Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:36

TRaSH

koffie ?

vwtune schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:01:
[...]

Aangepast op beide RPI's maar geen succes... zie weer mijn netwerk apparaten niet meer....
Heb uiteraard de bestanden aangepast, beide RPI's uitgezet, pc uitgezet, en alles weer aan... maar toch zie ik de netwerkapparaten niet meer in mijn netwerk 8)7
Of moet ik op de RPI zelf ook nog iets wijzigen?
je verteld niet welk OS je 2 PC's hebben maar ga even uit van een windows versie.
zijn al je computers+Rpi's in dezelfde domein/werkgroep ?
in je services:
kijk of "computer browser" aan staat.
in netwerk centrum:
zorg dat je PC's als actieve netwerk in een "Thuisnetwerk" staat en niet openbaar.
in geavanceerde instellingen voor delen:
Netwerk detectie inshakelen.
en dan kan ook nog je virus scanner/firewall roet in het eten gooien.
dus die zou je even moeten nalopen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42

Goner

What can I do you for ?

TRaSH schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:16:
[...]
zijn al je computers+Rpi's in dezelfde domein/werkgroep ?
Da's inderdaad ook nog een leuke ; je kunt voor de SMB client de workgroup aanpassen via het menu met Settings > Services > SMB client ..

Maar om de SAMBA server in dezelfde workgroup als de rest van je LAN te zetten moet je /storage/.config/samba.conf aanpassen,

[global]
workgroup =

default is dat WORKGROUP, maar als je iets anders gebruikt, dan aanpassen op alle devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik heb een vraagje. Ik heb wat ruimte vrij gemaakt op mijn NAS door een paar oude seizoenen en films weg te gooien. Ik het mogelijk om Kodi die automatisch te laten verwijderen? Zo ja hoe?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42
Ja bij de settings, "bibliotheek opschonen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
ter aanvulling op wat jongetje zegt... De manier die hij aangeeft is een handmatige actie

Als je automatisch wilt laten toen bij het opstarten zal je dat moeten regelen via je advanced settings.xml bestand.

<videolibrary>
<cleanonupdate>true</cleanonupdate>
</videolibrary>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Daarmee haal je alleen de bibliotheekvermeldingen weg als de bestanden niet meer te vinden zijn. Ik heb het idee dat Lanithro bedoelt of je automatisch bestanden (en vermeldingen) kan verwijderen na x tijd of als ze bekeken zijn oid.
Misschien is er een add-on die dat kan, maar ik zou zo niet weten welke. Het lijkt me ook vrij "gevaarlijk" om te doen als je met meerdere personen kijkt. Ik kijk sommige series later of eerder dan mijn vrouw, dus dan zou een bekeken aflevering al verwijderd kunnen zijn als één van beide hem bekeken heeft.

Met de add-on "Library Auto-Update" kan je de opschoonactie die hierboven genoemd wordt wel elke x uur laten uitvoeren na een scan naar nieuwe items. Die add-on kan volgens mij niet automatisch bestanden verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Nee de bestanden hoeven er van mij niet weg van mijn NAS.
Ik wil bijvoorbeeld wel dat KODI automatisch 2 keer per dag kijkt naar nieuwe afleveringen en verwijderde series ook echt verwijderd uit de bibliotheek. Ik ga die addon eens proberen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Bedenk wel dat, als om wat voor reden dan ook de NAS een keer niet bereikbaar is voor Kodi, hij dan je hele bibliotheek leeg kan gooien. Om die reden doe ik het altijd nog handmatig nadat ik veel bestanden weer heb weggegooid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:56
MsG schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:48:
Bedenk wel dat, als om wat voor reden dan ook de NAS een keer niet bereikbaar is voor Kodi, hij dan je hele bibliotheek leeg kan gooien. Om die reden doe ik het altijd nog handmatig nadat ik veel bestanden weer heb weggegooid.
Dit is niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:46
Volgens mij ook niet, ik gebruik de add-on XBMC Library Auto Update, en heb hier de optie "clean-up library" aangevinkt, en nog nooit rare problemen meegemaakt.

Ik hark met Sonarr bepaalde series binnen waarvan eerst de 720P variant gedownload wordt, en later indien beschikbaar de 1080P variant.

Sonarr verwijderd dan automatisch de 720P variant, maar deze bleef dus zichtbaar in KODI.

Met de add-on XBMC Library Auto Update is dit probleem opgelost.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Wat gebeurd er tegenwoordig dan? Ik heb het destijds ook automatisch laten doen (geen idee hoelang geleden), maar toen was ik een keer mn hele bibliotheek kwijt toen de host niet bereikbaar was. Sindsdien doe ik het ook altijd handmatig.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 15-02-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ulTimaS schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Wat gebeurd er tegenwoordig dan? Ik heb het destijds ook automatisch laten doen (geen idee hoelang geleden), maar toen was ik een keer mn hele bibliotheek kwijt toen de host niet bereikbaar was. Sindsdien doe ik het ook altijd handmatig.
Klopt ook niet wat RudolfR beweert.

Afgelopen week ging mijn NAS plat door een storing en ik ben sindsdien alles in de bibliotheek kwijt wat op de NAS staat (bestanden zijn er nog steeds). Kodi doet een simpele check, is een bestand niet meer aanwezig, wordt het uit de bibliotheek geknikkerd. Kodi kan ook onmogelijk onderscheid maken tussen een NAS die niet aanwezig is of een verwijderde map.
Lanithro schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:46:
Ik heb een vraagje. Ik heb wat ruimte vrij gemaakt op mijn NAS door een paar oude seizoenen en films weg te gooien. Ik het mogelijk om Kodi die automatisch te laten verwijderen? Zo ja hoe?
Ik gebruik zelf Kodi file cleaner addon. Die schoont bepaalde mappen automatisch op als de bestanden daarin bekeken zijn. Op die manier hou ik mijn map met tv-series opgeschoond. Gevaar is alleen dat je heel goed je uitsluitingen in moet stellen, anders ben je ineens je series die je wel wilt bewaren, ook kwijt... (ik had met veel pijn en moeite alle Wheeler Dealers, Simpsons, X-files en Star Trek NG verzameld, en was die in één middag weer kwijt door deze add-on :X)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:36

TRaSH

koffie ?

Ik gebruik die optie clean on update,
En die kijkt eerst of de server online is.
Tenminste dat zag ik in de log file.
Was bij mij ook kleine storing omdat ik van server switche en hij zocht nog op het oude ip.
Verder geen add-on voor nodig.
Sonarr en autosub triggeren de update en dus ook de clean.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-09 18:20
deepbass909 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:47:
[...]

Dingetje dat je moet weten over Pulse Audio en Kodi is dat met Pulse pass-thru niet langer meer mogelijk is. Pulse Audio is in principe veel geavanceerder dan Alsa, maar doet iets te veel in mijn geval. En dat is voor mij 100% een dealbreaker, want zonder pass-thru heb ik ook geen DD5.1 en DTS meer (iets waarvoor ik speciaal de Hifiberry Digi+ heb gekocht).
Ok, dat wist ik niet. Mmm, verlies van pass-thru is voor mij feitelijk ook wel een dealbreaker. Misschien had ik toch eerst even iets dieper in de materie moeten duiken voordat ik die Bluetooth dongle bestelde ;) Nou ja, altijd handig om zo'n ding achter de hand te hebben voor bluetooth toetsenbordjes en dergelijke. Ik laat nog wel weten wat mijn bevindingen zijn met de officiële OSMC dongle.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tallstoi schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:22:
[...]

Ok, dat wist ik niet. Mmm, verlies van pass-thru is voor mij feitelijk ook wel een dealbreaker. Misschien had ik toch eerst even iets dieper in de materie moeten duiken voordat ik die Bluetooth dongle bestelde ;) Nou ja, altijd handig om zo'n ding achter de hand te hebben voor bluetooth toetsenbordjes en dergelijke. Ik laat nog wel weten wat mijn bevindingen zijn met de officiële OSMC dongle.
Ik weet het ook alleen omdat ik ooit uren heb besteed aan het op een gewone Linux-bak werkend krijgen. En ik merk dat het met een uitbreiding als de Hifiberry toch allemaal wat tricky en kwetsbaar is qua config. De reguliere linux installs op volwaarde pc's zijn altijd wel een stuk robuuster.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb 2 Raspberry's Pi 2 waar ik Kodi op heb draaien (OSMC en OpenELEC). Het idee is dat ze gewoon altijd continu aan blijven staan, maar ik zet ze nu nog regelmatig uit of reboot ze. Ook heb ik een Windows 10 laptop die gebruik maakt van Kodi.
Nu wil ik graag de database tussen alle Kodi's delen. Maar hoe gaat dat in zijn werking als ze beide tegelijk aan blijven staan. Update de ene dan ook de ander? Wordt deze dan ook geupdate zonder Kodi opnieuw te starten?
Bijvoorbeeld, ik kijk een film op de ene locatie en stop halverwege en wil later op de andere locatie doorkijken. Kan dit dan?
En hetzelfde voor de library, als deze op de ene locatie wordt geupate, gebeurd dit dan ook automatisch op de andere locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:00
Mensen, ik heb een korte vraag: ik heb een raspberry pi zero gekocht en heb nu het volgende probleem:

1. Ik heb geen usb hub
2. Ik heb geen wifi adapter
3. Ik heb geen usb -> lan converter

Mijn vraag: wat kan ik nu het beste kopen om te zorgen dat ik open elec geïnstalleerd krijg op de pi. Welke hub / lan converter hebben jullie?

Ik heb al wat gegoogled maar er is zoveel verschillend spul op o.a. eBay waarbij ik mij af vraag of het allemaal wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Bakkertje_01 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:14:
Mensen, ik heb een korte vraag: ik heb een raspberry pi zero gekocht en heb nu het volgende probleem:

1. Ik heb geen usb hub
2. Ik heb geen wifi adapter
3. Ik heb geen usb -> lan converter

Mijn vraag: wat kan ik nu het beste kopen om te zorgen dat ik open elec geïnstalleerd krijg op de pi. Welke hub / lan converter hebben jullie?

Ik heb al wat gegoogled maar er is zoveel verschillend spul op o.a. eBay waarbij ik mij af vraag of het allemaal wel werkt.
Ik weet niet of veel mensen hier een raspberry pi zero hebben met openelec. De meeste zullen hier een RBPi 1 of 2 gebruiken als mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 15:49
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:56:
  1. Update de ene dan ook de ander?
  2. Wordt deze dan ook geupdate zonder Kodi opnieuw te starten?
  3. Bijvoorbeeld, ik kijk een film op de ene locatie en stop halverwege en wil later op de andere locatie doorkijken. Kan dit dan?
  4. En hetzelfde voor de library, als deze op de ene locatie wordt geupate, gebeurd dit dan ook automatisch op de andere locatie?
  1. Ja.
  2. Ja.
  3. Ja, echt ideaal. :)
  4. Ja
.

Bottomline: er een centrale database die door alle kodi systemen wordt gebruikt. Ze zijn dus volledig in sync,

Wel moet je zorgen dat ze toegang hebben tot dezelfde locaties media bestanden. Dit doe je door het juiste bestand (locations.xml als ik me niet vergis) op alle systemen hetzelfde te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:00
ulTimaS schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:29:
[...]

Ik weet niet of veel mensen hier een raspberry pi zero hebben met openelec. De meeste zullen hier een RBPi 1 of 2 gebruiken als mediaplayer.
Naja, ik heb zelf dus ook een RBPi 2, die werkt perfect, maar die wil ik ook graag eens ergens anders voor gebruiken.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een goede usb hub / usb lan converter voor mijn pi zero. Maar aangezien er zo veel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ginkgo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:34:
[...]
  1. Ja.
  2. Ja.
  3. Ja, echt ideaal. :)
  4. Ja
.

Bottomline: er een centrale database die door alle kodi systemen wordt gebruikt. Ze zijn dus volledig in sync,

Wel moet je zorgen dat ze toegang hebben tot dezelfde locaties media bestanden. Dit doe je door het juiste bestand (locations.xml als ik me niet vergis) op alle systemen hetzelfde te houden.
Nice!

Ik bedenk me alleen net dat ik dan natuurlijk niet op één locatie smb kan gebruiken en op de andere webdav. Dat zou betekenen dat ik op het adres met de server, de locale server ga benaderen via het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:09
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:45:
[...]

Nice!

Ik bedenk me alleen net dat ik dan natuurlijk niet op één locatie smb kan gebruiken en op de andere webdav. Dat zou betekenen dat ik op het adres met de server, de locale server ga benaderen via het internet
Ik ben geen ervaren Linux gebruiker, maar behulp van een beetje Googlen heb ik kunnen realiseren om een MySQL database te draaien op de Pi2 wat zowal lokaal als outside lokaal netwerk toegankelijk is. De source van mijn media is op een externe seedbox en worden via FTP benaderd door Kodi.

Een essentieel onderdeel was het volgende command in MySQL:
code:
1
mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'kodi'@'%' IDENTIFIED BY 'kodi' WITH GRANT OPTION;

Als je MySQL draaiend hebt, ga je op één client al je media importeren en scrapen. Zodra dat is gebeurd is het een kwestie van advancedsettings.xml, mediasources.xml en sources.xml kopiëren van je userdata folder naar de die map van je overige clients. En dan kan je inderdaad een film halverwege stoppen en op je tablet / telefoon / pc / ander apparaat wat Kodi draait verder gaan waar je gebleven was, inclusief synced watch statussen. Addons zijn niet in sync, maar met de addon Backup wat in de Kodi repository staat kan je alles op 1 client instellen en backup maken naar een smb share of Dropbox. En met die zelfde addon kan je de backup weer restoren op een andere Kodi apparaat.

Het opzetten van dit alles is veel omslachtiger dan Plex, maar zodra het draait vind ik het veel fijner dan Plex. Je zit niet meer vast aan het transcoden. Zelfs op mijn iphone 6S Plus draait Kodi als een tiet! Mijn 4G bundel is wat minder blij mee :D

[ Voor 17% gewijzigd door baba420 op 16-02-2016 22:00 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:45:
[...]

Nice!

Ik weet niet zeker of dit hiervoor een oplossing is, maar je kunt kijken naar Path Substitution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

WildeBeestje schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 00:39:
[...]

Ik weet niet zeker of dit hiervoor een oplossing is, maar je kunt kijken naar Path Substitution.
Thnx! Ik zal er eens naar kijken.

Ik heb nog wel een andere vraag over afspeel problemen met media. Ik merk dat mijn Raspberry Pi 2 met Kodi niet alles zonder stotteren afspeelt. Ligt dit aan de RBP2/Kodi of iets anders? Het was een lokaal bestand. Het gaat om de volgende file eigenschappen:

Video 1:
Stream 0:
Codec: MPEG-H Part2/HEVC (H.265) (hevc)
Resolutie: 1920x1088
Weergaveresolutie: 1920x1080
Beeldsnelheid: 23.976215
Gedecodeerd formaat: Planar 4:2:0 YUV
Stream 1
Type: Audio
Codec: MPEG AAC Audio (mp4a)
Taal: Engels
Kanalen: 3F2R/LFE
Samplerate: 48000 Hz
AAC-extensie: SBR

(shit ik heb het andere bestand al weggegooid. Ging om 1080p met DTS, ik zal vanavond eens kijken of ik hem kan vinden wat het precies was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:29:
[...]

Thnx! Ik zal er eens naar kijken.

Ik heb nog wel een andere vraag over afspeel problemen met media. Ik merk dat mijn Raspberry Pi 2 met Kodi niet alles zonder stotteren afspeelt. Ligt dit aan de RBP2/Kodi of iets anders? Het was een lokaal bestand. Het gaat om de volgende file eigenschappen:

Video 1:
Stream 0:
Resolutie: 1920x1088
Weergaveresolutie: 1920x1080
Beeldsnelheid: 23.976215
Gedecodeerd formaat: Planar 4:2:0 YUV
Stream 1
Type: Audio
Codec: MPEG AAC Audio (mp4a)
Taal: Engels
Kanalen: 3F2R/LFE
Samplerate: 48000 Hz
AAC-extensie: SBR

(shit ik heb het andere bestand al weggegooid. Ging om 1080p met DTS, ik zal vanavond eens kijken of ik hem kan vinden wat het precies was)
Heb je 'Adjust display refresh rate to match video' op Always of Start/Stop staan? Dit had ik namelijk eerst altijd uit staan (standaard bij openelec), maar sinds ik dit veranderd heb is er geen stotter meer te bekennen.

Tevens heb ik hardware acceleratie van MMAL/OMXplayer aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ulTimaS schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:35:
[...]

Heb je 'Adjust display refresh rate to match video' op Always of Start/Stop staan? Dit had ik namelijk eerst altijd uit staan (standaard bij openelec), maar sinds ik dit veranderd heb is er geen stotter meer te bekennen.

Tevens heb ik hardware acceleratie van MMAL/OMXplayer aan staan.
Oké daar zou ik wel eens naar kunnen kijken (ben nu niet thuis). Ik had geen van die instellingen gewijzigd omdat ik had aangenomen dat OSMC en OpenELEC al geoptimaliseerd zou zijn voor de RBP2 gezien de software hier ook specifiek voor te downloaden was.

Als het goed is staat die acceleratie van MMAL/OMXplayer standaard uit en heb ik die dus nog steeds uit staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:44:
[...]

Oké daar zou ik wel eens naar kunnen kijken (ben nu niet thuis). Ik had geen van die instellingen gewijzigd omdat ik had aangenomen dat OSMC en OpenELEC al geoptimaliseerd zou zijn voor de RBP2 gezien de software hier ook specifiek voor te downloaden was.

Als het goed is staat die acceleratie van MMAL/OMXplayer standaard uit en heb ik die dus nog steeds uit staan :)
Ik denk dat het standaard uit staat omdat niet elke monitor/TV verschillende refreshrates ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:55

kraats

Ik rol

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:29:
..snip..
..snip..
De Pi heeft geen hardwarematige H.265 decodering voor zover ik weet. Dus dit ga je niet vloeiend afgespeeld krijgen. Zorg dat je alleen H.264 bestanden download

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

kraats schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:04:
[...]
De Pi heeft geen hardwarematige H.265 decodering voor zover ik weet.
KODI in ieder geval niet. Heb ik pas gevraagd op KODI forum en kreeg dit als antwoord :
http://forum.kodi.tv/show...04&pid=2236321#pid2236321

EDIT:
in Jarvis zit wel hardware decoding voor een aantal platformen :
http://kodi.wiki/view/Kodi_v16_%28Jarvis%29_changelog

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 17-02-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

[...]

De Pi heeft geen hardwarematige H.265 decodering voor zover ik weet. Dus dit ga je niet vloeiend afgespeeld krijgen. Zorg dat je alleen H.264 bestanden download
Ooh, je hebt gelijk. Hier had ik helemaal overheen gelezen. Ze zijn volgens mij wel bezig met softwareacceleratie in Jarvis & Krypton (Kodi 16 en 17) http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=258929 maar ik weet niet of je daar veel van moet verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 17-02-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

[...]

Oke dan zal ik daar op letten. De andere film was trouwens dit:

Size ...............: 13.3GB
Video ..............: 1920x800
Bitrate ............: 10100kbps (x264 High@L4.1)
Audio 1.............: English DTS 5.1 Ch 1510 kbps
Chapters............: Yes
Source .............: 1080p.BluRay.AVC.DTS-HD.MA.7.1-PublicHD
Subs ...............: English French Spanish Portuguese

Nog een andere vraag trouwens. Hoe kan ik het beste mijn nas (Synology) benaderen? Hij staat op een andere locatie.
WebDAV, SFTP of FTPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 13:31
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Oke dan zal ik daar op letten. De andere film was trouwens dit:

Size ...............: 13.3GB
Video ..............: 1920x800
Bitrate ............: 10100kbps (x264 High@L4.1)
Audio 1.............: English DTS 5.1 Ch 1510 kbps
Chapters............: Yes
Source .............: 1080p.BluRay.AVC.DTS-HD.MA.7.1-PublicHD
Subs ...............: English French Spanish Portuguese

Nog een andere vraag trouwens. Hoe kan ik het beste mijn nas (Synology) benaderen? Hij staat op een andere locatie.
WebDAV, SFTP of FTPS?
Vpn opzetten en dan via nfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dat wordt lastig want hij haalt ook films/series van een andere server (op een andere locatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 21:47
Is het mogelijk om met openelec ook kodi zelf te updaten?

Dus van isengard naar Jarvis?

Of moet je gewoon wachten totdat openelec een update uitbrengt?

[ Voor 27% gewijzigd door Dancis op 21-02-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 22:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dancis schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:24:
Of moet je gewoon wachten totdat openelec een update uitbrengt?
Je moet echt wachten totdat OpenELEC zelf een update uitbrengt. En zo te zien lopen ze nu exact één versie achter: downloads: OpenELEC 6.0.1 en is er ook nog geen beta verschenen van OpenELEC 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt eventueel eens een testbuilds gebruiken maar het zijn niet voor niets testbuilds dus...

Kodi 16 / Jarvis
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=231092

Kodi 17 / Krypton
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=250817

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 21:47
Oke dan wachten we gewoon tot dat openelec 7 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-10 23:56
Sinds kort maar ik gebruik van een RBPi 2 in combinatie met OpenElec om ook op m'n slaapkamer te genieten van mijn films/series. Ik maak gebruik van een NAS met daarop een gedeelde database, en dit werkt op zich allemaal keurig en snel!

Ik heb echter een probleempje, regelmatig verliest ie verbinding met het internet/netwerk en dus ook met de database/NAS. Een herstart lost het probleem op, maar aangezien ik ook gebruik maak van m'n telefoon als afstandsbediening, gaat dat nogal lastig :+

Ik heb hem al een vast IP adres gegeven (door middel van DHCP uit te zetten in OpenElec). Wat kan ik nog meer doen en/of waar kan ik het probleem zoeken?

Voor de duidelijkheid, ook met hulp van Fing op m'n Android-telefoon kan ik hem niet vinden. De wifi-adapter knippert wel netjes blauw. Ik maak gebruik van een Edimax EW-7811UTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 11:59
edit: Opgelost na paar keer resetten.

[ Voor 91% gewijzigd door Possible op 23-02-2016 16:46 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

FabianNL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:23:
Sinds kort maar ik gebruik van een RBPi 2 in combinatie met OpenElec om ook op m'n slaapkamer te genieten van mijn films/series. Ik maak gebruik van een NAS met daarop een gedeelde database, en dit werkt op zich allemaal keurig en snel!

Ik heb echter een probleempje, regelmatig verliest ie verbinding met het internet/netwerk en dus ook met de database/NAS. Een herstart lost het probleem op, maar aangezien ik ook gebruik maak van m'n telefoon als afstandsbediening, gaat dat nogal lastig :+

Ik heb hem al een vast IP adres gegeven (door middel van DHCP uit te zetten in OpenElec). Wat kan ik nog meer doen en/of waar kan ik het probleem zoeken?

Voor de duidelijkheid, ook met hulp van Fing op m'n Android-telefoon kan ik hem niet vinden. De wifi-adapter knippert wel netjes blauw. Ik maak gebruik van een Edimax EW-7811UTC
Kan je hem niet bedraad aansluiten?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 21:03
Lanithro schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:39:
Nee de bestanden hoeven er van mij niet weg van mijn NAS.
Ik wil bijvoorbeeld wel dat KODI automatisch 2 keer per dag kijkt naar nieuwe afleveringen en verwijderde series ook echt verwijderd uit de bibliotheek. Ik ga die addon eens proberen.
Zelf gebruik ik hier de add-on 'Watchdog' voor (onder 'Services' te downloaden uit de repo).

Het voordeel boven de 'XBMC Library Auto Update' is dat deze, zoals de categorienaam al doet vermoeden, mee draait als een service en direct als er bestanden worden toegevoegd/ verwijderd je library bijwerkt. Je hoeft dus geen intervallen in te stellen waarop de library wordt gecheckt, of te wachten wanneer je Kodi start totdat je library is bijgewerkt. Ik gebruik zelf OpenELEC op een RPi 2 voor op de slaapkamer (staat altijd aan, dus library is altijd up to date) en een Intel NUC5CPYH voor in de woonkamer (zonder deze addon). Voor mij werkt het zo ideaal aangezien ik nu in de woonkamer direct kan gaan kijken. Je kunt de addon zelf de media sources laten ontdekken, maar voor mij werkte het beter om eenmalig de twee NFS shares die ik gebruik in te stellen onder settings.

Heb overigens nu ongeveer een maand of twee de RPI 2 (ter vervanging van een Apple TV met Plex) en moet zeggen dat het echt een verademing is. Gebruik net als anderen een centrale MySQL database voor mijn library, waardoor altijd alles keurig in sync is boven en beneden.

Enige minpunt vind ik de felheid van de LEDjes op het apparaatje. De RPi2 staat bij mij meteen onder de TV en de rode en groene LEDjes vond ik erg afleiden tijdens het kijken, zeker in een donkere kamer. Nu kun je de ledjes voorop vrij eenvoudig softwarematig uitzetten (uitleg volgt later), maar dit is niet het geval voor de LAN leds achterop die in een donkere kamer garant staan voor een persoonlijke lasershow. ;)

Nu kun je natuurlijk een afgesloten case kopen, maar dit is nou niet bepaald een Tweakers oplossing. Na wat Googlen vond ik gisteren deze link (legt onderaan ook uit hoe je de power/ HDD led uit kan schakelen): https://www.anginf.de/?p=433. Hier wordt toegelicht hoe je d.m.v. het compilen van je eigen image een patch kunt toevoegen waardoor de LAN LEDs dus wel uit kunnen. Dat compilen ben ik nu aan het doen, mocht het inderdaad werken zal ik het hier even delen. Indien ik iemand daarna een plezier doe met een zelf-gecompileerde image inclusief deze patch (zelf compilen duurt een paar uur) hoor ik het wel. :)

EDIT: Gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 22:26
Ik ben van een plan om een raspberry pi 2 te kopen (of raspberry pi 3 als die volgende maand uitkomt.) en osmc er op te installeren.

Nu ik ga die aansluiten op een recente samsung smart tv. Deze heeft verschillende usb poorten waaronder eentje met 1 ampère vermogen. Is dit genoeg voor de rp 2? Ik zie dat ze vooral 2 ampère power adapters verkopen.

En klopt het dat je voor osmc nog codes moet aankopen (licentie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vikingtosh schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:21:
[...]
Zelf gebruik ik hier de add-on 'Watchdog' voor (onder 'Services' te downloaden uit de repo).
Zal wel hartstikke blind zijn, maar waar zit dat ?
Volgens de instructies :
1. Settings
2. Add-ons
3. Install from repository
4. Kodi add-on repository
5. Services
6. Watchdog
7. Install

maar ik krijg bij 3. alleen maar een lijst met add-ons (waaronder geen Watchdog) en niet de optie Install from repo :?
Gebruik OpenElec 6.0.1

EDIT: ah, gevonden. Was even vergeten dat als je een vorige keer onder Add-ons al in een andere optie zat en Escape hebt gebruikt, je op dat nivo terugkomt (en dus eerst weer naar top-menu moet gaan) :o

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 24-02-2016 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Cowboy_Henk schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:13:
Ik ben van een plan om een raspberry pi 2 te kopen (of raspberry pi 3 als die volgende maand uitkomt.) en osmc er op te installeren.

Nu ik ga die aansluiten op een recente samsung smart tv. Deze heeft verschillende usb poorten waaronder eentje met 1 ampère vermogen. Is dit genoeg voor de rp 2? Ik zie dat ze vooral 2 ampère power adapters verkopen.

En klopt het dat je voor osmc nog codes moet aankopen (licentie)?
1 Ampere gaat te weinig zijn, dan krijg je de hele tijd undervoltage-warnings. Je kan dat uitzetten zodat die ze negeert, maar het geheel kan instabiel worden van te weinig ampere. Je kan het natuurlijk proberen en anders opschalen met een losse adapter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-10 23:56
Tylen schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:47:
[...]

Kan je hem niet bedraad aansluiten?
Helaas, dat gaat niet lukken...
Ik ben momenteel de USB poorten aan het uitproberen, kijken of daar verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
MsG schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:46:
[...]

1 Ampere gaat te weinig zijn, dan krijg je de hele tijd undervoltage-warnings. Je kan dat uitzetten zodat die ze negeert, maar het geheel kan instabiel worden van te weinig ampere. Je kan het natuurlijk proberen en anders opschalen met een losse adapter.
Ok thanks. Ik veronderstel dat je de pi uitzet met een software button in osmc maar hoe zet je hem eigenlijk aan?

Of springt die aan als ik de tv op het juiste hdmi kanaal zet van de pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

DizzyWeb

Ondertiteld

Je kan er een hardware knop op monteren, maar de meeste mensen zetten hun Pi niet uit. Ding gebruikt nauwelijks stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Mooi, ben benieuwd of de plugin jou ook goed bevalt.

Gisteravond nog even mijn zelf-gecompileerde image geïnstalleerd op m'n RPi2, en waarempel de LAN LEDjes kunnen nu uitgeschakeld worden! Gebruik zelf de volgende instellingen in mijn autostart.sh, zodat alleen de oranje speed indicator aan blijft op de LAN poort (toch een manier om te zien of de Pi aan staat), alle andere LEDs gaan uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/bin/bash
echo 0 > /sys/class/leds/led1/brightness # Power LED
echo 0 > /sys/class/leds/led0/brightness # Status LED

# Turn off network LEDs
echo 0 > /sys/class/smsc95xx_leds/eth_fdx
echo 0 > /sys/class/smsc95xx_leds/eth_lnk
#echo 0 > /sys/class/smsc95xx_leds/eth_spd --> uncomment voor uitschakelen speed LED op LAN poort

Als ik iemand een plezier doe met de image (gebaseerd op OpenELEC 6.0) hoor ik het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Cowboy_Henk schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 04:32:
[...]

Ok thanks. Ik veronderstel dat je de pi uitzet met een software button in osmc maar hoe zet je hem eigenlijk aan?

Of springt die aan als ik de tv op het juiste hdmi kanaal zet van de pi?
power cycle, maar dat is niet slim om constant te gaan doen. Zoals hierboven al aangegeven is, laten de meeste mensen hem 24/7 aan staan. Het kost misschien een keer 10,- euro per jaar aan stroom, en dat is als je hem vaak gebruikt. Idle verbruikt dat ding helemaal geen drol.

[ Voor 3% gewijzigd door ulTimaS op 24-02-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FabianNL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:16:
[...]

Helaas, dat gaat niet lukken...
Ik ben momenteel de USB poorten aan het uitproberen, kijken of daar verschil in zit.
Voor 4 euro heb je een infrarood naar USB afstandbediening op Ebay. Dan kun je hem in elk geval resetten (al is dat niet de echte oplossing). Ik heb ook nog zo'n afstandbediening een tijd gebruikt naast mijn telefoon (omdat ik functies miste) maar nu ik de Mele F10 (heb de Pro maar de gewone is goed genoeg/beter omdat je er schema's voor kan vinden hoe de knoppen te mappen zijn). Maar met wat gewenning doe ik nu alles met de pro en pak ik nooit meer mijn mobieltje. Wel doe ik sommige dingen met de onscreen knoppen onder de video die je op kan roepen (pauze/stoppen en subtitles) omdat ik er geen directe knoppen voor heb. Maar dat gaat nog steeds sneller dan je telefoonscherm aan zetten, die app starten en dan kijken (want bij een touchscreen moet je kijken waar de knoppen zitten ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vikingtosh schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:10:
[...]
Op zich wel handig, maar zie op de NAS dat er constant meerdere processen (smbd) draaien (afh van aantal sources/shares vermoedelijk) die behoorlijk wat cpu en bandbreedte pakken.
Instellingen maar 's checken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:12
ulTimaS schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:13:
[...]

power cycle, maar dat is niet slim om constant te gaan doen. Zoals hierboven al aangegeven is, laten de meeste mensen hem 24/7 aan staan. Het kost misschien een keer 10,- euro per jaar aan stroom, en dat is als je hem vaak gebruikt. Idle verbruikt dat ding helemaal geen drol.
Onnodig stroomverbruiken is niet nodig, maar mijn Pi blijft gewoon 24/7 aan.
De Pi2 verbruikt ongeveer 3.5 tot 4 watt. Dus laten we zeggen 5 watt.

5*24 uur = 120 watt per dag. * 365 = 43800 watt / 1000 om kwh te krijgen = 43,8 kwh.
En 43.8 * €0,19 = €8.32 per jaar. :P
Haal daar de uurtjes af waar je echt gebruik maakt van de pi, en de moeite die je hebt om het ding af te sluiten en micro usb kabel er uit te halen, terug in te stoppen. Waar de micro usb plug ook nog eens losser van gaat zitten.... Nee ik weet het wel, lekker 24/7 aan.

Ps. Met 4 watt 24/7 belast de de pi cpu/gpu dus volle bak. En dat doe je niet al die talloze uren dat de pi idle staat te draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 24-02-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Dacuuu schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:23:
[...]

Onnodig stroomverbruiken is niet nodig, maar mijn Pi blijft gewoon 24/7 aan.
De Pi2 verbruikt ongeveer 3.5 tot 4 watt. Dus laten we zeggen 5 watt.

5*24 uur = 120 watt per dag. * 365 = 43800 watt / 1000 om kwh te krijgen = 43,8 kwh.
En 43.8 * €0,19 = €8.32 per jaar. :P
Haal daar de uurtjes af waar je echt gebruik maakt van de pi, en de moeite die je hebt om het ding af te sluiten en micro usb kabel er uit te halen, terug in te stoppen. Waar de micro usb plug ook nog eens losser van gaat zitten.... Nee ik weet het wel, lekker 24/7 aan.

Ps. Met 4 watt 24/7 belast de de pi cpu/gpu dus volle bak. En dat doe je niet al die talloze uren dat de pi idle staat te draaien.
De eenhedenpolitie wordt niet blij van jouw berekening..
5W x 24 uur/dag = 120 Wh/dag. 120 Wh/dag * 365 dag/jaar = 43800 Wh/jr = 43.8 kWh/jr. (8>

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
JanPedaal schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:40:
[...]

5W x 24 uur/dag = 120 Wh/dag. 120 Wh/dag * 365 dag/jaar = 43800 Wh/jr = 43.8 kWh/jr. (8>
Ben blij dat nog mensen zoals jij bestaan, bedankt voor de hotfix. Resultaat blijft het zelfde. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Gisteravond nog even mijn zelf-gecompileerde image geïnstalleerd op m'n RPi2, en waarempel de LAN LEDjes kunnen nu uitgeschakeld worden! Gebruik zelf de volgende instellingen in mijn autostart.sh, zodat alleen de oranje speed indicator aan blijft op de LAN poort (toch een manier om te zien of de Pi aan staat), alle andere LEDs gaan uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/bin/bash
echo 0 > /sys/class/leds/led1/brightness # Power LED
echo 0 > /sys/class/leds/led0/brightness # Status LED

# Turn off network LEDs
echo 0 > /sys/class/smsc95xx_leds/eth_fdx
echo 0 > /sys/class/smsc95xx_leds/eth_lnk
#echo 0 > /sys/class/smsc95xx_leds/eth_spd --> uncomment voor uitschakelen speed LED op LAN poort

Als ik iemand een plezier doe met de image (gebaseerd op OpenELEC 6.0) hoor ik het wel. :)
Dat is nog eens handig, thanks.

Gewoon alles uit, als ie niet werkt merk ik dat vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 15:49
Ik heb de LEDjes afgeplakt met zwarte isolatietape. Niet zo geavanceerd als jouw oplossing, maar zeker ook effectief. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

En de meest low-tech oplossing ; kastje met zijkant naar kamer geplaatst ... leds zitten voor en achter, dus niet/nauwelijks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MsG schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:46:
[...]

Ligt er maar net aan wat je allemaal aansluit op de USB-poorten. De Pi2 zelf trekt onder full load net geen 500mA (bron).

Reken voor een wifi-adapter 500mA, voor een externe harddisk 1 A.

Grote kans dat de 1 Ampère USB-aansluiting dus genoeg gaat zijn voor zijn toepassing (er vanuit gaande dat alle media vanaf het netwerk komt).

Verder kan power cyclen wel, maar moet je wat aanpassingen doen in Kodi. De belangrijkste is het uitschakelen van iedere vorm van loggen en auto-updaten. Voor m'n broer heb ik een klein jaar terug een B+ ingericht met Openelec die inschakelt als de tv wordt aan gezet en weer uit gaat als de tv wordt uitgezet. (was noodzakelijk omdat hij in een internaat woont) Dat dingetje draait nog steeds als een trein, maar dus alleen omdat er nauwelijks iets naar de SD wordt geschreven, alleen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb er ook niks aan hangen en kreeg, samen met het hele internet, toch de hele tijd undervoltage warnings. Je kan mr. wiseguy uithangen maar de praktijk wijst toch uit dat je heel gauw die blokjes krijgt. Voor 3 of 4 euro heb je bij de Action al en 2 Ampere adapter. Uiteraard kan je het altijd eerst proberen met de USB-aansluiting van de TV, maar ik garandeer je bijna dat je undervoltage warnings krijgt.

Over het stroomverbruik, ik heb mijn hele stekkerdoos met TV en dergelijke achter een Action-KaKu-variant, en gooi daarmee alles hardhandig uit op een idle moment, en op die manier ook weer aan. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JanPedaal schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:40:
[...]

Volgens deze site kost dat dan zo'n 10€ per jaar ... als je hem continu belast laat draaien

code:
1
2
3
4
5
Wattage 5
Kosten per kWh *0.22268
Kosten per uur  € 0.0011134
Aantal uur per dag 24
Kosten per jaar € 9.753384

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 24-02-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:00
FreshMaker schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:07:
[...]

Volgens deze site kost dat dan zo'n 10€ per jaar ... als je hem continu belast laat draaien

code:
1
2
3
4
5
Wattage 5
Kosten per kWh *0.22268
Kosten per uur  € 0.0011134
Aantal uur per dag 24
Kosten per jaar € 9.753384
Daar hou je geen rekening met dat een kWh geen 0.22268 kost maar ergens tussen 0.16 en 0.17 (heb net een nieuwe energie contract afgesloten.)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gielie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:18:
[...]

Daar hou je geen rekening met dat een kWh geen 0.22268 kost maar ergens tussen 0.16 en 0.17 (heb net een nieuwe energie contract afgesloten.)
Het zijn invulvelden, dan vul je toch jouw betreffende kostprijs in, dan weet je het in je eigen situatie.
Ik gebruik dit als gemiddelde, omdat de maker dit ook zo ziet.

Elke maatschappij heeft andere prijzen, de één heeft zelfs verschillende dag en nachttarieven, allemaal mogelijkheden
code:
1
2
3
4
5
Wattage  5
Kosten per kWh * 0.16268
Kosten per uur  € 0.0008133999999999999
Aantal uur per dag 24
Kosten per jaar € 7.125384

Speciaal voor jou dan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 24-02-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

FreshMaker schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:21:
[...]

Het zijn invulvelden, dan vul je toch jouw betreffende kostprijs in, dan weet je het in je eigen situatie.

Elke maatschappij heeft andere prijzen, de één heeft zelfs verschillende dag en nachttarieven, allemaal mogelijkheden
code:
1
2
3
4
5
Wattage  5
Kosten per kWh * 0.16268
Aantal uur per dag 24

Speciaal voor jou dan ;)
Maar de conclusie is dat het dus geen drol kost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MsG schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:03:
Ik heb er ook niks aan hangen en kreeg, samen met het hele internet, toch de hele tijd undervoltage warnings. Je kan mr. wiseguy uithangen maar de praktijk wijst toch uit dat je heel gauw die blokjes krijgt. Voor 3 of 4 euro heb je bij de Action al en 2 Ampere adapter. Uiteraard kan je het altijd eerst proberen met de USB-aansluiting van de TV, maar ik garandeer je bijna dat je undervoltage warnings krijgt.

Over het stroomverbruik, ik heb mijn hele stekkerdoos met TV en dergelijke achter een Action-KaKu-variant, en gooi daarmee alles hardhandig uit op een idle moment, en op die manier ook weer aan. Werkt perfect.
Ik had ook onder voltage meldingen zonder extra apparaten er aan. En dat was met een 1A lader (het dubbele van die 500 mA). Misschien dat het wat per Pi verschilt (dat de kwaliteit niet zo constant is).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:00
FreshMaker schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:21:
[...]

code:
1
2
3
4
5
Wattage  5
Kosten per kWh * 0.16268
Aantal uur per dag 24

Speciaal voor jou dan ;)
Oh dank je :>

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
ulTimaS schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:13:
[...]

Kost misschien geen stroom maar de raspberry pi is een computer, ik laat liever mijn pc ook eens rebooten af en toen. Rebooten is goed om fouten te voorkomen en de bestandstructuur en cache enzo eens te refreshen.

Wat bedoel je met power cycle? Kan je met hdmi cec niet instellen dat als de tv uitgaat dat de tv zegt tegen de raspberry pi dat hij in standby modus kan staan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

[...]
Nou, niet echt ; heb 'm ingesteld op interval van 10 min. omdat de default van 4 sec. wel erg veel activiteit op m'n NAS veroorzaakt (cpu en netwerk) en zie ook op de NAS dat elke 10 min. de Samba share gechecked wordt (process smbd), maar geen library update in KODI ? Terwijl er echt nwe episodes staan.
Settings nog maar 's goed doorlopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Cowboy_Henk schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Kost misschien geen stroom maar de raspberry pi is een computer, ik laat liever mijn pc ook eens rebooten af en toen. Rebooten is goed om fouten te voorkomen en de bestandstructuur en cache enzo eens te refreshen.
Always on kan geen kwaad. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yZmSfUI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MsG schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:03:

Dan mag je dat tegen de 2 Pi2's zeggen die ik zojuist aan m'n TV heb gehangen met een Wifi-adapter, Logitech Unity ontvanger en 64GB USB-stick erin, want die draaiden vrolijk vanaf de USB-poort van de tv ;) Pas als ik er een externe harddisk aanhang, krijg ik undervolt meldingen en wil die schijf niet opspinnen (de Pi2 blijft vrolijk doordraaien). Dus niks wise-guy, gewoon keiharde praktijk-ervaring. Om praktische redenen is het nu niet mogelijk om bewijs op video te maken (ik weet dat jullie me anders toch niet geloven), dus dat hebben jullie nog heel even tegoed. En dat het halve internet vol staat met claims dat het niet werkt, komt omdat het halve internet elkaar napraat zonder te controleren of het wel werkelijk zo is.

Grote kans dat je USB-microUSB kabel domweg te dunne aders heeft om te voorkomen dat je teveel spanningsverlies krijgt. Dat is iets wat ik persoonlijk al heel vaak heb meegemaakt met verschillende kabels in combinatie met m'n gsm. Ik heb kabels liggen waar amper meer dan 300mA doorheen komt (vanwege een te hoge voltagedrop bij grotere stromen) en tja, daar gaat je Pi2 ook niet op werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Rebooten is goed om fouten te voorkomen en de bestandstructuur en cache enzo eens te refreshen.
Ja, ik moet om de zoveel tijd hoog nodig mijn bestandstructuur refreshen 8)7
Zo lang er geen memory leaks in de kernel of drivers zitten (en bij mij is alles prima in orde) slaat dit nergens op. Hoogstens eens een process dat heel af en toe eens herstart moet worden, al is dat zeldzaam.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Goner schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:44:
[...]

Nou, niet echt ; heb 'm ingesteld op interval van 10 min. omdat de default van 4 sec. wel erg veel activiteit op m'n NAS veroorzaakt (cpu en netwerk) en zie ook op de NAS dat elke 10 min. de Samba share gechecked wordt (process smbd), maar geen library update in KODI ? Terwijl er echt nwe episodes staan.
Settings nog maar 's goed doorlopen ...
Heb je onder settings de locaties gespecificeerd die je wilt laten checken? Voor mij werkte het ook niet als ik Watchdog automatisch de locaties van m'n media liet ontdekken.
schumi2004 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:05:
Dat is nog eens handig, thanks.

Gewoon alles uit, als ie niet werkt merk ik dat vanzelf ;)
Graag gedaan, kan ik hieruit opmaken dat je zelf al een compile hebt gedaan? Anders laat je het maar weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 10:35
Ik heb een probleem met CEC sinds ik mijn Rpi2 heb.

CEC staat aan in Kodi (OSMC), maar alle opties zijn uitgeschakeld.
Als ik mijn TV/receiver/stb aanzet (met een Harmony, maar ook al met aparte remotes getest), springt mijn source toch over naar de Rpi na enkele seconden.

De instellingen staan hetzelfde als bij mijn Rpi1, maar bij de 1 had ik dit probleem niet.

hdmi_ignore_cec_init=1 heb ik al aangepast.
Iemand nog andere ideën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Vikingtosh schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:40:
Graag gedaan, kan ik hieruit opmaken dat je zelf al een compile hebt gedaan? Anders laat je het maar weten. :)
Compilen is geen probleem, draai al een hele poos eigen builds. Toch bedankt voor het aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
schumi2004 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:04:
[...]

Compilen is geen probleem, draai al een hele poos eigen builds. Toch bedankt voor het aanbod ;)
No worries, graag gedaan. :)

Oh, nog een tip voor degenen die

1. hun media benaderen via een netwerk share, en
2. ruimte over hebben op hun SD kaart/ USB stick

Probeer eens het texturecache.py script van MilhouseVH: https://github.com/MilhouseVH/texturecache.py

Bij mijn RPi2 viel het me op dat het navigeren door films/series soms nogal traag ging, aangezien er continu bestanden als wallpapers, logo's en episode thumbs van de server gecached moesten worden. Met behulp van dit Python script kun je een kopie van deze bestanden maken op je internal storage, waardoor het laden van deze bestanden logischerwijs een stuk sneller gaat. Geen hangende interface of ongeladen afbeeldingen meer dus. :)

Zelf draai ik het script elke ochtend om half 6 na een reboot om 5 uur middels een crontab:

code:
1
2
0 5 * * * /sbin/reboot
30 5 * * * /usr/bin/python /storage/texturecache.py c

Een volledige feature lijst voor het script vind je hier: http://kodi.wiki/view/Texture_Cache_Maintenance_utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
@Vikingtosh
Die texturecache.py ga ik ook eens op mijn ander "bejaard" systeempje proberen (Zotac AD02).
Die heeft er soms ook wel eens moeite mee wat ook wel begrijpelijk is, is niet de jongste meer.

Iets anders, wat voor een soort builds draai je?
Ik compile hem soort van "vanilla" (vaak alleen Kodi updaten naar meest recente versie en patches aanpassen wanneer nodig), geen extra toeters en bellen tenzij het echt voordelen geeft.

Kan ook MilhouseVH's builds gaan draaien maar beetje zelf kloten is ook leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

[...]

Wat bedoel je met power cycle? Kan je met hdmi cec niet instellen dat als de tv uitgaat dat de tv zegt tegen de raspberry pi dat hij in standby modus kan staan ofzo?
Rebooten kan je ook automatisch elke nacht laten doen met behulp van een cronjob, maar over het algemeen niet eens nodig.

Power cycle is stroom eraf > stroom er weer op (stekker dr uit, stekker dr in :P).
Op de CEC vraag kan ik je helaas geen antwoord op geven, maar volgens mij kan de rbpi niet eens op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
schumi2004 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:29:
Iets anders, wat voor een soort builds draai je?
Aangezien ik buiten die knipperende LEDs uitermate tevreden ben over OpenELEC's stable build, heb ik een build gedaan op basis van de openelec-6.0 branch. Vervolgens de eerder besproken patch toegevoegd en compilen maar. Op de NUC beneden draait ook Kodi 15.2 en wil graag op beide apparaten dezelfde database kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Nu online
Vikingtosh schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:48:
[...]

Aangezien ik buiten die knipperende LEDs uitermate tevreden ben over OpenELEC's stable build, heb ik een build gedaan op basis van de openelec-6.0 branch. Vervolgens de eerder besproken patch toegevoegd en compilen maar. Op de NUC beneden draait ook Kodi 15.2 en wil graag op beide apparaten dezelfde database kunnen gebruiken.
Ik draai zelf op de master branch (zelf gecloned naar opelenec-7.0) met Kodi Jarvis RC1 en dat gaat prima.
schumi2004 in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

Zelfde database die begrijp ik wel, als je er eenmaal aan gewend ben wil je niet anders meer.
[...]

RPi kan niet op standby nee. Er bestaat op Kodi forum iets wat een verkapte standby doet, deze schakelt je HDMI uit wat een "kuch" stroom besparing zou moeten opleveren maar is ook geen echte standby.

De Raspberry Pi is idd een computer maar kan je mijn inziens niet vergelijken met een desktop/laptop.
Wat wil je er eigenlijk echt mee bereiken?
Mijn RPi2 (en ook RPi1) draait 24/7, weken aan een stuk. En wat ik doe is dat wanneer screensaver in springt dan wordt mijn TV op standby gezet. (en er weer uit als deze onderbroken wordt, erg handig)
Maar wat is eigenlijk je werkelijke doel met het rebooten? Standby zal de fouten, bestandstructuur etc ook niet verbeteren. Een reboot bij een RPi lijkt mij ook overbodig zoals ik al eerder aangaf.
Mijn vriezer heeft bv ook een computer, die geef ik ook geen "reboot".

Als je echt wil kan alles natuurlijk met bv een cronjob scriptje, laat je hem wekelijks (of dagelijks als je wil) in de nacht rebooten. Wel zorgen dat CEC niet je TV inschakelt, geeft zo'n boel licht in je slaapkamer (doe even aannamen dat hij daar staat, de mijne iig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is dezelfde database echt zo'n groot voordeel? Filmbeschrijvingen die worden vrij snel binnengehaald (merk ik niet) en de films die ik gekeken heb die verwijnen ook wel eens uit mijn database (lijkt het, waarschijnlijk komt het doordat 1Channel films opnieuw toevoegd en dat ze dan wee ongezien zijn)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
schumi2004 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:59:
Ik draai zelf op de master branch (zelf gecloned naar opelenec-7.0) met Kodi Jarvis RC1 en dat gaat prima.
Heeft het nog voordelen om Kodi Jarvis te draaien? Nieuwe functionaliteit (speciaal voor de RPi2) die Helix niet heeft?
Marzman schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:21:
Is dezelfde database echt zo'n groot voordeel?
Voor mij is het voornaamste voordeel dat de libraries onderling gesyncd blijven, zonder afhankelijk te zijn van extra software zoals trakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Fire69 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:01:
Ik heb een probleem met CEC sinds ik mijn Rpi2 heb.

CEC staat aan in Kodi (OSMC), maar alle opties zijn uitgeschakeld.
Als ik mijn TV/receiver/stb aanzet (met een Harmony, maar ook al met aparte remotes getest), springt mijn source toch over naar de Rpi na enkele seconden.

De instellingen staan hetzelfde als bij mijn Rpi1, maar bij de 1 had ik dit probleem niet.

hdmi_ignore_cec_init=1 heb ik al aangepast.
Iemand nog andere ideën?
Lastig. In principe heb je het juiste al ingesteld. Ik heb er ook af en toe last van dat de pi toch m'n tv laat overschakelen, en ik kom er ook maar niet achter wat de oorzaak is. Ik vind het persoonlijk al een wonder dat HDMI CEC werkt, bij andere apparaten met HDMI CEC was het altijd maar een gok of het zou werken.

• Cowboy_Henk
schumi2004 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:59:
[...]

schumi2004 in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

Zelfde database die begrijp ik wel, als je er eenmaal aan gewend ben wil je niet anders meer.

[...]

RPi kan niet op standby nee. Er bestaat op Kodi forum iets wat een verkapte standby doet, deze schakelt je HDMI uit wat een "kuch" stroom besparing zou moeten opleveren maar is ook geen echte standby.

De Raspberry Pi is idd een computer maar kan je mijn inziens niet vergelijken met een desktop/laptop.
Wat wil je er eigenlijk echt mee bereiken?
Mijn RPi2 (en ook RPi1) draait 24/7, weken aan een stuk. En wat ik doe is dat wanneer screensaver in springt dan wordt mijn TV op standby gezet. (en er weer uit als deze onderbroken wordt, erg handig)
Maar wat is eigenlijk je werkelijke doel met het rebooten? Standby zal de fouten, bestandstructuur etc ook niet verbeteren. Een reboot bij een RPi lijkt mij ook overbodig zoals ik al eerder aangaf.
Mijn vriezer heeft bv ook een computer, die geef ik ook geen "reboot".

Als je echt wil kan alles natuurlijk met bv een cronjob scriptje, laat je hem wekelijks (of dagelijks als je wil) in de nacht rebooten. Wel zorgen dat CEC niet je TV inschakelt, geeft zo'n boel licht in je slaapkamer (doe even aannamen dat hij daar staat, de mijne iig wel)
Ok bedankt voor de uitleg. Sorry ben helemaal nieuw in raspberry pi wereldje. Ik ga het enkel gebruiken voor kodi in de slaapkamer. Hardcore stuff interesseert me niet. Ik begrijp nu dat de rpi designed is als 24/7 machientje.

Maar goed ik ga ook proberen tv usb (1 amp) te gebruiken met een dik usb kabeltje (die van Motorola zijn super, geeft 1,6 amp door op mijn smartphone.) dus in principe gaat de Rpi altijd aan en uit gaan omdat die geen stroom meer krijgt als de tv ook uit gaat en omgekeerd.
Als dit lukt is het dan wel ok voor de Rpi? Als de tv uitgaat geeft het dan nog lang genoeg stroom door om de afsluitprocedure te doorlopen? Maw wacht de tv op de rpi tot dat die uitgeschakeld is om de stroom te stoppen? Of is het bad ineens geen stroom? Want dat laatste kan toch niet goed zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Cowboy_Henk schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 00:01:
[...]

Ok bedankt voor de uitleg. Sorry ben helemaal nieuw in raspberry pi wereldje. Ik ga het enkel gebruiken voor kodi in de slaapkamer. Hardcore stuff interesseert me niet. Ik begrijp nu dat de rpi designed is als 24/7 machientje.

Maar goed ik ga ook proberen tv usb (1 amp) te gebruiken met een dik usb kabeltje (die van Motorola zijn super, geeft 1,6 amp door op mijn smartphone.) dus in principe gaat de Rpi altijd aan en uit gaan omdat die geen stroom meer krijgt als de tv ook uit gaat en omgekeerd.
Als dit lukt is het dan wel ok voor de Rpi? Als de tv uitgaat geeft het dan nog lang genoeg stroom door om de afsluitprocedure te doorlopen? Maw wacht de tv op de rpi tot dat die uitgeschakeld is om de stroom te stoppen? Of is het bad ineens geen stroom? Want dat laatste kan toch niet goed zijn?
Mijn tv's thuis (een Samsung en LG) maken de USB-poorten direct spanningsloos op het moment dat de tv uit gaat. De Pi heeft dan geen tijd om af te sluiten. Wil je dat opvangen, zul je een UPS (zoals deze) moeten gaan gebruiken, een dergelijke UPS triggert de Pi om de afsluitprocedure te starten als de voeding voor meer dan x-seconden is weggevallen. Maar of dat voor jouw tv ook geldt, kan ik uiteraard niet op afstand zeggen, maar de kans is wel heel groot.

En wat ik zelf al eerder aangaf, als je voorkomt dat er schrijfacties op je pi uitgevoerd worden, kan het wegvallen van de spanning niet zo heel veel kwaad meer bij de Pi B+ en 2. Van afgebroken lees-acties gaat de Pi, SD os OS niet kapot, van afgebroken schrijfacties wel.

• Fire69
  • Laatst online: 10:35
deepbass909 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:46:
[...]

Lastig. In principe heb je het juiste al ingesteld. Ik heb er ook af en toe last van dat de pi toch m'n tv laat overschakelen, en ik kom er ook maar niet achter wat de oorzaak is. Ik vind het persoonlijk al een wonder dat HDMI CEC werkt, bij andere apparaten met HDMI CEC was het altijd maar een gok of het zou werken.
Ik denk dat ik maar eens Xbian op een andere sd ga installeren en kijken of het daarmee ook gebeurt.
Als ik het probleem dan ook nog heb ga ik bij de mensen van de Rpi even kijken.
Zo nee, dan kijk ik op het forum van OSMC verder :)

• schumi2004
  • Nu online
Vikingtosh schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:17:
[...]

Heeft het nog voordelen om Kodi Jarvis te draaien? Nieuwe functionaliteit (speciaal voor de RPi2) die Helix niet heeft?
Geloof niet dat er specifieke RPI fixes bij zitten, voor mijn gevoel voelt het allemaal wat snapier aan.
Voor mij is het voornaamste voordeel dat de libraries onderling gesyncd blijven, zonder afhankelijk te zijn van extra software zoals trakt.
Als je alle clients tegelijk upgrade blijft dit onveranderd.

• deepbass909

deepbass909

Fire69 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:18:
[...]

Ik denk dat ik maar eens Xbian op een andere sd ga installeren en kijken of het daarmee ook gebeurt.
Als ik het probleem dan ook nog heb ga ik bij de mensen van de Rpi even kijken.
Zo nee, dan kijk ik op het forum van OSMC verder :)
Ik kom er ook niet helemaal uit hoe het nou precies zit met HDMI CEC... Gisteravond probeerde ik mijn config te wijzigen zodat de tv uitgaat als de screensaver geactiveerd wordt, maar daar reageert m'n tv niet op, zo lijkt het... Maar dat zou net zo goed komen omdat de tv op dat moment op de HDMI-ingang staat, en niet de CEC-geactiveerde ingang. Ik heb HDMI 1 t/m 4, maar ook SmartLink (=Samsungs eigen naam voor HDMI CEC) opties in het bron menu. Kies ik een HDMI-bron, dan komen de signalen van m'n afstandsbediening ook niet door richting RPi, maar kies ik de SmartLink, dan werkt de AB wel. En de TV is te dom om die omschakeling zelf te doen... |:(

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met Yatse kun je ook lokale content streamen van je telefoon naar de Kodi installatie, maar in de Uitzending Gemist app heb je ook die optie via delen. Is dat op een of andere manier werkend te krijgen? Zou leuke extra functionaliteit zijn (en een Chromecast overbodig maken).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 16:04

Nikeo

Jawelles

De pi2 is de aankoop van het jaar. Hij draait al weer een flink aantal maanden, zonder problemen. Hoera voor yatse en kodi. Sinds kort heb ik hem ook maar ingesteld als stereo receiver via airplay voor een windows laptop, windows desktop en twee android telefoons. De 3,5mm jack van een stel stevige logitech 2.1 speakers zit in de Pi2.

Hoewel airplay apple is, zijn er een aantal goeie opties voor windows en android en dat werkt tot op heden vlekkeloos. Voor de desktop gebruik ik Airfoil, waarbij je per applicatie kan kiezen welke geluidsbron je naar de pi2 streamt. Kodi pikt het foutloos op, al zit er natuurlijk wel een delay van een seconde of 2 in. Aanrader

Afbeeldingslocatie: https://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/images/screenshots/mainwindow.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met Yatse kun je ook direct audio en video versturen naar Kodi (direct afspelen of in een que plaatsen). Dan heb je verder geen Airplay protocol gebruikende software nodig. Maar misschien is het toch wel leuk als het per applicatie kan. Je kan dus ook Spotify zo streamen met een gratis account? En gaat beeld ook?

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 28-02-2016 14:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 16:04

Nikeo

Jawelles

Marzman schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:05:
Met Yatse kun je ook direct audio en video versturen naar Kodi (direct afspelen of in een que plaatsen). Dan heb je verder geen Airplay protocol gebruikende software nodig. Maar misschien is het toch wel leuk als het per applicatie kan. Je kan dus ook Spotify zo streamen met een gratis account? En gaat beeld ook?
Bedankt voor de tip van direct afspelen via Yatse! De geluidskwaliteit is dan beter en dat moet komen door de android app die ik gebruik (allstream). Die heeft heel soms een soort bufferprobleem bij mij. Dan slaat de audio even een tel over. Met Yatse is dat niet zo. Een nadeel is wel dat ik niet handig bij mijn muziekbibliotheek kan die op mijn telefoon staat. Die bedien ik het liefst via N7player en allstream stuurt gewoon mijn android system audiostream via airplay naar Kodi en mijn stereoset. Misschien is hier nog wat handigs op te vinden.

Spotify gebruik ik niet en video kijk ik via de NAS/Kodi vanuit de library die automatisch vult met gedownloade bestanden dus daar weet ik niks van.

[ Voor 7% gewijzigd door Nikeo op 28-02-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Nikeo schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:28:
[...]

Bedankt voor de tip van direct afspelen via Yatse! De geluidskwaliteit is dan beter en dat moet komen door de android app die ik gebruik (allstream). Die heeft heel soms een soort bufferprobleem bij mij. Dan slaat de audio even een tel over. Met Yatse is dat niet zo. Een nadeel is wel dat ik niet handig bij mijn muziekbibliotheek kan die op mijn telefoon staat. Die bedien ik het liefst via N7player en allstream stuurt gewoon mijn android system audiostream via airplay naar Kodi en mijn stereoset. Misschien is hier nog wat handigs op te vinden.

Spotify gebruik ik niet en video kijk ik via de NAS/Kodi vanuit de library die automatisch vult met gedownloade bestanden dus daar weet ik niks van.
Voor het streamen van ALLE audio van Android naar Kodi, gebruik ik Allstream of Airaudio voor beide apps: ROOT nodig. Als je met Airaudio spotify streamt zie je zelfs op de tv de mooie cover arts van spotify.

Als het bij jou soms stottert, probeer eens de buffer te verhogen in Allstream.

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 28-02-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copablanca
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10 12:49
ter info.
Ik zie dat de Raspberry PI 3 beschikbaar is bij Digitotaal.nl en dat hij direct leverbaar is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Zie dat SOS solutions hem ook hebben. iets goedkoper ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 11:03
Kiwi heeft 'm ook, dit is best een interessant bundeltje; https://www.kiwi-electron...spberry-pi-3-basis-bundel iig goedkoper dan de bundel bij SOS

Of in ieder geval een 'betere' bundel, SOS heeft deze zie ik nu, is 5 euro goedkoper: https://www.sossolutions.nl/starterkit3bc-compleet

Maar een 8GB kaartje ipv 16GB en een 'gewone' 2A voeding ipv de originele Pi Foundation 2,5A voeding. Als je die componenten zou upgraden naar wat er bij Kiwi in de bundel zit komt er 9 euro bij.

[ Voor 46% gewijzigd door The_Admin op 29-02-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

copablanca schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:47:
ter info.
Ik zie dat de Raspberry PI 3 beschikbaar is bij Digitotaal.nl en dat hij direct leverbaar is :).
Zal wel dropshipment zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:46
The_Admin schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:43:
Kiwi heeft 'm ook, dit is best een interessant bundeltje; https://www.kiwi-electron...spberry-pi-3-basis-bundel iig goedkoper dan de bundel bij SOS

Of in ieder geval een 'betere' bundel, SOS heeft deze zie ik nu, is 5 euro goedkoper: https://www.sossolutions.nl/starterkit3bc-compleet

Maar een 8GB kaartje ipv 16GB en een 'gewone' 2A voeding ipv de originele Pi Foundation 2,5A voeding. Als je die componenten zou upgraden naar wat er bij Kiwi in de bundel zit komt er 9 euro bij.
Met inbegrip van de verzendkosten (€ 4,95@kiwi, € 0,00@SOS) kom je op nagenoeg dezelfde prijs..
Voor wat het waard is: Kiwi levert met de 'originele Pi behuizing' en NOOBS voor geïnstalleerd.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
alesandro_46 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Met inbegrip van de verzendkosten (€ 4,95@kiwi, € 0,00@SOS) kom je op nagenoeg dezelfde prijs..
Voor wat het waard is: Kiwi levert met de 'originele Pi behuizing' en NOOBS voor geïnstalleerd.
Mwah, ben ik niet met je eens. Aangezien voor die 0,00 SOS het gewoon in een envelop flikkert, en je bij Kiwi voor 4,95 gewoon pakketpost met track en trace hebt. Kan je uiteraard ook bij SOS doen, maar dan komt er 2,95 bij. Dus weer een gevalletje 'goedkoper, maar minder'. Wil je het vergelijkbaar dok je dus een beetje extra ;)

Als je ze dus incl verzenden en met dezelfde specs tegenover elkaar zet ben je bij Kiwi 73.90 kwijt, en bij SOS 75.90. Geen wereldverschil, maar wel miniem, zeker als je meeneemt dat je bij Kiwi NOOBS pre-installed hebt en de 'officiele' behuizing vs. een no-label bij SOS

[ Voor 19% gewijzigd door The_Admin op 29-02-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

alesandro_46 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:28:
[...]
Niet meer ... ze zijn op :+
Beschikbaarheid: 7 - 14 dagen
De mijne is onderweg, incl. groene (enige bschikbare kleur) Rii mini i8 keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:46
The_Admin schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:36:
[...]

Mwah, ben ik niet met je eens. Aangezien voor die 0,00 SOS het gewoon in een envelop flikkert, en je bij Kiwi voor 4,95 gewoon pakketpost met track en trace hebt. Kan je uiteraard ook bij SOS doen, maar dan komt er 2,95 bij. Dus weer een gevalletje 'goedkoper, maar minder'. Wil je het vergelijkbaar dok je dus een beetje extra ;)

Als je ze dus incl verzenden en met dezelfde specs tegenover elkaar zet ben je bij Kiwi 73.90 kwijt, en bij SOS 75.90. Geen wereldverschil, maar wel miniem, zeker als je meeneemt dat je bij Kiwi NOOBS pre-installed hebt en de 'officiele' behuizing vs. een no-label bij SOS
Deze bundel wordt door SOS verzonden als 'GLS pakket'.
En zoals Goner al aangeeft zijn ze uitverkocht bij Kiwi.

Hoe dan ook, ieder mag voor zichzelf bepalen hoe/waar hij/zij bestelt, zoals je zegt scheelt het maar een paar procent :).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
alesandro_46 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:47:
[...]

Deze bundel wordt door SOS verzonden als 'GLS pakket'.
En zoals Goner al aangeeft zijn ze uitverkocht bij Kiwi.

Hoe dan ook, ieder mag voor zichzelf bepalen hoe/waar hij/zij bestelt, zoals je zegt scheelt het maar een paar procent :).
Ah klopt, ben persoonlijk geen fan van GLS, maar met die optie is SOS 95 cent goedkoper dan Kiwi :+

Anyway, uitverkocht bij Kiwi, netjes, vanochtend hadden ze er nog 60+ volgens mij, toen ik bestelde. SOS had er 3600, nu nog 2753
Pagina: 1 ... 43 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]