I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik kijk via Genesis de serie: breaking bad via VKBOX. er was een episode afgelopen dus ik ga naar de volgende... opeens geen ondertitel meer (laat ie niet meer zien) ook al download ik verschillende hij laat ze niet meer zien. Ga ik naar een andere episode en naar een hele andere serie dan laat ie ook geen ondertitels meer zien. Hoe komt dit want ik ben niet eens bij de instellingen geweest!
Ondertitels laat ie nog wel zien als ik een film afspeel die op mijn eigen nas staat.
Illegale content wordt hier niet besprokenvwtune schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:33:
Ik heb sinds vandaag iets raars.
Ik kijk via Genesis de serie: breaking bad via VKBOX. er was een episode afgelopen dus ik ga naar de volgende... opeens geen ondertitel meer (laat ie niet meer zien) ook al download ik verschillende hij laat ze niet meer zien. Ga ik naar een andere episode en naar een hele andere serie dan laat ie ook geen ondertitels meer zien. Hoe komt dit want ik ben niet eens bij de instellingen geweest!
Ondertitels laat ie nog wel zien als ik een film afspeel die op mijn eigen nas staat.
Ja dat staat allemaal goed, ik ben namelijk ook niet aan de instellingen gekomen toen het nog goed werkte...
Het vreemde is, ik heb nu hetzelfde probleem op een andere in mijn slaapkamer! Ligt het dan aan Genesis ofzo?
Iemand ie kan verifiëren of ie hetzelfde probleem heeft?
Ik bezit inmiddels 4 stuks, waarvan er 3 512mb B varianten zijn. 1 van die dingen heb ik in het verleden dus nooit in kunnen zetten als mediacenter omdat die of niet wilde opstarten, of datacorruptie had binnen 1 uur na installatie. Nooit echt de vinger achter kunnen leggen, maar ingezet als nxserver, webserver, databaseserver en heel wat geklooi met raspbian toch een dikke 2 jaar plezier van gehad. Aangezien ik deze pi nu vervangen heb voor een pi B2 dacht ik, laten we het toch nog eens proberen zodat mijn dochter ook filmpjes en series op haar tv kan kijken.
Xbian / Openelec faalde wederom hard (wilde beide niet booten). Osmc deed het toch wat beter en boot en is goed te bedienen. Maar aangezien ik met mijn andere pi's beide Xbian draai heb ik maar een image getrokken van een bestaande setup en die nogmaals op een sd kaartje ge-dd't.
Ding start op zonder zeuren. Licenties werken zonder zeuren en hij werkt gewoon! Ik wacht nog even de duurtest af, maar dergelijk (goed) gedrag heb ik nog nooit eerder ervaren, heel vreemd.
Maar nu in ieder geval blij dat een 35cm CRT tv in een "smart-tv" is verandert
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Opensubtitels. org????Richard89 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:22:
er is op t moment een storing bij een grote ondertitel sitewellicht dat jij die gebruikt..
http://www.aliexpress.com...-Version/32315099287.html
Vervolgens deze guide gevolgd (maar dan "plus" genegeerd, ik heb de non-plus DAC en non-plus RPi B):
http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.1423553
Nu kan ik de DAC selecteren in Kodi (OSMC)
Settings>System>Audio output> Audio output device:
ALSA: Default (snd_rpi_hifiberry_dac Analog)
Maar ik heb geen geluid.
Vervolgens vond ik deze instructies maar die zijn niet van toepassing op OSMC want die stappen zijn by default al gedaan. Het alsa commando is echter niet beschikbaar via commandline (ssh).
Iemand enig idee hoe je deze dac kan laten werken? Het is een heel populaire DAC dus er zijn vast meer mensen hiermee.
[ Voor 35% gewijzigd door Jazco2nd op 17-08-2015 23:09 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde in Genesis. Gaat het bij jouw alleen om 720/1080 films?Ferra schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:55:
Als ik een film wil hervatten of een 2e film wil kijken, gaat hij soms stotteren... Geluid stottert... Het beeld ook... En dan bedoel ik herstarten in de zin van dat je een film ooit gestopt bent en vanuit het hoofdmenu wilt hervatten op dat punt... De rpi2 reageert dan niet meer op mn remote... Het lijkt wel alsof hij dan in slow motion opereert... Kent iemand dit probleem?
Ik heb een synology nas lan bedraad (1gbps) met films. Rpi2 is ook bedraad en draait openelec met de eminence skin
Wat wel eens helpt is pijl omhoog (10 minuten doorspoelen) en weer pijl naar beneden (10 minuten terug).
Gewoon een andere stream nemen. ligt toch echt vaak aan de stream zelfVerwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:28:
[...]
Ik heb hetzelfde in Genesis. Gaat het bij jouw alleen om 720/1080 films?
Wat wel eens helpt is pijl omhoog (10 minuten doorspoelen) en weer pijl naar beneden (10 minuten terug).
Ja dat werkte gister dus niet meerdelacer schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:56:
Een paar dagen geleden werkte het niet direct bij mijn Kodi + Genisis, dan moest ik ééntje selecteren via dat bedieningsmenu, bereikbaar als je op een afstandsbediening op de OK knop drukt terwijl de film loopt, daarna werkt het perfect.

Het werkt weer...

Wat ik nog wel heb en waar ik me wel eens aan stoor: Bij het kijken van een serie heb ik vaak dat wanneer het beeld van links naar rechts of boven en naar beneden gaat(andersom kan ook natuurlijk) dat je van die haperingen ziet, frames die hij mist of overslaat, ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar ik denk wel dat jullie me begrijpen. Waar heeft dit mee te maken? Refresh rate? en hoe kan ik dit oplossen? is het een instelling?
[ Voor 56% gewijzigd door vwtune op 18-08-2015 19:48 ]
In de log files zie ik dat XBMC elke seconde terminate met een returncode=1 error. Ook 'start xbmc' met de hand geeft direct een melding dat het niet lukt. Heeft iemand wan jullie enig idee in welke log file ik kan kijken om te zien waarom Kodi/XBMC niet wil starten?
[ Voor 6% gewijzigd door pipo1000 op 19-08-2015 09:09 ]
Gisteren toevallig ook diezelfde upgrade gedaan en hetzelfde probleem.pipo1000 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:08:
Gisteren XBian geupgrade naar de laatste versie (20150817 package?) echter nu start Kodi niet meer op. Het netwerk start nog (ik kan met ssh inloggen) maar geen Kodi. Na 150s wachten krijg ik een prompt op mijn scherm via HDMI. Met apt-update en apt-upgrade gekeken of ik alles binnen heb, en dat was zo.
In de log files zie ik dat XBMC elke seconde terminate met een returncode=1 error. Ook 'start xbmc' met de hand geeft direct een melding dat het niet lukt. Heeft iemand wan jullie enig idee in welke log file ik kan kijken om te zien waarom Kodi/XBMC niet wil starten?
Omdat ik geen zin had om te gaan klooien heb ik even een snapshot teruggezet.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Na de foute upgrades van gisteren (die nog op te lossen waren door xbian-package-xbmc-scripts een versie terug te zetten) zijn die van vandaag (o.a. naar Linux kernel 4.1.5) dusdanig verrot dat er geen enkele netwerkverbinding meer werkt.
Super bedankt voor je reactie en tip! Kan je dan terug naar de root/@last_good_known, is dat de snapshot van 'net' voor de update actie? Of moet ik terug naar 'root/@btrfs-auto-snap_apt-run-2015-08-18-1856' ?arie_papa schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:24:
[...]
Gisteren toevallig ook diezelfde upgrade gedaan en hetzelfde probleem.
Omdat ik geen zin had om te gaan klooien heb ik even een snapshot teruggezet.
ik zie;
xbian@xbian ~ $ sudo btrfs-auto-snapshot list root
root/@
root/@btrfs-auto-snap_apt-run-2015-08-01-2340
root/@btrfs-auto-snap_apt-run-2015-08-10-2330
root/@btrfs-auto-snap_apt-run-2015-08-18-1856
root/@btrfs-auto-snap_daily-2015-08-16-2110
root/@btrfs-auto-snap_daily-2015-08-17-0800
root/@btrfs-auto-snap_daily-2015-08-18-0914
root/@btrfs-auto-snap_weekly-2015-08-16-2110
root/@btrfs-auto-snap_weekly-2015-08-17-0830
root/@last_good_known
UPDATE: ik zag met;
sudo btrfs subvolume list /
dat 'root/@btrfs-auto-snap_apt-run-2015-08-18-1856' inderdaad de laatste 'goede' was, en dat met 2 uur tijdverschil (date) dat ook ongeveer de tijd was van de update.
Een sudo btrfs-auto-snapshot rollback root/@btrfs-auto-snap_apt-run-2015-08-18-1856 deed wonderen!
Blij!!
[ Voor 15% gewijzigd door pipo1000 op 19-08-2015 12:21 ]
Wat een bullshit, draai jij ook nog Windows 3.11 for Workgroups?baba420 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:33:
Gewoon niet updaten jongens. If it ain't broken, don't fix it.
This made my day...Smultie schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
Wat een bullshit, draai jij ook nog Windows 3.11 for Workgroups?

Ik zie de devs het ook wel eens adviseren. Misschien willen we inderdaad wat te graag updaten.Smultie schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
Met Open Elec nog nooit problemen gehad met updates trouwens.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maar wat dat betreft werken die btrfs-snapshots perfect. Je kunt een upgrade gewoon testen en werkt het niet ben je binnen 5 minuten weer terug naar de oude situatie.
YWpipo1000 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:52:
[...]
Super bedankt voor je reactie en tip!
[...]
Blij![/i]!
[ Voor 18% gewijzigd door arie_papa op 19-08-2015 13:00 ]
Jouw mediaspeler heeft maar 1 taak: Kodi stabiel runnen. Je zal verbaasd zijn hoeveel ervaren tech/devs nog lang op een oudere versie blijven zitten. Als je gehele setup perfect werkt, is de nood om te updaten en wellicht allerlei zaken opnieuw aan te passen er gewoon niet. Onvergelijkbaar met Windows wat juist bedoeld is voor vrijwel oneindig verschillende taken en mogelijkheden en met veiligheidsrisico's.Smultie schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
En mijn ervaring met XBian en daarvoor XBMC alleen is ook vooral om niet met je woonkamer systeem te gaan prutsen als je eenmaal tevreden bent. Of een ontzettend goede backup maken.
Ik zit trouwens nog wel met een probleem voor mijn oude Raspberry icm met deze DAC. Mocht iemand tips hebben, want ik heb geen enkel idee wat ik nu nog kan doen om dit werkend te krijgen:
Jazco2nd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:53:
Ik heb deze DAC gekocht, met PCM5102A chip dus vrij standaard, wordt overal verkocht. Maar hoe installeer je het?
http://www.aliexpress.com...-Version/32315099287.html
Vervolgens deze guide gevolgd (maar dan "plus" genegeerd, ik heb de non-plus DAC en non-plus RPi B):
http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.1423553
Nu kan ik de DAC selecteren in Kodi (OSMC)
Settings>System>Audio output> Audio output device:
ALSA: Default (snd_rpi_hifiberry_dac Analog)
Maar ik heb geen geluid.
Vervolgens vond ik deze instructies maar die zijn niet van toepassing op OSMC want die stappen zijn by default al gedaan. Het alsa commando is echter niet beschikbaar via commandline (ssh).
Iemand enig idee hoe je deze dac kan laten werken? Het is een heel populaire DAC dus er zijn vast meer mensen hiermee.
[ Voor 42% gewijzigd door Jazco2nd op 19-08-2015 13:00 ]
Apart, vandaag nogmaals eenzelfde update uitgevoerd en nu start Kodi gewoon op. Ik dacht eerst dat het wellicht aan de SQL upgrade lag van 14.2 > 15.1, maar na de updates draait deze nog steeds 14.2, dus dat kan niet de reden zijn.
Ik ben nu de volgende mediaspeler aan het updaten. Als die ook slaagt volgt nummer 3.
Edit2: Inmiddels alledrie mijn Xbian installs kunnen updaten zonder problemen. Helaas nog steeds op 14.2. Ben benieuwd wanneer die update uitkomt.
[ Voor 222% gewijzigd door arie_papa op 20-08-2015 12:51 ]
Ik zit met een probleem dat films op mijn Pi B+ met OpenELEC om de zoveel seconden even 1 a 2 seconden moeten bufferen. Zoeken op internet bracht mij bij de advancedsettings.xml, maar het bleek uiteindelijk niet aan de netwerksnelheid of buffer te liggen. Ik stream vanaf NFS shares, dus zo min mogelijk overhead. Het CPU gebruik is normaal, zo rond de 50% tijdens het afspelen. Bij het spelen van TV series in WEB-DL en HDTV kwaliteit heb ik nooit dit probleem. Nu lees ik dat het mogelijk komt omdat de Pi moeite heeft met DTS audiosporen en je passthrough moet aanzetten voor deze streams. Klopt dit? De TV series hebben volgens mij nooit DTS- maar altijd AAC- of AC3-sporen. Mijn TV kan helaas geen DTS decoden (oud beestje) en heb niet echt zin om een nieuwe aan te schaffen. Kan ik beter films zonder DTS pakken?
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
zet een film die moeite heeft op de Pi direct misschien via removable HD,
en speel het dan af.
als hij dan ook moeite heeft dan weet je dat het aan je Pi of instellingen ligt.
speelt hij wel af dan zal het wel netwerk gerelateerd zijn.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Automatisch.Anthirian schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:30:
Goed plan, dan ga ik binnenkort even op zoek naar een USB stick. Mount die automatisch, of moet ik dat doen via fstab?
👉🏻 Blog 👈🏻
Uitschakelen, iets met acceleratie dacht ik bij video.wattunnurt schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:31:
Weet iemand een oplossing voor dit probleem:
Via airplay rtl xl kijken met openelec op de rpi 2 gaat prima, totdat er reclame komt. Dan loopt de hele rpi vast. Via google ooit wat gevonden, ook op deze site, kan het alleen niet terug vinden.
Het was iets DMX of OMX uitschakelen of inschakelen?
/▌
Heb je het al eens geprobeerd met ander merk en type sd kaart? het is "algemeen" bekend sommige combinaties zorgen voor data corruptie.arie_papa schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:23:
Nu breekt mijn klomp.
Ik bezit inmiddels 4 stuks, waarvan er 3 512mb B varianten zijn. 1 van die dingen heb ik in het verleden dus nooit in kunnen zetten als mediacenter omdat die of niet wilde opstarten, of datacorruptie had binnen 1 uur na installatie. Nooit echt de vinger achter kunnen leggen, maar ingezet als nxserver, webserver, databaseserver en heel wat geklooi met raspbian toch een dikke 2 jaar plezier van gehad. Aangezien ik deze pi nu vervangen heb voor een pi B2 dacht ik, laten we het toch nog eens proberen zodat mijn dochter ook filmpjes en series op haar tv kan kijken.
Xbian / Openelec faalde wederom hard (wilde beide niet booten). Osmc deed het toch wat beter en boot en is goed te bedienen. Maar aangezien ik met mijn andere pi's beide Xbian draai heb ik maar een image getrokken van een bestaande setup en die nogmaals op een sd kaartje ge-dd't.
Ding start op zonder zeuren. Licenties werken zonder zeuren en hij werkt gewoon! Ik wacht nog even de duurtest af, maar dergelijk (goed) gedrag heb ik nog nooit eerder ervaren, heel vreemd.
Maar nu in ieder geval blij dat een 35cm CRT tv in een "smart-tv" is verandert
Oh ja, verschillende sd-kaarten of usb-stick, verschillende voedingen, verschillende kabels, verschillende distro's.basix schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:46:
[...]
Heb je het al eens geprobeerd met ander merk en type sd kaart? het is "algemeen" bekend sommige combinaties zorgen voor data corruptie.
Maar nu blijkbaar met een bestaande image op een oud micro-sd kaartje werkt het wel.
Screensaver zou ik gewoon uitzetten.Ferra schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:41:
Mijn rpi2 blijft soms in zn screensaver hangen of hij heeft bij de 2e film shocky playback... Kent iemand dit fenomeen?
Andere probleem herken ik niet.
Weet iemand een goede add-on voor Kodi om Nederlandstalige kinderseries te kunnen bekijken via open streams (voor de kids
Iemand een idee?vwtune schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:46:
[...]
Het werkt weer...
Wat ik nog wel heb en waar ik me wel eens aan stoor: Bij het kijken van een serie heb ik vaak dat wanneer het beeld van links naar rechts of boven en naar beneden gaat(andersom kan ook natuurlijk) dat je van die haperingen ziet, frames die hij mist of overslaat, ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar ik denk wel dat jullie me begrijpen. Waar heeft dit mee te maken? Refresh rate? en hoe kan ik dit oplossen? is het een instelling?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ja, Kodi staat standaard ingesteld op 60 Hz en als je HD content afspeelt dan is dat 24 Hz. Dit kun je 'syncen' door 'Verversingsfrequentie van het scherm aanpassen aan de video' op 'Altijd' te zetten bij 'Systeem -> Video -> Afspelen' + 'Pauzen gedurende wijzigingen verversingssnelheid' op 1 sec te zetten.
Hiervoor moet je wel even Expert instellingen aanzetten, linksonder in het systeem-menu.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Oke, maar ik dacht dat ie dit gewoon automatisch aanpast aan het afgespeelde content? Ik zie namelijk dat mijn tv wel steeds verschillende refresh rate aangeeft als ik wissel van een film of serie. De ene keer is het 50 de andere keer 60 of 24. Dan zou je toch denken die ie het automatisch doet en het gewoon goed moet zijn? Of mis ik weer iets?Mick1990 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:41:
[...]
Ja, Kodi staat standaard ingesteld op 60 Hz en als je HD content afspeelt dan is dat 24 Hz. Dit kun je 'syncen' door 'Verversingsfrequentie van het scherm aanpassen aan de video' op 'Altijd' te zetten bij 'Systeem -> Video -> Afspelen' + 'Pauzen gedurende wijzigingen verversingssnelheid' op 1 sec te zetten.
Hiervoor moet je wel even Expert instellingen aanzetten, linksonder in het systeem-menu.

Misschien dat dat TV-afhankelijk is en de TV's van tegenwoordig het zelf detecteren. Ik heb nog een TV van 2007... Maar die setting zorgde er bij mij iig voor dat content zonder stutter werd afgespeeld. Het zou ook een instelling in je TV kunnen zijn, zoals Game mode, Cinema Smooth etc. Welke TV heb je als ik vragen mag?vwtune schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:45:
[...]
Oke, maar ik dacht dat ie dit gewoon automatisch aanpast aan het afgespeelde content? Ik zie namelijk dat mijn tv wel steeds verschillende refresh rate aangeeft als ik wissel van een film of serie. De ene keer is het 50 de andere keer 60 of 24. Dan zou je toch denken die ie het automatisch doet en het gewoon goed moet zijn? Of mis ik weer iets?
Zorg er overigens voor dat Video syncen aan refreshrate uit staat en ook Deinterlace video.
Als je op de O (niet nul) drukt dan krijg je een overlay met meer informatie. Daar kun je zien welke frequentie je content is en waar de TV op staat ingesteld.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Doe ik iets niet goed?
Er is een Sonos add on, maar deze laat je alleen maar de huidige muziek te pauseren/stoppen en het volume harder/zachter te doen. Wat ik wil is muziek die ik uit mijn add ons stream naar mijn Sonos streamen.
Hopelijk is het duidelijk wat ik wil.
weet je dat zeker of zie je nu alleen de dos partitie voor het booten?siemed schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:39:
Vraagje, ik heb Osmc via de device installer op mijn 16Gb kaartje gezet, maar na installatie heeft hij de kaart als 256Mb geformatteerd. Ik kan via de installer verder niets aangeven?
Doe ik iets niet goed?
[ Voor 100% gewijzigd door Dacuuu op 26-08-2015 19:04 ]
Huidige setup:
Kodi 14.2 git unknown 31 maart 2015
Xbian 1.0 knockout / kernel 3.18.8+
Via xbian menu staat wel een kopje update. Maar kan daar alleen packages updaten.
[ Voor 39% gewijzigd door Dacuuu op 26-08-2015 19:14 ]
Even naar de diskmanager gekeken en de kaart heeft twee partities. Alleen als ik bijvoorbeeld iets stream dan krijg ik snel de melding dat hij niets meer kwijt kan en andere installaties geven allerlei foutmeldingen als ik ze start.datadevil schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:36:
[...]
weet je dat zeker of zie je nu alleen de dos partitie voor het booten?
Moet ik dan instellingen aanpassen?
Mijn setup:
2x Rpi2 met OSMC
Boot (uiteraard) op de micro SD, maar storage staat op de San Disk Ultra USB 3.0
Shared MySQL DB draait op een van de Pi's en alle kodi's halen daar hun lib vandaan.
Werkt allemaal prima, snel ook, maar ik wil naast de file backup die automatisch loopt (instelbaar in OSMC) ook de twee databases backuppen.
Kan iemand mij de goede kant op sturen?
edit: Ben al op de goede weg denk ik....
Heb de cronservice geinstalleerd en ga nu een cronjob aanmaken. Moet goedkomen.
[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 26-08-2015 21:52 ]
Ik wacht nog even totdat OpenELEC uit Beta is.sdk1985 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:25:
Is het al aan te raden van 14.x naar 15.1 te upgraden (gebruik OpenElec)?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb een berg kinderseries voor mijn dochtertje. Deze speelde allen prima af.
Maar nu heb ik bij bepaalde series dat de video/serie wel opstart maar na een seconde of 10 gaat het beeld hangen. Geluid loopt dan nog even door.
Dit gebeurt echt met bepaalde filmpjes. Ik zie dat de probleemfilmpjes .mkv containers zijn, maar die hebben in het verleden nog nooit voor problemen gezorgd.
Als ik hetzelfde filmpje start op mijn Ubuntu bak met Kodi 15.1 dan loopt hij wel verder door.
Ik draai Xbian trouwens. Herkenbaar voor meerdere mensen?
Er zijn een heleboel verschillende manieren om een backup te maken van je mysql database. Ikzelf doe dit handmatig via phpmyadmin, maar via cron en nog andere manieren moet dit wel automatisch kunnen. Ik zou even google aanslingeren en kijken wat voor jou de beste methode is.albino71 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:36:
[...]
maar ik wil naast de file backup die automatisch loopt (instelbaar in OSMC) ook de twee databases backuppen.
Kan iemand mij de goede kant op sturen?
edit: Ben al op de goede weg denk ik....
Heb de cronservice geinstalleerd en ga nu een cronjob aanmaken. Moet goedkomen.
[ Voor 39% gewijzigd door arie_papa op 27-08-2015 09:54 ]
Gebruik Raspbian.
Dat is deze: http://nl.aliexpress.com/...-adapter/32341569431.htmlThe_Admin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:47:
Wat is eigenlijk de simpelste/beste (enigszins voordelige) plug&play WiFi dongle voor een RPI2? Ik heb 'm thuis altijd bedraad, maar wil hem eigenlijk toch wel meenemen op vakantie, maar om dan meteen een router en alles mee te nemen. Zal puur zijn om zo af en toe even een ondertiteltje binnen te vissen, en voor bediening met app, dus hij kan dan gewoon op hotspot van m'n mobiel...
Gebruik Raspbian.
Ik hoefde niets te doen (OSMC), werkt out-of-the-box en heeft prima verbinding, ondanks dat de RPi op een plek staat waar mijn telefoon juist slechte wifi verbinding heeft. Deze chipset wordt bovendien ook aangeraden.
Daarnaast heb je geen extra stroom of een USB hub nodig. Met een Raspberry Pi model B (versie 1 dus) krijgt dat ding voldoende stroom. Technisch is dat ding ook in staat om als Access Point/hotspot ingezet te worden.
Op OSMC is het mooiste wel dat je tijdens installatie onder windows op een SD kaart, direct je WiFi gegevens kan invullen. Zo heb je op je RPi direct verbinding en kon ik alles instellen mbv Yatse app op Android. Hoefde geen toetsenbord ofzo aan te sluiten. De RPi is op een PC monitor aangesloten dus er was geen afstandsbediening/CEC mogelijk.
Absoluut een aanrader, de DAC die ik heb gekocht (om een speaker te kunnen aansluiten) werkt helaas niet, maar Wifi werkt perfect!
Staat dat niet in /boot ?vwtune schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:25:
Kan je het config.txt wel zien wanneer je je sd kaart in je windows pc stopt? Want nu ik de raspberry via de pc via de verkenner benader zie ik nergens het config.txt bestandje
Tip: installeer locate:
sudo apt-get install locate
sudo updatedb
locate config.txt
Thanks! Wat is de gemiddelde levertijd van zo'n ding? Ik heb 'm dus vóór volgende week vrijdag nodig in principe, en wil ook nog wel paar daagjes om er even thuis mee te rommelen idealiterJazco2nd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:51:
[...]
Dat is deze: http://nl.aliexpress.com/...-adapter/32341569431.html
Ik hoefde niets te doen (OSMC), werkt out-of-the-box en heeft prima verbinding, ondanks dat de RPi op een plek staat waar mijn telefoon juist slechte wifi verbinding heeft. Deze chipset wordt bovendien ook aangeraden.
Daarnaast heb je geen extra stroom of een USB hub nodig. Met een Raspberry Pi model B (versie 1 dus) krijgt dat ding voldoende stroom. Technisch is dat ding ook in staat om als Access Point/hotspot ingezet te worden.
Op OSMC is het mooiste wel dat je tijdens installatie onder windows op een SD kaart, direct je WiFi gegevens kan invullen. Zo heb je op je RPi direct verbinding en kon ik alles instellen mbv Yatse app op Android. Hoefde geen toetsenbord ofzo aan te sluiten. De RPi is op een PC monitor aangesloten dus er was geen afstandsbediening/CEC mogelijk.
Absoluut een aanrader, de DAC die ik heb gekocht (om een speaker te kunnen aansluiten) werkt helaas niet, maar Wifi werkt perfect!
Hoe bedoel je /boot? dat is een map die je ziet wanneer je via verkenner naar de raspberry gaat? Ik heb elke map doorlopen die ik zag maar de meeste zijn leeg en al helemaal geen config.txtEmTri schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:51:
[...]
Staat dat niet in /boot ?
Tip: installeer locate:
sudo apt-get install locate
sudo updatedb
locate config.txt

Kindertube of kidstube.Sniffert schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:42:
Kort vraagje;
Weet iemand een goede add-on voor Kodi om Nederlandstalige kinderseries te kunnen bekijken via open streams (voor de kids)
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Iemand?Jirachi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:04:
Vraagje, kan ik muziek vanaf XBMC naar mijn Sonos streamen?
Er is een Sonos add on, maar deze laat je alleen maar de huidige muziek te pauseren/stoppen en het volume harder/zachter te doen. Wat ik wil is muziek die ik uit mijn add ons stream naar mijn Sonos streamen.
Hopelijk is het duidelijk wat ik wil.
Misschien is daar een addon voor.
Wat jij wil kan niet, om dezelfde reden dat je ook geen Youtube geluid uit je Sonos speakers kan laten komen, tenzij je je apparaat met een audiokabel verbind met je Sonos (maar niet alle Sonos speakers hebben een input).
Heb deze aan een wat oudere Philips tv hangen met maar 1 HDMI poort. Aan deze HDMI poort heb ik een eenvoudige HDMI splitter zitten met 5 poorten. Hier zitten 4 apparaten op aangesloten (incl Rpi).
Het probleem is dat ALLEEN de Rpi WEL geselecteerd kan worden, maar GEEN beeld geeft.
Alleen de stroom van de Rpi af halen en dan er weer op lost het probleem op.
Het lijkt wel of de Rpi HDMI uitgang in slaapstand gaat (kan dat ?).
Iemand hier een oplossing voor ?
Ik heb Icefilms 2 weken terug geprobeerd, en die kwaliteit is goed, maar Icefilms werkt voor mij niet meer. Ik krijg bij dan: Error: script failed. Ik heb als url http://icefilms.info de http://ipv6.icefilms.info geprobeerd, maar beide werken niet. Hebben jullie dit ook? Hoe los ik dit op?
Weten jullie nog andere add ons?
Ik gebruik 1Channel, bij Icefilms en bij Genisis moet ik soms zo'n captcha invullen (die dan niet werkt) en verder is er volgens mij vooral een klein verschil in interface.
/▌
[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 25-10-2015 14:44 ]
[ Voor 87% gewijzigd door FeaR op 25-10-2015 14:44 ]
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Dit is een addon voor piraterij en mag hier op Tweakers niet besproken worden. Je zult elders naartoe moeten met je vraag.harley2009 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:48:
vandaag kijk ik is alles in het engels.. in tools weer op NL gezet maar helaas zonder resultaat alles blijft in het engels staan.. meer mensen last van ??
Ook True HD , DTS MA is dan de vraag hoe dat het beste kan . Is nu allemaal geen probleem en moet eigenlijk gewoon blijven kunnen (en goed)
Ik heb ze nog niet gekocht , wil graag van te voren weten of het kan
[ Voor 25% gewijzigd door Cardwizard op 02-09-2015 21:38 ]
Pardon, niet een goed antwoord op je vraag zie ik net.
[ Voor 19% gewijzigd door Anthirian op 02-09-2015 21:04 ]
http://kodi.wiki/view/PVR/Backend/IPTV
Ik dacht dat je daarvoor 2 netwerkaansluitingen nodig had, 1 voor tv en 1 voor internet, echter begrijp ik dat je een VLAN zou kunnen opzetten en zo het tv signaal doorsturen naar je raspberry bijvoorbeeld.
Als je geluk hebt, kan je het geluid via je tv digitaal nog doorsturen naar je versterker.cardwizard schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:00:
Misschien een hele stomme vraag maar hoe krijg ik Dolby/DTS geluid op mijn receiver als ik een rbpi met hdmi op mijn tv aan sluit ? , normaal sluit ik alles op mijn receiver aan maar ivm cec bediening wil ik hem graag op de tv aansluiten , het ontbreken van een digitale out is dan toch een gemis of zie ik iets over het hoofd
Ook True HD , DTS MA is dan de vraag hoe dat het beste kan . Is nu allemaal geen probleem en moet eigenlijk gewoon blijven kunnen (en goed)
Ik heb ze nog niet gekocht , wil graag van te voren weten of het kan
Andere optie zoals ik het heb ingericht: Van de Pi naar de versterker, en van de versterker naar de tv. Als de versterker uitstaat, geeft hij het signaal toch door aan de tv.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dat doet lang niet elke versterker. Mijn versterker thuis geeft helemaal niks door als hij uit staat.Arjan A schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:34:
[...]
Als je geluk hebt, kan je het geluid via je tv digitaal nog doorsturen naar je versterker.
Andere optie zoals ik het heb ingericht: Van de Pi naar de versterker, en van de versterker naar de tv. Als de versterker uitstaat, geeft hij het signaal toch door aan de tv.
Heb dat ook een paar keren voorgehad toen ik de RPi steeds van voeding voorzag en de TV aanschakelde nadat Kodi was opgestart. Omgekeerd start de TV automatisch uit stand-by stand, dit door de HDMI-CEC.... Maar als ik hem nu permanent aan heb moet ik hem wel vaak even aan en uit doen als ik hem weer wil gebruiken, omdat de Pi niet meer bereikbaar is, mijn televisie krijgt geen signaal en ook via SSH krijg ik dan time-outs. Hebben meer mensen dit met de Pi? Ik zit op de nieuwste OPENELEC beta.
Ik sluit netjes Kodo (of OpenElec) af na gebruik, terug starten doe ik via een drukknopje aangesloten op P6.
De 2 pinnen moet je wel zelf eerst solderen.
als volgt de boel aangesloten :
-RBP op Pioneer receiver , dus DTS geluid is geen probleem .
-de betere kwaliteiten lijken niet te lukken ? DTS-HD MA bijvoorbeeld. (erg jammer en snap ik ook niet?)
-de receiver op mijn tv en Kodi kan ik dan bedienen met de afstandsbediening van mijn tv
Films lijken geen problemen te hebben met afspelen , speel momenteel een erg zware film af zonder problemen zover ik kan zien
DTS HD MA zou ik graag willen kunnen afspelen , is daar een simpele oplossing voor ?
Soms (als in 1 of 2 keer per maand) moet ik de Pi herstarten. Bij mij is het dan dat de films niet spelen, of ja ze spelen wel maar frame voor frame en elke frame duurt een paar seconden. Maar een herstart duurt maar 5 seconden ofzo dus dat vind ik niet zo erg.MsG schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:34:
Ik heb mijn Raspberry Pi 2 aan een IKEA USB-lader met 3 poorten, waardoor hij tegenwoordig permanent aan staat (dit is meer een bijzaak dan dat ik dat wilde) want aan mijn televisie kreeg hij te weinig stroom, waardoor ik het idee had dat hij minder snel werd. Maar als ik hem nu permanent aan heb moet ik hem wel vaak even aan en uit doen als ik hem weer wil gebruiken, omdat de Pi niet meer bereikbaar is, mijn televisie krijgt geen signaal en ook via SSH krijg ik dan time-outs. Hebben meer mensen dit met de Pi? Ik zit op de nieuwste OPENELEC beta.
Verder heb ik geen problemen, het HDMI signaal wordt altijd doorgestuurd (Pi2 met ook de laatste Open Elec). Sinds ik hem aan laat staan (een paar maanden nu) heb ik ook geen corrupte sd-kaartjes meer waar ik dat daarvoor minimaal 1 keer per week had met het uitschakelen na elk gebruik.
/▌
Normaal DTS is zn max. Dts ma ga je helaas niet krijgen.cardwizard schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:32:
Ik heb er 1 te leen , eerste indruk eerlijk is eerlijk : impressive !
als volgt de boel aangesloten :
-RBP op Pioneer receiver , dus DTS geluid is geen probleem .
-de betere kwaliteiten lijken niet te lukken ? DTS-HD MA bijvoorbeeld. (erg jammer en snap ik ook niet?)
-de receiver op mijn tv en Kodi kan ik dan bedienen met de afstandsbediening van mijn tv
Films lijken geen problemen te hebben met afspelen , speel momenteel een erg zware film af zonder problemen zover ik kan zien
DTS HD MA zou ik graag willen kunnen afspelen , is daar een simpele oplossing voor ?
Support for DTS-HD MA / Dolby TrueHD Bluray formatsDacuuu schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:36:
[...]
Normaal DTS is zn max. Dts ma ga je helaas niet krijgen.
staat in de Kodi wiki ? , on screen geeft het ook netjes aan maar speelt het niet af
Kodi wel, maar de pi schaalt dit allemaal terug naar normaal dts.cardwizard schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:38:
[...]
Support for DTS-HD MA / Dolby TrueHD Bluray formats
staat in de Kodi wiki ? , on screen geeft het ook netjes aan maar speelt het niet af
ah duidelijk ! wel jammer maar geen groot gemis (denk ik)Dacuuu schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:56:
[...]
Kodi wel, maar de pi schaalt dit allemaal terug naar normaal dts.
voor zover ik weet is dat tegenwoordig allemaal of bijna allemaal gecodeerd, vroegah kon het op reggefiber netwerken nog welJazco2nd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:30:
Is hier iemand die IPTV van KPN/Telfort kijkt via Kodi? Ik ben erg benieuwd of dat werkt.
http://kodi.wiki/view/PVR/Backend/IPTV
Ik dacht dat je daarvoor 2 netwerkaansluitingen nodig had, 1 voor tv en 1 voor internet, echter begrijp ik dat je een VLAN zou kunnen opzetten en zo het tv signaal doorsturen naar je raspberry bijvoorbeeld.
De Openelec beta versie met Kodi 15.1 kan via omweg dts-hd afspelen. Zet in de geavanceerde instellingen bij geluid pass-thru aan voor Dolby maar voor dts uit. Stel je speakers in op 7.1 en iets daaronder de optie aan om het 7.1 geluid om te zetten naar aparte geluidssporen.cardwizard schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:58:
[...]
ah duidelijk ! wel jammer maar geen groot gemis (denk ik)
Je versterker ontvangt nu 7.1 geluid in het geval van DTS (HD). Je ziet het niet op het display van de versterker (het is geen DTS signaal meer maar 8 losse sporen) maar wel in de debug info tijdens het afspelen van een film (24/32 bits geluid).
Als je Dolby True HD wilt afspelen moet je de passthrough voor Dolby ook uitzetten.Chielp schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:48:
[...]
De Openelec beta versie met Kodi 15.1 kan via omweg dts-hd afspelen. Zet in de geavanceerde instellingen bij geluid pass-thru aan voor Dolby maar voor dts uit. Stel je speakers in op 7.1 en iets daaronder de optie aan om het 7.1 geluid om te zetten naar aparte geluidssporen.
De Pi maakt dan overal uncompressed PCM van.
Zie ook mijn eerdere post:
Mr Magic in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"
[ Voor 10% gewijzigd door Mr Magic op 03-09-2015 23:47 ]
Ik draai OpenELEC.
Ik maak connectie met PuTTY. Maar als ik dan apt-get update of sudo apt-get update of install in type
krijg ik alleen maar meldingen : bijvoorbeeld.. There is no working 'apt-get'....
[ Voor 4% gewijzigd door Joshuatree op 04-09-2015 11:14 . Reden: meer info... ]
[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 04-09-2015 11:07 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Google, wel eens van gehoord? http://wiki.openelec.tv/index.php/Updating_OpenELEC
[ Voor 54% gewijzigd door Smultie op 04-09-2015 11:15 ]
De wiki doorlezen.Joshuatree schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:16:
Wat is dan de makkelijkste manier?? Ik ben dus euhm...noob
En OpenELEC updaten is niet het probleem.
Ik wil naar Kodi Isengard...
OpenElec 6 = Isengard (Wikipedia: OpenELEC)
[ Voor 39% gewijzigd door Smultie op 04-09-2015 11:21 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Bedankt voor de uitleg. Dan wacht ik nog even.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]