Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 16:48
Misschien wel zo handig van mij om erbij te vermelden dat ik op dit moment Openelec gebruik.
Ik gebruik deze methode met een Intergral SD kaart als bootdisk en voor de data een Sandisk Ultra fit USB stick.
Room42 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:14:
[...]

Neem aan dat je je logs al gechecked hebt? Vooral /var/log/messages en /var/log/syslog.
Hoe kan ik die twee log bestanden zien?
In de map var/log staan alleen de bestanden cores, btmp, log.nmbd, log.smdb en wtmp.
Ik heb ook gekeken in de map storage/logfiles, maar daar staan niet de logs messages en syslog.
Gebruik ik in SSH (Putty) de regel journalctl --no-pager -b -0 ook daar zie ik dan niets bijzonders vermeld staan. Daarbij mis ik de log bestanden van gisteren vanaf het moment dat USB etc. niet meer actief zijn en enkel met een reboot weer werkend te krijgen is.
Heb je ook al een andere micro-SD-card getest? Je kunt je huidige install gewoon kopiëren met Win32DiskImager, als je wilt.
Die optie heb ik nog niet uitgeprobeerd en zou ik nog wel kunnen doen natuurlijk.
Een nieuwe SD Sandisk Extreme 16GB ligt klaar om gebruikt te worden.

Dan heb ik nog wel een nieuwsgierige vraag.
Nu ben ik nog een newbee maar kan een slechte SD kaart er dan voor zorgen dat USB, Netwerk en HDMI op een PI niet meer werkt en alle ledjes uit zijn? Want dat is hier namelijk het geval enige led wat nog brand is de rode power led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:26
Pannekoek81 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:41:
Mijn WD TV is zo goed als overleden, dus tijd voor vervanging. Smart functie van Samsung is niet voldoende, dus verder kijken.

Intel NUC klinkt leuk, maar wat prijziger. Nu kreeg ik vanuit meerdere kanten de tip een Rasberry Pi. Het enige wat er moet gebeuren zijn films streamen vanaf een HDD die is aangesloten op een router.

Na wat lees werk lijkt de Pi daar prima voor te gebruiken.

Iemand ervaring met Kiwi Electronics? Zag daar complete sets. De Pi, behuizing, stroom kabel, etc. Lekker makkelijk.
https://www.kiwi-electron...rry-pi-mediaspeler-bundel
Ik heb het bij kiwi besteld. Prima. Mijn b versie ook daar besteld jaar geleden. Gewoon niks op aan te merken. Binnen werkdag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:48
Beste leden,

Ik run nu al een aantal weken een schone OSMC versie op mijn Rasp Pi 2 model B en naar alle tevredenheid. Waar de oudere Raspberry Pi wel eens traag werdt en bleef hangen, werkt deze erg snel en soepel.

Alleen.....
ben nu alleen al een tijdje op zoek naar netwerk streams voor films en series die ook Dolby Surround ondersteunen, Ik weet dat dit een lastig verhaal is aangezien bijna alles compressed wordt. Echter ben ik toch benieuwd of er hier mensen zijn die bepaalde addons gebruiken waar wel gewoon Surround Sound ondersteund wordt. Ik kan maar niet aan stereo geluid wennen met films en series.

Ik heb Genesis geprobeerd, Icefilms, Yify, 1 channel. Maar hier is alles stereo geluid. Navi-x heeft soms wel films en series met Surround Sound, maar is veel zoekwerk en de interface is ook niet echt iets waar ik aan kan wennen.

Ik hoop dat hier iemand suggesties heeft voor goed netwerk streams met Surround Sound.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hulk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:42
@ivootjuh
Ik kan het nu even niet nakijken maar check Phoenix ook nog even, dacht dat ik daar ook een aparte Dolby sectie in zag staan (of was het een aparte 3D sectie? :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
Ik had afgelopen week 2x een stream van dezelfde film die tot 60% goed liep en toen niet meer wilde afspelen. Toen ik hem op pauze had gezet bleek dat de stream nog maar met een paar kb/s liep terwijl hij in het begin gewoon snel was.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Of weet iemand hoe je aan het begin al kan zien of de film wel of niet goed af te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:48
SuperKneus schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:10:
Ik had afgelopen week 2x een stream van dezelfde film die tot 60% goed liep en toen niet meer wilde afspelen. Toen ik hem op pauze had gezet bleek dat de stream nog maar met een paar kb/s liep terwijl hij in het begin gewoon snel was.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Of weet iemand hoe je aan het begin al kan zien of de film wel of niet goed af te spelen is.
Ik heb iets soort gelijks gehad met een film van de week, de HD versie daarvan stopte op 1 uur en 30 minuten. Hij gaf aan dat de buffer vol was. Nou had ik iets gelezen over advancedsetting.xml om daar het één en ander aan te passen. Dit heb ik gedaan, maar helaas mocht dat (voor mij) het probleem niet oplossen. Wellicht iemand anders een suggestie.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat heb ik ook gehad, ik dacht dat het gewoon aan de verbinding lag. Bij mijn provider of waar die bestanden gehost staan (dat is ook maar een of andere gratis dienst en het wordt steeds populairder om zo films te streamen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het systeem zo niet onder zijn eigen succes kan bezwijken... ik zie steeds meer mensen met een kant & klaar Pi/Kodi kastje in de huiskamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meermarco schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:48:
[...]

Ik heb het bij kiwi besteld. Prima. Mijn b versie ook daar besteld jaar geleden. Gewoon niks op aan te merken. Binnen werkdag geleverd.
Ik bestel regelmatig bij BTplayer. Wel wat duurder, maar zij leveren wel echt A-merk onderdelen. Bijvoorbeeld Sandisk Ultra microSD en een Strontronics adapter. De adapters van sossolutions en kiwi lijken goedkoop chinees spul. Bij kiwi heb ik een adapter gehad met een hoge piep. Heb geen vertrouwen meer in die adapters. Sossolutions levert OpenElec 4.1 mee, das weer een oudere versie. Ook de addonslijst van sossolutions is verouderd.

Mocht je zelf aan de slag gaan dan zijn kiwi en sos aan te raden voor de prijs. Mocht je plug&play willen dan is BTplayer2 de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 18:55
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:46:
[...]

Ik bestel regelmatig bij BTplayer. Wel wat duurder, maar zij leveren wel echt A-merk onderdelen. Bijvoorbeeld Sandisk Ultra microSD en een Strontronics adapter. De adapters van sossolutions en kiwi lijken goedkoop chinees spul. Bij kiwi heb ik een adapter gehad met een hoge piep. Heb geen vertrouwen meer in die adapters. Sossolutions levert OpenElec 4.1 mee, das weer een oudere versie. Ook de addonslijst van sossolutions is verouderd.

Mocht je zelf aan de slag gaan dan zijn kiwi en sos aan te raden voor de prijs. Mocht je plug&play willen dan is BTplayer2 de betere.
SOS levert netjes de nieuwste Stable versie van Openelec (5.0.8). De addon lijst op hun website is misschien wat verouderd, maar ze worden netjes met de nieuwste versies afgeleverd. Dus daar zou ik niet over in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Add ons worden ook automatisch geupdate vanaf de eerste boot. En ook als het uitstaat kun je de add ons of openelec zelf gewoon updaten naar de nieuwste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-10 11:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mogen de Eredivisie en Sport1 zaken hier ook besproken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Complete n00b vraag: Eerder speelde ik mn content via het netwerk vanaf mn NAS. De harde schijf in mn NAS is echter overleden, en tot ik een nieuwe heb gebruik ik een USB stick rechtstreeks in de Pi. Dit werkt perfect, waardoor ik er over denk om een externe harde schijf via USB te gaan gebruiken ipv de oudere NAS.

Hoe krijg ik mijn content op een makkelijke manier (ook eenvoudig te herhalen) op de Pi vanaf mn PC? Ik wil niet steeds de USB uit de Pi moeten trekken. Ik heb inmiddels een FTP server draaien in OSMC, maar ik heb nog nooit een seconde in Linux gewerkt waardoor de meeste oplossingen online me een beetje te boven gaan.

Is hier een makkelijke methode voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb sinds kort een installatie met Openelec 5.0.8. Nu krijg ik het niet voor elkaar om (in ieder geval) .flv af te spelen. Het systeem herstart zich telkens als ik via de bestandenlijst een directory met .flv's probeer te openen.

Via google heb ik voorbij zien komen om miniaturen uit te schakelen, dat heb ik gedaan. Maar het probleem blijft zich voordoen. Iemand hier een idee om het op te lossen? Wilde eigenlijk niet alle .flv's gaan converteren. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bastien op 15-07-2015 21:12 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bokmaaa schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:04:
Complete n00b vraag: Eerder speelde ik mn content via het netwerk vanaf mn NAS. De harde schijf in mn NAS is echter overleden, en tot ik een nieuwe heb gebruik ik een USB stick rechtstreeks in de Pi. Dit werkt perfect, waardoor ik er over denk om een externe harde schijf via USB te gaan gebruiken ipv de oudere NAS?
Let wel dat de LAN-poort op de Pi via de USB-controller gaat. Dat betekent dat je kunt rekenen op hooguit 20 MB/s. Volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, werken alle USB-poorten én de LAN ook nog eens samen op één USB-kanaal. Dus dan zou je zelfs kunnen rekenen op zo'n 10MB/s waarbij je LAN en USB tegelijk gebruikt. Voor een film van 8 GB komt dat neer op 14 minuten kopiëren. Als je die lage snelheid geen probleem vindt is dat natuurlijk prima, maar er zijn snellere manieren.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Laatst online: 13-01-2023
Mick1990 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:04:
[...]

Let wel dat de LAN-poort op de Pi via de USB-controller gaat. Dat betekent dat je kunt rekenen op hooguit 20 MB/s. Volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, werken alle USB-poorten én de LAN ook nog eens samen op één USB-kanaal. Dus dan zou je zelfs kunnen rekenen op zo'n 10MB/s waarbij je LAN en USB tegelijk gebruikt. Voor een film van 8 GB komt dat neer op 14 minuten kopiëren. Als je die lage snelheid geen probleem vindt is dat natuurlijk prima, maar er zijn snellere manieren.
Thanks, dat wist ik niet! Die wachttijden zijn inderdaad niet de bedoeling, in de praktijk bedenk je vaak te plekke dat er iets gekeken moet worden, wat dan op dat moment binnengehengeld en gekopieerd wordt. Dan is iedere minuut kostbaar ;)

Nieuwe harde schijf voor in de NAS it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Bokmaaa schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:35:
[...]

Thanks, dat wist ik niet! Die wachttijden zijn inderdaad niet de bedoeling, in de praktijk bedenk je vaak te plekke dat er iets gekeken moet worden, wat dan op dat moment binnengehengeld en gekopieerd wordt. Dan is iedere minuut kostbaar ;)

Nieuwe harde schijf voor in de NAS it is!
Of je kunt Xbian installeren. NZBGet, Transmission, Couchpotato en Sickbeard packages op je Pi zetten en die rechtstreeks laten downloaden naar je harde schijf die via USB verbonden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:52
Mick1990 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:04:
[...]

Dat betekent dat je kunt rekenen op hooguit 20 MB/s.
Volgens mij is de netwerk verbinding 100 Mbit, dit betekend dat je niet hoger gaat komen dan 12,5 Mbyte/s

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:46:
[...]

Geef mij ook maar de BTplayer2. Prijs/kwaliteit een stuk beter dan sos, kiwi en vele andere. Inderdaad worden hierbij alleen maar merkonderdelen geleverd. De TP-Link wifi usb is bijvoorbeeld een stuk beter dan het chinese merkloze spul van andere aanbieders. Bij mijn vorige spelers van andere leveranciers raakte de (micro)SD regelmatig corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gielie schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:20:
[...]

Volgens mij is de netwerk verbinding 100 Mbit, dit betekend dat je niet hoger gaat komen dan 12,5 Mbyte/s
Het ging om een USBschijf, Maar de Pi2 heeft toch USB3.0?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:52
Marzman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Het ging om een USBschijf, Maar de Pi2 heeft toch USB3.0?
Nope, 4x usb2 en 1 x 100Mbs
Een usb 3 schijf eraan hangen is dus overkill, usb3 flash drive zou ik wel het voordeel van inzien. Omdat meeste usb 2 flashdrives niet zo heel snel zijn.

pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB

[ Voor 18% gewijzigd door gielie op 16-07-2015 13:23 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik live tv kijk met de Nederland 24 plugin staat er bij nederland 1 en 3 een SD logo met een vinkje ernaast. Ik neem aan dat dat met de kwaliteit te maken heeft, een hogere kwaliteit dan nederland 2 waarschijnlijk.. Nu is de wifi-ontvangst niet altijd denderend en krijg ik te maken met bufferen, dus ik vraag me af of ik SD kan uitschakelen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Nee de NPO streams zijn nou eenmaal niet beter dan 360p of zo. Ook op NPO.nl waar de streams vandaan komen.

Dus het is niet zo dat Kodi er SD van maakt maar de streams zijn nou eenmaal SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esnader
  • Laatst online: 11-11-2023
Via de search en het spotify forum kon ik geen antwoord vinden op de vraag of het mogelijk is om via Spotify connect Kodi aan te sturen. Heb Spotify premium account. Heb nu Spotimc geinstalleerd en dat werkt, alleen kan ik enkel met de TV aan via Yatse bedienen en niet via Spotify connect. Hij vindt mijn Raspberry Pi 2 niet. Iemand ideen om dit werkend te krijgen?

Heb ook een Synology DS214+ welke ik nog aan het netwerk moet hangen. Biedt dit wellicht nog uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Spotify Connect heeft (nog) geen officiele API. Er wordt gewerkt aan het reverse engineeren ervan, maar dat gaat nog even duren. Zie ook http://forum.kodi.tv/show...45&pid=2022540#pid2022540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Mhh ik heb sinds kort de knopjes 'Movies' en 'Tv Shows' niet meer in mijn menu staan (confluence).

Bij skin instellingen zijn de greyed out, niet te selecteren dus. Ik heb al gecontroleerd of de HDD aangesloten is en een snapshot teruggezet van 2 weken terug maar ook dit helpt niet. Lijkt iets met de database? Al kom ik er niet achter hoe ik dit gat fixen.

Ik ga eens Googlen, mochten mensen hier het kennen... graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:50
Die kun je alleen enablen als je er ook bestanden voor heb geindexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ja ik heb al lang een database met video's. Ik denk dat de DB misschien corrupt is geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb het ook wel eens als de verbinding met mijn NAS (waar de database staat) verbroken is. Meestal zijn die knoppen dan terug na een herstart van de Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nog iemand die Mr Robot streamt op de Raspberry Pi? Ik vraag me af waarom de laatste aflevering niet wil spelen. Het is een 720p MP4-bestand en het hapert als een gek en had ook geen geluid,

Op mijn laptop speelt het prima, dus er is niks mis met het bestand.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:03:
Nog iemand die Mr Robot streamt op de Raspberry Pi? Ik vraag me af waarom de laatste aflevering niet wil spelen. Het is een 720p MP4-bestand en het hapert als een gek en had ook geen geluid,

heb dat probleem hier niet, speelt op beide Pi's perfect af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik vroeg me af of je via Genesis ook gebruik kan maken van de Nederlandse ondertiteling. Dus wanneer je een film oid afspeelt dat je ondertitels kan selecteren.
(ik ga het vanavond eens installeren dus kan er nu nog niet mee spelen maar omdat ik iedereen hoor over Genesis ben ik benieuwd geraakt naar wat het is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja dat kan.
boosterbosch schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:10:
[...]
heb dat probleem hier niet, speelt op beide Pi's perfect af
Raar, ik heb het ook alleen met de laatste aflevering (dat is ook een ander bestand als de rest). Zat al te zoeken of het met die licentie te maken had die je kan kopen (maar ik neem aan dat mp4 voor mpeg4 staat en die licentie is voor mpeg2)

[ Voor 95% gewijzigd door Marzman op 17-07-2015 14:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
is het ook een must have add-on? want heb nu al een tijdje de raspberry maar nog nooit Genesis geinstalleerd gehad.

Is er ook nog iets voor live tv???

[ Voor 14% gewijzigd door vwtune op 17-07-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik een andere, dus zo must have is het niet. Er zijn verschillende plugins die hetzelfde doen.

Met Retrospect kun je geloof ik live naar NL1, 2 en 3 kijken als je in Nederland woont (ik woon in Belgie).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Hier is mijn Pi overleden :( Geen hdmi output meer met 3 verschillende kabels en 3 verschillende usb adapters. Software opnieuw geinstalleerd, maar krijg wel contact via het netwerk met de pi maar geen beeld

:'( Maar eens een Pi2 bestellen dan en kijken wat ik met deze B+ model ga doen :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:03:

Ehm, is het niet zo dat het mp4 gedeelte onderdeel is van de naam van de aflevering? Zie Wikipedia: Mr. Robot (TV series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
Ja daar ging ik in eerste instantie ook de mist in :P

Ik heb de afgelopen tijd wel steeds vaker dat een bestand niet af wil spelen. De tijd loopt dan tot rond de 10 seconden maar er gebeurt niks behalve dat kodi denkt dat hij speelt. Ook heb ik al een paar keer gehad dat het beeld zwart bleef maar de audio wel liep.
Een reboot verhelpt dit tot nu toe telkens.

[ Voor 6% gewijzigd door RaijRaij op 17-07-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Servor schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Ehm, is het niet zo dat het mp4 gedeelte onderdeel is van de naam van de aflevering? Zie Wikipedia: Mr. Robot (TV series)
Lol, ja je hebt gelijk. Het was me nog niet opgevallen dat ze dat elke week doen.

Ik ga mijn Pi eens rebooten, het is dus een ander probleem dan ik dacht :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:22:
Ik vroeg me af of je via Genesis ook gebruik kan maken van de Nederlandse ondertiteling. Dus wanneer je een film oid afspeelt dat je ondertitels kan selecteren.
(ik ga het vanavond eens installeren dus kan er nu nog niet mee spelen maar omdat ik iedereen hoor over Genesis ben ik benieuwd geraakt naar wat het is)
Genisis kan gebruik maken van Nederlandse ondertiteleing. Eventueel kan Genesis automatisch de eerste de beste Nederandse ondertiteling downloaden. Dit scheelt tijd en gaat (vooral) bij films goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:20:
[...]

Genisis kan gebruik maken van Nederlandse ondertiteleing. Eventueel kan Genesis automatisch de eerste de beste Nederandse ondertiteling downloaden. Dit scheelt tijd en gaat (vooral) bij films goed.
Toppie, ik ga er vanavond mee aan de slag! Heb al youtube how to's gezien dus moet goedkomen om het te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmooK schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:21:
Ja daar ging ik in eerste instantie ook de mist in :P

Ik heb de afgelopen tijd wel steeds vaker dat een bestand niet af wil spelen. De tijd loopt dan tot rond de 10 seconden maar er gebeurt niks behalve dat kodi denkt dat hij speelt. Ook heb ik al een paar keer gehad dat het beeld zwart bleef maar de audio wel liep.
Een reboot verhelpt dit tot nu toe telkens.
Je kan proberen de hanrdware versnelling uit te zetten of met de menuknop voor afspelen met DVD player te kiezen. Soms geen de OMX problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:22:
[...]

Toppie, ik ga er vanavond mee aan de slag! Heb al youtube how to's gezien dus moet goedkomen om het te installeren.
Stel de standaard ondertiteling van OpenElec ook in op Nederlands. En zet Engels uit. Dan weet Genesis automatisch dat deze Nederlands moet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:24:
[...]

Stel de standaard ondertiteling van OpenElec ook in op Nederlands. En zet Engels uit. Dan weet Genesis automatisch dat deze Nederlands moet afspelen.
Als het goed is had ik OE al zo ingesteld maar bedankt voor de tip, ik ga die ook ff doorlopen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Bastien schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:05:
Ik heb sinds kort een installatie met Openelec 5.0.8. Nu krijg ik het niet voor elkaar om (in ieder geval) .flv af te spelen. Het systeem herstart zich telkens als ik via de bestandenlijst een directory met .flv's probeer te openen.
Probleem 'opgelost' door OSMC te installeren. Hier werkt het wel goed. Voorlopig is het goed zo, klooi wel een keer verder als ik teveel tijd heb. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:01
vwtune schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:22:
gaat prima, bij instellingen kan je dat instellen.
pakt automatich ned. subs, 98% gaat goed.
soms moet je zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Arggg... Genesis met succes geïnstalleerd. Heb wat films en series getest maar alles wat ik wil afspelen wat HD content is dat doet ie wel maar het beeld en geluid hapert dan als een malle! bij SD gaat het wel goed. Waar kan dit aan liggen?

Dikke films (40gig) van mijn nas afspelen gaat wel super goed, ik heb gewoon een gig-lan en netwerk en heb 120Mbit internet snelheid.

Is het een setting op de raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

de Genesis streams zijn geen 40 GB's Blu-Rays.
verwacht persoonlijk niet meer dan 2-4 MB/s.
heb er ooit eens mee gespeeld,
maar heb geen HT set gekocht om persoonlijk zulke bagger kwaliteit te kijken.
misschien dat het op een klein scherm wel redelijk eruit ziet of direkt op je TV waar het geluid meestal niet zo denderend van is (vergeleken met een HT set met multi speakers)
haperen kan liggen aan de source waar de stream vandaan komt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

iCy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:59:
Hier is mijn Pi overleden :( Geen hdmi output meer met 3 verschillende kabels en 3 verschillende usb adapters. Software opnieuw geinstalleerd, maar krijg wel contact via het netwerk met de pi maar geen beeld

:'( Maar eens een Pi2 bestellen dan en kijken wat ik met deze B+ model ga doen :)
Musicbox van maken. Leuk! :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

albino71 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:58:
[...]

Musicbox van maken. Leuk! :)
Goed idee! Kan ik zonder monitor iets van ssh doen met de musicbox image?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

iCy schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:18:
[...]

Goed idee! Kan ik zonder monitor iets van ssh doen met de musicbox image?
Vast wel...

Ik gebruikte trouwens Volumio, met de Pi via HDMI op mijn Home Cinema aangesloten. Via HDMI, omdat de mini jack out van de Pi niet zo erg geweldig is qua geluid.

Werkt wel leuk!

Ik meen me te herinneren dat alles via een webinterface gaat.
Zenders kun je weer in pls formaat in een van de mapjes op je SD zetten.

Als je de pls-jes wil hebben, geef maar een gil dan hier klikken.

Meer zeg ik er niet over, want we zijn off topic bezig :)

[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 18-07-2015 12:42 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:24:
[...]

Ik heb Engels ook aan staan, bij Engelstalige series is die ondertiteling er altijd eerder en de gesyncte ondertitelingen zijn ook bijna altijd Engels. Voorkeur staat wel op Dutch, die staan daarom hoger in het lijstje.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier83
  • Registratie: Oktober 2013
Week geleden een 8gig kaartje bersteld en alles schrijnt nu goed werken met mijn Pi2.

Misschien wel een tip, maar ik had van de een externe DVD rom speler gekocht via ebay (23 euri)
Dan kan mij vrouw nog haar series kijken (gtst) die op dvd staan en de ook de orginele films die wij nog hebben. Maar de Pi2 was niet sterk genoeg om deze externe DVD rom speler te voeden, dus heb die met een USB adapter voor stroom voorzien. Maar toen ik mijn Pi2 uit wilde zetten om de USB adapter er uit te treken bleef die aanstaan. Kwam door de DVD rom speler die gaf nog stroom via zijn USB kabel aan de Pi2. Volgens mij is dit niet zo goed, dus heb ik de DVD rom speler open gemaakt een diode geplaast zo dat DVD rom speler de Pi2 van stroom kan voorzien.

Nu werkt alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dus de Pi kan ook gevoed worden via de normale USB-poorten ipv via de microusb?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier83
Marzman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:39:
Schrijnbaar wel, ik keek ook raar op toen ik de Pi2 adapter er uit trok en Pi2 bleef aanstaan.
Doordat de adapter van de DVD rom player er nog in zat. Alleen ik denk niet dat een V5 1a adapter niet sterk genoeg is om de Pi2 en DVD rom player te voeden, en dat alles nog goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Reinier83 op 18-07-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Allereerst fijn dat Xbian weer te downloaden is :)
Gisteren had ik deze nodig, maar het bleek dat sourceforge door een grote storing plat lag..

Wat ik me afvraag is wat zijn jullie ervaringen met het terug zetten van een backup?
Met name als de backup van een andere device afkomt bijvoorbeeld een Windows versie van Kodi.

Op zich werkt het hier allemaal prima, en naast de gewenste addons ben ik bezig geweest de AEON Nox skin naar eigen smaak in te richten. Om vervolgens met het programma (xbmc) backup een backup van het geheel onder Kodi Windows versie te maken en daarna terug te zetten op mijn PI 2. Tijdens het terugzetten uiteraard eerst de melding dat het een andere device betreft. Op zich ging dit allemaal goed behalve dat de GUISETTINGS.xml niet helemaal goed waren meegenomen.
Dit heb ik toen met de volgende tip van het Kodi forum kunnen oplossen.

code:
1
2
3
4
5
1. Run the restore of your backup
 2. SSH using putty to the IP Address of your media centre username: root Password openelec
 3. Type "systemctl stop xbmc.service" - Your media center machine should now go blank
 5. Connect to your machine using WinSCP and copy the guisettings.xml file to the userdata folder (this is the guisettings.xml file from your backup), alternatively you can copy this file directly to an SMB share and use putty to move it to the right spot. 
 6. go back to your putty window and type "systemctl start xbmc.service"

Nu werkt eigenlijk het meeste wel goed behalve dat een aantal addons niet werken.
Bijvoorbeeld Digital Imported en Radiotunes krijg ik op geen enkele mogelijkheid "ook niet na opnieuw installeren van de addons' meer aan de praat op mijn PI 2. Nu vraag ik me af komt dit omdat ik eerst gewerkt heb op een andere device en zou het anders beter gaan om eerst Kodi op bijvoorbeeld Linux Mint te gebruiken en daar een backup van te maken of heeft beide geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esnader
  • Laatst online: 11-11-2023
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:37:
Spotify Connect heeft (nog) geen officiele API. Er wordt gewerkt aan het reverse engineeren ervan, maar dat gaat nog even duren. Zie ook http://forum.kodi.tv/show...45&pid=2022540#pid2022540
Jammer. Hopelijk dat de zomer weer tijd schept om het project wat te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mabili schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:14:
Allereerst fijn dat Xbian weer te downloaden is :)
Gisteren had ik deze nodig, maar het bleek dat sourceforge door een grote storing plat lag..
http://download.xbian.org
http://www.mirrorservice.org/sites/download.xbian.org/

Sourceforge is op zichzelf ook een kopie van http://download.xbian.org. Alleen kost Sourceforge ons geen bandbreedte ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
CurlyMo schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:54:
[...]

http://download.xbian.org
http://www.mirrorservice.org/sites/download.xbian.org/

Sourceforge is op zichzelf ook een kopie van http://download.xbian.org. Alleen kost Sourceforge ons geen bandbreedte ;)
Ah oké in ieder geval bedankt voor de linken. ;)
Mocht Sourceforge ooit eens opnieuw offline zijn dan heb ik in ieder geval nu een backup link.
Gisteren even Openelec erop gezet maar wil toch weer zo terug naar Xbian. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
Mabili schreef op zondag 19 juli 2015 @ 00:08:
[...]

Gisteren even Openelec erop gezet maar wil toch weer zo terug naar Xbian. :)
Waarom dat dan? imo is OE vele malen gebruiksvriendelijker dan Xbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
schumi2004 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 00:11:
[...]

klopt dat ben ik met je eens maar ik vind Xbian eigenlijk net zo gebruiksvriendelijk als OE.
Misschien komt dat omdat ik al veel gebruik maak van Putty (Spotweb op mijn Nas server). Dan is de console van Xbian wel prettig werken al is het met OE op zich ook goed te doen. Neer zetten en kijken maar dat is niet echt mijn ding ik hou wel van een uitdaging om dingen uit te zoeken. ;)

Probleem met de twee addons DI en Radiotunes is hier ook opgelost.:)
Door naar de configuratie settings te gaan van deze addons en force cache toe te passen werken ze weer.
Waarom het bij een normaal clear cache niet werkte blijft voor mij een raadsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:39:
Volgens mij is dat niet de bedoeling en een probleem van het apparaat wat er aanhangt (in dit geval de dvd speler). Die hoort geen stroom terug te geven. Althans ik heb dat ook eens gehad en zo is het mij uitgelegd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[...]

Out of the box doen ze ongeveer hetzelfde. Tot aan een tutorial bij de eerste boot aan toe.
XBian kán echter veel meer, het is een volle Jessie installatie immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier83
kraades schreef op zondag 19 juli 2015 @ 08:16:
[...]
Volgens mij is dat niet de bedoeling en een probleem van het apparaat wat er aanhangt (in dit geval de dvd speler). Die hoort geen stroom terug te geven. Althans ik heb dat ook eens gehad en zo is het mij uitgelegd.
De externe voeding en de 5volt lijn van de USB port kwamen samen op de PCB, hier op deze foto kan je het zien.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/33yglr7.jpg

De diode staat op deze foto verkeerd om, bij het omdraaien ben ik vergeten om een foto er van te maken 8)7
Maar dit werkt prima, Ik zit over na te denken om de Kodi speler de woonkamer ook te vervangen met een Pi2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-10 11:15

Stimulate14

⭐⭐⭐

Welke toetsenborden raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Logitech K400, iets van 34€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:15

MsG

Forumzwerver

Wat gebruikt men eigenlijk om simpel en visueel een afstandsbediening te mappen aan Kodi? Ik had voorheen een losse afstandsbediening aan de Pi met bijvoorbeeld een i knop, die automatisch gemapt was aan de informatieknop voor als je in de films lijst bladert en info over de film wil zien. Nu heb ik een nieuwe televisie, waarbij met CEC nagenoeg alles werkt, behalve dan bijvoorbeeld zo'n functie als die informatie tonen, die nergens aan gemapt is. Voorheen had ik een LG waarbij middels CEC bijna geen 1 knop ondersteunt werd, nu bij Samsung nagenoeg alles wel, maar wil hem nog even finetunen. Ik prefereer namelijk 1 afstandsbediening voor alles boven het gebruik van die losse afstandsbediening die ik eerst had.

tl;dr hoe map je gebruiksvriendelijk en visueel een afstandsbediening aan Kodi. Is daar iets voor tegenwoordig?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

ik heb op me TV in de slaapkamer gebruik gemaakt van Add-on:Keymap Editor.
werkt op zich goed je moet alleen onthouden dat je na elke instelling op save drukt anders ben je je instellingen kwijt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 20:52

Tom Yam

(>'.')>

Gisteren een Raspberry gehad met OpenElec/Kodi erop, en vanochtend een beetje met de instellingen spelen. O.a. nieuwe skins gedownload en geprobeerd. Een ervan zort er echter voor dat ik nu alleen een blauwe achtergrond te zien krijg, en rechtbovenin de tijd. Meer niet... als ik via een remote-app op m'n telefoon de movies of music etc buttons aanklik krijg ik wel de relevante submenu's. Echter de instellingen kan ik niet bereiken (heb ik geen knop voor en via het scherm op de TV kan ik niks... erg jammer want nu is 'ie feitelijk onbruikbaar ;(

Ik heb via mn computer remote connectie gemaakt met de Raspberry maar daar kan ik ook de locatie van de skins niet vinden. Ook als ik de SD kaart uit de raspberry haal en via mn notebook bekijk wordt ik er niet veel wijzer van (weinig bestanden te zien)

Vraag: hoe pas ik handmatig de gekozen skin aan? (wat moet ik in welk bestand aanpassen).

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Denk dat je beter een nieuwe image op die SD kaart kan zetten om met een schone lei te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds eind vorige week ook een tevreden eigenaar van een Raspberry PI 2 model B.
Deze heb ik gecombineerd met de volgende hardware:
- Sandisk Extreme microSDHC + SD Adapter 16GB
- Sandisk Cruzer Ultra Fit 16GB Zilver
- Edimax EW-7811UTC.

De keuze voor deze hardware komt van de volgende sources:
- De info hier :)
- SD Card performance
- RPi USB Wi-Fi Adapters
- The best wireless USB adapter for Raspberry Pi B+

Als OS gebruik ik OpenELEC (Core files op de SD en de rest op de USB) samen met de Aeon Nox skin en het draait echt ongelovelijk soepel. Ik was ook verrast dat CEC direct de afstandsbediening herkende en ik heb gisteravond nog via de keymap editor add-on een paar knoppen veranderd. Alle hardware werd ook in 1 keer gedetecteerd.

Mijn RPi staat nu boven in mijn slaapkamer en is dus wireless (via 802.11n!) aangesloten op mijn netwerk.
Ontvangst is erg goed en het afspelen van een 11gb blu-ray rip (over SMB vanaf een Windows 7 pc) ging zonder stotteren,
zelfs spoelen ging erg snel, duurde 2 sec voordat de film weer verder ging.

Ben wel tegen 2 dingen aangelopen, 1e is de default username/password op SSH, die niet erg gemakkelijk is aan te passen.
Ik heb al wat gelezen over SSH key verification, maar daar moet ik nog wat tijd in stoppen. En ik heb problemen met het connecten naar de RPi via SMB vanaf mijn Windows 7 pc.

Er verschijnt dan continue een popup voor username/password, maar ik kom er niet in met de door mij opgegeven/ingestelde credentials. Zonder username/password gaat het wel goed. Is er iemand hier die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Dat vanaf Windows naar de RPI via Samba heb ik zelf ook last van dat hij iedere keer om credentials vraagt.

En op OpenELEC is het niet mogelijk (nouja, niets is onmogelijk maargoed, niet de bedoeling) om je SSH wachtwoord aan te passen. Maar als je RPI achter een router hangt waar niet zomaar iedereen opkomt is dit ook geen probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ApexAlpha schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:40:
Dat vanaf Windows naar de RPI via Samba heb ik zelf ook last van dat hij iedere keer om credentials vraagt.

En op OpenELEC is het niet mogelijk (nouja, niets is onmogelijk maargoed, niet de bedoeling) om je SSH wachtwoord aan te passen. Maar als je RPI achter een router hangt waar niet zomaar iedereen opkomt is dit ook geen probleem toch?
Als jij je SSH ww wilt aanpassen in OpenELEC moet je dat gewoon doen, het wordt je alleen niet makkelijk gemaakt maar kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
schumi2004 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:42:
[...]

Als jij je SSH ww wilt aanpassen in OpenELEC moet je dat gewoon doen, het wordt je alleen niet makkelijk gemaakt maar kan wel.
Klopt, dat zeg ik ook. Alleen ik stel ook meteen de vraag: waarom? Zolang je poort 22 niet openstaat in je router en jij de enige op je netwerk bent is er geen noodzaak om het aan te passen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ApexAlpha schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:57:
[...]

Klopt, dat zeg ik ook. Alleen ik stel ook meteen de vraag: waarom? Zolang je poort 22 niet openstaat in je router en jij de enige op je netwerk bent is er geen noodzaak om het aan te passen vind ik.
Klopt, zie er de noodzaak ook niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen weet dat de doelgroep van beide heel anders is. Voor mij is OE dus juist niet gebruikersvriendelijker dan XBian. Het aanpassen van een wachtwoord via de shell is voor mij minder werk dan wanneer ik hetzelfde probeer via allerlei GUIs (als het dan al kan). Het is erg subjectief en dus afhankelijk van de wensen en kennis van de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
bitshady schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:23:
Sinds eind vorige week ook een tevreden eigenaar van een Raspberry PI 2 model B.
Deze heb ik gecombineerd met de volgende hardware:

- Edimax EW-7811UTC.

De keuze voor deze hardware komt van de volgende sources:
- De info hier :)
- RPi USB Wi-Fi Adapters
- The best wireless USB adapter for Raspberry Pi B+
Ik heb zelf deze gekocht http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Chipset: RTL8188EU
Peak throughtput: 150Mbps
Antenna: 2dBi antenn
Is slechts een tijdelijke oplossing tot er kabel is getrokken en wou dus zo min mogelijk geld uitgeven. Heb hem zojuist in mijn rpi getest en hij werkt prima. Hij wordt direct herkend en streamt net zo goed als met een kabel. Grotere afstand moet ik nog wel testen. De router staat nu op 1 meter afstand. Maar voor 2,50 euro toch een heel stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Nou ik denk dat Schumi doelde op "is veel gebruiksvriendelijker dan XBian voor leken."

Het is natuurlijk wel zo dat OE ervoor probeert te zorgen dat alles out-of-the-box werkt en dat je in principe na de install wizard niks hoeft in te stellen. Dit is bij XBian ook zo op een aantal punten na. Maar XBian biedt dan ook een volwaardig OS i.p.v. jeOS.

Voor ieder wat wils indd, maar OE is een stuk eenvoudiger dan XBian. Kan daardoor ook minder, maar veel mensen hebben ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schumi mag wat mij betreft best even aangesproken worden op zijn ongenuanceerde reactie :) Hij komt hier op GoT ook niet nét om de hoek kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik zou graag nu ik best ver ben in het installeren en het tunen (mijn eigen instellingen en geïnstalleerde applicaties e.d.) van mijn rpi, een kopie willen maken van de hele mikmak (zo nu en dan moet ik toch rigoureus de stekker eruit trekken en ben dan bang dat ie niet meer opstart). Op een andere sd kaart of op/ via een ander medium. Wat raden jullie mij aan om te doen en/of hoe doen jullie dit zelf?
Mocht het een kopie worden van het sd kaartje, met welke software doe ik dit op mijn pc?

[ Voor 11% gewijzigd door vwtune op 20-07-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:00
ApexAlpha schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:49:
Nou ik denk dat Schumi doelde op "is veel gebruiksvriendelijker dan XBian voor leken."

Het is natuurlijk wel zo dat OE ervoor probeert te zorgen dat alles out-of-the-box werkt en dat je in principe na de install wizard niks hoeft in te stellen. Dit is bij XBian ook zo op een aantal punten na. Maar XBian biedt dan ook een volwaardig OS i.p.v. jeOS.

Voor ieder wat wils indd, maar OE is een stuk eenvoudiger dan XBian. Kan daardoor ook minder, maar veel mensen hebben ook niet meer nodig.
Wat is er dan eenvoudiger? Het is toch gewoon Kodi wat de leek ziet? Met dezelfde initiële configuratie. En ik heb eerlijk gezegd het laatste half jaar nooit meegemaakt dat zowel XBian als OpenElec niet out-of-the-box werkte op een RPi - zonder specifieke eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
vwtune schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:42:
Ik zou graag nu ik best ver ben in het installeren en het tunen (mijn eigen instellingen en geïnstalleerde applicaties e.d.) van mijn rpi, een kopie willen maken van de hele mikmak (zo nu en dan moet ik toch rigoureus de stekker eruit trekken en ben dan bang dat ie niet meer opstart). Op een andere sd kaart of op/ via een ander medium. Wat raden jullie mij aan om te doen en/of hoe doen jullie dit zelf?
Mocht het een kopie worden van het sd kaartje, met welke software doe ik dit op mijn pc?
Ik haal de pi altijd gewoon los en gebruik applepibaker maar die is voor osx. Tot nu toe nog nooit problemen gehad. Gewoon een programma zoeken die complete back ups van sd kaartjes kan maken en die back up dan opslaan op je pc.

[ Voor 7% gewijzigd door RaijRaij op 20-07-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Nou één voorbeeld: bij OpenELEC kan ik out-of-the-box via Netwerken bij de memory stick om daar video's heen te verplaatsen of dingen aan te passen. Bij XBian kon dat niet out-of-the-box en moest ik smb.conf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, die is nieuw voor mij. Goed om te weten! :D

Doe ik normaal altijd via sFTP... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
barrymossel schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:49:

Doe ik normaal altijd via sFTP... :o
Ja precies, ik ook. Minder overhead. Maar een leek heeft er natuurlijk meer aan als hij in Windows gewoon op 'netwerk' kan duwen en dan zijn RPI ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ja dat klopt maar daarmee kan ik nog geen kopie maken van mijn sd kaart?
Ik wil gewoon een 1 op 1 kopie (dus wanneer mijn huidige sd kaart crasht, ik gewoon een andere erin kan stoppen en 2 minuten later dus weer online ben). Met welke tool kan ik dat doen?

[ Voor 30% gewijzigd door vwtune op 20-07-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
vwtune schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:51:
Ja dat klopt maar daarmee kan ik nog geen kopie maken van mijn sd kaart?
Ik wil gewoon een 1 op 1 kopie. Met welke tool kan ik dat doen?
\Als je een memorykaart lezer hebt kun je hem gewoon in je PC stoppen en met Win32DiskImager (Windows) of een DD commando (linux/osx) helemaal kopieren. Dus zoals je zelf zegt, 1op1 kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
ja die slaat hij dan als zip op waarschijnlijk dus ook makkelijk te restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een voorbeeld. In OE kan dit alleen via dd of win32diskimager. Hij kopieert dan de hele SD kaart. In XBian kan je de ingebouwde backup tool gebruiken die alleen de gebruikte ruimte backupped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik heb zelf trouwens via deze guide http://www.htpcguides.com...pberry-pi-htpc-nas-combo/ Mijn raspberry pi opgebouwd. Alles vanaf minibian en dit werkte heerlijk in combinatie met nzbget en sonarr installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik ben nu bezig een extract te maken van mijn huidige sd kaart met win32diskimager... bedankt daarvoor.
Nu zie ik alleen wel dat er 'maar' 500mb gebruikt wordt op mijn sd kaart van de 16gig. Is er een manier om de resterende 'vrije' ruimte beschikbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
vwtune schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:12:
Ik ben nu bezig een extract te maken van mijn huidige sd kaart met win32diskimager... bedankt daarvoor.
Nu zie ik alleen wel dat er 'maar' 500mb gebruikt wordt op mijn sd kaart van de 16gig. Is er een manier om de resterende 'vrije' ruimte beschikbaar te maken?
Paar berichten boven je staat volgens mij het antwoord.
CurlyMo schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:53:
Een voorbeeld. In OE kan dit alleen via dd of win32diskimager. Hij kopieert dan de hele SD kaart. In XBian kan je de ingebouwde backup tool gebruiken die alleen de gebruikte ruimte backupped.

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 20-07-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
vwtune schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:12:
Minitool Partition Wizard misschien?

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 20-07-2015 15:21 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
meer mensen die iptv kijken? Ik krijg maar geen werkende Sky Sport links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
vwtune schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:29:
meer mensen die iptv kijken? Ik krijg maar geen werkende Sky Sport links...
Goed plan, illegale dingen bespreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ow... was ik me niet van bewust sorry...is er een forum voor dat soort praktijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Nu online

TRaSH

koffie ?

ja op 1 van die forums waar je nog meer van add-ons kan krijgen,
of je support ervoor krijgt is een andere vraag.
als ik kijk hoeveel mensen op het officiele kodi of openelec forum en hier om hulp vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:56
ApexAlpha schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:45:
Nou één voorbeeld: bij OpenELEC kan ik out-of-the-box via Netwerken bij de memory stick om daar video's heen te verplaatsen of dingen aan te passen. Bij XBian kon dat niet out-of-the-box en moest ik smb.conf aanpassen.
Dan vraag ik mij af waarom smb het bij mij WEL out-of-the-box werkt. Nooit aan de smb.conf gezeten of wat dan ook.

Persoonlijk voor mij de onmisbare zaken die OpenElec / OSMC niet bieden zijn de vnc server (lekker addons installeren vanaf mn laptop) en de backup functie die netjes alleen van de gebruikte ruimte een .img maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Pepper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-08 09:54
Beste mensen,

Ik heb vandaag m'n RaspberryPi2 voorzien van een kaartje met OSMC.
Nu probeer ik al heel de tijd m'n WiFi paswoord in te voegen maar keer op keer bevriest de Pi/OSMC tijdens het ingeven van het paswoord.

Kan iemand me zeggen waar dit aan kan liggen? Het is een 4Gig kaartje, maar normaal puur voor OSMC moet dit toch voldoende zijn, niet?

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Gewoon een kabel er in rammen, wordt iedereen gelukkiger van. Een snelle google levert wel meer mensen op met dit probleem, omdat osmc pas net final is gegaan is de wifi misschien nog niet stabiel of probeer eens een andere dongle.
Pagina: 1 ... 28 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]