Klopt inderdaad. Licentie erop en het werkt vloeiend. Bedankt.
👉🏻 Blog 👈🏻
👉🏻 Blog 👈🏻
Graag gedaan. Toch nog verrassend dat dit het was.. Ik had eigenlijk verwacht dat de RPi2 softwarematig in staat zou zijn om Mpeg2 te kunnen decoderen met de toegenomen rekenkracht. Dan ga ik toch ook nog maar een licentie voor de RPi2 aanschaffen. Heb nog wel wat mpeg2-filmpjes rondslingeren die stotterloos moeten kunnen worden bekeken.kraades schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:21:
[...]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
👉🏻 Blog 👈🏻
[ Voor 61% gewijzigd door Marzman op 16-04-2015 14:13 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ok blijkbaar is mijn mpeg2 bestand iets te veel om softwarematig te decoderen.Marzman schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:10:
DVDformaat speelt hij bij mij prima af zonder licentie.
[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 16-04-2015 15:58 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Iemand een idee?Eraser127 schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:32:
Vanavond m'n eerste aflevering van een serie gekeken. Helemaal super, maar nu kwam af en toe zomaar het "voortgangsmenu" tevoorschijn tijdens het afspelen. Yatse wat wel actief op m'n telefoon, die overigens wel in standby stond. Is dit een optie in Yatse (soort sync ofzo) die ik uit moet zetten?
[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 17-04-2015 07:25 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Bedankt voor de tip, heb hem ook besteld. Handig als de vrouw of eventuele visite hem ook kan bedienen zoder dat ik mijn telefoon hoef af te gevenMr Magic schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:33:
[...]
Ik heb ook die goedkope afstandsbediening gekocht, maar dan hier:
http://www.ebay.com/itm/W...ain_2&hash=item43d68d2013
Kwam omgerekend op € 3,77 en was binnen een week binnen.
Daarna inderdaad in de Harmony software gekozen voor Media Center PC van Chinavision (CVSB-983). Bijna alle toetsen kwamen overeen in dit profiel, behalve de Power en de E-mail button.
Ik heb in Kodi de Keymap Editor add-on geinstalleerd. Deze kan gewoon de toetsen detecteren die je indrukt op je Harmony en daar dan een actie aan koppelen. Hoef je niet te klooien met die XML file
/▌
De standaarddingen zoals de pijltoetsen, play/pause, stop, enter, next/previous chapter, etc. doen het allemaal wel.Marzman schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:36:
[...]
Bedankt voor de tip, heb hem ook besteld. Handig als de vrouw of eventuele visite hem ook kan bedienen zoder dat ik mijn telefoon hoef af te gevenJe moet dus wel wat aanpassen voor de toetsen, had verwacht dat het de standaard dingen van een USBtoetsenbord waren in de vorm van een afstandsbediening,
hdmi_pixel_encoding Force the pixel encoding mode. By default it will use the mode requested from edid so shouldn't need changing.
code:
1 2 3 4 5 hdmi_pixel_encoding=0 default (limited for CEA, full for DMT) hdmi_pixel_encoding=1 RGB limited (16-235) hdmi_pixel_encoding=2 RGB full ( 0-255) hdmi_pixel_encoding=3 YCbCr limited (16-235) hdmi_pixel_encoding=4 YCbCr full ( 0-255)
[ Voor 32% gewijzigd door Mr Magic op 17-04-2015 11:56 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 18-04-2015 15:13 ]
/▌
1
2
| CREATE USER 'kodi' IDENTIFIED BY 'kodi'; GRANT ALL ON *.* TO 'kodi'; |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <advancedsettings> <videodatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.178.17</host> <port>3306</port> <user>kodi</user> <pass>kodi</pass> </videodatabase> <musicdatabase> <type>mysql</type> <host>192.168.178.17</host> <port>3306</port> <user>kodi</user> <pass>kodi</pass> </musicdatabase> <videolibrary> <importwatchedstate>true</importwatchedstate> <importresumepoint>true</importresumepoint> </videolibrary> </advancedsettings> |
1
| 20:34:49 T:1960615936 ERROR: Unable to open database: MyVideos63 [2003](Can't connect to MySQL server on '192.168.178.17' (111)) |
[ Voor 10% gewijzigd door ApexAlpha op 18-04-2015 20:58 ]
Bedankt voor de tip! Een stuk betere kleuren/helderheid op de TV hier. Andere soortgelijke tips zijn welkom. De RPi2 haalt blijkbaar niet de juiste gegevens uit de EDID of de TV ondersteund het niet.Mr Magic schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:50:
[...]
Nog een andere Raspberry Pi tip: ik heb in CONFIG.TXT de regel "hdmi_pixel_encoding=3" toegevoegd. De Pi stuurt dan een YCbCr signaal uit i.p.v. een RGB signaal. Op mijn TV geeft dat een beeld met betere kleuren (minder flets).
Andere mogelijke settings zijn (zie ook http://elinux.org/RPiconfig):
[...]
[ Voor 70% gewijzigd door ApexAlpha op 18-04-2015 22:07 ]
/▌
Jawel, maar nu hebben alle Kodi apparaten in mijn huis dezelfde watched status en kan ik onder stoppen en buiten verder gaan met kijken bij wijze van. Daarnaast hoef ik nu maar op 1 Pi de bibliotheek periodiek te laten updaten.Marzman schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:06:
Is het niet makkelijker om die Pi gewoon zelf een database te laten maken van een netwerk share?
Dat is inderdaad wel handigApexAlpha schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:39:
[...]
Jawel, maar nu hebben alle Kodi apparaten in mijn huis dezelfde watched status en kan ik onder stoppen en buiten verder gaan met kijken bij wijze van. Daarnaast hoef ik nu maar op 1 Pi de bibliotheek periodiek te laten updaten.
Het was allemaal niet 100% nodig, maar het is wel leuk om werkend te zien!
/▌
/▌
hij doet dit niet met 720p of SD bestanden en doet dit ook niet als ik hetzelfde bestand afspeel via Kodi op mijn laptop of mac mini, enkel op de Pi2 vertoont hij dit gedrag.Marzman schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:48:
Misschien moet je nas even uit een soort slaap/standby stand komen? Heb je het niet als je hetzelfde bestand op een usbstick zet?
Zeer interessant. Ik heb ook het probleem van fletsere kleuren dan voorheen met mijn oude Boxee Box. Waarom heb je 3 gekozen en niet 4?Mr Magic schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:50:
[...]
De standaarddingen zoals de pijltoetsen, play/pause, stop, enter, next/previous chapter, etc. doen het allemaal wel.
Maar als je dingen als Go Home, Go To Movies, Go To Settings of Show Codec Info wil doen moet je die zelf even koppelen aan de wat minder gangbare toetsen op die a.b., zoals MyPC, WWW, Desktop, Fullscreen, etc.
Nog een andere Raspberry Pi tip: ik heb in CONFIG.TXT de regel "hdmi_pixel_encoding=3" toegevoegd. De Pi stuurt dan een YCbCr signaal uit i.p.v. een RGB signaal. Op mijn TV geeft dat een beeld met betere kleuren (minder flets).
[...]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik heb een Chromecast, in samenwerking met een Synology-NAS (211j). Streamen deed ik via de DS Video app, maar dan moest ik wel zorgen dat ik de juiste formaten had staan. Bedienen via de smartphone of tablet is perfect. Ik begrijp dat jij gaat streamen vanaf een PC aangezien je Chrome gaat gebruiken? Dan doet je PC het werk, dan kan prima werken dan, maar je moet wel je PC aan zetten en bedienen.spartacusNLD schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:14:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Raspberry. Ik kan mezelf alleen niet overtuigen waarom ik een Raspberry zou willen ipv een chromecast + synology NAS om serie's te streamen via een chrome streaming plug-in. Oftewel: mensen die de Raspberry alleen gebruiken voor het streamen van video waarom heb je de Raspberry gekocht?
Okeacoster schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:37:
[...]
Ik heb een Chromecast, in samenwerking met een Synology-NAS (211j). Streamen deed ik via de DS Video app, maar dan moest ik wel zorgen dat ik de juiste formaten had staan. Bedienen via de smartphone of tablet is perfect. Ik begrijp dat jij gaat streamen vanaf een PC aangezien je Chrome gaat gebruiken? Dan doet je PC het werk, dan kan prima werken dan, maar je moet wel je PC aan zetten en bedienen.
Onlangs heb ik een Raspberry PI gekocht en afspelen van video's vanaf de NAS gaat stukken beter, ook via Wifi. Kan nu gewoon ISO's afspelen, hoef deze niet eerst om te zetten. Filminfo wordt automatisch opgehaald en met Kodi krijg je natuurlijk nog toegang tot vele andere resources. Ik denk dat de Raspberry PI 2, met Kodi mijn Mede8er gaat vervangen en dat er waarschijnlijk voor boven ook nog eentje bij komt.
Voordeel is ook dat je deze gewoon vanaf de TV kan bedienen (of met telefoon/tablet).
Maar als de Chromecast voor jouw doet wat hij moet doen en jij het gewenste resultaat geeft, je tevreden bent, dan is er uiteraard geen noodzaak om een Rapsberry PI aan te schaffen.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
De Raspberry PI vervangt dan je PC, misschien makkelijker, eenvoudiger en energie-zuiniger. Maar voor de rest zal het inderdaad niet uit maken.spartacusNLD schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:50:
[...]
Okeik verwachte ergens nog een functie die ik niet op de chromecast zou hebben. niet dus. ik gebruik de volgende plug in: videostream voor chrome hier is ook een app van. filmbestanden van 10GB > gaat meestal goed. Maar dan is het aanschaffen van een Raspberry dus inderdaad niet nodig
Mijn TV kan geen full-range (0-255) aan, maar alleen limited (16-235). Als ik voor hdmi_pixel_encoding=4 kies wordt het beeld bij mij te donker.Moby schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:11:
[...]
Zeer interessant. Ik heb ook het probleem van fletsere kleuren dan voorheen met mijn oude Boxee Box. Waarom heb je 3 gekozen en niet 4?
Zeer interessant. Vraag me echter wel af waarom de heren/dames van XBian, OpenElec en OSMC dit niet standaard meegeven in hun installs.Mr Magic schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:50:
[...]
Standaard gebruikt de Pi de encoding waar je TV om vraagt. Als je tv in een andere encoding beter werkt is dat een fout van je tv, niet van de Pi. Daarnaast kan het bij elk type tv weer anders zijn.Smultie schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:39:
[...]
Zeer interessant. Vraag me echter wel af waarom de heren/dames van XBian, OpenElec en OSMC dit niet standaard meegeven in hun installs.
Stream je de films? En zoja, waar vandaan? Even kijken of je ze streamt dmv SMB of NFS. Dat maakt nogal uit heb ik gemerktbenchMarc schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 00:55:
Ik heb soms wanneer ik een serie of film afspeel dat het beeld telkens een klein beetje stottert. Zet ik dan de film op pauze en daarna meteen resume, dan loopt hij weer vloeiend.
Maken meer mensen dit mee?
Nope, bedraad.
Ik stream ze idd, via mijn Synology NAS, staat op NFS ingesteld.J0YR1D3R schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:29:
[...]
Stream je de films? En zoja, waar vandaan? Even kijken of je ze streamt dmv SMB of NFS. Dat maakt nogal uit heb ik gemerkt
Verwijderd
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Verwijderd
Bedankt voor je reactie CurlyMo, misschien was ik niet duidelijk genoeg. Wat op de eerste pagina staat zijn verwijzingen naar de verschillende mediacenters zoals XBMC. Ik begrijp dat ze bij SOS alles vooraf installeren, en plugins en extensies toevoegen. Het zou mooi zijn als daar een afzonderlijke build voor was die je kunt downloaden.CurlyMo schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:20:
Heb je überhaupt de eerste pagina van dit topic gelezen?
Ja, dat kan. Yatse is er één van. Kodi is nu ook zelf met een app gekomen voor bediening van smartphone of tablet.vwtune schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:46:
Ik ben nieuw in de raspberry wereld en doe in de woonkamer films kijken vanaf een dune (gekoppeld aan een thecus nas)
Nu wil ik in mijn slaapkamer ook films kunnen kijken maar dan op een wat 'simpeler' apparaatje. De raspberry biedt dus uitkomst. Ik zit alleen met 1 vraag: kan ik de raspberry wanneer ie bekabeld aan mijn netwerk hangt, bedienen met mijn telefoon??? Zijn er app voor in de android store? Met bedienen bedoel ik dan films zoeken en starten, stoppen, etc...
Kaosbox is er een die ik ken, werkt goed en je hebt Fusion Installer nog, lijkt me net zo iets maar ken ik niet.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:16:
Ha allen, ik zit er aan te denken om een Raspberry te kopen voor XBMC. Ik weet dat SOS solutions een mooi centje verdient met de voorgeinstalleerde SD cards met XBMC en de plugins, maar zijn dat soort customs ook ergens te downloaden?
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Dat installeren stelt echt helemaal niets voor. Neem Xbian, je download een installer en die installeert alles voor je op een SD kaart. Net zo simpel als ms office installeren. Idioot bijna om daar geld aan uit te geven.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:23:
[...]
Bedankt voor je reactie CurlyMo, misschien was ik niet duidelijk genoeg. Wat op de eerste pagina staat zijn verwijzingen naar de verschillende mediacenters zoals XBMC. Ik begrijp dat ze bij SOS alles vooraf installeren, en plugins en extensies toevoegen. Het zou mooi zijn als daar een afzonderlijke build voor was die je kunt downloaden.
Vandaag krijg ik de Pi2 erbij. Nu wil ik ook dat alle films en series (staan op een Netwerkschijf) op beide pi's worden gesynced (status gezien/niet gezien).ApexAlpha schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:25:
Ok. Ik heb demysql werkend op de tweede Pi.
ECHTER.
Bij elke film / serie geeft ie aan dat het bestand er niet meer is.
edit: dit komt natuurlijk doordat mijn films op mijn pi #1 als ~/media/usb0/Movies/FilmA staan in die database en daar kan pi #2 natuurlijk niet bij...
Wat dom van me... Maar hoe ga ik dit oplossen?
edit: Ok, nu op pi #1 een NFS server gemaakt. Nu alles via NFS in de database zetten op de Pi zodat de Pi2 erbij kan dan.
edit2: HIJ WERKT! De films worden synced en ik kan ze op beide pi's bekijken! Nu series even via NFS toevoegen.
Heeft iemand deze app al geprobeerd? Hoe presteert hij vergeleken met Yatse? De vorige officiële app (voor XBMC) werkte in ieder geval een stuk minder prettig.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
De netwerkschijven (het zijn er eigenlijk 2; WD Mycloud) hangen gewoon in m'n thuisnetwerk waar o.a. ook de pi's aanhangen.ApexAlpha schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:46:
Waar hangt je netwerkschijf aan? Aan een van de Pi's of aan een los apparaat?
Als het een los apparaat is moet je alleen een mysql database gebruiken. Als één van je Pi's de content host moet je die via NFS toevoegen aan je bibliotheek zodat ook andere apparaten in je netwerk erbij kunnen.
Dan hoef je alleen op die schijven (of op de Pi) mysql te installeren en in je advancedsettings.xml Kodi erop wijzen hier de database aan te maken.lochtejans schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:12:
[...]
De netwerkschijven (het zijn er eigenlijk 2; WD Mycloud) hangen gewoon in m'n thuisnetwerk waar o.a. ook de pi's aanhangen.
Benodigdhedenvwtune schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:56:
Zijn er nog adviezen of dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo een raspberry?
Wat is de meest gebruikte distributie???
Via de dune in de woonkamer gebruik ik yadis voor de filmcovers. Hoe zit dat op de raspberry aangezien de gegevens op een nas staan.
Misschien handig om beknopt even een tutorial te schrijven? Ik denk dat er wel meer mensen zijn die hetzelfde willen bereiken. Het zou in ieder geval een mooi toevoeging zijn aan de topic start.ApexAlpha schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:37:
[...]
Dan hoef je alleen op die schijven (of op de Pi) mysql te installeren en in je advancedsettings.xml Kodi erop wijzen hier de database aan te maken.
Het is slim om eerst op 'exporteer bibliotheek' te duwen, dan kun je daarna weer importeren als je de mysql klaar hebt.
meer info: hier
[ Voor 22% gewijzigd door sunturion op 21-04-2015 15:43 ]
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat SOS hun build niet echt bijhoudt. Ik kreeg twee weken terug nog een SD-kaartje met OpenELEC 5.0.3. erop. Ook werken lang niet alle plugins meer die ze erop zetten (Dutch Sports Streams bijv.).CurlyMo schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:09:
Idioot ook bijna om zulke "gratis" projecten te sponsoring
Als iedereen de besparing bij SOS zou overmaken naar XBian...
Wil ik best doen maar dat wordt iets voor overmorgen of dag erna. Dus als er animo voor is vind ik het wel leuk om te doen! Het is niet lastig maar heb zelf ook nog wel even lopen zoeken omdat er geen guide is die alles behandelt.sunturion schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:41:
[...]
Misschien handig om beknopt even een tutorial te schrijven? Ik denk dat er wel meer mensen zijn die hetzelfde willen bereiken. Het zou in ieder geval een mooi toevoeging zijn aan de topic start.
Animo hierApexAlpha schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:01:
[...]
Wil ik best doen maar dat wordt iets voor overmorgen of dag erna. Dus als er animo voor is vind ik het wel leuk om te doen! Het is niet lastig maar heb zelf ook nog wel even lopen zoeken omdat er geen guide is die alles behandelt.
Uit ervaring kan ik zeggen dat daar geen beginnen aan is. Werkende OpenELEC versie + add-ons erop en auto-update uit. Deze ergens beschikbaar stellen en restore procedure maken zodat de gebruiker zelf de custom image kan restoren. Updaten voor risico gebruiker. Anders wordt je helemaal gek.Mr Magic schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:48:
[...]
Om nog maar te zwijgen van het feit dat SOS hun build niet echt bijhoudt. Ik kreeg twee weken terug nog een SD-kaartje met OpenELEC 5.0.3. erop. Ook werken lang niet alle plugins meer die ze erop zetten (Dutch Sports Streams bijv.).
👉🏻 Blog 👈🏻
Ja hoor voordat ik cec aan had staan. Werkt echt prima snel, maar inherent aan ieder touch screen lastig blind te bedienen. Daarom gebruik ik mijn harmony die iets langzamer is via cec.JanPedaal schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:53:
[...]
Heeft iemand deze app al geprobeerd? Hoe presteert hij vergeleken met Yatse? De vorige officiële app (voor XBMC) werkte in ieder geval een stuk minder prettig.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 21-04-2015 21:37 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat kan, maar je kan er ook gewoon een usbstick/schijf in prikken/Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:21:
Ik heb vanmiddag een tijdje zitten zoeken maar ik kon niet echt een duidelijk antwoord vinden op onderstaande vraag.
Ik heb sinds dit weekend een Raspberry Pi 2 met openelec/kodi. Werkt allemaal prima alleen nu vroeg ik me af of het makkelijk is om een carbon copy te maken op een nieuwe (grotere) SD kaart. Ik heb OSX. Daarbij vroeg ik me af of je de SD kaart kunt gebruiken voor de software én films/muziek, zo niet dan heb ik de grotere SD kaart niet nodig.
Alvast bedankt.
/▌
Verwijderd
[ Voor 69% gewijzigd door technorabilia op 21-04-2015 22:16 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 21-04-2015 22:15 ]
/▌
Heb je Pi cloner al geprobeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:06:
Bedankt! Ik was dus vrij naïef in mijn denkwijze dat ik een nieuwe SD kaart als fat32 kon formatteren en dan gewoon de Kodi files te copy-pasten naar de nieuwe SD kaart...
Is er voor de Mac geen goede carbon copy app om een 1 op 1 kopie te maken van de huidige SD naar de nieuwe? Windows kan eventueel ook maar dan moet ik tot het weekend wachten met testen.
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
/▌
Een script wrapper rond het dd commando.
👉🏻 Blog 👈🏻
Zeker, dit kan met Xbian. Is een optie in Xbian-config, je kan ervoor kiezen om te clonen naar een ander device maar je kan ook een filenaam specificeren en een image wegschrijven. Zelf schrijf ik naar een NFS share weg, lekker makkelijk. Voordeel is bovendien dat lege ruimte op je kaart niet wordt meegenomen, terwijl een kopie met een Windowsprogramma (Usbit of win32diskimager) de hele kaart en dus ook alle lege ruimte meepakt.Marzman schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:21:
Kan de pi zelf eigenlijk geen image maken en ergens wegschrijven? Op usb of een netwerkshare ofzo via een add-in.
Dank usunturion schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:32:
De Sandisk kaartjes blijken op dit moment geen last te hebben van de sdcard corruption problematiek. Dit treedt echter alleen op bij het gebruik van OpenElec. Als je een ander besturingssysteem (OSMC) draait zul je er geen last van hebben. Desalniettemin zou ik gewoon voor Sandisk gaan.
Waarom zouden Sandisk kaartje geen last hebben van SDcard corruption?sunturion schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:32:
De Sandisk kaartjes blijken op dit moment geen last te hebben van de sdcard corruption problematiek. Dit treedt echter alleen op bij het gebruik van OpenElec. Als je een ander besturingssysteem (OSMC) draait zul je er geen last van hebben. Desalniettemin zou ik gewoon voor Sandisk gaan.
Ik heb werkelijk geen idee. De mannen van Github ook (nog) niet. Maar wat me ook opviel is dat er op de OpenElec website een link stond naar PiHut (Partnership) waar je OpenElec op een Sandisk kaart kan bestellen. Andere merken bieden ze niet aan. Niet dat dit perse wat betekent maar ik vond het wel opvallend.Smultie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:15:
[...]
Waarom zouden Sandisk kaartje geen last hebben van SDcard corruption?
Hoe kan je je harmony op de raspberry laten werken? De PI heeft toch geen infrarood die signalen van een infrarood afstandsbediening kunnen opvangen?Goodfellas schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:18:
[...]
Ja hoor voordat ik cec aan had staan. Werkt echt prima snel, maar inherent aan ieder touch screen lastig blind te bedienen. Daarom gebruik ik mijn harmony die iets langzamer is via cec.
[ Voor 98% gewijzigd door vwtune op 22-04-2015 10:39 ]
ofwel via CEC, waarbij je TV de signalen ontvangt en doorstuurt naar de Pi (je Harmony programmeer je dan met alleen commando's van je TV-remote.)vwtune schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:38:
[...]
Hoe kan je je harmony op de raspberry laten werken? De PI heeft toch geen infrarood die signalen van een infrarood afstandsbediening kunnen opvangen?
Of optie 3 met een hoger Tweakergehalte: koop een TSOP4838 IR ontvanger en hang deze aan de GPIO pinnen.Sabbi schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:58:
[...]
ofwel via CEC, waarbij je TV de signalen ontvangt en doorstuurt naar de Pi (je Harmony programmeer je dan met alleen commando's van je TV-remote.)
ofwel je koopt een losse USB IR remote, die je dan nadoet met je Harmony.
Het eerste is goedkoper want geen extra hardware nodig, en je kan je Pi wegwerken zonder een IR extender nodig te hebben, met de tweede optie komen de signalen soms wat sneller door en je kan meer verschillende commando's sturen.
Die lap tekst komt door het verschil in newline in WIndows en Linux, pak notepad++ of doorgaans een anders teksteditor dan de standaard maar geleverderde notepad van Windows. Dan vind je waarschijnlijk wel waar je het moet aanpassen.byob schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:43:
Ik heb sinds vorige week probleem met mijn PI2 waarop openelec draaide.
Na lange tijd met dezelfde image, en tussentijdse updates te hebben gedraaid zonder problemen werden ineens sommige schermen niet meer gevuld, zoals bijvoorbeeld van Genesis. Ik dacht dat dit mogelijk zou kunnen komen door een onjuiste verbinding met het netwerk, en heb de utp kabel eruit gehaald en opnieuw er in gedaan. Dit gaf helaas niet het gewenste resultaat.
Vervolgens reboot geprobeerd, en ook dat gaf geen verbetering, hierna de PI met de uitknop in Kodi uitgezet, even gewacht en stroom eraf en erop. Dit leek het einde van alle mogelijkheden te zijn, want ondanks dat er een rood en groen lampje gaat branden zegt mijn tv op de HDMI poort geen signaal te krijgen, en komt er dus niets meer in beeld.
Als laatste nog een nieuwe image op 2 sd kaarten gezet, maar bij geen van beiden komt er iets in beeld.
Na wat speurwerk op internet zie ik dat mogelijk iets in de config.txt aangepast zou kunnen worden voor het forceren van een signaal via HDMI, maar daar houdt voor mij de mogelijke oplossing te vinden ook op. Hier een voorbeeld van een mogelijke oplossing
Als ik echter de config.txt open in het kladblok is dit een lange tekst, en ik begrijp dus niet wat ik aan kan passen, toe kan voegen of op welke plek de betreffende opdrachtregel moet komen te staan. Vroeger wel eens wat .bat bestanden zelf geschreven, en die waren dan netjes met regels onder elkaar voor elke opdracht, maar dit lijkt een blok tekst.
Iemand die mij hiermee op weg kan helpen?
[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 22-04-2015 16:44 ]
Dat lijkt er inderdaad meer op.revertive schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:22:
[...]
Die lap tekst komt door het verschil in newline in WIndows en Linux, pak notepad++ of doorgaans een anders teksteditor dan de standaard maar geleverderde notepad van Windows. Dan vind je waarschijnlijk wel waar je het moet aanpassen.
Of Wordpad ipv notepad, dan heb je de enters ook al. Notepad++ is beter, maar Wordpad zit al in Windows en daar kun je ook tekstbestanden mee openen en opslaan.revertive schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:22:
[...]
Die lap tekst komt door het verschil in newline in WIndows en Linux, pak notepad++ of doorgaans een anders teksteditor dan de standaard maar geleverderde notepad van Windows. Dan vind je waarschijnlijk wel waar je het moet aanpassen.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 22-04-2015 17:25 ]
/▌
De regels met een # ervoor worden inderdaad genegeerd, en het maakt waarschijnlijk niet zo heel veel uit waar je die regels toevoegt.byob schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:45:
[...]
Dat lijkt er inderdaad meer op.
Begrijp ik het dan goed dat de regels met een # ervoor genegeerd worden als opdrachtregel? En dat de ik uit mijn eerdere link aangedragen oplossing ik gelijk waar die opdracht plaats, en de PI deze dan gaat gebruiken bij het opstarten?
Dat is inderdaad makkelijker hoeft er niks geïnstalleerd te worden. Weer wat geleerd dacht dat wordpad en notepad beide moeite hadden met Linux newline, alleen notepad dus.Marzman schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:24:
[...]
Of Wordpad ipv notepad, dan heb je de enters ook al. Notepad++ is beter, maar Wordpad zit al in Windows en daar kun je ook tekstbestanden mee openen en opslaan.
[ Voor 30% gewijzigd door revertive op 22-04-2015 17:44 ]
Nou het hele verhaal was helemaal niet nodig... Ik was ervan overtuigd dat ik beide kaartjes al had voorzien van een nieuwe image, bekijk ik de beide kaartjes gisteren zijn deze volledig blancobyob schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:45:
[...]
Dat lijkt er inderdaad meer op.
Begrijp ik het dan goed dat de regels met een # ervoor genegeerd worden als opdrachtregel? En dat de ik uit mijn eerdere link aangedragen oplossing ik gelijk waar die opdracht plaats, en de PI deze dan gaat gebruiken bij het opstarten?
Dan heb je niet goed gezocht:Northernstar1 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:21:
Even een newbie hier. Heb al veel gezocht en gelezen, maar weet iemand een simpele nederlandse handleiding?
Bijvoorbeeld hoe ik gewoon , net als met mijn mede8er mijn films en series kan kijken vanaf mijn NAS?
En anders zie ik nog even niet de voordelen t.o. de mede8er en gaat dit ding terug;)
Heb die raspberry pi B en nieuwste OpenElec en Kodi erop. Maar dan!?
Nog 1 tip: weet niet wat voor nas je hebt maar ik zou je bestanden delen via NFS en niet via SMB (als dat kan op je nas). Is een stuk sneller.Northernstar1 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:37:
Ja ben niet zo van de YouTube filmpjes. En ken best engels, maar NL zou toch makkelijker zijn. Maar met jouw tip kan ik vast al een stuk verder komen. Ga ermee aan de slag. bedankt tot zo ver.
[ Voor 11% gewijzigd door vwtune op 23-04-2015 16:19 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq