Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMEKKKKK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 08:44
Even een kort vraagje, is nogal lang topic dus hoop dat het niet al heel veel vaker gevraagd is.

Ik heb een raspberry Pi met OpenElec om een beetje series te streamen. Nu heb ik echter heel vaak dat hij van te voren of tijdens erg lang moet bufferen. Heb al een en ander met clear cache etc gedaan maar lijkt niets op te lossen. Gebruik overigens Genesis om te streamen.

Denk dat de oplossing redelijk simpel is maar kan het helaas zelf niet vinden, hopelijk iemand van jullie wel.

Heel erg bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Grolsch schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:05:
Meestal doet hij dat ook, maar ik had gisteren een film waar dat niet gebeurde terwijl er wel een DTS spoor aanwezig is.

Mijn vraag is eigenlijk hoe kom ik in dit menu

[afbeelding]
Denk dat Kraades optie beter is (reply boven je):
code:
1
AudioNextLanguage

Maar om je vraag te beantwoorden, zie: http://kodi.wiki/view/Window_IDs
Dus
code:
1
ActivateWindow(osdaudiosettings)
in je keymap.xml aan een knop toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik kon het hele OSD menu niet oproepen via de Logitech, dus heb een nieuwe knop aangemaakt, en die via FLIRC gemapt aan de keyboard toets "M" en nu werkt het :P

Ik heb dus inderdaad een film (Fury) met 2 geluidskanalen (AC3 5.1 en DTS 5.1) en Kodi pakt standaard de AC3 5.1 :?

Nu kan ik het i.i.g. goedzetten mocht het weer voorkomen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Ah begrepen we je beide niet goed :P Bij mij was geloof ik de OK toets standaard daaraan gemapt als ik een mediacenter remote instelde in m'n harmony.

EDIT: waarschijnlijk is in jouw videobestand de AC3 stream als default gezet. Ik heb dit ook soms bij anime dat de engelse dub als default is ingesteld. Ik kan in Kodi dan instellen wat ik wil, hij blijft de default pakken :( Om niet telkens in het menu de audio stream te hoeven wijzigen heb ik de bestanden toen maar aangepast. Heb daarvoor mkvpropedit gebruikt (linux).

[ Voor 55% gewijzigd door Natsu op 19-03-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:44
Rebbelx schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:16:
Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet stellen maar...ik heb sinds een 3tal weken mijn mini pc geupdate met xbmc kodi. Deze streamed alles van mij nas, een synology 214+. Voordien werkte dit vlekkeloos. Ik startte mijn mediaplayer op, deze maakte mijn nas wakker (nas valt na x aantal minuten in sleep mode, allezins de schijven toch) en begon dan te scannen op nieuwe content. Sinds de update naar Kodi echter, start mijn mediaplayer wel op, maar stuurt geen wake up naar mij nas. Gevolg is dat er niet gescand wordt naar nieuwe content en ik sowieso bij het opstarten van een film of serie de melding krijg dat de bron niet te bereiken is.....Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Hoe ik dit kan oplossen ?
Anyone ? Mijn probleem nog steeds niet kunnen oplossen...Heeft iemand van jullie door waar het probleem kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Rebbelx schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:47:
[...]
Anyone ? Mijn probleem nog steeds niet kunnen oplossen...Heeft iemand van jullie door waar het probleem kan liggen ?
Ik zou het eens proberen in het algemene Kodi topic of zoeken op de kodi wiki (hier bijvoorbeeld)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 19:35
Vraagje:
Ik heb nog geen hdmi geluidsset en de tv geeft bagger geluid dus ik wil vanaf de pi3 (OSMC incl Kodi) via een analoge kabel naar mijn stereotoren.

Nu is het geluid van de interne pi3 analoge poort best wel bagger dus ik denk ik pak mijn König 3d 5.1 sound usb sticky erbij. Type cmp-soundusb12.
Maar daarmee klinkt het geluid best wel dof.
De stereotoren is gewoon een stereo set (dus niet 5.1 ofzo) maar geluid direct vanaf mijn pc klinkt heel erg goed.
Ik heb al wat lopen spelen met instellingen in Kodi maar krijg het geluid maar niet beter.

Waar zou dit aan kunnen liggen en kan ik het beter krijgen?

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Kan je het niet vanaf de TV naar je versterker jagen via de koptelefoonplug of eventueel andere jack-aansluitingen? Zo heb ik het hier ingesteld en werkt prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
MsG schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:45:
Kan je het niet vanaf de TV naar je versterker jagen via de koptelefoonplug of eventueel andere jack-aansluitingen? Zo heb ik het hier ingesteld en werkt prima.
Whaaaa! Dat ik daar niet eerder aan dacht!
Super idee van je! Werkt helemaal goed zo!
Bedankt! (valt het op dat ik blij ben? :9~)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

Goner

What can I do you for ?

PuckStar schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:38:
Nu is het geluid van de interne pi3 analoge poort best wel bagger
Geprobeerd of gebaseerd op opmerkingen die ik ook wel 's lees ?
Ik heb die 3.5mm jack met 2 tulpstekkers op een stereo-torentje aangesloten en klinkt heel acceptabel.

EDIT: zal toch 's wat dichter bij de boxen luisteren, ook zonder geluid. Maar het was me niet zomaar opgevallen, die ruis.
EDIT2: Hangt wellicht ook van de kwaliteit van audio-materiaal af ? Ik speel via de Pi meestal mp3's van 320kbps af. Geen flac of zo ...

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 22-03-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Goner schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 00:08:
[...]

Geprobeerd of gebaseerd op opmerkingen die ik ook wel 's lees ?
Ik heb die 3.5mm jack met 2 tulpstekkers op een stereo-torentje aangesloten en klinkt heel acceptabel.
Zeker geprobeerd, ook met verschillende kabels! Ik hoor veel geruis (zelfs als er geen geluid wordt afgespeeld) en het geluid klinkt ook uit dat kanaal vrij dof.

Acceptabel is uiteraard een ruim begrip en erg persoonlijk, maar in vergelijking met hoe het geluid vanaf mijn pc komt (en nu ook via de tv) hoor ik een wereld van verschil.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Grolsch schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:53:
Ik kon het hele OSD menu niet oproepen via de Logitech, dus heb een nieuwe knop aangemaakt, en die via FLIRC gemapt aan de keyboard toets "M" en nu werkt het :P

Ik heb dus inderdaad een film (Fury) met 2 geluidskanalen (AC3 5.1 en DTS 5.1) en Kodi pakt standaard de AC3 5.1 :?

Nu kan ik het i.i.g. goedzetten mocht het weer voorkomen.
Ik gebruik ook een harmony met FLIRC en als ik tijdens het afspelen van een video op "OK" druk, krijg ik standaard de OSD te zien. Ik heb daarnaast de Info-key naar de OSD gemapped.

Waarom bij AC3 ipv DTS pakt, geen idee eigenlijk. Ik heb nog geen dual-audio bestanden afgespeeld.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:06

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik sta er ook altijd van te kijken. Ik heb verschillende Pi's aan mijn ~13 jaar oude Onkyo versterker gehangen via de 3,5 inch audiojack, maar voor mij was het geluid altijd prima acceptabel. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik verre van een audiofiel ben, maar MP3's en Flac e.d. klinkt allemaal prima.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 22:52
Mijn Pi met de nieuwste openelec is verbonden via wifi met een Ziggo router, zo'n Ubee geval. Dat werkt maar ik heb 1 vervelend probleem, hij verliest om de zoveel tijd de connectie. Het vervelende is dat ik dan ook weer het Wifi wachtwoord moet invoeren. Handmatig even weer verbinden vind ik niet eens zo'n probleem maar elke keer via een afstandsbediening een vrij ingewikkeld wifi wachtwoord (hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens) invoeren is erg tijdrovend. Ook de Pi even opnieuw opstarten werkt niet.
Dit probleem is niet iets wat ik in het begin had maar lijkt later ontstaan te zijn, geen idee hoe want er is verder niks in mijn setup veranderd. De laatste update van openelec heeft het probleem niet verholpen.
Ik heb al veel gezocht maar kan niet echt iets vinden waar dit aan kan liggen en hoe ik dat kan oplossen. Iemand hier hetzelfde aan de hand gehad en opgelost?
Misschien nuttige informatie:
Mijn Pi staat 24/7 aan, heeft een goede adapter en SD kaart (is namelijk een BTplayer2).
Kan de Pi niet omgaan met het wachtwoord? Ligt het aan de Ubee router, die is vrij instabiel de laatste tijd, ook vaak wifi verbindingsproblemen met andere apparaten. Op zolder staat nog een accesspoint met dezelfde login/wachtwoord maar die heb ik ook weleens uit gehad, maakte geen verschil. Ligt dus als het aan een router ligt aan die Ubee, die kan ik natuurlijk niet uitzetten want is ook de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 09:33
Timminator schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:00:
Mijn Pi met de nieuwste openelec is verbonden via wifi met een Ziggo router, zo'n Ubee geval. Dat werkt maar ik heb 1 vervelend probleem, hij verliest om de zoveel tijd de connectie. Het vervelende is dat ik dan ook weer het Wifi wachtwoord moet invoeren. Handmatig even weer verbinden vind ik niet eens zo'n probleem maar elke keer via een afstandsbediening een vrij ingewikkeld wifi wachtwoord (hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens) invoeren is erg tijdrovend. Ook de Pi even opnieuw opstarten werkt niet.
Dit probleem is niet iets wat ik in het begin had maar lijkt later ontstaan te zijn, geen idee hoe want er is verder niks in mijn setup veranderd. De laatste update van openelec heeft het probleem niet verholpen.
Ik heb al veel gezocht maar kan niet echt iets vinden waar dit aan kan liggen en hoe ik dat kan oplossen. Iemand hier hetzelfde aan de hand gehad en opgelost?
Misschien nuttige informatie:
Mijn Pi staat 24/7 aan, heeft een goede adapter en SD kaart (is namelijk een BTplayer2).
Kan de Pi niet omgaan met het wachtwoord? Ligt het aan de Ubee router, die is vrij instabiel de laatste tijd, ook vaak wifi verbindingsproblemen met andere apparaten. Op zolder staat nog een accesspoint met dezelfde login/wachtwoord maar die heb ik ook weleens uit gehad, maakte geen verschil. Ligt dus als het aan een router ligt aan die Ubee, die kan ik natuurlijk niet uitzetten want is ook de modem.
Verander het wachtwoord even in tweakerszijncool ofzo en je weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Laatst online: 13-10 22:52
Bartske schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:05:
[...]

Verander het wachtwoord even in tweakerszijncool ofzo en je weet het?
Daar heb ik natuurlijk ook wel aan gedacht, en als ik zin heb (en ruzie met mijn vrouw kan voorkomen) dan zal ik het wel een keer proberen. Ik hoopte misschien dat iemand op Tweakers dit probleem herkent en me een makkelijke oplossing kan geven.
Ik heb in mijn zoektocht op het internet wel een paar andere vergelijkbare gevallen gevonden maar het lijkt erg zeldzaam en daarbij heb ik geen oplossing gevonden. Een te lastig wachtwoord wordt wel ergens genoemd maar lijkt dan ook niet de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
deepbass909 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:17:
[...]

Ik gebruik ook een harmony met FLIRC en als ik tijdens het afspelen van een video op "OK" druk, krijg ik standaard de OSD te zien. Ik heb daarnaast de Info-key naar de OSD gemapped.

Waarom bij AC3 ipv DTS pakt, geen idee eigenlijk. Ik heb nog geen dual-audio bestanden afgespeeld.
Ik denk dat ik dit zelfs nog niet geprobeerd heb!! Ik zal vanavond eens proberen als ik thuis ben, tnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

arie_papa schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:10:
Ik sta er ook altijd van te kijken. Ik heb verschillende Pi's aan mijn ~13 jaar oude Onkyo versterker gehangen via de 3,5 inch audiojack, maar voor mij was het geluid altijd prima acceptabel. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik verre van een audiofiel ben, maar MP3's en Flac e.d. klinkt allemaal prima.
De Pi geeft een vrij slecht geluid door, hoge tonen boven de 15kHz komen er nauwelijks uit. Maar, veel 30+ horen sowieso niks meer boven de 15kHz, en veel speakers en versterkers presteren in dat frequentiegebied ook niet al te best meer. Dus dat je het niet hoort, is niet zo heel gek.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zat ook met een vraag over audio. Dit is totaal niet mijn kennisgebied.

Mijn tv is een pricewatch: Samsung UE39F5300 Zwart
Nu gaat het geluid via de tv-speakers.

Maar als ik surround sound wil, kan ik dan gewoon een 5.1-setje aansluiten op mijn tv?
Ik weet niet echt waar ik op moet letten, totaal noob :P

Zit 5.1-geluid überhaupt in films/series? Wordt dat doorgegeven via HDMI? Moet mijn tv nog ergens aan voldoen? Help :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 21:30
Ik heb dit topic eens zitten doorlezen en kan ng niet wcht antwoord vinden op mijn vraag

Ik heb een Synology nas die prima doet waar hij voor bedoeld is, maar video's in 1080p via Plex afspelen zit er niet in.
Nu vroeg ik me af of een r3 icm Xbmc hier wel toe in staat is. Dat wil dus zeggen; de films oppakken vanaf mijn Nas en het transcoding via de r3 laten doen. Ik vermoed van wel.
Tenslotte waar ik over twijfel is of de verkrijgbare os-en ook voor mij te gebruiken zijn. Ik heb nul verstand van Linux of een ander open source os. Als ik enorm veel met command lines moet gaan werken, lijkt het me niet zo praktisch apparaat voor mij.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
steefje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:01:
Ik heb dit topic eens zitten doorlezen en kan ng niet wcht antwoord vinden op mijn vraag

Ik heb een Synology nas die prima doet waar hij voor bedoeld is, maar video's in 1080p via Plex afspelen zit er niet in.
Nu vroeg ik me af of een r3 icm Xbmc hier wel toe in staat is. Dat wil dus zeggen; de films oppakken vanaf mijn Nas en het transcoding via de r3 laten doen. Ik vermoed van wel.
Tenslotte waar ik over twijfel is of de verkrijgbare os-en ook voor mij te gebruiken zijn. Ik heb nul verstand van Linux of een ander open source os. Als ik enorm veel met command lines moet gaan werken, lijkt het me niet zo praktisch apparaat voor mij.
Ik heb de pi3 en installatie was een fluitje van een cent met OSMC. Speelt bestanden prima af ook 1080p via wifi vanaf mijn pc.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48

Dat gaat prima werken. Koop er eentje die een geïnstalleerde openelec met kodi heeft, hoef je niks te doen met command lines of installaties. Bibliotheek naar je Nas verwijzen en je kan bijna elk formaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Dat zijn duidelijke antwoorden. Installatie had ik doorgelezen en zag er niet al te spannend uit

Bedankt alvast

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
Wat verwacht je nog te moeten transcoden? Ik denk dat Kodi gewoon alles rechtstreeks kan spelen wat jij vinden kan.
Ik ben zelf best handig met de commandline maar ik heb hem denk ik alleen gezien om even de de MPEG-licentie in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online

Ik heb ook een Synology NAS (DS214+) en een RPI2 met Openelec (zelf geinstalleerd, echt kinderlijk eenvoudig) en dat werkt super!!

Nog nooit 1 hapering gezien, en ik kijk bijna alleen maar 1080P content met DTS.
Grolsch schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:38:
[...]

Ik denk dat ik dit zelfs nog niet geprobeerd heb!! Ik zal vanavond eens proberen als ik thuis ben, tnx voor de tip!
Het OSD menu zit gewoon standaard onder de OK knop :X :X :X

[ Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 25-03-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Grolsch schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:58:
[...]
Het OSD menu zit gewoon standaard onder de OK knop :X :X :X
Soms is de oplossing ook heel simpel ;)

Ik vrees dat ik alleen gisteravond m'n installatie heb gesloopt :X Ik ben wat aan het stoeien met een Lirc ontvangertje (gewoon een losse TSOP), die de FLIRC moet gaan vervangen in een nieuwe behuizing. Nu geeft Lirc problemen als je ook een Hifiberry gebruikt, wat ik doe. Ik dacht dat opgelost te hebben door een andere GPIO-verwijzing te maken voor Lirc (normaal gebruikt Lirc één van de pinnen die ook door de Hifiberry wordt gebruikt), maar die verwijzing werkt blijkbaar niet... Gevolg, er zit nu een vriendin thuis die een serie wil kijken, maar de RPi was vastgelopen en wil nu niet meer opstarten... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu

Volgens mij snapt niet iedereen je vraag hier. Transcoding is best zwaar en ik denk niet dat de raspberry pi dat aan kan. Vanaf welk formaat wil je transcoden en waarnaartoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
Natsu schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:21:
[...]

Volgens mij snapt niet iedereen je vraag hier. Transcoding is best zwaar en ik denk niet dat de raspberry pi dat aan kan. Vanaf welk formaat wil je transcoden en waarnaartoe?
Volgens mij snappen wij zijn vraag best...
Hij heeft een NAS en daarop heeft hij video-bestanden staan. Die video's wil hij afspelen op een TV. Rechtstreeks vanaf de NAS streamen gaat niet, omdat de NAS te 'licht' is en niet elke video kan omzetten naar een signaal wat de TV begrijpt. Ik heb ook de PLEX-server op mijn NAS geprobeerd, maar dat trekt mijn NAS niet. Dus als je een RPi als mediaspeler gebruikt (Openelec en KODI gebruik ik), kan je de bestanden die op de NAS staan, prima afspelen. Tot op heden ben ik geen bestand tegen gekomen wat niet vlekkeloos afspeelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:54
acoster schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:46:
[...]

Volgens mij snappen wij zijn vraag best...
Hij heeft een NAS en daarop heeft hij video-bestanden staan. Die video's wil hij afspelen op een TV. Rechtstreeks vanaf de NAS streamen gaat niet, omdat de NAS te 'licht' is en niet elke video kan omzetten naar een signaal wat de TV begrijpt. Ik heb ook de PLEX-server op mijn NAS geprobeerd, maar dat trekt mijn NAS niet. Dus als je een RPi als mediaspeler gebruikt (Openelec en KODI gebruik ik), kan je de bestanden die op de NAS staan, prima afspelen. Tot op heden ben ik geen bestand tegen gekomen wat niet vlekkeloos afspeelde..
Dat is een aanname, wie zegt dat steefje niet wil transcoden naar andere (mobiele) apparaten, eventueel buiten het netwerk?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36

Sa1

alesandro_46 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:08:
[...]

Dat is een aanname, wie zegt dat steefje niet wil transcoden naar andere (mobiele) apparaten, eventueel buiten het netwerk?
klopt, is een aanname, maar wel een vrij veilige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Sa1 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:13:
[...]
klopt, is een aanname, maar wel een vrij veilige :)
Klopt, zeker nu ik de topic titel terug lees :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
alesandro_46 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:08:
[...]

Dan had hij zijn 'probleem' wat specifieker moeten neer zetten...
Het feit blijft wel dat de raspberry het 'transcoden' prima aan kan, wat uiteindelijk zijn vraag is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:49
Maakt het uit welke grootte ųSD kaart je gebruikt; heeft het zin veel opslagruimte te hebben naast openelec oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 23:34

TRaSH

koffie ?

hangt ervan af of je ook van plan bent om media er op te zetten,
en hoe groot je media library is wegens je thumbnail cache.
maar meer dan 8 - 16 GB zal je niet echt nodig hebben.
heb hier nog een RPi met 4 GB bij mijn dochter hangen en die is nog lang niet vol

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar vind Tweakers het geen probleem als er op de eigen site groots wordt geadverteerd met een speler die "onbeperkt en gratis alle films, series, sport en nog veel meer" kan afspelen. Dan vraag ik mij af welke plugins dit zo flitsend aangeboden systeem daarvoor gebruikt. Ik ben zeer geïnteresseerd omdat ik in een deel van de wereld leef waar o.a. de Nederlandse eredivisie met geen mogelijkheid legaal gekeken kan worden. Het is hier de Engelse premier league wat de klok slaat en dus ook commercieel wordt aangeboden.

Ik verwacht geen antwoord op mijn post. Ik denk vooral hardop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
TRaSH schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:40:
hangt ervan af of je ook van plan bent om media er op te zetten,
en hoe groot je media library is wegens je thumbnail cache.
maar meer dan 8 - 16 GB zal je niet echt nodig hebben.
heb hier nog een RPi met 4 GB bij mijn dochter hangen en die is nog lang niet vol
Oké thanks! Tja denk dat ik voor media een aparte usb stick gebruik om te kijken, iedere keer die sd kaart eruit halen is omslachtig en vraagt om problemen omdat de pi dan ook altijd uit moet.

@2fish dat vond ik ook vreemd, en had daarnaast verwacht dat juist voor 'tweakers' de losse bordjes, of in ieder geval de niet voor geïnstalleerde pakketjes aangeboden zouden worden. Helaas geen raspberry pi 3 in de aanbieding.

[ Voor 16% gewijzigd door Pepper92 op 26-03-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 23:34

TRaSH

koffie ?

Pepper92 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Oké thanks! Tja denk dat ik voor media een aparte usb stick gebruik om te kijken, iedere keer die sd kaart eruit halen is omslachtig en vraagt om problemen omdat de pi dan ook altijd uit moet.

....
persoonlijk vind ik een network share vele malen makkelijker en sneller,
en zeker als je de media op een usb stick wilt zetten verwacht ik niet dat je al te grootte bestanden/kwaliteit series/films gaat kijken en dat trekt de Rpi2 makkelijk.

sterker nog mijn RPi2 streams vanaf mijn server met gemak de Blu-Ray Remux van Avatar (42GB) met alleen HD audio naar me RPi2 en zet het geluid om naar 2.0 audio om het af te spelen op de TV van me slaapkamer.
(heb in de Woonkamer een HTPC die alles afspeelt incl HD audio)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Ik know maar die heb ik nou net van de hand gedaan door het ontbreken van wifi (heb daar geen kabelmogelijkheid). En een paar dagen later werd de 3 dus aangekondigd, met wifi en Bluetooth. Oké dat was natuurlijk op te lossen door een wifi stick, maar had daar even niet aan gedacht.

En die server, dat is ook nog een toekomstplannetje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Pepper92 op 26-03-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Van de week wat raars, na maanden gewoon goed gedraaid te hebben ineens een zwart scherm na het OpenElec logo op mijn RPI2 de avond daarvoor nog gewoon gebruikt en bij het aanzetten kreeg ik een 'no signal' melding van mijn tv op HDMI 1, na herstart van RPI2 even het OpenElec logo en zwart.

Ik had een sd+usb boot maar het lijkt er op dat de usb corrupt is geraakt op de 1 of andere manier.
Hij stond gewoon 'altijd' aan dus niet uit na gebruik.

Gister gewoon 6.95.1 erop gezet en het gaat weer als een zonnetje.

Iemand enig idee waarom hij ineens niet meer wilde starten, of beter gezegt doorstarten?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon1980
  • Laatst online: 03-10 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:09:
Blijkbaar vind Tweakers het geen probleem als er op de eigen site groots wordt geadverteerd met een speler die "onbeperkt en gratis alle films, series, sport en nog veel meer" kan afspelen. Dan vraag ik mij af welke plugins dit zo flitsend aangeboden systeem daarvoor gebruikt. Ik ben zeer geïnteresseerd omdat ik in een deel van de wereld leef waar o.a. de Nederlandse eredivisie met geen mogelijkheid legaal gekeken kan worden. Het is hier de Engelse premier league wat de klok slaat en dus ook commercieel wordt aangeboden.

Niemand is Roomser dan de paus,zelfs Tweakers niet. :-)

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Google op dutch iptv kodi addon en je moet er denk ik wel uitkomen. Op reddit is er een apparte pagina die addons4kodi heet en daar worden ze gewoon besproken dus mocht google niet werken dan zou ik daar even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

de sites van seo-michael en tvaddons bespreken diverse plugins, staat vast wel iets van je gading tussen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 29-03-2016 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

DizzyWeb

Ondertiteld

Als je op je eigen linkje klikt en dan op de Pi klikt naar de pagina van SOS zelf, zie je een hele opsomming van alle plugins die er bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb van het weekend een nieuwe rpi3 met OL geinstalleerd voor een kennis. Ik had hem voorgeinstalleerd bij mij thuis met de addons die hij zou gaan gebruiken. Alles werkte naar behoren. Eenmaal bij hem thuis stond opeens de datum op 1970. Geen idee hoe dat kan, ik heb het zelf nog niet gezien aangezien hij mij dit appte... dus ik heb er nog geen oplossing voor. De systeeminstellingen stonden gewoon in Nederlands enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
vwtune schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:31:
Ik heb van het weekend een nieuwe rpi3 met OL geinstalleerd voor een kennis. Ik had hem voorgeinstalleerd bij mij thuis met de addons die hij zou gaan gebruiken. Alles werkte naar behoren. Eenmaal bij hem thuis stond opeens de datum op 1970. Geen idee hoe dat kan, ik heb het zelf nog niet gezien aangezien hij mij dit appte... dus ik heb er nog geen oplossing voor. De systeeminstellingen stonden gewoon in Nederlands enz...
Standaard staan de datuminstellingen op 1970, als je in de instellingen niet aangeeft dat deze gesynchroniseerd mogen worden via internet of de datum niet zelf hebt ingesteld. Blijft deze doorlopen vanaf 1970.

Je kennis zal even in de datum/tijd instellingen moeten duiken om deze aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
vwtune schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:31:
Geen verbinding naar de tijdserver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Waarom stond ie bij mij wel goed (bekabelde internet) en bij hem de eerste dag ook (wifi) de 2e dag kreeg ie pas het probleem. En ik zie trouwens bi jmij zelf nergens een instelling voor een time server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vwtune schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:43:
Waarom stond ie bij mij wel goed (bekabelde internet) en bij hem de eerste dag ook (wifi) de 2e dag kreeg ie pas het probleem. En ik zie trouwens bi jmij zelf nergens een instelling voor een time server?
Je zou in de instellingen het beste kunnen aangeven dat kodi moet wachten op de netwerkverbinding.
Soms kan de Pi niet zo snel connecten met het wifi, en krijgt hij de tijd niet ( op tijd ) binnen.
Dan gaat bij het een verbinding iets later wel op orde, het probleem ontstaat een beetje als ook de bibliotheek gaat updaten.

Of je installeert een RTC module

http://openelec.tv/forum/...36-ds3231-real-time-clock
http://www.patthoyts.tk/b...h-the-raspberry-pi-2.html

Kost 1€, en de tijd blijft onboard in orde

http://www.ebay.com/sch/i...ds+3231+raspberry&_sop=15

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 29-03-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
FreshMaker schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:53:
[...]

Je zou in de instellingen het beste kunnen aangeven dat kodi moet wachten op de netwerkverbinding.
Soms kan de Pi niet zo snel connecten met het wifi, en krijgt hij de tijd niet ( op tijd ) binnen.
Dan gaat bij het een verbinding iets later wel op orde, het probleem ontstaat een beetje als ook de bibliotheek gaat updaten.

Of je installeert een RTC module

http://openelec.tv/forum/...36-ds3231-real-time-clock
http://www.patthoyts.tk/b...h-the-raspberry-pi-2.html

Kost 1€, en de tijd blijft onboard in orde

http://www.ebay.com/sch/i...ds+3231+raspberry&_sop=15
Bedankt voor de tip! En dat vinkje over netwerkverbinding zal ik aanzetten bij hem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

vwtune schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:43:
En ik zie trouwens bi jmij zelf nergens een instelling voor een time server?
Zit onder OpenELEC settings -> network ...
Afbeeldingslocatie: http://4digits.net/cmsadmin/uploads/image/pi01.png
daar zit ook het vinkje voor 'wait for network ...'

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 29-03-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Heb zojuist mijn R3 binnen gekregen. Installeren is idd erg eenvoudig. Heb OpenElec

Nu wil ik Kodi verbinden met mijn Nas. Ik probeer bij video's via smb mijn Nas te vinden. Dat lukt, echter krijg ik als ik verbinding wil maken de melding Connection Timed Out. Erg vreemd, want dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Heb het zowel bedraad als met wifi geprobeerd

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
steefje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:38:
Heb zojuist mijn R3 binnen gekregen. Installeren is idd erg eenvoudig. Heb OpenElec

Nu wil ik Kodi verbinden met mijn Nas. Ik probeer bij video's via smb mijn Nas te vinden. Dat lukt, echter krijg ik als ik verbinding wil maken de melding Connection Timed Out. Erg vreemd, want dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Heb het zowel bedraad als met wifi geprobeerd
Lijkt me een niet juist (rechten) ingestelde samba-share op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Smultie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:59:
[...]

Lijkt me een niet juist (rechten) ingestelde samba-share op je NAS.
Nu zegt deze term mij niet direct iets, maar mocht het een rechtenkwestie zijn, dan zou ik toch ook op mijn pc en ps4 tegen dergelijke problemen aan lopen?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Sinds 3 dagen kan ik geen gebruik meer maken van rtlxl. Hij laat wel alle content zien maar het daadwerkelijk afspelen doet ie niet meer. Op beide rpi's heb ik dat probleem, ik klik op afspelen en dan zegt ie:bezig, het scherm doet voor de rest niets, dus het lijkt net of je geen stream geselecteerd hebt.
Meer mensen die hier last van hebben en of een oplossing voor hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door vwtune op 30-03-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige plugins hebben mappen met dynamische content die telkens herlaadt als je een map opent. Dat duurt soms een paar seconden. Als ik echter een link maak in het menu direct naar een dergelijke map dan herlaadt de content niet waardoor de links vaak niet meer werken. Dan moet ik uit de map en weer in de map om een reload te forceren. Is dit normaal gedrag van Kodi? Ik draai Kodi op een laptop met Windows 10. Er is een Pi 3 onderweg maar ik ben nu alvast het systeem aan het doorgronden. De skin die ik gebruik, is Aeon Nox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:20
Ik heb gisteren OSMC op een raspberry gezet (ter vervanging van een oude med8er in de slaapkamer die constant netwerk kwijt was). Mijn andere raspberry draait openelec. Ik ben OSMC gaan proberen omdat de updates van openelec wel erg lang op zich laten wachten en OSMC duidelijker is over upgrades (maandelijks). Daarnaast is Openelec er met 6.0.3 niet stabieler op geworden bij mij.

Eerste indruk van OSMC is niet slecht. De OSMC skin vind ik niet geweldig maar die is makkelijk te vervangen. Vreemd genoeg kan ik de Artic Zephyr skin niet vinden (die ik op mijn OpenElec gebruik). Hij zou in de kodi repository moeten zitten maar helaas.

Enige wat mij opvalt is dat OSMC een stuk langzamer lijkt (ik heb het allebei draaien op een Pi2 met zelfde merk/type microsd kaartje). Ook als ik ze allebei op de default confluence skin zet dan lijkt de OSMC merkbaar langzamer te reageren. Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen die die ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Laatst online: 11:06

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
OSMC vond ik de laatste keer dat ik het probeerde niet echt traag overkomen. Wellicht kun je eens kijken naar XBian?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:20
arie_papa schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:05:
OSMC vond ik de laatste keer dat ik het probeerde niet echt traag overkomen. Wellicht kun je eens kijken naar XBian?
Xbian had ik voor openelec. Die heeft bij een update een keer de hele installatie om zeep geholpen (bleef in de boot ergens steken). Toen ben ik maar naar Openelec gegaan. Ik zou het weer eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

arie_papa schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:05:
OSMC vond ik de laatste keer dat ik het probeerde niet echt traag overkomen.
Hier ook niet.
Draait dan wel op een Pi3B ... heb ook een OpenELEC draaien op Pi2B, maar ga die vervangen door OSMC (of misschien LibreELEC). Krijg met geen mogelijkheid Watchdog aan de gang op OpenElec terwijl die als een zonnetje draait onder OSMC.

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 31-03-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Doet bij jullie RTL XL het nog wel? Hij laadt wel de addon maar geen feeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30
Destiny schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:04:
Ik heb gisteren OSMC op een raspberry gezet (ter vervanging van een oude med8er in de slaapkamer die constant netwerk kwijt was). Mijn andere raspberry draait openelec. Ik ben OSMC gaan proberen omdat de updates van openelec wel erg lang op zich laten wachten en OSMC duidelijker is over upgrades (maandelijks). Daarnaast is Openelec er met 6.0.3 niet stabieler op geworden bij mij.
Je kunt eens kijken naar de nieuwe fork van OpenELEC, LibreELEC:

https://libreelec.tv/

Een groot aantal developers die aan OpenELEC werkten zijn hier naar overgestapt, omdat de oorspronkelijke OpenELEC developer soms wel eens wat eigenwijs kan zijn en traag met updates ("creative differences" noemen ze het :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand LE al draaien?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb mijn log geupload naar xbmclog.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om te kijken waar het mis gaat, ik snap er namelijk echt niets van. Hij wil geen feeds laden van RTL XL app. De app zelf doet het wel maar ik kan niets terugkijken. Ik heb twee rpi's en die geven dit probleem sinds 3 dagen opeens.
Een kennis van mij heeft dit probleem ook opeens.

http://goo.gl/9edM3F
Dit is de link naar mijn log file

Dit is waar het misgaat:

20:52:39 1839.061523 T:1967276032 DEBUG: CPlayerCoreFactory::GetPlayers(http://manifest.us.rtl.nl...38-9556-de534d534f19.m3u8)

633.20:52:39 1839.061768 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: system rules

634.20:52:39 1839.061890 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: matches rule: system rules

635.20:52:39 1839.061890 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: hdhomerun/mms/udp

636.20:52:39 1839.062134 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: lastfm/shout

637.20:52:39 1839.062256 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: rtmp

638.20:52:39 1839.062378 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: rtsp

639.20:52:39 1839.062622 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: streams

640.20:52:39 1839.062744 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: matches rule: streams

641.20:52:39 1839.062744 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: aacp/sdp

642.20:52:39 1839.062988 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: mp2

643.20:52:39 1839.063110 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: dvd

644.20:52:39 1839.063232 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: dvdimage

645.20:52:39 1839.063354 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: sdp/asf

646.20:52:39 1839.063477 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: nsv

647.20:52:39 1839.063599 T:1967276032 DEBUG: CPlayerSelectionRule::GetPlayers: considering rule: radio

648.20:52:39 1839.063721 T:1967276032 DEBUG: CPlayerCoreFactory::GetPlayers: matched 0 rules with players

649.20:52:39 1839.063965 T:1967276032 DEBUG: CPlayerCoreFactory::GetPlayers: adding videodefaultplayer (1)

650.20:52:39 1839.064087 T:1967276032 DEBUG: CPlayerCoreFactory::GetPlayers: for video=1, audio=0

651.20:52:39 1839.064087 T:1967276032 DEBUG: CPlayerCoreFactory::GetPlayers: for video=1, audio=1

652.20:52:39 1839.064209 T:1967276032 DEBUG: CPlayerCoreFactory::GetPlayers: adding player: DVDPlayer (1)

653.20:52:39 1839.064209 T:1967276032 DEBUG: CPlayerCoreFactory::GetPlayers: added 1 players

654.20:52:39 1839.070435 T:1967276032 NOTICE: DVDPlayer: Opening: http://manifest.us.rtl.nl...38-9556-de534d534f19.m3u8

655.20:52:39 1839.070801 T:1967276032 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED

656.20:52:39 1839.070923 T:1967276032 DEBUG: CRenderManager::UpdateDisplayLatency - Latency set to 0 msec

657.20:52:39 1839.071045 T:1967276032 DEBUG: CMMALRenderer::UnInitMMAL pool((nil))

658.20:52:39 1839.071045 T:1967276032 DEBUG: CMMALRenderer::PreInit

659.20:52:39 1839.071411 T:1522529344 NOTICE: Thread DVDPlayer start, auto delete: false

660.20:52:39 1839.071655 T:1522529344 NOTICE: Creating InputStream

661.20:52:39 1839.072632 T:1522529344 DEBUG: CFileCache::Open - opening <rtlxl/v166/network/ipad/adaptive/components/videorecorder/35/355946/355947/7e828dd9-3cfa-4438-9556-de534d534f19.ssm/7e828dd9-3cfa-4438-9556-de534d534f19.m3u8> using cache

662.20:52:39 1839.073364 T:1522529344 DEBUG: CurlFile::Open(0x5c9f7748) http://manifest.us.rtl.nl...38-9556-de534d534f19.m3u8

663.20:52:39 1839.248901 T:1612633152 DEBUG: plugin.dbmc: NotifySyncServer exception : timeout('timed out',)

664.20:52:39 1839.655151 T:1522529344 ERROR: CCurlFile::FillBuffer - Failed: HTTP returned error 418

665.20:52:39 1839.655396 T:1522529344 ERROR: CCurlFile::Open failed with code 418 for http://manifest.us.rtl.nl...38-9556-de534d534f19.m3u8

666.20:52:39 1839.655518 T:1522529344 ERROR: Open - failed to open source <http://manifest.us.rtl.nl/rtlxl/v166/network/ipad/adaptive/components/videorecorder/35/355946/355947/7e828dd9-3cfa-4438-9556-de534d534f19.ssm/7e828dd9-3cfa-4438-9556-de534d534f19.m3u8>

667.20:52:39 1839.655884 T:1522529344 NOTICE: Creating Demuxer

668.20:52:39 1839.656982 T:1522529344 DEBUG: ffmpeg[5ABFF440]: Using network protocols without global network initialization. Please use avformat_network_init(), this will become mandatory later.

669.20:52:40 1839.821411 T:1967276032 DEBUG: Previous line repeats 1 times.

670.20:52:40 1839.821655 T:1967276032 DEBUG: ------ Window Init (DialogBusy.xml) ------

671.20:52:40 1840.562134 T:1522529344 DEBUG: ffmpeg[5ABFF440]: [http] HTTP error 418 I'm a teapot

672.20:52:40 1840.562866 T:1522529344 DEBUG: Error, could not open file http://manifest.us.rtl.nl...38-9556-de534d534f19.m3u8

673.20:52:40 1840.562988 T:1522529344 ERROR: OpenDemuxStream - Error creating demuxer

674.20:52:40 1840.563110 T:1522529344 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit()

675.20:52:40 1840.563477 T:1522529344 DEBUG: OnPlayBackStopped: play state was 1, starting 1

676.20:52:40 1840.563599 T:1522529344 DEBUG: Thread DVDPlayer 1522529344 terminating

677.20:52:40 1840.563965 T:1967276032 DEBUG: OnPlayBackStopped: play state was 3, starting 0

678.20:52:40 1840.564453 T:1967276032 DEBUG: CAnnouncementManager - Announcement: OnStop from xbmc

679.20:52:40 1840.564697 T:1967276032 DEBUG: GOT ANNOUNCEMENT, type: 1, from xbmc, message OnStop

680.20:52:40 1840.565063 T:1967276032 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://manifest.us.rtl.nl/rtlxl/v166/network/ipad/adaptive/components/videorecorder/35/355946/355947/7e828dd9-3cfa-4438-9556-de534d534f19.ssm/7e828dd9-3cfa-4438-9556-de534d534f19.m3u8]

681.20:52:40 1840.565186 T:1967276032 DEBUG: Playlist Player: one or more items failed to play... aborting playback

[ Voor 87% gewijzigd door vwtune op 31-03-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kunnen de links niet meer worden geopend. Zoek maar eens naar error in de log. Als je kennis het probleem ook heeft dan zal het wel iets algemeens zijn?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:30
Ja vanaf eerste build. Draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
kraades schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:24:
Volgens mij kunnen de links niet meer worden geopend. Zoek maar eens naar error in de log. Als je kennis het probleem ook heeft dan zal het wel iets algemeens zijn?
Die links doen het gewoon via internet explorer.

Vandaar dat ik hier vraag of jullie ook problemen hebben met RTL XL, niemand die dat hier gebruikt???

Ik kan via google namelijk nergens lezen dat het een algemeen probleem is. Ik denk toch meer dat het een RPI probleem is en niet ligt een RTL XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:29:
[...]

Vandaar dat ik hier vraag of jullie ook problemen hebben met RTL XL, niemand die dat hier gebruikt???

Ik kan via google namelijk nergens lezen dat het een algemeen probleem is. Ik denk toch meer dat het een RPI probleem is en niet ligt een RTL XL
Werkt je DNS op de RPi wel goed?
Wat krijg je als je ping manifest.us.rtl.nl doet op de RPi prompt via SSH?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
kraades schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:36:
[...]

Werkt je DNS op de RPi wel goed?
Wat krijg je als je ping manifest.us.rtl.nl doet op de RPi prompt via SSH?
Dat zal ik vanavond na mijn werk eens proberen, ik heb dat nog nooit gedaan dus ff kijken of het me lukt, maar het heeft altijd gewerkt, ik heb niets veranderd aan mijn 2 RPI's, dat is toch vreemd dat het opeens niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of dat het is he...
Maar omdat de links niet geopend kunnen worden op de RPi en wel in de browser zou het een DNS probleem kunnen zijn. Je kunt dan eventueel tijdelijk de DNS server van Google 8.8.8.8 instellen en kijken of dat werkt...
http://www.htpcbeginner.c...or-remote-administration/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
kraades schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:44:
Geen idee of dat het is he...
Maar omdat de links niet geopend kunnen worden op de RPi en wel in de browser zou het een DNS probleem kunnen zijn. Je kunt dan eventueel tijdelijk de DNS server van Google 8.8.8.8 instellen en kijken of dat werkt...
http://www.htpcbeginner.c...or-remote-administration/
Bedankt, ik ga het proberen. Toch ben ik benieuwd of het bij jullie wel of niet werkt (onder Open ELec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

vwtune schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:29:
[...]

Ja, hier ligt ie er ook uit.
Add on is ook niet meer te installeren.

Draai OSMC van dec. (of jan.)

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 01-04-2016 19:43 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
RTL XL doet het weer, ik had contact opgenomen met de maker van de addon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heeft RTL XL voordelen op Retrospect? Met Retrospect heb je trouwens ook altijd een soort van backup omdat er twee keer RTL in zit. Een keer gewoon en een keer met een i-tje er voor (waarschijnlijk iPad/iPhone versie ofzo).

Al gebruik ik het zelf vooral voor de publieke omroepen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Retro gebruik ik alleen voor SBS6 aangezien ik het niet overzichtelijk vind.
voor de publieke gebruik ik uitzending gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 00:50
Marzman schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:28:
Heeft RTL XL voordelen op Retrospect? Met Retrospect heb je trouwens ook altijd een soort van backup omdat er twee keer RTL in zit. Een keer gewoon en een keer met een i-tje er voor (waarschijnlijk iPad/iPhone versie ofzo).

Al gebruik ik het zelf vooral voor de publieke omroepen.
Nee dat is nutteloos, ik vind het erg irritant dat Retrospect RTLXL en iRTL laat zien. Alleen iRTL kan werken, aangezien op de andere DRM zit. Dat is altijd zo geweest. Wellicht zijn er een handjevol programma's in RTLXL waar toevallig geen DRM op zit, maar die vind je natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:46:
Retro gebruik ik alleen voor SBS6 aangezien ik het niet overzichtelijk vind.
voor de publieke gebruik ik uitzending gemist.
Domme vraag. Even voor mij. Waarom kijken jullie via Kodi en niet direct via je TV. Wat is dan het voordeel?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jazco2nd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:20:
[...]

Nee dat is nutteloos, ik vind het erg irritant dat Retrospect RTLXL en iRTL laat zien. Alleen iRTL kan werken, aangezien op de andere DRM zit. Dat is altijd zo geweest. Wellicht zijn er een handjevol programma's in RTLXL waar toevallig geen DRM op zit, maar die vind je natuurlijk nooit.
Ik vind het wel ok eigenlijk, voor mij is het sowieso zoeken omdat ik in Belgie zit en er zit ook vaak geo-bescherming op bij RTL XL en iRTL. Meestal neem ik bij beiden niet eens de moeite en kijk ik het maar op de laptop (met een VPN), sowieso vind ik dat de meeste interessante programma's bij de publieke omroepen zitten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 00:50
maar met RTL non-i zit er dus iets in waar je best wat tijd aan kan besteden om je programma te vinden.. en dan pas ontdekken dat die hele RTL map niet werkt. Bouw het dan ook niet in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

kraades schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:29:
[...]
Domme vraag. Even voor mij. Waarom kijken jullie via Kodi en niet direct via je TV. Wat is dan het voordeel?
Mijn TV heeft geen "Uitzending Gemist". Anders moet ik via de compu of tablet kijken.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Jazco2nd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:57:
maar met RTL non-i zit er dus iets in waar je best wat tijd aan kan besteden om je programma te vinden.. en dan pas ontdekken dat die hele RTL map niet werkt. Bouw het dan ook niet in..
Daarom gebruik ik Retro alleen voor sbs6...
Retrospec is zo onoverzichtelijk... je blijft zoeken en klikken door al die submappen.
voor de publieke gebruik ik uitzending gemist en voor rtl4,5,8 gebruik ik RTL XL

[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 06-04-2016 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
kraades schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:29:
[...]

RTL XL via Kodi heeft geen reclames en zender icoon in beeld en mijn tv kan geen RTL XL addon installeren.
Ik kan tv-programma's in mijn favorieten plaatsen e.d.
Overigens is de beeldkwaliteit van RTL XL tov retrospec ook gewoon beter/hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 06-04-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
vwtune schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:33:
[...]
Overigens is de beeldkwaliteit van RTL XL tov retrospec ook gewoon beter/hoger.
Dat komt omdat de instellingen voor de bandbreedte standaard laag zijn ingesteld. Als je bij de instellingen van retrospect de bandbreedte zo hoog mogelijk zet, heb je ook goede kwaliteit streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
  • Laatst online: 12-10 05:15
Sinds enkele maanden draai ik Kodi met Openelec Jarvis. Deze streamt files van mijn NAS (nas4free, 8x3TB in raidz2, Gbit netwerk) via een SMB share. Vanaf mijn PC met win10 heb ik overdrachtssnelheiden van ~70MB/s vanaf de NAS en 11MB/s vanaf de Pi. Echter, vanaf de Pi naar de NAS via SMB haal ik meestal tussen de 700kB/s en 1.5MB/s. Via SSH is het iets beter; rond de 2.2MB/s. Deze apparaten zijn verbonden met een Asus RT AC66U en Gbit-kabels.

Het probleem is dus dat ik superlage snelheden haal vanaf mijn NAS naar de Pi. Dit geeft bufferproblemen bij het streamen, maar ook gewoon het kopiëren van bestanden gaat even traag. Gister heb ik de router ertussenuit gehaald en de Pi direct aan de NAS gehangen. Alles was toen direct opgelost, en ik haalde via file transfer rond de 8MB/s van een SMB share. Dit is natuurlijk geen permanente oplossing, en ik heb nu de router er weer tussen. Ik heb de firmware van de router geüpdatet, maar dit helpt ook niet. Ook heb ik gister even een iperf gedraaid vanaf de Pi met de NAS als server, en dan haal ik wel gewoon 11.4MB/s.

Samenvatting:

met router:
NAS (SMB)-> PC: ~70MB/s
PC (SMB) -> Pi: ~11MB/s
NAS (SMB) -> Pi: ~1MB/s
NAS (SSH) -> Pi: ~2MB/s
NAS (iperf) -> Pi: ~11MB/s

zonder router:
NAS (SMB) -> Pi: ~8MB/s

Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan proberen. Het lijkt dat het aan de router ligt, maar dat verklaart niet dat ik via andere devices wel prima snelheden haal. Heeft iemand een ingeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blokmeister schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:48:
Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan proberen. Het lijkt dat het aan de router ligt, maar dat verklaart niet dat ik via andere devices wel prima snelheden haal. Heeft iemand een ingeving?
Meer een workaround dan een echte fix maar waarom plaats je geen losse switch tussen de NAS en de Rpi die je vervolgens op de router aansluit? Zo ontwijkt verkeer tussen beide devices de router compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:33:
[...]

Meer een workaround dan een echte fix maar waarom plaats je geen losse switch tussen de NAS en de Rpi die je vervolgens op de router aansluit? Zo ontwijkt verkeer tussen beide devices de router compleet.
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik dacht dat me dat niet meer de mogelijkheid gaf om op beide devices een connectie naar het internet te krijgen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Blokmeister schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:36:
[...]

Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik dacht dat me dat niet meer de mogelijkheid gaf om op beide devices een connectie naar het internet te krijgen. Klopt dat?
Met een Switch ertussen zijn beide devices met het internet verbonden (dat is een van de functies van de switch :)).

Router
....|.....
Switch
.../.......\
Nas...RPI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
alesandro_46 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:48:
[...]

Met een Switch ertussen zijn beide devices met het internet verbonden (dat is een van de functies van de switch :)).

Router
....|.....
Switch
.../.......\
Nas...RPI
Thanks. Ga ik vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 13-10 22:28
Dit is al een aantal keer voorbij gekomen in dit topic, maar zonder concrete links en hulp bij instellen. Dus ik dacht ik maak even een mini write-up:

Een goedkope optie voor de mensen die OSMC draaien en graag IR functionaliteit willen op hun RPi (bv voor een oude Apple remote), het kan heel simpel en cheap.

Ik heb deze sensor gehaald: http://www.ebay.com/itm/161998641780 (deze TSOP38238 is iets efficienter dan de hier vaker genoemde TSOP4838, maar het maakt niets uit)
En deze jumper cables: http://www.ebay.com/itm/221998280299
Samen $2.25 incl shipping.

Kwestie van de pins van de sensor aan 3 GPIO pinnen maken op de pi (even op internet zoeken hoe dat moet voor jou specifieke pi, maar 1 pin aan 3,3V, 1 pin aan ground en 1 pin aan GPIO pin 18, zie ook hier). Dan in My OSMC bij Pi Config onder het kopje "hardware" GPIO IR aanvinken en in My OSMC bij remotes even jouw remote selecteren.

Rebooten en het werkt :)

Als je een niet gesupporte remote hebt dan is het wat meer werk, maar nog steeds goed te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Vanx op 11-04-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:34:
[...]

Ja vanaf eerste build. Draait prima.
Wizard werkte bij mij pas na tweede keer opstarten. Programs LibreELEC werkte niet direct. Settings soms ineens verdwenen. OMX Player stond ineens uit -> zwart scherm. Cec settings blijven niet opgeslagen. Mwah...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:30
kraades schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:42:
[...]

Wizard werkte bij mij pas na tweede keer opstarten. Programs LibreELEC werkte niet direct. Settings soms ineens verdwenen. OMX Player stond ineens uit -> zwart scherm. Cec settings blijven niet opgeslagen. Mwah...
Ik heb die issues niet gehad volgens mij. Wel laatste bij iemand anders dat wifi connectie niet lekker ging en bij de N-band zelfs vastliep maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:33:
[...]

Okey, gister een switch ertussen gezet, en de problemen zijn half verholpen. Ik kan nu kopiëren vanaf mijn SMB share met rond de 6MB/s. In principe moet dit snel genoeg zijn om alle films/series te streamen. Echter lukt dat nog steeds niet vlekkeloos. Ik zie nog steeds dat het ongeveer een halve minuut tot een minuut duurt voordat de buffer daadwerkelijk vol begint te lopen. Eerst oscilleert de buffer rond de ongeveer 100kB. Dan loopt hij weer leeg, en dan vult hij weer aan tot rond de 100kB. Het lijkt redelijk willekeurig te gebeuren. Alsof de buffer weer wordt geleegd, dan enigszins wordt gevuld, en vervolgens weer wordt geleegd. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vanx schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:10:.
Een goedkope optie voor de mensen die OSMC draaien en graag IR functionaliteit willen op hun RPi (bv voor een oude Apple remote), het kan heel simpel en cheap.

Ik heb deze sensor gehaald: http://www.ebay.com/itm/161998641780 (deze TSOP38238 is iets efficienter dan de hier vaker genoemde TSOP4838, maar het maakt niets uit)
En deze jumper cables: http://www.ebay.com/itm/221998280299
Samen $2.25 incl shipping.
Als je dat niet kan heb je voor ongeveer het dubbele bedrag (nog steeds goedkoop dus) een afstandbediening met infrarood ontvanger voor op de USB. Dat werkt ook goed en die ontvanger zal ook wel met andere remotes werken.

Al is die bij mij nu vervangen voor de Mele F10 Pro (al kun je beter de gewone kopen voor een Pi omdat er dan informatie is over het programmeren van knoppen en de extra functionaliteit wordt niet gebruikt). Ik schakel nooit meer naar Yatse sinds ik die heb al was het in het begin even wennen (ik gebruik nu de onscreen bar voor play/pauze Enzo voor subtitles)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Hallo ik wil graag de trakt.tv addon installeren. Het probleem is echter dat deze addon niet in mijn repository voor komt. Is deze verwijderd uit de standaard repo?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ja ik weet waar ik hem zou moeten vinden, maar hij staat er niet bij. Als ik ook ga zoeken naar de addons, zie ik alleen maar deze. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tvovjJ4qPjOBPSlLT6aOOPyB/thumb.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Lanithro op 13-04-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, bij mij wel. Laatste LibreELEC.
Je hebt wel de keuze voor Kodi Add-on repository en Program add-ons?

Ziet er anders uit bij mij...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E1adPfXt.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door technorabilia op 13-04-2016 20:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
kraades schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:15:
Vreemd, bij mij wel. Laatste LibreELEC.
Je hebt wel de keuze voor Kodi Add-on repository en Program add-ons?

Ziet er anders uit bij mij...
[afbeelding]
Ja die heb ik allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:30
Blokmeister schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:12:
[...]

Okey, gister een switch ertussen gezet, en de problemen zijn half verholpen. Ik kan nu kopiëren vanaf mijn SMB share met rond de 6MB/s. In principe moet dit snel genoeg zijn om alle films/series te streamen. Echter lukt dat nog steeds niet vlekkeloos.
Het is normaal gesproken niet nodig bij een bedrade verbinding, maar je zou eens kunnen spelen met de buffermode settings in advancedsettings.xml, zoals bijvoorbeeld dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<advancedsettings>
  <network>
    <buffermode>1</buffermode>
    <cachemembuffersize>134217728</cachemembuffersize>
    <readbufferfactor>16</readbufferfactor>
  </network>
</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Even gezocht, maar ik lees weinig over ervaringen met LibreELEC (slechte naam trouwens!).

Schumi2004 en Kraades draaien 'm zo te zien; hoe zijn de ervaringen hiermee?

Te koop....

Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]