Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 17:39
kraades schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:25:
Er zijn wat problemen met de voortgang dus je moet even geduld hebben. Er is wel een beta maar daar zou ik als ik jou was niet aan beginnen.
Beta 5.95.4 werkt prima hier.

Gewoon de .tar file downloaden en in \\<IP-adres van je Pi>\Update plaatsen en herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr Magic schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:24:
[...]

Beta 5.95.4 werkt prima hier.

Gewoon de .tar file downloaden en in \\<IP-adres van je Pi>\Update plaatsen en herstarten.
Gezien zijn zelfverklaarde noob status... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Mijn Boxee Box starte gisteren niet goed meer op, dus het wordt tijd voor een Raspberry Pi 2, met Kodi.

Hebben jullie goede ervaringen met de meegeleverde MicroSD-kaart en voeding van SOS Solutions?

https://www.sossolutions....jes/raspberry-pi-model-2b

Prijs lijkt mij aantrekkelijk:

Raspberry Pi Model 2B: € 36,95
8GB Micro SDHC: €7,00
2A Micro-USB via stopcontact: €8,-

Of kan ik beter los een Kingston of Samsung MicroSD kaart kopen?

Daarnaast zoek ik nog advies voor een behuizing. Het liefste 'plak' ik de Raspberry Pi achter mijn TV. Behuizing dus uit het zicht. Zal ik gewoon de originele behuizing nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
M-ThijZ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:47:
Mijn Boxee Box starte gisteren niet goed meer op, dus het wordt tijd voor een Raspberry Pi 2, met Kodi.

Hebben jullie goede ervaringen met de meegeleverde MicroSD-kaart en voeding van SOS Solutions?

https://www.sossolutions....jes/raspberry-pi-model-2b

Prijs lijkt mij aantrekkelijk:

Raspberry Pi Model 2B: € 36,95
8GB Micro SDHC: €7,00
2A Micro-USB via stopcontact: €8,-

Of kan ik beter los een Kingston of Samsung MicroSD kaart kopen?

Daarnaast zoek ik nog advies voor een behuizing. Het liefste 'plak' ik de Raspberry Pi achter mijn TV. Behuizing dus uit het zicht. Zal ik gewoon de originele behuizing nemen?
Perfect spul van SOS. Heb ik ook, werkt als een trein 8) Neem vooral ook die USB 2A lader erbij anders krijg je allerlei issues in OpenELEC.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
IK heb het ook aangeschaft (de 2e alweer) en het werkt super. Binnen 15 min heb je de boel up and running Alleen de wifi dongle die ik erbij had gehaald doet het slecht maar ik weet niet of dat aan de dongle ligt of aan mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:10
hier zijn er ook 2 onderweg van SOS , met de 2A lader

morgen aan de slag hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:47
Ik heb ook een soort gelijke setje van SOS en werkt inderdaad prima. Enige waar ik zelf minder tevreden over was is de eigen merk micro SD kaart die erbij geleverd wordt. Deze vond ik wat aan de trage kant en vervangen voor een SanDisk 16GB micro SD Extreme 60MB/s Class 10 UHS-I en sindsdien werkt alles soepel.

[ Voor 19% gewijzigd door Mabili op 04-09-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zelfs mijn 16GB Transent kaartje van SOS werkt prima nu ik de Pi aan laat staan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 09:48
Heb een Raspberry Pi met Openelec en kodi erop. Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik een custom achtergrond erop zet? Het lukt mij wel via een usb stick oid, maar dan staat de file dus op de usb stick, hoe krijg ik die op de Pi zelf(zodat de stick er niet in hoeft te zitten)? Kopiëren naar de root van de sd kaart werkt niet, dan wordt de file niet herkend.

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Mabili schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:21:
Ik heb ook een soort gelijke setje van SOS en werkt inderdaad prima. Enige waar ik zelf minder tevreden over was is de eigen merk micro SD kaart die erbij geleverd wordt. Deze vond ik wat aan de trage kant en vervangen voor een SanDisk 16GB micro SD Extreme 60MB/s Class 10 UHS-I en sindsdien werkt alles soepel.
Ai dat is minder om te lezen .... ben benieuwd morgen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Voor het gemak zal de Raspberry Pi altijd aan zal staan, daarom lijkt het mij ook leuk om deze in te zetten voor het luisteren van internetradio. Ook gebruik ik Airfoil op mijn mac in combinatie met mijn Boxee Box.

Werkt dit ook prettig met OpenElec en Kodi?

Dan heb ik graag mijn TV uit. Deze geeft dan geen HDMI signaal door aan mijn stereo versterker. In dat geval gebruik ik nu de tulpstekker uitgang op mijn Boxee Box.

Is voor het luisteren van muziek de jack-uitgang van de Pi voldoende? Of zit ik dan meteen vast aan een HiFiBerry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:33

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik gebruik ook gewoon de jack-uitgang naar mijn Onkyo versterker. Ik vind de kwaliteit prima te pruimen, maar dan ben ik ook geen audiofiel.

Ik zou zeggen test het eerst gewoon met de jack en als de kwaliteit niet goed genoeg is kun je altijd nog een HiFiBerry aanschaffen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

ST10©DE

Dus.............

Ik heb dit USB kastje, werkt perfect. Geeft ook 5.1 door

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Ja, ik zie dat ik met een HiFiBerry niet (makkelijk) dezelfde situatie als nu kan creëren:

Boxee Box +---->  TV (HDMI)  +--->   Stereo Versterker (TULP)
          |                      ^                           
          +----------------------+                           

De Boxee Box kan simultaan alle audio over HDMI en analoog tulp sturen. Dus wanneer mijn Boxee muziek afspeelt (AirPlay) kan ik de TV uitzetten en hoef ik op de versterker alleen een andere ingang te kiezen.

Dan moet ik al gaan kijken naar deze oplossing: http://openelec-dualaudio.subcarrier.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:57
M-ThijZ schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:21:
Ja, ik zie dat ik met een HiFiBerry niet (makkelijk) dezelfde situatie als nu kan creëren:

Boxee Box +---->  TV (HDMI)  +--->   Stereo Versterker (TULP)
          |                      ^                           
          +----------------------+                           

De Boxee Box kan simultaan alle audio over HDMI en analoog tulp sturen. Dus wanneer mijn Boxee muziek afspeelt (AirPlay) kan ik de TV uitzetten en hoef ik op de versterker alleen een andere ingang te kiezen.

Dan moet ik al gaan kijken naar deze oplossing: http://openelec-dualaudio.subcarrier.de/
Waarom niet? pak de hifiberry digi+ en gooi alle audio over de hifiberry.
heb je de hdmi aansluiting alleen nog nodig voor video en kan de tv gewoon uit bij muziek.

[ Voor 2% gewijzigd door mkroes op 05-09-2015 12:46 . Reden: even een link erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 22:22
Waarom een hifiberry als het gaat om analoog naar de versterker? Hier staat de Pi2 ook voornamelijk audio te streamen. Daarvoor gebruik ik gewoon de jack naar tulp op m'n oude versterker. Er is een optie in Kodi om audio zowel via HDMI als via de jack uit te sturen. Kodi bedien ik dan via een app op mn smartfoon; TV hoeft dus niet aan om muziek te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderick
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-05-2021
:P

[ Voor 99% gewijzigd door Riderick op 06-09-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen illegale addons bespreken hier, aub.

Mod, zou er een waarschuwing onder dit topic kunnen kopen zoals onder het Kodi topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
2 x rbp van SOS Solutions binnen , helaas 1 sd kaart defect , dus snel naar de lokale computerboer om een kaartje te kopen en beide nu up and running met openelec

Als het zo blijft werken als nu dan ben ik een tevreden mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

EmTri schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:16:
Waarom een hifiberry als het gaat om analoog naar de versterker? Hier staat de Pi2 ook voornamelijk audio te streamen. Daarvoor gebruik ik gewoon de jack naar tulp op m'n oude versterker. Er is een optie in Kodi om audio zowel via HDMI als via de jack uit te sturen. Kodi bedien ik dan via een app op mn smartfoon; TV hoeft dus niet aan om muziek te luisteren.
Ik gebruik het niet (alles over hdmi), maar de algemene mening is geloof ik dat het analoge geluid niet zo goed is van de Pi.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderick
Smultie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:35:
Geen illegale addons bespreken hier, aub.

Mod, zou er een waarschuwing onder dit topic kunnen kopen zoals onder het Kodi topic?
oh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
  • Laatst online: 12-10 22:22
Marzman schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:11:
[...]

Ik gebruik het niet (alles over hdmi), maar de algemene mening is geloof ik dat het analoge geluid niet zo goed is van de Pi.
Dat is niet geheel onwaar, het geluid klinkt inderdaad wat vlak. Nu ben ik geen audiofiel, maar bagger plat geluid hoef ik ook niet. Het geluid wat mijn versterker produceert van de analoge output van de Pi is in mijn beleving prima te beluisteren; ik hoor weinig verschil met de analoge output van mijn andere mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik kom ergens niet uit wat nou het makkelijkste is ...,

Ik heb 2 RBPi's met openelec , als ik er nou 1 volledig instel zoals ik wil , is er dan niet een heel simpele manier (die ik even niet zie) om dat over te zetten naar de tweede ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
cardwizard schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:30:
Ik kom ergens niet uit wat nou het makkelijkste is ...,

Ik heb 2 RBPi's met openelec , als ik er nou 1 volledig instel zoals ik wil , is er dan niet een heel simpele manier (die ik even niet zie) om dat over te zetten naar de tweede ?
Als je 2 de zelfde sd kaartjes hebt (even groot) de sd clonen, en op de andere sd zetten? Of in kodi een backup maken, en dat overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderick
OK, andere vraag.
De Raspberry reageert niet op internet aansluiting.
Waar kan dat aan liggen?
Mis ik een bepaalde driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Dacuuu schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:38:
[...]

Als je 2 de zelfde sd kaartjes hebt (even groot) de sd clonen, en op de andere sd zetten? Of in kodi een backup maken, en dat overzetten?
Zijn niet hetzelfde 8 en 16GB (clonen zou makkelijk zijn) Back-up maken ben ik wel eens tegen gekomen , heb alleen geen idee hoe ik dat op een andere kaart zet , zal eens gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riderick schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:39:
[...]

OK, andere vraag.
De Raspberry reageert niet op internet aansluiting.
Waar kan dat aan liggen?
Mis ik een bepaalde driver?
Zou out of the box moeten werken. Je geeft niet aan welke distro je gebruikt maar bij System zou je moeten kunnen zien of je netwerk verbinding hebt en welk IP adres je hebt gekregen. Bij bv. OpenELEC kun je via System, OpenELEC meer details bekijken. Je geeft ook niet aan of je wireless of bedraad werkt. Wireless kan soms problemen geven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:33
cardwizard schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:07:
[...]

Zijn niet hetzelfde 8 en 16GB (clonen zou makkelijk zijn) Back-up maken ben ik wel eens tegen gekomen , heb alleen geen idee hoe ik dat op een andere kaart zet , zal eens gaan zoeken
Met GParted kan dat.
http://www.htpcguides.com...y-pi-sd-card-with-ubuntu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:57
cardwizard schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:07:
[...]

Hij zet een .tar bestand in de map /storage/backup. deze kan je dan weer overkopieren naar een andere RPi.
Als je smb aan hebt staan op je RPi, is deze map ook vanuit het netwerk te benaderen en kun je hem zo makkelijk over kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:52

MsG

Forumzwerver

De OpenELEC ingebouwde backup backupt alleen de Kodi-specifieke instellingen. Mocht je het 100% 1 op 1 willen, dan kan je het beste met bijvoorbeeld MiniTool Partition Wizard Home Edition de partitie van de ene klonen naar de andere. Dan moet je wel even beide SD-kaartjes tegelijk aansluiten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Bedankt voor de hulp ! Ga er eens mee aan de slag als ik de eerste naar mijn zin heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

EmTri schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:38:
[...]

Dat is niet geheel onwaar, het geluid klinkt inderdaad wat vlak. Nu ben ik geen audiofiel, maar bagger plat geluid hoef ik ook niet. Het geluid wat mijn versterker produceert van de analoge output van de Pi is in mijn beleving prima te beluisteren; ik hoor weinig verschil met de analoge output van mijn andere mediaspeler.
Ja ik had begrepen dat de analoge audio jack nogal te wensen overlaat. Je setup is ook precies hoe ik het voor mij zie.

Als de kwaliteit genoeg is voor radio op de achtergrond, AirPlay tijdens een feestje en af en toe luisteren van een album. Dan kan ik wel uit met de standaard Raspberry Pi en Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Zou graag spotify connect in Kodi willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disney444
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09-2023
Op zoek naar een vervanger van mijn overleden Popcorn.

Ik kom de volgende tegen:

https://www.sossolutions....ndels/starterkit-compleet

Standaard met 8 GB micro SD. Voor 2 euro extra een 16 GB. Is er enig argument om niet voor de 16 GB versie te gaan aangezien het prijsverschil zo klein is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Als die €2 je niks uitmaakt dan gewoon lekker voor die 16GB gaan. Maar een meerwaarde voor de werking van Kodi zelf heeft het niet ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:26
Bestellen was er nog niet van gekomen wegens omstandigheden.

Bij SOS leveren ze nog steeds de transcend kaartjes. Ik lees dat daar toch nog wel problemen mee zijn of is dit inmiddels opgelost?

BTPlayer kwam ook voorbij. Met een Sandisk kaartje. Is deze nou zoveel beter?

En werkt DTS HD wel of niet? Ik lees berichten over dat het helemaal niet werkt of dat het wordt opgezet?

[ Voor 9% gewijzigd door Pannekoek81 op 07-09-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 07:56

DizzyWeb

Ondertiteld

OpenELEC heeft nogsteeds problemen met Transcend kaartjes. De andere distros hebben er inmiddels fixes voor, heb ik gelezen.

Kan het helaas uit ervaring vertellen, heb gisteren 5x OpenELEC opnieuw mogen installeren. Pi was blijven hangen, maar stroom er af gooien maakte het kaartje corrupt. Herinstallatie, ging prima. advancedsettings er weer op voor de mysql database en reboot... hang. Stroom er af, corrupt. En dat 4x achter elkaar.

Uiteindelijk een oud 2Gb Sandisk kaartje gepakt en die werkte wel in 1x. Wel tergend langzaam, is absoluut geen class 10 kaartje. Heb nu dus maar een nieuw kaartje besteld.

Ben toch aan het overwegen om OSMC of Xbian er op te zetten. Dan kan ik ook meteen alle andere machines updaten naar 15.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Je kunt ook overwegen om het helemaal safe te spelen en een USB-stick te gebruiken voor Kodi. De bootpartitie komt dan op de SD-kaart en is readonly en Kodi zelf komt dan op de USB-stick. Ik gebruik zelf een pricewatch: Sandisk Cruzer Ultra Fit 16GB Zilver en dat draait al maanden goed. Datacorruptie kreeg ik ook al vaak op de Pi B met een Sandisk kaartje en sindsdien ik daar ook een USB-stick gebruik totaal geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb weer eens wat vreemds..

Nadat ik mijn nieuwe Pi2 voorzien heb van KAOSbox, werkte alles naar behoren, en dan met name de HDMI CEC zaken van de Samsung TV. Alles kon ik doen via de AB van mijn TV. Op mijn eerdere Pi B werkte dit ook netjes. Vervolgens heb ik even een Philips TV gehad, en daar werkte niet alles via HDMI-CEC,maar de noodzakelijk dingen wel. Nu is de Philips TV weg en de Samsung weer terug, en nu werkt de HDMI-CEC heel erg brak...Ik moet soms de TV uit- en aanzetten om weer wat te kunnen doen met de AB. Anynet al een keer uit- en aangezet, CEC instellingen in de Pi teruggezet, alles eigenlijk al wel geprobeerd. Is nu de enige optie een verse installatie proberen of zijn er nog andere zaken die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Zijn er hier mensen die een 5 inch scherm gebruiken op hun pi voor portable doeleinden? Ik zoek een scherm met een goede resolutie maar weet even niet welke ik daar het beste voor kan nemen? Hij zal dan ook wel HDMI moeten hebben lijkt mij? Iemand een voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Bij Paradigit is de Pi nu in de "aanbieding"

http://www.paradigit.nl/r...del/80040129/details.aspx

Alleen zelf nog kodi installeren

Er zit een geheugenkaart van Verbatim bij. Zijn deze stabiel?

[ Voor 16% gewijzigd door Pannekoek81 op 07-09-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:40
vwtune schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:15:
Zijn er hier mensen die een 5 inch scherm gebruiken op hun pi voor portable doeleinden? Ik zoek een scherm met een goede resolutie maar weet even niet welke ik daar het beste voor kan nemen? Hij zal dan ook wel HDMI moeten hebben lijkt mij? Iemand een voorstel?
Zoek ff in dit topic. Volgens mij is er een tijd terug iemand bezig geweest om zijn raspb in de auto in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Pannekoek81 schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:35:
En werkt DTS HD wel of niet? Ik lees berichten over dat het helemaal niet werkt of dat het wordt opgezet?
Om mezelf maar weer eens te herhalen: DTS HD en Dolby True HD kunnen worden omgezet (zonder verlies) naar uncompressed PCM. De Pi2 kan HD audio niet bitstreamen. Je hebt wel minimaal Kodi 15 (Isengard) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Mr Magic schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:48:
[...]

Om mezelf maar weer eens te herhalen: DTS HD en Dolby True HD kunnen worden omgezet (zonder verlies) naar uncompressed PCM. De Pi2 kan HD audio niet bitstreamen. Je hebt wel minimaal Kodi 15 (Isengard) nodig.
Excuus

Dank in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
SuperKneus schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:20:
[...]

Zoek ff in dit topic. Volgens mij is er een tijd terug iemand bezig geweest om zijn raspb in de auto in te bouwen.
Klopt maar die maakt gebruik van dvd schermen middels composiet en ik zoek echt een hdmi scherm omdat de resolutie dan hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:33

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Pannekoek81 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:11:

Ik heb een maand of 2 met een 8gb Verbatim kaartje gedraaid voordat de boel crashte. Daar stond wel Raspbian op in combinatie met eem MySQL database. Waarschijnlijk is dat laatste de oorzaak geweest van de crash. Momenteel heb ik de boel maar "verhuisd" naar 2 usb-sticks als / en /home en een 2gb microsd kaartje als /boot. Draait pas een week, dus qua duurtest kan ik er weinig nuttigs over zeggen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Wat zijn jullie ervaringen van PVR clients in Rpi kodi? Ik draai een DVBlink PC server met anysee en de bijbehorende PVRclient op mn Rpi2/Kodi. Om de 3 minuten (ongeveer) wordt het scherm even zwart tijdens live TV kijken. Bij het terugkijken van TV opnames gebeurd dit ook. M'n TV geeft dan opnieuw HDMI kanaal aan, alsof de Rpi2 gewoon even gestopt is met output te geven.

Als ik hetzelfde doe via een PC kodi met dezelfde PVR client heb ik het probleem niet. Ook heb ik het probleem niet als ik mkv's kijk vanaf mn NAS dus het is geen probleem met te weinig stroom op de Rpi of zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Spam op 08-09-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

arie_papa schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:56:
[...]

Ik heb een maand of 2 met een 8gb Verbatim kaartje gedraaid voordat de boel crashte. Daar stond wel Raspbian op in combinatie met eem MySQL database. Waarschijnlijk is dat laatste de oorzaak geweest van de crash. Momenteel heb ik de boel maar "verhuisd" naar 2 usb-sticks als / en /home en een 2gb microsd kaartje als /boot. Draait pas een week, dus qua duurtest kan ik er weinig nuttigs over zeggen.
Ik maak nu dagelijks een backup naar een usb-stick die drie dagen bewaard blijft met de backup addon van Kodi ivm met een Transent kaartje dat wekelijks 'kapot' ging. Die backup is inmiddels meer dan 600 MB maar met een 128 GB USBstick maakt dat ook niet uit.

Ik heb de backup alleen nog niet nodig gehad, sinds ik dat doe (een paar maanden) is het niet meer gecrashed. Maar mocht het gebeuren dan is het installeren van een verse image en dan het terugzetten van de backup ook zo gebeurd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Marzman schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:28:
[...]

Ik maak nu dagelijks een backup naar een usb-stick die drie dagen bewaard blijft met de backup addon van Kodi ivm met een Transent kaartje dat wekelijks 'kapot' ging. Die backup is inmiddels meer dan 600 MB maar met een 128 GB USBstick maakt dat ook niet uit.

Ik heb de backup alleen nog niet nodig gehad, sinds ik dat doe (een paar maanden) is het niet meer gecrashed. Maar mocht het gebeuren dan is het installeren van een verse image en dan het terugzetten van de backup ook zo gebeurd.
Waar kan je instellen dat die drie dagen bewaard blijft eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Als ik het zo lees is een backup wel nodig ?

Laat er nu ook dagelijks 1 wegschrijven naar mijn nas , zal wel ooit van pas komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joster schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:10:
[...]

Waar kan je instellen dat die drie dagen bewaard blijft eigenlijk?
Gewoon in de settings van de addon 'backup' waar je ook instelt waar hij neergezet moet worden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Marzman schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:26:
[...]

Gewoon in de settings van de addon 'backup' waar je ook instelt waar hij neergezet moet worden.
Oh thanks, daar heb ik dan echt compleet overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
volgens mij is het toch echt makkelijker om gewoon je sd kaart te klonen en om de zoveel tijd een kopie weg te schrijven. Wanneer je sd crasht haal je die eruit en de kloon erin en je bent na 15 seconden weer online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-10 20:51
vwtune schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:15:
Al gezien? nieuws: Raspberry Pi krijgt officieel 7"-touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
vwtune schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:30:
volgens mij is het toch echt makkelijker om gewoon je sd kaart te klonen en om de zoveel tijd een kopie weg te schrijven. Wanneer je sd crasht haal je die eruit en de kloon erin en je bent na 15 seconden weer online...
En dat is makkelijker dan een automatische Back-up omdat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Over backups gespreken.
Een backup maken van je volledige systeem, eens in de X dagen, maximaal xx stuks, met de datum in de titel.... is dat mogelijk op Debian/Ubuntu?
Wie kan me de juiste richting ophelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
cardwizard schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:40:
[...]

En dat is makkelijker dan een automatische Back-up omdat ?
Omdat een kloon sd kaartje precies is zoals je het allemaal hebt ingesteld. Een backup is anders. Dan moet je dus eerst een sd kaartje hebben die je zelf moet installeren en vervolgens de restore uitvoeren en dan zet ie niet alles zoals het was terug. Er zit een verschil in iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:52

MsG

Forumzwerver

Als je OpenELEC gebruikt is een backup met het ingebouwde systeem louter een backup van de instellingen van Kodi. Dus inderdaad dan moet je eerst je SD-kaartje weer voorzien van OpenELEC, en vanuit die kale OpenELEC moet je dan de backup terugzetten. Klonen kost meer ruimte maar is wel minder gedoe.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Is er niet een add on die het mogelijk maakt om het systeem volgens een planning een herstart te geven ? Bij mij staan ze altijd aan en af en toe een herstart is dan wel fijn , ze staan altijd aan aangezien ik nog niet een makkelijke manier heb gevonden om ze te starten

[ Voor 21% gewijzigd door Cardwizard op 08-09-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier83
  • Registratie: Oktober 2013
Effe een vraagje, werkt elke wifi dongle op Kodi?
Zijn er ook punten waar ik op moet letten bij het kopen van zo wifi dongle?

Ik zag namelijk goedkope 300mbps wifi dongles op ebay, dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Ik heb reeds 2 wifi usb dongels gekocht tussen 5 en 7 €, beiden werken zonder problemen.
Geef eens een link vanop ebay voor een stick die je op het oog had ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 08:42
Pannekoek81 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:11:

Als je 'm in het mandje stopt zit er een kingston (class10) geheugenkaartje bij, welke je nu krijgt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
is het ook mogelijk om met de Raspberry eredevisie live te kijken.

ik zie wel dat ik met phoenix live wedtsrijden kan kijken van engeland-spanje en duitsland, maar niet de NL eredevisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Nee kan niet , en je vraag ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
VAnTurenhout schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:07:
Ik heb weer eens wat vreemds..

Nadat ik mijn nieuwe Pi2 voorzien heb van KAOSbox, werkte alles naar behoren, en dan met name de HDMI CEC zaken van de Samsung TV. Alles kon ik doen via de AB van mijn TV. Op mijn eerdere Pi B werkte dit ook netjes. Vervolgens heb ik even een Philips TV gehad, en daar werkte niet alles via HDMI-CEC,maar de noodzakelijk dingen wel. Nu is de Philips TV weg en de Samsung weer terug, en nu werkt de HDMI-CEC heel erg brak...Ik moet soms de TV uit- en aanzetten om weer wat te kunnen doen met de AB. Anynet al een keer uit- en aangezet, CEC instellingen in de Pi teruggezet, alles eigenlijk al wel geprobeerd. Is nu de enige optie een verse installatie proberen of zijn er nog andere zaken die ik kan proberen?
Om maar even antwoord te geven op mijn eigen vraag: Mijn TV was op een of andere vage manier op Demo mode terecht gekomen. Daar merk je in het normale gebruik niets van, maar de CEC werkt op de RPI maar drie of vier toetsaanslagen (en de OK al helemaal niet).Toen ik Demo uitzette (daar kom je via de Tools knop, beetje naar beneden scrollen) werkte de CEC zoals ik gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 11:31
Raspberry pi 2 gekocht en Openelec geinstalleerd alleen kan geen addons openen. Geeft meldingen dat servers/urls niet bereikbaar zijn. Lijkt een netwerk issue kan wel gewoon bij me nas. Als voeding gebruik ik een iPad lader. Ip adres heb ik vast gezet heeft niet geholpen andere voeding geprobeerd. Iemand suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 18:15
Het is misschien al meerdere malen gevraagd, maar is de Pi 2 in staat om blu-ray rips (folders en ISO) te streamen zonder problemen?

Ik ben van een NUC naar een Mede8er gegaan, maar achteraf mis ik Kodi toch veel. (Layout en muziek mogelijkheden)
Om nu niet meteen weer voor een Chromebox oid te gaan leek me een Pi een mooie en goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ralphkeb schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:15:
Het is misschien al meerdere malen gevraagd, maar is de Pi 2 in staat om blu-ray rips (folders en ISO) te streamen zonder problemen?

Ik ben van een NUC naar een Mede8er gegaan, maar achteraf mis ik Kodi toch veel. (Layout en muziek mogelijkheden)
Om nu niet meteen weer voor een Chromebox oid te gaan leek me een Pi een mooie en goedkope oplossing.
JA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 18:15
Kort maar krachtig, maar wel duidelijk.
Als dit echt gewoon gaat, maar 1 bestellen icm flirc en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

brro38 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:11:
Raspberry pi 2 gekocht en Openelec geinstalleerd alleen kan geen addons openen. Geeft meldingen dat servers/urls niet bereikbaar zijn. Lijkt een netwerk issue kan wel gewoon bij memijn nas. Als voeding gebruik ik een iPad lader. Ip adres heb ik vast gezet heeft niet geholpen andere voeding geprobeerd. Iemand suggesties.
Heb je bij het vastzetten van je IP ook de gateway en DNS goed ingesteld? En zit dat IP in hetzelfde subnet als je NAS?
Welke addon(s) kan je precies niet openen? Het kan ook zijn dat de doelserver er gewoon uitligt. Als test kan je Kodi op je PC installeren en die addon daar ook op installeren. Als hij daar wel werkt ligt het waarschijnlijk aan de instellingen op je Pi, anders waarschijnlijk aan de addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:14:
Wat zijn jullie ervaringen van PVR clients in Rpi kodi? Ik draai een DVBlink PC server met anysee en de bijbehorende PVRclient op mn Rpi2/Kodi. Om de 3 minuten (ongeveer) wordt het scherm even zwart tijdens live TV kijken. Bij het terugkijken van TV opnames gebeurd dit ook. M'n TV geeft dan opnieuw HDMI kanaal aan, alsof de Rpi2 gewoon even gestopt is met output te geven.

Als ik hetzelfde doe via een PC kodi met dezelfde PVR client heb ik het probleem niet. Ook heb ik het probleem niet als ik mkv's kijk vanaf mn NAS dus het is geen probleem met te weinig stroom op de Rpi of zo.
Nog even een update hierop. Ik heb inmiddels gemeten en de blackouts komen intermittend voor. Er zit geen regelmaat in, soms om de 10 minuten, dan 4x om de minuut en dan doet ie het voor de rest van de opname gewoon goed. Kan dit aan de SDkaart liggen of zo? Kan ik dit ergens in een logfile terugvinden?

Bij mn PC kodi heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 11:31
gwystyl schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:04:
[...]

Heb je bij het vastzetten van je IP ook de gateway en DNS goed ingesteld? En zit dat IP in hetzelfde subnet als je NAS?
Welke addon(s) kan je precies niet openen? Het kan ook zijn dat de doelserver er gewoon uitligt. Als test kan je Kodi op je PC installeren en die addon daar ook op installeren. Als hij daar wel werkt ligt het waarschijnlijk aan de instellingen op je Pi, anders waarschijnlijk aan de addon.
Andere versie van Openelec geinstalleerd en daar geen enkel probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Na een lange tijd weer eens tegen een probleempje aangelopen. Misschien dat jullie dit herkennen en mij kunnen vertellen waar het aan ligt.

Rpi 2 i.c.m.
16GB Samsung EVO kaartje + 16GB Sandisk Ultra
OpenElec 5.0.8.

Rpi bleef hangen bij het opstarten van de NL24 addon (lege achtergrond) en reageerde vervolgens nergens meer op. Na 10 minuten was ik het zat en heb ik de stekker eruit getrokken.Reboot gaf geen error, maar bleef vervolgens hangen op het Kodi scherm. Toen dat na 10 minuten nog niet weg was, ben ik maar gaan troubleshooten.

- Andere adapter
- SD kaart checken op fouten
- USB checken op fouten
- Nieuwe SD kaart geprobeerd

Niks hielp. Constant hangen bij het Kodi scherm, behalve de laatste keer. Toen kreeg ik de bubbel achtergrond met bovenin de muis te zien. Maar daar bleef het bij. Het enige wat ik toen nog kon bedenken was een andere USB stick proberen. Toen MPW bezig was met het formatteren en bijna klaar was, schoot het scherm door en leek alles weer normaal :? Ik ben toch erg benieuwd waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
ralphkeb schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:15:
Alleen "JA" is een beetje kort door de bocht.

Blu-ray ISO's werken (nog) niet op de Pi, tenzij je ze eerst mount als file system.

Folders werken wel, maar mijn ervaring is dat Kodi erg gevoelig is voor foute/corrupte rips. Het beeld gaat dan stotteren of stopt zelfs helemaal. Als ik dezelfde rip dan afspeel via m'n Popcorn A-300 werkt deze wel.

Ook blu-ray rips die gebruik maken van seamless branching werken niet lekker (bijv. de extended edition van Furious Seven).

Als je de films eerst omzet naar MKV (of indien mogelijk de M2TS file direct afspeelt), werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Mr Magic schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:05:
[...]

Blu-ray ISO's werken (nog) niet op de Pi, tenzij je ze eerst mount als file system.
Blu-ray ISO's werken perfect bij mij :) Hoe lang is het geleden dat je een blu-ray ISO geprobeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:34

TRaSH

koffie ?

Ik heb een aantal Blu-Ray ISO's en die werken prima en ik mount niks in OpenElec zou niet eens weten hoe.

Meerendeels van mij Blu-Rays zijn Remuxs(20-35GB) (heb gene behoefte aan extra's en menu's)
de meeste (95%) zijn Blu-Ray folder structure en speelt prima af op me Pi2 in me slaapkamer direct aangesloten op me TV via HDMI dus hij moet de HD audio ook omzetten naar 2.0 aangezien dat er niet bij zit bij de remuxs die ik maak.

Extended Versie van Furious 7 wil ik wel eens proberen,
is er een moment waar je dat goed kan merken ?
dan kan ik dat testen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
TRaSH schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:27:
Ik heb een aantal Blu-Ray ISO's en die werken prima en ik mount niks in OpenElec zou niet eens weten hoe.
ISO's doen het inderdaad, weer wat geleerd :)
Meerendeels van mij Blu-Rays zijn Remuxs(20-35GB) (heb gene behoefte aan extra's en menu's)
[...]
Extended Versie van Furious 7 wil ik wel eens proberen,
is er een moment waar je dat goed kan merken ?
Het gaat al mis in chapter 2 (05:00). Je moet wel de volledige blu-ray hebben en dan title 801 afspelen (die van 2h19).

Remuxes zijn inderdaad geen probleem, want daar staan geen titles met seamless branching op.

• Reinier83
delacer schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:37:
Ik heb reeds 2 wifi usb dongels gekocht tussen 5 en 7 €, beiden werken zonder problemen.
Mooi, ik heb deze op het oog.
300 mbps en goede antene.

http://pages.ebay.com/lin...w&id=121152780505&alt=web

[ Voor 9% gewijzigd door Reinier83 op 10-09-2015 12:13 ]

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
Ik heb hetzelfde maar dan met elke Furious 7 mkv. Na 5 minuten zie je de buffer leeglopen en houdt de film ermee op. Dit is bij elke versie van de mkv's (1080p ~15GB of 720p) ik ook probeer. Ik stream direct vanaf mijn Synology NAS naar de Raspberry. Iemand anders dit problem ook?
Mr Magic schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:40:
[...]

ISO's doen het inderdaad, weer wat geleerd :)

[...]

Het gaat al mis in chapter 2 (05:00). Je moet wel de volledige blu-ray hebben en dan title 801 afspelen (die van 2h19).

Remuxes zijn inderdaad geen probleem, want daar staan geen titles met seamless branching op.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 17:07

Goner

What can I do you for ?

Heeft Kodi een probleem met reeds aanwezige ondertitels (.srt) ??
Ik heb bij settings aangegeven dat ik Engelse subtitles heb en de locatie van subtitles is de folder met video-bestand (next to the video), maar ondertitels worden niet getoond !?
Als ik tijdens afspelen met sound-options naar subtitles 'browse', dan is het juiste bestand al geselekteerd (andere kleur dan rest), maar wordt ook na bevestigen niet afgespeeld ...

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als die .srt dezelfde naam heeft moet hij hem automatisch pakken, anders is het makkelijkst om een ondertitelplugin te installeren en die automatisch te laten zoeken bij bijvoorbeeld opensubtitles en podnapisi

Er is ook een ondertitelknop waarmee je naar de volgende ondertitel kan.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 10-09-2015 14:17 ]

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 18:59
gwystyl schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:16:
Er is ook een ondertitelknop waarmee je naar de volgende ondertitel kan.
Oh?? Hoe dan? Ik ga altijd via het menu...

• Mick1990
  • Niet online
T = ondertiteling algemeen aan / uit
L = volgende sub

http://kodi.wiki/view/Keyboard_controls

[ Voor 29% gewijzigd door Mick1990 op 10-09-2015 14:27 ]

• ApexAlpha
Schei uit... Tijd voor Keymap editor straks want dit gaat mij tijd schelen met al die het-gaat-me-te-snel-in-het-engels huisgenoten...

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ApexAlpha schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:24:
[...]

Oh?? Hoe dan? Ik ga altijd via het menu...
Als je naar deze screenshot kijkt 5e knop van rechts (meest linkse knop van de rechtse groep knoppen).

Afbeeldingslocatie: http://blog.uptodown.com/wp-content/uploads/kodi-screenshot-1.jpg

Je roept dat menu op door op de OK knop te drukken (in de xbmc remote app de ronde knop midden in de cursor)

• ApexAlpha
@gwystyl ja zo doe ik het ook altijd. Maar was dus op zoek naar de sneltoetsen ervoor

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 17:07

Goner

What can I do you for ?

Die 2 buttons (subtitle en sound-options) had ik al geprobeerd, maar zonder resultaat.
Zal eens proberen met T(oggle).
.srt file heeft inderdaad zelfde naam als .mp4 (andere players pikken 'm gewoon op)

• Reinier83
delacer schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:37:
Ik had deze gezien op ebay:
http://www.ebay.nl/itm/30...12114?hash=item1c39c53e32

De antene is wel groot maar in onze slaapkamer Pi 2 zit vast geplakt op de achter kant van de tv ;)

• Reinier83
jeroen_76 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:00:
Ik heb hetzelfde maar dan met elke Furious 7 mkv. Na 5 minuten zie je de buffer leeglopen en houdt de film ermee op. Dit is bij elke versie van de mkv's (1080p ~15GB of 720p) ik ook probeer. Ik stream direct vanaf mijn Synology NAS naar de Raspberry. Iemand anders dit problem ook?
[...]
Bij mijn 2 Kodi setups hebben hier geen last van, ook monsterrips van 21 gig gaat afspelen goed.
Alleen laats had ik een paar oude James Bond rips gedl van +/- 16GB per stuk en bij 2 delen moest de buffer bij geladen worden. Verder heb ik hier een gigabit netwerk liggen en ik gebruik een Qnap NAS.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:42

kraats

Ik rol

jeroen_76 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:00:
Jep.. Uiteindelijk OMX player uitgezet en toen kon ik 'm wel kijken, maar niet helemaal soepel

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Spam
Spam schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:05:
[...]

Nog even een update hierop. Ik heb inmiddels gemeten en de blackouts komen intermittend voor. Er zit geen regelmaat in, soms om de 10 minuten, dan 4x om de minuut en dan doet ie het voor de rest van de opname gewoon goed. Kan dit aan de SDkaart liggen of zo? Kan ik dit ergens in een logfile terugvinden?

Bij mn PC kodi heb ik hier geen last van.
Ik kom maar niet verder met dit probleem. Heeft iemand hier ervaring met PVR's op Rpi/Kodi? Het vergalt behoorlijk het kijkplezier en weerhoudt mij van die klote hdd recorder de deur uit te schoppen.

Nogmaals het probleem: op het moment dat ik naar TV kijken ga, een kanaal selecteer en het eerste beeld komt dan wil de PVR client fullscreen gaan. Op dat moment lijkt het beeld iets te lang weg te vallen waardoor de TV denkt dat er geen signaal is. Een 5 seconden later komt het veel dus weer terug. En dan zo intermittend verder. Dit treed ook op bij het terugkijken van de opnames.

Doe ik exact hetzelfde bij een Windows PC met kodi dan gaat het supersmooth en geen problemen. Dus volgens mij ligt het niet aan de backend volgens mij.

Is het een beperking van Rpi 2? Te weinig kracht/geheugen om dit goed te kunnen doen? 1080P MKV's heeft ie totaal geen problemen mee. Of zit er iets in de gebruikte codec van DVBlink misschien? Kan ik dit ergens terugvinden in de logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Spam schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:47:
[...]

Ik kom maar niet verder met dit probleem. Heeft iemand hier ervaring met PVR's op Rpi/Kodi? Het vergalt behoorlijk het kijkplezier en weerhoudt mij van die klote hdd recorder de deur uit te schoppen.

Nogmaals het probleem: op het moment dat ik naar TV kijken ga, een kanaal selecteer en het eerste beeld komt dan wil de PVR client fullscreen gaan. Op dat moment lijkt het beeld iets te lang weg te vallen waardoor de TV denkt dat er geen signaal is. Een 5 seconden later komt het veel dus weer terug. En dan zo intermittend verder. Dit treed ook op bij het terugkijken van de opnames.

Doe ik exact hetzelfde bij een Windows PC met kodi dan gaat het supersmooth en geen problemen. Dus volgens mij ligt het niet aan de backend volgens mij.

Is het een beperking van Rpi 2? Te weinig kracht/geheugen om dit goed te kunnen doen? 1080P MKV's heeft ie totaal geen problemen mee. Of zit er iets in de gebruikte codec van DVBlink misschien? Kan ik dit ergens terugvinden in de logs?
Probeer dit eens:
Voeg toe aan config.txt:
hdmi_clock_change_limit=40

En als dat ook niet werkt, zet hem eens op 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59
Is er al iets bekend over het probleem met Xbian dat hij constant de ingestelde scherm kalibratie 'vergeet'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 05:46
Ik heb sinds een week een raspberry pi2 model 2B (gekocht bij SOSsolutions) met kodi erop.
Tot op heden loopt de raspberry elke nacht vast en kan ik hem alleen weer aan krijgen door de stroom eraf te halen, andere SD kaart heb ik ook al geprobeerd maar helpt ook niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vast als in Kodi die niet meer reageert? Pi die niet meer reageert? Je kunt nog wel inloggen op de Pi?

SOS doet dacht ik alleen OpenELEC? Je kunt dan inloggen met login/passwd is root/openelec.
Zie http://wiki.openelec.tv/index.php/Ssh_commands.
Herstart Kodi: systemctl restart kodi.

Als je niet meer kunt inloggen:
Welke lampjes branden op de Pi?
Heb je een 2A voeding? Probeer eens een andere voeding?

Zie je wel eens een regenboog vierkantje?
Currently the symbols are:
Red square: over-temperature
Rainbow square: under-voltage

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 15:56
Zojuist deed ik, via xbian-config, een update van XBian. Hierbij werkt xbian-update bijgewerkt naar 20150911. Als ik nu weer een update check doe, dan krijg ik ineens 321 packages die ik kan upgraden.
Een beetje huiverig om nu te roepen: "update all available".
ZIjn er meer mensen die dit hebben?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Nee al heb ik vorige week wel apt-get upgrade gedaan waarna Kodi niet meer verder kwam "Network started".

Nadien ben ik met BTRFS terug gegaan en heb ik auto-update uitgezet... Was eerlijk gezegd niet de eerste keer dat een xbian update de boel kreupel achter liet...

Maar nu zit ik met het probleem dat WAITFOR="mysqld" in /etc/default/xbmc niet meer werkt. Nu boot Kodi voordat de db opgestart is waardoor Kodi denkt dat er geen films en series zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 05:46
kraades schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:19:
Vast als in Kodi die niet meer reageert? Pi die niet meer reageert? Je kunt nog wel inloggen op de Pi?

SOS doet dacht ik alleen OpenELEC? Je kunt dan inloggen met login/passwd is root/openelec.
Zie http://wiki.openelec.tv/index.php/Ssh_commands.
Herstart Kodi: systemctl restart kodi.

Als je niet meer kunt inloggen:
Welke lampjes branden op de Pi?
Heb je een 2A voeding? Probeer eens een andere voeding?

Zie je wel eens een regenboog vierkantje?
Currently the symbols are:
Red square: over-temperature
Rainbow square: under-voltage
Menu kodi staat vast, netwerk verbinding pi reageert ook niet meer op verbinden met bv de app die in gebruik als afstandsbediening. Inloggen nooit gedaan maar zal ik zeker eens checken.

Sossolution levert een 2a voeding erbij, maar zal zeker eens andere voeding gaan proberen.
Rode lampje aan de voorzijde brand vast, voor de rest geen andere lampjes die branden of knipperen.
Regenboog vierkantje nooit gezien.

bedankt zover voor je antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inloggen via de app gaat niet omdat Kodi vast is gelopen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 32 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]