Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Vraagje.. Ik heb helaas geen CEC op mijn tv,
zou een oplossing als deze inderdaad plug en play werken ?...
(puur als nood, als de wifi verbinding eruit ligt)

http://www.ebay.de/itm/US...ain_3&hash=item20f3bf8026

[ Voor 9% gewijzigd door C6DL op 15-03-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:17
C6DL schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:54:
Vraagje.. Ik heb helaas geen CEC op mijn tv,
zou een oplossing als deze inderdaad plug en play werken ?...
(puur als nood, als de wifi verbinding eruit ligt)

http://www.ebay.de/itm/US...ain_3&hash=item20f3bf8026
Jazeker, ik heb ook een RPi op een TV zonder CEC en daar een infrarood afstandsbediening op. Niet de gene die je linkt, maar zolang hij een standaard USB driver gebruikt zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Ah super! thanks dan ga ik deze bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/2in1-Media-Remote-Kits-fuer-Raspberry-Pi-Remote-Control-Decoder-Modul-Media-/00/s/NDQ2WDU1MA==/z/YtYAAOSwWKtUuYg5/$_12.JPG

Misschien een domme vraag.
Maar als je zoiets koopt, gewoon een kwestie van module erin prikken en gaan ?
Of moet je hier nog veel voor instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 14:37
Adanteh schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:56:
Vraagje: Ik heb Xbian draaien en heb daar een externe USB hdd op en heb path aangepast met deze pagina. In mijn geval kan ik er via het netwerk ook gewoon bij met \\Xbian\usbhdd .. maar ik heb daar geen write access. Enig idee waarom? De SD kaart heb ik wel gewoon goede rechten op.

Had trouwens ook bij /etc/samba/smb.conf al wat geprobeerd aan te passen a la
code:
1
2
3
4
5
6
[usbhdd2]
    path = /home/xbian/usbhdd
    guest ok = yes
    read only = no
    force user = xbian
    browseable = yes

ook daar geen succes mee :(

Edit:
Wanneer ik de verandering van fstab weghaal en gewoon automount gebruik werkt het ook niet. Heb ook al met usbmount.conf zitten te klooien, maar geen succes.
Ik had precies hetzelfde. Probeer het eens via \\Xbian\ media \usbhdd. Via deze weg heb ik namelijk wel write access en niet via \\Xbian\usbhdd.
Met de standaard xbian SMB instellingen moet dit al goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:28
Wellicht dat je nog chmod rechten kan toepassen op de share? Werkt bij mij altijd prima.
code:
1
sudo chmod 777 -R /locatie/naar/je/share

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-10 05:30
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Panasonic afstandsbediening te kunnen gebruiken op mijn RPi met kodi. RPi 2 met hdmi naar mijn Panasonic VT60 (hdmi input 3) en volgens de manuals zou het al out of the box moeten werken. Hier doet hij dus helemaal niks. Mijn TV reageert op de afstandsbediening en niet Kodi. Ben ik iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 21:21

GeeBee

Oddball

Vandaag de pi2 aangesloten met de standaard image van de iBood actie.
Wat een heerlijk apparaatje is het en eindelijk genieten van eyecandy zoals Aeon Nox 😄

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 12:06
Vraagje:

Hoe updaten jullie xbian met een ander theme als confidence?
Via standaard vind ik het menu-item XBIAN waarmee ik hem regelmatig update maar in andere themes vind ik deze optie niet terug. Als ik dan wil updaten zet ik hem even terug om naar confidence. Is er misschien een makkelijkere manier om toch gebruik te maken van themes EN updates van xbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
benchMarc schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:21:
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Panasonic afstandsbediening te kunnen gebruiken op mijn RPi met kodi. RPi 2 met hdmi naar mijn Panasonic VT60 (hdmi input 3) en volgens de manuals zou het al out of the box moeten werken. Hier doet hij dus helemaal niks. Mijn TV reageert op de afstandsbediening en niet Kodi. Ben ik iets vergeten?
Gisteren een RPi 2 met Xbian bij iemand anders aangesloten. Zelfde type tv (Panasonic st50).

Bij mij werkte alles prima. Daar aangesloten en HDMI-CEC werkte niet meer... met geen mogelijkheid meer aan de praat gekregen. Viera Link geeft aan dat deze functie niet beschikbaar is. 2 HDMI kabels geprobeerd, maar geen succes. Snap er niks van.

Oh, en ik kwam ook niet in Xbian-config. Je ziet hem in beeld alles laden, maar daarna gebeurt er niks. Ook kmediatorrent, die het thuis goed deed, gaf vaak "fout in script" meldingen. Heel willekeurig.

[ Voor 11% gewijzigd door Freakster86 op 16-03-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
frye schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:22:
Vraagje:

Hoe updaten jullie xbian met een ander theme als confidence?
Via standaard vind ik het menu-item XBIAN waarmee ik hem regelmatig update maar in andere themes vind ik deze optie niet terug. Als ik dan wil updaten zet ik hem even terug om naar confidence. Is er misschien een makkelijkere manier om toch gebruik te maken van themes EN updates van xbian?
Je kunt ook via ssh verbinding maken en daar de updates uitvoeren. Voor windows even Putty downloaden.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

C6DL schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:01:
[afbeelding]

Misschien een domme vraag.
Maar als je zoiets koopt, gewoon een kwestie van module erin prikken en gaan ?
Of moet je hier nog veel voor instellen?
Inprikken en gaan ik heb deze op de eerste Pi, als je besteld, let op sommige leveren met batterij en sommige zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:29
Even een kort vraagje over het automatisch updaten van de bibliotheek, moet dit met addons of kan ik dit ook ergens instellen zonder addons te gebruiken? Ik heb wel deze addon gevonden maar het lijkt me dat die functionaliteit er wel standaard in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Bartske schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:58:
Even een kort vraagje over het automatisch updaten van de bibliotheek, moet dit met addons of kan ik dit ook ergens instellen zonder addons te gebruiken? Ik heb wel deze addon gevonden maar het lijkt me dat die functionaliteit er wel standaard in zit.
Dat zit gewoon ingebakken in Kodi. Heb je al eens tussen de Settings gekeken?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
arie_papa schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:00:
[...]

Dat zit gewoon ingebakken in Kodi. Heb je al eens tussen de Settings gekeken?
Ja, ik zie dan alleen een 'bibliotheek automatisch bijwerken bij opstarten' staan. Maar ik laat m'n Pi altijd aan staan, en ik zou graag willen dat hij eens in de zoveel tijd kijkt of er nieuwe series/films op mn nas staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bartske schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:10:
[...]

Ja, ik zie dan alleen een 'bibliotheek automatisch bijwerken bij opstarten' staan. Maar ik laat m'n Pi altijd aan staan, en ik zou graag willen dat hij eens in de zoveel tijd kijkt of er nieuwe series/films op mn nas staan.
Ik gebruik de plugin waar je naar verwees, en laat die elke vier uur scannen en de bibliotheek opschonen. Ik heb in de settings nog geen auto-update om de zoveel uur gezien, alleen diegene die jij ook al aanhaalt over bijwerken bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Xbian geinstalleerd op mijn eerste RPi. Ik had een maxxter Wifi-usb dongle van de Action gekocht (5 euries) maar deze pakt hij niet. Kennen jullie een goede Wifi USB-stick die gewoon plug-n-play werkt met de Rpi met XBian? En aub geen adviezen over bekabeld internet:), dat is hier thuis soieso niet mogelijk design-wise gezien:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
D-Link DWA 140 werkt bij mij. Is de enige die ik heb en waarvan ik het dus zeker weet.

Maar ik heb nu kabel, werkt beter :+

[ Voor 24% gewijzigd door ApexAlpha op 16-03-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Is die van SOS-Solutions any good? Welk merk is dat eigenlijk en wie heeft daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
[...]

http://kodi.wiki/view/Add-on:Watchdog

^ dit lijkt mij wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Spam schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:58:
Heb sinds kort Rpi2 met OpenElec en Kodi ter vervanging van een HTPC met Kodi + MS remote.

Wat werkt goed:
  • HDMI-CEC zonder gezeik (Pulse Eight adapter op HTPC geeft kuren)
  • Vlotte menu's op 1080p (reden waarom ik geen Rpi 1 heb gekocht)
  • Snelle boot naar Kodi, openElec installatie fluitje van cent.
Wat kan beter:
  • Wifi dongle werkt goed maar ik merk schokkerigheid in GUI logootje onderin bij openen van film. Is dit op te lossen met vaste verbinding?
  • Mijn DVBlink client wil geen verbinding maken met de server. Andere DVBlink clients werken wel op PC's (met kodi) door het huis. Waar kan dit aan liggen? Firewall staat open op poort 8100. Moet ik hier een mpeg2 license voor aanschaffen?
Weet iemand toevallig antwoord op mijn vragen?

Verder had ik nog 1 extra vraag: ik heb nu een SQL server ingesteld op mijn NAS om zo bij te houden waar ik gebleven ben. Netjes de advancedsettings.xml en sources.xml gekopierd. Mijn windows kodi clients doen dit perfect maar mijn Rpi kodi kan niet bij de sources. De sources.xml heeft netjes smb:// verwijzingen en als ik browse naar diezelfde share kan mijn Rpi er gewoon bij dus qua wachtwoord/password zit het wel goed. Ik krijg de melding "kan de opgegeven pad niet vinden"

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Wat bedoel je met het GUI logo? En is je film in een formaat waar de Pi hardware decoding voor heeft? (x264)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:13
[...]

Wat jij wil is de addon Watchdog.

Deze checkt naar changes op je share en update je library direct. Werkt prima bij mij.

Ik ben zelf overigens over naar retropie en heb daar kodi op geïnstalleerd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Ik heb al lange tijd een werkende RPI setup waar openelec op draait. Een tijd geleden wou plots men RPI niet meer opstarten. Na een paar keer proberen herinstalleren, wou het nog steeds niet lukken dus maar even een andere SD kaart gebruikt en plots starte mijn RPI zonder problemen. Het probleem lag dus bij mijn vorige SD kaart.
Mijn probleem is opgelost, maar heb wel spijt dat ik nu gebruik moet maken van een class 2 in plaats van een class 10. Het rare is dat de class 10 SD kaart nog perfect werkt als transfer medium of in een camera, maar dus niet meer in de RPI. Is het mogelijk dat enkel en alleen de bootable functionaliteit van een SD kaart kapot geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48

DizzyWeb

Ondertiteld

Nu heb ik geen Pi nog, maar ik neem aan dat je geprobeerd hebt 'm helemaal leeg te halen en opnieuw te installeren op dat kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 20:44
ik wil mijn htpc met xbmc vervangen door een pi 2B
Nu heb ik een mce remote, kan deze ook op de PI ? Welke besturingssysteem is het simpelste te installeren die ook MCE remote ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Het simpelst: OpenElec.. Is ook gelijk de meest beperkte.. puur media player..
Wil je meer, Xbian

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
xbian kan ook met een mce remote overweg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je beide al eens geïnstalleerd om te testen. Je vraag stellen en op antwoord wachten duurt langer.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
pi is net besteld, dus ik stel de vraag alvast zodat ik straks ineens de juiste versie installeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan stel ik de vraag anders. Heb je beide als een gedownload om dadelijk gelijk te geïnstalleren? Je snapt mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:27
Ik heb sinds deze week ook een Pi 2. Nog niet veel gebruikt, maar wil er OpenElec op zetten.
Nu gaat mijn vriendin hem ook gebruike en voor haar wil ik er eigenlijk een on/off switch op hebben.
Weten jullie hoe je dat kan monteren of ergens aan kan schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
dit had ik al geprobeerd, maar vragen van meer dan een jaar geleden waaruit blijkt dat het toen moeilijk was wil niet zeggern dat het 1 1/2 jaar later niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Nou ik moet zeggen: I am impressed. Ik heb de volgende setup: een RPi 2B met xbian. Hierop een WD My Book 3TB aangesloten. Xbian was makkelijk te installeren op een Verbatim 16GB Class 10 (7,50 euro). Al schrok ik in het begin wel. Ik ging een sucky Powerline-adapter inpluggen in de stekkerdoos en raakte de aan/uit-knop en nearly crapped my pants :). Maar uiteindelijk niets aan de hand. Ik was van plan om Sonarr te installeren, maar via Xbian kon ik heel makkelijk NZBGet, Sickbeard en Couchpotato installeren met 1 druk op de knop. Sickbeard was op mn Mac een pain in the ass en vervangen door Sonarr. Maar op de Pi werkt het vooralsnog goed.

Wat betreft NZBGet: op mijn Mac downloadde ik via SABnzbd en haalde ik op mijn 2 maanden oude 50Mbit glasvezel een snelheid van ~6MB per seconde. Op NZBGet haal ik 3MB per seconde (bekabeld). Ik had hiervoor een 10mbit lijn dus ik ben al tevreden met 3MB. Het downloaden via Sickbeard gebeurt toch 's nachts en films kijk ik nooit echt gelijk na het downloaden, dus dat heeft ook geen haast.

Wat betreft de voeding, dat zit ook goed. Ik heb een USB-stekker van de Action(2.1A) gekocht (5 euro) en een micro-usb kabel van de Hema (3 euro) en tot dus ver ook geen problemen.

Ik had van de Action ook een wireless adapter gekocht van Maxxter voor 5 euro, maar die werkte niet op de Pi. Althans niet plug-n-play. Ik heb nu bij SOS Solutions de Broadcom-adapter met USB-hub besteld. Die moet volgens Elinux.org compatible zijn met alle OS'en dus ook XBian. Je hoeft hiervoor ook geen drivers te installeren. Dus hopelijk werkt die wel.

Last but not least: Kodi. Die 1GB werkgeheugen van Pi komt goed van pas :). Skins lopen supervloeiend. Ik heb 1 hickup gehad en dat was met de Youtube-addon. Ik speelde een filmpje af en toen ik terugkeerde naar het hoofdmenu liep Kodi vast. Een simpele reboot via Terminal en alles weer goed. Heb ook Youtube eraf geflikkerd aangezien ik de interface daarvan op mijn Samsung tv mooier vind dan op Kodi. En natuurlijk de fanart ziet er lekker uit, beter dan op Plex for Samsung.

So far so good dus.

EDIT: ik merk van die lichtstotterende beelden in video op. Ik heb de verversingsfrequentie op altijd staan en ook "synchroniseer video met beeldschermfrequentie". Maar alsnog de lichte judder in beeld. Het scherm is een Samsung-tv op 1920x1080-60hz. De films zijn 24p. Weet iemand hier een oplossing voor? De films staan trouwens lokaal opgeslagen.

[ Voor 7% gewijzigd door IJburger op 17-03-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 17:04
onyx666666 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:28:
xbian kan ook met een mce remote overweg ?
In OpenElec zeker! Je hebt uiteraard wel de MCE USB receiver nodig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
onyx666666 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:55:
ik wil mijn htpc met xbmc vervangen door een pi 2B
Nu heb ik een mce remote, kan deze ook op de PI ? Welke besturingssysteem is het simpelste te installeren die ook MCE remote ondersteund ?
Kozz schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:24:
[...]
In OpenElec zeker! Je hebt uiteraard wel de MCE USB receiver nodig... :)
Ik kan bevestigen dat dit idd onder OpenElec werkt, out of the box. Zelfs logitech rf dongles herkend ie gelijk. Wel de USB erinsteken voordat je 'm start/spanning erop zet. Let er wel op dat je de juiste USB spanning eropzet. Als je telkens dit logo in de bovenhoek zit is het niet goed:
Afbeeldingslocatie: http://mrpfister.com/wp-content/uploads/2012/06/Photo-08-06-2012-14-22-32.jpg

Als je een ietswat moderne TV hebt kan ik je overigens aanraden om eens naar HDMI-CEC te kijken. Dan heb je je MCE remote geeneens nodig en kun je 'm achter je PC plakken ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Spam op 17-03-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SEA Ninja schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:06:
[...]

Heb je de oude addon (Dutch Sports) eerst verwijderd? Ik las dat dat wel aangeraden wordt.
De addon.xml in repository.nlsports.zip verwijst naar:

code:
1
<datadir zip="true">https://raw.githubusercontent.com/kodidev/NL-Addons/master/repo</datadir>

Die is leeg cq daar staat niets.

Hier staan ze wel (verschillende versies):
https://github.com/kodidev/NL-Addons/tree/master/repo

Met een beetje geknutsel werkend gekregen maar zou beter zijn als de officiële werkt / er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Jongens wat betekent deze error: btrfs: bdev /dev/mmcblk0pZ errs: wr 0, rd 9 flush 0, corrupt 0, gen 0

Mijn Pi was bezig een paar afleveringen van een serie te downloaden. Ik ging effe voetbal op tv kijken en toen ik weer terug naar de Pi ging kreeg ik bovenstaande melding (3 dezelfde regels onder elkaar) op mijn TV-scherm. Ik kon ook niet meer SSH'en om effe snel een reboot te doen. Wat is hiervoor de oplossing ervan uitgaande dat ik een complete leek ben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebooten, backup maken van je config en even herinstalleren. Waarschijnlijk moet je SD kaart nog wel in readonly mode te starten zijn (waar op dit moment OE and OSMC compleet unbootable waren geworden door corruptie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Hoe reboot ik dan? Ik ben gewend om via Terminal te rebooten, wil het dus graag weten voor future reference. Het is trouwens inmiddels weer draaiende. Ik had effe schaamteloos de kabel eruit en weer in gedaan en hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 15:56
Misschien een stomme vraag, maar heb me al suf gezocht op deze optie:

Is het mogelijk om, als je een serie/film deels hebt bekijken, dat deze verder afspeelt vanaf het punt waar je laatste gestopt ben, als je deze opnieuw selecteert om te bekijken?

Als ik nu opnieuw op die film of aflevering klik, start deze altijd terug van het begin en niet mijn laatste stoppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJburger schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:49:
Hoe reboot ik dan? Ik ben gewend om via Terminal te rebooten, wil het dus graag weten voor future reference. Het is trouwens inmiddels weer draaiende. Ik had effe schaamteloos de kabel eruit en weer in gedaan en hij doet het weer.
Als het ding niet meer reageert -geen ssh, geen kodi- dan is dat de enige oplossing.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:07

kraats

Ik rol

demol88 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:11:

Is het mogelijk om, als je een serie/film deels hebt bekijken, dat deze verder afspeelt vanaf het punt waar je laatste gestopt ben, als je deze opnieuw selecteert om te bekijken?

Als ik nu opnieuw op die film of aflevering klik, start deze altijd terug van het begin en niet mijn laatste stoppunt.
Als je database netjes draait dan is dit toch standaard zo? Bij het kiezen van de film of aflevering krijg je standaard de keus of je verder wilt gaan waar je gebleven was of opnieuw wilt beginnen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
demol88 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:11:

Volgens mij is dat standaard. Bij mij werkt dat al vanaf het begin ongeacht of we het over dezelfde xbmc client hebben of wanneer ik switch tussen de twee clients bij mij thuis. Ik kan zonder problemen on de huiskamer een film starten, deze stoppen en dan boven verder kijken. Let wel, je moet echt stoppen, niet pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:58

DaRoot

Some say...

Miss_80 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:00:
[...]

Volgens mij is dat standaard. Bij mij werkt dat al vanaf het begin ongeacht of we het over dezelfde xbmc client hebben of wanneer ik switch tussen de twee clients bij mij thuis. Ik kan zonder problemen on de huiskamer een film starten, deze stoppen en dan boven verder kijken. Let wel, je moet echt stoppen, niet pauzeren.
Standaard lokaal op de client inderdaad. Over meerdere clients moet je met een centrale MySQL database gaan werken..
Als je dat dan hebt... heeeeeeurlijk relaxed.. ik zou niet meer zonder willen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
klopt. Ik heb de database op de NAS draaien. Superrelaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik ben maar afgestapt van Xbian op een usb-stick te draaien. Nu al verschillende keren gehad, op 2 systemen dat ineens de UI nergens meer op reageert. Ook SSH onbereikbaar en een harde reboot geeft regelmatig het hele systeem er de brui aan. Sinds ik een paar dagen geleden weer gewoon alles via de SD kaart draai blijven ze soepel draaien. Best raar, mijn Raspbian install draai ik nu al 2 jaar van een identieke usb-stick en eigenlijk nooit problemen mee.

Nu begin ik wel weer te twijfelen of mysqld eigenlijk helemaal niet het probleem is geweest, want die was in eerste instantie de verdachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Dit is echt een bummer: ik heb vandaag de Broadcom-usb-wifi binnengekregen en ik dacht "nou dat is effe inpluggen in de Pi en in Xbian-settings de netwerksettings instellen". Maar nee hoor, bij "Select interface to configure" krijg ik alleen eth0 te zien. Ik heb in SSH de commandline lsusb getypt en de Broadcom staat er netjes tussen: Bus 001 Device 005: ID 0a5c:bd1e Broadcom Corp.

Wanneer ik "sudo iwlist wlan0 scan" typ, krijg ik : wlan0 Interface doesn't support scanning.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
IJburger schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:18:
Dit is echt een bummer: ik heb vandaag de Broadcom-usb-wifi binnengekregen en ik dacht "nou dat is effe inpluggen in de Pi en in Xbian-settings de netwerksettings instellen". Maar nee hoor, bij "Select interface to configure" krijg ik alleen eth0 te zien. Ik heb in SSH de commandline lsusb getypt en de Broadcom staat er netjes tussen: Bus 001 Device 005: ID 0a5c:bd1e Broadcom Corp.

Wanneer ik "sudo iwlist wlan0 scan" typ, krijg ik : wlan0 Interface doesn't support scanning.

Hoe los ik dit op?
Wifi wil nog wel eens ellende zijn. Als je de juiste firmware weet te vinden kun je die installeren en dan zou het moeten werken.

Misschien heb je wat aan dit linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
arie_papa schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:42:
[...]

Wifi wil nog wel eens ellende zijn. Als je de juiste firmware weet te vinden kun je die installeren en dan zou het moeten werken.

Thnx. Ik was dat linkje al tegengekomen alleen mijne staat er niet tussen: bcm43134.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 15:56
DaRoot schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:36:
[...]

Standaard lokaal op de client inderdaad. Over meerdere clients moet je met een centrale MySQL database gaan werken..
Als je dat dan hebt... heeeeeeurlijk relaxed.. ik zou niet meer zonder willen.
Tiens, net even opnieuw getest en nu is inderdaad het stoppunt onthouden, mss vorig keer ergens onderweg iets misgelopen omdat ik nog teveel aan het prutsen was met instellingen en paar keer het moeten rebooten.

Ik laat mijn Pi momenteel altijd aanstaan en gebruik WatchDog om bij nieuwe files telkens de library te updaten. Gaat deze mij NAS ook altijd awake houden door deze controle of gaat mijn NAS toch nog in standby gaan als deze niets meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 16:58

DaRoot

Some say...

demol88 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:31:
[...]

Tiens, net even opnieuw getest en nu is inderdaad het stoppunt onthouden, mss vorig keer ergens onderweg iets misgelopen omdat ik nog teveel aan het prutsen was met instellingen en paar keer het moeten rebooten.

Ik laat mijn Pi momenteel altijd aanstaan en gebruik WatchDog om bij nieuwe files telkens de library te updaten. Gaat deze mij NAS ook altijd awake houden door deze controle of gaat mijn NAS toch nog in standby gaan als deze niets meer doet?
Ik denk dat dat ligt aan hoe vaak de WatchDog checked.. als die WatchDog om de 20 min. checkt, en de NAS standby time-out op 30 min. staat, zal de NAS denk ik nooit standby gaan...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arie_papa schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:42:
[...]

Ik had nog een wifi dongel liggen van m'n oude AC Ryan PlayOnHD2. Die werkt out of the box plug & play op de Pi B2 8)7 . Mazzeltje. http://www.mediacentershop.nl/product/85827/ac-ryan-playon-hd-usb-wlan.htmll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arie_papa schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:10:
Ik ben maar afgestapt van Xbian op een usb-stick te draaien. Nu al verschillende keren gehad, op 2 systemen dat ineens de UI nergens meer op reageert. Ook SSH onbereikbaar en een harde reboot geeft regelmatig het hele systeem er de brui aan. Sinds ik een paar dagen geleden weer gewoon alles via de SD kaart draai blijven ze soepel draaien. Best raar, mijn Raspbian install draai ik nu al 2 jaar van een identieke usb-stick en eigenlijk nooit problemen mee.

Nu begin ik wel weer te twijfelen of mysqld eigenlijk helemaal niet het probleem is geweest, want die was in eerste instantie de verdachte.
Voor wat het waard is; Sinds ik over ben gegaan om v.a. USB te draaien heb ik geen enkel probleem meer gehad. Xbian rulez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
Spam schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:34:
[...]

[...]

Ik kan bevestigen dat dit idd onder OpenElec werkt, out of the box. Zelfs logitech rf dongles herkend ie gelijk. Wel de USB erinsteken voordat je 'm start/spanning erop zet. Let er wel op dat je de juiste USB spanning eropzet. Als je telkens dit logo in de bovenhoek zit is het niet goed:
[afbeelding]

Als je een ietswat moderne TV hebt kan ik je overigens aanraden om eens naar HDMI-CEC te kijken. Dan heb je je MCE remote geeneens nodig en kun je 'm achter je PC plakken ;)
Ik krijg dit vierkantje bij opstarten maar gaat dan weer weg welk voltage moet ik wijzigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
onyx666666 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:06:
[...]

Ik krijg dit vierkantje bij opstarten maar gaat dan weer weg welk voltage moet ik wijzigen dan?
Ik begreep van SOS solutions (waar ik mijn Rpi 2 gekocht heb) dat het vierkantje een aanduiding is dat je Rpi te weinig stroom krijgt. Bij opstarten is dat geen probleem maar als het blijft terugkomen bij bijvoorbeeld switchen tussen schermen of streamen dan is het aan te raden om het juiste micro usb voeding erin te steken met het juiste ampere/voltage.

Als je extra USB aansluitingen hebt zoals wifi, bt or rf dan geeft dat ook een extra drain op je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regenboog blokje is te weinig stroom. Rood blokje is te hoge temperatuur.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:50:
[...]

Ik had nog een wifi dongel liggen van m'n oude AC Ryan PlayOnHD2. Die werkt out of the box plug & play op de Pi B2 8)7 . Mazzeltje. http://www.mediacentershop.nl/product/85827/ac-ryan-playon-hd-usb-wlan.htmll
Draai je ook Xbian?

EDIT:

Sjongejonge het wordt steeds erger. Ik kom net thuis en ik wilde effe een film hervatten. Blijkt dat Kodi/Xbian of wie dan ook vrijwel alle inhoud van WD MyBook heeft verwijderd :( :( . Ik had ongeveeer 250GB aan films en series: allemaal foetsie. Seriously WTF

[ Voor 23% gewijzigd door IJburger op 18-03-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Huh? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord? Zie je ook niets meer staan als je de schijf aan een pc hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Nee gelukkig niet. Ik heb de schijf net aan mn laptop gehangen en gelukkig zijn alle films en series er nog. Maar als ik de schijf weer aan de Pi verbind en ga bladeren om videos toe te voegen dan krijg ik alleen een incomplete folder te zien. Movies en TV shows zijn weg. :S

Ik denk dat ik de Pi weer ga terugbrengen naar de winkel. Ik krijg er geen wireless op (althans het is teveel geknutsel en kabel is geen optie helaas) en dit soort grapjes laten uiteindelijk toch wen onstabiele indruk achter waar ik in het begin toch wel redelijk positief was. Het kan een mooie setup zijn mits alles gewoon werkt maar die garantie wordt er niet geboden.

[ Voor 71% gewijzigd door IJburger op 18-03-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai je ook Xbian?
Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 13:34
IJburger schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:39:
Nee gelukkig niet. Ik heb de schijf net aan mn laptop gehangen en gelukkig zijn alle films en series er nog. Maar als ik de schijf weer aan de Pi verbind en ga bladeren om videos toe te voegen dan krijg ik alleen een incomplete folder te zien. Movies en TV shows zijn weg. :S

Ik denk dat ik de Pi weer ga terugbrengen naar de winkel. Ik krijg er geen wireless op (althans het is teveel geknutsel en kabel is geen optie helaas) en dit soort grapjes laten uiteindelijk toch wen onstabiele indruk achter waar ik in het begin toch wel redelijk positief was. Het kan een mooie setup zijn mits alles gewoon werkt maar die garantie wordt er niet geboden.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Je moet even erachter komen hoe die library van Kodi precies werkt en hoe je die goed kan instellen. Als je dat een door hebt (duurde bij mij even) dan werkt het perfect! Draait nu al meer dan 3 jaar goed hier, eerst op een Pi B, en nu de PiB2.
Het is natuurlijk ook geen mediaspeler maar een ontwikkelbord! Het is juist de bedoeling dat je continu tegen fouten aanloopt en dan uitzoekt hoe je die moet oplossen. Dat is het punt van de Pi. Dat hij ook goed als media center werkt is bijzaak.

Daarnaast draait hij hier erg stabiel hoor. Maar je moet het in het begin wel leuk vinden om het allemaal naar jou wens in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:16:

[...]

Het is natuurlijk ook geen mediaspeler maar een ontwikkelbord! Het is juist de bedoeling dat je continu tegen fouten aanloopt en dan uitzoekt hoe je die moet oplossen. Dat is het punt van de Pi. Dat hij ook goed als media center werkt is bijzaak.

Daarnaast draait hij hier erg stabiel hoor. Maar je moet het in het begin wel leuk vinden om het allemaal naar jou wens in te richten.
Oneens. De Pi (2) prima als Mediaplayer te gebruiken. Sterker nog, hij is sneller, uitgebreider en minimaal net zo stabiel als mijn oude (dat wel) AC Ryan PlayOnHD2. Heb voor mijn moeder een Mede8er gekocht, zo'n mini ding rammelt ook hier en daar wat (Chinese firmware quality). Kodi is echt stukken beter en biedt veel meer functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:53:
[...]

Voor wat het waard is; Sinds ik over ben gegaan om v.a. USB te draaien heb ik geen enkel probleem meer gehad. Xbian rulez.
Sinds ik overgestapt ben naar USB kreeg ik juist problemen, sinds ik weer die oude sd-kaarten gebruik doet ie het weer prima. En ik was zeker niet van plan om van XBian af te stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arie_papa schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:32:
[...]

Sinds ik overgestapt ben naar USB kreeg ik juist problemen, sinds ik weer die oude sd-kaarten gebruik doet ie het weer prima. En ik was zeker niet van plan om van XBian af te stappen ;)
Wel een bevestiging van het al schemerige verhaal tav corrupte sdcards, usb sticks agv vermoedelijk de power supply. Of zou het aan het weer liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:37:
[...]

Wel een bevestiging van het al schemerige verhaal tav corrupte sdcards, usb sticks agv vermoedelijk de power supply. Of zou het aan het weer liggen?
Power supply zou inderdaad kunnen. Ik heb zo'n cheap ding van 2,1A van de action (niet de philips) en een oude telefoonlader 0,7A (LG) in gebruik. Verdere setup eigenlijk hetzelfde, op de tv na, waar hij aanhangt. RPi B 512mb, bekabeld aangesloten, hdmi aangesloten, alle twee sd class 10, en alle twee dezelfde type usb-stick. Maar verder draait het weer prima op de kaartjes, dus mij hoor je niet klagen hoor. Ik vond het gewoon opvallend dat telkens binnen een dag, twee installs vastliepen.

lsusb zegt: Alcor Micro Corp. Flash Drive
Nooit van gehoord.

[ Voor 4% gewijzigd door arie_papa op 18-03-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
ApexAlpha schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:16:
[...]

Je moet even erachter komen hoe die library van Kodi precies werkt en hoe je die goed kan instellen. Als je dat een door hebt (duurde bij mij even) dan werkt het perfect! Draait nu al meer dan 3 jaar goed hier, eerst op een Pi B, en nu de PiB2.

[...]

Ik ga je geen ongelijk geven. Ik had wel verwacht dat ik het 1 en ander via commandlines en dergelijke moet configureren. Maar ik denk dat ik het geduld er niet voor heb om telkens een brandje te blussen. Maar ik kan wel inzien waarom het leuk kan zijn. Mocht iemand de Pi met behuizing willen overnemen (op te halen in Amsterdam): je kan me een berichtje sturen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer OpenELEC eens.
Voor als je alleen Kodi wil draaien is dat de meest logische oplossing.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:27:
[...]

Oneens. De Pi (2) prima als Mediaplayer te gebruiken. Sterker nog, hij is sneller, uitgebreider en minimaal net zo stabiel als mijn oude (dat wel) AC Ryan PlayOnHD2. Heb voor mijn moeder een Mede8er gekocht, zo'n mini ding rammelt ook hier en daar wat (Chinese firmware quality). Kodi is echt stukken beter en biedt veel meer functionaliteit.
Wat ik bedoel is dat hij niet gemaakt is om als klant en klare mediaspeler te worden verkocht. Je moet zelf de software erop zetten en instellen.

Bij mij draait hij nu al heel lang stabiel. Hij download zelfs alle nieuwe series zelf en films is met één druk op de knop gedaan.

Toegegeven, het duurde even voordat alle goed werkte, maar nu loopt alles als een zonnetje.
IJburger schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:53:
[...]

Ik ga je geen ongelijk geven. Ik had wel verwacht dat ik het 1 en ander via commandlines en dergelijke moet configureren. Maar ik denk dat ik het geduld er niet voor heb om telkens een brandje te blussen. Maar ik kan wel inzien waarom het leuk kan zijn. Mocht iemand de Pi met behuizing willen overnemen (op te halen in Amsterdam): je kan me een berichtje sturen:)
Maar die brandjes zijn er enkel in het begin. Als je alleen een media speler wil moet je Kodi installeren en de mappen van je films toevoegen. Daarna hoef je nooit meer wat te doen!

Maargoed, ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Iemand een linkje van een recente tutorial voor het instellen van sql database voor te draaien op een synology NAS ipv op de pi2 zelf?

Had er al een paar gevonden maar deze waren op een oude versie van kodi of op een oude DSM. Weet niet als er iets veranderd is tov naamgevingen en dergelijke? Indien niet kan ik gewoon de "oudere" tutorials gebruiken?

[edit]
In alle tutorials wordt de user "xbmc" aangemaakt. Maar als ik kijk naar de tutorial van kodi wordt er "kodi" aangemaakt.

http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_MySQL#tab=Windows

[edit2]
http://www.htpcbeginner.c...l-setup-to-share-library/
Dit is gedetailleerd + recent! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door frye op 19-03-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Volgens mij is dat om het even. Je moet een user aanmaken en al noem je hem pietjepuk, je moet er voor zorgen dat het overal gelijk staat.

De handleiding die ik gebruik hebt was ook met xbmc als user. Ik had meer problemen met de DSM versie 5. Ik heb dit filmpje gebruikt:

[ Voor 22% gewijzigd door Miss_80 op 19-03-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:31
Al eens geprobeerd met een ander OS? Ik heb zelf Xbian en OpenElec geprobeerd.
Bij Xbian kreeg ik wifi alleen aan de praat, als ik de dongel had aangesloten en hierna Xbian installeerde.
Echter ben ik meer positief over OpenElec.

Ik gebruik geen externe HDD maar een NAS, dus kan helaas niet helpen met je probleem. Maar bij mij thuis heb ik nu een top setup met mijn RBp 2 + Wifi + Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:22
frye schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:09:
Iemand een linkje van een recente tutorial voor het instellen van sql database voor te draaien op een synology NAS ipv op de pi2 zelf?

Had er al een paar gevonden maar deze waren op een oude versie van kodi of op een oude DSM. Weet niet als er iets veranderd is tov naamgevingen en dergelijke? Indien niet kan ik gewoon de "oudere" tutorials gebruiken?

[edit]
In alle tutorials wordt de user "xbmc" aangemaakt. Maar als ik kijk naar de tutorial van kodi wordt er "kodi" aangemaakt.

http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_MySQL#tab=Windows
Misschien heb je nog wat aan mijn eerdere post

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Gisteren m'n Pi2 binnen gekregen en openelec op gezet. Werkt als een trein, totdat ik de HDMI switch die ik op de slaapkamer heb liggen er tussen deed. Toen ging het mis. Dus, als iemand een Pi heeft en te weinig HDMI poorten, iig de Vivanco 2 poorts HDMI switch van 16 euro van MediaMarkt niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Thanks ;)

http://www.htpcbeginner.c...l-setup-to-share-library/
Dit heb ik ook nog gevonden... Gedetailleerd + recent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

Het probleem is niet te weinig stroom maar een te lage spanning je kan een andere voeding proberen, ampère is niet van belang PI 2 gebruikt maar 500 Ma.
Het best is een voeding van 5,2 of 5,3 volt.
Spam schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:29:
[...]

Ik begreep van SOS solutions (waar ik mijn Rpi 2 gekocht heb) dat het vierkantje een aanduiding is dat je Rpi te weinig stroom krijgt. Bij opstarten is dat geen probleem maar als het blijft terugkomen bij bijvoorbeeld switchen tussen schermen of streamen dan is het aan te raden om het juiste micro usb voeding erin te steken met het juiste ampere/voltage.

Als je extra USB aansluitingen hebt zoals wifi, bt or rf dan geeft dat ook een extra drain op je voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door F55 op 19-03-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:03
is er iemand die ervaring heeft met berryboot cubieboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:41
Heeft iemand ervaring of toevallig site gevonden hoe ik openelec 5 een 3g hotspot maak?

ik heb een 3g usb dongle (weet nog niet welke. ligt op me bureau op kantoor klaar). Heb al wel wat sites gevonden maar niet icm openelec.
Zou een mooi zijn voor de zomervakantie. Kunnen we gewoon internetten op de camping.
De setup is al ingesteld in openelec maar als alleen raspbian kan ga ik switche natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
slommer schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:25:
Heeft iemand ervaring of toevallig site gevonden hoe ik openelec 5 een 3g hotspot maak?

ik heb een 3g usb dongle (weet nog niet welke. ligt op me bureau op kantoor klaar). Heb al wel wat sites gevonden maar niet icm openelec.
Zou een mooi zijn voor de zomervakantie. Kunnen we gewoon internetten op de camping.
De setup is al ingesteld in openelec maar als alleen raspbian kan ga ik switche natuurlijk
moet je dit wel willen met openelec? kan je dan niet beter een andere os kiezen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
tis meer dat hij op de camping met een nasje ook fungeert als movieplayer (lees wij slapen uit terwijl de kids film kijken).
Kan uiteraard ook me 2e raspberry meenemen en standalone hotspot van maken.
Heb de SDkaart voor de camping net omgezet van xbian naar openelec. Uiteraard erna pas bedacht dat hotspot wel nice is daar.
Zou het daar wel mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Xbian is in principe even open als Raspbian, maar zowel ondersteuning voor 3g dongle als je wifi dongle zullen ondersteund moeten zijn, maar dat probleem geld bij beide keuzes die je kan maken. Wel interessant natuurlijk als je zo'n setup aan de praat krijgt.

Oud linkje gebaseerd op Raspbian
http://www.instructables....awei-E303-wireless-Edima/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Voor de liefhebber heeft ibood vandaag Raspberry Pi 2 pakketjes in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
murphsy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:14:
Voor de liefhebber heeft ibood vandaag Raspberry Pi 2 pakketjes in de aanbieding.
Enig idee hoe het de laatste tijd met iBood gaat qua leveringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:37
Joster schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:28:
[...]

Enig idee hoe het de laatste tijd met iBood gaat qua leveringen?
je kan beter bij kiwi-electronics bestellen. Vergelijkbare prijzen en morgen in huis. Heb de mijne er een paar weken terug gekocht.

Meteen de Kaosbox-image erop gezet. Werkt echt prima, stukken sneller dan de Pi B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:38
(jarig!)
murphsy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:14:
http://www.ibood.com/nl/n...elers-model-2-b-quadcore/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
arie_papa schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:51:
Xbian is in principe even open als Raspbian, maar zowel ondersteuning voor 3g dongle als je wifi dongle zullen ondersteund moeten zijn, maar dat probleem geld bij beide keuzes die je kan maken. Wel interessant natuurlijk als je zo'n setup aan de praat krijgt.

Oud linkje gebaseerd op Raspbian
http://www.instructables....awei-E303-wireless-Edima/
Thnx. helaas is het een alcatel X220. Ga van het weekend wel eens stoeien ermee.
Anders maar op zoek naar een hardware oplossing ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Laatst online: 17:52
Ik zit er over te denken om een Raspberry Pi 2 aan te schaffen. In eerste instantie om hier m.b.v. XMBC / Kodi films en series vanaf te spelen.

Nu wil ik als opslag een Synology NAS gebruiken en heb ik twee modellen in gedachten. Te weten de DS215j en de DS214play. Nu weet ik dat de DS214play zelf kan transcoden en de DS215j niet. De NAS zal ik niet primair voor media storage gebruiken maar ook voor backup en data storage.

Is een DS214play nog wel nodig aangezien de Raspberry Pi 2 ook transcodeert of kan ik ook prima met de DS215j uit de voeten? Het hele transcoderen verhaal is voor mij nieuw ;)

Bij Pricewatch las ik bij de specs van de DS214play hetvolgende:
1080p Full-HD video transcoding on the fly, cpu met floating-point unit voor extra performance bij het laden van mediabestanden. Multimedia variant van de DS214+.

Bron: Vergelijking DS215j en DS214play

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:57
DizzyWeb schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:34:
Gisteren m'n Pi2 binnen gekregen en openelec op gezet. Werkt als een trein, totdat ik de HDMI switch die ik op de slaapkamer heb liggen er tussen deed. Toen ging het mis. Dus, als iemand een Pi heeft en te weinig HDMI poorten, iig de Vivanco 2 poorts HDMI switch van 16 euro van MediaMarkt niet halen.
Probeer eens in je config hdmi altijd aan te zetten. (hdmi_output=1 ofzo)

Kan zijn dat je pi zn hdmi niet aanzet door de switch.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:34
DPhoenix schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:46:
Is een DS214play nog wel nodig aangezien de Raspberry Pi 2 ook transcodeert of kan ik ook prima met de DS215j uit de voeten? Het hele transcoderen verhaal is voor mij nieuw ;)
[...]
De Pi transcodeert standaard helemaal niks, die decodeert alleen. (en dat is ook voldoende als je video's wilt bekijken)

Transcoderen is vooral handig als je (client) device een bepaalde codec niet ondersteunt (zoals bijvoorbeeld een ATV2 die een sterke voorkeur heeft voor x264) of als je clients via Wi-Fi zijn aangesloten waardoor je bitrate moet verlagen om fatsoenlijk te streamen.

Dus als jij een Pi (2) via een draad (of evt. een goede draadloze verbinding) aansluit of je NAS heb je die transcode-functionaliteit niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

coredalae schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:54:
[...]

Probeer eens in je config hdmi altijd aan te zetten. (hdmi_output=1 ofzo)

Kan zijn dat je pi zn hdmi niet aanzet door de switch.
Nee, dat is het punt niet, ik krijg storing als ik 'm achter die switch heb. Beeld flikkert, sommige kleuren gaan storen, dan weer een paar seconden in orde en daarna gaat het weer mis. Direct op de TV aangesloten geen probleem.

Voor mij geen probleem, hangt nu direct aan de TV en de setopbox en dvd spelert achter de switch. Maar dacht, meld het toch even voor anderen.

Heb in de woonkamer een luxere HDMI switch, ik ga nog proberen of het daar wel goed werkt. Ben van plan om in de nabije toekomst mijn HTPC weg te doen en in te ruilen voor een 2e Pi2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Ik heb XBian (met Kodi) draaien op een Rpi2, icm met Pulsar. Deze heeft het een week goed gedaan maar nu geeft ie aan dat er geen ruimte meer is op de download path.
Ik heb in de opties van Pulsar staan dat hij datgene dat hij downloadt niet op hoeft te slaan.
Ik heb tevens via de opties van Pulsar de cache gecleared.
In de systeem-informatie kan ik inderdaad zien dat op mijn 8GB kaartje nog maar 120MB vrij is.
De Rpi2 wordt nergens anders voor gebruikt, dus hierbij een paar vragen :
- komt dit bij iemand bekend voor, of is het een bekende issue ? Ik kan namelijk niets vinden via Google.
- kan ik met de hand de gedownloade of temporary bestanden van Pulsar verwijderen ?
- zo ja waar vind ik die en hoe kan ik dat doen binnen Kodi ?
- is er nog een plugin of tooltje waarmee je kan zien waar het gros van die 8GB wordt gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Laatst online: 09-10 22:52
DPhoenix schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:46:
Ik zit er over te denken om een Raspberry Pi 2 aan te schaffen. In eerste instantie om hier m.b.v. XMBC / Kodi films en series vanaf te spelen.

Nu wil ik als opslag een Synology NAS gebruiken en heb ik twee modellen in gedachten. Te weten de DS215j en de DS214play. Nu weet ik dat de DS214play zelf kan transcoden en de DS215j niet. De NAS zal ik niet primair voor media storage gebruiken maar ook voor backup en data storage.

Bij Pricewatch las ik bij de specs van de DS214play hetvolgende:

[...]
De DS215j voldoet ruim voor hetgeen jij hem in wilt zetten. Ik heb thuis een 213j staan in combinatie met een Raspberry Pi B, en dit speelt vlekkeloos media (x264) af op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 13:02
niek87 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:21:
[...]

De DS215j voldoet ruim voor hetgeen jij hem in wilt zetten. Ik heb thuis een 213j staan in combinatie met een Raspberry Pi B, en dit speelt vlekkeloos media (x264) af op mijn tv.
Zelfs de 212j is prima instaat om een Raspberry vol te drukken met data :+
de remmende factor in gigabit netwerken is eerder de Pi

Is de Pi 2 overigens in staat om "headless" te starten?
bij de Pi 1 ging dit om de een of andere reden bij mij 50/50 stuk ( lees: ding kwam niet online )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Heb sinds kort een Pi2 met Kodi (Helix), werkt uistekend! Alleen, ik lijk nergens mijn beeld aan te kunnen passen, helderheid, kleuren, contrast. Niet bij de systeeminstellingen en ook niet in het afspelen van video. Volgens verschillende sites moet dat wel kunnen maar ik zie het nergens. Weet iemand hoe het moet, of kan het in Helix niet en moet ik het via de instellingen van mijn tv doen?

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Xantios schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:44:
[...]

Zelfs de 212j is prima instaat om een Raspberry vol te drukken met data :+
de remmende factor in gigabit netwerken is eerder de Pi

Is de Pi 2 overigens in staat om "headless" te starten?
bij de Pi 1 ging dit om de een of andere reden bij mij 50/50 stuk ( lees: ding kwam niet online )
Sterker nog, ik heb een 210j en hier kan ik ook prima 1080p films op streamen naar de pi. Je kan dus ook een 2e hands nas kopen voor dat doeleinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik had nog een Etrayz over(vervangen door WD MyCloud Mirror) en deze werkt prima met PI2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Hmm, het lukt me niet om een NFS share te openen in Xbian. De NFS share staat op een Synology NAS DS214Play. Op een andere Raspberry Pi 2 waar OpenElec op draait lukt het wel gewoon...

Als ik op Add source druk, dan naar NFS shares ga, dan zie ik wel gewoon het IP adres van de NAS staan, en als ik daar op kil, zie ik ook de NFS share 'video', maar ik kan niet in video komen, waar al mn films in staan.

Weet iemand wat hier het probleem is?

PC Specs

Pagina: 1 ... 17 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]