Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29
NoepZor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:14:
Voor de mensen die problemen hebben met het booten van openelec: zorg voor een zware adapter. Met mijn 1A tabletlader van samsung ging de RPi 2 netjes aan en bootte keurig openelec. Daarna moest ik een reboot doen en kreeg ik het niet meer aan de gang. De pi liep tijdens het opstarten telkens vast. Daarna een 2A lader gepakt en start nu snel en probleemloos op. Beide laders van Samsung.
Heb even mijn factuur van destijds opgezocht en ik heb gewoon een 1A lader erbij zitten en dit werkt perfect.
Heb dan ook alleen maar een IR ontvanger als USB device.
En zoals ik het begreep ga je problemen krijgen als je "zware" USB zaken gaat gebruiken.

Draait hier prima op een 1A voeding zonder enige issues.

/edit:
ook even de lader zelf gecheckt en deze is idd 1A

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 06-02-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:35
Ik heb er niets aan gekoppeld op de HDMI, netwerkkabel en een simpel usb toetsenbord na. Met de oude pi had ik nooit problemen met de 1A lader, of met bijv. de USB-poort van de tv.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:59:
Pfff duurt lang als je op die keys zit te wachten.

Ben benieuwd wanneer de eerste OC resultaten online komen ;)
Hier is in ieder geval al wat:
http://www.reddit.com/r/r...0_mhz_here_are_some_test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NoepZor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:18:
Ik heb er niets aan gekoppeld op de HDMI, netwerkkabel en een simpel usb toetsenbord na. Met de oude pi had ik nooit problemen met de 1A lader, of met bijv. de USB-poort van de tv.
Slechte voeding uit de TV wellicht?
Ik heb een officiele RPi 1A voeding omdat bij de gewone B versie deze niet meer dan 1A mocht zijn, toen kwam de B+ en is max 2A zal zelfde zijn voor model 2B vermoed ik.

Wat ik zei, werkt hier prima.

Hier ook een discussie waarom wel en geen 1A of 2A
http://www.raspberrypi.or...opic.php?t=83275&p=588945
Thanks, even in de gaten houden.
Terugkomend op voeding denk ik dat wanneer ik OC mijn voeding wel te kort gaat schieten maar dat is een gevoel.

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 06-02-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Paar dagen aan het klooien met een RPi2. Op mijn vorige rasp model B zat een 1A Apple voeding. Dat een voeding veel uit maakt ben ik inmiddels wel achter na veel gekloot met el-cheapo voedingkjes. Na over te zijn gegaan op Apple laders die ik had liggen verdwenen veel problemen als sneeuw voor de zon.

Nu met de RPi2 zelfde gedonder weer. Onvoorspelbare boots en corrupte sd cards. 10W/1A vervangen door een iPad lader van 12W (internet zegt 2.1A), maar ik heb er een hard hoofd in. Gaat wel iets beter, maar als het al loopt durf ik niet meer te booten. Ik kan dadelijk even snel naar een MM in de buurt om een adapter te halen, wat raden jullie aan?

/edit
Hangt overigens niks aan behalve een FliRC en bij de eerste boot even een muis.

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 06-02-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
UltraSub schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:43:
Paar dagen aan het klooien met een RPi2. Op mijn vorige rasp model B zat een 1A Apple voeding. Dat een voeding veel uit maakt ben ik inmiddels wel achter na veel gekloot met el-cheapo voedingkjes. Na over te zijn gegaan op Apple laders die ik had liggen verdwenen veel problemen als sneeuw voor de zon.

Nu met de RPi2 zelfde gedonder weer. Onvoorspelbare boots en corrupte sd cards. 10W/1A vervangen door een iPad lader van 12W (internet zegt 2.1A), maar ik heb er een hard hoofd in. Gaat wel iets beter, maar als het al loopt durf ik niet meer te booten. Ik kan dadelijk even snel naar een MM in de buurt om een adapter te halen, wat raden jullie aan?

/edit
De goedkoopste als ie maar 5V/2A is zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
schumi2004 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:38:
[...]

Slechte voeding uit de TV wellicht?
De TV USB-poort heb ik niet getest met de Pi2. Ik vond het met de Pi1 vervelend dat de stroom er af ging als de TV uitging en met de TV aan de Pi ook aan. Daarom er een tabletladertje tussengezet. Die lader doet het dus niet helemaal lekker met de Pi2. Een zwaardere lader met 2A wel. Verder nog niet getest dus :)

Ik vind het qua snelheid en reactietijd wel een hele verbetering ten opzichte van de Pi 1. Spotimc laadt playlists binnen enkele seconden in en de menu's door gaat ook razendsnel. Zeker de moeite waard ten opzichte van de Pi1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Goedkoop hoeft voor mij niet perse, heb liever een stabiele voor iets wat dag en nacht in een tvmeubel warm ligt te worden als je begrijpt wat ik bedoel :P

Het ding is inderdaad belachelijk veel sneller met Kodi. Draait zelfs vloeiend Aeon Nox nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

/edit
Bij SOS Solutions bij mijn RPi2 een 2A adapter mee besteld en die werkt als een zonnetje. Voornaamste is dat de adapters stabiel de output kunnen leveren. De heel goedkope rommel wil wel eens wat vaker fluctueren qua output.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NoepZor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:46:
[...]

Ik vind het qua snelheid en reactietijd wel een hele verbetering ten opzichte van de Pi 1. Spotimc laadt playlists binnen enkele seconden in en de menu's door gaat ook razendsnel. Zeker de moeite waard ten opzichte van de Pi1.
Helemaal mee eens, nog steeds geen volwaardige vervanger voor wat ik mainstream gebruik maar het vrouw klaagt nu al een stuk minder als ze op slaapkamer TV kijkt :P
Wat 36 euries kan doen met de output van een vrouw :P
redfoxert schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:47:
[...]

Bij SOS Solutions bij mijn RPi2 een 2A adapter mee besteld en die werkt als een zonnetje. Voornaamste is dat de adapters stabiel de output kunnen leveren. De heel goedkope rommel wil wel eens wat vaker fluctueren qua output.
Die ga ik misschien voor de zekerheid ook halen wanneer het mij uitkomt, gewoon voor idee en denk samen met deze case
Voeding https://www.sossolutions....ing-doorzichtig-0003.html
Case https://www.sossolutions....pi-model-b-behuizing.html

[ Voor 37% gewijzigd door schumi2004 op 06-02-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:27
voor iedereen met power/adapter issues, let niet alleen op je adapter (genoeg A en stabiel/kwaliteit), maar let ook op je kabel! Te dunne kabels kunnen exact dezelfde problemen geven als een te zwakke voeding.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 21:06
NoepZor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:02:
Ik krijg alleen de addon Pulsar niet meer aan de praat (torrent streamer). Die crasht direct bij het opstarten van het script. Nieuwste versie maakt ook geen verschil. Er zit in principe toch geen platformafhankelijkheid in de addons van XBMC? Of is dit wel het geval?
Ik had hetzelfde, maar vond ergens dat "Allow programs on other systems to control XBMC/Kodi" aan moet staan voor Pulsar. En sindsdien werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 22:07

LFA

Davema schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:00:
De Pi2 is binnen, nu nog wachten op de eerste (werkende) Xbian build en het feest kan echt beginnen.
Daar ben ik ook op aan het wachten :9 OpenELEC werkt lekker snel maar ik wil naast Kodi mijn Pi ook als usenetdownloader gaan gebruiken, dan heb ik geen NAS meer nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
tiro schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:57:
[...]

Ik had hetzelfde, maar vond ergens dat "Allow programs on other systems to control XBMC/Kodi" aan moet staan voor Pulsar. En sindsdien werkt het prima.
Ah oke! Ik kon er me iets van herinneren dat zoiets aan moest staan. Maar ik kon het zo niet terugvinden in de settings en had niet verwacht dat ie daar ook op zou crashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:25

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Grr, gisteren Xbian op 2 plankjes geupdate, en nu een boze dochter thuis.
XBMC start netjes op, maar knalt er na 1 a 2 minuten uit naar de login prompt of gewoon zwart.
Via ssh > services opnieuw opstarten werkt ook voor 1 a 2 minuten om er vervolgens uit te knallen.

Lijkt op een timing probleem, of XBMC die niet terugmeld dat hij opgestart is. Enig idee hoe dit op te lossen is?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:38:
[...]

Ik heb een officiele RPi 1A voeding omdat bij de gewone B versie deze niet meer dan 1A mocht zijn, toen kwam de B+ en is max 2A zal zelfde zijn voor model 2B vermoed ik.
Dat een voeding maximaal een bepaalde stroomsterkte mag geven klopt niet helemaal ;) Al kan de voeding 10A geven, zolang hij maar 5V is is er totaal niets aan de hand. De Pi zal gewoon de stroomsterkte pakken die er op dat moment nodig is, en dat zal dan afhankelijk van het model en de gebruikte USB-poorten tussen de 1A en 2,5A liggen.
Prulleman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:51:
voor iedereen met power/adapter issues, let niet alleen op je adapter (genoeg A en stabiel/kwaliteit), maar let ook op je kabel! Te dunne kabels kunnen exact dezelfde problemen geven als een te zwakke voeding.
Mee eens! Ik heb ontzettend lopen klooien met de Pi 2 die telkens een signaal gaf dat hij te weinig stroom kreeg. Verschillende voedingen geprobeerd en bijna de Pi 2 retour gestuurd. Totdat ik een andere USB kabel probeerde en toen werkte het perfect :+

Klinkt idd als een stroomprobleem. Heb je het al eens zonder Flirc geprobeerd? De USB-poorten van de Pi zijn nogal gelimiteerd aan het aantal stroom dat ze kunnen leveren... Als het zonder Flirc wel lukt dan zou ik gewoon een USB-hub kopen met zijn eigen stroomvoorziening. Overigens kan ik je aanraden om XBMC op een (snelle 3.0) USB-stick te installeren. Je zet dan zeg maar het bootgedeelte (SYSTEM) op de SD-kaart en XBMC (STORAGE) op de USB-stick. Het bootgedeelte is altijd read-only en kan dus niet corrupted raken, maar de STORAGE partitie op een SD-kaart kan wel erg snel corrupted raken. Zeker als tijdens het writen / booten de stroom er van af gehaald wordt. Maar een USB-stick heeft daar totaal geen last van.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@arie_papa, nooit updaten als je het risico loopt dat kinderen of partners boos worden ;)

Heb je deze FAQ van de XBian site gevolgd:
[All Platforms] The APT repository at xbian.brantje.com seems to be unreachable

To fix the problem, you need to manually replace the APT repository.

1. Open a SSH connection to your XBian machine like this except the default login and password is xbian and raspberry.
2. Then run the following command. When you are asked for a password, enter raspberry again.
code:
1
2
sudo -s
echo "deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt stable main" > /etc/apt/sources.list.d/xbian.list

3. Then run these command:

code:
1
apt-get update; apt-get install --reinstall lsb-release xbian-package-repo; apt-get update

and you're done correcting the APT repository list. After this finishes you can again use any of the usual ways to update your XBian installation.

Finally, your apt source files should look like this:

Raspberry Pi: /etc/apt/sources.list

code:
1
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free rpi

CuBox-i / Hummingboard: /etc/apt/sources.list

code:
1
deb http://http.debian.net/debian jessie main non-free

Raspberry Pi: /etc/apt/sources.list.d/xbian.list

code:
1
2
3
deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt     stable   main    rpi-wheezy
### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt     staging   main    rpi-wheezy
### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt     devel   main    rpi-wheezy

CuBox-i / Hummingboard: /etc/apt/sources.list.d/xbian.list

code:
1
2
3
deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt     stable   main    imx6-jessie
deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt     staging   main    imx6-jessie
### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt     devel   main    imx6-jessie

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
CurlyMo schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:51:
@arie_papa, nooit updaten als je het risico loopt dat kinderen of partners boos worden ;)

Heb je deze FAQ van de XBian site gevolgd:

[...]
Ja, die heb ik gevolgd om het update mechanisme weer aan de gang te krijgen. Ik draai nu XBian 20150205-6, maar heb gisteren ook -7 voorbij zien komen. Is het misschien mogelijk om gewoon te downgraden naar RC2 bijvoorbeeld? Xbian forum heb ik ook al na zitten pluizen, maar kwam daar weinig nuttige info tegen.

sources.list
code:
1
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free rpi

xbian.list
code:
1
2
3
deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt stable main       rpi-wheezy
### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt     staging   main    rpi-wheezy
### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt     devel   main    rpi-wheezy

Dit forum item lijkt nog het meest relevant, maar daar lijkt het dus eind januari opgelost, terwijl ik sinds gisteren dit probleem heb.
http://forum.xbian.org/thread-2644.html

@CurlyMo, thnx, zal meteen testen of dat het probleem verhelpt.

Update: 1 werkt er weer met een downgrade van oktober 2014. Helaas heeft de andere alleen nog snapshots van gisteren en vandaag, dus ik vrees dat dat niet meer gaat werken.

[ Voor 17% gewijzigd door arie_papa op 06-02-2015 11:29 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Downgraden doe je door btrfs snapshots terug te zetten. Zie daarvoor de XBian wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazGT
  • Laatst online: 16-04 08:22
Mick1990 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:07:
[...]

Zet er een goede USB-hub tussen of externe hdd met een eigen stroomvoorziening. Een externe 2.5 hdd vraagt teveel stroom van de Pi.
Zo'n vermoeden had ik al. Als ik de harde schijf aan mijn router hang (Linksys E4200) dan kan ik gewoon het meeste afspelen dus aan de content lag het niet.

Ga wel gewoon een Nas halen, veel makkelijker :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RazGT schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:22:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al. Als ik de harde schijf aan mijn router hang (Linksys E4200) dan kan ik gewoon het meeste afspelen dus aan de content lag het niet.

Ga wel gewoon een Nas halen, veel makkelijker :)

Bedankt!
Daar een download station van maken en je wil niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 07:08
Net de Pi 2 ontvangen van SOS. OpenELEC op kaartje geschreven en na een crappy usb kabeltje te hebben verwisseld die te weinig stroom gaf doet ie t. HDMI-CEC werkt meteen ook probleemloos, in tegenstelling tot bij de MK808B Plus (ligt vermoedelijk aan mini hdmi convertortje). Alleen heb ik soms zo'n klein regenboog vierkantje rechtsboven op de plek van de datum in Kodi. Weet iemand wat dat betekent en hoe je dat weg krijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 06-02-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Cooler_King schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:01:
Net de Pi 2 ontvangen van SOS. OpenELEC op kaartje geschreven en na een crappy usb kabeltje te hebben verwisseld die te weinig stroom gaf doet ie t. HDMI-CEC werkt meteen ook probleemloos, in tegenstelling tot bij de MK808B Plus (ligt vermoedelijk aan mini hdmi convertortje). Alleen heb ik soms zo'n klein regenboog vierkantje rechtsboven op de plek van de datum in Kodi. Weet iemand wat dat betekent en hoe je dat weg krijgt?
Ik geloof dat dat een waarschuwing is voor undervolting dus je hebt een sterkere voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:58
Loopt metroTV skin een beetje lekker op een RPi met Kodi 14.0? (onder Raspbian).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:55
Weet iemand hoe je een FTP server kan installeren op de Raspberry? Ik was met vsftpd aan d slag gegaan maar kom niet verder dan SFTP. Maar ik moet FTP hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:28
Als het goed is komt vandaag mijn 1ste Pi ooit ook binnen :)

Ik gebruik nu mijn laptop en daar werken de "steaming" plugins (want downloaden is zo 2013 :P ) zoals pulsar en XBMC torrent goed op.
Maar dit moet dus op de PI2 ook wel goed komen?

Verder gaat de voeding wel goed komen, er ligt namelijk nog een 150W 5V voeding achter mijn TV voor de DIY ambilight, dus daar moet ik de PI nog wel kunnen prikken :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121599

Ik gebruik de RPi B met de turbo uitvoering met USB stick van SOS solutions.
t/m Kodi 5.0.0 kon ik gewoon de TAR file in de upgrade directory zetten en de Rpi opnieuw opstarten en dan werkte alles. (ook op de SD kaart zet ik dan de nieuwe versie)

Nu met de nieuwe Kodi 5.0.1 (voor RPi) krijg ik na opnieuw Reboot een foutmelding:

NEVER TOUCH boot= in extlinux.conf/ cmdline.txt
your installation is now broken
normal boot in 60s...

Na het opstarten is Kodi 5.0.0 weer terug.

mijn cmdline.txt bevat het volgende:
boot=/dev/sda1 disk=/dev/sda2 ssh quiet

mijn config.txt bevat het volgende:
boot_delay=1
disable_splash=1
force_turbo=0
gpu_mem=200
disable_overscan=1
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=2
avoid_pwm_pll=1
hdmi_force_hotplug=1

Iemand enig idee hoe ik kan upgraden naar Kodi 5.0.1 zonder foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 121599 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:44:
Ik gebruik de RPi B met de turbo uitvoering met USB stick van SOS solutions.
t/m Kodi 5.0.0 kon ik gewoon de TAR file in de upgrade directory zetten en de Rpi opnieuw opstarten en dan werkte alles. (ook op de SD kaart zet ik dan de nieuwe versie)

Nu met de nieuwe Kodi 5.0.1 (voor RPi) krijg ik na opnieuw Reboot een foutmelding:

normal boot in 60s...

mijn cmdline.txt bevat het volgende:
boot=/dev/sda1 disk=/dev/sda2 ssh quiet

mijn config.txt bevat het volgende:
boot_delay=1
disable_splash=1
force_turbo=0
gpu_mem=200
disable_overscan=1
arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=2
avoid_pwm_pll=1
hdmi_force_hotplug=1

Iemand enig idee hoe ik kan upgraden naar Kodi 5.0.1 zonder foutmelding?
OpenELEC?

SYSTEM en KERNEL met hun md5 in update folder zetten , reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 07:08
Emrulez schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:03:
[...]

Ik geloof dat dat een waarschuwing is voor undervolting dus je hebt een sterkere voeding nodig.
Thx, klopt idd.. Heb nu andere power supply en de melding is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ApexAlpha schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:30:
Weet iemand hoe je een FTP server kan installeren op de Raspberry? Ik was met vsftpd aan d slag gegaan maar kom niet verder dan SFTP. Maar ik moet FTP hebben...
war ga je het voor gebruiken? voor extern is FTP niet zo safe.. voor intern gebruik lijkt me sFTP ook niet zo'n probleem filezilla kan daar makkelijk mee overweg bv

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 19:25
Yeuh, mijn raspberry 2 is ook binnen gekomen. Ben benieuwd!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
Zojuist de Pi2 binnen. gelijk OSMC erop gezet met de officiele installer maar hij blijft bij de eerste startup al een kwartier hangen op "just a moment" 0%.

loopt hij vast of heb ik gewoon geen geduld?

hebben jullie m al wel draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Die van mij ook net binnen. Openelec boot gewoon goed. Geen problemen hier. (Met 2A adapter van SoSsolution)

[ Voor 56% gewijzigd door PerlinNoise op 06-02-2015 13:29 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56
Tinusvolkel schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:31:
Als het goed is komt vandaag mijn 1ste Pi ooit ook binnen :)

Ik gebruik nu mijn laptop en daar werken de "steaming" plugins (want downloaden is zo 2013 :P ) zoals pulsar en XBMC torrent goed op.
Maar dit moet dus op de PI2 ook wel goed komen?

Verder gaat de voeding wel goed komen, er ligt namelijk nog een 150W 5V voeding achter mijn TV voor de DIY ambilight, dus daar moet ik de PI nog wel kunnen prikken :)
Hey (net niet) buurman! :o
Wist niet dat er een medetweaker zo dichtbij woont :)
Streaming moet op de Pi2 zeker gaan lukken. Mocht je vragen hebben dan laat maar horen!
Groeten vanaf nr. 55 :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
BlueSS50 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:24:
Zojuist de Pi2 binnen. gelijk OSMC erop gezet met de officiele installer maar hij blijft bij de eerste startup al een kwartier hangen op "just a moment" 0%.

loopt hij vast of heb ik gewoon geen geduld?

hebben jullie m al wel draaien?
zelfde bij openelec..... blijft al 10 minuten op het logo hangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schumi2004 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:56:
[...]

OpenELEC?

SYSTEM en KERNEL met hun md5 in update folder zetten , reboot.
Inderdaad OpenElec.
Heb de kernel en system files in update folder gezet, maar helaas dezelfde foutmelding.

normal boot in 60s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:37
BlueSS50 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:43:
[...]

zelfde bij openelec..... blijft al 10 minuten op het logo hangen.....
Hangen op het Open elec logo? Voeding voeding .. Bij mij althans. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Dacuuu schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:48:
[...]

Hangen op het Open elec logo? Voeding voeding .. Bij mij althans. >:)
hij zit aangesloten op een 2A adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Prulleman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:17:
[...]

war ga je het voor gebruiken? voor extern is FTP niet zo safe.. voor intern gebruik lijkt me sFTP ook niet zo'n probleem filezilla kan daar makkelijk mee overweg bv
Om ervoor te zorgen dat ik bij de HDD kan die aan mijn Pi hangt. Het probleem is echter dat ik dat het liefst via Windows Explorer wil doen en deze kan wel met FTP over weg maar niet met SFTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
BlueSS50 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:54:
[...]

Als je het kabeltje los zit van de adapter. Verwissel eens het kabeltje. Kabels kunnen ook erg ruk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ApexAlpha schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:55:
[...]

Om ervoor te zorgen dat ik bij de HDD kan die aan mijn Pi hangt. Het probleem is echter dat ik dat het liefst via Windows Explorer wil doen en deze kan wel met FTP over weg maar niet met SFTP.
je zou ook kunnen kijken of je een SMB share kan opzetten, dat is nog praktischer icm windows explorer
(geen ervaring mee vanaf een pi, maar een NAS kan het ook, dus in de basis moet dit mogelijk zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 06-02-2015 14:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb de Pibow Coupé case gekocht voor de RPi 2, vooraf gevraagd of dit paste, dit was het geval gaf SOS aan. Nu lijkt het echter toch niet goed te passen. de case drukt op de soldeerpunten van de RPi en sluit niet netjes aan.

Zou dit veel uitmaken voor de levensduur van de RPi 2? Dit is de enigste case waarbij de GPIO pins nog bruikbaar zijn voorzover ik zie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Twee uur geleden is er een nieuw testing image voor XBian RP2.

http://sourceforge.net/projects/xbian/files/testing/

XBian_2015.02.06_rpi2.img.gz

Boot in eider geval zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Dacuuu schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Als je het kabeltje los zit van de adapter. Verwissel eens het kabeltje. Kabels kunnen ook erg ruk zijn.
TB en muis eraan gehangen en nu werken ze allebei wel.....

remote via mijn phillips rf afstandsbediening werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
ApexAlpha schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:55:
[...]

Kijk eens naar Winscp, dan kun je gewoon de SFTP benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 121599 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:48:
[...]

Inderdaad OpenElec.
Heb de kernel en system files in update folder gezet, maar helaas dezelfde foutmelding.

normal boot in 60s...

Is dit gewoon een vanilla instal, niks fancy dus?

https://github.com/OpenEL...ox/scripts/init#L604-L612
BlueSS50 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:54:
[...]

Update files er opnieuw op zetten. Volgens mij moet je er wel bij kunnen via SMB en anders even op een Linux systeem handmatig in folder zetten.

Of nieuw kaartje proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door schumi2004 op 06-02-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Prulleman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:07:
[...]

je zou ook kunnen kijken of je een SMB share kan opzetten, dat is nog praktischer icm windows explorer
(geen ervaring mee vanaf een pi, maar een NAS kan het ook, dus in de basis moet dit mogelijk zijn)
Op welke poort werkt dit standaard? Zou je dit kunnen doorsturen naar buiten (je eigen netwerk)?

Misschien dan toch maar even een ww erop eerst. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ApexAlpha schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:32:
[...]

Op welke poort werkt dit standaard? Zou je dit kunnen doorsturen naar buiten (je eigen netwerk)?

Misschien dan toch maar even een ww erop eerst. :-)
http://theurbanpenguin.com/wp/?p=2415

smb is niet echt geschikt voor extern gebruik (voor zover ik weet), dan kan je beter sFTP kiezen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Prulleman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:42:
[...]

http://theurbanpenguin.com/wp/?p=2415

smb is niet echt geschikt voor extern gebruik (voor zover ik weet), dan kan je beter sFTP kiezen
Ja maar dan kan ik er niet bij vanaf (externe) computer met enkel Windows Explorer. Dat is min of meer het punt. Maar alle guides op het internet gaan uit van sFTP i.p.v. FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
raar..xbian boot het zonder problemen waar OSMC echt niet wilde werken. Krijg alleen nog even Yatse niet verbonden ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@datadevil, verschil moet er wezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
CurlyMo schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:52:
@datadevil, verschil moet er wezen ;)
yep. Enig idee waarom de webserver niet lijkt te draaien? Krijg hem ook niet gestart met xbian-config

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, even in xbmc zelf aanzetten onder services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ApexAlpha schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:46:
[...]

Ja maar dan kan ik er niet bij vanaf (externe) computer met enkel Windows Explorer. Dat is min of meer het punt. Maar alle guides op het internet gaan uit van sFTP i.p.v. FTP.
niks mis met beide, mijn NAS doet ook SMB voor intern, en SFTP voor extern

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Prulleman schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:59:
[...]

niks mis met beide, mijn NAS doet ook SMB voor intern, en SFTP voor extern
Dat snap ik alleen moet ik FTP en niet SFTP hebben. Ben al met vsftpd aan de slag maar krijg het nog niet 100% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zou voor extern dus _GEEN_ ftp gebruiken, dit is oud en niet veilig..., maar zoek eens op internet, genoeg tutorials te vinden lijkt me

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
  • Registratie: November 2009
vandaag mijn raspberry pi 2 ook binnengekregen. Is echter geleverd zonder sd kaartje, zonder voeding en zonder koelsetje, kan ik nog niet beginnen :( geen goede punten voor SOS solutions. Heb al gebeld, maar ze nemen niet op, reactie op mail van hetzelfde...

Don't walk on the grass, smoke it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
koelsetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Raspberry Pi 2 Vs Oud model B
Openelec 5.0.1..kijk en huiver >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Heb nu in ieder geval mijn Pi 2 vlot draaiend met een 16gb philips class 10 kaartje (bart smit, 10 euro), en een 2A Samsung voeding. OSMC wilde echt niet, snap ik niks van, want dit en Ubuntu startten beiden wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Dacuuu schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:07:
Raspberry Pi 2 Vs Oud model B
Openelec 5.0.1..kijk en huiver >:)

[video]
wel heeeeel groot verschil. Hebben ze wel dezelfde snelheid SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
weet je zeker dat dat wel nodig is? Ik heb mijn Pi 1 nooit gekoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik heb op dx.com 3 kopere koelsetjes gekocht voor 1 dollar 50 of zo. Moet je wel 2 weken wachten erop, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
ApexAlpha schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:11:
Ik heb op dx.com 3 kopere koelsetjes gekocht voor 1 dollar 50 of zo. Moet je wel 2 weken wachten erop, maargoed.
Ik heb reeds alles betaald, maar nog niet aangekregen spijtig genoeg...
datadevil schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:10:
[...]

weet je zeker dat dat wel nodig is? Ik heb mijn Pi 1 nooit gekoeld
of het echt iets uithaalt weet ik niet. Maar kwaad zal het nooit kunnen denk ik :)

[ Voor 35% gewijzigd door germanaaizer op 06-02-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
datadevil schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:10:
[...]

wel heeeeel groot verschil. Hebben ze wel dezelfde snelheid SD kaart?
Jup, samen hebben ze een Class10 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Dacuuu schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:13:
[...]

Jup, samen hebben ze een Class10 kaartje.
Ok...die Pi 1 komt overdreven langzaam over op mij, of is dat gewoon OpenElec? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
datadevil schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Ok...die Pi 1 komt overdreven langzaam over op mij, of is dat gewoon OpenElec? ;-)
Is de Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
datadevil schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Inderdaad gewoon de pi. De pi 1 is niet extreem langzaam(of wel). De 2 is gewoon rete sneller. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

damn als ik al die dingen over een 2A voeding zo lees. ik krijg mijn pi2 vandaag binnen en heb een 1A voeding. Ik gebruik voor de installatie van Kodi een USB stick ipv een SD kaart. Verder heb ik er een remote toetsenbord wireless (op de andere usb) zitten.

Ook heb ik een USB hub eraan hangen welke extern stroom krijgt via stopcontact. Deze geeft via zijn usb ook weer stroom aan de Pi. want als ik de stroomingang van de pi eruit trek dan gaat ie gewoon door :)

Kan dit met een 1A voeding straks op de pi2?

En heb je nog steeds verplicht een SD kaart nodig om te kunnen booten? Ik heb namelijk geen klein SD kaartje maar alleen de normale uit de oude pi.

[ Voor 12% gewijzigd door jos_zwa op 06-02-2015 15:57 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
jos_zwa schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:42:
damn als ik al die dingen over een 2A voeding zo lees. ik krijg mijn pi2 vandaag binnen en heb een 1A voeding. Ik gebruik voor de installatie van Kodi een USB stick ipv een SD kaart. Verder heb ik er een remote toetsenbord wireless (op de andere usb) zitten.

Ook heb ik een USB hub eraan hangen welke extern stroom krijgt via stopcontact. Deze geeft via zijn usb ook weer stroom aan de Pi. want als ik de stroomingang van de pi eruit trek dan gaat ie gewoon door :)

Kan dit met een 1A voeding straks op de pi2?

En heb je nog steeds verplicht een SD kaart nodig om te kunnen booten? Ik heb namelijk geen klein SD kaartje maar alleen de normale uit de oude pi.
Voeding weet ik nog niet zeker maar lijkt een probleem, je hebt sowieso een SD kaart nodig nog steeds om te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb een 1A voeding en draait prima hoor. Heb alleen geen randapparatuur aangesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Draaien deed het hier ook prima. Alleen bij de reboots ging het vaker mis dan goed. En eindigde het weer met corrupte kaart. Zal dan toch wel op randje zijn geweest bij de piekspanning of zo. Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

loont het sowieso nog op kodi vanaf een USB stick te installeren? Want ik moet toch een microSD kaartje kopen. Dan koop ik wel een klasse 10. Kan ik net zo goed hierop alles installeren als het net zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Moet eerlijk zeggen, met een snelle kaart (en class 10 zegt ook niet alles ben ik al achter) is een Raspi 2 retesnel. Ik zou de moeite niet meer nemen, maar goed, ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb net een class 10 besteld bij SOS. ik installeer het wel mooi daarop ipv USB stick.

is er niemand meer die op het USB installeert hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schumi2004 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Is dit gewoon een vanilla instal, niks fancy dus?

https://github.com/OpenEL...ox/scripts/init#L604-L612

Update files er opnieuw op zetten. Volgens mij moet je er wel bij kunnen via SMB en anders even op een Linux systeem handmatig in folder zetten.

Of nieuw kaartje proberen.
Ik heb een nieuw SD kaartje en USB stick genomen.
Beide geformatteeerd (SD formatter) en op beide Kodi5.0.1 image gezet (met USB Image Tool).
Op het SD kaartje de config- en cmdline.txt gezet die ik ook bij Kodi5.0.0 gebruikte.
(Dit doe ik al vanaf OpenElec 4.0)
Opnieuw opgestart, dat ging goed. Kodi 14.1 zat erin.
Daarna backup file (van 5.0.0) teruggezet.
Na afloop start RPi opnieuw op en kan dan niet meer de USB stick mounten.

Ik heb geen verstand van hoe het allemaal werkt, dus maar weer gewoon terug naar 5.0.0

Misschien zie ik nog wel ergens een oplossing voorbij komen.
Anders blijf ik op 5.0.0 steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook interessant:
- De Transcend 16GB class 10 die ik erbij had schrijft mijn MBA met 1.5MB/s het image naar toe.
- Een Lexar 16GB class 10 schrijft mijn MBA met 25MB/s het image naar toe. Lezen gaat ook heftig rapper met 35MB/s als ik er een iso van maak als backup.

/edit
Met dd bedoel ik uiteraard, beide bs=1m.
Nu weet ik niet of de Transcend gaar is/was, maar dat was ook de kaart die zo vaak corrupt was. Kan iemand eens zelfde soort test doen, of heeft daar al gegevens van?

[ Voor 28% gewijzigd door UltraSub op 06-02-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 121599 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:24:
[...]

Ik heb een nieuw SD kaartje en USB stick genomen.
Beide geformatteeerd (SD formatter) en op beide Kodi5.0.1 image gezet (met USB Image Tool).
Op het SD kaartje de config- en cmdline.txt gezet die ik ook bij Kodi5.0.0 gebruikte.
(Dit doe ik al vanaf OpenElec 4.0)
Opnieuw opgestart, dat ging goed. Kodi 14.1 zat erin.
Daarna backup file (van 5.0.0) teruggezet.
Na afloop start RPi opnieuw op en kan dan niet meer de USB stick mounten.

Ik heb geen verstand van hoe het allemaal werkt, dus maar weer gewoon terug naar 5.0.0

Misschien zie ik nog wel ergens een oplossing voorbij komen.
Anders blijf ik op 5.0.0 steken
Daar gaat het volgens mij mis, je moet mijn inziens niet met config- en cmdline.txt gaan lopen spelen.
Niewue SD, Image Tool, flashen en booten.

Achteraf files aanpassen wanneer je dit nodig acht.

/edit:
Waarom die externe USB? Is al een hele poos niet meer nodig. Zie zelf ook het nut er niet van in.
Heb al zo vaak mijn RPi van de stroom afgetrokken dat hij ergens mee bezig was en nooit een corrupt SD gehad, is overigens ook niet helemaal waar want in begin had ik een faulty kaartje en toen ben ik geswitched naar andere en daarna nooit meer gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 06-02-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb hem ook gewoon op een snelle USB-stick (Sandisk Ultra Fit) geïnstalleerd staan. Heb deze week ook met de Pi 2 vaak genoeg gehad dat de STORAGE partitie van XBMC corrupt is geraakt. Verschillende adapters en SD-kaartjes geprobeerd, maar hij blijft corrupt raken als het stroom er vanaf wordt gehaald tijdens bijvoorbeeld booten. Nu met een USB-stick nergens meer last van 8)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Vandaag mijn pi2 binnengehad, nieuw hiermee. 2a adapter, case en wifi adapter meebesteld.
Doel is retropie maar aangezien ik mij vergist had in mijn sd kaartjes (te klein, even nieuwe halen) Maar even openelec geinstalleerd. Installatie verliep erg vlot, maar daarna..
ik kan geen film streamen. Er worden frames weergegeven, maar dat is dan ook alles. Nu is het gebruikte kaartje geen class10, en ook slechts 2gb. Nergens binnen kodi kan ik de wifi transfer testen helaas. zelf vermoed ik een erg trage wifi stick (300n, pff) , maar mogelijk ook vertragend ivm bufferen?

Transfer binnen raspbian ging ook al traag, 150kbps. Terwijl het signaal van wifi 100% is, geen drops, overoverdrachtssnelheid 130mbps. Ik las dat de raspberry te weinig power heeft voor een fatsoenlijke snelheid met een wifi stick zonder eigen voeding, zou fijn zijn om dat van tevoren te weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
Heb hier nog een transcend premium 300x micro sd kaartje en een 850 Mah voeding gevonden. Openelec op het kaartje gevlamd en nu blijft ie in dit scherm hangen.

Afbeeldingslocatie: http://i1335.photobucket.com/albums/w661/germanaaizer/Mobile%20Uploads/IMG_20150206_171527_zps38888069.jpg

Heb in het verleden nog al problemen gehad met dit micro sd kaartje. Nu weet ik niet of het hier aan ligt, of de voeding te zwak is of nog aan iets anders...

EDIT: na reboot verschijnt end Kernel panic - not syncing: fatal exception in interrupt
Anoniem: 11851 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:21:
[...]

Er zijn meerdere mensen met dit probleem, ik heb nu precies hetzelfde. ik ga nu testen met een andere voeding (gebruik de meegeleverde 2A van sossolutions) en evt. mn SD kaartje (volledig) opnieuw formatteren.
Ik had eveneens een 2A voeding besteld bij sossolutions maar die zijn ze vergeten mee te leveren :(

[ Voor 32% gewijzigd door germanaaizer op 06-02-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11851

germanaaizer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:19:
Heb hier nog een sandisk premium 300x micro sd kaartje en een 850 Mah voeding gevonden. Openelec op het kaartje gevlamd en nu blijft ie in dit scherm hangen.

[afbeelding]

Heb in het verleden nog al problemen gehad met dit micro sd kaartje. Nu weet ik niet of het hier aan ligt, of de voeding te zwak is of nog aan iets anders...
Er zijn meerdere mensen met dit probleem, ik heb nu precies hetzelfde. ik ga nu testen met een andere voeding (gebruik de meegeleverde 2A van sossolutions) en evt. mn SD kaartje (volledig) opnieuw formatteren.

*edit*

Als ik rasp v2 direct met een USB kabel aan m'n laptop hang start hij wel gelijk op.

De 2A voeding van sossolutions en oude 1A voeding van mijn pi v1 trekken het zo te zien dus niet..

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 11851 op 06-02-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik heb nu XBian draaien omdat die toch een stuk uitgebreider is dan OpenELEC. De image die vandaag erop is gezet werkt perfect, heb hem zelfs al overgeklokt. Complimenten!

Heb wel een vraag: als ik OpenELEC installeer dan zie ik de Pi vanzelf in de Windows WORKGROUP als computer erbij staan met de externe HDD gemount. Xbian staat hier niet, ondanks dat Samba geinstalleerd is en aan staat.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de Pi met Xbian op dezelfde manier kan benaderen als bij OpenELEC?

edit: " Make automounted disks available via SMB" en " world writeable" staan beide aan in Xbian config.

p.s. ik zit op de Xbian IRC, mocht iemand ook aan het knutselen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ApexAlpha op 06-02-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:49

MsG

Forumzwerver

Hoe ziet je SMB config er verder uit? Je hebt niet automagisch shares.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik zal zo eens kijken. Als ik handmatig het adres invoer (\\192.168.178.17 in mijn geval) dan kom ik er wel gewoon bij. En ook bij de externe HDD! Maar om een of andere reden krijg ik hem niet als icoontje te zien als ik gewoon op "Netwerk" druk in Windows explorer. Alle andere computers staan er wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ApexAlpha, de samba versie in deze image bevat nog een verwijzing naar xbmc terwijl deze versie kodi bevat. Zie https://github.com/xbiano...84f6352fe98bef46ec5b2f9c:

De image van vannacht moet de samba fix bevatten anders even upgraden via apt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
Anoniem: 11851 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:21:
[...]

*edit*

Als ik rasp v2 direct met een USB kabel aan m'n laptop hang start hij wel gelijk op.

De 2A voeding van sossolutions en oude 1A voeding van mijn pi v1 trekken het zo te zien dus niet..
Het is idd ook de voeding bij mij. Ik heb nu mijn oplader van One+ gebruikt (geeft 2.1 A) en nu wil 'ie booten *O* Die 2A voeding van sossolutions is dus ook brak, dan ga ik gewoon m'n geld terugvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
@CurlyMo bedankt, ik zal het morgen eens bekijken. Xbian werkt tot nu toe erg snel en zonder enige problemen.

Het enige probleem dat ik heb is dat mijn flexget script niet lijkt te werken. Maar volgens mij komt dat omdat flexget nu een nieuwe versie is of zo...

edit: lijkt erop dat Trakt.tv zijn hele API geupdate heeft. Weet iemand misschien een alternatief voor dit: http://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=47084

[ Voor 24% gewijzigd door ApexAlpha op 06-02-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 24-06 11:30

Dr.Roelski

Walk on ....

Woohooo! Pi2 is binnen. Gelijk maar met koelvinnen en USB geinstalleerd. W00t wat lekker snel zeg. Helaas gaat er nog steeds iets mis met mijn test film Lichtmond. Zal wel iets met netwerk of decodering fout gaan. Cpu blijft in elk geval lekker laag.Nu eerst lekker doorprutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu heb ik last van filesystem corruptie. schiet niet echt op met OpenELEC 5.0.1.
http://openelec.tv/forum/...1-filesystem-error#130500

Of het ligt aan de power output van m'n PS4 (waar hij nu aan hangt) zo te zien is USB 3.0 max 900a.
Als ik hem weer aan m'n laptop hang krijg ik de melding "power surge detected on USB port"

Die Pi2 moet dus echt een goede losse powersupply hebben. iemand tips?

Als het werkt, wel heerlijk snel :D

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 11851 op 06-02-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:13
openelec op Raspberry pi 2: ik krijg bij trakt.tv script een error. Script failed: trakt.

zie ook hier:

https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/3877

op mijn windows machine werkt deze script prima. Nou weet ik dus niet waar het aan ligt, openelec of de script zelf. iemand een oplossing?

al het volgende geprobeerd:
- RPi reboot
- plugin disable-enable (krijg direct weer zelfde foutmelding)
- uninstall de script en weer instal...zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
Goeieavond rpi xbmc/kodi/xbian users...

Ik lees zo dat vele al een hardware upgrade hebben gedaan naar RPi 2B. Zelf moet ik het nog doen... en ook die koelvinnen erop.
Deze week had ik nog gekeken naar het stroomverbruik maar helaas kon niets over vinden (de webshops).
Maar wat is zo lees, is dat de RPi 2B meer stroom nodig heeft/verbruikt dan RPi B(+).

Op mijn RPi B, ben ik van XBMC (RaspBMC) > OpenElec 4.2.1 > XBian gegaan.
Persoonlijk vind ik XBian goed draaien. Install ging lekker soepel (versie van 2015.01.24).
En als ik kijk hoeveel video addons er zijn ivm Kodi? Geweldig.
Ik maak vaak en alleen gebruik van live newsfeeds (als ik tijd heb).
Ben niet zo'n diehard met multimediaplayers en het linux gebeuren, maar gelukkig is er veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNML
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 21:51

GNML

applebuyguide.com

Anoniem: 11851 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:25:
Nu heb ik last van filesystem corruptie. schiet niet echt op met OpenELEC 5.0.1.

Of het ligt aan de power output van m'n PS4 (waar hij nu aan hangt) zo te zien is USB 3.0 max 900a.
Als ik hem weer aan m'n laptop hang krijg ik de melding "power surge detected on USB port"

Ik heb hem via de usb van de tv aangesloten, dit werkt tot nu toe goed, hangt er al zo'n 4 uur aan en een paar reboots gedaan (tv uit/aan).

heb openelecc erop video via smb shares

iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Anoniem: 11851 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:25:

Zolang je niet weet wat het levert zou ik sowieso die TV usb aansluitingen mijden maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geef het op voor nu, ik weet niet of het nou ligt aan de PSU, de SD kaart, of de versie van Openelec. ik vermoed dat (de eerste versie voor de rasp v2) van OpenELEC nog brak is, en de PSU. ik ga iig een andere PSU bestellen want die van sos is volgens mij idd gewoon brak, omdat met die heel openelec nogeneens opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
DinoPK schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:13:
Vandaag mijn pi2 binnengehad, nieuw hiermee. 2a adapter, case en wifi adapter meebesteld.
Doel is retropie maar aangezien ik mij vergist had in mijn sd kaartjes (te klein, even nieuwe halen) Maar even openelec geinstalleerd. Installatie verliep erg vlot, maar daarna..
ik kan geen film streamen. Er worden frames weergegeven, maar dat is dan ook alles. Nu is het gebruikte kaartje geen class10, en ook slechts 2gb. Nergens binnen kodi kan ik de wifi transfer testen helaas. zelf vermoed ik een erg trage wifi stick (300n, pff) , maar mogelijk ook vertragend ivm bufferen?

Transfer binnen raspbian ging ook al traag, 150kbps. Terwijl het signaal van wifi 100% is, geen drops, overoverdrachtssnelheid 130mbps. Ik las dat de raspberry te weinig power heeft voor een fatsoenlijke snelheid met een wifi stick zonder eigen voeding, zou fijn zijn om dat van tevoren te weten..
Probleem gelocaliseerd. De 2A poweradapter is het probleem niet, openelec boot daar gewoon mee. Ook een niet class10 kaartje is geen belemmering voor de Pi2.
Oorzaak is de 300N wifi dongle van SOS solutions, niet vooruit te branden dat ding. Met powerline geen problemen, mooi. Ik heb er uiteindelijk een powered usb hub aangegooid ivm mogelijk stroomtekort, nog steeds traag de wifi dongle. Gooi ik aan die powered usb hub een andere USB wifi dongle, loopt alles opeens hartstikke vloeiend..
Wel vervelend want nu is een stekker meer nodig voor goede werking van openelec icm wifi. De 300N dongle gaat iig retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 24-06 11:30

Dr.Roelski

Walk on ....

sipaan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:46:
openelec op Raspberry pi 2: ik krijg bij trakt.tv script een error. Script failed: trakt.

zie ook hier:

https://github.com/OpenELEC/OpenELEC.tv/issues/3877

op mijn windows machine werkt deze script prima. Nou weet ik dus niet waar het aan ligt, openelec of de script zelf. iemand een oplossing?

al het volgende geprobeerd:
- RPi reboot
- plugin disable-enable (krijg direct weer zelfde foutmelding)
- uninstall de script en weer instal...zonder resultaat.
Hier geen problemen met trakt en rpi2.
Ik heb wel de instellingen overgenomen van de pi1 door de Userdata/addon_data/* over te nemen.
Tip: je kan ook je oude Userdata/favourites.xml, sources.xml en passwords.xml over nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdw01
  • Laatst online: 27-01 18:52
Spotify

Met de spotify-app op m'n android of ios kan ik muziek selecteren die vervolgens op bijvoorbeeld m'n macbook te horen valt.
Kan ik een Raspberry PI zo inzetten dat de PI aangestuurd kan worden door de standaard Android/IOS-spotify-apps? De PI kan dan vervolgens via hdmi het geluid naar m'n audio-systeem sturen.

Ik heb al iets geprobeerd met Musicbox, maar die is niet te besturen met de standaard Spotify-apps (voor zover ik kon zien).

Iemand een idee? Android op de PI misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 23:27
nvdw01 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:13:
Spotify

Met de spotify-app op m'n android of ios kan ik muziek selecteren die vervolgens op bijvoorbeeld m'n macbook te horen valt.
Kan ik een Raspberry PI zo inzetten dat de PI aangestuurd kan worden door de standaard Android/IOS-spotify-apps? De PI kan dan vervolgens via hdmi het geluid naar m'n audio-systeem sturen.

Ik heb al iets geprobeerd met Musicbox, maar die is niet te besturen met de standaard Spotify-apps (voor zover ik kon zien).

Iemand een idee? Android op de PI misschien?
Ik stuur altijd muziek vanaf m'n telefoon door naar de Pi d.m.v. uPnP besturing. Door die 'diensten' aan te zetten op de PI kun je streamen met uPnP. Dat zou ook met apps zoals Spotify moeten werken! Eventueel Yatse installeren op je telefoon, zodat de streaming via Yatse gaat.
Pagina: 1 ... 4 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]