Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Je hebt wel een ir ontvanger aan je rpi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik .WMV files probeert af te spelen met kodi, dan speelt alleen het geluid zonder beeld.

Moet ik nog een plugin installeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Volgens mij heb je voor wmv files de vc-1 codec nodig: http://www.raspberrypi.com/vc-1-license-key/

@rutger465 Sorry ik had het fout. Zie dat het (bij de raspberry pi 2? of sinds update) niet meer out-of-the-box werkt. Je moet even
code:
1
dtoverlay=lirc-rpi
aan je config.txt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
thanks wildebeestje! ik ga nu slapen maar morgen na het werk gelijk ff proberen :)
@goodfelas: jazeker, die zit er op.

[ Voor 18% gewijzigd door rutger465 op 29-06-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 09:35
Op zich een redelijke "simpele" vraag, denk ik, maar ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden.
Ik heb een RPi2 besteld en die komt vandaag binnen. Daar wil ik XBian op zetten.
Mijn huidige RPi heeft al een volledig geconfigureerde Kodi er op staan, gekoppeld aan een MySQL database op mijn server. Alle films en series komen daar ook vandaan.

Is het mogelijk om de config van de RPi te kopiëren en deze dan op de RPi2 te plaatsen? En zo ja: hoe?
Tevens: is het ook mogelijk om de hostname op een "makkelijke" manier te wijzigen?

[ Voor 8% gewijzigd door Ben.Hahlen op 30-06-2015 08:27 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 20:55

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Hostname kun je heel makkelijk wijzigen in het xbian-config menu die je kan benaderen door via ssh in te loggen. Even door de menu's zoeken, daar staat hostname tussen (menu 2 > menu 1 > menu 2).

Als je huidige installatie ook xbian is, kun je via hetzelfde menu ook een kopie van je /home directory maken en die op je 2e pi kan plaatsen (menu 7). Volg even de instructies in het menu, dan kan het niet misgaan.

[ Voor 14% gewijzigd door arie_papa op 30-06-2015 08:52 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 09:35
arie_papa schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:49:
Hostname kun je heel makkelijk wijzigen in het xbian-config menu die je kan benaderen door via ssh in te loggen. Even door de menu's zoeken, daar staat hostname tussen (menu 2 > menu 1 > menu 2).

Als je huidige installatie ook xbian is, kun je via hetzelfde menu ook een kopie van je /home directory maken en die op je 2e pi kan plaatsen (menu 7). Volg even de instructies in het menu, dan kan het niet misgaan.
Goed... Dat was een stuk makkelijker dan ik dacht :-)
Thanks!

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Ik heb sindskort een pi2 met openelec en genesis erop. Deze heb ik bedraad aan het netwerk gehangen maar de snelheid over het netwerk is heel erg traag. Gebruik van de menu's gaat gewoon rap maar zodra er bijvoorbeeld een pagina met filmcovers geladen moeten worden duurt dat zo meer dan 30 seconden. De eerste 10 seconden reageert het aparaat ook niet op input van mijn telefoon die ik als remote gebruik. Kwaliteit van de films is so far waardeloos maar neem aan dat dat aan de brake verbinding ligt (selecteer alleen HD films overigens).

Het laden van die plaatjes kan nooit meer dan een paar mb zijn en ik weet dat de kabel goed is aangezien ik die voorheen gebruikte om bluerays te streamen vanaf mijn server.

Ligt dit aan de pi of moet ik ergens wat instellen?

Wat me ook nog niet gelukt is is het vinden van 5.1 geluid bij een film. Zelfs FHD films zijn met 2.0. Iemand daar nog info over?

[ Voor 3% gewijzigd door Malt007 op 02-07-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 21:29
Malt, Dit ligt bijna allemaal aan Genesis.
Er zijn genoeg andere opties, Pulsar, Kmediatorrent etc.

Het trage laden van thumbnails heb ik ook, maar momenteel gebruik ik een brakke micro sd en promo usb stick. Anderen die hier ook last van hebben maar wel eeen snelle usb stick/micro SD kaart gebruiken?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Je vind films ook in 720p en 1080p kwaliteiten, deze zijn heel goed hoor.
Het kan zijn dat tijdens het het laden van de covers de pi juist een of ander app aan het bijwerken is. Ik merk dat dus af en toe, misschien ook omdat de pi niet zoveel speelt hier en als het aan het draaien is, is een een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Misschien goed om een lijstje te maken met adapter/kabel combinaties die goed werken en waar deze goedkoop zijn te verkrijgen? Dan kunnen we deze in de OP zetten.
Momenteel gebruik ik de Action Dymond oplader/adapter (2.1a) en micro usb kabel,
rainbows all over de place :o werkt dus duidelijk niet perfect. :X

Met dank aan Bart voor zijn voorgaande tests:
Charger specs:Cable specs:Werkt perfect met RPi2:
Apple charger 5v 1.0 ampsNillfisk cable 2.0 amps Ja
Samsung Tab 2 10.1 charger: 5v 1.0 ampsNillfisk cable 2.0 amps Ja
Dymond usb adapter: 5v 2.1 ampsNillfisk cable 2.0 amps Nee

Ik wilde net 3 Nillfisk cables gaan bestellen, maar toen las ik in veel andere topics weer over de slechte bouwkwaliteit (houdt het slechts 1-5 maanden vol gemiddeld) 8)7 |:(
Ik hoor graag werkende combi's welke wel met de RPi2 en combi perfect werken (geen rainbows!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Standaard Samsung S4 lader werkt ook prima, heeft geen losse kabel.
Is volgens mij geeneens aan 2A lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Willie Billie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:47:
Misschien goed om een lijstje te maken met adapter/kabel combinaties die goed werken en waar deze goedkoop zijn te verkrijgen? Dan kunnen we deze in de OP zetten.
Momenteel gebruik ik de Action Dymond oplader/adapter (2.1a) en micro usb kabel,

Ik wilde net 3 Nillfisk cables gaan bestellen, maar toen las ik in veel andere topics weer over de slechte bouwkwaliteit (houdt het slechts 1-5 maanden vol gemiddeld) 8)7 |:(
Ik hoor graag werkende combi's welke wel met de RPi2 en combi perfect werken (geen rainbows!).
Met die bewuste Dymond oplader/adapter (2.1a) heb ik anders totaal geen problemen en doet het gewoon prima, geen Rainbow. wel met een samsung usb kabel eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Malt007 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:06:
Ik heb sindskort een pi2 met openelec en genesis erop. Deze heb ik bedraad aan het netwerk gehangen maar de snelheid over het netwerk is heel erg traag. Gebruik van de menu's gaat gewoon rap maar zodra er bijvoorbeeld een pagina met filmcovers geladen moeten worden duurt dat zo meer dan 30 seconden. De eerste 10 seconden reageert het aparaat ook niet op input van mijn telefoon die ik als remote gebruik. Kwaliteit van de films is so far waardeloos maar neem aan dat dat aan de brake verbinding ligt (selecteer alleen HD films overigens).
Als je via Genesis kijkt dan stream je een film vanaf een of andere website. Je bent dus van hun afhankelijk van je kwaliteit en beter een bestand van 2 GB ga je niet vinden denk ik. Zelf regelen / een officiele blu-ray is natuurlijk altijd veel betere kwaliteit.

Ik heb ook dat ik Yatse (de remote app die ik gebruik) dat het een paar seconden duurt. Hij moet immers verbinding maken met je RPI2. Daarna werkt het vlekkeloos en zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind de kwaliteit voor streaming best goed, maar 2GB zal een stuk minder zijn als een blueray inderdaad. Het laden van lijsten duurt met Genisis, 1Channel en dergelijke inderdaad redelijk lang. Daar is denk ik weinig aan te doen, aangezien al die addons ongeveer even traag zijn daarmee.

Ik gebruik zelf meestal zoeken, dat duurt ook lang maar dat is maar eenmalig omdat je dan niet nog een paar keer een andere pagina hoeft te laden. En series die ik volg die voeg ik toe als subscriptions in 1channel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:50
Willie Billie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:47:

Welke kabel bedoel je met Nillfisk?
Ik ken Nillfisk alleen van de reinigingsapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:55:

Ik gebruik zelf meestal zoeken, dat duurt ook lang maar dat is maar eenmalig omdat je dan niet nog een paar keer een andere pagina hoeft te laden. En series die ik volg die voeg ik toe als subscriptions in 1channel.
Ik gebruik zelf meestal Pulsar. Werkt érg vlot en je kan zelf kiezen welke kwaliteit je wil gebruiken.

https://github.com/steeve/plugin.video.pulsar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze marketen die dingen ook verkeerd. Kodi is niet voor niks gescheiden van die add-ons.

Het is niet heel krankzinnig als je ziet hoe er reclame voor die apparaatjes wordt gemaakt. Overigens gaat het over Androidapparaatjes, al zijn er ook op basis van de Raspberry Pi.

[ Voor 71% gewijzigd door Marzman op 03-07-2015 12:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:13:
[...]

Ze marketen die dingen ook verkeerd. Kodi is niet voor niks gescheiden van die add-ons.

Het is niet heel krankzinnig als je ziet hoe er reclame voor die apparaatjes wordt gemaakt. Overigens gaat het over Androidapparaatjes, al zijn er ook op basis van de Raspberry Pi.
En een Android apparaatje is ook niet per definitie Android alleen. Er zijn er genoeg waar je gewoon Openelec op kan knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk op alle, Kodi staat zelfs in de Play store. Maar dat alleen lijkt me niet genoeg voor een raid.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

walterworld schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:57:
[...]

Welke kabel bedoel je met Nillfisk?
Ik ken Nillfisk alleen van de reinigingsapparatuur.
Haha ik ook. Ik denk dat hij Nillkin bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:45
ik zag dat de app Retrospect het bij niet doet bij mij, ik wou graag voor de kleine spongebob opzetten (NL).
maar alle spongebob afleveringen (tevens ook andere pakt die niet). (retrospect fout afspelen kan worden gestart)

werkt deze app niet meer of ligt het misschein aan mijn kastje. en is er misschien ook een andere app waar de kleine nederlandse afleveringen kan kijken van spongebob.

Edit: ik ben een beetje aan het rondkijken en kijk graag oude films B.V the wild bunch - pale rider).
nu wil ik die even kijken (v/d weelk ook al geprobeerd). maar krijg telkens eerst een stukje te zien over tweelingen en hun verhaal en vervolgens krijg ik de film Jack and Jill te zien...(RAAR). wil ik net even kijken naar een NL films bro's before ho's krijg ik weer die film van adam sandler en het verhaal van die tweelingen.

hebben jullie dat ook ???

[ Voor 37% gewijzigd door harley2009 op 03-07-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 16:48
Nu enkele weken de Raspberry Pi 2 in bezit en over het algemeen werkt alles goed met Openelec en SD + USB. Ik zit alleen even met een vaag probleem waarbij de PI na enkele dagen geen netwerk en USB activiteit meer heeft. Alle ledjes behalve de power led branden dan ook niet meer. Pi een statisch IP adres toegekend. Enige manier om alles weer werkend te krijgen is de PI even van het stroom af te halen. Nu vraag ik me af is dit een soft of hardware matig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Pi is erg gevoelig voor type SD kaarten al mijn vreemde gedrag was weg met een nieuwe SD kaart (RB2 Samsung 32gb evo die oranje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Heeft iemand tips hoe je de juiste ondertitels bij de juiste aflevering/film kunt vinden? Ik gebruik genesis en volgens mij is er geen manier om te zien van welke releasegroep het bestand is, waardoor je ook niet weet welke ondertiteling je moet hebben. De complete ondertiteling lijst moeten afgaan is rete irritant. Hoe doen jullie dit, of gebruiken jullie geen genesis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:26
Ik heb al een dik jaar een pi revb. Bevalt prima. Echter nu werkt mijn sdcard niet meer, en ik zag dat ie krom is geworden. Ik haal hem er nooit uit, en er zit zelfs een case on de card heen.

Twee vragen:
- is een upgrade naar pi2 voor xbmc functionaliteit nuttig? Of is het niet veel sneller/ beter voor deze functionaliteit.
- ik lees dat veel een microcard met sdcardadapter gebruiken. Wat is daar het voordeel van tov sdcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16:13
1:de pi 2 is echt een stuk sneller.
2: het adaptertje is erg sterk, dus trekt niet krom van de warmte. En dan heb ik het over deze adapter van ebay. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B0uEtMH.png

http://raspberrypihelp.ne...spberry-pi-bended-sd-card

[ Voor 46% gewijzigd door Dacuuu op 06-07-2015 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Dankjewel. Zon adapter die dus vaak gratis bij een microcard zit is niet echt een verbetering tov een sdcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volgens mij praten jullie langs elkaar heen :)
Meermarco bedoelt of er nog verschil zit tussen fullsize SD cards en Micro SD Cards incl. adapter naar fullsize:
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/2794/kingstonmicrosd2g.jpg

Dat maakt niet uit. Die grote SD card zit veel lucht in en kun je alleen maar gebruiken met apparaten die die grote aankunnen. Als je overstapt naar een apparaat dat alleen microSD aan kan, dan hoef je geen nieuwe SD aan te schaffen.

Ik zou voor de Pi2 gaan voor een nieuwe, scheelt weinig in prijs en is stuk soepeler in gebruik van Kodi.
En je hoeft niet meer te twijfelen tussen SD en microSD+adapter, want Pi2 heeft microSD nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:36:
Ik denk op alle, Kodi staat zelfs in de Play store. Maar dat alleen lijkt me niet genoeg voor een raid.
Inderdaad ja, ben benieuwd wat ze hier mee gaan doen verder.. Ik doelde overigens ook op het installeren van Openelec in plaats van draaien op (stock) Android. In hoeverre heb ik nu nog een Android (MX III) box als er gewoon alleen Openelec op staat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Malt007 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:06:
........
Gebruik van de menu's gaat gewoon rap maar zodra er bijvoorbeeld een pagina met filmcovers geladen moeten worden duurt dat zo meer dan 30 seconden. De eerste 10 seconden reageert het aparaat ook niet op input van mijn telefoon die ik als remote gebruik.
....
Ik heb de veelbesproken pricewatch: Sandisk Ultra Fit 16GB Zilver besteld op ebay (6,50€ per stuk).
De thumbnails laden nu binnen een seconde, echt super snel _/-\o_ :9~
Dit is bij alle apps! ik kan een hele snelle usb stick zoals bovenstaande dus aanbevelen als je de Pi gebruikt met een usb stick. :*)

Ik had al het idee dat een gratis promotie USB stick niet de snelste oplossing was :P
DeepSeven schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:31:
Heeft iemand tips hoe je de juiste ondertitels bij de juiste aflevering/film kunt vinden? Ik gebruik genesis en volgens mij is er geen manier om te zien van welke releasegroep het bestand is, waardoor je ook niet weet welke ondertiteling je moet hebben. De complete ondertiteling lijst moeten afgaan is rete irritant. Hoe doen jullie dit, of gebruiken jullie geen genesis?
Dit probleem heb ik ook wel regelmatig, weet iemand hier een goede oplossing voor?
Of is er een manier om wel de releases te zien?

[ Voor 31% gewijzigd door Willie Billie op 06-07-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
DeepSeven schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:31:
ik gebruik kmediatorrent en pulstar. Subs pak ik wel gewoon uit de lijst. Vaak is het wel even proberen maar je hoeft niet perse de sub van de juiste release te hebben he. Vaak werkt een andere ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
harley2009 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:21:
ik zag dat de app Retrospect het bij niet doet bij mij, ik wou graag voor de kleine spongebob opzetten (NL).
maar alle spongebob afleveringen (tevens ook andere pakt die niet). (retrospect fout afspelen kan worden gestart)

werkt deze app niet meer of ligt het misschein aan mijn kastje. en is er misschien ook een andere app waar de kleine nederlandse afleveringen kan kijken van spongebob.

Edit: ik ben een beetje aan het rondkijken en kijk graag oude films B.V the wild bunch - pale rider).
nu wil ik die even kijken (v/d weelk ook al geprobeerd). maar krijg telkens eerst een stukje te zien over tweelingen en hun verhaal en vervolgens krijg ik de film Jack and Jill te zien...(RAAR). wil ik net even kijken naar een NL films bro's before ho's krijg ik weer die film van adam sandler en het verhaal van die tweelingen.

hebben jullie dat ook ???
Dat had ik gisteren ook toen ik The incredibles wilde kijken met mijn kids. Even een herstart gedaan en alles werkte weer naar behoren.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley2009 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:21:
De NPO API is veranderd. Even de NPO Uitzending Gemist app installeren (tenminste 1.3.0). Die is bijgewerkt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Klopt, ook Nederland24 was er even uit maar is alweer opgelost met update. Alles wat van NPO data haalt moet geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ApexAlpha schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:41:
Klopt, ook Nederland24 was er even uit maar is alweer opgelost met update. Alles wat van NPO data haalt moet geupdate worden.
ik heb alles op auto staan qua update. dus zal vanavond eens kijken. heb een kant en klaar kastje gekocht bij SOS XXXXXXXX, en daar stond die op auto.

Edit: retrospect heeft een update gehad, en de kleine kan spongebob kijken. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door harley2009 op 06-07-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
harley2009 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:31:
[...]

ik heb alles op auto staan qua update. dus zal vanavond eens kijken. heb een kant en klaar kastje gekocht bij SOS XXXXXXXX, en daar stond die op auto.

Edit: retrospect heeft een update gehad, en de kleine kan spongebob kijken. ;)
Kant en klaar of niet, het is dezelfde software allemaal. Dus hij moet gewoon gaan! Anders even Settings -> Add Ons -> Update.

Hier was de GitHub issue ervan: https://github.com/bosel/plugin.video.nederland24/issues/14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ApexAlpha schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:57:
[...]

Kant en klaar of niet, het is dezelfde software allemaal. Dus hij moet gewoon gaan! Anders even Settings -> Add Ons -> Update.

Hier was de GitHub issue ervan: https://github.com/bosel/plugin.video.nederland24/issues/14
inmiddels even na gekeken en is weer helemaal geupdate. maar ik was op navi extreme aan het kijken naar een film, maar ik kon daar geen NL subs activeren. als ik het bij genises doe kan ik het wel, maar zo gauw ik bij navi extrme doe en druk op download ondertitleling verspringt die gelijk weer, en kan ik hem niet selecteren.. (wel engelse ondertiteling).

heeft dit te maken met een instelling ??? bij BV movieHD kan ik wel NL subs downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
CyBeRSPiN schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:27:
Volgens mij praten jullie langs elkaar heen :)
Meermarco bedoelt of er nog verschil zit tussen fullsize SD cards en Micro SD Cards incl. adapter naar fullsize:
[afbeelding]

Dat maakt niet uit. Die grote SD card zit veel lucht in en kun je alleen maar gebruiken met apparaten die die grote aankunnen. Als je overstapt naar een apparaat dat alleen microSD aan kan, dan hoef je geen nieuwe SD aan te schaffen.

Ik zou voor de Pi2 gaan voor een nieuwe, scheelt weinig in prijs en is stuk soepeler in gebruik van Kodi.
En je hoeft niet meer te twijfelen tussen SD en microSD+adapter, want Pi2 heeft microSD nodig ;)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Ik heb onlangs een Pi2 aangeschaft en OpenElec er op gegooid. Het werkt echt super. Een filmpje starten van mijn NAS gaat binnen een paar seconden en ondertitels zijn zo gedownload (al pakt ie soms niet meteen de goede).
Het enige waar ik niet tevreden over ben, is de ondersteuning van menu's in DVD's. Ik heb een aantal DVD's, die we voor mijn dochter hebben gekocht, op de NAS gezet in ISO formaat. Maar de menu's worden niet goed weergegeven (teksten zie je alleen als je er op klikt en achtergrondplaatjes werken niet).
En als ik het zo lees op het interweb, zal er voorlopig nog geen oplossing voor zijn.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Een omweg is de DVD's omzetten naar mkv's met MakeMKV om zo het menu te omzeilen en direct de film te starten.

[ Voor 34% gewijzigd door Mick1990 op 07-07-2015 12:52 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Mick1990 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:52:
Een omweg is de DVD's omzetten naar mkv's met MakeMKV om zo het menu te omzeilen en direct de film te starten.
Ja, maar voor sommige DVD's is het handig als het menu er bij zit.
Maar goed. Het is niet echt een belangrijk minpunt.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ook heel blij dat de afstandsbediening van de TV ook met de Pi2 werkt.
Als er nu ook nog Netflix op komt dan is het voor mij redelijk compleet, maar dat zal ook niet gauw gebeuren vrees ik. Heb gelukkig een Chromecast, maar wil toch liever alles in 1 apparaat. En dan het liefst in de Pi2 natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Xyphoid op 07-07-2015 14:00 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 14:38
Ondersteund de raspberry met kodi ook hd audio formaten? (true hd , dts-master , atmos? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volgens mij kan een Pi2 de HD formaten omzetten naar een PCM stream, in een van de laatste versies van Kodi zit "dcadec package for DTS HD-MA support (use ffmpeg avcodec patches from newclock4)"
Je hebt dan hetzelfde geluid, maar het HD logo zal helaas niet oplichten op je versterker (want PCM stream).

Heb begrepen dat het een bandbreedte issue is van de Pi(2) dat ie de HD formaten niet zondermeer door kan geven, het omzetten naar een PCM stream is een workaround daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verlengsnoer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 18:31
Heb hier sinds de laatste bijna 2 week nu dat opeens de addon Uitzendinggemist (NPO) niet meer werk,
Je kunt wel gewoon browsen door de series etc, maar welke stream je maar wilt openen het geeft helaas allemaal opeens Fout In Script..

Er is de laatste tijd niks kwa apps er op gezet, en de pi staat 24/7 aan,

Het gaat om een pi 2b met openelec 5.0.8,
Maar heb voor de gein ook eens raspmc geprobeerd, maar ook daarmee geeft de NPO addon de fout in script melding,

Baal er wel van, want zat dagelijks gemiste uitzendingen te kijken,
Hebben hier meer mensen last van?

hoop dat iemand me uit de brand kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verlengsnoer schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:51:
Heb hier sinds de laatste bijna 2 week nu dat opeens de addon Uitzendinggemist (NPO) niet meer werk,
Je kunt wel gewoon browsen door de series etc, maar welke stream je maar wilt openen het geeft helaas allemaal opeens Fout In Script..

Er is de laatste tijd niks kwa apps er op gezet, en de pi staat 24/7 aan,

Het gaat om een pi 2b met openelec 5.0.8,
Maar heb voor de gein ook eens raspmc geprobeerd, maar ook daarmee geeft de NPO addon de fout in script melding,

Baal er wel van, want zat dagelijks gemiste uitzendingen te kijken,
Hebben hier meer mensen last van?

hoop dat iemand me uit de brand kan helpen :)
NPO heeft API geupdate dus jij moet je add-on even updaten. Dan werkt alles weer.

Zie deze post: ApexAlpha in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Ko..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verlengsnoer
ApexAlpha schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:54:
[...]

NPO heeft API geupdate dus jij moet je add-on even updaten. Dan werkt alles weer.

Zie deze post: ApexAlpha in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Ko..."
ehh oke??
Naja heb hem net nogmaal verwijderd, en ge herinstalleerd,
Maar krijg weer direct de melding fout in script :(

met een blok in beeld

Een of meer items konden niet worden afgespeeld.
controleer het logbestand voor details
gaat om add on versie 1.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Hoe heet de plug in precies? Grote kans dat hij dus door die wijziging in de NPO website nog geüpdate moet worden.

Ik zal mijne ff starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verlengsnoer
Hier staat gewoon "Uitzendinggemist (NPO)"
Ik las wel dit
https://bitbucket.org/Opvolger/plugin.video.uzg

alleen snape r niks van :), verander xxxx naar versie nummer?? maar welk versie nummer? want als je aan de zijkant kijk staat er ook al iets van 1.3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Die van mij werkt ook niet. Is waarschijnlijk hetzelfde probleem als waar de NEderland24 add-on mee te maken had.

Ik zal even een issue openen op Github zodat de ontwikkelaar op de hoogte is.

edit: klik HIER. Nou maar hopen dat hij niet op vakantie is.

[ Voor 25% gewijzigd door ApexAlpha op 07-07-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verlengsnoer
Het is al gelukt,
Had even de repo zip file geopend, en daar stond v1.3.0
dus heb het bestand vernoemd naar: plugin.video.uzg-1.3.0.zip en geinstalleerd via een USBtje
En nu werkt hij weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Oh dat ga ik morgen ook eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Ligt dat aan mij dat de kwaliteit erg belabberd is van die uitzending gemist apps? Als ik op mijn laptop een browser start is de kwaliteit veel beter. Dit zouden toch dezelfde streams moeten zijn (zou je denken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Zou inderdaad dezelfde kwaliteit moeten zijn. 340p ongeveer maar. Op je laptop is het natuurlijk wel relatief beter om je laptop een kleiner scherm is dan je TV (ga ik van uit).

Maar zou inderdaad dezelfde kwaliteit moeten zijn. Tenzij je op je laptop de betaalde versie van NPO gebruikt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Op mijn PI moet ik naar mijn films en series browsen door bij Video naar bestanden te gaan en dan mijn NAS mappen te selecteren. Er is ook een mogelijkheid om de films en series rechtstreeks in je menu te krijgen, maar die heb ik nog niet gevonden. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Lanithro schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:57:
Op mijn PI moet ik naar mijn films en series browsen door bij Video naar bestanden te gaan en dan mijn NAS mappen te selecteren. Er is ook een mogelijkheid om de films en series rechtstreeks in je menu te krijgen, maar die heb ik nog niet gevonden. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Op je mapje Films het menu openen en 'inhoud toewijzen' en dan op Films zetten. Dan scant Kodi de map en voegt alle films die hij herkent toe aan je bibliotheek.

Zelfde bij series. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
ApexAlpha schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:14:
[...]

Op je mapje Films het menu openen en 'inhoud toewijzen' en dan op Films zetten. Dan scant Kodi de map en voegt alle films die hij herkent toe aan je bibliotheek.

Zelfde bij series. :)
Ik ga het vanmiddag meteen proberen. THNX!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Ik heb een usb-stick als mediabron in gebruik en die werd de eerste keer keurig gescand waardoor de afleveringen van een serie in de bibliotheek verschenen.
Nu heb ik de stick uit de Pi gehaald en op een laptop nieuwe afleveringen in de map gezet.
Als ik de stick nu weer terug in de Pi doe, wordt de bibliotheek niet bijgewerkt, ook niet via "pijltje naar links, bibliotheek bijwerken". Via bladeren zijn de nieuwe afleveringen wel te zien.

Hoe krijg ik Kodi zo ver dat de series-bibliotheek toch automatisch wordt bijgewerkt met de nieuwe series op de usb-stick?

Ik heb de Pi ook al een keer gereboot, maar dat hielp ook niet.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25

TRaSH

koffie ?

Debug log

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb een abbo op Sport1 Go. Weet iemand of er ook een plugin voor is zodat deze op Kodi te bekijken is?

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rembrand20 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:35:
Ik heb een abbo op Sport1 Go. Weet iemand of er ook een plugin voor is zodat deze op Kodi te bekijken is?
Wel eens van Google gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Gisteravond mijn rPi uitgepakt en aan m'n tv gehangen, echt fenomenaal dat er zoveel mogelijk is met een printplaatje ter grootte van een pakje sigaretten toch ? 't is bedoeld als spielerij maar ik denk dat ik de Ryan mediaplayer niet meer ga gebruiken maar de Pi... veel leuker en meer functies en bediening via de iPad.

Ik vond bediening via de webserver van de Pi wat teleurstellend eigenlijk, de App werkt dan wel weer mooi... Meer mensen goede/slechte ervaringen met bedienen via de tablet etc ? Ik heb een panasonic plasma maar daar krijg ik het Viera-link gebeuren nog niet werkend dus bedienen met de remote van de tv is nog geen optie.
Binnenkort ga ik me eens in de plug-ins verdiepen !

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 16:58

DaRoot

Some say...

farmacop schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:40:
Gisteravond mijn rPi uitgepakt en aan m'n tv gehangen, echt fenomenaal dat er zoveel mogelijk is met een printplaatje ter grootte van een pakje sigaretten toch ? 't is bedoeld als spielerij maar ik denk dat ik de Ryan mediaplayer niet meer ga gebruiken maar de Pi... veel leuker en meer functies en bediening via de iPad.

Ik vond bediening via de webserver van de Pi wat teleurstellend eigenlijk, de App werkt dan wel weer mooi... Meer mensen goede/slechte ervaringen met bedienen via de tablet etc ? Ik heb een panasonic plasma maar daar krijg ik het Viera-link gebeuren nog niet werkend dus bedienen met de remote van de tv is nog geen optie.
Binnenkort ga ik me eens in de plug-ins verdiepen !
Ik gebruik afwisselend de Kore app of de Yatse app..
Voor iOS werkt Sybu wel leuk.
Heb zelf Panasonic LCD, kan hem via CEC / Viera Link bedienen, maar is niet altijd ff snel.
Plus die apps zijn perfect vanwege het toetsenbord..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier83
  • Registratie: Oktober 2013
Hoi sinds kort heb ik een RPi2 om Kodi te draaien en dat werkt erg goed maar soms kan mijn RPi2 kodi niet meer starten en blijft het hangen op Openelec scherm. Ik denk dat het door sd corruptie komt, maar ik zet RPi2 uit via kodi met de power knop op mijn afstandsbediening. En dan trek ik de adapter er uit het stop contact. Hoe kan ik dit oplossen?

Is er optie om RPi2 weer aan te zetten via mijn mce afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Bedankt voor deze schop-in-algemene-richting.
Heb je ook iets meer specifieke aanwijzingen? Ik denk dat, áls ik had geweten dat het antwoord in de debug log zat, ik ook wel had geweten waar ik dan specifiek naar zou moeten kijken...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Als je je debug log post en ons een link geeft dan zouden we even kunnen kijken of we daar wat raars inzien of de oorzaak.
Nu moeten wij maar gissen wat het kan zijn.
Blind zou ik zeggen je naming van je bestandsnaam of folder.
Vandaar een complete debug log.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
jongetje schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:14:
Ligt dat aan mij dat de kwaliteit erg belabberd is van die uitzending gemist apps? Als ik op mijn laptop een browser start is de kwaliteit veel beter. Dit zouden toch dezelfde streams moeten zijn (zou je denken)?
Ik vind ze niet belabberd hoor, ik vind ze zelfs beter dan op de pc en dan bedoel ik dat je helemaal geen reclames hebt. Ik weet niet hoe dat kan of hoe het werkt maar ik ben er content mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan is het dus bij mij minder. Als ik mijn laptop op mijn tv aansluit met HDMI is het beeld en vooral geluid een stuk beter dan via de Pi

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 09-07-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Moet zeggen spelen met de PI 2 is best verslavend er zijn toch al wat vele uurtjes in gaan zitten. ;)
Met name met Aeon Nox was het even stoeien maar tot nu toe werkt alles werkt goed.

Aangezien ik toch ook een beetje nieuwsgierig ben geworden over Xbian vandaag mijn tweede SD kaartje Sandisk Extreme 16GB binnen gekregen (@sdk1985 bedankt voor de tip). Gelijk kans om ook eens Xbian uit te gaan proberen installeren ging vrij soepel al weigert Xbian tot nu toe een statisch IP adres op te slaan. Dan maar gelijk de PI een vast IP adres toegekend in mijn router. Wat ik mij alleen afvraag kan ik de Addons die op Openelec staan backuppen met XBMC backup en terug zetten op Xbian of heeft alles opnieuw installeren de voorkeur?

[ Voor 5% gewijzigd door Mabili op 09-07-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mabili schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:01:
Gelijk kans om ook eens Xbian uit te gaan proberen installeren ging vrij soepel al weigert Xbian tot nu toe een statisch IP adres op te slaan.
De ontwikkelaar van de XBMC versie van XBian config is gestopt. Er is nu een nieuwe ontwikkelaar aangetrokken, dus ik hoop dat het snel gemaakt wordt. Je kan in de tussentijd xbian-config vanuit SSH proberen. Die werkt sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
CurlyMo schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:23:
[...]

De ontwikkelaar van de XBMC versie van XBian config is gestopt. Er is nu een nieuwe ontwikkelaar aangetrokken, dus ik hoop dat het snel gemaakt wordt. Je kan in de tussentijd xbian-config vanuit SSH proberen. Die werkt sowieso.
Bedankt voor je snelle reactie en de tip. :)
Dan pas ik het even aan via SSH neem aan gewoon via Putty?
Blijft er nog een vraag onbeantwoord en ik speur op dit moment het Xbian forum af maar helaas nog geen antwoord op kunnen vinden. Kan ik de addons die eerst op Openelec stonden en waar ik een backup van heb gemaakt met een restore terug zetten op Xbian of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het. Ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:48
Mijn WD TV is zo goed als overleden, dus tijd voor vervanging. Smart functie van Samsung is niet voldoende, dus verder kijken.

Intel NUC klinkt leuk, maar wat prijziger. Nu kreeg ik vanuit meerdere kanten de tip een Rasberry Pi. Het enige wat er moet gebeuren zijn films streamen vanaf een HDD die is aangesloten op een router.

Na wat lees werk lijkt de Pi daar prima voor te gebruiken.

Iemand ervaring met Kiwi Electronics? Zag daar complete sets. De Pi, behuizing, stroom kabel, etc. Lekker makkelijk.
https://www.kiwi-electron...rry-pi-mediaspeler-bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lijkt me prima deal. Bestel zelf vaak bij https://www.sossolutions.nl, maar daar is zo'n bundel een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

@Pannekoek81: ik heb dat setje deze week gekocht, vond het wel prima. Binnen een paar minuten kun je ermee aan de slag.

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DaRoot schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:44:
[...]

Ik gebruik afwisselend de Kore app of de Yatse app..
Voor iOS werkt Sybu wel leuk.
Heb zelf Panasonic LCD, kan hem via CEC / Viera Link bedienen, maar is niet altijd ff snel.
Plus die apps zijn perfect vanwege het toetsenbord..
Ik gebruik ook vooral de apps, ik heb ook nog een losse usbafstandbediening maar dan is het toetsenbord lastig en ook het instellen van de ondertiteling.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:39:
Lijkt me prima deal. Bestel zelf vaak bij https://www.sossolutions.nl, maar daar is zo'n bundel een stuk duurder.
Die site had ik ook gezien, inderdaad iets duurder.
farmacop schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:39:
@Pannekoek81: ik heb dat setje deze week gekocht, vond het wel prima. Binnen een paar minuten kun je ermee aan de slag.
d:)b top, bestellen dan maar en eens kijken of het allemaal goed gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Een stukje gemak zon bundel, los is het wel wat goedkoper te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pannekoek81 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Die site had ik ook gezien, inderdaad iets duurder.
Bij nader inzien is het goedkoper als je deze besteld: https://www.sossolutions.nl/starterkit-compleet
Moet je alleen nog even een Kodi image erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:50
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:32:
[...]

Bij nader inzien is het goedkoper als je deze besteld: https://www.sossolutions.nl/starterkit-compleet
Ik had begrepen dat die lader die bij het pakket van SOS zit, niet 2A levert. Was volgens mij besproken in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
Ik heb sinds een paar weken een Pi2 met 2A-adapter* van SOS, die combinatie werkt prima. Ik heb het idee dat de adapter-problemen om een oude adapter van SOS gaan.

* Ik heb een merkloze "BX-502000", Made in China uiteraard.

[ Voor 16% gewijzigd door Bacchus op 10-07-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Die adapter werkt prima bij mij van sos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
Als het de Blue Star SOS adaptor van 2A betreft met het groene ledje heb ik daar ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ik heb ook een bunder pakket Pi2 met 2A-adapter van SOS en de eerste adapter was niet goed.
Deze is toen kosteloos door SOS vervangen voor een nieuwe en sindsdien geen klachten meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:32:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
Pas ook besteld, maar de SD kaart was nogal brak. Binnen paar dagen 3 keer OpenElec opnieuw moeten flashen. Uiteindelijk zelf een nieuw kaartje besteld en deze draait al een paar maanden zonder problemen. Ik adviseer wel, als je daar besteld, om zelf dus een SD kaartje apart ergens te bestellen van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad. SOS is echt een geweldige shop, maar ik heb nu vijf adapters besteld waarvan er 2 DOA waren, netjes vervangen, natuurlijk.
Ook de SD-kaartjes zijn inderdaad niet 100%, maar daar heb ik (nog) geen klacht over ingediend. Ik merk inderdaad dat ik met de Samsungs geen problemen heb (om precies te zijn heb ik deze van 64GB en deze van 32GB).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
SOS heeft bij mij mijn SD kaartje omgeruild en heb nu een microSD kaartje van het merk "SOS solutions" (hun eigen merk) erin zitten. Hier nog geen problemen mee gehad in tegenstelling tot het transcend kaartje wat regelmatig vast liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 18:55
De 4GB en 8GB kaartjes van SOS werken prima.

Alleen de 16GB heeft de neiging om (vaak) corrupt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb een Sandisk gekocht die al klaar ligt met een image van Open Elec er op, maar mijn 16 GB Transcend kaartje doet het ook al maanden nu ik mijn Pi niet meer uitzet,

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier83
  • Registratie: Oktober 2013
mkroes schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:57:
De 4GB en 8GB kaartjes van SOS werken prima.

Alleen de 16GB heeft de neiging om (vaak) corrupt te raken.
Is dat zo?
Ik gebruik namelijk een 16GB kaartje van Verbatim, en bijna elke weekvoor dat mijn SD kaart corrupt raakt....
Dus 4GB en 8GB SD kaartjes zijn beter en stabielder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Reinier83 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:40:
[...]

Is dat zo?
Ik gebruik namelijk een 16GB kaartje van Verbatim, en bijna elke weekvoor dat mijn SD kaart corrupt raakt....
Dus 4GB en 8GB SD kaartjes zijn beter en stabielder?
In het geval van de Transcend kaartjes van SOS solutions schijnbaar wel. Jij hebt een ander merk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
For whom it may concern: OSMC heeft zijn eerste stabiele versie:
https://www.raspberrypi.org/osmc-stable-release/

Vakantie internet, dan is de spuit elf zo gemaakt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CurlyMo op 11-07-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

goh dat was 2 berichten boven jouw post ook al geplaatss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:38
Even een crosspost vanuit een ander Raspberry topic. Mogelijk interessant:
Dav1d schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:18:
Voor wie een veilige en gekeurde voedingsadapter zoekt: Ikea verkoopt sinds kort een KOPPLA 3-poorts USB lader voor € 7,99.
Per poort max. 2400mA, totaal max. 3400mA.

[afbeelding]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Hmm het wordt denk ik toch morgen mijn nieuwe PI rondje RMA. Om de zoveel dagen valt de PI grote deels uit. Geen netwerk, USB of HDMI activiteit meer te bekennen. Enige wat helpt is de stekker eruit halen en de PI opnieuw op te starten. Voor de zekerheid een andere voeding geprobeerd maar dat is het dus ook niet. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mabili schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:59:
Hmm het wordt denk ik toch morgen mijn nieuwe PI rondje RMA. Om de zoveel dagen valt de PI grote deels uit. Geen netwerk, USB of HDMI activiteit meer te bekennen. Enige wat helpt is de stekker eruit halen en de PI opnieuw op te starten. Voor de zekerheid een andere voeding geprobeerd maar dat is het dus ook niet. Iemand bekend met dit probleem?
Neem aan dat je je logs al gechecked hebt? Vooral /var/log/messages en /var/log/syslog.
Heb je ook al een andere micro-SD-card getest? Je kunt je huidige install gewoon kopiëren met Win32DiskImager, als je wilt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1 ... 27 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]