'n 6.62GB in gebruik is door het systeem!

dafmay in "[Samsung Galaxy S6] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34

Bob Popcorn

Plop!

Zoals jullie misschien wel weten is er woensdag een evenement bij Tweakers HQ waarbij een select aantal leden (waaronder ik) een exclusieve preview van de Galaxy S6 krijgen. :) Gedurende deze avond kunnen we de Galaxy S6 flink aan de tand voelen, waarbij ik de focus wil leggen op bouwkwaliteit en algehele feel van het toestel. Zijn er nog prangende zaken die jullie willen weten? Ik merk namelijk dat de Tweakers in dit topic wel vragen hebben, maar niet de weg weten te vinden naar het desbetreffende topic.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik wil wel weten of het toestel een val van 2 meter hoog overleeft ;-)
Ben vooral benieuwd naar de accuduur, lag, gallery (of ie snel start en werkt), snelheid van de camera en de wifi / Bluetooth performance. Wifi is bij Samsung nogal eens niet best.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
Voor wie de samsng s6 met de htc M9 wil vergelijken op dit moment

In shopping mall alexandrium in R´dam staan bij de Hi winkel de S6 en de s6 edge on display en effe verder bij de belcompany de HtTC M9 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:19
Bij Belcompany Rotterdam Zuidplein de S6 mogen aanschouwen ; wat een prachtig toestel! Even mee gespeeld en wat een ervaring is dat scherm zeg. Er staan een paar foto's en filmpjes standaard op; wauw! Zoveel detail en inzoom mogelijk. Touchwiz komt (te) kleurrijk over wat mij betreft maar dat is misschien wel aan te passen middels de thema's waar ik later over las.

Ik ben nu in het bezit van een HTC M7 en wilde ook de M9 in real life zien dus liep naar het M9 toestel; zwart scherm. Hmm, misschien uit? Kreeg hem niet aan. Medewerker erbij gehaald die de kabel op de telefoon eronder testte ; laadde gewoon op. Hij zou een melding maken en dat was mijn eerste confrontatie met de M9. Naast het falen van het toestel vond ik de scherper rand ook niet zo prettig in de hand. Ik was al enigszins bevooroordeeld door de matige reviews maar dat was even extra pijnlijk voor de M9. De demo van de S6 heeft mij overtuigd; ik ga naar Samsung _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Kappade op 23-03-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ursamajor schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:47:
Wifi is bij Samsung nogal eens niet best.
Ik vind WiFi bij Samsung S5 juist wel goed. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met alle andere toestellen die er zijn maar als ik kijk naar de toestellen die ik gehad heb dan was het ontvangst altijd net iets beter dan Iphone en Xperia S/Z. De S4 die ik heb gehad was qua wifi ook best goed. Normaal heb ik op de zolder of bij mij of in de tuin heel slecht wifi ontvangst maar met de Galaxy S4/S5 had ik dit probleem niet.

Wat ik wel vaak hoor is dat de Galaxy's geen verbinding krijgen met router of vaak verbinding verliest. Dit heb ik zelf nooit meegemaakt met S5. Ik denk dat dit aan de combinatie router/galaxy ligt want ik heb eens een router vervangen bij iemand en toen was het probleem ook voorbij. (als ik google dan komt dit probleem bij heel veel toestellen voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een uitgebreide review met ook batterij statistieken

https://youtu.be/tcUaDgGvprE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Garret1410 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:20:
[...]

Ik vind WiFi bij Samsung S5 juist wel goed. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met alle andere toestellen die er zijn maar als ik kijk naar de toestellen die ik gehad heb dan was het ontvangst altijd net iets beter dan Iphone en Xperia S/Z. De S4 die ik heb gehad was qua wifi ook best goed. Normaal heb ik op de zolder of bij mij of in de tuin heel slecht wifi ontvangst maar met de Galaxy S4/S5 had ik dit probleem niet.

Wat ik wel vaak hoor is dat de Galaxy's geen verbinding krijgen met router of vaak verbinding verliest. Dit heb ik zelf nooit meegemaakt met S5. Ik denk dat dit aan de combinatie router/galaxy ligt want ik heb eens een router vervangen bij iemand en toen was het probleem ook voorbij. (als ik google dan komt dit probleem bij heel veel toestellen voor)
Bij mij en een collega met een Note 2 valt de verbinding weg, ook op het bedrijfsnetwerk waar niet de minste apparatuur wordt gebruikt. De volle snelheid wordt niet gehaald, terwijl een ipad dat wel doet.
Een aantal tablets waarmee we apps testen verliezen ook regelmatig verbinding, terwijl (helaas ;-) ) de ipads het altijd blijven doen...
Maar gezien de bouwkwaliteit en de prijs hoop ik dat ze nu ook kwaliteits componenten hebben gebruikt :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 11:09
"If u noticed he was on maxed brightness and had the screen on for 40mins in this vid and it went from 69% to 55% therefore loosing 14% in 40mins at max brightness. If u do the math that means he gets around 4hrs 45mins at max brightness and probably around 5 and a half to 6 hrs at 50% brightness. Battery life seems really good :)"

klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:43
jringel77 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:58:
"If u noticed he was on maxed brightness and had the screen on for 40mins in this vid and it went from 69% to 55% therefore loosing 14% in 40mins at max brightness. If u do the math that means he gets around 4hrs 45mins at max brightness and probably around 5 and a half to 6 hrs at 50% brightness. Battery life seems really good :)"

klinkt goed!
Webbrowsen is vaak vrij intensief voor een telefoon. Combineer dat met overwegend witte pagina's en het kan wel hard gaan. Zo zijn gifjes (bewegende smilies) vaak erg intensief om een of andere duistere reden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ursamajor schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:47:
Ik wil wel weten of het toestel een val van 2 meter hoog overleeft ;-)
Ben vooral benieuwd naar de accuduur, lag, gallery (of ie snel start en werkt), snelheid van de camera en de wifi / Bluetooth performance. Wifi is bij Samsung nogal eens niet best.
Ik zag vorige week een vergelijking filmpje en daar deed de S6 niet onder aan de iPhone 6 Plus met het openen van de apps. Zit wel in orde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
jringel77 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:58:

klinkt goed!
Mijn ervaring bij andere Samsung toestellen (met AMOLED) is dat browsen veel energie verbruikt. Als deze cijfers in de praktijk kloppen is dat best goed.

Dan zou je bijvoorbeeld binnen (met lagere brightness) en meer donkere apps veel uit de accu kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Mijn ervaring met vorige Galaxy toestellen is dat de batterij na een jaar niet zo heel geweldig meer is.
Dan kocht ik een nieuwe batterij. Ik maak me daar wel een beetje zorgen om met dit toestel.
Als de batterij te vervangen was, dan had ik hem al besteld denk ik.

Aan de andere kant....misschien komen er wel punten waar je de batterij kan laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:07:
Aan de andere kant....misschien komen er wel punten waar je de batterij kan laten vervangen.
Dat sowieso.
We doen nu alsof de s6 het enige toestel in de wereld is met en niet verwijderbare batterij, maar bijvoorbeeld de HTC one's en natuurlijk de iphones doen het al tijden zo.
En ja, uiteraard zijn er punten waar je je batterij kan laten vervangen, alsmede je scherm repareren en andere dingen kan laten fixen.

Laten we wel wezen, een fixed batterij heeft constructie en design voordelen, plus samsung vindt het helemaal niet erg als de levensduur daardoor slechts de twee jaar haalt. Ze gaan echt niet een "wissel je batterij gratis om" actie opzetten over en jaar, tenzij er een fabricagefout in dat onderdeel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

dogan2010 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:32:
Ik heb het gevraagd de medewerker zei dat ie vol zit met 4k demo filmpies

De retail versie had ie 7 gb in gebruik
32 - 7 = 25 gb voor eigen gebruik
JanAd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:24:
[...]

Nuja, ik ben er maar heel even geweest, ik ga morgen of woensdag wel eens op m'n gemak ermee spelen en hopelijk ligt er dan ook een Edge naast :X Wel heel mooie toestellen die S6. De zwarte uitvoering beviel me héél erg, ook het scherm is prachtig. O+
Standaard geïnstalleerde apps van Samsung, Google en Microsoft op de Galaxy S6 en S6 Edge kunnen door de gebruiker verwijderd of uitgeschakeld worden.
Dat meldt Sammobile dat al een Galaxy S6 in handen heeft.

Samsung heeft er dit jaar voor gekozen veel minder standaardapps mee te leveren. Het installeert vooraf drie Microsoft-apps: Onedrive, Onenote en Skype en nog wat eigen applicaties zoals S Voice en S Health.

Al deze apps kunnen door de gebruiker echter verwijderd worden. Dat was bij voorgaande toestellen niet mogelijk. Gebruikers kunnen zelfs standaard Google-apps, die altijd meegeleverd worden op Android-toestellen, verwijderen.

Touchwiz
Samsung kreeg de afgelopen jaren veel kritiek op zijn eigen softwarelaag Touchwiz. Samsung belooft 80 procent minder pop-ups en 40 procent minder vooraf geïnstalleerde apps. Veel van de apps die wel standaard worden meegeleverd, zijn dus ook nog te verwijderen.

Samsung Nederland laat desgevraagd in een reactie weten het bericht niet te kunnen bevestigen, maar de woordvoering van het bedrijf ontkent de mogelijk ook niet. De Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge liggen vanaf 10 april in de Nederlandse winkels.

Bron: http://www.nu.nl/mobiel/4...alaxy-s6-verwijderen.html

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 17-09 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Het is niet mogelijk om applicaties te verwijderen, alleen om te verbergen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.