Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom raakt mijn sd-kaartje bijna elke dag corrupt :/
Ik moet bijna elke dag de image opnieuw erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zet de boot partitie (read only) op de SD en de rest op een USB-stick. Werkt perfect en nooit meer last van corruptie.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:51
Mick1990 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:19:
Zet de boot partitie (read only) op de SD en de rest op een USB-stick. Werkt perfect en nooit meer last van corruptie.
ergens een howto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
- SD kaart formatteren in FAT32
- USB-stick formatteren in EXT4 met bijvoorbeeld Minitool
- Openelec iso uitpakken op bureaublad (of waar dan ook)
- Onderstaande bestanden uit de iso in de rootfolder van de SD kaart zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
openelec.ico
README.md
KERNEL
SYSTEM
bootcode.bin
config.txt
fixup.dat
LICENCE.broadcom
start.elf

- KERNEL hernoemen naar kernel.img
- in de root van de SD kaart het bestandje 'cmdline.txt aanmaken en daarin het volgende plaatsen:

code:
1
boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1

Klaar. Raspberry opstarten en nu wordt op de USB-stick de Kodi bestanden geplaatst en krijg je de install wizard. Wel aan te raden om een snelle USB-stick te gebruiken, bij voorkeur USB3.0. Ik heb zelf deze:

pricewatch: Sandisk Ultra Fit 16GB Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:51
Mick1990 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:08:
- SD kaart formatteren in FAT32
- USB-stick formatteren in EXT4 met bijvoorbeeld Minitool
- Openelec iso uitpakken op bureaublad (of waar dan ook)
- Onderstaande bestanden uit de iso in de rootfolder van de SD kaart zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
openelec.ico
README.md
KERNEL
SYSTEM
bootcode.bin
config.txt
fixup.dat
LICENCE.broadcom
start.elf

- KERNEL hernoemen naar kernel.img
- in de root van de SD kaart het bestandje 'cmdline.txt aanmaken en daarin het volgende plaatsen:

code:
1
boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1

Klaar. Raspberry opstarten en nu wordt op de USB-stick de Kodi bestanden geplaatst en krijg je de install wizard. Wel aan te raden om een snelle USB-stick te gebruiken, bij voorkeur USB3.0. Ik heb zelf deze:

pricewatch: Sandisk Ultra Fit 16GB Zilver
Top...ga aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
[b]Mick1990 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:08:

bij voorkeur USB3.0. Ik heb zelf deze:
Prima post alleen die USB 3.0 heeft geen zin aangezien de Pi geen USB 3.0 ondersteunt. Of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
f4stf0rw4rd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:04:
[...]

1e hit. kijk verder dan je neus lang is.
Omdat je zo overtuigd bent heb ik de XBMC online TV app geinstalleerd en gekeken of ik live tv kan kijken. Maar zoals ik al zei is dit uitzending gemist/RTL XL. Je kan hiermee dus alleen programma's terug kijken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 23:04
Freakster86 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:18:
Ik ben een Rpi 2 aan 't instellen (Xbian) en alles even te testen, maar met RTL XL loop ik tegen het volgende probleem aan:

de kwaliteit is SD / 10 ....

Echt te blokkerig voor woorden. Iemand hier ervaring mee? Op mijn Rpi B+ zag 't er veel beter uit..
Dito probleem hier. Heb nog geen oplossing gevonden. Dus hoor het ook graag indien iemand kan aangeven hoe dit te verbeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb er nog niet heel veel mee getest, maar ik had het idee dat de kwaliteit van RTLGemist hoger lag als die van Uitzending gemist. Via XOT kun je op verschillende manieren naar RTL kijken volgens mij. Sommige staan met een kleine i ervoor, misschien zijn dat streams voor de ipad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

dongilles schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:38:
[...]

Omdat je zo overtuigd bent heb ik de XBMC online TV app geinstalleerd en gekeken of ik live tv kan kijken. Maar zoals ik al zei is dit uitzending gemist/RTL XL. Je kan hiermee dus alleen programma's terug kijken helaas.
Echt live tv gaat je niet lukken op de pi zonder extra hardware of services in je netwerk..

Hoe kijk je verder in huis tv? Enkel via CAI of heb je een IPTV provider?
Als je enkel CAI hebt moet je (elders in huis) een machine plaatsen die je CAI signaal omzet naar IP https://www.google.com/se...headend&ie=utf-8&oe=utf-8 TVHeadend is een mogelijkheid.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
ApexAlpha schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:19:
[...]

Prima post alleen die USB 3.0 heeft geen zin aangezien de Pi geen USB 3.0 ondersteunt. Of ben ik nou gek?
Qua doorvoersnelheid misschien niet, maar het aantal IOPS / 4k random read zijn meestal wel degelijk sneller ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:50:
Ik heb er nog niet heel veel mee getest, maar ik had het idee dat de kwaliteit van RTLGemist hoger lag als die van Uitzending gemist. Via XOT kun je op verschillende manieren naar RTL kijken volgens mij. Sommige staan met een kleine i ervoor, misschien zijn dat streams voor de ipad.
De kwaliteit van de NPO app zuigt echt (360P), RTL daartegen is veel beter (720P denk ik).
Je kunt het beste NPO-uitzendingen terugkijken via CI+ module. Krijg je bijna de kwaliteit van live-kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:12:
Waarom raakt mijn sd-kaartje bijna elke dag corrupt :/
Ik moet bijna elke dag de image opnieuw erop zetten...
Sluit je de raspberry netjes af of trek je de stroom eruit?
Daarnaast even je adapter onder de loep nemen. Met een goede adapter heb ik geen last van corruptie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikCornelissen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:59:
[...]

Sluit je de raspberry netjes af of trek je de stroom eruit?
Daarnaast even je adapter onder de loep nemen. Met een goede adapter heb ik geen last van corruptie.. :)
Kodi loopt regelmatig vast, hoe moet je hem dan resetten zonder stroom af te halen?
Normaal sluit ik hem gewoon af in Kodi of met poweroff command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:00:
[...]

Kodi loopt regelmatig vast, hoe moet je hem dan resetten zonder stroom af te halen?
Normaal sluit ik hem gewoon af in Kodi of met poweroff command.
inloggen via ssh :+
Maar zou eerder kijken waardoor kodi vastloopt, ipv de symptomen op te lossen door deels op een usb stick te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikCornelissen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:02:
[...]

inloggen via ssh :+
Maar zou eerder kijken waardoor kodi vastloopt, ipv de symptomen op te lossen door deels op een usb stick te draaien.
Ahjah ik klooi er alleen maar mee. Ik ga hem niet gebruiken als mediaspeler omdat kwaliteit slechter is dan direct op de TV afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:14
Volgens mij staat er dan een instelling verkeerd, beeldkwaliteit hoort normaal gewoon ok te zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Hoe voeden jullie jullie Pi (2)? Ik heb hem nu gewoon via USB aan de TV gehangen, maar dan gaat de Pi 2 automatisch aan als ik de TV aanzet.. Dat is opzich geen probleem, maar als ik de TV dan uitzet, gaat de Pi 2 ook abrupt uit.. En dat lijkt me niet goed voor dat ding.

Voeden jullie de Pi 2 extern? En hoe zetten jullie 'm aan / uit? D.m.v. een schakelaartje ofzo? Graag jullie oplossingen :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jirachi schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:28:
Hoe voeden jullie jullie Pi (2)? Ik heb hem nu gewoon via USB aan de TV gehangen, maar dan gaat de Pi 2 automatisch aan als ik de TV aanzet.. Dat is opzich geen probleem, maar als ik de TV dan uitzet, gaat de Pi 2 ook abrupt uit.. En dat lijkt me niet goed voor dat ding.

Voeden jullie de Pi 2 extern? En hoe zetten jullie 'm aan / uit? D.m.v. een schakelaartje ofzo? Graag jullie oplossingen :)
Wat ik net zei, typ "poweroff" of sluit hem in Kodi zelf af. Ik heb een netwerk-kabel erin en als ledjes uitgaan dan weet ik dat hij uit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik heb geen toetsenbord aangesloten op de Pi. Hoe bedien jij 'm? Ik werk liever niet via SSH, want dan moet ik weer een ander apparaat gebruiken.

Een klein draadloos toetsenbordje is nog wel een optie als je daar op doelt.. Welke raad je dan aan?

Verder een hele andere vraag: Wat is beter voor media streamen naar de TV: een Pi 2 of een Mede8er 600X3D? Geven ze beide evengoede performance? Is een Pi 2 sneller, of juist langzamer? Voordelen Mede8er? Voordelen Pi 2?

[ Voor 79% gewijzigd door Montu op 09-03-2015 23:48 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
Jirachi schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:28:
[...] Voeden jullie de Pi 2 extern? En hoe zetten jullie 'm aan / uit? D.m.v. een schakelaartje ofzo? Graag jullie oplossingen :)
Ik gebruik een externe voeding. Zet 'm nooit uit, hij verbruikt zo weinig dat dat uitzetten mij meer energie kost ;)

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:47
doerakje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:08:
[...]

Ik gebruik een externe voeding. Zet 'm nooit uit, hij verbruikt zo weinig dat dat uitzetten mij meer energie kost ;)
verbruik in euro's uitgedrukt als je 24/7 aanlaat voor een jaar? weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killg0re
  • Laatst online: 12-12-2024
Even een vraagje:

Ik heb een Raspberri Pi 2 met een Hifiberry Digi board.
Hierop draait
- OpenELEC 5.0.5
- Kodi 14.2
- Genesis / Lambda 4.0.0 (4.0.1 maakt geen verschil)

Config.txt is aangevuld met hifiberry gegevens

Samen gevat:
Als ik een film (iso of mkv) stream van de NAS, heb ik keurig surround.

Als ik hem via Genesis stream heb ik alleen stereo.
Kodi / genesis geven aan unable to determine stream. en ik heb dan alleen stereo om uit te kiezen.

- Is dit een limiet van Genesis / Lamda (dat hij de audio stream niet kan bepalen)?
Of is er iets mis met (de config van) Genesis? (immers kodi streamt van de NAS wel met surround)

- Kunnen jullie wel films streamen met surround.?

PS: Overigens heb ik dit probleem ook met een laptop die een digitale uitgang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:48
sipaan schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:23:
[...]

verbruik in euro's uitgedrukt als je 24/7 aanlaat voor een jaar? weet jij dat?
5V * 2A * 24u/dag * 365 dagen/jaar = 87600 W = 87.6 kWh * 0,2366 €/kWh = € 20,15 per jaar.
(kWh prijs is geschat).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel erg makkelijk. Het is bekend dat de Raspberry Pi 2 echt niet véél meer gebruikt dan 0.5A in normaal gebruikt. Je prijs mag dus wel een factor 4 omlaag.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Afbeeldingslocatie: http://raspi.tv/wp-content/uploads/2015/02/Pi2-power-table-1024x338.png

Bij 4 uur per dag 1080p afspelen en de rest idle, is je gemiddelde verbruik 1.2W.

Dat kost je dus max. € 2,50 per jaar.

[ Voor 2% gewijzigd door albino71 op 10-03-2015 13:49 . Reden: Moest met 5V rekenen ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:47
albino71 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:00:
[afbeelding]

Bij 4 uur per dag 1080p afspelen en de rest idle, is je gemiddelde verbruik 2,9W.

Dat kost je dus max. 6,- per jaar.
dat is echt NIETS! Wat doet het met levensduur van je SD card/USB stick/RPi 2? Want het is serieus overwegen waard om het 24/7 aan te laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik rekende in mijn voorbeeld met 12V ipv 5V. Heb ik nu gecorrigeerd.

edit: maal 2 doen ivm omzetverliezen e.d. (zie hieronder)

[ Voor 30% gewijzigd door albino71 op 10-03-2015 14:00 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Het werkelijke verbruik zal wat hoger liggen aangezien je ook met omzetverliezen te maken hebt in je adapter. Maar als het 2x zoveel is, is het nog steeds niets. Hier blijven ze dus ook altijd aan :)

En ik heb zonnepanelen dus zodra die zichzelf terugverdiend hebben kost het me niets meer :9

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
OK, dat is duidelijk. Maar kan het geen kwaad voor de Micro SD kaart en de Pi 2 zelf?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:14

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
arie_papa schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 08:35:
[...]

Net getest en werkt prima. :) Database is gestart voordat Kodi start, dus doel bereikt. :*)

edit:
Er is zelfs een nettere oplossing die ook prima werkt, zie comment op je issue
Helaas de oplossing van XBian lijkt niet meer te werken. Het heeft wel even gewerkt, maar nu is telkens Kodi eerder gestart dan mysql. De oplossing van @baba420 werkt wel prima.

Nog iets aparts, gisteren allebei de systemen compleet van scratch geïnstalleerd (XBian latest). Helaas was 1 v/d 2 's avonds alweer stuk (geen beeld, geen ssh en wel alle ledjes aan het branden), dus vanochtend snel opnieuw geïnstalleerd. 2x dezelfde image gebruikt, maar die van vanochtend was 14.1 en die van gisteren 14.2B. Na apt-get upgrade lopen ze inmiddels gelijk, maar stond er wel even van te kijken.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-10 05:30
Killg0re schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:49:
Even een vraagje:

Ik heb een Raspberri Pi 2 met een Hifiberry Digi board.
Hierop draait
- OpenELEC 5.0.5
- Kodi 14.2
- Genesis / Lambda 4.0.0 (4.0.1 maakt geen verschil)

Config.txt is aangevuld met hifiberry gegevens

Samen gevat:
Als ik een film (iso of mkv) stream van de NAS, heb ik keurig surround.

Als ik hem via Genesis stream heb ik alleen stereo.
Kodi / genesis geven aan unable to determine stream. en ik heb dan alleen stereo om uit te kiezen.

- Is dit een limiet van Genesis / Lamda (dat hij de audio stream niet kan bepalen)?
Of is er iets mis met (de config van) Genesis? (immers kodi streamt van de NAS wel met surround)

- Kunnen jullie wel films streamen met surround.?

PS: Overigens heb ik dit probleem ook met een laptop die een digitale uitgang heeft.
Ik kan mijn films prima afspelen in DTS geluid. Zelfde hardware en zowel openelec als osmc werkt goed. Passthrough ook op je hifiberry gezet in de settings van kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week heb ik ook een RPi 2B met Xbian en Kodi. Alles los besteld binnen mum van tijd werkend. Media komt via utp vanaf een Synology NAS (nfs) en wordt bediend via iPad en iPhone. Erg tevreden mee tot nu toe! Ik kom van een simpele doch onverwoestbare AC Ryan dus er gaat een wereld voor mij open (ook qua hoeveelheid instellingen ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle donaties zijn natuurlijk welkom ;)

Voor XBian dus, waar ik manager van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:59
arie_papa schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:58:
[...]

Helaas de oplossing van XBian lijkt niet meer te werken. Het heeft wel even gewerkt, maar nu is telkens Kodi eerder gestart dan mysql. De oplossing van @baba420 werkt wel prima.
Na de recente (en zeer nuttige!) update van XBian was mijn "/etc/default/xbmc" gereset. Dus na de update weer de regel
code:
1
WAITFOR="mysqld"
toevoegen en alles werkt weer als voorheen. >:)

Het enige wat nog op mijn persoonlijke verlanglijstje staat is de mogelijkheid voor dualboot. Zou graag Retropie en XBian vanaf dezelfde sd-kaart willen opstarten. Misschien dat de winnaar van de XBian contest dit voor elkaar kan fixen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@baba420, kan je dit toevoegen aan de github issue? Je eigen instellingen moeten gewoon behouden blijven.

Kan je ook aangeven waarom deze update voor jou zo nuttig was? Misschien voor anderen ook nuttige informatie.

[ Voor 34% gewijzigd door CurlyMo op 11-03-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
baba420 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:07:
[...]

Na de recente (en zeer nuttige!) update van XBian was mijn "/etc/default/xbmc" gereset. Dus na de update weer de regel
code:
1
WAITFOR="mysqld"
toevoegen en alles werkt weer als voorheen. >:)

Het enige wat nog op mijn persoonlijke verlanglijstje staat is de mogelijkheid voor dualboot. Zou graag Retropie en XBian vanaf dezelfde sd-kaart willen opstarten. Misschien dat de winnaar van de XBian contest dit voor elkaar kan fixen. :9~
Helaas, heb het nu verschillende keren geprobeerd, maar Kodi blijft opstarten voordat de database bereikbaar is. Ik blijf zolang jou oplossing gebruiken, die werkt vooralsnog prima :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@arie_papa, dat kan je ook toevoegen aan de github issues :) Dan kan er met jou samen gezocht worden naar de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Zal mijn LG Nexus 5 oplader voldoen als voeding voor de Pi 2? Het is een 5V DC 1.2A oplader.

Ik zal met de Pi 2 Xbian draaien, en voornamelijk XBMC gebruiken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jirachi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:34:
Zal mijn LG Nexus 5 oplader voldoen als voeding voor de Pi 2? Het is een 5V DC 1.2A oplader.

Bij mij was de Nexus 5 lader niet goed genoeg. Nexus 7 (2013) werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
CurlyMo schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:26:
@arie_papa, dat kan je ook toevoegen aan de github issues :) Dan kan er met jou samen gezocht worden naar de oorzaak.
Zal ik doen, al ben ik komende tijd even af van mysql icm xbian. Nu al 2 dagen op rij dat systeem niet meer bereikbaar is na een reboot. Ik heb mysql nu maar op mijn 3e RPi die in de meterkast hangt geïnstalleerd en daar laat ik ze naar toe wijzen. Straks boeltje even opnieuw installeren en kijken of mysql echt de oorzaak is van deze crashes.
Lijkt alsof er meer aan de hand is, terwijl ik de boel gisteren van scratch heb geïnstalleerd.

Andere systeem zonder mysql huppelt nog vrolijk door, vandaar dat ik mysql verdenk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Jirachi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:34:

Bij mij draait Xbian+NZBGet+Couchpotato+Sickbeard als een zonnetje met de Nexus 5 oplader. Alleen af en toe undervolt meldingen, maar nog nooit een crash of corruptie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
LFA schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:49:
[...]

als een zonnetje....
Alleen af en toe undervolt meldingen
Dat is niet als een zonnetje, dat is vragen om problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
LFA schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:49:
[...]

Bij mij draait Xbian+NZBGet+Couchpotato+Sickbeard als een zonnetje met de Nexus 5 oplader. Alleen af en toe undervolt meldingen, maar nog nooit een crash of corruptie gehad.
Merk je veel verschil in performance m.b.t. Sabnzb en NZBGet ? Ik draai nu sabnzb met Sickbeard en Couch en haal ongeveer 4,5MB/sec

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Smultie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:39:
[...]

Dat is niet als een zonnetje, dat is vragen om problemen ;)
Haha ja klopt, het is inderdaad niet als een zonnetje, maar tot dusver nog geen problemen :)
Possible schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:41:
[...]

Merk je veel verschil in performance m.b.t. Sabnzb en NZBGet ? Ik draai nu sabnzb met Sickbeard en Couch en haal ongeveer 4,5MB/sec
Ik heb Sabnzb niet geinstalleerd gehad (wist ook niet dat dat kon met xbian?). Mijn downloadsnelheid is sowieso laag omdat we slechts een 15MBit verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killg0re
  • Laatst online: 12-12-2024
benchMarc schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:50:
[...]

Ik kan mijn films prima afspelen in DTS geluid. Zelfde hardware en zowel openelec als osmc werkt goed. Passthrough ook op je hifiberry gezet in de settings van kodi?
Passthrough staat aan inderdaad.

Heb jij wel DTS geluid, als je een film streamt mbv genesis?
Alleen dan heb ik stereo.

Als ik een film stream van de NAS heb ik ook DTS geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:12
Ik wil in de huiskamer mijn HTPC (content op NAS) gaan vervangen voor een Rpi2 met openelec. Die zit gekoppeld aan een Denon X1000 met 5.1 set. Nu is het dus de bedoeling om in de huiskamer zowel films via de Denon als series via geluid op de tv te kijken. Nu weet ik dat DTS-HD en TrueHD niet worden ondersteund, wat ik eigenlijk precies wil weten is me niet helemaal duidelijk als ik op internet rondkijk, ik lees verschillende verhalen namelijk. Ik lees in het ene forum dat je geen geluid krijgt of vastlopers en in het andere forum dat er 5.1 geluid wordt doorgestuurd maar de rest niet (dus ipv 8 kanaals)

Kan ik wel 5.1 geluid via de Denon krijgen (gewone Dolby of DTS) bij een DTS-HD/TrueHD spoor of krijg ik dan uberhaupt geen geluid of vastlopers of gestotter? Wij zijn al tevreden met Dolby of DTS, maar het is zonde om de receiver niet te gebruiken. En uiteraard moeten er geen problemen zijn met audio via de tv (passthrough als denon op standby staat). Iemand ervaring met deze setup?

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik heb wel eens een DTS-HD film laten afspelen via mijn (destijds) Onkyo receiver welke ook DTS-HD ondersteunde. De film werd gewoon afgespeeld met DTS geluid.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 07:35
Killg0re schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:06:
[...]

Dit is uiteraard als de stream het ondersteund. Bij genisis is dit zeer beperkt. Af en toe een serie die 5.1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
[...]

Goeie vraag. Ik ken die genesis app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Wat ik niet begrijp: SOS Solutions verkoopt Raspberry Pi 2 B met Transcend (zowel microSD als USB) en deze gaan niet defect met OpenElec. Hoe kan dat? Waarom raken deze niet corrupt? Hebben zij een oplossing of een namaak Raspberry Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blobstra
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-10 21:44
Beste mensen,

Ik heb een Raspberry 2 draaiende op Openelec waaraan een externe HDD gekoppeld zit. Deze HDD wil ik als netwerk-mediaopslag gebruiken zodat ik vanaf de pc er bestanden op kan zetten.

Het vreemde is dat mij dit in het begin lukt, maar na een aantal uur is de Raspberry niet meer zichtbaar op het netwerk. Bij het installeren van OpenElec kies ik Samba en "automatisch delen van externe schijven", en dat werkt in het begin prima. Maar na een tijdje verdwijnt de Raspberry op het netwerk en kan ik deze met geen mogelijkheid terugvinden, behalve door de SD-kaart te formateren en opnieuw te beginnen.

Ik heb al via SSH de samba.config aangepast, maar dat lijkt niet te helpen. In het Windows netwerk centrum is de Raspberry niet zichtbaar, ook niet als ik deze handmatig met een IP-adres als netwerklocatie toevoeg. Ik krijg dan ofwel de melding 'path does not exist' ofwel een inlogscherm dat het standaard wachtwoord niet accepteert. En ik heb de wachtwoorden niet veranderd.

Ik snap niet waarom het eerst wel werkt, en daarna *opeens* niet meer.... :s Ik zit hier al uren bij, verschillende pogingen gedaan. Zie ik iets simpels over het hoofd?

Advies iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Gooi deze text in je smb.conf EN user.conf in /etc/samba

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
# DO NOT EDIT THIS FILE. FOR ADDITIONAL SETTINGS OR SHARES DEFINITION 
# USE 'net' (man net).
[global]
  server string = Kastje
  workgroup = WORKGROUP
  netbios name = %h
  security = share
  guest account = root
  socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_RCVBUF=65536 
SO_SNDBUF=65536
  smb ports = 445
  max protocol = SMB2
  min receivefile size = 16384
  deadtime = 30
  os level = 20
  mangled names = no
  syslog only = yes
  syslog = 2
  name resolve order = lmhosts wins bcast host
  preferred master = auto
  domain master = auto
  local master = yes
  printcap name = /dev/null
  load printers = no
  browseable = yes
  writeable = yes
  printable = no
  encrypt passwords = true
  enable core files = no
  passdb backend = smbpasswd
  smb encrypt = disabled
  use sendfile = yes
# Using the following configurations as a template allows you to add 
# writable shares of disks and paths under /storage

[hdd]
  path = /media/usb0
  available = yes
  browsable = yes
  public = yes
  writable = yes
  root preexec = mkdir -p /media/usb0 [Root]
  path = /
  available = yes
  browsable = yes
  public = yes
  writable = yes
  root preexec = mkdir -p /

[Root]
  path = /
  available = yes
  browsable = yes
  public = yes
  writable = yes
  root preexec = mkdir -p /

Let wel op dat je onder [hdd] het pad aanpast. "usb0" is een hardcoded snelkoppeling die volgens mij alleen op Xbian werkt (en dus niet op openelec).

In ieder geval: hiermee waren mijn problemen opgelost met samba. Werkt nu als een tierelier.

p.s. als je enkel je HDD zichtbaar wil en niet je SD kaart (met je OS) dan moet je alles onder [Root] even weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Afgelopen week viel mn Raspberry Pi 2 uit tijdens OpenELEC en kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer geboot (beide lampjes brandden continu, ook zonder sd kaart). RMA aangevraagd en opgestuurd naar SOS Solutions en binnen een paar dagen een vervangend exemplaar in huis, welke perfect boot met dezelfde sd kaartjes / kabels / voedingen als voorheen. Moet ik hieruit concluderen dat OpenELEC een Pi2 kan slopen? of was er mogelijk een productiefout / defect?

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 11-03-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blobstra
ApexAlpha schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:21:
[...]

In ieder geval: hiermee waren mijn problemen opgelost met samba. Werkt nu als een tierelier.
Dank voor je hulp, maar ik krijg nog steeds geen verbinding. Dit is mijn samba.config.sample file:

# samba.conf

# This configuration file allows you to customize the samba shares
# available from your machine

[global]
server string = OpenELEC
workgroup = WORKGROUP
netbios name = %h
security = share
guest account = root
socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_RCVBUF=65536 SO_SNDBUF=65536
smb ports = 445
max protocol = SMB2
min receivefile size = 16384
deadtime = 30
os level = 20
mangled names = no
syslog only = yes
syslog = 2
name resolve order = lmhosts wins bcast host
preferred master = auto
domain master = auto
local master = yes
printcap name = /dev/null
load printers = no
browseable = yes
writeable = yes
printable = no
encrypt passwords = true
enable core files = no
passdb backend = smbpasswd
smb encrypt = disabled
use sendfile = yes

# Using the following configurations as a template allows you to add
# writable shares of disks and paths under /storage

[Backup]
path = /storage/backup
available = yes
browsable = yes
public = yes
writable = yes
root preexec = mkdir -p /storage/backup

...veel opties weggelaten....

[hdd]
path = /media/Seagate Expansion Dr/
available = yes
browsable = yes
public = yes
writable = yes
root preexec = mkdir -p /media/Seagate Expansion Dr/ [Root]
path = /

Ik heb zowel bij path "/var/media/Seagate Expansion Dr/" als "/storage/Seagate Expansion Dr/" . Beide geen succes. Heb ik de path verkeerd ingevuld?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
killerflappy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:48:
Wat ik niet begrijp: SOS Solutions verkoopt Raspberry Pi 2 B met Transcend (zowel microSD als USB) en deze gaan niet defect met OpenElec. Hoe kan dat? Waarom raken deze niet corrupt? Hebben zij een oplossing of een namaak Raspberry Pi?
Wat is dit voor onzin? Bij mij raakte hij om de haverklap corrupt. Alle hardware van SOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Blijkbaar komt het nog steeds vaak voor dat images corrupt raken. Als je hem pas aangeschaft heb zou ik gewoon adviseren om hem zsm RMA te sturen en hopen dat je wel een werkend exemplaar krijgt.

Bij de oude rpi's heb ik ook 1 van de 3 die niet werkt als mediacenter, binnen no time corrrupte sd kaart. Nu ik hem voor andere doeleinden gebruik, vooral als headless server heb ik totaal geen problemen.

(gewoon mijn persoonlijke ervaring, n=1)

1e aangeschaft via Farnell
2e aangeschaft via SOS Solutions
3e aangeschaft via Tweakers, 2e hands

Alleen problemen met die 2e gehad

edit:
Waarom heb ik in godsnaam nog nooit eerder de backup home optie van XBian gebruikt |:( #tip

[ Voor 21% gewijzigd door arie_papa op 11-03-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Blobstra schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:25:

Ik heb zowel bij path "/var/media/Seagate Expansion Dr/" als "/storage/Seagate Expansion Dr/" . Beide geen succes. Heb ik de path verkeerd ingevuld?

Mvg,
Dat weet ik niet. Mijn HDD heet "7df8a039-d0bc-496e-bfe8-bf26a8313a60". Daarom gebruik ik ook de usb0 optie die in Xbian zit.

Ik zou zeggen: probeer je HDD een te hernoemen naar "test" of zo zodat je zeker weet dat de naam niet het probleem is?

Anders kun je in je terminal even "fdisk -l" typen en kijken hoe je schijf gemount is en dan die naam gebruiken. ( Ik weet niet of dit werkt?)

Misschien kan iemand anders ook even reageren want ik wist een paar maanden terug niet eens wat SSH was...

edit: Misschien domme vraag: heb je gereboot na je wijzigingen? Op zijn minst "service samba restart" doen.

[ Voor 6% gewijzigd door ApexAlpha op 11-03-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Blobstra schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:25:
[...]

[hdd]
path = /media/Seagate Expansion Dr/
available = yes
browsable = yes
public = yes
writable = yes
root preexec = mkdir -p /media/Seagate Expansion Dr/ [Root]
path = /
Allereerst de tip om op linux based systemen zoveel mogelijk spaties / hoofdletters / rare tekens te vermijden, dat maakt het leven een stuk simpeler

Maar wellicht helpt het om je huidige path
code:
1
2
3
4
[hdd]
path = /media/Seagate\ Expansion\ Dr/

root preexec = mkdir -p /media/Seagate\ Expansion\ Dr/ \[Root]

de rare te escapen met \ , in dit geval de spatie. Maar misschien zeg ik wel iets heel doms, zo' n expert ben ik nou ook weer niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door arie_papa op 11-03-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Zou er tussen de bordjes een verschil zitten, dat tussen die miljoenen een paar zijn die gewoon niet goed werken? De mijne gaf zowel op OpenElec als op Xbian geen krimp, terwijl ik het arme beestje belast met transmission, couchpotato, sickrage en mysql. Terwijl de pi hele seizoenen aan het downloaden is op de usb stick, kijk ik op de laptop naar mijn serie.

Een NAS voor minder dan 50 euro.

*klopt af en maakt wekelijks een .img via xbian-config voor als het ooit mis gaat*

[ Voor 9% gewijzigd door baba420 op 11-03-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik denk meer kinderziektes e.d. en soms gewoon pech. Probleem blijft ook dat er meerdere factoren zijn. RPi, sd kaart, voeding, kabel, warmte?

Even terugkijkend heb ik eind 2012 en halverwege 2013 een nieuw exemplaar aangeschaft. Die 2e handse geen idee waar die vandaan komt, maar in 2014 aangeschaft. 2015 = RPi2 op het verlanglijstje :)

Maar sinds ik de mysql weer op mijn headless heb gezet werkt het weer als een zonnetje. Die nieuwe ga ik wel eens flink aan de tand voelen, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
arie_papa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:54:
Ik denk meer kinderziektes e.d. en soms gewoon pech. Probleem blijft ook dat er meerdere factoren zijn. RPi, sd kaart, voeding, kabel, warmte?

Even terugkijkend heb ik eind 2012 en halverwege 2013 een nieuw exemplaar aangeschaft. Die 2e handse geen idee waar die vandaan komt, maar in 2014 aangeschaft. 2015 = RPi2 op het verlanglijstje :)

Maar sinds ik de mysql weer op mijn headless heb gezet werkt het weer als een zonnetje. Die nieuwe ga ik wel eens flink aan de tand voelen, ben erg benieuwd :)
Je zal geen spijt krijgen van de RPi2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat betreft de SOS-kit; de voeding en sd card van transcend zijn echt ruk. Ik heb ze vervangen door een sandisk sd card en de xcess lader van alternate. Ik heb 2 rpi2's draaien als een zonnetje hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:57
Mijn overdrachtsnelheid binnen het netwerk is zeer traag. Ik wil graag bestanden overzetten van mijn laptop naar de rpi2.

ik heb met de iperf add-on een test gedaan en daaruit blijkt dat de snelheid maar rond de 15 Mb/sec ligt.
Praktisch is dit een overdracht van 2 mb/sec.
Als ik mij niet vergis moet dit eerder rond de 80 Mb/sec liggen ( is gelijk aan Mbps).

test:
op latpop in terminal:iperf -s
via ssh op rpi2: iperf -c [ip van laptop] -d

mijn setup:
Openelec milhouse nightly
rpi2
verbonden met ethernet kabel
samsung evo 16gb sd
2a oplader (nieuwe versie van SOS solutions)

Mijn macbook pro retina heeft een wireless connectie van 90 Mbps volgens de router.
modem: Fritzbox 7360

[ Voor 21% gewijzigd door Guids op 12-03-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blobstra
ApexAlpha schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:02:
[...]

Dat weet ik niet. Mijn HDD heet "7df8a039-d0bc-496e-bfe8-bf26a8313a60". Daarom gebruik ik ook de usb0 optie die in Xbian zit.

Ik zou zeggen: probeer je HDD een te hernoemen naar "test" of zo zodat je zeker weet dat de naam niet het probleem is?

Anders kun je in je terminal even "fdisk -l" typen en kijken hoe je schijf gemount is en dan die naam gebruiken. ( Ik weet niet of dit werkt?)

edit: Misschien domme vraag: heb je gereboot na je wijzigingen? Op zijn minst "service samba restart" doen.
Dank voor je hulp!

fdisk -l werkt helaas niet, het command wordt niet herkend. Ik heb ook mijn hdd hernoemd naar ' Opslag' zonder moeilijke spaties, maar hij wordt nog steeds niet gedeeld.

Zit er misschien een fout in mijn .config map?

FrambozenTaart:~/.config # ls -all
total 60
drwxr-xr-x 12 root root 4096 Mar 12 12:56 .
drwxrwxr-x 18 1000 1000 4096 Mar 11 11:52 ..
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 aacs
-rw-r--r-- 1 root root 282 Jan 1 1970 hosts.conf
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 hwdb.d
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 modprobe.d
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 modules-load.d
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 rc_keymaps
-rw-r--r-- 1 root root 4198 Mar 12 13:25 samba.conf.sample wit, niet blauw
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 sysctl.d
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 system.d
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 tmpfiles.d
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 udev.rules.d
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 vpn-config

Of kan het er aan liggen dat er in de .root map geen .smb map te vinden is?

FrambozenTaart:~ # ls -all
total 80
drwxrwxr-x 18 1000 1000 4096 Mar 11 11:52 .
drwxrwxr-x 16 root root 226 Feb 28 09:03 ..
drwxr-xr-x 7 root root 4096 Mar 10 23:13 .cache
drwxr-xr-x 12 root root 4096 Mar 12 12:56 .config
drwxr-xr-x 8 root root 4096 Mar 10 18:44 .kodi
drwx------ 2 root root 4096 Jan 1 1970 .ssh
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 .update
drwxrwxrwx 2 root root 4096 Mar 11 11:52 backup
drwxrwxrwx 2 root root 4096 Mar 11 11:52 downloads
drwxrwxrwx 2 root root 4096 Mar 11 11:52 emulators
drwxrwxrwx 2 root root 4096 Mar 11 11:52 logfiles
drwx------ 2 root root 16384 Jan 1 1970 lost+found
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 music
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 pictures
drwxrwxrwx 2 root root 4096 Mar 11 11:52 recordings
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 screenshots
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 tvshows
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 1 1970 videos

Ik doe uiteraard een volledige herstart na elke wijziging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

baba420 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:23:
[...]

Je zal geen spijt krijgen van de RPi2. ;)
Behalve de codecs die je dan weer opnieuw moet aanschaffen O-)

Zit hier ook te twijfelen om een RPI2 aan te schaffen. De RPI1 B model kan dan mooi naar de slaapkamer. Volgens mij kan ik dan zelfs mijn server uitzetten met de RPI2.

Huidige situatie: Sickbeard/Coachpotata/Sabnzbd/Spotweb/Fileshare op 1 alternatieve server en de RPI1B enkel als mediaplayer

Toekomstige situatie: Sickbeard/Coachpotata/Sabnzbd/Spotweb/Fileshare/Mediaplayer op de RPI2, iemand ervaring met al deze services op 1 server? Hoe ervaar je het feit als de par2 check wordt gedaan? Uiteraard zal ik 1 disk moeten hebben die ik middels USB aan de PI2 hang.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

iCy schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:54:
[...]

Behalve de codecs die je dan weer opnieuw moet aanschaffen O-)
Hoezo dit dan? Je hebt toch de volgende al gekocht?
decode_MPG2=xxxxxxxxxxxxxxxx
decode_WVC1=xxxxxxxxxxxxxxxx

Welke moet je dan nog meer kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Griffin schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:09:
[...]

Hoezo dit dan? Je hebt toch de volgende al gekocht?
decode_MPG2=xxxxxxxxxxxxxxxx
decode_WVC1=xxxxxxxxxxxxxxxx

Welke moet je dan nog meer kopen?
Gaat toch op je serial nummer je unlock codes? Of kan je deze gewoon naar elke device kopiëeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:23
This key will enable a single Raspberry Pi to decode VC-1 video in hardware. You will need to provide your device's internal 16-digit serial number as part of your order. Your serial number is not the number printed on your board.
Gaat dus inderdaad op serie nummer en zal je dus wel overnieuw moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
De vraag is waarvoor heb je het nodig? De RPi2 is krachtig genoeg om mkv's van 20 GB af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Tjonge. Staan je computers waar je de Pi wil zien wel in dezelfde WORKGROUP?

Doe eerst eens apt-get update en apt-get upgrade. Pas daarna de bestanden /etc/samba/smb.conf en /etc/samba.user.conf aan met de config die je hier gepost hebt.

Dan zou die toch moeten werken...

p.s. Start de Samba service wel automatisch op als je RPI opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baba420 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:37:
De vraag is waarvoor heb je het nodig? De RPi2 is krachtig genoeg om mkv's van 20 GB af te spelen.
Zodat Dvd's of zelfgemaakte filmbestanden met Movie Maker ook werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

baba420 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:37:
Heb al mijn (originele!!!!) disney dvd's voor de kids gewoon een kopie van gemaakt. Heb geen zin om alle dvd's om te bouwen naar een avi oid. Mij te veel werk dus met andere woorden, ik koop liever een een nieuwe key dan tig dvd's om te zetten dan wel niet geautomatiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

br men schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:21:
Gaat dus inderdaad op serie nummer en zal je dus wel overnieuw moeten kopen.
Doh! Ik had al t gevoel dat de codecs niet gebruikt werden, nu dus ook duidelijk waarom.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heb sinds kort Rpi2 met OpenElec en Kodi ter vervanging van een HTPC met Kodi + MS remote.

Wat werkt goed:
  • HDMI-CEC zonder gezeik (Pulse Eight adapter op HTPC geeft kuren)
  • Vlotte menu's op 1080p (reden waarom ik geen Rpi 1 heb gekocht)
  • Snelle boot naar Kodi, openElec installatie fluitje van cent.
Wat kan beter:
  • Wifi dongle werkt goed maar ik merk schokkerigheid in GUI logootje onderin bij openen van film. Is dit op te lossen met vaste verbinding?
  • Mijn DVBlink client wil geen verbinding maken met de server. Andere DVBlink clients werken wel op PC's (met kodi) door het huis. Waar kan dit aan liggen? Firewall staat open op poort 8100. Moet ik hier een mpeg2 license voor aanschaffen?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blobstra
ApexAlpha schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Tjonge. Staan je computers waar je de Pi wil zien wel in dezelfde WORKGROUP?
Check. WORKGROUP en WORKGROUP. :)
ApexAlpha schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:57:
[...]
Doe eerst eens apt-get update en apt-get upgrade. Pas daarna de bestanden /etc/samba/smb.conf en /etc/samba.user.conf aan met de config die je hier gepost hebt.
Schijnbaar wil dat niet in OpenElec, ik krijg via SSH een melding:

There is no working 'apt-get'. With OpenELEC it is not possible to change the system for security and
stability reasons so even 'apt-get' would not be able to do this.

Ik heb wel een update via de Kodi-interface gedaan, to no avail.

Ik geef het op. Tijd voor een format en flash, en dan kijken hoe de instellingen zijn als het in het begin wel werkt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Blobstra schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:11:

Ik geef het op. Tijd voor een format en flash, en dan kijken hoe de instellingen zijn als het in het begin wel werkt. }:O
Zet Xbian erop, dat is een stuk handiger vind ik zelf. (en is ook gewoon met Kodi enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Blobstra schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:11:
[...]

Check. WORKGROUP en WORKGROUP. :)

[...]

Schijnbaar wil dat niet in OpenElec, ik krijg via SSH een melding:

There is no working 'apt-get'. With OpenELEC it is not possible to change the system for security and
stability reasons so even 'apt-get' would not be able to do this.

Ik heb wel een update via de Kodi-interface gedaan, to no avail.

Ik zou eerlijk gezegd ook even gaan neuzen bij XBian als ik jou was. Daar staat smb standaard al ingeschakeld (wel achter user/password) en als ik het goed meen, komen externe hdd's ook in de lijst met shares te staan. Wellicht is het even uitproberen met rechten, maar dat is wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is er voor uitzending gemist ook een mooiere plugin? Ik mis een beetje dingen als populair, tips, laatst toegevoegd etc. Voor mijn Popcornhour NMT uit 2006 die veel minder kan is er bijvoorbeeld http://kijknaar.tv, ik had voor XBMC eigenlijk ook wel dergelijke dingen verwacht maar de plugins zijn lijstjes met programma's die alfabetisch gerangschikt zijn. Dan heb je er eigenlijk weer een tvgids (van gisteren :p ) voor nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:06:
Is er voor uitzending gemist ook een mooiere plugin? Ik mis een beetje dingen als populair, tips, laatst toegevoegd etc. Voor mijn Popcornhour NMT uit 2006 die veel minder kan is er bijvoorbeeld http://kijknaar.tv, ik had voor XBMC eigenlijk ook wel dergelijke dingen verwacht maar de plugins zijn lijstjes met programma's die alfabetisch gerangschikt zijn. Dan heb je er eigenlijk weer een tvgids (van gisteren :p ) voor nodig.
Welke plugin gebruik je nu? XOT?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik had XOT ook, maar gebruik nu een plugin die volgens mij gewoon Uitzending Gemist heet. XOT heeft die dingen toch ook niet?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Marzman schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:04:
Ik had XOT ook, maar gebruik nu een plugin die volgens mij gewoon Uitzending Gemist heet. XOT heeft die dingen toch ook niet?
Jawel, onder National > Dutch channels > NPO of iets dergelijks.. Ben nu niet thuis dus kan helaas niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zal het na het weekend nog eens proberen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 09-10 12:04
[...]

Volgens mij kan je beter checken of de stream op genesis wel een DTS spoor heeft. Deze wordt volgens mij vaak weggelaten om ruimte te besparen. Kan je beter zoiets als pulsar gaan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 14-03-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Mijn sonos surroud setup (playbar, 2 rear play 1's en sub) geeft heel raar geluid (echo geluid, wel muziek en effecten, maar geen spraak) bij een DD5.1 of DTS film. Ik draai de laatste versie van openelec op de Pi 2. De pi 2 is via hdmi aangesloten op de TV, en de sonos is via een optical out aangesloten op de TV.

In de pi 2 instellingen heb ik bij number of channels staan 5.1. Als ik dit verander naar 2.1 heb ik gek genoeg wel goed geluid, van alle sonos apparatuur. Maar dit is dan denk ik niet echt surround, of wel?

Verder heb ik gezien dat er een sonos add on is, deze heb ik geïnstalleerd,maar als ik m wil openen zegt ie: IP Address Nog Set. En dan start hij de add on niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Montu op 14-03-2015 13:48 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Ik heb mijn eerste raspberry pi 2 binnen maar ben nog niet begonnen met preppen omdat ik nog enkele vraagtekens heb. Wat ik wil met mijn Pi is Kodi draaien uiteraard maar ik wil op dezelfde Pi ook automatisch usenetten m.b.v. NZBGet, Sonarr en Couchpotato. Deze programma's draaien op Raspbian (althans volgens de vele guides moet je Raspbian op je Pi hebben voor installatie). Kodi wilde ik het liefst via Openelec draaien.

Ik kan Noobs installeren met zowel Raspbian als Openelec. Maar blijft hier Raspbian in de achtergrond draaien als ik Openelec op heb staan (ivm met download) of moet ik constant switchen?

Iemand enig advies hoe ik dus Kodi kan combineren met NZBGet, Sonarr (geen Sickbeard, Sickrage, I repeat geen Sickgedoe!!!!) en Couchpotato op één Raspberry Pi? Welke Kodi-OS is hiervoor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
IJburger schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:44:
Ik heb mijn eerste raspberry pi 2 binnen maar ben nog niet begonnen met preppen omdat ik nog enkele vraagtekens heb. Wat ik wil met mijn Pi is Kodi draaien uiteraard maar ik wil op dezelfde Pi ook automatisch usenetten m.b.v. NZBGet, Sonarr en Couchpotato. Deze programma's draaien op Raspbian (althans volgens de vele guides moet je Raspbian op je Pi hebben voor installatie). Kodi wilde ik het liefst via Openelec draaien.

Ik kan Noobs installeren met zowel Raspbian als Openelec. Maar blijft hier Raspbian in de achtergrond draaien als ik Openelec op heb staan (ivm met download) of moet ik constant switchen?

Iemand enig advies hoe ik dus Kodi kan combineren met NZBGet, Sonarr (geen Sickbeard, Sickrage, I repeat geen Sickgedoe!!!!) en Couchpotato op één Raspberry Pi? Welke Kodi-OS is hiervoor geschikt?
Installeer XBian voor Kodi (wel eerst de FAQ lezen op xbian.org!) en m.b.v. ssh kan je de onderstaande guides volgen om NZBGet en Sonarr werkend te draaien.

http://www.htpcguides.com...spberry-pi-with-raspbian/
http://www.htpcguides.com...rr-raspberry-pi-mono-310/

Je kunt ook bovenop Raspbian Kodi installeren, maar dat is toch iets lastiger. XBian is geoptimaliseerd om Kodi te draaien en je hebt de volledige apt-get mogelijkheden van Raspbian. Best of the two worlds. _/-\o_

Edit: op deze site staan torrents met prebuilt images van Raspbian en Kodi. http://michael.gorven.za.net/

[ Voor 4% gewijzigd door baba420 op 14-03-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:25

Remi

Moo!

Misschien heeft iemand een oplossing voor het volgende:

Sinds ik de Pi2 heb ontvangen heb ik een klein probleem met het "scrapen" van de movies. Voorheen kreeg ik bij alle content netjes te zien of het HD of SD kwaliteit was en werd onder andere de audio kwaliteit vermeld. Sinds de Pi2 wordt bij nieuwe content wel de movie posters en het rating cijfer weergeven maar de rest dus niet. Het rare is dat na het volledig afkijken van een film deze info dus wel zichtbaar wordt in het menu.

Ik heb de Pi2 op de volgende manier in gebruik genomen wat misschien ook de oorzaak is voor dit probleem.

1. Backup gemaakt van de settings van OpenElec op de RP1.
2. SD kaart voorzien van nieuwe installatie van OpenElec voor de RP2
3. Backup terug gezet via het menu van OpenElec op de RP2.

Alles werkt verder naar behoren behalve dan het volledig scrapen van de movies. Alle info die ik via Google heb gevonden heb ik nagelopen maar tot op heden is het helaas niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:06
Werkt YouTube bij jullie wel? YouTube start op maar hij speelt geen video's af 😞
En welke app gebruiken jullie om naar voetbalwedstrijden te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Algemeen vraagje voor hier: hoe vaak moeten jullie de boel een reboot geven? Ik heb mijn rbp2 met kodi namelijk continu aan staan, maar merk dat er op den duur iets gebeurt waardoor films gaan stotteren. Geef ik een reboot en speel ik de film opnieuw af, dan gaat het wel weer soepel. Ook heb ik eens gehad dat hij ineens erg veel moeite kreeg om de stream bij te houden van mijn NAS, waardoor hij om de haverklap moest bufferen. Na een reboot was ook dit verholpen. Kortom, ik heb het idee dat na verloop van tijd er iets volloopt waardoor hij de boel niet lekker meer kan afspelen.
Draai zelf OSMC met kodi.
Meer mensen die dit soort haperingen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:25

Remi

Moo!

Held! Die optie zit (tegenwoordig) verstopt onder "Expert" settings daar ik dacht met advanced al het hoogste te niveau te hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
benchMarc schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:49:

Meer mensen die dit soort haperingen ervaren?
Ja, een beetje. Al heeft het wel te maken met het feit dat hij tot 950Mhz is overgeklokt, en dat hij (tot voor kort) naast de verwarming stond.

Ik heb daarom het volgende toegevoegd aan crontab:
code:
1
0 2 * * * sudo reboot

Dan reboot hij elke nacht om 2 uur. Loopt daarna de hele dag stabiel verder.
Afiso schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:33:
Werkt YouTube bij jullie wel? YouTube start op maar hij speelt geen video's af 😞
En welke app gebruiken jullie om naar voetbalwedstrijden te kijken?
Dit was een probleem binnen Kodi maar moet opgelost zijn met een update van je OS / Kodi! (apt-get update & apt-get upgrade bij Xbian)

[ Voor 29% gewijzigd door ApexAlpha op 15-03-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik probeer mijn xbian installatie te upgraden maar krijg de volgende melding:

code:
1
W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/source/Sources  404  Not Found

/etc/apt/sourcelist:

code:
1
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free

code:
1
deb-src http://archive.raspbian.org/raspbian wheezy main contrib non-free rpi

Welke source dien ik toe te voegen? Deze wordt toch standaard meegeleverd met Xbian ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
code:
1
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main non-free

Bij mij staat dit in "/etc/apt/sources.list"

In "/etc/apt/sources.list.d/xbian.list" staat dit:

code:
1
2
3
deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt      stable  main rpi-wheezy
### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt  staging main rpi-wheezy
### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt  devel   main rpi-wheezy

Heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
ApexAlpha schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:11:
code:
1
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main non-free

Bij mij staat dit in "/etc/apt/sources.list"

In "/etc/apt/sources.list.d/xbian.list" staat dit:

code:
1
2
3
deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt      stable  main rpi-wheezy
### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt  staging main rpi-wheezy
### deb mirror://apt.xbian.org/mirror.txt  devel   main rpi-wheezy

Heb je hier wat aan?
Ik heb ze toegevoegd maar krijg nog steeds dezelfde melding:

code:
1
W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/source/Sources  404  Not Found

en:

code:
1
W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/binary-armhf/Packages  404  Not Found

Die laatste twee regels hebben betrekking op Sabnzb volgens mij.. Die probeer ik te updaten maar dit lukt helaas niet...

:?

[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 15-03-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Mh, geen idee dan. Ik gebruik torrents dus weet niet veel van SabNZBD af. Misschien is die mirror (tijdelijk) down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Possible schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:15:
[...]

Ik heb ze toegevoegd maar krijg nog steeds dezelfde melding:

code:
1

en:

code:
1
W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jcfp/ppa/ubuntu/dists/wheezy/main/binary-armhf/Packages  404  Not Found

Die laatste twee regels hebben betrekking op Sabnzb volgens mij.. Die probeer ik te updaten maar dit lukt helaas niet...

:?
Misschien dat dit helpt?

sources.list
code:
1
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free rpi

Aan de andere kant, 404 lijkt me meer een probleem van de repo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Vraagje: Ik heb Xbian draaien en heb daar een externe USB hdd op en heb path aangepast met deze pagina. In mijn geval kan ik er via het netwerk ook gewoon bij met \\Xbian\usbhdd .. maar ik heb daar geen write access. Enig idee waarom? De SD kaart heb ik wel gewoon goede rechten op.

Had trouwens ook bij /etc/samba/smb.conf al wat geprobeerd aan te passen a la
code:
1
2
3
4
5
6
[usbhdd2]
    path = /home/xbian/usbhdd
    guest ok = yes
    read only = no
    force user = xbian
    browseable = yes

ook daar geen succes mee :(

Edit:
Wanneer ik de verandering van fstab weghaal en gewoon automount gebruik werkt het ook niet. Heb ook al met usbmount.conf zitten te klooien, maar geen succes.

[ Voor 39% gewijzigd door Adanteh op 15-03-2015 19:39 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]