Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00

TRaSH

koffie ?

en als ik in het XBMC/Kodi forum kijk word het niet gewaardeerd hier om over zulke add-ons te praten,
dus ga er van uit dat het hier ook niet toegestaan is.
......
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.
wil je kwaliteit beeld en geluid en geen gezeur dan zal je verder moeten gaan zoals je dat nu doet.
maakt het je allemaal niet uit en gaat het je meer om gezien te hebben en vind je het niet erg om af en toe bagger kwaliteit te zien en te horen (ook afhankelijk wat voor installatie je thuis hebt en je eisen zijn) dan moet je lekker voor een kant en klaare Pi gaan met die meuk er op.

ik zelf vind dat juist de kwaliteit van beeld en geluid erg belangrijk is met films kijken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:44:
[...]

Die Pi kan wel met DTS-HD overweg, maar stuurt alleen de core DTS stream door en niet het extra (HD) gedeelte (helaas!).
Dat is dacht ik toch niet meer in de laatste (test?)builds? M.a.w. ook DTS-HD wordt doorgestuurd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kraades schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:43:
[...]

Dat is dacht ik toch niet meer in de laatste (test?)builds? M.a.w. ook DTS-HD wordt doorgestuurd.
Vanaf de laatste beta van openelec (5.95.1) wordt DTS-HD (via PCM, niet passthrough) inderdaad onsteund middels dcadec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Ik heb liever via passthrough de streams op mijn receiver. Dat lijkt me ook veel minder intensief dan het eerst naar PCM om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Malt007 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:54:
Ik heb onlangs bij een bekende gezien hoe hij een raspberry pi gebruikte voor films en series. Wat ik zag beviel me erg goed omdat het een stuk handiger en sneller werkt dan het downloaden via nieuwsgroepen op een server en vervolgens afspelen via een dune.

Helaas had hij geen enkele kennis van hoe en wat aangezien het door een collega was geregeld en geinstalleerd. Heb een beetje zitten rondneuzen op het forum maar ik zie vooral heel veel technische informatie waar ik niet veel wijzer van wordt.

Wat ik zou willen weten is het volgende:
- Welke pi heb ik nodig, ik zie namelijk een 1, een 2, een a, een a+ etc.
- Welke soort SD kaart kan ik het beste gebruiken?
- Ik zag dat er bij die kennis genesis op geinstalleerd stond, is dit vergelijkbaar met popcorn-time?
- Kan je popcorn-time installeren op een pi?
- Is het een waardige vervanger voor mijn huidige setup, ik hou van een goede kwaliteit beeld en geluid maar ik zag voornamelijk sd of 720p met 2.0 geluid.
- Is het eenvoudig aan te passen als het geluid of de subtitles niet synchroon lopen, ivm mijn vrouw die het liever zo houdt als het nu is aangezien het altijd goed werkt.
- Suggesties voor handige apps als ik hem voornamelijk voor home cinema ga gebruiken zijn zeer welkom.

Wil hem overigens direct op mijn televisie aansluiten.

Alvast bedankt voor de hulp!
Zelf heb ik een SD + USB3 stick combi dat scheelt BAKKEN. Alles gaat gewoon net wat sneller vergeleken met alleen SD. RPI2 dus.

Alleen al met opstarten is het verschil al flink daarbij is de snelheid bij gebruik gewoon super.

En in dit geval maakt de SD card niet echt veel uit aangezien het grootste deel op de USB stick staat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:45
Ik zie dat mensen het hier over audio via HDMI hebben..
Ik zit met een probleem met mijn Pi.
Heb hem nu een paar maanden. Mijn RPi2 is via HDMI op mijn Onkyo receiver aangesloten en die geeft via HDMI beeld aan mijn tv.
Echter, als ik mijn Pi aan zet en ik eerst een mp3 bestand wil afspelen, komt er geen geluid door via mijn receiver. Als ik eerst een film afspeel en daarna een mp3 bestand, dan heb ik wel geluid.
Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik had daar vroeger ook wel eens last van,
bleek een onkyo probleem te zijn.

probeer eens het volgende in je Kodi userdata
in je advancedsettings.xml toe te voegen
code:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
<audio>
<streamsilence>1</streamsilence>
</audio>
</advancedsettings>

(het zou zomaar kunnen dat deze functie niet meer werkt met de meest recente Kodi)

daarna moet je effe naar de volgende wiki gaan.
in de eerste screenshot zie je staan
"keep audio device alive" zet die op always.
(nu weet ik niet zeker of je die optie ook op de Pi krijgt te zien)

zorg ook dat de audio output goed staat ingesteld(iets met HDMI Onkyo volgens mij) en je moet natuurlijk ook passthrough aanzetten en daar de juiste dingen aan zetten daar ook de audio output op de juiste uitgang (HDMI Onkyo)
als je die optie niet ziet moet je zorgen dat je links onder de setting level op expert zet.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 22:36
jongetje schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 08:53:
Ik heb liever via passthrough de streams op mijn receiver. Dat lijkt me ook veel minder intensief dan het eerst naar PCM om te zetten.
Dat is helaas hardware-technisch niet mogelijk op de Pi(2). DTS-HD en Dolby TrueHD zullen altijd omgezet moeten worden naar uncompressed PCM. De Pi2 heeft daar overigens ruim voldoende CPU-capaciteit voor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:56
prutser001 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:02:
[...]

Zelf heb ik een SD + USB3 stick combi dat scheelt BAKKEN. Alles gaat gewoon net wat sneller vergeleken met alleen SD. RPI2 dus.

Alleen al met opstarten is het verschil al flink daarbij is de snelheid bij gebruik gewoon super.

En in dit geval maakt de SD card niet echt veel uit aangezien het grootste deel op de USB stick staat.
Zo ziet het er bij mij uit met een best wel slechte class 10 sd kaart (aldus Ibood, haalde er in crystaldisk maar 5MB/s mee).

https://www.dropbox.com/s...06-05%2019.13.55.mp4?dl=0

Start op in seconde of 10. Lijkt me lastig om daar een significante verbetering te halen.
Malt007 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:54:
Ik heb onlangs bij een bekende gezien hoe hij een raspberry pi gebruikte voor films en series. Wat ik zag beviel me erg goed omdat het een stuk handiger en sneller werkt dan het downloaden via nieuwsgroepen op een server en vervolgens afspelen via een dune.

Helaas had hij geen enkele kennis van hoe en wat aangezien het door een collega was geregeld en geinstalleerd. Heb een beetje zitten rondneuzen op het forum maar ik zie vooral heel veel technische informatie waar ik niet veel wijzer van wordt.

Wat ik zou willen weten is het volgende:
- Welke pi heb ik nodig, ik zie namelijk een 1, een 2, een a, een a+ etc.
- Welke soort SD kaart kan ik het beste gebruiken?
- Ik zag dat er bij die kennis genesis op geinstalleerd stond, is dit vergelijkbaar met popcorn-time?
- Kan je popcorn-time installeren op een pi?
- Is het een waardige vervanger voor mijn huidige setup, ik hou van een goede kwaliteit beeld en geluid maar ik zag voornamelijk sd of 720p met 2.0 geluid.
- Is het eenvoudig aan te passen als het geluid of de subtitles niet synchroon lopen, ivm mijn vrouw die het liever zo houdt als het nu is aangezien het altijd goed werkt.
- Suggesties voor handige apps als ik hem voornamelijk voor home cinema ga gebruiken zijn zeer welkom.

Wil hem overigens direct op mijn televisie aansluiten.

Alvast bedankt voor de hulp!
Ik zou eens beginnen met Kodi op je normale pc te installeren en configureren. Dat proces is namelijk OS onafhankelijk. Zie http://kodi.tv/download/ .

Subs zijn in ieder geval tot -60 en +60 te syncen, maar handiger is gewoon vanuit Kodi zelf sync subs te downloaden (gaat op basis van file hash).

Genesis is inderdaad een soort popcorn time.

Mocht je tevreden zijn met Kodi dan is de volgende vraag op welke hardware je het wil draaien. In mijn ervaring is de kwalitatief beste oplossing een htpc gebaseerd op Windows (7). Makkelijker met installatie, geluid en via DXVA heb je automatisch hardwarmatige versnelling. Dan kom je echter direct uit op 150-200 euro exclusief Windows licentie.

Een Pi met Openelec is natuurlijk een stuk goedkoper. Reken 35 euro voor de Pi2 en dan nog circa 5 euro voor een SD kaartje en 5 euro voor een oplader (stroomtoevoer). Installatie gaat zo: http://wiki.openelec.tv/index.php/HOW-TO:Installing_OpenELEC.

[ Voor 61% gewijzigd door sdk1985 op 13-06-2015 20:17 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 22:27
Doet iedereen z'n PI aan door de stekker eruit en weer in te doen? Konden ze geen aan uit knop installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Afiso schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:02:
Doet iedereen z'n PI aan door de stekker eruit en weer in te doen? Konden ze geen aan uit knop installeren.
Ik deed dat, maar laat hem tegenwoordig aan staan omdat mijn sdkaart corrupt raakte. Schijnbaar hoef je het voor het stroomverbruik ook niet te doen dat uitschakelen. Ik denk dat de mijne nu een maand onafgebroken aan staat ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Die van mij staat permanent aan en gaat alleen uit als openelec eens een keer gecrashed is. Hard de USB eruit en er weer in doen heeft bij mij nog geen corruptie tot gevolg gehad.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:54
Afiso schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:02:
Pi kost ongeveer 3 tot 4 euro aan stroom per jaar bij 24/7 aan. Tevens kan je zelf een aan/uitschakelaar monteren. Google er maar even op. Maar dit Is echt niet nodig. Lekker de pi aan laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:15:
[...]

Ik deed dat, maar laat hem tegenwoordig aan staan omdat mijn sdkaart corrupt raakte. Schijnbaar hoef je het voor het stroomverbruik ook niet te doen dat uitschakelen. Ik denk dat de mijne nu een maand onafgebroken aan staat ofzo.
Draai je ook de laatste Openelec beta 5.95.1? Heb het ook af en toe. Heb mijn overclock maar teruggeschroefd.

Mijn Pi2 zet ik aan met de schakelaar een stekkerdoos. Zo wordt tegelijk mijn tv en receiver (via CEC), subwoofer, externe hardeschijf en ambilight aangezet. Met het uitzetten gebruik ik afsluiten waarna dmv CEC de Pi alles uitschakeld. Vervolgens haal ik de switch op de stekkerdoos om. Het voordeel is dat ik geen lampjes heb branden en daarmee geen sluipverbruik. Werkt erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Cancun schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:31:
Iemand een idee of er een soort van photo slideshow add-on is voor KODI.

Het liefst zoals die van Apple TV bijvoorbeeld:

YouTube: Foto slideshow on Apple TV

Mocht het bestaan. Is het dan handig om de foto's op de microSD kaart te zetten of gaat dat mis met het besturingssysteem dan? Of is het beter ze gewoon vanaf een USB te laden?
Inmiddels gevonden. Onder screensavers add-ons is er één te vinden met 'AppleTV' in de naam. Ziet er precies zo uit.
Dat is dus geregeld. Top!

Volgende vraag. Nu heb ik aardig wat add-ons geïnstalleerd binnen KODI welke voor mij handig zijn. Ik heb een backup (alle files gekopieerd van mijn microSD naar mijn PC ) gedaan. Ik noem dit maar even een ruwe backup.

Heb ik hier voldoende aan als mijn microSD eventueel crasht? Of moet ik hier meer voor doen?

Dus een backup van mijn huidige KODI + add-ons vanaf de MicroSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan beter een image maken met een speciale tool.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 18:55
Cancun schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:44:
[...]
Volgende vraag. Nu heb ik aardig wat add-ons geïnstalleerd binnen KODI welke voor mij handig zijn. Ik heb een backup (alle files gekopieerd van mijn microSD naar mijn PC ) gedaan. Ik noem dit maar even een ruwe backup.

Heb ik hier voldoende aan als mijn microSD eventueel crasht? Of moet ik hier meer voor doen?

Dus een backup van mijn huidige KODI + add-ons vanaf de MicroSD.
Je kan:
  • vanuit Openelec een systeem en kodi backup maken of
  • een image van de volledige sd-kaart maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 18:48
Niet helemaal het goede topic, maar ik vraag het hier toch maar.
Wat vinden jullie hiervan: http://www.cood-e.com/products.html
Net uit.

Mediaplayer draaiend op Kodi, net als Raspberri-Pi, maar vind de specs moeilijk te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik usbit om een image te maken. Zoek naar usbit in dit topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Pepper92 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:21:
Niet helemaal het goede topic, maar ik vraag het hier toch maar.
Wat vinden jullie hiervan: http://www.cood-e.com/products.html
Net uit.

Mediaplayer draaiend op Kodi, net als Raspberri-Pi, maar vind de specs moeilijk te vergelijken.
mij lijkt dit niks,
waarom ?
- omdat je totaal afhankelijk bent van hun wat betreft updates.
- als je naar de website gaat zie je dat hij vrij recent is,
in de support forum 1 post van een wannabe om even te melden dat hij er 1 gekocht heeft.
en van de team zelf met welkom
- al je naar hn download selectie gaan alleen "coming soon"
- verder word er niet vermeld welke audio en video formaten dat ding ondersteund.

persoonlijke eerste indruk ziet er leuk uit,
maar zal niet meer bieden dan die kant en klare vol gevulde ebay Pi's met een hoop un-supported add-ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sinds de Raspberry Pi lijken dit soort kastjes me een beetje overbodig, hiervoor vond ik het idee altijd erg leuk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Het is dat ik bij Wehkamp op zoek was naar een mediaspeler (gezien de korting die ik daar eb), en de Kood-E zag staan.
Ik ken de Raspberri maar half, maar na het een en ander doorgelezen te hebben (http://mymediaexperience.com/raspberry-pi-xbmc-with-raspbmc/) lijkt het instellen van de Pi als mediaplayer me erg omslachtig. Gaat me er overigens ook vooral om dat er Airplay support op zit. Maar goed ik zal dit forum even doorscannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 00:34
Pepper92 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:57:
Het is dat ik bij Wehkamp op zoek was naar een mediaspeler (gezien de korting die ik daar eb), en de Kood-E zag staan.
Ik ken de Raspberri maar half, maar na het een en ander doorgelezen te hebben (http://mymediaexperience.com/raspberry-pi-xbmc-with-raspbmc/) lijkt het instellen van de Pi als mediaplayer me erg omslachtig. Gaat me er overigens ook vooral om dat er Airplay support op zit. Maar goed ik zal dit forum even doorscannen!
RPI instellen omslachtig? Enige wat je doet is OpenElec op SD zetten en kaartje in de RPI duwen. Veel meer is het feitelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

En bij sommige winkels kan je ook pre-installed sdkaartjes krijgen met Kodi erop.
Ook kan je de Pi vaak gewoon bedienen met je AB van je tv mits je het via HDMI aansluit.
En de support is veel groter met de Pi.
Je kan kiezen voor openelec, OSMC, Raspbmc.
De link die je liet zien omschrijft het heel uitgebreid.
Wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pepper92 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:57:
AirPlay is problematisch op de Pi. Of in ieder geval niet stabiel tussen releases.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Bedankt voor de vlotte reacties! Als ik zo kijk ziet het er inderdaad simpeler uit dan ik in eerste instantie dacht. Wel Jammer dat de Airplay functionaliteit wat instabiel is.

Edit: Laat ik even een duidelijke vraag stellen.
Heb nu een Apple TV, maar de functionaliteit stelt teleur. Hij wordt eigenlijk alleen gebruikt om sporadisch (anime)series vanuit de safari browser naar de Apple TV te casten, en heel soms om Spotify te streamen. Zou de Raspberry dit kunnen overnemen, dan ben ik om.

Dit hoeft niet precies hetzelfde: omwegen die ik voor me zie zijn bijvoorbeeld Spotify connect (waar ik best een paar maanden op wil wachten) en bijvoorbeeld iPad kunnen gebruiken als remote om op de Raspberri naar de desbetreffende website met video te surfen, en die video full screen af te kunnen spelen.

Is dit mogelijk? Bedankt alvast!

[ Voor 71% gewijzigd door Pepper92 op 14-06-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Airplay is een beetje 50/50. Netflix is mij nog nooit gelukt bijvoorbeeld. Ook met Airparrot via de PC werkt niet. Naar een AppleTV werkte die wel gewoon. Zal wel te maken hebben met beveiliging ofzo. Muziek via Airplay gaat over het algemeen prima, alsmede het streamen van afbeeldingen. Video's via Safari werken op zich ook vaak goed, maar toch stopt het stoms met streamen zonder reden.

Soms mis ik mijn verkochte Apple TV dus wel ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik drukte ergens op de rechterkant van mijn wireless keyboard per ongeluk een toets in. Vervolgens kreeg ik een popup of ik de instellingen wilde bewaren en vervolgens was het beeld een paar tinten lichter. Iemand enige idee wat er precies gebeurde? Kan het helaas niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Klinkt alsof je op de / of de \ toets hebt gedrukt. Uit mijn hoofd verander je daarmee de resolutie en daarmee op een of andere manier ook de helderheid. Zou even in het system menu kijken wat nu de resolutie is en desnoods terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mick1990 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:31:
Klinkt alsof je op de / of de \ toets hebt gedrukt. Uit mijn hoofd verander je daarmee de resolutie en daarmee op een of andere manier ook de helderheid. Zou even in het system menu kijken wat nu de resolutie is en desnoods terugzetten.
Thanks. Resolutie stond op "DESKTOP" met 60 fps. Heb hem weer op 1920x1080p gezet, dan komt hij met iets van 59.94 fps. Als ik daarna weer op \ druk dan krijg ik inderdaad weer die popup. Als ik akkoord ga met de verandering dan staat hij weer op "DESKTOP" en doet de \ verder niets meer.

Beetje vreemd, denk dat ik hem maar op desktop laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik heb mijn Pi binnen met de SPDIF optical. Hij streamt als een malle, maar qua interface vind ik hem wel erg traag. Kan ik dat nog sneller krijgen?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  1. Niet gebruikte services uitschakelen
  2. Kodi op usb-stick installeren
  3. Overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
mkroes schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:59:
  1. Niet gebruikte services uitschakelen
  2. Kodi op usb-stick installeren
  3. Overclocken
Ik zal eerst eens de niet gebruikte addon's verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Is er de mogelijkheid om de tekst op Nederlands te krijgen bij je films? Nu staat er bij alle films Engelse beschrijving. ( nederlandse scrapper?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 22:33
Universal Movie Scraper gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Lanithro schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:50:
Ik heb mijn Pi binnen met de SPDIF optical. Hij streamt als een malle, maar qua interface vind ik hem wel erg traag. Kan ik dat nog sneller krijgen?
Welke Pi? Versie 2 is namelijk best rap, de oude versies zijn traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Sponz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:20:
[...]

Welke Pi? Versie 2 is namelijk best rap, de oude versies zijn traag.
https://www.sossolutions....bmc-compleet-2b-hifiberry

Die heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Best leuk verkooppraatje, al die plugins. Maar hoeveel gebruik je er daadwerkelijk?
Pak gewoon een 'kale' installatie van Openelec en installeer alleen de plugins die je nodig hebt/gebruiken wil.
Dat had je ook nog eens bijna 25 euro kunnen besparen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
mkroes schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:29:
[...]

Best leuk verkooppraatje, al die plugins. Maar hoeveel gebruik je er daadwerkelijk?
Pak gewoon een 'kale' installatie van Openelec en installeer alleen de plugins die je nodig hebt/gebruiken wil.
Dat had je ook nog eens bijna 25 euro kunnen besparen :X
Had geen zin om moeilijk te doen. Ik haal er wel een paar plugins af en als het dan nog niet is zoals ik wil knal ik er een nieuwe installatie op. Maar is hij met USB 3.0 zo veel sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Maak eerst even een image van je sd-kaart. kan je altijd weer terug naar de huidige installatie.
Installatie op usb maakt het geheel wel iets vlotter. (moet zeggen dat ik dit nog maar 1 keer geprobeerd heb).

Heb zelf een centrale database op een MySQL server staan (heb meerdere RPi's met Kodi) en dit scheelt ook al een heel stuk in snelheid. Is mijn ervaring dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
SidewalkSuper schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:18:
Universal Movie Scraper gebruiken.
Ik neem aan dat dat een add-on is die ik moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 22:33
vwtune schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:54:
[...]

Ik neem aan dat dat een add-on is die ik moet installeren?
Jij neemt het correct aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Nice, schrijft ie dan alle al gescrapte titels over? Of blijven die dan in het Engels staan en doet ie alleen de nieuwe Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
vwtune schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:48:
[...]

Nice, schrijft ie dan alle al gescrapte titels over? Of blijven die dan in het Engels staan en doet ie alleen de nieuwe Nederlands?
Ik zou je bibliotheek leeggooien en alles opnieuw scannen met Universal scraper, dan heb je alles NL.

edit: gebruiken hier mensen Berryboot i.c.m. Xbian?

Ik wil namelijk naast mijn bestaande Xbian installatie een partitite met RetroPie aanmaken en dan via Berryboot kunnen kiezen bij het opstarten.

Op internet lees ik alleen verschillende dingen over SquashFS en het aanpassen van Xbian installaties e.d. Ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 34% gewijzigd door ApexAlpha op 15-06-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
mkroes schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:47:
Maak eerst even een image van je sd-kaart. kan je altijd weer terug naar de huidige installatie.
Installatie op usb maakt het geheel wel iets vlotter. (moet zeggen dat ik dit nog maar 1 keer geprobeerd heb).

Heb zelf een centrale database op een MySQL server staan (heb meerdere RPi's met Kodi) en dit scheelt ook al een heel stuk in snelheid. Is mijn ervaring dan.
Hmmmm ik heb een Synology NAS. Gaat dat hier op ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
Lanithro schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Volgens mij wel: Synology - Knowledge Base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Lanithro schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Ja. Je NAS moet dan wel altijd aanstaan als je de Pi wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
ApexAlpha schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Ja. Je NAS moet dan wel altijd aanstaan als je de Pi wil gebruiken.
Dat is geen probleem. Die staat alleen s'nachts uit. Ik moet er dan maar eens in gaan duiken. Maar ik ga eerst maar eens niet gebruikte plugins verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, ik had (uit gemak) zo'n turbo setje van voornoemde leverancier, ook met Kodi op een USB stick. Gebruik nu weer alleen een SD kaartje (vond het maar lelijk en onhandige, zo'n uitstekende USB stick in je Pi) maar kan nu niet zeggen dat ik het verschil wereldschokkend vind. Eigenlijk zeg maar, amper een verschil. Misschien iets sneller met opstarten van Kodi zelf maar dat doe ik bijna nooit, ding staat altijd aan.

Dan vond ik de stap om mijn library naar MySQL te verhuizen op mijn NAS iets ingrijpender, je merkt bij library operations wel dat het net iets trager is geworden (vooral bij bijwerken en opschonen). Maar dat heb ik wel over voor het gebruiksgemak dat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Servor schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:51:
Hm, ik had (uit gemak) zo'n turbo setje van voornoemde leverancier, ook met Kodi op een USB stick. Gebruik nu weer alleen een SD kaartje (vond het maar lelijk en onhandige, zo'n uitstekende USB stick in je Pi) maar kan nu niet zeggen dat ik het verschil wereldschokkend vind. Eigenlijk zeg maar, amper een verschil. Misschien iets sneller met opstarten van Kodi zelf maar dat doe ik bijna nooit, ding staat altijd aan.

Dan vond ik de stap om mijn library naar MySQL te verhuizen op mijn NAS iets ingrijpender, je merkt bij library operations wel dat het net iets trager is geworden (vooral bij bijwerken en opschonen). Maar dat heb ik wel over voor het gebruiksgemak dat het oplevert.
Komt het bij jou vaak voor dat je ineens ergens anders verder wilt kijken? Ik zou zo 1,2,3 verder geen toegevoegde waarde kunnen bedenken aan een centrale Mysql database. (Syncen van watched doe ik via Trakt.tv dus daar hoeft het iig niet voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 16:58

DaRoot

Some say...

sdk1985 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:00:
[...]

Komt het bij jou vaak voor dat je ineens ergens anders verder wilt kijken? Ik zou zo 1,2,3 verder geen toegevoegde waarde kunnen bedenken aan een centrale Mysql database. (Syncen van watched doe ik via Trakt.tv dus daar hoeft het iig niet voor).
Ik vind het wel makkelijk via MySQL. Regelmatig dat we beneden iets kijken, en dan besluiten om in bed boven verder te kijken, of op tablet buiten o.i.d.
Grote voordeel via MySQL is dat ie ook de plek in de video onthoudt, niet alleen of je een video gezien hebt.
Voor zover ik heb kunnen zien, onthoudt Trakt.tv alleen of je iets gezien hebt of niet. Laatste kan ik me in vergissen, is tijdje terug dat ik dat nagekeken heb.
Ik gebruik Trakt.tv wel weer binnen de Genesis Addon..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:00:
[...]

Wat DaRoot hierboven ook al zei, een filmpje in bed af kunnen kijken zonder gedoe met 'waar waren we nou' staat hoog op de useability wish list hier in huis. Het is nog niet zover, ik moet nog een 2e Pi bestellen maar dan is dit maar vast gebeurd. En de vertraging is minimaal hoor, heb ik er graag voor over. Sowieso werkt mijn Kodi elk uur de library bij (als er geen activiteit is) dus het komt maar zelden voor dat je met dat soort zaken bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik lees nu een paar interessante dingen. wat betreft MySQL, maar wat zijn nou exact de voordelen om deze centraal te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Lanithro schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:26:
Ik lees nu een paar interessante dingen. wat betreft MySQL, maar wat zijn nou exact de voordelen om deze centraal te plaatsen?
Libraries gelijk
Watched status en progress worden centraal bijgehouden, dus op 31 min 28 sec Top Gear beneden stopzetten, boven in bed daarvandaan weer resumen
Nieuwe Kodi client? Deze krijgt zo meteen de juiste library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verder kijken gaat inderdaad niet via trakt. Dat is alles of niets. Heb daar zelf echter zelden last van, kijk meestal series en die kijk ik dan af. Nadeel van alles los is dat alles altijd aan het scannen is en pushes van bijvoorbeeld sickbeard maar op 1 client binnen komen.

Wat gebeurd er eigenlijk als je op twee clients tegelijk iets kijkt met centrale MySQL? Zwarte rookwolken :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

sdk1985 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:14:
Verder kijken gaat inderdaad niet via trakt. Dat is alles of niets. Heb daar zelf echter zelden last van, kijk meestal series en die kijk ik dan af. Nadeel van alles los is dat alles altijd aan het scannen is en pushes van bijvoorbeeld sickbeard maar op 1 client binnen komen.

Wat gebeurd er eigenlijk als je op twee clients tegelijk iets kijkt met centrale MySQL? Zwarte rookwolken :+ ?
Geen idee, mijn vriendin kijkt geen Top Gear, en ik geen 90210 😊
Zonder gekheid, geen idee.. Komt nooit voor dat we op 2 devices tegelijkertijd hetzelfde kijken..

[ Voor 7% gewijzigd door DaRoot op 15-06-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha

Kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik probeer overigens een kleine aanpassing te maken in de confluence skin. Kan het zijn dat dit deze folder ook onder het read only deel valt?
Command: put "C:\Users\Sebas\AppData\Local\Temp\fz3temp-1\includes.xml" "includes.xml"
Error: /usr/share/kodi/addons/skin.confluence/720p/includes.xml: open for write: failure
Error: File transfer failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ApexAlpha schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:49:
[...]

Ik zou je bibliotheek leeggooien en alles opnieuw scannen met Universal scraper, dan heb je alles NL.
Helaas. De add in heb ik werkend, heb ook mijn bibliotheek leeggehaald en opnieuw via universal scraper laten gaan maar nog steeds is alles in het Engels. Wat zie ik over het hoofd? Alles gewoon op imdb laten staan bij instellingen en wat je eventueel kan aanpassen naar een ander land heb ik gedaan naar nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Staat bij de configuratie van de universal add on ook NL aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ja staat aan.
ik zie nu dat wanneer ik op filminformatie klik, dat ie een ander scherm opent en dan staat er wel nl info. Ik gebruik nu lay-out: infowall, dan staat er naast de cover de film informatie, in het Engels. Wanneer ik dus bij meer opties via de afstandsbediening op filminformatie klik dan krijg ik een ander scherm met de grotere cover en wel Nederlandse tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik heb Universal Movie Scraper ingesteld dat hij de nederlandse plots moet binnen halen met gebruik van de tmdb.
maar wel de engelse namen verder.
voor het profiel van me dochter heb ik hem helemaal in het nederlands staan.
dat is het het voordeel van UMS dat je imdb met tmdb kan combineren.
uiteraard moet de info wel op tmdb staan in het nederlands,
anders krijg je een fallback naar engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Minimod is gelukt. Wilde graag de temperatuur van de Pi in de gaten kunnen houden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zvtG2lvx7G28zPmjL64eyQab/full.jpg

Stappenplan
1) Maak een kopie van confluence
Via ssh
code:
1
cp -r /usr/share/kodi/addons/skin.confluence /storage/.kodi/addons/skin.confluence.sdk

Optioneel: 2) pas de naam van de clone aan
code:
1
nano /storage/.kodi/addons/skin.confluence.sdk/addon.xml

(En dan de name en ID veranderen)

3) Pas de skin aan
Nu de skin op de schrijfbare partitie staat kan hij worden aangepast. In mijn geval in /storage/.kodi/addons/skin.confluence.sdk/720p/includes.xml.

Voor de temperatuur vervang:
<label>$INFO[System.Time]</label>
voor
<label>$INFO[System.Time] "- CPU:" $INFO[System.CPUTemperature]</label>

Daarna nog iets breder maken (width) zodat het netjes past. Het hele ding wordt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    <include name="Clock">
        <control type="label">
            <description>time label</description>
            <right>20</right>
            <top>5</top>
            <width>300</width>
            <height>30</height>
            <align>right</align>
            <aligny>center</aligny>
            <font>font28_title</font>
            <textcolor>white</textcolor>
            <shadowcolor>black</shadowcolor>
            <!--<label>$INFO[System.Time]</label>-->
            <label>$INFO[System.Time] "- CPU:" $INFO[System.CPUTemperature]</label>
            <animation effect="slide" start="0,0" end="-40,0" time="100" condition="Window.IsVisible(Mutebug)">conditional</animation>
        </control>

4) Herstart Kodi

5) Selecteer de skin
Indien bij stap 2 de naam/id is aangepast dan moet de nieuwe skin nog even worden geselecteerd bij systeem>uiterlijk. Bij gelijke ID wordt bij mij automatisch de nieuwe versie gebruikt.

Klaar :).

[ Voor 53% gewijzigd door sdk1985 op 15-06-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Grrrr. Ik dacht ik doe mijn Pi even updaten (ik heb zo'n SOSSolutions image er op zitten). Helaas startte hij niet meer op. Gisteravond geprobeerd opnieuw in te installeren, maar het is met niet gelukt om alles goed aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:54
Lanithro schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:59:
Grrrr. Ik dacht ik doe mijn Pi even updaten (ik heb zo'n SOSSolutions image er op zitten). Helaas startte hij niet meer op. Gisteravond geprobeerd opnieuw in te installeren, maar het is met niet gelukt om alles goed aan de praat te krijgen.
Xbian installeren. ;) Na meerdere malen Openelec geinstalleerd te hebben, weet ik wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Openelec gaat anders prima :) Draait als een zonnetje bij mij. Al enkele maanden op 5.0.8. En het installeren is nog peanuts ook.

ja ik moet even tegengeluid laten horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
OpenElec draait wel, maar mijn HiFiberry krijg ik niet goed aan de praat. Even kijken of ik het Image van die toko kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hmm mijn ervaring met de eerste Pi en een oudere versie van openelec is dat het prima draait (wel de analoge hifiberry). Helaas nog niet geprobeerd met openelec 5+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat gebeurdt er eigenlijk als je op twee clients tegelijk iets kijkt met centrale MySQL? Zwarte rookwolken :+ ?
Daar is MySQL juist ideaal voor: 1 centrale DB voor alle clients.
Als je zorgt dat het pad van je video's op alle devices gelijk is (bijv. E:\videos\ of nfs:\\192.178.0.2\video) dan kun je ook nog eens naadloos op het ene apparaat verder kijken op het punt waarbij je bij de ander gestopt was.
Ook updaten library hoeft maar 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:17:
Openelec gaat anders prima :) Draait als een zonnetje bij mij. Al enkele maanden op 5.0.8. En het installeren is nog peanuts ook.

ja ik moet even tegengeluid laten horen
Same here! Compleet probleemloos met OpenElec 5.0.8 hier. Heb heel even naar OSMC gekeken op een ander SD kaartje maar daar kwam ik niet echt lekker los mee qua config en gebruik. Ieder z'n ding denk ik. (Het scheelt misschien dat dit mijn eerste kennismaking met OpenElec is en ik de historie qua problemen verder niet ken. Maar ik zou serieus niet iets kunnen verzinnen wat niet of niet goed werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Als je niks anders wilt dan Kodi is OpenElec vast een prima optie. Wil je wat meer uit je RPi(2) halen, is XBian een vele malen betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Klopt. Voor mij is Kodi voldoende, andere zaken worden door een tablet/NAS opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Daar is MySQL juist ideaal voor: 1 centrale DB voor alle clients.
Als je zorgt dat het pad van je video's op alle devices gelijk is (bijv. E:\videos\ of nfs:\\192.178.0.2\video) dan kun je ook nog eens naadloos op het ene apparaat verder kijken op het punt waarbij je bij de ander gestopt was.
Ook updaten library hoeft maar 1x.
De vraag was meer wat er gebeurd indien twee clients onafhankelijk van elkaar hetzelfde item afspelen en dus tegelijk operaties uitvoeren op dezelfde rij uit dezelfde database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Volgens mij ondersteund MySQL dat gewoon, en wordt de playcount met 2 verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:56:
[...]

De vraag was meer wat er gebeurd indien twee clients onafhankelijk van elkaar hetzelfde item afspelen en dus tegelijk operaties uitvoeren op dezelfde rij uit dezelfde database.
Je kunt niet tegelijk schrijven, maar de kans dat dat gebeurd is a) nihil en b) afgevangen doordat de 2e dan in een queue komt te staan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja precies, ze doen beiden "update x set playcount = playcount + 1 where id = 123"
Exact tegelijk kan niet, MySQL zal de een een fractie laten wachten op de ander.

Als je allebei afspelen zou stoppen en daarna weer zou hervatten dan begin je waarschijnlijk op het punt waarop degene die het laatst gestopt was gebleven is. Hangt er een beetje van af hoe vaak de DB uitgelezen wordt bij een actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:55:
Ja precies, ze doen beiden "update x set playcount = playcount + 1 where id = 123"
Exact tegelijk kan niet, MySQL zal de een een fractie laten wachten op de ander.

Als je allebei afspelen zou stoppen en daarna weer zou hervatten dan begin je waarschijnlijk op het punt waarop degene die het laatst gestopt was gebleven is. Hangt er een beetje van af hoe vaak de DB uitgelezen wordt bij een actie.
Volgens mij ook... toevallig gister achter gekomen.. Was beneden Top Gear aan het kijken, deze stond op progress 20 min. ongeveer.. na 5 minuten ging de deurbel, Kodi op pauze.. daarna compleet wat anders gaan doen, tv was uit inmiddels (nog wel op pauze)..
Later boven verder kijken, en hij begint weer bij 20 min. progress..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Als ik het zo eens lees is het alleen makkelijk als je meerdere Pi's hebt draaien om een centrale MySQL server neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Meerdere kodi instanties zou ik zeggen. Nu Kodi ook in de play store staat is het ook aanlokkelijk om het op een tablet/telefoon te zetten. Kun je makkelijk daarmee op een andere locatie kijken.

Maar met een enkele pi met Kodi heeft het inderdaad geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 20:55

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd weer enorm veel problemen met Xbian als die een dag niet gebruikt is geweest.
Bij mij staan de Pi's gewoon 24/7 aan, maar zeer regelmatig heb ik het probleem dat de installatie gewoon niet reageert. Mijn TV gaat normaal compleet van de stroom af. TV aan, wissel naar HDMI output en Kodi weigert te reageren op de afstandbediening.

Soms los ik dit op door even met mijn mobiel (XBMC remote) even het scherm wakker te maken (die hangt dan in de DIM), maar dat werkt ook niet 100% en natuurlijk nooit als mijn vrouw toevallig een muziekje aan wil zetten. Laatste oplossing is dan om via ssh in te loggen en de hele installatie een reboot te geven. Daarna werkt het weer vlekkeloos, tot de dag erna.

Mijn TV boven heeft geen CEC ondersteuning, dus die reageert wel of niet op de mobiele app. En ook daar brengt ssh regelmatig uitkomst.

Herkenbaar? En mensen die hier een oplossing voor gevonden hebben? Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit, maar met name de kleine + de vrouw zijn not amused.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ja mijn Pi verbreekt de CEC verbinding met mijn TV als de tv uit is geweest zonder een 'verbreek verbinding' signaal te sturen.

Ik moet dan (bij mijn samsung): opties -> Anynet (samsungs CEC inplementatie) -> apparaten -> Kodi

Dan maakt de pi weer cec verbinding en werkt alles weer als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lanithro schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:17:
Als ik het zo eens lees is het alleen makkelijk als je meerdere Pi's hebt draaien om een centrale MySQL server neer te zetten.
Daarnaast ook erg handig als je, zoals ik, vaak de SD kaart opnieuw imaged met een andere versie van OpenELEC.
Daarna kwestie van advancedsettings.xml aanpassen/kopieren met daarin de connectiegegevens van MySQL en je hebt je complete library weer tot je beschikking inclusief alle statistieken wat je al bekeken hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:08:
[...]

Daarnaast ook erg handig als je, zoals ik, vaak de SD kaart opnieuw imaged met een andere versie van OpenELEC.
Daarna kwestie van advancedsettings.xml aanpassen/kopieren met daarin de connectiegegevens van MySQL en je hebt je complete library weer tot je beschikking inclusief alle statistieken wat je al bekeken hebt :)
Das waar. Is er ergens een handleiding te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lanithro schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:11:
[...]

Das waar. Is er ergens een handleiding te vinden?
Ja staat wel ergens op internet beschreven, met o.a. Google en DuckDuckGo wel te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Laatst online: 08-10 21:29
Nu ook een weekje ervaring met RP2 met OpenElec.
Ik ben wel meteen voor de USB setup gegaan, meerdere malen de stekker eruit getrokken en geen problemen. Ik kreeg steeds de Rainbow in beeld, in de config uitgezet omdat ik er geen last van ondervond.
Hopelijk blijft het goed bevallen :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 19:36

Sa1

Ik laat mijn Raspberry Pi 2 welke nacht rebooten, dit heb ik zo ingesteld omdat mijn ervaring is dat als hij enige dagen aanstaat hij kan crashen (nu weet ik wel dat dit niet dé oplossing is, maar heb al meerdere keren een forum post gedaan, waar weinig tot niets uit komt).

Nu komt het soms voor dat als ik wakker word, dat het scherm in het boot proces van openelec vast hangt. Soms hangt hij bij 'kodi hacks' en soms een stapje verder.

Even ontkppelen van de stroom en weer terugstoppen lost dit op.

Ik had altijd een 1.2A voeding, deze heb ik vervangen door een 2A voeding in de hoop dat dit het zou oplossen. Inmiddels heb ik ook nog een 2e 2A voeding gekocht (voor het geval de eerste defect was) maar in alle situaties hetzelfde.
Het gebeurt ook niet altijd, het is echt eens per zoveel dagen.. geen patroon te herkennen.

Is er iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:11
Sinds ik op advies van een collega de Samsung oranje 32gb sd kaart heb geplaatst zijn al mijn hangers en vastlopers verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

gewoon de wiki van kodi werkt ook prima,
die heb ik ook gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:13:

Het gebeurt ook niet altijd, het is echt eens per zoveel dagen.. geen patroon te herkennen.

Is er iemand die dit herkent?
Jep, ook wel eens last van gehad. Maar sinds ik boot_delay=5 in mijn config.txt heb staan heb ik daar eigenlijk geen last meer van gehad. Geen idee of dat toeval is, maar je zou het eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 17:56
ik heb vandaag de Raspberry Pi 2b binnen gekregen, leuk apparaatje en werkt lekker snel.

heb eerst een rond gekeken en wat kleine settings veranderd en toen wou ik dat de Raspberry Pi 2b mijn desktop kon zien/vinden om mijn films/muziek van de pc te streamen. maar ik ben nu een 1 1/2 uur verder en ik kom er maar niet uit.. of waar ik uberhaubt moet zoeken. is er iemand die mij goed kan uitleggen waar ik heen moet om de Raspberry Pi 2b mijn desktop te laten zien..

Edit. ik kan nu via mijn pc wel de Raspberry Pi 2b in. maar de raspberry zegt dat er url fout is dat zal denk ik het probleem zijn waardoor ik niet via de player de pc in kan..wie kan kan mij goed uitleggen hoe dat te veranderen.

ik heb wel een film via de pc in de map video's gezet, en dat werkt. maar ik wil graag streamen..

[ Voor 36% gewijzigd door harley2009 op 16-06-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Mick1990 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:05:
[...]

Jep, ook wel eens last van gehad. Maar sinds ik boot_delay=5 in mijn config.txt heb staan heb ik daar eigenlijk geen last meer van gehad. Geen idee of dat toeval is, maar je zou het eens kunnen proberen.
k ga 't direct aanpassen, tnx!

edit:

okay, staat er in, we gaan het meemaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 16-06-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

stormfly schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:15:
Sinds ik op advies van een collega de Samsung oranje 32gb sd kaart heb geplaatst zijn al mijn hangers en vastlopers verdwenen.
Heb inderdaad een Samsung Evo in m'n rasp, geen 32gb, maar een 16gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
harley2009 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:46:
ik heb vandaag de Raspberry Pi 2b binnen gekregen, leuk apparaatje en werkt lekker snel.

heb eerst een rond gekeken en wat kleine settings veranderd en toen wou ik dat de Raspberry Pi 2b mijn desktop kon zien/vinden om mijn films/muziek van de pc te streamen. maar ik ben nu een 1 1/2 uur verder en ik kom er maar niet uit.. of waar ik uberhaubt moet zoeken. is er iemand die mij goed kan uitleggen waar ik heen moet om de Raspberry Pi 2b mijn desktop te laten zien..

Edit. ik kan nu via mijn pc wel de Raspberry Pi 2b in. maar de raspberry zegt dat er url fout is dat zal denk ik het probleem zijn waardoor ik niet via de player de pc in kan..wie kan kan mij goed uitleggen hoe dat te veranderen.

ik heb wel een film via de pc in de map video's gezet, en dat werkt. maar ik wil graag streamen..
Je zal eerst de map met muziek / video's moeten delen in het netwerk.
Hierna kun je hem onder het kopje 'Videos' op de RPi toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 17:56
mkroes schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:06:
[...]

Je zal eerst de map met muziek / video's moeten delen in het netwerk.
Hierna kun je hem onder het kopje 'Videos' op de RPi toevoegen.
mijn hele schijf is gedeeld. de ps4 ziet hem ook en de tv. dus daar kan het volgens mij niet aanliggen.

ik zag op tv scherm nog gauw staan URL fout..daar zal denk ik het probleem liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
harley2009 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:14:
[...]

mijn hele schijf is gedeeld. de ps4 ziet hem ook en de tv. dus daar kan het volgens mij niet aanliggen.

ik zag op tv scherm nog gauw staan URL fout..daar zal denk ik het probleem liggen.
En hoe precies deel je je muziek en video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Wellicht een echte noob vraag maar als ik popcorn-time op mijn telefoon afspeel, kan de pi dan ook als chromecast/ontvanger werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Malt007 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:06:
Wellicht een echte noob vraag maar als ik popcorn-time op mijn telefoon afspeel, kan de pi dan ook als chromecast/ontvanger werken?
Volgens mij alleen pulsar.

http://www.pcmweb.nl/tips...g-plug-ins-voor-kodi.html

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:06:
De Raspberry Pi kan via addons (zoals Genesis) direct een stream laden. Eigenlijk is Genesis gewoon een soort Popcorm-time met extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:16:
[...]
Heb inderdaad een Samsung Evo in m'n rasp, geen 32gb, maar een 16gb.
Ook de Samsung Evo 16GB kan corrupt raken heb ik gemerkt. Ik was erg vroeg met de aanschaf van de Rpi 2 en heb veel kaartjes (kingston, Samsung, Transcend en nog wat) getest. Uiteindelijk werkte alleen de Sandisk Ultra 16GB goed. De adapter kan dan ook nog roet in het eten gooien. Als tweede set heb ik een BTplayer2 aangeschaft. Die leveren een kwalitatief goede combinatie (installatie/onderdelen/support), alleen tegen een iets hogere prijs.
Pagina: 1 ... 25 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]