Waarom raakt mijn sd-kaartje bijna elke dag corrupt
Ik moet bijna elke dag de image opnieuw erop zetten...

Verwijderd
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
ergens een howtoMick1990 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:19:
Zet de boot partitie (read only) op de SD en de rest op een USB-stick. Werkt perfect en nooit meer last van corruptie.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| openelec.ico README.md KERNEL SYSTEM bootcode.bin config.txt fixup.dat LICENCE.broadcom start.elf |
1
| boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 |
Top...ga aan de slagMick1990 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:08:
- SD kaart formatteren in FAT32
- USB-stick formatteren in EXT4 met bijvoorbeeld Minitool
- Openelec iso uitpakken op bureaublad (of waar dan ook)
- Onderstaande bestanden uit de iso in de rootfolder van de SD kaart zetten:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 openelec.ico README.md KERNEL SYSTEM bootcode.bin config.txt fixup.dat LICENCE.broadcom start.elf
- KERNEL hernoemen naar kernel.img
- in de root van de SD kaart het bestandje 'cmdline.txt aanmaken en daarin het volgende plaatsen:
code:
1 boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1
Klaar. Raspberry opstarten en nu wordt op de USB-stick de Kodi bestanden geplaatst en krijg je de install wizard. Wel aan te raden om een snelle USB-stick te gebruiken, bij voorkeur USB3.0. Ik heb zelf deze:
pricewatch: Sandisk Ultra Fit 16GB Zilver
Prima post alleen die USB 3.0 heeft geen zin aangezien de Pi geen USB 3.0 ondersteunt. Of ben ik nou gek?
Omdat je zo overtuigd bent heb ik de XBMC online TV app geinstalleerd en gekeken of ik live tv kan kijken. Maar zoals ik al zei is dit uitzending gemist/RTL XL. Je kan hiermee dus alleen programma's terug kijken helaas.f4stf0rw4rd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:04:
[...]
1e hit. kijk verder dan je neus lang is.
Dito probleem hier. Heb nog geen oplossing gevonden. Dus hoor het ook graag indien iemand kan aangeven hoe dit te verbeteren!Freakster86 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:18:
Ik ben een Rpi 2 aan 't instellen (Xbian) en alles even te testen, maar met RTL XL loop ik tegen het volgende probleem aan:
de kwaliteit is SD / 10 ....
Echt te blokkerig voor woorden. Iemand hier ervaring mee? Op mijn Rpi B+ zag 't er veel beter uit..
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Echt live tv gaat je niet lukken op de pi zonder extra hardware of services in je netwerk..dongilles schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:38:
[...]
Omdat je zo overtuigd bent heb ik de XBMC online TV app geinstalleerd en gekeken of ik live tv kan kijken. Maar zoals ik al zei is dit uitzending gemist/RTL XL. Je kan hiermee dus alleen programma's terug kijken helaas.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Qua doorvoersnelheid misschien niet, maar het aantal IOPS / 4k random read zijn meestal wel degelijk sneller ;-).ApexAlpha schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:19:
[...]
Prima post alleen die USB 3.0 heeft geen zin aangezien de Pi geen USB 3.0 ondersteunt. Of ben ik nou gek?
Verwijderd
De kwaliteit van de NPO app zuigt echt (360P), RTL daartegen is veel beter (720P denk ik).Marzman schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:50:
Ik heb er nog niet heel veel mee getest, maar ik had het idee dat de kwaliteit van RTLGemist hoger lag als die van Uitzending gemist. Via XOT kun je op verschillende manieren naar RTL kijken volgens mij. Sommige staan met een kleine i ervoor, misschien zijn dat streams voor de ipad.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 20:58 ]
Sluit je de raspberry netjes af of trek je de stroom eruit?Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:12:
Waarom raakt mijn sd-kaartje bijna elke dag corrupt![]()
Verwijderd
Kodi loopt regelmatig vast, hoe moet je hem dan resetten zonder stroom af te halen?ErikCornelissen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:59:
[...]
Sluit je de raspberry netjes af of trek je de stroom eruit?
Daarnaast even je adapter onder de loep nemen. Met een goede adapter heb ik geen last van corruptie..
inloggen via sshVerwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:00:
[...]
Kodi loopt regelmatig vast, hoe moet je hem dan resetten zonder stroom af te halen?
Normaal sluit ik hem gewoon af in Kodi of met poweroff command.
Verwijderd
Ahjah ik klooi er alleen maar mee. Ik ga hem niet gebruiken als mediaspeler omdat kwaliteit slechter is dan direct op de TV afspelen.ErikCornelissen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:02:
[...]
inloggen via ssh![]()
Maar zou eerder kijken waardoor kodi vastloopt, ipv de symptomen op te lossen door deels op een usb stick te draaien.
Verwijderd
Wat ik net zei, typ "poweroff" of sluit hem in Kodi zelf af. Ik heb een netwerk-kabel erin en als ledjes uitgaan dan weet ik dat hij uit is gegaan.Jirachi schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:28:
Hoe voeden jullie jullie Pi (2)? Ik heb hem nu gewoon via USB aan de TV gehangen, maar dan gaat de Pi 2 automatisch aan als ik de TV aanzet.. Dat is opzich geen probleem, maar als ik de TV dan uitzet, gaat de Pi 2 ook abrupt uit.. En dat lijkt me niet goed voor dat ding.
Voeden jullie de Pi 2 extern? En hoe zetten jullie 'm aan / uit? D.m.v. een schakelaartje ofzo? Graag jullie oplossingen
[ Voor 79% gewijzigd door Montu op 09-03-2015 23:48 ]
Ik gebruik een externe voeding. Zet 'm nooit uit, hij verbruikt zo weinig dat dat uitzetten mij meer energie kostJirachi schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:28:
[...] Voeden jullie de Pi 2 extern? En hoe zetten jullie 'm aan / uit? D.m.v. een schakelaartje ofzo? Graag jullie oplossingen
You can't be late until you show up
verbruik in euro's uitgedrukt als je 24/7 aanlaat voor een jaar? weet jij dat?doerakje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:08:
[...]
Ik gebruik een externe voeding. Zet 'm nooit uit, hij verbruikt zo weinig dat dat uitzetten mij meer energie kost
5V * 2A * 24u/dag * 365 dagen/jaar = 87600 W = 87.6 kWh * 0,2366 €/kWh = € 20,15 per jaar.sipaan schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:23:
[...]
verbruik in euro's uitgedrukt als je 24/7 aanlaat voor een jaar? weet jij dat?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
[ Voor 2% gewijzigd door albino71 op 10-03-2015 13:49 . Reden: Moest met 5V rekenen ]
dat is echt NIETS! Wat doet het met levensduur van je SD card/USB stick/RPi 2? Want het is serieus overwegen waard om het 24/7 aan te laten..albino71 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:00:
[afbeelding]
Bij 4 uur per dag 1080p afspelen en de rest idle, is je gemiddelde verbruik 2,9W.
Dat kost je dus max. 6,- per jaar.
[ Voor 30% gewijzigd door albino71 op 10-03-2015 14:00 ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Helaas de oplossing van XBian lijkt niet meer te werken. Het heeft wel even gewerkt, maar nu is telkens Kodi eerder gestart dan mysql. De oplossing van @baba420 werkt wel prima.arie_papa schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 08:35:
[...]
Net getest en werkt prima.Database is gestart voordat Kodi start, dus doel bereikt.
edit:
Er is zelfs een nettere oplossing die ook prima werkt, zie comment op je issue
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Ik kan mijn films prima afspelen in DTS geluid. Zelfde hardware en zowel openelec als osmc werkt goed. Passthrough ook op je hifiberry gezet in de settings van kodi?Killg0re schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:49:
Even een vraagje:
Ik heb een Raspberri Pi 2 met een Hifiberry Digi board.
Hierop draait
- OpenELEC 5.0.5
- Kodi 14.2
- Genesis / Lambda 4.0.0 (4.0.1 maakt geen verschil)
Config.txt is aangevuld met hifiberry gegevens
Samen gevat:
Als ik een film (iso of mkv) stream van de NAS, heb ik keurig surround.
Als ik hem via Genesis stream heb ik alleen stereo.
Kodi / genesis geven aan unable to determine stream. en ik heb dan alleen stereo om uit te kiezen.
- Is dit een limiet van Genesis / Lamda (dat hij de audio stream niet kan bepalen)?
Of is er iets mis met (de config van) Genesis? (immers kodi streamt van de NAS wel met surround)
- Kunnen jullie wel films streamen met surround.?
PS: Overigens heb ik dit probleem ook met een laptop die een digitale uitgang heeft.
Verwijderd
Na de recente (en zeer nuttige!) update van XBian was mijn "/etc/default/xbmc" gereset. Dus na de update weer de regelarie_papa schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:58:
[...]
Helaas de oplossing van XBian lijkt niet meer te werken. Het heeft wel even gewerkt, maar nu is telkens Kodi eerder gestart dan mysql. De oplossing van @baba420 werkt wel prima.
1
| WAITFOR="mysqld" |
[ Voor 34% gewijzigd door CurlyMo op 11-03-2015 08:02 ]
Helaas, heb het nu verschillende keren geprobeerd, maar Kodi blijft opstarten voordat de database bereikbaar is. Ik blijf zolang jou oplossing gebruiken, die werkt vooralsnog primababa420 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:07:
[...]
Na de recente (en zeer nuttige!) update van XBian was mijn "/etc/default/xbmc" gereset. Dus na de update weer de regelcode:toevoegen en alles werkt weer als voorheen.
1 WAITFOR="mysqld"
Het enige wat nog op mijn persoonlijke verlanglijstje staat is de mogelijkheid voor dualboot. Zou graag Retropie en XBian vanaf dezelfde sd-kaart willen opstarten. Misschien dat de winnaar van de XBian contest dit voor elkaar kan fixen.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Bij mij was de Nexus 5 lader niet goed genoeg. Nexus 7 (2013) werkt perfect.Jirachi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:34:
Zal mijn LG Nexus 5 oplader voldoen als voeding voor de Pi 2? Het is een 5V DC 1.2A oplader.
Ik zal met de Pi 2 Xbian draaien, en voornamelijk XBMC gebruiken.
Zal ik doen, al ben ik komende tijd even af van mysql icm xbian. Nu al 2 dagen op rij dat systeem niet meer bereikbaar is na een reboot. Ik heb mysql nu maar op mijn 3e RPi die in de meterkast hangt geïnstalleerd en daar laat ik ze naar toe wijzen. Straks boeltje even opnieuw installeren en kijken of mysql echt de oorzaak is van deze crashes.CurlyMo schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:26:
@arie_papa, dat kan je ook toevoegen aan de github issuesDan kan er met jou samen gezocht worden naar de oorzaak.
Bij mij draait Xbian+NZBGet+Couchpotato+Sickbeard als een zonnetje met de Nexus 5 oplader. Alleen af en toe undervolt meldingen, maar nog nooit een crash of corruptie gehad.Jirachi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:34:
Zal mijn LG Nexus 5 oplader voldoen als voeding voor de Pi 2? Het is een 5V DC 1.2A oplader.
Ik zal met de Pi 2 Xbian draaien, en voornamelijk XBMC gebruiken.
Dat is niet als een zonnetje, dat is vragen om problemenLFA schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:49:
[...]
als een zonnetje....
Alleen af en toe undervolt meldingen
Merk je veel verschil in performance m.b.t. Sabnzb en NZBGet ? Ik draai nu sabnzb met Sickbeard en Couch en haal ongeveer 4,5MB/secLFA schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:49:
[...]
Bij mij draait Xbian+NZBGet+Couchpotato+Sickbeard als een zonnetje met de Nexus 5 oplader. Alleen af en toe undervolt meldingen, maar nog nooit een crash of corruptie gehad.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Haha ja klopt, het is inderdaad niet als een zonnetje, maar tot dusver nog geen problemenSmultie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:39:
[...]
Dat is niet als een zonnetje, dat is vragen om problemen
Ik heb Sabnzb niet geinstalleerd gehad (wist ook niet dat dat kon met xbian?). Mijn downloadsnelheid is sowieso laag omdat we slechts een 15MBit verbinding hebben.Possible schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:41:
[...]
Merk je veel verschil in performance m.b.t. Sabnzb en NZBGet ? Ik draai nu sabnzb met Sickbeard en Couch en haal ongeveer 4,5MB/sec
Passthrough staat aan inderdaad.benchMarc schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:50:
[...]
Ik kan mijn films prima afspelen in DTS geluid. Zelfde hardware en zowel openelec als osmc werkt goed. Passthrough ook op je hifiberry gezet in de settings van kodi?
Uw advertentie hier?
Dit is uiteraard als de stream het ondersteund. Bij genisis is dit zeer beperkt. Af en toe een serie die 5.1 is.Killg0re schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:06:
[...]
Passthrough staat aan inderdaad.
Heb jij wel DTS geluid, als je een film streamt mbv genesis?
Alleen dan heb ik stereo.
Als ik een film stream van de NAS heb ik ook DTS geluid.
Goeie vraag. Ik ken die genesis app niet.Killg0re schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:06:
[...]
Gooi deze text in je smb.conf EN user.conf in /etc/samba
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| # DO NOT EDIT THIS FILE. FOR ADDITIONAL SETTINGS OR SHARES DEFINITION # USE 'net' (man net). [global] server string = Kastje workgroup = WORKGROUP netbios name = %h security = share guest account = root socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_RCVBUF=65536 SO_SNDBUF=65536 smb ports = 445 max protocol = SMB2 min receivefile size = 16384 deadtime = 30 os level = 20 mangled names = no syslog only = yes syslog = 2 name resolve order = lmhosts wins bcast host preferred master = auto domain master = auto local master = yes printcap name = /dev/null load printers = no browseable = yes writeable = yes printable = no encrypt passwords = true enable core files = no passdb backend = smbpasswd smb encrypt = disabled use sendfile = yes # Using the following configurations as a template allows you to add # writable shares of disks and paths under /storage [hdd] path = /media/usb0 available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p /media/usb0 [Root] path = / available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p / [Root] path = / available = yes browsable = yes public = yes writable = yes root preexec = mkdir -p / |
[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 11-03-2015 19:04 ]
Dank voor je hulp, maar ik krijg nog steeds geen verbinding. Dit is mijn samba.config.sample file:ApexAlpha schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:21:
[...]
In ieder geval: hiermee waren mijn problemen opgelost met samba. Werkt nu als een tierelier.
Wat is dit voor onzin? Bij mij raakte hij om de haverklap corrupt. Alle hardware van SOS.killerflappy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:48:
Wat ik niet begrijp: SOS Solutions verkoopt Raspberry Pi 2 B met Transcend (zowel microSD als USB) en deze gaan niet defect met OpenElec. Hoe kan dat? Waarom raken deze niet corrupt? Hebben zij een oplossing of een namaak Raspberry Pi?
[ Voor 21% gewijzigd door arie_papa op 11-03-2015 22:31 ]
Dat weet ik niet. Mijn HDD heet "7df8a039-d0bc-496e-bfe8-bf26a8313a60". Daarom gebruik ik ook de usb0 optie die in Xbian zit.Blobstra schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:25:
Ik heb zowel bij path "/var/media/Seagate Expansion Dr/" als "/storage/Seagate Expansion Dr/" . Beide geen succes. Heb ik de path verkeerd ingevuld?
Mvg,
[ Voor 6% gewijzigd door ApexAlpha op 11-03-2015 22:06 ]
Allereerst de tip om op linux based systemen zoveel mogelijk spaties / hoofdletters / rare tekens te vermijden, dat maakt het leven een stuk simpelerBlobstra schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:25:
[...]
[hdd]
path = /media/Seagate Expansion Dr/
available = yes
browsable = yes
public = yes
writable = yes
root preexec = mkdir -p /media/Seagate Expansion Dr/ [Root]
path = /
1
2
3
4
| [hdd] path = /media/Seagate\ Expansion\ Dr/ root preexec = mkdir -p /media/Seagate\ Expansion\ Dr/ \[Root] |
[ Voor 4% gewijzigd door arie_papa op 11-03-2015 22:14 ]
[ Voor 9% gewijzigd door baba420 op 11-03-2015 22:49 ]
Je zal geen spijt krijgen van de RPi2.arie_papa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:54:
Ik denk meer kinderziektes e.d. en soms gewoon pech. Probleem blijft ook dat er meerdere factoren zijn. RPi, sd kaart, voeding, kabel, warmte?
Even terugkijkend heb ik eind 2012 en halverwege 2013 een nieuw exemplaar aangeschaft. Die 2e handse geen idee waar die vandaan komt, maar in 2014 aangeschaft. 2015 = RPi2 op het verlanglijstje
Maar sinds ik de mysql weer op mijn headless heb gezet werkt het weer als een zonnetje. Die nieuwe ga ik wel eens flink aan de tand voelen, ben erg benieuwd
[ Voor 21% gewijzigd door Guids op 12-03-2015 14:10 ]
Dank voor je hulp!ApexAlpha schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:02:
[...]
Dat weet ik niet. Mijn HDD heet "7df8a039-d0bc-496e-bfe8-bf26a8313a60". Daarom gebruik ik ook de usb0 optie die in Xbian zit.
Ik zou zeggen: probeer je HDD een te hernoemen naar "test" of zo zodat je zeker weet dat de naam niet het probleem is?
Anders kun je in je terminal even "fdisk -l" typen en kijken hoe je schijf gemount is en dan die naam gebruiken. ( Ik weet niet of dit werkt?)
edit: Misschien domme vraag: heb je gereboot na je wijzigingen? Op zijn minst "service samba restart" doen.
Behalve de codecs die je dan weer opnieuw moet aanschaffen
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Hoezo dit dan? Je hebt toch de volgende al gekocht?iCy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:54:
[...]
Behalve de codecs die je dan weer opnieuw moet aanschaffen
Gaat toch op je serial nummer je unlock codes? Of kan je deze gewoon naar elke device kopiëeren?Griffin schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:09:
[...]
Hoezo dit dan? Je hebt toch de volgende al gekocht?
decode_MPG2=xxxxxxxxxxxxxxxx
decode_WVC1=xxxxxxxxxxxxxxxx
Welke moet je dan nog meer kopen?
Gaat dus inderdaad op serie nummer en zal je dus wel overnieuw moeten kopen.This key will enable a single Raspberry Pi to decode VC-1 video in hardware. You will need to provide your device's internal 16-digit serial number as part of your order. Your serial number is not the number printed on your board.
Tjonge. Staan je computers waar je de Pi wil zien wel in dezelfde WORKGROUP?
Zodat Dvd's of zelfgemaakte filmbestanden met Movie Maker ook werkenbaba420 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:37:
De vraag is waarvoor heb je het nodig? De RPi2 is krachtig genoeg om mkv's van 20 GB af te spelen.
Heb al mijn (originele!!!!) disney dvd's voor de kids gewoon een kopie van gemaakt. Heb geen zin om alle dvd's om te bouwen naar een avi oid. Mij te veel werk dus met andere woorden, ik koop liever een een nieuwe key dan tig dvd's om te zetten dan wel niet geautomatiseerd.baba420 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:37:
De vraag is waarvoor heb je het nodig? De RPi2 is krachtig genoeg om mkv's van 20 GB af te spelen.
Doh! Ik had al t gevoel dat de codecs niet gebruikt werden, nu dus ook duidelijk waarom.br men schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:21:
Gaat dus inderdaad op serie nummer en zal je dus wel overnieuw moeten kopen.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Check. WORKGROUP en WORKGROUP.ApexAlpha schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:57:
[...]
Tjonge. Staan je computers waar je de Pi wil zien wel in dezelfde WORKGROUP?
Schijnbaar wil dat niet in OpenElec, ik krijg via SSH een melding:ApexAlpha schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:57:
[...]
Doe eerst eens apt-get update en apt-get upgrade. Pas daarna de bestanden /etc/samba/smb.conf en /etc/samba.user.conf aan met de config die je hier gepost hebt.
Zet Xbian erop, dat is een stuk handiger vind ik zelf. (en is ook gewoon met Kodi enzo)Blobstra schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:11:
Ik geef het op. Tijd voor een format en flash, en dan kijken hoe de instellingen zijn als het in het begin wel werkt.
Ik zou eerlijk gezegd ook even gaan neuzen bij XBian als ik jou was. Daar staat smb standaard al ingeschakeld (wel achter user/password) en als ik het goed meen, komen externe hdd's ook in de lijst met shares te staan. Wellicht is het even uitproberen met rechten, maar dat is wel te doen.Blobstra schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:11:
[...]
Check. WORKGROUP en WORKGROUP.![]()
[...]
Schijnbaar wil dat niet in OpenElec, ik krijg via SSH een melding:
There is no working 'apt-get'. With OpenELEC it is not possible to change the system for security and
stability reasons so even 'apt-get' would not be able to do this.
Ik heb wel een update via de Kodi-interface gedaan, to no avail.
Ik geef het op. Tijd voor een format en flash, en dan kijken hoe de instellingen zijn als het in het begin wel werkt.
/▌
Welke plugin gebruik je nu? XOT?Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:06:
Is er voor uitzending gemist ook een mooiere plugin? Ik mis een beetje dingen als populair, tips, laatst toegevoegd etc. Voor mijn Popcornhour NMT uit 2006 die veel minder kan is er bijvoorbeeld http://kijknaar.tv, ik had voor XBMC eigenlijk ook wel dergelijke dingen verwacht maar de plugins zijn lijstjes met programma's die alfabetisch gerangschikt zijn. Dan heb je er eigenlijk weer een tvgids (van gisteren) voor nodig.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
/▌
Jawel, onder National > Dutch channels > NPO of iets dergelijks.. Ben nu niet thuis dus kan helaas niet checken.Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:04:
Ik had XOT ook, maar gebruik nu een plugin die volgens mij gewoon Uitzending Gemist heet. XOT heeft die dingen toch ook niet?
/▌
Volgens mij kan je beter checken of de stream op genesis wel een DTS spoor heeft. Deze wordt volgens mij vaak weggelaten om ruimte te besparen. Kan je beter zoiets als pulsar gaan gebruiken.Killg0re schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:06:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 14-03-2015 13:30 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Montu op 14-03-2015 13:48 ]
Installeer XBian voor Kodi (wel eerst de FAQ lezen op xbian.org!) en m.b.v. ssh kan je de onderstaande guides volgen om NZBGet en Sonarr werkend te draaien.IJburger schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:44:
Ik heb mijn eerste raspberry pi 2 binnen maar ben nog niet begonnen met preppen omdat ik nog enkele vraagtekens heb. Wat ik wil met mijn Pi is Kodi draaien uiteraard maar ik wil op dezelfde Pi ook automatisch usenetten m.b.v. NZBGet, Sonarr en Couchpotato. Deze programma's draaien op Raspbian (althans volgens de vele guides moet je Raspbian op je Pi hebben voor installatie). Kodi wilde ik het liefst via Openelec draaien.
Ik kan Noobs installeren met zowel Raspbian als Openelec. Maar blijft hier Raspbian in de achtergrond draaien als ik Openelec op heb staan (ivm met download) of moet ik constant switchen?
Iemand enig advies hoe ik dus Kodi kan combineren met NZBGet, Sonarr (geen Sickbeard, Sickrage, I repeat geen Sickgedoe!!!!) en Couchpotato op één Raspberry Pi? Welke Kodi-OS is hiervoor geschikt?
[ Voor 4% gewijzigd door baba420 op 14-03-2015 17:19 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Held! Die optie zit (tegenwoordig) verstopt onder "Expert" settings daar ik dacht met advanced al het hoogste te niveau te hebben.
Ja, een beetje. Al heeft het wel te maken met het feit dat hij tot 950Mhz is overgeklokt, en dat hij (tot voor kort) naast de verwarming stond.
1
| 0 2 * * * sudo reboot |
Dit was een probleem binnen Kodi maar moet opgelost zijn met een update van je OS / Kodi! (apt-get update & apt-get upgrade bij Xbian)Afiso schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:33:
Werkt YouTube bij jullie wel? YouTube start op maar hij speelt geen video's af 😞
En welke app gebruiken jullie om naar voetbalwedstrijden te kijken?
[ Voor 29% gewijzigd door ApexAlpha op 15-03-2015 13:54 ]
1
| W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/source/Sources 404 Not Found |
1
| deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free |
1
| deb-src http://archive.raspbian.org/raspbian wheezy main contrib non-free rpi |
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
1
| deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main non-free |
1
2
3
| deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt stable main rpi-wheezy ### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt staging main rpi-wheezy ### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt devel main rpi-wheezy |
Ik heb ze toegevoegd maar krijg nog steeds dezelfde melding:ApexAlpha schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:11:
code:
1 deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main non-free
Bij mij staat dit in "/etc/apt/sources.list"
In "/etc/apt/sources.list.d/xbian.list" staat dit:
code:
1 2 3 deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt stable main rpi-wheezy ### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt staging main rpi-wheezy ### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt devel main rpi-wheezy
Heb je hier wat aan?
1
| W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/source/Sources 404 Not Found |
1
| W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/binary-armhf/Packages 404 Not Found |
[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 15-03-2015 14:16 ]
Misschien dat dit helpt?Possible schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:15:
[...]
Ik heb ze toegevoegd maar krijg nog steeds dezelfde melding:
code:
1 W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/source/Sources 404 Not Found
en:
code:
1 W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/binary-armhf/Packages 404 Not Found
Die laatste twee regels hebben betrekking op Sabnzb volgens mij.. Die probeer ik te updaten maar dit lukt helaas niet...
1
| deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free rpi |
1
2
3
4
5
6
| [usbhdd2] path = /home/xbian/usbhdd guest ok = yes read only = no force user = xbian browseable = yes |
[ Voor 39% gewijzigd door Adanteh op 15-03-2015 19:39 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq