Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Gister overgestapt op mijn Odroid C2 en naar LibreElec. De ontwikkeling gaat snel, heel snel! Kodi draait stabiel genoeg om films te kijken. In vergelijking speelt de C2 blurays moeiteloos, waar mijn RPI2 echt begon te hakkelen.

De interface voelt alleen nog iets traag en addons browsen/installeren wat langzamer. Maar belangrijkste zijn toch de films :)

Mijn RPI2 wordt doorgeschoven naar Domoticz, ik ben tevreden met mijn Odroid C2!

Zie http://forum.odroid.com/viewtopic.php?f=138&t=20415 voor de laatste stand van zaken rondom LibreElec en de C2..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

MrBarBarian schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:40:
Gister overgestapt op mijn Odroid C2 en naar LibreElec. De ontwikkeling gaat snel, heel snel! Kodi draait stabiel genoeg om films te kijken. In vergelijking speelt de C2 blurays moeiteloos, waar mijn RPI2 echt begon te hakkelen.

De interface voelt alleen nog iets traag en addons browsen/installeren wat langzamer. Maar belangrijkste zijn toch de films :)

Mijn RPI2 wordt doorgeschoven naar Domoticz, ik ben tevreden met mijn Odroid C2!

Zie http://forum.odroid.com/viewtopic.php?f=138&t=20415 voor de laatste stand van zaken rondom LibreElec en de C2..
Goed om te weten, ik zat er ook over na te denken om een Odroid C2 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FabianNL schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:32:
[...]

Wifi is hier ook echt een groot drama met de Pi2 (icm OpenELEC/LibreELEC), wellicht wordt het op de 3 allemaal beter ondersteunt maar moet geregeld m'n adapter afkoppelen of Pi opnieuw opstarten... En als je een beetje gaat zoeken op de forums, ben ik een van de vele.

Nogmaals, het kan zijn dat dit met de Pi3 anders is.
Je moet even weten hoe je het in moet stellen, dan valt het namelijk wel mee ;) Sowieso is het verstandig om een Pi te configureren met een kabel erin. Dan kan hij naar hartelust updates e.d. binnenhalen. Via de OSMC- of Openelec-app kan je vervolgens je wifi instellen (en ook browsen nar de SSID, ipv in moeten typen) en daarna werkt het gewoon.
Marzman schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:53:
Sinds een update van OSMC heb ik steeds weer een regenboogicoontje. Lijkt me sterk dat mijn adapter minder is geworden van een softwareupdatge :p Had die ook speciaal op het vermogen voor de Pi (een Pi2) gekocht. Hebben meer mensen dit?
Ik heb er zelf geen last van (ondanks dat er een 4x20 i2c LCD aan hangt, een draadloos keyboard, 64GB stick, HifiBerry, Flirc). Maar het kan zijn dat het energybeheer iets minder conservatief is geworden en daardoor de CPU wat meer vermogen trekt.

Ik gebruik een standaard adapter van SOS en die trekt het prima (tenminste, geen regenboogicoontje gezien nog).
albino71 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:36:
Grrr...

smb link werkt niet en tvheadend start niet meer na een reboot....

en uiteraard geen backup....

Gelukkig is het een hobby :|

edit: ok, alles werkt weer als vanouds, alleen de smb share lukt nog niet.

Andere x verder :)
Waarom eigenlijk een smb-share als vast punt mounten? Je kan vanuit Kodi ook rechtstreeks een SMB-share koppelen. Dat werkt doorgaans makkelijker dan via fstab.

Overigens heb ik via fstab ook een smb-share gemount, maar dat heeft te maken met SickRage en Couchpotato en de locatie waar ik download, niet met kodi.

Vraagje van mijn kant, ik liep de afgelopen week tegen een upnp-server aan die niet wou meewerken. Ik had netjes een media-database in Kodi, maar via upnp was er niks op te vragen.
Uiteindelijk heb ik m'n .kodi-map maar weggeflikkerd en ben opnieuw begonnen en nu werkt het wel, maar waar slaat Kodi de upnp-database op? Want dat is een andere dat de database die Kodi zelf gebruikt...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

deepbass909 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:49:

Waarom eigenlijk een smb-share als vast punt mounten? Je kan vanuit Kodi ook rechtstreeks een SMB-share koppelen. Dat werkt doorgaans makkelijker dan via fstab.
Ik wil opnemen met TvHeadend en de opname rechtstreeks wegschrijven op mijn NAS.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

vraagje...
De Rpi (2) staat altijd aan maar gebruiken deze niet altijd. Nu wilde ik deze vandaag gebruiken maar helemaal geen beeld, dus stroom eraf en erop. Ik zie een boot error (iets met corrupt oid). Dit gebeurt wel eens vaker dus een backup terug zetten. Normaal is dit geen probleem en dan start alles goed door (moet wel de library opnieuw bijwerken maar dat is zo gedaan. Echter na het OpenElec logo te zien blijft alles zwart. Net voor het OpenElec logo zie ik een fractie van een seconden de rainbow.

Hoe kan dit aangezien er niets aangepast is de laatste weken (wellicht een update maar dat weet ik niet zeker). Wat zijn er nog voor dingen die ik kan proberen?

Adapter is een 2A die bij de sos solutions pack zat.

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 17-05-2016 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:28
Griffin schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:06:
Hoe kan dit aangezien er niets aangepast is de laatste weken (wellicht een update maar dat weet ik niet zeker). Wat zijn er nog voor dingen die ik kan proberen?
Check even of je micro sd corrupt is op een andere computer, anders even openelec (perfect moment voor overstap naar libreelec) herinstalleren en aankijken of het zich voor blijft doen.

Het zou een slecht getimede stroom uitval kunnen zijn, een update, een chronisch net te kort aan stroom.
deepbass909 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:49:
4x20 i2c LCD aan hangt, een draadloos keyboard, 64GB stick, HifiBerry, Flirc
Toch niet gelukt met de lirc sensor? Ben wel heel benieuwd waar jij je pi voor gebruikt met deze peripherals!

[ Voor 21% gewijzigd door Vanx op 17-05-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vanx schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:36:
[...]

Check even of je micro sd corrupt is op een andere computer, anders even openelec (perfect moment voor overstap naar libreelec) herinstalleren en aankijken of het zich voor blijft doen.

Het zou een slecht getimede stroom uitval kunnen zijn, een update, een chronisch net te kort aan stroom.

[...]

Toch niet gelukt met de lirc sensor? Ben wel heel benieuwd waar jij je pi voor gebruikt met deze peripherals!
Ligt op het moment een beetje stil vanwege andere prio's. Er ligt nog steeds een 2de Pi2 met 2x16 LCD en IR-ontvanger klaar om mee te gaan testen, maar als ik nu wat tijd over heb, gaat het vooral op aan het draaiende houden van m'n ander pi2...

Ik gebruik ze alleen voor Kodi, de peripherals zijn ook puur voor bediening (Flirc en keyboard) en opslag (USB-stick).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zijn er meer die problemen hebben met series scrapen?

Pi3, Libreelec 7, tvdb

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 18-05-2016 00:04 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

[...]

Thnx voor de info. Ik denk dat ik eerst maar een libreelec ga testen. Ik ga er verder vanuit dat alle add-ons (exodus etc) ook gewoon werken op LibreElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:43

TRaSH

koffie ?

albino71 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:03:
Zijn er meer die problemen hebben met series scrapen?

Pi3, Libreelec 7, tvdb
Nee,
Gisteren avond heeft hij bij mijn nog wat series gedaan.
Wat zegt de log ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

TRaSH schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:42:
[...]

Nee,
Gisteren avond heeft hij bij mijn nog wat series gedaan.
Wat zegt de log ?
VIDEO::CVideoInfoScanner::Process directory 'smb://IP plus heel lang pad naar smb share' does not exist - skipping scan.

Apart verhaal.....

Heeft altijd gewoon gewerkt (Pi2, Pi3, laptop en PC) en geeft nu deze melding.
PC ook even getest en daar heb ik hetzelfde probleem.
Dat zou impliceren dat ik het in mijn netwerk/NAS moet zoeken.

NAS en router net even een reboot gegeven, maar dat heeft niet geholpen.

Ik zit na te denken wat er veranderd is, maar ik kan zo nergens op komen....

SMB shares zijn gewoon bereikbaar; afspelen e.d. werkt gewoon perfect, alleen scrapen gaat verkeerd...

edit: kwam deze ook nog tegen...

VideoInfoScanner: Asked to lookup episode smb://IP plus pad naar smbshare online, but we have no episode guide. Check your tvshow.nfo and make sure the <episodeguide> tag is in place.

edit2: Lijkt wel een beetje op dit gedrag..

SmooK in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"

edit3: schone kodi met lokale videodb op de PC werkt goed, zodra ik de mysql op mijn pi2 (boven) toevoeg aan advancedsettings.xml gaat het mis. Ik zal 's een scan doen vanaf de pi2 (waar de mysql op draait)

edit4: Dat haalt allemaal niets uit. Het lijkt te maken te hebben met toegang tot de db, maar ik kan mijn vinger er nog niet achter krijgen....

[ Voor 79% gewijzigd door albino71 op 18-05-2016 21:32 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
schumi2004 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:44:
[...]

Ik doe het gewoon omdat het kan (ik draaide al een hele poos Jarvis) en ik eigenlijk ook de Estuary skin wilde proberen. (had dit al op laptop geprobeerd)
Ik draaide voorheen met MQ7 maar vind Estuary ook best netjes.

Ik ben verder ook geen high-end gebruiker als in allerlei poespas met vage instellingen als refresh rate etc, ik draai wat video settings betreft redelijk default.

Zolang LiveTV werkt is het voor mij prima. Er schijnt iets te zijn met DVD images maar dat moet ik nog proberen maar anders kijken de kids maar Nickelodeon :P
Welke LIVETV addonon is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
TVHeadend addon in Kodi en TVHeadend als backend op mijn Synology NAS icm een HDHomerun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

[...]

LibreELEC werkt perfect, nu alles nog opnieuw installeren en configureren (en backups maken)
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

albino71 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:43:
Het lijkt te maken te hebben met toegang tot de db, maar ik kan mijn vinger er nog niet achter krijgen....
Geen idee wat het probleem was of wat het heeft veroorzaakt.

Ik ben iig met een lege, nieuwe DB begonnen en dat was de oplossing.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Ik ben een totale noob op het gebied van Raspberry Pi. Dat om te beginnen :).

Een vriend van mij heeft Kodi op zijn Raspberry Pi staan. Werkt geweldig. Echter krijgen wij de bibliotheek weergave niet geactiveerd.

Als we een medialokatie toevoegen kunnen wij nergens vinden waar we het type content en scraper kunnen wijzigen zodat de bibliotheek kunnen activeren en dat Movies en TV Shows in het startscherm verschijnt.

Hopelijk heeft iemand de juiste oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07

Goner

What can I do you for ?

Astie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:09:
Als we een medialokatie toevoegen kunnen wij nergens vinden waar we het type content en scraper kunnen wijzigen
Da's vreemd, meen me te herinneren dat dat gelijk na toevoegen lokatie langs kwam ...
http://www.htpcbeginner.com/add-media-sources-to-kodi/

Anyway ; http://kodi.wiki/view/Set_content_and_scan

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 30-05-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

albino71 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:14:
[...]

Geen idee wat het probleem was of wat het heeft veroorzaakt.

Ik ben iig met een lege, nieuwe DB begonnen en dat was de oplossing.
Heb het weer gehad en ben maar eens in de database gedoken.

Er bleken twee NULL records in een tabel roet in het eten te gooien.

Die verwijde en bleek de oplossing.

Ben er nog niet achter wat de oorzaak is van die null records.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaac Nuketon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-02-2021
Daarstraks mijn eerste pi aangekregen, nu wil ik hem oa gebruiken als mediacenter. Wat is hiervoor het beste: een sd card met zowel OS als films of toch een externe hdd gebruiken? Dit laatste lijkt me een duurdere optie, omdat een aparte voeding ook nog nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Isaac Nuketon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:00:
Daarstraks mijn eerste pi aangekregen, nu wil ik hem oa gebruiken als mediacenter. Wat is hiervoor het beste: een sd card met zowel OS als films of toch een externe hdd gebruiken? Dit laatste lijkt me een duurdere optie, omdat een aparte voeding ook nog nodig is.
Het lijkt er op dat je je huiswerk niet gedaan hebt ;)
Maar beide is mogelijk, al is de eerste optie een stukje omslachtiger.

SDkaartjes ( ik ga ervan uit dat je een Pi3 hebt ) zijn er in 64 / 128GB en bijna in 256GB
Maar hou er rekening mee dat je films mag opzetten via SMB, en dat kost redelijk veel tijd.

Je zou eventueel jouw PC als server kunnen gebruiken, genoeg howto's over hoe je dit voor elkaar kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaac Nuketon
FreshMaker schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:45:
[...]

Het lijkt er op dat je je huiswerk niet gedaan hebt ;)
Maar beide is mogelijk, al is de eerste optie een stukje omslachtiger.

SDkaartjes ( ik ga ervan uit dat je een Pi3 hebt ) zijn er in 64 / 128GB en bijna in 256GB
Maar hou er rekening mee dat je films mag opzetten via SMB, en dat kost redelijk veel tijd.

Je zou eventueel jouw PC als server kunnen gebruiken, genoeg howto's over hoe je dit voor elkaar kan krijgen
Tja, op dit moment hoor ik te studeren, maar ik kan het niet laten om eens rond te kijken. Ik heb al gekeken naar de pidrive van WD, maar ook externe hdd's in het algemeen. Daarbij valt het me op dat dit al een duurdere oplossing is, o.w.v. de externe voeding.

Over het gebruik van mijn PC als server ga ik alvast meer opzoeken, bedankt voor de tip. Dit lijkt interessant om te doen, want ik wil hem gebruiken als "mobiel mediacenter". Via het systeem van de internetprovider waarbij ik op "openbare" hotspots kan meesurfen moet dit haalbaar zijn, schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je denkt veel te 'duur'
Elke gewone hdd gaat werken, eventueel eigen voeding eraan ( ik heb zelfs een freecom van stroom voorzien door een Action externe lader )
Die openbare hotspots ( Ziggo ) zijn niet makkelijk te benaderen voor een Pi, sinds ze met certificaten werken

Je kan evt. ook usbsticks voor opslag gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 01-06-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaac Nuketon
FreshMaker schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:03:
[...]

Je denkt veel te 'duur'
Elke gewone hdd gaat werken, eventueel eigen voeding eraan ( ik heb zelfs een freecom van stroom voorzien door een Action externe lader )
Die openbare hotspots ( Ziggo ) zijn niet makkelijk te benaderen voor een Pi, sinds ze met certificaten werken

Dat elke gewone hdd gaat werken, besef ik wel. Het punt is dat ik niet superveel opslag nodig heb. Tegenwoordig hebben de meeste externe hdd een voeding die ingebouwd is via de usb-kabel. Voor de RPi gaat dit niet vlot werken vrees ik. Vandaar dat ik toch naar een "specfieker" model zocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Isaac Nuketon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:26:
[...]

Dat elke gewone hdd gaat werken, besef ik wel. Het punt is dat ik niet superveel opslag nodig heb. Tegenwoordig hebben de meeste externe hdd een voeding die ingebouwd is via de usb-kabel. Voor de RPi gaat dit niet vlot werken vrees ik. Vandaar dat ik toch naar een "specfieker" model zocht.
Afbeeldingslocatie: https://datalocker.com/wp-content/uploads/2013/09/usb3_cable_white__800px_wartermark.jpg

Vandaar de battery-pack.
Ik sluit zo nu en dan mijn Pi op een andere locatie aan, en speel dan vanaf de hdd.
De Pi3 kan mijn Freecom niet voeden, dus ik sluit de dataplug op de Pi, en de powerplug op de batterypack.
( wat ook werkt is een 2e usblader natuurlijk )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FreshMaker schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:03:
[...]

Je denkt veel te 'duur'

USB stick heb ik inderdaad ook, 128 GB voor 20 euro ofzo van Amazon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

FreshMaker schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:45:
[...]
Of gewoon je kaartje effe in je PC of NAS proppen en een berg series/films overzetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:50:
[...]

Of gewoon je kaartje effe in je PC of NAS proppen en een berg series/films overzetten ...
"effe" in je NAS of PC ...

Dat zou kunnen, maar een NAS met kaartlezer is niet vanzelfsprekend ( als hij er al één zou hebben )
En dan zou hij al een linuxversie moeten draaien, want windows leest/schrijft nu eenmaal niet zo eenvoudig naar ext3/ext4 weg.

Ja, het kan, maar niet onder het motto 'effe'
Een USBstick / hdd blijft imo de meest eenvoudige manier, een 2 tot 8GB sdkaartje + 64/128GB usb
( welke dan niet echt een beperking in lees en schrijf-smaak heeft ( fat32/ntfs/ext4 ) naar gelang jouw voorkeur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ah, da's waar. Ik heb een Linux PC dus dat gaat vrij makkelijk, even niet bij stilgestaan :o
(En in NAS kun je zo'n USB convertor voor microSD gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Isaac Nuketon schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:26:
[...]

Koop je Pi 2e hands (weet nog wel iemand die een compleet setje heeft ;)) en koop deze schijf er bij:
pricewatch: Freecom ToughDrive 250GB Zwart

Die kun je zo aansluiten op je Pi en afkoppelen en aan je PC/laptop om media er op te zetten.

Ben je onder de € 60,- klaar.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaac Nuketon
Bedankt allemaal voor de positieve reacties en tips. Het beste lijkt me voorlopig om een usbstick te nemen, omdat het vermogen dat deze nodig heeft altijd lager zal liggen dan dat van een hdd. De Freecom Toughdrive spreekt me ook wel aan. Zeker qua prijs is dit een zeer goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:55
Ben gisteren overgestapt naar een Pi3 + Libreelec. Had een Pi2/OpenElec.
Nu moet ik m'n MCE remote weer gaan configureren maar de vorige keer heeft mij dat teveel tijd gekost :-(. Wat is de snelste wijze om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
RiCk schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:38:
Ben gisteren overgestapt naar een Pi3 + Libreelec. Had een Pi2/OpenElec.
Nu moet ik m'n MCE remote weer gaan configureren maar de vorige keer heeft mij dat teveel tijd gekost :-(. Wat is de snelste wijze om dat te doen?
Files van oude naar nieuwe kopieren, dus de keymap.xml en mogelijk ook Lircmap.xml.

OE en LE zijn nagenoeg hetzelfde dus dat gaat 1 op 1 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:09

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Hey mensen,

We hebben hier al enige tijd problemen met het afspelen van muziek. Na het afspelen van enkele nummers lijkt OSMC vast te lopen. Vreemd genoeg kan ik OSMC nog wel uit slaapstand (zwart scherm) krijgen m.b.v. de afstandbediening van de tv maar daarna is er geen reactie meer. Het probleem blijft zich echter ook voordoen na het overstappen van een RasPiB+ naar RasPi2, het verwijderen en opnieuw inladen van de muziek database helpt hierbij niet.

Verder:
Films en series zijn geen enkel probleem.
OSMC is al een keer opnieuw geinstalleerd
USB voeding is al vervangen
Alles wordt vanaf NAS afgespeeld.

Ik heb het idee dat ik het probleem buiten de RasPi moet zoeken maar ik heb geen idee waar, weet iemand wellicht wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

beginnen om de debug log mee te laten lopen,
misschien zie je daar wat in

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Sumerechny schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:11:

Alles wordt vanaf NAS afgespeeld.

Ik heb het idee dat ik het probleem buiten de RasPi moet zoeken maar ik heb geen idee waar, weet iemand wellicht wat er aan de hand is?
misschien een slaapstand op de NAS er ingeslopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb nu Xbian draaien op een rpi 3 met
- Sonarr
- Transmission
- Couchpotato
- Nzbget
- Kodi

Met behulp van http://forum.xbian.org/thread-1018.html heb ik de downloadfolders verplaatst naar de externe hdd. Ik vroeg me af of jullie standaard nog andere folders aanraden om te verplaatsen of inrichten met het oog op stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Ik moest het wachtwoord van mijn share wijzigen. Hoe kan ik dit in Kodi aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Blijkbaar staat dat in de passwords.xml in je userdata (wiki) folder. Zou ook sources.xml kunnen zijn (afhankelijk van versie).
(kan zelf even niet checken, heb geen remote access)

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 07-06-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Goner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:41:
Blijkbaar staat dat in de passwords.xml in je userdata (wiki) folder. Zou ook sources.xml kunnen zijn (afhankelijk van versie).
(kan zelf even niet checken, heb geen remote access)
Dankjewel! Staat idd gewoon plain text in de passwords.xml...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *

Spam

[ Voor 91% gewijzigd door S1NN3D op 08-06-2016 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:11

dano_nl

Meh

Hoe groot is het verschil tussen de pi2 en 3 bij het draaien van LibreELEC, zijn de menu's vloeiender, snelheid? Weergave? Mijn Pi2 doet er af en toe net even te lang over met het laden van films of streams. (Bedraad netwerk)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen verschil gemerkt.

Edit:
Sterker nog. Ik had een 3 voor Kodi maar ik wilde wat prutsen met Retropi en had daar de 3 voor nodig. Nu draai ik weer de 2 voor Kodi en ligt de 3 te verstoffen omdat de 2 ook prima werkt.

[ Voor 77% gewijzigd door technorabilia op 09-06-2016 16:40 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49

Arjan A

Cenosillicafoob

dano_nl schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:44:
Hoe groot is het verschil tussen de pi2 en 3 bij het draaien van LibreELEC, zijn de menu's vloeiender, snelheid? Weergave? Mijn Pi2 doet er af en toe net even te lang over met het laden van films of streams. (Bedraad netwerk)
Ik heb een Pi B, B+ en een 3, alledrie met Kodi. Ik merk tussen de B's en de 3 al geen verschil, dus ik denk dat het tussen de 2 en de 3 ook niet moet uitmaken.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik heb loop tegen een vreemd probleem aan. Mijn Raspberry 2 blijft zich rebooten als ik hem aan mijn "apple" stekker 1A, Laptop of 3A5V stekker hang. Als ik hem aan de USB van mijn TV hang (1.5- of 1A) gaat het wel goed en komt hij door het bootscherm heen en kan ik Kodi opstarten.

Wat kan het zijn dat hij wel goed boot als hij aan mijn TV hangt (met eigenlijk te weinig stroomtoevoer), maar het mis gaat met de andere apparaten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:21:
Hallo allen,

[..]

Wat kan het zijn dat hij wel goed boot als hij aan mijn TV hangt (met eigenlijk te weinig stroomtoevoer), maar het mis gaat met de andere apparaten?

Alvast bedankt!
Gebruik je steeds hetzelfde snoertje? Kan ook van belang zijn.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan A schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:32:
[...]

Gebruik je steeds hetzelfde snoertje? Kan ook van belang zijn.
Thanks voor de snelle reactie. Nee, ik heb een snoertje vanuit China laten overvliegen.
Het snoertje dat ik aan mn TV en mijn laptop gebruikte is wel dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Zou hij te warm lopen misschien? Minder stroom = minder vermogen (en wrs door een spanning die erbij inkakt nog een keer extra) en dus minder warmte. Misschien schaalt de Pi ook automatisch terug als hij niet genoeg vermogen kan opnemen en geeft daardoor een aantal onderdelen, die niet zo snel zijn als ze zouden moeten zijn, net iets meer tijd om te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik ben inmiddels ook in het bezit van een Pi3 en vroeg me af of ik deze als DVR kan gebruiken?
Zit op het FTTH netwerk, ooit glashart inmiddels is dit telfort geworden.. Dit topic is ook iets te ruim om helemaal door te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Arjan A schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Ik heb een Pi B, B+ en een 3, alledrie met Kodi. Ik merk tussen de B's en de 3 al geen verschil, dus ik denk dat het tussen de 2 en de 3 ook niet moet uitmaken.
Ik denk ook dat tussen de Pi 2 en Pi 3 in Kodi niet zoveel verschil zal zijn.
Maar tussen mijn Pi B en mijn Pi 2 merk wel flink verschil. Kanttekening is dat mijn B wel een eerste generatie is, namelijk een 256MB RAM model. Dat extra geheugen op de tweede generatie B maakt dus al een hoop uit begrijp ik? ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ultraman schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:56:
[...]

Ik denk ook dat tussen de Pi 2 en Pi 3 in Kodi niet zoveel verschil zal zijn.
Maar tussen mijn Pi B en mijn Pi 2 merk wel flink verschil. Kanttekening is dat mijn B wel een eerste generatie is, namelijk een 256MB RAM model. Dat extra geheugen op de tweede generatie B maakt dus al een hoop uit begrijp ik? ;)
Die verdubbeling maakte een hoop goed. De eerste generatie B die ik heb, staat (hangt eigenlijk) in de slaapkamer en wordt het minst gebruikt. Maar echte verschillen in performance merk ik eigenlijk niet eens. De B is wat trager, maar dat kan ook aan de CEC-interface liggen. Heb hier niet echt zitten benchmarken, de uiteindelijke user-experience is goed genoeg :).

-Edit: Even voor je gecheckt: Model B heeft nog 2 revisions ondergaan, en mijn B is van de laatste revision, dus met 512 RAM.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan A op 11-06-2016 01:25 . Reden: Aanvullende info ]

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:42
Arjan A schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 00:57:
[...]

Die verdubbeling maakte een hoop goed. De eerste generatie B die ik heb, staat (hangt eigenlijk) in de slaapkamer en wordt het minst gebruikt. Maar echte verschillen in performance merk ik eigenlijk niet eens. De B is wat trager, maar dat kan ook aan de CEC-interface liggen. Heb hier niet echt zitten benchmarken, de uiteindelijke user-experience is goed genoeg :).

-Edit: Even voor je gecheckt: Model B heeft nog 2 revisions ondergaan, en mijn B is van de laatste revision, dus met 512 RAM.
HDMI CEC zorgt ook voor vertraging inderdaad. Is vooral te merken als ik de Pi af en toe met Yatse bedien, dan gaat het een stuk vlotter.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb een Raspberry pi 3 met een hifi berry dac staan, en daarop draait Openelec met Kodi. De voeding is een 5.1V/2.5a voeding. Dit zou in theorie genoeg moeten zijn, maar nu krijg ik toch het regenboog vierkantje rechts bovenin. Hebben anderen ervaring met een dergelijke voeding op een pi3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Michiel1231 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:41:
Ik heb een Raspberry pi 3 met een hifi berry dac staan, en daarop draait Openelec met Kodi. De voeding is een 5.1V/2.5a voeding. Dit zou in theorie genoeg moeten zijn, maar nu krijg ik toch het regenboog vierkantje rechts bovenin. Hebben anderen ervaring met een dergelijke voeding op een pi3?
Ik heb ook dat regenboogje gehad, bij een goede voeding. Bleek dat ik een verkeerde kabel had. Serieus, gebruik een goede kabel, dat maakt echt uit.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, kan bijna niet anders dan de kabel zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Arjan A schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Ik heb ook dat regenboogje gehad, bij een goede voeding. Bleek dat ik een verkeerde kabel had. Serieus, gebruik een goede kabel, dat maakt echt uit.
Helaas zit de kabel vast aan de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Overweeg sterk een Pi aan te schaffen en er Retropi icm xbmc op te knallen.
Nou zijn mijn vriendin en ik nog wel van de games van zowel de NES als de SNES, en ik hou wel van een MSX2 spelletje. Vandaar twee vragen:
1) Kan ik met de SNES controllers ook gewoon NES games aansturen?
2) En heeft er iemand ervaring met het draaien van disk images van de MSX(2)?

Ik heb van zowel een NES als de MSX2 fysieke hardware staan, maar zo'n Pi verstop je ff iets makkelijker achterr je TV ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 21:53
Je kunt misschien ook even kijken naar recalbox, is ook een emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik zie dat di idd MSX ondersteunt, dank.

Hoe zit het met die controllers? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Ja recalboxOS is helaas nog redelijk onbekend, het is echter tien keer gebruiksvriendelijker dan retropi.

Ik heb een USB-naar SNES aansluiting en daar werken mijn controllers gewoon op. Je definieert in het hoofdsysteem gewoon de algemene knoppen. Je kunt dus prima met je SNES controller ook NES spelen. Maar bijvoorbeeld ook Playstation, of wat je maar wil. Je mist alleen voor sommige systemen dan knoppen. Daarom gebruik ik vaak mijn Xbox 360-controller, zodat ik elk systeem min of meer kan bedienen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Kijk, dat antwoord zocht ik. Dan dus de SNES controllers er bij.
Mijn vriendin gaat zo bestellen, vaderdagcadeautje :)

Draai jij ook Kodi nog op je recalbox?

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 13-06-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

DaRoot

Some say...

Zijn hier meer mensen die nog steeds problemen hebben met xbian en updaten?
Ik heb 1 van mijn pi's opnieuw geïnstalleerd met de xbian installer, daarin aangegeven dat ik de laatste image wil gebruiken.
Als ik die image dan in gebruik neem, krijg ik weer problemen met het updaten van o.a. libcec. Dan is er een bepaalde versie van python-libcec vereist, maar die gaat niet geïnstalleerd worden.

Als ik de image van 6 mei pak, lukt het updaten wel. Lijkt wel of er brakke images online gezet worden?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DaRoot schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:50:
Zijn hier meer mensen die nog steeds problemen hebben met xbian en updaten?
Ik heb 1 van mijn pi's opnieuw geïnstalleerd met de xbian installer, daarin aangegeven dat ik de laatste image wil gebruiken.
Als ik die image dan in gebruik neem, krijg ik weer problemen met het updaten van o.a. libcec. Dan is er een bepaalde versie van python-libcec vereist, maar die gaat niet geïnstalleerd worden.

Als ik de image van 6 mei pak, lukt het updaten wel. Lijkt wel of er brakke images online gezet worden?
Ja het gaat sinds de switch naar "rolling releases" bij mij soms ook mis. Dan gaat het mis met dependencies of met versies die niet goed samenwerken :?
Ik maak altijd een image backup vantevoren met de ingebouwde copy tool :) Dan ben je zo weer terug naar een werkende installatie. En dan probeer ik het later nog eens, dan werkt het vaak wel weer.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

DaRoot

Some say...

JanPedaal schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:25:
[...]

Ja het gaat sinds de switch naar "rolling releases" bij mij soms ook mis. Dan gaat het mis met dependencies of met versies die niet goed samenwerken :?
Ik maak altijd een image backup vantevoren met de ingebouwde copy tool :) Dan ben je zo weer terug naar een werkende installatie. En dan probeer ik het later nog eens, dan werkt het vaak wel weer.
Ik maak er ook nog wel eens wat klaar voor binnen de vriendenkring.. dan heb ik uiteraard geen backup.

Maar misschien toch maar eens met een standaard image gaan werken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DaRoot schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:31:
[...]
Ik maak er ook nog wel eens wat klaar voor binnen de vriendenkring.. dan heb ik uiteraard geen backup.

Maar misschien toch maar eens met een standaard image gaan werken.
Dat is inderdaad lastiger. Misschien even aan je vrienden uitleggen hoe ze een image kunnen schrijven op een SD, dan kunnen ze zelf de boel herstellen als de update niet goed uitpakt.
Verder ben ik overigens zeer tevreden over Xbian. Heb mijn OpenVPN server ook opgezet met Xbian op een Rpi. Ben wel gecharmeerd van BTRFS en de Xbian copy tool, makkelijk backuppen naar NFS share enzo.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 09:46
knip

[ Voor 98% gewijzigd door Rule op 15-06-2016 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:09

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

TRaSH schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:13:
beginnen om de debug log mee te laten lopen,
misschien zie je daar wat in
FreshMaker schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:49:
[...]

misschien een slaapstand op de NAS er ingeslopen ?
Lekker tijdige reactie...excuus :X . In elk geval bedankt voor het meedenken.

De afgelopen tijd heb ik het één en ander geprobeerd maar ik kom er nog steeds niet uit. Aan de NAS is niks verandert de laatste tijd (zover ik weet) ik kan verder niks vinden m.b.t. een standby mode oid.

Ik heb meermaals een log geupload maar ik kan er zelf niks mee, maar dat verbaasd me dan weer niks :F . Dit is de meest recente (of ik zie iets over het hoofd).

Edit: dit is de log ten tijde van de vorige post.

Edit 2: Nu lees ik de oude log nog eens door en zie ik dit staan: " NFS is idle. Closing the remaining connections." Dat lijkt me toch een indicatie dat de NAS in slaapstand is of niet? :/

[ Voor 16% gewijzigd door Sumerechny op 19-06-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Vraagje.. Ik heb in mijn Movies map van de NAS die goed geindexeerd wordt twee TV opnames staan van een nederlandse cabaretier. Bij het bijwerken van de bibliotheek geeft Kodi bij deze twee bestanden steeds aan dat de server niet benaderd kan worden en of ik door wil gaan met scannen. Twee keer Ja klikken is niet zo heel erg voor een keer. maar dat komt elke keer naar voren.. Kan ik daar iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

VAnTurenhout schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:12:
Vraagje.. Ik heb in mijn Movies map van de NAS die goed geindexeerd wordt twee TV opnames staan van een nederlandse cabaretier. Bij het bijwerken van de bibliotheek geeft Kodi bij deze twee bestanden steeds aan dat de server niet benaderd kan worden en of ik door wil gaan met scannen. Twee keer Ja klikken is niet zo heel erg voor een keer. maar dat komt elke keer naar voren.. Kan ik daar iets aan doen?
Je kunt submappen uitsluiten van de scan.
Moet je per submap regelen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Van het weekend een Pi3 gekocht en gelijk OpenElec met Kodi erop gezet. Nu wil ik dus mijn NAS toevoegen om films, muziek en foto's te kunnen kijken, alleen kan de Pi m'n NAS niet vinden? Hij staat niet in het lijstje met SMB shares. Ook niet te vinden bij de andere 'lijstjes' overigens.

- Zitten beide op hetzelfde bedrade netwerk
- Pi is niet via wifi verbonden
- Windows machine op hetzelfde netwerk ziet de NAS wel en kan ook data lezen en schrijven (met de NAS is er dus niets aan de hand)
- NAS heeft een vast IP, kan ik die niet ergens binnen Kodi invullen?

NAS in kwestie is een D-Link DNS-323 mocht hrt relevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

xPhantom schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:58:
Van het weekend een Pi3 gekocht en gelijk OpenElec met Kodi erop gezet. Nu wil ik dus mijn NAS toevoegen om films, muziek en foto's te kunnen kijken, alleen kan de Pi m'n NAS niet vinden? Hij staat niet in het lijstje met SMB shares. Ook niet te vinden bij de andere 'lijstjes' overigens.

- Windows machine op hetzelfde netwerk ziet de NAS wel en kan ook data lezen en schrijven (met de NAS is er dus niets aan de hand)

Ik ga er van uit dat je SMB shares hebt op je NAS.

Kies op de Pi even voor het toevoegen van een nieuwe share, vul daar alles in, dus beginnen met SMB en dan het IP van de NAS (of naam), share en je user +pwd.
Dan werkt het wel.

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik nu mijn tv-afstandsbediening middels CEC om Kodi te besturen.

Maar vanwege een overstap heb ik nu een tv-settopbox. Met een eigen afstandsbediening. Vreselijk onhandig.

Nu zit ik te denken aan een universele afstandsbediening en misschien direct de Kodi besturen ipv CEC.
Ik heb gelezen over FLIRC, maar dat ding is 26 euro :X bestaat er een Chinese variant op Aliexpress? Iemand een suggestie?

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 27-06-2016 13:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zitten al je apparaten in dezelfde Windows workgroup ?? Dat wil wel eens helpen ...

Anders inderdaad handmatig : smb://username:password@nas/share/music/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:24
anandus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:50:

Maar vanwege een overstap heb ik nu een tv-settopbox. Met een eigen afstandsbediening. Vreselijk onhandig.

Nu zit ik te denken aan een universele afstandsbediening en misschien direct de Kodi besturen ipv CEC.
Ik heb gelezen over FLIRC, maar dat ding is 26 euro :X bestaat er een Chinese variant op Aliexpress? Iemand een suggestie?
Volgens zijn er zat IR ontvangers (via USB), ik zie ze in elk geval op Deal extreme ook gewoon staan vanaf een euro of 7. Zelf nog een >10 jaar oude ontvanger en die werkt nog prima, hij is wel ongeveer net zo groot als de Pi zelf maar dat maakt mij niet echt veel uit.

De huidige USB IR ontvangers zijn een stuk kleiner en zouden volgens mij gewoon moeten werken. Weet ik eigenlijk helemaal niet zeker, dus voordat je iets koopt wat niet werkt.

Je kan ook Googlen op MCE receiver, dan kom je op ontvangers als deze uit: http://www.ebay.co.uk/bhp/mce-receiver

Die zouden zover ik kan vinden out of the box moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Erik070 op 27-06-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje. ik heb een nieuwe pioneer home cinema set, de HTP-072. De Pi2 is aangesloten via HDMI op de versterker. Vanuit daar HDMI naar de TV. Ik heb schitterend surround geluid nu, alleen zie ik op de versterker geen DTS of Dolby icoontje branden, waarmee het aangeeft dat het een DTS of Dolby signaal van de Pi krijgt. Het surround geluid werkt dus wel, maar hoe kan dit?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een Raspberry Pi 2 en ik draai OSMC (laatste versie, gister gedownload)
Ik heb OpenVPN draaien icm. PIA maar hoe kan ik controleren of het daadwerkelijk goed werkt? Ik heb namelijk het idee dat het niet werkt.

(ik heb US East en Netherlands geprobeerd. Beide geven aan in OpenVPN zelf dat ze verbonden zijn. Maar ik vind geen streams)

[ Voor 14% gewijzigd door Markos op 28-06-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:24
jos_zwa schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:43:
even een vraagje. ik heb een nieuwe pioneer home cinema set, de HTP-072. De Pi2 is aangesloten via HDMI op de versterker. Vanuit daar HDMI naar de TV. Ik heb schitterend surround geluid nu, alleen zie ik op de versterker geen DTS of Dolby icoontje branden, waarmee het aangeeft dat het een DTS of Dolby signaal van de Pi krijgt. Het surround geluid werkt dus wel, maar hoe kan dit?
Je kan even controleren of in de audio settings van Kodi de optie "Enable Passthrough" aangevinkt staat en of DTS en Dolby Digital capable receiver aangevinkt zijn.

Als je trouwens gewoon navigeert in Kodi zal er gewoon stereo geluid naar je receiver gestuurd worden. Pas als er een video met DTS of DD audio gestart wordt zal een dergelijk signaal naar je receiver gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

het is gelukt!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:09

John Doos

ClaudZaque

(Ik draai in het engels)
Bij video's, add location drukken, smb, \\192.168.0.50\Nas\Films oid, login creds invoeren en juiste inhoud voor de scraper instellen.

Hierin is 192.168.0.50 mijn eigen static nas IP, NAS mijn volume naam, en FILMS mijn share voor tja... films.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Iemand ervaring met het streamen van mp4 files naar de Raspberry Pi 3 met kodi? Wanneer ik een mp4 bestand (1gb, 1920x1080) vanaf mijn LG G3 stream naar mij Raspberry Pi 3 speelt deze wel af maar om de 8-10 seconden is er een hele kleine hapering. Ik kies op mijn telefoon voor delen via Yatse en ook wanneer ik het via Bubbleupnp probeer is er dezelfde hapering.
Wanneer ik het filmpje direct stream naar mijn smarttv gaat het wel zonder hapering, maar dit is wat lastiger en minder snel te doen.
Mijn RPI3 is bedraad aangesloten en mijn TV via wifi.
Ik heb geprobeerd om het mp4 bestand direct op mijn RPI3 af te spelen met een usb stick maar dan krijg ik na 1 sec een vastloper.
Hoor het graag als iemand een oplossing weet voor de kleine stotter.. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Aangezien mp4 gewoon een container is zegt het niks over wat voor een media bestand je probeert af te spelen.
Doe je debug log aan in Kodi.
Geef dan hier een link naar pastebin.
Draadloos zou ik persoonlijk achterwegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Het is een filmpje dat ik zelf gefilmd heb met mijn telefoon. Maar ik zal debug log aanzetten en deze delen op dit forum. Thanks voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou met MediaInfo eens kunnen kijken of er iets bijzonders aan te zien is.
https://mediaarea.net/en/MediaInfo

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Ik wil gaan overstappen naar Libreelec en heb een build die op Libreelc draait geinstalleerd op m'n sd kaart. Ik krijg nu alleen niet mijn 5ghz wifi netwerk te zien. Met openelec had ik hier geen last van. Zijn er mensen die dit probleem herkennen met Libreelec en een 5 ghz wifi dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 19:35
Zmokkie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:20:
Ik wil gaan overstappen naar Libreelec en heb een build die op Libreelc draait geinstalleerd op m'n sd kaart. Ik krijg nu alleen niet mijn 5ghz wifi netwerk te zien. Met openelec had ik hier geen last van. Zijn er mensen die dit probleem herkennen met Libreelec en een 5 ghz wifi dongle?
Uit nieuwsgierigheid, waarom wil je overstappen?
Je wit in principe gewoon Kodi draaien toch? Waarom dan niet OSMC (waar Kodi in zit)?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Omdat deze is ingebouwd in de build die ik gebruik (KAOSBOX). Zo af en toe komt daar een nieuwe image van uit en de nieuwste image heeft Libreelec. Ik merkte dat een addon het niet meer deed onder Openelec, maar wel onder Libreelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
anandus schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:50:

Ja dat bestaat ik heb het gister nog gemaakt. Welliswaar wat meer diy maar koop een tsop4038 en sluit die aan op je gpio. Ik stuur mn raspberry nu aan via mn logitech harmony elite.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Ik ben er nu, na een middag prutsen, wel eventjes klaar mee :(
Ik krijg series niet permanent verwijderd.

Beheren > Uit de bibliotheek wissen... Ja
Uit de sources wissen.. Check
Na bijwerken staan ze er weer.
Entries in userdata/sources.xml verwijderd en reboot... Check
Maar na bibliotheek bijwerken staan ze d'r weer.

Iemand de gouden tip?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Als je het het bestand verwijderd uit je directory/folder en je doet een update/cleanup dan is hij bij mij uit mijn library.
Ik delete ze manual met een ander programma.
In de sources.xml doe ik zelf niks.
Heb 5 bladzijdes terug gekeken dus weet niet of je eerder al wat meer info hebt gegeven wat er precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Dat kan, maar ik wil de serie niet weggooien van de server, ik wil m uit de Kodi-bibliotheek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

GeeBee schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:37:
Dat kan, maar ik wil de serie niet weggooien van de server, ik wil m uit de Kodi-bibliotheek hebben.
maar hij staat dus nog wel op schijf? Dan is het toch logisch dat hij bij een scan weer ingeladen wordt? Als je op die map 'exclude from scan' zet zou dat beter moeten gaan.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

of je stelt in dat wat je gezien hebt niet zichtbaar is (hide watched).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GeeBee schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:46:
Ik ben er nu, na een middag prutsen, wel eventjes klaar mee :(
Ik krijg series niet permanent verwijderd.

Beheren > Uit de bibliotheek wissen... Ja
Uit de sources wissen.. Check
Na bijwerken staan ze er weer.
Entries in userdata/sources.xml verwijderd en reboot... Check
Maar na bibliotheek bijwerken staan ze d'r weer.

Iemand de gouden tip?
Google is your friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Had ik ook al gevonden vanmiddag...
Het opnieuw toevoegen en dan uitsluiten van updates werkt nu wel. Jammer dat je dan wel een hele rits sources krijgt die verder overbodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Doe je zelf,
Alles wat in je tv of film map zit word in de library gezet.
Wil je iets wat je al gezien hebt niet meer in je library zien kan je het volgende doen.
Verwijderen,
Verplaatsen,
Hide watched aan zetten in je skin.
Of excluden.
Het laatste zorgt voor extra werk en zoals je aangaf veel verwijzingen naar locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
TRaSH schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:00:
of je stelt in dat wat je gezien hebt niet zichtbaar is (hide watched).
Dus dat... dat is de meest makkelijke optie. Gewoon verbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Voor mij wel aangezien ik er zelf altijd zo min mogelijk zelf wil doen,
voor series heb ik bv hide watched.
voor films heb ik een aantal playlists aangemaakt.
DRIVEPOOL\Kids\
DRIVEPOOL\Movies\
Zodat de tekenfilms gescheiden zijn van de gewone films.
En dan nog een playlist aangemaakt met watch status < 1 wat dus alle unseen movies laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

TRaSH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:58:
Doe je zelf,
Alles wat in je tv of film map zit word in de library gezet.
Wil je iets wat je al gezien hebt niet meer in je library zien kan je het volgende doen.
Verwijderen,
Verplaatsen,
Hide watched aan zetten in je skin.
Of excluden.
Het laatste zorgt voor extra werk en zoals je aangaf veel verwijzingen naar locaties.
Ik bllijf het raar vinden dat als je de afleveringen uit de bibliotheek haalt en de source verwijdert, de afleveringen dan bij een refresh toch weer opgehaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Als je ingesteld hebt dat hij moet scannen in TV\
en daar in zit de aflevering dan zal hij hem elke keer toevoegen aangezien je hem alleen uit de library haalt.
En bij een nieuwe scan vind hij hem weer en voegt hem weer toe aan je library.

of heb je elke source er apart in staan ?
TV\Serie1\
TV\Serie2\
TV\Serie3\

Misschien kan je een voorbeeld geven hoe je het hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

Het is volgens mij wel zo dat oude sources (die ooit in de library opgenomen zijn geweest) toch elke keer weer gescand worden. Ik heb deze ooit gefilterd in m'n database en er uit verwijderd. Nu wissel ik nooit meer van sources (heb alleen music, videos en series), dus loop ik ook niet meer tegen dit probleem aan.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik heb in de opslagserver in elk geval 2 schijven zitten met series in gesharede mappen.
I:\Series - A tm M en H:\Series N tm Z. Dit om via bladeren alle verzamelde series te kunnen zien.

De series staan daar in submappen en worden in gemount via smb, dus bv:
smb://server//Series - A tm M/Blindspot
smb://server//Series - A tm M/Elementary
en
smb://server//Series - N tm Z/NCIS

De seriemappen bevatten één complete serie.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeBee op 07-07-2016 23:39 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]