Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:54
Ik heb de laatste tijd wat problemen met internet streams van Retrospect (Rieter) als ik een tijdje naar een stream kijk, dan wordt het beeld ineens zwart, loopt het geluid nog heel even door en dan reageert de Raspberry Pi 2 B nergens meer op. Ik moet dan een reboot doen om de Pi weer tot leven te wekken.

Is er toevallig iemand bekend met dit probleem? Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Wachten... op 21-07-2015 01:03 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
SmooK schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:01:
Gewoon een kabel er in rammen, wordt iedereen gelukkiger van.
Dit is altijd zo'n jammer "advies". Wifi bestaat en mensen willen wifi gebruiken (om uiteenlopende redenen). Als dat niet werkt (naar behoren) in osmc, dan kun je misschien beter overstappen naar XBian of OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
ivootjuh schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:00:
Ik heb de laatste tijd wat problemen met internet streams van Retrospect (Rieter) als ik een tijdje naar een stream kijk, dan wordt het beeld ineens zwart, loopt het geluid nog heel even door en dan reageert de Raspberry Pi 2 B nergens meer op. Ik moet dan een reboot doen om de Pi weer tot leven te wekken.

Is er toevallig iemand bekend met dit probleem? Alvast bedankt!
OMX Player uitschakelen bij Instellingen - Video

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Pepper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-08 09:54
barrymossel schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:35:
[...]

Dit is altijd zo'n jammer "advies". Wifi bestaat en mensen willen wifi gebruiken (om uiteenlopende redenen). Als dat niet werkt (naar behoren) in osmc, dan kun je misschien beter overstappen naar XBian of OpenElec.
Dat is het hem net, een kabel er in rammen heeft "meer problemen" aangezien ik dan met een kabel zit die van de ene kant van de woonkamer naar de andere kant moet. Moest ik nog alleen in mijn kamertje bij mijn ouders zitten had dat allemaal geen probleem geweest. Vandaag de dag zal mijn vrouw daar niet mee lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
is powerlines misschien een optie? Het is geen garantie omdat de netwerk verbinding niet altijd even stabiel zou zijn (wordt gezegd)., maar ik heb het bij vrienden gebruikt voor op zolder en daar werkt het heel goed. Een van mijn collega's die nog meer in de IT zit dan ik zelf heeft er uiteindelijk ook voor gekozen bij zijn ouders en vooralsnog, super stabiel. Het is het proberen waard denk ik. Werk je alsnog met utp zonder dat je de kabel door de hele kamer loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De meeste video's stoppen toch wel ergens rond of tegen de 20Mbps (bij 1080p films van redelijke kwaliteit)? En de 6-8GB downloads die je vaak voorbij ziet komen doen zelfs maar 10Mbps oid. Dat mag toch voor de recente powerline adapters echt geen enkel probleem meer zijn. Maar ook via wifi moet dat gewoon kunnen.

Ik kan me dan ook absoluut niet meer vinden in het standaard advies dat kabels altijd maar de beste oplossing is.Ik stream al tijden probleemloos van alles naar m'n Pi toe (en daarvoor naar een andere streamer). Pas bij bluray rips van 50GB+ begon het een beetje te sputteren, maar die verzamel ik toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Zelf doe ik ook alles via wifi (goede verbinding) op de begane grond. Boven via wifi extender en power lines. Laatste hapert wel eens.

Kabels kun je natuurlijk grotendeels wegwerken, maar als het draadloos kan is het vaak een mooiere en eenvoudigere oplossing.

En in dit geval lijkt het door de software te komen die niet goed werkt. En daar zijn mijn inziens best wat alternatieven voor. Ook zou je eens kunnen kijken of je via wifi.conf in /boot je wifi netwerk al kunt configureren. Misschien dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Servor schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:47:
De meeste video's stoppen toch wel ergens rond of tegen de 20Mbps (bij 1080p films van redelijke kwaliteit)? En de 6-8GB downloads die je vaak voorbij ziet komen doen zelfs maar 10Mbps oid. Dat mag toch voor de recente powerline adapters echt geen enkel probleem meer zijn. Maar ook via wifi moet dat gewoon kunnen.

Ik kan me dan ook absoluut niet meer vinden in het standaard advies dat kabels altijd maar de beste oplossing is.Ik stream al tijden probleemloos van alles naar m'n Pi toe (en daarvoor naar een andere streamer). Pas bij bluray rips van 50GB+ begon het een beetje te sputteren, maar die verzamel ik toch niet...
Powerline werkt redelijk, maar is zeer gevoelig voor andere apparaten op dezelfde groep die storing geven en de afstand die het signaal moet overbruggen. Zelf gebruik ik het om de RPi die mijn zonnepanelen logt op zolder met de router beneden te verbinden. Soms valt de verbinding een paar seconden weg en voor dit doel is dat geen probleem, maar bij streamen zou dat wel eens vervelend kunnen zijn. Behoorlijk afhankelijk dus van de situatie en omgeving of het gaat werken, lijkt me. Maar proberen kan natuurlijk altijd :)

Wifi heb ik so far met 2 verschillende dongles nooit lekker aan de praat gekregen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Bij mij draait de wifi dongle ook prima, maar als dat in dit geval niet werkt, kan je powerlines proberen. Het is zo afhankelijk van iemands situatie in huis... bij de een werkt het wel, bij de ander niet. Overigens heb ik het idee dat het standpunt over de magnetron of de wasmachine die dwars kan liggen wat achterhaalt is. Ik hoor tenminste mijn buren er nooit over en de wasmachine en (in dit geval) de xbox e nog een andere pc zitten allemaal op dezelfde groep en doen het prima met powelrines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Pepper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-08 09:54
Ik vraag me gewoon af of het een fout in de software is.
Nu straks nog eens proberen, heb alles gewist en dan er opnieuw op zwieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Miss_80 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:14:
Bij mij draait de wifi dongle ook prima, maar als dat in dit geval niet werkt, kan je powerlines proberen. Het is zo afhankelijk van iemands situatie in huis... bij de een werkt het wel, bij de ander niet. Overigens heb ik het idee dat het standpunt over de magnetron of de wasmachine die dwars kan liggen wat achterhaalt is. Ik hoor tenminste mijn buren er nooit over en de wasmachine en (in dit geval) de xbox e nog een andere pc zitten allemaal op dezelfde groep en doen het prima met powelrines
Het is niet zozeer een standpunt, meer een observatie van de situatie bij mij thuis. Heb ook geen idee of het een specifiek apparaat is wat de verbinding stoort of dat de adapters zelf af en toe de draad kwijt zijn, maar feit is dat bij mij (steekproef N=1) de verbinding niet continue stabiel aanwezig is.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Goed punt.... het is en blijft een optie die niet voor iedereen werkt. sommige wel, sommige niet. Beetje hetzelfde met wifi en staalbeton. Werkt ook niet best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In mijn vorige huis had ik Powerlines, op zich was de verbinding stabiel maar niet heel snel. Toen ik een keer vergat het licht in de badkamer uit te doen ontdekte ik dat ik twee keer zo snel kon downloaden als die lamp aan was :p Maar voor streamen was het destijds genoeg (was ook nog niet zo veel HD-materiaal, maar powerlineadapters zijn ook weer beter en sneller geworden)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:54
Mick1990 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:44:
[...]

OMX Player uitschakelen bij Instellingen - Video
Top ga ik proberen, alle verdere addons e.d. blijven dan wel gewoon goed werken?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 16:48
Goedemorgen,

Wat zijn jullie ervaringen met de Kodi add-on CU LRC Lyrics en werkt deze stabiel bij jullie?

Vandaag liep de PI opnieuw vast en daarna maar eens opnieuw de Debug optie aangezet. Wat gelijk goed te zien was dat de CPU belasting op Core 4 constant rond de 100% zat en de fps terug zakte naar onder de 2 fps. Niet veel later liep de PI 2 opnieuw vast en was op geen enkele manier meer te benaderen. Andere SD kaart, Openelec, Xbian, voeding, skin etc. maakte allemaal geen verschil.

Daarna de CU LRC Lyrics addon uitgezet en direct was Core 4 gestabiliseerd tot onder de 10%. Nu luister ik al flink wat uurtjes zonder dat hij is vastgelopen. Alles loopt nu wat soepeler alleen is het afwachten of alles stabiel blijft werken en niet na enkele dagen weer totaal onbereikbaar is.

Nu vraag ik me belast deze addon de PI 2 gewoon veel te veel of heb ik toch te maken met een slechte PI 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
Lang gezocht en getwijfeld over welke remote ik wilde hebben voor de PI2 met kodi. Gisteren de Riitek i8 remote ontvangen. Remote werkt erg goed moet ik zeggen, heb niets hoeven in te stellen en kon hem meteen gebruiken.

Dit werkt een heel stuk beter dan mijn tv remote via cec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

SuperKneus schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:17:
Lang gezocht en getwijfeld over welke remote ik wilde hebben voor de PI2 met kodi. Gisteren de Riitek i8 remote ontvangen. Remote werkt erg goed moet ik zeggen, heb niets hoeven in te stellen en kon hem meteen gebruiken.

Dit werkt een heel stuk beter dan mijn tv remote via cec.
Ik snap niet waarom mensen remotes kopen voor Pi met XBMC, je kan toch gewoon apps gebruiken (Yatze oid) (of je hebt geen smartphone, maar meeste mensen met een Pi hebben ook wel een smartphone/tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:08
Griffin schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:20:
[...]

Ik snap niet waarom mensen remotes kopen voor Pi met XBMC, je kan toch gewoon apps gebruiken (Yatze oid) (of je hebt geen smartphone, maar meeste mensen met een Pi hebben ook wel een smartphone/tablet).
Simpel antwoord.

Remote kan je blind bedienen door op gevoel weet je op een gegeven moment wel waar de knoppen zitten. Dit is niet mogelijk bij een smartphone of heel erg onhandig. Een remote kan ook rustig op de grond vallen en dan weet je dat die het overleeft. Bij een smartphone/tablet valt dat wel wat moeilijker in te schatten.

Dat zijn mijn persoonlijke redenen om voor een normale remote te gaan

[ Voor 7% gewijzigd door Raven__NL op 22-07-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Raven__NL schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:23:
[...]

Simpel antwoord.

Remote kan je blind bedienen door op gevoel weet je op een gegeven moment wel waar de knoppen zitten. Dit is niet mogelijk bij een smartphone of heel erg onhandig. Een remote kan ook rustig op de grond vallen en dan weet je dat die het overleeft. Bij een smartphone/tablet valt dat wel wat moeilijker in te schatten.

Dat zijn mijn persoonlijke redenen om voor een normale remote te gaan
dat dus. En ik heb het vage probleem dat de remote apps op mijn tel niet werken :( . Krijg een vreemde JSON-RPC foutmelding. Alle opties die op internet staan al geprobeerd maar ik krijg hem gewoon niet werkend.

Maar goed maakt nu niets meer uit, die i8 remote werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hier ook een fan van een aparte remote. Groot verschil tussen een remote en een app is dat een remote altijd gebruiksklaar is. Een smartphone moet je unlocken en de app opstarten. Naast de genoemde voordelen hierboven dus. Een app is handig (kan handig zijn), een remote is handiger (vind ik handiger). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
CEC vind ik persoonlijk fijner en intuïtiever. Alleen jammer dat je dan vaak geen toetsenbord hebt, wat bij Kodi toch wel erg handig is. Heb ze hier dus beide liggen.
App werkt imo om bovengenoemde redenen niet fijn. Maar werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb alle drie, logitech 650 via cec, yatse app op de foon en een ms toetsenbord met touchpad.
En alle drie hebben voor- en nadelen helaas.
In de praktijk ligt het tobo in de kast want nooit echt nodig.
Gebruik ik de a.b. soms maar meestal toch de foon.
De app laat in aanstaan, scherm druk ik op zwart en schermvergrendeling staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Misschien een domme vraag maar ik heb het updaten nog nooit gedaan....

Ik maak dus gebruik van OpenElec maar hoe kan ik dit dan updaten? Moet ik dit via systeem doen? Blijven wel al mijn instellingen en add ons bewaart na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:36
@CurlyMo: Enig idee wanneer XBian overgaat op Kodie 15 en Jessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jessie kan al:
https://github.com/xbiano...1da95f6bcdddeb0b2c5b12871

Nieuwe Kodi versies maken we geen haast mee. Gotham naar Helix was nou ook niet bepaald een verbeteringen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

vwtune schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:15:
[...]

Ik maak dus gebruik van OpenElec maar hoe kan ik dit dan updaten? Moet ik dit via systeem doen? Blijven wel al mijn instellingen en add ons bewaart na de update?
Zie http://wiki.openelec.tv/index.php/Updating_OpenELEC , je moet de update in een specifieke folder plaatsen.
En sowieso eerst een backup maken, maar dat staat ook in die wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpenter
CurlyMo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:28:
Jessie kan al:
https://github.com/xbiano...1da95f6bcdddeb0b2c5b12871

Nieuwe Kodi versies maken we geen haast mee. Gotham naar Helix was nou ook niet bepaald een verbeteringen.
Ik wacht wel tot ik via de officiële weg kan updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
gisteren via SOS mijn Raspberry PI XBMC 2B Media Speler Compleet ontvangen.
Aangesloten op TV, werkte perfect. Addons volledig laten laden, bediende hem via Yatze, paar series gekeken etc, alles goed en tevreden dus.

Ik ben echter nieuw met deze techniek en dacht, laat ik eens kijken op de Yatze remote wat er gebeurd als ik via de power knop, een shutdown doe.
Raspberry naar zwart. Daarna getracht via Yatze een WOL te doen (wake-on-LAN), luk niet meer.
Dus stroom eraf gehaald, erop gedaan en bij boot krijg ik nu constant deze fm:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2vhzxog.jpg

E.e.a. gegoogled en ziet eruit als een Kernel panic, maar oplossing krijg ik niet gevonden.
Jullie wellicht enig idee hoe dit op te lossen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23
Corrupt SD kaartje, enige optie is herinstalleren (en wachten tot het weer gebeurt). Ik ben overgestapt op een ander merk sd kaartje nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wake On Lan (WOL) kan trouwens niet met een Pi (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
vwtune schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:15:
[...]

Je moet denk ik wachten tot OpenELEC een versie vrijgeeft waarin Kodi15 zit verwerkt en die dan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Ok, tnx.
Morgen (als ik micro SD-kaart lezer heb :S) nieuwe install eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
stormfly schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:31:
Corrupt SD kaartje, enige optie is herinstalleren (en wachten tot het weer gebeurt). Ik ben overgestapt op een ander merk sd kaartje nooit meer problemen gehad.
Ik heb vanaf het begin (3 maanden nu ongeveer) een transcend kaartje erin (16gb class 10). Zo uit mijn duim heb ik hem zeker al 25 keer keihard uit moeten zetten na een vastloper ofzo... Daarna start ie gewoon vrolijk weer op... Gelukkig nog geen corrupt sd kaartje gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:43
vwtune schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Ik heb vanaf het begin (3 maanden nu ongeveer) een transcend kaartje erin (16gb class 10). Zo uit mijn duim heb ik hem zeker al 25 keer keihard uit moeten zetten na een vastloper ofzo... Daarna start ie gewoon vrolijk weer op... Gelukkig nog geen corrupt sd kaartje gehad dus.
Wat doe je er allemaal mee dat tie zo vaak vastloopt dan? Ik kan me de laatste vastloper niet eens meer herinneren :P

(OpenElec installatie overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door arjen9551 op 22-07-2015 14:02 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
arjen9551 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Wat doe je er allemaal mee dat tie zo vaak vastloopt dan? Ik kan me de laatste vastloper niet eens meer herinneren :P

(OpenElec installatie overigens)
In het begin vaak die OMX nog aangehad dus toen liep ie vaak vast. Wanneer ik met nieuwe add ons ga spelen wil ie ook nog eens vastlopen, zoals de laatste tijd bij het gebruik van iptv.
Verder is ie wel stabiel.
(ook OpenElec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 16:48
Het is denk ik niet alleen zo zeer wat je ermee doet een goede SD kaart en voeding scheelt al een hoop. Al kan een addon ook behoorlijk wat roet in het eten gooien. Als ik zelf even drie dagen neem dan is hier de PI denk ik een stuk of 7 keer vastgelopen. Dan heb ik het over met zowel Openelec totaal vastgelopen als met Xbian alleen nog maar zwart beeld. Gelukkig geen corrupt kaartje. Ligt het aan die twee kan maar hoeft niet. Er hoeft maar even een brakke addon tussen te zitten die de boel behoorlijk onstabiel kan maken en flink wat uurtjes hoofdpijn kan bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Had hem vanavond weer werkend na een herinstallatie.
Echter bij de update van Elec 5.0.2 of 3 naar 5.0.8 moest hij booten en weer zelfde fm.
Morgen nog maar x doen en geen update meer doen, alleen nog maar de add-ons ( en hopen dat dat niet de fm veroorzaakt)

[ Voor 4% gewijzigd door PhrancK op 23-07-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Zijn er hier mensen die gebruik maken van een audio module kaartje op de raspberry 2 en zoja, waar ik die het beste kan halen?

(Ik maak gebruik van een receiver welke geen hdmi mogelijkheid heeft dus ben genoodzaakt om digitale audio te gebruiken)

[ Voor 32% gewijzigd door vwtune op 23-07-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:22
Ik had het zelfde probleem en heb het met een HDMI-audio-extractor opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Bacchus schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:18:
Ik had het zelfde probleem en heb het met een HDMI-audio-extractor opgelost.
Thanks maar dit vind ik nogal een prijzige oplossing... De module kaartjes kosten de helft minder en die prik je gewoon op de rpi, alleen moet ik ff een Nederlandse leverancier vinden en er zijn verschillende dus weet niet precies welke...

(zoiets als dit: https://www.hifiberry.com/digiplus)

[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 23-07-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

vwtune schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:47:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van een audio module kaartje op de raspberry 2 en zoja, waar ik die het beste kan halen?

(Ik maak gebruik van een receiver welke geen hdmi mogelijkheid heeft dus ben genoodzaakt om digitale audio te gebruiken)
Ik heb zelf de Hifiberry DAC+, deze werkt echt prima bij mij, geluidskwaliteit is echt top icm mijn jaren 70 Marantz receiver.

Deze shop is aan te raden: https://www.sossolutions....-pi/hifiberry-accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
vwtune schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:47:

Een DAC is niet perse nodig natuurlijk; zelf werkte voor mij (een Logitech 2.1 setje) de standaard 3.5mm prima. Toch heb ik (om andere redenen) een Hifiberry DAC+ gekocht. Werkt ook prima (ik hoor geen verschil in geluidkwaliteit haha).
Gekocht bij SOS, aangezien zij een van de weinige aanbieders in NL zijn (en het goedkoopst leveren). Helaas geen goede ervaringen met hen en hun levering. Vind dat ze maar wat aanrommelen (maar tsja dat kan als je zowat de enige aanbieder bent in NL) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Na nog wat meer opgezocht te hebben, blijft het raar dat mijn SD kaart zo snel corrupt raakt.
Ik zag het regenboog pictogrammetje rechtsboven (undervolt) wel regelmatig, dus vermoed nu dat het te maken heeft met de PSU van SOS.
Mocht ik een betere dan die gaan kopen, welke bevelen jullie aan?
Ik heb standaard Raspberry PI 2B met alleen een Wifi adapter draaien op 1 USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb nog nooit een regenboog gezien, behalve toen ik mijn Pi een keer bij wijze van experiment door de USB poort van mijn TV wilde laten voeden. Die is duidelijk niet krachtig genoeg voor de Pi. Met de adapter van SOS nooit problemen gehad. Corrupte kaartjes zijn ook een onbekend verhaal hier aangezien ik een SanDisk Extreme kaartje heb gekocht, nooit problemen mee gehad. Voel me altijd zo'n saaie gebruiker :D.
Maar ben wel blij dat het allemaal zo rock solid werkt. Toch vaak een kwestie van even goed uitzoeken en dan echt goede spullen kopen (heb er bijvoorbeeld ook een 5Ghz wifi stick van Netgear inzitten ipv een wifi adapter van 8 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Er is wel een verschil in wat de RPi en RPi2 minimaal vragen aan ampère (die laatste sowieso minimaal 2A). Ik heb bij de RPi2 ook wel eens een regenboogje gezien (waarschijnlijk door een slechte kabel) en bij de RPi B nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb een rpi B+ op een 2a voeding van SOS, werkt zonder problemen.
Elke andere die ik had liggen in huis van telefoons e.d. geven een melding dat de voeding niet goed is.
Corrupt kaartje ook niet, gewoon een simpel 8gb transcend kaartje van SOS.

Verder geluid vanaf de tv via optische kabel, kan de tv niet uit dus.
Dacht klaar te zijn met een simpele hdmi splitter en een audio extractor kastje uit china: extractor werkt goed, maar de splitter geeft artefecten in het beeld.
Dus misschien ook nog wel een Hifiberry erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Hmm ik heb op de site van SOS de voedingen nog eens nader bekeken en ik vermoed nu dat ik wellicht een 1A voeding heb gekregen ipv een 2A. Zal dat vanavond nog eens goed checken. Tnx voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
PhrancK schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:56:
Hmm ik heb op de site van SOS de voedingen nog eens nader bekeken en ik vermoed nu dat ik wellicht een 1A voeding heb gekregen ipv een 2A. Zal dat vanavond nog eens goed checken. Tnx voor het meedenken!
Mocht je een iPad lader hebben o.i.d. dan kun je het daar mee proberen. Die levert sowieso meer dan 2A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhrancK schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:56:
Staat niet op de site, maar bij navraag bij btplayer.nl heb ik vorige maand een lossen voorgeinstalleerde Sandisk ultra 16gb microsd besteld met een strontronics adapter. Ik dacht voor 25-30 euro. Dan heb je kwaliteit, een volledige installatie en geen last meer van corruptie.

Goede service en nooit problemen gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Is er alleen: nlondertitels als nederlandse ondertitel addon beschikbaar? ik zoek er 1 die ook series heeft. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
vwtune schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:36:
Is er alleen: nlondertitels als nederlandse ondertitel addon beschikbaar? ik zoek er 1 die ook series heeft. Hoe doen jullie dit?
ik gebruik altijd de opensubtitles addon. Is voor zover ik weet toch wel de meest uitgebreide website met subs voor zowel films als series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Geen addon, maar voor losse subs gebruik ik subtitleseeker.com
Een index-site met een uitgebreide crawler.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:31:
Welk merk :)? Sandisk?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23
Samsung EVO 32gb die oranje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

TRaSH

koffie ?

vwtune schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:36:
autosub
met een aangepast PP script die me files moved naar een andere locatie en daarna Kodi update dat er een nieuwe aflevering is zodat ik Kodi alleen de aflevering zie waar de subs bij zijn

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand ervaring met deze: https://www.sossolutions....angers/remotepi-bord-2015

Ik wil de pi2 aan en uit kunnen zetten met de Logitech Harmony.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tylen schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:40:
Iemand ervaring met deze: https://www.sossolutions....angers/remotepi-bord-2015

Ik wil de pi2 aan en uit kunnen zetten met de Logitech Harmony.
Kun je datzelfde niet doen met een willekeurige infrarood usb-ontvanger voor USB toetsenborden je je harmony daar voor in te stellen?

Ik heb deze, kost 4 dollar en je hebt er nog een remote bij ook (gebruik het zelf met de romote met in Kodi kun je dat verder configureren met een Harmony addon vandaar dat ik denk dat dit ook werkt voor je)

http://www.ebay.com/itm/W...Up-To-18M-EC/221705774601

[edit]Ah, het gaat echt over aan uitzetten. Waarom laat je de Pi niet gewoon aan staan voor die paar euro aan stroom per jaar? Het duurt 10 jaar voor je die kaart hebt terugverdient ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 25-07-2015 11:10 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een usb infrarood eraan waarmee ik hem bedien. Maar als de pi uitstaat kan je hem niet aanzetten want er staat heen spanning op de usb poort. Met deze addon kan dat wel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Terugkomend op mijn undervolt (regenboog icoontje) issue: ik word er gek van.
Voeding van SOS gechecked, is 2a. Maar constant regenboog icoontje. Daarna Apple iPad voeding geprobeerd met ander kabeltje, zelfde geneuzel. Daarna ipv via stekkerdoos, rechtstreeks in stop contact stroom te halen, lost het ook niet op.

Ik laat het er nu maar bij, werkt gewoon prima, maar wetende dat het niet hoort vind ik dat icoontje toch irritant om zo vaak te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:52

MsG

Forumzwerver

Ik zag dat regenboogscherm nagenoeg altijd met mijn raspberry pi 512mb versie. Ik gebruikte de service usb poort, zodat de pi stroom kreeg als de tv aan ging en uitviel als de tv uit wordt gezet. In al die 3 jaar nog nooit enig probleem mee gehad, ook niks met corruptie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
mad-dog schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:32:
[...]

ik gebruik altijd de opensubtitles addon. Is voor zover ik weet toch wel de meest uitgebreide website met subs voor zowel films als series
Ook nl subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Jazeker.

Maar je zou ook addic7ed, podnapsky of pulstar toe kunnen voegen voor de nl subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
SuperKneus schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:54:
[...]

Jazeker.

Maar je zou ook addic7ed, podnapsky of pulstar toe kunnen voegen voor de nl subs
Die zit ik er niet tussen staan bij ondertitels add on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
vwtune schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:57:
[...]

Die zit ik er niet tussen staan bij ondertitels add on
FF zoeken en dan kom je er wel achter hoe je ze kan toevoegen. Misschien moet je hem apart als zip downloaden (sorry het is een tijd geleden dat ik ze toegevoegd heb).

Ik ken addic7ted en podnapsi al als sites waar ik altijd de subs vandaan haalde nadat bierdopje offline is gegaan (RIP :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

PhrancK schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:32:
Terugkomend op mijn undervolt (regenboog icoontje) issue: ik word er gek van.
Voeding van SOS gechecked, is 2a. Maar constant regenboog icoontje. Daarna Apple iPad voeding geprobeerd met ander kabeltje, zelfde geneuzel. Daarna ipv via stekkerdoos, rechtstreeks in stop contact stroom te halen, lost het ook niet op.

Ik laat het er nu maar bij, werkt gewoon prima, maar wetende dat het niet hoort vind ik dat icoontje toch irritant om zo vaak te zien
Kun je uitzetten via je config.txt (ff zoeken in dit topic op rainbow)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
Zoals eerder gezegd, ja zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-10 11:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

Alles draait als een zonnetje, via SMB / Synology NAS.
Alleen veranderd de kwaliteit van mijn aangepaste achtergrond na booten van OpenElec. Veranderd van kwaliteit; in de zin van minder scherp. Foto is op een GoPro gemaakt dus aan de kwaliteit ligt het niet. In het begin na booten is de achtergrond haarscherp, maar na 1 minuut veranderd de kwaliteit aanzienlijk. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Waar kan ik zien of mijn wifi dongel werkt/ geinstalleerd is? Of waar ik hem kan installeren? Ik heb een maxxter dongel gekocht en erin gestoken maar weet niet waar of hoe ik hem kan installeren/ instellen. Ik draai OpenElec

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vwtune schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:58:
Waar kan ik zien of mijn wifi dongel werkt/ geinstalleerd is? Of waar ik hem kan installeren? Ik heb een maxxter dongel gekocht en erin gestoken maar weet niet waar of hoe ik hem kan installeren/ instellen. Ik draai OpenElec
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die chip wordt niet ondersteund. Op OpenELEC ook lastig werkend te krijgen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
CurlyMo schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:00:
[...]

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik heb elke setting doorlopen maar zie niets staan. Als ik een dongel erin [rik die het wel zou moeten doen, hoe en waar zie ik dan of ie geinstalleerd is? Bij settings neem ik aan? ik zie daar namelijk niets tussen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie boven. Zoek op Maxxter in dit topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ik heb Kodi zo ingesteld dat ik via NFS een map van mijn synology uitlees, en voor de movies map staat de movie scaper ingesteld.
Nu werkt dit voor de meeste films perfect alleen hij ziet de volgende film niet: Project.Almanac.2014.1080p

De map heet zo en ook de file die er in staat, de file zelf is 7,6 Gb misschien dat het ook daar aan zou kunnen liggen?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Wat werkt niet? Zie je de film niet? Werkt het scrapen niet voor de film?

Als het het eerste is: bibliotheek updaten?
Tweede: map- en bestandsnaam eens aanpassen naar "Project Almanac 2014"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit weekend weer flink zitten spelen met de PI en OpenElec :)

Ik wilde SSH toegang zonder wachtwoord met de Public/Private key oplossing en dat is uiteindelijk gelukt.
Hierbij een korte howto:
code:
1
2
3
4
5
6
7
- Maak de nieuwe keys aan met PuTTYgen
  Zorg dat in PuTTYgen onder de optie "SSH-2 RSA" is geselecteerd.
  Save de public key als "secure.pub" en de private key als "private.ppk", onthoudt waar de bestanden staan en maak ook een backup op een externe locatie.
- Copy de public key (secure.pub)" naar de pi via bv. een ingestelde samba share op de Pi of met WinSCP.
- Login op de PI via een SSH client (Putty) en type het volgende commando vanuit de folder waarin het bestand secure.pub is gezet:
  ssh-keygen -i -f secure.pub > ~/.ssh/authorized_keys
- Zet nu de SSH password authentication uit door in KODI naar de menuoptie OpenElec te gaan, hier staan ergens de opties voor SSH

Nu nog Putty en WinSCP instellen zodat er gebruik wordt gemaakt van de keys.
In Putty:
code:
1
2
3
- Selecteer "Load" om je opgeslagen (raspberry ssh) sessie instellingen te laden.
- Ga nu naar connection - SSH - Auth, hier heb je een browse knop om je Private key te selecteren.
- Save de huidige sessie.

In WinSCP:
code:
1
2
3
4
5
- Selecteer je opgeslagen (raspberry) sessie en druk op de "Edit" knop
- Druk nu op "Advanced..."
- Selecteer nu "Authentication" onder "SSH"
- Browse naar de lokatie van je Private key file
- Druk op "OK" en "Save" de sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 09:19
Ik heb net een Rbp2 aangekocht ter vervanging van m'n WDTV live. Laatste stable Openelec image op een microsd kaartje gezet en Kodi ingesteld. Werkt super!

Nu stuit ik nog op enkele probleempjes die me onduidelijk blijven, ondanks enkele uren gegoogle en afschuimen van fora:

- de Rbp is aangesloten op een Samsung ES8000 met anynet+, de bedoeling was om de navigatie te laten gebeuren via CEC. Dit wil echter totaal niet werken, wel kan ik via het anynet+ menu van de tv zelf een signaal laten doorsturen. Bvb "Kodi menu" geeft een signaal waardoor ik terug in het hoofdmenu terechtkom. Aan een slechte HDMI-kabel lijkt dus niet te liggen (3 verschillende kabels geprobeerd).
Navigeren met de pijltjestoetsen, enter-toets, return-toets enz van de originele Samsung-remote lukt echter niet waardoor deze feature me totaal waardeloos lijkt? Ik behelp me voorlopig met de Kore-app, maar het zou toch veel simpeler moeten kunnen?

- Film-informatie wordt van TMDB gescraped, maar ondanks dat ik de taal-instellingen naar "NL" heb gezet blijft de film-info in het engels verschijnen, ook na het volledig rebuilden van m'n mediabibliotheek.
M'n WDTV haalt z'n info evenzeer van TMDB, deze is echter wel meestal in het nederlands. Doe ik iets verkeerd of is dit een known issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
bitshady schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:20:

Ik wilde SSH toegang zonder wachtwoord met de Public/Private key oplossing en dat is uiteindelijk gelukt.
Hierbij een korte howto:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  Save de public key als "secure.pub" en de private key als "private.ppk", onthoudt waar de bestanden staan en maak ook een backup op een externe locatie.
- Copy de public key (secure.pub)" naar de pi via bv. een ingestelde samba share op de Pi of met WinSCP.
- Login op de PI via een SSH client (Putty) en type het volgende commando vanuit de folder waarin het bestand secure.pub is gezet:
- Zet nu de SSH password authentication uit door in KODI naar de menuoptie OpenElec te gaan, hier staan ergens de opties voor SSH

In Putty:
code:
1
2
3
- Selecteer "Load" om je opgeslagen (raspberry ssh) sessie instellingen te laden.
- Ga nu naar connection - SSH - Auth, hier heb je een browse knop om je Private key te selecteren.

In WinSCP:
code:
1
2
3
4
5
Ik gebruik dit al even icm rsync, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
barrymossel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:36:

Bibliotheek updaten heb ik al gedaan. Ik zie de film niet in mijn geïndexeerde film lijst staan. Als ik via de NFS share naar de map navigeer zie ik hem wel staan.
Ik zal het renamen vanavond is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ook de transmission addon goed aan de praat, erg tof om via een Firefox addon op een Windows machine met een rightclick op de magnet link de torrent te kunnen starten op de Pi. Ook is er een transmission app in de apple app store. Hiermee kan ik nu (in ieder geval) via de icab browser app (op de iphone) een torrent aanklikken, waar vervolgens de opdracht wordt geredirect naar de transmission app en zo in Transmission op de Pi wordt geplaatst :)

Het enige wat ik nog graag zou willen is de standaard Transmission management port aanpassen.
Ik heb het al geprobeerd via de settings.json file van Transmission, maar dat lijkt jammer genoeg niets uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trivian schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:01:
[...]

Bibliotheek updaten heb ik al gedaan. Ik zie de film niet in mijn geïndexeerde film lijst staan. Als ik via de NFS share naar de map navigeer zie ik hem wel staan.
Ik zal het renamen vanavond is proberen.
Misschien staat er iets in de Kodi debug log? Eventueel kun je in de directory een hint plaatsen. Zie Kodi wiki zork op library voor meer info over de mogelijkheden.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 16:58

DaRoot

Some say...

Zojuist ff een Pi 1 van Ditistv.nl van een kennis van me onder handen gehad.. stond nog XBMC 12.3 op.. De ditistv variant leunt zo te zien nogal sterk op GoTV en GoMovies.. heb ding maar compleet leeggegooid en OpenELEC erop gezet, vervolgens Genesis...
Wist meteen weer waarom ik mijn eigen beide Pi's vervangen heb door een Pi 2..
Met OpenELEC is ie nog wel enigszins bruikbaar volgens mij.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:10
DaRoot schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:47:
Zojuist ff een Pi 1 van Ditistv.nl van een kennis van me onder handen gehad.. stond nog XBMC 12.3 op.. De ditistv variant leunt zo te zien nogal sterk op GoTV en GoMovies.. heb ding maar compleet leeggegooid en OpenELEC erop gezet, vervolgens Genesis...
Wist meteen weer waarom ik mijn eigen beide Pi's vervangen heb door een Pi 2..
Met OpenELEC is ie nog wel enigszins bruikbaar volgens mij.
Bekend verschijnsel.

Ik had een Pi2 ingericht met Kodi en nog een oude Pi1 voor de slaapkamer ingezet.

Na 1 week toch maar een 2e Pi2 gekocht ter vervanging van de Pi1.

Scheelt zo veel in snelheid !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Noppesnada schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:09:
[...]

Bekend verschijnsel.

Ik had een Pi2 ingericht met Kodi en nog een oude Pi1 voor de slaapkamer ingezet.

Na 1 week toch maar een 2e Pi2 gekocht ter vervanging van de Pi1.

Scheelt zo veel in snelheid !
Zo ging dat bij mij toen ook.. Beneden een Pi2.. zo verwend met die snelheid, binnen een week ook een Pi2 voor boven erbij gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Mwah ik heb mijn oude P1 als Pi voor buiten in de tuin. Qua afspelen van video bestanden maakt het toch geen verschil als je x264 gebruikt. Add-ons zijn wel erg traag maar met overklokken scheelt dat ook al weer flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

ApexAlpha schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:40:
Mwah ik heb mijn oude P1 als Pi voor buiten in de tuin. Qua afspelen van video bestanden maakt het toch geen verschil als je x264 gebruikt. Add-ons zijn wel erg traag maar met overklokken scheelt dat ook al weer flink.
Klopt idd dat op moment dat zo'n addon het materiaal éénmaal begint te streamen, er geen performance problemen zijn.. Maar dat de interface dan als stroop gaat, baal ik wel van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36

Sa1

DaRoot schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:22:
[...]

Klopt idd dat op moment dat zo'n addon het materiaal éénmaal begint te streamen, er geen performance problemen zijn.. Maar dat de interface dan als stroop gaat, baal ik wel van..
zelf lange tijd met een P1 op de slaapkamer gedraaid, en het ging met een USB stick, een overclock naar 1Ghz en wat instellingen dat hij geen media info gaat ophalen best aardig. Neemt niet weg dat een P2 inderdaad gewoon echt een stuk sneller is... de P1 is bij mij dus ook vervangen door een P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Same here.... ik ben vanavond aan het spelen met mijn oude Pi, waar ik een MicroSD adapter en microSD kaartje voor gekocht had. Hij is echt zoveel trager dat ik af en toe het idee heb dat hij vastgelopen is. Ik ben hem nu aan het instellen voor mijn zusje, dus hij moet wel een beetje fool proof zijn en series vanaf USB stick (in submapjes /Series en /Films) lezen/spelen.

Ik ben erg blij dat ik nu zelf een RPi 2 heb, die loopt nog wel lekker soepel op een up-to-date XBian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
barrymossel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:36:

Naam aanpassen heeft geholpen, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een mogelijkheid om de TV (Philips 55PFL8008) die uit staat dus niet standby via CEC nog aan te zetten.
Voor mij gevoel niet maar als ik op internet zoek zie ik wisselende berichten dus ik vraag het nog eens.
Of moet je TV dan altijd op standby staan? Ik heb de TV liever helemaal "uit".

[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 27-07-2015 23:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
kraades schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:48:
Is er een mogelijkheid om de TV (Philips 55PFL8008) die uit staat dus niet standby via CEC nog aan te zetten.
Voor mij gevoel niet maar als ik op internet zoek zie ik wisselende berichten dus ik vraag het nog eens.
Of moet je TV dan altijd op standby staan? Ik heb de TV liever helemaal "uit".
Lijkt mij dat ie gewoon minimaal op standby moet staan. Tenslotte iets wat uit is... is toch uit? Vraag me alleen af of die tv ook wel echt uit kan? Mijn samsungs kunnen allemaal niet uit, de uit stand is in principe gewoon standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Philips kan nog wel 'uit' althans dan brandt er geen standby lampje. Maar de TV gedraagt zich sowieso altijd onvoorspelbaar bij aan en uit zetten. Blijft altijd maar afwachten. Zal idd wel min. op standby moeten blijven...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 18:16
bitshady schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:20:

Hierbij een korte howto:
code:
1
2
3
4
5
6
7

In Putty:
code:
1
2
3

In WinSCP:
code:
1
2
3
4
5
Werkt lekker _O_

Op een non-OE systeem moet je even dit aanpassen in je SSHD config (/etc/ssh/sshd_config):

Volgende dingen aanpassen naar 'no':

ChallengeResponseAuthentication no
PasswordAuthentication no
UsePAM no

SSH Daemon herstarten, en klaar:

/etc/init.d/sshd restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Is er ergens een tutorial voor dat ssh gedeelte? Ik zie het vaker voorbij komen maar heb geen benul van de werking of belang erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Nou als de mensen hier van hun Pi1 af willen mag je een berichtje sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Die Kickstarter :) Leuk gedaan.
https://www.kickstarter.c...raspberry-pi?ref=category

Met SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Laatst online: 21:21
Heb sindskort een probleem met m'n Pi2 (Kodi). Als ik in het hoofdmenu naar rechts navigeer, bijvoorbeeld van video naar instellingen, en over de "knop" muziek ga dan valt het beeld steeds enkele seconden weg en komt vervolgens weer terug. Ik dus ook niet naar mijn muziekbibliotheek om daar doorheen te navigeren.

Ik heb de Pi2 al meerdere keren opnieuw opgestart maar dit lost het probleem niet op. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Dit ding samen met een Pi en een goede case eromheen maakt een geweldig media center waarbij je ook nog eens je spullen daar kan opslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heb nu de Pi2 draaien, met:
- oude HTC voeding (1A)
- oud Micro SD kaartje van 256 MB (klasse 2 ??) als boot
- nieuwe SanDisk Ultra Fit USB stick (USB 3) als storage

Gaat als de spreekwoordelijke brandweer.
Booten van het langzame, zeer oude, micro SD kaartje gaat prima, de rest gaat toch vanaf de USB stick.

Voeding werkt ook als een speer. Geen rainbow icoontje te bekennen.

Hoe?

Heb eerst de boel draaiend gemaakt op een 16GB Micro SD van SanDisk.

Toen met Minitool Partition de partities gekopieerd naar respectievelijk de Micro SD van 256mb (fat32 boot partitie) en de USB stick van 32GB (EXT4 storage).

Daarna de partitie van de USB stick groter gemaakt met Gparted en op de Micro SD de bootcmd aangepast zodat storage op de USB gezocht wordt.

root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 rootwait quiet osmcdev=rbp2
root=/dev/sda1 rootfstype=ext4 rootwait quiet osmcdev=rbp2

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Wat is nou de beste amperage voor een Pi2? Kan het nergens concreet vinden.
Pagina: 1 ... 29 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]