Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
dafmay schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:14:
Ik denk dat hij in het algemeen bedoelde...niet aan jou gericht. Uitslag voor Samsung fans positief...en dus voor Canon fans negatief :)
Ah ok :P Point taken O-)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:14:
[...]

Ik denk dat hij in het algemeen bedoelde...niet aan jou gericht. Uitslag voor Samsung fans positief...en dus voor Canon fans negatief :)
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DSLR gebruikers prikken toch door deze "test" heen dus er zal geen Canon gebruiker triest zijn nu :)

Nogmaals jammer dat de S6 geen micro SD slot heeft. Zit je dan, met 4500 mooie foto's op je toestel en je laat hem kletteren. Uiteraard, moet je maar backuppen/uploaden naar de cloud etc. Maar dan nog. Gewoon onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:25:

Nogmaals jammer dat de S6 geen micro SD slot heeft. Zit je dan, met 4500 mooie foto's op je toestel en je laat hem kletteren. Uiteraard, moet je maar backuppen/uploaden naar de cloud etc. Maar dan nog. Gewoon onhandig.
Mee eens. Ik vermoed voor de meeste gebruikers zal het prima werkbaar zijn, als ook voor mijzelf. Maar uitbreidbaar geheugen blijft een prettige optie om te hebben. Samsung gaf als reden op zoveel mogelijk ruimte te willen besparen voor een zo groot mogelijke accu. Tja, dat blijft dan altijd een afweging.

Ik ben benieuwd of en hoe we iets gaan merken van het supersnelle UFS 2.0 geheugen dat Samsung gebruikt voor de S6. Ik gok in dagelijks gebruik waarschijnlijk niet eens merkbaar...maar ben toch benieuwd ;) De tests duiden in ieder geval op een enorme snelheidswinst (op papier).

[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 18-03-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Sja, of even wennen.
Ik hád een sd kaart in m'n Note. Daar stonden wat filmpjes op voor m'n dochter en muziek. Maar nu ik dat kaartje niet meer in m'n toestel heb zitten, mis ik m ook niet zo. Elke avond worden de foto's naar m'n NAS gekopieerd, dus wat dat betreft...

Maarja, ben je een veelgebruiker van films en series, kan ik me wel voorstellen dat dit een enorm gemis is. Misschien een klein wifi opslag apparaat erbij?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Voor mijn iPhone 5S had ik een houten hoesje (Grovemade), iemand enig idee of dit ook gemaakt wordt voor de Galaxy S6 Edge?

Tot nu toe gevonden: http://kerfcase.com/colle...ase-for-samsung-galaxy-s5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Recombu heeft nu ook een uitgebreide video review online gezet van de Galaxy S6, leuk kijkvoer al leren we hier vrijwel niets nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:44

Saven

Administrator

Limit-NL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:33:
Recombu heeft nu ook een uitgebreide video review online gezet van de Galaxy S6, leuk kijkvoer al leren we hier vrijwel niets nieuws!

[video]
Hmm, beetje jammer dat samsung niet echt diep zwart gebruikt in de voor en achterkant voor een "zwarte" telefoon.

Op de video thumbnail lijkt ie trouwens zilver. Ziet er best vet uit eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:04
Saven schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:42:
[...]

Hmm, beetje jammer dat samsung niet echt diep zwart gebruikt in de voor en achterkant voor een "zwarte" telefoon.

Op de video thumbnail lijkt ie trouwens zilver. Ziet er best vet uit eigenlijk :P
euh, dat is ook de zwarte versie niet, maar wel Gold Platinum:)
de zwarte heeft een zwart-blauwe schijn (black sapphire)
Hier zie je review met fotos van dit kleur: https://hi-tech.mail.ru/review/Samsung_GALAXY_S6-rev.html

Zalig kleurtje vind ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:44

Saven

Administrator

Hakki schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:20:
[...]

euh, dat is ook de zwarte versie niet:)
de zwarte heeft een zwart-blauwe schijn (black saphire)
Hier zie je review met fotos van dit kleur: https://hi-tech.mail.ru/review/Samsung_GALAXY_S6-rev.html

Zalig kleurtje vind ik:)
oh lol :P welke kleur is t in t filmpje dan? :') Bruin? Ziet er meer uit als donkergrijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Saven schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:23:
[...]

oh lol :P welke kleur is t in t filmpje dan? :') Bruin? Ziet er meer uit als donkergrijs :P
Gold Platinum
S6 kleurtjes: YouTube: Samsung Galaxy S6 Color Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Franse review, blijft er goed uit zien: http://www.frandroid.com/...ut-est-mieux-et-different

Aangezien de toestellen vanaf vrijdag in de winkels tentoon gesteld worden, hoop ik dat alles dit weekend vrij gegeven wordt door de grote kanalen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Ursamajor schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:49:
[...]

[...]

Maarja, ben je een veelgebruiker van films en series, kan ik me wel voorstellen dat dit een enorm gemis is. Misschien een klein wifi opslag apparaat erbij?
Of je neemt een Meenova (tot 128MB) en hebt geen opslag problemen.
Ik gebruik die ook met m'n Note en N5 en dat gaat perfekt met StickMount van Chainfire :)

[ Voor 11% gewijzigd door catt4u op 18-03-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:26
Ik ben ook van plan om de overstap te maken van een iPhone 6 naar de S6 edge. Het enige wat me nog een klein beetje zorgen baart is dat Android na verloop van tijd altijd wel wat lag vertoont in de UI.

Heb zelf ooit de S3 gehad en als je daar de galerij opent moest je echt een paar seconden wachten voordat er überhaupt tumbnails geladen werd. Nu weet ik niet of dit aan de sd kaart lag of echt aan de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Een S3 is niet hetzelfde als een S6 ;)

Samsung had wel wat problemen met het openen van de gallerij (volgens mij nog tot zelfs de s5?)

Denk ook eerder dat het aan de SD kaart ligt. Maar ik zou wat reviews afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:26
Weet ik, maar het is wel iets wat je bij blijft, en als je dan de overstap maakt naar een smoother OS word de stap groter om terug te gaan naar een OS waar je laatste ervaring laggier is. Maar toch weet ik voor 99% dat de S6 m'n volgende toestel gaat worden. Het design is prachtig, uitstekende camera en scherm, fingerprint lock geoptimaliseerd.

Enige wat ik wel jammer vind is het gebrek aan IP67.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Hakki schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:28:
Franse review, blijft er goed uit zien: http://www.frandroid.com/...ut-est-mieux-et-different

Aangezien de toestellen vanaf vrijdag in de winkels tentoon gesteld worden, hoop ik dat alles dit weekend vrij gegeven wordt door de grote kanalen:)
Ik heb vanmiddag zowel de normale als de edge versie in m'n handen gehad in de Media Markt Den Haag.

Had niet veel tijd maar voelde goed aan en had het niet verwacht maar vind de edge versie mooier dan de normale ook al voegt het weinig toe.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me trouwens af waarom Samsung er niet voor heeft gekozen om het simcard-slot netjes uit te lijnen in het midden. Vind het er nu een beetje raar uitzien...

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/zim652.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Interne componenten, simple as that.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan had het nog steeds symetrisch gemaakt kunnen worden, of de bovenkant ook schuin, nu ziet het er uit als zo een scheve handgeplakte specs-sticker van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:00:
Dan had het nog steeds symetrisch gemaakt kunnen worden, of de bovenkant ook schuin, nu ziet het er uit als zo een scheve handgeplakte specs-sticker van je laptop.
Je zou het aan samsung moeten vragen waarom ze voor dit gekozen hebben. Er is altijd een reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik denk dat de problemen met lag voor gebruikers die van IOS overkomen wel minder zullen zijn. Het toestel is natuurlijk krachtiger maar nog belangrijker; TouchWiz is lichter.

Het is gewoon een andere manier van gebruiken dan een iPhone. Ik vind het fantastisch en wordt claustrofobisch als ik een iPhone in mijn handen heb, je kunt echt geen kant op. Gisteren had ik nog een gesprek met iemand van een reclamebureau; die had natuurlijk zelfs onderbroeken van Apple. Hij klaagde over hoe veel handelingen zijn zoontje moest doen op een Samsung om WiFi aan te zetten. Volgens mij is dat 1 naar beneden swipen en 2 één keer tikken. Als je dat niet door hebt moet je een ander toestel gebruiken.

Ik heb vaak genoeg gehad dat iemand al maanden een Android toestel had (overgestapt van Apple) en klaagde over lag. Als ik dan het toestel bekeek zag ik dat de homescreens vol stonden met widgets (die er in de doos al op zaten) en heel veel andere troep, die hij/zij niet eens gebruikte. Tja als je al die knipperende widgets niet eens ziet tijdens dagelijks gebruik dan heb je misschien niet het juiste OS gekozen.

Voor mensen die echt niet thuis zijn in een (heeel klein) beetje instellingen aanpassen raad ik daarom altijd een iPhone aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 18:16

JanAd

Wind’s howling

Beetje Offtopic... Maar zooo herkenbaar 7(8)7

Een andere vraag, ikzelf werk nu al ruim 10 jaar met HTC's - en dus Sense - is dat een grote aanpassing om naar Touchwiz (light) over te stappen? De basic functies moeten toch allemaal ongeveer hetzelfde zijn zou ik denken. Het is toch enkel de 'shell'/uiterlijk waar de meeste verschillen in zitten of gaat het verder dan dat?

[ Voor 110% gewijzigd door JanAd op 19-03-2015 10:47 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

^^een hele post quoten als je er direct onder reageert hoeft niet hoor...

OT:
Zelf vind ik iOS omslachtig, terwijl ik 2 jaar een 3gs heb gehad.
Qua OS is het maar net wat je ligt en hoe goed je bent met zelf dingen uitzoeken. Ik zou mensen nooit zomaar een iphone aanraden omdat ze mogelijk niet weten hoe iets werkt...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Veelal de schil ja, die stukken kinderlijker, kleurlijker, lelijker is ;)
Is ook allemaal te ondervangen door icon-packs te gebruiken, maar dan blijf je wel met je toggles, notificatiebalken, instellingenmenu's zitten wat gewoonweg Samsung-stijl is. Weet niet in hoeverre die 'thema's' dat ook allemaal ondervangen. Sense kun je nog 'installeren' door allerlei widgets eventueel.

En mocht dat je allemaal toch niet aanstaan is het rooten en andere ROM erop knallen...
Ik denk persoonlijk dat ik maar wat moet wennen en met een icon-pack en andere launcher al ver kom.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat CLB ook al aangeeft. Ik heb jaren met Sense gewerkt en sinds kort pas voor het eerst overgestapt op Touchwiz. Ik had ook sterk mijn bedenkingen. Het was heel even wennen natuurlijk, maar het meeste wijst zichzelf (blijft toch Android). Het is vooral de look&feel, en dat is zeker mbv een 3rd party launcher (bijvoorbeeld Nova launcher) voor een groot deel aan te pakken. Nee, ik mis Sense nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik gebruik nu een tijdje puur Android, moet zeggen dat ik wel wat TW functies mis. Snel bellen vanuit een swipe of de telefoon naar je oor, smart stay, smart alert en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. Ja, het is zwaar maar er zijn heel, heel veel functies. Sommige zijn overbodig sommige zijn echt nuttig.

Op de S5 voelt het snel en licht aan (TW over Lollipop) dus dat moet helemaal een feest worden op de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik gebruik iOS en Android en het is gewoon een kwestie van wennen.Het werkt gewoon anders.

Touchwiz is gewoon wat meer instellingen dus misschien minder overzichtelijk maar in mijn ogen ook functionaliteit. Als je Android gewend bent dan is iOS een beetje behelpen en alles via een omweg en als je iOS gewend bent dan weet je vaak niet waar je het moet zoeken want het lijkt moeilijker dan het is.

iOS draait gewoon soepel ook na een jaar nog. Hoop echt dat de S6 dit ook kan. Het lijkt in iedergeval veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:07
Iets heel eenvouding probeer maar op iOS: een mp3 als ringtone instellen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Of een extern toetsenbord instellen ;-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ursamajor schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:57:
Of een extern toetsenbord instellen ;-)
Da's geen issue (meer) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Net bij de MM in duiven even mee gespeeld.

Bloedsnel, scherm is ongelooflijk mooi, touchwiz ligt nergens, galerij en camera openen echt instant.

Vond wel de normale versie makkelijker vast houden. De Edge heeft hele dunne rand.

En super licht. Ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mregeling2005 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:01:
Net bij de MM in duiven even mee gespeeld.

Bloedsnel, scherm is ongelooflijk mooi, touchwiz ligt nergens, galerij en camera openen echt instant.

Vond wel de normale versie makkelijker vast houden. De Edge heeft hele dunne rand.

En super licht. Ongelooflijk.
Very very nice indeed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Hoe is dat met de randen van de Edge? Voelt dat een beetje natuurlijk met het typen?

Ik kan me niet goed voorstellen hoe dat zich vertaald in filmpjes kijken etc. Krijg je het gevoel dat het scherm kleiner is?

In principe is het scherm van de normale S6 gewoon exact een Edge scherm dat is plat geslagen?

[ Voor 18% gewijzigd door Franco10 op 19-03-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Vond de Edge aan de randen wel spiegelen.

Maar als geheel super ervaring.
Heb een foto kunnen maken en laten sturen naar me mail. Ben nu onderweg dus zal vanavond plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Oh ben zo benieuwd naar de reviews.
Zou graag de S6 of S6 Edge willen kopen alleen zo verschrikkelijk duur.

Maarja. Anders doe je keer gek. Je leeft maar een keer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat spiegelen van de randen van de Edge versie was bij mij al bekend (diverse reviews gaven dit aan) en is voor mij een van de redenen om voor de reguliere versie te hebben gekozen.

Nee, het was voor mij echt een no-brainer...de reguliere S6 all the way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Grudgie schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:16:
Oh ben zo benieuwd naar de reviews.
Zou graag de S6 of S6 Edge willen kopen alleen zo verschrikkelijk duur.

Maarja. Anders doe je keer gek. Je leeft maar een keer. :p
Stel je koopt de Edge voor de huidige prijs, zeg 815 Euro. Je wil er bijv. anderhalf jaar mee doen. Je verkoopt hem na anderhalf jaar voor bijv. 250 Euro. Dan heb je 565 Euro afgeschreven.

In die anderhalf jaar speel je/gebruik je hem bijv. 4 uur per dag (daar kom ik zelf moeiteloos aan), dan is het:

565 Euro / 1.5 jaar / 365 dagen / 4 uur per dag = 25 cent per uur. Da's toch te doen voor mega plezier?

Ken weinig dingen die een kwartje per uur kosten die je evenveel plezier geven. Ergo:just do it! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Nu je het over afschrijving hebt, hoe denken jullie dat dat nu zal gaan? Normaal verliezen Android toestellen sneller waarde dan een iPhone. Maar als je naar de reacties van 'de massa' kijkt zie je dat nu wel heel veel mensen verliefd zijn geworden op de S6 (niet dat dat per definitie iets goeds is). Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan met de afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ja, maar dan moet je ergens in instellingen weer specifiek toegang geven enz... Ik vond toen ik 'm op de iPad van m'n moeder installeerde dus verre van gebruikersvriendelijk.
De app zelf werkte trouwens ook voor geen meter. Crashte of deed hele vreemde dingen.

Zelf zit ik met een Note 2 met wifi problemen, lag in de interface... Vooral de gallerij is vreselijk. Op zich is de processor voor hetgeen ik ermee doe prima, maar ik neig toch ook naar de S6, vanwege alle verbeteringen aan hard- en software.
Hoewel ik me soms afvraag wat ik nou met m'n telefoon doe, blijkt toch altijd dat zo'n ding een enorm verlengstuk van jezelf is. Dus ja, een kwartje per uur gebruiken is dan een schijntje!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 09:10
Franco10 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:31:
Nu je het over afschrijving hebt, hoe denken jullie dat dat nu zal gaan? Normaal verliezen Android toestellen sneller waarde dan een iPhone. Maar als je naar de reacties van 'de massa' kijkt zie je dat nu wel heel veel mensen verliefd zijn geworden op de S6 (niet dat dat per definitie iets goeds is). Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan met de afschrijving.
Ik verwacht dat het iets langzamer zal gaan. Mijn collega's verwachten echter iets anders. (leveren mobiele accessoires voor erg veel toestellen)

[ Voor 62% gewijzigd door eniux op 19-03-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ursamajor schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:33:
[...]
Zelf zit ik met een Note 2 met wifi problemen, lag in de interface... Vooral de gallerij is vreselijk.
Quickpic is op élk Android device een must install, imho dan natuurlijk :) Snel, kan "alles", cloud stuff, etc. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik heb het dan over de lange termijn he, dat het de eerste maanden snel kan gaan geloof ik wel, dat hoop ik stiekem ook 8)7

Ik vraag me meer af hoeveel het waard is na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik heb destijds mijn s2 voor bijna 200 euro verkocht na een jaar aan zwipit ofzo, inleveren bij de media markt. Wat mij opviel is dat de Samsung toestellen over het algemeen een stuk meer waard blijven dan andere Android toestellen.

Dit is echter wel al weer 2 jaar geleden maar je zou eens op zo'n site kunnen kijken hoeveel een s5 daar bijvoorbeeld nu nog waard is.

Mijn s3 was na een jaar ook nog dik 200e waard en na 2 jaar iets van 100. Ik heb toen alleen geen nieuwe telefoon genomen omdat m'n s3 nog voldeed maar begin me nu wel te ergeren aan dit ding dus denk dat ik wel voor de s6 ga, alleen of het een en edge gaat worden of de normale... Dat weet ik nog niet :P

Edge is mooi maar flink duurder en voegt niet heel veel toe imo dus tsja.. Keuzes... Ik wacht in idee geval nog een maandje of 2 voor ik m'n keuze ga maken en de prijzen iets gedaald zullen zijn. :)

Het spiegelen van de Edge vond ik wel meevallen btw, alleen als je er vanaf de zeiknat in kijkt, dat ziet er een beetje vaag uit. Dan lijkt de 'edge' veel feller belicht.
Als ik van de week wat meer tijd heb ga ik nog even wat langer spelen met de beiden toestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Radiance op 19-03-2015 13:21 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe altijd ieder jaar een nieuw toestel aanschaffen en huidige toestel verkopen. Op die manier heb ik a) ieder jaar een nieuwe telefoon :) en b) kan ik voor het huidige toestel nog relatief gezien het beste bedrag vangen.

Voor mij is dat een win-win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Persoonlijk reken ik na een jaar toch op een halvering van de waarde...
Nuja, ik geef mijn toestellen elk jaar door binnen de naaste familie. Ik heb m'n One m7 na een jaartje aan m'n zus gegeven voor haar verjaardag... M'n One m8 gaat gratis naar m'n vriendin.

De financiële kant van het verhaal is voor iedereen anders natuurlijk. Ik volg Grudgie hierboven een beetje, ik gebruik dat toestel elke dag - elk uur - en beroepshalve continue. Dan mag daar gerust een stevig prijskaartje aanhangen. Nadien maak ik er iemand anders gelukkig mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard voor iedereen persoonlijk. Overigens na een jaar gebruik is de verkoopprijs toch wel hoger dan 50% vd aanschafwaarde is mijn ervaring. Ik gok rond 60-70%. En ik heb ook wel eens een telefoon en (ipad mini retina) aan familielid gegeven. Dat blijft leuk om te doen.

Je verlies neem je altijd, en dat neem ik persoonlijk voor lief voor deze hobby...want zo beschouw ik het wel. Ieder jaar een nieuwe telefoon, of sterker nog een nieuwe telefoon iedere paar jaar is helemaal niet nodig. De high-end telefoons die wij tegenwoordig aanschaffen daar kun je zelfs een leven lang mee doen (mits de accu het uithoudt :) ).

Maar goed...lood om oud ijzer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dafmay schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:34:
Overigens na een jaar gebruik is de verkoopprijs toch wel hoger dan 50% vd aanschafwaarde is mijn ervaring. Ik gok rond 60-70%.
Als je nú een Edge koopt voor 815 Euro is de kans ongeveer nul dat je die over een jaar voor 560 Euro (70%) kan verkopen. Imho dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:42:
[...]

Als je nú een Edge koopt voor 815 Euro is de kans ongeveer nul dat je die over een jaar voor 560 Euro (70%) kan verkopen. Imho dan :P
Is en blijft behoorlijk afhankelijk van het toestel en de vraag, maar ik geef je in dit voorbeeld gelijk. Ik denk eerder richting 60% (of zelfs lager, richting 50%). Een toestel van eur 600 daarentegen na 1 jaar verkopen voor eru 360 is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens wat is er aan de hand in het M9 vs S6 topic? Is men bezig met sporen-onderzoek...is de buurt hermetisch afgesloten en is men op jacht naar de daders? :P

Ff een geintje tussendoor, hopelijk mag dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 09:10
omgerekend 'koop' je nu al een edge 32gb voor 688 ofzo. icm een abbonement dus ik verwacht heel eerlijk gezegd zeker wel dat ik over een jaar 400 euro terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
myfixguide.com heeft een guide geplaatst voor de S6.

Samsung Galaxy S6 Teardown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Het is toch uiteindelijk ook een hobby? Ik heb nu een bijna 2 jaar oude S4, doet het nog prima. Als ik een jaar door ga met dit toestel ga ik niet tegen iets aan lopen wat ik wel graag zou willen maar niet zou kunnen met mijn S4.

Alhoewel, voor iemand die bijvoorbeeld van plan is veel foto's te maken is de S6 wel een grote stap voorwaarts (van welk toestel dan ook je overstapt, behalve de Note 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

burgt schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:33:
als je constant je helderheid op 100% hebt staan brand je ook je ogen uit.

Bij mn S2, S3 en nu S5 heb ik hem meestal rond de 15% staan. heldergenoeg om fijn naar te kijken. Video is het mooist op 50%, Alleen in fel zonlicht hoeft hij even hoger maar dan nog niet op persee op 100%
Ik moet toch met mijn s3 buiten altijd boven de 80% zitten hoor om iets te kunnen zien, en bij volledige zon zie ik dan nog niets. ben blij dat het nieuwe scherm dan veller is. maar ik hoop ook dacht de helderheid ook net zo laag is als de andere toestellen want dan brand ik me ogen niet als ik net wakker ben (4 uur sochtends)
ik vind de edge nog teveel in de kinderschoenen staan om dit uit te willen proberen. na het lezen van een paar reacties over een 'groene rand' ben ik er eigenlijk nog wel meer afstand er van willen nemen.

Ik heb het bidden opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Dat houd ik ook in mijn achterhoofd inderdaad. Maar ik ga toch niet voor de zomer een keuze maken dus zal eerst anderen als proefkonijn laten functioneren :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Is 32 gb opslag genoeg voor normaal gebruik?
Ik maak wel veel foto's, maar verder gewoon what's app, twitter en wat notitite apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Teletekst schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:07:
Is 32 gb opslag genoeg voor normaal gebruik?
Ik maak wel veel foto's, maar verder gewoon what's app, twitter en wat notitite apps.
Kijk je toch gewoon even nu op je mobiel? Indien foto's <20GB dan lijkt 32GB mij wel voldoende ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij persoonlijk is 32Gb net te weinig, omdat ik aardig wat muziek op mijn mobiel heb staan. Ik ben voor de 64Gb versie gegaan. Momenteel heb ik zo'n 35Gb vd 64Gb vrij op mijn Note4. Er staan dan maar weinig foto's op (in de cloud).

Nu kan ik mij zeker voorstellen dat het zeer hard kan lopen wanneer je op vakantie bent en veel foto's en (zeker) in 4K video gaat schieten, en dan is een externe usb drive aan te raden (linkje kwam eerder vandaag/gisteren voorbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:17:
[...]

Kijk je toch gewoon even nu op je mobiel? Indien foto's <20GB dan lijkt 32GB mij wel voldoende ja :)
Ik heb nu een tijdelijke mobiel omdat mijn s4 het had begeven.
In de s4 zat een geheugenkaart en ik heb geen idee hoeveel gb aan foto's erop stond. 8)7
Nou ja en nu zit ik met een Nokia 535 waar ik helemaal gek van word, maar daar maak ik geen foto's mee.
Ik ga er maar vanuit dat 32 gb genoeg is. En anders heb ik pech, want dan vind ik de telefoon te duur worden. :)
Muziek heb ik er niet op staan, dus dat scheelt alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Teletekst schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:22:
[...]

In de s4 zat een geheugenkaart en ik heb geen idee hoeveel gb aan foto's erop stond. 8)7
Nou ja en nu zit ik met een Nokia 535 waar ik helemaal gek van word, maar daar maak ik geen foto's mee.
Ik ga er maar vanuit dat 32 gb genoeg is. En anders heb ik pech, want dan vind ik de telefoon te duur worden. :)
Als je filmpjes met hoge resolutie schiet kan het ook hard gaan..
Bij de S4 was nog 9GB gereserveerd aan standaard apps en touchwizz
Dus hou daar ook rekening mee (als het goed is is het nu stuk minder bij de s6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Foto door de S6 gemaakt.
Gewoon alles AUTO.

Meer kon ik er niet doorsturen, want zat steeds een MM medewerker op me lip :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2iuxpir.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En desnoods ff zo, om het een en ander over te pompen :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/20150319153553_resize_resize.jpg
mregeling2005 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:34:
Foto door de S6 gemaakt.
Gewoon alles AUTO.
Erg mooi! Zowel toestel als wel foto d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 19-03-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:09
[...]

Foto's schiet ik altijd op SD, makkelijk te backuppen of te wisselen en bij een dood toestel niks kwijt... Ik weet ook niet of ik wel van 5,7 >>> 5,1" wil gaan. Misschien wacht ik wel op de Note5 waar zeker weten genoeg ruimte voor een SD-kaart zal moeten zijn. :P Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat die er niet inzit. Komt het ook door het gerommel van Google met het schrijven naar SD-kaartjes? Daar zit sinds KitKat ook wat wrevel in bij veel apps.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Laatst online: 09:28
mregeling2005 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:34:
Foto door de S6 gemaakt.
Gewoon alles AUTO.

Meer kon ik er niet doorsturen, want zat steeds een MM medewerker op me lip :)

[afbeelding]
Thx, Foto is echt erg scherp.
Ik mijn abonnement verlengen, maar 50 euro in de maand is echt teveel van het goede.
Misschien dat ik hem los koop, niet de edge versie.
Heb nu s4 die lp draait werkt gewoon erg soepel allemaal, maar de verleiding voor een nieuw toestel is wel erg groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Fuck it! Ik koop denk ik gewoon de Edge. :P

Dan verkoop ik mijn HTC One M8 voor 300/350 ofzo.. moet ik zelf rond de 500 bij betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Heb een s2 van mijn werk. Echter wegens besparingen krijgen we een vodafoon branded 80 euro telefoon. We krijgen daarin tegen wel onbeperkt prive bellen en internetten (fair use). Nu zijn wij natuurlijk vrij om de simkaart in een eigen telefoon te zetten. Dit gaat dus denk ik de s6 of edge worden. Hopelijk zakt de prijs nog komende maand tot een redelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

http://www.samsung.com/be...sim2274_20150320#bekijken

:S
De nieuwe Galaxy S6 is leverbaar vanaf 17 april, maar je kunt de Galaxy S6 vanaf 23 maart wel vast bekijken en bewonderen. Dat kan op 100 locaties in België, dus ook bij jou in de buurt.
Daar stond eerst bekijken vanaf 20/3... Ik wou straks langs de MM rijden :-(

Ze lopen weer achter in België :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
JanAd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:55:
http://www.samsung.com/be...sim2274_20150320#bekijken

:S

[...]

Daar stond eerst bekijken vanaf 20/3... Ik wou straks langs de MM rijden :-(

Ze lopen weer achter in België :N
Ik deze middag 2winkels gedaan, MM en VandenBorre, 2x niks.. site even bekeken en inderdaad, datum stilletjes 3dagen verzet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Vandaag de s6 en s6 edge mogen bekijken. Super snelle toestellen! Stonden ook nog allemaal demo apps op en dergelijke.

Camera start super snel op.
alles loopt snel (geen lag).

Ik zat te twijfelen tussen de s6 en de edge.

Ik heb mijn besluit genomen. De s6 edge is mooi maar hij houd niet lekker vast. Ik vind die rand te scherp.

De s6 it is! Nu nog de kleur oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:52:

Ik heb mijn besluit genomen. De s6 edge is mooi maar hij houd niet lekker vast. Ik vind die rand te scherp.

De s6 it is! Nu nog de kleur oOo
De S6 Edge heeft een scherpe rand en de S6 niet...is het niet juist andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Hi in zoetermeer de s6 gespot! Eerste ervaring was top. Scherm en camera zijn geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:00:
[...]

Je zou het idd haast gaan denken maar de rand van de edge is echt wat scherper, waarschijnlijk omdat ie redelijk klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:23:
[...]

Je zou het idd haast gaan denken maar de rand van de edge is echt wat scherper, waarschijnlijk omdat ie redelijk klein is.
Ok interessant. Ik heb overigens vorige week al de keuze gemaakt voor de reguliere S6. De Edge doet het niet voor mij, ook vanwege de extra reflecties die je krijgt door de kromming van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:00:
[...]

Nee de rand van de edge is super dun. Scherp is mischien een te sterk woord maar hij ligt iig minder lekker in de hand dan de normale s6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:28:
[...]

Ok interessant. Ik heb overigens vorige week al de keuze gemaakt voor de reguliere S6. De Edge doet het niet voor mij, ook vanwege de extra reflecties die je krijgt door de kromming van het scherm.
Ik heb ook voor de reguliere s6 gekozen, vindt dat al een verschijning om trots op te zijn:)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 15:32 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:29:
[...]

Nee de rand van de edge is super dun. Scherp is mischien een te sterk woord maar hij ligt iig minder lekker in de hand dan de normale s6.
Ah begrijp nu wat je bedoeld en kan mij goed voorstellen dat het hanteren van de Edge hierdoor lastiger is en ook minder lekker in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:32:
[...]

Ik heb ook voor de reguliere s6 gekozen, vindt dat al een verschijning om trots op te zijn:)
:) Same here. Ik kan mij overigens niet herinneren wanneer ik zo enthousiast ben geweest in afwachting van een nieuwe telefoon...eigenijk een beetje beschamend :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Wanneer je zelf het laatste bericht in de discussie hebt geplaatst en je wil iets toevoegen maak dan gebruik van de edit knop van je bestaande reactie i.p.v. een nieuwe aan te maken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik weet nu niet wat ik moet denken van de accuduur.... Is het nou slechter/vergelijkbaar/beter dan de s5?

Nu zie ik wel op 8:45 dat hij een schermtijd van 3 uur en 45 minuten heeft, maar hoeveel procent batterij heeft het toestel nog? (wel zie ik 29% in de volgende scene, maar ik weet niet of dat op hetzelfde moment is als de screen-on time van 3 uur en 45 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij in de review van AA nog opviel is dat het systeem totaal 6.62GB in gebruik neemt. Wellicht interessant te weten voor diegenen die nog twijfelen tussen de diverse opslag groottes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Knamix schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:45:
[...]

Ik weet nu niet wat ik moet denken van de accuduur.... Is het nou slechter/vergelijkbaar/beter dan de s5?

Nu zie ik wel op 8:45 dat hij een schermtijd van 3 uur en 45 minuten heeft, maar hoeveel procent batterij heeft het toestel nog? (wel zie ik 29% in de volgende scene, maar ik weet niet of dat op hetzelfde moment is als de screen-on time van 3 uur en 45 minuten)
Nou, in het filmpje kwam naar voren dat hij 12 uur met een acculading kon doen met een dag "normaal" gebruik zonder gebruik te maken van energiebesparing maatregelen.

Euhmmmm, Dat is niet veel als je het mij vraagt. Laat je verbruik met deze tool misschien met de helft verlengen, zo'n 18 uur dus. Dat valt mij wel een beetje tegen.... Ik zou een dag of 2 met normaal gebruik niet erg vinden....

Natuurlijk, je kan draadloos laden, je hebt de mogelijk om snel te laden via USB.... Maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:51:
[...]

Nou, in het filmpje kwam naar voren dat hij 12 uur met een acculading kon doen met een dag "normaal" gebruik zonder gebruik te maken van energiebesparing maatregelen.

Euhmmmm, Dat is niet veel als je het mij vraagt. Laat je verbruik met deze tool misschien met de helft verlengen, zo'n 18 uur dus. Dat valt mij wel een beetje tegen.... Ik zou een dag of 2 met normaal gebruik niet erg vinden....

Natuurlijk, je kan draadloos laden, je hebt de mogelijk om snel te laden via USB.... Maar toch...
Daarom...

Ben nu in het bezit van een iPhone 6 plus en die heb ik puur genomen vanwege zijn accuduur.

Ik wacht nog maar even wat reviews af van de accuduur. Als het vergelijkbaar is met de S5 (ik meen te herinneren dat ik daar wel makkelijk een dag door kwam met mijn gebruik) dan gaat het toch kriebelen om er eentje te nemen.

Edit: Note 4 staat ook nog op mijn lijst maar de swipe to unlock functie zit mij niet erg lekker. Ook maak ik geen gebruik van de S-pen functies :(

Snap nog steeds niet dat Samsung meer voor design kies dan accuduur (maak het nou bijvoorbeeld 8mm dik en het is nog steeds een vrij dun telefoon met een grotere accu)

[ Voor 14% gewijzigd door Knamix op 20-03-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik gebruik die tools dus nooit en kom makkelijk een dag door met een Note 3. Geef mij maar een toestel die wat dikker is, waarbij de camera niet uitsteekt en ruimte heeft voor een stevige accu. Ach, ik kan blijven dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Señor Sjon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:59:
Ik gebruik die tools dus nooit en kom makkelijk een dag door met een Note 3. Geef mij maar een toestel die wat dikker is, waarbij de camera niet uitsteekt en ruimte heeft voor een stevige accu. Ach, ik kan blijven dromen.
Tja, ik heb ook zo iets van, waarom niet iets dikker (zo dik als de camera) en een grotere accu en micro SD slot.... Wil je mij helemaal blij maken, plaats dan een tweede speaker aan de bovenkant van de telefoon ;)

Maar oed, Samsung Zuid-Korea leest hier vast niet mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:02:
[...]

Tja, ik heb ook zo iets van, waarom niet iets dikker (zo dik als de camera) en een grotere accu en micro SD slot.... Wil je mij helemaal blij maken, plaats dan een tweede speaker aan de bovenkant van de telefoon ;)

*weg* niet nodig

Het gaat uiteindelijk altijd om een compromis. Samsung wilde altijd per se een verwisselbare accu, verwisselbare achterkant en de mogelijkheid voor een SD-kaart. Als compromis koos het voor polycarbonaat als hoofdmateriaal, wat ik altijd prima vond, maar heel veel mensen niet. Nu ziet het toestel er fantastisch uit met hoogwaardig materiaal, en is het compromis dat je wat dingen mist.

Trouwens tijdens de One M7? vond je SD niet zo heel belangrijk, je deed toch alles op de cloud, maar dat is nu anders begrijp ik?

Verder wilden ze per se dunner zijn dan de iPhone, het compromis is dan dat de accu kleiner is en de camera meer uit steekt. En zo kun je eindeloos doorgaan.

Uiteindelijk kun je klagen wat je wil, de reviews en op termijn de verkoopcijfers zullen laten zien in hoeverre dat terecht was.

[ Voor 30% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:02:
[...]

Misschien wel, alleen snappen ze geen kloot van die Nederlandse teksten. :+
Franco10 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:07:
[...]

*knip*.

Het gaat uiteindelijk altijd om een compromis. Samsung wilde altijd per se een verwisselbare accu, verwisselbare achterkant en de mogelijkheid voor een SD-kaart. Als compromis koos het voor polycarbonaat als hoofdmateriaal, wat ik altijd prima vond, maar heel veel mensen niet. Nu ziet het toestel er fantastisch uit met hoogwaardig materiaal, en is het compromis dat je wat dingen mist.

Trouwens tijdens de One M7? vond je SD niet zo heel belangrijk, je deed toch alles op de cloud, maar dat is nu anders begrijp ik?

Verder wilden ze per se dunner zijn dan de iPhone, het compromis is dan dat de accu kleiner is en de camera meer uit steekt. En zo kun je eindeloos doorgaan.

Uiteindelijk kun je klagen wat je wil, de reviews en op termijn de verkoopcijfers zullen laten zien in hoeverre dat terecht was.
Ik had nooit moeite met het polycarbonaat van de S2. Alleen bij de S3, Note 2 en S4 maakten ze er een soort hoogglans glibberig ding van, de S5 een hansaplast en de Note 3/4 een faux leren boekje. Dat ziet er dan redelijk cheap uit. Maar het was wel onverwoestbaar in tegenstelling tot de vele iPhones 4(s) die ik heb gezien met gebroken achterkantjes. Als ik de teardown bekijk, dan is het glas eigenlijk eerder een vloek. Het is dikker dan het polycarbonaat. Dus kleinere accu. Het is breekbaar, dus niet meer een verwisselbare accu. Ik had graag gezien dat men eens naar een voldoende grote accu ging voor 2 dagen heavy use. Maak het toestel 2 mm dikker en de camera valt mooi weg, je accu kan groter en je kan wellicht een klepje van het glas maken. Dan is een keer glas kapot ook niet erg, die kan je dan vervangen. Wat gebeurt er eigenlijk met de viewcovers? Die gebruikten de verwisselbare achterkant om geplaatst te kunnen worden.

Ik vind het juist innovatie als ze de accu verwisselbaar hadden kunnen houden en de SD kaart erin. Nu heb je weer een Apple prijsschema waar je per verdubbeling de hoofdprijs betaalt. Ook het metalen randje vind ik er teveel op lijken.

Van de USP's is eigenlijk alleen het AMOLED scherm nog over. Hoe langer ik erover denk, hoe groter de kans is dat ik deze laat gaan en een halfjaar op mijn handen ga zitten voor de Note 5 (of ik koop deze toch en dan de Note 5, ook niet ondenkbaar. :+)

[ Voor 0% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Franco10 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:07:
[...]

*weg* niet nodig

Nee hoor, maar het is duidelijk dat de apps steeds groter worden, Alleen Sygic neemt al bijna 5GB in, en dan heb ik het nog niet over "standaard apps" kijk bijvoorbeeld naar Facebook, hoeveel is deze app wel niet gegroeit in de afgelopen twee jaar.

Tijden veranderen dus, meer is qua opslag in de huidige tijd altijd beter.
Dit vindt ik persoonlijk een waardeloos argument, waarom zou je dunner willen dan een iPhone? Apple zal direct als argument aanvoeren dat de accu-duur van haar toestellen beter is dus het dunner maken alleen maar een dingetje is wat ten koste van de functionaliteit gaat.
Klagen? Ik klaag niet, ik ben kritisch.... En reviews of verkoopcijfers hebben natuurlijk helemaal nul komma nul met mijn persoonlijke mening te maken.
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:18:
[...]

Lol, dat zou zomaar eens kunnen. Tweakers heeft natuurlijk de afgelopen week wel naam gemaakt in de Smartphone wereld! ;)
[...]

Ik had nooit moeite met het polycarbonaat van de S2. Alleen bij de S3, Note 2 en S4 maakten ze er een soort hoogglans glibberig ding van, de S5 een hansaplast en de Note 3/4 een faux leren boekje. Dat ziet er dan redelijk cheap uit. Maar het was wel onverwoestbaar in tegenstelling tot de vele iPhones 4(s) die ik heb gezien met gebroken achterkantjes. Als ik de teardown bekijk, dan is het glas eigenlijk eerder een vloek. Het is dikker dan het polycarbonaat. Dus kleinere accu. Het is breekbaar, dus niet meer een verwisselbare accu. Ik had graag gezien dat men eens naar een voldoende grote accu ging voor 2 dagen heavy use. Maak het toestel 2 mm dikker en de camera valt mooi weg, je accu kan groter en je kan wellicht een klepje van het glas maken. Dan is een keer glas kapot ook niet erg, die kan je dan vervangen. Wat gebeurt er eigenlijk met de viewcovers? Die gebruikten de verwisselbare achterkant om geplaatst te kunnen worden.

Ik vind het juist innovatie als ze de accu verwisselbaar hadden kunnen houden en de SD kaart erin. Nu heb je weer een Apple prijsschema waar je per verdubbeling de hoofdprijs betaalt. Ook het metalen randje vind ik er teveel op lijken.

Van de USP's is eigenlijk alleen het AMOLED scherm nog over. Hoe langer ik erover denk, hoe groter de kans is dat ik deze laat gaan en een halfjaar op mijn handen ga zitten voor de Note 5 (of ik koop deze toch en dan de Note 5, ook niet ondenkbaar. :+)
Naar mijn mening stip je hier terecht een aantal punten aan. Ik zit zelf ook nog behoorlijk op de wip, nu een toestel kopen (Samsung, HTC) maar ook de nog aan te kondigen Sony Xperia Z4 lijkt een mooi ding te worden. Martiaal als de Samsung S6, maar dan met SD-Slot en 20Mpix camera + IOS
Ook hoop ik snel nieuws te lezen over de opvolger van de Note 4, het liefst met stereo speakers.

Betreffende AMOLED, maar ik zie hier in een Note 3 de Android notificatie blak in het scherm zitten. Natuurlijk de Note 3 is al bijna 2 jaar oud, de techniek wordt steeds beter, maar toch.

[ Voor 27% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:18:
[...]

[...]

Enerzijds kunen sommige merken er niet eens een (Q)HD scherm of fatsoenlijke camera in knallen, dat is om te huilen. Anderzijds is het voor een goed merk gewoon een compromis. Voor mij mogen ze er ook een echt toetsenbord in duwen, maar dat zal ook niet meer gebeuren helaas. Heb een tijdje een Note 2 gebruikt, zonder enige vorm van tweaken met alles gewoon standaard was die accu niet leeg te krijgen, 2 dagen met hevig gebruik was normaal. Maar dat compromis zie je dan terug in het uiterlijk.

De iPhone 6 vind ik bijvoorbeeld echt een mooi ding om te zien, maar van alle mensen die ik er mee zie lopen heeft echt maximaal 1 op de 20 dat ding 'naakt' in de hand. De rest heeft er een hoesje om heen waardoor je eigenlijk (buiten de kennis dat je een mooi toestel hebt) er helemaal niets aan hebt. Van mij mocht het dus gewoon weer van polycarbonaat zijn.

De S4-M7-Z3 discussie heb jij ook wel meegekregen. Toen was het totaal niet erg dat er in de M7 geen SD-kaart ingedrukt kon worden, en nu is het een ramp. Mijn punt is dat zolang een toestel niet kan vlliegen en je kan teleporteren naar een ander land met een accu die een jaar mee gaat. *weg* Probeer het nou eens wat minder persoonlijk te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die S4-M7-Z discussie heb ik levendig meegemaakt, want toen kon ik ook verlengen. Heb toen uiteindelijk voor de S4 gekozen, juist voor de flexibiliteit met de accu en SD kaart en het Amoledscherm. Dat dat toestel spontaan uit je handen kon glippen kwam pas later boven. Maar de M7 viel toen af vanwege de onscreen toetsen, geen SD-kaart en het kleinere scherm. De Z had dan een glazen achterkant met een soort screenprotector erop geplakt en een kijkhoek van niks. Die achterkant kraste als een malle, waardoor je telefoon erg snel lelijk werd.

Nu heb ik bij de S6 wel vertrouwen in de krasvastheid van de achterkant, maar het is voor mij nog steeds nutteloos extra gewicht. Even een golden oldie (werd van de week gekicked):
Afbeeldingslocatie: http://images.intomobile.com/wp-content/uploads/2009/06/5mpe72.jpg
Oftewel
- RVS
- anti-slip
- verwijderbaar
Waarom niet gewoon een optie om glas of RVS te kiezen?! Liever heb ik die stootrand ook in RVS i.p.v. het zachte aluminium. Ik kan blijven dromen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb vandaag in Breda even de Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge mogen aanschouwen, nadat ik van de week de pre-order voor de One M9 heb geannuleerd. Ikzelf heb nu de pre-order voor de S6 64GB voltooid. Na de Galaxy S3 was ik wel een beetje uitgekeken op Samsung. Ik vind persoonlijk nog steeds dat ze teveel bloatware meeleveren zoals S Health etc. Maar wat een gelikt toestel is die Edge... hij ziet er op de foto's al gaaf uit, maar in het echt is tie echt heel netjes en strak afgewerkt. Jammer van z'n veel hogere prijs...

Galaxy S6 is ook leuk hoor :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Steeffoon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:49:
Heb vandaag in Breda even de Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge mogen aanschouwen, nadat ik van de week de pre-order voor de One M9 heb geannuleerd. Ikzelf heb nu de pre-order voor de S6 64GB voltooid. Na de Galaxy S3 was ik wel een beetje uitgekeken op Samsung. Ik vind persoonlijk nog steeds dat ze teveel bloatware meeleveren zoals S Health etc. Maar wat een gelikt toestel is die Edge... hij ziet er op de foto's al gaaf uit, maar in het echt is tie echt heel netjes en strak afgewerkt. Jammer van z'n veel hogere prijs...

Galaxy S6 is ook leuk hoor :)
Hoe vond je hem vasthouden t.o.v de s6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de personen die de S6 live hebben gezien / vastgehouden...

Heeft de S6 nog zo'n wave-patroon bij het boven en ondergedeelte of is het egaal wit/zwart. Ik ben met name benieuwd naar de witte S6...

In de vele video's en op plaatjes lijkt het egaal te zijn...klopt dat?

Dank voor de input.

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 20-03-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:03:

Heeft de S6 nog zo'n wave-patroon bij het boven en ondergedeelte of is het egaal wit/zwart. Ik ben met name benieuwd naar de witte S6...

Dank voor de input.
Het is een beetje hetzelfde als de achterkant van de xperia Z3. De s6 was zwart bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:07:
[...]

Het is een beetje hetzelfde als de achterkant van de xperia Z3. De s6 was zwart bij mij.
En hoe is dat? (heb zelf geen ervaring met de Z3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:03:

In de vele video's en op plaatjes lijkt het egaal te zijn...klopt dat?

Dank voor de input.
zwart is egaal zwart maar kan ook blauwig ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:09:
[...]

En hoe is dat? (heb zelf geen ervaring met de Z3)
Egaal en glimmend, maar de metallic look die ze op veel video's lieten zien viel mij niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank...blij te horen dat het egaal is en niet semi-transparent met golf/lijn patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Als ik de S6 wireless wil opladen, betekent dit dan dat het hoesje er altijd eerst vanaf moet ? Of kun je hem opladen met een hoes / case erom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

BoXie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:23:
Als ik de S6 wireless wil opladen, betekent dit dan dat het hoesje er altijd eerst vanaf moet ? Of kun je hem opladen met een hoes / case erom ?
Als het geen metalen hoesje is, of een heel dik hoesje is moet het volgens mij geen probleem zijn..

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.