Nice, ik zie het. nu geeft Xbian/Kodi netjes 900 mhz weer in het system info/hardware menu. hij wordt wel een stukje warmer, 65c idle. maar dat boeit niet, zolang hij niet gaat koken.CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:44:
Niks bijzonders. v1 specifieke instellingen verdwijnen en gpu_mem_1024=256 wordt toegevoegd.
Ik heb de bug in Kodi instellingen fout gevonden. Zie hier: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/667 Nu nog de oplossing.
[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 08-02-2015 00:51 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
super, ik heb geupdate, ging allemaal prima. Zou fijn zijn als dat instellingen probleem nog gefixed wordt. Kan ik nog iets doen om daarbij te helpen?CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:34:
De missende labels voor alle platforms, underclock OC van RPi1 op de RPi2 en gpu memory split zullen allemaal gefixed worden over 1.5h via de apt updates. Dus na 0:00 even updaten...
Als de oorzaak van het Kodi instellingen probleem gevonden is, dan zal dat ook via de updates gefixed worden. We zijn er in ieder geval naar op zoek.
RPi2 op Turbo mode (zonder behuizing) wordt hier niet veel warmer dan 55C.
De cpu is aangepakt. De gpu is het zelfde gebleven.datadevil schreef op zondag 08 februari 2015 @ 08:47:
Snelheid met de Pi 2 valt me overigens vooral op bij plugins die hard moeten werken op de CPU, zoals Uitzending gemist, en het updaten van de libraries
@datadevil, dat lijkt een bug in Kodi zelf te zijn. De vraag is of dat al bij hun opgelost is of dat wij moeten patchen. Komt goed 
PS. vergeet ook de verdubbeling van het geheugen niet.
[ Voor 17% gewijzigd door CurlyMo op 08-02-2015 09:36 ]
Iemand een idee waarom Blu-rays niet gecached worden in het geheugen? Of het nou een ISO, BDMV map of m2ts file is, geen enkele wordt gecached. Als ik de film omzet naar mkv dan wordt hij wel netjes gecached. Heb het zowel op een Pi 2 met OpenELEC als met Kodi op de Mac. Op de Mac gaan Blu-rays wel prima, maar op de Pi 2 willen ze af en toe toch even pauzeren. Mac, NAS en Pi 2 hangen aan dezelfde switch en speel af met NFS. Maar volgens mij ligt het probleem daar niet aangezien een MKV van dezelfde film wel netjes worden afgespeeld, ik vermoed vanwege de cache...
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Hola, kunnen jullie ook 'Adjust display refresh rate to match video' niet terug vinden in OpenElec 5.0.1 op een RPi2 ? Alle screenshots van Kodi laten deze setting zien, maar ik zie hem niet. Hij blijft nu op 50hz hangen onafhankelijk van de hz van de serie of film.
Je moet het level van je configuratiepaneel instellen op "advanced" of "expert".pipo1000 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:15:
Hola, kunnen jullie ook 'Adjust display refresh rate to match video' niet terug vinden in OpenElec 5.0.1 op een RPi2 ? Alle screenshots van Kodi laten deze setting zien, maar ik zie hem niet. Hij blijft nu op 50hz hangen onafhankelijk van de hz van de serie of film.
Bij OSMC wat ik nog even op de normale Pi had had ik het probleem niet, dus die hebben net iets anders dan jullie lijkt het dan..CurlyMo schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:14:
@datadevil, dat lijkt een bug in Kodi zelf te zijn. De vraag is of dat al bij hun opgelost is of dat wij moeten patchen. Komt goed
Ik hoop dat iedereen een zwarte/ondoorzichtige case bij z'n Pi2 besteld heeft
nieuws: Raspberry Pi 2 crasht door cameraflitsers
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Zou iemand met een (relatief) nieuwe OpenELEC installatie de inhoud van /etc/smb.conf kunnen posten?
Ik krijg Xbian maar niet op dezelfde manier aan de praat in het netwerk als OE.
Ik krijg Xbian maar niet op dezelfde manier aan de praat in het netwerk als OE.
Ik heb de pi 2 met de nieuwste openelec erop. Films kijken gaat prima maar hij loopt opzich best vaak vast waardoor ik de stekker eruit moet halen, daardoor raakt de sdkaart overstuur en kan hij bestanden niet vinden, daarom moet ik de image weer terug zetten. Kost je toch iedere keer 20 min met een 16gb kaart. Deze ochtend al twee keer gemoeten bij rtlxl.
Is dat normaal? ( ik gebruik een 2a adapter)
Ik heb vanmiddag eindelijk tijd om met m'n Raspberry Pi 2 aan de slag te gaan. Ik heb op dit moment een stabiel draaiende Raspberry 1 B draaien, met Openelec 5.0.1.
Het liefst begin ik niet vanaf scratch met m'n Raspberry Pi 2. Vrouwtje kijkt bijv veel series via 1channel en heeft redelijk wat gefavoriseerd etc.
M'n idee was om op de Raspberry Pi 2 de laatste 5.0.1 image te flashes, vervolgens een backup te maken met de OE settings add-on van m'n Raspberry 1, en hiermee te restoren op de Pi2.
Zou dit verstandig zijn, of kan ik hiermee een onstabiele Pi 2 verwachten?
Ik zou verwachten dat Kodi qua structuur exact hetzelfde moet zijn op de OE build voor Pi1 en Pi2, maar het feit dat er 2 verschillende images voor bestaan laat me twijfelen..
Heel wat anders:
M'n Pi1 werkt nu met een 0.7a adaptertje (oude Samsung Galaxy lader). Las over de Pi2 dat je minimaal 1a moet gebruiken voor stabiel gebruik. Iemand nog een aanrader voor een adapter?
Het liefst begin ik niet vanaf scratch met m'n Raspberry Pi 2. Vrouwtje kijkt bijv veel series via 1channel en heeft redelijk wat gefavoriseerd etc.
M'n idee was om op de Raspberry Pi 2 de laatste 5.0.1 image te flashes, vervolgens een backup te maken met de OE settings add-on van m'n Raspberry 1, en hiermee te restoren op de Pi2.
Ik zou verwachten dat Kodi qua structuur exact hetzelfde moet zijn op de OE build voor Pi1 en Pi2, maar het feit dat er 2 verschillende images voor bestaan laat me twijfelen..
Heel wat anders:
M'n Pi1 werkt nu met een 0.7a adaptertje (oude Samsung Galaxy lader). Las over de Pi2 dat je minimaal 1a moet gebruiken voor stabiel gebruik. Iemand nog een aanrader voor een adapter?
Een uur geleden normaal afgesloten, nu wil ik m weer opstarten blijft hij weer hangen in het opstartscherm (logo met versieinfo) stekker erweer uit moeten halen. nu ben ik dus weer de image aan het terugzetten....BlueSS50 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:39:
Ik heb de pi 2 met de nieuwste openelec erop. Films kijken gaat prima maar hij loopt opzich best vaak vast waardoor ik de stekker eruit moet halen, daardoor raakt de sdkaart overstuur en kan hij bestanden niet vinden, daarom moet ik de image weer terug zetten. Kost je toch iedere keer 20 min met een 16gb kaart. Deze ochtend al twee keer gemoeten bij rtlxl.
als dit zo blijft ligt i morgen in de prullenbak!
Zou je SD kaart zelf niet de oorzaak kunnen zijn?BlueSS50 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:58:
[...]
Een uur geleden normaal afgesloten, nu wil ik m weer opstarten blijft hij weer hangen in het opstartscherm (logo met versieinfo) stekker erweer uit moeten halen. nu ben ik dus weer de image aan het terugzetten....
als dit zo blijft ligt i morgen in de prullenbak!
Nieuwe transcend class 10 16gb kaart. Als jullie er allemaal geen last van hebben dan kan ik dat nog proberen.....lazybones schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:11:
[...]
Zou je SD kaart zelf niet de oorzaak kunnen zijn?
Soms is het zo simpelbaviaan schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:17:
[...]
Je moet het level van je configuratiepaneel instellen op "advanced" of "expert".
Of het probleem zit in je voeding . . . ik gebruikte in eerste instantie ook eentje die net te licht bleek te zijn, toen een 2A exemplaar gepakt en sindsdien geen enkel probleem. Geen enkele vastloper o.i.d. en ik gebruik ook twee Transcend class 10 16GB kaartjes.BlueSS50 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:28:
[...]
Nieuwe transcend class 10 16gb kaart. Als jullie er allemaal geen last van hebben dan kan ik dat nog proberen.....
[ Voor 5% gewijzigd door lazybones op 08-02-2015 14:32 . Reden: aanvulling ]
Of zoals eerder aangehaald, niet alle 2A voedingen zijn stabiel genoeg.. Soms werkt een goede 1.2A beter. En ik heb het zelf ook al een keer gezegd, let ook op je kabel. Heb je alles geprobeerd en nog steeds problemen, pak ook eens een andere kabel
Verwijderd
Of zoals ook eerder aangehaald, voor een heleboel mensen (waaronder mij) werkt openelec versie 5.0.1. niet stabiel op de pi2, wat crashes en filesystem corruptie veroorzaakt. xbian daarintegen draait als een zonnetje met dezelfde voeding/sdkaart
Mijn Nexus 4 lader van 1.2A gaf problemen, fout (kernel crash) bij boot. Hierdoor partitie die niet ge-resized was, daarna een hoop problemen. Soms wel booten soms niet, apps wilde niet installeren etc. Nu tijdelijk een iPad Air lader van 2A en nu gaat alles goed.Prulleman schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:43:
Of zoals eerder aangehaald, niet alle 2A voedingen zijn stabiel genoeg.. Soms werkt een goede 1.2A beter. En ik heb het zelf ook al een keer gezegd, let ook op je kabel. Heb je alles geprobeerd en nog steeds problemen, pak ook eens een andere kabel
[ Voor 4% gewijzigd door pipo1000 op 08-02-2015 14:50 ]
Zoals andere het al aangaven niet alle 2A voedingen zijn stabiel genoeg.
Draai hier vanaf een woensdag openelec versie 5.0.1. en nog geen 1 keer heb ik vastloper of een corrupt sd kaartje gehad
voeding : 2A / 5V
sd kaartje : Transcend class 10 4GB
Draai hier vanaf een woensdag openelec versie 5.0.1. en nog geen 1 keer heb ik vastloper of een corrupt sd kaartje gehad
voeding : 2A / 5V
sd kaartje : Transcend class 10 4GB
Nog een keer de oproep: Kan iemand de inhoud van zijn /etc/samba/smb.conf van OpenELEC posten?
Ik ga ff voor je kijken over een uurtje.ApexAlpha schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:57:
Nog een keer de oproep: Kan iemand de inhoud van zijn /etc/samba/smb.conf van OpenELEC posten?
ApexAlpha schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:57:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
| OpenELEC:/etc/samba # cat smb.conf ################################################################################ # This file is part of OpenELEC - http://www.openelec.tv # Copyright (C) 2009-2014 Stephan Raue (stephan@openelec.tv) # # OpenELEC is free software: you can redistribute it and/or modify # it under the terms of the GNU General Public License as published by # the Free Software Foundation, either version 2 of the License, or # (at your option) any later version. # # OpenELEC is distributed in the hope that it will be useful, # but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of # MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the # GNU General Public License for more details. # # You should have received a copy of the GNU General Public License # along with OpenELEC. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>. ################################################################################ # samba.conf # This configuration file allows you to customize the samba shares # available from your machine [global] server string = OpenELEC workgroup = WORKGROUP netbios name = %h security = share guest account = root socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_RCVBUF=65536 SO_SNDBUF=65536 smb ports = 445 max protocol = SMB2 min receivefile size = 16384 deadtime = 30 os level = 20 mangled names = no syslog only = yes syslog = 2 name resolve order = lmhosts wins bcast host preferred master = auto domain master = auto local master = yes printcap name = /dev/null load printers = no browseable = yes writeable = yes printable = no encrypt passwords = true enable core files = no passdb backend = smbpasswd smb encrypt = disabled use sendfile = yes # Using the following configurations as a template allows you to add # writable shares of disks and paths under /storage [Update] path = /storage/.update available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/.update [Videos] path = /storage/videos available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/videos [Music] path = /storage/music available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/music [TV Shows] path = /storage/tvshows available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/tvshows [Recordings] path = /storage/recordings available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/recordings [Downloads] path = /storage/downloads available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/downloads [Pictures] path = /storage/pictures available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/pictures [Emulators] path = /storage/emulators available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/emulators [Configfiles] path = /storage/.config available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/.config [Userdata] path = /storage/.kodi/userdata available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/.kodi/userdata [Screenshots] path = /storage/screenshots available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/screenshots [Logfiles] path = /storage/logfiles available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/logfiles root preexec = createlog [Backup] path = /storage/backup available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /storage/backup |
Ik had last van audio haperingen met openelec 5(.0.1). Dat kwam zelfs voor bij een clean install en gebeurde als ik de volgende opties had geactiveerd: adjust display refresh rate to match video en passthrough.
Willekeurig stopte het geluid voor een seconde en zag ik op mijn onkyo nr515 receiver dat de verbinding kortstondig veranderd was naar pcm.
Ik gok dat meer mensen hier last van (gaan) hebben, dus hierbij de oplossing:
Voeg toe aan config.txt:
hdmi_clock_change_limit=40
(bron: http://openelec.tv/forum/...767-random-audio-drop-out)
Willekeurig stopte het geluid voor een seconde en zag ik op mijn onkyo nr515 receiver dat de verbinding kortstondig veranderd was naar pcm.
Voeg toe aan config.txt:
Bedankt, dit heb ik vaker gehad! Ik ga de setting is proberen.tdn135 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:19:
Ik had last van audio haperingen met openelec 5(.0.1). Dat kwam zelfs voor bij een clean install en gebeurde als ik de volgende opties had geactiveerd: adjust display refresh rate to match video en passthrough.
Voeg toe aan config.txt:
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Waarom die setting: adjust display refresh rate to match video en passthrough ?tdn135 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:19:
Voeg toe aan config.txt:
Ik heb dat in verleden ook wel eens enabled maar irriterende me er mateloos aan dat beeld elke keer versprong, zie toegevoegde waarde er ook niet van in nu dus.
Hier ook een onkyo, en gebruik deze setting ook al tijden. Werkt perfect, boven de 40 krijg ik ook random geluids drops.tdn135 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:19:
Voeg toe aan config.txt:
Refresh beeld naar de fps van de film is zo fijn, en smooth.
@baviaan
Nogmaal bedankt! Iedereen hier kan nu nu lezen en schrijven naar de externe HDD via Samba.
edit: weet iemand hoe ik kan controleren of CRON draait? Ik heb cron via "crontab -e" ingesteld dat een script elk uur moet draaien tussen 00:00 en 08:00
Maar hoe kan ik controleren of hij ook echt draait? Is er een log ergens?
Nogmaal bedankt! Iedereen hier kan nu nu lezen en schrijven naar de externe HDD via Samba.
edit: weet iemand hoe ik kan controleren of CRON draait? Ik heb cron via "crontab -e" ingesteld dat een script elk uur moet draaien tussen 00:00 en 08:00
[ Voor 53% gewijzigd door ApexAlpha op 08-02-2015 16:36 ]
Dat verspringen is enkel bij het starten en stoppen van de film, waarom vind je dat irritant? Ik vind een 24fps film afspelen op 50Hz of 60Hz veel meer irritant omdat er dan hickups optreden door missende frames.schumi2004 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:34:
[...]
Waarom die setting: adjust display refresh rate to match video en passthrough ?
Ik heb dat in verleden ook wel eens enabled maar irriterende me er mateloos aan dat beeld elke keer versprong, zie toegevoegde waarde er ook niet van in nu dus.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Wellicht dat ik dan een setje nieuwe ogen hebben moet maar ik heb het (nog) niet gezien. Heb dan ook geen recente TV, mogelijk dat het dan scheelt.Mick1990 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:53:
[...]
Dat verspringen is enkel bij het starten en stoppen van de film, waarom vind je dat irritant? Ik vind een 24fps film afspelen op 50Hz of 60Hz veel meer irritant omdat er dan hickups optreden door missende frames.
/edit:
Toevoeging waarom het storent is, tijdens channel switching met LiveTV gebeurt het ook
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 08-02-2015 17:03 ]
Is met de komst van de RPi2 dit ook weer de meest bang for the buck mediaspeler geworden, voor personen die bijvoorbeeld als een (dumb)NAS hebben staan met media erop. Chromeboxjes met OpenElec en Intel Nucs zijn direct al wat duurder om enkel voor xbmc te gebruiken. Of zie ik hier iets over het hoofd ?
volgende week krijg ik van SOS mijn 4Gb class 10 microSD transcend kaartje binnen samen met mijn 2A voeding. Nu lees ik toch nog veel over corrupte kaartjes. Ik draai nu op de oude pi,Kodi op een USB 3.0 stick. Ik weet dat de pi2 ook max. USB 2.0 heeft, maar om zeker te weten dat ik een snel USB stickie heb, heb ik destijds maar een USB 3.0 stick gekocht.
Wat zal ik doen? Open elec op de class 10 transcend 4GB microSD installeren of op de USB 3.0 stick?
Wat zal ik doen? Open elec op de class 10 transcend 4GB microSD installeren of op de USB 3.0 stick?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Graag gedaan!ApexAlpha schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:25:
@baviaan
Op een Linux machine zou ik zeggen: kijk eens in de syslog (/var/log/syslog). Maar hoe dat bij Openelec etc zit weet ik niet.
Het doet me goed te lezen dat Openelec bij iedereen crappy draait. Ligt het dus niet aan mijn systeem.
Inmiddels 2 16gb kaartjes geprobeerd en probleem van een vastloper na reboot blijft. Ik heb een 2A voeding.
Denk dat we dus geduld moeten totdat er een goede build is van openelec/xbian..
Inmiddels 2 16gb kaartjes geprobeerd en probleem van een vastloper na reboot blijft. Ik heb een 2A voeding.
Ik ga nu de laatste test build eens proberen...
OpenELEC-RPi2.arm-Milhouse-20150208010156-r20214-gae13e63.tar
[ Voor 40% gewijzigd door technorabilia op 08-02-2015 19:03 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Download en unpackspeeds graag gepostLFA schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:56:
Na een middagje prutsen heb ik xbian+nzbget+sickbeard+couchpotato aan de praat gekregen op mijn Pi2. Heerlijk apparaat voor €37!
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Heb even een testje uitgevoerd. Xbian draait dus icm NZBGet, Sickbeard en Couchpotato op mijn Pi2. Top Gear van afgelopen week gedownload (2.06GB). De download wordt weggeschreven naar mijn externe harde schijf (pricewatch: WD Elements Desktop 1TB Zwart) die is aangesloten aan de Pi2 via USB. Ik weet niet of het relevant is, maar er zit een Sandisk Class 4 SD kaartje van 8GB in de Pi en hij krijgt stroom van de 5V/1,2A adapter van mijn Nexus 5. Kodi was tijdens de download idle.
Download snelheid NZBGet: 1.5 Mb/s (max van mijn internet en usenetverbinding
Unpack snelheid NZBGet: 8:23 minuten (± 4MB/s)
CPU temperatuur: 44 graden
Geheugen gebruikt: 20% (146MB)
Hoop dat je er iets aan hebt
Edit:
Ik heb nog een vraagje. Hoe kan ik ervoor zorgen dat andere mensen in mijn netwerk niet via het lokale IP adres in de Pi kunnen komen? Zou dit graag afschermen met een wachtwoord maar heb geen idee hoe.
[ Voor 9% gewijzigd door LFA op 08-02-2015 20:02 ]
Ik draai Openelec 5.01 en hij draait echt prima hoor. Gebruik een Samsung mini-SD kaartje van 8Gb.Lumics schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:27:
Het doet me goed te lezen dat Openelec bij iedereen crappy draait. Ligt het dus niet aan mijn systeem.
Dus dat "iedereen" klopt niet
Hier doet die het ook perfect, wel voor de zekerheid even een backup gemaakt van de huidige openelec installatie nu die helemaal ingesteld is.
Echt een hele verbetering vergeleken met de rpi model b!
Ik gebruik hem met de 2A voeding van sossolutions en een 4gb sandisk class 10 kaartje. Meteen even een paar kleine heatsinkjes erop geplakt.
Echt een hele verbetering vergeleken met de rpi model b!
Ik gebruik hem met de 2A voeding van sossolutions en een 4gb sandisk class 10 kaartje. Meteen even een paar kleine heatsinkjes erop geplakt.
[ Voor 26% gewijzigd door Deagle op 08-02-2015 21:06 ]
De library scan wordt nu weer compleet uitgevoerd maar dat zou ook aan TVDB hebben kunnen liggen aangezien niemand anders er blijkbaar last van heeft gehad.kraades schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:02:
Ik ga nu de laatste test build eens proberen...
Nu geen corruptie na herhaaldelijk reboot/shutdown/poweroff.
Alleen zit ik nu wel op een Kodi 15.0 alpha versie...
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb op 2 verschillende Pi's met 2 verschillende sd-cards ook problemen gehad met OpenElec. Beide na 1 week traag als p**p en daarna startten ze niet meer... Op beide daarna Raspbmc gezet, nooit problemen meer gehad..Lumics schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:27:
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Heb je een guide gevolg of wist je zelf hoe dit allemaal werkt?LFA schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:57:
[...]
Heb even een testje uitgevoerd. Xbian draait dus icm NZBGet, Sickbeard en Couchpotato op mijn Pi2. Top Gear van afgelopen week gedownload (2.06GB). De download wordt weggeschreven naar mijn externe harde schijf (pricewatch: WD Elements Desktop 1TB Zwart) die is aangesloten aan de Pi2 via USB. Ik weet niet of het relevant is, maar er zit een Sandisk Class 4 SD kaartje van 8GB in de Pi en hij krijgt stroom van de 5V/1,2A adapter van mijn Nexus 5. Kodi was tijdens de download idle.
Download snelheid NZBGet: 1.5 Mb/s (max van mijn internet en usenetverbinding)
Edit:
Ik heb nog een vraagje. Hoe kan ik ervoor zorgen dat andere mensen in mijn netwerk niet via het lokale IP adres in de Pi kunnen komen? Zou dit graag afschermen met een wachtwoord maar heb geen idee hoe.
Ik ben er met het volgen van dit topic dat er hier geen arch arm gebruikt wordt, of toch wel ?
Ik had het vervelende probleem dat kodi in combinatie met yatze of xbmc remote erg lullig werkt. In principe is het goed mogelijk om via een systemd service op de rpi kodi aan te zwengelen met je smartphone. Daarvoor is een goed draaiende webserver binnen kodi een vereiste.. na een hoop gepruts heb ik maar besloten dat dit een no-go is. Het werkr random, soms wel, soms niet. Werkt het niet, moet je alsnog kodi vanaf je computer activeren. En dan crasht de boel nogal eens.
Uiteindelijk heb ik een mooie workaround gevonden: ik heb ssh geinstalleerd op mijn android en als ik gewoon vanaf de cli binnen mijn rpi kodi aanzet, kan ik vervolgens via xbmc remote de boel bedienen. En dan draait de boel vlekkeloos
Ik heb geen idee hoe andere distro's werken. Is kodi always on ? Mijn omweg werkt goed, maar is niet bepaald elegant, dus ik sta open voor suggesties.
Ik had het vervelende probleem dat kodi in combinatie met yatze of xbmc remote erg lullig werkt. In principe is het goed mogelijk om via een systemd service op de rpi kodi aan te zwengelen met je smartphone. Daarvoor is een goed draaiende webserver binnen kodi een vereiste.. na een hoop gepruts heb ik maar besloten dat dit een no-go is. Het werkr random, soms wel, soms niet. Werkt het niet, moet je alsnog kodi vanaf je computer activeren. En dan crasht de boel nogal eens.
Uiteindelijk heb ik een mooie workaround gevonden: ik heb ssh geinstalleerd op mijn android en als ik gewoon vanaf de cli binnen mijn rpi kodi aanzet, kan ik vervolgens via xbmc remote de boel bedienen. En dan draait de boel vlekkeloos
Ik heb geen idee hoe andere distro's werken. Is kodi always on ? Mijn omweg werkt goed, maar is niet bepaald elegant, dus ik sta open voor suggesties.
In antwoord hierop, met een wedervraag: bedoel je bij mediabestanden, of in de directory structuur ? Als het om de root-structuur gaat, is er altijd nog een protocol nodig om "in de Pi te kunnen komen". Denk aan ssh of telnet. Als niemand hier vanaf weet binnen je netwerk, is er ook geen gevaar. Anders is ssh heel goed te beveiligen, no problem..Edit:
[ Voor 23% gewijzigd door neeroeter op 09-02-2015 06:26 ]
Ik heb deze guide gevolgd. Tot vorige week nog nooit met een Raspberry Pi gewerkt, wel al ervaring met sickbeard/couchpotato/nzb programma's.ApexAlpha schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:33:
[...]
Heb je een guide gevolg of wist je zelf hoe dit allemaal werkt?
Ik bedoel dat als je in Windows Explorer naar \\192.168.1.xx gaat dat je dan een mappenstructuur te zien krijgt met in mijn geval alle bestanden op de externe harde schijf. Dit zou ik graag afschermen met een wachtwoord.neeroeter schreef op maandag 09 februari 2015 @ 06:16:
[...]
In antwoord hierop, met een wedervraag: bedoel je bij mediabestanden, of in de directory structuur ? Als het om de root-structuur gaat, is er altijd nog een protocol nodig om "in de Pi te kunnen komen". Denk aan ssh of telnet. Als niemand hier vanaf weet binnen je netwerk, is er ook geen gevaar. Anders is ssh heel goed te beveiligen, no problem..
beetje googlen af en toe kan ook geen kwaad... 1e hit, 1e zoekopdracht:
http://www.linuxquestions...ted-shared-folder-347324/
http://www.linuxquestions...ted-shared-folder-347324/
Thanks! mijn internet is wat sneller, en hoop de volle 50 te kunnen gebruiken op de Pi.. Dan kan er weer wat stroombesparing geactiveerd wordenLFA schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:57:
Download snelheid NZBGet: 1.5 Mb/s (max van mijn internet en usenetverbinding)
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Ik vind alleen de unrarsnelheden wat tegenvallen. Die liggen 3x zo laag als de snelheid van mijn internetverbinding. Volgens mij kun je dan beter een NUC pakken.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ja de unpack snelheid is inderdaad best traag. Maar omdat de Pi hier toch 's nachts download maakt me dat niet zoveel uit.NoepZor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:27:
Ik vind alleen de unrarsnelheden wat tegenvallen. Die liggen 3x zo laag als de snelheid van mijn internetverbinding. Volgens mij kun je dan beter een NUC pakken.
Dan maakt het inderdaad niet veel uit. Maar voor "ff" snel een filmpje downloaden en afspelen is het niet bruikbaar.
Gebruik anders Pulsar voor ff snel een filmpje kijken. Vraag me af of dat lekker soepel draait op de Pi 2.
Die gebruik ik inderdaad ook, werkt prima. Laden van de filmlijsten en downloaden van de buffer gaat op de Pi2 een stuk sneller dan op de Pi 1. Alleen de kwaliteit van de films is volgens mij wat minder, gezien een 1080p film ongeveer 2GB groot is. Een gemiddelde MKV is tussen de 8-12GB. Maar ik stoor me er verder niet aan, ziet er goed genoeg uit voor mij op een 32" TV
Ik heb mij pi2 ook besteld via SOS. Prima service btw.
Eerst had ik openelec op de miscrosd geïnstalleerd 16gb versie. Echter na een paar keer booten was de partitie corrupt en kon ik de installatie opnieuw doen.
Dit werkte niet echt... Dus nu de installatie aangepast en geïnstalleerd op een USB Stick.
Alleen liep ik soms tegen het probleem aan dat tijdens het booten de USB nog niet gereed was en hij bleef "hangen".
Nu een boot delay van een paar seconden ingesteld en werkt het al een weekje vlekkeloos!
Een mooie vervanging van mijn energieslurpende mediacenter die ik had.
Ik zoek alleen nog een vrouwvriendelijke oplossing voor het aan en uit zetten...
Eerst had ik openelec op de miscrosd geïnstalleerd 16gb versie. Echter na een paar keer booten was de partitie corrupt en kon ik de installatie opnieuw doen.
Dit werkte niet echt... Dus nu de installatie aangepast en geïnstalleerd op een USB Stick.
Alleen liep ik soms tegen het probleem aan dat tijdens het booten de USB nog niet gereed was en hij bleef "hangen".
Nu een boot delay van een paar seconden ingesteld en werkt het al een weekje vlekkeloos!
Een mooie vervanging van mijn energieslurpende mediacenter die ik had.
Ik zoek alleen nog een vrouwvriendelijke oplossing voor het aan en uit zetten...
hoe en waar stel je die boot delay in? Ik ga hem ook op de USB stick installeren namelijk morgen,.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Alle andere distros die ik ken (openelec, raspbmc en xbian) booten standaard Kodi. Dus ja, Kodi is always on bij de meesten hier. Hell, de hele Pi is always on bij de meesten hierneeroeter schreef op maandag 09 februari 2015 @ 06:16:
Ik ben er met het volgen van dit topic dat er hier geen arch arm gebruikt wordt, of toch wel ?
Je kan toch stream kiezen. Dan kies je toch gewoon de juiste download / grootte.NoepZor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:25:
Die gebruik ik inderdaad ook, werkt prima. Laden van de filmlijsten en downloaden van de buffer gaat op de Pi2 een stuk sneller dan op de Pi 1. Alleen de kwaliteit van de films is volgens mij wat minder, gezien een 1080p film ongeveer 2GB groot is. Een gemiddelde MKV is tussen de 8-12GB. Maar ik stoor me er verder niet aan, ziet er goed genoeg uit voor mij op een 32" TV
Ik heb in de config.txt op de SD kaart de volgende regel toegevoegd.jos_zwa schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:09:
hoe en waar stel je die boot delay in? Ik ga hem ook op de USB stick installeren namelijk morgen,.
boot_delay=5
Er is in de config van openelec ook nog een delay in te stellen als je DHCP gebruikt. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat mijn SQL database benaderbaar is als kodi start.Petertjuh schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:59:
[...]
Ik heb in de config.txt op de SD kaart de volgende regel toegevoegd.
boot_delay=5
Rpi2 met USB en 'oude' 2A adapter van vorige pi B al week zonder problemen in gebruik (openelec 5.01).
Moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit meer reboot, dus rebootproblemen met corrupte kaartjes tot gevolg kan even duren voor ik daar achter ben, maar met USB kan dat eigenlijk niet meer.
Die functie is dan nieuw voor mijSidewalkSuper schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:34:
[...]
Je kan toch stream kiezen. Dan kies je toch gewoon de juiste download / grootte.
Even inhakend op Pulsar. Aangezien mijn 6TB vol aan het raken is en nieuwe schijven een vermogen kosten ben ik me aan 't inlezen. Welke providers gebruiken jullie? Ik lees dat je er maximaal 6 mag activeren, dus welke zijn het "beste" volgens jullie?
is er een mogelijkheid om de webinterface vanaf de CLI te starten? zit nu op mijn werk en heb het in kodi zelf niet aangezet. Nu heb ik de Guiconfig aangepast. Maar zou niet weten hoe ik kodi "headless" zou kunnen starten vanaf raspbian.
Kan het zelf niet uittesten maar:Meulugar schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:24:
is er een mogelijkheid om de webinterface vanaf de CLI te starten? zit nu op mijn werk en heb het in kodi zelf niet aangezet. Nu heb ik de Guiconfig aangepast. Maar zou niet weten hoe ik kodi "headless" zou kunnen starten vanaf raspbian.
To enable the XBMC webserver, ssh to your RPi and edit ~/.xbmc/userdata/guisettings.xml. Browse through the file and you will see the options to turn on the webserver and set a username and password. Once done, restart the Raspberry Pi and set the remote app to the current IP address of the unit. You are good to go!
Heb jij gewoon de pulsar hier gedownload en klaar is kees?NoepZor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:25:
Thanks, dat had ik inderdaad ook gevonden maar dat werkt niet omdat ik Kodi niet automagisch laat starten. die settings heb ik inderdaad aangepast.. Maar nu is het dus de vraag hoe ik de kodi server vanuit SSH kan laten starten. (mijn PI boot ook niet door zonder user/password dus automatisch booten in kodi is in dit geval ook geen optie.)
Voor wie nog met dezelfde vraagstuk staat:Batata007 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:57:
Ik heb vanmiddag eindelijk tijd om met m'n Raspberry Pi 2 aan de slag te gaan. Ik heb op dit moment een stabiel draaiende Raspberry 1 B draaien, met Openelec 5.0.1.
Heel wat anders:
Het werkt als een trein. Oude Pi naar 5.0.1. geupdate. Library gecleant, backup gemaakt via OE backup optie.
5.0.1 voor de Pi2 geflasht op een 32 gb microsd kaartje. Aangesloten op Pi 2. Laten booten totdat alles werkte. OE backup van Pi 1 in de backupmap van de Pi2 gegooid en herstart. Alles draait nu netjes, heb al m'n add-ons, library etc.
Ik heb overigens gewoon m'n oude Samsung travel adapter gebruikt van 0.7 amp. Draait tot nu toe prima..
Is er een manier om op de PI tezien wat je draadloze snelheid / bereik is ?
Heb een ziggo Ubee modem/ router en in de PI een wifistick via SOS solutions..
Het is echt om te huilen..
Zelfs een avi van 200mb happert
Misschien een image ergens wgetten?C6DL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:16:
Is er een manier om op de PI tezien wat je draadloze snelheid / bereik is ?
http://linhost.info/2013/10/download-test-files/
Als je SSH-toegang hebt, kan je met iwconfig ook de signaalsterkte zien.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Pulsar kun je inderdaad gewoon bij de releases weghalen. Je moet nog wel zorgen dat je providers hebt om torrents binnen te halen en bij de openelec setting moet onder remote de optie ingeschakeld zijn dat applicaties van buitenaf openelec mogen bedienen. Hier staat verder nog wel het een en ander aan infoDacuuu schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:11:
[...]
Heb jij gewoon de pulsar hier gedownload en klaar is kees?
Nadeel is dat 99% allemaal 2.0 audio heeft, en dat is echt geen gehoor via de 5.1 opstelling hier.NoepZor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:46:
[...]
Pulsar kun je inderdaad gewoon bij de releases weghalen. Je moet nog wel zorgen dat je providers hebt om torrents binnen te halen en bij de openelec setting moet onder remote de optie ingeschakeld zijn dat applicaties van buitenaf openelec mogen bedienen. Hier staat verder nog wel het een en ander aan info
Goed, is die vraag tenminste beantwoord. Jullie hebben altijd ( weliswaar idle ) kodi openstaan. Dat zou voor mij wellicht ook een optie zijn. Zoals arch het kan doen, is via systemd de webserver van kodi aanroepen met het opstarten van een (android)remote appje. En daarmee kodi opstarten..Maar dat werkt dus maar half. Google is hier ook niet echt mijn vriendquote: UltraSubAlle andere distros die ik ken (openelec, raspbmc en xbian) booten standaard Kodi. Dus ja, Kodi is always on bij de meesten hier. Hell, de hele Pi is always on bij de meesten hier
Uiteraard gebruik ik mijn Rpi voor veel meer dan alleen kodi, belangrijkste applicatie voor mij is syncthing, een synchronisatie-tool. En een beetje torrenten..
Ik laat het voorlopig zo. Vanaf mijn smartphone ssh naar mijn rpi en dan kodi aanzwengelen, is nog steeds niet hoeven opstaan om een laptop te moeten gebruiken, en da's veel winst. Ik denk alleen niet dat mijn vrouw op deze manier kodi leuk gaat vinden, maar da's helemaal niet zo erg
hoe slinger je die dan aan via SSH ? ik zit dan wel is waar op raspbian maar kan hem alleen aanroepen via kodi-standalone. Als ik de service kodi start dan gebeurd er voor als nog vrij weinig.neeroeter schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:37:
[...]
Goed, is die vraag tenminste beantwoord. Jullie hebben altijd ( weliswaar idle ) kodi openstaan. Dat zou voor mij wellicht ook een optie zijn. Zoals arch het kan doen, is via systemd de webserver van kodi aanroepen met het opstarten van een (android)remote appje. En daarmee kodi opstarten..Maar dat werkt dus maar half. Google is hier ook niet echt mijn vriend
Uiteraard gebruik ik mijn Rpi voor veel meer dan alleen kodi, belangrijkste applicatie voor mij is syncthing, een synchronisatie-tool. En een beetje torrenten..
Ik laat het voorlopig zo. Vanaf mijn smartphone ssh naar mijn rpi en dan kodi aanzwengelen, is nog steeds niet hoeven opstaan om een laptop te moeten gebruiken, en da's veel winst. Ik denk alleen niet dat mijn vrouw op deze manier kodi leuk gaat vinden, maar da's helemaal niet zo erg
Mag ik vragen welke providers jij gebruikt?NoepZor schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:46:
[...]
Pulsar kun je inderdaad gewoon bij de releases weghalen. Je moet nog wel zorgen dat je providers hebt om torrents binnen te halen en bij de openelec setting moet onder remote de optie ingeschakeld zijn dat applicaties van buitenaf openelec mogen bedienen. Hier staat verder nog wel het een en ander aan info
En op welke rpi heb jij het draaien? (als het de 2 is, merk je veel verschil met de oude (als je die hebt gehad dat is
Ik heb zelf de providers van tpb, eztv, yifi, kat een torrentz geloof ik.
Ik kies ook altijd voor (opties ->) choose stream. Daar kies ik dan het grootste (beste kwaliteit) en gaan
Ik kies ook altijd voor (opties ->) choose stream. Daar kies ik dan het grootste (beste kwaliteit) en gaan
Oké, ik heb net even wat zitten testen met yifi.
Bufferen duurt soms erg lang; gaat met 100kb/s. Is dat bij jou ook?
Een 1080p film afspelen lukte niet. CPU op 100% en haperen als een dolle. Is dat ook jouw ervaring met 1080p materiaal?
Bufferen duurt soms erg lang; gaat met 100kb/s. Is dat bij jou ook?
Een 1080p film afspelen lukte niet. CPU op 100% en haperen als een dolle. Is dat ook jouw ervaring met 1080p materiaal?
1080p gaat altijd goed als het x264 is. Andere gingen op pi1 alleen goed met codecs. Op pi2 weet ik niet hoe het draait.
Download snelheid is afhankelijk van aantal seeds en peers maar meestal wel goed.
Download snelheid is afhankelijk van aantal seeds en peers maar meestal wel goed.
Afgelopen zaterdag XBian 2015.02.07 released
Klopt.
Apt-get upgrade voldoende om die te krijgen?
Altijd.
Als je binnen bent in je Rpi, kan je zoiets doen alsquote: Meulegarhoe slinger je die dan aan via SSH ? ik zit dan wel is waar op raspbian maar kan hem alleen aanroepen via kodi-standalone. Als ik de service kodi start dan gebeurd er voor als nog vrij weinig.
code:
1
| /usr/bin/su kodi /usr/bin/kodi |
Let wel, dit zijn de paden waar Arch het een en ander plaatst..andere distro's, andere plekkies soms. Ik maak dus geen gebruik van enige service meer, maar roep het zaakje gewoon direct aan.
Die kodi gebruiker vond ik echter een beetje flauwekul, ik weet nog steeds niet waarom kodi zo nodig een eigen gebruiker aan wil maken bij installatie.Ik heb kodi geweoon ingericht vanuit mijn eigen standaard gebruiker van mijn Rpi, geen root. Ik start dus gewoon met 'kodi'... eigenlijk heel simpel.
Iemand die deze al draait? Hoe zit het met de bugs?Kozz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:24:
http://openelec.tv/news/2...7-openelec-5-0-2-released
OpenELEC 5.0.2 released
Die ga ik nu ook maar eens proberen. Gister begaf 5.0.1 het hier na een kleine week topprestatie. Crash bij boot en reboot mocht niet meer baten helaas.Pixarr schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:41:
[...]
Iemand die deze al draait? Hoe zit het met de bugs?
Steam: CatBearCow
Of je kunt XBian eens proberen.
Na osmc en OpenElec beide te hebben geprobeerd en zeer veel crashes en tig keer een corrupte sd heb ik nu geen problemen meer sinds ik xbian heb geinstaleerd!
Ik gebruik de pi2 transcend 16gb class 10 sd en een 2a voeding
Ik gebruik de pi2 transcend 16gb class 10 sd en een 2a voeding
Even een oude reactie terughalen van het vorige topic. Deze lijkt namelijk weer een beetje actueel te worden 
CurlyMo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:07:
Na de afgelopen weken wat reacties over de nieuwe OpenElec te hebben gelezen en daar tegenover de meningen over XBian zet, dan lijkt het erop alsof er voor XBian een stuk minder geduld is dan voor OpenElec. Toch blijven mensen trouw aan OpenElec en proberen niet ook eens de laatste XBian of Raspbmc of OSMC. Ik ben nieuwsgierig naar waarom dat zo is?
Voor mij komt dit door een stukje ervaring. Op de Pi1 was OpenELEC vlotter en stabieler naar mijn mening. Ook is het voor noobs als ik makkelijker omdat OpenELEC nou eenmaal out-of-the-box werkt.CurlyMo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:24:
Ik ben nieuwsgierig naar waarom dat zo is?
Eén voorbeeld: ik heb nu Xbian op de Pi2 en zie met Xbian de RPI niet in mijn thuisnetwerk (Samba/WORKGROUP). Ik heb geprobeerd om dit aan te passen en de shares toe te voegen, rechten aan te passen et cetera. Uiteindelijk heb ik iemand hier gevraagd om de OpenELEC versie van /etc/samba/samb.conf te posten en deze heb ik gekopieerd (met enkele aanpassingen) naar /etc/Samba/samb.conf op mijn Xbian kastje.
Sindsdien zie ik het kastje weer in het netwerk en draait alles prima.
Op de Pi2 werkt Xbian een stuk beter dan OE. Vooral omdat de performance nu beter is heeft Xbian een voordeel door een breder Linux pakket aan te bieden. Maar voor noobs / Linux beginners is Xbian een stuk lastiger dan OE. OE werkt gewoon zoals 90% van de mensen hem wil hebben zodra je hem aanzet. Bij Xbian is vaak nog wat knutselwerk nodig.
Ik vind dat leuk om te doen, maar ik kan me voorstellen dat anderen gewoon OE kiezen.
Je kan toch relatief makkelijk zien welke 5.1 heeft. Een bluray sparks heeft dat bijv altijd.Dacuuu schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:35:
[...]
Nadeel is dat 99% allemaal 2.0 audio heeft, en dat is echt geen gehoor via de 5.1 opstelling hier.
Ik vond xbian toch echt makkelijker te installeren dan openelec. Openelec moest je zelf de image op de kaart zetten. Xbian heeft een handige installer. Net zoals osmc.
die stond nog op mn lijstje. goed planCurlyMo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:19:
Of je kunt XBian eens proberen.
Steam: CatBearCow
@ApexAlpha, die samba bug is bekend en zal via apt weer gefixed worden.
Waar ik eigenlijk op doel is dit verschil:
- In XBian werkt Samba niet vlekkeloos -> OpenElec is voor velen makkelijker.
- In OpenElec hebben we last van corruptie / niet booten -> Het zal in de volgende versie wel verholpen zijn.
Waar ik eigenlijk op doel is dit verschil:
- In XBian werkt Samba niet vlekkeloos -> OpenElec is voor velen makkelijker.
- In OpenElec hebben we last van corruptie / niet booten -> Het zal in de volgende versie wel verholpen zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door CurlyMo op 10-02-2015 09:57 ]
Xbian fan hier sinds 2013. Openelec heb ik juist links laten liggen omdat het een veel meer gesloten systeem is (voor zover mij bekend).CurlyMo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:24:
Even een oude reactie terughalen van het vorige topic. Deze lijkt namelijk weer een beetje actueel te worden
[...]
Raspbmc heb ik ook wel eens geprobeerd, maar tov Xbian was die naar mijn idee zwaar en traag.
Ik moet wel zeggen dat ik flink gevloekt heb tijdens het invoeren van het btrfs, maar als je daar een beetje mee bekend bent (snapshots e.d.) bied het zeker ook voordelen. En ik ben sowieso fan van OSS, dus daar horen de teleurstellingen ook wel eens bij
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Welke nadelen had BTRFS volgens jou?
Ikzelf gebruik al heel erg lang Xbian, vind ik een stuk fijner dan Openelec. Heb eerst een half jaar (ofzo) Openelec geprobeerd en gebruik nu meer dan een jaar Xbian, naar volle tevredenheid.
Vooral dat alles wat beter in te stellen is vind ik heel erg fijn, ook komt het op mij stabieler en vlotter over, maar dit laatste is natuurlijk subjectief (en was het 2013
)
Vooral dat alles wat beter in te stellen is vind ik heel erg fijn, ook komt het op mij stabieler en vlotter over, maar dit laatste is natuurlijk subjectief (en was het 2013
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]