Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 20:16
Vraagje; ik heb nu de RBi+ en draai er OpenElec op. Tijdens het afspelen van bestanden komt het soms voor dat het geluid soms 'hapert', er zit een soort kraak in vooral in het begin van de video. SOmmige films echter zijn niet te bekijken (1080p) omdat het voortdurend 'hapert'.
Ik heb een externe HD aangeschakeld op de USB, zou het daarmee te maken kunnen hebben (trage schijf of zo)? Of moet ik kijken naar de SD kaart waarop OpenElec draait?

Overweeg wel om er binnenkort Raspbmc op te zetten trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Vanochtend nog even snel OSMC geinstalleerd op de PI2 en mijn eerste indruk is dat het allemaal als een zonnetje draait! :) Nog niet uitgebreid kunnen testen natuurlijk omdat ik naar mijn werk moest, maar lijkt een stuk beter te gaan dan de 'oude' PI.

Krijg nog wel een melding over "missing nodes for CPU 0, CPU1, CPU2, CPU3" bij het opstarten, maar hij start vervolgens gewoon door.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zojuist ook de Pi2 besteld bij SOS.

Microsoft heeft aangekondigd een gratis Windows 10 versie te gaan maken voor de Pi2. http://www.engadget.com/2...ncid=txtlnkusaolp00000604

Maar tot die tijd gaat hij de huidige Pi vervangen als XBMC speler.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand met een RPi2 eens de inhoud van /proc/cpuinfo plaatsen?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tylen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:54:
Zojuist ook de Pi2 besteld bij SOS.

Microsoft heeft aangekondigd een gratis Windows 10 versie te gaan maken voor de Pi2. http://www.engadget.com/2...ncid=txtlnkusaolp00000604

Maar tot die tijd gaat hij de huidige Pi vervangen als XBMC speler.
Dat is dan geen fullblown GUI, maar alleen de kernel en powershell volgens mij. Ik ben benieuwd of je dat als volwaardige computer kan gebruiken met een x-server en dan willekeurige windows-programma's kan installeren of dat je eenzelfde beperking krijgt als Windows 8 / RT, aangezien het toch een ARM processor ipv x86 is. Ik verwacht in ieder geval niet dat je daar soepel XBMC op kan draaien.
Ik houd het voorlopig bij mijn gewone RPi B met XBian :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Freakster86 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:42:
Na het instellen van MySQL op de Synology en het aanmaken van advancedsettings.xml op de Rpi heb ik de Rpi dus opnieuw opgestart. Hierdoor zijn al mijn "watched status" vinkjes echter verdwenen. Geen ramp, maar ik vraag me af waarom dat is gebeurd. Ik dacht juist alle dingen te syncen naar de Synology?
Deze ook in je advancedsettings geplaatst??

code:
1
2
3
4
 <videolibrary>
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
  </videolibrary>

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:31
Zou dat ermee te maken hebben dan? Dat gaat over data in .nfo-files.

code:
1
2
<importwatchedstate>false</importwatchedstate>  <!-- import previously exported playdate and playcount from .nfo files. Defaults to false -->
<importresumepoint>false</importresumepoint>  <!-- import previously exported resume point from .nfo files. Defaults to false -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91901

realstiner schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:59:
Vraagje; ik heb nu de RBi+ en draai er OpenElec op. Tijdens het afspelen van bestanden komt het soms voor dat het geluid soms 'hapert', er zit een soort kraak in vooral in het begin van de video. SOmmige films echter zijn niet te bekijken (1080p) omdat het voortdurend 'hapert'.
Ik heb een externe HD aangeschakeld op de USB, zou het daarmee te maken kunnen hebben (trage schijf of zo)? Of moet ik kijken naar de SD kaart waarop OpenElec draait?

Overweeg wel om er binnenkort Raspbmc op te zetten trouwens...
Miischien caching settings?
Probeer eens een advancedsettings.xml bestand aan te maken.
Eerder in dit topic staat beschreven hoe en wat je er het beste in kan zeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mag hopen dan OpenElec vanuit zichzelf al een geoptimaliseerde advancedsettings.xml aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-06 19:15
OpenElec 5.0.1 heeft support voor de Pi-2! En dat 1 dag na de officiele bekendmaking. Heerlijk die open source projecten. http://openelec.tv/news/2...4-openelec-5-0-1-released

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat OpenElec kan kunnen wij ook ;) Nog ongeteste image van XBian voor de Raspberry Pi 2 staat online:
http://sourceforge.net/pr...2.03_rpi2.img.gz/download

[ Voor 13% gewijzigd door CurlyMo op 03-02-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:06
germanaaizer schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:14:
Heb er ook eentje besteld bij SOS solutions. Volgens de website nog altijd op voorraad, ben benieuwd...
Als set of gewoon los?

https://www.sossolutions....-compleet-met-boekje.html

https://www.sossolutions....-compleet-met-boekje.html

https://www.sossolutions....ype-b-versie-20-0001.html

Inmiddels staat dit trouwens vermeld over de beschikbaarheid:
Wegens grote drukte kan het zijn dat uw bestelling 4 februaripas verzonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen / youtube filmpjes van de Pi 2 i.c.m. Kodi !

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik60
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 19:12
Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met de Pi2. De pi vond ik zelf nog iets te traag in de menu's, waar ik me aan erger. Hopelijk is dat straks verholpen. Zijn er al mensen die hierin ervaringen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
cypher21 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:54:
[...]

Heb je je oude bibliotheek geëxporteerd en na het aanpassen van de advancedsettings.xml je bibliotheek geïmporteerd naar MySQL op de NAS?
Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de data op de eerste rpi vanzelf als uitgangspunt zou worden genomen en dus die data naar de NAS werd gekopieerd. In de tutorial die ik heb gevolgd gingen ze denk ik ook uit van een verse installatie.
RoRoo schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:17:
[...]

Deze ook in je advancedsettings geplaatst??

code:
1
2
3
4
 <videolibrary>
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
  </videolibrary>
Nee, dit heb ik er niet ingezet. Zo ziet het bestand eruit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<advancedsettings>
    <videodatabase>
            <type></type>
            <host></host>
            <port></port>
            <user></user>
            <pass></pass>
            <name></name>
        </videodatabase>
        <musicdatabase>
            <type></type>
            <host></host>
            <port></port>
            <user></user>
            <pass></pass>
            <name></name>
        </musicdatabase>

</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Freakster86 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:00:
[...]

Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de data op de eerste rpi vanzelf als uitgangspunt zou worden genomen en dus die data naar de NAS werd gekopieerd. In de tutorial die ik heb gevolgd gingen ze denk ik ook uit van een verse installatie.

[...]

Nee, dit heb ik er niet ingezet. Zo ziet het bestand eruit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<advancedsettings>
    <videodatabase>
            <type></type>
            <host></host>
            <port></port>
            <user></user>
            <pass></pass>
            <name></name>
        </videodatabase>
        <musicdatabase>
            <type></type>
            <host></host>
            <port></port>
            <user></user>
            <pass></pass>
            <name></name>
        </musicdatabase>

</advancedsettings>
AH... Verse installatie. Dan heb je daar je antwoord ;)
Je had de oude database moeten exporteren, boel omzetten naar MySQL en dan importeren.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:05:
[...]

AH... Verse installatie. Dan heb je daar je antwoord ;)
Je had de oude database moeten exporteren, boel omzetten naar MySQL en dan importeren.
Hmm jammer. Dat is denk ik ook niet meer terug te halen of wel?

Die optie om je database te exporteren zit in kodi zelf of moet je bepaalde mappen kopiëren? (voor in de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Freakster86 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:08:
[...]

Hmm jammer. Dat is denk ik ook niet meer terug te halen of wel?

Die optie om je database te exporteren zit in kodi zelf of moet je bepaalde mappen kopiëren? (voor in de toekomst)
Export functie zit in kodi zelf. Mocht je niets hebben verwijderd, zou je de bibliotheek nog op de rpi kunnen staan.
Ff advancedsettings.XML tijdelijk weghalen en kijken of kodi je oude bibliotheek start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 13:45
Ik eergisteren voor mijn verjaardag een Raspberry Pi Model B+ (512MB) gekregen van mijn broers.
Eens kijken of ik het op een nette manier weet te spelen dat zij hem terug kunnen sturen en een nieuwe bestellen. Eigenlijk mag je een gegeven paard mag niet in de bek kijken.
Wat doe ik wacht ik even af op revieuws maar dan vervalt bedenktermijn van 7 dagen.
Lastig, lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:11:
[...]

Export functie zit in kodi zelf. Mocht je niets hebben verwijderd, zou je de bibliotheek nog op de rpi kunnen staan.
Ff advancedsettings.XML tijdelijk weghalen en kijken of kodi je oude bibliotheek start
Kan dat ook nu mysql al heeft gesynct naar andere apparaten? Gaat dat niet met elkaar botsen dan? Anders laat ik het gewoon voor wat het is. Die paar vinkjes kan ik zelf wel terug zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Freakster86 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:21:
[...]

Kan dat ook nu mysql al heeft gesynct naar andere apparaten? Gaat dat niet met elkaar botsen dan? Anders laat ik het gewoon voor wat het is. Die paar vinkjes kan ik zelf wel terug zetten :P
de MySQL database "synct" niet met andere apparaten. Andere apparaten gebruiken de zelfde database.
Als het niet teveel werk is om de afleveringen e.d. op watched te zetten zou ik het zeker zo laten, maar als het er nogal veel zijn kun je het proberen.
Als je eenmaal een goede backup hebt kun je altijd opnieuw beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

gwystyl schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:10:
[...]

Dat is dan geen fullblown GUI, maar alleen de kernel en powershell volgens mij. Ik ben benieuwd of je dat als volwaardige computer kan gebruiken met een x-server en dan willekeurige windows-programma's kan installeren of dat je eenzelfde beperking krijgt als Windows 8 / RT, aangezien het toch een ARM processor ipv x86 is. Ik verwacht in ieder geval niet dat je daar soepel XBMC op kan draaien.
Ik houd het voorlopig bij mijn gewone RPi B met XBian :)
Natuurlijk wordt het een vergelijkbaar iets als Windows RT. Maar ik installeer alleen de Citrix Receiver om hem zo als Thin Client te gebruiken. Dat gaat wel werken :)

Maar tot die tijd installeer ik OpenElec erop.

Hij is trouwens al verzonden, morgen binnen _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje. ik ga vanavond updaten naar OE 5.0.1. Als ik daarna een Pi2 koop, is het dan een kwestie van de pi vervangen met de oude en weer draaien, of moet je een re-install doen?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 15:04
jos_zwa schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:56:
even een vraagje. ik ga vanavond updaten naar OE 5.0.1. Als ik daarna een Pi2 koop, is het dan een kwestie van de pi vervangen met de oude en weer draaien, of moet je een re-install doen?
Ik was dit ook aan het uitzoeken, volgens mij heb je een nieuwe kernel nodig en system files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 05:02
jos_zwa schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:56:
Volgens mij een nieuwe install.
Openelec heeft namelijk een aparte build voor dit model op hun website staan.

http://openelec.tv/get-openelec

[ Voor 4% gewijzigd door Raven__NL op 03-02-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

oke thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Freakster86 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:00:

Stap 2 op de Wiki:
http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi

Soms is het een kwestie van lezen :)

Maar idd.. even je advancedsettings.xml op je pi renamen. Kodi of de hele Pi rebooten en je gebruikt de lokale database weer.
Die exporteren (niet naar 1 file maar losse per item). watched statussen etc meenemen.

XML weer enablen. even die import watched status erbij zetten uit mijn vorige reactie. En een database update doen.
Haal voor de zekerheid de mysql databases even weg zodat je zeker weten schoon begint.

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoo op 03-02-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:29
Hoe goed is de stereouitgang eigenlijk op een pi, is dat enigszins bruikbaar voor audiotoepassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:21
ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:20:
Hoe goed is de stereouitgang eigenlijk op een pi, is dat enigszins bruikbaar voor audiotoepassingen?
Als je goede uitgangen wil heb je uitbreidingsbordjes. De i2s signalen worden dan gebruikt.

https://www.hifiberry.com/

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
  • Laatst online: 09:53
Ik heb em gewoon los besteld. Ja, van dat verzenden was ik van op de hoogte. Ik verwacht sowieso niet dat ik em deze week nog ga hebben (woon in belgie) Mijn vorige rpi heb ik hier ook besteld en duurde toen iets van een 5 dagen als ik me niet vergis.

Don't walk on the grass, smoke it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-06 19:15
Yay! Net van SOS Solutions de bevestiging gehad dat mijn Pi 2 vandaag nog verzonden wordt. Erg tevreden dat ik in dezelfde week na de launch van zo'n populair artikel gewoon mijn bestelling binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
Mijn filmpje van de Raspberry Pi 2 icm Openelec 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
KaptKeefmenneke schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:32:
[...]

Als je goede uitgangen wil heb je uitbreidingsbordjes. De i2s signalen worden dan gebruikt.

https://www.hifiberry.com/
Dank je.
Wordt wel wat prijzig dan om een optische uitgang erbij te hebben.
Bediening gaat zeker ook alleen via een airmouse/wifi/usb muis, of anders CEC over hdmi?
(Ja, ik ben geïnteresseerd in openelec hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik60
  • Laatst online: 24-06 19:12
Bedankt voor het filmpje! Zag er erg goed uit en ik ben nu wel overgehaald om er 1 aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-06 14:34
Ziet er inderdaad vlot uit, dank je wel! Ik denk dat ik er ook maar 1 ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

waar ik vooral beniewd naar ben is hoeveel sneller youtube en soundcloud en andere add-ons zijn. Die zijn nu met de oude pi echt te traag gewoon en gebruik ik best vaak. Ik vind de menu's nu ook al best prima. Heb de pi een beetje overclocked en op een USB stick draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 20:22
Hopelijk heeft mijn post niet een te groot "ik ook" gehalte, maar ik heb ook maar de Raspberry Pi 2 besteld. Ik heb nu een Model B in gebruik, ik ben er best tevreden over. Echter zijn sommige add-ons en handelingen vrij traag. Lijstjes ophalen duurt soms tientallen seconden, terwijl er weinig spannends aan is. De 2 ziet er stukken vloeiender uit, goed voor weer een paar uurtjes tweaken :) ook een mooi moment om over te gaan van Gotham naar Kodi.

Voordeel van de Pi's vind ik ook de CEC besturing, voor wat recht toe rechtaan zaken is het fijn om de TV afstandsbediening te kunnen gebruiken. Wel wil ik er nog een mediatoetsenbordje bij hebben, om zoekopdrachten wat sneller te kunnen doen. Iemand hier nog een tip voor? En heeft een touchpad icm een pi en xbmc nog meerwaarde? (bijv de logitech K400).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb op mijn toetsenbord ook een touchpad zitten. gebruik het echt nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:31:
[...]
Dank je.
Bediening gaat zeker ook alleen via een airmouse/wifi/usb muis, of anders CEC over hdmi?
(Ja, ik ben geïnteresseerd in openelec hardware)
Je kan ook een IR sensor aan de GPIO pinnen hangen en met je lievelings-ab de Pi bedienen. Zelf gebruik ik een Harmony 600. Die werkt prima onder Xbian. Weet niet of OE ook de nodige packages heeft daarvoor.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

JanPedaal schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:16:
Je kan ook een IR sensor aan de GPIO pinnen hangen en met je lievelings-ab de Pi bedienen. Zelf gebruik ik een Harmony 600. Die werkt prima onder Xbian. Weet niet of OE ook de nodige packages heeft daarvoor.
Algemene sensors te gebruiken? Of zit je vast aan een specifieke?

kan googlen, maar effe geen zin in O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TSOP4838 is de meest populaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Thanks!

Conrad rekent bijna 7 euro verzend kosten... voor een dingetje van nog geen 2 :P

Effe verder zoeken.. Dx.com zal uitkomst kunnen bieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 16:15
ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:31:
[...]
Waarom een optische uitgang? Ik zou voor de dac met analoge uitgang gaan, dan heb je geen conversie van i2s naar sp\dif en een aparte dac nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Denk dat ik het toch maar bij een MXIII hou dan. S802, 2gb ram, inclusief IR remote en optische uitgang. Openelec erop en klaar ben je voor rond de 65 euro.
Zo'n raspberry wordt teveel geklooi met hardware accessoires en qua prijs ook niet aantrekkelijker.
Maar eerlijk is eerlijk, wanneer je geluid via hdmi wilt en bediening via cec dan lijkt het me wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Jasper1975 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Waarom een optische uitgang? Ik zou voor de dac met analoge uitgang gaan, dan heb je geen conversie van i2s naar sp\dif en een aparte dac nodig.
Omdat die optische kabel naar de versterker gaat. Die staat altijd aan, omdat deze ook muziek moet kunnen spelen die via kodi gestreamd wordt zonder dat de tv aan hoeft. Optisch omdat het dan helemaal stil is; wanneer ik de analoge uit/ingangen gebruik hoor ik altijd wat ruis dicht bij de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:50:
[...]

Omdat die optische kabel naar de versterker gaat. Die staat altijd aan, omdat deze ook muziek moet kunnen spelen die via kodi gestreamd wordt zonder dat de tv aan hoeft. Optisch omdat het dan helemaal stil is; wanneer ik de analoge uit/ingangen gebruik hoor ik altijd wat ruis dicht bij de speakers.
Als je ruis hoort over je speakers bij analoge aansluiting is er iets mis met je receiver denk ik.
Analoog aangesloten zou deze ook stil moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:45:
Denk dat ik het toch maar bij een MXIII hou dan. S802, 2gb ram, inclusief IR remote en optische uitgang. Openelec erop en klaar ben je voor rond de 65 euro.
Zo'n raspberry wordt teveel geklooi met hardware accessoires en qua prijs ook niet aantrekkelijker.
Maar eerlijk is eerlijk, wanneer je geluid via hdmi wilt en bediening via cec dan lijkt het me wel ideaal.
Wel een mooi ding zou mooi zijn met Android TV 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:29:

[video]
Wauw, dat loopt inderdaad extreem vlot. Zelfs i.v.m. de B+. Die hapert ook nog wel eens als je menu opent tijdens het afspelen.
RoRoo schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:18:
[...]

Stap 2 op de Wiki:
http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi

Soms is het een kwestie van lezen :)

Maar idd.. even je advancedsettings.xml op je pi renamen. Kodi of de hele Pi rebooten en je gebruikt de lokale database weer.
Die exporteren (niet naar 1 file maar losse per item). watched statussen etc meenemen.

XML weer enablen. even die import watched status erbij zetten uit mijn vorige reactie. En een database update doen.
Haal voor de zekerheid de mysql databases even weg zodat je zeker weten schoon begint.
Die wiki... waarom vergeet ik dat toch steeds...

Ik zal eens een poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:34

[video]
Mooi. Ziet er veelbelovend uit!

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zouden degene met een Raspberry Pi 2 (al is het maar alleen voor dat) kunnen bevestigen of onze laatste XBian versie boot en tenminste een film afspeelt? Als dat werkt, dan werkt de rest waarschijnlijk ook. Anders haal ik de image weer offline ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
CurlyMo schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:53:
Zouden degene met een Raspberry Pi 2 (al is het maar alleen voor dat) kunnen bevestigen of onze laatste XBian versie boot en tenminste een film afspeelt? Als dat werkt, dan werkt de rest waarschijnlijk ook. Anders haal ik de image weer offline ;)
Doet niks, krijg enkel een zwart scherm, boot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 18-06 19:25
Ik wil ook de Pi 2 kopen met meteen maar een case erbij. Weet alleen niet of onderstaande case gaat werken. Van SOS had ik nog geen reactie gehad. Hier iemand een idee?

https://www.sossolutions....24832-pibow-timber-b.html

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
jos_zwa schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:52:
waar ik vooral beniewd naar ben is hoeveel sneller youtube en soundcloud en andere add-ons zijn. Die zijn nu met de oude pi echt te traag gewoon en gebruik ik best vaak. Ik vind de menu's nu ook al best prima. Heb de pi een beetje overclocked en op een USB stick draaien.
Heb nu ook een engelse versie van het filmpje gemaakt, in deze versie heb ik YouTube ook meegenomen.
Denk dat je het verschil in snelheid goed kan zien. :o

Youtube app gedeelte vanaf 2:14
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xq0u_1MO8qE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hoe kom je bij die youtube casting vanuit openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:36:
Hoe kom je bij die youtube casting vanuit openelec?
Ik stuur de link van het filmpje via de Android app Yatse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
Moet je daarvoor ook nog addons installeren op de pi? Ik probeer het via de normale pi te doen maar er gebeurt niks...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 09:35
Nee, je moet de Yatse Stream plugin extra installeren op je Android :)

https://play.google.com/s...d.yatsewidgetstreamplugin

[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 03-02-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Fire69 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:49:
Nee, je moet de Yatse Stream plugin extra installeren op je Android :)

https://play.google.com/s...d.yatsewidgetstreamplugin
Volgens mij hoeft dat niet eens..Via Yatse kan je ook als afstandsbediening, en je kan er films mee starten etc. Echt een app die je moet hebben op je Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe het werkt, maar ik zal het vanavond eens gaan proberen.
Juist vanwege de youtube casting was ik niet zeker of openelec wel wat voor thuis is, maar als het een beetje makkelijk werkt op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390997

Rpi 2 loopt rap zeg met de nieuwe Openelec voor Rpi 2. Alles laad zowat instant. Interface loopt lekker, en 1channel, Navi-x plugins gaan als een speer vergeleken bij mijn oude Rpi's. Nu merk ik pas hoe traag de CEC is van mijn TV.

Heel blij mee, straks klooien met de beschikbare OS images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gtoniser, dank. Dan wordt het dus iets serieuzer debuggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:30
Tiwazz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:40:
Ik wil ook de Pi 2 kopen met meteen maar een case erbij. Weet alleen niet of onderstaande case gaat werken. Van SOS had ik nog geen reactie gehad. Hier iemand een idee?

https://www.sossolutions....24832-pibow-timber-b.html
De afmetingen en aansluitingen zijn voor zover ik weet gelijk. Bij je link zijn die cases nu allemaal 2/B+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:55
Is het mogelijk om de pi2 over te klokken?

Ik heb de postbode gemist :( morgen weer een kans

[ Voor 38% gewijzigd door ApexAlpha op 03-02-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36

[video]
Erg leuke review en wat ontzettend snel in vergelijking met de 'oude' variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390997

ApexAlpha schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:15:
Is het mogelijk om de pi2 over te klokken?

Ik heb de postbode gemist :( morgen weer een kans
Volgens makezine wel.
http://makezine.com/2015/02/02/eben-upton-raspberry-pi-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 18-06 19:25
Dan denk ik dat ik hem vanavond ook maar bestel met die case erbij. Zijn er mensen hier die gebruik maken van Hyperion voor ambilight? Enig idee hoe die compatibilteit is met de Pi 2?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:04:
Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe het werkt, maar ik zal het vanavond eens gaan proberen.
Juist vanwege de youtube casting was ik niet zeker of openelec wel wat voor thuis is, maar als het een beetje makkelijk werkt op deze manier...
Ik heb het aan de praat gekregen, maar wanneer ik via yatse een youtube video "cast" dan krijg ik slechts SD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Nu online
Tiwazz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:42:
Dan denk ik dat ik hem vanavond ook maar bestel met die case erbij. Zijn er mensen hier die gebruik maken van Hyperion voor ambilight? Enig idee hoe die compatibilteit is met de Pi 2?
Ik kreeg het zo snel niet werkend (missende dependency ergens) op OSMC, maar dat zal vanzelf wel opgelost worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micro sd naar sd adapter zit er zeker niet bij als je bij SOS besteld?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:55
kraades schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:21:
Micro sd naar sd adapter zit er zeker niet bij als je bij SOS besteld?
Ik geloof dat elke MicroSD met een adapter wordt geleverd? Ik heb er echter nog nooit een zonder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, bedankt ik ga een poging wagen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gtoniser schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:14:
[...]

Ik kreeg het zo snel niet werkend (missende dependency ergens) op OSMC, maar dat zal vanzelf wel opgelost worden lijkt me.
Op de gewone B+ heb ik het met OSMC alpha2 nog werkend gekregen, met alpha4 werkt de installatie wel, maar de leds doen daarna helemaal niks...

Als het trouwens de libprotobuf7 is die je mist, moet je die vervangen door de libprotobuf9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Nu online
Fire69 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:50:
[...]

Op de gewone B+ heb ik het met OSMC alpha2 nog werkend gekregen, met alpha4 werkt de installatie wel, maar de leds doen daarna helemaal niks...

Als het trouwens de libprotobuf7 is die je mist, moet je die vervangen door de libprotobuf9 :)
Die miste ik inderdaad, met libprotobuf9 doet hij het prima (hoewel OSMC wel raar doet met de services hier, hij wilde hem niet normaal starten maar sudo /etc/init.d/hyperion start werkte wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Heb het idee dat de pi2 wat meer stroom trekt dan de oudere. Met de adapter waarmee de oude verbonden is, heb ik met de nieuwe pi snel last partitie corruptie. Gebruik ik de lader van mijn Samsung tablet, gaat het goed. Eens op zoek naar een kwalitatief goede usb adapter voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gtoniser schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:11:
[...]

Die miste ik inderdaad, met libprotobuf9 doet hij het prima (hoewel OSMC wel raar doet met de services hier, hij wilde hem niet normaal starten maar sudo /etc/init.d/hyperion start werkte wel)
De installer van Hyperion is gemaak voor xbian/openelec/raspbmc.
Raspbmc gebruikte initctl voor het starten van de services, Osmc gebruikt systemctl.
Daarom werkt het standaard niet na de installatie. Maar na een reboot start hij gewoon zelf de service normaal gezien.

Ben blij dat het voor jou werkt. Bij mij blijven de leds dood, terwijl de service wel gewoon gestart wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van een van jullie heb ik de vraag gekregen (via de PM) hoe het komt dat XBian achter loopt met stable releases, maar daarentegen wel continue testing pakketten blijft aanbieden met als voorbeeld Kodi. Dat was ook opgevallen met de nieuwe Raspberry Pi 2 image. Het antwoord vind ik wel relevant voor hier:
Nee, het probleem is dat XBian gebruikers geen feedback geven :) Gezien onze bezoekers aantallen werkt het over het algemeen goed, maar dat vertellen gebruikers ons niet. Daardoor blijven packages eindeloos in de staging repository hangen. Ik ben aan het proberen daar verandering in te brengen door o.a. een unit testing te introduceren. Dan testen we gewoon een aantal standaard dingen en als alles werkt, dan gaan pakketten gewoon van staging naar stable. Door deze standaard benchmark houden we de risico's van instabiliteit in toom.

Daarnaast lijkt het erop alsof OpenElec en OSMC een gratis pre-sample hebben gehad van de Raspberry Pi 2, maar wij niet. Dan is het simpelweg niet mogelijk om de andere 2 bij te houden. Zodra onze binnen is zal onze versie snel komen.

Overschat ook de stabiliteit van OpenElec niet. Daar lees ik de laatste tijd veel meer problemen over dan XBian.
Met betrekking tot die (schijn van) pre-samples naar OE en OSMC kan je je afvragen of dat wel recht doet aan het oogmerk van de Raspberry Pi foundation. Het zou ze naar mijn idee sieren als ze onafhankelijk zouden blijven van welke distro met uitzondering van Raspbian. Daarmee laat ik het feit dat XBian niet opgenomen is in NOOBS buiten beschouwing. Dat heeft er simpelweg mee te maken dat we BTRFS draaien en dat niet door NOOBS ondersteund wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door CurlyMo op 03-02-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waren jullie er van op de hoogte dat er een nieuw model zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 08-05 22:07

LFA

Ik heb de Pi 2 vanmiddag opgehaald maar ik loop tegen een probleem aan :(
Ik heb OpenELEC op de SD kaart gezet maar telkens als ik de Pi probeer op te starten krijg ik dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://elinux.org/images/9/9e/Debug-screen.jpg

Ik heb de Pi aangesloten met de oplader van mijn Nexus 5 (1,2A, 5V). Verder is alleen de HDMI kabel aangesloten en zit de SD kaart erin.

Ik heb gelezen dat dit veroorzaakt kan worden doordat de kernel.img niet kan laden. Ook bij RaspBMC krijg ik hetzelfde scherm.

Zou het probleem bij de voeding liggen die te zwak is, of hebben jullie een ander idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Andere SD geprobeerd? Of de image eens opnieuw geschreven?
Dat was bij mij meestal het probleem als ik daarop bleef hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Je hebt een 2A adapter nodig bij de RPI2, anders kan hij niet alle cores goed aansturen.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Pixarr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:07:
Je hebt een 2A adapter nodig bij de RPI2, anders kan hij niet alle cores goed aansturen.
Ik gebruik een 1A adapter voor mijn Pi2 en er is me nog niks vreemds opgevallen... :?
Waar haal je deze wijsheid vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA

LFA

Ok bedankt voor de tips, ga ik mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
jbr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:16:
[...]

Ik gebruik een 1A adapter voor mijn Pi2 en er is me nog niks vreemds opgevallen... :?
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Ergens gelezen. Ik zal kijken of ik het terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Pixarr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:47:
[...]

Ergens gelezen. Ik zal kijken of ik het terug kan vinden.
Ik zag dat Dacuuu in dit topic wel zo iets meldde, maar dat lijkt dan vanuit eigen ervaring. Als het algemeen bekend is dan is dat natuurlijk wel het vermelden waard!
Dacuuu schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:38:
Heb het idee dat de pi2 wat meer stroom trekt dan de oudere. Met de adapter waarmee de oude verbonden is, heb ik met de nieuwe pi snel last partitie corruptie. Gebruik ik de lader van mijn Samsung tablet, gaat het goed. Eens op zoek naar een kwalitatief goede usb adapter voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
jbr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:50:
[...]

Ik zag dat Dacuuu in dit topic wel zo iets meldde, maar dat lijkt dan vanuit eigen ervaring. Als het algemeen bekend is dan is dat natuurlijk wel het vermelden waard!

[...]
Heb het in ieder geval niet op Tweakers gelezen. Ik ga even speuren voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
Op de website van SOS solutions staat het volgende bij features van de rpi 2:
4x USB poorten zodat je meer apparaten kunt aansluiten. USB poorten kunnen nu tot 1.2A leveren (2A voeding vereist)
Dus als je iets aansluit via usb op de rpi (toetsenbord, muis, stick) moet je een voeding van 2A gebruiken, of heb ik het mis?

[ Voor 13% gewijzigd door germanaaizer op 04-02-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA

LFA

Ik heb hem nu aan de praat gekregen, met de 1.2A adapter :) Ik denk dat het probleem bij een corrupte SD kaart lag door verkeerd formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazGT
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 08:22
Standaard setjes bij SOS worden geleverd met 1.2A adapter dus 2.0A is niet nodig, wel beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
Ik heb in alle geval wel gelijk de 2A voeding mee besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Over de exacte aantal Amps kan ik geen harde cijfers geven. Maar met de voeding die ik gebruikte met mijn oude pi, krijg ik met de Pi 2 snel corruptie op de SD kaart. Als ik de usb adapter van mijn samsung tablet pak, werkt alles goed.
Dus: Uit eigen ervaring, en dit werkt voor mij goed. Wat jullie er mee doen, moet je zelf weten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
germanaaizer schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:11:
Op de website van SOS solutions staat het volgende bij features van de rpi 2:

[...]

Dus als je iets aansluit via usb op de rpi (toetsenbord, muis, stick) moet je een voeding van 2A gebruiken, of heb ik het mis?
Lijkt me eerder nodig voor devices die veel stroom nodig hebben. HD of wifi-stick of zo. Een toetsenbord zal geen 1.2A nodig hebben op de usb-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Gisteren ook de Pi2 besteld. meteen even een paar vraagjes:
  • Op mijn oude Pi had ik een dvd MPEG licensie gekocht. moet ik die nu weer opnieuw kopen? Of heb je dit met Kodi helemaal niet meer nodig. Bij XBMC kon je standaard geen DVD's afspelen.
  • Ik heb nu een 5V 1000mAh voeding. Verder krijgt de Pi ook nog stroom van een USB hub welke ook aan apart stroom hangt. Is dit voldoende? Dit omdat ik een USB poort gebruik voor mijn wireless keyboard EN een USB stick gebruik waar ik Open elec op geinstalleerd heb (gebruik geen SD kaart dus)
  • Kan ik op de oude Pi (OE 5.0.1.) een complete backup maken en op de nieuwe Pi een restore doen? Of kun je beter beginnen met factory defaults en alles opnieuw instellen?
  • Is overclocken nog echt nodig en heeft het zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Kan het artikel over de 2A power adapter niet meer vinden, maar nu vind ik dit:
Power

I just so happen to have a FriedCircuits USB current/voltage/power meter sitting around. When monitoring the power consumption of the Raspi 2, there is a slight increase in power consumption over the Raspberry Pi 1.

When booting to a Raspbian desktop, the Raspberry Pi 1 draws about 290mA, dropping to about 250mA once the desktop is loaded. The Raspberry Pi 2 draws about 340mA at boot, dropping to about 270mA once the desktop is loaded. There is a slight increase in current draw from the Raspi 1 to the Raspi 2.

With a few experiments, I did determine the Raspberry Pi 2 will draw up to 500mA under heavy load. That’s the max spec for USB. If your current USB power adapter isn’t great, you might want to get a better one for the Raspi 2.
http://hackaday.com/2015/...ucing-the-raspberry-pi-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:43:
Waren jullie er van op de hoogte dat er een nieuw model zou komen?
Nee. De focus van mk01 en mij lag op de CuBox-i en Hummingboard. De rest van de crew wist er ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 12:57
jos_zwa schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:33:
  • Op mijn oude Pi had ik een dvd MPEG licensie gekocht. moet ik die nu weer opnieuw kopen? Of heb je dit met Kodi helemaal niet meer nodig. Bij XBMC kon je standaard geen DVD's afspelen.
  • Ik heb nu een 5V 1000mAh voeding. Verder krijgt de Pi ook nog stroom van een USB hub welke ook aan apart stroom hangt. Is dit voldoende? Dit omdat ik een USB poort gebruik voor mijn wireless keyboard EN een USB stick gebruik waar ik Open elec op geinstalleerd heb (gebruik geen SD kaart dus)
  • Kan ik op de oude Pi (OE 5.0.1.) een complete backup maken en op de nieuwe Pi een restore doen? Of kun je beter beginnen met factory defaults en alles opnieuw instellen?
Volgens mij koop je je mpeg code bij je processor.
Dus hergebruik zal niet werken met andere pi

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germanaaizer
Fire69 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:21:
[...]

Lijkt me eerder nodig voor devices die veel stroom nodig hebben. HD of wifi-stick of zo. Een toetsenbord zal geen 1.2A nodig hebben op de usb-poort.
Dus als je een externe HD met eigen voeding eraan hangt, is die 2A voeding ook niet nodig in principe.
jos_zwa schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:33:
Het is nu niet dat deze licentie codes een vermogen kosten eh ;) Heb op m'n huidige pi ook licentie code aanhangen. Nu ik de rpi 2 besteld heb, weet ik trouwens nog niet wat ik met deze rpi ga doen, mss eens beginnen knutselen...

Ben aan het twijfelen om met SOS solutions te bellen om te vragen of ik hem vandaag niet gewoon mag komen afhalen :+

[ Voor 64% gewijzigd door germanaaizer op 04-02-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

licensie kost inderdaad geen drol, maar vroeg me af of het nog wel nodig is met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 14:10
Ik ga binnenkort over van mijn atv2 naar de pi. Ik vroeg mij af hoe iedereen Kodi bediend.
Ik heb geen USB keyboard / muis en ook geen flirc IR en zit te denken om gebruik te maken van de Sybu Kodi app. Deze moet wel eerst geactiveerd worden in Kodi lijkt mij. Is dit gewoon te doen via een SSH verbinding?

[ Voor 3% gewijzigd door wes- op 04-02-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De licentie had natuurlijk niks met de software te maken. Het zorgde ervoor dat de GPU decoding werd geactiveerd voor bepaalde codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivadi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 16:12
Vraag: kun je het beeld van een Raspberry op een Androidtablet krijgen? Wanneer je de Raspberry meeneemt op reis en er is geen geschikte TV, kun je dan b.v. een film kijken via de Raspberry? Die film staat dan op een USB stick of een externe HDD met alleen een USB aansluiting (inclusief voeding), zoals een WD Elements?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]