Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Jirachi schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:39:
Hmm, het lukt me niet om een NFS share te openen in Xbian. De NFS share staat op een Synology NAS DS214Play. Op een andere Raspberry Pi 2 waar OpenElec op draait lukt het wel gewoon...

Als ik op Add source druk, dan naar NFS shares ga, dan zie ik wel gewoon het IP adres van de NAS staan, en als ik daar op kil, zie ik ook de NFS share 'video', maar ik kan niet in video komen, waar al mn films in staan.

Weet iemand wat hier het probleem is?
Het lijkt me dat je op je NAS moet kijken, want dit klinkt als een rechtenprobleem. Hier bij mijn Netgear moet ik clients op ip-basis toevoegen, weet niet hoe dat bij Synology geregeld is, maar zoek eens in die hoek.

edit:
Aldus de handleiding: single host toevoegen op ip-basis

[ Voor 8% gewijzigd door arie_papa op 23-03-2015 19:57 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
arie_papa schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:54:
[...]

Het lijkt me dat je op je NAS moet kijken, want dit klinkt als een rechtenprobleem. Hier bij mijn Netgear moet ik clients op ip-basis toevoegen, weet niet hoe dat bij Synology geregeld is, maar zoek eens in die hoek.

edit:
Aldus de handleiding: single host toevoegen op ip-basis
Klopt.. Dit moet ook bij synology. Ik heb hierbij een '*' ingevuld, zodat alle IP adressen binnen het lokale netwerk erop kunnen. Dit zou dus geen problemen moeten geven, gezien al mijn andere apparaten wel in de NFS share kunnen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Can't mount the shared folder? The user account you enter here must have access privileges for the shared folder that you wish to map.
Bestaat de user xbian / raspberry al op je Synology?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
arie_papa schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:07:
[...]

Bestaat de user xbian / raspberry al op je Synology?
Ik weet niet zeker wat je met ''user'' bedoelt, maar volgens mij niet. Dit hoeft toch ook helemaal niet? Gezien ik ook geen User aangemaakt heb voor de Raspberry Pi 2 waar OpenElec op draait.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

nfs heb je idd geen users voor nodig.

Heb nu geen synology bij de hand, maar kan je daar ook het aantal threads opgeven welke op NFS gebruikt worden?

aangezien je aangeeft dat er meerdere devices gebruik van maken....

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
RoRoo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:42:
nfs heb je idd geen users voor nodig.

Heb nu geen synology bij de hand, maar kan je daar ook het aantal threads opgeven welke op NFS gebruikt worden?

aangezien je aangeeft dat er meerdere devices gebruik van maken....
Even gekeken, en kan die optie zo niet vinden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
En als je via putty of ssh probeert die mount te maken? Lukt het dan wel? Of krijg je dan specifieke error output? Dus ssh naar je XBian installatie en dan handmatig mounten.

[ Voor 20% gewijzigd door arie_papa op 23-03-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jirachi schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:39:
Hmm, het lukt me niet om een NFS share te openen in Xbian. De NFS share staat op een Synology NAS DS214Play. Op een andere Raspberry Pi 2 waar OpenElec op draait lukt het wel gewoon...

Als ik op Add source druk, dan naar NFS shares ga, dan zie ik wel gewoon het IP adres van de NAS staan, en als ik daar op kil, zie ik ook de NFS share 'video', maar ik kan niet in video komen, waar al mn films in staan.

Weet iemand wat hier het probleem is?
Klinkt als een rechten issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YodAXL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 19:00
Als het wel op een andere raspberry werkt, dan neem ik aan dat je ook de optie: allow connections from non-priviledged hosts (ports higher than 1024) aangevinkt hebt? (anders werkt het inderdaad niet)

Op de wiki van kodi staat een uitleg waar ook de volgende referentie staat: Using DSM 5.0-4482 I had to use the "Squash" option and "Map all users to admin"
Maar voor mijn situatie is dat nooit nodig geweest (ik draai de laatste dsm versie)

zie stap 8 onder hoofdstuk 7.2.1 op: http://kodi.wiki/view/NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:02
Heeft de tweede Pi voldoende rechten gekregen vanuit de Synology? Zelf heb ik een Qnap, daar kan ik bijvoorbeeld per IP-adres NFS-rechten op uitdelen.

Wissel anders de 2 SD-cards eens om. Dan kun je in ieder geval vaststellen waar de oorzaak zit: Xbian of iets anders (als je router IP adressen uitdeelt op bijv mac-adres).

[ Voor 9% gewijzigd door doerakje op 24-03-2015 09:07 ]

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Jirachi schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:57:
[...]

Even gekeken, en kan die optie zo niet vinden.
Zit nu ook op een Synology te kijken.. Geen optie voor aanwezig idd..

Je hebt authenticatie uit staan, alle ip adressen mogen erbij...

heb je toevallig al je kodi/xbmc.log bekeken op het moment dat je een verzoek naar de NFS doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Heel vreemd ik heb dit probleem ook met mijn synology nas. Momenteel zit ik op 5.05 geloof ik (samba werkt perfect) Echter heeft NFS altijd gewerkt op 5.02 t/m 5.04 Het gaat bij mij om een rp2

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:30
Op de Synology moet je via SSH een aanpassing doen om je NFS drives te laten werken met Kodi/XBMC. Als je even zoekt op NFS Synology XBMC zou je het moeten terugvinden.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:59

Wvr

ik had het zelfde probleem, dit heb op kunnen lossen door het volgende te doen:

Lekker Plekske: TLBB - instellingen

ik heb die stapen door lopen klaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Maar dan zit je op SMB.. en niet NFS

Je zou idd de "Allow connections from Non privileged ports" kunnen inschakelen.

Maar het vreemde is dat het vanaf andere devices prima werkt.... Maarrr niet geschoten, altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:56
Dat andere device draait OpenELEC, daar is de gebruiker altijd root, en dus worden de 'privileged ports' (< 1024) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:30
Ik heb het even vlug opgezocht en aan de hand van volgende tutorial kun je het perfect instellen

http://www.robvanhamersve...ynology-to-xbmc-with-nfs/

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:55
Zet debugging op en lees de logfile uit.
Zo was ik er ook achtergekomen dan bepaalde mappen geen rechten hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik ben me vannacht rot geschrokken. De raspberry heeft de TV! ingeschakeld rond 1 uur 's nachts.

Ik snap werkelijk niet hoe dit kan. In de avond een serie gekeken, daarna de raspberry in menu gezet en nog even tv gekeken waarna hij is uitgeschakeld. Maar om 1 uur sprong de tv aan en ging direct naar hdmi (raspberry). Schrok me rot van die die "cec-melding" geluidjes. Iemand dit ooit eerder meegemaakt? Ik draai OE 5.0.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is hier eerder gemeld. Mogelijk in deel 1.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-10 16:44
Freakster86 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:22:
Ik ben me vannacht rot geschrokken. De raspberry heeft de TV! ingeschakeld rond 1 uur 's nachts.

Ik snap werkelijk niet hoe dit kan. In de avond een serie gekeken, daarna de raspberry in menu gezet en nog even tv gekeken waarna hij is uitgeschakeld. Maar om 1 uur sprong de tv aan en ging direct naar hdmi (raspberry). Schrok me rot van die die "cec-melding" geluidjes. Iemand dit ooit eerder meegemaakt? Ik draai OE 5.0.6.
ik zou je CEC instellingen in openelec ff nalopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13

Je TV (Samsung?) CEC / Anynet heeft een optie volgens mij om via CEC je TV uit standby te halen. Dat uitzetten. Vraag is natuurlijk wel waarom ie uberhaubt het signaal heeft gekregen om je TV aan te zetten. Misschien kun je dat uit de log files halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:02

Het zou kunnen dat je Pi om die tijd spontaan gereboot heeft/is. Als ik 'm reboot gebeurt bij mij precies het zelfde.

Ik moet die instellingen nog effe opzoeken en uitvogelen, maar aangezien ik 'm zelden reboot heeft 't geen haast...

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 06-10 08:41
HDMI_CEC_INIT=0 toevoegen aan je config.txt

Via: http://elinux.org/RPiconfig#Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
die optie zie ik daar niet tussen staan, wel deze:

hdmi_ignore_cec_init Doesn't sent initial active source message. Avoids bringing (CEC enabled) TV out of standby and channel switch when rebooting.

hdmi_ignore_cec_init=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Die bedoel ik ook ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hebben jullie het goede nieuws gehoord? Sinds deze week kan de Raspberry Pi (met name v2 ivm snelheid) DTS-HD decoden.

Dus nu kan de Pi lossless DTS-HD en Dolby True HD (kon al een tijdje) decoden en via PCM doorgeven. Er gaat geen informatie verloren bij het converteren naar PCM. Enorme breakthrough!!

Zie deze bron voor de testbuilds. Ik verwacht dat deze patch in versie 15 opgenomen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

_/-\o_

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 13:22

Waywaith

Tja

Dag allemaal, binnenkort op m'n zelf wonen en lijkt mij leuk om een mediaspeler naast de tv te hebben. Is dit model goed om mee te beginnen? (Als Raspberry Pi beginner :))

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Dat is inderdaad het nieuwste model, veel sneller en niet (veel) duurder dan zijn voorganger.
Ik kan geen redenen bedenken om niet de Pi2 B te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Is perfect. Heb zelf nu in totaal 3 Pi's thuis, haha. Je kan het zo gek niet bedenken maar met die dingen kun je alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

tdn135 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:47:
Hebben jullie het goede nieuws gehoord? Sinds deze week kan de Raspberry Pi (met name v2 ivm snelheid) DTS-HD decoden.

Dus nu kan de Pi lossless DTS-HD en Dolby True HD (kon al een tijdje) decoden en via PCM doorgeven. Er gaat geen informatie verloren bij het converteren naar PCM. Enorme breakthrough!!

Zie deze bron voor de testbuilds. Ik verwacht dat deze patch in versie 15 opgenomen gaat worden.
Goed nieuws! Dat is zo ongeveer het einge dat ik nog mistte.

Ik heb nog een vraagje over geheugenkaarten icm RPI2 en Kodi (OpenElec). Er zit nu een vrij langzame kaart in en die wil ik vervangen met een snellere. Ik heb liever niet dat de kaart de bottleneck is. Voldoet deze al pricewatch: Transcend microSDHC 8GB Class 10 + Adapter of kan ik beter een iets duurdere nemen

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Waywaith schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:51:
Dag allemaal, binnenkort op m'n zelf wonen en lijkt mij leuk om een mediaspeler naast de tv te hebben. Is dit model goed om mee te beginnen? (Als Raspberry Pi beginner :))
ik heb recent mijn Apple TV 2's vervangen door dit model Pi en ben er uitermate tevreden mee. Spelen alles af wat ik er naartoe gooi en had ook nog het geluk dat beide televisies CEC ondersteunde dus geen extra remote nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 12:42
boosterbosch schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:14:
[...]

ik heb recent mijn Apple TV 2's vervangen door dit model Pi en ben er uitermate tevreden mee. Spelen alles af wat ik er naartoe gooi en had ook nog het geluk dat beide televisies CEC ondersteunde dus geen extra remote nodig.
Kijk je ook uitzendingen terug via rtlxl? Hoe is dan bij jou de kwaliteit? Bij mij is deze duidelijk minder dan op mijn Apple TV 2 onder Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 20:18
Inmiddels ook overstag gegaan: een R Pi 2 moet mijn HTPC gaan vervangen. Alle media-bestanden staan op een ZFSguru server, te benaderen via Samba, shares zijn benaderbaar voor bekende gebruikers met wachtwoord. Had XBMC op de HTPC geïnstalleerd, werkt prima: alle shares waren keurig te benaderen.

Nu met de Pi echter, zowel met OpenELEC als met XBian een probleem met inloggen op de share. Ik vind de shares via Browse > Windows Network (SMB) > Workgroup > ZFSguru > lijst met alle shares. Vervolgens selecteer ik een van de shares, bijvoorbeeld "tvshows", ik krijg keurig het venster om gebruikersnaam en wachtwoord in te geven "Lock preferences" maar vervolgens krijg ik hetzelfde scherm weer voor mijn kiezen. Zowel met mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord waarmee ik normaal gesproken werk, als een net op ZFSguru aangemaakte "xbmc"-user.

In debug-mode staat dit in het kodi.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
17:54:18 T:1960927232   DEBUG: ------ Window Deinit (LockSettings.xml) ------
17:54:18 T:1796965392   ERROR: SMBDirectory->GetDirectory: Unable to open directory : 'smb://USERNAME:PASSWORD@ZFSGURU/tvshows'
                                            unix_err:'d' error : 'Permission denied'
17:54:18 T:1960927232   DEBUG: ------ Window Init (LockSettings.xml) ------
17:54:18 T:1960927232   DEBUG: CSettingsManager: requested setting (user.name) was not found.
17:54:18 T:1960927232   DEBUG: CSettingsManager: requested setting (user.password) was not found.
17:54:18 T:1960927232   DEBUG: CSettingsManager: requested setting (user.rememberpassword) was not found.
17:54:20 T:1960927232   DEBUG: Keyboard: scancode: 0x6a, sym: 0x0113, unicode: 0x0000, modifier: 0x0
17:54:20 T:1960927232   DEBUG: OnKey: right (0xf083) pressed, action is Right
17:54:20 T:1960927232   DEBUG: Keyboard: scancode: 0x1c, sym: 0x000d, unicode: 0x0000, modifier: 0x0
17:54:20 T:1960927232   DEBUG: OnKey: return (0xf00d) pressed, action is Select
17:54:20 T:1960927232   DEBUG: ------ Window Deinit (LockSettings.xml) ------
17:54:20 T:1960927232   ERROR: GetDirectory - Error getting smb://ZFSGURU/tvshows/
17:54:20 T:1960927232   ERROR: CGUIDialogFileBrowser::GetDirectory(smb://ZFSGURU/tvshows/) failed

Via Google vind ik allerlei mensen met dit probleem, waarbij in de meeste gevallen de problemen weg zijn als de shares opengegooid worden, maar dat heeft natuurlijk niet mijn voorkeur.

Toen vond ik dit, dacht dat het de heilige graal zou zijn, en in samba.conf veranderde ik

client lanman auth = yes

in:

client NTLMv2 auth = yes

Maar helaas. Zelfde probleem... :'(
Iemand tips? Ik hoor het graag...! :)

[edit]
Bij handmatig toevoegen (smb://IP-adres/share) krijg ik ook het "Lock preferences"-venster. Ook als ik smb://user:pass@IP/share doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En via de command line?
code:
1
mount -t cifs -o username=...,password=... //x.x.x.x/share /mountpoint

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:24
[edit]
Bij handmatig toevoegen (smb://IP-adres/share) krijg ik ook het "Lock preferences"-venster. Ook als ik smb://user:pass@IP/share doe.
Zet je Guest account eens open op je server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
kasteleman schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:24:
[...]

Kijk je ook uitzendingen terug via rtlxl? Hoe is dan bij jou de kwaliteit? Bij mij is deze duidelijk minder dan op mijn Apple TV 2 onder Kodi.
nee, enkel lokaal opgeslagen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Zijn hier mensen die OwnCloud hebben draaien op een Pi? Naast Kodi of apart? Welk OS als basis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ApexAlpha schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:51:
Zijn hier mensen die OwnCloud hebben draaien op een Pi? Naast Kodi of apart? Welk OS als basis dan?
Kijk eens naar deze site. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ziet er goed uit.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:55
Bij SOS Solutions verkopen ze zogenaamde "Turbo" setjes met USB stick. Is dit ook echt merkbaar sneller dan een normale Raspbetty Pi 2 Model B of moet ik dit meer zien als slinkse verkooptruc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem met de Pi Model B2 van SOS Solutions icm Kodi op OpenElec. Hij zit in een een standaard behuizing, ik stuur hem aan via een ingebouwde PulseEight CEC adapter die via een HDMI kabel gekoppeld is aan een Sony 50W829b TV.

So far so good, alles doet wat het moet doen. Wanneer ik alles (TV, versterker) uit zet blijft de Pi aan staan, die paar watt verbruik zijn de reden geweest om de Pi te nemen in plaats van de WD TV Live Hub die ik hier voor had. Het probleem is echter dat bij een volgende keer gebruik een dag later de Pi niet reageert op de input via de CEC adapter. De TV reageert wel, het lampje knippert, maar de Pi geeft geen kick. Geef ik een input via Yatse, doet de afstandsbediening van m'n tv het ook ineens weer. Ik heb al allerlei settings geprobeerd van de CEC adapter, maar waar zit dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Voor mij is de Raspberry een redelijk nieuwe iets. Ik had er wel eens van gehoord, maar nooit echt in verdiep :$ . Nu was op zoek naar een mediaspeler voor Blu ray iso(BDMV) en dit met HD geluid die dit kan afspelen van mijn Time Capsul.
Ik zat al te kijken bij een Apple tv (viel af) Dune of Mede8er. Bij de laatste 2 schrok ik hoe oud deze al zijn(2jaar en best duur).
Via via bij dit topic aangekomen en nu ik dit lees:
tdn135 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:47:

Begint deze alleskunner toch in eens interessant te worden en dat voor maar een paar tientjes. Ik zal me nog even verder verdiepen of de Blu Ray menu's goed werken en dan denk ik dat ik maar een voorgeinstaleerd RB B2 ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 20:39
Ik ben nieuw in de wereld van de Raspberry, het is me dan ook nog onduidelijk of de raspberry bij mijn voorkeuren past.

Setup:
- Synology DS214
- aTV 2 + aTV Flash in de woonkamer

De apple tv is jailbreaked en heeft atv flash geinstalleerd, waardoor ik dus mijn ds214 kan benaderen en films en series kan kijken. Daarnaast gebruik ik hem voor airplay mirroring EN Netflix. De videobestanden die op de synology staan zijn allemaal afkomstig van torrents, minimaal 720p niet gekeken naar bestandsformaat.

Ik wil dit ook allemaal kunnen op de raspberry, ik heb een netflix abbonement dus wil hier graag gebruik van maken. En als het even kan popcorn time, dit mis ik namelijk op de atv, in dat geval zou ik beter uit de voeten kunnen met een 16gb ipv 8gb sd?

Het is tevens belangrijk dat het uiteindelijk wel 'simpel' werkt. Het proberen en spelen ermee is leuk maar als ik hem eenmaal neer zet wil ik ook dat hij doet wat hij moet doen, en ook dat mijn vriendin ermee over weg kan. Zij is een complete leek dus eenvoud is gewenst!

De tv op de slaapkamer ondersteunt geen CEC, ik heb op internet gelezen dat er een ios app is voor xbmc. Is dat dan alles wat ik nodig heb voor het 'simpel' gebruik? Werkt dat goed?

In totaliteit zit ik dan toch rond de 70 euro.

Ik twijfel of ik anders niet beter een 2de hands apple tv2 met jailbreak kan kopen. Zodat ze identiek zijn voor gebruiksgemak.

Brand maar los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Netflix op de raspberry gaat je niet lukken helaas... Verder weet ik niet hoe kodi op een atv draait, dus weet niet of een raspberry pi dan fijner werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Airplay werkt ook niet sltijd even goed. Ik heb zelf een ATV2 gehad en de RPi2 is vele malen sneller en kan 1080p afspelen. Ik heb er nooit spijt van gehad maar geef niet om Airplay/Netflix ed.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
hmm dan misschien toch kijken voor een tweede hands atv2. Dit zijn wel criteria die ik heb, als het al moeilijk wordt of niet goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Je mag mijn ATV2 wel overnemen.

Let wel op dat Kodi 14.1 de laatste officiële versie is die voor ATV2 is uitgebracht.
http://kodi.tv/farewell-to-future-appletv2-development/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
@ Denneke
Ook las ik dat Kodi op de ATV2 veel minder spoel loopt dan op de Raspberry Pi2. Zelf zat ik ook aan de ATV2 te denken omdat ik nogal een Apple man ben, maar dit en dat Kodi geen updates meer krijgt valt de ATV2 voor mij af. Maar ik gebruik ook geen Netflix, dus dat maak de keuze ook makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 07:35
Heeft iemand een idee hoe je snel terug gaat naar de 'fabrieksinstellingen' in kodi? ik gebruik nu xbian op een rpi2.
ik wil gewoon opnieuw beginnen maar een nieuwe installatie blijft hangen op sd resize bij het opstarten of init process.
ik heb deverse images geprobeerd maar ze werken allemaal niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Thx voor de reacties, ik gebruik zelf geen Kodi maar aTV Flash. Eenmalig betaalde software maar gebruiksgemak is veel fijner. Ik heb er al een in gebruik en daar ben ik tevreden over.

@ RudolfR, ondertussen al een kunnen regelen in mijn eigen stad. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
lochtejans schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:24:
Bij SOS Solutions verkopen ze zogenaamde "Turbo" setjes met USB stick. Is dit ook echt merkbaar sneller dan een normale Raspbetty Pi 2 Model B of moet ik dit meer zien als slinkse verkooptruc?
met de pi2 merk ik geen verschil, ik heb zelf de config met usb stick gedaan.
Enige "voordeel" wat je nu nog hebt is dat je minder/geen kans meer hebt op SD corruptie.

Dat is dan ook de enige reden dat ik een SD+USB setup heb gemaakt voor mijn pi2.
(dit is overigens echt supersimpel zelf te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
ik wil gewoon opnieuw beginnen maar een nieuwe installatie blijft hangen op sd resize bij het opstarten of init process.
ik heb deverse images geprobeerd maar ze werken allemaal niet meer...
Ik had dat met een 16GB Samsung EVO sd-kaartje, die heeft het nooit goed willen doen met de RPi2, bleef ook steeds hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
TIGER79 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:58:
[...]

Ik had dat met een 16GB Samsung EVO sd-kaartje, die heeft het nooit goed willen doen met de RPi2, bleef ook steeds hangen....
Hij heeft het wel ooit gedaan.... Een paar builds geleden heb ik hem wel kunnen installeren toen ben ik gaan kloten en heb ik een image gemaakt die nu nog welgewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je geen ander sdkaartje om te testen? Uit je telefoon ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Marzman schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:02:
Heb je geen ander sdkaartje om te testen? Uit je telefoon ofzo.
die is te traag.... (class 4)
misschien toch een keer een kaartje erbij kopen, ik heb gehoord dat die van samsung goed zijn.

overigens alleen met de eerste opstart met xbian, openelec en Kaosbox problemen. xbmc voor beginners werkte gelijk echter na een paar dagen corrupte sd, zelfde alsbij openelec gebeurd.
Als xbian eenmaal werkt nooit meer vastlopers of probelem gehad. echter zijn daar weer een aantal addons die niet werken zoals youtube en sportsNL.

toch maar even vanavond de nieuwe OpenElec 5.0.7 proberen. schijnt beter met de power om te gaan.

(hij zit nu aangesloten om een 5.2v 2A ipad lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Haal je de stroom er af als je hem uitgeschakeld hebt? Dat scheelt bij mij alles, als ik dat niet doe dan lijkt het sd-kaartje corrupt te zijn, maar dat is niet zo. Na een uur zonder stroom werkt het weer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Marzman schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:28:
Haal je de stroom er af als je hem uitgeschakeld hebt? Dat scheelt bij mij alles, als ik dat niet doe dan lijkt het sd-kaartje corrupt te zijn, maar dat is niet zo. Na een uur zonder stroom werkt het weer.
Meestal wel..... Ik zal er eens op letten of het bij mij ook invloed heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27
Waarom lees ik dat velen problemen hebben met het voeden van de XBMC. De mijne wordt via de usb van de tv gevoed. Geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Even een vraagje aan de mensen met ervaring;

Mijn Pi B+ met OpenElec 5.0.6 blijft hangen tijdens het booten bij het Kodi logo. Is mijn kaart nu corrupt?

NB: sinds een paar weken had de Pi ook moeite met uit 'slaapstand' komen. Als ik na een lange tijd weer naar de Pi ging, dan reageerde hij enkel in de menu's, maar iets afspelen ho maar. Reboot werkte dan, tot nu dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn RPI2 draait nu al een aantal weken als een zonnetje. Ik heb alleen 1 laatste open puntje waar ik niet uit kom. Ik heb de You-Tube add-on gedownload maar kan de filmpjes niet afspelen. Wel kan ik filmpjes opzoeken maar als ik wil afspelen gebeurt er niets. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Welk merk en type kaartjes gebruiken jullie allemaal? Ik wil een nieuwe bestellen maar weet nu dus niet zo goed welke? Ik heb nu een trancent 16gb class 10. Ik twijfel nu tussen een sandisc van ca 12,- of een samsung evo van ca. 10,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 12:42
Hier met een sandisc ultra nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

BlueSS50 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:15:
[...]

die is te traag.... (class 4)
misschien toch een keer een kaartje erbij kopen, ik heb gehoord dat die van samsung goed zijn.
Ik heb hier een Class 4 welke vlotter is dan een Class 10. Die cheapo Class 10 van mij is enkel vlot in sequential I/O, en dat is nou net wat de Pi minder doet.
Beste tot nu toe hier was een SanDisk Class 6 SD. Helaas is dat geen microSD, anders had ik hem ook in mij Pi2 weer gestoken.

Wat ik wil zeggen: benchmarken, dan kun je er pas iets over zeggen.
Als je dat al gedaan heb: vergeet dit verhaal dan maar ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Ik krijg dus openelec niet aan de praat met een transcend kaartje (wel xbmc voor beginners, maar wordt binnen een week corrupt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36

Tijntje

Hello?!

Even een crosspost vanuit het normale Kodi topic.

Zijn er hier mensen die gebruik hebben gemaakt van MusicBrainz voor het taggen van de muziek?
Hebben jullie dan ook last van dubbele artiesten in de muziek lijst bij nummers waar meer dan 1 artiest is?
Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hDTCvpx.png

Mocht dat het geval zijn reageer dan aub ook even in deze thread op het forum van Kodi.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=198149

Het is namelijk erg lastig de devs te bewegen tot een oplossing en hoe meer er geklaagd wordt hoe groter de kans op een oplossing.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:11
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:07:
Mijn RPI2 draait nu al een aantal weken als een zonnetje. Ik heb alleen 1 laatste open puntje waar ik niet uit kom. Ik heb de You-Tube add-on gedownload maar kan de filmpjes niet afspelen. Wel kan ik filmpjes opzoeken maar als ik wil afspelen gebeurt er niets. Iemand bekend met dit probleem?
Als je XBian draait, update deze tot de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
baba420 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:23:
[...]

Als je XBian draait, update deze tot de laatste versie.
Dit doet xbian toch zelf? (als je automatisch updates heb geselecteerd)
PS ik zie m vaak genoeg updaten maar Genesis blijft op 3.x.x hangen terwijl 4 allang beschikbaar is. update in het addon instellingenmenu is grijs en dus niet selecteerbaar. update via addonlijst werkt ook niet.
iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
BlueSS50 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Dit doet xbian toch zelf? (als je automatisch updates heb geselecteerd)
PS ik zie m vaak genoeg updaten maar Genesis blijft op 3.x.x hangen terwijl 4 allang beschikbaar is. update in het addon instellingenmenu is grijs en dus niet selecteerbaar. update via addonlijst werkt ook niet.
iemand een id?
Niet de kodi addon updates, maar van XBian zelf, de besturingssysteem.
Inloggen via ssh, in xbian-config de optie "update" selecteren. Vervolgens achter elkaar Update Mirrors, apt-get update en check deb upgrades uitvoeren (alle beschikbare updates selecteren met spatiebalk).

Na een reboot zal YouTube werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
baba420 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:57:
[...]

Niet de kodi addon updates, maar van XBian zelf, de besturingssysteem.
Inloggen via ssh, in xbian-config de optie "update" selecteren. Vervolgens achter elkaar Update Mirrors, apt-get update en check deb upgrades uitvoeren (alle beschikbare updates selecteren met spatiebalk).

Na een reboot zal YouTube werken.
Inloggen via putty op de pc? (Ik heb dat nog nooit gedaan)
of is er ook een manier om rechtstreeks op de pi in de commandline te komen?

[ Voor 7% gewijzigd door BlueSS50 op 31-03-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
BlueSS50 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:10:
[...]

Inloggen via putty op de pc? (Ik heb dat nog nooit gedaan)
Dan wordt het tijd om te Googlen / deze topic en het vorige deel doornemen. :*)
De XBian faq en wiki zijn ook goede startpunten. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

BlueSS50 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:10:
[...]

of is er ook een manier om rechtstreeks op de pi in de commandline te komen?
Ja. Kodi sluiten maar niet de pi, door Exit te kiezen in shutdown menu.
Maar zo eng is Putty niet hoor :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
JanPedaal schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:33:
[...]

Ja. Kodi sluiten maar niet de pi, door Exit te kiezen in shutdown menu.
Maar zo eng is Putty niet hoor :)
Ik heb ooit een keer geprobeerd om putty aan de praat te krijgen maar het lukte zo 1 2 3 niet.
ik zal het morgen nogmaals proberen!

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:43
Ik heb met de Pi 2 vaak last van wegvallend beeld en/of geluid. Dat wil zeggen de receiver/beamer zoekt naar een signaal waardoor het beeld een paar seconden op zwart gaat of het geluid een paar seconden wegvalt. Ik heb er zowel met de Pi B+ als Pi 2 last van.

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Ik heb de volgende configuratie:

- Pi 2
- OSMC (het probleem is ook bij andere versies zoals Raspbmc, openelec, etc)
- Apple iPad voeding
- Onkyo tx-nr636 receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je ARC/RiHD oid aan staan.
Hoe staat CEC op de Pi ingesteld.
Is er geen (ander) apparaat die via CEC de receiver beinvloedt?

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 31-03-2015 21:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Voegc
code:
1
hdmi_clock_change_limit=40
eens toe in je config.txt

Heeft voor mij alle audio dropouts opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Wat voor een remotes gebruiken jullie voor Kodi?

Ik heb nu verschillende Android/Ios apps gebruikt. Maar ik vind het allemaal slecht werken. Ook krijg ik mijn PS3 controller niet meer werkend onder yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik gebruik zonder problemen Yatse en de originele XBMC remote. Wat vind je zo slecht aan die apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
harmz schreef op woensdag 01 april 2015 @ 02:28:
Wat voor een remotes gebruiken jullie voor Kodi?

Ik heb nu verschillende Android/Ios apps gebruikt. Maar ik vind het allemaal slecht werken. Ook krijg ik mijn PS3 controller niet meer werkend onder yosemite.
ik gebruik gewoon de Samsung remote die bij mijn televisie zat via CEC, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:43
Sir Baxx schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:25:
Ik heb met de Pi 2 vaak last van wegvallend beeld en/of geluid. Dat wil zeggen de receiver/beamer zoekt naar een signaal waardoor het beeld een paar seconden op zwart gaat of het geluid een paar seconden wegvalt. Ik heb er zowel met de Pi B+ als Pi 2 last van.

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Ik heb de volgende configuratie:

- Pi 2
- OSMC (het probleem is ook bij andere versies zoals Raspbmc, openelec, etc)
- Apple iPad voeding
- Onkyo tx-nr636 receiver
kraades schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:22:
Heb je ARC/RiHD oid aan staan.
Hoe staat CEC op de Pi ingesteld.
Is er geen (ander) apparaat die via CEC de receiver beinvloedt?
ARC en CEC etc heb ik al meerdere keren aan/uit gezet (staat standaard uit, omdat het niet met mijn receiver werkt). De receiver gaat ook niet naar een andere HDMI input, maar krijgt gewoon een paar seconden geen toevoer van de Pi.
Dacuuu schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:02:
Voegc
code:
1
hdmi_clock_change_limit=40
eens toe in je config.txt

Heeft voor mij alle audio dropouts opgelost.
Thanks, Ik zal het vanavond eens proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sir Baxx op 01-04-2015 15:10 . Reden: extra reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Zijn er hier mensen die hun Pi aan een oude TV hebben hangen? Zo ja, welke HDMI naar DVI/VGA is aan te raden?

Er zit veel verschil in prijs dus ik vraag me af of goedkopere wel werken.

edit:

Ik had zelf namelijk al deze (klik) gevonden. Maar is dat stabiel / goed werkend of is zo iets als dit (klik) nodig?

[ Voor 48% gewijzigd door ApexAlpha op 02-04-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20

kraats

Ik rol

Had ik net een Pi 2 besteld vorige week, is 'ie nu in de aanbieding :P http://tweakers.net/adver...armetdemeubelboulevard-04

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58

Pinobigbird

doesn't share food!

Dat is een mooie aanbieding, €6,- korting. Ik wilde er sowieso nog eentje hebben voor een tweede HTPC, dus dat komt mooi uit!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

ApexAlpha schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:31:
Zijn er hier mensen die hun Pi aan een oude TV hebben hangen? Zo ja, welke HDMI naar DVI/VGA is aan te raden?

Er zit veel verschil in prijs dus ik vraag me af of goedkopere wel werken.

edit:

Ik had zelf namelijk al deze (klik) gevonden. Maar is dat stabiel / goed werkend of is zo iets als dit (klik) nodig?
Zo'n verloopstekker is goed genoeg.
(op ebay heb je ze voor minder dan 3 dollar incl free shipping)

[ Voor 4% gewijzigd door Sponz op 02-04-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Sponz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:02:
[...]

Zo'n verloopstekker is goed genoeg.
(op ebay heb je ze voor minder dan 3 dollar incl free shipping)
Kan dat ook met nog een VGA adapter ertussen? Zoals deze: klik

Dus dan krijg je HDMI - DVI - VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
ApexAlpha schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:09:
[...]

Kan dat ook met nog een VGA adapter ertussen? Zoals deze: klik

Dus dan krijg je HDMI - DVI - VGA
VGA signaal ga je niet krijgen zonder converter ertussen, aangezien HDMI geen analoog signaal heeft. Dat kastje waar je eerder naar linkte gaat ook niet werken omdat dat VGA in is en HDMI out, jij hebt denk ik precies het tegenovergestelde nodig.

Verder zou je ook gewoon eens de RCA output kunnen proberen en dat via scart aan je TV hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
kraats schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:34:
Had ik net een Pi 2 besteld vorige week, is 'ie nu in de aanbieding :P http://tweakers.net/adver...armetdemeubelboulevard-04
Drie dagen geleden heb ik 'm besteld voor € 36.95.. SOSsolutions nu net maar even gemaild of ik 'm ook alsnog voor de actieprijs kan krijgen. Scheelt toch weer € 5,- (= 14%).

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 16:02
kraats schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:34:
Bedankt voor de tip, ad de actie nog niet gezien! Gelijk maar een Pi2 gekocht.
Kunnen we binnenkort weer lekker rommelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Haha nou ik wilde hem gister bestellen. ,aar had niet echt tijd gehad. Komt nu mooi uit.
Bedankt voor de tip, want ik had het nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hebben jullie er een 2,5" of 3,5" usbschijf aanhangen? (ik hoef/wil geen NAS). Het is gewoon om wat films en series op te zetten en een kopietje van de fotoos van mijn camera. Een externe hardeschijfbehuizing met een beetje extra ruimte voor een Raspberry Pi zou trouwens best een gat in de markt zijn (om even een kickstarter weg te geven voor wie het op wil pakken ;) )

Een 3,5" heeft een eigen voeding wat een voordeel (zeker genoeg stroom en kan hem uit laten staan als ik alleen iets wil streamen, maar je moet hem dus aanzetten en je hebt een extra kabel/stopcontact nodig). Ik heb een Raspberry 2 met 2A Belkin voeding waar verder alleen een USB toetsenbord aanhangt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Ik heb 3.5" met externe voeding. Werkt perfect. Behalve dat hij af en toe vol zit :)
(ik hoef/wil geen NAS).
Dit ding is mijn NAS! (die van het huis dan.).

Op je PC de Pi benaderen en 'als netwerkdrive toevoegen' klikken. Dan staat hij gewoon bij deze computer als netwerkschijf erbij.

[ Voor 57% gewijzigd door ApexAlpha op 02-04-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narkimo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09 20:18
Ik heb een raspberry gehaald bij SoS shop die al volledig ingericht was. https://www.sossolutions....model-2b/xbmc-compleet-2b
Mooi makkelijk, hij werkt erg goed, share op de PC gemaakt en media collectie speelt goed af, evenals de addons.

Maar als ik hem 's nachts aanlaat, en ik kijk de volgende dag na het werk is hij vrijwel altijd vastgelopen. De tijd staat dan bijv op 15:30. Maar het is nooit dezelfde tijd.

Iemand een idee hoe dit probleem aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Narkimo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:16:

Paar mogelijkheden:
1. Hitte (staat je Pi naast een verwarming of ander warm apparaat?)
2. Stroom (is de voeding wel goed?)
3. Overig.

Ik had dus het laatste, en mijn 'oplossing' is om hem elke ochtend om 06:00 even te laten rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:21
Narkimo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:16:
Ik heb een raspberry gehaald bij SoS shop die al volledig ingericht was. https://www.sossolutions....model-2b/xbmc-compleet-2b
Mooi makkelijk, hij werkt erg goed, share op de PC gemaakt en media collectie speelt goed af, evenals de addons.

Maar als ik hem 's nachts aanlaat, en ik kijk de volgende dag na het werk is hij vrijwel altijd vastgelopen. De tijd staat dan bijv op 15:30. Maar het is nooit dezelfde tijd.

Welke software draait erop? Ik heb tijden lang hetzelfde probleem gehad, maar sinds de upgrade naar OpenElec 5 is het niet meer voor gekomen, en draait het een stuk sneller en stabieler

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Weet iemand of het mogelijk is om tv-series te markeren als 'gezien'? Ik gebruik alleen de App als afstandsbediening, maar kan niks vinden...

Ik las wel dat de 'P' (op het toetsenbord) normaal gesproken de sneltoets hiervoor is. Ik lees ook dat je het in de database kan aanpassen, maar daar wil ik eigenlijk vandaan blijven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Zuiderwijk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:51:
Weet iemand of het mogelijk is om tv-series te markeren als 'gezien'? Ik gebruik alleen de App als afstandsbediening, maar kan niks vinden...

Ik las wel dat de 'P' (op het toetsenbord) normaal gesproken de sneltoets hiervoor is. Ik lees ook dat je het in de database kan aanpassen, maar daar wil ik eigenlijk vandaan blijven... :)
'Op ' de serie gaan staan, menu -> markeren als gelezen?

Verder is het op een Samsung afstandsbediening "return" om dat menu te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52
Zuiderwijk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:51:

In de app (XBMC remote app voor iPhone tenminste) in je series library op je episode drukken en ingedrukt houden. Dan krijg je een menu waarin "Mark as watched" te zien is als een van de opties. Of het ook te doen voor een hele serie ineens weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 08:03
LaborGardens schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:03:
[...]

"Mark as watched" te zien is als een van de opties. Of het ook te doen voor een hele serie ineens weet ik niet zeker.
Hele serie weet ik ook niet zeker maar het kan wel per seizoen :).

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
meer mensen toevallig dit probleem? het LIJKT sinds de nieuwe pi2 gekomen, maar dit weet ik niet zeker, kan ook aan image liggen.

Ik heb soms dat als ik een serie afspeel van Genesis, ik zwart beeld heb, wel audio. Als ik dan terug ga, heb ik een grijze achtergrond in kodi ipv standaard, alsof er wel iets afspeelt.

fix is op dat moment een reboot, maar ik heb dit best vaak tegenwoordig.

Kan het evt ook met codecs te maken hebben, dat ik die aan moet schaffen? dit heb ik voor de nieuwe pi nog niet gedaan (maar na een reboot werkt dezelfde bron wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:41
kroegtijger schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:32:
[...]

Welke software draait erop? Ik heb tijden lang hetzelfde probleem gehad, maar sinds de upgrade naar OpenElec 5 is het niet meer voor gekomen, en draait het een stuk sneller en stabieler
weet niet of het nog steeds is. Maar ik moet de screensaver (of dim ofzo. niet zu hause dus kan niet checken) uitzetten. Hij ging wel in dim mode bij mij maar recoverd niet meer als tv ook uitgeweest is.
Pagina: 1 ... 18 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]