Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:44

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Meo / pt telecom. Maar heb ook berichten gezien van Vodafone / zon en cabo visão gebruikers. Het is op last van de rechter gebeurd nadat sport tv een lijst van streamingsites heeft aangeboden. Beetje zoals in NL met brein is gegaan. Gelukkig is het alleen een simpele dns blokkade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Hallo,

Kan iemand mij helpen?
Ik heb een raspberry pi B die draait op raspbmc.
Sinds ik afgelopen vrijdag een poging heb gedaan om er pulsar op te krijgen, rebooten de Pi zich elke minuut.
Heb pulsar eraf gegooid maar hij reboot nog steeds elke minuut.
Het gekke is ook dat m'n CPU gebruik onder instellingen 100% is, en m'n pi reboot telkens als m'n memmory gebruik op 53% is.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of kan ik het beste nieuwe software erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Fresh install doen zou ik zeggen.

Op Xbian werkt pulsar hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Geen Raspbmc gebruiken is ook een tip..
is heel compleet, maar ook enorm bulky en bloated.. OpenElec voldoet voor mij en mijn omgeving in 99% van de gevallen.
Tenzij je met dingen als nzbget etc wil gaan werken.. Dan raad ik je eerder Xbian aan

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 12:51
Ik draai nu Genesis addon op xbmc (openelec) en mijn raspberry pi b model.
Enkel het laden in de menu's in deze app gaat zo traag. Bij elk nieuw item openklikken moet ik weer zo'n 15 seconden wachten. Als ik over ga naar de nieuwe raspberry pi 2 zou dit dan sneller gaan of heeft hier de snelheid niets mee te maken en ligt er gewoon vertraging in de addon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
frye schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:56:
Ik draai nu Genesis addon op xbmc (openelec) en mijn raspberry pi b model.
Enkel het laden in de menu's in deze app gaat zo traag. Bij elk nieuw item openklikken moet ik weer zo'n 15 seconden wachten. Als ik over ga naar de nieuwe raspberry pi 2 zou dit dan sneller gaan of heeft hier de snelheid niets mee te maken en ligt er gewoon vertraging in de addon zelf?
Addons zijn een stuk sneller op de Pi 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 12:51
Dan ga ik eens een nieuwe bestellen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Momenteel heb ik mijn woonkamer een Raspberry PI (b-model) met een externe USB disk aangekoppeld waar alle films + series op staan. Ik ben van plan om voor de zolder een nieuwe Raspberry aan te schaffen.

Ik ben benieuwd of het een beetje zal performanen als ik op de nieuwe Raspberry gebruik ga maken van de USB disk, via SMB, die beneden is aangekoppeld. Of kan ik het beter op een andere manier inrichten? Het zou ook mooi zijn als ik de library's in sync kan houden met elkaar. Is daar wat voor te verzinnen in de opzet die ik momenteel in gedachten heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Vannacht kernal panic :( En mijn externe HDD is complete leeg?

Iemand enige tips om hoe ik de oorzaak kan vinden? Mijn voeding van 2A zou goed moeten zijn..

Raspberry Pi 2 met Xbian

[ Voor 8% gewijzigd door jerkitout op 16-02-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de kernel panic uitvoer opgeslagen?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Jackazz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:01:
Momenteel heb ik mijn woonkamer een Raspberry PI (b-model) met een externe USB disk aangekoppeld waar alle films + series op staan. Ik ben van plan om voor de zolder een nieuwe Raspberry aan te schaffen.

Ik ben benieuwd of het een beetje zal performanen als ik op de nieuwe Raspberry gebruik ga maken van de USB disk, via SMB, die beneden is aangekoppeld. Of kan ik het beter op een andere manier inrichten? Het zou ook mooi zijn als ik de library's in sync kan houden met elkaar. Is daar wat voor te verzinnen in de opzet die ik momenteel in gedachten heb?
Op zich zal het wel lopen via dat smb.. Maar verwacht geen hoge doorvoersnelheden. Mogelijk dat het met de 2 wel beter loopt.. Geen ervaring daarmee.

Shared Library kan je op 2 manieren doen.
1. MySQL (prettigst omdat ie ook pauze en resume voortgang bijhoudt)
2. Trakt, die synct iig je watched statussen zodat je overal relatief in sync bent.

MySQL kan op de Pi draaien, maar ook hier... Performance issues gegarandeerd. zeker als je er ook vanaf gaat afspelen.

Beter (mits budget het toelaat) is een synology (oid) nas neerzetten die alles regelt. Data/MySQL/Downloads etc..
Dan hoeft de Pi zich alleen nog maar druk te maken om het afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Thnx voor je reactie! Ik had zelf al een beetje ingeschat daar ik waarschijnlijk bij een NAS uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
CurlyMo schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:57:
Heb je de kernel panic uitvoer opgeslagen?
Mijn 8GB SD kaart zit helemaal vol, duidelijk heb ik iets mis geconfigureerd, ik neem aan dat dit de oorzaak is.

Maar hoe los ik dit op? Ik kan niks in xbian doen, en als ik de sd kaart in mijn macbook zet, zie ik alleen een partitie 'xbianboot', dat ±50MB is.

Ik kan wel wat basic commands doen in xbian, zolang het geen logs schrijft |:(

[ Voor 8% gewijzigd door jerkitout op 16-02-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even "rescue" in de cmdline.txt zetten. Dan kom je in een rescue shell van XBian en kan je het een en ander debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Jackazz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:19:
Thnx voor je reactie! Ik had zelf al een beetje ingeschat daar ik waarschijnlijk bij een NAS uit zou komen.
Je kunt ook Plex overwegen; Plex media server software op je NAS en RasPlex op de Pi's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Als ik een usb hdd aan de rpi heb hangen kom ik aan max 2MB/s, hang ik die HDD aan mijn router (USB 2.0), dan zit ik aan 15MB/s. Met een wired 100Mbit netwerk verbinding mag je blij zijn met 6MB/s

Ik zou gewoon een NAS kopen of indien mogelijk aan je router hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
CurlyMo schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:23:
Even "rescue" in de cmdline.txt zetten. Dan kom je in een rescue shell van XBian en kan je het een en ander debuggen.
Bedankt voor het tip, echt een stomme fout van mij, maar zo leer ik dus linux..

Ik dacht /media/usb0 mijn extern HDD was, maar dat is dus de SD kaart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

RoRoo schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:56:
Geen Raspbmc gebruiken is ook een tip..
is heel compleet, maar ook enorm bulky en bloated.. OpenElec voldoet voor mij en mijn omgeving in 99% van de gevallen.
Tenzij je met dingen als nzbget etc wil gaan werken.. Dan raad ik je eerder Xbian aan
Hmmm, op de Pi1 heb ik met veel plezier juist Raspbmc gedraaid. OpenELEC werkte daar echt voor geen meter op (en ik draai OE in de woonkamer al sinds versie weinig op de HTPC, ben er vrij bekend mee) en Raspbmc voelde een stuk meer streamlined en lightweight aan, meer specifiek gebouwd voor de Pi. Nu ik wat meer resources op de Pi2 heb staat daar nu juist ook OE op.

Edit: Voor Raspbmc draaide ik van dezelfde kerel ook Crystalbuntu op een aTV met CrystalHD ombouw; dat was ook een fraai lightweight systeem voor z'n tijd. Ook daar was OE niet vooruit te branden.

[ Voor 12% gewijzigd door Acolyte57 op 16-02-2015 13:02 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Acolyte57 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:55:
[...]

Hmmm, op de Pi1 heb ik met veel plezier juist Raspbmc gedraaid. OpenELEC werkte daar echt voor geen meter op (en ik draai OE in de woonkamer al sinds versie weinig op de HTPC, ben er vrij bekend mee) en Raspbmc voelde een stuk meer streamlined en lightweight aan, meer specifiek gebouwd voor de Pi. Nu ik wat meer resources op de Pi2 heb staat daar nu juist ook OE op.

Edit: Voor Raspbmc draaide ik van dezelfde kerel ook Crystalbuntu op een aTV met CrystalHD ombouw; dat was ook een fraai lightweight systeem voor z'n tijd. Ook daar was OE niet vooruit te branden.
Op de RPi1 draai ik ook al tijden met plezier Raspbmc. Enige problemen die ik heb gehad is niet meer willen afspelen, bij een reboot bleek er dan altijd een update klaar te staan. Wel storend omdat je dan verplicht bent om die uit te voeren. En na upgrade naar OSMC was ik mijn zorgvuldig samengestelde look & feel kwijt.

Al met al: meer dan tevreden met Raspbmc.

Voor mijn Pi2's heb ik nu gekozen voor xbian. En tot op heden nog niet teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Zou iemand eens een YT filmpje willen posten met Openelec op de RP2?
Ben eens benieuwd naar de snelheid van het afspelen, interface met mooiere/zwaardere skins en navigatie tijdens het afspelen.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Nindustries schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:56:
Zou iemand eens een YT filmpje willen posten met Openelec op de RP2?
Ben eens benieuwd naar de snelheid van het afspelen, interface met mooiere/zwaardere skins en navigatie tijdens het afspelen.
YouTube: openelec raspberry pi 2

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Weet iemand toevallig of je via Noobs direct in Openelec kan booten (in het geval dat OE enige geïnstalleerde OS is) of krijg je no matter what een keuzemenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Bedankt voor de reacties gek genoeg doet m'n raspberry pi het weer goed zonder opnieuw de software te hoeven installeren.

Zal er wel over denken om een overstap te maken openlec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik zie trouwens in kodi staan dat ik 511MB geeugen heb, maar de pi2 heeft toch 1GB? weet iemand hoe dit kan? Ook staat de snelheid op 600mhz

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sowieso gaat een deel van die 1Gb naar de GPU.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

En de snelheid wordt dynamisch geswitched, dus bij idle zal ie weinig doen. Al weet ik niet of die teller bij Info wel oploopt als de proc wordt opgepompt.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikCornelissen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:52:
[...]

Ervaar jij nu problemen met corruptie? Of draait het allemaal stabiel?
Poging gewaagd met OpenElec 5.03 op USB. In algehele staat van fysieke malaise door een hardnekkige verkoudheid dus helemaal helder was ik niet :( :( :( . Ik krijg het niet aangeslingerd. Blijft na opstarten hangen op mount errors, vervolgens fsck en mount /dev/sda1 /storage gedraaid maar vervolgens een kernel panic.
Heb deze instructie nauwgezet gevolgd: http://www.htpcbeginner.com/install-openelec-on-usb-stick-raspberry-pi/.
Ga nu de images via winformater op zowel de sd card als de usb zetten, echter dat is wel een vreemde instructie aangezien de opelelec image slechts 256 MB groot is. Ofwel, met een een 16GB sd card en 16GB USB stick ietwat overkill. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Bij mij werkte dat beter nadat ik de UUID van de ext4 partitie oo m'n usb stick gebruikte ipv /dev/sda1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Paar dagen geleden m'n pi2 binnen gekregen gister maar eens voorzien van OpenElec op een 4GB MicroSDHC classe 2 kaartje van Scandisk.

Buiten wat problemen met wifi remote werkt het allemaal perfect, HDMI cec blijkt zelf te werken vanaf de tv naar de PI 2 met een versterker er tussen.

Ik zit nu alleen te kijken of ik m'n logitech harmony erop werkend krijgt, iemand enige tips over wat voor IR Ontvanger ik moet nemen ?

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Nvm, lijkt te werken nu 😊

[ Voor 92% gewijzigd door Vecodo op 16-02-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

sopsop schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:14:
[...]

Op de RPi1 draai ik ook al tijden met plezier Raspbmc. Enige problemen die ik heb gehad is niet meer willen afspelen, bij een reboot bleek er dan altijd een update klaar te staan. Wel storend omdat je dan verplicht bent om die uit te voeren. En na upgrade naar OSMC was ik mijn zorgvuldig samengestelde look & feel kwijt.

Al met al: meer dan tevreden met Raspbmc.

Voor mijn Pi2's heb ik nu gekozen voor xbian. En tot op heden nog niet teleurgesteld.
Toch bijzonder om te lezen.. Heb diverse malen geprobeerd om RaspBMC te gebruiken, maar werkte nooit lekker.. OE out of the box super.

Bij de een werkt het goed en de ander nada.

Laatst nog voor een maatje een Pi met USB hdd.

non stop vastlopers en ellende met USB hdd aangesloten.. afgekoppeld en toen liep het wel, maar elke dag crashte de omgeving en een reboot..
tijdens een kort bezoekje snel een IMG van OE erop gekwakt en die is nu al de hele maand niet gecrasht.. met hdd..

Maar bij jou en in jouw ervaring dus wel goed.. Blijkt toch dat een een grote combinatie van factoren ellende kunnen en zullen geven
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:14
Vecodo schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:50:
Iemand toevallig een goede tutorial om de library via MySQL op mijn synology te laten lopen?
Komt een 2de Raspberry bij en dan is het bijhouden wat er precies gezien is en tot wanneer wel erg fijn.

Heb paar tutorials gevolgd maar werkt niet lekker (spreken elkaar ook tegen)..
Ik heb het stappenplan van de Kodi wiki gevolgd. Heb weliswaar een QNAP, maar dat zal weinig uitmaken.
Liep tegen het probleem aan dat de database niet werd aangemaakt bij het opstarten van kodi op de Pi.
Heb de user kodi uitgebreidere rechten gegeven (grant all op localhost, 127.0.0.1, NAS en 192.168.1.*) en heb kodi opgestart vanaf een windowsPC (na aanpassen van advancedsetting.xml uiteraard).

Toen werkte het, weet nu alleen niet welke aanpassing er toe heeft geleid dat het werkt. Dat ga ik volgende keer uitzoeken O-)

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
doerakje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:11:
[...]

Ik heb het stappenplan van de Kodi wiki gevolgd. Heb weliswaar een QNAP, maar dat zal weinig uitmaken.
Liep tegen het probleem aan dat de database niet werd aangemaakt bij het opstarten van kodi op de Pi.
Heb de user kodi uitgebreidere rechten gegeven (grant all op localhost, 127.0.0.1, NAS en 192.168.1.*) en heb kodi opgestart vanaf een windowsPC (na aanpassen van advancedsetting.xml uiteraard).

Toen werkte het, weet nu alleen niet welke aanpassing er toe heeft geleid dat het werkt. Dat ga ik volgende keer uitzoeken O-)
Gelukt via kodi op Windows systeem. Mysql database is gevuld. Ga nu kijken hoe de xml bestanden op de raspberry te krijgen. Hopelijk werkt dat goed zodat de 2de raspberry er kan komen.

Dan alleen nog kijken hoe eenmaal per dag de library te updaten (liefst zonder dat een device aanstaan. Als ik nu de raspberry aanzet duurt dat zo lang 😕)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vecodo schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:29:
[...]

Gelukt via kodi op Windows systeem. Mysql database is gevuld. Ga nu kijken hoe de xml bestanden op de raspberry te krijgen. Hopelijk werkt dat goed zodat de 2de raspberry er kan komen.

Dan alleen nog kijken hoe eenmaal per dag de library te updaten (liefst zonder dat een device aanstaan. Als ik nu de raspberry aanzet duurt dat zo lang 😕)
Als je Xbian hebt is het het makkelijkst is om met de windows verkenner naar \\XBIAN\xbian-kodi\userdata te gaan en daar je advancedconfig.xml en sources.xml neer te plempen. \\XBIAN uiteraard vervangen door de naam van je eigen RPi.
Ik weet niet zeker of OpenElec een samba-share heeft met userdata, maar anders kan je dat doen met WinSCP. Zoek daarmee de userdata op en kopieer de xml bestanden er heen. Herstart xbmc/kodi en hij zou het moeten herkennen. Daarna moet je misschien nog in xbmc instellen welke bronnen de mappen in je sources bevatten, maar daarna moet het goed gaan.

ter info, mijn advancedconfig.xml ziet er als volgt uit:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<advancedsettings>
  <network>
    <cachemembuffersize>20971520</cachemembuffersize>
    <readbufferfactor>4.0</readbufferfactor>
  </network>
  <samba>
    <clienttimeout>10</clienttimeout>
  </samba>
  <fullscreen>true</fullscreen>
  <videodatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>192.168.1.4</host>
    <port>3306</port>
    <user>MySQL username</user>
    <pass>MySQL pass</pass>
  </videodatabase> 
  <musicdatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>192.168.1.4</host>
    <port>3306</port>
    <user>MySQL username</user>
    <pass>MySQL pass</pass>
  </musicdatabase>
  <videolibrary>
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
  </videolibrary>
   <lookandfeel>
     <webserver>true</webserver>
   </lookandfeel>
</advancedsettings>

en sources.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<sources>
    <programs>
        <default pathversion="1"></default>
    </programs>
    <video>
        <source>
            <name>Films Synology</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/video/Films/</path>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/video/Cabaret/</path>
            <allowsharing>true</allowsharing>
        </source>
        <source>
            <name>Series Synology</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/video/Series/</path>
        </source>
        <source>
            <name>Muziekvideo Synology</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/video/Videoclips/</path>
        </source>
    </video>
    <music>
        <default pathversion="1">Muziek</default>
        <source>
            <name>Muziek</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/music/</path>
        </source>
    </music>
    <files>
        <source>
            <name>video</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/video/</path>
        </source>
        <source>
            <name>music</name>
            <path pathversion="1">nfs://192.168.1.4/volume1/music/</path>
        </source>
    </files>
</sources>

Ik draai een Windows PC en Raspberry Pi met xbian, en dat werkt prima samen. Ik bedacht me laatst dat Windows standaard geen NFS ondersteunt (toch?), maar ook als ik onder windows de library ververst herkent hij nieuwe afleveringen dus ik neem aan dat het goed gaat. Ik laat de addon XBMC library auto-update eens in de vier uur kijken naar nieuwe inhoud.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 16-02-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Ook gelukt! Via SSH connectie gemaakt en nieuwe advancedsettings.xml aangemaakt. Gaat alleen maar om video database dus heel spannend was het niet om de tekst over te schrijven.

Restart van de Raspberry met Kodi en hij heeft meteen de juiste database en pauze/hervat functie werkt dus ook.

Nu maar de 2de raspberry gaan bestellen ;) Kan dit oude model naar de slaapkamer haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:15:
Bij mij werkte dat beter nadat ik de UUID van de ext4 partitie oo m'n usb stick gebruikte ipv /dev/sda1
Heb het inmiddels aan de praat >:) . Heb het als volgt gedaan:
1. Image OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.img via Win32DiskImager naar zowel de SD card (16GB) als de USB stick (32GB) geschreven.
2. De partitie op de USB stick gewijzigd in NTFS en de volledige beschikbare ruimte aan die partitie toegekend met MiniTool Partition Wizard.
3. Op de SD card de cmdline.txt aangepast in boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh
4. HDMI, USB kabel, SD card en USB stick in de Raspberry B2 en opstarten. Geheel krijgt stroom via USB kabel van de TV. CEC werkt prima.

Verschil OpenElec vs Xbian is minimaal. OpenElec start wat sneller op. De tijd zal uitwijzen of OpenElec net zo stabiel is als Xbian O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb trouwens allemaal SMB shares naar mijn NAS vanaf de Pi. Ik zie hier veel mensen met NFS shares. wat is daar het voordeel van? gaat het indexen van nieuwe films sneller? Is er door de snellere pi2 nog wel een voordeel t.o.v. SMB shares? Dit omdat alles nu al zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

SMB heb je wat meer overhead door het protocol.
NFS is wat schoner, biedt gewoon "dom" je data aan..

Kan je performance schelen bij het afspelen van de wat hogere bitrate files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
RoRoo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:19:
SMB heb je wat meer overhead door het protocol.
NFS is wat schoner, biedt gewoon "dom" je data aan..

Kan je performance schelen bij het afspelen van de wat hogere bitrate files
+ dat NFS rete stabiel is, met SMB heb ik wel eens dat een share niet gezien wordt. Met NFS geen last. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ah mooi dan gaan we dat ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:57:
[...]

Heb het inmiddels aan de praat >:) . Heb het als volgt gedaan:
1. Image OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.img via Win32DiskImager naar zowel de SD card (16GB) als de USB stick (32GB) geschreven.
2. De partitie op de USB stick gewijzigd in NTFS en de volledige beschikbare ruimte aan die partitie toegekend met MiniTool Partition Wizard.
3. Op de SD card de cmdline.txt aangepast in boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh
4. HDMI, USB kabel, SD card en USB stick in de Raspberry B2 en opstarten. Geheel krijgt stroom via USB kabel van de TV. CEC werkt prima.

Verschil OpenElec vs Xbian is minimaal. OpenElec start wat sneller op. De tijd zal uitwijzen of OpenElec net zo stabiel is als Xbian O-) .
OpenElec is het niet voor mij. Wederom instabiel cq kan niet goed tegen uit en weer aan gaan. Blijft dan hangen en reboot nodig. Ondandig voor de kids. Xbian it is. Inmiddels in opstelling dat het opstart van sd en draait op usb key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Doordat ik de software van ditistv one speed ooit van iemand heb gekregen en hij met een 1100mhz oc op me Rpi B meer dan voldoende draait, ben ik er als een van de weinige wel tevreden over (heb weinig referentie materiaal), lekker handig en duidelijk in bediening ook voor de rest van de familie, en ben ik toch wel nieuwsgierig hoe dat zou lopen op een Rpi 2, of moet men daar aanpassingen voor in de image maken om dat draaiende te krijgen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditistv is een custom OpenElec. Volgens mij is dat antwoord genoeg. Wil je perse ditistv gebruiken, dan kan je waarschijnlijk gewoon bij hun aankloppen voor support. Het is immers een commerciële partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vandaag is mijn rPi eindelijk binnengekomen.
Nu wil ik Xbian op het geheugenkaartje zetten met de Xbian installer, maar ik kan geen versie selecteren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3HuSeAQfTvimAghBIq7jwTCI/full.jpg

Sourceforge heeft problemen, misschien heeft het daarmee te maken, nu heb ik de image (van 14 februari) gedownload, maar hoe installeer ik die? :P Kan ik de Xbian installer wijzen op deze lokaal opgeslagen file ofzo? Iemand een suggestie?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 17-02-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:42
Inmiddels ook over van OpenElec naar Xbian, maar ik heb een probleempje en ik hoop dat jullie dat herkennen en mogelijk een oplossing hebben. Ik laat mijn Rpi2 aanstaan en ik zet alleen de TV (Panasonic 42GT60 plasma) uit. Als ik dan de TV aan zet en een 24fps serie/film start dan schakelt Kodi niet de TV naar 24Hz. Als ik dan XBian reboot dan werkt het wel weer. De 'advanced' setting voor framerate staat op 'start/stop'. Ik heb dit verschijnsel niet gezien bij OpenElec.

Als ik naar het XBian settings menu ga, dan zie ik in de linker menu balk van de XBian settings allemaal interne 'package' namen ipv alleen de setting labels. En als ik op een item zoals Update klik dan gaat de 'package' naam weg.

Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb sinds kort een Pi2 en wil daarop OpenElec draaien.
Ik heb de image gedownload, SD card geformateerd met SdFormatter en image op de SD-card gezet met Win32Imager.

So far, so good.

Wanneer ik de PI boot dan krijg ik telkens Kernel Panic errors en OpenElec wil niet starten....

Wat doe ik verkeerd want ik snap er werkelijk niks van.

Ik heb trouwens OSMC geprobeerd en dat werkt wel goed....

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Neem aan van wel, maar heb je wel de OpenELEC build voor de Pi 2 gepakt en niet die voor de voorganger?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pipo1000, even volledig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:12
Ik heb precies hetzelfde als 'der_roedie' ik gebruik Win32DiskImager met de laatste .img van openelec 5.0.3. Krijg die rainbow, dat je undervoltage bent.

Laders geprobeerd:
1200 mA LG Nexus 5
2100 mA Voltcraft
2100 mA van One Plus One

Microsd:
Transcend 8GB class10 SDHC
Kingston 4GB class4 SDHC
Kingston 2GB

Kabel die bij voltcraft werd mee geleverd geprobeerd en van mijn lg nexus 5, blijf het probleem houden

De build voor Raspberry Pi 2 OpenElec 5.0.3
Heb net XBIAN geprobeerd en die werkt zonder problemen.

[ Voor 23% gewijzigd door tintilla op 17-02-2015 22:33 . Reden: meer info ]

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Vandaag ook een Rpi2 ontvangen. Gebruik em in combinatie met de lader van m'n LG G2(2000 mAh). Geeft verder geen problemen met OpenElec 5.0.3, welke ook met Win32DiskImager op SD is gezet(16GB Transcend class 6)

Moest wel de config aanpassen, aangezien ik geen beeld kreeg via m'n receiver(direct aan TV wel). Werkt nu vlekkeloos en het werkt echt zoveel sneller dan m'n oude Pi.

[ Voor 12% gewijzigd door mad-dog op 17-02-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Andere usb kabel kan ook wonderen verrichten! Sluit deze dus zeker niet vooraf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Laatst online: 27-06-2022
Ja heb uiteraard de juiste build gepakt

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:12
der_roedie schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:23:
Ja heb uiteraard de juiste build gepakt
Ja. Ik heb XBian nu geprobeerd en die werkt zonder problemen.

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hehpoepie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-12-2022
Hoi, ik ben nieuw hier en sinds ruim een week in bezit van een pi2.
Gelukkig geen problemen met geheugenkaarten of voedingen, wel andere problemen.
Images gebruikt van osmc, openelec, xbian.

Probleem: ik kan met kodi via upnp mijn mp3's afspelen maar als ik flac bestanden wil afspelen en ik kijk in die map dan is deze leeg. Ik kan dus geen flac files zien. Ik kan hier via google niets over vinden.

Met xbian kan ik mijn films en mp3's wel zien maar kan ik zelfs die niet afspelen. Melding dat ik in een logfile moet kijken?????

Heeft iemeand enig idee om dit op te lossen en evt een link om snel te kunnen leren waar jullie het soms over hebben. (linux scripts) (xml files) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tintilla schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:56:
[...]

Ja. Ik heb XBian nu geprobeerd en die werkt zonder problemen.
Zelfde ervaring hier. Xbian stabiel, iets langere opstart tijd maar eenmaal binnen geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
hehpoepie schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:04:
Hoi, ik ben nieuw hier en sinds ruim een week in bezit van een pi2.
Gelukkig geen problemen met geheugenkaarten of voedingen, wel andere problemen.
Images gebruikt van osmc, openelec, xbian.

Probleem: ik kan met kodi via upnp mijn mp3's afspelen maar als ik flac bestanden wil afspelen en ik kijk in die map dan is deze leeg. Ik kan dus geen flac files zien. Ik kan hier via google niets over vinden.

Met xbian kan ik mijn films en mp3's wel zien maar kan ik zelfs die niet afspelen. Melding dat ik in een logfile moet kijken?????

Heeft iemeand enig idee om dit op te lossen en evt een link om snel te kunnen leren waar jullie het soms over hebben. (linux scripts) (xml files) etc.
Wat is je overige set-up? Zelf maak ik gebruik van een Xpenology(Synology-port) build met een NFS koppeling naar m'n Rpi2 met OpenELEC en kan vanuit de bestandenlijst gewoon FLAC afspelen

Ook het afspelen vanuit DS Audio naar de OpenELEC DLNA client geeft geen problemen met FLAC

[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 18-02-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hehpoepie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-12-2022
mad-dog schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:23:
[...]

Wat is je overige set-up? Zelf maak ik gebruik van een Xpenology(Synology-port) build met een NFS koppeling naar m'n Rpi2 met OpenELEC en kan vanuit de bestandenlijst gewoon FLAC afspelen

Ook het afspelen vanuit DS Audio naar de OpenELEC DLNA client geeft geen problemen met FLAC
Mijn nas (oude media speler) is een hdx1000/poporn hour met ingebouwde harddisk. Ik gebruik nu de OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3 .image op de pi2. Ik denk dat het probleem is dat ik de flac files in de map niet kan zien met kodi en ze daardoor dus ook niet kan starten. Ik kan de de flac files met de hdx1000 zelf gewoon zien en dus ook afspelen. Het is de bedoeling dat de Pi2 de hdx1000 gaat vervangen. Het afspelen probeer ik vanuit kodi waar een map van de nas is ingesteld via upnp. Dus mp3 (zichtbaar/afspeelbaar) geen probleem, flac niet zichtbaar.
Vermoedelijk heel simpel op te lossen, ik neem aan dat ik geen extra codecs moet installeren hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Ik denk dat de UPNP oplossing van je Popcorn geen ondersteuning biedt voor FLAC. Bij lange niet alle UPNP oplossingen bieden ondersteuning hiervoor. Je kunt dan ook het beste gebruik maken van de filebrowser van Kodi via een SMB share
Codecs zijn verder niet nodig

Zijn er RPi2 bezitters hier die ook om de paar minuten een hickup hebben in het geluid? Probleem doet zich bij mij voor met alle type media(Spotimc, mp3, FLAC). Ook films met DTS passtrough naar m'n receiver doen dit. Beeld zelf blijft soepel doorlopen en receiver verliest z'n DTS signaal niet.

[ Voor 92% gewijzigd door mad-dog op 18-02-2015 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik werk ook met XBian en wat me opvalt is dat wanneer ik naar live hd jazz kijk, bij de overgang naar een nieuw concert het scherm groen en blokkerig is. Stop ik de live video stream en start ik hem weer, doet die het perfect.
Moet ik misschien bij de system video settings wat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Beste medetweakers, ik heb een aantal vragen m.b.t. een RPi en het afspelen van films op onze TV thuis, dacht even aan het openen van een topic, maar denk dat het hier ook moet lukken/kunnen.

Een paar jaar terug heb ik een Externe HDD aangeschaft om films te kunnen kijken via de TV. Snel kwam ik er echter al achter dat de HDD aansluiten op de (Philips) TV geen goed idee was: lang niet alle films werden gevonden, kwaliteit viel tegen en ondertitels waren niet te kiezen.
Maar om nu elke keer mijn kast naar beneden te slepen als ik (een) film(s) wil gaan kijken vind ik ook zo'n gedoe..

Vandaar een aantal vragen, ook omdat ik verder geen ervaring met RPi e.d. heb:
- Is een RPi 2 Model B 1GB krachtig genoeg om:
- Films in FHD (op 55") af te spelen met een grootte van 8GB+ in MKV formaat? (Kleiner download ik niet omdat de kwaliteit van de video dan te hard achteruit gaat door de compressie).
- Gaat dit dan zonderen haperen en met een redelijke hoeveelheid FPS?
- Kan ik hier 'gewoon' mijn HDD op aansluiten als ik films wil kijken beneden en hem anders weer meenemen naar boven ofzo?

- Waar moet ik rekening mee houden qua kosten?
- RPi Model 2 kost zo'n €37,-
- Zijn er mensen die goede ervaringen met kastjes hebben?
- HDMI kabel heb ik nog, kabel voor stroom is nodig, wat zijn de ervaringen via USB en smartphone kabels??
- Is WiFi/ethernet vereist als ik alleen films kijk via de HDD en het OS van tevoren via USB installeer? (Neem aan van niet).

Andere tips & trucs zijn welkom! Als dit ook gewoon ergens te vinden is dan is een linkje van harte welkom. Ik kon zo een, twee, drie niets vinden.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vickiieee schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:17:
Vandaar een aantal vragen, ook omdat ik verder geen ervaring met RPi e.d. heb:
- Is een RPi 2 Model B 1GB krachtig genoeg om:
- Films in FHD (op 55") af te spelen met een grootte van 8GB+ in MKV formaat? (Kleiner download ik niet omdat de kwaliteit van de video dan te hard achteruit gaat door de compressie).
- Gaat dit dan zonderen haperen en met een redelijke hoeveelheid FPS?
Is allemaal al beantwoord in dit topic en het vorige topic.
- Kan ik hier 'gewoon' mijn HDD op aansluiten als ik films wil kijken beneden en hem anders weer meenemen naar boven ofzo?
Ja
- Waar moet ik rekening mee houden qua kosten?
- RPi Model 2 kost zo'n €37,-
- Zijn er mensen die goede ervaringen met kastjes hebben?
- HDMI kabel heb ik nog, kabel voor stroom is nodig, wat zijn de ervaringen via USB en smartphone kabels??
Daar gaat het grootste gedeelte van dit topic over. Opnieuw even zoeken dus.
- Is WiFi/ethernet vereist als ik alleen films kijk via de HDD en het OS van tevoren via USB installeer? (Neem aan van niet).
Alleen als je fanart, ondertiteling e.d. wil downloaden. Anders niet.
Andere tips & trucs zijn welkom! Als dit ook gewoon ergens te vinden is dan is een linkje van harte welkom. Ik kon zo een, twee, drie niets vinden.
Volgens mij is dat meer luiigheid dan onkunde :O

In dit topic simpelweg zoeken op "mkv" en "full hd" geeft je al genoeg antwoorden op je eerste vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Ik was net een paar pagina's aan het teruglezen en ik kwam al een heleboel tegen inderdaad, CurlyMo.

Punt is dat ik wel gezocht heb op het gehele forum, maar ik her en der 'losse flodders' tegenkwam om het zo te zeggen. Maar zie nu al het meeste in dit topic staan.
Zal e.e.a. even kopiëren en plakken in een Word bestandje ;). Mocht ik vragen hebben, zal je me zo weer zien verschijnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 18:43
Let wel op dat je een powered USB hub moet aansluiten als je een externe HDD via USB wil aansluiten daar de Pi te weinig stroom leverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Ik zit eraan te denken om mijn huidige raspberry te vervangen voor het nieuwste model.
Op het moment wordt de raspberry mbv een usb kabel gevoed door mijn televisie, maar kan dit ook nog steeds met het nieuwste model?

Ik lees hier veel verhalen dat je een 2A adapter nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theorie: RPi 2 trekt wat meer stroom maar het zou nog wel moeten lukken.
In de praktijk lees je wel een hoop problemen v.w.b. de power supply.
Ik denk dat het een kwestie van proberen wordt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:14
Kunnen jullie me eens adviseren over het volgende.

Heb de volgende opstelling:
  • Pi 2 als NFS-server met debian Wheezy op de SDcard en een 4TB HDD met ext4 aan de USB
  • Pi 2 als client (to do, ik ga xbian uitproberen op de SDcard)
  • Pi B+ als client met openelec op de USB-stick
  • Qnap ts219 met de mysql database
Ik twijfel over de database. Op de qnap draait de database nu prima, maar het kan zuiniger door op de Pi-server een mysqldatabase te draaien. Ik kan echter totaal niet inschatten of dat tot performanceproblemen voor de pi-server gaat leiden. Als dat zo is, dan laat ik 'm op de qnap staan. Als het geen problemen oplevert is op de Pi-server weer net wat zuiniger.

De database zal uiteindelijk zo een 500 films, 20.000 song en 10.000 foto's bevatten.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:39
Ik gebruik hier nog steeds Openelec 5.0.1 op de rpi2 met de 2A adapter van SOS, werkt nog steeds prima. Geen vastlopers en geen corrupte SD kaart.

Zolang het blijft werken ga ik hem niet updaten denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Sinds een paar dagen heb ik het vervelende probleem dat Kodi niet meer detecteert dat er nieuwe afleveringen zijn

http://pastebin.com/sMDiC0L7

Heb de bibliotheek al opgeschoond en tevens alle handmatig gescanned. Hij weigert echter nieuwe afleveringen toe te voegen

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
CurlyMo schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:57:
@pipo1000, even volledig updaten.
@CurlyMo
Heeft helaas niet geholpen, ben volledig bij. De 'package' namen zijn nog zichtbaar, 24hz schakelt soms niet, en met NFS naar mijn Linux server connecten werkt ook niet.

Als ik ergens naar kan kijken dan graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 06-10 23:00
Na de release van de pi2 gelijk besteld en draait nu al een tijdje als een zonnetje openelec! Flinke verbetering ten opzichte van de eerste pi.
Maar.... Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om mijn pi2 die draait op openelec ook te gebruiken als nas. Genoeg how to's te vinden om je pi als nas te gebruiken, maar ik zou de pi graag als nas én als mediacenter (met openelec) willen gebruiken.
Is dit mogelijk?
Is de performance ook nog ok?
En weet iemand misschien een how to om dit te realiseren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Het kan, maar daar is alles mee gezegd. De netwerkperformance blijft een punt, deze is tov de originele RPi niet veranderd. Zeker met het gebruik van SMB zul je echt genoeg moeten nemen met snelheden van rond de 50Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Vandaag op mijn reserve sd ook maar eens XBian gezet. Wil wel eens kijken hoe dit draait ten opzicht van OpenElec op de raspberry pi 2 en om eventueel op de achtergrond nog wat meer zaken te laten draaien.

Nu ben ik al een tijd aan het wachten tijdens de first boot.
Hij blijft na splash screens hangen op:
Starting NFS common utilities: statdmount: error while loading shared libraries: /lib/arm-linux-gnueabihf/libsepol.so.1: cannot read file data: Input/output error
Setting up X socket directories... tmp/.X11-unix /tmp/.ICE-unix. Hier staat nu al een kwartier zeker op. daarna gaat het beeld op zwart en na 10 minuten is er nog verder niets meer gebeurd. Is dit normaal?
De sd is geinstalleerd via dd commando in terminal op OSX (kreeg de installer niet werkend).

Bekende fout? Ik kan er hier op t.net niets over vinden en ook het xbian forum is niet echt een oplossing/andere melding te vinden.

Pibaker gebruikt en het gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 06-10 23:00
mad-dog schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:42:
Het kan, maar daar is alles mee gezegd. De netwerkperformance blijft een punt, deze is tov de originele RPi niet veranderd. Zeker met het gebruik van SMB zul je echt genoeg moeten nemen met snelheden van rond de 50Mbps
Ja ok. Ik heb nu mijn hd aangesloten op mijn tp-link router en daar is de performance ver te zoeken. Daar red ik de 50Mps volgens mij bij lange na niet, dus dan zou het toch interessant zijn dit via de pi te laten lopen.
Is er ergens een tutorial te vinden hoe dit te doen? Of kan ik een tutorial volgen die van een enkele situatie uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Spurlie schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:34:
[...]

Ja ok. Ik heb nu mijn hd aangesloten op mijn tp-link router en daar is de performance ver te zoeken. Daar red ik de 50Mps volgens mij bij lange na niet, dus dan zou het toch interessant zijn dit via de pi te laten lopen.
Is er ergens een tutorial te vinden hoe dit te doen? Of kan ik een tutorial volgen die van een enkele situatie uit gaat?
Volgens mij kun je dat via de menu's instellen, je hdd aansluiten op je pi, toevoegen als source en smb share in settings aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Spurlie schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:34:
[...]

Lees de Wiki van OpenELEC eens door, daar kun je genoeg vinden over het maken van shares. Maar nogmaals, je kunt beter een simpel Atom bakje regelen en daar een NAS van maken met Xpenology oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkII
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 12:54
pipo1000 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:31:
...
Als ik dan de TV aan zet en een 24fps serie/film start dan schakelt Kodi niet de TV naar 24Hz. Als ik dan XBian reboot dan werkt het wel weer.
...
Misschien heeft het hier mee te maken?

Kodi 14.2 Helix beta 1 – Some more fixes:
Fix: Fix video playback on all platform after refresh rate change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 16:07
Gister geprobeerd xbian te installeren op de pi2.
Kreeg het niet aan de praat, dus osmc maar proberen.
Dat was 'starten, lopen'. Echt super simpel en het werkt prima.
Ik vind het scrollen door kodi niet helemaal vloeiend, maar films afspelen gaat perfect.
Wonderbaarlijk genoeg werkte de ab van mijn 4 jaar oude Panasonic ook meteen op de pi!

Echt een super dingetje!

• Marsman83
  • Laatst online: 18:43
De undervolt meldingen zijn nu weg bij mij. Ik heb dit opgelost met een ander usb kabeltje en een y kabel zodat ik beide usb poorten kan gebruiken van mijn tv.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33

MsG

Forumzwerver

Zend OpenELEC eigenlijk standaard een hostname uit bij jullie? Ik heb Ziggo en ik zie in de routeroverzichtpagina geen naam OpenELEC staan, terwijl ik voorheen dacht dat het wel zo was, maar ik heb door wat problemen aan wat bestanden gezeten. kan iemand eens kijken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• mad-dog
  • Nu online
Hier zendt ie wel een naam uit. Bekabeld aangesloten op UPC Horizon modem

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik heb gisteren OpenElec op mijn Samsung 32Gb Evo SDHC gezet en aan een 2A voeding gehangen.

Configureren en dergelijke was geen probleem. Echter bij het kijken van een RTLxl aflevering viel na 10 minuten het beeld spontaan weg? Weer terug het menu ingekomen en resume gedaan en na 2 min beeld weer weg. Kastje gereboot en weer een resume gedaan. Dat werkte tot het einde. Iemand anders al ervaringen met RTLxl?

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:58

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik heb gisteren eens een
code:
1
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
gedaan met mijn Xbian install (XBMC13.2) maar na een reboot blijft hij mooi op 13.2 hangen. Doe ik hier wat fout?

Op mijn Ubuntu 14.04 heb ik geupgrade naar Kodi 14.1 en eindelijk heb ik de SQL database aan de praat gekregen, dus ik zou graag van al mijn apparaten gebruik hiervan gaan maken.

edit: Versie die ik draai is Xbian 20150218-1, dus dat moet goed zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door arie_papa op 19-02-2015 08:59 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:30
Pascal Saul schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:15:
Ik heb gisteren OpenElec op mijn Samsung 32Gb Evo SDHC gezet en aan een 2A voeding gehangen.

Configureren en dergelijke was geen probleem. Echter bij het kijken van een RTLxl aflevering viel na 10 minuten het beeld spontaan weg? Weer terug het menu ingekomen en resume gedaan en na 2 min beeld weer weg. Kastje gereboot en weer een resume gedaan. Dat werkte tot het einde. Iemand anders al ervaringen met RTLxl?
Hier werkt RTLxl prima :) is maar goed ook want anders vloog de Pi door de kamer heen als vrouw lief GTST aan het terugkijken is en hij klapt eruit :P

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:58
Tinusvolkel schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:27:
[...]

Hier werkt RTLxl prima :) is maar goed ook want anders vloog de Pi door de kamer heen als vrouw lief GTST aan het terugkijken is en hij klapt eruit :P
En dan RTLXL vanuit de Kodi addon neem ik aan?

• pipo1000
MarkII schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:47:
[...]

Misschien heeft het hier mee te maken?

Kodi 14.2 Helix beta 1 – Some more fixes:
Fix: Fix video playback on all platform after refresh rate change
Bedankt, helaas ik zit met XBian inmiddels op 14.2 Helix Beta 2, dus dit kan het niet zijn.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:30
Joster schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:27:
[...]

En dan RTLXL vanuit de Kodi addon neem ik aan?
Jup :) op de PI2 met openelec 5.0.3

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Autobuilds van Kodi 15.0 staan vanaf deze week in de devel apt repository van XBian.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10:04:02 T:1961050112  NOTICE: special://profile/ is mapped to: special://masterprofile/
10:04:02 T:1961050112  NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
10:04:02 T:1961050112  NOTICE: Starting Kodi (15.0-ALPHA1 Git:2015-02-18-7bec2f4-dirty). Platform: Linux ARM 32-bit
10:04:02 T:1961050112  NOTICE: Using Release Kodi x32 build (version for Raspberry Pi)
10:04:02 T:1961050112  NOTICE: Kodi compiled Feb 18 2015 by GCC 4.6.3 for Linux ARM 32-bit version 3.2.51 (197171)
10:04:02 T:1961050112  NOTICE: Running on XBian 1.0 (knockout), kernel: Linux ARM 32-bit version 3.18.7+
10:04:02 T:1961050112  NOTICE: FFmpeg statically linked, version: 7bec2f4-kodi-2.5.4-Isengard-alpha
10:04:02 T:1961050112  NOTICE: Host CPU: ARMv7 Processor rev 5 (v7l), 4 cores available
10:04:02 T:1961050112  NOTICE: ARM Features: Neon enabled

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Ik gebruik mijn Pi icm Sickbeard en NZBGet om mijn externe harde schijf van series te voorzien, maar nu zit mijn SD kaart vol. Heeft iemand een idee waar ik kan zien wat deze ruimte in beslag neemt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Filesystem     1K-blocks     Used Available Use% Mounted on
rootfs           7440384  6986588    161908  98% /
/dev/mmcblk0p2   7440384  6986588    161908  98% /
devtmpfs          373780        4    373776   1% /dev
none               76416      440     75976   1% /run
/dev/mmcblk0p2   7440384  6986588    161908  98% /home
/dev/mmcblk0p2   7440384  6986588    161908  98% /lib/modules
/dev/mmcblk0p1     34730    15838     18892  46% /boot
/dev/sda1      976760000 13922060 962837940   2% /media/Elements
/dev/mmcblk0p2   7440384  6986588    161908  98% /xbmc-backup

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:55
Zo, ik ga ook experimenteren met de Rpi 2 als mediacenter.
Het lijkt dat de beste keuze is om hier Kodi op te installeren, maar die komt in 3 smaken:
OpenELEC
Raspbmc
XBian.

Door het hele forum heen kom ik deze namen tegen en het lijkt erop dat de verschillen hiertussen vooral persoonsgebonden zijn.

Is er ergens een matrix waar deze systemen tegen elkaar afgezet worden? of is er geen groot verschil hiertussen?

Mijn eisen zijn: besturing via ipad / iphone / android phone. uitzendinggemist en alle media afspelen vanaf mijn Synology.
Graag hoor ik wat dan de voorkeur moet hebben

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Marcello83 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:46:
Let wel op dat je een powered USB hub moet aansluiten als je een externe HDD via USB wil aansluiten daar de Pi te weinig stroom leverd.
Heb een externe HDD met eigen adapter erbij, ga er dus vanuit dat voeding geen probleem moet worden ;).
Wil dan de RPi 2 1GB bestellen samen met een behuizing en een 2A adapter (bij elkaar €49,95 via SOS solutions).

Iemand trouwens enige ervaring met warmte/hitte van de RPi? Kan me niet voorstellen dat dit een groot probleem wordt, maar is dit iets om op te letten als je hem in een gesloten case stopt? (In combinatie met films van Externe HDD via USB naar RPi naar TV (1080p 8GB+ en hoge bitrate)?).

• Dacuuu
jmderonde schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:31:
Zo, ik ga ook experimenteren met de Rpi 2 als mediacenter.
Het lijkt dat de beste keuze is om hier Kodi op te installeren, maar die komt in 3 smaken:
OpenELEC
Raspbmc
XBian.

Door het hele forum heen kom ik deze namen tegen en het lijkt erop dat de verschillen hiertussen vooral persoonsgebonden zijn.

Is er ergens een matrix waar deze systemen tegen elkaar afgezet worden? of is er geen groot verschil hiertussen?

Mijn eisen zijn: besturing via ipad / iphone / android phone. uitzendinggemist en alle media afspelen vanaf mijn Synology.
Graag hoor ik wat dan de voorkeur moet hebben
Ze werken alle 3 goed. Begin maar eens met XBian, heb horen zeggen dat er iemand van Xbian hier in dit topic zit. :+

Mijn top 2:
1: XBian (is open dus kan je nog eigen programma's naast installeren)
1: OpenELEC ( Gesloten, kan je niet, tot zeer moeilijk eigen programma's installeren)
2: Raspbmc. Tijd Raspbmc gedraaid, maar ben geen fan van OSMC, en het voelt soms wat bloated aan.
@LFA, zie de XBian wiki voor het verwijderen van snapshots. Waarschijnlijk heb je toch iets niet goed ingesteld waardoor er bestanden op je SD kaart terecht komen.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:32

Garyu

WW

Weet er iemand of er een uitzending-gemist add-on te vinden is die geen Nederlands IP-adres vereist? Op Android heb ik een dergelijke app weten te vinden (Gemist!), dus het zou wel moeten kunnen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

@jmderonde, is de beschrijving in de topic start niet voldoende?

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Dacuuu schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:36:
[...]

Ze werken alle 3 goed. Begin maar eens met XBian, heb horen zeggen dat er iemand van Xbian hier in dit topic zit. :+

Mijn top 2:
1: XBian (is open dus kan je nog eigen programma's naast installeren)
1: OpenELEC ( Gesloten, kan je niet, tot zeer moeilijk eigen programma's installeren)
2: Raspbmc. Tijd Raspbmc gedraaid, maar ben geen fan van OSMC, en het voelt soms wat bloated aan.
Even een vraag met betrekking tot OE, aangezien het gesloten is, ik ben van plan om in de toekomst een RPi 2 te kopen en er een HTPC van te maken (zoals hierboven te lezen) en nu wil ik daar dan OE met Kodi opzetten. Een ethernet kabel ga ik niet gebruiken, maar ik heb nog een WiFi dongle (die wel eerst moet installeren geloof ik, maar doet dit zelf), kan dit onder OE? Of wordt dit dan geblokkeerd?

Hier vindt je genoeg informatie over OpenElec en WiFi.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:55
CurlyMo schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:58:
@jmderonde, is de beschrijving in de topic start niet voldoende?
Je heb helemaal gelijk. totaal over het hoofd gezien. 8)7

• Acolyte57

Acolyte57

Het is nog niet zo simpel om een goede 2A voeding voor de Pi2 te vinden, zo blijkt. Ik had last van het regenboog vierkantje bij boot en dacht dat ik dat kon oplossen als ik de voeding (origineel voor m'n PiB) verving door een van de iPad voedingen die ik door huis heb slingeren en een micro-USB kabeltje. Zowel merkloze (wel CE gekeurd) als een Philips en een Velleman geprobeerd.

Maar in plaats van een vierkantje bij boot heb ik met deze units de hele tijd een vierkantje :')

Pagina: 1 ... 9 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]