Vikingtosh schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:48:
[...]
Aangezien ik buiten die knipperende LEDs uitermate tevreden ben over OpenELEC's stable build, heb ik een build gedaan op basis van de openelec-6.0 branch. Vervolgens de eerder besproken patch toegevoegd en compilen maar. Op de NUC beneden draait ook Kodi 15.2 en wil graag op beide apparaten dezelfde database kunnen gebruiken.
Ik draai zelf op de master branch (zelf gecloned naar opelenec-7.0) met Kodi Jarvis RC1 en dat gaat prima.
schumi2004 in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"
Zelfde database die begrijp ik wel, als je er eenmaal aan gewend ben wil je niet anders meer.
Cowboy_Henk schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:21:
[...]
Kost misschien geen stroom maar de raspberry pi is een computer, ik laat liever mijn pc ook eens rebooten af en toen. Rebooten is goed om fouten te voorkomen en de bestandstructuur en cache enzo eens te refreshen.
Wat bedoel je met power cycle? Kan je met hdmi cec niet instellen dat als de tv uitgaat dat de tv zegt tegen de raspberry pi dat hij in standby modus kan staan ofzo?
RPi kan niet op standby nee. Er bestaat op Kodi forum iets wat een verkapte standby doet, deze schakelt je HDMI uit wat een "kuch" stroom besparing zou moeten opleveren maar is ook geen echte standby.
De Raspberry Pi is idd een computer maar kan je mijn inziens niet vergelijken met een desktop/laptop.
Wat wil je er eigenlijk echt mee bereiken?
Mijn RPi2 (en ook RPi1) draait 24/7, weken aan een stuk. En wat ik doe is dat wanneer screensaver in springt dan wordt mijn TV op standby gezet. (en er weer uit als deze onderbroken wordt, erg handig)
Maar wat is eigenlijk je werkelijke doel met het rebooten? Standby zal de fouten, bestandstructuur etc ook niet verbeteren. Een reboot bij een RPi lijkt mij ook overbodig zoals ik al eerder aangaf.
Mijn vriezer heeft bv ook een computer, die geef ik ook geen "reboot".
Als je echt wil kan alles natuurlijk met bv een cronjob scriptje, laat je hem wekelijks (of dagelijks als je wil) in de nacht rebooten. Wel zorgen dat CEC niet je TV inschakelt, geeft zo'n boel licht in je slaapkamer (doe even aannamen dat hij daar staat, de mijne iig wel)