Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:44:
[...]

Ook de Samsung Evo 16GB kan corrupt raken heb ik gemerkt. Ik was erg vroeg met de aanschaf van de Rpi 2 en heb veel kaartjes (kingston, Samsung, Transcend en nog wat) getest. Uiteindelijk werkte alleen de Sandisk Ultra 16GB goed. De adapter kan dan ook nog roet in het eten gooien. Als tweede set heb ik een BTplayer2 aangeschaft. Die leveren een kwalitatief goede combinatie (installatie/onderdelen/support), alleen tegen een iets hogere prijs.
Welk kaartje zit bij die BTPlayer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog altijd geen problemen met de icidu kaartjes icm met XBian. Ik gebruik die dingen al 3 jaar.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
CurlyMo schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:15:
Hier nog altijd geen problemen met de icidu kaartjes icm met XBian. Ik gebruik die dingen al 3 jaar.
Hoeveel / vaak schrijf jij grote bestanden zoals gestreamde films of series naar jou SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:03:
[...]

Welk kaartje zit bij die BTPlayer dan?
In de BTplayer2 zit een Sandisk 16GB Ultra Class 10 UHS-I

Overigens staan OpenElec 5.0.8 geinstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:45
mkroes schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:58:
[...]

En hoe precies deel je je muziek en video's?
ik zal proberen te omschrijven hoe ik het nu doe op de rashberry. kan zijn dat ik helemaal fout zit, dan hoor ik het wel.

ik ga naar muziek - muziek toevogen- muziek locatie toevoegen (bladeren) - dan naar windowsnetwerk (SMB) - dan krijg ik workgroup - krijg ik 2 keuzes openelec en knijff (is mijn naam) druk op knijff em krijg dan- vergrendelopties voor smb knijff, gberuikersnaam en wachtwoord. dan houd het op voor mij, ik weet niet wat ik hier moet invullen..

nu met mijn ps4.

ik ga naar knijff (heinenerica@outlook.com en dan naar muziek of video..

PS: op mijn ps4 komt het kodi openelec bij te staan. dus die zien elkaar wel.

maar mijn vraag is nog steeds hoe kan ik van de rashpberry streamen naar mijn pc .. wat doe ik fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik zou de gebruikersnaam en wachtwoord van je account op je PC invullen. De PC is gewoon beveiligd (niet iedereen op het netwerk kan zomaar bij je bestanden).

Als je dit invult zou je je bestanden moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApexAlpha schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:17:
[...]

Hoeveel / vaak schrijf jij grote bestanden zoals gestreamde films of series naar jou SD?
Ik was in het verleden XBian ontwikkelaar, dus heb erg veel schrijf acties gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ApexAlpha schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:29:
Ik zou de gebruikersnaam en wachtwoord van je account op je PC invullen. De PC is gewoon beveiligd (niet iedereen op het netwerk kan zomaar bij je bestanden).

Als je dit invult zou je je bestanden moeten zien.
werkt niet. zoals hierboven beschreven

maar ik ga nu via UPnP en daar kom ik wel in mijn pc (heinenerica@outlook.com en ziet de films of muziek wel staan maar zo gauw ik er druk krijg ik een lege map te zien..(iets vergeten aan te vinken in instellingen misschien). stapje voor stapje kom ik dichterbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ApexAlpha schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:17:
[...]

Ligt het daar aan? SInds ik mijn Raspberry Pi niet meer afsluit heb ik ook met het Transent kaartje geen problemen meer (Sandiskklaartje ligt wel klaar, maar ja als er niks corrupt is dan is er ook geen noodzaak om ze om te wisselen). Toen ik mijn Raspberry Pi steeds afsloot en daarna van de stroom haalde raakte het kaartje elke week wel corrupt. Nu doe ik af en toe een reboot (gisteren was het toevallig nodig omdat na een video in Youtube te hebben aangeklikt de Pi niet goed meer reageerde) en gaat het steeds goed, Als het zo doorgaat dan kan die Sandisk in de fotocamera, die heeft nog een 4GB kaartje.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 18:55
harley2009 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:43:
[...]

maar ik ga nu via UPnP en daar kom ik wel in mijn pc (heinenerica@outlook.com en ziet de films of muziek wel staan maar zo gauw ik er druk krijg ik een lege map te zien..(iets vergeten aan te vinken in instellingen misschien). stapje voor stapje kom ik dichterbij..
Wanneer je inlogd op je pc, moet je hier dan ook een wachtwoord ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Heey,

Ik overweeg een RPi2 te kopen. Heb nog een USB-HDD liggen. Ik zie graag het volgende: ik sluit de RPi2 aan op mijn TV voor XBMC. De USB-HDD leg ik in de kast. Tijdens het kijken moet tegelijkertijd torrents gedownload worden. Grote voorkeur heeft tijdens het kijken, zodat ik de stroom voor de RPi2 uit mijn TV kan halen; fijne gedachte dat de RPi2 uit is als de TV uit is.

Is dit mogelijk, praktisch (hoe bedien je de torrentclient?) en beïnvloed het downloaden het serie kijken?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
harley2009 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:43:
[...]

Waarom vermeld je steeds je email adres? Is dat de gebruikersnaam van je PC? Ik heb een beetje het idee dat je je mailadres invult als gebruikersnaam i.p.v. je echte gebruikersnaam :P

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Mick1990 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Waarom vermeld je steeds je email adres? Is dat de gebruikersnaam van je PC? Ik heb een beetje het idee dat je je mailadres invult als gebruikersnaam i.p.v. je echte gebruikersnaam :P
Wanneer je Windows 8(.1) hebt, en je hebt je account gekoppeld aan je Microsoft Account, moet je inloggen met je gebruikersnaam van dit account. En dat is helaas meestal ... @outlook.com of @hotmail.com... enz.

Niet iedereen maakt een lokale gebruiker aan tegenwoordig. (omdat juist dit net wat weggestopt zit).

[ Voor 10% gewijzigd door mkroes op 17-06-2015 22:12 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:54
Obiter dictum schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:00:
Heey,

Ik overweeg een RPi2 te kopen. Heb nog een USB-HDD liggen. Ik zie graag het volgende: ik sluit de RPi2 aan op mijn TV voor XBMC. De USB-HDD leg ik in de kast. Tijdens het kijken moet tegelijkertijd torrents gedownload worden. Grote voorkeur heeft tijdens het kijken, zodat ik de stroom voor de RPi2 uit mijn TV kan halen; fijne gedachte dat de RPi2 uit is als de TV uit is.

Is dit mogelijk, praktisch (hoe bedien je de torrentclient?) en beïnvloed het downloaden het serie kijken?
Wat je moet doen is het volgende.

Pi2 aan je tv.
Hardeschijf aan de pi.
Stroom vanaf het stopcontact pakken.

Zo kan je films kijken en torrents downloaden. Xbian icm transmission bijvoorbeeld.

De pi verbruikt zon 3 euro stroom per jaar bij 24/7, dus gewoon aanlaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
mkroes schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:59:
[...]

Wanneer je inlogd op je pc, moet je hier dan ook een wachtwoord ingeven?
nee dan hoe ik geen wachtwoord in te geven (uitgezet)..maar hij ziet de mappen nu wel maar ze zijn leeg als je er opklikt.

dit geld ook voor muziek, ziet alle muziek mappen wel maar vervolgns zijn ze leeg.

P. het is geen email adres, maar was hierboven al beschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Dacuuu schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:07:
Wat je moet doen is het volgende.

Pi2 aan je tv.
Hardeschijf aan de pi.
Stroom vanaf het stopcontact pakken.

Zo kan je films kijken en torrents downloaden. Xbian icm transmission bijvoorbeeld.

De pi verbruikt zon 3 euro stroom per jaar bij 24/7, dus gewoon aanlaten. :)
Gaat niet eens zozeer om het geld, als wel om de gedachte dat hij zo nodeloos aan staat... Maar het is een alternatief natuurlijk :). Dat gezegd hebbende; heb je ervaring met downloaden en kijken tegelijkertijd? Gaat dat een beetje?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Obiter dictum schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:36:
[...]

Gaat niet eens zozeer om het geld, als wel om de gedachte dat hij zo nodeloos aan staat... Maar het is een alternatief natuurlijk :). Dat gezegd hebbende; heb je ervaring met downloaden en kijken tegelijkertijd? Gaat dat een beetje?
Ik laat mijn pi altijd 's nachts downloaden (automatisch) maar soms gooi ik er handmatig een download in en dat gaat prima samen met iets kijken. Merk je echt niks van.

Had vandaag 5 downloads tegelijk aan die met 5 MB/s in totaal gingen en kon daarnaast makkelijk iets kijken.

Ik heb een Pi2, dat dan weer wel.

edit: ik download wel met torrents, niet met usenet!

[ Voor 3% gewijzigd door ApexAlpha op 17-06-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
harley2009 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:28:
[...]

nee dan hoe ik geen wachtwoord in te geven (uitgezet)..maar hij ziet de mappen nu wel maar ze zijn leeg als je er opklikt.

dit geld ook voor muziek, ziet alle muziek mappen wel maar vervolgns zijn ze leeg.

P. het is geen email adres, maar was hierboven al beschreven..
Zet er maar even een wachtwoord op. Bijna zeker dat het daarna wel werkt.
Je kan daarna altijd de pc automatisch laten inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00

TRaSH

koffie ?

Je zou evt ook kunnen proberen om je Pi in dezelfde werkgroep te zetten als je windows machine.
En in Windows heb je de shares gebeuren goed ingesteld ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
mkroes schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:23:
[...]

Zet er maar even een wachtwoord op. Bijna zeker dat het daarna wel werkt.
Je kan daarna altijd de pc automatisch laten inloggen.
nee dat is het niet, beetje raar ook. mijn ps4 blu ray speler tv, en mijn telefoon kan ik er zo in..

moet er nie ergens iets in de ionstellingen veranderd worden ??

zo gauw de raspberry aanstaat zie je hem in die groep staan en kan ik er via mijn pc in..

mijn ps4 ziet raspberry ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36

Sa1

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:44:
[...]

Ook de Samsung Evo 16GB kan corrupt raken heb ik gemerkt. Ik was erg vroeg met de aanschaf van de Rpi 2 en heb veel kaartjes (kingston, Samsung, Transcend en nog wat) getest. Uiteindelijk werkte alleen de Sandisk Ultra 16GB goed. De adapter kan dan ook nog roet in het eten gooien. Als tweede set heb ik een BTplayer2 aangeschaft. Die leveren een kwalitatief goede combinatie (installatie/onderdelen/support), alleen tegen een iets hogere prijs.
dat hij corrupt kan raken heb ik inderdaad al een keer eerder meegemaakt (en zeker bij de Pi1), alleen start hij dan ook de volgende keer niet op. Bij mij was het zo dat even de stekker er uit en weer er in weer zorgt voor een succesvolle reboot.

Bij de pi1 heb ik het opgelost met een usbstick, na m'n eerste volledige crash van de pi2 heb ik toch ook de USB stick er maar weer bij gepakt. Dus echt corruptie heb ik niet.

Gaat nu, sinds m'n boot_delay=5 aanpassing al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 08:45:
[...]
dat hij corrupt kan raken heb ik inderdaad al een keer eerder meegemaakt (en zeker bij de Pi1), alleen start hij dan ook de volgende keer niet op. Bij mij was het zo dat even de stekker er uit en weer er in weer zorgt voor een succesvolle reboot.

Bij de pi1 heb ik het opgelost met een usbstick, na m'n eerste volledige crash van de pi2 heb ik toch ook de USB stick er maar weer bij gepakt. Dus echt corruptie heb ik niet.

Gaat nu, sinds m'n boot_delay=5 aanpassing al goed.
Een goede SD kaart is voldoende. Ik heb met de Pi1 ook problemen gehad in combinatie met een Transcend Jetflash 700 16GB USB 3.0. Die raakte ook corrupt. Later een Kingston Datatraveler micro 16GB USB 2.0 gebruikt. Was wel langzamer maar bleef werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Marzman schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:15:
[...]

Ligt het daar aan? [...]
Dat wordt op verschillende fora genoemd als reden dat (slechte) SD kaartjes corrupt raken. Ook een onstabiele stroomtoevoer wordt als reden genoemd. Hoeveel hiervan met feiten kan worden gestoeld weet ik niet. Ik weet wel dat ik sinds het verplaatsen van mijn OS naar de HDD nergens last meer van heb.
Mick1990 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Ik denk dat hij Windows 8 heeft en zijn gebruikersnaam dus zijn (Windows) e-mail is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:33
Wellicht een domme vraag, maar toch,

Ik zit nu op versie 5.08 geloof ik (zit op mijn werk, dus kan niet kijken), maar er zijn al meerdere nieuwe versies (beta) uitgekomen.

Als ik vanuit kodi handmatig probeer te zoeken naar updates gebeurt er NIETS. Als ik de speler aan zet zie ik onderin het scherm wel voorbij komen dat er allerlei updates zijn.

Hoe kan ik vanuit de speler updaten ? Doe ik iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij zijn de meldingen onder in je scherm niets meer dan een RSS feed die getoond wordt en waar men de komst van een nieuwe Open Elec beta aangekondigd. Je OpenElec zelf zoekt niet naar beta's, die zul je volgens mij handmatig moeten installeren. Pas als er een stable 5.0.9 uit zou komen, of 5.1.0, dan kun je updaten vanuit het Open Elec menu.

En volgens mij heb ik ergens gelezen dat Open Elec sowieso niet geupdate kan worden naar een nieuwe major versie, dus naar versie 6 zal handmatig moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ApexAlpha schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:12:
[...]

Dat wordt op verschillende fora genoemd als reden dat (slechte) SD kaartjes corrupt raken. Ook een onstabiele stroomtoevoer wordt als reden genoemd. Hoeveel hiervan met feiten kan worden gestoeld weet ik niet. Ik weet wel dat ik sinds het verplaatsen van mijn OS naar de HDD nergens last meer van heb.
Mooi dat je het opgelost hebt, Tja grote bestanden. Is elke film of serie die je streamt of download niet een groot bestand?

Misschien dat sdkaartjes er ook niet echt voor bedoeld zijn om als opslag voor een computer gebruikt te worden. Voor de raspberry pi was het vooral voor opslag voor een camera of een telefoon (als ik met link2sd alle programma's naar de sdkaart verplaats raakt die ook eerder corrupt).

Maar zoals het nu werkt vind ik het prima, ik vind het niet zo erg om 1 of 2 keer per jaar een image terug te moeten zetten maar als het elke week gebeurd dan is het wel vervelend.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Marzman schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:17:
[...]
Mooi dat je het opgelost hebt, Tja grote bestanden. Is elke film of serie die je streamt of download niet een groot bestand?

[...]
Jawel, maar mijn RPI2 is eigenlijk continu aan het lezen en schrijven. Mijn RPI2 is het media centre van een studentenhuis waar eigenlijk altijd wel iets via bekeken of geluisterd wordt. Daarnaast staat er ook nog transmission, BTsync en ownCloud op die 24/7 worden gebruikt.

Dit was echt te veel en ik moest ongeveer een keer per week dat ding repareren. Dat is natuurlijk geen doen.

Maar sinds alles op de HDD staat heb ik nergens meer last van.

De RPI1 die buiten staat werkt al bijna 3 jaar perfect met hetzelfde SD kaartje. Maar die hoeft ook (bjina) niks op het SD kaartje te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:56
verkeerde topic!

[ Voor 93% gewijzigd door sdk1985 op 18-06-2015 16:15 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Welke CEC instelling moet ik hebben (xbian), zodat de Pi de tv niet meer aanzet? Als ik bijv muziek stream naar de Pi. Wil hij nog wel eens de TV aanzetten, en dat hoeft natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
na een paar filsm gekeken te hebben, heb ik nog 2 vraagjes. kunnen de zwarte balken onder en boven ook weggehaald worden ??

en ik heb de yatse app gedownload en ik kan met die app het apparaat alleen uit zetten.. zodra die uit staat kan ik hem alleen aan zetten als ik de stekker er uittrek en er weer in doe. aan en uit knop van de app werkt dan niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
harley2009 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:10:
na een paar filsm gekeken te hebben, heb ik nog 2 vraagjes. kunnen de zwarte balken onder en boven ook weggehaald worden ??

en ik heb de yatse app gedownload en ik kan met die app het apparaat alleen uit zetten.. zodra die uit staat kan ik hem alleen aan zetten als ik de stekker er uittrek en er weer in doe. aan en uit knop van de app werkt dan niet..
Dat kan, maar dan zul je óf moeten inzoomen, óf alles wordt uitgerekt, ik zou niet weten waarom je dat zou willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Smultie schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:12:
[...]

Dat kan, maar dan zul je óf moeten inzoomen, óf alles wordt uitgerekt, ik zou niet weten waarom je dat zou willen...
nee dat wil ik niet, dan laat die balken maar beter zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
harley2009 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:10:
Blijkbaar is jouw video niet in dezelfde verhouding als de monitor waarop je kijkt. Ik zou, zoals hierboven geopperd wordt, gewoon de balken voor lief nemen. Als je dat niet wilt, zul je links en rechts juist een stuk verliezen
Je kunt de Pi met geen enkel programma helemaal uit zetten. Dat gaat, zonder mods, altijd met de voeding. Er zijn wel power button-bordjes maar dat is bij deze je huiswerkopdracht (googlen dus) :+
[...] aan en uit-knop van de app [...]
Het is dus ook alleen een uit-knop.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 18-06-2015 19:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Room42 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:25:
[...]
Blijkbaar is jouw video niet in dezelfde verhouding als de monitor waarop je kijkt. Ik zou, zoals hierboven geopperd wordt, gewoon de balken voor lief nemen. Als je dat niet wilt, zul je links en rechts juist een stuk verliezen

[...]

Je kunt de Pi met geen enkel programma helemaal uit zetten. Dat gaat, zonder mods, altijd met de voeding. Er zijn wel power button-bordjes maar dat is bij deze je huiswerkopdracht (googlen dus) :+

[...]
bedankt voor je uitleg, is duidelijk..is er ook een app waar ik nederlandse films kan kijken (zoals spongebob spons op het doge NL gesproken .. voor de kleine. heb bij verschillende apps bekeken maar helaas nog niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
harley2009 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:41:
[...]

bedankt voor je uitleg, is duidelijk..is er ook een app waar ik nederlandse films kan kijken (zoals spongebob spons op het doge NL gesproken .. voor de kleine. heb bij verschillende apps bekeken maar helaas nog niet kunnen vinden
Ajawel, jij hebt niet gezocht. Check bijvoorbeeld Retrospect eens (vroeger heette die XBMC Online TV of XOT)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:53
Dacuuu schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Pi kost ongeveer 3 tot 4 euro aan stroom per jaar bij 24/7 aan. Tevens kan je zelf een aan/uitschakelaar monteren. Google er maar even op. Maar dit Is echt niet nodig. Lekker de pi aan laten :)
Marzman schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:15:
[...]

Ik deed dat, maar laat hem tegenwoordig aan staan omdat mijn sdkaart corrupt raakte. Schijnbaar hoef je het voor het stroomverbruik ook niet te doen dat uitschakelen. Ik denk dat de mijne nu een maand onafgebroken aan staat ofzo.
Thanks heren. Zal hem ook maar aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En opnieuw had dat antwoord ook in de topic start gestaan. Zoals meer véél voorkomende vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:34:
[...]

Beter een Sandisk Ultra microSD gebruiken en een backup maken. De Sandisk Ultra is de enige die niet corrupt raakt. Mocht deze toch corrupt raken dan kun je de backup toch opnieuw plaatsen wanneer je de bijvoorbeld image van OpenElec hebt gebruik voor de installatie. De ext4 partitie raakt meestal corrupt en niet de FAT
Toch nog even een oude post quoten :)

Dit blijkt niet waar te zijn. Ik gebruik(te) een Sandisk Ultra 8GB kaartje in mijn RPI 2 i.c.m. een Sandisk Ultra Fit 16GB usb stick. Je zou zeggen dat je met én een usb installatie én een goed SD kaartje corruptie niet mag voorkomen. Gister bleef de RPI hangen tijdens het afspelen van een serie (via kmediatorrent). Uiteindelijk een ander SD kaartje moeten pakken en opnieuw ingesteld. Draaide meteen weer.

Maar goed,
Draaien vanaf usb is dus niet heilig (wel héél gemakkelijk te fixen met een nieuw kaartje, zonder verlies)
Draaien vanaf een sandisk kaartje is dus niet heilig.

Vraag: is dat 'corrupte' kaartje nog te redden of is dat vragen om problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat corrupte kaartje daar kun je gewoon weer een verse image overheen zetten.

Ze zouden eigenlijk iets toe moeten voegen dat je een e-mailadres en tijdstip in kan stellen waarop Kodi of Open Elec automatisch een backup doorstuurt van je userdata. Dan zou een verse image van de site downloaden en dat mailtje genoeg moeten zijn om verder te gaan waar je gebleven was met kloppende watched data en addons en dergelijke. Ik heb er toch geen lokale films en series op staan.

Dat of een soort chkdsk wat Windows had om het filesystem te herstellen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

Je kunt toch gewoon een backup add-on installeren. Heb ik ook.. Maakt netjes elke week een nieuwe backup op m'n NAS en haalt de oudste backup weg. Mailen is trouwens niet zo handig, want je userdata map kan nogal groot worden ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30

quote:

Men kan via Google wel vinden hoe je een start button kunt toevoegen aan je B+ of 2B versie en dat is namelijk een 2 pins header solderen in P6 naast de connector voor het optionele Lcd scherm.
Daarop plaats je een female connector die naar een miniatuuur drukknopje gaat.
Dus om uit te schakelen (gedeeltelijk natuurlijk met zo goed als 0 watt verbruik) gaat het via het menu onderaan links > systeen uitschakelen, de TV gaat met CEC ook automatisch uit.
Om opnieuw te starten, even op het knopje drukken en de RPI start terug op samen met de TV.
Wat moet de mens nog meer hebben _/-\o_
Hier wat foto's hoe ik het gedaan heb:
https://www.dropbox.com/s...j8t7N4IM5mlUKwJaWwha?dl=0

[ Voor 25% gewijzigd door delacer op 19-06-2015 13:18 . Reden: Toevoegen link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kraats schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:51:
Je kunt toch gewoon een backup add-on installeren. Heb ik ook.. Maakt netjes elke week een nieuwe backup op m'n NAS en haalt de oudste backup weg. Mailen is trouwens niet zo handig, want je userdata map kan nogal groot worden ;)
Ik zal er eens naar kijken, ik heb alleen geen NAS. Kan op zich wel een USBstick in mijn telenetmodem steken dan wordt dat een shared disk.
[edit]Thanks, ik heb nu de addon 'backup' ingesteld. Die backups zijn inderdaad groter dan ik dacht:
Niet gecomprimeerd: 457 MB, en grootte op schijf 12,3 GB (dus toch maar comprimeren dan is het 387 MB en 388 MB op schijf)

Even kijken wat er gebeurd met een dagelijkse backup waarbij er 7 bewaard blijven (al is misschien is wekelijks ook wel voldoende)

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 19-06-2015 13:15 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 22-09 18:59
Maakt die Addon een image of alleen een backup van je data?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:43:
Dat corrupte kaartje daar kun je gewoon weer een verse image overheen zetten.
Mooi, dat scheelt weer :)
kraats schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:51:
Mij leek de kans op corruptie (al helemaal van het sd kaartje) nagenoeg nihil nu ik van usb stick draai. Misschien toch eens gaan kijken naar die addon, want de als de usb corrupt raakt is dat een stuk irritanter dan een sd kaartje...
delacer schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:52:

quote:

Men kan via Google wel vinden hoe je een start button kunt toevoegen aan je B+ of 2B versie en dat is namelijk een 2 pins header solderen in P6 naast de connector voor het optionele Lcd scherm.
Daarop plaats je een female connector die naar een miniatuuur drukknopje gaat.
Dus om uit te schakelen (gedeeltelijk natuurlijk met zo goed als 0 watt verbruik) gaat het via het menu onderaan links > systeen uitschakelen, de TV gaat met CEC ook automatisch uit.
Om opnieuw te starten, even op het knopje drukken en de RPI start terug op samen met de TV.
Wat moet de mens nog meer hebben _/-\o_
Hier wat foto's hoe ik het gedaan heb:
https://www.dropbox.com/s...j8t7N4IM5mlUKwJaWwha?dl=0
Erg mooi gedaan! Zorgt dit er ook voor dat de RPI niet automatisch aangaat wanneer je de stroom erop zet? Het stroomverbruik van de RPI is maar een paar watt, dus of ik dit zelf ga doen... wel een hele leuke mod :) Heb je een link naar de handleiding die je hebt gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Neen, als je de stroom aansluit, start ie vooralsnog op. Die startknop is een open kontakt, dus als je er niet op drukt wordt er aan de RPI niks gewijzigd.
Ik heb dit zelf ontworpen, vond alleen dat het via P6 moest, de rest was simpel voor mij.
Aan de hand van de foto's geraak je er toch zelf uit en het printje boven de LCD connector hoeft er niet bij, ik heb dit alleen maar gedaan omwille van de stabiliteit (als je op het knopje drukt).
Als je een schets van het printje wil, dan zet ik dat wel bij de foto's.
Via Google vind je andere minder elegante oplossingen hoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
delacer schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:30:
[...]
Als je een schets van het printje wil, dan zet ik dat wel bij de foto's.
[...]
Graag d:)b En zijn er nog softwareaanpassingen nodig hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand nog tips voor een goede usb3 stick om mn sd-kaart te ontlasten? En daarbij dan graag ook een handleiding als het kan om dit te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

.weg

[ Voor 97% gewijzigd door TRaSH op 20-06-2015 08:33 . Reden: Kan weg dubbel post ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Handleiding heeft iemand eerder hier gepost in een link volgens mij en anders google.,
Welke USB 3 stick is afhankelijk van je budget en welke snelheid.
Persoonlijk vind ik die sandisk Ultra Fit wel wat.

[ Voor 2% gewijzigd door TRaSH op 20-06-2015 09:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ferra schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:26:
Iemand nog tips voor een goede usb3 stick om mn sd-kaart te ontlasten? En daarbij dan graag ook een handleiding als het kan om dit te realiseren?
Ik gebruik zelf de Sandisk Ultra Fit in meerder RPI's. Tot op heden doen ze het erg goed.
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item19f1d1b3fb

Ik heb zelf deze handleiding gevolgd: http://www.htpcbeginner.c...n-usb-stick-raspberry-pi/

Ik raad je wel aan om de config.txt aan te passen. Dus niet dit:
code:
1
boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh

Maar
code:
1
boot=LABEL=SYSTEM disk=LABEL=STORAGE console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh

Want anders zal de RPI een willekeurige usb pakken bij het herstarten van de RPI (wanneer je meerdere usb hebt aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 22:13
Ik merk dat de laatste tijd streams, via Genesis, steeds minder snel openen, en als ze starten ik 9 vd 10 keer te maken heb met een enorme lag. Alles is bedraad, daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

met alle streaming add-ons ben je afhankelijk van de source,
als die momenteel druk bezocht is of brak dan ga je zulke kuren krijgen.
en anders even informeren bij de devolpers/support van de Genesis add-on.
en dat is niet de officiele Kodi Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tsja, het is ook een beetje de prijs van succes denk ik. Elke Harry/harriette weet tegenwoordig van het bestaan en kan een leuk kant & klaar setje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Servor schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:47:
Tsja, het is ook een beetje de prijs van succes denk ik. Elke Harry/harriette weet tegenwoordig van het bestaan en kan een leuk kant & klaar setje bestellen.
Dat + grote kans dat dit nieuws ook merkbaar is..

https://torrentfreak.com/...y-ipv6-peer-flood-150619/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Dat gaat over torrents, Genesis streamt gewoon via http toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 16:48
Na eerst wat lees en youtube filmpjes bekeken te hebben en via Kodi op de computer uitgeprobeerd te hebben gisteren besloten om een Raspberry Pi 2 te bestellen. Vandaag is deze als set met een 8GB SD kaartje binnengekomen.
Gelijk ook maar even vandaag een Sandisk 8GB Ultra fit USB3 stick gekocht die ik samen met de SD kaart wil gaan gebruiken. Al zou ik ook mijn Nas server hiervoor kunnen gebruiken. Er staat hier immers ook een Synology DS213+ nas te draaien en wat ik er tot nu toe van begrepen heb zou ik deze ook kunnen gebruiken al heb ik me daar nog niet verder in verdiept eerlijk gezegd. Zoiezo zal de Nas worden gebruikt aangezien daar de video share staat. Maar goed eerst maar gaan zorgen dat alles werkt. ;)

Uiteraard heb ik nog wel een beginner vraag.

Aangezien de Raspberry in de woonkamer komt. Kan de Raspberry zonder problemen in een TV meubel achter een gesloten deurtje of raden jullie dit ivm warmte af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn Raspberry Pi wordt helemaal niet warm dus dat kan denk ik prima, je zou hem ook achter de tv kunnen hangen met een tie wrap (weegt niks), al heb ik hem zelf er voor liggen omdat er een USBontvanger op aangesloten zit voor een remote.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Is het ook mogelijk om alleen de GUI op de cpu te laten draaien? Valt mij op dat de cpu op de Pi2 zelden boven de 20% komt terwijl de interface op <10fps draait. Wie weet is het inzetten van de cpu voor de GUI terwijl de videochip de video afspeelt een leuke verbetering.
Mabili schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:39:

Uiteraard heb ik nog wel een beginner vraag.

Aangezien de Raspberry in de woonkamer komt. Kan de Raspberry zonder problemen in een TV meubel achter een gesloten deurtje of raden jullie dit ivm warmte af?
Mijn Pi wordt tijdens het afspelen 50 graden in een plastic case. Lijkt me geen probleem.

[ Voor 43% gewijzigd door sdk1985 op 20-06-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@Marzman en sdk1985 bedankt voor jullie reactie.
Wat betreft de plek hoef ik me daar dus niet zoveel zorgen om te maken. :)
Freakster86 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:41:
[...]

Ik gebruik zelf de Sandisk Ultra Fit in meerder RPI's. Tot op heden doen ze het erg goed.
http://www.ebay.com/itm/S...ain_0&hash=item19f1d1b3fb

Ik heb zelf deze handleiding gevolgd: http://www.htpcbeginner.c...n-usb-stick-raspberry-pi/

Ik raad je wel aan om de config.txt aan te passen. Dus niet dit:
code:
1
boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh

Maar
code:
1
boot=LABEL=SYSTEM disk=LABEL=STORAGE console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh

Want anders zal de RPI een willekeurige usb pakken bij het herstarten van de RPI (wanneer je meerdere usb hebt aangesloten).
Ik heb het ook via deze uitleg geprobeerd, maar op een of andere manier krijg ik dit niet werkend.
In de SD kaart met label SYSTEM de bestanden geplaatst die aangegeven staan en de Sandisk Ultra Fit USB stick geformatteerd naar Ext4 met als label Storage.

Voor de installatie heb ik ook het bestand cmdline.txt met de genoemde regel hierboven toegevoegd is dat goed of moet dit juist daarna geplaatst worden? Tot nu toe krijg ik het via deze uitleg niet werkend en de de Raspberry blijft hangen in de regenboog. Ik doe waarschijnlijk iets fout maar wat?

Aangezien ik toch eerst kennis wil maken met de Raspberry dan even alles op de SD kaart geïnstalleerd en dat werkt nu goed. Ik heb wel voor de eerste keer om het uit te proberen de config wizzard (Linux) van tvaddons gebruikt. Is dat handig of is het ook gewoon eenvoudig zelf allemaal in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Case-sensitivity denk ik. Ik zie dat je STORAGE in de cmdline.txt hebt gebruikt en Storage voor de USB-stick. Als het overigens de enige USB-stick is die je gebruikt dan kun je imo net zo goed de 'standaard' manier gebruiken met boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Bedankt voor je tip.
Het zal inderdaad de enige USB stick zijn die ik voorlopig zal gebruiken.

Ik heb de labels opnieuw gecontroleerd en hij blijft nog steeds hangen op het Rainbow scherm.
Probleem blijft ook aanwezig als ik bijvoorbeeld het mapje overlays wat in de de map bootloader staat er aan toevoeg.

De volgende stappen heb ik zoals op die website beschreven staan toegepast.
SD kaart met MiniTool Partition Wizard Free naar FAT32 geformatteerd (primary) en label naam SYSTEM gegeven.

USB stick geformatteerd naar EXT4 (primary) en label naam STORAGE gegeven.
Op de website van OpenElec het zip bestand OpenELEC-RPi.arm-5.0.8 (niet de image) gedownload en de volgende bestanden naar de root van mijn SD kaart gekopieerd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
bootcode.bin
cmdline.txt
config.txt
fixup.dat
kernel.img
LICENCE.broadcom
openelec.ico
README.md
start.elf
SYSTEM

Vervolgens KERNEL aangepast naar kernel.img en het tekst bestand cmdline.txt toegevoegd met daarin de volgende regel.
code:
1

Opnieuw de Raspberry opgestart en weer blijft hij hangen op het Rainbow scherm.
Opnieuw de cmdline.txt aangepast maar dan met de regel boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1
Vervolgens de Raspberry opgestart en opnieuw kom ik niet verder dan het Rainbow scherm.
Installeer ik de OpenElec image nou gewoon in zijn geheel op de SD kaart zonder de USB optie dan loopt het installatie proces gewoon goed.

Ik doe blijkbaar toch nog steeds iets fout waardoor het nog niet wilt werken.

Edit:
Ik denk dat ik zelf al weet wat er mis gaat.
Het lijkt erop dat ik de verkeerde OpenElec zip bestand heb gedownload.. 8)7
Ik ga het eens opnieuw uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mabili op 21-06-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Nu je het steeds hebt over een rainbow scherm, wat voor voeding gebruik je? Rainbow geeft normaal aan dat er te weinig spanning is. Lukt het wel als je Openelec compleet installeert (dus zonder aanpassing met cmdline.txt) op de SD en daarna de USB-stick gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mick1990 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:24:
Nu je het steeds hebt over een rainbow scherm, wat voor voeding gebruik je? Rainbow geeft normaal aan dat er te weinig spanning is. Lukt het wel als je Openelec compleet installeert (dus zonder aanpassing met cmdline.txt) op de SD en daarna de USB-stick gebruikt?
Nee, het rainbow screen (regenboogscherm) is het eerste dat je ziet als je de Pi aan zet. Het regenboogje dat jij bedoeld is een klein blokje rechtsboven in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ik had het inderdaad over de regenboogscherm die je ziet bij het opstarten van de Pi.
Alles werkt nu eindelijk blijkt dat ik een fout had gemaakt met het downloaden van de verkeerde OpenElec bestand versie RPi ARM11 single core models . 8)7
Nu het juiste bestand gebruikt en het installeren was zo gebeurd.
Ondanks deze fout van mijzelf en toch weer het een en ander heb bijgeleerd bedankt voor jullie hulp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een oplossing voor de trage afstandsbediening met HDMI CEC. In de file rpi_2708_1001.xml, vind je de optie <setting id="double_tap_timeout_ms" value="300" />. Als je deze naar 125 zet, gaat het navigeren veel sneller. Lager vind ik inaccuraat worden.

De file is te vinden in: storage\.kodi\userdata\peripheral_data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

tdn135 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:43:
Ik heb een oplossing voor de trage afstandsbediening met HDMI CEC. In de file rpi_2708_1001.xml, vind je de optie <setting id="double_tap_timeout_ms" value="300" />. Als je deze naar 125 zet, gaat het navigeren veel sneller. Lager vind ik inaccuraat worden.

Hoe heb je opgelost dat ie steeds terug werd gezet (tdn135 in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2")?
En wat gebeurt er als je lager gaat? Gaat ie dan een enkele druk op een knop als 'dubbelklik' registreren? Of kun je geen dubbelklik meer uitvoeren (doe ik nu niet, geen idee of dat kan met CEC?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik heb nu eindelijk mijn Pi zoals ik hem hebben wil. Er komt nog een USB configuratie, maar dat komt later. Ik wil echter voorkomen dat ik alles opnieuw moet installeren. Met die Back-Up addon, maakt hij dan een backup van alleen je configuratie of maakt hij een backup van alles (addons, settings, data, etc.)?

Is het misschien verstandiger om er een hele image van te trekken? Zo ja, hoe doe ik dat? Ik heb gezocht, maar ik kwam niets nuttigs tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:56:
Is het misschien verstandiger om er een hele image van te trekken? Zo ja, hoe doe ik dat? Ik heb gezocht, maar ik kwam niets nuttigs tegen.
Zeker weten?

[ Voor 6% gewijzigd door CurlyMo op 22-06-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik had een andere zoekopdracht gedaan. Maar bedankt. Ik ga die diskimager gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:32:
[...]

Hoe heb je opgelost dat ie steeds terug werd gezet (tdn135 in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2")?
En wat gebeurt er als je lager gaat? Gaat ie dan een enkele druk op een knop als 'dubbelklik' registreren? Of kun je geen dubbelklik meer uitvoeren (doe ik nu niet, geen idee of dat kan met CEC?)
Toen had ik via samba het bestand opgezocht en aangepast, werkte dat niet goed. Misschien toeval? Via SSH werkte het in iedergeval goed.

De instelling double_tap_timeout_ms betekent volgens mij dat elke volgende toetsklik binnen de periode van 300 ms niet wordt geregistreerd. Dit omdat er een kans is dat iemand die lang klikt, ongewenst een dubbele actie uitvoert. Daarnaast is het uit compatibiliteitsoverwegingen met bepaalde merken.

Door de periode lager te zetten, kan je sneller een volgende klik doen. Dit geldt dus ook als je de toets langer ingedrukt houdt. Dit scheelt veel in het doorbladeren van je bibliotheek. Ik heb nu niet meer een IR receiver nodig. Door de periode te laag te zetten (<75 ongeveer) is het bladeren door bibliotheken lastiger. De bediening werkt dan niet precies meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
tdn135 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:43:

Super tip gaat echt veel vlotter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
simonj schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:17:
[...]

Super tip gaat echt veel vlotter _/-\o_
Hij zet het bij mij iedere keer automatisch terug op 300.

Ik zal vanmiddag een aanpassen wanneer Kodi uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ApexAlpha schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:37:
[...]

Hij zet het bij mij iedere keer automatisch terug op 300.

Ik zal vanmiddag een aanpassen wanneer Kodi uit staat.
Je moet de file even chownen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mabili schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:44:
Bedankt voor je tip.
Het zal inderdaad de enige USB stick zijn die ik voorlopig zal gebruiken.

Ik heb de labels opnieuw gecontroleerd en hij blijft nog steeds hangen op het Rainbow scherm.
Probleem blijft ook aanwezig als ik bijvoorbeeld het mapje overlays wat in de de map bootloader staat er aan toevoeg.
Waarom probeer je het eerst niet gewoon met alleen een SD kaartje? Je kunt later altijd nog rommelen met een tweede kaartje. Tot heden werkt het hier nog prima zonder USB stick. Mijn library is aardig groot.

Alles staat en valt natuurlijk met de kwaliteit van het storage medium. Zie dit voorbeeld waarbij een SD kaart sneller is dan een (trage) USB stick: https://www.greyfuzz.com/raspberry-pi-disk-access-speeds/
Test #1 – 512M Pi writing to a USB thumbdrive (Note this Pi boots from a 256M SD Card and the root filesystem lives on a 16G Sandisk Cruzer plugged directly into the Pi)

Results:
# time sh -c “dd if=/dev/zero of=./ddfile bs=8k count=20000 && sync”
20000+0 records in
20000+0 records out
163840000 bytes (164 MB) copied, 35.5217 s, 4.6 MB/s

real 0m53.487s
user 0m0.200s
sys 0m2.420s
•Test #2 – 512M Pi writing to a Class 10 64G SD Card (SDC Brand SD XC)(boot and root file systems live on this card)

Results:
~# time sh -c “dd if=/dev/zero of=./ddfile bs=8k count=20000 && sync”
20000+0 records in
20000+0 records out
163840000 bytes (164 MB) copied, 12.4337 s, 13.2 MB/s

real 0m22.839s
user 0m0.090s
sys 0m2.270s
•Test #3 – 512M Pi booting from SDCard and the root filesystem is mounted on a USB SATA hard drive (pretty generic enclosure holding a 250G drive from an old laptop) accessed via an externally powered USB hub.

~# time sh -c “dd if=/dev/zero of=./ddfile bs=8k count=20000 && sync”
20000+0 records in
20000+0 records out
163840000 bytes (164 MB) copied, 3.72608 s, 44.0 MB/s

real 0m7.007s
user 0m0.150s
sys 0m2.910s
Overigens is zijn USB stick wel erg traag. Heb hier zelf een Sandisk Extreme liggen die 30 MB/s writes haalt via USB2 (117 MB/s via USB3). Er zijn in ieder geval genoeg SD kaartjes die rond de 20 MB/s halen als we deze pagina mogen geloven: http://elinux.org/RPi_SD_cards#SD_card_performance.

Ik overweeg zelf dit kaartje: pricewatch: Sandisk Extreme microSDHC + SD Adapter 16GB

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 23-06-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

tdn135 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:08:
[...]

Toen had ik via samba het bestand opgezocht en aangepast, werkte dat niet goed. Misschien toeval? Via SSH werkte het in iedergeval goed.

De instelling double_tap_timeout_ms betekent volgens mij dat elke volgende toetsklik binnen de periode van 300 ms niet wordt geregistreerd. Dit omdat er een kans is dat iemand die lang klikt, ongewenst een dubbele actie uitvoert. Daarnaast is het uit compatibiliteitsoverwegingen met bepaalde merken.

Door de periode lager te zetten, kan je sneller een volgende klik doen. Dit geldt dus ook als je de toets langer ingedrukt houdt. Dit scheelt veel in het doorbladeren van je bibliotheek. Ik heb nu niet meer een IR receiver nodig. Door de periode te laag te zetten (<75 ongeveer) is het bladeren door bibliotheken lastiger. De bediening werkt dan niet precies meer.
Bij mij reset ie steeds naar 300 (openelec 5.0, draait als root dus permissions hebben weinig zin). Via settings menu is deze setting niet de wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:50:
[...]

Bij mij reset ie steeds naar 300 (openelec 5.0, draait als root dus permissions hebben weinig zin). Via settings menu is deze setting niet de wijzigen..
Geen last van, heb het veranderd via winscp .
STORAGE draait wel op usb.

[ Voor 4% gewijzigd door simonj op 23-06-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 21:23
Weet iemand of er een addon is gemaakt voor limelight (een launcher o.i.d.).
Het telkens rebooten van raspbmc naar limelight is in mijn ogen erg omslachtig (nog geen ervaring mee omdat pas een 660gtx 2gb in bezit heb maar wel via een xbox controller graag zou willen gamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:50:
[...]

chown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja bedankt, maar naar welke user/group dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sdk1985 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:57:
[...]

Waarom probeer je het eerst niet gewoon met alleen een SD kaartje? Je kunt later altijd nog rommelen met een tweede kaartje. Tot heden werkt het hier nog prima zonder USB stick. Mijn library is aardig groot.
Normaal gesproken doe ik dat ook en had wellicht de makkelijkste weg geweest maar ik hou ook van uitproberen. Alles werkt nu goed en soepel samen met de USB stick. Het juiste Openelec bestand downloaden scheelt al een hoop extra werk. ;)

In het begin had ik nog wel wat problemen met het beeld.
Er liepen allemaal witte spikkels in het beeld en om de zoveel seconden ging het beeld kort op zwart of dat het begin scherm van kodi vervormde. Uiteindelijk eerst de TV en Kodi settings normaals gecontroleerd en de TV op scannen gezet maar dat hielp allemaal niet. Voordat ik overging om de optie HDMI boost op 4 te zetten eerst de bijgeleverde voeding toen vervangen voor een Samsung lader (5v, 2A). Sindsdien loopt het eigenlijk stabiel en nog geen flikkerende zwart scherm gezien.
Alles staat en valt natuurlijk met de kwaliteit van het storage medium. Zie dit voorbeeld waarbij een SD kaart sneller is dan een (trage) USB stick: https://www.greyfuzz.com/raspberry-pi-disk-access-speeds/

[...]

Overigens is zijn USB stick wel erg traag. Heb hier zelf een Sandisk Extreme liggen die 30 MB/s writes haalt via USB2 (117 MB/s via USB3). Er zijn in ieder geval genoeg SD kaartjes die rond de 20 MB/s halen als we deze pagina mogen geloven: http://elinux.org/RPi_SD_cards#SD_card_performance.
Ik heb bij de PI een 8GB Intergral Class 10 SD kaart gekregen en eerlijk gezegd heb ik de read/write snelheid van deze kaart nog niet gemeten. Ik merk wel verschil met of zonder extra Sandisk USB stick.
Voor een test heb ik paar dagen geleden eens zonder extra USB getest en merk hier toch wel verschil in.
Het gaat dan allemaal in Kodi net iets trager maar goed dat kan ook komen door dat mijn kennis nog niet verder gaat waardoor misschien nog niet alles goed ingesteld staat in Kodi. Ik doe al een poging om dit deel en Kodi WIKI door te spitten maar dat is best wat leeswerk.
Bedankt voor de tip.
Als ik met zo'n kaartje weer terug kan gaan naar enkel één SD kaartje zou natuurlijk ook mooi zijn.
Aan de andere kant is die extra USB stick ook wel weer handig.
Het blijft toch leuk om het een en ander met de PI uit te proberen dan is een extra kaartje zowiezo wel handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even omtrent het laatste nieuws omtrent Kodi:
nieuws: Onderzoekers: Kodi is kwetsbaar bij updaten van add-ons

XBian draait in tegenstelling tot OpenElec, Kodi / XBMC al sinds jaar en dag als non-root gebruiker. Er is op XBian dus zo goed als nul risico dat iemand je Pi overneemt. Youtube wachtwoorden e.d. zijn nog steeds wel onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CurlyMo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:12:
XBian draait in tegenstelling tot OpenElec, Kodi / XBMC al sinds jaar en dag als non-root gebruiker. Er is op XBian dus zo goed als nul risico dat iemand je Pi overneemt.
Als normale gebruiker kun je onder jouw eigen account nog steeds wel veel, hoor. En heeft de user van XBian geen sudo-rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CurlyMo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:12:
Even omtrent het laatste nieuws omtrent Kodi:
nieuws: Onderzoekers: Kodi is kwetsbaar bij updaten van add-ons

XBian draait in tegenstelling tot OpenElec, Kodi / XBMC al sinds jaar en dag als non-root gebruiker. Er is op XBian dus zo goed als nul risico dat iemand je Pi overneemt. Youtube wachtwoorden e.d. zijn nog steeds wel onveilig.
Dat is niet zo mooi, van de reacties op het artikel wordt ik ook niet heel vrolijk (schijnbaar is er nog veel meer lek in Kodi). Maar zo'n man in the middle attack is toch vrij lastig uit te voeren?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:54:
[...]

Als normale gebruiker kun je onder jouw eigen account nog steeds wel veel, hoor. En heeft de user van XBian geen sudo-rechten?
Alleen sudo rechten voor een beperkt aantal dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:08
@CurlyMo; ik gebruik de eminence skin samen met xbian, de xbian-config ziet er op de eminence skin heel raar uit, de hele achtergrond etc. valt weg en is daardoor moeilijk bruikbaar. Valt hier nog wat aan te doen?

Verder werkt xbian als een zonnetje op mijn rpi2 ! thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door pipo1000 op 24-06-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, want de xbian-config plugin van XBMC wordt niet meer actief onderhouden wegens uitvallen van de ontwikkelaar daarvan. We hopen dus nog steeds dat er iemand op staat die het stokje kan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:21
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:06:
[...]

Ja bedankt, maar naar welke user/group dan..
Wil ik ook graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-10 11:44
RaspBMC is trouwens al een tijdje gestopt. Tegenwoordig gaan ze onder de naam OSMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als iemand nieuwe tekst voor de TS kan aanleveren graag. Ik heb 0 ervaring en kennis van OSMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Ik ben van plan de volgende bundel te kopen: https://www.kiwi-electron...rry-pi-mediaspeler-bundel

Maar ik weet niet of ik voor de 16GB SD kaart optie moet gaan omdat deze maximaal 45MB/s ipv 20MB/s heeft? Qua ruimte is volgens mij niet nodig als het alleen als mediacenter gebruikt gaat worden? Is de extra snelheid nuttig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Als je de extra opslagruimte niet nodig hebt dan gewoon voor de 8GB gaan. Lan en ethernet gaan over USB2, dus 45 MB/s zul je sowieso nooit halen. Daarnaast zul je in de interface van Kodi vooral profijt hebben van de 4k read (zeer kleine files zoals de afbeeldingen van je library) die meestal rond de 2-6 MB/s ligt, en niet die opgegeven sequential read van 20 MB/s en 45 MB/s.

[ Voor 5% gewijzigd door Mick1990 op 28-06-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:38:
Als iemand nieuwe tekst voor de TS kan aanleveren graag. Ik heb 0 ervaring en kennis van OSMC.
Super stabiel en clean interface. Een leek kan het nu installeren op microsd (met behulp van vragen. Waar installerd je op? Pi osmc kastje..., pi. Welke pi? Pi 1 of 2 en zo verder..). Zeer stabiel. Vandaag nieuwe release.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobbyTown, maak er maar wat van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
weet iemand of er een standaard media center image is voor de raspberry pi2 met IR gpio support?
OSMC of xbian oid maakt niet uit.

Ik wil namelijk een harmony 350 gebruiken om mijn raspberry te bedienen, maar ik lees verschillende verhalen of hoe dat te doen, de ene nog uitgebreider dan de ander...
HDMI SEC werkt niet omdat mijn tv het niet ondersteund.

Aangezien het een toch een sdkaartje is, is er misschien wel gewoon een standaard image te krijgen waar dat al in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBian, OSMC en OpenElec. Ehm, allemaal dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
oke maar ik bedoel meer dat je dat gewoon kan activeren, ik lees verhalen over schripts toevoegen zelf key mappings maken etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Als je je harmony instelt met als een mediacenter remote werkt het gewoon out-of-the-box

edit: @onder Heb mezelf even verbeterd, je bent inderdaad geen mediacenter remote nodig, bedoel dat je gewoon dit als device selecteerd in de harmony software.

[ Voor 50% gewijzigd door Natsu op 29-06-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Werkt het zonder mediacenter remote niet ook al? Ik heb een usb-afstandbediening er aanhangen en bijna alle knoppen werken out-of-the box.

[ Voor 197% gewijzigd door Marzman op 29-06-2015 18:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
dat had ik gelezen inderdaad, ik heb mijn harmony ook hier op ingesteld.
ook had ik begrepen dat hdmi-sec uit moet staan voordat je een ir remote kan gebruiken.

Ik kan alleen op me remote drukken wat ik wil, maar er gebeurt niets:(
Pagina: 1 ... 26 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]