Sinds vorige week op de B2 de Openelec 5.01 en Xbian 20150206 aan het uitproberen, bevindingen so far:
- Openelec op nieuwe Samsung 16GB kaartje, na vrijwel elke reboot last van power / corruptie issues. Hing aan 2a adapter. Ben er mee gestopt en verder met Xbian. Wellicht dat de 5.02 versie beter is, al zie ik in de release notes geen specifieke verwijzing richting dit probleem. Toch wel major issue....
- Xbian aan Philips usb gehangen, op oud SD kaartje van 8GB. Gaf aan dat er power issues waren (regenboog vierkantje). USB kabel vervangen, regenboog weg. Start via CEC automatisch op en sluit igv uitzetten TV automatisch af. Via tv remote aan te sturen maar Yatse heeft mijn voorkeur (snel). Geen enkel probleem tot dusverre tegen gekomen. Xbian is wel wat trager, mn met opstarten, eenmaal binnen merk ik geen verschil en grote voordeel is de stabiliteit. Diverse skins uitgeprobeerd, allemaal prima qua snelheid. Enige issue dat ik tegen kwam was met de rapier skin (kan geen addons installeren).
Geheel werkt samen via 100Mb LAN verbinding met een Synology NAS en 90Mb (ziggo) internet verbinding.
Dit weekend nog maar eens met Openelec 5.02 knutselen in zelfde opzet als nu Xbian.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 10-02-2015 20:12
]