Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:38:
[...]

Ja dat kan, die zit er zelfs default bij in (niet geselecteerd). Ik probeer het eerst even met de OSMC skin, al vind ik hem wat minder intuitief (het is af en toe onduidelijk wat er geselecteerd staat soms is dat geel, soms is dat wit en dat is onduidelijk als je er net mee begint, dat zal wennen zijn maar bij anders skins hoefde ik hier niet aan te winnen).

Net SMB geinstalleerd, maar dat is alleen een SMBserver. Ik gebruikte een SMBclient om naar een usbstick in mijn modem te connecten. Heb de USBstick maar in de Pi gestoken voor nu. Eigenlijk raar dat ze de dingen die default in Kodi zitten niet gewoon default installeren want ik heb wel SMB in de menu's van de bestandsbeheerder. Heb er ook een bluetoothstick ingestoken, die werkt bij default wat hij onder Open Elec niet deed. Het heeft voordelen en nadelen. De visualisatie voor audio is ook wel leuk, Open Elec had dat niet.
Ik ben toch maar weer naar confluence gegaan, had inderdaad dezelfde ervaring met die osmc skin.
Vwb de SMBclient, zit die er niet standaard al in ? Als ik bij Videos, Add vidoes, browse doe, kan ik gewoon een SMB share seleceren. Als ik die had tenminste, ik gebruik NFS en dat werkt perfect, kan gewoon de server en de share selecteren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

u_nix_we_all schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Ik ben toch maar weer naar confluence gegaan, had inderdaad dezelfde ervaring met die osmc skin.
Vwb de SMBclient, zit die er niet standaard al in ? Als ik bij Videos, Add vidoes, browse doe, kan ik gewoon een SMB share seleceren. Als ik die had tenminste, ik gebruik NFS en dat werkt perfect, kan gewoon de server en de share selecteren.
Dat je die kan selecteren dat lijkt alleen maar zo volgens mij. Hij staat inderdaad wel in de lijst, maar ik krijg een foutmelding als ik er op klik. Onder Windows 10 zie ik hem onder netwerk wel meteen staan dus de serverkant is inderdaad geinstalleerd. Als de usbstick het in de Pi ook goed doet laat ik het maar zo, volgens mij heb ik dat veranderd ivm stabiliteit maar ik heb nu een andere voeding en ik had dus een probleempje met de sd-kaart connector dat ik vrij lomp opgelost heb door gewoon het ijzertje in te deuken. De Pi boot nu altijd waar ik eerst een uur moest wachten (alleen na een shutdown,een koude boot werkte altijd). Ik denk dat het veranderen van die USBstick ook met troubleshooten voor dat probleem te maken had.

[edit]Nu werkt de SMB client wel, raar ik heb niks veranderd (nou ja ik ben na het lezen van jou post maar naar confluence terug gegaan maar dat zou er niks mee te maken moeten hebben)

[ Voor 55% gewijzigd door Marzman op 04-03-2016 13:20 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

anandus schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:07:
Sinds een tijdje doet Youtube het niet echt meer. Bij mijn favourites en searches krijg ik 'bad request', etc.

Heeft iemand anders hier ook last van?
En weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb niets veranderd, het gebeurde van de ene op de andere dag.
De maintainer van de plugin is gestopt en nu blijkt er een probleem te zijn met de toegangskeys. Simpel gezegd zat iedereen in de hele wereld met dezelfde keys te werken. Dit gaf nooit problemen tot Google de Api veranderde, waardoor nu op een gegeven moment verbindingen geweigerd worden.

Er zijn inmiddels meerdere oplossingen op het kodi-forum, er zijn een paar nieuwe devvers opgestaan die verder zijn gegaan met het project. Als je de huidige versie volledig verwijderd, incl. de mappen in je userdata-map, en daarna de laatste plugin van github installeert, zou het weer moeten werken.
Marzman schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:38:
[...]

Ja dat kan, die zit er zelfs default bij in (niet geselecteerd). Ik probeer het eerst even met de OSMC skin, al vind ik hem wat minder intuitief (het is af en toe onduidelijk wat er geselecteerd staat soms is dat geel, soms is dat wit en dat is onduidelijk als je er net mee begint, dat zal wennen zijn maar bij anders skins hoefde ik hier niet aan te winnen).

Net SMB geinstalleerd, maar dat is alleen een SMBserver. Ik gebruikte een SMBclient om naar een usbstick in mijn modem te connecten. Heb de USBstick maar in de Pi gestoken voor nu. Eigenlijk raar dat ze de dingen die default in Kodi zitten niet gewoon default installeren want ik heb wel SMB in de menu's van de bestandsbeheerder. Heb er ook een bluetoothstick ingestoken, die werkt bij default wat hij onder Open Elec niet deed. Het heeft voordelen en nadelen. De visualisatie voor audio is ook wel leuk, Open Elec had dat niet.
Ik heb de standaard skin van OSMC direct vervangen door Amber. Ik vind de OSMC-skin niet echt gebruiksvriendelijk namelijk. Het enige voordeel is dat hij snel is (één van de snelste skins voor de RPi2), maar ik vind hem ook niet heel gebruiksvriendelijk.

Mijn persoonlijke voorkeur is Quartz, die is ook lekker licht, biedt goede navigatie-opties, is stabiel en goed mod-baar (ik moet voor m'n broer de skin iet wat "aanpassen" zodat bepaalde opties niet meer bereikbaar zijn). Enige nadeel, Quartz zit om de één of andere reden niet in de standaard repository .

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 19:35
Ik gebruik nu Arctic Zephyr. Vind ik mooi en slick. Quartz ziet er ook wel mooi uit.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
deepbass909 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:15:
[...]
De maintainer van de plugin is gestopt en nu blijkt er een probleem te zijn met de toegangskeys. Simpel gezegd zat iedereen in de hele wereld met dezelfde keys te werken. Dit gaf nooit problemen tot Google de Api veranderde, waardoor nu op een gegeven moment verbindingen geweigerd worden.

Er zijn inmiddels meerdere oplossingen op het kodi-forum, er zijn een paar nieuwe devvers opgestaan die verder zijn gegaan met het project. Als je de huidige versie volledig verwijderd, incl. de mappen in je userdata-map, en daarna de laatste plugin van github installeert, zou het weer moeten werken.
Ik gebruik deze youtube versie met succes. https://github.com/Kolifanes/plugin.video.youtube/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 15:06

Stimulate14

⭐⭐⭐

PuckStar schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:18:
Ik gebruik nu Arctic Zephyr. Vind ik mooi en slick. Quartz ziet er ook wel mooi uit.
Die vind ik erg traag :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Bij mij draait ie anders wel super goed met 60fps. Ik heb dan ook de GPU overclocked, maar daarvoor draaide hij ook met minimaal 25fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over fps gesproken...
In OpenELEC staat de resolutie op DESKTOP en 60 fps. Als ik echter 1080p kies dan gaat deze naar 59,94 fps. Ik snap ongeveer wel het PAL/NTSC verhaal maar kan ik deze nu beter op 60 of 59,94 fps laten staan. Is het afhankelijk van de content die je afspeelt of afhankelijk van je TV.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kraades schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:40:
Over fps gesproken...
In OpenELEC staat de resolutie op DESKTOP en 60 fps. Als ik echter 1080p kies dan gaat deze naar 59,94 fps. Ik snap ongeveer wel het PAL/NTSC verhaal maar kan ik deze nu beter op 60 of 59,94 fps laten staan. Is het afhankelijk van de content die je afspeelt of afhankelijk van je TV.
Aanzetten dat je tv scherm verversing aanpast aan de content. Zo heb je geen last van nare stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dacuuu schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:21:
[...]

Aanzetten dat je tv scherm verversing aanpast aan de content. Zo heb je geen last van nare stutter.
Dit is de resolutie en frequentie van de GUI, niet video. Het was mij ook al opgevallen dat hij naar 59,94Hz schakelt als je de GUI op 1080p zet.

@Quartz-skin
Bummer, ik kom er net achter dat de maintainer gestopt is met de skin en dat er zo goed als zeker geen Jarvis-update gaat komen...

Vandaag heb ik trouwens mijn 20x4 i2c-schermpje ontvangen, ter vervanging van het veel te kleine 16x2 schermpje. Het instellen was even werk, maar werkt leuk:
[YouTube: https://youtu.be/M1fvf_Guf50]
Sorry voor de brakke kwaliteit, de camera in m'n gsm had moeite met het contrast.

Vervolgstap wordt nu een nette behuizing waar ik ook het scherm in kan bouwen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:31
rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Het was inderdaad wel wat instellen en zoeken. Maar door het volgen van de twee guides was het eigenlijk zo gepiept. Het feit dat er al een goede keymap.xml file is, scheelt gewoon erg veel tijd.

[...]

Haha nee hoor. Ik begrijp best dat het in het begin een heel gedoe is. Mocht je er toch niet uitkomen stuur me dan vooral een PM. Ik heb de keymap nog ietsjes aangepast en die kan je hier vinden.
Ik heb niet voldoende Karma voor de private storage ;(

Zou je hem willen posten of DM'en? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

The_Admin schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Ik ook niet, terwijl ik meer dan 100.000 karmapunten heb :? (plek 305 in de ranking) Zou toch genoeg moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Het is dan ook private storage:
Private Storage voor het online opslaan van bestanden, die niet gedeeld kunnen worden. De hoeveelheid ruimte die beschikbaar is, is afhankelijk van de hoeveelheid karma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
deepbass909 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:37:
[...]

Vandaag heb ik trouwens mijn 20x4 i2c-schermpje ontvangen, ter vervanging van het veel te kleine 16x2 schermpje. Het instellen was even werk, maar werkt leuk:
Nice. Ik had al schermpjes en LCDproc draaien op een andere pi, en kan de add-on gewoon naar de remote LCDd laten connecten.
Ik moet nog wel even naar die config kijken, want scrollende tekst is niet echt leesbaar.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

u_nix_we_all schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:23:
[...]

Nice. Ik had al schermpjes en LCDproc draaien op een andere pi, en kan de add-on gewoon naar de remote LCDd laten connecten.
Ik moet nog wel even naar die config kijken, want scrollende tekst is niet echt leesbaar.
De leesbaarheid is bij mij in werkelijkheid een stuk beter, m'n gsm-camera deed een beetje raar door het hoge contrast in licht. Het helpt vaak ook om het contrast van het schermpje iets bij te stellen (ik had heel veel nagloeien, tot ik het contrast iets terug draaide).

Maar goed, nagloeien is iets waar veel van dit soort LCD's last van hebben, zeker als ze wat goedkoper zijn of koud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb hier problemen met de Pi2; hij krijgt zeer moeizaam een IP adres.

De Pi draait OSMC en hangt aan een lan poort van de Fritz!Box 7360.
Ook getest met openElec 6.0.x, maar helaas hetzelfde probleem.

Een Pi2 met minibian krijgt eveneens zeer moeizaam een IP adres.

Met zeer moeizaam bedoel ik dat het lang duurt en een paar keer de kabel los maken en weer vastklikken, voordat hij een IP krijgt.

De FB heeft alle poorten op 100Mbit, draait de laatste FritzOS (6.30), lan 1 = wan en mijn OpenWRT TP Link 1043 v2 geeft de IP adressen uit (DHCP), maar alle 'vaste' apparaten hier hebben een vast IP adres.

Enig idee waar dit vandaan kan komen?

Ik heb trouwens 2x een Pi2 en met beide hetzelfde...
Als ik de Pi aan een TP link switch hang, krijgt hij zonder problemen direct een IP adres.
Dus lijkt de FB de boosdoener, maar kan er zo niets over vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door albino71 op 05-03-2016 15:07 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Andere kabel? Of een andere dhcp server in je netwerk zettrn.

Makkelijkst is misschien een vast/static ip erin zetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 22:26
Ok ik heb gisteren mijn raspberry pi 3 helemaal geinstalleerd met OSMC en deze werkt samen met de tv die stroom geeft via een 1A usb uitgang. Het geeft tot nu toe nog geen undervoltage warning dus ik heb de 2,5A adapter voorlopig niet nodig.

Nu voor de remote, het werkt met de Samsung via hdmi cec maar waar kan ik ergens een button map vinden? Ik zou graag willen weten wat de volledige button layout is. Het staat een beetje raar ingesteld: zo is exit button op de remote BACK op kodi (osmc) en de kleur buttons hebben ook een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:35
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:44:
Ok ik heb gisteren mijn raspberry pi 3 helemaal geinstalleerd met OSMC en deze werkt samen met de tv die stroom geeft via een 1A usb uitgang. Het geeft tot nu toe nog geen undervoltage warning dus ik heb de 2,5A adapter voorlopig niet nodig.

Nu voor de remote, het werkt met de Samsung via hdmi cec maar waar kan ik ergens een button map vinden? Ik zou graag willen weten wat de volledige button layout is. Het staat een beetje raar ingesteld: zo is exit button op de remote BACK op kodi (osmc) en de kleur buttons hebben ook een functie.
Volgens mij Ben je daarvoor afhankelijk van de TV. Die bepaalt welk signaal doorgestuurd wordt over hdmi

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb net (mijn eerste) RPi 3 binnen en wil daar kodi goed op aan de gang krijgen. Heb een setup met raspbian maar vind ik niet lekker lopen.

Nu installeer ik OpenElec 6.0.3 (diskimage maar 106 MB?) en dat lijkt te werken, maar hoe kom ik goed bij mijn systeeminstelleingen (zoals Wifi etc?). Als ik in Kodi - Systeem - OpenElec aanklik gebeurt er niks, en volgens internet moet ik juist daar zaken kunnen configureren.

Is die image toch niet helemaal goed?

Daarnaast wil ik ook gewoon linux zaken kunnen doen; hoe sluit ik kodi dan af zodat ik terug naar een desktop/console kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 15:35
superduper schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:14:

Daarnaast wil ik ook gewoon linux zaken kunnen doen; hoe sluit ik kodi dan af zodat ik terug naar een desktop/console kan?
Volgens mij je in openelec geeneens een console. Dam zou je osmc moeten gebruiken. Een desktop heb je ook daar niet. Dan moet je raspbian gebruiken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

Goner

What can I do you for ?

superduper schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:14:
Nu installeer ik OpenElec 6.0.3 (diskimage maar 106 MB?)
Eh, mijn OpenELEC-RPi2.arm-6.0.3.img is 574,6 MB ...
Voor sommige netwerk-instellingen moet je met SSH naar de div, config bestanden en handmatig aanpassen.

EDIT: de .gz file is inderdaad maar 106MB zie ik nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 05-03-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:44:

nogmaals:

http://kodi.wiki/view/Add-on:Keymap_Editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Maverick schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:48:
[...]

Volgens mij Ben je daarvoor afhankelijk van de TV. Die bepaalt welk signaal doorgestuurd wordt over hdmi
Niet waar, dat is een config file in osmc

https://github.com/osmc/o...c/lirc/samsung-lircd.conf

maar ik zie niet welke toets op de remote welke commando geeft aan osmc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Goner schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:45:
[...]

Eh, mijn OpenELEC-RPi2.arm-6.0.3.img is 574,6 MB ...
Voor sommige netwerk-instellingen moet je met SSH naar de div, config bestanden en handmatig aanpassen.

EDIT: de .gz file is inderdaad maar 106MB zie
[...]
ik nu.
Ok, dan hang ik hem eerst wel even aan een kabel om dan de wifi te activeren. Las overal dat dit met die openelec tab kon in de kodi settings, maar die doet nig steeds helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Cowboy_Henk schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:09:
[...]

Niet waar, dat is een config file in osmc

https://github.com/osmc/o...c/lirc/samsung-lircd.conf

maar ik zie niet welke toets op de remote welke commando geeft aan osmc...
Deze config staat compleet los van de HDMI CEC, deze config is namelijk bedoeld als je een IR-receiver op de Pi zelf hebt en een Samsung remote gebruikt.

Het makkelijkst om te achterhalen wat een knop doet, is eigenlijk via een ssh-terminal. Je moet in de instellingen debug logging aanzetten. Met het volgende commando kan je vervolgens zien welke signalen de Pi ontvangt via de CEC:
code:
1
tail -f ~/.kodi/temp/kodi.log

Eventueel kan je met grep filteren, maar aangezien ik zo even niet meer weet welke string je daarvoor het beste kan pakken (en ik kan het niet testen, mijn logging staat volledig uit in kodi), kan ik je die niet geven.

Maar op zich is exit als back wel logisch, exit zit volgens mij gemapt naar escape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 10:59

Goner

What can I do you for ?

superduper schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:25:
[...]
Ok, dan hang ik hem eerst wel even aan een kabel om dan de wifi te activeren. Las overal dat dit met die openelec tab kon in de kodi settings, maar die doet nig steeds helemaal niks
Oh wacht even, ik denk niet dat OpenElec al wifi ondersteunt, die hebben nog geen Pi3 versie ... maar in OSMC 2016.02-2 is wifi wel al in te stellen via menu (nog niet geprobeerd, de mijne hangt aan de kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Goner schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:23:
[...]

Oh wacht even, ik denk niet dat OpenElec al wifi ondersteunt, die hebben nog geen Pi3 versie ... maar in OSMC 2016.02-2 is wifi wel al in te stellen via menu (nog niet geprobeerd, de mijne hangt aan de kabel).
OpenElec ondersteunt prima wifi, voor m'n broer hebben we openelec op z'n Pi B+ draaien en gebruiken we een TP-link USB-wifi dongle voor het netwerk. Er zit in OpenElec ook gewoon een configoptie voor. Ik denk eerder dat OpenElec nog geen driver heeft voor de specifieke wifi-adapter op de Pi3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Goner schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:23:
[...]

Openelec ondersteunt de ingebouwde wifi van de p3 wel hoor. Zelf getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dacuuu schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:37:
[...]

Openelec ondersteunt de ingebouwde wifi van de p3 wel hoor. Zelf getest.
Sinds gistermorgen de Pi binnen,
Onder een korte run van RetroPie werkte de wifi inderdaad, maar OE gaf vooralsnog geen Wifi en BT mogelijkheden.
Heb je ergens iets aangepast in de configfiles ?

Binnenkort nog eens opnieuw installeren dan maar

EDIT :

gevonden ;)

Ik heb een sd - usb3 install gedaan, en netjes het lijstje gevolgd ( benodigde bestanden overzetten, en boot )
Daarin stond dus NIET, dat je ook de overlays moest kopieren, en zodoende miste mijn install bcm2710-rpi-3-b welke nog wel héél prominent in de map 3thparty staat :)

* FreshMaker is happy camper, wifi werkt ....

[ Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 06-03-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
deepbass909 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:47:
[...]

Deze config staat compleet los van de HDMI CEC, deze config is namelijk bedoeld als je een IR-receiver op de Pi zelf hebt en een Samsung remote gebruikt.

Het makkelijkst om te achterhalen wat een knop doet, is eigenlijk via een ssh-terminal. Je moet in de instellingen debug logging aanzetten. Met het volgende commando kan je vervolgens zien welke signalen de Pi ontvangt via de CEC:
code:
1
tail -f ~/.kodi/temp/kodi.log

Eventueel kan je met grep filteren, maar aangezien ik zo even niet meer weet welke string je daarvoor het beste kan pakken (en ik kan het niet testen, mijn logging staat volledig uit in kodi), kan ik je die niet geven.

Maar op zich is exit als back wel logisch, exit zit volgens mij gemapt naar escape.
Sorry maar van SSH terminal enzo weet ik niets.

Dus ik zet in instellingen van OSMC eerst debug logging aan (ok dat vind ik wel)

Hoe ga ik van OSMC naar ssh terminal?

Ik type dan die commando in, hoe keer ik dan terug naar osmc?

Hoe zie ik dan de log?? of gebeurt dit in real time? Hoe zet ik de log commando uit?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zondag 06 maart 2016 @ 08:17:
[...]

Hoe zie ik dan de log?? of gebeurt dit in real time? Hoe zet ik de log commando uit?

Thanks
ssh is een protocol om remote een command line sessie te starten. Zie hier:
https://www.raspberrypi.o...ote-access/ssh/windows.md

Maar als je geen ervaring hebt met werken op command line en de commandos niet kent, weet ik niet of je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
The_Admin schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Foutje! Ik dacht dat de storage ook gebruikt kon worden om bestanden te delen. Ik heb het nu naar Dropbox geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vikingtosh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:23:
[...]
Yep, heb ik ook gehad. Bij mij was het probleem opgelost na het verwijderen van de YouTube addon, het verwijderen van de addon data in de userdata map en vervolgens de addon opnieuw te installeren.
deepbass909 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:15:
[...]

Dank voor de reacties!

Inderdaad dat werkt.
Copy-paste van Kodi-forum:
1) Delete
$KODI/userdata/addon_data/plugin.video.youtube folder
$KODI/addons/plugin.video.youtube
2) restart kodi.
3) Install latest version of the plugin in development from https://github.com/Kolifanes/plugin.video.youtube/releases

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

anandus schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:41:
[...]

[...]
Dank voor de reacties!

Inderdaad dat werkt.
Copy-paste van Kodi-forum:

[...]
Ik heb dat afgelopen zaterdag ook maar eens gedaan (verwijderen van de mappen had ik al eerder geprobeerd, maar dan met de plugin uit de kodi repository, wat nooit echt iets oploste).
Deze versie lijkt inderdaad goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Cowboy_Henk schreef op zondag 06 maart 2016 @ 08:17:
[...]

Sorry maar van SSH terminal enzo weet ik niets.

Dus ik zet in instellingen van OSMC eerst debug logging aan (ok dat vind ik wel)

Thanks
Hoewel niet strikt noodzakelijk bij OSMC, is het wel handig om je een beetje te verdiepen in die materie. Veel, heel veel is via kodi wel te regelen, maar voor sommige zaken moet je echt even inloggen op een terminal (bijv. om je advancedsettings.xml aan te kunnen passen). Dat is voor mij ook de belangrijkste reden om een Pi2 of 3 in combinatie met OSMC alleen aan te raden aan mensen waarvan ik weet dat ze wat terminal-ervaring hebben of de handigheid dit snel te leren.

Volgens mij staan er op zowel de site van OSMC, als de officiële Raspberry Pi site en adafruit handleidingen.

Verder is voor het instellen van een remote de keymap editor addon sterk aan te raden.

Zijn er trouwens meer mensen die sinds de update naar Jarvis in OSMC last hebben van haperende video's? Voorheen speelde mijn Pi2 alle video's soepel, maar nu is het soms net een dia-show...

Ook gooit hij m'n temp-map onder .kodi ineens vol met mdb*.* bestanden, waarin stukjes database staan. Ik heb een MySQL-server draaien voor de video- en muziek-database, dus waarom hij dit doet, is mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:14:
[...]

Zijn er trouwens meer mensen die sinds de update naar Jarvis in OSMC last hebben van haperende video's? Voorheen speelde mijn Pi2 alle video's soepel, maar nu is het soms net een dia-show...

Ook gooit hij m'n temp-map onder .kodi ineens vol met mdb*.* bestanden, waarin stukjes database staan. Ik heb een MySQL-server draaien voor de video- en muziek-database, dus waarom hij dit doet, is mij een raadsel...
Ik heb inderdaad een paar bestanden die niet goed werken op de Pi2. Ik weet alleen niet hoe het met OSMC voor Jarvis zat, toen gebruikte ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceho84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:10
Kan Kodi rtp-streams afspelen?
Tweak stuurt deze ongecodeerd door:

rtp://@239.0.2.1:7000 ned1 HD

Kan op kodi rtp alleen wat vinden over een addon voor portugese tv en radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

mauriceho84 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:25:
Kan Kodi rtp-streams afspelen?
Tweak stuurt deze ongecodeerd door:

rtp://@239.0.2.1:7000 ned1 HD

Kan op kodi rtp alleen wat vinden over een addon voor portugese tv en radio
Is dit wat? http://kodi.wiki/view/Internet_video_and_audio_streams
Ik heb er geen ervaring mee hoor, dit vond ik met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceho84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:10
Ben nog aan t rommelen, heb t wel aan de praat via iptv simple client, maar de streams haperen heel erg.

Ben nu aan het kijken of ik het via een backend kan binnen halen op een PC en dit door kan sturen naar de raspberry.

Nextpvr ziet er wel interresant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb iets vreemds met 1 van mijn Pi's. Vorige week een Pi 3 aangeschaft, versie 6.0.2 van OpenElec geinstalleerd en natuurlijk binnen 5 minuten up and running. SSH enabled en meteen vanaf de laptop (Ubuntu) via SFTP files heen en weer kunnen kopiëren.

Echter na een tijdje (uren, dagen) kan ik via mijn laptop de Pi niet meer benaderen. Reageert niet meer op ping, ssh, Kodi web control, etc., maar Kodi draait nog wel (kan gewoon films afspelen). Het vreemde is dat hoewel ik vanaf mijn Android telefoon en laptop niet meer naar de Pi kan connecten, vanaf mijn 3 andere Pi's juist wel altijd kan connecten.

Ander saillant detail: heb even een cronjob op de Pi aangemaakt die om het kwartier kijkt of we nog een IP hebben en of we de router nog kunnen pingen; tot dusver is dit nog nooit gefaald.

Hij lijkt dus altijd een verbinding te hebben, alleen sommige andere devices kunnen ineens niet meer connecten. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om een hardwareknop toe te voegen die de Pi aanzet ?
Ik vind diverse afsluitmogelijkheden, maar dat w il ik best met mijn remote doen.

Wat ik zou willen is een kleine switch in mijn case maken die de boel weer aanzwengelt, in plaats van de kabel er uit te gaan trekken, en terug te steken.
Dit wel gevonden, maar eigenlijk zoek ik daar een drukknop, ipv switch.

Ik weet dat de Pi nagenoeg geen stroom verbruikt, maar hier in huis is het risico dat de stekker er zomaar uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

FreshMaker schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:16:
Ik vind diverse afsluitmogelijkheden, maar dat w il ik best met mijn remote doen.

Wat ik zou willen is een kleine switch in mijn case maken die de boel weer aanzwengelt, in plaats van de kabel er uit te gaan trekken, en terug te steken.

Ik weet dat de Pi nagenoeg geen stroom verbruikt, maar hier in huis is het risico dat de stekker er zomaar uitgaat.
https://www.sossolutions.nl/remotepi-bord-2015 zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hmja, maar de prijs ;)
Dan is de kabel sneller aangepast naar een pushrelease switch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Als je een schakelaar tussen de voeding plaatst heb je exact hetzelfde als wat jij aangeeft: 'de stekker er zomaar uitgaat' In beide gevallen is dit niet zo goed voor de SD kaart, deze kan dan corrupt raken. Als je de PI echt netjes wilt afsluiten moet je een button op de IO pinnen maken en zorgen dat deze in de software wordt afgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Heetf de Pi serieus geen start-knop-pin à la ATX? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:12
Bacchus schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:14:
Heetf de Pi serieus geen start-knop-pin à la ATX? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.
nope. Je laat hem altijd aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:13
insan1ty schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:05:
Ik heb iets vreemds met 1 van mijn Pi's. Vorige week een Pi 3 aangeschaft, versie 6.0.2 van OpenElec geinstalleerd en natuurlijk binnen 5 minuten up and running. SSH enabled en meteen vanaf de laptop (Ubuntu) via SFTP files heen en weer kunnen kopiëren.

Echter na een tijdje (uren, dagen) kan ik via mijn laptop de Pi niet meer benaderen. Reageert niet meer op ping, ssh, Kodi web control, etc., maar Kodi draait nog wel (kan gewoon films afspelen). Het vreemde is dat hoewel ik vanaf mijn Android telefoon en laptop niet meer naar de Pi kan connecten, vanaf mijn 3 andere Pi's juist wel altijd kan connecten.

Ander saillant detail: heb even een cronjob op de Pi aangemaakt die om het kwartier kijkt of we nog een IP hebben en of we de router nog kunnen pingen; tot dusver is dit nog nooit gefaald.

Hij lijkt dus altijd een verbinding te hebben, alleen sommige andere devices kunnen ineens niet meer connecten. Waar kan dat aan liggen?
Precies het zelfde probleem, had ik ook met mijn Pi3 en Retropie.
Kan hem niet meer via SSH/FTP benaderen, maar hij werkt normaal en heeft een IP-adres via wifi.

Nu heb ik er sinds 2 dagen Max2Play op mijn Pi3 staan en kan ik er wel weer bij.

Apart...
Overigens gebruik ik OS X ipv Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
HEY_DUDE schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:52:
[...]
nope. Je laat hem altijd aanstaan.
Heb even gegoogled en in bepaalde gevallen (na een specifieke soort shutdown) kun je dus wel op de ATX-manier booten: http://elinux.org/RPI_safe_mode#Wake_from_Halt.5B1.5D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natsu

Niet helemaal wat je wilt, maar je kunt een reset knop toevoegen: http://raspi.tv/2012/maki...r-your-rev-2-raspberry-pi
Als je de pi dan hebt afgesloten kun je hem weer opstarten door te resetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Natsu op 08-03-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bacchus schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:01:
[...]

Heb even gegoogled en in bepaalde gevallen (na een specifieke soort shutdown) kun je dus wel op de ATX-manier booten: http://elinux.org/RPI_safe_mode#Wake_from_Halt.5B1.5D
De Pi heeft geen mogelijkheid om via software volledig uit te schakelen (als in 0,0 stroomverbruik). Dat kan alleen via een add-on board. Waar jij aan linkt, is een methode om de Pi te rebooten op het moment dat de cpu en gpu wel zijn afgesloten, maar er nog steeds stroom op staat. De Pi is dus niet uit! Dat vereist namelijk een schakelbare voeding en die heeft de Pi niet.

Realiseer je wel dat een Pi die draait gelijk of minder energie verbruikt dan een ATX-voeding in standby trekt (een PC die aangesloten staat, verbruikt altijd wat energie om op te kunnen starten, alleen door de stekker uit het stopcontact te trekken of stekkerblok met schakelaar te gebruiken, kan je dat voorkomen).

Even doorgetrokken naar PC-terminologie, je hebt S1, S3 en S4 standby modi. S1 is slaapstand (alles is actief, maar monitor en harddisk zijn uit). S3 is suspend to ram (knipperende powerled). PC is min of meer uit, alleen geheugen krijgt nog stroom om waarden vast te houden en S4, wat hibernate is en de pc in feite volledig uitschakeld. De Pi kent alleen S1 als modus, maar verbruikt daarin maximaal 10 W (5 Volt/2 Ampère) onder volle belasting. Een PC zit richting de 50 tot 150W.

Maar in de zuinige modi van een PC (S3 en S4), zit het verbruik van een PC nog steeds tussen de 5 en 15 W, meer dus dan een Pi gebruikt die 100% actief is! Dus zelfs een pc waarvan alleen de stekker in het stopcontact zit, verbruikt nog meer dan een Pi.
Vandaar dat iedereen terecht zegt, waarom zou je überhaupt een Pi uitzetten?

Bron energieverbruik pc in standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:07

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik draaide ook maar eens de updates van XBian en daar is Kodi 16.0 toch. Nice

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

arie_papa schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:59:
Ik draaide ook maar eens de updates van XBian en daar is Kodi 16.0 toch. Nice
'
Doet die het bij jou goed? Bij mij start hij niet goed op of krijg ik wel mijn achtergrond maar verder geen items in beeld tot ik met de Android of iOS app op "Home" druk. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar steeds een snapshot teruggezet van 15.2. Ik ben er nog niet helemaal achter of het nou ligt aan Kodi 16.0, de laatste firmware update of linux image update. Als ik alles update hangt hij in ieder geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
gwystyl schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:07:
[...]

'
Doet die het bij jou goed? Bij mij start hij niet goed op of krijg ik wel mijn achtergrond maar verder geen items in beeld tot ik met de Android of iOS app op "Home" druk. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd maar steeds een snapshot teruggezet van 15.2. Ik ben er nog niet helemaal achter of het nou ligt aan Kodi 16.0, de laatste firmware update of linux image update. Als ik alles update hangt hij in ieder geval....
Ik heb nu 3 systemen de update gegeven (alle drie RPi B 512mb). Een vond ik inderdaad lang duren voordat de menubalk tevoorschijn kwam. Verder lijkt Kodi weer net iets snappier te reageren. Nog niet door en door getest, maar gezien ik een zieke dochter thuis heb zitten is er wel alle mogelijkheid toe.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

gwystyl schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:07:
[...]
Gisteren ook updates van Xbian gedraaid maar ik kreeg een zwart scherm na het booten. Heb een image teruggezet en wacht nog even met updaten.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:23

kraats

Ik rol

Bij mij werkte de update van XBian naar Jarvis prima, maar het duurt bij de eerste keer opstarten iets langer dan normaal omdat hij de database opnieuw opbouwt. Als hij op zwart blijft staan en je gebruikt een gedeelde database zou je even kunnen kijken of de user xbmc wel rechten heeft om een nieuwe database te maken.

Ik heb nu maar twee issues met de laatste versie: Mijn Pifi digi+ (Hifiberry digi kloon) is niet meer te kiezen in passthrough. En als ik mijn Yatse widget open als ik een film kijk restart mijn hele Kodi. Maar ik hou gewoon de updates in de gaten.. Wordt vast wel weer gefixt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30

Ik doe dit al vele maanden op een Pi2, de link hierboven is van een ouder type, kan niet zien welk.
Dit werkt steeds goed en ja waarom zou je 'm uitzetten ? Persoonlijk keuze zeker :)

Betreft dat leeg startscherm, ik heb dit ook soms bij Xbian (nieuwe installatie van 07/03), een klik op een knop van de afstandsbediening en het menu komt te voorschijn.
1 x voorgehad dat de klok niet juist stond, wel de datum, hij had dan ook geen netwerkverbinding.
Hiervoor bracht een herstart soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

kraats schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:02:
Bij mij werkte de update van XBian naar Jarvis prima, maar het duurt bij de eerste keer opstarten iets langer dan normaal omdat hij de database opnieuw opbouwt. Als hij op zwart blijft staan en je gebruikt een gedeelde database zou je even kunnen kijken of de user xbmc wel rechten heeft om een nieuwe database te maken.
Ik had m gisterochtend geupdate over SSH en gisteravond stond het scherm nog op zwart. Na een reboot nog steeds (splash screen wel gewoon zichtbaar). Ik gebruik inderdaad een gedeelde database (mysql), maar de user verandert toch niet bij een update naar Jarvis? De rechten stonden altijd goed.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

JanPedaal schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:13:
Ik had m gisterochtend geupdate over SSH en gisteravond stond het scherm nog op zwart. Na een reboot nog steeds (splash screen wel gewoon zichtbaar). Ik gebruik inderdaad een gedeelde database (mysql), maar de user verandert toch niet bij een update naar Jarvis? De rechten stonden altijd goed.
Standaard heeft de user alleen rechten op z'n eigen database en niet om een nieuwe database aan te maken. Met de upgrade naar 16.0 wordt een MyVideos99 database aangemaakt en gevuld met de inhoud van MyVideos93.
Als het niet goed gaat kun je de user even extra rechten geven in mysql, mogelijke restanten van MyVideos99 verwijderen en opnieuw Kodi starten. Dan zou de database alsnog netjes opnieuw aangemaakt moeten worden

[ Voor 14% gewijzigd door kraats op 09-03-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

kraats schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:20:
[...]
Standaard heeft de user alleen rechten op z'n eigen database en niet om een nieuwe database aan te maken. Met de upgrade naar 16.0 wordt een MyVideos99 database aangemaakt en gevuld met de inhoud van MyVideos93.
Als het niet goed gaat kun je de user even extra rechten geven in mysql, mogelijke restanten van MyVideos99 verwijderen en opnieuw Kodi starten. Dan zou de database alsnog netjes opnieuw aangemaakt moeten worden
Thanks. Volgens mij mag mijn user alles.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
mysql> SHOW GRANTS FOR 'kodi';
+----------------------------------------------------------------------------------------------+
| Grants for kodi@%                                                                            |
+----------------------------------------------------------------------------------------------+
| GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'kodi'@'%' IDENTIFIED BY PASSWORD 'password'                  |
1 row in set (0.00 sec)

mysql>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

JanPedaal schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:36:
Thanks. Volgens mij mag mijn user alles.
Ziet er inderdaad goed uit. Je kunt nog kijken of de nieuwe databases wel goed gevuld zijn, of het is toch iets anders als een add-on of skin die niet goed werkt met de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij werd MyVideos99 ook aangemaakt en gevuld, dus ik denk dat het qua rechten wel goed zit (wel met user xbmc ipv kodi, maar dat staat ingesteld in advancedsettings.xml afaik?). Lang wachten hielp ook niet.
Ik heb gisteren een snapshot van 1 maart terug gezet die blijkbaar al wel Jarvis had maar niet de firmware en kernel update. Hij lijkt nu wat te doen, dus ik kijk het weer even aan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het kan soms helpen om handmatig de splash (tot 10x) te stoppen.
code:
1
pkill splash

Daarna doet Kodi het altijd op XBian.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
In het gebruik van addons zoals Exodus, is de Raspberry pi 3 net ffe wat sneller.
https://www.youtube.com/watch?v=k5phMbs3U4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het blijft wel weer typisch XBMC...je gebruikt het een paar maanden niet, en vervolgens doen functies het opeens niet meer. :') Man man man...

Wat is een clean OS voor Raspberry Pi 1?
Nu OSMC opnieuw geinstalleerd, maar daarbij zitten blijkbaar 30 talen en onzin addons die ik niet gebruik. Echt bloatware geworden in een jaar tijd. Rete traag. En Youtube werkt niet eens; bekend probleem hier blijkbaar.

[ Voor 49% gewijzigd door Saturnus op 09-03-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een openelec probleempje...

ben totaal nieuw met de raspberry pi dus men excuses als ik nogal dom over kom ;)
doel van men raspberry pi 3 is retropie en mediaplayer adhv openelec. Ik heb nu berryboot geinstalleerd maar krijg op een of andere manier geen wifi verbindingen in OE te zien. versie 6.0.3 dus de laatste.

heb op een andere sd kaart de noobs installer gebruikt en met raspbian vind hij wel mijn wifi netwerk. iemand die weet waar het aan kan liggen dat hij geen wifi netwerken vindt in OE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 13-10 23:34

TRaSH

koffie ?

Saturnus schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:57:
Het blijft wel weer typisch XBMC...je gebruikt het een paar maanden niet, en vervolgens doen functies het opeens niet meer. :') Man man man...

Nu OSMC opnieuw geinstalleerd, maar daarbij zitten blijkbaar 30 talen en onzin addons die ik niet gebruik. Echt bloatware geworden in een jaar tijd. Rete traag. En Youtube werkt niet eens; bekend probleem hier blijkbaar.
Probeer je OpenElec,
Die werkt al maanden prima op mij RPi 1+2 en mijn HTPC.
En alle functies die ik gebruik werken prima ;)

Dat YouTube niet of soms niet werkt kan je terug vinden hier of op het Kodi forum.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter

Al jaren tevreden gebruiker van XBian, zeker nu ze sinds kort op Kodi 16.0 overgestapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
TRaSH schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 06:02:
[...]

Probeer je OpenElec,
Die werkt al maanden prima op mij RPi 1+2 en mijn HTPC.
En alle functies die ik gebruik werken prima ;)

Dat YouTube niet of soms niet werkt kan je terug vinden hier of op het Kodi forum.
Mwah, mijn OpenELEC wiebelt af en toe toch ook weleens: Shoutcast-/Icecast-plugins zijn niet altijd even betrouwbaar en soms valt CEC-ondersteuning weg. Een zachte reboot helpt eigenlijk altijd al hangen de plugins soms de GUI op en dan is een harde reset nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ligt niet aan Kodi dat die add-ons niet werken,
Moet je bij de dev wezen van die add-ons.
Zijn ook unsupported add-ons.
Maar veel mensen denken dat als de brakke add-ons met hun net zo brakke servers niet werken dat het aan Kodi ligt.
Dat met de cec issue is per tv verschillend.
Mijn Sony tv verliest nooit verbinding.
De LG tv van mijn dochter heeft daar wel last van.

[ Voor 24% gewijzigd door TRaSH op 10-03-2016 09:30 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu OSMC opnieuw geinstalleerd, maar daarbij zitten blijkbaar 30 talen en onzin addons die ik niet gebruik. Echt bloatware geworden in een jaar tijd. Rete traag.
Grappig. Ik heb Xbian, Openelec en OSMC geprobeerd, maar merk niet dat OSMC trager zou zijn dan de rest. Wel op een Rpi2.
Xbian is wel ietsje sneller, maar was bij mij ook zo instabiel als een dronken clown met een kunstbeen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

CurlyMo schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:58:
Het kan soms helpen om handmatig de splash (tot 10x) te stoppen.
code:
1
pkill splash

Daarna doet Kodi het altijd op XBian.
Dat werkt bij mij helaas niet. Ik heb gisteren een clean install gedaan met de image van 01.03.16 op mijn RPi2, en heb de laatste drie updates niet gedraaid. Toch heb ik hetzelfde probleem als hiervoor. Ik denk dat ik de laatste updates vanavond toch maar ga doen en dan hopen dat het met een paar nieuwe udpates weer goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Op welk forum moet ik zitten voor add-ons die niet echt 'officieel' zijn... Zoals Genesis die dus nu blijkbaar Exodus heet. Het mag hier niet besproken worden, dus vraag me af waar wel? Want nu moet ik steeds achter de feiten aanlopen... (3 maanden later achter komen dat er een vernieuwde alternatief is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
vwtune schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:55:
Op welk forum moet ik zitten voor add-ons die niet echt 'officieel' zijn... Zoals Genesis die dus nu blijkbaar Exodus heet. Het mag hier niet besproken worden, dus vraag me af waar wel? Want nu moet ik steeds achter de feiten aanlopen... (3 maanden later achter komen dat er een vernieuwde alternatief is)
Ergens anders dan GoT. Probeer google eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
nevermind

[ Voor 88% gewijzigd door vwtune op 10-03-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

OSMC zit inderdaad erg vol met talenmodules. Vertragen doen die het systeem verder niet. Andere addons vind ik persoonlijk erg meevallen. Er zitten wat specifieke addons standaard in voor het in kunnen stellen van je Pi, dus die wil je ook eigenlijk wel houden.

Youtube werkt niet goed meer omdat de devver gestopt is en Google in de tussentijd wat dingen in hun Api heeft veranderd. Door andere devvers wordt er inmiddels hard aan gewerkt en er zijn weer goed functionerende versies beschikbaar. Die staan alleen nog niet in de officiële repository. Daar kan het team van Kodi zelf verder weinig aan doen.

Wat ik wel irritant vind, is dat er best vaak zaken veranderd worden die maken dat skins, addons of externe databases niet meer werken... Dat in combinatie dat OSMC bijvoorbeeld er niet voor waarschuwt (ik werd laatst echt overvallen door de update naar Kodi 16, met als gevolg dat het systeem niet leek op te starten, maar in feite op de achtergrond m'n database aan het converteren was).

Op de Pi1 moet je vooral opletten welke skin je gebruikt. De skin heeft waanzinning veel invloed op de snelheid waarmee een Pi1 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:33

Talenmodules bloatware noemen :')

Ik heb bij kodi op de pi altijd een beetje een dubbeltje op de eerste rang gevoel. Het werkt allemaal wel prima maar je moet ook niet teveel zeuren als je af en toe iets moet optimaliseren of bijwerken, dan kun je beter een volwaardige htpc knutselen.

Mijn pi doet het overig prima met kodi, maar ik installeer ook bijna geen addons. Ben er erg tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Bartske schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:16:
[...]
Ik heb bij kodi op de pi altijd een beetje een dubbeltje op de eerste rang gevoel. Het werkt allemaal wel prima maar je moet ook niet teveel zeuren als je af en toe iets moet optimaliseren of bijwerken, dan kun je beter een volwaardige htpc knutselen.
Dan moet je eens kodi op een android device proberen, dan is een pi tocht echt veel beter ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

kraats schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:02:
Ik heb nu maar twee issues met de laatste versie: Mijn Pifi digi+ (Hifiberry digi kloon) is niet meer te kiezen in passthrough. En als ik mijn Yatse widget open als ik een film kijk restart mijn hele Kodi. Maar ik hou gewoon de updates in de gaten.. Wordt vast wel weer gefixt.
En ja hoor.. m'n twee Pi's weer geüpdatet en de issues zijn weer gefixt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 14:56
Iemand die hier toevallig SabNZB op een Pi 3 heeft draaien? Ik ben benieuwd naar de performance boost van de downloads aangezien er nu een 64bit soc in zit. Op internet is hier nog niks over te lezen.

Verkeerd forum

[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 11-03-2016 16:06 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

gwystyl schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Dat werkt bij mij helaas niet. Ik heb gisteren een clean install gedaan met de image van 01.03.16 op mijn RPi2, en heb de laatste drie updates niet gedraaid. Toch heb ik hetzelfde probleem als hiervoor. Ik denk dat ik de laatste updates vanavond toch maar ga doen en dan hopen dat het met een paar nieuwe udpates weer goed komt.
gwystyl heb jij het al voor elkaar? Ik heb opnieuw een update geprobeerd. Hij boot wel en kan gewoon via ssh de pi benaderen, maar kodi wil niet starten:
code:
1
2
3
4
xbian@rpi ~ $ sudo service xbmc status
xbmc stop/waiting
xbian@rpi ~ $ sudo service xbmc start
xbmc stop/waiting

Ik zie een proces draaien dat mysqld heet maar dat is zo goed als idle. Mijn nieuwe muziekdatabase MyMusic56 mist één table, mijn MyVideos99 mist bijna alle tables.
Vanavond als ik thuis ben ga ik de tip van CurlyMo proberen met splash screen killen, wellicht dat kodi dan wel wil starten en de database kan vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:54:
ik zit met een openelec probleempje...

ben totaal nieuw met de raspberry pi dus men excuses als ik nogal dom over kom ;)
doel van men raspberry pi 3 is retropie en mediaplayer adhv openelec. Ik heb nu berryboot geinstalleerd maar krijg op een of andere manier geen wifi verbindingen in OE te zien. versie 6.0.3 dus de laatste.

heb op een andere sd kaart de noobs installer gebruikt en met raspbian vind hij wel mijn wifi netwerk. iemand die weet waar het aan kan liggen dat hij geen wifi netwerken vindt in OE?
FreshMaker in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:46
Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet stellen maar...ik heb sinds een 3tal weken mijn mini pc geupdate met xbmc kodi. Deze streamed alles van mij nas, een synology 214+. Voordien werkte dit vlekkeloos. Ik startte mijn mediaplayer op, deze maakte mijn nas wakker (nas valt na x aantal minuten in sleep mode, allezins de schijven toch) en begon dan te scannen op nieuwe content. Sinds de update naar Kodi echter, start mijn mediaplayer wel op, maar stuurt geen wake up naar mij nas. Gevolg is dat er niet gescand wordt naar nieuwe content en ik sowieso bij het opstarten van een film of serie de melding krijg dat de bron niet te bereiken is.....Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JanPedaal schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:19:
[...]

gwystyl heb jij het al voor elkaar? Ik heb opnieuw een update geprobeerd. Hij boot wel en kan gewoon via ssh de pi benaderen, maar kodi wil niet starten:
code:
1
2
3
4
xbian@rpi ~ $ sudo service xbmc status
xbmc stop/waiting
xbian@rpi ~ $ sudo service xbmc start
xbmc stop/waiting

Ik zie een proces draaien dat mysqld heet maar dat is zo goed als idle. Mijn nieuwe muziekdatabase MyMusic56 mist één table, mijn MyVideos99 mist bijna alle tables.
Vanavond als ik thuis ben ga ik de tip van CurlyMo proberen met splash screen killen, wellicht dat kodi dan wel wil starten en de database kan vullen?
Kodi start(te) bij mij wel, maar die balk met Weer/Video/Film etc. kwam niet in beeld. Weet niet of dat hetzelfde probleem is als jij hebt. Ik heb een nieuwe install gedaan, en sinds ik op de home knop in Yatse heb gedrukt werkt het systeem. Ik durf het nou alleen niet te updaten of herstarten. Eerst maar 's zien hoe het blijft lopen :).
Ik heb op mijn PC ook Kodi geupdate naar 16.0, dus die heeft waarschijnlijk de database opnieuw gevuld. De Raspberry Pi 2 kan hem gewoon uitlezen en bekeken statussen veranderen, dus het lijkt er op dat die ook gewoon schrijfrechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:32
Grolsch schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:21:
[...]

Tnx,

Deze link had ik nog niet gelezen.

In tegenstelling tot wat daar gezegd wordt heb ik wel via FLIRC al die commando's in zitten te leren.
Had dus blijkbaar niet gehoeven als ik die site mag geloven.

Ik ga er weer eens mee stoeien, hier staan wel handige tips in!
Om hier op terug te komen, uiteindelijk ben ik er achter wat er verkeerd ging!

Blijkbaar moest ik een update van de firmware van mijn flirc forceren, hierna zijn alle problemen opgelost, en werkt alles vlekkeloos!

Waar ik nu nog niet helemaal achter ben zijn de functies welke normaal niet op het toetsenbord beschikbaar zijn.

Zo mis ik onderstaande 2 knoppen welke ik wel in yatse heb

1. Knop om in 1 x naar het homescreen van Kodi te gaan
2. Knop om subtitles te kunnen selecteren (zit wel in Yatse)

[edit]

Ik heb mijn eigen problemen maar eens opgelost :P

Dit moet dus met de add-on "Keymap editor".

Eerst deze handleiding gevolgd om "denkbeeldige" knoppen te bedenken in mijn harmony.

https://flirc.zendesk.com/hc/en-us/articles/204311525

Vervolgens deze knoppen via Flirc gekoppeld aan F1 t/m F6

Vervolgens via Keymap editor de knoppen gekoppeld aan de functies.
Het is ff zoeken in Keymap editor waar wat zit, maar het is me gelukt :+

[ Voor 20% gewijzigd door Grolsch op 13-03-2016 14:11 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik heb in mijn remote.xml het volgende extra toegevoegd
code:
1
2
<green>NextSubtitle</green>
<yellow>AudioNextLanguage</yellow>

ik gebruik geen Flirc maar heb een MCE Reciever ism mijn Harmony remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ging verkeerd bij het stukje "Plug in Flirc and open the Flirc software - the software should automatically upgrade the Flirc firmware (if required)"

Dus ik deed dat, FLIRC werd herkend, en ik zag een bepaalde firmwareversie linksonderin staan, en ging er vanuit dat het goed was.

Maar blijkbaar moest ik handmatig via file>advanced>force new firmware de firmware handmatig "forceren", en dat vertelde de handleiding niet :P

Gelukkig werkt nu alles als een tierelier! Echt een super fijne combi (Rpi 2 + OpenElec+ Flirc + Harmony Ultimate + Synology DS214+ + 55" Samsung TV + Samsung versterker + alle bijbehorende DB generatoren :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Laatst online: 31-07 20:26
Voor m'n vriend ben ik aan 't kijken voor een raspberry pi 3 als kodi mediacentre, nadat de intel compute stick niet naar behoren werkte. Ik ben mij een beetje aan 't oriënteren welk OS ik er dan op moet zetten, maar zit beetje met de browser in de knoop.

Naast het gebruik van kodi op de pi 3 wilt hij er ook mee kunnen browsen, specifiek video afspelen via browser. We hebben een tv in de slaapkamer, alleen geen tv kabel die er naartoe loopt. Nu krijgt hij TV via Telfort en bieden zij ook multiscreen services aan via de browser. Ik weet dat via internet explorer je silverlight moet gebruiken, via chrome werkt 't ook.

Zou het mogelijk zijn om een browser te installeren op die raspberry pi 3 die het telfort tv online zou ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Laatst online: 06-10 19:35
Sinds zaterdag ook een Pi3. Maar er zijn twee dingen waar ik niet uitkom.

HDMI-CEC werkt niet. Als ik het sd kaartje in mijn pi2 stop lukt het wel. Wie gebruikt een pi3 en kan bevestigen dat het wel zou moeten werken?

Ik heb een schone image van OpenELEC 6.0.3 op een nieuwe sd kaart gezet. Geprobeerd op verschillende hdmi poorten, bij twee verschillende tv's met verschillende hdmi kabels. Alle varianten werken met de pi2 maar dus niet met de pi3. Ik zie in de change log van OpenELEC 6.0.2 en 6.0.3 een aantal wijzigigen mbt de hdmi-cec functionaliteit.
Wachten op een fix van OpenELEC of de pi3 retour sturen omdat het wel aan de hardware ligt?

In Kodi zie ik in het menu bij de input devices en peripherals wel de hdmi-cec adapter staan. Er wordt dus iets herkend door de pi maar de tv ziet geen hdmi-cec device. (bij de pi2 zie ik deze wel terug in de devicelist op de tv).

Verder merkte ik dat de plugin DexterTV het niet meer doet. Ligt dat aan mijn setup of aan de plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Werkt de Logitech cordless Wii keyboard (KG-0802) ook met Kodi (OSMC) op de Raspberry Pi 2?
Hij staat hier wel in de lijst: http://elinux.org/RPi_USB_Keyboards (Wii wireless keyboard KG-0802 (!))
Maar met een uitroepteken erachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Sinds IOS9 werkt airplay helaas niet meer op KODI. Is er een andere manier om vanaf een iPhone naar de Raspberry te streaming gaat vooral om YouTube filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Ndrenth schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:04:
Zou het mogelijk zijn om een browser te installeren op die raspberry pi 3 die het telfort tv online zou ondersteunen?
Ik verwacht het niet, Netflix kun je bijvoorbeeld ook niet op je pi krijgen door de gebruikte drm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
nklaver234 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:23:

HDMI-CEC werkt niet. Als ik het sd kaartje in mijn pi2 stop lukt het wel. Wie gebruikt een pi3 en kan bevestigen dat het wel zou moeten werken?
Doet het hier wel (onder Berryboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Laatst online: 31-07 20:26
Natsu schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:56:
[...]

Ik verwacht het niet, Netflix kun je bijvoorbeeld ook niet op je pi krijgen door de gebruikte drm.
Hm ja dat dacht ik al.. Toch nog maar ff verder inlezen op dit onderwerp. Vind bij telfort zelf ook niet veel informatie wat betreft hun hele multiscreen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Ik heb een schone image van OpenELEC 6.0.3 op een nieuwe sd kaart gezet. Geprobeerd op verschillende hdmi poorten, bij twee verschillende tv's met verschillende hdmi kabels. Alle varianten werken met de pi2 maar dus niet met de pi3. Ik zie in de change log van OpenELEC 6.0.2 en 6.0.3 een aantal wijzigigen mbt de hdmi-cec functionaliteit.
Wachten op een fix van OpenELEC of de pi3 retour sturen omdat het wel aan de hardware ligt?

In Kodi zie ik in het menu bij de input devices en peripherals wel de hdmi-cec adapter staan. Er wordt dus iets herkend door de pi maar de tv ziet geen hdmi-cec device. (bij de pi2 zie ik deze wel terug in de devicelist op de tv).

Verder merkte ik dat de plugin DexterTV het niet meer doet. Ligt dat aan mijn setup of aan de plugin?
hier een pi3 met openelec 6.0.3 hdmi-CEC werkt hier prima.wordt standaard herkent door openelec.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:06

Nitai

Live the life you love.

Ik had dit ook totdat ik een ander sd kaartje pakte en een image er op zette en het in 1x werkte. Terwijl de sd kaart die het niet deed wel in de Pi2 werkte.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Laatst online: 06-10 19:35
Nitai schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:37:
[...]

Ik had dit ook totdat ik een ander sd kaartje pakte en een image er op zette en het in 1x werkte. Terwijl de sd kaart die het niet deed wel in de Pi2 werkte.
jin schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:20:
[...]

hier een pi3 met openelec 6.0.3 hdmi-CEC werkt hier prima.wordt standaard herkent door openelec.
maxnl schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:58:
[...]

Doet het hier wel (onder Berryboot)
Berryboot is mijn ontdekking van de week. Bedankt daarvoor maxnl.

Allemaal bedankt voor het bevestigen dat pi3 wel werkt met hdmi-cec. de pi3 is teruggestuurd en zojuist een nieuwe ontvangen. Die deed het meteen. Super service van SOS Solutions.

Weet iemand nog of de dexter plugin het nog doet. En zo niet een mooi alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik zie toch af en toe dat mijn XBMC default niet het DTS geluidsspoor pakt.

Dus ik heb 2 vragen.

1. Is er ergens een optie om "default" altijd het DTS geluidsspoor te pakken :?
2. Hoe selecteer ik tijdens het afspelen van een film een ander geluidsspoor :? (Ik gebruik FLIRC icm mijn Harmony en Yatse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, als je dts capable receiver aan hebt staan zou deze altijd geselecteerd moeten worden.
Via de keymap editor zou je audionextlanguage kunnen maken naar een niet gebruikte key.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Meestal doet hij dat ook, maar ik had gisteren een film waar dat niet gebeurde terwijl er wel een DTS spoor aanwezig is.

Mijn vraag is eigenlijk hoe kom ik in dit menu

Afbeeldingslocatie: http://kodi.wiki/images/thumb/a/a4/AudioSubtitleSettings.png/500px-AudioSubtitleSettings.png

[ Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 19-03-2016 09:08 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]