Nou ik moet zeggen: I am impressed. Ik heb de volgende setup: een RPi 2B met xbian. Hierop een WD My Book 3TB aangesloten. Xbian was makkelijk te installeren op een Verbatim 16GB Class 10 (7,50 euro). Al schrok ik in het begin wel. Ik ging een sucky Powerline-adapter inpluggen in de stekkerdoos en raakte de aan/uit-knop en nearly crapped my pants

. Maar uiteindelijk niets aan de hand. Ik was van plan om Sonarr te installeren, maar via Xbian kon ik heel makkelijk NZBGet, Sickbeard en Couchpotato installeren met 1 druk op de knop. Sickbeard was op mn Mac een pain in the ass en vervangen door Sonarr. Maar op de Pi werkt het vooralsnog goed.
Wat betreft NZBGet: op mijn Mac downloadde ik via SABnzbd en haalde ik op mijn 2 maanden oude 50Mbit glasvezel een snelheid van ~6MB per seconde. Op NZBGet haal ik 3MB per seconde (bekabeld). Ik had hiervoor een 10mbit lijn dus ik ben al tevreden met 3MB. Het downloaden via Sickbeard gebeurt toch 's nachts en films kijk ik nooit echt gelijk na het downloaden, dus dat heeft ook geen haast.
Wat betreft de voeding, dat zit ook goed. Ik heb een USB-stekker van de Action(2.1A) gekocht (5 euro) en een micro-usb kabel van de Hema (3 euro) en tot dus ver ook geen problemen.
Ik had van de Action ook een wireless adapter gekocht van Maxxter voor 5 euro, maar die werkte niet op de Pi. Althans niet plug-n-play. Ik heb nu bij SOS Solutions de Broadcom-adapter met USB-hub besteld. Die moet volgens Elinux.org compatible zijn met alle OS'en dus ook XBian. Je hoeft hiervoor ook geen drivers te installeren. Dus hopelijk werkt die wel.
Last but not least: Kodi. Die 1GB werkgeheugen van Pi komt goed van pas

. Skins lopen supervloeiend. Ik heb 1 hickup gehad en dat was met de Youtube-addon. Ik speelde een filmpje af en toen ik terugkeerde naar het hoofdmenu liep Kodi vast. Een simpele reboot via Terminal en alles weer goed. Heb ook Youtube eraf geflikkerd aangezien ik de interface daarvan op mijn Samsung tv mooier vind dan op Kodi. En natuurlijk de fanart ziet er lekker uit, beter dan op Plex for Samsung.
So far so good dus.
EDIT: ik merk van die lichtstotterende beelden in video op. Ik heb de verversingsfrequentie op altijd staan en ook "synchroniseer video met beeldschermfrequentie". Maar alsnog de lichte judder in beeld. Het scherm is een Samsung-tv op 1920x1080-60hz. De films zijn 24p. Weet iemand hier een oplossing voor? De films staan trouwens lokaal opgeslagen.
[
Voor 7% gewijzigd door
IJburger op 17-03-2015 14:12
]