Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
albino71 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:32:
Ik zie trouwens wel wat overeenkomsten, misschien dat de psychologen daar iets mee kunnen...

Teveel hier op tweakers te vinden. ORD waar we ons gezin (soms/vaak) mee lastig vallen, een Synology NAS, een TV tuner die het netwerk van TV voorziet, kodi everywhere en dan tot slot nog de gekozen avatar......

Ok, Senna en Schumi waren geen vrienden, maar hadden meer overeenkomsten dan ze zelf in de gaten hadden denk ik.

Beetje eng hoor, beetje eng :+
Nu moet je ophouden met dit psychologische gedoe :P
Redelijk offtopic

Eigenlijk is Senna ook mijn favo maar ja , ik ben van een generatie dat ik meer met Schumi heb.

Persoonlijk vind ik het jammer dat driver kwaliteiten er niet meer toe doen (zo voelt het) , het is tegenwoordig meer een technologie ding geworden maar dat terzijde ;)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 25-04-2016 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
arie_papa schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:58:
[...]

Het is Linux based, dus denk aan hoofdlettergebruik, en verder zal het xbmc14_music (xbmc14_mymusic?) en xbmc14_video (xbmc14_myvideo?) moeten zijn. De nummers erachter hebben te maken met de kodi versie. video93 is 15.x uit mijn hoofd. video99 is 16.x. Zoals gezegd, die nummers hoef jezelf niet in te vullen, dat doet kodi automatisch.
Gelukt! xbmc14_myvideo moest het inderdaad zijn :) Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor in de woonkamer wil ik mijn tv uitbreiden met een simpele pc-tje. De functies die ik nodig heb zijn Kodi en een browser. Waarbij ik op zoek ben naar een systeem wat over 2-3 jaar nog steeds beetje fatsoenlijk kan browsen. Is de keuze voor een Raspberry Pi 3 dan goed? Of zijn er tegenwoordig betere keuzes wat prijs/kwaliteit betreft?

Haf nog een paar detail vragen mocht het de rpi3 worden.
Is raspbian een goede keuze wat kodi+browser betreft?
Hoeveel gb sd kaart is benodigd? Ik zie setjes met 8gb, is dat voldoende?
De originele lader levert 2.5A. Ik zie setjes met 2A lader, werkt dit naar behoren?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:59
JanPedaal schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:50:
[...]

Weer een stapje verder. Guide.xml wordt nu dagelijks geupdate d.m.v. een scriptje in crontab.
En ik heb een werkende .m3u gemaakt (althans als ik hem met VLC open op de laptop). Vanavond proberen om daarmee de TV-tab tevoorschijn te laten komen in Kodi. Alleen lastig dat ik alleen tijdens reclamebreaks eraan kan werken om de huisvrede te bewaren :/

Edit:
Met de .m3u waar een stream van 538 in zit en met de guide.xml waar de EPG data in zit is het me gelukt om de TV tab tevoorschijn te toveren in Kodi. Het is helaas niet mogelijk om de guide te bekijken als er geen channel aan gekoppeld is, dus ik ga maar even wat dummy channels aanmaken ofzo. Of de streams zoeken van alle NL zenders die vrij beschikbaar zijn :)

Hieronder een fijn screenshot van 538 TV met NPO 1 EPG info :9
[afbeelding]

Edit 2:

Zoals een groot strateeg der Carthagen ooit al zei, "I love it when a plan comes together" :7

[afbeelding]

Nu alleen nog streams vinden van de zenders, dan kan je meteen doorklikken. Nu gaan ze allemaal naar 538 TV :X
Ja dat ziet er gelikt uit! Wat gebruik je voor de zenders? Een tv-tuner ergens op je netwerk of internet streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ApexAlpha schreef op maandag 25 april 2016 @ 03:52:
[...]
Ja dat ziet er gelikt uit! Wat gebruik je voor de zenders? Een tv-tuner ergens op je netwerk of internet streams?
Inmiddels ziet het er nog gelikter uit, ik heb de channel logos er nu ook ingezet :)
Het is op dit moment alleen een tv-gids en ik ben er nog niet achter hoe ik meerdere dagen vooruit kan kijken. Ik kan momenteel alleen vandaag zien. Misschien een beperking van de skin of een instelling ergens.
Ik gebruik IPTV Simple Client, een add-on die met internet streams werkt. Het plan is wel om de juiste streams achter de kanalen te gaan zetten, maar ben er nog niet achter waar/hoe ik de adressen kan vinden van de vrij beschikbare streams van Nederlandse zenders. Momenteel nog steeds alleen de 538 TV stream achter alle zenders _O-
Heeft voor mij ook geen prioriteit omdat de speler in de huiskamer staat waar we gewoon kabel-TV hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door JanPedaal op 25-04-2016 09:42 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Op dit moment heb ik een synology 215j met Plex server (bijna alles is 1080p mkv). Ik had gehoopt dat ik mijn chromecast kon gebruiken en als die niet zou volstaan de ps4 het over kon nemen als media player. Helaas werkt dit vaak niet omdat de codec niet gesupport is en de NAS te zwak is om te transcoderen. Kan iemand bevestigen dat de pi3 dat wel zou kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

msabbaghian schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:48:
Op dit moment heb ik een synology 215j met Plex server (bijna alles is 1080p mkv). Ik had gehoopt dat ik mijn chromecast kon gebruiken en als die niet zou volstaan de ps4 het over kon nemen als media player. Helaas werkt dit vaak niet omdat de codec niet gesupport is en de NAS te zwak is om te transcoderen. Kan iemand bevestigen dat de pi3 dat wel zou kunnen?
Als je de pi3 gebruikt, hoef je de bestanden ook niet te transcoderen dus ook niet veel stress op je NAS. De meeste media bestanden speelt ie vloeiend af (x265/HEVC niet hardwarematig zo ver ik weet). Ik weet niet hoe het werkt als je Kodi gebruikt icm met een Plex server, maar volgens mij moet dit ook gewoon goed werken.

Zelf heb ik een NAS en een pi2 en geen stress op mn NAS bij het afspelen van high bitrate (10.000 kbps ongeveer) BluRay mkvs. Ik heb nog geen volledige BluRay iso's geprobeerd, maar volgens mij moet dit ook geen probleem zijn. Ik gebruik daarentegen dan geen Plex en staan de videobestanden gewoon los op mn NAS en worden aangeroepen via het NFS protocol.

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 25-04-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ulTimaS schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:59:
worden aangeroepen via het NFS protocol.
Heb je geen last van die @eadir mappen met NFS?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

albino71 schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:02:
[...]

Nee, maar ik gebruik dan ook een Asustor NAS en na een snelle google search zie ik dat het voornamelijk een Synology probleem is. Ik weet dus ook niet wat het probleem precies in houd.

[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 25-04-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ulTimaS schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:05:
[...]

Nee, maar ik gebruik dan ook een Asustor NAS en na een snelle google search zie ik dat het voornamelijk een Synology probleem is.
Is het ook!

Ik ga er, bij het lezen van NAS, bijna automatisch van uit dat het een Synology betreft.

My bad... :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

albino71 schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:06:
[...]

Is het ook!

Ik ga er, bij het lezen van NAS, bijna automatisch van uit dat het een Synology betreft.

My bad... :)
Begrijpelijk, als er destijds geen leuke aanbieding was bij iBood was ik ook voor een Synology gegaan, maar deze werkt ook prima 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 25-04-2016 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

albino71 schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:02:
Die @eadir mappen kun je onzichtbaar maken door de volgende regels in je advancedsettings.xml in het kopje <video> te plakken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    <excludefromlisting>
      <regexp>\@eaDir</regexp>
      <regexp>\.DS_Store</regexp>
      <regexp>-trailer</regexp>
      <regexp>[!-._ \\/]sample[-._ \\/]</regexp>
    </excludefromlisting>
    <excludefromscan>
      <regexp>\@eaDir</regexp>
      <regexp>\.DS_Store</regexp>
      <regexp>-trailer</regexp>
      <regexp>[!-._ \\/]sample[-._ \\/]</regexp>
    </excludefromscan>

Ik heb daar dus nog een paar dingen bij staan die ik niet hoef te zien of te scannen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Heb het nu zo'n beetje voor elkaar met de EPG in Kodi. D.m.v. een instelling in de config van WebGrab++ heb ik nu ingesteld dat er een week aan programma-info wordt binnengehaald (stond op alleen huidige dag). De volgende dagen worden ook netjes getoond in Kodi. De scraper is wel tussen de 20 en 30 minuten bezig, haha. Hier bijvoorbeeld een programma dat morgen veel bekijks zal trekken:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/9zlhrk.jpg

Wat ook leuk is, is dat Yatse gezellig meedoet. Die haalt nu de gids op bij Kodi en daarna kan je alle programma-info bekijken op telefoon of tablet, netjes voorzien van kleurcode om verschillende genres aan te geven :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/316qayq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/30rpi77.jpg

Het enige storende is nog dat in de beschrijving van ieder programma er een advertisement wordt toegevoegd door tvgids.tv over een nieuwe app. Zou mooi zijn als ik dit er nog uit kan filteren op de een of andere manier. Misschien een Python scriptje na het scrapen om de tekst te verwijderen uit guide.xml?

[ Voor 16% gewijzigd door JanPedaal op 26-04-2016 08:56 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wanneer wordt het een addon? ;)

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Haha, zodra Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen denk ik. Het zou wel terecht zijn trouwens, want het werkt super :9
Heb nu ook een Pythonscriptje geschreven dat na het scrapen ongewenste tekst kan verwijderen uit de programmabeschrijvingen. Best leuk om op deze manier een programmeertaal te leren, beetje googlen en proberen..

Even een plaatje toevoegen om te laten zien dat het gelukt is :)
Zelfde programma als in mijn post van vanochtend. Deze tekst is eruit gefilterd:
code:
1
_________ Enquete Wij zijn bezig aan een nieuwe tv-app en zijn benieuwd naar jouw mening. We verloten de nieuwste Apple TV! Doe mee met de enquete in 5 minuten, klik hier: http://bit.ly/DoeMeeEnquete

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2im15pj.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door JanPedaal op 26-04-2016 21:01 . Reden: Pics or.. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Blijf ons op de hoogte houden zou ik zeggen!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier nu Libreelec geïnstalleerd, maar ik krijg Arctic: Zephyr niet geïnstalleerd :(. INstalleren via de zip van Github lijkt gewoon niets te doen :( Lang wachten werkt blijkbaar... O-) Lastig zo zonder progress balkje... 8)7

Daarnaast is de SD-kaart van OSMC spontaan overleden. Ook lekker. Nu zit ik dus zonder KoPi met Arctic:Zephyr :(

[ Voor 13% gewijzigd door Jelte op 26-04-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
Jelte schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:08:
Hier nu Libreelec geïnstalleerd, maar ik krijg Arctic: Zephyr niet geïnstalleerd :(. INstalleren via de zip van Github lijkt gewoon niets te doen :( Lang wachten werkt blijkbaar... O-) Lastig zo zonder progress balkje... 8)7
Dan zal ik ook maar geduldig wachten denk ik. Had namelijk precies hetzelfde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

A:Z duurt idd lang met installeren zonder enige feedback. Ik had ook al een paar keer geprobeerd, maar het leek het elke keer niet te doen, maar toen ging ik even googelen en de pi "idle" laten staan en plots was ie geïnstalleerd.

Ik merk dat ik dus niet de enige ben met weinig geduld :P.

[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 26-04-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik wil ook arctic:zephyr uitproberen, maar bij mij zeurt de github master zip over bepaalde afhankelijkheden.(nog geen zin gehad om logs te checken)

ERROR: CAddonInstallJob[skin.arctic.zephyr]: De afhankelijkheid op plugin.program.autocompletion versie 1.0.1 kan niet worden voldaan.

Als ik die (zip) probeer te installeren krijg ik dezelfde error melding, maar dan op: script.module.autocompletion

Next: script.image.resource.select

Pi3 met OSMC Jarvis.

edit 433: Yep, dat was het....

http://mirrors.kodi.tv/ad...pt.image.resource.select/
http://mirrors.kodi.tv/ad...pt.module.autocompletion/
http://mirrors.kodi.tv/ad...n.program.autocompletion/

[ Voor 69% gewijzigd door albino71 op 26-04-2016 23:50 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
@JanPedaal je script begint er al gelikt uit te zien!

Wat voor een streams gebruik je om erachter te plakken? Want als je de officiële Ziggo streams erachter krijgt. Zoals dit programma: downloads: Ziggo TV Streamer revisie 71

Dan heb je nog kwaliteit ook, i.p.v. NPO.nl met 360p of zo...

Ik zit momenteel in het buitenland, dus geen van die streams werken hier. Anders had ik het graag getest en eventueel meegeholpen!

(En een add-on zou super zijn!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik kan het niet direct vinden in dit topic en online kan ik alleen een topic van meer dan een jaar oud vinden: http://openelec.tv/forum/...keypress-bounce-since-4-x

OpenELEC 6.0.3.
Panasonic ST50

Via CEC wordt 1 klik soms geregistreerd als 2 klikken. Voorheen door de vingers gezien, maar het begint nu toch wel te storen. Verse installatie heeft niet geholpen en in de CEC instellingen kan ik niets vinden.

Hebben meer mensen hier last van? Is dit een OpenELEC 6.0.3 issue, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Freakster86 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:01:
Ik kan het niet direct vinden in dit topic en online kan ik alleen een topic van meer dan een jaar oud vinden: http://openelec.tv/forum/...keypress-bounce-since-4-x

OpenELEC 6.0.3.
Panasonic ST50

Via CEC wordt 1 klik soms geregistreerd als 2 klikken. Voorheen door de vingers gezien, maar het begint nu toch wel te storen. Verse installatie heeft niet geholpen en in de CEC instellingen kan ik niets vinden.

Ik draai osmc en heb er sinds kort, na de stap van pi2 naar pi3, ook last van.
Vooral bij snelle kliks krijg je vreemd gedrag.
Zelfs bij snel volume veranderen en dat heeft normaal geen functie in kodi.
Heb wel gewoon de pi2 install draaien op de 3...dus geen nieuwe installatie gedaan.

Qua snelheid merk ik niet echt verschil, dus misschien ga ik wel terug naar de 2.....

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 28-04-2016 00:21 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Freakster86 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:01:

OpenELEC 6.0.3.
Panasonic ST50

Je kan in een bepaald bestand het aantal miliseconden tussen de kliks verhogen. Ik denk dat dat zal helpen. Ik heb het juist verlaagd omdat ik een halve seconde moest wachten tussen kliks. Zal eens kijken of ik het kan vinden, is lang geleden.

edit: dit bestandje bedoel ik:
1. Adding d="double_tap_timeout_ms" value="2000" in /storage/.kodi/userdata/peripheral_data/rpi_2708_1001.xml
In dit topic nog andere suggesties http://openelec.tv/forum/...ow-remote-change-delay-ms

[ Voor 14% gewijzigd door ApexAlpha op 28-04-2016 05:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Krijg je met Superrepo het beste dat Kodi te bieden heeft? Of zijn er misschien mogelijkheden voor HD kwaliteit?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ApexAlpha schreef op woensdag 27 april 2016 @ 05:57:
@JanPedaal je script begint er al gelikt uit te zien!

Wat voor een streams gebruik je om erachter te plakken? Want als je de officiële Ziggo streams erachter krijgt. Zoals dit programma: downloads: Ziggo TV Streamer revisie 71

Dan heb je nog kwaliteit ook, i.p.v. NPO.nl met 360p of zo...
Goede tip van die TV streamer. Momenteel heb ik aan ieder channel de 538TV stream gekoppeld omdat dat de enige werkende stream was die ik kon vinden. Zou wel leuk zijn om de echte kanalen erachter te hangen, maar ik heb geen digitale TV dus waarschijnlijk ook geen toegang tot de Ziggo streams.
Ik zit momenteel in het buitenland, dus geen van die streams werken hier. Anders had ik het graag getest en eventueel meegeholpen!
Dat zou je kunnen omzeilen met een VPN verbinding lijkt me? Maar praktisch is het niet inderdaad.
(En een add-on zou super zijn!)
Don't get your hopes up :>
Een stappenplan van wat ik precies gedaan heb wil ik nog wel maken maar ik ga geen addon onderhouden. Dat gaat me veel te veel tijd kosten..
Luxicon schreef op donderdag 28 april 2016 @ 05:25:
Krijg je met Superrepo het beste dat Kodi te bieden heeft? Of zijn er misschien mogelijkheden voor HD kwaliteit?
Deze vraag begrijp ik niet. Superrepo is een repository voor addons dus staat los van kwaliteit van streams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JanPedaal schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:52:
[...]

Goede tip van die TV streamer. Momenteel heb ik aan ieder channel de 538TV stream gekoppeld omdat dat de enige werkende stream was die ik kon vinden. Zou wel leuk zijn om de echte kanalen erachter te hangen, maar ik heb geen digitale TV dus waarschijnlijk ook geen toegang tot de Ziggo streams.

[...]
Misschien heb je hier iets aan
GroteBozewolf in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads

In Retrospect zijn ook streams voorhanden, misschien kun je voor jou er iets uitfilteren.
GroteBozeWolf is frequent tweaker bezoeker, dus kan hij je misschien helpen ?

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 28-04-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Luxicon schreef op donderdag 28 april 2016 @ 05:25:
Je weet dat de superrego repository vol zit met illegale addons die niet worden gesupported op oa het officiele kodi forum? De streams die je kan ontvangen via een van de vele addons zijn verschillend in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Miss_80 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:14:
[...]

Je weet dat de superrego repository vol zit met illegale addons die niet worden gesupported op oa het officiele kodi forum? De streams die je kan ontvangen via een van de vele addons zijn verschillend in kwaliteit.
Je moet dat iets 'genuanceerder' brengen hoor ...
Superrepo BEVAT addons die niet volgens de standaard van Kodi geaccepteerd worden.
Het is niet zo dat Super een poel van verderf is, waar je nooit meer uit kan komen.

Van vrijwel alle addons zit er een kopie in Super, ook de officiële.
Het is net als de grote torrentsites, het is niet allemaal illegaal
( sterker nog, de repository bevat helemaal niets illegaals, Team Kodi maakt mogelijk dat er addons gemaakt worden, dus addons zijn per definitie niet illegaal )

Het is WAT de gebruiker ermee uitspookt, of het illegaal wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
[...]

Het laatste wat ik weet is dat Ziggo-TV-streams sowieso niet meer via third-party-apps beschikbaar zijn. Alleen nog via de Horizon-app en via een Silverlight-site. (je weet wel: die dode MS Flash-kloon)

Rant: Kunnen bedrijven alsjeblieft eens hun tijd stoppen in standaard-applicaties, zoals een werkende webapp, in plaats van hun tijd te verknoeien aan twee platform-specifieke apps.

[ Voor 13% gewijzigd door Bacchus op 28-04-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
FreshMaker schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:19:
[...]

Je moet dat iets 'genuanceerder' brengen hoor ...
Superrepo BEVAT addons die niet volgens de standaard van Kodi geaccepteerd worden.
Het is niet zo dat Super een poel van verderf is, waar je nooit meer uit kan komen.

Van vrijwel alle addons zit er een kopie in Super, ook de officiële.
Het is net als de grote torrentsites, het is niet allemaal illegaal
( sterker nog, de repository bevat helemaal niets illegaals, Team Kodi maakt mogelijk dat er addons gemaakt worden, dus addons zijn per definitie niet illegaal )

Het is WAT de gebruiker ermee uitspookt, of het illegaal wordt gebruikt.
Daarom zeg ik ook dat het 'vol staat' niet dat ' het een illegale repo is' ;) , maar ik snap wat je bedoelt. het is echter wel zo dat de addons die daar veelal worden weggehaald (of pre-installed op kodi boxjes) voorzien in illegale streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
[...]

[...]
Ik weet niet hoe dat precies zit nu sinds de fusie, welk abonnement je precies moet hebben. Maar daarnaast kun je de streams van de NPO zelf er wel al achter hangen.
Dat zou je kunnen omzeilen met een VPN verbinding lijkt me? Maar praktisch is het niet inderdaad.
Dat klopt, alleen heeft mijn VPN geen locatie in NL, haha. Maargoed je bent Tweaker of niet!
[...]

Don't get your hopes up :>
Een stappenplan van wat ik precies gedaan heb wil ik nog wel maken maar ik ga geen addon onderhouden. Dat gaat me veel te veel tijd kosten..

[ Voor 5% gewijzigd door ApexAlpha op 28-04-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na van XBian overgestapt te zijn op OSMC, zou ik nu (na wat kleine probleempjes met crashend systeem met SD corruptie tot gevolg) eens LibreElec willen proberen.

Een aantal korte vragen waar jullie me mogelijk bij kunnen helpen:
* CouchPotato, Sickrage werken ook onder LibreElec?
* Mogelijk om NFS-shares op OS-niveau te configureren? Dit is nodig ivm downloadlocatie van CP/SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ApexAlpha schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:26:
[...]
Dat klopt, alleen heeft mijn VPN geen locatie in NL, haha. Maargoed je bent Tweaker of niet!
[...]
http://www.vpngratis.net/

:)
Smultie schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:13:
Na van XBian overgestapt te zijn op OSMC, zou ik nu (na wat kleine probleempjes met crashend systeem met SD corruptie tot gevolg) eens LibreElec willen proberen.

Een aantal korte vragen waar jullie me mogelijk bij kunnen helpen:
* CouchPotato, Sickrage werken ook onder LibreElec?
* Mogelijk om NFS-shares op OS-niveau te configureren? Dit is nodig ivm downloadlocatie van CP/SR
Nee, CP en SR werken niet onder Libre, ze 'adverteren' met "Just enough OS to run Kodi"
NFS zou ik niet durven zeggen, ik ben bang dat vorige statement ook opgaat, maar aangezien je de erste niet kan draaien, is NFS op OS niveau niet echt nodig ;)

Maar misschien heb je hier iets aan
http://wiki.openelec.tv/index.php/Mounting_network_shares

[ Voor 63% gewijzigd door FreshMaker op 28-04-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:17
Heb lange tijd weinig tot geen aandacht gegeven aan xbian op mijn raspberry 2 omdat het goed deed wat het moet. (draait al ongeveer een jaar stabiel)

Nu zag ik dat ik nog op kodi 14.2 beta draaide.

Hoe kan ik best xbian updaten naar de nieuwste versie?
Rekening houdend dat ik graag mijn instellingen, library,.. etc wil behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
[...]

Deze vraag begrijp ik niet. Superrepo is een repository voor addons dus staat los van kwaliteit van streams.
Miss_80 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:34:
[...]

Daarom zeg ik ook dat het 'vol staat' niet dat ' het een illegale repo is' ;) , maar ik snap wat je bedoelt. het is echter wel zo dat de addons die daar veelal worden weggehaald (of pre-installed op kodi boxjes) voorzien in illegale streaming.
Oke, bedankt, dat wist ik niet. Ik zie inmiddels dat verschillende streams, verschillende kwaliteit bieden. Ik dacht verder dat Kodi 'gratis' zou zijn, maar vergelijkbaar met Netflix. Oftewel, je gratis films en series kunt kijken (legaal). Dus add-ons als 1Channel, Genesis, Phoenix zijn illegaal? Om een idee te krijgen van Kodi, zocht ik op wat populaire add-ons zijn en zo kwam ik uit bij bijvoorbeeld deze.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:18:
[...]

Ik draai osmc en heb er sinds kort, na de stap van pi2 naar pi3, ook last van.
Vooral bij snelle kliks krijg je vreemd gedrag.
Zelfs bij snel volume veranderen en dat heeft normaal geen functie in kodi.
Heb wel gewoon de pi2 install draaien op de 3...dus geen nieuwe installatie gedaan.

Qua snelheid merk ik niet echt verschil, dus misschien ga ik wel terug naar de 2.....
Snel of geen snelle klik, sommige kliks worden gewoon dubbel geregistreerd. Of ik nou langzaam druk of snel, dat maakt niets uit.
ApexAlpha schreef op donderdag 28 april 2016 @ 05:00:
[...]

Je kan in een bepaald bestand het aantal miliseconden tussen de kliks verhogen. Ik denk dat dat zal helpen. Ik heb het juist verlaagd omdat ik een halve seconde moest wachten tussen kliks. Zal eens kijken of ik het kan vinden, is lang geleden.

edit: dit bestandje bedoel ik:

[...]

In dit topic nog andere suggesties http://openelec.tv/forum/...ow-remote-change-delay-ms
Toch nog eens gekeken naar de CEC instellingen.

code:
1
2
3
Remote button press delay before repeating (ms) 300
Remote button press repeat rate (ms) 0
Remote button press release time (ms) 0

Dit zijn de standaard instellingen waarmee ik het probleem vrij snel kon reproduceren. Na wat testen heb ik nu dit:
code:
1
2
3
Remote button press delay before repeating (ms) 300
Remote button press repeat rate (ms) 100
Remote button press release time (ms) 0

En raar maar waar, dat lijkt het probleem voor nu te hebben opgelost. Ik kan na 5 minuten door menu's scrollen geen (ongewenste) dubbel klik ontdekken... Toch apart dat deze standaard instellingen voorheen nooit problemen gaven. Ik ga dit nu maar even aankijken en hopen dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Luxicon schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:13:
[...]

[...]

Oke, bedankt, dat wist ik niet. Ik zie inmiddels dat verschillende streams, verschillende kwaliteit bieden. Ik dacht verder dat Kodi 'gratis' zou zijn, maar vergelijkbaar met Netflix. Oftewel, je gratis films en series kunt kijken (legaal). Dus add-ons als 1Channel, Genesis, Phoenix zijn illegaal? Om een idee te krijgen van Kodi, zocht ik op wat populaire add-ons zijn en zo kwam ik uit bij bijvoorbeeld deze.
Die zijn idd allemaal illegaal. Kodi is met name bedoelt om je eigen media te bekijken.

Retrospect is een voorbeeld van een legale addon die gebruikt maakt van de streams die npo, rtl etc aanbieden. Geen HD kwaliteit overigens.
ABC family is een add-on die volgens mij ook legale content aanbiedt maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dat zelfde geldt voor US TV OD. Die heb ik bij mij ook aanstaan ,maar daar twijfel ik nog aan. Ze bieden van een bepaalde series een paar afleveringen aan zag ik dus niet het hele seizoen (ik keek even onder ABN naar American Crime)

[ Voor 6% gewijzigd door Miss_80 op 28-04-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Miss_80 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:23:
[...]

Die zijn idd allemaal illegaal. Kodi is met name bedoelt om je eigen media te bekijken.

Retrospect is een voorbeeld van een legale addon die gebruikt maakt van de streams die npo, rtl etc aanbieden. Geen HD kwaliteit overigens.
ABC family is een add-on die volgens mij ook legale content aanbiedt maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dat zelfde geldt voor US TV OD. Die heb ik bij mij ook aanstaan ,maar daar twijfel ik nog aan. Ze bieden van een bepaalde series een paar afleveringen aan zag ik dus niet het hele seizoen (ik keek even onder ABN naar American Crime)
Oke dankje, in dat geval kan ik misschien beter Netflix nemen, want ik zou graag films / series kunnen kijken op een legale manier.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• premmen
  • Laatst online: 19:11
Ik ben deze week overgestapt van Openelec 6.0.3 naar Libreelec 7.0. De installatie is zonder problemen verlopen, maar ik merk nu volgend probleem: Als mijn raspberry een tijdje opstaat, dan wordt het scherm soms even rood tijdens het refreshen van het scherm. Bv. als ik switch van menu of als er een pop-up verschijnt. Na enkele seconden verschijnt de rode waas en wordt het normale scherm getoond.

Een reboot lost dit probleem weer tijdelijk op maar ik zou dit uiteraard definitief willen oplossen. Iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:33

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
frye schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:44:
Heb lange tijd weinig tot geen aandacht gegeven aan xbian op mijn raspberry 2 omdat het goed deed wat het moet. (draait al ongeveer een jaar stabiel)

Nu zag ik dat ik nog op kodi 14.2 beta draaide.

Hoe kan ik best xbian updaten naar de nieuwste versie?
Rekening houdend dat ik graag mijn instellingen, library,.. etc wil behouden?
Even inloggen met ssh (bijvoorbeeld met Putty)
Dan in het menu xbian-config > 7 Backup /home maak je eerst een backup van je /home (instellingen)
Daarna updaten via xbian-config > 5 Updates > 1, 2, 3
Als alles goed gaat dan zou je naar Kodi 16.x moeten gaan. Mocht de update mislukken dan kun je een verse image proberen waarna je je /home terug kan zetten.
Rest alleen nog even je licenties terugzetten en eventueel overige instellingen als tijdzone / fixed ip e.d.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

arie_papa schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:21:
[...]
Even inloggen met ssh (bijvoorbeeld met Putty)
Dan in het menu xbian-config > 7 Backup /home maak je eerst een backup van je /home (instellingen)
Daarna updaten via xbian-config > 5 Updates > 1, 2, 3
Als alles goed gaat dan zou je naar Kodi 16.x moeten gaan. Mocht de update mislukken dan kun je een verse image proberen waarna je je /home terug kan zetten.
Rest alleen nog even je licenties terugzetten en eventueel overige instellingen als tijdzone / fixed ip e.d.
Bij mij ging het mis met de gedeelde mysql library die op dezelfde Pi draait. De nieuwe Kodi gebruikt weer nieuwe tabellen in de database, en bij het opstarten na de update liep de boel vast. Door eerst de library te exporteren als losse files, daarna de tabellen handmatig verwijderen uit sql database en dan pas updaten kreeg ik het uiteindelijk voor elkaar. Anders had ik bijvoorbeeld die mysql ook weer opnieuw moeten installeren en configureren.
NB. vaste prik voor het updaten is bij mij een image maken van de SD vanuit xbian-config. Even de hele SD naar een NFS share wegschrijven en dan pas updaten. Kan je altijd snel terug naar een werkende installatie als er commentaar komt van het hoger management dat een film of serie wil kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:47
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kreeg tijdens het afspelen afgelopen weekend de melding bovenin beeld dat er een update beschikbaar is. Echter, ik zie nergens een update-menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC / LibreELEC, XBian, OSMC, ...?

Bij *ELEC kun je via Programs, *ELEC updaten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 23:47
kraades schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:39:

Sorry, LibreElec. Ga zo eens even kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 14:33

Eboman

Ondertitel

Hmm quote ging niet goed

[ Voor 89% gewijzigd door Eboman op 02-05-2016 17:56 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 14:33

Eboman

Ondertitel

Stalensnuitje schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:31:
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kreeg tijdens het afspelen afgelopen weekend de melding bovenin beeld dat er een update beschikbaar is. Echter, ik zie nergens een update-menu?
even herstarten dan wordt de update uitgevoerd.
kraades schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:39:

Hiermee controleer je op een update, hij kreeg een melding, dus de update is al binnen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik kreeg op mijn Kodi op de laptop pas een melding dat ik achterliep. Verder geen mogelijkheid om te upgraden vanuit de melding, gewoon ter info dus :p Heb ook nog niet geupgrade en weet ook niet of ik dat ga doen. Ik draai alleen Kodi op de laptop omdat ik dan dezelfde sources heb als op de TV en soms een serietje meepak zonder de tv aan te zetten en verder doe ik er eigenlijk niks mee.

Op de Pi heb ik eigenlijk hetzelfde al verwerkt die kleine updates volgens mij automatisch.
Luxicon schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:13:
[...]
[...]

Dat is op zich toch allemaal vrij logisch dat dit niet legaal is? Netflix is niet gratis en zo kan het ook rechthebbenden betalen en een betere kwaliteit bieden.

Ik gebruik het allemaal eigenlijk. Netflix heeft een betere kwaliteit als die addons, maar je kan er wel weer veel op vinden en als het even hikt of hapert is dat met een paar klikken ook weer opgelost.

Mijn vrouw kijkt dan weer graag films via Youtube. Ze krijgt het altijd voor elkaar om films uit te zoeken die alleen daar te vinden te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 03-05-2016 10:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik denk dat niemand hier roomser is dan de paus en dus ook de verschillende add-ons gebruikt al dan niet icm betaalde content zoals Netflix en HBO (ik heb beide). Je krijgt er alleen geen support voor hier op tweakers of op het kodi forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:17
Draait hier nog iemand de LibreELEC van Milhouse (krypton) op een raspberry pi 2?

Heb namelijk een probleem dat als ik hem idle laat en een paar uur terug naar het HDMI kanaal waar kodi draait ik geen signaal krijg (via tv).

Bij andere versies OpenELEC & xbian was dit niet het geval.
Enige wat ik dan kan doen is de stekker uittrekken en opnieuw laten booten.

[ Voor 7% gewijzigd door frye op 04-05-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben helemaal nieuw met Raspberry Pi, Openelec of Linux, maar gisteren een Raspberry Pi 3 ontvangen, Openelec opgezet en draaien maar. Verbluffend dat zo'n klein apparaatje moeiteloos H264 films afspeelt. Tot nu toe keek ik altijd films die op mijn hard disk staan via mijn windows laptop (met externe monitor) en sindskort ook dmv Chromecast. Kost echter handen vol geld als mijn laptop de hele dag aanstaat (i7-processor)
Nu wil ik het volgende: De Pi als mediaserver, mbv Android-app BubbleUPnPServer naar Chromecast casten, en zodoende alles draadloos kunnen streamen. Kan de Pi (met netwerkkabel verbonden aan netwerk)ergens in een kast staan, en overal waar ik de Chromecast aanhang films kijken. De laptop kan uitblijven. Gaat dat lukken volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
frye schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:46:
Draait hier nog iemand de LibreELEC van Milhouse (krypton) op een raspberry pi 2?

Heb namelijk een probleem dat als ik hem idle laat en een paar uur terug naar het HDMI kanaal waar kodi draait ik geen signaal krijg (via tv).

Bij andere versies OpenELEC & xbian was dit niet het geval.
Enige wat ik dan kan doen is de stekker uittrekken en opnieuw laten booten.
HDMI-CEC eens uitzetten? Misschien dat het probleem dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:39:
Ben helemaal nieuw met Raspberry Pi, Openelec of Linux, maar gisteren een Raspberry Pi 3 ontvangen, Openelec opgezet en draaien maar. Verbluffend dat zo'n klein apparaatje moeiteloos H264 films afspeelt. Tot nu toe keek ik altijd films die op mijn hard disk staan via mijn windows laptop (met externe monitor) en sindskort ook dmv Chromecast. Kost echter handen vol geld als mijn laptop de hele dag aanstaat (i7-processor)
Nu wil ik het volgende: De Pi als mediaserver, mbv Android-app BubbleUPnPServer naar Chromecast casten, en zodoende alles draadloos kunnen streamen. Kan de Pi (met netwerkkabel verbonden aan netwerk)ergens in een kast staan, en overal waar ik de Chromecast aanhang films kijken. De laptop kan uitblijven. Gaat dat lukken volgens jullie?
Ik zou een NAS halen, of een extra Pi. Streamen naar je Chromecast is (voorlopig) nog steeds een beetje behelpen, omdat de Chromecast simpelweg niet elk bestand even makkelijk kan afspelen.

Echt een feest uiteindelijk om op een centrale plaats alles te hebben staan en met Kodi, in een schitterende omgeving, je films en series af te spelen! En de kosten zijn hiervoor tegenwoordig heel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:15:
[...]

Ik zou een NAS halen, of een extra Pi. Streamen naar je Chromecast is (voorlopig) nog steeds een beetje behelpen, omdat de Chromecast simpelweg niet elk bestand even makkelijk kan afspelen.

Echt een feest uiteindelijk om op een centrale plaats alles te hebben staan en met Kodi, in een schitterende omgeving, je films en series af te spelen! En de kosten zijn hiervoor tegenwoordig heel minimaal.
Dank. Ben eerlijk gezegd niet geïnteresseerd in Kodi. Maakt me ook niet uit welk besturingssysteem er op de Pi staat. Het enige dat ik wil is om de Pi als Mediaserver te laten functioneren en de media via het netwerk naar de Chromecast te sturen. BubbleUpnP kan dat, (op mijn mobiel laat Chromecast de app van Bubble al zien) maar geloof, na veel lezen, dat dat met OpenElec nogal moeilijk schijnt te zijn. Hoe dat er grafisch uitziet maakt me niet uit. Alleen een mapstructuur is al okay. En uit kostenoverwegingen schaf ik ook geen NAS aan. Verwacht, met Netflix en HBO Go toch niet echt veel films meer te downloaden. Ik ga verder speuren.
Bedankt in elk geval voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:21
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om 2 openelec afspeelapparaten van dezelfde database gebruik te laten maken.

Ik heb een Synology DS214+, is er ergens een handleiding te vinden hoe dit te regelen :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 18:52

Kraz

Saving the world

Grolsch schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:57:
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om 2 openelec afspeelapparaten van dezelfde database gebruik te laten maken.

Ik heb een Synology DS214+, is er ergens een handleiding te vinden hoe dit te regelen :?
Uiteraard...
Als je even had gezocht had je het waarschijnlijk ook gewoon gevonden;
http://quixventure.com/20...as-mysql-server-for-xbmc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07

Goner

What can I do you for ?

Die is al behoorlijk gedateerd. Ik heb 'm in combinatie met deze gebruikt :
http://www.htpcbeginner.c...l-setup-to-share-library/
niet specifiek voor NAS, maar wel informatief.

Achteraf gezien had ik de export beter over kunnen slaan ; die schrijft nl allemaal .nfo bestanden weg in de video-folders. En bij importeren ging er iets mis, waardoor toch alle info zo te zien weer van TVDB werd gehaald.
Maar heb nu wel een MySQL database op m'n DS212j.
Wat ik niet echt kan vinden is of je maar 1 PI de library laat bijwerken en bij de andere het scrapen uitzet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Goner schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:36:
Wat ik niet echt kan vinden is of je maar 1 PI de library laat bijwerken en bij de andere het scrapen uitzet ?
ze mogen wel allemaal scrapen, maar dat heeft niet zoveel zin. Ik laat er maar eentje de DB bijwerken en bij de overige doe ik alleen een update library als ik net een nieuw bestand in de gedeelde mappen gegooid heb en die direct wil bekijken.
Nog even een opmerking over één DB met meerdere clients; zorg wel dat ze allemaal met precies dezelfde paden naar de bestanden gaan. Anders verwijst de DB naar een bestand wat op de ene client wel gevonden kan worden en op de andere niet.

[ Voor 0% gewijzigd door kraats op 07-05-2016 11:54 . Reden: Autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik draai MySQL op een van mijn pi's.

Werkt perfect, pi staat toch altijd aan, verbruikt veel minder dan mijn nas, en de nas gaat lekker slapen als hij niks hoeft te doen. Ideaal.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Laatst online: 09-10 18:38
ff een vraag iemand ervaring met de stopcontact van de action met usb poorten die leveren 2.1 A.
want dat zou voor de rpi2 genoeg moeten zijn ?
of toch gewoon bij een adapter houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
2.1A is 2.1A. Of het nou uit een adapter komt of dat je adapter in het stopcontact zit verwerkt. Zorg wel dat een degelijke kabel hebt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Volgens mij is niet alleen de stroom maar juist ook de spanning belangrijk. Aan het eind van het kabeltje moet hij nog een nette spanning van 5V kunnen geven. Daarom is een goed (dik) kabeltje ook belangrijk. Helaas is het meestal alleen proefondervindelijk te bepalen of de gebruikte lader en kabel passen bij je Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

albino71 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 00:18:
en de nas gaat lekker slapen als hij niks hoeft te doen.
Ik heb de database voorlopig wel op m'n NAS gezet ; kan er iets mis gaan als de Pi's de database nodig hebben en de NAS staat toevallig uit ? Lijkt me dat alleen als er iets nieuws in een folder gezet wordt, de library bijgewerkt moet worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Goner schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Ik heb de database voorlopig wel op m'n NAS gezet ; kan er iets mis gaan als de Pi's de database nodig hebben en de NAS staat toevallig uit ? Lijkt me dat alleen als er iets nieuws in een folder gezet wordt, de library bijgewerkt moet worden ...
Volgens mij heeft Kodi de DB wel nodig ja...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Goner schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Ik heb geen NAS, maar wel ooit gehad dat de MySQL server op de Pi zelf niet op wilde starten: dan zie je al je films en series niet. De MySQL is dé plek waar alle info wordt opgeslagen: welke films en series zijn er, de posters, hoe ver je bent.

Geen DB = Geen films of series. Dan heb je enkel je add-ons nog. Moet aanstaan dus, en moet aanstaan vóór Kodi start. Anders kun je rebooten.

In xbian moest je altijd de regel "waitfor=mysqld" toevoegen omdat Kodi anders sneller start dan de DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ApexAlpha schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:15:
[...]
Geen DB = Geen films of series. Dan heb je enkel je add-ons nog. Moet aanstaan dus, en moet aanstaan vóór Kodi start. Anders kun je rebooten.
Dan zou het geen probleem moeten zijn ; de NAS staat alleen uit tussen 1:00 en 9:00, dus als KODI de NAS nodig heeft voor toevoegen nwe episodes (bijv. via Watchdog) of als we tv/fims kijken met de PI is hij er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Goner schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:08:
[...]

Dan zou het geen probleem moeten zijn ; de NAS staat alleen uit tussen 1:00 en 9:00, dus als KODI de NAS nodig heeft voor toevoegen nwe episodes (bijv. via Watchdog) of als we tv/fims kijken met de PI is hij er.
Ja maar als je Kodi om een of andere reden herstart tussen die uren (update?) dan moet je zelf even herstarten. Wellicht sowieso als Kodi merkt dat de DB connectie weg is. De DB wordt niet alsnog toegevoegd als Kodi om 4 uur herstart en je DB pas om 7 uur online komt.

[ Voor 5% gewijzigd door ApexAlpha op 09-05-2016 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
Ik heb een probleem met de optie clean library, als ik deze gebruik vraag hij wat ik wil doen met de media items die staan in de map tv en film. Als ik verwijderen kies knikkert hij alle films en series uit kodi en kies ik behouden dan laat hij alles staan. Ook de films en series welke verwijdert zijn of vervangen door een andere kwaliteit. Mijn pi is direct via usb aangesloten op de HDD. Heb al overal gezocht maar kan nergens een oorzaak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

SmooK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:47:
Ik heb een probleem met de optie clean library, als ik deze gebruik vraag hij wat ik wil doen met de media items die staan in de map tv en film. Als ik verwijderen kies knikkert hij alle films en series uit kodi en kies ik behouden dan laat hij alles staan. Ook de films en series welke verwijdert zijn of vervangen door een andere kwaliteit. Mijn pi is direct via usb aangesloten op de HDD. Heb al overal gezocht maar kan nergens een oorzaak vinden.
Je kan de media wel gewoon afspelen? Lijkt erop dat je HDD een ander mountpunt heeft waardoor de media niet meer gevonden wordt. Welke Kodi gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ja alles speelt probleemloos af daarom had ik het mount probleem eigenlijk uitgesloten want hij scant de folders ook gewoon zonder foutmeldingen. Ik draai 15.2 stable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:28
Vanx schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:10:
Een goedkope optie voor de mensen die OSMC draaien en graag IR functionaliteit willen op hun RPi (bv voor een oude Apple remote), het kan heel simpel en cheap.
Kleine update over IR op OSMC, ze hebben afgelopen weken ergens een update uitgebracht waardoor de apple remote veel natuurlijker werkt en long presses worden gesupport. :)

Het enige waar ik me nu nog aan stoor is dat updates vrij lang kunnen duren. Ik geloof dat het een simpele apt-get update && apt-get upgrade is, maar het hele process duurt makkelijk 10 minuten. Erg irritant als je per ongeluk op "ja" drukte, maar eigenlijk even een serietje wil kijken.

Tip voor externe harddisks, als je die NTFS formatteert dan pakt OSMC hem prima, maar let wel op dat je een serieuze CPU bottleneck introduceert (zelfs op de Pi3!). Ext3/Ext4 gaat probleemloos, met geen noemenswaardige cpu load. Ik gebruik zelf toch NTFS zodat ik gedownloade dingen makkelijk over kan zetten naar laptop via USB3, dat gaat mij over LAN toch net wat te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:20
Nadat ik de Raspberry Pi 3 heb uitgeschakeld via Kodi met system shutdown krijg ik hem niet meer ingeschakeld, ik heb nog geprobeerd met de Yatse app van Android om via Wake on Lan in te schakelen maar dat werkt ook niet. Enige wat tot nu toe werkt is adapter opnieuw inprikken maar dat lijkt mij ook niet echt handig elke keer. Hoe doen jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Stark schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:22:
Nadat ik de Raspberry Pi 3 heb uitgeschakeld via Kodi met system shutdown krijg ik hem niet meer ingeschakeld, ik heb nog geprobeerd met de Yatse app van Android om via Wake on Lan in te schakelen maar dat werkt ook niet. Enige wat tot nu toe werkt is adapter opnieuw inprikken maar dat lijkt mij ook niet echt handig elke keer. Hoe doen jullie het?
De Raspberry Pi doet geen Wake on Lan. De enige manier is inderdaad de power eraf, en weer erop. De meeste mensen laten hem gewoon aan staan denk ik.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Stark schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:22:
Niet uitzetten ;)

en anders :
Natsu in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Graag jullie advies.

Het plan was om een extra tv op een slaapkamer hier in huis te installeren.
Maar op deze slaapkamer kan niet op een nette manier een coax of utp kabel getrokken worden.

Ik dacht dus aan een RPI3B met wifi.
Zo kan ik sowieso via kodi bij mijn film collectie op mijn NAS.
Films kijken online, en eventueel een iptv abonnement nemen.

Nu moet ik de TV hiervoor nog aanschaffen, maar dacht plots aan een monitor 22 of 24 inch.
Dit is voordeliger als een TV, maar zit hier nog een nadeel aan een monitor hiervoor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:34

TRaSH

koffie ?

Dat het erg klein is voor een slaapkamer TV,
als je van plan bent om wifi te gebruiken houd wel rekening welke media je gebruikt om het af te spelen.
denk dat een powerplug een betere optie is.
maar dat kan je later ook nog doen.
betaald IPTV ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
oke zal eens kijken misschien wel wat groter te gaan dan.
Maar met een powerplug heb ik ook geen goede ervaring was verschrikkelijk traag met een pi vandaar.
Ja als iptv dan betaald, want anders kan je elke dan nieuwe sources zoeken en je dood ergeren aan stotterend beeld.

Maar doet een monitor qua functioneren niet onder voor een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:45
Mijn Pi3 hangt ook via powerline aan het netwerk, werkt over het algemeen goed (genoeg) en in mijn ervaring betrouwbaarder dan Wi-Fi (mits de plugs direct in de muur geprikt kunnen worden).

Maar er hangen hier veel netwerken in de lucht en signaal gaat hier slecht door de muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
dat is het probleem denk, dat ik niets direct heb en dus via een stekkerdoos moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:26
RudolfR schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:29:
Mijn Pi3 hangt ook via powerline aan het netwerk, werkt over het algemeen goed (genoeg) en in mijn ervaring betrouwbaarder dan Wi-Fi (mits de plugs direct in de muur geprikt kunnen worden).

Maar er hangen hier veel netwerken in de lucht en signaal gaat hier slecht door de muren.
Wifi is hier ook echt een groot drama met de Pi2 (icm OpenELEC/LibreELEC), wellicht wordt het op de 3 allemaal beter ondersteunt maar moet geregeld m'n adapter afkoppelen of Pi opnieuw opstarten... En als je een beetje gaat zoeken op de forums, ben ik een van de vele.

Nogmaals, het kan zijn dat dit met de Pi3 anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

RudolfR schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:29:
Mijn Pi3 hangt ook via powerline aan het netwerk,
Hier ook, vrij oude zelfs (devolo dLAN 500) en werkt als een tierelier ; NAS op zolder en Pi3 beneden bij TV.
LJ80 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:30:
dat is het probleem denk, dat ik niets direct heb en dus via een stekkerdoos moet.
Plug gaat direct in stopcontact en stekkerdoos in plug (integrated socket).

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 10-05-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Zullen we het weer even over mijn probleem hebben 8)
SmooK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:47:
SmooK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:56:
Ja alles speelt probleemloos af daarom had ik het mount probleem eigenlijk uitgesloten want hij scant de folders ook gewoon zonder foutmeldingen. Ik draai 15.2 stable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:34

TRaSH

koffie ?

Als ik me niet vergis dan delete Kodi geen bestanden maar verwijderd hij alleen verwijzingen uit de library als de file niet aanwezig is.
Aangezien je een removable harddisk gebruikt kan het zijn dat hij een andere letter heeft gekregen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
je kan proberen om de usb hdd te mounten op basis van het uuid, dan is hij altijd hetzelfde.
De rpi wil sda en sdb omruilen bij een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

LJ80 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:44:
Graag jullie advies.

Het plan was om een extra tv op een slaapkamer hier in huis te installeren.
Maar op deze slaapkamer kan niet op een nette manier een coax of utp kabel getrokken worden.

Ik dacht dus aan een RPI3B met wifi.
Zo kan ik sowieso via kodi bij mijn film collectie op mijn NAS.
Films kijken online, en eventueel een iptv abonnement nemen.

Nu moet ik de TV hiervoor nog aanschaffen, maar dacht plots aan een monitor 22 of 24 inch.
Dit is voordeliger als een TV, maar zit hier nog een nadeel aan een monitor hiervoor te gebruiken?
De meeste monitors hebben geen speakers.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
TRaSH schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:56:
Als ik me niet vergis dan delete Kodi geen bestanden maar verwijderd hij alleen verwijzingen uit de library als de file niet aanwezig is.
Aangezien je een removable harddisk gebruikt kan het zijn dat hij een andere letter heeft gekregen.
Nee klopt maar hij verwijdert op dit moment alle verwijzingen, ook van bestanden die nog wel op de HDD staan. Kodi gooit zichzelf zeg maar helemaal leeg.
FreshMaker schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:17:
je kan proberen om de usb hdd te mounten op basis van het uuid, dan is hij altijd hetzelfde.
De rpi wil sda en sdb omruilen bij een reboot
Zojuist gedaan om het maar helemaal uit te sluiten. De HDD stond nog op sda1 zoals dat oorspronkelijk was. Nu wordt hij gemount op basis van UUID maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:45
Misschien debug-logging inschakelen, nog eens testen en dan in de log kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
SmooK schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 02:28:
[...]
Zojuist gedaan om het maar helemaal uit te sluiten. De HDD stond nog op sda1 zoals dat oorspronkelijk was. Nu wordt hij gemount op basis van UUID maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem :|
Heb je de bibliotheek ook laten scannen NA die wijziging ?
Of gebruik je ( per ongeluk ) de oude scan-data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

SmooK schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 02:28:
[...]
Nee klopt maar hij verwijdert op dit moment alle verwijzingen, ook van bestanden die nog wel op de HDD staan. Kodi gooit zichzelf zeg maar helemaal leeg.
herinner me vaag dat ik wel 's een optie gezien heb bij settings, iets als 'verwijder alleen entry of schoon hele library op als er bestanden verdwenen zijn' ... maar kan 'm niet vinden :
http://kodi.wiki/view/Settings/Videos#Library
alleen dit :
Clean library... Remove items from your library that can't be found (either renamed, deleted, or on removable storage that is currently unplugged).
zal vanavond eens checken.

EDIT: gebruik jij misschien Watchdog ??
https://www.reddit.com/r/...tantly_cleaning_database/

[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 11-05-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
FreshMaker schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:33:
[...]

Heb je de bibliotheek ook laten scannen NA die wijziging ?
Of gebruik je ( per ongeluk ) de oude scan-data ?
Dat deed in inderdaad 8)7 Nu de bronnen opnieuw toegevoegd en hij is aan het scannen naar inhoud.
Goner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:51:
[...]

herinner me vaag dat ik wel 's een optie gezien heb bij settings, iets als 'verwijder alleen entry of schoon hele library op als er bestanden verdwenen zijn' ... maar kan 'm niet vinden :
http://kodi.wiki/view/Settings/Videos#Library
alleen dit :
Clean library... Remove items from your library that can't be found (either renamed, deleted, or on removable storage that is currently unplugged).
zal vanavond eens checken.

EDIT: gebruik jij misschien Watchdog ??
https://www.reddit.com/r/...tantly_cleaning_database/
Watchdog gebruik ik niet. Ik heb net mijn database bestanden weggegooid bij profiles en volledig opnieuw op laten bouwen. Nog steeds hetzelfde probleem. Is er een plek waar ik al mijn toegevoegde sources kan zien?

OPGELOST!

Na 15 keer de source te hebben toegevoegd en weer verwijderd heb ik als laatste poging video weer toegevoegd aan het startscherm en dan via de optie bibliotheek de sources toegevoegd. Nu lijkt hij wel te cleanen zonder alles weg te gooien.

[ Voor 80% gewijzigd door RaijRaij op 11-05-2016 15:29 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vraagje...

Ik draai LibreELEC op een Pi3.

Ik wil een SMB share van mijn NAS mounten en daarvoor wil ik dus fstab in /etc aanpassen (regel toevoegen), echter dat kan niet, want die file is read only.

Ik wil die share mounten om opnames van tvheadend op mijn NAS weg te schrijven ipv op de USB stick (storage)

Uiteraard al wat lopen zoeken, maar ik kom nog niet verder....

Iemand een idee?

[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 14-05-2016 16:27 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou je mount commando in autostart.sh kunnen zetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kraades schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:35:
[...]

Je zou je mount commando in autostart.sh kunnen zetten.
Bedankt, maar lukt niet. Wellicht omdat er geen mnt folder is?

Ik ga nu dit eens proberen....
http://wiki.openelec.tv/i...e=Mounting_network_shares

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 14-05-2016 17:29 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die is misschien beter.
Mogelijk dat je er een sleep voor moet zetten omdat het netwerk niet beschikbaar is.
http://openelec.tv/forum/...-mount-in-3-2-not-working

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb dat wachten op nw al aanstaan, tenminste, in kodi.

Zou dat voldoende zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 14-05-2016 17:29 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Als je dit gewoon hebt gevolgd: http://wiki.openelec.tv/i...e=Mounting_network_shares
Dan staat er al in de systemd service file:
code:
1
2
Requires=network-online.service
After=network-online.service

Dus dan zou het gewoon goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Natsu schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:50:
Als je dit gewoon hebt gevolgd: http://wiki.openelec.tv/i...e=Mounting_network_shares
Dan staat er al in de systemd service file:
code:
1
2
Requires=network-online.service
After=network-online.service

Dus dan zou het gewoon goed moeten werken.
Je hebt gelijk, niet gezien (copy paste en aangepast, verder niet) :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sinds een update van OSMC heb ik steeds weer een regenboogicoontje. Lijkt me sterk dat mijn adapter minder is geworden van een softwareupdatge :p Had die ook speciaal op het vermogen voor de Pi (een Pi2) gekocht. Hebben meer mensen dit?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Marzman schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:53:
Sinds een update van OSMC heb ik steeds weer een regenboogicoontje. Lijkt me sterk dat mijn adapter minder is geworden van een softwareupdatge :p Had die ook speciaal op het vermogen voor de Pi (een Pi2) gekocht. Hebben meer mensen dit?
Geen ervaring hier maar andersom is helemaal niet zo gek: Dat door de update OSMC de Pi meer energie laat verbruiken door meer intensieve taken achter elkaar uit te voeren bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Grrr...

smb link werkt niet en tvheadend start niet meer na een reboot....

en uiteraard geen backup....

Gelukkig is het een hobby :|

edit: ok, alles werkt weer als vanouds, alleen de smb share lukt nog niet.

Andere x verder :)

[ Voor 25% gewijzigd door albino71 op 14-05-2016 21:55 ]

Te koop....

Pagina: 1 ... 48 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]