• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

hier nog een uitgebreide Raspberry Pi 2 review:

http://www.mikronauts.com...erry-pi-2-model-b-review/

RPi2 wordt ook vergeleken met de Banana Pi, en ODROID C1.
Wat mij opvalt is dat de RPi2 niet meer stroom verbruikt wat een USB2 poort kan leveren.
(USB2 poort levert 500mA max aan).
Zoals ik het dan zie: in principe hoeft dus een externe voeding niet nodig als een televisie een USB2 poort over heeft?
Of zie ik het nu verkeerd?

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:14
Ook ik ben een bezitter van de Pi 2. :)
Geïnstalleerd met OpenElec en het werkt allemaal tot nu toe zeer soepel en stabiel.

Weet iemand of het mogelijk is om via HDMI(-CEC) de Raspberry Pi automatisch in- en uit te laten schakelen?
Ik heb namelijk wel een moderne Sony (Bravia W828) TV en kan alles netjes besturen met de afstandbediening van de TV, alleen weet ik niet of de Pi ook aan/uit gezet kan worden via HDMI.

Vooral aanzetten is eigenlijk van belang (uitzetten kan nog altijd via het menu).

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

In mijn vorige openElec had ik als geluidsuitvoer mijn USB geluidskaartje aangewezen, dan werd muziek daarover uitgestuurd en geluid van films en series ging over HDMI. Helemaal goed!

Maar met Kodi op de Pi2 komt er op deze wijze geen geluid meer over HMDI - tenzij ik als geluidsuitvoer HMDI kies, maar dan heb ik weer geen uitvoer over de USB geluidskaart...

(USB geluidskaart is PCM2704 USB DAC USB)

Hoe krijg ik dit voor elkaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sponz op 12-02-2015 09:48 ]

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:14

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Volgens mij moet je XBMC (Kobi geen idee) op Expert zetten, dan krijg je een uitgebreider menu te zien onder Settings > Audio. Daar moet dan een menu-item bijgekomen zijn waar je dual output zou moeten kunnen kiezen.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=192480

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Dat ziet er goed uit. Thx!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat Kodi zijn bibliotheek automatisch update? Ik heb Watchdog en XBMC Library Auto Update al geprobeerd maar deze Add-ons werken niet.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

LFA schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:54:
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat Kodi zijn bibliotheek automatisch update? Ik heb Watchdog en XBMC Library Auto Update al geprobeerd maar deze Add-ons werken niet.
Logs al bekeken waarom niet??

Als je handmatig update doet.. Doet ie het dan wel??
Logs bekeken terwijl je de XBMC LAU handmatig start?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Ik heb nu een een raspberry pi 2 Met openelec Kodi en loop tegen het probleem aan dat als ik netwerk (synology) pad toevoeg dat hij zegt: "Mac discovery failed" en dat hij dan een paar series indexeert en daarna stop. Iemand een idee hoe dit te fixen?

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
baba420 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:43:
[...]

Kan het zijn dat het x265 is ipv x264?
Dacuuu schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 06:55:
[...]

Dat is ook mijn 1e ingeving.
Dat zou goed kunnen. Kan het nu niet nakijken, maar heeft de B+ (of de pi 2) wel de optie om dit soort bestanden af te spelen.

Anders gaat dat nog een probleem worden naarmate x265 aan populariteit gaat winnen. CP en Sonarr kunnen volgens mij dit soort bestanden niet eruit filteren.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

dCY schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:13:
hier nog een uitgebreide Raspberry Pi 2 review:

http://www.mikronauts.com...erry-pi-2-model-b-review/

RPi2 wordt ook vergeleken met de Banana Pi, en ODROID C1.
Wat mij opvalt is dat de RPi2 niet meer stroom verbruikt wat een USB2 poort kan leveren.
(USB2 poort levert 500mA max aan).
Zoals ik het dan zie: in principe hoeft dus een externe voeding niet nodig als een televisie een USB2 poort over heeft?
Theoretisch is dat geen probleem, in de praktijk kunnen op de RPi aangesloten USB-apparaten wel roet in het eten gooien. Je hebt gewoon minimaal 1A nodig. De vraag is dus hoeveel je USB-poort in de TV te bieden heeft.

• Blinky
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
SD5k schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:37:
[...]

Ik heb de RCA versie, maar het configureren werkt praktisch hetzelfde, stelt niet zo veel voor. Ik draai zelf OpenELEC (net naar 5.0.3 geupgrade, de Hifiberry bleef gewoon werken) maar heb het ook al met Xbian gedaan, werkt niet echt anders. Op de site van Hifiberry staat per distro uitgelegd hoe het werkt, moet wel grotendeels via SSH.
Thanks, als mijn 2 B binnen is ga ik daar eens naar kijken (of een andere versterker :P)
Freakster86 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:41:
[...]

[...]

Dat zou goed kunnen. Kan het nu niet nakijken, maar heeft de B+ (of de pi 2) wel de optie om dit soort bestanden af te spelen.

Anders gaat dat nog een probleem worden naarmate x265 aan populariteit gaat winnen. CP en Sonarr kunnen volgens mij dit soort bestanden niet eruit filteren.
Ik heb het een tijdje geleden op een B+ getest en dat ging niet bepaald lekker. Kodi probeert het wel af te spelen, maar het lijkt erop dat de B+ het allemaal niet trekt. Mijn B 2 staat in bestelling dus daar heb ik nog geen ervaring mee. Kodi moet het wel gewoon kunnen, op mijn pc draaide ze namelijk vlekkeloos in Kodi.

Edit:
Je zou in CP/Sonarr x265 en HEVC als ignored words kunnen instellen en x264 als preferred of required. Dat zou vast een hoop schelen. Dit lijstje van Jorgen is ook handig.

[ Voor 8% gewijzigd door Blinky op 12-02-2015 12:49 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
vandaag is de pi 2 te koop bij 1dayfly, maar volgens mij is het niet zo'n hele aantrekkelijke aanbieding.. (tenzij je graag 2 meter utp en 1 meter hdmi erbij nodig hebt) al met al kom je ongeveer op het zelfde uit bij SOS

Strava

Verwijderd

Hallo,

Heb sinds kort ook mijn eerste raspberry PI 2. Succesvol Openelec erop geplaatst, afspelen van USB sticks lukt, maar zou graag streamen via wifi.

Heb op mijn macbook (osx 10.10) een map gedeeld via NFS. Als ik in de terminal via showmount -e dit test zie ik inderdaad de map die wordt geshared over het ganse thuisnetwerk (192.168.1.0, mask 255.255.255.0).

Als ik op de PI echter scan naar NFS mappen vind ik niets. Ik ben via hetzelfde draadloos netwerk verbonden dan de macbook. Zie ik iets over het hoofd?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

gewoon toevoegen als nfs://<ip-adres macbook>

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Ok, dus is normaal dat ze bij zoeken van NFS mappen er niet automatisch opkomt?

• Tylen

Tylen

Weet ik niet. ik tik het altijd gewoon in ;) Is makkelijker.

Verwijderd

Best static IP aan macbook geven dan.

• Tylen

Tylen

Je kan natuurlijk ook dns name doen. Kan je macbook van ip-address veranderen. Tenzij je de pi altijd aan laat staan. Dan kan je een dns cache issue krijgen. Maar waarschijnlijk krijgt je macbook altijd wel hetzelfde ip-address thuis. Ach het is om het even. Ik heb de pi aan een synology hangen middels nfs en die heeft een vast ip.

Verwijderd

Kan ik de nfs op andere manieren nog testen? op een windows pc binnen hetzelfde netwerk?

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:24:
Nee, is niet normaal. Maar als je er handmatig bij kunt komen is het ook prima, natuurlijk.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Mdekoning schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:40:
[...]

Hier het zelfde, na een mail te hebben gestuurd. kreeg ik de reacties dat deze toch wel 2A zou leveren. na hier op te reageren dat ik dit niet geloof en voltage warnings in NOOBS kreeg. en hun voor de keuze stelden goede voeding leveren of geld terug hebben ze me een nieuwe voeding opgestuurd.

Deze krijg ik als het goed is vandaag binnen
Ik kreeg die regenboog ook af en toe te zien terwijl mijn 5V voeding zeker 2.1A kan leveren. De melding verdween overigens toen ik de 1,8 meter lange USB kabel verving door een stevigere versie van nog geen halve meter lang (dus wellicht iets om nog even naar te kijken).

André Huisman (www.new-line.nl)

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

dCY schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:13:
Een van mijn Pi's (de oude, "stroomvreter" versie) zit gewoon op een USB poort van de Sony KDL-40W605 aangesloten. Hij neemt daarbij zo'n 400mA gemiddeld (overgeklokt naar 1GHz/500MHz/500MHz, SD Boot, Netwerk storage en MySQL). Gaat al een paar weken helemaal prima. Overigens zit er geen periferie aangesloten op de Pi (remote gaat via CEC).

André Huisman (www.new-line.nl)

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:24:
Kijk hier maar eens naar, bij mij was dit de oplossing:

http://forum.xbian.org/thread-1083.html
Voor wie zich afvraagt of er een groot verschil zit tussen het compileren van XBMC voor armv6 of armv7 voor het gebruik op de RPi2. Die hebben wij niet gemerkt bij XBian. Er zit geen enkel verschil in CPU gebruik.

Aangezien de XBian RPi 2 kernel alleen op de RPi 2 wordt gebruikt hebben we besloten om deze wel standaard voor de armv7-a te compileren.

[ Voor 24% gewijzigd door CurlyMo op 12-02-2015 18:09 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Is het nog interessant om de pi2 over te clocken? omdat ie al zo snel geworden is en dit ook weer meer stroom (veel issues) gaat vragen van de adapter.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd

baviaan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:06:
[...]

Kijk hier maar eens naar, bij mij was dit de oplossing:

http://forum.xbian.org/thread-1083.html
Bedankt! Als ik inlog in openelec via ssh met osx dan kan ik het volgende commando niet uitvoeren;
mount 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies

Ik krijg de volgende melding:

can't find 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies in /etc/fstab

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Probeer het eens met een 2e locatie waar je het wilt mounten erbij.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:41
@CurlyMo : nog nieuws over onderstaande?
datadevil schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:24:
[...]

code:
1
-rwxrwxrwx 1 xbian xbian 31523 Feb 11 08:45 /home/xbian/.kodi/userdata/guisettings.xml

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:15:
[...]

Bedankt! Als ik inlog in openelec via ssh met osx dan kan ik het volgende commando niet uitvoeren;
mount 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies

Ik krijg de volgende melding:

can't find 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies in /etc/fstab
Zoiets:

192.168.2.2:/Volumes/Data/Movies /mnt/movies nfs rw,defaults,intr 0 0

Verwijderd

/ect/fstab is read only..

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

sudo nano /etc/fstab ?

Verwijderd

In openelec kan dit blijkbaar niet bewerkt worden, is ook leeg.

Verwijderd

Eens dit geprobeerd:

mount -t nfs 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies /storage/nfs -o nolock

maar:

mount: 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies failed, reason given by server: Permission denied
mount: mounting 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies on /storage/nfs failed: Bad file descriptor
@datadevil, nog niet. Binnenkort komen er nieuwe xbmc versies. Kijken of dat wat oplost.

• datadevil
CurlyMo schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:23:
@datadevil, nog niet. Binnenkort komen er nieuwe xbmc versies. Kijken of dat wat oplost.
Het gekke is dat ik het dus met OSMC niet had...

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:01:
Eens dit geprobeerd:

mount -t nfs 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies /storage/nfs -o nolock

maar:

mount: 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies failed, reason given by server: Permission denied
mount: mounting 192.168.1.8:/Users/Dries/Documents/Movies on /storage/nfs failed: Bad file descriptor
Hoort die dubelle punt daar wel?
En zou je misschien niet de NFS settings van je macbook moeten checken want hier vind ik prima een NFS source via de standaard browse functie

Mount werkt gewoon prima op OE

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
woonkamer:~ # mount -t
mount: option requires an argument -- 't'
BusyBox v1.22.1 (2015-02-08 22:17:32 CET) multi-call binary.

Usage: mount [OPTIONS] [-o OPTS] DEVICE NODE

Mount a filesystem. Filesystem autodetection requires /proc.

-a              Mount all filesystems in fstab
        -f              Dry run
        -i              Don't run mount helper
        -v              Verbose
        -r              Read-only mount
        -w              Read-write mount (default)
        -t FSTYPE[,...] Filesystem type(s)
        -O OPT          Mount only filesystems with option OPT (-a only)
-o OPT:
        loop            Ignored (loop devices are autodetected)
        [a]sync         Writes are [a]synchronous
        [no]atime       Disable/enable updates to inode access times
        [no]diratime    Disable/enable atime updates to directories
        [no]relatime    Disable/enable atime updates relative to modification ti                                                                                                     me
        [no]dev         (Dis)allow use of special device files
        [no]exec        (Dis)allow use of executable files
        [no]suid        (Dis)allow set-user-id-root programs
        [r]shared       Convert [recursively] to a shared subtree
        [r]slave        Convert [recursively] to a slave subtree
        [r]private      Convert [recursively] to a private subtree
        [un]bindable    Make mount point [un]able to be bind mounted
        [r]bind         Bind a file or directory [recursively] to another locati                                                                                                     on
        move            Relocate an existing mount point
        remount         Remount a mounted filesystem, changing flags
        ro/rw           Same as -r/-w

There are filesystem-specific -o flags.

Verwijderd

Oke , ik heb op mijn mac in etc/exports gewijzigd zodat iedereen toegang heeft; showmount -e geeft nu dit:

Exports list on localhost:
/users/dries/movies Everyone

Dan het volgende commando op de pi: OpenELEC:~ # mount -t 192.168.1.8/users/dries/movies
Dit blijkt te werken, commando is aanvaard. Maar ik zie nog steeds geen bestanden of nfs map in de interface?

• Freakster86
  • Niet online
Blinky schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:33:
[...]

Ik heb het een tijdje geleden op een B+ getest en dat ging niet bepaald lekker. Kodi probeert het wel af te spelen, maar het lijkt erop dat de B+ het allemaal niet trekt. Mijn B 2 staat in bestelling dus daar heb ik nog geen ervaring mee. Kodi moet het wel gewoon kunnen, op mijn pc draaide ze namelijk vlekkeloos in Kodi.

Edit:
Je zou in CP/Sonarr x265 en HEVC als ignored words kunnen instellen en x264 als preferred of required. Dat zou vast een hoop schelen. Dit lijstje van Jorgen is ook handig.
Dan moet je ook maar hopen dat x265 in de titel/bestandsnaam wordt genoemd. En gezien de enorme compressie t.o.v. x264 lijkt me dat het snel aan populariteit zal gaan winnen. Van ~1,4Gb naar ~180Mb...
Dat zou voor mij ook een probleem oplossen; nas staat bijna vol :P

Ik ben heel benieuwd of de B2 met z'n quadcore het wel aan kan. Dat zou zeker een goede reden zijn om te upgraden.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:19
Ik heb sinds kort ook een Pi en heb daar OpenElec op geinstalleerd. Ik heb nu alleen twee vraagjes waar ik niet uit kom;
Als ik mijn TV aanzet, dan gaat deze naar HDMI van de decoder (zo ingesteld), maar kort daarna gaat die automatisch door naar de HDMI van de Pi (omdat die aanstaat). Dat is niet helemaal de bedoeling. Volgens mij ligt het aan de CEC opties, maar als ik wel gebruik maak van de Pi/Kodi wil ik wel de afstandsbediening van de tv kunnen gebruiken. Is het mogelijk om, zodra ik de tv aanzet, HDMI niet te laten verspringen?

2e vraag: op sommige tv's kan ik vanaf de youtube app op mijn telefoon (android) de filmpjes doorsturen naar de tv. Is dit ook mogelijk (dus vanuit de standaard app)?
Voor wie wil helpen testen? Ik heb vandaag Kodi gecompileerd voor de ARMv7 incl. Neon. De vraag is of dit nu écht zoveel uitmaakt t.o.v. Kodi voor de ARMv6. Aangezien ik niet echt hardcore apparatuur heb, zou het fijn zijn als een aantal van jullie feedback kunnen geven.

Zie hier voor de stappen:
http://forum.xbian.org/thread-2732-post-27031.html

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Op de valreep nog even snel een filmpje over streaming addons voor kodi, uiteraard op de Raspberry pi 2. 8)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xpRnC2DayCI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Def1ant schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:36:
Als ik mijn TV aanzet, dan gaat deze naar HDMI van de decoder (zo ingesteld), maar kort daarna gaat die automatisch door naar de HDMI van de Pi (omdat die aanstaat). Dat is niet helemaal de bedoeling. Volgens mij ligt het aan de CEC opties, maar als ik wel gebruik maak van de Pi/Kodi wil ik wel de afstandsbediening van de tv kunnen gebruiken. Is het mogelijk om, zodra ik de tv aanzet, HDMI niet te laten verspringen?
Zo uit m'n hoofd kun je dat bij Settings, System, Input Devices, Peripherals instellen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Gisteren dan eindelijk de pi2 geinstalleerd. Alles ging perfect en wat een heerlijke dingetje is het! 1 vraag: Ik heb mijn library op mijn (mysql) NAS staan. Ik had direct na de installatie het XML bestandje met de verwijzing hierna terug gezet, maar het viel mij op dat de plaatjes van de films er niet meer bij staan. Als ik per film op "vernieuwen" klik, dan download ie meteen de plaatjes weer. klopt het dat deze plaatjes niet mee gekopieerd worden en moet je deze weer opnieuw allemaal ophalen?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:00
Er staan een hoop afbeeldingen in de userdata folder van Kodi.

Ik heb mijn sdkaart van de Pi1 gewoon opnieuw gebruikt voor de Pi2 door zelf de Pi2 images naar de updatemap van de Pi1 te kopiëren. Vervolgens rebooten en de update installeren en daarna het kaartje omprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Momenteel gebruik ik Genesis veel. Dit is lekker snel, in mijn ogen sneller dan Pulsar e.d.
Maar ik zie dat veel mensen Pulsar of XBMCtorrent gebruiken, wat is het voordeel hiervan?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Werkt OpenElec op de RPI2 ook goed samen met de logitech K400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:07
Pulsar en Genesis hebben allebei voor- en nadelen.
Pulsar is afhankelijk van het aantal seeders op torrents.
Genesis is afhankelijk van het bufferen van de filehoster.

Heb je een account op Real Debrid ofzo dan is Genesis natuurlijk een hele fijne keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:13:
Pulsar en Genesis hebben allebei voor- en nadelen.
Pulsar is afhankelijk van het aantal seeders op torrents.
Genesis is afhankelijk van het bufferen van de filehoster.

Heb je een account op Real Debrid ofzo dan is Genesis natuurlijk een hele fijne keus.
Voor Genesis heb ik geen account, maar werkt eigenlijk altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Kijk je alleen nieuwe/populaire series/films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:09
Rylo schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:10:
Werkt prima hier, inpluggen en gaan.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:18:
Kijk je alleen nieuwe/populaire series/films?
Ja, eigenlijk wel. Maar moet bijvoorbeeld nog aan Breaking Bad beginnen en die staat nog in HD op Genesis.
Ik kijk zeker twee afleveringen of één film per dag, dus ik houd mijn series en films wel bij.
Laatst nog The Dark Knight (2008) gekeken, ging ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:20
arjen9551 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:21:
[...]

Werkt prima hier, inpluggen en gaan.
Ik heb misschien ook nog wel een leuk alternatief:

DX F10 deluxe mele remote

Heeft ook een muis en toetsenbord, en je kan er nog andere IR apparaten mee in leren.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Pixarr schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:23:
[...]

Ja, eigenlijk wel. Maar moet bijvoorbeeld nog aan Breaking Bad beginnen en die staat nog in HD op Genesis.
Ik kijk zeker twee afleveringen of één film per dag, dus ik houd mijn series en films wel bij.
Laatst nog The Dark Knight (2008) gekeken, ging ook prima.
Je moet het meestal zo zien.
Hoe populairder een film/show, hoe beter de ingeschaalde downloadcapaciteit is van de filehoster.
Met dat soort films/shows zul je dus met Genesis en Pulsar tegen vrij weinig problemen aan lopen.

Hoe ouder of minder populair, hoe problematischer het zal zijn. Dan is het ook lastiger te zeggen welke addon beter zal presteren. Beide addons kunnen prima naast elkaar bestaan en gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

De Mele is leuk maar werkt niet out of the box lekker met Kodi. Ik moest eerst wat extra bestanden aanmaken.

http://style.oversubstanc...-mouse-met-xbmc-openelec/

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:20
Ik vond het out of the box eigenlijk al prima werken, maar ik kan er dus nog meer uit halen :),
Dus thnx voor het artikel _/-\o_

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 13:25

DaRoot

Some say...

Rylo schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:10:
Plug&Play
Ideaal!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Microsoft All-in-One Media keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 13:25

DaRoot

Some say...

RigolleM schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:33:
[...]

Microsoft All-in-One Media keyboard?
Logitech K400

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 18:43
Klopt, heb er hier 2 liggen (slaapkamer en woonkamer). Werkt perfect zonder aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:44
heeft iemand een id op welke bestandslokatie ik de Vimeo en de sbs addon kan vinden?
ik heb fusion en superrepo al uitgepluist maar ze staan niet in de totaallijst.
ik heb Vimeo nodig voor de kidstube addon (die vraagt erom)

(pi 2 met xbian)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
jos_zwa schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:19:
Gisteren dan eindelijk de pi2 geinstalleerd. Alles ging perfect en wat een heerlijke dingetje is het! 1 vraag: Ik heb mijn library op mijn (mysql) NAS staan. Ik had direct na de installatie het XML bestandje met de verwijzing hierna terug gezet, maar het viel mij op dat de plaatjes van de films er niet meer bij staan. Als ik per film op "vernieuwen" klik, dan download ie meteen de plaatjes weer. klopt het dat deze plaatjes niet mee gekopieerd worden en moet je deze weer opnieuw allemaal ophalen?
Volgens mij staan de plaatsen lokaal en niet in de database. Heb ik ook al een paar keer gehad na herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Vimeo addon is al een tijdje (haast een jaar denk ik zo) broken. Kan zijn dat ze die daarom maar helemaal uit de repo hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Acolyte57 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:03:
Vimeo addon is al een tijdje (haast een jaar denk ik zo) broken. Kan zijn dat ze die daarom maar helemaal uit de repo hebben gehaald.
hoe kan het dan zijn dat kidstube.nl hier om vraagd? in openelec werkte de kidstube addon wel... (maar openelec werkte niet met pi2)

enig ander idee hoe ik kidstube kan laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 17:04
Inderdaad, zeer fijn ding!

Zag hem toevallig in de aanbeiding bij Ziggo... 8) Je moet alleen wel lid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
BlueSS50 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:06:
[...]

(maar openelec werkte niet met pi2)

enig ander idee hoe ik kidstube kan laten draaien?
Ik draai gewoon openelec met de Pi2 hoor. Wat werkt er niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Kalua schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:11:
Ik draai gewoon openelec met de Pi2 hoor.
Same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 16:46
@CurlyMo
Wat is het verschil tussen release images en testing images van Xbian? Welke raad jij aan voor de Pi 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat er geen nieuwe testing images meer zijn die nieuwer zijn dan release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Nog steeds problemen met stabiliteit van de RPI2. Ook met de nieuwe Kiwi 5.2V is het systeem instabiel. Crashen bij booten, sd-card raakt corrupt, rainbox vierkantje etc. Zowel met OpenElec 5.03 als met Raspbian. Net gemailed met Kiwi en ik kreeg een nette snelle reactie; :)

'We merken dat de nieuwe Pi op de een of andere manier kritischer is wat betreft voedingen. Waarbij de microUSB kabels welke we hebben op de B+ perfect werken, laat de Pi2 het redelijk snel afweten met OpenELEC (Raspbian gaat wel goed).

De microUSB kabels welke we momenteel hebben, zijn 28AWG dik, we krijgen binnenkort 20AWG kabels welke het wel goed moeten doen. Het beste kun je even wacht tot we onze vaste microUSB voedingen weer hebben (begin volgende week)'

Ik hou er even mee op tot ik een betere voeding heb, ben het instellen van Kodi inmiddels meer dan zat !

[ Voor 4% gewijzigd door pipo1000 op 13-02-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Deze Nillkin kabel werkt hier lekker.

Meer info over kabeljes, in de OP van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Kalua schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Ik draai gewoon openelec met de Pi2 hoor. Wat werkt er niet dan?
Hij liep gewoon heel vaak vast en daarna was de sd corrupt wat betekend dat ik iedere keer de image terug moest zetten
Na het gebruik van xbian nergens meer last van daar heb ik nu alles op ingesteld blijf ik daar lekker bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
CurlyMo schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:55:
Dat er geen nieuwe testing images meer zijn die nieuwer zijn dan release :)
De MD5 checksum verschilt van elkaar, dus ergens moet een verschil zijn. Maar goed, ik snap sowieso niet waarom er 2 versies zijn als je toch apt-get update & upgrade kan doen naar de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke versies doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:50
Dacuuu schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:44:
Deze Nillkin kabel werkt hier lekker.

Meer info over kabeljes, in de OP van dit topic.
Wellicht dat ik deze ga bestellen, icm met welke adapter gebruik je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
http://sourceforge.net/projects/xbian/files/

Home / release:
XBian_2015.02.07_rpi2.img.gz 2015-02-07 303.2 MB
XBian_Latest_rpi2.img.gz 2015-02-07 303.2 MB

Home / testing:
XBian_2015.02.06_rpi2.img.gz 2015-02-06 303.4 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De XBian_Latest_*.img.gz wordt altijd bijgewerkt zodat die verwijst naar de laatste versie op dat moment beschikbaar. Deze week is dat dus dezelfde versie als XBian_2015.02.07_*.img.gz, morgen wordt deze automatisch bijgewerkt naar XBian_2015.02.14_*.img.gz. Zo hoeven we op de site maar één linkje te laten staan die altijd de laatste versie aanbiedt.

Die image in testing was precies wat het was. Een eerste image waarvan we de stabiliteit nog niet voldoende bewezen was. Mochten we ooit de BananaPi ondersteunen, dan komen die images ook eerst in testing voordat we ze in release zetten.

Zodra images in release staan en door veel gebruikers worden gebruikt, weten we ook of de volgende image stabiel zal blijven. Images worden namelijk gemaakt a.d.v. de pakketten in de stable apt repository. Als gebruikers tijdens het upgraden via apt geen problemen vermelden dan kunnen we er ook met 90% zekerheid vanuit gaan dat de nieuwe image ook zal werken.

We bieden elke week images aan, omdat gebruikers dat nu eenmaal willen. We hebben té vaak reviews gelezen waarbij de tester alleen maar de image testen zonder eerst een upgrade te doen. We zien dan bijvoorbeeld testers klagen over problemen terwijl dat opgelost had kunnen zijn als de tester had bijgewerkt. Ook is het bedoeld voor mensen met een trage internet verbinding. Nu kan je een zo up-to-date mogelijke image installeren zodat je niet zoals bij Windows op een gegeven moment een aantal GB aan updates aan het binnen hengelen bent. En reviewers lijken erg veel op normale gebruikers.

Allemaal overigens compleet geautomatiseerd.

De kernel en Kodi worden ook geautomatiseerd tweewekelijks gecompileerd en in de repositories geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 06-10 10:09
Ik ga morgen is proberen om met NOOBS een dual boot te maken met Openelec en RetroPie. Zag wat filmpjes dat de RPI 2 krachtig genoeg is voor mario kart 64, misschien loopt zelda majoras mask ook wel goed. Ultieme multimedia box :-).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
walterworld schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:40:
[...]

Wellicht dat ik deze ga bestellen, icm met welke adapter gebruik je deze?
Op dit moment de adapter die bij de Samsung tablet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
@CurlyMo, helemaal helder! Dank voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik heb vandaag mijn RPi 2 opgehaald en morgen opzoek naar een paar micro sd's.
Voor de voeding heb ik nog die van de BPi.

Werk nu nog met RPi B met de Technicolor TG122n wifi dongle. (dongle eerst via usb hub, later ff het verbruik meten)
Alleen is het signaal niet optimaal 44-60% ontvangst en 24-54+ Mbps via router gemeten.
Dit werkt perfect met XBian_2015.02.07 latest.

Zit nu CBSN Live in 1080 te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door PE4000 op 13-02-2015 23:34 . Reden: txt toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

PE4000 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:32:
Ik heb vandaag mijn RPi 2 opgehaald en morgen opzoek naar een paar micro sd's.
Voor de voeding heb ik nog die van de BPi.
Stabiel? Mijn PiB voeding geeft low voltage warnings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Voor PiB heb ik een 2.1 A adapter, daar nog geen last mee gehad.
Alleen net zag het wifi te monitoren en zag opeens dat de verbinding verbroken was...

Vastloper, misschien iets te vroeg gejuigd met mijn first try wifi dongle. Grrr

Edit: de Technicolor wifi dongle neemt ongeveer 210-220 mA op.

[ Voor 12% gewijzigd door PE4000 op 14-02-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe Pi 2 met OpenELEC werkt goed met de 2A voeding (Bluestar) van SOS Solutions. Ik heb verschillende andere geprobeerd maar met deze krijg ik geen corrupte SD's meer!

Nog een vraagje. Heeft iemand al een Bluetooth dongle die op de Pi 2 wordt herkend in OpenELEC?

EDIT:

Krijg toch weer na power-on een hang op het OE-logo en daarna (hele tijd wachten) power-off en weer on: CD-kaart corrupt en weer het image terugzetten.

Ben bang dat de 2A-voeding nog steeds niet voldoende levert of niet stabiel is. :(

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Is het mogelijk om dat rainbow logo uit te schakelen? Ik heb mijn Pi2 nu via de usb poort van de tv gevoed en krijg dat logo af en toe in beeld. Hij draait echter wel stabiel. Of heeft het verder nog nadelen als hij soms te weinig stroom krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Marcello83 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:59:
Is het mogelijk om dat rainbow logo uit te schakelen?
Eerste google hit:

As usual you can override the behaviour in config.txt if you understand the risks:
avoid_warnings=1 removes the warning overlay.
avoid_warnings=2 additionally allows turbo when low-voltage is present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Thanks, zal het er zo bijzetten. Ik bestel ook maar zo'n usb y kabel zodat ik hem op beide usb poorten van de tv kan aansluiten. Wellicht dat het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Marcello83 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:42:
Thanks, zal het er zo bijzetten. Ik bestel ook maar zo'n usb y kabel zodat ik hem op beide usb poorten van de tv kan aansluiten. Wellicht dat het dan beter gaat.
Hoop voor je dat dat kabeltje wel paralel geschakeld is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:49:
Nog een vraagje. Heeft iemand al een Bluetooth dongle die op de Pi 2 wordt herkend in OpenELEC?
Bluetooth probleem opgelost! Via Systeem/OpenELEC/Diensten: Bluetooth inschakelen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Ik krijg de XBian installer op OS X (Yosemite) niet aan de praat. Krijg foutmelding "Het programma XBian-installer kan niet worden geopend."

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Inmiddels ben ik er achter dan de ene USB kabel de andere niet is. Volgens de USB standaard hoeft een kabel niet meer dan 500ma te leveren en dat doen ze allemaal. Maar als 'laad' kabel voldoen ze niet allemaal. Ik heb een test gedaan met alle kabels die ik heb, mijn Nexus 4, Kiwi 2A 5.2V adapter, en de Android app 'Ampere'. Hiermee kun je zien hoeveel stroom de Nexus 4 binnenkomt.

Max stroom:

Kindle witte kabel 1 -> 850 ma
Kindle witte kabel 2 -> 1080 ma
Lange 2m IDICU kabel -> 810 ma
Kiwi 1m kabel -> 950 ma
Korte 1m IDICU kabel -> 1240 ma
Nexus 4 kabel -> 1180 ma
Dunne willekeurige kabel -> 650 ma

Allemaal op dezelfde voeding, allemaal op dezelfde telefoon. De Raspberry 2 lijkt door de quad core hoge piek stromen te willen hebben en meer gevoelig voor spanningsdippen die komen door hogere stromen door dunne kabels. De dikte van de kabel is geen garantie, de Kindle kabel 2 oogt dun maar hij doet het beter dan de dikkere ogende en even lange IDICU kabel.

Op dit moment is de RPi2 nu stabiel met de Kiwi 2A 5.2V + Korte 1m IDICU kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
:o
EmilneM schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:13:
[...]

Wat is de beste alternatieve methode voor het maken van XBian SD-kaartje op Mac OS X?
ik gok met 'dd' , zie de linux uitleg: http://www.raspberrypi.or...nstalling-images/linux.md

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Stel ik installeer Openelec, en alleen Openelec, door middel van Noobs. Krijg ik dan bij het opstarten van de Pi telkens een keuzemenu van Noobs om Openelec te starten, of start de Pi gelijk op in Openelec? Of is er een aparte setting hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Vandaag mijn nieuwe Pi geinstalleerd met Openelec.
Nu heb ik het problem dat er eigenlijk maar 2 thumbs zijn gedownload, wel alle film info maar verder geen enkel plaatje? Iemand een idee hoe je dat moet fixen? Heb ook in mijn folders allemaal folder.jpg plaatjes staan, maar die worden ook niet gevonden :?

[ Voor 18% gewijzigd door harrytasker op 14-02-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En voor die twee thumbs zijn geen folder.jpgs aanwezig?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Ik heb zaterdagmiddag mijn RPi 2 opgestart met XBian_2015.02.14_rpi2.
Werkt uit de kunst, ik had de rpi 2 eerst wat schuin liggen en temperatuur lag tussen 40 en 42 graden.
Nu gemonteerd via afstandsbouten op mecano, is de temperatuur wel wat hoger, 48+ graden.
De power adapter verneem je helemaal niet, nog niet eens louw. Aan de usb kant zit een draadloze Microsoft Mobile Mous 1000 en een selfpowered usb hdd. Netwerk via lan. Opslag TDK 8 GB C10.
Als usb <> micro usb kabel heb ik de oude kabel van mijn LG telefoon genomen en deze werkt goed.
Is ook wat dikker.
De hele avond college basketbal en ijshockey wedstrijden zitten te kijken in hd1080 en net een concert van Peter Gabriël (720p) gezien.
Total 0,00 problemen en t.o.v. van mijn RPi B een hele verbetering.

Dat vastlopen met de RPi B met wifi, kwam denk ik door een te zwak wifi signaal.
Ik heb hier iemand zitten met de dijk van en signaal. Later lan bekabeld gedaan, uren geen probleem.

[ Voor 2% gewijzigd door PE4000 op 15-02-2015 04:38 . Reden: txt correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:30:
En voor die twee thumbs zijn geen folder.jpgs aanwezig?
Inderdaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Nederland is niet het enige censuur land. Pulsar wilde maar niet lekker draaien. Toen ben ik beetje gaan googlen en ook hier heeft de rechter een blokkade opgelegd voor bepaalde sites, even de nameserver 8.8.8.8 toegevoegd aan de resolv.conf en het loopt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Meulugar schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:21:
Nederland is niet het enige censuur land. Pulsar wilde maar niet lekker draaien. Toen ben ik beetje gaan googlen en ook hier heeft de rechter een blokkade opgelegd voor bepaalde sites, even de nameserver 8.8.8.8 toegevoegd aan de resolv.conf en het loopt als een tierelier.
Welke usp heb je dan?
Pagina: 1 ... 8 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]