Waarom zou je dat willen? Je kan toch de films op je tablet zetten of de externe opslag aansluiten op je tablet?
ik gebruik gewoon syby app via ssh.wes- schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:49:
Ik ga binnenkort over van mijn atv2 naar de pi. Ik vroeg mij af hoe iedereen Kodi bediend.
Ik heb geen USB keyboard / muis en ook geen flirc IR en zit te denken om gebruik te maken van de Sybu Kodi app. Deze moet wel eerst geactiveerd worden in Kodi lijkt mij. Is dit gewoon te doen via een SSH verbinding?
app vind de pi vanzelf
En HDMI-CEC?wes- schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:49:
Ik ga binnenkort over van mijn atv2 naar de pi. Ik vroeg mij af hoe iedereen Kodi bediend.
Ik heb geen USB keyboard / muis en ook geen flirc IR en zit te denken om gebruik te maken van de Sybu Kodi app. Deze moet wel eerst geactiveerd worden in Kodi lijkt mij. Is dit gewoon te doen via een SSH verbinding?
Op mijn Pi:wes- schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:49:
- XBMC remote welke in de AppStore staat;
- AB van de TV zelf (middels HDMI CEC).
Op mijn NUC:
- XBMC remote welke in de AppStore staat;
- Logitech Harmony en heb er een officiële XBMC IR Ontvanger aanhangen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zelf twijfel ik ook nogal. Ik wil eigenlijk NU iets kopen. Mogelijk ga ik dan over een jaar ofzo voor een duurdere / chique oplossing als bijvoorbeeld Android TV er helemaal klaar voor is en kan hetgeen ik NU koop naar de slaapkamer. Keuze gaat dan eigenlijk zo'n beetje tussen de RPI 2 / MXIII / AFTV / Pipo X7..ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:45:
Denk dat ik het toch maar bij een MXIII hou dan. S802, 2gb ram, inclusief IR remote en optische uitgang. Openelec erop en klaar ben je voor rond de 65 euro.
Zo'n raspberry wordt teveel geklooi met hardware accessoires en qua prijs ook niet aantrekkelijker.
Maar eerlijk is eerlijk, wanneer je geluid via hdmi wilt en bediening via cec dan lijkt het me wel ideaal.
Ik ben wel benieuwd hoe de RPi2 presteert bij het decoderen van MPEG-2 in CPU (dus zonder license). Zou best redelijk moeten gaan met een quadcore, lijkt me.
Ik gebruik voor IOS xmbcRemote maar weet er iemand een gratis alternatief voor Android ?
Misschien een beetje een brede vraag, maar: Waarom zou ik voor Xbian moeten kiezen i.p.v. OpenELEC?
Ik heb nu een Raspberry Pi B waar OpenELEC op draait. Daarvoor had ik Xbian erop, maar ik vond OpenELEC een stuk stabieler en vlotter draaien. Dit is inmiddels wel meer dan een jaar geleden, ik weet niet in hoeverre Xbian nog geïnnoveerd heeft.
Maar met de Pi 2 is prestatie een stuk minder belangrijk geworden.
Dus vandaar: wat kan ik met Xbian dat met OpenELEC niet (of minder goed) kan?
edit: die quote heeft niks met de vraag te maken trouwens.
[ Voor 13% gewijzigd door ApexAlpha op 04-02-2015 13:02 ]
Is er toch ook voor Android. Of Yatse is ook een alternatief.xleeuwx schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:00:
Ik gebruik voor IOS xmbcRemote maar weet er iemand een gratis alternatief voor Android ?
[ Voor 6% gewijzigd door germanaaizer op 04-02-2015 13:04 ]
Don't walk on the grass, smoke it.
Dat was niet het antwoord op mijn vraag...Rikkiz0r schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:25:
Waarom zou je dat willen? Je kan toch de films op je tablet zetten of de externe opslag aansluiten op je tablet?
Yatse ?xleeuwx schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:00:
Wil je puur je tablet als scherm voor je Pi gebruiken? Anders kun je de Pi daar aan een wifi netwerk hangen en dan streamen via Upnp? OF begrijp ik je nu verkeerd?Rivadi schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:03:
[...]
Dat was niet het antwoord op mijn vraag...
[ Voor 34% gewijzigd door ApexAlpha op 04-02-2015 13:05 ]
Was dat niet die app waar je een unlocker voor nodig had ofzo ?
Xbian is een Linux distro mét een ingebakken mediaplayer, OpenElec is een mediaplayer.ApexAlpha schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:01:
[...]
Misschien een beetje een brede vraag, maar: Waarom zou ik voor Xbian moeten kiezen i.p.v. OpenELEC?
Ik heb nu een Raspberry Pi B waar OpenELEC op draait. Daarvoor had ik Xbian erop, maar ik vond OpenELEC een stuk stabieler en vlotter draaien. Dit is inmiddels wel meer dan een jaar geleden, ik weet niet in hoeverre Xbian nog geïnnoveerd heeft.
Maar met de Pi 2 is prestatie een stuk minder belangrijk geworden.
Dus vandaar: wat kan ik met Xbian dat met OpenELEC niet (of minder goed) kan?
edit: die quote heeft niks met de vraag te maken trouwens.
RPi kan ik besturen via CEC (afstandsbediening Samsung) of via de App Yatse (https://play.google.com/s....yatsewidgetfree&hl=nl_NL) Erg fijne app.wes- schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:49:
Heeft iemand dit ding al getest met een zwaar os (lees ubuntu met gnome skin ofzo) en vervolgens xbmc (kodi) met een zware skin als aeon nox ?
Was dat niet die app waar je een unlocker voor nodig had ofzo ?
kan ik me vaag iets van herrinneren
[/quote]
Yatse is gratis
[/quote]
Yatse is gratis
Alleen voor extra functionaliteiten. De remote en het doorsturen van YT et cetera werkt gewoon.xleeuwx schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:09:
[...]
Was dat niet die app waar je een unlocker voor nodig had ofzo ?kan ik me vaag iets van herrinneren
Even voor mezelf (als leek): OpenELEC is dus niks behalve Kodi (en het minimale aan linux onderdelen nodig om dat te laten werken) terwijl Xbian 'gewoon' Linux is met Kodi erop waardoor je naast Kodi ook makkelijker dingen kan laten draaien?Smultie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:10:
[...]
Xbian is een Linux distro mét een ingebakken mediaplayer, OpenElec is een mediaplayer.
[ Voor 41% gewijzigd door ApexAlpha op 04-02-2015 13:14 ]
Thanks ga ik vanavond weer even op te tablet kijken (enige android device dat ik heb)ApexAlpha schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:12:
[...]
Alleen voor extra functionaliteiten. De remote en het doorsturen van YT et cetera werkt gewoon.
@ApexAlpha, wat @smultie zegt + alle voordelen die ik zelf al genoemd heb ik de openingspost.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Zou je (bijvoorbeeld) Owncloud kunnen draaien op Xbian naast Kodi? Of is dat teveel gevraagd?
Nee, maar wat heb je zelf al uitgezocht?Rivadi schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:03:
[...]
Dat was niet het antwoord op mijn vraag...
Het lijkt me namelijk een behoorlijke omslachtige onderneming om een filmpje te kijken op die manier.
Ik had een iUSBport waar een HDD op was aangesloten. Met die iUSBport kun je met Wifi een verbinding krijgen met de HDD. Zo kun je films die op die HDD staan op je tablet bekijken.Rikkiz0r schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:48:
[...]
Nee, maar wat heb je zelf al uitgezocht?
Het lijkt me namelijk een behoorlijke omslachtige onderneming om een filmpje te kijken op die manier.
Die iUSBport is echter defect. Ik kan een nieuwe kopen of een HDD met Wifi.
Ik dacht 2 vliegen in een klap te krijgen door de Raspberry thuis als mediaserver te gebruiken. Dan kijk ik films op TV. En als ik op reis ben de Raspberry gebruiken als Wifi mediaserver om films op mijn tablet te kijken. Kan die Raspberry als draadloze mediaserver worden gebruikt a la de iUSBport?
Mijn eerste ingeving is dat je een WiFi adaptertje aan de Raspberry Pi kunt koppelen, daar een AP op kunt hosten, daarna verbind je de tablet met het AP en vervolgens zou je via NFS (of DLNA oid) bij de bestanden op je HDD kunnen komen als je HDD verbonden is met je RPi. Dan zou je de films zonder probleem op je tablet moeten kunnen afspelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Rikkiz0r op 04-02-2015 14:12 ]
ik zie nu pas dat de Pi2 4xUSB heeft. en ik maar denken dat mijn oude behuizing van de model B er wel weer op kan.
Even oppassen dus als je een Pi2 besteld. Als jed e B+ had kan het wel.
Even oppassen dus als je een Pi2 besteld. Als jed e B+ had kan het wel.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
@ApexAlpha, ik ga er vanuit van wel.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Bedankt voor de reacties. Mijn tv kan als het goed is met CEC overweg, dat zou dan een nettere oplossing zijn.
Ik heb hem ook besteld, ben benieuwd. Wat zijn jullie ervaringen met OSMC vs Openelec?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Net m'n nieuwe Pi geinstalleerd en Aeon NOX geinstalleerd... wat een verschil met de oude pi. Prachtig nieuw dingetje.
aan de mensen die hem al hebben: gaat fast forward nu eigenlijk beter?
Don't walk on the grass, smoke it.
Ben ik ook wel benieuwd naar.Tiwazz schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:58:
Ik heb hem ook besteld, ben benieuwd. Wat zijn jullie ervaringen met OSMC vs Openelec?
Ik krijg hem vandaag binnen als het goed is.
Er is ook nog een nieuwe versie uitgekomen van Raspbmc voor de Pi 2Tiwazz schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:58:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Kan er nog weinig over vinden. Er wordt niet specifiek over genoemd dat deze ook verbeterd zou zijn, dus ik ben er bang voor..ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:20:
Hoe goed is de stereouitgang eigenlijk op een pi, is dat enigszins bruikbaar voor audiotoepassingen?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Raspbmc gaat vanaf heden verder als OSMC.Dacuuu schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:56:
[...]
Er is ook nog een nieuwe versie uitgekomen van Raspbmc voor de Pi 2
Ze hebben aangegeven dat enkel de CPU en RAM zijn aangepast t.o.v. Pi 1. Stereo uitgang is dus dezelfde denk ik dan. Lijkt mij beter om geluid via HDMI te doen en dan eventueel een aux aansluiten.DaRoot schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:02:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Kan er nog weinig over vinden. Er wordt niet specifiek over genoemd dat deze ook verbeterd zou zijn, dus ik ben er bang voor..
Wat ik enkel nog niet weet: OSMC (of Raspbmc) lijkt dat meer op OpenELEC (dus enkel mediaspeler) of meer op Xbian (debian + kodi).
En heeft iemand inmiddels Xbian al draaien op Pi2 ?
Raspberry Pi 2.0 and Raspbmc’s last update!ApexAlpha schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:16:
[...]
Raspbmc gaat vanaf heden verder als OSMC.
Dus dan hebben ze nu toch raspbmc en OSMC naast elkaar? Al staat er wel bij dat dit de laatste raspbmc update zal zijn..
Oh ja klopt inderdaad. Maargoed ik denk gezien het feit dat er geen updates meer komen voor Raspbmc dat je beter OSMC kan installeren.
Ik zag ook nog dit staan bij de FAQ:
Ik zag ook nog dit staan bij de FAQ:
Dus dat beantwoord mijn vraag over OSMC min of meer.A: Yes — OSMC still has Kodi as its media center application and we have not restricted the installation of add-ons in any way. All add-ons that run on Raspbmc will run on OSMC. You also have the full Debian system underneath to expand your system as you choose.
Waarbij je dan wel mag vermelden dat de audio is aangepast in de b+ versie, en ondat de 2B zo te zien verder borduurt op de b+ (heeft onder andere dezelfde nieuwe 4-ring connector), ergo: betere audio dan de gewone a of b.ApexAlpha schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:16:
[...]
Ze hebben aangegeven dat enkel de CPU en RAM zijn aangepast t.o.v. Pi 1. Stereo uitgang is dus dezelfde denk ik dan. Lijkt mij beter om geluid via HDMI te doen en dan eventueel een aux aansluiten.
Of het goed (genoeg) is weet ik niet, maar het is alleszins beter geworden - maar dat mocht helaas ook wel
Ik heb zelf alleen een B+ en had gelezen dat vanaf die versie inderdaad alleen CPU + RAM aangepast zijn. Over geluid van voor de B+ weet ik niets.
Er staat toch vrij duidelijkDacuuu schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:19:
[...]
Raspberry Pi 2.0 and Raspbmc’s last update!
Dus dan hebben ze nu toch raspbmc en OSMC naast elkaar? Al staat er wel bij dat dit de laatste raspbmc update zal zijn..
Dus Raspbmc werkt niet met de Pi 2 en gaat ook nooit werken. deze comment bevestigt dit nogmaals.I am not adding support to Raspbmc as this would require a lot of effort for not a lot of gain.
Op 2x werkt het over het netwerk, maar sneller loopt het niet echt. Was wel een film met vrij hoge bitrate (op 1080p) dus kan daar ook aan liggen. Op 8x krijg je zwart beeld en stopt ie er mee na een paar keer proberen. Seeken doet het wel redelijk vlot.germanaaizer schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:22:
aan de mensen die hem al hebben: gaat fast forward nu eigenlijk beter?
[ Voor 24% gewijzigd door Gtoniser op 04-02-2015 17:23 ]
Weet iemand of het mogelijk is dat bij starten van muziek (xbmc remote, dus geen navigeren op de tv) direct het now playing scherm weergegeven wordt?
Nu wordt dan een ander scherm met music controls e.d weergegeven.
Al die library views met box sleeves en what not heb ik allemaal niks aan aangezien ik de library browse op de telefoon (xmbc remote)
Nu wordt dan een ander scherm met music controls e.d weergegeven.
Al die library views met box sleeves en what not heb ik allemaal niks aan aangezien ik de library browse op de telefoon (xmbc remote)
De Pi2 is binnen, nu nog wachten op de eerste (werkende) Xbian build en het feest kan echt beginnen.
Is er iemand die ambilight dmv Hyperion al goed draaiend heeft op de RPi 2.0 ?
Overweeg sterk om over te stappen maar ambilight is voor mij wel een voorwaarde (hoofdreden dat ik een RPi heb)
Overweeg sterk om over te stappen maar ambilight is voor mij wel een voorwaarde (hoofdreden dat ik een RPi heb)
@kolk11 Hyperion lijkt geen probleem met de rpi2: https://github.com/tvdzwan/hyperion/issues/251
Ik denk dan aan een Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000). Die kan ik thuis prima als router gebruiken en op reis als acces point. Ik kan daar een USB HDD WD Elements aan verbinden. Is dat een goed idee?Rikkiz0r schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:09:
Mijn eerste ingeving is dat je een WiFi adaptertje aan de Raspberry Pi kunt koppelen, daar een AP op kunt hosten, daarna verbind je de tablet met het AP en vervolgens zou je via NFS (of DLNA oid) bij de bestanden op je HDD kunnen komen als je HDD verbonden is met je RPi. Dan zou je de films zonder probleem op je tablet moeten kunnen afspelen.
Zou kunnen maar volgens mij ben je er ook met een WiFi dongel van een paar tientjes, ik heb daar echter zelf geen ervaringen verder mee.
Anoniem: 654375
Heeft iemand van jullie Spotimc al aan de praat op de rpi 2 [edit: op OpenElec] ? Bij mij is het opnieuw opstarten na de installatie nu al twee keer vastgelopen, met een beschadigde SD-kaart als gevolg (dus ik kan ook niet in een log gaan kijken wat er is misgegaan).
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 654375 op 04-02-2015 21:29 ]
Iemand al de Pi2 aan de praat? Bij mij boot OSMC alpha4 niet (blijft hangen op regenboog), heb ter test of het ding stuk is ook ubuntu snappy geinstalleerd en dat boot prima.
Schiet me net wat te binnen: zou dit ding Popcorntime aankunnen? Ik las ergens dat de eerdere Pi's dit niet konden omdat Webkit te zwaar zou zijn.
Ja hoor, gisteravond binnen een half uur up and running (komende vanaf een standaard Pi). De menu's werken veel smoother, daar stoorde ik me behoorlijk aan bij de vorige Pi. Nu nog even Hyperion overzetten en ik ben klaar.datadevil schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:19:
Iemand al de Pi2 aan de praat? Bij mij boot OSMC alpha4 niet (blijft hangen op regenboog), heb ter test of het ding stuk is ook ubuntu snappy geinstalleerd en dat boot prima.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe subtitle download zich gedraagt, die is op de oude rpi heel traagmrwolf schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:07:
[...]
Ja hoor, gisteravond binnen een half uur up and running (komende vanaf een standaard Pi). De menu's werken veel smoother, daar stoorde ik me behoorlijk aan bij de vorige Pi. Nu nog even Hyperion overzetten en ik ben klaar.
Met OSMC alpha 4 dus?mrwolf schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:07:
[...]
Ja hoor, gisteravond binnen een half uur up and running (komende vanaf een standaard Pi). De menu's werken veel smoother, daar stoorde ik me behoorlijk aan bij de vorige Pi. Nu nog even Hyperion overzetten en ik ben klaar.
Correct. Na het installeren was er trouwens direct een update beschikbaar, ik weet niet wat die inhield.
Die werkt prima, en ook veel sneller. Op de oude was die inderdaad erg traag.schumi2004 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:32:
[...]
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe subtitle download zich gedraagt, die is op de oude rpi heel traag
Gisteravond niet heel veel mee kunnen experimenteren, maar op het eerste gezicht werkt alles, en ook snel.
Morgen nog maar eens proberen dan, want hij bleef echt hangen bij het regenboog ding, en die ubuntu image bootte wel dus ik had geconcludeerd dat het niet mijn nieuwe sd kaartje kon zijn
Ik heb er wel een nieuw Transcend 8GB kaartje ingestopt, en een 2A lader erbij. Vooral dat laatste kan nog wel eens belangrijk zijn. Bij een lader die niet krachtig genoeg is (1A of 1,5A) of gewoon van slechte kwaliteit is het bekend dat de Pi problemen had. Ik kan me voorstellen dat dit bij de Pi2 ook van belang is.
Dit is een nieuwe 16gig kaart van Philips, geen idee of die goed genoeg is, maar als hij ubuntu boot.. De lader zal ik nog wel even dubbelchecken.mrwolf schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:47:
Ik heb er wel een nieuw Transcend 8GB kaartje ingestopt, en een 2A lader erbij. Vooral dat laatste kan nog wel eens belangrijk zijn. Bij een lader die niet krachtig genoeg is (1A of 1,5A) of gewoon van slechte kwaliteit is het bekend dat de Pi problemen had. Ik kan me voorstellen dat dit bij de Pi2 ook van belang is.
Das mooi, mijne staat ook in bestelling dus even afwachten nu.mrwolf schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:43:
[...]
Die werkt prima, en ook veel sneller. Op de oude was die inderdaad erg traag.
Gisteravond niet heel veel mee kunnen experimenteren, maar op het eerste gezicht werkt alles, en ook snel.
Iets anders nog, op papier is hij 6x sneller maar heb jij die ervaring ook? Je komt ook van gewone Pi toch?
Mij Pi is gisteravond bezorgd, ik twijfelde of deze door de brievenbus paste maar schijnbaar pletten ze het doosje. Ik heb Openelec erop gezet en inderdaad kon ik met HDMI-CEC alles bedienen 
Moet alleen nog de Hue ambilight plugin goed configureren en dan is het klaar wat betreft Kodi.
Wat ik een beetje jammer vind van Openelec is dat je niet zoveel dan "freubelen". Ik wilde bijvoorbeeld een IRC client bij opzetten maar helaas. Kan zelfs het default SSH ww niet veranderen.
Moet alleen nog de Hue ambilight plugin goed configureren en dan is het klaar wat betreft Kodi.
Wat ik een beetje jammer vind van Openelec is dat je niet zoveel dan "freubelen". Ik wilde bijvoorbeeld een IRC client bij opzetten maar helaas. Kan zelfs het default SSH ww niet veranderen.
Dat er geen IRC client op kan snap ik nog wel gezien de doelstelling van OpenELEC (of anders via een addon)wes- schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:49:
Mij Pi is gisteravond bezorgd, ik twijfelde of deze door de brievenbus paste maar schijnbaar pletten ze het doosje. Ik heb Openelec erop gezet en inderdaad kon ik met HDMI-CEC alles bedienen
/edit:
Dacht toch echt dat ww aangepast kon worden.
Het kan ook al kost het wat energie.
https://dustplanet.de/how...enelec-root-ssh-password/
[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 05-02-2015 10:00 ]
Ja het is ook meer dat ik de IRC client gewoon op de achtergrond zou willen hebben, dus hoeft niet op tv ofzo. Maar ik kan het ook wel begrijpen. Ze willen het zo makkelijk mogelijk houden en verbinding via SSH zou eigenlijk niet eens hoeven alhoewel het erg handig is om advanced settings en plugins handmatig aan te passen.schumi2004 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:58:
[...]
Dat er geen IRC client op kan snap ik nog wel gezien de doelstelling van OpenELEC (of anders via een addon)
/edit:
Dacht toch echt dat ww aangepast kon worden.
Het kan ook al kost het wat energie.
https://dustplanet.de/how...enelec-root-ssh-password/
Ik heb het niet geteld, maar waar ik voorheen echt wel 4-10 seconden moest wachten tot bijvoorbeeld het serie-overzicht geladen was, is dat er nu ruim binnen de 4 seconden. De beleving is in ieder geval een stuk sneller, maar 6x sneller zal lang niet altijd in de praktijk zo zijn.schumi2004 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:35:
[...]
Das mooi, mijne staat ook in bestelling dus even afwachten nu.
Iets anders nog, op papier is hij 6x sneller maar heb jij die ervaring ook? Je komt ook van gewone Pi toch?
Wellicht dat er in komende releases nog van alles getweakt kan worden aan het efficiënt gebruik van de cores en geheugen...
Even los van Openelec, is het niet beter voor je om een IRC bouncer te installeren ipv een hele client? Zo blijf je gewoon idle in ircwes- schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:49:
Ja lijkt mij ook een beter idee, thx voor de tipDacuuu schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:37:
[...]
Even los van Openelec, is het niet beter voor je om een IRC bouncer te installeren ipv een hele client? Zo blijf je gewoon idle in irc
[ Voor 7% gewijzigd door wes- op 05-02-2015 10:46 ]
Weet iemand waarom CEC niet werkt als de Pi (2
op een Marantz receiver (SR6005) aangesloten zit en die weer aan de TV (Philips 52PFL8605) hangt?
EasyLink op de TV staat aan net zoals HDMI Control op de Marantz.
EasyLink op de TV staat aan net zoals HDMI Control op de Marantz.
Mpeg licentie kopen voor de Pi 2 is zelfde als bij de 1 of niet?
Lijkt me wel, ja.schumi2004 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:55:
Mpeg licentie kopen voor de Pi 2 is zelfde als bij de 1 of niet?
Beste tweakers,
Ik heb sinds een paar dagen de raspberry pi 2. Als vervanging van mijn oude rpi. Op de oude rpi draait nu openelec voor xbmc. Ik wil weer xbmc (kodi), maar ik wil ook een browser, emulator en popcorntime op mijn nieuwe rpi. Nu ben ik al wat uurtjes aan het uitvogelen of het kan, zonder succes. Ik heb bijvoorbeeld raspbian geïnstalleerd, maar ik krijg hier geen kodi op geïnstalleerd. Maar misschien is er een ubuntu of iets dergelijks waar het wel mee kan.
Hebben jullie nog suggesties of oplossingen?
Alvast bedankt.
edit* ik had eerst mijn vraag hier mc_maarten in "raspberry pi 2 kodi/browser/emulator" gesteld en ben ik doorverwezen
Ik heb sinds een paar dagen de raspberry pi 2. Als vervanging van mijn oude rpi. Op de oude rpi draait nu openelec voor xbmc. Ik wil weer xbmc (kodi), maar ik wil ook een browser, emulator en popcorntime op mijn nieuwe rpi. Nu ben ik al wat uurtjes aan het uitvogelen of het kan, zonder succes. Ik heb bijvoorbeeld raspbian geïnstalleerd, maar ik krijg hier geen kodi op geïnstalleerd. Maar misschien is er een ubuntu of iets dergelijks waar het wel mee kan.
Alvast bedankt.
edit* ik had eerst mijn vraag hier mc_maarten in "raspberry pi 2 kodi/browser/emulator" gesteld en ben ik doorverwezen
[ Voor 12% gewijzigd door mc_maarten op 05-02-2015 15:05 ]
http://michael.gorven.za.net/raspberrypi/xbmc deze guide al gevolgd?
Ik weet niet hoe je debian / linux kennis is, maar dat is zo te zien wel een klein beetje nodig
Overigens gaat Popcorn niet werken op de RaspberriPi naar mijn weten. De makers hebben deze hier nooit voor geschreven. Wat je ook zou kunnen doe is Picast installeren op de Pi. Hiermee wordt de RaspberryPi gezien als een Chromecast. Vervolgens zou je vanaf een tablet / pc / telefoon de series / films van popcorn time ernaartoe kunnen casten.
Ik weet niet hoe je debian / linux kennis is, maar dat is zo te zien wel een klein beetje nodig
Overigens gaat Popcorn niet werken op de RaspberriPi naar mijn weten. De makers hebben deze hier nooit voor geschreven. Wat je ook zou kunnen doe is Picast installeren op de Pi. Hiermee wordt de RaspberryPi gezien als een Chromecast. Vervolgens zou je vanaf een tablet / pc / telefoon de series / films van popcorn time ernaartoe kunnen casten.
[ Voor 92% gewijzigd door Possible op 05-02-2015 15:24 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Je kan ook gewoon de upnp optie aanzetten op je raspiberry met xbmc, dan kan je de film zo doorzenden vanaf je popcorntime op de pc.Possible schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:09:
http://michael.gorven.za.net/raspberrypi/xbmc deze guide al gevolgd?
Pulsar al geprobeerd ?mc_maarten schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:03:
Beste tweakers,
Alvast bedankt.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=200957
Nou RPi 2 draait hier perfect nu (heb hem maar opgehaald) echter de case die ik had voor de oude RPi heeft toch wat meer aanpassingen nodig dan ik in eerste instantie dacht.
Iemand een aanbeveling voor een case?
IK heb deze... https://www.sossolutions....pi-model-b-behuizing.html
Zou je misschien voor mij eens kunnen testen hoe goed of hoe slecht het deinterlacen gaat met Live TV en dan met name de HD kanalen?schumi2004 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:31:
Nou RPi 2 draait hier perfect nu (heb hem maar opgehaald) echter de case die ik had voor de oude RPi heeft toch wat meer aanpassingen nodig dan ik in eerste instantie dacht.
Mhh, met OSMC zie ik mijn Pi niet in mijn Windows netwerk. Weet iemand hoe dat komt?
En weet iemand of er bij OSMC een variant is van Xbian-config?
Mijn Rpi 2, rpi 2 case en micro sd zijn vandaag verzonden. Morgen dus knutselen! Iemand ervaring met xbmc en een wat zwaardere skin op de rpi2? Dit was op de orginele Pi echt ontzettend traag en daardoor niet echt wenselijk.
Had ik ook last van. Gewoon met WinSCP op IP-adres connecten als je erbij wil.ApexAlpha schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:55:
Mhh, met OSMC zie ik mijn Pi niet in mijn Windows netwerk. Weet iemand hoe dat komt?
Ga er niet vanuit dat hij er morgen is, tenminste niet via envelop. Want die van mij is gisteren verzonden, maar nog niks ontvangen vandaag.Tiwazz schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:17:
Mijn Rpi 2, rpi 2 case en micro sd zijn vandaag verzonden. Morgen dus knutselen! Iemand ervaring met xbmc en een wat zwaardere skin op de rpi2? Dit was op de orginele Pi echt ontzettend traag en daardoor niet echt wenselijk.
Kan idd wat langer duren...
De verwachte transporttijd is meestal 1 werkdag, maar als u een envelop heeft gekozen kan dit soms wat langer duren... houd hier dus rekening mee!
De verwachte transporttijd is meestal 1 werkdag, maar als u een envelop heeft gekozen kan dit soms wat langer duren... houd hier dus rekening mee!
👉🏻 Blog 👈🏻
Leuk de nieuwe Pi 2.0.. Zojuist aangesloten, netjes een image erop geknald met diskimage (openelec)
en de voeding die erbij hoort.. blijf steeds hangen op het commando scherm..

En een andere keer is er weer een exception stack
Wordt morgen terug sturen ben ik bang

[ Voor 26% gewijzigd door C6DL op 05-02-2015 19:44 ]
Hmm goed om te weten, heb inderdaad ook gratis optie via envelop gekozenPixarr schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:50:
[...]
Ga er niet vanuit dat hij er morgen is, tenminste niet via envelop. Want die van mij is gisteren verzonden, maar nog niks ontvangen vandaag.
Heb je het Pi 2 image gebruikt?C6DL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:23:
Leuk de nieuwe Pi 2.0.. Zojuist aangesloten, netjes een image erop geknald met diskimage (openelec)
[afbeelding]
Yes..
Met het PI 1 image kwam hij helemaal niet opgestart kwam ik achter haha
Met het PI 1 image kwam hij helemaal niet opgestart kwam ik achter haha
[ Voor 87% gewijzigd door C6DL op 05-02-2015 19:58 ]
Wil best testen voor je zodra ik fatsoenlijk kan inloggen op tweakers, knalt me er elke keer uit op verschillende systemen.Blaffeh schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:15:
[...]
Zou je misschien voor mij eens kunnen testen hoe goed of hoe slecht het deinterlacen gaat met Live TV en dan met name de HD kanalen?
Alleen met mobiel werkt en keys bestellen lukt ook al niet
Ik wil nu van OSMC wisselen naar OpenELEC maar nu zie ik in Windows alleen de FAT partitie van de SD kaart. Moet ik nu via Linux de SD kaart weer leeggooien? Want Win32DiskImager geeft uiteraard aan dat er niet genoeg ruimte is nu....
Gisteren mijn Pi2 binnengekregen en gelijk OpenELEC er op gezet, ging allemaal prima.
Vandaag geprobeerd mijn Seagate 2.5" ext hdd (1TB) eraan te koppelen, krijg ik alleen maar een gekleurd vierkantje rechts bovenin het scherm en de hele Pi loopt vast. Zodra ik de schijf ontkoppel doet alles het weer. Is dit een stroom probleem? Ik heb wel een 2A voeding dus ik dacht dat dat wel kon?
Vandaag geprobeerd mijn Seagate 2.5" ext hdd (1TB) eraan te koppelen, krijg ik alleen maar een gekleurd vierkantje rechts bovenin het scherm en de hele Pi loopt vast. Zodra ik de schijf ontkoppel doet alles het weer. Is dit een stroom probleem? Ik heb wel een 2A voeding dus ik dacht dat dat wel kon?
Het vreemde is wel dat OSMC wel draait ben ik net achter.
Dus de PI is dan niet stuk neem ik aan..
Wat doe ik mis dan om openelec erop zetten?
Ik download de win32 diskimager
Ik download [Stable] OpenELEC 5.0.1 (arm) Diskimage Details
Ik schrijf hem naar de PI .. en nu al voor de 5e keer vol met exceptions meldingen
Welke stap doe ik fout dan?

Geen, heb je niet andere SD liggen?C6DL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:18:
[...]
Het vreemde is wel dat OSMC wel draait ben ik net achter.
Dus de PI is dan niet stuk neem ik aan..
Wat doe ik mis dan om openelec erop zetten?
Ik download de win32 diskimager
Ik download [Stable] OpenELEC 5.0.1 (arm) Diskimage Details
Ik schrijf hem naar de PI .. en nu al voor de 5e keer vol met exceptions meldingen
Welke stap doe ik fout dan?
Staat er Rpi2 in de titel van je image? Zijn aparte images namelijk...
Ja.. Rpi2.
SD lijkt me sterk omdat ik nu een film kijk via OSMC op hetzelfde sd kaartje.. Mzz
Ik ga nog wel even verder troubleshooten
SD lijkt me sterk omdat ik nu een film kijk via OSMC op hetzelfde sd kaartje.. Mzz
Even voor de zekerheid... je hebt de img.gz wel uitgepakt?C6DL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:23:
Ja.. Rpi2.
Hier nu openelec draaiend met een 1000mhz core speed. CPU temp 46 graden
De enige bottleneck die ik kan ontdekken voor het afspelen van content is de netwerksnelheid, ik kan er met gemak een 40Mbit 1080p video sample doorheen trekken, alleen houdt de buffer het niet bij
edit: belachelijk trouwens hoe snel je nu addons kunt installeren! Twee of drie tegelijk, terwijl de interface responsive blijft. Ook terwijl je je >200 films bibliotheek over NFS aan het bijwerken bent!
[ Voor 34% gewijzigd door born2tweak op 05-02-2015 20:43 ]
Haha.. Ja uitgepakt.
Maar goed, ik stoei dan maar met osmc verder, ook geen probleem.
Hebben jullie WiFi werkend op osmc?
Helaas hebben ze nog geen grafische interface.
Ik heb tijdens de setupinstructies netjes de juiste SSID opgegeven maar helaas..
De stick is door SOS erbij geleverd..
Ik heb tijdens de setupinstructies netjes de juiste SSID opgegeven maar helaas..
Je kan de skin omzetten naar de standaard confluence skin. Is misschien makkelijker als je er mee aan het pruttelen bent.C6DL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:43:
Haha.. Ja uitgepakt.
klopt, alleen heb je dan nog geen wireless opties
Pfff duurt lang als je op die keys zit te wachten.
Ben benieuwd wanneer de eerste OC resultaten online komen
Ben benieuwd wanneer de eerste OC resultaten online komen
Heb zowel OpenElec alswel OSMC getest op de PI2.
Wat een verschil en wat loopt het nu lekker snel!
Was voorheen gebruiker van Raspbmc dus OSMC zou logisch zijn, echter gaat nu m'n voorkeur uit naar Openelec. Deze start sneller op en lijkt ook sneller.
Op m'n oude PI had ik een IR sensor aangesloten op de GPIO, echter deze krijg ik op de PI 2 nog niet aan de gang. Meer mensen hier problemen mee?
Wat een verschil en wat loopt het nu lekker snel!
Was voorheen gebruiker van Raspbmc dus OSMC zou logisch zijn, echter gaat nu m'n voorkeur uit naar Openelec. Deze start sneller op en lijkt ook sneller.
Op m'n oude PI had ik een IR sensor aangesloten op de GPIO, echter deze krijg ik op de PI 2 nog niet aan de gang. Meer mensen hier problemen mee?
Voor de mensen die problemen hebben met het booten van openelec: zorg voor een zware adapter. Met mijn 1A tabletlader van samsung ging de RPi 2 netjes aan en bootte keurig openelec. Daarna moest ik een reboot doen en kreeg ik het niet meer aan de gang. De pi liep tijdens het opstarten telkens vast. Daarna een 2A lader gepakt en start nu snel en probleemloos op. Beide laders van Samsung.
De wijzen komen uit het Oosten!
Hier exact het zelfde. Had dit ookal aangehaald. Maar ben dus niet alleen 
NoepZor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:14:
Voor de mensen die problemen hebben met het booten van openelec: zorg voor een zware adapter. Met mijn 1A tabletlader van samsung ging de RPi 2 netjes aan en bootte keurig openelec. Daarna moest ik een reboot doen en kreeg ik het niet meer aan de gang. De pi liep tijdens het opstarten telkens vast. Daarna een 2A lader gepakt en start nu snel en probleemloos op. Beide laders van Samsung.
Flauw zeg... Gisteren de nieuwe openelec geinstalleerd op mijn nieuwe raspberry pi 2, blijkt mijn IR ontvanger het niet te doen. Gelukkig kwam ik na wat googlen op: http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=28&t=97314 en leek het probleem opgelost. Helaas is de overlays folder op de bootpartitie van de sd kaart leeg
waardoor het toevoegen van dtoverlay=lirc_rpi nog niet werkte.
Het toevoegen van de lirc_rpi_overlay.dts van https://github.com/raspbe...tree/master/boot/overlays zorgde ervoor dat mijn IR ontvanger het weer deed

Het toevoegen van de lirc_rpi_overlay.dts van https://github.com/raspbe...tree/master/boot/overlays zorgde ervoor dat mijn IR ontvanger het weer deed
Ik krijg alleen de addon Pulsar niet meer aan de praat (torrent streamer). Die crasht direct bij het opstarten van het script. Nieuwste versie maakt ook geen verschil. Er zit in principe toch geen platformafhankelijkheid in de addons van XBMC? Of is dit wel het geval?
De wijzen komen uit het Oosten!
Zet er een goede USB-hub tussen of externe hdd met een eigen stroomvoorziening. Een externe 2.5 hdd vraagt teveel stroom van de Pi.RazGT schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:09:
Gisteren mijn Pi2 binnengekregen en gelijk OpenELEC er op gezet, ging allemaal prima.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]