"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Die heeft maar een 900 Hz processorcypher21 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:19:
Ook al bij 1dayfly te krijgen. € 79,95 + € 6,95 Verzendkosten
Snel en sterk!
Zijn Quadcore 900Hz 64bit processor zorgt ervoor dat hij sneller kan denken dan een gesmeerde bliksem en zijn 1GB interne geheugen maakt hem ruimer bedeeld dan zijn voorgangers. Uiteraard is deze derde editie voorzien van ingebouwde Bluetooth en WiFi zodat draadloos aan de slag gaan met de Raspberry Pi een eitje is.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
22, wat gaat dat hard, denk dat ze recordomzet gaan draaien vandaaglubbertkramer schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:39:
Kiwi heeft er weer 28 op voorraad -> https://www.kiwi-electron...spberry-pi-3-basis-bundel
Ook een besteld. Heel benieuwd naar hoe ie gaat performen tov de Pi2.
Wat kunnen ze toch liegen daarcypher21 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:19:
Ook al bij 1dayfly te krijgen. € 79,95 + € 6,95 Verzendkosten

Ja, en vervolgens krijgt het kodi team de vragen als iets niet werkt. Dit wil het kodi-team dus tegengaan met deze statement.Miss_80 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:21:
[...]
Wat kunnen ze toch liegen daar.. op geen enkele website kost hij 99.99 euro alleen ze proppen hem vol met illegal sh*t. Dat zal het verschil wel zijn
Idem dito, ze zijn (weer) bijna op daarCyBeRSPiN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:51:
[...]
22, wat gaat dat hard, denk dat ze recordomzet gaan draaien vandaag
Ook een besteld. Heel benieuwd naar hoe ie gaat performen tov de Pi2.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nu wil ik op mijn operating system (Wheezy) een musicbox draaien als service samen met mijn hifi-berry module. Welk streamingprogramma (bijv: musicbox) kan ik runnen als service onder wheezy en dan via afstand bedienen via mijn smartphone en laptop?
Ps: Ik wil dus graag wel wheezy blijven draaien en geen nieuwe iso installeren.
Ik kom zelf vooral programma's tegen die je echt als iso moet draaien maar daar heb ik weinig zin in.
[ Voor 8% gewijzigd door Jan20 op 29-02-2016 14:15 ]
CMJJKFE
De wijzen komen uit het Oosten!
Maar als ik nu een pi zou kopen, zou ik zeker voor de Pi3 gaan. Maar nu direct vervangen? nee.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb hetzelfde. Als er echter software of hardware komt die beter gebruik maakt van de Pi3 dan zal ik hem well vervangen.Jelte schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:29:
Pi2 is prima geschikt als kodi mediacenter. Echt.
Maar als ik nu een pi zou kopen, zou ik zeker voor de Pi3 gaan. Maar nu direct vervangen? nee.
Al kan het sneller als op de Pi2, op mijn laptop staat ook Kodi en lijsten met films (van streaming plugins) komen daarop sneller binnen. Ik denk dat het processen sneller gaat want de internetverbinding is hetzelfde.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het inladen van lijsten enz gaat op de pi1 ook al een stuk trager als op de pi2. Maar de pi2 doet dat ook niet instant.Marzman schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:16:
[...]
Al kan het sneller als op de Pi2, op mijn laptop staat ook Kodi en lijsten met films (van streaming plugins) komen daarop sneller binnen. Ik denk dat het processen sneller gaat want de internetverbinding is hetzelfde.
Dit is natuurlijk een heel goed argument. Ik heb de pi1 destijds omgebouwd tot klooiwebservertje en de Pi2 voor Kodi ingezet. Maar ik moet zeggen dat ik er weinig meer mee doe.The_Admin schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:30:
Ik heb 'm sowieso besteld, zat al te overwegen een RPI2 te kopen voor Domoticz, nu een goed excuus m'n Kodi-bak te upgraden naar RPI3, en die RPI2 dan in te zettten voor Domoticz
De wijzen komen uit het Oosten!
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Openelec V5.x is Kodi 14.x, Openelec V6.x is Kodi 15.x (als deze trend zich voortzet zal Openelec V7.x Kodi 16.x worden).sdk1985 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:17:
Ik draai al een hele tijd de Pi2 met een voorgeinstalleerde Kodi 14.x. De auto update zal vermoedelijk naar 16.0 updaten. Ik zou graag updaten naar de final van versie 15. Kan ik daar de updates files van http://openelec.tv/get-openelec voor gebruiken, en zo ja welke?
Kortom, als je jouw Pi2 wil updaten naar Kodi 15 kan je de build pakken onder:
Raspberry Pi2 and Raspberry Pi3 Second-Generation quad core models (Model B 1024MB);
[Stable] OpenELEC 6.0.2 (arm) Update file
Edit: zie ook: downloads: OpenELEC 6.0.2
[ Voor 7% gewijzigd door alesandro_46 op 29-02-2016 17:43 ]
Ben benieuwd, ben er helemaal nieuw in
[ Voor 92% gewijzigd door technorabilia op 29-02-2016 20:01 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Bedankt het is geluktalesandro_46 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:39:
[...]
Openelec V5.x is Kodi 14.x, Openelec V6.x is Kodi 15.x (als deze trend zich voortzet zal Openelec V7.x Kodi 16.x worden).
Raspberry Pi2 and Raspberry Pi3 Second-Generation quad core models (Model B 1024MB);
Edit: zie ook: downloads: OpenELEC 6.0.2
Ik heb de Pi op het netwerk aangesloten, vervolgens de update .tar gekopieerd en toen de pi herstart. Viel allemaal reuze mee dus.
Is er ook een manier om de update direct op je SD kaartje te zetten vanuit Windows? Hij zat namelijk toch in mijn pc om een backup te maken.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
In Windows is er, voor zover ik weet, geen tool waarmee je op Linux partities kan schrijven. Je zou het met een dual boot naar Linux kunnen doen, of via een VM (zie bijvoorbeeld deze tutorial, bij 'Getting started') . Maar dat is allemaal meer werk.sdk1985 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:44:
[...]
Bedankt het is gelukt.
Ik heb de Pi op het netwerk aangesloten, vervolgens de update .tar gekopieerd en toen de pi herstart. Viel allemaal reuze mee dus.
Is er ook een manier om de update direct op je SD kaartje te zetten vanuit Windows? Hij zat namelijk toch in mijn pc om een backup te maken.
Is er niet een bepaald soort ontvanger waar IEMAND dit ooit al voor heeft gedaan en waar je gewoon 'kant en klaar' weet:
1) welke je moet kopen
2) je een werkende keymap kan downloaden
3) je in de Harmony software weet welk device je moet koppelen en ook dit werkt zonder al teveel gepruts?
App is leuk, maar daar heb je geen Harmony voor
Ik herken je frustraties Loveless85.. helaas geen heldere oplossing voor je.
Ik had hetzelfde probleem als jou. Maar ik ben toch gegaan voor een 'prut Chinese remote' van minder dan 5 dollar. In deze post heb ik uitgezet hoe ik het geheel heb ingesteld.The_Admin schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:29:
1) welke je moet kopen
3) je in de Harmony software weet welk device je moet koppelen en ook dit werkt zonder al teveel gepruts?
Simpel gezegd is het de Harmony instellen en daarna Keyboard.xml kopiëren en uploaden naar je raspberry.
Jij vat het goed samen. CEC is geen optie icm Harmony, en nog een versterker er tussen verkloot dat alleen nog maar meer. App doet het in principe prima, maar zeker icm kinderen en zo af en toe eens een oppas oid wil je gewoon eigenlijk ALLES met die harmony kunnen, en dan niet weer 'uit moeten wijken' naar een app.cypher21 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:35:
CEC is beroerd i.c.m. harmony. Harmony werkt activiteit gestuurd en CEC gooit dat in de war, zeker als je er nog een receiver tussen hebt hangen
App is leuk, maar daar heb je geen Harmony voorDaarbij zouden de kinderen bijvoorbeeld altijd een telefoon/tablet in de buurt moeten hebben om het ding te bedienen. Geen wenselijke situatie.
Ik herken je frustraties Loveless85.. helaas geen heldere oplossing voor je.
Ik ga even naar rens-br's optie kijken
Ik heb hetzelfde gedaan als jij (wel iets andere IR-ontvanger), maar het kost wel even tijd om alles goed in te stellen en ik snap Loveless85 dus ook heel goed. Ik heb ook nog gezocht voor een kant en klare (goedkope) harmony uitkomst alleen niet echt kunnen vinden. Toch maar alles zelf uit zitten vogelen.rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:39:
[...]
Ik had hetzelfde probleem als jou. Maar ik ben toch gegaan voor een 'prut Chinese remote' van minder dan 5 dollar. In deze post heb ik uitgezet hoe ik het geheel heb ingesteld.
[...]
Je kan ook een FLIRC IR-ontvanger kopen, die is volgens mij wat flexibeler (en duurder).
Ga je heel hard lachen als ik zeg dat ik deze volgens mij heb liggen? Heb ooit een poging gewaagd maar werd helemaal simpel van het mappen van die keys en dat vervolgens weer vertalen naar Harmony. Ga weer eens kijken, zeker icm met je guides!rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:39:
[...]
Ik had hetzelfde probleem als jou. Maar ik ben toch gegaan voor een 'prut Chinese remote' van minder dan 5 dollar. In deze post heb ik uitgezet hoe ik het geheel heb ingesteld.
[...]
Mijn setup:
HDMI1 van Samsung TV naar een Sony Soundplate.
Op de soundplate zitten aangesloten:
HDMI1: RPi2 (Kodi)
HDMI2: Horizon
HDMI3: Blu-Ray speler (Sony).
Ik heb CEC ingeschakeld, maar alles met automatisch schakelen en in en uit, uit gezet. Zet alles zelf via een Harmony One in de juiste stand. Werkt goed, als ik op de TV de juiste bron selecteer, voor Kodi. Gaat echter fout als ik een andere bron heb gekozen, bij terug schakelen naar Kodi staat de TV op bron: HDMI1 en dus niet op de CEC-verbinding. Via 'source' op de TV, moet ik dan de juiste source kiezen.
Iemand een idee hoe de TV dit wel kan herkennen? Ik heb iets gelezen met de CEC-instellingen op de RPi2, het juiste kanaal CEC-kanaal kiezen ?
Heb inmiddels een goedkope IR-ontvanger, maar inderdaad ook nog niet de tijd/moeite genomen om deze in te stellen.
[ Voor 6% gewijzigd door acoster op 01-03-2016 14:49 ]
Het was inderdaad wel wat instellen en zoeken. Maar door het volgen van de twee guides was het eigenlijk zo gepiept. Het feit dat er al een goede keymap.xml file is, scheelt gewoon erg veel tijd.ulTimaS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:44:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan als jij (wel iets andere IR-ontvanger), maar het kost wel even tijd om alles goed in te stellen en ik snap Loveless85 dus ook heel goed.
Haha nee hoor. Ik begrijp best dat het in het begin een heel gedoe is. Mocht je er toch niet uitkomen stuur me dan vooral een PM. Ik heb de keymap nog ietsjes aangepast en die kan je hier vinden.The_Admin schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:45:
[...]
Ga je heel hard lachen als ik zeg dat ik deze volgens mij heb liggen? Heb ooit een poging gewaagd maar werd helemaal simpel van het mappen van die keys en dat vervolgens weer vertalen naar Harmony. Ga weer eens kijken, zeker icm met je guides!
Oh zo, met die keymap.xml gaat het inderdaad al een stuk sneller. Ik heb zelf alles nog moeten mappen helaas.rens-br schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:50:
[...]
Het was inderdaad wel wat instellen en zoeken. Maar door het volgen van de twee guides was het eigenlijk zo gepiept. Het feit dat er al een goede keymap.xml file is, scheelt gewoon erg veel tijd.
[...]
en er is alweer een nieuwe ..alesandro_46 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:39:
[...]
Raspberry Pi2 and Raspberry Pi3 Second-Generation quad core models (Model B 1024MB) [Stable] OpenELEC 6.0.3 (arm) Update file]
zal de handmatige update eens proberen, ik zit op 6.0.1 maar de automagische update doet niet veel
[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 01-03-2016 15:00 ]
Ik kamp met hetzelfde probleem, ik heb zelfs een FLIRC gekocht maar krijg het nog niet mooi werkend.The_Admin schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:29:
Wat ik me al een tijdje afvraag, de RPi (icm Kodi) heeft wereldwijd een vrij forse community, maar ik word persoonlijk echt moe van dat gekut met IR-ontvangers en dan het mappen van je keys, ook icm een Logitech Harmony (eerst keys mappen van prut Chinese remote > Kodi, en dan vervolgens je remote weer koppelen op je Harmony en daar mogelijk weer keys mappen).
Is er niet een bepaald soort ontvanger waar IEMAND dit ooit al voor heeft gedaan en waar je gewoon 'kant en klaar' weet:
1) welke je moet kopen
Voor het selecteren van een andere subtitle moet ik nog steeds mijn phone met app app gebruiken.
Ook in dit topic al een aantal keren gevraagd, maar nog geen oplossing gevonden helaas
[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 01-03-2016 15:04 ]
Ja als je kinderen hebt dat is het niet echt een oplossing. Verder werkt een app wel het beste. Mijns inziens... YMMV...cypher21 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:35:
App is leuk, maar daar heb je geen Harmony voorDaarbij zouden de kinderen bijvoorbeeld altijd een telefoon/tablet in de buurt moeten hebben om het ding te bedienen. Geen wenselijke situatie.
Spuit elf. Ik miste een pagina aan reacties. Ik heb ook een Harmony en Flirc gehad en beide weer verkocht. Kreeg het gewoon niet lekker werkend. Was altijd wel wat.
[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 01-03-2016 15:34 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Geen keymap downloaden/zelf maken, maar láten maken door een addon:The_Admin schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:29:
Wat ik me al een tijdje afvraag, de RPi (icm Kodi) heeft wereldwijd een vrij forse community, maar ik word persoonlijk echt moe van dat gekut met IR-ontvangers en dan het mappen van je keys, ook icm een Logitech Harmony (eerst keys mappen van prut Chinese remote > Kodi, en dan vervolgens je remote weer koppelen op je Harmony en daar mogelijk weer keys mappen).
1) welke je moet kopen
http://kodi.wiki/view/Add-on:Keymap_Editor
Relatief simpel door de commando's bladeren en de knop je ab eraan toewijzen. Heerlijk simpel, al zeg ik het zelf
Mwah, blijft een vrij langdurig traject, zeker als je later weer de 'vertaalslag' richting Harmony moet makenJelte schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:28:
[...]
Geen keymap downloaden/zelf maken, maar láten maken door een addon:
Relatief simpel door de commando's bladeren en de knop je ab eraan toewijzen. Heerlijk simpel, al zeg ik het zelf
Hiervoor had ik dit in mijn keymaps/remote.xml (filename maakt niet uit zolang het maar in de keymaps folder in userdata staat) Hiermee cycle je door de subtitles met de rode knop. :Grolsch schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:03:
[...]
Ik kamp met hetzelfde probleem, ik heb zelfs een FLIRC gekocht maar krijg het nog niet mooi werkend.
Voor het selecteren van een andere subtitle moet ik nog steeds mijn phone met app app gebruiken.
Ook in dit topic al een aantal keren gevraagd, maar nog geen oplossing gevonden helaas
1
2
3
4
5
6
7
| <keymap> <global> <remote> <red>NextSubtitle</red> </remote> </global> </keymap> |
[ Voor 68% gewijzigd door Natsu op 01-03-2016 16:50 ]
Maar de key's op de harmony hoe definieer je die danJelte schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:28:
[...]
Geen keymap downloaden/zelf maken, maar láten maken door een addon:
Je kan het apparaat FLIRC toevoegen, maar dan mis je dus een lading knoppen en functies, zoals subtitles en homescreen.
[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 01-03-2016 16:42 ]
Tnx,
Deze link had ik nog niet gelezen.
In tegenstelling tot wat daar gezegd wordt heb ik wel via FLIRC al die commando's in zitten te leren.
Had dus blijkbaar niet gehoeven als ik die site mag geloven.
Ik ga er weer eens mee stoeien, hier staan wel handige tips in!
zolang je een ir code achter je harmony knop hebt en deze wordt geregistreerd door de hardware kun je hem mappen.Grolsch schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:42:
[...]
Maar de key's op de harmony hoe definieer je die dan
Je kan het apparaat FLIRC toevoegen, maar dan mis je dus een lading knoppen en functies, zoals subtitles en homescreen.
Dus kies gewoon iets, bijvoorbeeld mce (windows media center edition) en voeg allerlei commando's aan de knoppen van de harmony toe.
Zelf gebruik ik wel CEC, want dat werkt prima bij mij, ook al zit er een versterker (non CEC) tussen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Die snap ik niet....Michael Knight schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:57:
(Dames en) heren.. Houd er wel rekenjng mee dat dit geen bestel- en levertijdentopic is
Fijn ... kan opnieuw beginnenGoner schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:57:
[...]
zal de handmatige update eens proberen, ik zit op 6.0.1 maar de automagische update doet niet veel
Heb de update in de /storage/.update folder gezet en een reboot gedaan. Openelec vindt de .tar file, pakt uit, doet update, reboot nog een keer en ; regenboog scherm. Weg Openelec, weg KODI.
EDIT: zal toch niet de verkeerde update hebben gedownload ... voor de Pi 1
[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 01-03-2016 20:28 ]
Simpelweg een nieuwe installatie van Raspbian uitgevoerd (d.m.v. NOOBS, laatste versie), gevolgd door een apt-get install kodi. De installatie daarvan gaat prima, maar zodra ik Kodi start krijg ik de prachtige achtergrond te zien (met al die belletjes) en in de linkerbovenhoek een cursor, maar niets reageert. Heel de RPI lijkt te freezen. Ik heb al eens 30 minuten gewacht maar zonder resultaat. Het vreemde is dat het groene ledje op de RPI wel nog af en toe knippert maar ik kan totaal niets. Nog langer wachten lijkt me zinloos.
Iemand een idee?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het lijkt erop alsof de kodi start vastloopt. Ik heb dit ook een aantal keer gehad en een reboot was voldoende. Het kan ook zijn dat je te weinig videogeheugen hebt toegekend waardoor het geheel niet kan starten.TommyGun schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:33:
Iemand een idee?
Dit kan je aanpassen door:
Waarbij je kunt kiezen uit deze verdeling:sudo raspi-config
Als je de Pi alleen gebruikt voor Kodi, kun je er ook nog over nadenken om alleen OpenElec te installeren.40/16 - This is best if you are going to be doing nothing raphical, for example if you were using the Pi as a server.
224/32 - This is probably best if you are using the pi with a basic graphical desktop environment, without 3D.
192/64 - The default, probably the best general purpose one.
128/128 - Very high VRAM, Only really good if you are doing a very graphically intensive task.
Ben nu niet helemaal tevreden met de snelheid van opstarten en de snelheid in Kodi. (specs AD02: http://www.cnet.com/produ...-1-6-ghz-0-mb-0-gb/specs/).
Het is even werk, maar zeker met een FLIRC gaat het uiteindelijk vrij eenvoudig. In de Harmony software geef je aan een mediapc met FLIRC te hebben, dan knalt die er een berg IR-codes is. Even in een spreadsheet noteren welke functie je achter welke knop wilt zetten (daar ontkom je helaas niet aan) en dan in de software van FLIRC en je keymap.xml dat vastleggen.Grolsch schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:21:
[...]
Tnx,
Deze link had ik nog niet gelezen.
In tegenstelling tot wat daar gezegd wordt heb ik wel via FLIRC al die commando's in zitten te leren.
Had dus blijkbaar niet gehoeven als ik die site mag geloven.
Ik ga er weer eens mee stoeien, hier staan wel handige tips in!
Er is jammer genoeg geen goede grafische editor beschikbaar (keymapgen van kodi is ook maar halfbakken helaas...) maar het is één keer veel werk en dan ben je klaar. Ik zit vooral met keybindings te hannesen. Ik zoek nog de juiste keybinding voor de numpad toetsen, zodat ik SMS-stijl kan zoeken (bijv. nr 2 staat voor ABC, 3 voor DEF, etc). Dat scheelt enorm bij grote lijsten, zoals mijn muziek collectie.
Ow, en tipje, offer tijdelijk één knop op voor de functie "keymap reload" in kodi. Op die manier kan je lekker kutten in je keymap's en hoef je niet kodi steeds te herstarten om te testen, maar is 1 druk op de knop genoeg.
Dat is een bekend probleem... Je kan bij Samsung in ieder geval niet direct naar een CEC-ingang springen, alleen HDMI. Daardoor worden CEC-signalen niet herkend. De enige workaround die ik ken, is door bij je CEC-instellingen in te stellen dat via CEC je bron gewijzigd mag worden bij het uit stand-by (screensaver) komen. Maar dan kan de Pi ook op momenten dat je het niet wilt de tv aanzetten of bron laten wijzigen...acoster schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:47:
Ik heb ook problemen met CEC. Voorheen leek het goed te werken, maar nu schakelt mijn Samsung TV naar de HDMI-ingang niet naar de 'Bron' van CEC voor Kodi.
Mijn setup:
HDMI1 van Samsung TV naar een Sony Soundplate.
Op de soundplate zitten aangesloten:
HDMI1: RPi2 (Kodi)
HDMI2: Horizon
HDMI3: Blu-Ray speler (Sony).
Ik heb CEC ingeschakeld, maar alles met automatisch schakelen en in en uit, uit gezet. Zet alles zelf via een Harmony One in de juiste stand. Werkt goed, als ik op de TV de juiste bron selecteer, voor Kodi. Gaat echter fout als ik een andere bron heb gekozen, bij terug schakelen naar Kodi staat de TV op bron: HDMI1 en dus niet op de CEC-verbinding. Via 'source' op de TV, moet ik dan de juiste source kiezen.
Iemand een idee hoe de TV dit wel kan herkennen? Ik heb iets gelezen met de CEC-instellingen op de RPi2, het juiste kanaal CEC-kanaal kiezen ?
Heb inmiddels een goedkope IR-ontvanger, maar inderdaad ook nog niet de tijd/moeite genomen om deze in te stellen.
Ik zit zelf trouwens met een probleempje sinds de februari update van OSMC. Kodi is daarbij geupdate naar versie 16 (Jarvis) en sindsdien kan ik geen audiosync meer uitvoeren bij video's. Voor mij is dat wel een belangrijk punt, omdat er ongeveer 175ms tijdverschil zitten tussen audio en beeld. Ik moet dit op de bronnen instellen, omdat mijn versterker geen audio-sync functie heeft. Bij de Kodi 15 (en ouder) was dat nooit een probleem en kon ik dat eenvoudig instellen, maar in Jarvis kan ik die functie niet meer terugvinden. Er is wel een Audio DSP optie, maar die werkt niet...
[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 02-03-2016 11:25 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Zotac zal echter wel sneller zijn hoor(ok niet echt goed tevergelijken arm vs x86) iedergeval is de gpu van zotac/amd heel wat beter.Exocet schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:41:
Ik overweeg een RPI3 als vervanger van m'n Zotac AD02 met openelec, maar ga ik daar veel mee winnen qua performance?
Ben nu niet helemaal tevreden met de snelheid van opstarten en de snelheid in Kodi. (specs AD02: http://www.cnet.com/produ...-1-6-ghz-0-mb-0-gb/specs/).
De vraag is: wat draai je er momenteel op? Windows + Kodi? OpenELEC?
En waar start je van op? HDD, SSD, USB, SD.
Ik zou het eerst eens in die hoek(en) gaan zoeken i.p.v. je (prima) hardware vervangen.
👉🏻 Blog 👈🏻
Openelec van een class 10 SD kaart.kraades schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:52:
Vele malen sneller zelfs.
De vraag is: wat draai je er momenteel op? Windows + Kodi? OpenELEC?
En waar start je van op? HDD, SSD, USB, SD.
Ik zou het eerst eens in die hoek(en) gaan zoeken i.p.v. je (prima) hardware vervangen.
Ooit ook wel overwogen om er een SSD in te zetten, maar voor (bijna) hetzelfde geld koop ik nu een RPI3.
En uiteraard is het ook leuk speelgoed
Heb zelf een HTPC staan van enkele jaren oud (toen er nog geen andere oplossing warenExocet schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:02:
[...]
Openelec van een class 10 SD kaart.
Ooit ook wel overwogen om er een SSD in te zetten, maar voor (bijna) hetzelfde geld koop ik nu een RPI3.
Heb sinds kort ook een Raspberry Pi2 staan, en deze staat gewoon continu aan. In de menu's zit geen snelheid verschil, en qua opstarten kan ik hem niet vergelijken, want je laat je Pi gewoon aanstaan.
Een "groot" heel klein nadeel: op mijn Pi heb ik standaard geen infrarood, deze is wel ingebouwd in mijn HTPC-kast.
Ik zou dus lekker tweedehands een SSD halen (hoeft maar klein te zijn) of koop inderdaad een Pi deels "voor de lol".
Voor 4 euro heb je een infraroodontvanger en afstandbediening van e-bay, al zou ik voor de Pi3 een afstandbediening kiezen die kan connecten met de bluetooth. Heb zelf een Mele F10 Pro op de Pi2 en dat werkt goed.FabianNL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:19:
[...]
Heb zelf een HTPC staan van enkele jaren oud (toen er nog geen andere oplossing waren), deze is met een SSD nog steeds snel zat voor OpenElec. Vroeger gewerkt met HDD, USB-stickjes en SD-kaartjes maar dit was toch wel net een stuk sneller.
Heb sinds kort ook een Raspberry Pi2 staan, en deze staat gewoon continu aan. In de menu's zit geen snelheid verschil, en qua opstarten kan ik hem niet vergelijken, want je laat je Pi gewoon aanstaan.
Een "groot" nadeel: op mijn Pi heb ik standaard geen infrarood, deze is wel ingebouwd in mijn HTPC-kast.
Ik zou dus lekker tweedehands een SSD halen (hoeft maar klein te zijn) of koop inderdaad een Pi deels "voor de lol".
/▌
Ok, dat zit je al goed. Vreemd dat het dan ook traag is in de menu's...Exocet schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:02:
[...]
Openelec van een class 10 SD kaart.
Kun je niet (eerst) een USB stick proberen? Of een andere SD kaart. Verse OE installatie.
Voor mijn gevoel is het maar iets kleins.
Afspelen gaat verder wel goed?
[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 02-03-2016 15:24 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Zal bovenstaande eens proberen. Heb wel eens een versie openelec installatie gedaan, maar dan wel weer een openelec backup teruggezet. Wil niet al m'n menu instellingen en keymaps kwijt zijn.kraades schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:20:
[...]
Ok, dat zit je al goed. Vreemd dat het dan ook traag is in de menu's...
Kun je niet (eerst) een USB stick proberen? Of een andere SD kaart. Verse OE installatie.
Voor mijn gevoel is het maar iets kleins.
Afspelen gaat verder wel goed?
Is het de moeite om de upgrade te doen? qua snelheid?
Of lekker doorgaan met de RPI2
Dacuuu heeft een vergelijking gemaakt, in het [EL] Raspberry Pi topic: Dacuuu in "Raspberry Pi - deel 2"J.Thermaltaker schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:03:
iemand al de RPI3 binnen die hiervoor een 2 had?
Of lekker doorgaan met de RPI2
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Dat kun je lijkt me nog niet eerlijk bepalen ... KODI (OSMC of OpenELEC) zal als het straks geoptimaliseerd is, beter/sneller op de Pi3 draaien dan op de 2.J.Thermaltaker schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:03:
https://discourse.osmc.tv...from-rpi2-to-rpi3/13872/2
u_nix_we_all schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:08:
[...]
Dacuuu heeft een vergelijking gemaakt, in het [EL] Raspberry Pi topic: Dacuuu in "Raspberry Pi - deel 2"
Ik verwacht ook dat het een kwestie van tijd is voordat de Pi3 echt sneller is dan de Pi2.Goner schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:36:
[...]
Dat kun je lijkt me nog niet eerlijk bepalen ... KODI (OSMC of OpenELEC) zal als het straks geoptimaliseerd is, beter/sneller op de Pi3 draaien dan op de 2.
Hier nog een video over mijn Pi 3 Openelec 6.0.3 setup. De openelec release van vandaag dus.
[YouTube: https://youtu.be/JZgAxv37cGw]
Op dit moment dus nog nietGoner schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:36:
[...]
Dat kun je lijkt me nog niet eerlijk bepalen ... KODI (OSMC of OpenELEC) zal als het straks geoptimaliseerd is, beter/sneller op de Pi3 draaien dan op de 2.
/▌
onderstaande command bood helaas geen oplossing:
1
| iptables -A INPUT -i eth0 -p tcp --destination-port 3306 -j ACCEPT |
Poort 3306 is open in mijn router. Op OSMC volgde ik de onderstaande guide en alles liep vlekkeloos.
http://www.htpcbeginner.c...l-setup-to-share-library/
Als iemand een oplossing weet voor OpenELEC, dan lees ik dat graag! Ik heb helaas geen NAS of een server, vandaar dat ik de mysql database op een zuinige Raspberry Pi wil draaien.
Edit:

[ Voor 12% gewijzigd door baba420 op 02-03-2016 22:45 ]
Ik heb 6.0.3 gisteren al op m'n Pi2 gezet ; moest wel want ik had de 6.0.1 die erop stond om zeep geholpen door verkeerde update (voor Pi 1Dacuuu schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:25:
[...]
Hier nog een video over mijn Pi 3 Openelec 6.0.3 setup. De openelec release van vandaag dus.
Heb net ook 6.0.3 op de Pi 3 gezet, omdat OSMC niet start op de Pi 3
Vond later dit : OSMC Raspberry Pi 3 - FAILS TO BOOT? READ HERE!
Ik wacht dus maar op de Pi 3 versie van OSMC. Er is blijkbaar wel een truc op een up to date versie van Pi 2 op de Pi 3 te zetten ...
[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 02-03-2016 22:36 ]
Helaas werkte dat truc niet voor mij. Ik had een volledig up-to-date kaartje en op de Pi 3 kwam deze niet verder dan de splashscreen.Goner schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:35:
[...]
Ik heb 6.0.3 gisteren al op m'n Pi2 gezet ; moest wel want ik had de 6.0.1 die erop stond om zeep geholpen door verkeerde update (voor Pi 1) er op te zetten. Dus maar clean install van 6.0.3 gedaan.
Heb net ook 6.0.3 op de Pi 3 gezet, omdat OSMC niet start op de Pi 3![]()
Vond later dit : OSMC Raspberry Pi 3 - FAILS TO BOOT? READ HERE!
Ik wacht dus maar op de Pi 3 versie van OSMC. Er is blijkbaar wel een truc op een up to date versie van Pi 2 op de Pi 3 te zetten ...
Vraag aan de Pi 3 eigenaren: welke voedingsadapter gebruiken jullie? Ik krijg nu af en toe een regenboog vierkantje met mijn Samsung-oplader (2A). Met de Pi 2 kreeg ik dit nooit.
/▌
Niet heel scherp, want bij SOS Solutions kost hij ongeveer hetzelfde, maar bij Ibood zit er wel een SANdisk kaartje bij en dat is altijd prettig.
Bedankt, ik heb er Openelec 6.0.3 opgezet en dat werkte meteenTylen schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:05:
Pak de osmc of openelec distri.
Yatse werkt ook geweldig, dus nu lekker films en tv-series streamen vanaf m'n NAS (SickRage, CouchPotato en AutoSub).
De officiele 2.5A Pi Foundation adapterbaba420 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:51:
[...]
Helaas werkte dat truc niet voor mij. Ik had een volledig up-to-date kaartje en op de Pi 3 kwam deze niet verder dan de splashscreen.
Vraag aan de Pi 3 eigenaren: welke voedingsadapter gebruiken jullie? Ik krijg nu af en toe een regenboog vierkantje met mijn Samsung-oplader (2A). Met de Pi 2 kreeg ik dit nooit.
Als voeding gebruik ik een Ikea Koppla lader (3x USB, 3,4 A totaal) en die werkt goed voor mij. Ik heb wel een paar goedkope USB-kabels die teveel spanningverlies hebben, als je dat vierkantje ziet, hoeft dat niet meteen te betekenen dat je voeding niet voldoende is.
[ Voor 56% gewijzigd door u_nix_we_all op 03-03-2016 10:52 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik had bij m'n RPi2 > RPi3 'migratie' wel even dat ik hem eerst een keer moest booten met alleen stroomadapter + HDMI aangesloten, en daarna stuk voor stuk netwerk en USB toevoegen, anders kwam hij niet lekker op (zwart scherm na splash).u_nix_we_all schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:49:
OSMC heeft ook een nieuw image beschikbaar. Ik ga vanavond kijken of mijn pi3 daar wel meteen mee werkt.
Geen idee of OSMC hier ook last van heeft
Die Koppla lader heb ik ook en levert 2400mA max per USB-poort. Dat zal inderdaad voldoen voor de Pi 3. Wel heb ik ergens gelezen dat er verschil is tussen een lader en een stroomadapter. Zit hier nog wezenlijk verschil in tussen de Koppla en de originele Pi 3 2.5a adapter?u_nix_we_all schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:49:
OSMC heeft ook een nieuw image beschikbaar. Ik ga vanavond kijken of mijn pi3 daar wel meteen mee werkt.
Als voeding gebruik ik een Ikea Koppla lader (3x USB, 3,4 A totaal) en die werkt goed voor mij. Ik heb wel een paar goedkope USB-kabels die teveel spanningverlies hebben, als je dat vierkantje ziet, hoeft dat niet meteen te betekenen dat je voeding niet voldoende is.
Ik weet niet of er een wezenlijk verschil is, alleen bij de orginele adapter zit het snoer er aan vast, en loop je minder kans op problemen door brakke USB-kabels. Verder doet de koppla het bij mij prima, spanning is stabiel. Ik heb er zo'n metertje tussen gehangen:ToFast schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:25:
[...]
Die Koppla lader heb ik ook en levert 2400mA max per USB-poort. Dat zal inderdaad voldoen voor de Pi 3. Wel heb ik ergens gelezen dat er verschil is tussen een lader en een stroomadapter. Zit hier nog wezenlijk verschil in tussen de Koppla en de originele Pi 3 2.5a adapter?

Overigens heb ik de cpu van mijn pi3 vol belast en dan nog trekt hij niet meer dan 600mA. Dus waar die 2,5 A voor nodig zijn is mij een raadsel.
Dat is dan ook vooral afhankelijk van apparaten die via USB zijn aangesloten en stroom vragen.u_nix_we_all schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:12:
[...]
Ik weet niet of er een wezenlijk verschil is, alleen bij de orginele adapter zit het snoer er aan vast, en loop je minder kans op problemen door brakke USB-kabels. Verder doet de koppla het bij mij prima, spanning is stabiel. Ik heb er zo'n metertje tussen gehangen:
[afbeelding]
Overigens heb ik de cpu van mijn pi3 vol belast en dan nog trekt hij niet meer dan 600mA. Dus waar die 2,5 A voor nodig zijn is mij een raadsel.
*kuch*u_nix_we_all schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:12:
[...]
Ik weet niet of er een wezenlijk verschil is, alleen bij de orginele adapter zit het snoer er aan vast, en loop je minder kans op problemen door brakke USB-kabels. Verder doet de koppla het bij mij prima, spanning is stabiel. Ik heb er zo'n metertje tussen gehangen:
[afbeelding]
Eigenlijk is het rekensommetje heel simpel, reken per USB-poort 500mA (=2 A) en dan de Pi zelf nog (+/- 600mA) en je hebt 2,5A nodig. Maar de Pi2 en 3 hebben zelf dat lang niet nodig. Daarom draait een Pi2 die ik voor m'n broer aan het inrichten ben bij mij ook vrolijk vanaf de USB-poort van m'n TV.deepbass909 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:12:
[...]
Dan mag je dat tegen de 2 Pi2's zeggen die ik zojuist aan m'n TV heb gehangen met een Wifi-adapter, Logitech Unity ontvanger en 64GB USB-stick erin, want die draaiden vrolijk vanaf de USB-poort van de tvPas als ik er een externe harddisk aanhang, krijg ik undervolt meldingen en wil die schijf niet opspinnen (de Pi2 blijft vrolijk doordraaien). Dus niks wise-guy, gewoon keiharde praktijk-ervaring. Om praktische redenen is het nu niet mogelijk om bewijs op video te maken (ik weet dat jullie me anders toch niet geloven), dus dat hebben jullie nog heel even tegoed. En dat het halve internet vol staat met claims dat het niet werkt, komt omdat het halve internet elkaar napraat zonder te controleren of het wel werkelijk zo is.
Grote kans dat je USB-microUSB kabel domweg te dunne aders heeft om te voorkomen dat je teveel spanningsverlies krijgt. Dat is iets wat ik persoonlijk al heel vaak heb meegemaakt met verschillende kabels in combinatie met m'n gsm. Ik heb kabels liggen waar amper meer dan 300mA doorheen komt (vanwege een te hoge voltagedrop bij grotere stromen) en tja, daar gaat je Pi2 ook niet op werken.
Ik ben ervan overtuigd dat de problemen die veel mensen hebben, komen door brakke adapters of kabels, niet vanwege de hoge stroom die nodig zou moeten zijn. Ik heb zelf ook wat goedkope adapters en kabels liggen waar het spul niet goed op draait. Ik heb zelfs USB3 microUSB kabels liggen waar nog geen 300mA doorheen komt

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Als ik de database op mijn lokale pc zet kan ik die dan makkelijk toegankelijk maken vanaf internet zonder dat m'n hele pc open staat?
Of kan ik de database dan beter installeren bij mijn webhoster?
Of is aan te raden om het op de NAS (die ik overigens nog niet heb) te zetten?
Je zult sowieso poorten moeten forwarden naar je database en content.PuckStar schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:30:
Ik heb even een vraagje over Kodi icm database en toegankelijk vanaf internet (bijv. in hotel).
Als ik de database op mijn lokale pc zet kan ik die dan makkelijk toegankelijk maken vanaf internet zonder dat m'n hele pc open staat?
Of kan ik de database dan beter installeren bij mijn webhoster?
Of is aan te raden om het op de NAS (die ik overigens nog niet heb) te zetten?
Database is niet zo'n ramp natuurlijk, maar je zult je content ook open moeten stellen voor de boze buitenwereld. Vraag is of je dat wilt...
Inmiddels heb ik OSMC draaien op de Raspberry Pi 3 en tot nu toe draait het stabiel. Echter, ik zie onder systeeminformatie dat de CPU actief is op 850 MHz. Vervolgens de Overclock settings ingedoken onder My OSMC en de instellingen staan daar standaard op custom met inderdaad een vastgestelde 850 MHz.
Indien ik voor normal kies en reboot heeft dat tot gevolg dat de CPU draait op 900 MHz wat ook weer overeenkomt met de opgegeven waarde van de instellingen. Het heeft er schijn van dat de Pi 2 instellingen worden toegepast. Wat staat bij jullie onder systeeminformatie en de Overclock settings? Kan iemand wellicht in dat menu de exacte "juiste" waarden hier plaatsen? Dan voeg ik ze handmatig toe.
Makkelijkste is SSH connectie met je Pi maken en /boot/config.txt aanpassen.
Ik heb een pi 3 met raspbian, ik weet niet of OSMC onderhuids dezelfde versie en configuraties gebruikt, maar die kans is groot.hotdog92 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:46:
Aanvankelijk in het verkeerde topic geplaatst.
Inmiddels heb ik OSMC draaien op de Raspberry Pi 3 en tot nu toe draait het stabiel. Echter, ik zie onder systeeminformatie dat de CPU actief is op 850 MHz. Vervolgens de Overclock settings ingedoken onder My OSMC en de instellingen staan daar standaard op custom met inderdaad een vastgestelde 850 MHz.
Indien ik voor normal kies en reboot heeft dat tot gevolg dat de CPU draait op 900 MHz wat ook weer overeenkomt met de opgegeven waarde van de instellingen. Het heeft er schijn van dat de Pi 2 instellingen worden toegepast. Wat staat bij jullie onder systeeminformatie en de Overclock settings? Kan iemand wellicht in dat menu de exacte "juiste" waarden hier plaatsen? Dan voeg ik ze handmatig toe.
In mijn /boot/config.txt staat er niets ingesteld aan cpu frequenties, maar er wordt wel geschakeld door de cpu governor. De default governor is "ondemand" , daarbij schakelt de pi terug naar 600MHz wanneer hij niet belast wordt, zodra hij wel belast wordt gaat hij naar de 1,2GHz.
Kortom, probeer het eens zonder instellingen voor max cpu freq in /boot/config.txt ...
Ja, daar ben ik me van bewust. De instellingen op dit moment heb ik niet zelf zo opgegeven, ik heb hier zelf niets aan aangepast. Ik ben juist op zoek naar de default instellingen. De CPU hoort uiteraard normaal gesproken op 1,2 GHz te functioneren, maar ik ben benieuwd wat er bij de overige instellingen aan default waarden zijn opgegeven in OSMC, o.a. sdfram_freq, core_freq, init_turbo etc.Smultie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:12:
@hotdog92, dat zijn de overclocksettings van de RPi2, en die kun je dus niet op je RPi3 gebruiken, want dan ben je aan het underclocken.
Makkelijkste is SSH connectie met je Pi maken en /boot/config.txt aanpassen.
Dat terugschakelen naar 600 MHz is hier ook aan de orde, alleen dan vanaf 850/900 MHz. Ik heb zelf aan de config.txt niets aangepast, maar ben dus op zoek naar die default instellingen.u_nix_we_all schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:27:
[...]
Ik heb een pi 3 met raspbian, ik weet niet of OSMC onderhuids dezelfde versie en configuraties gebruikt, maar die kans is groot.
In mijn /boot/config.txt staat er niets ingesteld aan cpu frequenties, maar er wordt wel geschakeld door de cpu governor. De default governor is "ondemand" , daarbij schakelt de pi terug naar 600MHz wanneer hij niet belast wordt, zodra hij wel belast wordt gaat hij naar de 1,2GHz.
Kortom, probeer het eens zonder instellingen voor max cpu freq in /boot/config.txt ...
Misschien snap ik het verkeerd/niet, maar hij wil toch alleen bij de database van buiten ?? Dat kan toch met bijv. phpMyAdmin met passwords (als het tenminste over MySQL gaat, want KODI gebruikt default SQLite) ...cypher21 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:34:
[...]
Database is niet zo'n ramp natuurlijk, maar je zult je content ook open moeten stellen voor de boze buitenwereld.
Ik denk dat PuckStar in het hotel zijn content wil bekijken die Kodi in de database zet. Daarvoor moet je, zoals cyher21 typt, inderdaad de database en content open zetten naar de buitenwereld.Goner schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:55:
[...]
Misschien snap ik het verkeerd/niet, maar hij wil toch alleen bij de database van buiten ?? Dat kan toch met bijv. phpMyAdmin met passwords (als het tenminste over MySQL gaat, want KODI gebruikt default SQLite) ...
Dit klopt. Maar ik neem aan dat je het wel op zo'n manier open kunt zetten dat alleen ik er bij kan?alesandro_46 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:12:
[...]
Ik denk dat PuckStar in het hotel zijn content wil bekijken die Kodi in de database zet. Daarvoor moet je, zoals cyher21 typt, inderdaad de database en content open zetten naar de buitenwereld.
Ik dacht in ieder geval zoiets te lezen ergens, iemand die dat met z'n NAS deed.
Maar kan ik naast of in OSMC ook een kodi database maken? Zodat die ook vanaf andere pc's toegankelijk is?
Dan kijk ik later nog wel een keer naar database op NAS ofzo.
Ik zie al dat dat waarschijnlijk wel kan. Waar ik nu tegenaan loop is dat via SMB ik een error krijg als ik op die manier files will added. een Error 2: share not available.
Vreemd want gisteren toen ik er openelec op had staan werkte dat wel meteen
Ok handmatig toevoegen werkt wel. Ik zal iets langer doorzoeken voor ik post
baba420 bedankt voor de info!
[ Voor 22% gewijzigd door PuckStar op 03-03-2016 19:47 ]
Twee zaken zijn belangrijk: je content moet buiten je thuisnetwerk toegankelijk zijn (ik gebruik bijvoorbeeld FTP-protocol) en je database moet buiten je thuisnetwerk toegankelijk zijn. Daarbij kan je de volgende guide gebruiken en poort 3306 openzetten op je router.PuckStar schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:20:
[...]
Dit klopt. Maar ik neem aan dat je het wel op zo'n manier open kunt zetten dat alleen ik er bij kan?
Ik dacht in ieder geval zoiets te lezen ergens, iemand die dat met z'n NAS deed.
Maar kan ik naast of in OSMC ook een kodi database maken? Zodat die ook vanaf andere pc's toegankelijk is?
Dan kijk ik later nog wel een keer naar database op NAS ofzo.
Je begrijpt dat je een knappe upload snelheid nodig hebt om een beetje fatsoenlijk te streamen buiten je huis. Ik heb gekozen om mijn content op een rappe seedbox te zetten, want met 400 kbps upload van Ziggo gaat het 'm niet worden.

ik heb die OSMC_TGT_rbp2_20160303.img net opgehaald en op SD gezet, maar bij installeren blijft-ie hangen op de licenseu_nix_we_all schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:49:
Aha : https://discourse.osmc.tv...ce-agreement-screen/13960
[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 03-03-2016 20:15 ]
Gebruik je het FTP protocol zowel binnen- als buitenshuis? Wat is je ervaring hiermee?baba420 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:42:
[...]
Twee zaken zijn belangrijk: je content moet buiten je thuisnetwerk toegankelijk zijn (ik gebruik bijvoorbeeld FTP-protocol) en je database moet buiten je thuisnetwerk toegankelijk zijn. Daarbij kan je de volgende guide gebruiken en poort 3306 openzetten op je router.
Je begrijpt dat je een knappe upload snelheid nodig hebt om een beetje fatsoenlijk te streamen buiten je huis. Ik heb gekozen om mijn content op een rappe seedbox te zetten, want met 400 kbps upload van Ziggo gaat het 'm niet worden.
Zelf maak ik binnenshuis gebruik van NFS (van Pi naar Pi, gaat prima), maar vanuit buiten heb ik nog niet gevonden hoe ik hiermee kan verbinden, dus dat gaat vooralsnog via VPN.. Zou je aanraden om te switchen naar FTP?
Ik heb net zelf ook de image gedownload en geinstalleerd, maar wel met een wired connectie. Had geen problemen.Goner schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:53:
[...]
ik heb die OSMC_TGT_rbp2_20160303.img net opgehaald en op SD gezet, maar bij installeren blijft-ie hangen op de licenseblijft maar scrollen en reageert niet op 'accept' ...
Aha : https://discourse.osmc.tv...ce-agreement-screen/13960
Ik kon bij de overklok settings gewoon 1200MHz invullen en dat werkt goed volgens mij. In de config.txt staat ook de waarde 1200.
??? Lees het topic titel nog eens een keer goed.jongetje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:53:
Ehhh jongens/meisjes. Dit is het Kodi topic, niet het Raspberry Pi topic....
[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 03-03-2016 22:03 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Volgens mij kan de raspberry pi dit wel mooi vervangen (energiezuiniger, meer vrijheid in Kodi in vergelijking met Plex, niet afhankelijk van mijn laptop) en daarnaast kan je nog leuk hobby-en met zo'n raspberry pi. Dus uiteraard een RP3 besteld inc. originele 2.5A voeding en behuizing.
Morgen verwacht ik mijn RP3 binnen te krijgen en hierover heb ik een simpele vraag:
Heb ik voor de initiële setup/boot van OpenElec een USB toetsenbord nodig?
Als je eerst nog moet koppelen met een (beveiligd) wireless AP dan heb je wel een toetsenbord nodig.
Ik heb de source handmatig geconfigureerd en auto uitgezet.Vikingtosh schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:40:
[...]
Voor mij werkte het ook niet als ik Watchdog automatisch de locaties van m'n media liet ontdekken.
Het bizarre is dat Watchdog nu als een tierelier werkt onder OSMC (Pi3, KODI 16) maar op OpenELEC (Pi2, 15.2) niets lijkt te doen ...
En het probleem met het niet opstarten na een shutdown is opgelost. Eigenlijk heb ik alleen het sdkaarthoudertje ingedeukt met mijn vinger als oplossing (ik dacht we proberen het is, wilde het eigenlijk als excuus gebruiken dat ik toch maar een Pi3 moest kopen
/▌
Heeft iemand anders hier ook last van?
En weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb niets veranderd, het gebeurde van de ene op de andere dag.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bizar inderdaad. En ze zijn precies hetzelfde ingesteld? Sowieso hoef je Watchdog maar op één client in te stellen, anders zitten ze elkaar alleen maar in de weg lijkt me. Werkt het op OpenELEC als je de plugin in OSMC disabled?Goner schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:59:
[...]
Ik heb de source handmatig geconfigureerd en auto uitgezet.
Het bizarre is dat Watchdog nu als een tierelier werkt onder OSMC (Pi3, KODI 16) maar op OpenELEC (Pi2, 15.2) niets lijkt te doen ...
Yep, heb ik ook gehad. Bij mij was het probleem opgelost na het verwijderen van de YouTube addon, het verwijderen van de addon data in de userdata map en vervolgens de addon opnieuw te installeren.anandus schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:07:
Sinds een tijdje doet Youtube het niet echt meer. Bij mijn favourites en searches krijg ik 'bad request', etc.
Heeft iemand anders hier ook last van?
En weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb niets veranderd, het gebeurde van de ene op de andere dag.
[ Voor 34% gewijzigd door Beeksma op 04-03-2016 10:25 ]
Ze hebben elk hun eigen (lokale) database omdat het verschillende KODI versies zijn. Tzt wil wel een gedeelde (MySQL) database neerzetten als de versie gelijk zijn.Vikingtosh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:23:
[...]
Sowieso hoef je Watchdog maar op één client in te stellen, anders zitten ze elkaar alleen maar in de weg lijkt me.
Voorlopig gaat m'n voorkeur toch uit naar de OSMC/KODi combi ... draait sinds gisteren op de nwe Pi3 en werkt vlekkeloos, terwijl ik onder OpenELEC met Watchdog worstel en nu ook opeens m'n films allemaal 2 keer in de library heb staan ?! Terwijl er in sources.xml echt maar 1 lokatie is opgegeven ...
Je kunt de default Confluence skin in OSMC toch ook kiezen ?Marzman schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:06:
Ik heb nu ook OSMC op mijn Pi2 staan ipv Open Elec, moet wel wennen aan de skin
[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 04-03-2016 10:57 ]
Ja dat kan, die zit er zelfs default bij in (niet geselecteerd). Ik probeer het eerst even met de OSMC skin, al vind ik hem wat minder intuitief (het is af en toe onduidelijk wat er geselecteerd staat soms is dat geel, soms is dat wit en dat is onduidelijk als je er net mee begint, dat zal wennen zijn maar bij anders skins hoefde ik hier niet aan te winnen).Goner schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:55:
Je kunt de default Confluence skin in OSMC toch ook kiezen ?
Net SMB geinstalleerd, maar dat is alleen een SMBserver. Ik gebruikte een SMBclient om naar een usbstick in mijn modem te connecten. Heb de USBstick maar in de Pi gestoken voor nu. Eigenlijk raar dat ze de dingen die default in Kodi zitten niet gewoon default installeren want ik heb wel SMB in de menu's van de bestandsbeheerder. Heb er ook een bluetoothstick ingestoken, die werkt bij default wat hij onder Open Elec niet deed. Het heeft voordelen en nadelen. De visualisatie voor audio is ook wel leuk, Open Elec had dat niet.
/▌
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]