Misschien even gaan inlezen voordat je verder gaat met ranten. Daar leer je ook 't meeste van. En dan zul je zien dat het de beste 70 euro is die je ooit hebt besteed.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:37:
[...]
Moet ik nou die OpenElec opnieuw installeren? Hij was standaard op sd-kaart gezet door SOS-solutions.
Ik hoop eigenlijk dat ie ons gewoon hard aan het trollen is. Anders is het wel treurig.Freakster86 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:41:
Misschien even gaan inlezen voordat je verder gaat met ranten.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Trollen? Ik dacht dat de quad core in de PI 2 wel wat meer aankon dan een dual core arm cortex-a9 uit 2008.Acolyte57 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:43:
[...]
Ik hoop eigenlijk dat ie ons gewoon hard aan het trollen is. Anders is het wel treurig.
Specs:

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 20:47 ]
Scheelt nogal een factor aan €€€ niet?Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:59:
[...]
Grappig... worst 70€ ever spend![]()
Nouja ik heb hem gekocht als torrentbox, moet alleen nog uitvogelen hoe.
Maar dat mensen hem kopen als mediaplayer ipv een nieuwe tv kopen
Ik wil hem wel overnemen voor 25 btw, staat ie al in de V&A?
Verder wil ik je adviseren het eerste deel van je username te verwijderen.
Zojuist scipt.extendinfo geinstalleerd als add-on voor Xbian op de RPi2. Krijg echter bij elke klik een foutmelding: name imageFilter is not defined¨, Kan hier heel weinig over vinden. Iemand misschien een idee?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Als het er al op staat niet, ik heb het zelf gedaan. 20 seconde werk om die image op de sd kaart te zetten, Ik denk dat je verkeerde verwachtingen had. Bluerayiso's, 3d herkennen? Het is een hobby-systeempje van 35 euro. 1080p-streams werken bij mij prima. Ik zal er af en toe een serie of film mee kijken. Thats it.
[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 04-03-2015 20:58 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De pi2 bevat wel cortex A7 cores he, op een niet al te hoge clockspeed ook nog. Je vergelijkt dus twee compleet verschillende configuraties. Ook niet vergeten dat cortex a9 soc's, al helemaal als ze in tv's gebruikt worden, in de regel op hogere kloksnelheden lopen.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:45:
[...]
Trollen? Ik dacht dat de quad core in de PI 2 wel wat meer aankon dan een dual core arm cortex-a9 uit 2008.
Ik heb een RPi B, die weigert dus echt als mediaspeler te fungeren, het is niet eens de eerste generatie, die heb ik ook en doet het prima. Gisteren en vandaag toch nog maar eens proberen in te zetten, zodat mijn dochter ook zo'n ding op haar kamer heeft, maar echt langer dan een uur houdt hij het gewoon niet vol, dan raakt de sd kaart corrupt. Zelfde verhaal met een usb stick, /boot is niet meer bereikbaar en ding hing compleet vanochtend na een zoveelste poging.
Nu net een laatste install gedaan met Xbian waarna ik dan toch maar xbmc compleet uitschakel, ben benieuwd of dat het hele euvel is met dat ding.
Het wonderbaarlijke is dat hij al ongeveer 2 a 1 1/2 jaar prima functioneert als remote desktop met Raspbian erop. Dat is ook het uiteindelijke doel nu, om die op Xbian aan de gang te krijgen. Mocht het werken kan ik meteen meeliften met de dagelijkse snapshots
. Mocht ik het allemaal aan de praat krijgen, zal ik het systeem eens in een wel functionerende Pi prikken en kijken of hij dan ook nog als mediaspeler blijft fungeren.
Nu net een laatste install gedaan met Xbian waarna ik dan toch maar xbmc compleet uitschakel, ben benieuwd of dat het hele euvel is met dat ding.
Het wonderbaarlijke is dat hij al ongeveer 2 a 1 1/2 jaar prima functioneert als remote desktop met Raspbian erop. Dat is ook het uiteindelijke doel nu, om die op Xbian aan de gang te krijgen. Mocht het werken kan ik meteen meeliften met de dagelijkse snapshots
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Verwijderd
Oké Kodi die al op SD-kaartje stond eraf gehaald en nieuwe fresh image erop gedaan en hij werkt weer.
Dat de UI buiten mijn TV valt ligt aan Kodi zelf, want voordat hij opstart (waar je commands in kan voeren) is het nog goed.
Nu nog uitvogelen hoe ik 3D-films vanaf .iso kan afspelen. Dat is het enige wat ik mis op mijn tv.
Ja je kan ook 3D SBS.mkv files halen maar die zijn dan weer converted dus niet beste kwaliteit.
Bij Non-3D blu-ray films kan je gewoon het .iso mounten en het grootste .m2ts bestand kopieren naar je externe hdd.
Dat de UI buiten mijn TV valt ligt aan Kodi zelf, want voordat hij opstart (waar je commands in kan voeren) is het nog goed.
Nu nog uitvogelen hoe ik 3D-films vanaf .iso kan afspelen. Dat is het enige wat ik mis op mijn tv.
Ja je kan ook 3D SBS.mkv files halen maar die zijn dan weer converted dus niet beste kwaliteit.
Bij Non-3D blu-ray films kan je gewoon het .iso mounten en het grootste .m2ts bestand kopieren naar je externe hdd.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 22:04 ]
Had ik ook en bij mij stond de video op "Desktop".Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:01:
Nadat ik deze handmatig op 1920x1080p had gezet was alles weer OK!
Kodi heeft nog niet de mogelijkheid om full side by side 3d af te spelen.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:01:
Oké Kodi die al op SD-kaartje stond eraf gehaald en nieuwe fresh image erop gedaan en hij werkt weer.
android since G1.
Verwijderd
Wat bedoel je? Bij een echte blu-ray rip heb je een 2d bestand ~30GB en een 3D bestand van ~10GB.coredalae schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:08:
[...]
Kodi heeft nog niet de mogelijkheid om full side by side 3d af te spelen.
Het is helaas niet een grote bestand die SBS is.
http://kodi.wiki/view/3D
Kortweg dit niet werken op een raspberry pi. En zelfs op windows/linux heb je er een stevige PC voor nodig.Hardware acceleration is not provided for full SBS or full TAB movies, meaning users will need playback hardware with adequate CPU power.
android since G1.
Verwijderd
Zoals je ziet heb je 2 grote bestanden in een 3D blu-ray disc, de eerste is 2D en de tweede is 3D.coredalae schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 23:54:
http://kodi.wiki/view/3D
[...]
Kortweg dit niet werken op een raspberry pi. En zelfs op windows/linux heb je er een stevige PC voor nodig.

Wat een blu-ray speler doet, hij gooit ze samen en je hoeft alleen op het 3D knop te drukken en de TV doet het rest.
Heb gehoord dat players zoals PowerDVD dat kunnen doen, maar die heb je niet op de Pi 2.
Misschien later als Windows 10 eruit is wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 00:29 ]
Juist, zoals ik dus al zei werkt dat dus niet in Kodi. Dus ook niet op de raspberry Pi 2.
Betwijfel trouwens of het gaat komen, gok dat er een dot meer processor kracht voor nodig is.
Betwijfel trouwens of het gaat komen, gok dat er een dot meer processor kracht voor nodig is.
android since G1.
Verwijderd
Goedkoopste 3D Blu-ray speler is 60€ en die heeft een cpu die minder krachtig is dan de Pi2.coredalae schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:38:
Juist, zoals ik dus al zei werkt dat dus niet in Kodi. Dus ook niet op de raspberry Pi 2.
pricewatch: LG BP325
*zucht*
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik heb de oplossing gevonden!arie_papa schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:17:
Ik heb nu mysql-server op 1 van mijn Xbian boxes geinstalleerd. Meteen maar een nieuwe user kodi aangemaakt in de database en van mijn vaste station xbmc_music48 en xbmc_video90 naar kodi_music48 en kodi_video90 geïmporteerd (via phpmyadmin trouwens, draait er ook prima op).
In het sql-script wel nog even alles moeten vervangen van xbmc > kodi en toen ging de import prima. Helaas lijkt het erop dat mysqld te lang bezig is met opstarten. want nadat kodi opgestart is, lijkt er geen library aanwezig te zijn.
code:
1 2 sudo service xbmc stop sudo service xbmc start
loste het probleem op. Nu even uitzoeken hoe ik opstartprioriteiten kan instellen.
Verder wijst mijn andere Xbian box nu ook naar die ene pi en ook mijn vaste Ubuntu pc waar ik ook wel eens kodi op draai. Alledrie werken ze zonder problemen.
code:
1
| sudo nano /etc/init/xbmc-preload.conf |
Voeg het volgende toe voor de laatste twee regels:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| . . . . /etc/init.d/mysql start || : { [ -e /etc/init/xbmc.override ] && initctl emit -n xbmc-norun-event; } || start xbmc end script |
Verwijderd
In plaats van zuchten, denk mee over een oplossing voordat je weer zegt dat ik aan het trollen ben.
Dit is eerder een software probleem dan een hardware probleem. Als straks de gestripte Windows 10 versie uitkomt wordt dit misschien wel mogelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2015 01:30 ]
Het lijkt mij verstandiger om je RPI v2 te verkopen en te gaan voor download-NAS zoals een Synology, een 3D Blu-Ray speler en de mediaplayer van je TV. Want ik heb zo'n vermoeden dat de RPI v2 niet voor jou bedoeld is......Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 01:28:
[...]
In plaats van zuchten, denk mee over een oplossing voordat je weer zegt dat ik aan het trollen ben.
Dit is eerder een software probleem dan een hardware probleem. Als straks de gestripte Windows 10 versie uitkomt wordt dit misschien wel mogelijk.
Geheel ander vraagje: Nog niet zo lang een RPI 2 in gebruik. Alleen de beeldkwaliteit van RTLxl plugin om uitzendingen terug te kijken vind ik zwaar tegenvallen. Ik draai XBian. Dacht eerst dat dit met Kodi te maken had. Echter indien ik de laatste versie op mijn AppleTV 2 draai en daar binnen Kodi RTLxl gebruik heb ik veel betere beeldkwaliteit. Iemand enig idee? Ben ik ergens een setting vergeten? Want ik vind op dit moment RTLxl op mijn PI 2 niet om aan te zien. Om ff de reacties in de trend van "dan gebruik je toch de AppleTV" voor te zijn: De RPI is bedoelt voor de slaapkamer opdat we op 2 plekken gelijktijdig mediacontent kunnen bekijken...
De pi speelt video ook amper met de CPU hè, is vooral GPU werk... (gelukkig, want de CPU is weinig geoptimaliseerd voor video decoding). Misschien tijd om te stoppen met appels en peren vergelijken.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 01:05:
[...]
Goedkoopste 3D Blu-ray speler is 60€ en die heeft een cpu die minder krachtig is dan de Pi2.
pricewatch: LG BP325
De pi heeft extreem goedkope hardware en kodi is een open source knutsel project.. Nergens mee te vergelijken, zeker niet met zaken als BR spelers of losse media players. Als je de voor en nadelen (die de pi beide heeft) niet ziet is het gewoon niks voor je. Een compleet setje kan je best wat voor vragen hoor
misschien eens stomme vraag: is het kopen van een MPEG licensie voor het afspelen nog nodig met Kodi OE 5.0.5? Ik heb de Pi2 gekocht en kon gewoon een DVD afspelen, terwijl ik bij de oude Pi dat alleen kocht nadat ik een licensie gekocht en ingesteld had...
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik heb een echte BR met een BR image vergeleken en er is gewoonweg geen verschil in ieder geval ik zie het niet.Prulleman schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:12:
[...]
De pi speelt video ook amper met de CPU hè, is vooral GPU werk... (gelukkig, want de CPU is weinig geoptimaliseerd voor video decoding). Misschien tijd om te stoppen met appels en peren vergelijken.
De pi heeft extreem goedkope hardware en kodi is een open source knutsel project.. Nergens mee te vergelijken, zeker niet met zaken als BR spelers of losse media players. Als je de voor en nadelen (die de pi beide heeft) niet ziet is het gewoon niks voor je. Een compleet setje kan je best wat voor vragen hoor
En ik ben het met je eens de RPI is een goedkoop hobby dingetje, XBMC/Kodi is een gratis project dat je extra functionaliteit bied op een goedkoop stukje hardware.
Ik ben zelf onder de indruk van dat kleine dingetje, VPN, Torrents, Mediaplayer, 'PC' (Ubuntu).
De eerste RPi was wat minder inderdaad, trager weinig geheugen de RPi2 is een mega stap vooruit als je Kodi vergelijkt tussen de 2 of Ubuntu dan zie je echt een mega verschil in snelheid.
En zijn er wel standalone 4K mediaplayers? Sony heeft iets? Buiten een volwaardige PC is er weinig dat 4K kan aansturen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Het decoderen van MPEG2 zal zonder licentie door de CPU gedaan worden. De Pi2 zal dit beter doen dan de P1.jos_zwa schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:05:
misschien eens stomme vraag: is het kopen van een MPEG licensie voor het afspelen nog nodig met Kodi OE 5.0.5? Ik heb de Pi2 gekocht en kon gewoon een DVD afspelen, terwijl ik bij de oude Pi dat alleen kocht nadat ik een licensie gekocht en ingesteld had...
Geen idee hoe druk de CPU is tijdens het afspelen van een DVD en wat je nog 'erbij' zou willen doen. Grote kans dat je het zonder licentie afkan.
Hi, ik ben van plan een raspberry pi2 te kopen en wil daar openelec op gaan draaien.
Nu is mijn vraag, SOS solutions biedt een pakket aan met daarin een behuizing, voeding, hdmi kabel (welke ik eigenlijk niet nodig heb maar het is niet uit te zetten), een kaartje met openelec erop en verschillende addons geinstalleerd en een draadloos media toetsenbord. Maar als ik die items los bestel en daarbij een kaartje waarop openelec is geinstalleerd zonder de addons kom ik een stuk goedkoper uit.
Weet iemand wat er voor verschillen zijn (bijv qua configuratie)? En hoe eenvoudig is het om de addons die zij erop hebben staan te installeren? Is het een kwestie van de verschillende addons aanklikken uit een lijst met beschikbare addons of moet je bijvoorbeeld repositories toevoegen of zelfs de addons nog weer ergens vandaan halen?
Of kort gezegd, is een preconfigured kaartje de extra 15 euro waard?
Nu is mijn vraag, SOS solutions biedt een pakket aan met daarin een behuizing, voeding, hdmi kabel (welke ik eigenlijk niet nodig heb maar het is niet uit te zetten), een kaartje met openelec erop en verschillende addons geinstalleerd en een draadloos media toetsenbord. Maar als ik die items los bestel en daarbij een kaartje waarop openelec is geinstalleerd zonder de addons kom ik een stuk goedkoper uit.
Weet iemand wat er voor verschillen zijn (bijv qua configuratie)? En hoe eenvoudig is het om de addons die zij erop hebben staan te installeren? Is het een kwestie van de verschillende addons aanklikken uit een lijst met beschikbare addons of moet je bijvoorbeeld repositories toevoegen of zelfs de addons nog weer ergens vandaan halen?
Vrij eenvoudig te installeren via superrepo of tvaddons.
Kun je ook nog eens zelf bepalen wat je wel/niet kiest.
In het begin kan ik mij herinneren dat je dan alleen een zwart scherm kreeg (zonder licentie).
Ok, ga ik ook eens proberen.jos_zwa schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:05:
In het begin kan ik mij herinneren dat je dan alleen een zwart scherm kreeg (zonder licentie).
[ Voor 68% gewijzigd door technorabilia op 05-03-2015 11:43 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Pak de kale pi2 (36euro ofzo)frankyboy707 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:38:
Hi, ik ben van plan een raspberry pi2 te kopen en wil daar openelec op gaan draaien.
Doe daar een voeding van 8 euro bij.
Bestel dan bij DealExtreme voor een paar kwartjes een case en check hardware.info voor een speedtest MicroSD en bestel het snelste kaartje.
Als je OpenElec zelf geinstalleerd heb, paar minuten werk, zet je de app op je telefoon en heb je vervolgens geen afstandbediening, keyboard enz. nodig.
Maar het verschil zit hem dus alleen in die geinstalleerde addons?kraades schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:41:
Vrij eenvoudig te installeren via superrepo of tvaddons.
Want het installeren van de addons installer van tvaddons dat gaat me (evt met de handleiding op de site) wel lukken
Hmmm dan bestel ik sowieso bij SOS solutions een case, heb geen zin om te wachten totdat die van dealextreme aankomt (al dan niet in 1 stuk).jmderonde schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:58:
[...]
Pak de kale pi2 (36euro ofzo)
Doe daar een voeding van 8 euro bij.
Bestel dan bij DealExtreme voor een paar kwartjes een case en check hardware.info voor een speedtest MicroSD en bestel het snelste kaartje.
Als je OpenElec zelf geinstalleerd heb, paar minuten werk, zet je de app op je telefoon en heb je vervolgens geen afstandbediening, keyboard enz. nodig.
Zit er veel verschil tussen het kaartje dat SOS aanbiedt en een ander snel kaartje (adata bijvoorbeeld?) Ik zie namelijk dat de transcend op zich ook wel goede scores haalt in de laatste HWI test (al is die van 2013).
Over de afstandbediening ga ik nog even nadenken, mn vriendin moet er ook mee kunnen werken
als je een tv met hdmi-cec hebt, kun je gewoon de ab van je TV gebruiken om kodi te bedienen, werkt ook ideaal
inderdaad, werkt perfect hier.Richard89 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:43:
als je een tv met hdmi-cec hebt, kun je gewoon de ab van je TV gebruiken om kodi te bedienen, werkt ook ideaal
Heb twee Raspberry Pi 2's in huis (woonkamer en slaapkamer) met Openelec, werkt perfect in combinatie met mijn NAS en SQL Server
Inderdaad, de vrouw en het kind kunnen er perfect mee werken !!!Richard89 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:43:
@baba420, kan je hiervoor een issue openen op github zodat we dit netjes kunnen integreren?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Uiteindelijk toch maar met afstandsbediening besteld want ik wil ook een apart kaartje met noobs (en dan oa raspbian proberen) gaan gebruiken en dan is het toch wel wat handzamer dan een los toetsenbord en muis...Richard89 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:43:
Wellicht dat ik voor xbmx wel gewoon de logitech harmony blijf gebruiken
thx voor de info in ieder geval.
Ik heb in Open Elec bij de addons geen xbmc.org staan, hier zou de add on ondertitelscraper moeten zitten? Weet iemand hoe ik die zichtbaar krijg?
/▌
Iemand al ervaring met nlsports addon? Ik kan de repo wel downloaden en is ook zichtbaar. Maar als ik vervolgens de addons van de repo kijk is i leeg (in YouTube filmpjes doen ze hetzelfde en zijn ze wel gevuld)
Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb een rpi2 met xbian
Ik heb ook een andere 2A adapter ontvangen, vanwege wat vage problemen met de Blue Star 2A. Prima service inderdaad!funxiun schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:11:
Even een warme douche voor SOS Solutions: vandaag een kostenloos andere 2A adapter ontvangen (ipv die adapters met het groene LEDje) en mijn undervolt problemen zijn, vooralsnog, opgelost!
Helaas lijkt de andere adapter juist iets minder stabiel te zijn. In ieder geval valt mijn Yatse remote soms weg en zijn de missende keypresses net zo vaak, al dan niet vaker aanwezig.
Heb je de oude addon (Dutch Sports) eerst verwijderd? Ik las dat dat wel aangeraden wordt.BlueSS50 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:42:
Iemand al ervaring met nlsports addon? Ik kan de repo wel downloaden en is ook zichtbaar. Maar als ik vervolgens de addons van de repo kijk is i leeg (in YouTube filmpjes doen ze hetzelfde en zijn ze wel gevuld)
Heb Pi2, met openelec 5.0.3. Heb problemen met afspelen van dvd menu's zowel op iso's als video_ts mapjes. Ze werken wel (ik kan doorklikken, en dan start de film), maar het menu is totaal onleesbaar/blokjes,vrijwel helemaal wit. Lees wel een en ander hierover op diverse fora, maar is me toch niet helemaal duidelijk wat nu het issue is, en of ik hier omheen kan.
die heeft er nooit op gestaan!SEA Ninja schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:06:
[...]
Heb je de oude addon (Dutch Sports) eerst verwijderd? Ik las dat dat wel aangeraden wordt.
Ondertitels werken gewoon ontdek ik netMarzman schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:43:
Ik heb in Open Elec bij de addons geen xbmc.org staan, hier zou de add on ondertitelscraper moeten zitten? Weet iemand hoe ik die zichtbaar krijg?
/▌
openelec 5.0.5 op rpi2:
als je nu met pijltje naar rechts klikt, skipt het voor +30 seconden. Hoe kan ik dit wijzigen naar bijvoorbeeld 10 seconden?
als je nu met pijltje naar rechts klikt, skipt het voor +30 seconden. Hoe kan ik dit wijzigen naar bijvoorbeeld 10 seconden?
advancedsettings.xml aanmakensipaan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:49:
openelec 5.0.5 op rpi2:
code:
1
2
3
4
| <video> <timeseekforward>30</timeseekforward> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a short seek. Defaults to 30. --> <!-- Deprecated. Will be replaced by a GUI option in v15. Note: Need to double check if it will actually be removed? --> <timeseekbackward>-30</timeseekbackward> <!-- Time to seek backward in seconds when doing a short seek. Defaults to -30. --> <!-- Deprecated. Will be replaced by a GUI option in v15. Note: Need to double check if it will actually be removed? --> </video> |
de 30 en -30 vervangen voor 10 en -10
meer opties;
http://kodi.wiki/view/Advancedsettings.xml
[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 06-03-2015 11:57 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
advancedsettings.xml aangemaakt. de code exact overgenomen en getallen veranderd naar 10 en -10. daarna naar mijn RPi2 via smb \\192.168.0.111\Userdata en daar de xml file gedropt. Reboort uitgevoerd en getest. helaas gaat het nietcypher21 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:55:
[...]
advancedsettings.xml aanmaken
code:
1 2 3 4 <video> <timeseekforward>30</timeseekforward> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a short seek. Defaults to 30. --> <!-- Deprecated. Will be replaced by a GUI option in v15. Note: Need to double check if it will actually be removed? --> <timeseekbackward>-30</timeseekbackward> <!-- Time to seek backward in seconds when doing a short seek. Defaults to -30. --> <!-- Deprecated. Will be replaced by a GUI option in v15. Note: Need to double check if it will actually be removed? --> </video>
de 30 en -30 vervangen voor 10 en -10
meer opties;
http://kodi.wiki/view/Advancedsettings.xml
Ik gok dat kodi op je SD card staat, moet dan in de userdata map op de sd kaart.sipaan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:11:
[...]
advancedsettings.xml aangemaakt. de code exact overgenomen en getallen veranderd naar 10 en -10. daarna naar mijn RPi2 via smb \\192.168.0.111\Userdata en daar de xml file gedropt. Reboort uitgevoerd en getest. helaas gaat het niet.. ik heb een usb stick voor de data en SD Card voor de boot.. hoe weet ik dat \\192.168.0.111\Userdata de usb stick is of de SD card? en waar moet de xml file gedropt worden op de usb stick of de SD card?
Die code klopt niet helemaal trouwens, volledige XML moet zo zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
| <advancedsettings> <video> <timeseekforward>10</timeseekforward> <!-- Time to seek forward in seconds when doing a short seek. Defaults to 30. --> <!-- Deprecated. Will be replaced by a GUI option in v15. Note: Need to double check if it will actually be removed? --> <timeseekbackward>-10</timeseekbackward> <!-- Time to seek backward in seconds when doing a short seek. Defaults to -30. --> <!-- Deprecated. Will be replaced by a GUI option in v15. Note: Need to double check if it will actually be removed? --> </video> </advancedsettings> |
En je moet advancedsettings.xml in ~/.kodi/userdata droppen. Niet in ~/userdata
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
@curlymo nog niks over de calibratie die niet onthouden wordt in Xbian?
hoe kom ik in ~/.kodi/userdata? via smb staat die er niet tussen.arie_papa schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:15:
En je moet advancedsettings.xml in ~/.kodi/userdata droppen. Niet in ~/userdata
via winSCP naar usr/share/kodi/userdata genavigeerd maar de map staat op read-only waardoor ik geen bestand kan plaatsen. ook kan ik de rechten van de map niet wijzigen..
[ Voor 25% gewijzigd door heval op 06-03-2015 12:37 ]
@datadevil, mk01 is de afgelopen week bijna continue op zoek naar al die bugs. Kodi lijkt weer eens vanouds een ramp te zijn
Welke map heb je gemount? Vanuit de root is het /home/xbian/.kodi/userdata . .kodi is een hidden map, maar via een Windows systeem moet je die prima kunnen zien.sipaan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:22:
[...]
hoe kom ik in ~/.kodi/userdata? via smb staat die er niet tussen.
via winSCP naar usr/share/kodi/userdata genavigeerd maar de map staat op read-only waardoor ik geen bestand kan plaatsen. ook kan ik de rechten van de map niet wijzigen..
Andere optie is via ssh connecten
code:
1
| ssh xbian@192.168.0.xxx |
daarna
code:
1
| cd ~/.kodi/userdata |
en als laatste
code:
1
| sudo nano advancedsettings.xml |
En plak of typ de code in het bestandje. Ctrl + X afsluiten bevestigen en opslaan.
edit:
Voor een windows systeem moet je even putty gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door arie_papa op 06-03-2015 12:47 ]
Sorry, 0,0 ervaring met Openelec. Wellicht kan iemand anders je verder helpen.sipaan schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:48:
Ik heb openelec 5.0.5. ik weet niet of dat dan ook zo werkt?
Misschien heb je hier wat aan? (gaat wel over xbmc, maar principe blijft hetzelfde)
[ Voor 25% gewijzigd door arie_papa op 06-03-2015 12:53 ]
@cypher21,
Bedankt voor de code! Het is gelukt!
@arie_papa
Bedankt voor je hulp, via putty is het mij gelukt, al wist ik niet echt wat ik aan het doen was, maar het is gelukt
Bedankt voor de code! Het is gelukt!
@arie_papa
Bedankt voor je hulp, via putty is het mij gelukt, al wist ik niet echt wat ik aan het doen was, maar het is gelukt
nice!
Volgens mij had je gewoon via SMB in de adresbalk het pad in kunnen tikken trouwens.
mappen met een . zijn verborgen, maar als je het handmatig intikt kom je er gewoon
Volgens mij had je gewoon via SMB in de adresbalk het pad in kunnen tikken trouwens.
mappen met een . zijn verborgen, maar als je het handmatig intikt kom je er gewoon
Drama....succes er mee!CurlyMo schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:27:
@datadevil, mk01 is de afgelopen week bijna continue op zoek naar al die bugs. Kodi lijkt weer eens vanouds een ramp te zijn
Heb je al met de instellingen van je TV zitten prutsen? Ik heb ook (voor zover ik die heb) de haren uit mn kop getrokken ivm videokalibratie. Maar uiteindelijk was het gewoon een instelling in de TV, en toen werkte het prima.
Dit ging over de ingebouwde backupfuncties van Xbian. Na jullie meer dan een maand in spanning gehouden te hebben (JanPedaal schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:07:
[...]
Dat heb ik gelezen, maar dat is dus nog niet gelukt. Zal als ik tijd heb weer een poging doen en dan posten waar het mis loopt.
Zowel de home-backup als de image backup werkt inmiddels prima. De home folder backup ging al goed aangezien deze op /xbmc-backup wordt opgeslagen. De backup file is dan eenvoudig via windows explorer te kopiëren over het netwerk.
Voor maken van SD card image heb ik een nfs share gemount in /mnt vanaf de cli, daarna terug naar xbian-config en vervolgens kon ik met file:/mnt/.../naam.img een image backuppen naar mijn netwerkshare.
Mooi spul
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Iemand? ( sorry voor de bump, er wordt zo snel gepost hier dat mijn vraag al ver weg is gezakt...)gysman11 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:18:
Heb Pi2, met openelec 5.0.3. Heb problemen met afspelen van dvd menu's zowel op iso's als video_ts mapjes. Ze werken wel (ik kan doorklikken, en dan start de film), maar het menu is totaal onleesbaar/blokjes,vrijwel helemaal wit. Lees wel een en ander hierover op diverse fora, maar is me toch niet helemaal duidelijk wat nu het issue is, en of ik hier omheen kan.
Heeft dit wellicht te maken met het niet standaard beschikken over een MPEG-2 licentie?
[ Voor 7% gewijzigd door gysman11 op 06-03-2015 15:56 ]
Ik heb altijd begrepen dat DVD-menu's e.d. sowieso niet echt lekker werken op de Pi. Zelf maak ik er geen gebruik van, alleen losse videobestanden. Even omzetten naar een divx/h263 AVI of MKV zou dus een oplossing kunnen zijn.gysman11 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:50:
[...]
Iemand? ( sorry voor de bump, er wordt zo snel gepost hier dat mijn vraag al ver weg is gezakt...)
Heeft dit wellicht te maken met het niet standaard beschikken over een MPEG-2 licentie?
De CPU van de Pi 2 zou krachtig genoeg moeten zijn om zonder hardwareversnelling MPEG2 te kunnen decoderen, maar als je het uit wil sluiten kan je natuurlijk voor die paar euro even een licentie kopen.
[ Voor 0% gewijzigd door JanPedaal op 06-03-2015 16:22 . Reden: typo ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ter info voor wie het zich af vraagt ......
Ik heb een Maxxter bluetooth toetsenbord gekocht bij de Action voor € 12,95.
Werkt uitstekend icm een China bluetooth stick die ik nog had liggen.
Ik heb een Maxxter bluetooth toetsenbord gekocht bij de Action voor € 12,95.
Werkt uitstekend icm een China bluetooth stick die ik nog had liggen.
Ik heb niet veel instel mogelijkheden wat dat betreft. Al wel van auto naar 16:9 gezet, hielp niks, en verder kan ik volgens mij niks.arie_papa schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:53:
[...]
Heb je al met de instellingen van je TV zitten prutsen? Ik heb ook (voor zover ik die heb) de haren uit mn kop getrokken ivm videokalibratie. Maar uiteindelijk was het gewoon een instelling in de TV, en toen werkte het prima.
Het werkte voorheen ook prima in oudere (raspbmc) XBMC's
Ik gebruik momenteel een normaal toetsenbord en mijn telefoon. Is zo'n toetsenbordje veel makkelijker?
/▌
Ik heb ook bij de installatie een usb toetsenbord aangesloten gehad. Hij staat echter onder mijn tv in een kastje. Het toetsenbord er voor laten liggen is geen optie. Op een gsm keyboard tappen is ook lastig met mijn dikke vingers.Marzman schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:40:
Ik gebruik momenteel een normaal toetsenbord en mijn telefoon. Is zo'n toetsenbordje veel makkelijker?
Ik vind het wel makkelijk. Heb ook een usb remote gekocht zodat de vrouwen in mijn huis er mee om kunnen gaan.
Verwijderd
Ik heb zoiets, alleen werkt hij niet op mijn PC, wel op mijn telefoon via bluetooth. Moet ik nog drivers installeren?Noppesnada schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:08:
[...]
Ik heb ook bij de installatie een usb toetsenbord aangesloten gehad. Hij staat echter onder mijn tv in een kastje. Het toetsenbord er voor laten liggen is geen optie. Op een gsm keyboard tappen is ook lastig met mijn dikke vingers.
Ik vind het wel makkelijk. Heb ook een usb remote gekocht zodat de vrouwen in mijn huis er mee om kunnen gaan.

Ik gebruik zelf deze:Marzman schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:40:

werkt perfect en ipv infrarood RF signaal waardoor de ontvanger ook niet in het zicht hoeft te liggen.
blijkbaar werkt die op de pc ook perfect
Vraag: welke image kan het het beste gebruiken om van mijn Raspbery Pi 2B tijdelijk een access point te maken?
Done!CurlyMo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:14:
@baba420, kan je hiervoor een issue openen op github zodat we dit netjes kunnen integreren?
Net getest en werkt prima.baba420 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 01:27:
[...]
Ik heb de oplossing gevonden!
code:
1 sudo nano /etc/init/xbmc-preload.conf
Voeg het volgende toe voor de laatste twee regels:
code:
1 2 3 4 5 6 7 . . . . /etc/init.d/mysql start || : { [ -e /etc/init/xbmc.override ] && initctl emit -n xbmc-norun-event; } || start xbmc end script
edit:
Er is zelfs een nettere oplossing die ook prima werkt, zie comment op je issue
[ Voor 11% gewijzigd door arie_papa op 07-03-2015 08:54 ]
Zelfs ik realiseer me soms niet genoeg dat ons main dev mk01 vrijwel overal over heeft nagedacht
Nee, hoor. Bij mij wat het gewoon plug and play.Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:36:
[...]
Ik heb zoiets, alleen werkt hij niet op mijn PC, wel op mijn telefoon via bluetooth. Moet ik nog drivers installeren?
[afbeelding]
Uiteraard moet je in Kodi wel bluetooth aan hebben staan en koppelen, maar als je al zo ver bent mag dat ook geen probleem meer zijn.
Ik heb sinds een paar dagen ook een Raspberry Pi 2 met OpenELEC. Ik ben onder de indruk van de mogelijkheden van zo'n klein apparaatje.
Ik zit nu met 1 probleem: mijn Sharp LC-32LD164E gaat niet goed om met CEC. De afstandsbediening van de tv werkt niet met Kodi op de RPi. Met mijn andere tv, een Philips, werkt dit allemaal perfect. Ik heb op het forum van Kodi gelezen dat Sharp de boosdoener is. Met mijn Sharp remote kan ik helemaal niets
Het ligt niet aan de HDMI-kabel, want met dezelfde kabel werkt het op de Philips tv wel. Hetzelfde geldt ook voor de voeding. Overigens werkt CEC wel, want als ik de RPi uitschakel, dan schakelt de Sharp-tv ook uit. Alleen de afstandsbediening dus niet.
Ik zoek nu een eenvoudige, maar vooral goedkope oplossing om toch Kodi te kunnen besturen. Ik heb de RPi uit het zicht liggen, dus via infrarood (IR) gaat niet lukken. Anders oplossing zijn
Ik zit nu met 1 probleem: mijn Sharp LC-32LD164E gaat niet goed om met CEC. De afstandsbediening van de tv werkt niet met Kodi op de RPi. Met mijn andere tv, een Philips, werkt dit allemaal perfect. Ik heb op het forum van Kodi gelezen dat Sharp de boosdoener is. Met mijn Sharp remote kan ik helemaal niets
Het ligt niet aan de HDMI-kabel, want met dezelfde kabel werkt het op de Philips tv wel. Hetzelfde geldt ook voor de voeding. Overigens werkt CEC wel, want als ik de RPi uitschakel, dan schakelt de Sharp-tv ook uit. Alleen de afstandsbediening dus niet.
edit:
Aanvulling
Ik heb de software van de tv al geüpdatet naar de laatste versie, maar dat maakte geen verschil.Aanvulling
Ik zoek nu een eenvoudige, maar vooral goedkope oplossing om toch Kodi te kunnen besturen. Ik heb de RPi uit het zicht liggen, dus via infrarood (IR) gaat niet lukken. Anders oplossing zijn
- een radiogestuurde muis, maar dat is minder gebruiksvriedenlijk dan een afstandsbediening
- een flymouse, maar die zijn niet goedkoop. De RPi was €40,- en dan wil ik niet ook nog eens hetzelfde besteden aan een remote; dat gaat tegen het principe in van een budget HTPC.
- een Android app, maar ik vind het bedienen vanuit een app niet handig omdat je de feedback van hardwareknoppen mist.
- een nieuwe tv kopen.....
[ Voor 6% gewijzigd door Pinobigbird op 07-03-2015 11:27 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik zie in dit topic meerdere keren opmerkingen voorbij komen over een IR-receiver om (bijvoorbeeld) een Logitech Harmony te kunnen gebruiken. Maar welke IR-receiver kan ik nu het best gebruiken? Ik zag ergens iets over de "officiële XBMC receiver" langs komen ook, maar dat zegt me helemaal niets.
TSOP4838. Zoek maar even op het forum.
Ik ben sinds kort in het bezit van een Rasp Pi 2. Ik heb daar openelec op gezet en dat draait allemaal prima. Er is echter 1 klein probleempje. Zodra ik browse op SMB naar mijn computer word er gevraagd om een username en wachtwoord. Ik heb hier zo'n beetje alle mogelijke vormen van mijn username en wachtwoord ingevuld maar hij pakt het niet. Dit is dus voordat ik bij de Share ben. Kodi op mijn tabled komt hier zonder enig probleem door. Ik draai windows 8. Ik heb met het lokale account geprobeerd en met het windows live account. Beiden werken niet.
Weet iemand met welk account je moet inloggen op het moment dat je bij browse je computer hebt geselecteerd bij mij staat er boven het inlog scherm: Lock preferences for smb://COMPUTERNAAM/.
Ik heb ook geprobeerd rechtstreeks naar de share te gaan \\COMPUTERNAAM\SHARE\ maar dan wordt alsnog om een wachtwoord gevraagd. Wat ik zeg op m'n tablet werkt het zonder problemen(kan me niet meer herrineren dat ik daar ooit wachtwoord heb ingevuld, maar ik kan daar ook niet de settings terug vinden met welk useraccount ik dan ingelogt zou moeten zijn). Zodra ik weet hoe ik mijn accountnaam moet invullen volgt de rest vanzelf.
Natuurlijk 10 min nadat je wat post vind je de oplossing. Bij het invullen van de account naam: local account naam gebruiken. Maar voor het wachtwoord: die van je microsoft ID.
Weet iemand met welk account je moet inloggen op het moment dat je bij browse je computer hebt geselecteerd bij mij staat er boven het inlog scherm: Lock preferences for smb://COMPUTERNAAM/.
Ik heb ook geprobeerd rechtstreeks naar de share te gaan \\COMPUTERNAAM\SHARE\ maar dan wordt alsnog om een wachtwoord gevraagd. Wat ik zeg op m'n tablet werkt het zonder problemen(kan me niet meer herrineren dat ik daar ooit wachtwoord heb ingevuld, maar ik kan daar ook niet de settings terug vinden met welk useraccount ik dan ingelogt zou moeten zijn). Zodra ik weet hoe ik mijn accountnaam moet invullen volgt de rest vanzelf.
Natuurlijk 10 min nadat je wat post vind je de oplossing. Bij het invullen van de account naam: local account naam gebruiken. Maar voor het wachtwoord: die van je microsoft ID.
[ Voor 7% gewijzigd door ye-roon op 07-03-2015 17:03 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Heeft er iemand ervaring (of idee) met de Pi2 icm Xbian (of andere OS) en de UPS PIco: http://www.pimodulescart.com/shop/item.aspx?itemid=5
Met veel pijn en moeite heb ik GPIO kunnen installeren, echter het python script voor de Safe Shutdown doet het niet (als ik hem test via de commandline gebeurd er niks)
.
Met veel pijn en moeite heb ik GPIO kunnen installeren, echter het python script voor de Safe Shutdown doet het niet (als ik hem test via de commandline gebeurd er niks)
De laatste img van Xbian voor de Rpi2 werkt niet. Na installatie steek je sd in de rpi, maar dan zie je alleen 2x de groene led oplichten en verder niks. Tot 3x toe opnieuw geïnstalleerd.
Terug naar die van 28-2 en dat werkt direct.
Terug naar die van 28-2 en dat werkt direct.
Mijn onkyo receiver start vaak op met de laatste HDMI poort die gebruikt is, dat is vaak BluRay/DVD (genaamd Pi). Vervolgens kan ik schakelen naar mijn CI module en dan weet mijn TV via CEC automatisch dat de receiver ook in TV/CD moet staan. Als ik vervolgens weer terug schakel naar mijn Pi houdt hij TV/CD, zodat ik geen geluid hoor en handmatig over moet schakelen naar BluRay/DVD.
Kan ik er voor zorgen dat mijn TV weet dat hij de poort BluRay/DVD moet aanzetten op mijn receiver als hij switcht naar mijn Pi? Andersom kan wel, maar de andere kant op niet. Enig idee hoe ik dat moet fixxen? Het betreft een Samsung ES5500 TV en Onkyo NR515 receiver.
Kan ik er voor zorgen dat mijn TV weet dat hij de poort BluRay/DVD moet aanzetten op mijn receiver als hij switcht naar mijn Pi? Andersom kan wel, maar de andere kant op niet. Enig idee hoe ik dat moet fixxen? Het betreft een Samsung ES5500 TV en Onkyo NR515 receiver.
@CurlyMo
Ik probeer Xbian te installeren voor de raspberry pi 2... Wat ik ook doe, het lampje blijft rood branden bij mij. Ik heb 3 adapters geprobeerd welke de juiste voltages hebben (dus 2a voeding)
Als ik openelec of OSMC image erop zet dan gaat dit verder goed.. Doe ik iets fout?
Ik probeer Xbian te installeren voor de raspberry pi 2... Wat ik ook doe, het lampje blijft rood branden bij mij. Ik heb 3 adapters geprobeerd welke de juiste voltages hebben (dus 2a voeding)
Als ik openelec of OSMC image erop zet dan gaat dit verder goed.. Doe ik iets fout?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik heb dat probleem met Xbian ook gehad, was een week geleden denk ik dat ik mijn Pi installeerde. De ene keer alleen een rood lampje, dan weer een Linux scherm die op verschillende plekken bleef hangen.
OpenElec werkte prima.
OpenElec werkte prima.
Possible schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:07:
@CurlyMo
Zie 2 posts boven jullieheuker schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:34:
Ik heb dat probleem met Xbian ook gehad, was een week geleden denk ik dat ik mijn Pi installeerde. De ene keer alleen een rood lampje, dan weer een Linux scherm die op verschillende plekken bleef hangen.
OpenElec werkte prima.
Even de img van eind februari pakken en niet de laatste. Dan werkt het meteen.
Oke het volgende probleem:
De raspberry Pi 2 draait inmiddels. Echter zie ik rechtsboven in een vierkantje met de kleuren van de regenhoog. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb verschillende adapters geprobeerd welke genoeg stroom moeten geven...
De raspberry Pi 2 draait inmiddels. Echter zie ik rechtsboven in een vierkantje met de kleuren van de regenhoog. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb verschillende adapters geprobeerd welke genoeg stroom moeten geven...
[ Voor 58% gewijzigd door Possible op 08-03-2015 15:12 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Dat is toch een probleem met de voeding. Hoeveel ampere?
Misschien eens een andere kabel proberen indien er een usb aandluiting op de adapter zit.
Misschien eens een andere kabel proberen indien er een usb aandluiting op de adapter zit.
[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 08-03-2015 15:36 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Oh, dat vierkantje heb ik ook. Vroeg me al af wat het betekende, het is dus een voedingsprobleem? Binnenkort maar een zwaardere voeding halen.
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 08-03-2015 16:00 ]
/▌
Had ik ook last van met meerdere kabels en meerdere voedingen. Het ging niet weg. Daarom waarschuwing uitgezet. Config.txt openen en dit toevoegen: avoid_warnings=1Marzman schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:59:
Oh, dat vierkantje heb ik ook. Vroeg me al af wat het betekende, het is dus een voedingsprobleem? Binnenkort maar een zwaardere voeding halen.
Bedankt, ik probeer het eerst nog met een andere voeding. Haal wel een 2A voeding voor tablets, dat zal wel genoeg zijn.
/▌
Ik heb hetzelfde probleem gehad, zelfs met een Ipad lader(adapter).
Nu een lader van Samsung(s5) nog geen probleem weer gehad.
het is volgens mij een voltage melding. De Samsung lader heeft 5,3v, misschien dat dit helpt.
Nu een lader van Samsung(s5) nog geen probleem weer gehad.
het is volgens mij een voltage melding. De Samsung lader heeft 5,3v, misschien dat dit helpt.
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem en hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
Is het mogelijk om via Kodi Nederlandse tv live te kijken? Ik heb namelijk mijn coax kabel van de slaapkamer kapot gemaakt dus ik heb geen tv signaal meer op mijn slaapkamer.
Edit
Ik zit bij ziggo
Is het mogelijk om via Kodi Nederlandse tv live te kijken? Ik heb namelijk mijn coax kabel van de slaapkamer kapot gemaakt dus ik heb geen tv signaal meer op mijn slaapkamer.
Edit
Ik zit bij ziggo
[ Voor 5% gewijzigd door dongilles op 09-03-2015 15:05 ]
Wat heb je zelf al gedaan om te zien of het werk?dongilles schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:44:
Hallo allemaal,
Edit
Ik zit bij ziggo
Ik heb al een hele tijd gegoogled maar ik kom er niet uit (net zoals via jou bing link)
daarom vraag ik het hier
serieus? 1 minuutje google-en leverde me dit op https://www.google.nl/search?q=npo+streams+op+raspberry+pidongilles schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:11:
[...]
Ik heb al een hele tijd gegoogled maar ik kom er niet uit (net zoals via jou bing link)
daarom vraag ik het hier
[ Voor 4% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 09-03-2015 16:30 ]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Sorry maar jou link gaat voornamelijk over programma's terugkijken met de uitzendinggemist en rtl xl app. Dit had ik al gevonden maar is geen live tv.f4stf0rw4rd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:30:
[...]
serieus? 1 minuutje google-en leverde me dit op https://www.google.nl/search?q=npo+streams+op+raspberry+pi
Ik zag wel de NL24 app die het mogelijk om live NL1, 2 en 3 te kijken deze had ik ook gevonden maar ik was meer opzoek naar de commerciele zenders (sorry dit was ik vergeten te vermelden, ik kijk eigenlijk nooit de publieke omroep daarom niet aan gedacht om te vermelden)
1e hit. kijk verder dan je neus lang is.dongilles schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:49:
[...]
Sorry maar jou link gaat voornamelijk over programma's terugkijken met de uitzendinggemist en rtl xl app. Dit had ik al gevonden maar is geen live tv.
Ik zag wel de NL24 app die het mogelijk om live NL1, 2 en 3 te kijken deze had ik ook gevonden maar ik was meer opzoek naar de commerciele zenders (sorry dit was ik vergeten te vermelden, ik kijk eigenlijk nooit de publieke omroep daarom niet aan gedacht om te vermelden)
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Heb ik toevallig ook naar gezocht laatst.dongilles schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:49:
[...]
Sorry maar jou link gaat voornamelijk over programma's terugkijken met de uitzendinggemist en rtl xl app. Dit had ik al gevonden maar is geen live tv.
De commerciële omroepen hebben geen live streams, alleen de publieke omroep.
[ Voor 47% gewijzigd door Kozz op 09-03-2015 17:14 ]
Ik ben een Rpi 2 aan 't instellen (Xbian) en alles even te testen, maar met RTL XL loop ik tegen het volgende probleem aan:
de kwaliteit is SD / 10 ....
Echt te blokkerig voor woorden. Iemand hier ervaring mee? Op mijn Rpi B+ zag 't er veel beter uit..
de kwaliteit is SD / 10 ....
Echt te blokkerig voor woorden. Iemand hier ervaring mee? Op mijn Rpi B+ zag 't er veel beter uit..
Hier ook! Alles werkt weer naar behoren.frye schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:04:
Laatste update van XBian geïnstalleerd en streams van youtube werken weer!
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]