Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
dan zal er wisselende kwaliteit zijn in de laders van de action en is het geluk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paperbag24 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:02:
[...]

Misschien zit er verschil in welke kabel er aangesloten is ik gebruik deze lader met USB kabel van Samsung en draai ooen elec geen undervolt terwijl ik een afstandsbediening toetsenbord en WiFi adapter gebruik
Denk je dat mijn S3 lader + originele kabel genoeg zal zijn?
Eerst de voeding die ik nog moet krijgen van SOS proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ga ook maar eens een andere voeding en sd card scoren... 😄... Heb het idee dat die van SOS de boosdoeners zijn...

Kan je eigenlijk je rasp pi b+ via hdmi op je versterker aansluiten, music box installeren en dan muziek luisteren? Of is het handiger om een externe geluidskaart (hifiberry) te halen? En bestaat deze ook voor de raspberry pi b+?

[ Voor 48% gewijzigd door Ferra op 01-03-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Heb naast openElec nu dus ook audo met daarbij tranmission draaien op Pi2. Alles werkt in principe prima, alleen valt één ding me erg op: Transmission switched ongeveer om de 20 seconden terug naar 30 KB/s en op dat moment wil verder ook niks laden (Qua webinterface, maar zit scherm ook gewoon vast als ik door menus probeer te gaan). Andere keren totaal geen last van dit probleem en kan hij netjes een uur lang aan 6 MB/s door downloaden. Ook als ik de snelheid van Tranmission zelf cap op 500 kb/s gebeurt dit nog steeds, waardoor ik ook niet direct het idee heb dat de hoge snelheid alles een tijdje compleet lam legt.

Word naar een externe HDD (3,5" met externe voeding) gedownload en hangt een 2.1A voeding aan de Pi2 (En heb nog geen regenboogje gezien). Films afspelen terwijl hij download (En steeds freezed) werkt verder ook gewoon prima.

Enig idee?

(Kopiëren via samba gaat trouwens ook gewoon zonder problemen met 10 MB/s zonder haperingen)

[ Voor 5% gewijzigd door Adanteh op 01-03-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:33:
[...]

Denk je dat mijn S3 lader + originele kabel genoeg zal zijn?
Eerst de voeding die ik nog moet krijgen van SOS proberen :)
Heb het precies zo en ondervindt geen problemen staat altijd aan dus lijkt mij voldoende ik heb ook geen idee waarom anderen met de zelfde lader wel problemen ondervinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paperbag24 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:32:
[...]

Bij heb ik het precies zo en ondervindt geen problemen staat altijd aan dus lijkt mij voldoende ik heb ook geen idee waarom anderen met de zelfde lader wel problemen ondervinden
Laatste tijd heb ik problemen ermee, hij wilt wel of niet mijn telefoon opladen maarja kan ook aan batterij liggen.

Zal het eventjes proberen als het andere niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Adanteh schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:24:
Heb naast openElec nu dus ook audo met daarbij tranmission draaien op Pi2. Alles werkt in principe prima, alleen valt één ding me erg op: Transmission switched ongeveer om de 20 seconden terug naar 30 KB/s en op dat moment wil verder ook niks laden (Qua webinterface, maar zit scherm ook gewoon vast als ik door menus probeer te gaan). Andere keren totaal geen last van dit probleem en kan hij netjes een uur lang aan 6 MB/s door downloaden. Ook als ik de snelheid van Tranmission zelf cap op 500 kb/s gebeurt dit nog steeds, waardoor ik ook niet direct het idee heb dat de hoge snelheid alles een tijdje compleet lam legt.

Word naar een externe HDD (3,5" met externe voeding) gedownload en hangt een 2.1A voeding aan de Pi2 (En heb nog geen regenboogje gezien). Films afspelen terwijl hij download (En steeds freezed) werkt verder ook gewoon prima.

Enig idee?

(Kopiëren via samba gaat trouwens ook gewoon zonder problemen met 10 MB/s zonder haperingen)
Zelfde probleem hier. Op diverse bronnen via internet gelezen dat het komt hoe Transmission omgaat met de cache. Niet echt oplossingen tegen gekomen helaas. Ik hoopte dat de Pi 2 hier een einde aan maakte, maar blijkbaar niet. Gelukkig wordt bijna alles 's nachts uitgezonden en ik heb pas de avond daarop weer tijd om mijn serie te kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens XBian, ook de download packages zijn erg geoptimaliseerd zodat zodra Kodi actief is, er allerlei nice* levels worden aangepast.

*zoek maar even op wat nice levels zijn in linux ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een upgrade uitgevoerd van een rpi1 naar rpi2 door de sd kaart van de "oude" in "nieuwe" te steken?

IK draai op xbian en ben volgens mij up-to-date. ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen.. de doorvoer snelheid van de NTFS hardeschijf over het netwerk is 600K tot 1MB op de oude PI naar over de 10MB op de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat een gedoe met de adapters :P

Ik heb gisteravond reactie gehad van SOS, ze gaan me één van de nieuwe (premium) 2A voedingen toesturen. Las eerder eens dat ze deze medio februari binnen zouden krijgen, ondanks dat heb ik afgelopen woensdag een 'oude' ontvangen met de RPi2. Even afwachten dus maar zodra deze binnen is plaats ik mijn bevindingen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door SEA Ninja op 02-03-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
CurlyMo schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:53:
Probeer eens XBian, ook de download packages zijn erg geoptimaliseerd zodat zodra Kodi actief is, er allerlei nice* levels worden aangepast.

*zoek maar even op wat nice levels zijn in linux ;)
Ik zou zo willen overstappen, maar helaas werkt mysql server niet op Xbian en daarom blijf ik bij OpenELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@baba420, dat is raar want ik draai het zelf al 3 jaar zo op de oude én nieuwe RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:59
weer corrupte SD kaart :( Samsung evo 16 gig met Hema 2A aangesloten op usb y kabel aan 2 usb poorten van mijn TV. Daarvoor direct aan de stroom had ik ook corrupte kaart gekregen. iemand al een oplossing? Openelec 5.0.3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

sipaan schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:20:
weer corrupte SD kaart :( Samsung evo 16 gig met Hema 2A aangesloten op usb y kabel aan 2 usb poorten van mijn TV. Daarvoor direct aan de stroom had ik ook corrupte kaart gekregen. iemand al een oplossing? Openelec 5.0.3..
Ik meende ergens gelezen te hebben dat die corrupte SD kaart te maken heeft met een onderbreking van de stroomvoorziening. Door verkeerd afsluiten o.i.d. De RPi kan hierdoor de data niet goed wegschrijven (er is immers geen stroom) waardoor de data corrupt wordt.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14
BlueSS50 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:17:
Heeft er iemand ook problemen met de youtube addon? En dus ook de addons die gebruik maken van youtube zoals kidstube... Hij kan niets afspelen en de foutmeldingen verschillen...

Ik heb een pi 2 met een 16gb transcend volledig geupdated xbian
Ja heb ik hier ook last van, zie hieronder:
https://github.com/xbianonpi/xbian/issues/685

Enige optie (die ik kon vinden) is om Kodi te downgraden
code:
1
2
sudo service xbmc stop
sudo apt-get install xbian-package-xbmc=14.1-1423177674

Overigens werkt daarna kids-tube bij mij dan nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Probeer in ieder geval eens een andere adapter en de laatste versie van OpenElec 5.0.5.

Een alternatief is OSMC met bijv. een USB-stick, minder risico op corrupte SD's. Een USB-stick met OpenElec gebruiken kan ook, maar is iets ingewikkelder (me = linux noob :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
CurlyMo schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:50:
@baba420, dat is raar want ik draai het zelf al 3 jaar zo op de oude én nieuwe RPi.
Kan je misschien kijken naar mijn stappen en kijken of het bij jou wel lukt? Ik doe vast iets verkeerd, maar geen idee wat.

http://forum.xbian.org/thread-2764-post-27396.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
baba420 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:00:
[...]

Ik zou zo willen overstappen, maar helaas werkt mysql server niet op Xbian en daarom blijf ik bij OpenELEC.
Even jullie conversatie onderbreken.. ;-)

Hoe krijg je MySQL geinstalleerd op OpenElec? Sinds kort overgestapt van Xbian naar OpenElec maar ik kan hier niets over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 00:55:
Iemand al een upgrade uitgevoerd van een rpi1 naar rpi2 door de sd kaart van de "oude" in "nieuwe" te steken?

IK draai op xbian en ben volgens mij up-to-date. ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen.. de doorvoer snelheid van de NTFS hardeschijf over het netwerk is 600K tot 1MB op de oude PI naar over de 10MB op de nieuwe.
Dit werkt niet omdat de code gecompiled wordt voor een processortype. En aangezien de nieuwe Pi een andere CPU heeft (quad core Cortex-A7) dan de oude Pi (single core ARMv6) zou het zeer verrassend zijn als het zonder problemen werkt.
Er worden niet voor niets verschillende images aangeboden voor oude en nieuwe Pi.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
Jackazz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:09:
[...]

Even jullie conversatie onderbreken.. ;-)

Hoe krijg je MySQL geinstalleerd op OpenElec? Sinds kort overgestapt van Xbian naar OpenElec maar ik kan hier niets over terug vinden.
Google naar LAMP addon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:22
JanPedaal schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:22:
[...]

Dit werkt niet omdat de code gecompiled wordt voor een processortype. En aangezien de nieuwe Pi een andere CPU heeft (quad core Cortex-A7) dan de oude Pi (single core ARMv6) zou het zeer verrassend zijn als het zonder problemen werkt.
Er worden niet voor niets verschillende images aangeboden voor oude en nieuwe Pi.
code is gewoon compatible, je kan optimaliseren voor de 2 maar code van 1 draait op de 2 zonder hercompilatie. Andere is image is dus optimalisatie of om bepaalde andere hardware te herkennen is mijn gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@baba420, dus je draait MySQL op dezelfde RPi als Kodi?
@JanPedaal, klopt deels. Tot op heden heb ik nog geen merkbaar verschil gemerkt tussen native ARMv7 gecompileerde programma's op de ARMv7 t.o.v. ARMv6 gecompileerde programma's op een ARMv7. Het is dus aannemelijk dat 99% van de programma dus gewoon nog lekker ARMv6 gecompileerd zijn. In theorie kan je dus prima dezelfde SD kaart gebruiken. Je moet er alleen voor zorgen dat de kernel voor de RPi 2 beschikbaar is op je SD kaart. De verschillende XBian images zijn buiten de kernel om dus identiek. Je kan proberen de nieuwe kernel.img op je SD kaart te zetten als kernel7.img. De firmware zal die dan automatisch pakken op de Raspberry Pi 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 12:03

nwagenaar

God, root. What's the differen

SEA Ninja schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:33:
[...]
Probeer in ieder geval eens een andere adapter en de laatste versie van OpenElec 5.0.5.

Een alternatief is OSMC met bijv. een USB-stick, minder risico op corrupte SD's. Een USB-stick met OpenElec gebruiken kan ook, maar is iets ingewikkelder (me = linux noob :+ ).
Een image op een USB zetten kan je gewoon op Windows doen; daar is geen Linux kennis voor nodig.

Download het .img-bestand (of dit nu OpenElec, Raspbian, RetroPIE, etc is; dat maakt niet uit) en download Win32DiskImager. Stop de USB-drive in een USB-aansluiting en schrijf het image-bestand naar je USB-drive met Win32DiskImager. Schrijf daarna het image-bestand naar je SD-card met Win32DiskImager.

Op je SD-card, open het bestand cmdline.txt en verander "/dev/mmcblk0p2" naar "/dev/sda2", save het bestand. Zorg ervoor dat je alleen mmcblk0p2 verandert (dus niet mmcblk0p1!) en hierna zal je RPi booten van de SD-card en de data wegschrijven naar de USB-drive. De meeste corruptie komt namelijk niet voor op de boot-partitie (/dev/mmcblk0p1); maar op de data-partitie (/dev/mmcblk0p2).

Ik heb het afgelopen weekend nog geprobeerd met OpenElec 5.0.5 en Raspbian; in beide gevallen werkte dit zonder problemen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
CurlyMo schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:52:
@baba420, dus je draait MySQL op dezelfde RPi als Kodi?
Yep! Kreeg niet voor elkaar op Xbian. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag dat je het IP adres van je Raspberry Pi gebruikte, maar wat als je dat verandert in 127.0.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:57
Ik gebruik momenteel nog de eerste voor Pi2 geschikte versie van OpenELEC (volgens mij 5.0.1). Ik probeerde deze van het weekend te updaten naar 5.0.4. Echter als ik op "update" druk in het OpenELEC settings menu gebeurt er niets. Iemand een idee hoe ik gemakkelijk kan updaten naar de laatste versie?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
NoepZor schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:49:
Ik gebruik momenteel nog de eerste voor Pi2 geschikte versie van OpenELEC (volgens mij 5.0.1). Ik probeerde deze van het weekend te updaten naar 5.0.4. Echter als ik op "update" druk in het OpenELEC settings menu gebeurt er niets. Iemand een idee hoe ik gemakkelijk kan updaten naar de laatste versie?
Heb ik ook gehad, wat bij mij werkte was een reboot, dan installeerde openelec de update wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Oké dat maar eens proberen.
offtopic:
Ook even kijken of ik mijn oude Pi (model B ) kan inzetten als mini webservertje. Voor het formaat en het stroomgebruik misschien ideaal om een beetje op te prutsen. We hebben nu glasvezel 100/100 dus dat moet snel zat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:45

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Frappant, vandaag allebei mijn Xbian (Kodi 14.2B) gecrashed. Boven was hij niet meer bereikbaar via ssh en via de android remote, terwijl het beeld nog wel up was. Beneden stond helemaal uit. Allebei even een power-reboot gegeven en nu werken ze weer, maar wel apart dat dit op 1 dag gebeurt bij 2 systemen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 22:57
Probeer eens de nieuwe openelec 5.0.5.
Ik heb ook de Samsung evo 16 sd. Veel corruptie bij 5.0.4 gehad. 5.0.5 lijkt beter, vooralsnog geen corruptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Ik heb net een Raspberry Pi 2 aangeschaft en ben van plan deze week even wat te prutsen met XBMC/KODI op een USB stick. dit kan ook gewoon alleen vanaf een USB stick toch? ik heb hier toch niet een SD kaart voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MartijnAbel, zie eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:47

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Iemand anders ook problemen met Xbian op een Pi2 dat bij 3D films, indien gekozen wordt voor "monoscopic 2D" toch de film in SBS wordt afgespeeld in plaats van alleen de ene helft?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
MartijnAbel schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:22:
Ik heb net een Raspberry Pi 2 aangeschaft en ben van plan deze week even wat te prutsen met XBMC/KODI op een USB stick. dit kan ook gewoon alleen vanaf een USB stick toch? ik heb hier toch niet een SD kaart voor nodig?
Je hebt in ieder geval een SD kaart nodig om te booten, de rest van het besturingssysteem kun je wel via een usb stick draaien. En verder, lees inderdaad even een stuk terug, dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
arie_papa schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:07:
[...]

Je hebt in ieder geval een SD kaart nodig om te booten, de rest van het besturingssysteem kun je wel via een usb stick draaien. En verder, lees inderdaad even een stuk terug, dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest :)
Excuus, las het net al inderdaad :D thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

NoepZor schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:49:
Je kunt sowieso altijd handmatig een OpenELEC update doen door de nieuwe bestanden in de Update SMB share te kopieren, toch?
http://wiki.openelec.tv/index.php/Updating_OpenELEC

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Guids schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:17:
[...]

Probeer eens de nieuwe openelec 5.0.5.
Ik heb ook de Samsung evo 16 sd. Veel corruptie bij 5.0.4 gehad. 5.0.5 lijkt beter, vooralsnog geen corruptie.
Ik heb het volgende gedaan:
SD card format -> image openelec 5.0.5 erop gezet.
USB stick format -> image openelec 5.0.5 erop gezet.
Cmdline aangepast dat data geschreven moet worden op de usb stick.
booten en backup terug zetten. Nou vraag ik mij af of de backup terug gezet is op de usb stick of de SD card? nou hopen dat ik door deze aanpassing geen corrupte kaart meer krijg.. begin het echt wel zat te worden..

kan het kwaad de RPi abrupt van de stroom af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
sipaan schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:55:
[...]

kan het kwaad de RPi abrupt van de stroom af te halen?
Ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Maar minder kwaad nu je ook USB hebt en er dus minder vaak naar de SD wordt geschreven.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dacuuu, als je het leuk vind dan mag je ook wat dingen aan de TS FAQ toevoegen :)

Als andere mede-auteur willen worden, dan graag!

[ Voor 24% gewijzigd door CurlyMo op 02-03-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
nwagenaar schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:09:
[...]

Een image op een USB zetten kan je gewoon op Windows doen; daar is geen Linux kennis voor nodig.

Download het .img-bestand (of dit nu OpenElec, Raspbian, RetroPIE, etc is; dat maakt niet uit) en download Win32DiskImager. Stop de USB-drive in een USB-aansluiting en schrijf het image-bestand naar je USB-drive met Win32DiskImager. Schrijf daarna het image-bestand naar je SD-card met Win32DiskImager.

Op je SD-card, open het bestand cmdline.txt en verander "/dev/mmcblk0p2" naar "/dev/sda2", save het bestand. Zorg ervoor dat je alleen mmcblk0p2 verandert (dus niet mmcblk0p1!) en hierna zal je RPi booten van de SD-card en de data wegschrijven naar de USB-drive. De meeste corruptie komt namelijk niet voor op de boot-partitie (/dev/mmcblk0p1); maar op de data-partitie (/dev/mmcblk0p2).

Ik heb het afgelopen weekend nog geprobeerd met OpenElec 5.0.5 en Raspbian; in beide gevallen werkte dit zonder problemen.
Oh dat lijkt me wel te doen :D :+ Thanks!

Op dit moment blijf ik nog even bij OSMC. Misschien dat ik binnenkort weer OpenElec ga proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door SEA Ninja op 03-03-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 12:57

Griffin

Is mythical

De afgelopen tijd heb ik steeds vaker dat de RPi met openelec vast loopt.

Het begon een tijd geleden toen ik nog een wat zwaardere skin gebruikte, op dat moment hing de rpi aan de TV voor stroom.

Het eerste wat ik toen deed was OpenElec opnieuw installeren en een minder zware skin gebruiken. Dit gaat goed maar nog steeds kreeg ik zo nu en dan vastlopers. Vooral als je al ging navigeren (met Yatse) terwijl dingen nog opgestart worden zoals WatchDog etc.

Toen heb ik de RPi op een USB lader aangesloten van 1A. Dit maakte qua resultaat niets uit.
De volgende stap was een USB lader van 1.5A gebruiken. De stabiliteit is niet verbeterd.

Ook is het onduidelijk wanneer de RPi vastloopt.
Hij staat 24/7 aan momenteel (doordat ik een USBcharger gebruik) en ik vermoed dat als hij lang aan staat hij soms gewoon crasht. Als ik namelijk na een dag geen gebruik ervan te hebben gemaakt een film/serie wil kijken zie ik dat deze vastgelopen is in de voorgaande uren (de tijd van XBMC staat dan 'vast').
Maar het vaakst loopt de RPi vast als je aan het scrollen bent door de lijst van series bijvoorbeeld.

De SD kaart die erin zit is een SanDisk Extreme III 2gb. Nu lees ik ook wel dat een SD kaart het probleem kan zijn, maar welke moet je dan kiezen want er zijn er erg veel.

Nu zit ik op het kantoor en kan nog niet bij de log om te kijken wat daarin staat maar wat kan ik nog meer proberen?

En kan het kopen van de nieuwe RPi (2B) nog veel uitmaken in stabiliteit?

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 03-03-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
Griffin schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:04:
De afgelopen tijd heb ik steeds vaker dat de RPi met openelec vast loopt.

Het begon een tijd geleden toen ik nog een wat zwaardere skin gebruikte, op dat moment hing de rpi aan de TV voor stroom.

Het eerste wat ik toen deed was OpenElec opnieuw installeren en een minder zware skin gebruiken. Dit gaat goed maar nog steeds kreeg ik zo nu en dan vastlopers. Vooral als je al ging navigeren (met Yatse) terwijl dingen nog opgestart worden zoals WatchDog etc.

Toen heb ik de RPi op een USB lader aangesloten van 1A. Dit maakte qua resultaat niets uit.
De volgende stap was een USB lader van 1.5A gebruiken. De stabiliteit is niet verbeterd.

Ook is het onduidelijk wanneer de RPi vastloopt.
Hij staat 24/7 aan momenteel (doordat ik een USBcharger gebruik) en ik vermoed dat als hij lang aan staat hij soms gewoon crasht. Als ik namelijk na een dag geen gebruik ervan te hebben gemaakt een film/serie wil kijken zie ik dat deze vastgelopen is in de voorgaande uren (de tijd van XBMC staat dan 'vast').
Maar het vaakst loopt de RPi vast als je aan het scrollen bent door de lijst van series bijvoorbeeld.

De SD kaart die erin zit is een SanDisk Extreme III 2gb. Nu lees ik ook wel dat een SD kaart het probleem kan zijn, maar welke moet je dan kiezen want er zijn er erg veel.

Nu zit ik op het kantoor en kan nog niet bij de log om te kijken wat daarin staat maar wat kan ik nog meer proberen?

En kan het kopen van de nieuwe RPi (2B) nog veel uitmaken in stabiliteit?
Overweeg toch een keer een 2A adaper te halen met een goede usb kabel. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Samsung opladers, voor nog geen 12 euro te vinden in de pricewatch.
Verder zal de RPi 2B zeker uitmaken in stabilieit, ook draaien de zware skins soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

baba420 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:08:
[...]

Overweeg toch een keer een 2A adaper te halen met een goede usb kabel. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Samsung opladers, voor nog geen 12 euro te vinden in de pricewatch.
Verder zal de RPi 2B zeker uitmaken in stabilieit, ook draaien de zware skins soepel.
Duidelijk, ik ga even spelen met andere laders en kabels, ik heb vast nog wel wat liggen.
Wellicht de 2A lader bij SOS bestellen en hiermee testen. Maarja voor 6 tientjes totaal heb ik de PI2 + 4GB + behuizing + 2A lader.
Dus even kijken wat wijsheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,
Aangezien jullie al werken met xbmc/kodi of anders, hier een vraag.
Ik zoek een media player of software waar ik kan inloggen met verschillende users. En die bij houdt wat de gebruiker heeft gekeken, Zoals netflix doet, is dit mogelijk met xbmc/kodi of andere software of media speler.

Bij voorbaat dank Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:59
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:28
Vast ter voorbereiding op de levering van m'n Pi B2:
Kan je zonder meer migreren naar Raspberry Pi B2 vanaf een Model B 1st gen? Ik heb nu een 'homebrew' systeempje op basis van Raspbian, verder gewoon zelf Kodi en wat andere dingen (CouchPotato, Sick Beard, Sabnzbd, Transmission, etc. etc.) toegevoegd en her en der getweaked/geautomatiseerd naar mijn wensen.

In principe zou ik dit graag overzetten naar m'n RPI2, en aangezien daar toch wat andere hardware in zit vraag ik me af of ik eea moet aanpassen, of het gewoon SD'tje er in en gaan is, of het wellicht gewoon schier onmogelijk is?

Heb het door de jaren heen gewoon steeds een beetje bijgeschaafd en getweaked waar en wanneer nodig, dus zou echt niet meer weten wat er allemaal precies is aangepast :') Vandaar dat ik liever niet 'opnieuw' begin. Verder is het wel gewoon prima geënt op mijn wensen en draait het soepel en stabiel, dus ga er het liefst wel mee verder, zeker omdat het gewoon veel vrijheden biedt tov een OpenELEC, en mindere mate XBian...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
The_Admin schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:40:
Vast ter voorbereiding op de levering van m'n Pi B2:
Kan je zonder meer migreren naar Raspberry Pi B2 vanaf een Model B 1st gen? Ik heb nu een 'homebrew' systeempje op basis van Raspbian, verder gewoon zelf Kodi en wat andere dingen (CouchPotato, Sick Beard, Sabnzbd, Transmission, etc. etc.) toegevoegd en her en der getweaked/geautomatiseerd naar mijn wensen.

In principe zou ik dit graag overzetten naar m'n RPI2, en aangezien daar toch wat andere hardware in zit vraag ik me af of ik eea moet aanpassen, of het gewoon SD'tje er in en gaan is, of het wellicht gewoon schier onmogelijk is?

Heb het door de jaren heen gewoon steeds een beetje bijgeschaafd en getweaked waar en wanneer nodig, dus zou echt niet meer weten wat er allemaal precies is aangepast :') Vandaar dat ik liever niet 'opnieuw' begin. Verder is het wel gewoon prima geënt op mijn wensen en draait het soepel en stabiel, dus ga er het liefst wel mee verder, zeker omdat het gewoon veel vrijheden biedt tov een OpenELEC, en mindere mate XBian...
Zie voorgaand antwoord van @CurlyMo
CurlyMo schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:52:
[...]
@JanPedaal, klopt deels. Tot op heden heb ik nog geen merkbaar verschil gemerkt tussen native ARMv7 gecompileerde programma's op de ARMv7 t.o.v. ARMv6 gecompileerde programma's op een ARMv7. Het is dus aannemelijk dat 99% van de programma dus gewoon nog lekker ARMv6 gecompileerd zijn. In theorie kan je dus prima dezelfde SD kaart gebruiken. Je moet er alleen voor zorgen dat de kernel voor de RPi 2 beschikbaar is op je SD kaart. De verschillende XBian images zijn buiten de kernel om dus identiek. Je kan proberen de nieuwe kernel.img op je SD kaart te zetten als kernel7.img. De firmware zal die dan automatisch pakken op de Raspberry Pi 2.
Ik verwacht dat dit ook wel zo bij Raspbian zal werken. En anders altijd even image trekken van je kaartje voordat je gaat prutsen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door arie_papa op 03-03-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
arie_papa schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:20:
[...]

Zie voorgaand antwoord van @CurlyMo

[...]

Ik verwacht dat dit ook wel zo bij Raspbian zal werken. En anders altijd even image trekken van je kaartje voordat je gaat prutsen ;)
Dat sowieso :D Maar jullie denken dus dat ik in theorie gewoon de kernel.img van Raspbian als kernel7.img kan pakken en dat Raspbian het snapt, of was dat deel XBian specifiek?

EDIT: oh wow, schijnbaar was Raspbian me voor, er staat al een kernel7.img in /boot :D

[ Voor 8% gewijzigd door The_Admin op 03-03-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
The_Admin schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:32:
[...]

Dat sowieso :D Maar jullie denken dus dat ik in theorie gewoon de kernel.img van Raspbian als kernel7.img kan pakken en dat Raspbian het snapt, of was dat deel XBian specifiek?
Sterker nog, ik kijk nu even in de /boot van mijn Raspbian install. kernel7.img is gewoon aanwezig :). Ik zit wel op jessie, maar ik neem aan dat wheezy ook gewoon al voorzien is van kernel7.img.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
arie_papa schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:34:
[...]

Sterker nog, ik kijk nu even in de /boot van mijn Raspbian install. kernel7.img is gewoon aanwezig :). Ik zit wel op jessie, maar ik neem aan dat wheezy ook gewoon al voorzien is van kernel7.img.
Zie edit ;)

Top, was al van plan sowieso ff een backupje te trekken voor ik ging rommelen, en doe ik sowieso periodiek. Maar dan is het gewoon SD'tje er in en gaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Zijn er meer mensen bij wie de Youtube app niets meer afspeelt en Pulsar continu 'You need to restart xbmc..." aangeeft bij de laatste Xbian versie?

edit: Er zijn blijkbaar meer mensen met dit probleem. Ik had niet genoeg gezocht. Voor anderen: klik

[ Voor 34% gewijzigd door ApexAlpha op 03-03-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Na twee dagen openeElec 5.0.5 en een update van Audo deed hij hier bar weinig meer. Ook meteen alles corrupt, dus ik zal het nu een keer proberen met Xbian en hoop dat dat het iets langer volhoudt. Verbaasde me wel dat alles corrupt was, aangezien echt alles dat loopt te schrijven gewoon op de externe HDD plaatsvind. Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Is het niet een idee om een poll te houden over corrupte SD's (wie ze wel en niet krijgt en zo ja op welk OS? Obv de laatste pages van dit topic lijkt het wel alsof geen enkel OS stabiel is voor de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
IJburger schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:00:
Is het niet een idee om een poll te houden over corrupte SD's (wie ze wel en niet krijgt en zo ja op welk OS? Obv de laatste pages van dit topic lijkt het wel alsof geen enkel OS stabiel is voor de Pi.
Mensen die geen corrupte SD kaart hebben (zoals ik, Xbian rpi2) posten het waarschijnlijk niet op waardoor je een vertekent beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik heb nu mysql-server op 1 van mijn Xbian boxes geinstalleerd. Meteen maar een nieuwe user kodi aangemaakt in de database en van mijn vaste station xbmc_music48 en xbmc_video90 naar kodi_music48 en kodi_video90 geïmporteerd (via phpmyadmin trouwens, draait er ook prima op).

In het sql-script wel nog even alles moeten vervangen van xbmc > kodi en toen ging de import prima. Helaas lijkt het erop dat mysqld te lang bezig is met opstarten. want nadat kodi opgestart is, lijkt er geen library aanwezig te zijn.
code:
1
2
sudo service xbmc stop
sudo service xbmc start

loste het probleem op. Nu even uitzoeken hoe ik opstartprioriteiten kan instellen.

Verder wijst mijn andere Xbian box nu ook naar die ene pi en ook mijn vaste Ubuntu pc waar ik ook wel eens kodi op draai. Alledrie werken ze zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
arie_papa schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:17:
Ik heb nu mysql-server op 1 van mijn Xbian boxes geinstalleerd. Meteen maar een nieuwe user kodi aangemaakt in de database en van mijn vaste station xbmc_music48 en xbmc_video90 naar kodi_music48 en kodi_video90 geïmporteerd (via phpmyadmin trouwens, draait er ook prima op).

In het sql-script wel nog even alles moeten vervangen van xbmc > kodi en toen ging de import prima. Helaas lijkt het erop dat mysqld te lang bezig is met opstarten. want nadat kodi opgestart is, lijkt er geen library aanwezig te zijn.
code:
1
2
sudo service xbmc stop
sudo service xbmc start

loste het probleem op. Nu even uitzoeken hoe ik opstartprioriteiten kan instellen.

Verder wijst mijn andere Xbian box nu ook naar die ene pi en ook mijn vaste Ubuntu pc waar ik ook wel eens kodi op draai. Alledrie werken ze zonder problemen.
Kan je de inhoud van "/etc/mysql/my.cnf" posten voor mij?

Verder is er binnen Kodi een optie om pas op te starten zodra de database beschikbaar is. Weet niet gauw uit mijn hoofd waar, maar dat gaat de probleem wel oplossen.

Edit: gevonden op http://kodi.wiki/view/Wake_on_lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
my.cnf heb ik alleen de aanpassing gedaan van het bindadres
code:
1
bind-address            = 0.0.0.0

Volledige inhoud kun je wel krijgen, maar die post ik dan ff prive, omdat het meteen zo'n lap tekst is, mocht je die echt willen.

En bedankt voor de tip, zal even kijken of ik die optie kan vinden, google vertelt er (nog) niet veel over in ieder geval. Op zich nog niet eens zo' n heel groot probleem, want dat ding staat toch 24/7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
CurlyMo schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:00:
@Dacuuu, als je het leuk vind dan mag je ook wat dingen aan de TS FAQ toevoegen :)

Als andere mede-auteur willen worden, dan graag!
Voeg me maar toe als mede-auteur, lijkt me leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Heb ik weer.. micro sd slot kapot op de Pi2. Hij locked de kaart niet meer, die veert vrolijk naar buiten. Wordt een RMA vrees ik. Hij lijkt over het lockpunt weer naar buiten te vliegen, je voelt hem ergens overheen skippen als je de kaart langzaam terug laat veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
ApexAlpha schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:10:
[...]

Mensen die geen corrupte SD kaart hebben (zoals ik, Xbian rpi2) posten het waarschijnlijk niet op waardoor je een vertekent beeld krijgt.
Klopt 8)
Hier ook geen problemen en heb 2 Pi's draaien. SD kaarten houden zich prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 20:50
Yihaaa schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:11:
Klopt 8)
Hier ook geen problemen en heb 2 Pi's draaien. SD kaarten houden zich prima _/-\o_
En welke SD kaarten gebruik je dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59
denk eerder dat het met adapters te maken heeft. En dan niet zo zeer hoeveel ampere, maar of het voltage hoog genoeg is. Als je ziet dat veel gebruikers prima met <1A kunnen werken, zouden ook slechte adapters voldoende A moeten leveren.

zie ook:
Pascal Saul in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"

Het regenboog logo is ook een voltage warning geen amperage

Of het is je kabel :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een rpi2 update van mijn kant: Ik heb de micro usb lader 2a van SOS vervangen door een Xcess exemplaar van Alternate. Die werkt goed. Meteen ook de Sd card vervangen van SOS door 1 8gb kaartje van Sandisk bij de mediamarkt. Deze draait perfect (ook uit eerdere ervaringen hiermee).... Nu hopen dat het stabiel blijft draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
baldbelow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:19:
[...]

Samsung Evo 8GB van de Media Markt. En daarvoor een Kingston 8gb.

En die in mijn Pi 1 was van Sandisk geloof ik. Allemaal Class10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik ben toch heel tevreden over mijn Raspberry Pi 2. Gekocht via officieele distributeur met 2A voeding. Geen voedingsproblemen. Loopt perfect stabiel.
En hij wordt redelijk belast qua software:

Xbian met XBMC
couchpotato
transmission
etc

Maar daarnaast ook Apache2 met php5, Mysql en owncloud.

Aan de usb zitten een usb netwerkkaart (300 Mbps!) en usb stick voor opslag. SD kaart van Adata class 10. Niets bijzonders dus

De Raspberry pi 2 geeft geen krimp en het loopt allemaal vlekkeloos. :)

Bedankt ontwikkelaars van Xbian. Jullie hebben mijn leven makkelijker gemaakt. O+

[ Voor 4% gewijzigd door Trunksmd op 03-03-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
baldbelow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:19:
[...]

Transcent 8GB 10 class 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Gister met mn PI B (1e model) lopen spelen wat betreft voeding maar ik heb geen andere.
Ook even getest met PleXBMC en dit werkt een stuk soepeler, echter ik krijg geen subtitles te zien.

Vanavond weer verder pielen, maar zit er toch aan te denken om een PI 2 te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
Ik weet dat hier al veel over gezegd is maar heb toch nog een vraagje.
Streams werken niet (meer) in xbmc op het moment?
Allesinds wilt geen enkel youtube video afspelen. (youtube addon)

Draai XBMC van XBIAN (nieuwste versie uiteraard) op mijn raspberry pi 2.

Zit het probleem hier bij Xbian die dit moet oplossen of zit het echt fout bij de versie van Kodi?
Iemand een termijn wanneer dit opgelost geraakt? (dagen, weken, maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gisten ook mijn Rpi 2 binnengekregen en meteen even getest met Xbian. Draait echt heel soepel in de korte tijd dat ik het heb getest. Mij vielen 2 dingen op:

1. De installer stopt bij "installing 100%, click to cancel", maar gaan dan niet door? Ik heb na 10 minuten de installer gesloten en de sd in de pi gestopt. Hoort dat?
2. De achtergrond is gewijzigd naar standaard Kodi achtergrond (met naam). Dat was niet toen ik Xbian op de Pi B+ testte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Freakster86 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:37:
Gisten ook mijn Rpi 2 binnengekregen en meteen even getest met Xbian. Draait echt heel soepel in de korte tijd dat ik het heb getest. Mij vielen 2 dingen op:

1. De installer stopt bij "installing 100%, click to cancel", maar gaan dan niet door? Ik heb na 10 minuten de installer gesloten en de sd in de pi gestopt. Hoort dat?
2. De achtergrond is gewijzigd naar standaard Kodi achtergrond (met naam). Dat was niet toen ik Xbian op de Pi B+ testte.
1. Installer was me ook opgevallen, alleen bij mij duurt het ongeveer 30-60 seconden voordat ik bericht krijg dat het succesvol was.
2. xbian-confluence skin, weet niet zeker of die in kodi zit, maar dat zijn 2 verschillende schillen, die je via settings > appearance kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Laatst online: 25-09 15:44
Ik heb me rot gezocht, maar kan de oplossing niet vinden.
Op het homescreen heb je de balk met weer, video's, speelfilms, afbeeldingen, systeem etc.
Ik zou hier nog "series" aan toe willen voegen, maar krijg dat niet voor elkaar.
Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Aegir2002 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:45:
Op het homescreen heb je de balk met weer, video's, speelfilms, afbeeldingen, systeem etc.
Ik zou hier nog "series" aan toe willen voegen, maar krijg dat niet voor elkaar.
Wie weet de oplossing?
Kan nu niet exact kijken, maar bij instellingen. En dan geloof ik bij beeld instellingen -> skin instellingen. Ergens in die buurt. Je kan het in ieder geval gewoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Wie weet de oplossing?
Staan er op dit moment al series in je library?
Bij sommige skins verschijnt deze optie in het menu pas als er feitelijk wat geïndexeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Wie weet de oplossing?
Nadat je je series naar een (mysql) library hebt gescand en eventueel even een herstart gedaan te hebben, moet er een extra menu met series tevoorschijn komen. Tenminste als je confluence skin gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Ik heb eerst de folder met films toegevoegd en de bibliotheek bijgewerkt, daarna de folder series toegewezen aan de juiste netwerkfolder.
Films worden wel netjes in de bibliotheek toegevoegd, de series nog niet.

Ik ga de folder verwijderen en opnieuw toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Aegir2002 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:16:
Ik heb eerst de folder met films toegevoegd en de bibliotheek bijgewerkt, daarna de folder series toegewezen aan de juiste netwerkfolder.
Films worden wel netjes in de bibliotheek toegevoegd, de series nog niet.

Ik ga de folder verwijderen en opnieuw toevoegen!
Benaming van de series heeft ook nog wel invloed
http://kodi.wiki/view/Naming_video_files/TV_shows

Bij mij werkt het nu prima sinds ik overal s1e1 (serie 1, editie 1) en dan door nummer. Wel heb ik een aantal series nog even met de hand in moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 19:30
Is de nieuwe Raspberri Pi in de add-ons (bijv. Hulu en Spots Devil) ook veel sneller dan de voorganger of ligt dit meer aan de source waar de data vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
lochtejans schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:35:
Is de nieuwe Raspberri Pi in de add-ons (bijv. Hulu en Spots Devil) ook veel sneller dan de voorganger of ligt dit meer aan de source waar de data vandaan komt?
Als de add-ons veel rekenkracht nodig hebben is het veel en veel sneller. Uitzending gemist bv. is merkbaar soepeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 10:26
Middag,

Iemand een beeld hoe de Raspberry PI 2 zich verhoud tot de wat oudere Asrock 330 qua playback en skin performance? Mijn asrock 330 begint wat ouder te worden dus ben ik erg benieuwd naar de PI 2. Ik weet dat 1080p geen probleem is maar ook 24hz playback en deinterlacing gaan goed en lopen de zwaardere skins een beetje ok? Hoop dat iemand beide apparaten in bezit heeft (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

jaspov schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:09:
Middag,

Iemand een beeld hoe de Raspberry PI 2 zich verhoud tot de wat oudere Asrock 330 qua playback en skin performance? Mijn asrock 330 begint wat ouder te worden dus ben ik erg benieuwd naar de PI 2. Ik weet dat 1080p geen probleem is maar ook 24hz playback en deinterlacing gaan goed en lopen de zwaardere skins een beetje ok? Hoop dat iemand beide apparaten in bezit heeft (gehad).
Ik ga hier niet op reageren.
Gebruik de zoekfunctie of scroll terug....

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikt0r94
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zit eraan te denken om een Raspberry Pi 2 te kopen om films vanaf mijn NAS naar de TV te streamen. Ik kan deze alleen helaas niet aansluiten via een ethernet kabel maar zit wel redelijk dicht bij de router. Denken jullie dat het een beetje te doen is om films te streamen naar de Raspberry Pi 2 via een usb wifi dongle of is de snelheid daar te slecht voor via usb 2.0?

[ Voor 3% gewijzigd door vikt0r94 op 04-03-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Ik heb een 150mbit wifi dongle, en dit gaat vloeiend.

http://www.ebay.de/itm/131348630280

[ Voor 57% gewijzigd door Aegir2002 op 04-03-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OeiofTui
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16
vikt0r94 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:37:
Ik zit eraan te denken om een Raspberry Pi 2 te kopen om films vanaf mijn NAS naar de TV te streamen. Ik kan deze alleen helaas niet aansluiten via een ethernet kabel maar zit wel redelijk dicht bij de router. Denken jullie dat het een beetje te doen is om films te streamen naar de Raspberry Pi 2 via een usb wifi dongle of is de snelheid daar te slecht voor via usb 2.0?
Kun je eigenlijk het geluid ook via een digitale uitgang naar de receiver sturen, bijvoorbeeld via een Toslink kabeltje. Moet je geloof ik een extra kaartje voor kopen. Klopt dat? Zijn die er al voor de Pi 2? Heeft daar iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
OeiofTui schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:24:
[...]

Kun je eigenlijk het geluid ook via een digitale uitgang naar de receiver sturen, bijvoorbeeld via een Toslink kabeltje. Moet je geloof ik een extra kaartje voor kopen. Klopt dat? Zijn die er al voor de Pi 2? Heeft daar iemand ervaring mee?
Je kan een HDMI splitter gebruiken, die splitst HDMI naar SPDIF - geen drivers nodig.
@skin performance, ik doelde op: draait het beter/gelijk aan een asrock 330. Genoeg comments over zware skins maar meestal vanuit perspectief v1 owners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt medelijden met mensen die een Raspberry Pi als mediaspeler gebruiken.
Zonet voor het eerst aangesloten en ik heb veel nadelen gevonden eraan:

- Bijna mijn nieuwe televisie kapotgemaakt toen ik een 3840x2160 video wou afspelen, artifacts verschenen en ik kreeg bijna een epileptische aanval. Geen error en ik kon niks anders doen dan stekker eruit trekken.
- Hij kan de bekende 120Mb/s videotest niet eens afspelen van http://jell.yfish.us/ dat terwijl WebOs prima 300Mb/s doet.
- Kwaliteit van een echte blu-ray ziet er slechter uit via de Pi dan direct via de TV zelf. Het lijkt wel 480P.
- Hij herkent mijn wi-fi dongle van SOS-solution niet eens
- UI gaat buiten de randen van mijn tv terwijl videos wel goed afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:13

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:56:
Ik heb echt medelijden met mensen die een Raspberry Pi als mediaspeler gebruiken.
Zonet voor het eerst aangesloten en ik heb veel nadelen gevonden eraan:

- Bijna mijn nieuwe televisie kapotgemaakt toen ik een 3840x2160 video wou afspelen, artifacts verschenen en ik kreeg bijna een epileptische aanval. Geen error en ik kon niks anders doen dan stekker eruit trekken.
- Hij kan de bekende 120Mb/s videotest niet eens afspelen van http://jell.yfish.us/ dat terwijl WebOs prima 300Mb/s doet.
- Kwaliteit van een echte blu-ray ziet er slechter uit via de Pi dan direct via de TV zelf. Het lijkt wel 480P.
- Hij herkent mijn wi-fi dongle van SOS-solution niet eens
- UI gaat buiten de randen van mijn tv terwijl videos wel goed afspelen
:')

Wat een gelul, blijkbaar heb je je gewoon niet goed ingelezen als je verwacht dat dergelijke content prima op een 30 euro kostend bordje afgespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:56:
- Bijna mijn nieuwe televisie kapotgemaakt toen ik een 3840x2160 video wou afspelen, artifacts verschenen en ik kreeg bijna een epileptische aanval.
Kapotte tv door de pi, en jij bijna een aanval. :D _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 04-03-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@Tweaker Sebas, dat UI buiten de beeld gaat ligt aan de instellingen van je receiver of de TV. had ik in begin ook. RPi doet het prima als je de aspect ratio van de tv ''unscaled'' laat zoals bij mij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45
Even een warme douche voor SOS Solutions: vandaag een kostenloos andere 2A adapter ontvangen (ipv die adapters met het groene LEDje) en mijn undervolt problemen zijn, vooralsnog, opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sipaan schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:10:
@Tweaker Sebas, dat UI buiten de beeld gaat ligt aan de instellingen van je receiver of de TV. had ik in begin ook. RPi doet het prima als je de aspect ratio van de tv ''unscaled'' laat zoals bij mij staat.
bij mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lasharor schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:03:
[...]

:')

Wat een gelul, blijkbaar heb je je gewoon niet goed ingelezen als je verwacht dat dergelijke content prima op een 30 euro kostend bordje afgespeeld kan worden.
Het is een quad core vergeleken met een dual core die in de TV zit.
Hij kan niet eens 3D herkennen van een blu-ray .iso

EDIT: En nu wilt hij niet meer opstarten na update naar 5.05

CAN'T ACCESS TTY; JOB CONTROL TURNED OFF

Ja ik heb de stroom eraf gehaald omdat hij vastliep :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:44:
[...]

Het is een quad core vergeleken met een dual core die in de TV zit.
Hij kan niet eens 3D herkennen van een blu-ray .iso

EDIT: En nu wilt hij niet meer opstarten na update naar 5.05

CAN'T ACCESS TTY; JOB CONTROL TURNED OFF

Ja ik heb de stroom eraf gehaald omdat hij vastliep :+
Ik wil je pi 2 wel overnemen van je voor €7,50 Inc verzendingskosten. Ben jij van dat klote ding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:58:
[...]

Ik wil je pi 2 wel overnemen van je voor €7,50 Inc verzendingskosten. Ben jij van dat klote ding af.
Grappig... worst 70€ ever spend :X

Nouja ik heb hem gekocht als torrentbox, moet alleen nog uitvogelen hoe.
Maar dat mensen hem kopen als mediaplayer ipv een nieuwe tv kopen _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:59:
[...]

Wie heeft gezegd dat Raspberry Pi de ultieme mediaplayer is? :F
Het is een knutsel bordje waar je van alles mee kan doen. Een jaar geleden was ik nog een Linux noob en dankzij de Pi kan ik nu dat OS enorm waarderen en vrienden enthousiast maken.
De voornaamste doel van de Pi is dan ook educatie. Dat je ook prima 90% van de beschikbare audio / video mee kan afspelen is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:04
jaspov schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:09:
Middag,

Het is al een tijdje geleden dat ik een ion boardje had maar de performance van de pi 2 lijkt gelijkwaardig. Ik had hem vooral voor de 24p output gekocht en dat doet hij goed. Zwaardere skins gaan ook soepel. Ik draai openelec en dat start binnen 10s op en is direct responsief. Mijn tv doet daar langer over. Ik mis alleen nog dts hdma en dolby truehd. Dat schijnt de pi 2 niet te kunnen (een ion trouwens ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

70 - 7.50. Ga je van de 70 naar de 62.50. Toch iets minder verloren. :o

Raspberry pi is niet ontwikkeld als media speler. Het is een low cost bordje om van te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
HEY_DUDE schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:15:
[...]

Het is al een tijdje geleden dat ik een ion boardje had maar de performance van de pi 2 lijkt gelijkwaardig. Ik had hem vooral voor de 24p output gekocht en dat doet hij goed. Zwaardere skins gaan ook soepel. Ik draai openelec en dat start binnen 10s op en is direct responsief. Mijn tv doet daar langer over. Ik mis alleen nog dts hdma en dolby truehd. Dat schijnt de pi 2 niet te kunnen (een ion trouwens ook niet).
Super, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Ik ben net een middagje bezig en het is de beste 40 euro die ik gespendeerd heb. Ding in een behuizing klikken, image van Open Elec wegschrijven naar een sdkaartje en gaan. Veel beter als mijn oudere en duurdere Popcornhour. Ik zat nog te denken over opslag en of ik de Popcornhour hier voor kon gebruiken of iets via USB, maar ik denk dat dit amper nodig is. Je kan bijna alles streaming bekijken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:34:
[...]

Ik ben net een middagje bezig en het is de beste 40 euro die ik gespendeerd heb. Ding in een behuizing klikken, image van Open Elec wegschrijven naar een sdkaartje en gaan. Veel beter als mijn oudere en duurdere Popcornhour. Ik zat nog te denken over opslag en of ik de Popcornhour hier voor kon gebruiken of iets via USB, maar ik denk dat dit amper nodig is. Je kan bijna alles streaming bekijken.
Moet ik nou die OpenElec opnieuw installeren? Hij was standaard op sd-kaart gezet door SOS-solutions.
Pagina: 1 ... 14 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]