Thanks ApexAlpha en Werkhoven! Vanavond eens proberen.
Bij mijn beiden Pi's (zowel B als de 2) had ik ook ineens het probleem dat ie niet meer uit de screensaver kwam. De ene al een paar weken op OE5.01 en de andere op OE5.03. Overbuurman met OE5.03 had ook ineens hetzelfde. Dus ik beiden geupgrade naar de laatste versie maar probleem bleef. Nu de screensaver (dimmen) maar uitgeschakeld. Nog steeds geen idee waardoor dat probleem zich ineens manifesteerde...slommer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:32:
[...]
weet niet of het nog steeds is. Maar ik moet de screensaver (of dim ofzo. niet zu hause dus kan niet checken) uitzetten. Hij ging wel in dim mode bij mij maar recoverd niet meer als tv ook uitgeweest is.
In de iPhone app kan je inderdaad op een serie, door hem 'aangeklikt' te houden, deze markeren als gezien. Echter, als je dan doorklikt zie je dat hij dan niet in één klap alle afleveringen ook markeert. Vreemd eigenlijk...
Nu dus maar even per aflevering deze gemarkeerd door wederom aangeklikt te houden. Even de library updaten en klaar is kees. Bedankt voor de tips!
Nu dus maar even per aflevering deze gemarkeerd door wederom aangeklikt te houden. Even de library updaten en klaar is kees. Bedankt voor de tips!
Met de app van Yatse heb je dat listing iccontje en dan kun je kiezen voor dingen als markeren als gezien,Zuiderwijk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:51:
Weet iemand of het mogelijk is om tv-series te markeren als 'gezien'? Ik gebruik alleen de App als afstandsbediening, maar kan niks vinden...
Ik las wel dat de 'P' (op het toetsenbord) normaal gesproken de sneltoets hiervoor is. Ik lees ook dat je het in de database kan aanpassen, maar daar wil ik eigenlijk vandaan blijven...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat zijn jullie favoriete addons en welke gebruiken jullie regelmatig?
Youtube Music is een van mijn favorieten, is een soort iTunes / Spotify met video clips.
Daarnaast Pulsar voor het streamen van torrents.
Verder Watchdog om mijn bieb te updaten en Trakt om bij te houden wat ik kijk / heb.
Trakt is echt geniaal, kun je precies zien wat er gekeken is en wat er op je HDD staat. Kijk mijn profiel maar eens
Daarnaast Pulsar voor het streamen van torrents.
Verder Watchdog om mijn bieb te updaten en Trakt om bij te houden wat ik kijk / heb.
Trakt is echt geniaal, kun je precies zien wat er gekeken is en wat er op je HDD staat. Kijk mijn profiel maar eens
Ik heb een vraag over mijn raspberry Kodi.
Momenteel draai ik de nieuwe software. Maar heb een probleem. Als ik met mijn philips full hd tv van source wissel wil mijn raspberry beeldlijnen aanpassen. Dus ik moet die erg regelmatig bijstellen. Dus is hij aan de bovenkant de groot of te klein. Erg irritant. Weet iemand een oplossing?
Momenteel draai ik de nieuwe software. Maar heb een probleem. Als ik met mijn philips full hd tv van source wissel wil mijn raspberry beeldlijnen aanpassen. Dus ik moet die erg regelmatig bijstellen. Dus is hij aan de bovenkant de groot of te klein. Erg irritant. Weet iemand een oplossing?
Meh, raar gedoe. Vorige week Xbian op m'n Raspberry Pi Model B 512 gezet. Lang geprobeerd om beeld op m'n oude pc monitor te krijgen... uiteindelijk gelukt. Startte ik gisteren de boel weer eens op: weer geen beeld... 
Maar nu, na stevig stoeien met de config.txt heb ik nu weer beeld
Helaes niet zulk vloeiend beeld...
[video]https://www.youtube.com/watch?v=5nQJuNeb_pI[/]
Ik draai: XBian 20150304-2
Gek genoeg is de cpu slechts heel licht belast, wanneer het gestotter begint nog maar 6%. Ook maakt het niet uit of ik nou via wifi of bedraad op m'n netwerk aansluit.
Dit is de config waar ik op uit ben gekomen:
[quote]
gpu_mem_1024=256
gpu_mem_512=144
gpu_mem_256=100
initial_turbo=3
hdmi_ignore_edid=0xa5000080
hdmi_force_hotplug=1
hdmi_mode=58
hdmi_drive=1
hdmi_group=2
hdmi_ignore_cec_init=1
hdmi_ignore_cec=1
disable_overscan=1
config_hdmi_boost=4
arm_freq=840
core_freq=320
sdram_freq=400
over_voltage=0
force_turbo=1
[/quote]
Heb ik hier iets bijstaan wat de belabberde performance kan verklaren?
Het enige dat vooralsnog soepel draait zijn oude Top Gear afleveringen, DivX avi's.
De modernere mp4's geven binnen 30 seconde al het gestotter zoals in het filmpje.
Aha, op een USB stickie werkt het wel goed allemaal. Moet dan toch op een of andere reden aan het netwerk liggen, raar want bedraad ging het precies hetzelfde.
Welja, juist wanneer ik met nload in de gaten ga houden of er wel voldoende verkeer binnenkomt draait het soepel
Maar nu, na stevig stoeien met de config.txt heb ik nu weer beeld
Helaes niet zulk vloeiend beeld...
[video]https://www.youtube.com/watch?v=5nQJuNeb_pI[/]
Ik draai: XBian 20150304-2
Gek genoeg is de cpu slechts heel licht belast, wanneer het gestotter begint nog maar 6%. Ook maakt het niet uit of ik nou via wifi of bedraad op m'n netwerk aansluit.
Dit is de config waar ik op uit ben gekomen:
[quote]
gpu_mem_1024=256
gpu_mem_512=144
gpu_mem_256=100
initial_turbo=3
hdmi_ignore_edid=0xa5000080
hdmi_force_hotplug=1
hdmi_mode=58
hdmi_drive=1
hdmi_group=2
hdmi_ignore_cec_init=1
hdmi_ignore_cec=1
disable_overscan=1
config_hdmi_boost=4
arm_freq=840
core_freq=320
sdram_freq=400
over_voltage=0
force_turbo=1
[/quote]
Heb ik hier iets bijstaan wat de belabberde performance kan verklaren?
Het enige dat vooralsnog soepel draait zijn oude Top Gear afleveringen, DivX avi's.
De modernere mp4's geven binnen 30 seconde al het gestotter zoals in het filmpje.
Aha, op een USB stickie werkt het wel goed allemaal. Moet dan toch op een of andere reden aan het netwerk liggen, raar want bedraad ging het precies hetzelfde.
Welja, juist wanneer ik met nload in de gaten ga houden of er wel voldoende verkeer binnenkomt draait het soepel

[ Voor 30% gewijzigd door steveman op 04-04-2015 12:28 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb net een Raspberry Pi 2 B in gebruik genomen en aan mijn smart TV gehangen. Ik probeer deze te bedienen met een draadloze muis (zowel een HP als een Logitech geprobeerd). Maar deze muizen haperen. En bediening is uiterst moeizaam. Ook werkt het wieltje op de muis niet.
Omdat er geen infrarood in de Rspberry zit kan ik die ook niet bedienen met mijn universele afstandbediening.
Heeft iemand enige suggestie hoe ik het apparaat het beste kan bedienen?
Omdat er geen infrarood in de Rspberry zit kan ik die ook niet bedienen met mijn universele afstandbediening.
Nog maar een keer proberen 
Wanneer de tv uit is geweest en de volgende dag weer naar het HDMI kanaal van de Pi ga, dan reageert hij in beginsel gewoon normaal. Totdat je een addon of lokale media probeert af te spelen. Dan loopt ie vast. Soms kan ik nog terugkomen in het menu en rebooten, maar andere keren moet echt de stroom er af.
Aangezien hij na een reboot weer prima werkt denk ik niet dat het aan de sd kaart ligt. Ik heb dit sinds OE 5.0.4 denk ik. Nu met 5.0.8 nog steeds last van. Het is nu elke keer raak...Heb al de instelling aangepast dat de Pi niet in slaapstand gaat, maar dat heeft niets geholpen.
Iemand die dit probleem herkent en daar een oplossing voor heeft?
Wanneer de tv uit is geweest en de volgende dag weer naar het HDMI kanaal van de Pi ga, dan reageert hij in beginsel gewoon normaal. Totdat je een addon of lokale media probeert af te spelen. Dan loopt ie vast. Soms kan ik nog terugkomen in het menu en rebooten, maar andere keren moet echt de stroom er af.
Aangezien hij na een reboot weer prima werkt denk ik niet dat het aan de sd kaart ligt. Ik heb dit sinds OE 5.0.4 denk ik. Nu met 5.0.8 nog steeds last van. Het is nu elke keer raak...Heb al de instelling aangepast dat de Pi niet in slaapstand gaat, maar dat heeft niets geholpen.
Iemand die dit probleem herkent en daar een oplossing voor heeft?
Via cec via de AB van je TV als je TV dat ondersteunt of een app als je telefoon dat ondersteunt.theocm schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:15:
[ Voor 40% gewijzigd door technorabilia op 04-04-2015 14:35 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Iemand een oplossing voor het volgende? 
Met de Raspberry pi 2, XBMC openelec icm Synology DS414 DSM 5.1 via NFS kom ik probleemloos in mijn videomappen, enige probleem is dat alle mappen leeg zijn. De files worden dus niet getoond. Ik heb alle NFS-permissies al op maximaal staan.
Wanneer ik via SSH inlog en mbv cat /etc/exports toont de map zowel een ,insecure als ,insecure_locks. Dit laatste heb ik al handmatig aangepast, de additie _locks verwijderd, maar ook dit brengt geen soelaas. Ook herstarten al geprobeerd
Dus iemand een idee hoe ik van de lege mappen af kom?
Met de Raspberry pi 2, XBMC openelec icm Synology DS414 DSM 5.1 via NFS kom ik probleemloos in mijn videomappen, enige probleem is dat alle mappen leeg zijn. De files worden dus niet getoond. Ik heb alle NFS-permissies al op maximaal staan.
Wanneer ik via SSH inlog en mbv cat /etc/exports toont de map zowel een ,insecure als ,insecure_locks. Dit laatste heb ik al handmatig aangepast, de additie _locks verwijderd, maar ook dit brengt geen soelaas. Ook herstarten al geprobeerd
Bij mij staat het op:
DS211> cat /etc/exports /volume1/Share *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,insecure_locks,sec=sys,anonuid=1025,anongid=100) DS211>
👉🏻 Blog 👈🏻
Gooit iedereen hier OpenELEC erop of zijn er ook mensen die OSMC prefereren?
Voeg je de mappen wel toe?Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:24:
Iemand een oplossing voor het volgende?
Als je de mappen brouwsed in het: add videos scherm lijkt het inderdaad alsof de map leeg is.
Wanneer deze dan toegevoegd is en je via de map zelf browsed worden de videos wel weer gegeven
android since G1.
Heren, ik heb mogelijk even wat tips nodig. Voordat ik een rollback e.d. ga proberen.
Betreft XBian en sinds vandaag start XBMC/Kodi bij mij niet meer. Zaterdagmiddag heb ik de Pi een shutdown gegeven vanuit het Kodi menu, dat leek hij keurig te doen en zette zelf de TV uit. Na een paar minuten is de stroom er vervolgens af gehaald.
Software was vziw up-to-date.
Vandaag start ik de Pi2 weer op en ik blijf tegen een zwart scherm aan kijken.
De splash staat er vrij lang, maar lijkt dan een timeout te bereiken.
Het systeem doet het buiten Kodi prima, inloggen via SSH is geen probleem.
Kodi starten via de console vanuit xbian-config gaat echter niet en middels service xbmc start levert ook niks op. De taak wordt geprobeerd maar niet voltooid en faalt, het lijkt er op dat er een soort time-out wordt bereikt.
Helaas geen enkele console output of foutmeldingen.
kodi.log is niet aangeraakt sinds de betreffende zaterdagmiddag. Daar staan daarom ook geen meldingen in.
Een ander verhelderende system log krijg ik zo snel niet gevonden, kan iemand mij wijzen waar ik die zou kunnen vinden?
Ik loop zo namelijk een beetje vast in mijn debug pogingen.
[edit]
wtf?
[edit2]
wat de wat de wat wat ??
Dat zie je goed: geen output.
Logisch want:
Wat is hier gebeurd?
Eens in de snapshots neuzen en kijken of daar wel iets in staat.
Dit lijkt op wel heeel specifieke SD corruptie
[edit3]
Daar zit dus iets in.
Denk dat een rollback toch de makkelijkste oplossing is nu.
Werkt nu weer naar behoren voor zover ik kan zien.
btrfs haat-liefde relatie maar weer eens bevestigd. Op mijn desktop verder nog geen issues mee gehad
[edit4]
Nog wel wat vreemds aan de hand.
xbian-config > Packages lijkt inconsistent te zijn met wat APT van de packages vind. Zo is volgens "xbian-config > Packages > admin > btrfs-tools = No" dus niet geïnstalleerd. Terwijl:
Iemand interesse om even te vergelijken?
Nu een update voor libldap beschikbaar binnen zowel apt-get upgrade als xbian-config > Updates.
Kan mij herinneren dat ik die vrijdag heb geïnstalleerd in de uren voordat de Pi uit ging...
Betreft XBian en sinds vandaag start XBMC/Kodi bij mij niet meer. Zaterdagmiddag heb ik de Pi een shutdown gegeven vanuit het Kodi menu, dat leek hij keurig te doen en zette zelf de TV uit. Na een paar minuten is de stroom er vervolgens af gehaald.
Software was vziw up-to-date.
Vandaag start ik de Pi2 weer op en ik blijf tegen een zwart scherm aan kijken.
De splash staat er vrij lang, maar lijkt dan een timeout te bereiken.
Het systeem doet het buiten Kodi prima, inloggen via SSH is geen probleem.
Kodi starten via de console vanuit xbian-config gaat echter niet en middels service xbmc start levert ook niks op. De taak wordt geprobeerd maar niet voltooid en faalt, het lijkt er op dat er een soort time-out wordt bereikt.
Helaas geen enkele console output of foutmeldingen.
kodi.log is niet aangeraakt sinds de betreffende zaterdagmiddag. Daar staan daarom ook geen meldingen in.
Een ander verhelderende system log krijg ik zo snel niet gevonden, kan iemand mij wijzen waar ik die zou kunnen vinden?
Ik loop zo namelijk een beetje vast in mijn debug pogingen.
[edit]
wtf?
code:
1
2
3
4
| # apt-cache policy xbian-package-xbmc xbian-package-xbmc: Installed: (none) Candidate: 14.2-1427783323 |
[edit2]
wat de wat de wat wat ??
code:
1
2
| # dpkg-query -l # |
Dat zie je goed: geen output.
Logisch want:
code:
1
2
3
4
5
| # ls -l /var/lib/dpkg/ total 260 [..] -rw-r--r-- 1 root root 0 Apr 4 14:36 status -rw-r--r-- 1 root root 0 Apr 4 14:36 status-old |
Wat is hier gebeurd?
Eens in de snapshots neuzen en kijken of daar wel iets in staat.
Dit lijkt op wel heeel specifieke SD corruptie

[edit3]
code:
1
2
3
4
5
6
| # mount -o subvol=root/@btrfs-auto-snap_daily-2015-04-04-0815 /dev/mmcblk0p2 /mnt # ls -la /mnt/var/lib/dpkg total 1188 [..] -rw-r--r-- 1 root root 346685 Mar 31 23:08 status -rw-r--r-- 1 root root 346737 Mar 31 23:08 status-old |
Daar zit dus iets in.
Denk dat een rollback toch de makkelijkste oplossing is nu.
code:
1
2
| # btrfs-auto-snapshot rollback root/@btrfs-auto-snap_daily-2015-04-04-0815 # reboot |
Werkt nu weer naar behoren voor zover ik kan zien.
btrfs haat-liefde relatie maar weer eens bevestigd. Op mijn desktop verder nog geen issues mee gehad
[edit4]
xbian-config > Packages lijkt inconsistent te zijn met wat APT van de packages vind. Zo is volgens "xbian-config > Packages > admin > btrfs-tools = No" dus niet geïnstalleerd. Terwijl:
code:
1
2
| # dpkg-query -l | grep btrfs ii btrfs-tools 3.16.99-xbian1 armhf |
Nu een update voor libldap beschikbaar binnen zowel apt-get upgrade als xbian-config > Updates.
Kan mij herinneren dat ik die vrijdag heb geïnstalleerd in de uren voordat de Pi uit ging...
[ Voor 44% gewijzigd door Ultraman op 06-04-2015 13:06 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Bij mij staat het er zo bij op de RPi2:Ultraman schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:30:
....
[edit4]
code:
1 2 # dpkg-query -l | grep btrfs ii btrfs-tools 3.16.99-xbian1 armhf
~ $ dpkg-query -l | grep btrfs ii btrfs-tools 3.16.99-xbian1 armhf Checksumming Copy on Write Filesystem utilities ~ $ apt-cache policy xbian-package-xbmc xbian-package-xbmc: Installed: 14.2-1427783323 Candidate: 14.2-1427783323 Version table: *** 14.2-1427783323 0
Ik heb paar dagen geleden nog geupdate. Er is 1 package beschikbaar voor update, libldap-2.4-2.
Op een RPiB met Xbian heb ik die al geïnstalleerd. Daar heb ik verder geen bijzonderheden gezien.
Ik zal de RPi2 ook even updaten, kijken wat 'ie doet
[edit]
Update is verlopen zonder problemen.
[ Voor 1% gewijzigd door JanPedaal op 06-04-2015 18:03 . Reden: Update ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Thanks voor het checken. Update is hier ook goed verlopen dit keer. 
Lijkt alsof er tijdens de apt/dpkg acties iets mis is gegaan of een sync niet netjes is gedaan.
Lijkt alsof er tijdens de apt/dpkg acties iets mis is gegaan of een sync niet netjes is gedaan.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Mijn open elec starte ook niet meer op, rolback gedaan, update naar 5.0.8 en hij start weer niet op. Blijft hangen in het bootscreen. Volgende keer trouwens maar een image maken inclusief apps en subscriptions want die ben ik nu kwijt.
/▌
Gisteren een RPi 2 gekocht
OpenElec er op gezet en aangesloten op mn receiver.
De receiver en smart tv worden netjes herkent en ik kon gemakkelijk met mijn AB van de smart tv via HDMI-CEC de RPi 2 besturen.
Tot nu toe erg positief ingesteld!
De receiver en smart tv worden netjes herkent en ik kon gemakkelijk met mijn AB van de smart tv via HDMI-CEC de RPi 2 besturen.
Sinds kort in het bezit van een RPI2 en heb XBIAN erop gezet.
Bij het afspelen van de volgende video kreeg ik echter een 'paarse' gloed en een niet zo mooi beeld. De meeste andere videos doen het wel gewoon goed. Iemand een idee waar het aan kan liggen ? De RPI is bedraad aangesloten met een cat5 (geen cat5e) kabel, deze wissel ik binnenkort om. De video staat op mijn NAS.
Bij het afspelen van de volgende video kreeg ik echter een 'paarse' gloed en een niet zo mooi beeld. De meeste andere videos doen het wel gewoon goed. Iemand een idee waar het aan kan liggen ? De RPI is bedraad aangesloten met een cat5 (geen cat5e) kabel, deze wissel ik binnenkort om. De video staat op mijn NAS.
Complete name : \xxxxxxxxxx.S01.Ep01.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR.mkv
Format : Matroska
Format version : Version 2
File size : 7.03 GiB
Duration : 1h 1mn
Overall bit rate mode : Variable
Overall bit rate : 16.3 Mbps
Movie name :
Encoded date : UTC 2012-03-06 15:54:26
Writing application : mkvmerge v5.3.0 ('I could have danced') built on Feb 9 2012 10:38:07
Writing library : libebml v1.2.3 + libmatroska v1.3.0
Attachements : CronosPro-Bold.ttf / CronosPro-Semibold.ttf / CronosPro-SemiboldIt.ttf
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High 10@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 3 frames
Muxing mode : Header stripping
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 14.4 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 10 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.289
Stream size : 6.19 GiB (88%)
Writing library : x264 core
Language : English
Default : Yes
Forced : No
Audio #1
ID : 2
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Mode : 16
Format settings, Endianness : Big
Muxing mode : Header stripping
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 509 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 665 MiB (9%)
Language : English
Default : Yes
Forced : No
Ligt het niet aan de video zelf?
Zie zo snel geen codec Oid wat de pi2 niet aan zou moeten kunnen
android since G1.
Hi10.coredalae schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:59:
Ligt het niet aan de video zelf?
Juist, weer wat geleerd.
Idd de de Pi2 heeft waarschijnlijk niet genoeg juice voor hi10
http://kodi.wiki/view/Hi10P
Idd de de Pi2 heeft waarschijnlijk niet genoeg juice voor hi10
http://kodi.wiki/view/Hi10P
android since G1.
Werkt dat HDMI CEC out of the box?renedis schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:45:
Gisteren een RPi 2 gekochtOpenElec er op gezet en aangesloten op mn receiver.
/▌
Ja dit werkte direct zonder enige configuratie oid met mijn (Samsung ES8000) televisie.
Inderdaad zonder configuraties. Toch gelijk een vraag over deze configuratie.
Ik wil voorkomen dat het scherm van de TV aangaat op het moment dat ik de raspberry kies als bron voor airplay, aangezien ik niet geintresseerd ben in artiestinfo (want zie ik op nexus/laptop/iMac) en de animaties zijn nou ook niet echt boeiend.
De raspberry is aangesloten via HDMI met de televisie en audio loopt via hifiberry naar versterker.
Waar vind ik de instellingen van CEC of zijn er scripts die ik moet aanpassen?
Ik wil voorkomen dat het scherm van de TV aangaat op het moment dat ik de raspberry kies als bron voor airplay, aangezien ik niet geintresseerd ben in artiestinfo (want zie ik op nexus/laptop/iMac) en de animaties zijn nou ook niet echt boeiend.
De raspberry is aangesloten via HDMI met de televisie en audio loopt via hifiberry naar versterker.
Systeem - systeem - invoerapparaten - randapparatuur - cec instellingen aanpassen.CuttingStorm schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:47:
Inderdaad zonder configuraties. Toch gelijk een vraag over deze configuratie.
Altijd als je zegt dat er niets aan de hand is gaat het vlak daarna foutUltraman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:35:
Thanks voor het checken. Update is hier ook goed verlopen dit keer.
Na de laatste Xbian update (20150408) is de home folder verdwenen.
------------------------------------------------------------------- Y88b d88P 888888b. 8888888 d8888 888b 888 Y88o88P 888 .88P 888 d88P888 88888b 888 Y888P 8888888K. 888 d88P 888 888Y88b 888 d888b 888 "Y88b 888 d88P 888 888 Y88b888 d88P Y88b 888 d88P 888 d8888888888 888 Y8888 d88P Y88b 8888888P" 8888888 d88P 888 888 Y888 ------------------------------------------------------------------- XBian 20150408-0 - Bleeding Edge, 2012 - 2014 Find us at: http://www.xbian.org http://github.com/xbianonpi/xbian XBian and all its packages are distributed as free software; for important license, terms and conditions, please refer into /etc/xbian_copying. XBian comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent permitted by applicable law. Last login: Wed Apr 8 14:52:06 2015 from xxx.xxx.xxx.xxx Could not chdir to home directory /home/xbian: No such file or directory
Kodi draait ook niet:
xbian@rpi / $ sudo service xbmc status xbmc stop/waiting
Gelukkig voor de update een SD-image gemaakt
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Oef niet verder gekeken dan m'n neus lang is. BedanktFreakster86 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:50:
[...]
Systeem - systeem - invoerapparaten - randapparatuur - cec instellingen aanpassen.
Je kunt ook even proberen een snapshot terug te zetten, werkt ideaalJanPedaal schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:29:
[...]
Gelukkig voor de update een SD-image gemaakt
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Het is wel eens gelukt, maar ik heb er altijd maar één doordat er minder dan 30% vrije ruimte is. Als ik in stappen update (wat ik nu gedaan heb) kan ik maar max. 1 snapshot terug.arie_papa schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:49:
[...]
Je kunt ook even proberen een snapshot terug te zetten, werkt ideaal
Misschien doe ik iets fout, maar na
sudo btrfs-auto-snapshot rollback root/@naamsnapshot
Net m'n Pi binnen van SOS Solutions en aangesloten, had beeld en er was een update beschikbaar. Update via Kodi gedownload, maar de stekker perongeluk ontkoppeld (was met iets anders ook bezig) en nu boot ie niet meer. Krijg nu het volgende bericht bij de boot:
Moet ik nu opnieuw de (SOS Solutions) image er op zetten?Starting debugging shell... type exit to quit ###
can't access tty; job control turned off
[ Voor 3% gewijzigd door Eraser127 op 08-04-2015 18:16 ]
Nou, ik heb nu hetzelfde probleem als je beschrijft in je vorige post na updaten.JanPedaal schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:28:
[...]
Het is wel eens gelukt, maar ik heb er altijd maar één doordat er minder dan 30% vrije ruimte is. Als ik in stappen update (wat ik nu gedaan heb) kan ik maar max. 1 snapshot terug.
Misschien doe ik iets fout, maar nastaat er wel _rollback achter de snapshot in de lijst, maar rebooten doet ie niet. Gisteren probeerde ik het op een andere Rpi (zelfde updateprobleem) en daar werd de hele Rpi onbenaderbaar. Moet ik meer geduld hebben voordat ik reboot probeer? Ben nog uit het DOS tijdperk dus als ik een prompt zie ga ik er vanuit dat ik door kansudo btrfs-auto-snapshot rollback root/@naamsnapshot
code:
1
| Could not chdir to home directory /home/xbian: No such file or directory |
Maar de rollback werkt niet ook al heb ik verschillende snapshots in de lijst staan
code:
1
2
| sudo btrfs-auto-snapshot rollback root/@btrfs-auto-snap_daily-2015-04-07-0913 Error: Source name does not exists! |
Deze error krijg ik met meerdere bestaande snapshot + op 2 systemen

edit:
na reboot komt Kodi niet op + ssh onbereikbaar
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Wat je kan proberen is met btrfs-auto-snapshot list kijken welke snapshots er zijn, dan de gewenste selecteren, en met rechter muisknop pakken. Dan sluit je typfouten redelijk uit.
Al geprobeerd maar zelfs dat werkte niet. Helaas ff een verse installatie gedaan. 20+ dagen up geweest.gwystyl schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:37:
Wat je kan proberen is met btrfs-auto-snapshot list kijken welke snapshots er zijn, dan de gewenste selecteren, en met rechter muisknop pakken. Dan sluit je typfouten redelijk uit.
Bij mij is de rollback toch gelukt. Duurde gewoon heel lang, toen ik thuis kwam stond versie 20150304-2 te draaien alsof er niets gebeurd was
Heb iig vast de Kodi image gedownload, maar dan zal ik niet alle add-ons hebben die er vanaf SOS opzaten denk. Heb ze al gemaild, maar die zullen morgen wel pas antwoorden
Mail gekregen van SOS Solutions, ik krijg een nieuwe geheugenkaart met image.
Ik blijf er in het vervolg verder lekker vanaf
gewoon draaien en kijken

Xbian draait weer prima intussen, maar wel apart dat dit op meerdere devices gebeurde.
Ik zie nu in de verse image die ik gebruik (latest via linux install-tool gedownload)
sources.list
Terwijl ik destijds handmatig sources.list heb aangepast naar aanleiding van de wiki.
Dat was paar weken terug ook een verse image die ik gedownload heb.
Kan dat het een en ander verklaren?
Overigens had ik ook auto-update aanstaan.
Ik zie nu in de verse image die ik gebruik (latest via linux install-tool gedownload)
sources.list
code:
1
| deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main non-free |
Terwijl ik destijds handmatig sources.list heb aangepast naar aanleiding van de wiki.
code:
1
| deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free rpi |
Dat was paar weken terug ook een verse image die ik gedownload heb.
Kan dat het een en ander verklaren?
Overigens had ik ook auto-update aanstaan.
#tip Trek voordat je überhaupt begint even een backup van de kaart. Dan ben je meestal binnen een uurtje wel weer up en running, mocht de boel eens crashen.Eraser127 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:34:
Mail gekregen van SOS Solutions, ik krijg een nieuwe geheugenkaart met image.Ik blijf er in het vervolg verder lekker vanaf
gewoon draaien en kijken
[ Voor 29% gewijzigd door arie_papa op 08-04-2015 22:41 ]
Ja dat is ook het eerste wat ik gedaan heb met mijn nieuwe RPi2... Besteld nav de frontpage banner afgelopen week.
Image gemaakt, xbian image geflasht, advancedsettings.xml en sources.xml terug gezet van de oude, en het meeste doet het weer vrij vlot. Helaas had ik maar een kwartier om dat te doen voor een reisje naar het buitenland, dus heb ik de oude Pi nog even weer aangesloten en ga ik verder als ik weer thuis ben.
Eerste indruk was iig dat hij veel sneller is. Nu maar hopen dat hij ook stabiel blijft zodat vrouwlief er ook mee kan werken zonder gekke dingen te hoeven doen.
Image gemaakt, xbian image geflasht, advancedsettings.xml en sources.xml terug gezet van de oude, en het meeste doet het weer vrij vlot. Helaas had ik maar een kwartier om dat te doen voor een reisje naar het buitenland, dus heb ik de oude Pi nog even weer aangesloten en ga ik verder als ik weer thuis ben.
Eerste indruk was iig dat hij veel sneller is. Nu maar hopen dat hij ook stabiel blijft zodat vrouwlief er ook mee kan werken zonder gekke dingen te hoeven doen.
Verwijderd
Zijn er meer mensen met problemen met opensubtitles.org
Deze staat automatisch ingesteld in Genesis. Maar er wordt bij geen één film een ondertitel automatisch geplaatst. Wanneer ik handmatig zoek krijg ik een foutmelding. "Error searching for subtitles"
Ik heb een Rpi2 met OpenElec 5.0.6
Deze staat automatisch ingesteld in Genesis. Maar er wordt bij geen één film een ondertitel automatisch geplaatst. Wanneer ik handmatig zoek krijg ik een foutmelding. "Error searching for subtitles"
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2015 21:08 ]
Ik zit via de RTL XL plug in de uitzending van 'help mijn man is klusser' terug te kijken en elke keer als het punt komt waar de reclame is uit geknipt, gaat het beeld op zwart, geluid loopt nog een paar seconde door en stopt dan ook. Hierna moet ik de hele raspberry uit zetten, want hij reageert nergens meer op.
Meer mensen last van? Beter nog, iemand een oplossing?
BIj mij werkt het ook niet, maar dacht dat het aan mezelf lag. Had net een image teruggezet. Kan een storinkje zijn en anders wordt het uitkijken naar een andere provider.Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:02:
/▌
Verwijderd
Bij mij heeft het geholpen om de omxplayer uit te zetten bij Video Acceleration in de System Settings.acoster schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:39:
Ik zit via de RTL XL plug in de uitzending van 'help mijn man is klusser' terug te kijken en elke keer als het punt komt waar de reclame is uit geknipt, gaat het beeld op zwart, geluid loopt nog een paar seconde door en stopt dan ook. Hierna moet ik de hele raspberry uit zetten, want hij reageert nergens meer op.
Verwijderd
Acoster. Bij mij werkte het nadat ik bij systym/instellingen/video/versnelling de "Hardwareversnelling inschakelen (OMXPlayer))" had uitgezet.acoster schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:39:
ik heb hier een littelblack box v2 staan en die is vast gelopen, hij staat nu op loading.........
is er een marinier om de box te resetten zonder dat de Kodi verloren gaat.
stroom er af helpt niet.
oplost.
YouTube: Android/Linux : How To Update Firmware (Or Downgrade)
is er een marinier om de box te resetten zonder dat de Kodi verloren gaat.
stroom er af helpt niet.
oplost.
YouTube: Android/Linux : How To Update Firmware (Or Downgrade)
[ Voor 25% gewijzigd door Wvr op 10-04-2015 21:06 ]
Jaaahoooor
Heb ik een nieuw 16Gig kaartje gekregen van SOS, wil ik die backuppen op m'n computer. Ff erin en eruit want geen goed programma, dus eerst lekker film kijken, krijg ik weer de foutmelding van
Heeft er iemand een verse image van SOS die ik op mijn kaartje kan zetten?
Doe ik hier iets fout ofzo? Ik heb zelf geen bestanden geopend op de kaart.Starting debugging shell... type exit to quit ###
can't access tty; job control turned off
[ Voor 7% gewijzigd door Eraser127 op 10-04-2015 22:02 ]
Is het mogelijk om tvseries en films afzonderlijk te updaten?
Als ik nu bij tvseries de bibliotheek update, worden ook de films geupdate.
Films staan in een map en tvseries is een verzameling mappen per serie.
Als ik nu bij tvseries de bibliotheek update, worden ook de films geupdate.
Films staan in een map en tvseries is een verzameling mappen per serie.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ja, de folder selecteren en dan via context menu scan for new content zoiets.
👉🏻 Blog 👈🏻
Even een bedankje mijnerzijds. Heb vandaag een RPI 2 gekocht, XBian op de SD kaart via de installer en het werkte meteen. Werkt echt heerlijk, veel beter dan mijn oude asus o!play.
Na wat spelen heb ik nu ook:
- CEC via Sony TV en yamaha receiver, alles te bedienen via sony remote maar ook via harmony.
- Airplay audio.
- Streaming (genesis, phoenix).
Al met al: top!
Je kan toch gewoon zelf de laatste Xbian image downloaden? Wat is er zo speciaal aan de SOS image?Eraser127 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:09:
Jaaahoooor![]()
Heb ik een nieuw 16Gig kaartje gekregen van SOS, wil ik die backuppen op m'n computer. Ff erin en eruit want geen goed programma, dus eerst lekker film kijken, krijg ik weer de foutmelding van
[...]
Doe ik hier iets fout ofzo? Ik heb zelf geen bestanden geopend op de kaart.
Gebruikt iedereen HDMI-CEC om Kodi te bedienen, of kan ik beter een losse IR ontvanger kopen (en zoja welke?)
Ik heb een Harmony 650, en de basis commando's zoals links rechts play pause worden correct doorgestuurd voor mijn Samsung tv, maar ik zou ook graag geavanceerde commandos willen doorsturen, zoals direct naar het Favorites menu, aanpassen van de aspect ratio, ondertitels aan/uit ed. (heb ik met mijn ATV1 op de Harmony gemapt)
Maar dat soort commando's kent mijn TV natuurlijk helemaal niet dus kan ik niet doorsturen. Zal ik daarvoor toch een IR-reciever aanschaffen, of is het pratischer om bestaande toetsen hiervoor om te programmeren? bv 0-9 gebruik je toch nooit in Kodi, kan je die een beetje makkelijk aanpassen?
Ik heb een Harmony 650, en de basis commando's zoals links rechts play pause worden correct doorgestuurd voor mijn Samsung tv, maar ik zou ook graag geavanceerde commandos willen doorsturen, zoals direct naar het Favorites menu, aanpassen van de aspect ratio, ondertitels aan/uit ed. (heb ik met mijn ATV1 op de Harmony gemapt)
Maar dat soort commando's kent mijn TV natuurlijk helemaal niet dus kan ik niet doorsturen. Zal ik daarvoor toch een IR-reciever aanschaffen, of is het pratischer om bestaande toetsen hiervoor om te programmeren? bv 0-9 gebruik je toch nooit in Kodi, kan je die een beetje makkelijk aanpassen?
Bij mij is CEC erg traag dus ik gebruik de app Kodi Remote. Deze reageert vele malen sneller.
[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 11-04-2015 13:35 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb een Mele F10 die ik gebruik voor de pi. Echt een bazending, wat ik wel gedaan heb is mouse and touch support uitgezet, want ik doe alles met de toetsen (net als de meesten lijkt me)? Achterkant is een toetsenbord dus de meeste hotkeys (subtitles aan/uit = "L") .Sabbi schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:26:
Gebruikt iedereen HDMI-CEC om Kodi te bedienen, of kan ik beter een losse IR ontvanger kopen (en zoja welke?)
Je kan heel simpel keymap aanpassen, zijn via google aantal te vinden geloof ik. Dus volgens mij kun je daarmee aardig wat customizen.
En 0-9 gebruik jij niet? Ik doe dat regelmatig, bijvoorbeeld bij een serie die standaard begint met een intro van 1m30s, dan typ ik gewoon (onder het afspelen) 130 'enter' en hoppa ik ben op 1m30s in de video.
Opensubitles ligt er wel eens uit. Ik had het een paar dagen geleden ook binnen Kodi. Daarna geprobeerd via de website, maar die lag ook platVerwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:02:
Iemand die toevallig weet of er een video plugin is voor interactieve tv van KPN? Of dat er een manier is om zo tv te kijken?
Gaat vooral om de extra add-ons, maar die kan ik ook zelf toevoegen als ik iets mis idd. Ga het idd zelf proberenJanPedaal schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:20:
[...]
Je kan toch gewoon zelf de laatste Xbian image downloaden? Wat is er zo speciaal aan de SOS image?
Edit: krijg net een mailtje met een link naar hun img, moet gewoon wat voorzichtiger zijn
Hoe nu verder?
Heb Linux Mint op usb stick en Vista op m'n desktop waar ook de kaartlezer in zit. Hoe krijg ik nu die img op de kaart? In Mint geeft de imagewriter een (onbekende) fout aan en via ander programma zegt ie bestanden zijn alleen lezen? Gebruik een microSD naar SD adapterkaartje, maar de lock zit er niet op. Moet ik dit nu perse via Linux doen?
[ Voor 42% gewijzigd door Eraser127 op 11-04-2015 20:47 ]
Dat lukt niet. Vanuit het hoofdmenu open ik de TV Series. Ik zie dan (logischerwijs) een lijst met TV-series. Als ik hier op het linkerpijltje van de afstandsbediening klik, krijg ik een menu met Bibliotheek bijwerken. Deze actie werkt de hele videobibliotheek bij, inclusief de films.kraades schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:46:
Ja, de folder selecteren en dan via context menu scan for new content zoiets.
Zelfs als ik een specifieke tv-serie open gaat hij iedere keer de hele bibliotheek bij bijwerken, niet alleen de tv series.
Klein probleem: xbian boot niet meer.
Hij gaat eerst 'loaden' waarbij de balk langzaam loopt. Er staat ook 'udp socket nog found'.
Daar kom ik in de command interface maar als ik "service xbmc start" doe dan doet hij niks of hij zegt 'command not found'.
Ook xbian-config werkt niet...
Ik heb een backup van de SD kaart maar die harde schijf is ext4 en ik heb nu alleen een laptop met Windows...
Apt-get update en upgrade doen niks.
Iemand een idee hoe ik xbian 'reset' vanaf de command line? Helemaal nieuw of een snap shot terugzetten zonder dat ik die hdd aan een pc met linux hief te hangen.
Een week geleden werkte alles nog perfect, nu start hij niet eens meer op
Ik heb gasten hier dus moet zelf nog uitgebreid gaan googlen (sorry) maar ik denk misschien kan het met een command en kunnen we het vanavond nog gebruiken.
BVD!
Hij gaat eerst 'loaden' waarbij de balk langzaam loopt. Er staat ook 'udp socket nog found'.
Daar kom ik in de command interface maar als ik "service xbmc start" doe dan doet hij niks of hij zegt 'command not found'.
Ik heb een backup van de SD kaart maar die harde schijf is ext4 en ik heb nu alleen een laptop met Windows...
Iemand een idee hoe ik xbian 'reset' vanaf de command line? Helemaal nieuw of een snap shot terugzetten zonder dat ik die hdd aan een pc met linux hief te hangen.
Ik heb gasten hier dus moet zelf nog uitgebreid gaan googlen (sorry) maar ik denk misschien kan het met een command en kunnen we het vanavond nog gebruiken.
BVD!
De folder selecteren. 4de bullet:GeeBee schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:06:
[...]
Dat lukt niet. Vanuit het hoofdmenu open ik de TV Series. Ik zie dan (logischerwijs) een lijst met TV-series. Als ik hier op het linkerpijltje van de afstandsbediening klik, krijg ik een menu met Bibliotheek bijwerken. Deze actie werkt de hele videobibliotheek bij, inclusief de films.
Zelfs als ik een specifieke tv-serie open gaat hij iedere keer de hele bibliotheek bij bijwerken, niet alleen de tv series.
http://kodi.wiki/view/Set...anning_and_updating_files
👉🏻 Blog 👈🏻
Indien je nog ssh kan gebruiken dan de volgende command gebruiken:ApexAlpha schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:17:
Klein probleem: xbian boot niet meer.
BVD!
code:
1
| sudo apt-get install xbian-update=20150304-2 |
Voor meer info: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/711
Hij werkt!!!baba420 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:43:
[...]
Indien je nog ssh kan gebruiken dan de volgende command gebruiken:
code:
1 sudo apt-get install xbian-update=20150304-2
Voor meer info: https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/711
Internet knuffel voor jou!!!
Ja dat kan, maar dan moet je alle series individueel bijwerken...kraades schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:41:
[...]
De folder selecteren. 4de bullet:
http://kodi.wiki/view/Set...anning_and_updating_files
GeeBee schreef op zondag 12 april 2015 @ 00:01:
[...]
Ja dat kan, maar dan moet je alle series individueel bijwerken...
Via hoofdmenu, video, files kun je toch elk gewenst niveau kiezen?
👉🏻 Blog 👈🏻
Yes het is gelukt (Linux is nieuw voor me). Image staan nu weer op het geheugenkaartje. Alleen nog ff de unallocated space partitioneren.
Hulde
Klopt, maar dan werk je op bestandsniveau op de shares zelf, niet in de bibliotheek van kodi.kraades schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:32:
[...]
![]()
Via hoofdmenu, video, files kun je toch elk gewenst niveau kiezen?
Gisteravond mijn RPi2 setup eens geupdate. Mijn OSMC Alpha 4 installatie met USB-stick vervangen door OpenElec 5.0.8. Daarbij de installatiemethode gekozen door de benodigde files handmatig te kopiëren naar de SD (FAT32) en de cmdline.txt aan te passen met de bekende regel. Hij zou bij het booten dan zelf de USB-stick (EXT4) moeten klaarzetten.
Wat mij opvalt zijn twee zaken. Ten eerste zie ik dat de USB-stick niet continu wordt aangesproken, maar alleen wanneer ik bijv. een Addon start (bijv. Genesis). Daar terwijl mijn eerdere OSMC installatie vrijwel continu mijn USB-stick aansprak.
Daarnaast vond ik dat de art van bijv. filmoverzichten in Genesis erg traag werd geladen, bijna een seconde per afbeelding. Dit is niet erg prettig.
Komt dit iemand anders ook bekend voor?
Ook vind ik mijn CEC opvallend slecht reageren, veel key-misses. Ook via mijn Yatse Android remote. OSMC ging daarom veel beter, maar ik mis de mogelijkheid om via de GUI mijn wifi verbinding in te stellen. Dat is wel handig als ik de Pi meeneem naar andere locaties.
Misschien dat ik nog de andere installatiemethode ga proberen door het imagebestand van OpenElec naar zowel SD als USB te kopiëren en daarna de cmdline.txt aan te passen, maar vraag me af of dat echt verschil gaat maken.
Wat mij opvalt zijn twee zaken. Ten eerste zie ik dat de USB-stick niet continu wordt aangesproken, maar alleen wanneer ik bijv. een Addon start (bijv. Genesis). Daar terwijl mijn eerdere OSMC installatie vrijwel continu mijn USB-stick aansprak.
Daarnaast vond ik dat de art van bijv. filmoverzichten in Genesis erg traag werd geladen, bijna een seconde per afbeelding. Dit is niet erg prettig.
Ook vind ik mijn CEC opvallend slecht reageren, veel key-misses. Ook via mijn Yatse Android remote. OSMC ging daarom veel beter, maar ik mis de mogelijkheid om via de GUI mijn wifi verbinding in te stellen. Dat is wel handig als ik de Pi meeneem naar andere locaties.
Misschien dat ik nog de andere installatiemethode ga proberen door het imagebestand van OpenElec naar zowel SD als USB te kopiëren en daarna de cmdline.txt aan te passen, maar vraag me af of dat echt verschil gaat maken.
[ Voor 10% gewijzigd door SEA Ninja op 13-04-2015 10:24 ]
Waarom is het een probleem dat je usbstick niet continu wordt aangesproken? Ik gebruik zelf voornamelijk 1channel en het binnenhalen van lijsten duurt daar ook wel even (en dan zijn het ook iedere keer relatief korte lijsten waar je op next moet klikken om de volgende in te laden). Genesis heb ik wel geinstalleerd maar nog niet geprobeerd.
/▌
Even een vraagje aan Horizon-gebruikers van voormalig UPC.
Is het mogelijk om de Raspberry Pi met Kodi te laten samenwerken met de Horizon-box? Kan er bijvoorbeeld TV gekeken worden of opnames af te spelen?
Is het mogelijk om de Raspberry Pi met Kodi te laten samenwerken met de Horizon-box? Kan er bijvoorbeeld TV gekeken worden of opnames af te spelen?
GeeBee schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:21:
[...]
Klopt, maar dan werk je op bestandsniveau op de shares zelf, niet in de bibliotheek van kodi.
Dat is toch dezelfde library?
Als ik via video, files de library bijwerk dan is dat toch ook zichtbaar bij de movies en tv series in het hoofdmenu.
Er is geen onderscheid.
Deze functionaliteit kun je ook via de api aanspreken.
Maar misschien wil je het wel anders...
👉🏻 Blog 👈🏻
Op zich is het geen probleem, maar gebruik de USB-stick puur om corrupties te voorkomen. Daarom vroeg ik me af of het wel goed gaat op deze manier.Marzman schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:59:
Waarom is het een probleem dat je usbstick niet continu wordt aangesproken? Ik gebruik zelf voornamelijk 1channel en het binnenhalen van lijsten duurt daar ook wel even (en dan zijn het ook iedere keer relatief korte lijsten waar je op next moet klikken om de volgende in te laden). Genesis heb ik wel geinstalleerd maar nog niet geprobeerd.
Ik wilde hier toevallig al even mijn ervaringen delen over IR remote dus ik denk dat jij hier wel mee bent geholpen:Sabbi schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:26:
2 maanden geleden RPi2 gekocht. In het begin via CEC gebruikt maar vond ik te traag dus toen op zoek gegaan naar cheap IR remote / receiver om met mn Harmony One te kunnen gebruiken. Hieronder even wat tips/tricks hoe ik dat aan de praat heb gekregen incl. de linkjes waar ik de info heb gevonden.
Stap 1 - koop IR remote + receiver
- Ik heb deze gekocht op Amazon. Zelfde unit als hier op dealextreme
- Je kan misschien beter deze kopen, goeie kans dat die beter matcht met profiel in Harmony
- Profiel wat er het meest in de buurt komt is deze: Chinavision CVSB-983 Zie ook dit artikel. Ik heb echter de indruk dat die andere remote meer gedocumenteerd wordt en beter matcht met dit profiel. Zie ook deze wiki. Ik heb zelf namelijk een aantal buttons moeten instellen dan de verschillende sites noemen.
- Ik heb deze post hiervoor gevolgd welke knoppen ik waar heb gezet.
- Bij mij klopte dus niet alle Key ID's en heb dus nog de juiste ID's moeten identificeren. Dit heb ik gedaan door in Kodi 'debugging' aan te zetten waardoor als je een knop indrukt het ID's van die knop in de Kodi logfile komen te staan. Vervolgens kan je met die ID's in je keyboard.xml acties aan knoppen koppelen. Meer info in link van stap 3. Let op: die ID's staan er dan in Hex format en moet je dan nog even naar decimalen omzetten.
- Het voordeel van keyboard.xml configureren is dat je je eigen knoppencombi's kan toevoegen. Zoals automatisch naar het subtitle search scherm, 'markeren als gezien', 'update library' of subtitle offset meer of minder. Zonder dat je daarvoor eerst alle menu's doormoet. Zie hier meer van dat soort functies waar je uit kan kiezen
Hallo,ApexAlpha schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:18:
[...]
Paar mogelijkheden:
1. Hitte (staat je Pi naast een verwarming of ander warm apparaat?)
2. Stroom (is de voeding wel goed?)
3. Overig.
Ik had dus het laatste, en mijn 'oplossing' is om hem elke ochtend om 06:00 even te laten rebooten
Kun je mij vertellen hoe je die automatische reboot voor elkaar krijgt?
Kudo's!
Niet zelf geprobeerd maar op OpenELEC kun je de cron service aanzetten.
Hierna via crontab -e een cron expressie opgeven (bv. via een online generator aanmaken).
Hierna via crontab -e een cron expressie opgeven (bv. via een online generator aanmaken).
👉🏻 Blog 👈🏻
Ja hoor. Als je in de command interface (via SSH of toetsenbord) "crontab -e" intoetst opent zich een textdocumentje waarin je commando's kunt zetten die op bepaalde tijden uitgevoerd moeten worden.Bertje9999 schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:00:
[...]
Hallo,
Kun je mij vertellen hoe je die automatische reboot voor elkaar krijgt?
Kudo's!
Ik heb hier de volgende regel aan toegevoegd:
code:
1
| 0 2 * * * sudo reboot |
Dit reboot mijn kastje elke dag om 2 uur 's ochtends.
Meer info over crontab en hoe je de tijden kan aanpassen vindt jehier.
Succes!
Vanavond m'n eerste aflevering van een serie gekeken. Helemaal super, maar nu kwam af en toe zomaar het "voortgangsmenu" tevoorschijn tijdens het afspelen. Yatse wat wel actief op m'n telefoon, die overigens wel in standby stond. Is dit een optie in Yatse (soort sync ofzo) die ik uit moet zetten?
Ik heb ook die goedkope afstandsbediening gekocht, maar dan hier:vanardenne schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:23:
[...]
Ik wilde hier toevallig al even mijn ervaringen delen over IR remote dus ik denk dat jij hier wel mee bent geholpen:
[...]
http://www.ebay.com/itm/W...ain_2&hash=item43d68d2013
Kwam omgerekend op € 3,77 en was binnen een week binnen.
Daarna inderdaad in de Harmony software gekozen voor Media Center PC van Chinavision (CVSB-983). Bijna alle toetsen kwamen overeen in dit profiel, behalve de Power en de E-mail button.
Ik heb in Kodi de Keymap Editor add-on geinstalleerd. Deze kan gewoon de toetsen detecteren die je indrukt op je Harmony en daar dan een actie aan koppelen. Hoef je niet te klooien met die XML file
Ik gebruik CEC en dan gewoon mijn harmony om de tv te bedienen (en dus de RPI). Heb nog geen knoppen gevonden die ik mis, alles was ik via de app kan doen gaat ook via de afstandsbediening.
Vinden jullie dat (cec) niet traag?
👉🏻 Blog 👈🏻
Via CEC krijg ik het niet werkend, maar ik heb op mij iPhone de KODI remote geïnstalleerd die werkt echt heel goed (via IP communicatie).
Ja CEC is traag maar het werkt. Heerlijk als je op bed ligt en niet je toetsenbord en muis hoeft te gebruiken.kraades schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:11:
Vinden jullie dat (cec) niet traag?
De Kodi Remote gebruik ik ook. Deze is ~20x sneller (letterlijk) dan CEC
Hoe is dat als je een IR receiver gebruikt? Vergeleken met de Kodi Remote en CEC?
Hoe is dat als je een IR receiver gebruikt? Vergeleken met de Kodi Remote en CEC?
👉🏻 Blog 👈🏻
Even ter info: OSMC heeft op 12 april Release Candidate 2 uitgebracht. Dit is de tegenhanger van OpenElec (en opvolger van RaspBMC).
Ik draaide OSMC Alpha 4 op mijn RPi2 en had voorheen met mijn RPi B+ de voorkeur voor RaspBMC boven OpenElec. Ook nu met de RPi2 ervaar ik dat OpenElec (nu 5.0.8) op één of andere manier minder smooth werkt als OSMC (oa. CEC lijkt sneller te reageren).
Bij de Alpha versies was het nog niet mogelijk om netwerkconfiguraties in te stellen vanuit de GUI, vanaf RC 1 kan dit wel. Ik ga deze week daarom OSMC RC 2 installeren.
Ik draaide OSMC Alpha 4 op mijn RPi2 en had voorheen met mijn RPi B+ de voorkeur voor RaspBMC boven OpenElec. Ook nu met de RPi2 ervaar ik dat OpenElec (nu 5.0.8) op één of andere manier minder smooth werkt als OSMC (oa. CEC lijkt sneller te reageren).
Bij de Alpha versies was het nog niet mogelijk om netwerkconfiguraties in te stellen vanuit de GUI, vanaf RC 1 kan dit wel. Ik ga deze week daarom OSMC RC 2 installeren.
[ Voor 3% gewijzigd door SEA Ninja op 14-04-2015 09:53 ]
Ik heb hier nog een HP afstandsbediening van een Windows mediacenter en het lijkt erop dat die het ook doet.Mr Magic schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:33:
[...]
Ik heb ook die goedkope afstandsbediening gekocht, maar dan hier:
http://www.ebay.com/itm/W...ain_2&hash=item43d68d2013
Kwam omgerekend op € 3,77 en was binnen een week binnen.
Daarna inderdaad in de Harmony software gekozen voor Media Center PC van Chinavision (CVSB-983). Bijna alle toetsen kwamen overeen in dit profiel, behalve de Power en de E-mail button.
Ik heb in Kodi de Keymap Editor add-on geinstalleerd. Deze kan gewoon de toetsen detecteren die je indrukt op je Harmony en daar dan een actie aan koppelen. Hoef je niet te klooien met die XML file
Hoe kom ik bij die Harmony software?
Ik ben wel benieuwd dan naar de CEC verschillen.SEA Ninja schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:52:
Want ik ervaar CEC (op OpenELEC) eigenlijk al te traag en verpest de hele XBMC ervaring mijns inziens.
Als je echt wilt zien hoe snel het kan probeer dan eens de Kodi Remote app.
Dan zul je zien dat het eigenlijk sneller gaat dan je kunt bijhouden.
(op een RPi 2)
👉🏻 Blog 👈🏻
http://members.harmonyremote.commaasnet schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:55:
[...]
Ik heb hier nog een HP afstandsbediening van een Windows mediacenter en het lijkt erop dat die het ook doet.
Hoe kom ik bij die Harmony software?
Kan het zijn dat de double tap bescherming roet in het eten gooit?kraades schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:58:
[...]
Ik ben wel benieuwd dan naar de CEC verschillen.
Want ik ervaar CEC (op OpenELEC) eigenlijk al te traag en verpest de hele XBMC ervaring mijns inziens.
Als je echt wilt zien hoe snel het kan probeer dan eens de Kodi Remote app.
Dan zul je zien dat het eigenlijk sneller gaat dan je kunt bijhouden.
(op een RPi 2)
In \\OPENELEC\Userdata\peripheral_data staat het bestandje rpi_2708_1001.xml waar de instellingen van HDMI cec worden opgeslagen. Volgens mij helpt het door de regel
<setting id="double_tap_timeout_ms" value="300" /> aan te passen van 300 naar 150.
Ben benieuwd.
/update: bij mij wordt de setting aldoor terug naar 300 ms gezet.
Ik heb bij mijn Pi2 als overclock 1GHZ ingevoerd, maar dat lijkt niet te werken.
Welke overclock instellingen gebruiken jullie voor je Pi 2?
[ Voor 12% gewijzigd door tdn135 op 14-04-2015 20:33 ]
- CEC is bij mij (philips tv, yamaha receiver, pi2 combo) vervelend traagkraades schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:02:
De Kodi Remote gebruik ik ook. Deze is ~20x sneller (letterlijk) dan CEC
- Harmony met IR receiver is gewoon prima. Net zo snel als mijn andere apparaten die ik daarmee aanstuur.
- Remote app lijkt nog iets snappy'er te zijn.
Goeie tip :-)Mr Magic schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:33:
[...]
Ook de meer advanced functies? Zoals met 1 knop automatisch naar subtitle menu als je fullscreen video kijkt en een andere functie als je in een ander scherm zit?
Ik heb een mpeg2 1080i ts file die hapert bij het afspelen op een RPi2.
Waar zit het probleem als je naar onderstaande gegevens kijkt?

👉🏻 Blog 👈🏻
Geen MPEG2 licentie?kraades schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:17:
Ik heb een mpeg2 1080i ts file die hapert bij het afspelen op een RPi2.
[afbeelding]
Wifi ipv bedraad?
Ok, dit komt dan natuurlijk door de software decode. CPU3 staat ook op 100%.
Ik had gedacht dat dit wel zo lukken met de RPi2.
Ik had gedacht dat dit wel zo lukken met de RPi2.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb het nog niet getest, maar de add-on heeft wel de optie voor Global Settings en daaronder settings per categorie, dus ik denk het wel.vanardenne schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:33:
[...]
Ook de meer advanced functies? Zoals met 1 knop automatisch naar subtitle menu als je fullscreen video kijkt en een andere functie als je in een ander scherm zit?
€ 84,99 voor een Raspberry Pi 2 mediaspeler ultimate + WiFi-dongle en toetsenbord (35% korting)
Weet iemand wat die ultimate versie inhoudt?
"Ultimate" is geen officiële Raspberry Pi term. Hangt dus af van de aanbieder wat er eventueel aan veranderd is.BOEFJE_NL schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:50:
€ 84,99 voor een Raspberry Pi 2 mediaspeler ultimate + WiFi-dongle en toetsenbord (35% korting)
Verwijderd
Beter een Sandisk Ultra microSD gebruiken en een backup maken. De Sandisk Ultra is de enige die niet corrupt raakt. Mocht deze toch corrupt raken dan kun je de backup toch opnieuw plaatsen wanneer je de bijvoorbeld image van OpenElec hebt gebruik voor de installatie. De ext4 partitie raakt meestal corrupt en niet de FATSEA Ninja schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:18:
[...]
Op zich is het geen probleem, maar gebruik de USB-stick puur om corrupties te voorkomen. Daarom vroeg ik me af of het wel goed gaat op deze manier.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 19:36 ]
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]