Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:02
ik heb met xbian wel het probleem dat de cec besturing niet altijd werkt. Je ziet wel dat hij m activeerd maar hij doet het maar de helft van de tijd. Ik gebruik m met een phillips tv

Opzich kan ik hier wel mee leven nu ik de yatse app ook werkend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BlueSS50, kan je daarover een issue openen op onze github?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
CurlyMo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:01:
Welke nadelen had BTRFS volgens jou?
Ik ben er vooral onbekend mee en onbekend maakt onbemind denk ik.
Het heeft een aantal keren een bestaande install omver getrokken, waar ik waarschijnlijk teveel mee heb zitten klooien. Daarnaast levert het nog wel eens (un)mount problemen op, op mijn Ubuntu systeem. Gelukkig werkt jullie installer verder uitstekend, dus dat is een prima workaround.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:07

kraats

Ik rol

Ik vind het lastig dat je BTRFS niet op een Windows machine kunt uitlezen.. Is soms toch wel handig om wat bestandjes rechtstreeks van een SD-kaart te kunnen halen.
Maar daarentegen heb ik ook al een paar keer gerevert naar een BTRFS-snapshot. Dat is wel een geweldige functie

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CEC werkt hier prima (Samsung-tv).Enige nadeel is dat ik niet weet waar de home-knop gemapt is, dus er wordt veel back gebruikt :+ Maar dat probleem is pebcak (of eigenlijk pebcat) :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

Is het bij iemand al gelukt om cec werkend te krijgen op een sony tv? Wij hebben er hier 3 staan waar het niet op werkt. Op mijn eigen phillips werkt het wel perfect (echter wel het eenigste wat de tv wel goed doet!)

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
anandus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:29:
CEC werkt hier prima (Samsung-tv).Enige nadeel is dat ik niet weet waar de home-knop gemapt is, dus er wordt veel back gebruikt :+ Maar dat probleem is pebcak (of eigenlijk pebcat) :P
Kun je wel achterkomen toch door met CLI commando IRW even alle buttons af te lopen :P
verbraakje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:46:
Is het bij iemand al gelukt om cec werkend te krijgen op een sony tv? Wij hebben er hier 3 staan waar het niet op werkt. Op mijn eigen phillips werkt het wel perfect (echter wel het eenigste wat de tv wel goed doet!)
Hier werkt het ook op een cheap JVC toestelletje. Moet er bij de Sony's niet eerst iets ingesteld worden in TV settings misschien? Een snelle google geeft iets van Bravia Sync, komt dat bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

verbraakje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:46:
ook dezelfde HDMI-kabel?

---
Gisteren twee RPI2's binnengekregen en meteen XBian erop gegooid. Werkte direct en zonder problemen. Heb nu mysql op een van de twee gezet en ga binnenkort eens proberen om die te vullen met de data van mijn NAS (USB-drive via Readyshare op mijn Netgear router).

Laatste fase is om xbian ook op mijn RPI1 te zetten en die ook aan de mysql te connecteren, dan heb ik alle TV's in huis voorzien van RPI's en kan ik beneden stoppen met kijken om vervolgens op zolder verder te kijken op het punt waar ik was gebleven. En dat dan allemaal zonder dat ik een aparte mysql machine altijd aan heb staan.

Ik ben benieuwd of ik dat allemaal aan de praat ga krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
schumi2004 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:56:
[...]

Kun je wel achterkomen toch door met CLI commando IRW even alle buttons af te lopen :P

[...]

Hier werkt het ook op een cheap JVC toestelletje. Moet er bij de Sony's niet eerst iets ingesteld worden in TV settings misschien? Een snelle google geeft iets van Bravia Sync, komt dat bekend voor?
zoiets dacht ik ook ja. Bij Samsung moest ik ook eerst Anynet+ aanzetten en devices zoeken voordat het werkte.

misschien even kabels wisselen? Andere HDMI poort pakken?

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij Philips moet je ook evengoed EasyLink inschakelen. Daarnaast is het ook noodzakelijk een CEC geschikte HDMI kabel te gebruiken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
Pixarr schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:41:
[...]

Iemand die deze al draait? Hoe zit het met de bugs?
Pi1 and Pi2 users should <strong>NOT</strong> upgrade to 5.0.2 without a backup of /flash/config.txt.

Release 5.0.2 includes a very serious error that will overwrite your /flash/config.txt with a default file, effectively removing all codec licence keys, overclocks and other personal configuration details.

I'm sure a new release will resolve this unfortunate issue, until then do not update (or disable auto-update).

github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/3893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou jah met dat gegeven kun je prima upgraden lijkt me, even de config terug plaatsen na update en klaar.
Iedereen is het ook gelukt de keys/oc settings voor deze update te configureren dus lukt ze hierna ook wel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
schumi2004 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:15:
[...]

Nou jah met dat gegeven kun je prima upgraden lijkt me, even de config terug plaatsen na update en klaar.
Iedereen is het ook gelukt de keys/oc settings voor deze update te configureren dus lukt ze hierna ook wel lijkt me.
Ja lijkt mij ook wel, het was ook meer een FYI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ApexAlpha schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:33:
1080p gaat altijd goed als het x264 is. Andere gingen op pi1 alleen goed met codecs. Op pi2 weet ik niet hoe het draait.

Download snelheid is afhankelijk van aantal seeds en peers maar meestal wel goed.
Op de PI2 gaat alles gewoon sneller/soepeler dan op de B/512mb ik heb geen problemen met 1080p materiaal maar ik heb hem dan wel bedraad aangesloten. Ik wil alleen zo'n expansion board hebben met Sata zodat ik het echt 'stand alone' kan maken en gewoon de PI2 eigen storage kan geven met b.v. Transmission er bij ofzo.

De performance van de PI2 is gewoon vele malen beter, waar met de PIB de cpu load eigenlijk de hele tijd op 100% hangt zit de PI2 gewoon te 'idlen' in zekere zin. Ook menu's e.d. gaan soepel.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

schumi2004 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:56:
Nee in de instellingen is eigenlijk niets terug te vinden. Ik heb uiteraard gegoogled maar heb niets concreets kunnen vinden.
Bartjeuhz schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:01:
[...]

zoiets dacht ik ook ja. Bij Samsung moest ik ook eerst Anynet+ aanzetten en devices zoeken voordat het werkte.

misschien even kabels wisselen? Andere HDMI poort pakken?
2 Verschillende HMDI kabels geprobeerd beide werken op mijn Phillips tv maar op geen van de 3 sony's
redfoxert schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:04:
Bij Philips moet je ook evengoed EasyLink inschakelen. Daarnaast is het ook noodzakelijk een CEC geschikte HDMI kabel te gebruiken.
Klopt bij mijn Phillips heb ik inderdaad EasyLink moeten inschakelen. Bij de Sony kan ik niets terug vinden in de settings hierover (Of ik kijk er overheen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
verbraakje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:27:

[...]

Klopt bij mijn Phillips heb ik inderdaad EasyLink moeten inschakelen. Bij de Sony kan ik niets terug vinden in de settings hierover (Of ik kijk er overheen)?
welk model heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Voor zover ik weet hebben tv's waar een usb aansluiting op zit CEC ondersteuning. Ik heb een oudere Sony Bravia die dit niet heeft en ook geen CEC ondersteund.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

We hebben 3 sony's in huis.
KDL-40V3000 (al een oud beestje maar zou cec moeten onderstunen)
KDL-22BX200
KDL-20B4030
arie_papa schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:33:
Voor zover ik weet hebben tv's waar een usb aansluiting op zit CEC ondersteuning. Ik heb een oudere Sony Bravia die dit niet heeft en ook geen CEC ondersteund.
De KDL-22BX200 heeft een usb poort maar helaas geen cec

[ Voor 58% gewijzigd door verbraakje op 10-02-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
Voor degene die met CEC lopen te klooien: ik heb ooit 3 dagen lopen troubleshooten toen bleek dat ik een 'oude' HDMI kabel had. Je moet een kabel van HDMI 1.4 of hoger hebben, dan zit je altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

En, bij sommige tv's (zelf gemerkt bij een Philips, in CenterParks :P) werkt CEC alleen op HDMI poort 1, dus niet op de overige poorten.
Lang naar gezocht, maar de oplossing was zo simpel :X :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinky
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:47
ApexAlpha en Cast1981, dank voor de tips. Loop ook al een tijdje met CEC te stoeien op een oude Philips TV. Alle settings volgens het boekje aangezet. En de Pi/Kodi zegt ook heel fijn dat de CEC is gestart en verbonden met de TV, maar er komt maar geen beweging in ongeacht welke knop ik ook indruk op de ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Sommige TV's ondersteunen het heel beperkt. Met mijn LG 32G3000 kan ik alleen maar iets doen met de pijltjestoetsen en moet ik een moeilijke knoppencombo gebruiken voor de terugknop. Ik gebruik dus maar Yatse.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Ik heb een 5 jaar oude Panasonic 32" LCD TV en een Samsung 32" LED TV waarbij CEC prima werkt op beide Raspberry Pies..
Voor tekstinvoer pak ik eigenlijk altijd Yatse op de telefoon, en bij 1 van de 2 heb ik een K400 aangesloten, werkt ook mooi..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 18:36
Waar kan ik een goede USB adapter voor een Raspberry 2 met een goede kabel die stabiel werkt kopen?

De winnende combo is nu een iPad Air adapter + kindle kabel. Echter beide heb ik nodig voor de iPad en de kindle. Alle 'oude' adapters en kabels (iPod) die ik heb liggen doen het niet. Ook mijn 1.2A Nexus 4 werkt niet. De iPad Air adapter + generic USB kabel geeft ook problemen. Ik lees veel gedoe over adapters. Zodra het spul vast loopt, of een regenboog vlakje, of niet boot is de SD card gelijk corrupt en kan je alles opnieuw configureren. Over de SOS 2.0A adapter lees ik in deze thread ook problemen. Ik ben zelden al zolang bezig geweest met een simpele voeding. Wat is die raspberry een gevoelige ziel...

[ Voor 7% gewijzigd door pipo1000 op 10-02-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gisteren een RPi2 besteld. Wat is nu het snelste medium om Xbian op te installeren? Een SD-kaartje, een USB-stick? Zo ja, welke?
Het draait nu op een SD-kaartje, 'class 10', want ik dacht dat dat het snelste was, maar ik las laatst ergens dat de 'class' eigenlijk niet zoveel zegt.

Wie kan mij op weg helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

EIgenlijk heb ik ook nog een ander vraagje. Weet iemand een goede skin voor oudere mensen. Hiermee bedoel ik dan. opstarten vervolgens films kiezen. Daarna coverview /(serie groepen) klikken en afspelen (hele reeks). Weet iemand of dit mogelijk is? Sinds dat ik de rp2 heb ben ik erg onder de indruk en zou dit een mooie oplossing kunnen zijn voor mijn Oma.
Extra informatie over mijn oma. 89 jaar oud! rijdt nog dagelijks auto en werkt/helpt in het bedrijf van mijn oom. In haar vrije tijd kijkt ze DAG en NACHT series vaak 24 uur achter elkaar. Momenteel maakt ze gebruik van een sony blueray speler met een externe hardeschijf ]

[ Voor 7% gewijzigd door verbraakje op 10-02-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik gebruik AEON NOX. Dit werkt best goed voor mijn (op het gebied van computers) idiote huisgenoten.

Er zit een knop met FILMS en een met TV SHOWS in het menu. Lijkt me vrij simpel allemaal. In de skin instellingen kun je ook nog eens alle anderen knoppen weghalen om verwarring te voorkomen.

Je zet gewoon eerst het overzicht van de Films / Series op Infowall of lijst of whatever, en daarna zet je de skin in Kiosk mode. Hierdoor kan er niks meer 'per ongeluk' aangepast worden.

Ik heb zelf nog een knop met VIDEO APPS toegevoegd die naar Video Add-ons gaat omdat wij ook Pulsar, Dumpert en NPO gebruiken. Maar als je oma dat niet hoeft laat je gewoon alleen de knoppen FILMS en SERIES staan?

edit: menu ziet er zo uit: klik
edit 2: die onderste RSS balk, het Latest Movie deel en "Movies / Watched / Unwatched" heb ik ook weggehaald. Dan is er niks om je af te leiden / verkeerd te klikken.

[ Voor 16% gewijzigd door ApexAlpha op 10-02-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij kan je de meeste skins (met een groot font) wel gebruiken, het belangrijkste is hoe je het instelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
anandus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:03:
Volgens mij kan je de meeste skins (met een groot font) wel gebruiken, het belangrijkste is hoe je het instelt :)
Je kan ook zelf de font van een Skin anpassen, wel rekening houden dat deze bij een update overschreven wordt.
Dus kies skin naar keuze en de font.xml aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Gebruik ook Aeon Nox... Maar die balk is bij mij zwart???

onder Kodi.. Misschien een update gemist?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:25:
[...]

Gebruik ook Aeon Nox... Maar die balk is bij mij zwart???

onder Kodi.. Misschien een update gemist?
Nee, die aura-theme is afaik juist heel erg oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipo1000 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:28:
Waar kan ik een goede USB adapter voor een Raspberry 2 met een goede kabel die stabiel werkt kopen?

De winnende combo is nu een iPad Air adapter + kindle kabel. Echter beide heb ik nodig voor de iPad en de kindle. Alle 'oude' adapters en kabels (iPod) die ik heb liggen doen het niet. Ook mijn 1.2A Nexus 4 werkt niet. De iPad Air adapter + generic USB kabel geeft ook problemen. Ik lees veel gedoe over adapters. Zodra het spul vast loopt, of een regenboog vlakje, of niet boot is de SD card gelijk corrupt en kan je alles opnieuw configureren. Over de SOS 2.0A adapter lees ik in deze thread ook problemen. Ik ben zelden al zolang bezig geweest met een simpele voeding. Wat is die raspberry een gevoelige ziel...
USB adapter:
http://www.amazon.de/Lade...s=RAVPower%C2%AE+24W+4.8A

Usb kabel die wonderen heeft gedaan met mijn oude pi (allen laden geen data):
http://www.amazon.de/Port...ywords=portapow+micro+usb

MicroSDHC (goede reviews, hoge data overdracht + random writes):
http://www.alternate.nl/A...16GB/html/product/1075295?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
CurlyMo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:24:
Even een oude reactie terughalen van het vorige topic. Deze lijkt namelijk weer een beetje actueel te worden :)
[...]
Ik gebruik OpenElec omdat ik daar nu alles op aan de praat heb :X
Heb Xbian wel even geprobeerd, maar daar zit volgens mij weer net niet de goede driver in voor mijn STK1160. Ziet er overigens wel goed uit en werkte lekker vlot, hoewel OpenElec op de Rpi2 nu ook echt als de brandweer gaat.
Wel veel respect voor jullie werk overigens, dus ga vooral zo door en laat je niet kisten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
RPi 2 is mijn eerste ervaring met RPi. passen de cases van rpi 1 op de rpi 2? beetje zoeken zeggen vele dat met kleine modificatie moet passen andere zeggen dat het gewoon past..

Any tips voor een case voor rpi 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
sipaan schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:57:
RPi 2 is mijn eerste ervaring met RPi. passen de cases van rpi 1 op de rpi 2? beetje zoeken zeggen vele dat met kleine modificatie moet passen andere zeggen dat het gewoon past..

Any tips voor een case voor rpi 2?
Hangt ie in het zicht? Zo nee, dan gewoon de goedkoopste die je kunt vinden, maar geen doorzichtige. De layout van de RPi1 B+ (die met 4 USB poorten) past ook om de RPi2

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
De B+ case moet zonder problemen passen. De B case zal vast passen, maar dan heb je wel een vijl nodig verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Voor mensen die op de rpi2 aan de slag willen met RetroPie.
Download hier even een aangepaste versie die werkt op de nieuwe variant
https://docs.google.com/u...ZCRUlqclU&export=download

Uitleg en ontwikkelingen kun je hier vinden
http://blog.petrockblock....bility/page/4/#post-86708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

meer mensen een 2A voeding besteld bij SOS en een 1200mah gekregen? :(

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verbraakje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:35:
We hebben 3 sony's in huis.
KDL-40V3000 (al een oud beestje maar zou cec moeten onderstunen)
KDL-22BX200
KDL-20B4030
Ik heb zelf een KDL-40W4500, en ik heb al eerder gemerkt dat CEC niet 100% werkt op dat ding, met de v1 icm openelec werkte het redelijk, met de v2 met xbian prima. echter met b.v. een PS3 (notabene van Sony zelf) voor geen meter. met een PS4 weer wel 8)7 Sony is imho ruk in ondersteuning van CEC, zeker met zijn oudere modellen.

Ik heb wel gemerkt dat een knappe HDMI 1.4 kabel wel (een stuk beter) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:33:
Gisteren een RPi2 besteld. Wat is nu het snelste medium om Xbian op te installeren? Een SD-kaartje, een USB-stick? Zo ja, welke?
Het draait nu op een SD-kaartje, 'class 10', want ik dacht dat dat het snelste was, maar ik las laatst ergens dat de 'class' eigenlijk niet zoveel zegt.
Class 10 is tegenwoordig standaard, maar daarin zitten nog wat meer standaarden, zoals b.v. UHS-1 en UHS-2, of whatever die fabrikanten nog meer verzinnen. zie Wikipedia: Secure Digital

Er is een (volgens mij iets verouderde lijst) van werkende SD/SDHC kaartjes voor de raspberry, soms met benchmarks, te vinden op http://elinux.org/RPi_SD_cards

Ik heb zelf iig nog nooit een rappe USB stick nodig gevonden i.c.m met een raspberry en Kodi. als je al je media vanaf een NAS streamt hoeft je raspberry alleen maar te booten, en wat databases, thumbnails en subtitles locaal te bewaren. dan is een knappe SD kaart meer dan voldoende. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week op de B2 de Openelec 5.01 en Xbian 20150206 aan het uitproberen, bevindingen so far:
- Openelec op nieuwe Samsung 16GB kaartje, na vrijwel elke reboot last van power / corruptie issues. Hing aan 2a adapter. Ben er mee gestopt en verder met Xbian. Wellicht dat de 5.02 versie beter is, al zie ik in de release notes geen specifieke verwijzing richting dit probleem. Toch wel major issue....
- Xbian aan Philips usb gehangen, op oud SD kaartje van 8GB. Gaf aan dat er power issues waren (regenboog vierkantje). USB kabel vervangen, regenboog weg. Start via CEC automatisch op en sluit igv uitzetten TV automatisch af. Via tv remote aan te sturen maar Yatse heeft mijn voorkeur (snel). Geen enkel probleem tot dusverre tegen gekomen. Xbian is wel wat trager, mn met opstarten, eenmaal binnen merk ik geen verschil en grote voordeel is de stabiliteit. Diverse skins uitgeprobeerd, allemaal prima qua snelheid. Enige issue dat ik tegen kwam was met de rapier skin (kan geen addons installeren).

Geheel werkt samen via 100Mb LAN verbinding met een Synology NAS en 90Mb (ziggo) internet verbinding.

Dit weekend nog maar eens met Openelec 5.02 knutselen in zelfde opzet als nu Xbian.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
Ik lees nu toch weer over problemen met corruptie op SD kaart.

Is het nog niet mogelijk om OE te installeren op USB stick? Of verhelpt dat het probleem niet (Zoals op de "oude" Raspberry)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:10:
...
Dit weekend nog maar eens met Openelec 5.02 knutselen in zelfde opzet als nu Xbian.
Dit is volgens mij wat CurlyMo bedoelt: waarom wil je dan per sé met OE gaan tobben? Xbian draait nu toch lekker? Wat mis je nu dan?

Edit: deze post van CurlyMo dus :)
CurlyMo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:24:
Even een oude reactie terughalen van het vorige topic. Deze lijkt namelijk weer een beetje actueel te worden :)

[ Voor 28% gewijzigd door JanPedaal op 10-02-2015 20:48 . Reden: Bericht CurlyMo toegevoegd ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanPedaal schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:35:
[...]

Dit is volgens mij wat CurlyMo bedoelt: waarom wil je dan per sé met OE gaan tobben? Xbian draait nu toch lekker? Wat mis je nu dan?
CurlyMo? Gewoon leuk om mee te pielen. Anders had ik wel een prefab mediaplayer gekocht. Altijd op zoek naar sneller, mooier, beter.... spelen en als het af is dan is de lol eraf en is het tijd voor een nieuw speeltje. Call me crazy ;) Maak je geen zorgen, de huidige Xbian setup blijft op het kaartje staan en een nieuw / ander kaartje voor de piel sessie met Openelec 5.02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo, gevonden.... stukje terug. Ik heb geen voorkeur voor OE of Xbian of welke andere smaak dan ook. Elke variant heeft voors en tegens, the choice is (y)ours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikCornelissen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:33:
Ik lees nu toch weer over problemen met corruptie op SD kaart.

Is het nog niet mogelijk om OE te installeren op USB stick? Of verhelpt dat het probleem niet (Zoals op de "oude" Raspberry)??
Dat ga ik dit weekend uitpluizen, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:48:
[...]
Dat ga ik dit weekend uitpluizen, geen ervaring mee.
Ik kan bevestigen dat dit (nog steeds) werkt. Ik heb de diskimage middels win32imager naar de MicroSD en de USB drive geschreven. Vervolgens de boot options aangepast in cmdline.txt op de MicroSD zodat ie boot van /dev/sda2.

Bij de eerste start zal hij ook direct de usb-stick proberen te resizen :)

[ Voor 10% gewijzigd door nwagenaar op 10-02-2015 21:04 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
nwagenaar schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:51:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit (nog steeds) werkt. Ik heb de diskimage middels win32imager naar de MicroSD en de USB drive geschreven. Vervolgens de boot options aangepast in cmdline.txt zodat ie boot van /dev/sda2.
Ervaar jij nu problemen met corruptie? Of draait het allemaal stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

ErikCornelissen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:52:
[...]
Ervaar jij nu problemen met corruptie? Of draait het allemaal stabiel?
Ik heb geen corruptie meegemaakt en alles draait stabiel met wat ik doe (LiveTV, streaming en Plex).

Sowieso heb ik met de oudere Pi enorm veel issues gehad met sdcard corruption (overclock of geen overclock) waardoor ik altijd gebruik heb gemaakt van een usb-stick. Don't change a winning formula, dus ik heb dit ook toegepast op de RPi v2.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
nwagenaar schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:55:
[...]

Ik heb geen corruptie meegemaakt en alles draait stabiel met wat ik doe (LiveTV, streaming en Plex).

Sowieso heb ik met de oudere Pi enorm veel issues gehad met sdcard corruption (overclock of geen overclock) waardoor ik altijd gebruik heb gemaakt van een usb-stick. Don't change a winning formula, dus ik heb dit ook toegepast op de RPi v2.
Ik heb vandaag bevestiging van verzending ontvangen van SOS, dus kan binnenkort mijn Pi 512mb vervangen. Ook hier gebruik gemaakt van USB3 stick en wilde dit nu weer toepassen. Andere Pi komt dan nog wel aan de beurt... :)

Echter las ik zoveel over corruptie dat ik zelfs begon te twijfelen of het nog wel mogelijk was. Bedankt voor je reactie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Iedereen op XBian.

Voor wie met het probleem zat dat instellingen niet onthouden werden. Kunnen jullie kijken of dit de oplossing is?
code:
1
2
3
sudo service xbmc stop
sudo chmod 644 /home/xbian/.kodi/userdata/guisettings.xml
sudo service xbmc start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik heb bij Transmission ingesteld dat hij een script moet uitvoeren zodra een download klaar is. Dit om de Video library van kodi bij te werken.

Dit is de code:
code:
1
/usr/bin/wget --header='Content-Type:application/json' --post-data='{"jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Scan", "id": "xbian", "params": {"directory":"'"$TR_TORRENT_DIR"'/"}}' "http://localhost:8080/jsonrpc"

Maar hij doet het niet. :-(

Op het Kodi forum zij iemand dit: "you are passing a literal $TR_TORRENT_DIR, the shell will not expand stuff in"

Maar die beste meneer overschat mij. Dus misschien dat iemand hier kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkII
  • Laatst online: 09-09 10:23
Ik heb geen ervaring met Linux scripts, maar hij lijkt te zeggen dat in deze situatie $TR_TORRENT_DIR niet automatisch wordt vervangen door het daadwerkelijke torrent-directory-pad.
Je zou het werkend kunnen krijgen door de string "'"$TR_TORRENT_DIR"'/" te vervangen door het echte pad: bijvoorbeeld "/home/jouwtorrentdir/" .
Of misschien "'/home/jouwtorrentdir/'" (met extra enkele quotes)?

Als ik die string trouwens goed begrijp, is het de bedoeling dat de inhoud van de $TR_TORRENT_DIR-variabele wordt geplakt achter een enkele quote, en daarachter weer een enkele quote en dan een / .
Dat klinkt niet logisch, logischer lijkt mij dat de laatste quote NA de / komt.
Dus: "'"$TR_TORRENT_DIR"/'"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
CurlyMo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:28:
@Iedereen op XBian.

Voor wie met het probleem zat dat instellingen niet onthouden werden. Kunnen jullie kijken of dit de oplossing is?
code:
1
2
3
sudo service xbmc stop
sudo service xbmc start
Ga ik morgen proberen. Wil ff niet klooien aan wat werkt. Morgen ook nog Ziggo zender wissel + laat.

Want to keep the family happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
MarkII schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:09:
Ik heb geen ervaring met Linux scripts, maar hij lijkt te zeggen dat in deze situatie $TR_TORRENT_DIR niet automatisch wordt vervangen door het daadwerkelijke torrent-directory-pad.
Je zou het werkend kunnen krijgen door de string "'"$TR_TORRENT_DIR"'/" te vervangen door het echte pad: bijvoorbeeld "/home/jouwtorrentdir/" .
Of misschien "'/home/jouwtorrentdir/'" (met extra enkele quotes)?

Als ik die string trouwens goed begrijp, is het de bedoeling dat de inhoud van de $TR_TORRENT_DIR-variabele wordt geplakt achter een enkele quote, en daarachter weer een enkele quote en dan een / .
Dat klinkt niet logisch, logischer lijkt mij dat de laatste quote NA de / komt.
Dus: "'"$TR_TORRENT_DIR"/'"
Daar zit wat in. Maar als ik TORRENT_DIR vervang door /etc/transmission welke aanhalingstekens moeten dan weg? De enkele of de dubbele?

Het is nu zo: {"directory":"'/etc/transmission'/"}}'

edit: toch zo gedaan: {"directory":"/etc/transmission/"}

Dat ziet er logischer uit (denk ik). Maargoed we gaan het morgenvroeg zien!

[ Voor 6% gewijzigd door ApexAlpha op 10-02-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samba issues zouden opgelost moeten zijn met de XBian apt updates van na 0:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkII
  • Laatst online: 09-09 10:23
@ApexAlpha: dat lijkt me ook de beste keuze.
Nu maar hopen dat de rest van de code en instellingen en rechten etc. correct zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor iedereen die vragen had over de MPEG2 licentie. Hier werkt MPEG2 prima software decoded. Kodi draait dan wel op +/- 50% CPU (gemiddeld 15% per core), maar dan maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25
jos_zwa schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:23:
meer mensen een 2A voeding besteld bij SOS en een 1200mah gekregen? :(
Hier het zelfde, na een mail te hebben gestuurd. kreeg ik de reacties dat deze toch wel 2A zou leveren. na hier op te reageren dat ik dit niet geloof en voltage warnings in NOOBS kreeg. en hun voor de keuze stelden goede voeding leveren of geld terug hebben ze me een nieuwe voeding opgestuurd.

Deze krijg ik als het goed is vandaag binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 06:41
CurlyMo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:28:
@Iedereen op XBian.

code:
1
2
3
sudo service xbmc stop
sudo service xbmc start
het leek even te werken, na de xbmc start sprong hij in een mooie setting waarbij niks buiten beeld viel, maar na een reboot was het weer mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat waren de permissies na de reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 18:36
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:45:
[...]
USB adapter:
http://www.amazon.de/Lade...s=RAVPower%C2%AE+24W+4.8A

Usb kabel die wonderen heeft gedaan met mijn oude pi (allen laden geen data):
http://www.amazon.de/Port...ywords=portapow+micro+usb

MicroSDHC (goede reviews, hoge data overdracht + random writes):
http://www.alternate.nl/A...16GB/html/product/1075295?
Ik heb inmiddels bij Kiwi een speciale 5.2V voeding (ipv 5.0V) voor de RPI besteld, moet vandaag binnenkomen. De extra 0.2V compenseert het verlies over de USB kabel en zorgt ervoor dat de spanning niet te laag wordt voor de RPI. Deze lage spanning geeft de instabiliteit. Hopelijk werkt deze!

Zie deze link voor bizar veel info over adapters; http://www.righto.com/201...gers-in-lab-apple-is.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 06:41
CurlyMo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:49:
Wat waren de permissies na de reboot?
code:
1
-rwxrwxrwx 1 xbian xbian 31523 Feb 11 08:45 /home/xbian/.kodi/userdata/guisettings.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:10:
Gaf aan dat er power issues waren (regenboog vierkantje)
Hmmm, m'n vorige Pi was een oude B en die heeft dat geloof ik nog niet - ik vond het al zo opvallend dat ik dat te zien kreeg bij de Pi2, dacht dat het een rare nieuwe feature van Openelec was. Als ik het goed begrijp staat je overclock sowieso uit als je een regenboog vierkantje te zien krijgt bij boot? Tijd om toch een andere adapter te regelen dus.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Acolyte57 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:37:
[...]

Hmmm, m'n vorige Pi was een oude B en die heeft dat geloof ik nog niet - ik vond het al zo opvallend dat ik dat te zien kreeg bij de Pi2, dacht dat het een rare nieuwe feature van Openelec was. Als ik het goed begrijp staat je overclock sowieso uit als je een regenboog vierkantje te zien krijgt bij boot? Tijd om toch een andere adapter te regelen dus.
Regenboog vierkantje is sowieso pas sinds de RPi B+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Iemand OpenELEC 5.0.3 al getest? Ik wacht tegenwoordig altijd maar even af omdat ik bij een update m'n Hifiberry DAC+ ook steeds opnieuw moet configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteLabrador
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-05 23:48
Ik heb sinds kort een Raspberry 2 met XBMC en loop tegen een klein probleempje aan;
Mijn externe harde schijf (2.5 inch) werkt niet goed op de Raspberry, ik heb een beetje rondgegoogled en kwam tot de conclusie dat mijn harde schijf niet genoeg stroom kreeg van de Raspberry.
Als oplossing zou een powered usb hub moet werken, zijn er hubs die jullie aanraden specifiek voor de Raspberry?

Harde schijf:
http://tweakers.net/price...ble-usb-30-2tb-zwart.html

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

SD5k schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:05:
Iemand OpenELEC 5.0.3 al getest? Ik wacht tegenwoordig altijd maar even af omdat ik bij een update m'n Hifiberry DAC+ ook steeds opnieuw moet configureren.
Ik wil deze best proberen maar kan ik deze via ssh updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Geen idee, sowieso via de OpenELEC configuratie in Kodi of door de disk image in de /update map te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
verbraakje schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:41:
[...]

Ik wil deze best proberen maar kan ik deze via ssh updaten?
In het openelec menu auto update aan, en daarna de pi rebooten. Werkt meestal wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:18
OpenELEC 5.0.3 zou problemen met DHCP moeten oplossen:
https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/3873

Ik heb net geupdate via SSH, lijkt te werken, maar geen content afgespeeld.
DHCP renew gebeurt nu iig al vaker, zoals het hoort.

Zoiets:
code:
1
2
3
4
5
# cd /storage/.update/
# curl http://ftp2.nluug.nl/mediaplayer/openelec/OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.tar > OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.tar
# tar -xvf OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.tar
# cp OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.tar/target/* .
# reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Speciaal voor deze thread maar geregged op Tweakers. Heb een paar vragen mbt de Raspberry 2 + Kodi. Nu heb ik XBMC/ Kodi al langer draaien op tablet en laptop, maar wil nu dus toch ook een raspberry 2 aanschaffen, echter ben ik daar een complete noob in.

- Moet ik addons ook op de SD kaart zetten en daarvan instaleren ?
- Als ik deze (http://www.centralpoint.n...hub-art-us014-num-440636/) USB HUB aansluit, kan ik daar dan een externe HD aanhangen en de films toevoegen net als je doet met je laptop, dus zoeken naar drive etc.
- Als ik de TV uitzet, gaat de Pi dan ook uit of moet je die, en je HUB appart uitzetten?

Grt
Marko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Addons kan je vaak gewoon vanaf internet installeren .
En als je externe schijf een eigen voeding heeft, dan is geen powered hub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:10
Hallo Tweakers.

Ik heb vandaag mijn Raspberry pi 2 binnen gekregen en wil ik het een en ander aan mijn huidige setup veranderen.

Ik heb momenteel een Pi B+ die aangesloten zit op een HDMI / SPDIF splitter (een cheap gevalletje van ebay), die vervolgens het beeld naar mijn tv stuurt en het geluid naar mijn Logitech Z906. Dit omdat mijn tv geen spdif heeft.

Nu is het probleem dat hier een kleine vertraging in zit die ik nu wil wegwerken.
Ik kwam een extensie bordje (HiFi Berry Digi+) tegen welke mijn probleem lijkt op te lossen. Nu vroeg ik me af of deze ook werkt met de Raspberry Pi 2 en of de case hiervoor ook past in combinatie met de Pi 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Nivali schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:49:
Hallo Tweakers.

Ik heb vandaag mijn Raspberry pi 2 binnen gekregen en wil ik het een en ander aan mijn huidige setup veranderen.

Ik heb momenteel een Pi B+ die aangesloten zit op een HDMI / SPDIF splitter (een cheap gevalletje van ebay), die vervolgens het beeld naar mijn tv stuurt en het geluid naar mijn Logitech Z906. Dit omdat mijn tv geen spdif heeft.

Nu is het probleem dat hier een kleine vertraging in zit die ik nu wil wegwerken.
Ik kwam een extensie bordje (HiFi Berry Digi+) tegen welke mijn probleem lijkt op te lossen. Nu vroeg ik me af of deze ook werkt met de Raspberry Pi 2 en of de case hiervoor ook past in combinatie met de Pi 2.
misschien dat de site net geupdate is.. maar :
The HiFiBerry Digi+ is a high-quality S/PDIF output board for the Raspberry Pi model A+/B+ and the new Raspberry Pi 2
de case is voor de B+ en dus ook voor de Pi2, deze zijn qua layout gelijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinky
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:47
Nivali volgens de Hifiberry site moet dat prima werken zie hier en hier.
De indeling van de B+ is gelijk aan die van de nieuwe 2 B dus dat moet gewoon in die case passen lijkt me.

Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben of er mensen zijn die dit met Kodi op OpenElec, Xbian, Raspbian of OSMC aan de praat hebben. De Digi+ versie bedoel ik dan.

Zelf heb ik nog een 'oude' versterker zonder hdmi in-/output en heb dus graag een optie heb om het geluid apart via spdif uit te sturen naar de versterker. Ik heb ook al een paar splitters geprobeerd maar daar niets dan problemen mee gehad. Met gevolg een geïrriteerde vrouw/kids die weer eens geen geluid hebben.... ;)

Edit: oeps Prulleman was me net voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:10
Thanks guys, ik heb een paar dagen terug gekeken en kon het toen niet duidelijk vinden.
Blinky schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:28:

Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben of er mensen zijn die dit met Kodi op OpenElec, Xbian, Raspbian of OSMC aan de praat hebben. De Digi+ versie bedoel ik dan.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, daarvoor wil ik hem ook gaan gebruiken.

Edit:
Lijkt er op dat het wel moet werken.
Today we also tested the OpenElec 5.0 release candidate 2. We are happy to say that it works perfectly with our HiFiBerry Amp+ (but also the “old” Amp) and most likely also with the other HiFiBerry boards. We just had the time to test the new Amp+.
Bron

[ Voor 32% gewijzigd door Nivali op 11-02-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 17:17
Mijn Pi2 boardje is ook binnengekomen vandaag! Raspbian draait al als een trein!

Ik zit alleen met het volgende issue:
De Pi2 wil ik in de auto gebruikten samen met de Pi UPS. Voor de Pi UPS moet ik een package installeren zodat hij de Pi netjes afsluit (anders speelt hij verder op de battery pack). Nu wil ik het liefst OpenElec gebruiken maar daar heb ik geen command line.

Iemand een suggestie om deze package te installeren in OpenElec of een andere XBMC OS die je kan aanbevelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Die had ik al even geprobeerd en vond ik erg fijn werken :).

Maar ik ga nu denk ik toch voor de Kodi XBMC in Raspbian. Dan kan ik eerst het progje voor de Pi UPS installeren en als ik XBMC start dan werkt dat hopelijk ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom dan geen XBian. Dat is in essentie Raspbian, maar dan met vrijwel alle bugs geplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Heb je in XBian ook een command line om andere progjes te installeren? Als ik de site open dan zie ik alleen een mediaspeler en geen OS zoals Raspbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de "What is XBian?" pagina:
It is based on a minimal Debian and therefore offers much of the same freedom as Debian offers. Our slogan is “XBMC, the bleeding edge” as our main focus is delivering the fastest XBMC solution for various small form factor computers.
De eerste post van dit topic zegt duidelijk:
Full featured Debian with rich kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Ok deze zou dan wellicht ook moeten werken, thanks!

EDIT

Ik zie nog niet dat ik ergens gemakkelijk naar een command line kan gaan en dat de meeste programma's via SSH installeren. Is zou het liever via een command line doen is dat mogelijk?

[ Voor 65% gewijzigd door Road-runner83 op 11-02-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Dat hij als hij de machine straks in de auto heeft, zonder extra apparaat zijn console kan bereiken denk ik. Voor de initieele config moet SSH prima voldoen. Ik heb vrijwel alles op de PI via ssh gedaan. omdat ik het op 1080p lastig vond lezen vanaf de bank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon Kodi afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Hoe doe je dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

op het uit tekentje klikken en kiezen voor afsluiten :+ (niet voor uitschakelen!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
That easy ;).

Ok ik ga er vanavond mee aan de slag! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Via ssh is dat "sudo service xbmc stop", als ik het goed heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:50:
Zoiets:
code:
1
2
3
4
5
# cd /storage/.update/
# curl http://ftp2.nluug.nl/mediaplayer/openelec/OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.tar > OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.tar
# tar -xvf OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.tar
# cp OpenELEC-RPi2.arm-5.0.3.tar/target/* .
# reboot
Tegenwoordig hoef je alleen een wget te doen. Uitpakken van de tar hoeft niet meer.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
In XBMC Gotham 13.2 kan ik de render settings niet meer vinden. Het Video>Playback menu bevat alleen preferred audio language etc. Getest op mijn normale HTPC en mijn nieuwe Surface Pro 2 (clean install).

edit: Heb het gevonden via "expert" en dan in een apart menu acceleration.

[ Voor 96% gewijzigd door sdk1985 op 11-02-2015 19:32 . Reden: edit normale htpc heeft hetzelfde probleem ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Blinky schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:28:
Nivali volgens de Hifiberry site moet dat prima werken zie hier en hier.
De indeling van de B+ is gelijk aan die van de nieuwe 2 B dus dat moet gewoon in die case passen lijkt me.

Zelf heb ik nog een 'oude' versterker zonder hdmi in-/output en heb dus graag een optie heb om het geluid apart via spdif uit te sturen naar de versterker. Ik heb ook al een paar splitters geprobeerd maar daar niets dan problemen mee gehad. Met gevolg een geïrriteerde vrouw/kids die weer eens geen geluid hebben.... ;)

Edit: oeps Prulleman was me net voor....
Ik heb de RCA versie, maar het configureren werkt praktisch hetzelfde, stelt niet zo veel voor. Ik draai zelf OpenELEC (net naar 5.0.3 geupgrade, de Hifiberry bleef gewoon werken) maar heb het ook al met Xbian gedaan, werkt niet echt anders. Op de site van Hifiberry staat per distro uitgelegd hoe het werkt, moet wel grotendeels via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
Vandaag de Pi 2 binnengekregen en meteen de meest recente versie van openelec erop gezet om het een en ander te testen.

Na wat testjes gedraaid te hebben viel het mij op dat het beeld af en toe haperde en mijn fps fluctueert tussen de 10 en 30 fps terwijl mijn cpu usage niet boven de 20% komt. Het gaat hierbij om bijvoorbeeld een MKV bestand van 13,5 gig (en ongeveer 100 minuten) met DTS geluid.

Nu heb ik na wat zoeken de volgende zaken aangepast:
passthrough enabled
adjust display refresh rate to match video op always gezet (refresh rate bij output staat op 60)
sync playback to display enabled
A/V Sync method op video clock (resample audio) gezet

Resultaat is een (redelijk tot perfect) smooth afspelende film (en naar wat het lijkt ook scherper) en alleen als ik in een menu zit hapert die constant. Opzich een prima resultaat al fluctueert de fps nog steeds tussen de 10 en 30.

Mijn vraag is of ik de fps hoger kan krijgen? en zo ja hoe dan? In principe lijkt het beeld nu prima maar wellicht kan het nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb een probleem met het afspelen van enkele aflevering op mijn B+, namelijk dat 2 bestanden enorm haperen en dus niet afspeelbaar zijn. CPU schiet naar 100% en het beeld/geluid schiet met kleine stukjes vooruit. Nu heb ik even gekeken wat voor een bestanden het zijn. En zo te zien zijn 't gewoon WEBDL-720p mkv bestanden. Ze zijn echter wel maar ~180MB groot?

Andere aflevering zijn gemiddeld 1,4GB, dus dat is wel een enorm verschil. Echter op de pc spelen die kleine mkv's gewoon af zonder enig probleem.

Enig idee wat hier aan de hand is?

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Freakster86 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:30:
Ik heb een probleem met het afspelen van enkele aflevering op mijn B+, namelijk dat 2 bestanden enorm haperen en dus niet afspeelbaar zijn. CPU schiet naar 100% en het beeld/geluid schiet met kleine stukjes vooruit. Nu heb ik even gekeken wat voor een bestanden het zijn. En zo te zien zijn 't gewoon WEBDL-720p mkv bestanden. Ze zijn echter wel maar ~180MB groot?

Andere aflevering zijn gemiddeld 1,4GB, dus dat is wel een enorm verschil. Echter op de pc spelen die kleine mkv's gewoon af zonder enig probleem.

Enig idee wat hier aan de hand is?
Kan het zijn dat het x265 is ipv x264?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
baba420 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:43:
[...]

Kan het zijn dat het x265 is ipv x264?
Dat is ook mijn 1e ingeving.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
Ik heb een RPi 2 met een class 10 uhs1 micro sd die films afspeelt via nfs vanaf mijn synology ds214 play. Mijn versterker decodeert de audio dus de rpi hoeft enkel de video te doen. Alle bekabeling is cat 6 en gigabit switches/routers. Op de RPI 2 staat openelec.

Om de zoveel tijd hapert het beeld eventjes waarna het weer soepel is. De CPU belasting is enorm laag en de verversing snelheid is gelijk aan dat van de bron, 24hz. Mijn RPi B had nergens last van.

Herkent iemand deze problemen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Pagina: 1 ... 7 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]