USB 2.0 levert, volgens de standaard 500ma. USB 3.0 iets van 900ma. veels te weinig voor een raspberry v2 dus eigenlijk. dan krijg je risico op SD kaart corruptie, waar ik dus last van heb. (ook al werkte het in de eerste instantie uberhaupt beter dan de meegeleverde 2A voeding)schumi2004 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:00:
[...]
Zolang je niet weet wat het levert zou ik sowieso die TV usb aansluitingen mijden maar dat is mijn mening.
via usb aansluiten op de tv heb ik ook geprobeerd en dan boot ie bij mij niet. Ondertussen mailtje gehad van SOS solutions dat ze mn micro sd en voeding gaan nasturen.
Don't walk on the grass, smoke it.
Bedankt! Ga ik proberen!born2tweak schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:18:
[...]
Ik stuur altijd muziek vanaf m'n telefoon door naar de Pi d.m.v. uPnP besturing. Door die 'diensten' aan te zetten op de PI kun je streamen met uPnP. Dat zou ook met apps zoals Spotify moeten werken! Eventueel Yatse installeren op je telefoon, zodat de streaming via Yatse gaat.
Volgens mij is het nadeel daarvan wel, dat m'n ipad of telefoon continu bezig is met het verzenden van de muziek. Of zie ik dat verkeerd? Maar ik ga een poging wagen!
Ik krijg hyperion met geen mogelijkheid meer werkend op de RPi 2 met openelec. Kom van een RPi B af. Mensen die hier Hyperion gebruiken op een RPi 2 of B+ wat is de GPIO layout die jullie gebruiken?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ik heb de 2A voeding van SOSSolution, en de RaspberriPi 2 werkt goed, maar de USB porten hebben niet genoeg stroom voor mijn extern HDDgermanaaizer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:48:
via usb aansluiten op de tv heb ik ook geprobeerd en dan boot ie bij mij niet. Ondertussen mailtje gehad van SOS solutions dat ze mn micro sd en voeding gaan nasturen.
Ik denkt dat het misschien beter is om third party voeding te kopen. Ik hoop tenminste dat het aan de voeding ligt en niet de pi..
Hm, ik heb nu OpenElec 5.0.1 op de RPi B (overclock) en RPi 2 maar ik merk weinig verschil.
Zou de build nog niet geoptimaliseerd zijn? Wat is er aan de hand?
Edit:
Library update nog steeds tergend langzaam.
Zou een overclock helpen?
Edit:
[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 06-02-2015 22:50 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ben geen expert hierin en was ook niet van plan mij hier in te verdiepen maar dat komt wellicht omdat ik de genoemde issues zelf niet ervaar. (selectief brein)Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:22:
[...]
USB 2.0 levert, volgens de standaard 500ma. USB 3.0 iets van 900ma. veels te weinig voor een raspberry v2 dus eigenlijk. dan krijg je risico op SD kaart corruptie, waar ik dus last van heb. (ook al werkte het in de eerste instantie uberhaupt beter dan de meegeleverde 2A voeding)
Maar met deze gegevens moet ik het met je eens zijn, vind persoonlijk een USB voeding van TV ruk maar ook dat is mijn mening mede door het stroomloos gooien bij uitschakelen enzo.
Vooral het library scannen gaat hier echt veel sneller! Had je het filmpje al gezien wat ik gemaakt had? Door de menu's lopen zit niet echt heel veel verschil in. Maar merk vooral Dat dat komt door de cec remote bediening. Dat gaat niet heel vlot, vooral niet bij het ingedrukt houden van een knop.kraades schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:47:
Hm, ik heb nu OpenElec 5.0.1 op de RPi B (overclock) en RPi 2 maar ik merk weinig verschil.
Edit:
Misschien een hele noobish vraag, maar wat gebruiken jullie om Openelec of Xbian of RPI2 te installeren? Ik probeerde de laatste versie van Xbian die op hun forum gepost is, maar deze gaf een error na booten. Ik heb het geinstalleerd met win32diskimager en deze zorgde ervoor dat mijn sd kaart ineens maar 35 mb groot was. Weet niet of dit normaal is?
Ik heb het gevoel dat het bij mij trager loopt...ik zal nog verder testen.Dacuuu schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:59:
[...]
Vooral het library scannen gaat hier echt veel sneller! Had je het filmpje al gezien wat ik gemaakt had? Door de menu's lopen zit niet echt heel veel verschil in. Maar merk vooral Dat dat komt door de cec remote bediening. Dat gaat niet heel vlot, vooral niet bij het ingedrukt houden van een knop.
Nog een overclock gebruikt?
Ja dat is normaal. Zoek in dit deel 2 of beter in het vorige deel.ajampaniki schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:19:
Misschien een hele noobish vraag, maar wat gebruiken jullie om Openelec of Xbian of RPI2 te installeren? Ik probeerde de laatste versie van Xbian die op hun forum gepost is, maar deze gaf een error na booten. Ik heb het geinstalleerd met win32diskimager en deze zorgde ervoor dat mijn sd kaart ineens maar 35 mb groot was. Weet niet of dit normaal is?
[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 06-02-2015 23:24 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Nee alles gewoon stock..kraades schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:23:
[...]
Ik heb het gevoel dat het bij mij trager loopt...ik zal nog verder testen.
Nog een overclock gebruikt?
Ik denk dat jij alleen de FAT partitie ziet?ajampaniki schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:19:
Ik gebruik voor installeren gewoon DD command in linux, anders inderdaad Win32DiskImager.
Verwijderd
Probeer eens een ander kaartje. Ik had ook allerlei vastlopers en bestandssysteemcorruptie totdat ik het kaartje dat ik notabene bij SOS Solutions samen met de Pi 2 had besteld verving door een dingetje uit een oude telefoon. Sindsdien geen problemen meer (behalve bij overpompen van grote bestanden naar een USB schijf, wat een bekend probleem schijnt te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:07:
Ik geef het op voor nu, ik weet niet of het nou ligt aan de PSU, de SD kaart, of de versie van Openelec. ik vermoed dat (de eerste versie voor de rasp v2) van OpenELEC nog brak is, en de PSU. ik ga iig een andere PSU bestellen want die van sos is volgens mij idd gewoon brak, omdat met die heel openelec nogeneens opstart.
Verwijderd
Het is eindelijk gelukt om v5.0.1 werkend te krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:24:
[...]
Ik heb een nieuw SD kaartje en USB stick genomen.
Beide geformatteeerd (SD formatter) en op beide Kodi5.0.1 image gezet (met USB Image Tool).
Op het SD kaartje de config- en cmdline.txt gezet die ik ook bij Kodi5.0.0 gebruikte.
(Dit doe ik al vanaf OpenElec 4.0)
Opnieuw opgestart, dat ging goed. Kodi 14.1 zat erin.
Daarna backup file (van 5.0.0) teruggezet.
Na afloop start RPi opnieuw op en kan dan niet meer de USB stick mounten.
Ik heb geen verstand van hoe het allemaal werkt, dus maar weer gewoon terug naar 5.0.0
Misschien zie ik nog wel ergens een oplossing voorbij komen.
Anders blijf ik op 5.0.0 steken
De volgorde is belangrijk!
Het volgende gedaan met een werkende Pi met v5.0.0:
Zet de upgrade file 5.0.1 in de map update (Windows verkenner naar de Pi)
Start de Pi opnieuw op.
Gaat fout, maar loopt wel door na 60 sec.
Daarna op de SD kaart v5.0.1 gezet en weer de Pi gestart.
Nu ging het goed.
Daarna de Back-up teruggezet van v5.0.0 (Windows verkenner naar Pi).
Na rebooten werkt alles weer!
Verwijderd
K'heb tesamen met een (merk) mini-usb voeding bij conrad ook een ander microsd kaartje besteld. als het binnen is zal ik mijn ervaringen posten.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:22:
[...]
Probeer eens een ander kaartje. Ik had ook allerlei vastlopers en bestandssysteemcorruptie totdat ik het kaartje dat ik notabene bij SOS Solutions samen met de Pi 2 had besteld verving door een dingetje uit een oude telefoon. Sindsdien geen problemen meer (behalve bij overpompen van grote bestanden naar een USB schijf, wat een bekend probleem schijnt te zijn.
Ik draai al een tijd kodi in combinatie met Arch linux arm. Draai ik al enige jaren op mijn reguliere machines, dus vandaar een logische keus. Ben er tervreden over, muv een vervelend issue: het starten van kodi middels een systemd service..nou neem ik aan dat jullie debian en andere distro gebruikers geen systemd gebruiken, maar hoe starten jullie kodi dan ?
Meer concreet >> hoe zetten jullie kodi aan op je tv ?
Meer concreet >> hoe zetten jullie kodi aan op je tv ?
je kan ook een USB Y kabel kopen, kun je van 2 USB poorten de voeding pakken en heb je dus 2x zoveel stroom... de HDD zit wss tegen de limiet aan van een USB poortjerkitout schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:32:
[...]
Ik heb de 2A voeding van SOSSolution, en de RaspberriPi 2 werkt goed, maar de USB porten hebben niet genoeg stroom voor mijn extern HDD![]()
Ik denkt dat het misschien beter is om third party voeding te kopen. Ik hoop tenminste dat het aan de voeding ligt en niet de pi..
Library scan is bij mij net zo traag.
Ik heb de media op een Synology staan via NFS.
Jij dacht ik op een PC via SMB?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb het op de pc staan met NFS. Ben geen voorstander van smb.kraades schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:03:
[...]
Library scan is bij mij net zo traag.![]()
Ik heb de media op een Synology staan via NFS.
Jij dacht ik op een PC via SMB?

Ik ook niet.
Ik zal de media eens op mijn laptop zetten en testen.
Misschien ligt het wel helemaal niet aan de Pi.
Iemand al een overclock uitgeprobeerd op de Pi 2?
Ik zal de media eens op mijn laptop zetten en testen.
Misschien ligt het wel helemaal niet aan de Pi.
Iemand al een overclock uitgeprobeerd op de Pi 2?
👉🏻 Blog 👈🏻
Samen met wat collega's hebben we 8 RPi's v2 besteld bij sossolutions inclusief 2A voeding. Los daarvan (bij andere leverancier) 8x de Sandisk 8GB. 8x dezelfde configuratie dus.
Na 2 dagen testen (en prullen) lijken er nu 5 defect... althans, de genoemde issues hierboven hebben we ook:
* installs die vastlopen
* rainbow-blokje even zichtbaar bij opstarten
* boots die blijven hangen op OpenElec-logo
* kernel panics
Even contact gehad met sossolutions (toen hadden we er nog "maar" 3 defect) en die gaven het Sandisk-kaartje gelijk de schuld. Ondertussen ook geprobeerd met een Samsung 16GB kaartje, maar dezelfde ellende.
Maar waar moeten we het probleem zoeken:
* brakke OpenElect 5.0.1 versie?
* 5 (?!?!) defecte Raspberry Pi 2 ?
* de 2A voedingen (gezien eerdere meldingen en het rainbow-blokje) ?
* MicroSD kaartjes ?
* combo van iets ?
Het is frustrerend, want het issue lijkt random. 1 collega had een werkende installatie en 1 dag later is die spontaan corrupt... met dezelfde opzet?!
Na 2 dagen testen (en prullen) lijken er nu 5 defect... althans, de genoemde issues hierboven hebben we ook:
* installs die vastlopen
* rainbow-blokje even zichtbaar bij opstarten
* boots die blijven hangen op OpenElec-logo
* kernel panics
Even contact gehad met sossolutions (toen hadden we er nog "maar" 3 defect) en die gaven het Sandisk-kaartje gelijk de schuld. Ondertussen ook geprobeerd met een Samsung 16GB kaartje, maar dezelfde ellende.
Maar waar moeten we het probleem zoeken:
* brakke OpenElect 5.0.1 versie?
* 5 (?!?!) defecte Raspberry Pi 2 ?
* de 2A voedingen (gezien eerdere meldingen en het rainbow-blokje) ?
* MicroSD kaartjes ?
* combo van iets ?
Het is frustrerend, want het issue lijkt random. 1 collega had een werkende installatie en 1 dag later is die spontaan corrupt... met dezelfde opzet?!
Nog 1 vraag.Dacuuu schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:06:
[...]
Ik heb het op de pc staan met NFS. Ben geen voorstander van smb.
Wat voor SD kaartje gebruik je?
Ik heb bij SOS besteld en een SD erbij genomen maar bedenk mij net dat er niets werd gezegd over welke class.
Verder staat alles lokaal toch? Geen centrale db of usb sticks e.d.
[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 07-02-2015 09:22 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
De voeding. Er is hier al meerdere maal aangegeven dat een zwakke voeding deze problemen geeft...
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Dus... al die 2A voedingen van sossolutions zijn dus crap?MGSNK schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:22:
De voeding. Er is hier al meerdere maal aangegeven dat een zwakke voeding deze problemen geeft...
Samen class 10 kaartjes. Geen usb sticks Alles lokaal.kraades schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:21:
[...]
Nog 1 vraag.
Wat voor SD kaartje gebruik je?
Ik heb bij SOS besteld en een SD erbij genomen maar bedenk mij net dat er niets werd gezegd over welke class.
Verder staat alles lokaal toch? Geen centrale db of usb sticks e.d.
Gewoon de images op de sd kaartjes gezet en booten maar.
Ik had ook veel problemen met het corrupt raken van de SD kaart met OpenElec 5.0.1.
Ik had bewust een 16 GB micro SD kaart meebesteld met de Rasdpberry Pi2, bij SOS solutions omdat ik vanuit het verleden al vervelende problemen heb gehad met de PI1 en SD kaarten.
Na een Reboot van OpenElec raakte de kaart elke keer al corrupt. Na diverse voedingen te hebben geprobeerd en SD formatters bleven de problemen. Toen maar een oudere SD kaart uit m'n telefoon gehaald en het daar op geprobeerd. Het probleem trad niet meer op!
Conclusie:
De SD kaart die SOS solutions dus meeleverde, werkt niet goed met de PI2.
Ik had bewust een 16 GB micro SD kaart meebesteld met de Rasdpberry Pi2, bij SOS solutions omdat ik vanuit het verleden al vervelende problemen heb gehad met de PI1 en SD kaarten.
Na een Reboot van OpenElec raakte de kaart elke keer al corrupt. Na diverse voedingen te hebben geprobeerd en SD formatters bleven de problemen. Toen maar een oudere SD kaart uit m'n telefoon gehaald en het daar op geprobeerd. Het probleem trad niet meer op!
Conclusie:
De SD kaart die SOS solutions dus meeleverde, werkt niet goed met de PI2.
Dat kan je pas echt goed zeggen als hetzelfde probleem ook optreedt bij XBian en OSMC.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
@CurlyMo ik heb nog steeds een probleem met mijn beeld kalibratie: na een reboot, of volgens mij zelfs na een tijdje zonder reboot, staat die weer op de oude waarde.
Na jouw advies heb ik de rechten van de settings al als volgt gezet:
-rwxrwxrwx 1 xbian xbian 15K Feb 6 12:45 guisettings.xml
Zoals je ziet is die file van 6-feb 12:45, maar ik heb vanmorgen nog het beeld gekalibreerd...
Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Zoals je ziet is die file van 6-feb 12:45, maar ik heb vanmorgen nog het beeld gekalibreerd...
OpenElec gaf bij mij problemen, sluit volgens mij niet goed af waardoor de SD corrupt raakt. Via het systeem herstarten lukte niet eens.Als de software draait geen probleem, maar afsluiten of herstarten geeft problemen.
Nu heb ik OSMC erop gezet en geen enkel probleem meer, afsluiten en opstarten gaat goed.
Nu heb ik OSMC erop gezet en geen enkel probleem meer, afsluiten en opstarten gaat goed.
PSN: c_caveman1982
Ik was misschien te voorbarig. Heb net op de openelec forum gekeken en daar worden meer van deze problemen gerapporteerd. De gemeenschappelijk factor bij allen is de software, dus grote kans dat dit inderdaad de oorzaak is.CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:46:
Dat kan je pas echt goed zeggen als hetzelfde probleem ook optreedt bij XBian en OSMC.
Ik zal vanmiddag het eens met XBian proberen!
Ik heb nu op de RPi2 met OpenELEC 5.0.1 dat de library scan niet meer volledig wordt uitgevoerd.
Scraper is The TVDB. Op de RPi B werkt dit wel.
Ik krijg dan de volgende meldingen:
Scraper is The TVDB. Op de RPi B werkt dit wel.
Ik krijg dan de volgende meldingen:
code:
1
2
3
4
5
| 09:56:56 T:2779391040 NOTICE: Thread VideoInfoScanner start, auto delete: false 09:56:56 T:2779391040 NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan .. 09:56:56 T:2779391040 WARNING: No information found for item 'nfs://192.168.0.111/volume1/Share/Media/Video/TV/Banshee/Season 03/', it won't be added to the library. 09:56:56 T:2779391040 NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:00 09:56:56 T:2779391040 NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false |
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb gisteren ook een corrupte microSD kaart mogen ondervinden. RAW format, niet meer te formatteren wegens write protected (ggeen fysiek lock mogelijk). Straks maar een paar nieuwe halen, maar wellicht heeft iemand een tip hoe een corrupte kaart te herstellen is? Sd formatter en win32 imager werken niet meer.
Overigens zijn de voedingen van SOS anders dan de reguliere, deze waren niet leverbaar. Dit kreeg ik te horen nadat ik mijn onvrede had geuit mbt de adapterstekker, deze valt om de haverklap uit elkaar.
vanaf volgemde week komen de 'premium' voedingen weer binnen.
Overigens zijn de voedingen van SOS anders dan de reguliere, deze waren niet leverbaar. Dit kreeg ik te horen nadat ik mijn onvrede had geuit mbt de adapterstekker, deze valt om de haverklap uit elkaar.
vanaf volgemde week komen de 'premium' voedingen weer binnen.
[ Voor 30% gewijzigd door pasajo op 07-02-2015 10:20 ]
Draai je Kodi of XBMC?datadevil schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:51:
@CurlyMo ik heb nog steeds een probleem met mijn beeld kalibratie: na een reboot, of volgens mij zelfs na een tijdje zonder reboot, staat die weer op de oude waarde.
Indien Kodi; waarschijnlijk heb je guisettings.xml in /home/xbian/.xbmc/userdata/ aangepast terwijl je die in /home/xbian/.kodi/userdata/ had moeten aanpassen of andersom.
Ik heb dinsdagochtend direct een bestelling geplaatst bij SOS Solutions voor een RPi2, 16GB microSD kaart en een 2A voeding. Deze is vooralsnog gewoon stabiel en werkt als een trein.
Mag ik vragen wat je erop draait ??redfoxert schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:28:
Ik heb dinsdagochtend direct een bestelling geplaatst bij SOS Solutions voor een RPi2, 16GB microSD kaart en een 2A voeding. Deze is vooralsnog gewoon stabiel en werkt als een trein.
darn..Smultie schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:27:
[...]
Draai je Kodi of XBMC?
Indien Kodi; waarschijnlijk heb je guisettings.xml in /home/xbian/.xbmc/userdata/ aangepast terwijl je die in /home/xbian/.kodi/userdata/ had moeten aanpassen of andersom.
-rw-r--r-- 1 xbian xbian 31524 Feb 7 10:25 guisettings.xml
Dat ziet er beter uit, maar toch raakt hij wel zijn settings kwijt... enig idee wat het dan kan zijn?
Wat is de reden om een Pi 2 te kopen, terwijl je voor hetzelfde geld de MK808B Plus kan kopen?
Afgezien van de ethernet poort dan natuurlijk.
Iemand die een zinnige vergelijking kan doen?
Omdat je met een Raspberry veel meer kunt als alleen android en/of xmbc/kodi. Er een veel grotere community voor is met heel veel ondersteuning?SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:39:
Wat is de reden om een Pi 2 te kopen, terwijl je voor hetzelfde geld de MK808B Plus kan kopen?
PSN: c_caveman1982
Nou ja, dat vroeg ik me dus af, want het lijkt alsof de meesten hier het alleen voor Kodi halen.
Ik bedoel OpenElec op een MK808B Plus of een Pi 2, dan is de MK808B Plus krachtiger zou je zeggen.
Ik bedoel OpenElec op een MK808B Plus of een Pi 2, dan is de MK808B Plus krachtiger zou je zeggen.
[ Voor 34% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-02-2015 10:45 ]
omdat je in het Pi+Kodi forum zit...SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:44:
Nou ja, dat vroeg ik me dus af, want het lijkt alsof de meesten hier het alleen voor Kodi halen.
Nee, maar dat is ook niet relevant.SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:39:
Edit:
Hetzelfde verhaal maar even hier gedaan zodat jullie er naar kunnen linken als de vraag elders opkomt:
CurlyMo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"
[ Voor 72% gewijzigd door CurlyMo op 07-02-2015 11:04 ]
Voor de geintereseerde, ik heb het aan de praat gekregen door de volgende 'enable-spi-overlay.dtb' file in '/flash/overlays/' te plaatsen. Hierna moet de regel 'device_tree_overlay=overlays/enable-spi-overlay.dtb' opgenomen worden in de config.txt.Tiwazz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:30:
Ik krijg hyperion met geen mogelijkheid meer werkend op de RPi 2 met openelec. Kom van een RPi B af. Mensen die hier Hyperion gebruiken op een RPi 2 of B+ wat is de GPIO layout die jullie gebruiken?
LEDs aangesloten op pin 25 als Ground, pin 23 als SPI_CLK and pin 19 als SPI_MOSI. Werkt perfect, heb mijn RPi B al weggehaalt en krijgt een ander leven.
Draaien jullie de RPi op de stock Confluence skin of iets anders? Ik heb de Nebula skin geinstalleerd en die bevalt echt goed
Er zit geen Rockchip soc in, maar een Amlogic soc. De Mali gpu draait als een trein icm een Amlogic socCurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:57:
[...]
Nee, maar dat is ook niet relevant.
Edit:
Hetzelfde verhaal maar even hier gedaan zodat jullie er naar kunnen linken als de vraag elders opkomt:
CurlyMo in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"
Ze draaien ook gewoon Openelec, heel goed zelfs, zoals gezegd. Je post, hoewel gewaardeerd, valt dus een beetje in het niet.
Toch erg bedankt voor het linken van die post. Ik heb ook een hekel aan de Rockchip soc's uit het verleden. Ik snap de gedachtegang dan ook zeker voor de andere devices.
[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-02-2015 11:51 ]
Bij de systeeminformatie staat bij mij cpu snelheid op 600 MHz (openelec 5.0.1) moet dit normaal geen 900 MHz zijn?Wou kijken of ie vanzelf naar 900 MHz gaat tijdens het afspelen, maar cat /proc/cpuinfo via ssh geeft geen mhz spijtig genoeg...
[ Voor 35% gewijzigd door germanaaizer op 07-02-2015 12:13 ]
Niet om er een eindeloze discussie over te starten, maar de Rockchip zit inderdaad in alleen in de MK808B en niet de Plus. Toch blijft een groot deel van mijn post van toepassing over community, kernel developers, etc. En ook wat de OpenElec developers erover zeggen. De OpenElec build is zover ik weet experimenteel en niet (actief) ondersteund door het OpenElec team zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 07-02-2015 12:20 ]
Ok... na uitgebreid testen (vind ik zelf althans), tot de conclusie gekomen dat de 2A poweradapters van sossolutions de boosdoener zijn.
4 RPi's getest met zowel een 8GB Sandisk als een 16GB Samsung.
Gebruik ik de "oude" 1.2A van mijn oude Pi, dan werkt alles vlekkeloos. Kan meerdere malen rebooten enz, maar alles blijft het gewoon doen. Ook geen rainbow-blokje rechts bovenin.
Switch ik naar de 2A adapter heb ik gelijk mijn problemen terug, inclusief het rainbow-blokje! Daarna weer naar de 1.2A en de Pi's starten weer op!
Poweradapters gaan terug!
4 RPi's getest met zowel een 8GB Sandisk als een 16GB Samsung.
Gebruik ik de "oude" 1.2A van mijn oude Pi, dan werkt alles vlekkeloos. Kan meerdere malen rebooten enz, maar alles blijft het gewoon doen. Ook geen rainbow-blokje rechts bovenin.
Switch ik naar de 2A adapter heb ik gelijk mijn problemen terug, inclusief het rainbow-blokje! Daarna weer naar de 1.2A en de Pi's starten weer op!
Poweradapters gaan terug!
Ik wil er geen eindeloze discussie over starten. Ik vind het nuttig om jouw standpunt te horen. De Openelec build is inderdaad wel experimenteel, maar draait verder goed.CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:03:
Niet om er een eindeloze discussie over te starten, maar de Rockchip zit inderdaad in alleen in de MK808B en niet de Plus. Toch blijft een groot deel van mijn post van toepassing over community, kernel developers, etc. En ook wat de OpenElec developers erover zeggen. De OpenElec build is zover ik weet experimenteel.
Community is inderdaad erg belangrijk, wat dat betreft heb je zeker gelijk.
Bedankt voor je input
Even een klein zinnetje aan het eind toegevoegd
@CurlyMo : jij nog een idee voor wat betreft mijn beeld kalibratie? Ik heb het goed gekalibreerd, een kopie gemaakt van de guisettings.xml, toen gereboot, en toen de twee vergeleken. Daar kwam alleen het volgende uit:
Is er nog iets anders wat die kalibratie kan verknallen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| diff guisettings.xml guisettings.xml.goed 85c85 < <systemtotaluptime>1410</systemtotaluptime> --- > <systemtotaluptime>1159</systemtotaluptime> 271c271 < <upnprenderer default="true">true</upnprenderer> --- > <upnprenderer default="true">false</upnprenderer> |
Is er nog iets anders wat die kalibratie kan verknallen?
Die OpenELEC geeft idd eerder wel dan niet zo'n regenboogblokje met de Pi 2... Ik heb nog een 2A adapter die bij een andere mediaspeler zat, en die geeft met bepaalde usb kabels ook al iets aan zonder dat er andere apparatuur op is aangesloten. Een 2,5 inch HDD op 2A adapter met 'max_usb_current=1' ingesteld geeft ook het regenboog ding. Een self-powered usb hub of 3A voeding lijkt dus een must.. Ik denk niet dat de 2A adapters het probleem zijn. Die Pi 2 is gewoon niet echt zuinig lijkt het.
[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 07-02-2015 14:03 ]
@datadevil, open even een issue op github.
@Cooler_King, zelfde ervaring hier... Hij is erg picky.
@Cooler_King, zelfde ervaring hier... Hij is erg picky.
Ik heb deze issue gevonden daar die er op lijkt: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/656 . Wellicht dus naar staging gaan? Ik heb wel net de nieuwste Pi 2 versie geinstalleerd gisteren, dus of dat veel zin heeft?CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:03:
@datadevil, open even een issue op github.
Dat is normaal, hij gaat naar 900 MHz als dat nodig is.germanaaizer schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:53:
Bij de systeeminformatie staat bij mij cpu snelheid op 600 MHz (openelec 5.0.1) moet dit normaal geen 900 MHz zijn?Wou kijken of ie vanzelf naar 900 MHz gaat tijdens het afspelen, maar cat /proc/cpuinfo via ssh geeft geen mhz spijtig genoeg...
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
XBian Raspberry Pi images worden gemaakt a.d.v. de stable repository. Dus als er updates in staging dan zitten die er niet in.
vandaag nog een keer herhaald omdat het kaartje gister corrupt is geraakt (ik had voeding via usb van de tv geprobeerd)... zelfde verhaal.Dacuuu schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:03:
[...]
Als je het kabeltje los zit van de adapter. Verwissel eens het kabeltje. Kabels kunnen ook erg ruk zijn.
muis eraan en hij doet het... 2e startup maakt het niet meer uit.
nu toch na de hele installatie een image van de sd gemaakt. voor de rest speelt hij beter films af dan de androidstick die ik had die toch de dubbele snelheid heeft.
is het mogelijk om GPIO board van ouwe raspberry pi(model b) op die nieuwe te zetten raspberry pi(2 b).
Weet niet of het kan zou graag dit board willen aansluiten :
https://www.modmypi.com/picoolfan
Zou tof zijn als het kan Ik hoor graag van jullie.
Ik krijg een herstart van Kodi als ik menu open van een map in muziek selectie.
Log toont dat hij geen favourites kan vinden. Favourites bestaat wel en werkt prima voor video's.
Kodi bug gevonden, of komt het omdat ik toch een paar (foute) bestanden overgenomen heb van vorige release?
Meer mensen last van?
Log:
14:57:43 T:3043160064 DEBUG: CFavourites::Load - no system favourites found, skipping
14:57:43 T:3043160064 DEBUG: CFavourites::Load - no userdata favourites found, skipping
// opgelost!
Ik heb in openelec de setting aangepast dat hij moet wachten tot netwerk er is. Ik gebruik SQL database, en dat is waarschijnlijk het probleem. Tevens heb ik in advancedsettings.xml de databasenaam voor music hernoemd (MyMusic_kodi) zodat ik weer schone database heb.
Log toont dat hij geen favourites kan vinden. Favourites bestaat wel en werkt prima voor video's.
Kodi bug gevonden, of komt het omdat ik toch een paar (foute) bestanden overgenomen heb van vorige release?
Meer mensen last van?
Log:
14:57:43 T:3043160064 DEBUG: CFavourites::Load - no system favourites found, skipping
14:57:43 T:3043160064 DEBUG: CFavourites::Load - no userdata favourites found, skipping
// opgelost!
Ik heb in openelec de setting aangepast dat hij moet wachten tot netwerk er is. Ik gebruik SQL database, en dat is waarschijnlijk het probleem. Tevens heb ik in advancedsettings.xml de databasenaam voor music hernoemd (MyMusic_kodi) zodat ik weer schone database heb.
[ Voor 22% gewijzigd door Dr.Roelski op 07-02-2015 17:03 ]
Ik heb staging aangezet en apt-get update gedraait, maar hij update de package niet. Deze package had ik al:CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:14:
XBian Raspberry Pi images worden gemaakt a.d.v. de stable repository. Dus als er updates in staging dan zitten die er niet in.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| sudo apt-get install xbian-package-xbmc xbian-package-xbmc is already the newest version. xbian@xbian ~/.kodi/userdata $ sudo dpkg --list |grep xbian-package-xbmc ii xbian-package-xbmc 14.1-1423177674 armhf XBMC (rpi/Helix) cat /etc/apt/sources.list.d/xbian.list ### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt stable main rpi-wheezy deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt staging main rpi-wheezy ### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt devel main rpi-wheezy |
Toch nog een nieuwe bug aanmaken dan misschien?
Yep is mogelijk. De RPi 2 heeft dezelfde layout als de B+ en heeft dus 40pins. De RPi B heeft er 26, de eerste 26 pins zijn hetzelfde op de B+ en RPi 2. Dus alle GPIO projectjes zijn gewoon bruikbaar.Havelock schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:05:
is het mogelijk om GPIO board van ouwe raspberry pi(model b) op die nieuwe te zetten raspberry pi(2 b).
Ik kom er net achter dat ik dus toch niet een extra USB adapter heb. Ik las hier echter dat die van SOSSolutions niet goed zijn. Weet iemand waar je dan wel fatsoenlijke kan halen / bestellen?
Verwijderd
Vandaag Xbian eens geprobeerd, geen enkel probleem. ligt zo te zien dus gewoon aan OpenELEC 5.0.1Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:07:
Ik geef het op voor nu, ik weet niet of het nou ligt aan de PSU, de SD kaart, of de versie van Openelec. ik vermoed dat (de eerste versie voor de rasp v2) van OpenELEC nog brak is, en de PSU. ik ga iig een andere PSU bestellen want die van sos is volgens mij idd gewoon brak, omdat met die heel openelec nogeneens opstart.
Xbian ben ik niet tevreden over. b.v. elke keer na een reboot vergeet hij m'n video calibration settings
(overscan).
* edit * ik zie net dat anderen hetzelfde probleem hebben. het irritante is dat Xvbian de /home/xbian/.kodi/guisettings.xml zo te zien steeds overschrijft met zijn eigen variant.
ook krijg ik de webserver niet op poort 80 te draaien..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 17:28 ]
Ik zie hier meer mensen met specifieke video calibration settings (o.a. overscan)... Ben even benieuwd waarom. De Pi stuurt toch gewoon strak 1080P uit en als je je tv op full-pixel hebt staan mis je toch niks? Of gaat het nog om een oude tv met scanlijnen?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
Goede vraag ,het is gewoon een lcd met hdmi, maar bij elk apparaat, zoals mn ps4, moet ik de overscan calibreren.kraats schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:33:
Ik zie hier meer mensen met specifieke video calibration settings (o.a. overscan)... Ben even benieuwd waarom. De Pi stuurt toch gewoon strak 1080P uit en als je je tv op full-pixel hebt staan mis je toch niks? Of gaat het nog om een oude tv met scanlijnen?
plasma zelfde verhaal...en gekke is dat mijn tv en de tv decoder elkaar blijkbaar wel begrijpen...standaarden....Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:59:
[...]
Goede vraag ,het is gewoon een lcd met hdmi, maar bij elk apparaat, zoals mn ps4, moet ik de overscan calibreren.

Verwijderd
Wat anders, wat me opvalt bij Xbian is dat de /boot/config.txt zo te zien hun standaard overklokwaardes voor de raspberry v1 hanteren:
arm_freq=840
core_freq=320
sdram_freq=400
in tegenstelling tot OpenELEC zie ik in system/hardware dat hij idd op 840 mhz loopt,openELEC toont netjes 600-900 (dynamisch) mhz.
arm_freq=840
core_freq=320
sdram_freq=400
in tegenstelling tot OpenELEC zie ik in system/hardware dat hij idd op 840 mhz loopt,openELEC toont netjes 600-900 (dynamisch) mhz.
Verwijderd
Ik heb het probleem met de videocalibratie gefixt met Xbian.datadevil schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:01:
[...]
plasma zelfde verhaal...en gekke is dat mijn tv en de tv decoder elkaar blijkbaar wel begrijpen...standaarden....
Het irritante is wel, dat Xbian dus de /home/.kodi/usersettings.xml steeds overschrijft vanuit zijn eigen "database", en geen rekening houd met videocalibratie/overscan settings. openElec blijft er gewoon vanaf dus Kodi onthoud het na een reboot.
Zie http://forum.xbian.org/thread-2708-post-26841.html#pid26841
probleem omzeild door de instellingen van m'n TV te veranderen.
Daar doelde ik inderdaad op.. als je je tv op full-pixel weergave zet hoef je je Pi-instellingen niet te veranderen. Waarom er überhaupt overscan settings zijn voor digitale inputs snap ik trouwens niet.. Rare tv-fabrikanten

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Na een middagje prutsen heb ik xbian+nzbget+sickbeard+couchpotato aan de praat gekregen op mijn Pi2. Heerlijk apparaat voor €37!
Ik heb inmiddels maar een herinstall gedaan met Xbian latest, nadat hij na de upgrade telkens na 1/2 minuten eruit knalde. Hij draait nu met Xbian Confluence en daar zie je (op een RPi B ) toch al echt snelheidsverschil tov de normale Confluence. Op de videocalibration en weer na loopt hij verder zonder toegevoegde plugins als een zonnetje.
[ Voor 3% gewijzigd door arie_papa op 07-02-2015 19:08 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Nu ook op een RPi 2 na een paar keer gebruiken van OpenELEC 5.0.1 en netjes afsluiten van Kodi een corrupte kaart.
Ik ga nog even terug naar de RPi 1...
Ik ga nog even terug naar de RPi 1...
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik kreeg ook constant een corrupte sd-kaart terwijl ik OpenELEC gewoon netjes afsloot. Nu op een snelle USB-stick (Sandisk 3.0 Ultra Fit) geïnstalleerd en het werkt perfect.
Ik ga eens kijken of ik het kan bij mijn tv (Panasonic plasma), maar het is wel echt een bugVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:50:
[...]
Ik heb het probleem met de videocalibratie gefixt met Xbian.
Het irritante is wel, dat Xbian dus de /home/.kodi/usersettings.xml steeds overschrijft vanuit zijn eigen "database", en geen rekening houd met videocalibratie/overscan settings. openElec blijft er gewoon vanaf dus Kodi onthoud het na een reboot.
Zie http://forum.xbian.org/thread-2708-post-26841.html#pid26841
probleem omzeild door de instellingen van m'n TV te veranderen.
Verwijderd
Thanks for pointing me to the right direction, ik had geen idee dat m'n tv "verkeerd' ingesteld stond, aangezien hij al 6 jaar zo stond ingesteld en, met een wel werkende videokalibratie van een mediaspeler, het ook niet nodig was dat te veranderenkraats schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:54:
Daar doelde ik inderdaad op.. als je je tv op full-pixel weergave zet hoef je je Pi-instellingen niet te veranderen. Waarom er überhaupt overscan settings zijn voor digitale inputs snap ik trouwens niet.. Rare tv-fabrikanten
Maar idd, denk dat ze proberen rekening te houden met, en dat was vroeger wel zo, analoge meuk over een digitale ingang? daarom standaard op niet-full-pixel? nee alleen coax is analoog.. argh hoofdpijn

@Druganov, allemaal onderdeel van het polijsten als je als een gek een versie vrij moet geven 
Die underclock instellingen zullen in de volgende image gewoon weg zijn.
Voor het behouden van je instellingen. Werkt het als je de rechten van het betreffende bestand goed zet?
Voor het behouden van je instellingen. Werkt het als je de rechten van het betreffende bestand goed zet?
code:
1
| chmod 777 /home/xbian/.kodi/userdata/guisettings.xml |
Verwijderd
Klopt. ik neem het ook niemand kwalijk dat geen enkele xbian/openelec/raspbmc gelijk perfect werkt op de raspv2CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:33:
@Druganov, allemaal onderdeel van het polijsten als je als een gek een versie vrij moet geven
code:
1 chmod 777 /home/xbian/.kodi/userdata/guisettings.xml
Zat ik aan te denken, maar is niet meer nodig. thanks anyway
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 22:23 ]
Tot nu toe gaat het bij mij nog perfect met Openelec.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Xbian net geïnstalleerd en wat gaat dat heerlijk snel op de Pi 2. @CurlyMo en rest van het Xbian team bedankt voor dit mooie stuk software!
Ik heb het al vaak gehoord hier, maar wat een verschil een Pi en Pi2. Vooral het navigeren door de menu's, scannen van je library etc.
Voor het polijsten: ik zag dat de labels zijn weggevallen in het Kodi-xbian menu.
Ik heb het al vaak gehoord hier, maar wat een verschil een Pi en Pi2. Vooral het navigeren door de menu's, scannen van je library etc.
Voor het polijsten: ik zag dat de labels zijn weggevallen in het Kodi-xbian menu.
Zou je kunnen aangeven wat je opstelling is?verbraakje schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:45:
Tot nu toe gaat het bij mij nog perfect met Openelec.
Hoelang in gebruik, welke micro sd kaart, voeding ect.
In gebruik sinds 3 uur.
No name sd kaart classe 4 (wat opzich al vreemd is)
Samsung 5v 2a voeding met een xiaomi powerbank kabeltje.
Aangesloten aan een philips tv (cec werd meteen geactiveerd)
Open elec erop gezet via een de terminal mac (mocht dat nog uitmaken)
No name sd kaart classe 4 (wat opzich al vreemd is)
Samsung 5v 2a voeding met een xiaomi powerbank kabeltje.
Aangesloten aan een philips tv (cec werd meteen geactiveerd)
Open elec erop gezet via een de terminal mac (mocht dat nog uitmaken)
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Benchmark tussen verschillende small formfactor computers vergeleken met een simpele pentium
:
* XBian default OC
** Default Turbo OC
code:
1
| sysbench --test=cpu --cpu-max-prime=20000 --num-threads=X run |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Intel G620T 2T : 19.5773 Intel G620T 1T : 38.3156 Radxa Rock Pro 4T : 151.7778 Raspberry Pi 2 OC 4T** : 176.6245 Raspberry Pi 2 No OC 4T : 196.4891 HummingBoard i2eX Dual Core 2T : 308.9530 BananaPi Pro 2T : 389.5493 Radxa Rock Pro 1T : 389.0740 HummingBoard i1 Single Core 1T : 604.2986 HummingBoard i2eX Dual Core 1T : 604.6313 HummingBoard i1 Single Core 2T : 604.6424 Raspberry Pi 2 OC 1T** : 707.3520 BananaPi Pro 1T : 770.9850 Raspberry Pi 2 No OC 1T : 789.2191 Raspberry Pi Model B OC 1T* : 987.4880 Raspberry Pi Model B OC 2T* : 988.2174 Raspberry Pi Model B No OC 1T : 1496.3830 Raspberry Pi Model B No OC 2T : 1498.1091 |
* XBian default OC
** Default Turbo OC
[ Voor 13% gewijzigd door CurlyMo op 07-02-2015 22:06 ]
Vanmiddag eindelijk aan de gang met mn R2. SOS had "per ongeluk" een 16gb kaartje geleverd ipv 4. Dikke prima dus. Even lopen klooien met raspbmc tot ik erachter kwam dat deze niet wordt voortgezet.
Daarna openelec erop. Draait heerlijk icm de Eminence skin.
Tot nu toe 3x blijven hangen op het OpenElec logo. 2e boot werkt wel altijd.
Ben erg benieuwd hoe dit kan maar blijkbaar is er nog niemand die het precies kan plaatsen.
Als het bij die enkele hanger blijft, ben ik voor een eerste dag tevreden
Ben erg benieuwd hoe dit kan maar blijkbaar is er nog niemand die het precies kan plaatsen.
Steam: CatBearCow
Verwijderd
Ik kan alleen praten vanuit mijn ervaring, maar aangezien ik verschillende voedingen (en ondertussen ook verschillende SD kaarten) heb geprobeerd vind ik de 5.0.1. build van OpenELEC gewoon nog iets te onstabiel op de v2. Xbian werkt wel als een trein met dezelfde hardware. nog geen enkele vastloper/niet opstarten gehad.Bartjeuhz schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:06:
Vanmiddag eindelijk aan de gang met mn R2. SOS had "per ongeluk" een 16gb kaartje geleverd ipv 4. Dikke prima dus. Even lopen klooien met raspbmc tot ik erachter kwam dat deze niet wordt voortgezet.
kodi op de v2 draait smooth as **** nu, en dat voor een paar tientjes
Ondertussen m'n rpi 2 ook up and running zonder problemen. Nu heb ik m'n rpi B ook voorzien van openelec ipv raspbmc en ben ik m'n codec keys vergeten op te schrijven (de mails heb ik ook niet meer) Dat wordt weer even mailen... Nu heb ik gemerkt dat m'n rpi B wel redelijk warm wordt, net geen 60°c idle, zonder overclock. Ik heb de bovenkant van de behuizing eraf gedaan maar maakt geen verschil...
De missende labels voor alle platforms, underclock OC van RPi1 op de RPi2 en gpu memory split zullen allemaal gefixed worden over 1.5h via de apt updates. Dus na 0:00 even updaten...
Als de oorzaak van het Kodi instellingen probleem gevonden is, dan zal dat ook via de updates gefixed worden. We zijn er in ieder geval naar op zoek.
RPi2 op Turbo mode (zonder behuizing) wordt hier niet veel warmer dan 55C.
Als de oorzaak van het Kodi instellingen probleem gevonden is, dan zal dat ook via de updates gefixed worden. We zijn er in ieder geval naar op zoek.
[ Voor 11% gewijzigd door CurlyMo op 07-02-2015 22:37 ]
Geen enkel probleem. Maar dat was hier met de RPi1 ook al geen probleem.
Tree Of Life 40GB, Full HD, DTS, bitrate tussen de 40000 en 50000kb/s
@curlymo: Heb jij nog een tweak gedaan in advancedsettings.xml?
edit: en is dat een .mkv of een blu-ray iso?
edit: en is dat een .mkv of een blu-ray iso?
[ Voor 27% gewijzigd door Mick1990 op 07-02-2015 22:43 ]
Verwijderd
Nice! als ik handmatig mijn config.txt al heb gewijzigd, wordt dat dan ook overschreven door de update via Xbian/Kodi?CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:34:
De missende labels voor alle platforms, underclock OC van RPi1 op de RPi2 en gpu memory split zullen allemaal gefixed worden over 1.5h via de apt updates. Dus na 0:00 even updaten...
Verwijderd
Als je via SSH een "top" commando uitvoert, zie je dan andere processen, buiten kodi om, die veel cpu vreten?germanaaizer schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:33:
Ondertussen m'n rpi 2 ook up and running zonder problemen. Nu heb ik m'n rpi B ook voorzien van openelec ipv raspbmc en ben ik m'n codec keys vergeten op te schrijven (de mails heb ik ook niet meer) Dat wordt weer even mailen... Nu heb ik gemerkt dat m'n rpi B wel redelijk warm wordt, net geen 60°c idle, zonder overclock. Ik heb de bovenkant van de behuizing eraf gedaan maar maakt geen verschil...
Misschien is dit wat voor je: https://www.sossolutions....raspberry-pi-3-delig.html
Hmm, dan ga ik me afvragen waarom mijn B+ haperde met het afspelen van een 17GB Harry P film...CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:41:
Geen enkel probleem. Maar dat was hier met de RPi1 ook al geen probleem.
Verwijderd
Ik had precies hetzelfde met m'n B+ met een 14GB 1080P film met een hoge encoding kwaliteit. misschien omdat ik het vanaf een SMB netwerk afspeelde?Freakster86 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:48:
[...]
Hmm, dan ga ik me afvragen waarom mijn B+ haperde met het afspelen van een 17GB Harry P film...
Nee, maar kodi verbruikt 93% volgens het top commando, en het koelsetje heb ik er al opsteken.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:47:
[...]
Als je via SSH een "top" commando uitvoert, zie je dan andere processen, buiten kodi om, die veel cpu vreten?
Misschien is dit wat voor je: https://www.sossolutions....raspberry-pi-3-delig.html
Toch een 5-8 graden verschil als ik me niet vergis. Maar kritiek is die temp idd nog niet te noemenVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:00:
[...]
Hmm. Dan weet ik het ook niet, dat kodi zoveel cpu gebruikt (ook al doe je niks) is heel normaal, maar ik zou me er niet zo'n zorgen over maken, of is de temperatuur nu opeens meer dan vroeger? 60c is niet heul veul.
[ Voor 33% gewijzigd door germanaaizer op 07-02-2015 23:02 ]
Verwijderd
Hmm. Dan weet ik het ook niet, dat kodi zoveel cpu gebruikt (ook al doe je niks) is heel normaal, maar ik zou me er niet zo'n zorgen over maken, of is de temperatuur nu opeens meer dan vroeger?germanaaizer schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:57:
[...]
Nee, maar kodi verbruikt 93% volgens het top commando, en het koelsetje heb ik er al opsteken.
60c is niet heul veul, op m'n raspberry v2 trekt kodi 70-90% cpu tijdens het afspelen van een mp3tje, met een temperatuur van 62c
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 23:05 ]
Hier via NFS vanaf een Synology. Ik heb meerdere dingen geprobeerd (instellingen in kodi) maar niks hielp.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:49:
[...]
Ik had precies hetzelfde met m'n B+ met een 14GB 1080P film met een hoge encoding kwaliteit. misschien omdat ik het vanaf een SMB netwerk afspeelde?
Wij (XBian) proberen bij updates zoveel mogelijk instellingen van gebruikers te behouden. Als sommige updates écht nodig zijn, dan overschrijven we ze 1% van de tijd. Dat wordt dan echter wel vermeld.
Verwijderd
Netjes, heb je voor ons een forum/irc/wiki link waar op staat wat we kunnen verwachten? ben heel benieuwd naar de nieuwe config.txt voor de v2CurlyMo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:09:
Wij (XBian) proberen bij updates zoveel mogelijk instellingen van gebruikers te behouden. Als sommige updates écht nodig zijn, dan overschrijven we ze 1% van de tijd. Dat wordt dan echter wel vermeld.
Niks bijzonders. v1 specifieke instellingen verdwijnen en gpu_mem_1024=256 wordt toegevoegd.
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]