Vandaag wat beelden geschoten van een test die ik gedaan heb van 3 verschillende stroom adapters + losse usb kabels. Resultaat morgen in een filmpje.
Je kunt in Kodi bij video settings instellen dat de refreshrate van de tv aangepast wordt aan de fps van de film. Hiervoor moet je volgens mij wel advanced of expert mode aanzetten.sipaan schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:23:
ik heb het volgende:
Onkyo TX-NR626
Philips 42PFL5028H
RPi 2 met openelec 5.0.3
alles via HDMI aangesloten: RPi 2->Onkyo->TV
Nou hoor ik van mensen dat films draaien op 24p het meest ideale is. Maar dat het weer afhangt van de hertz van je TV etc. Ook zie ik bij openelec 23.976 en 24 hertz als opties.
Kan iemand mij hierover meer uitleggen hoe ik het beste beeld krijg met mijn setup? Alvast bedankt!
Zo te zien ligt het aan licenses, er is namelijk een entry in de config.txt waar je een key voor dts decoding kan ingeven (# decode_DTS=0x00000000).JaymzHetfield schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:31:
[...]
Ok, ben wel benieuwd wat het issue dan is. Bitjes één op één doorgeven lijkt me nou niet zo ingewikkeld.
Stel hem in op 23.98 voor films, en 50 voor tv series/zenders. Het best is om even te checken wat de framerate van je content is (open de video, en druk op 'o' om tech info te zien.sipaan schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:23:
ik heb het volgende:
Onkyo TX-NR626
Philips 42PFL5028H
RPi 2 met openelec 5.0.3
Nou hoor ik van mensen dat films draaien op 24p het meest ideale is. Maar dat het weer afhangt van de hertz van je TV etc. Ook zie ik bij openelec 23.976 en 24 hertz als opties.
Kan iemand mij hierover meer uitleggen hoe ik het beste beeld krijg met mijn setup? Alvast bedankt!
Het is wel jammer dat OpenELEC niet de autoswitch to framerate heeft die ik bv. kan gebruiken op Kodi die ik op Raspbian heb staan.
[ Voor 52% gewijzigd door Yannes op 26-02-2015 22:40 ]
DTS license is volgens mij nog steeds niet te verkrijgen
Firesphere in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Firesphere in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"
Beste optie is auto change refresh rate, kodi kiest dan de juiste refresh rate op basis van het bron materiaal (bijv de mkv) en wat de TV weer kan geven. De meeste TV' s ondersteunen een 24p signaal, maar niet alle.sipaan schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:23:
ik heb het volgende:
Onkyo TX-NR626
Philips 42PFL5028H
RPi 2 met openelec 5.0.3
De meeste films zijn 23.976fps, dit wordt 24p genoemd. Om het verwarrend te maken wordt exact 24fps ook 24p genoemd, maar dit formaat komt veel minder voor. Als 24p content wordt afgespeeld via 60Hz, dan gebeurd er iets raars. Elke eerste frame wordt 3 keer herhaald, elk 2e frame 2 keer en zo verder (1 1 1 2 2 3 3 3 4 4 5 5 5....). Op deze manier passen 24 frames in en 60Hz signaal. De meeste mensen merken hier weinig van maar het geeft een licht schokkend beeld (telecine judder).
Amerikaanse series zijn som 60Hz en Europese series zijn soms 50Hz. Beide zijn steeds vaker ook in 24p beschikbaar. Daarom moet je Kodi niet vast zetten op 24p, maar op auto change refresh rate.
Wat zijn de performance metingen tussen de pi1 vs de pi2 op openelec? Is het de moeite waard de pi2 aan te schaffen?
Zeker de moeite waard.Ferra schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:47:
Wat zijn de performance metingen tussen de pi1 vs de pi2 op openelec? Is het de moeite waard de pi2 aan te schaffen?
Pop-quiz: Even gewoon heel simpel. Prijs is gelijk alleen de RPi2 is sneller, wat doe je?
Het is een groot verschil. Altijd de nieuwe pi kopenFerra schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:47:
Sinds gister ook een RPi2 draaien met een 2A adapter van SOSsolutions. Samen met en 16GB Transcend MicroSD (cl10) en een nano wifi-stick die ike eerder besteld had voor de B+. Meteen OpenElec 5.0.4 erop gezet en gaan.
Kort gedraaid met enkele restarts maar geen enkel probleem gehad met foutmeldingen. Hopelijk waren die puur aan eerdere OpenElec versies te wijten. GUI was heerlijk vloeiend en laden media etc. gaat lekker snel. Echt een verbetering t.o.v. RPi B+.
Wel merkte ik dat er soms toetsaanslagen werden gemist bij zowel mijn Philips TV afstandsbediening (CEC) als via mijn Android mobiel (Yatse). Iemand een idee waar dit kan liggen? Misschien aan de (Blue Star) 2A voeding, maar ik heb nog geen enkel regenboog-icoontje voorbij zien komen.
Kort gedraaid met enkele restarts maar geen enkel probleem gehad met foutmeldingen. Hopelijk waren die puur aan eerdere OpenElec versies te wijten. GUI was heerlijk vloeiend en laden media etc. gaat lekker snel. Echt een verbetering t.o.v. RPi B+.
Wel merkte ik dat er soms toetsaanslagen werden gemist bij zowel mijn Philips TV afstandsbediening (CEC) als via mijn Android mobiel (Yatse). Iemand een idee waar dit kan liggen? Misschien aan de (Blue Star) 2A voeding, maar ik heb nog geen enkel regenboog-icoontje voorbij zien komen.
Ik heb ook mijn rpi2 bij SOS besteld met een 2a oplader. Gek genoeg krijg ik wel een regenboogje zo nu en dan. Misschien een defecte voeding?SEA Ninja schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:37:
Sinds gister ook een RPi2 draaien met een 2A adapter van SOSsolutions. Samen met en 16GB Transcend MicroSD (cl10) en een nano wifi-stick die ike eerder besteld had voor de B+. Meteen OpenElec 5.0.4 erop gezet en gaan.
Kort gedraaid met enkele restarts maar geen enkel probleem gehad met foutmeldingen. Hopelijk waren die puur aan eerdere OpenElec versies te wijten. GUI was heerlijk vloeiend en laden media etc. gaat lekker snel. Echt een verbetering t.o.v. RPi B+.![]()
Ook ik beh het SOS setje aangeschaft, voor mijn dochter. Gisteren binnen, OpenElec erop en binnen een paar minuten draaien. Joepie.
Maar aangezien ik de grotere (16GB) kaart erbij bestelt had om wat (oude) vakantiefilmpjes/foto's erbij te zetten, kwam ik er al snel achter dat de partitie te klein is en 90% van het kaartje onbruikbaar is....
Dus vannacht zitten prutsen om de OpenElec partitie te resizen - maar is niet gelukt omdat ik of niet alle PID's gekilled had, of indien wel ik ook de verbinding (putty,ssh) kwijt was.... Gezien mijn zero ervaring met linux maar opgegeven.
Daarna OSMC geprobeerd - ook gelukt - en daarbij is de volledige partitie beschikbaar.
Maar hoe maak ik nu een map/folder (voor foto's en video's) in OSMC? En hoe kopieer ik daarna content in deze folders vanaf mijn (windows) netwerkschijven?
Elke hulp - in jip en janneke als het kan
- wordt bijzonder gewaardeerd.
Maar aangezien ik de grotere (16GB) kaart erbij bestelt had om wat (oude) vakantiefilmpjes/foto's erbij te zetten, kwam ik er al snel achter dat de partitie te klein is en 90% van het kaartje onbruikbaar is....
Dus vannacht zitten prutsen om de OpenElec partitie te resizen - maar is niet gelukt omdat ik of niet alle PID's gekilled had, of indien wel ik ook de verbinding (putty,ssh) kwijt was.... Gezien mijn zero ervaring met linux maar opgegeven.
Daarna OSMC geprobeerd - ook gelukt - en daarbij is de volledige partitie beschikbaar.
Maar hoe maak ik nu een map/folder (voor foto's en video's) in OSMC? En hoe kopieer ik daarna content in deze folders vanaf mijn (windows) netwerkschijven?
Elke hulp - in jip en janneke als het kan
Kijk eens naar winscp, dan maak je via de ssh verbinding en kun je gewoon files overzetten, mappen aanmaken e.d.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Weet niet wat je gedaan heb maar als je gewoon instructies volgt dan wordt tijdens first boot partitie automatisch maximaal resized!sliceofhogan schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:19:
Ook ik beh het SOS setje aangeschaft, voor mijn dochter. Gisteren binnen, OpenElec erop en binnen een paar minuten draaien. Joepie.
Elke hulp - in jip en janneke als het kan- wordt bijzonder gewaardeerd.
Hartelijk dank, ga even naar winscp kijken.
Wat heb ik gedaan - gewoon de instructies gevolgd ;):
sd kaartje in laptop, FAT32 geformatteerd, middels WinDiskImager de OpenElec 5.0.4 (x64) diskimage erop, kaartje in Raspberry en booten. En werken....
Daarna had ik een flash partitie van een paar honderd mb en de rest in een niet (door mij
) bruikbare partitie.
sd kaartje in laptop, FAT32 geformatteerd, middels WinDiskImager de OpenElec 5.0.4 (x64) diskimage erop, kaartje in Raspberry en booten. En werken....
Daarna had ik een flash partitie van een paar honderd mb en de rest in een niet (door mij
Waarschijnlijk kijk je in windows naar je partitiegrootte? De (tweede) geresizede partitie is alleen te benaderen als je rpi draaid omdat dit een linux partitie is die niet gezien wordt door windoze!sliceofhogan schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:52:
Hartelijk dank, ga even naar winscp kijken.
Daarna had ik een flash partitie van een paar honderd mb en de rest in een niet (door mij) bruikbare partitie.
Probeer hem maar eens te benaderen als share (\\<ip rpi>) vanuit windows, dan zul je zien dat daar de verdwenen ruimte zit. Ook kun je winscp gebruiken. Dan zul je zowel de boot als de tweede partitie zien, die gemount is onder /storage
OSMC ken ik verder niet, maar ik verwacht dat de mappenstructuur gewoon default linux zijn.
Mocht je bestanden over wil zetten via winscp, kijk dan op de RPi in de /home map, waarin een usermap staat die dezelfde naam heeft als je loginnaam. In die map ben je vrij om te lezen en schrijven. Overige mappen zullen rechten errors geven.
Mocht je bestanden over wil zetten via winscp, kijk dan op de RPi in de /home map, waarin een usermap staat die dezelfde naam heeft als je loginnaam. In die map ben je vrij om te lezen en schrijven. Overige mappen zullen rechten errors geven.
? Heb jij een 64 bit image op je kaart geflashed ? Ik neem aan dat je de juiste hebt gepakt, namelijk de RPi variant, want anders heeft het sowieso niet kunnen werken.sliceofhogan schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:52:
...middels WinDiskImager de OpenElec 5.0.4 (x64) diskimage erop, ....
[ Voor 35% gewijzigd door arie_papa op 27-02-2015 11:53 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Je hebt helemaal gelijk, ben nog wat slapeloos, de 5.0.4 (arm) diskimage natuurlijk, sorry.
In OSMC staat de usermap niet in de /home map, daar staat alleen een OSMC map.
Helaas is OSMC nogal gesloten:
"We don't have a root password. The account is just locked. I would recommend you mount the SD card on another machine and edit fstab there"
Aangezien ik geen linux machine - nog de kennis heb er 1 in te richten, jammer dus.
@Dr Roelski: nee, ik heb naar de actuele partities in OpenElec gekeken, middels putty/ssh "df", waarbij ik een vergelijkbare situatie had als deze (waar ik ook de wijsheid vandaan had):
http://www.richardsrambli...partition/comment-page-1/
"We don't have a root password. The account is just locked. I would recommend you mount the SD card on another machine and edit fstab there"
Aangezien ik geen linux machine - nog de kennis heb er 1 in te richten, jammer dus.
@Dr Roelski: nee, ik heb naar de actuele partities in OpenElec gekeken, middels putty/ssh "df", waarbij ik een vergelijkbare situatie had als deze (waar ik ook de wijsheid vandaan had):
Ik zou anders gewoon even Xbian proberen, die is gewoon open en kun je zonder problemen schrijven in de /home/xbian map. Zelf heb ik geen ervaring met OSMC.sliceofhogan schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:35:
Je hebt helemaal gelijk, ben nog wat slapeloos, de 5.0.4 (arm) diskimage natuurlijk, sorry.
Onlangs in het bezit gekomen van de RPI 2.
Nu is het mij al een paar keer overkomen dat ik de sd kaart heb moeten voorzien van een nieuwe image doordat de pi niet meer opstartte. Deels ook door eigen stommiteit, maar zo wel geleerd hoe je opnieuw je image op de sd kaart moet zetten...
Nu vraag ik mij af of er na het opnieuw instellen en aanvullen met de nodige plugins het mogelijk is om een kopie van de kaart te maken, of over het netwerk iets te backuppen is, zodat in geval van een probleem iets terug te kunnen zetten om niet alles weer bij langs te hoeven.
Als dat mogelijk is welke mappen zijn dan van belang veilig te stellen?
EDIT:
Ik gebruik Openelec
Nu is het mij al een paar keer overkomen dat ik de sd kaart heb moeten voorzien van een nieuwe image doordat de pi niet meer opstartte. Deels ook door eigen stommiteit, maar zo wel geleerd hoe je opnieuw je image op de sd kaart moet zetten...
Nu vraag ik mij af of er na het opnieuw instellen en aanvullen met de nodige plugins het mogelijk is om een kopie van de kaart te maken, of over het netwerk iets te backuppen is, zodat in geval van een probleem iets terug te kunnen zetten om niet alles weer bij langs te hoeven.
EDIT:
Ik gebruik Openelec

Als je XBian gebruikt kan je de ingebouwde backup tools gebruiken.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Via win32diskimager kun je een image naar een kaart schrijven, maar natuurlijk ook een image van de sd kaart maken. Als je op linux werkt, is
code:
ook voldoende.
1
| dd if=/dev/sdX of=filename |
[ Voor 8% gewijzigd door arie_papa op 27-02-2015 13:13 ]
Je kunt ook win32diskimager gebruiken en dan de knop "read" om je SD uit te lezen en een image te maken op je PC. :-)
Tja dat is dom, die knop wel gezien in dat programma, maar niet aan gedacht dat je daarmee ook andersom kon werken....SEA Ninja schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:09:
Je kunt ook win32diskimager gebruiken en dan de knop "read" om je SD uit te lezen en een image te maken op je PC. :-)
Ik had het ook gemist hoor, had de tip ergens gelezen.byob schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:14:
[...]
Tja dat is dom, die knop wel gezien in dat programma, maar niet aan gedacht dat je daarmee ook andersom kon werken....

Heb Xbian geinstalleerd, middels WinSCP video en foto folders aangemaakt in /home/xbian en werken!arie_papa schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:05:
[...]
Ik zou anders gewoon even Xbian proberen, die is gewoon open en kun je zonder problemen schrijven in de /home/xbian map. Zelf heb ik geen ervaring met OSMC.
Kopieren is wel langzaam..... Maar happy
Hartelijk dank!
Kan indd met windiskmanager wat hierboven is aangeraden,byob schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:08:
EDIT:
Ik gebruik Openelec![]()
maar binnen openelec kun je ook via het openelec settings een backup maken van alleen de userdata.
Dit heb ik ook gehad met eenvoeding geleverd door SOS. Na uiteindelijk 10 mailtjes is deze vervangen door SOS en heb ik hem niet meer gezien.Guids schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:52:
[...]
Ik heb ook mijn rpi2 bij SOS besteld met een 2a oplader. Gek genoeg krijg ik wel een regenboogje zo nu en dan. Misschien een defecte voeding?
Hier ook de switch van een model B naar een 2. Vond de B altijd net wat te traag en heb hier meer vertrouwen in en als ik de filmpjes zo zie komt dat wel goed. Vroeg me wel af of er gewoon download packages beschikbaar zijn voor openElec? Ik kan me herinneren dat die er wel waren voor Xbian (Wat ik een tijdje op mijn B had draaien). Gaat in mijn geval om usenet, torrent, couchpotato en sickbeard. Word dat gewoon een kwestie van losse installaties doen en zelf even alles instellen of zoek ik gewoon verkeerd en zijn er wel degelijk complete download packages?
Via mijn tv krijgt de RPi 2 niet genoeg power. Mijn TV heeft 2 usb poorten, Nou dacht ik om een usb Y kabel aan te sluiten. dus 2 usb uitgangen naar 1 micro usb kabel. Krijgt de RPi niet te veel stroom? en werkt dit methode wel (zoals de externe HDD's van vroeger)?
Ik heb het hierover: http://www.allekabels.nl/na/0/1145662/usb-20-y-kabel.html
dat zou moeten werken, ben hier ook al over aan het nadenken.sipaan schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:52:
Via mijn tv krijgt de RPi 2 niet genoeg power. Mijn TV heeft 2 usb poorten, Nou dacht ik om een usb Y kabel aan te sluiten. dus 2 usb uitgangen naar 1 micro usb kabel. Krijgt de RPi niet te veel stroom? en werkt dit methode wel (zoals de externe HDD's van vroeger)?
Wat ik me afvraag is het volgende: aangezien mijn tv nooit echt uit gaat (altijd standby), krijgt de Pi nog steeds stroom als de tv in Standby staat?
Heeft er ook iemand een oplossing voor OSX?byob schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:08:
Enkele dagen geleden mijn Pi binnen gekregen, komplete set van sossolutions. Ik zou graag een backup willen voordat ik corrupte files op de sd-kaart heb.
Ingebouwde XBian backup tool gebruiken. Dat werkt altijd onafhankelijk van je host.
mijn samsung smart tv geeft in standby modus geen stroom meer door via de usb poorten, zal waarschijnlijk per merk kunnen verschillenboosterbosch schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:03:
[...]
dat zou moeten werken, ben hier ook al over aan het nadenken.
Wat ik me afvraag is het volgende: aangezien mijn tv nooit echt uit gaat (altijd standby), krijgt de Pi nog steeds stroom als de tv in Standby staat?
Is toch eenvoudig te testen met een micro-usb kabel i.c.m. je telefoon?boosterbosch schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:03:
[...]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
installeer yatse en meten is weten. bovenin in de app zie je of kodi offline is of niet.boosterbosch schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:03:
[...]
Nee, je kunt zelf niks op oe installeren. Maar daarom maken mensen dus addons voor kodi met die functionaliteit. Isellen's repo heeft Audo (autodownloader), de opvolger van de sabsuite addon, waar sab sickrage en couchpotato in zitten.Adanteh schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:39:
Vroeg me wel af of er gewoon download packages beschikbaar zijn voor openElec?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Was precies opzoek naar zo'n addon. Zag inderdaad alleen maar oude info over sabsuite, maar was deze zo niet tegen gekomen. Lijkt prima te werken.Acolyte57 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:42:
[...]
Nee, je kunt zelf niks op oe installeren. Maar daarom maken mensen dus addons voor kodi met die functionaliteit. Isellen's repo heeft Audo (autodownloader), de opvolger van de sabsuite addon, waar sab sickrage en couchpotato in zitten.
Nog wel een extra vraag: Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik alle bestanden op externe HDD heb? Qua auto-mount en dat soort dingen dan in verband met sabnzb? Ik weet dat ik op Xbian (Al hele tijd geleden) nog wel eens problemen had dat hij van pad veranderde, nu stond er in het verleden bij OpenElec een speciaal stukje over externe HDD, maar dat stond nu niet meer bij de installtie instructies op de openElec wiki. De settings binnen kodi zelf even wat door gebladerd en kwam daar ook zo niks tegen.
Bij mij is de 2e dag al raak helaas: OpenElec weigert op te starten. Nu vol goede moed OSMC aan het installeren. Eens kijken of dat stabieler werkt

Bij mij draait OpenELEC al sinds de installatie stabiel. Wat ik me dan afvraag als ik dit soort berichten lees, wat is de rest van de setup. Bedoel, welke SD kaart, welke voeding, welke opslag? Er zijn naast het OS natuurlijk, ook nog andere factoren die problemen kunnen veroorzaken.SEA Ninja schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:31:
Bij mij is de 2e dag al raak helaas: OpenElec weigert op te starten. Nu vol goede moed OSMC aan het installeren. Eens kijken of dat stabieler werkt
Dat mis ik hier vaak als iemand zoiets roept...
Krijgt je pi genoeg peut?SEA Ninja schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:31:
heb een vraag zag vandaag bij de action een oplader van 5 v een 2100ma voor 4 euro is het wat voor pi2
Zie het filmpje wat ik hier boven je linkherian10 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:17:
heb een vraag zag vandaag bij de action een oplader van 5 v een 2100ma voor 4 euro is het wat voor pi2
Even een aanvulling hierop. Zodra je OpenElec unofficial addons repository installeert, dan zal je merken dat Isellens repo niet te vinden is in Addon depot gedeelte. Heel raar, dit was wel zichtbaar bij het vorige model. Ik heb het opgelost door Isellens repo te installeren via total installer (http://i.totalxbmc.tv toevoegen in bestandsbeheer en dan de zip installeren)Acolyte57 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:42:
[...]
Nee, je kunt zelf niks op oe installeren. Maar daarom maken mensen dus addons voor kodi met die functionaliteit. Isellen's repo heeft Audo (autodownloader), de opvolger van de sabsuite addon, waar sab sickrage en couchpotato in zitten.
En het installeren van Audo / Sickpotatohead duurt een eeuwigheid, vaak blijft het lang hangen bij 98%. Gewoon kwestie van geduld!
Edit: voor de mensen die een goede oplader en kabel zoeken: de standaard Samsung oplader werkt perfect bij mij. pricewatch: Samsung Travel Adapter Zwart
[ Voor 15% gewijzigd door baba420 op 27-02-2015 22:46 ]
Vanochtend nog mijn setup geplaatst, 1 pagina terugKozz schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:20:
[...]
Bij mij draait OpenELEC al sinds de installatie stabiel. Wat ik me dan afvraag als ik dit soort berichten lees, wat is de rest van de setup. Bedoel, welke SD kaart, welke voeding, welke opslag? Er zijn naast het OS natuurlijk, ook nog andere factoren die problemen kunnen veroorzaken.
Dat mis ik hier vaak als iemand zoiets roept...
RPi 2, 16gb Transcend cl10 MicroSD, TP-link wn725n wifi, Blue Star 2A voeding van SOS. Gister bij eerste keer opstarten en na rebooten geen regenboogindicator gezien.
Nou moet ik wel zeggen dat mijn vrouw vandaag de stekker eruit trok dus dat zal ie niet leuk hebben gevonden. Maar dat zal wel vaker gebeuren. Mijn b+ had daar minder moeite mee met RaspBMC.
Zag dat SOS vlak voor ik mijn RPi2 binnen kreeg ineens de afbeelding wijzigde van de 2A voeding. Misschien dat die beter is.
Heb je die Wifi-usb en SD-kaart ook van SOS-Solutions?SEA Ninja schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:55:
[...]
Vanochtend nog mijn setup geplaatst, 1 pagina terug![]()
RPi 2, 16gb Transcend cl10 MicroSD, TP-link wn725n wifi, Blue Star 2A voeding van SOS. Gister bij eerste keer opstarten en na rebooten geen regenboogindicator gezien.
Nou moet ik wel zeggen dat mijn vrouw vandaag de stekker eruit trok dus dat zal ie niet leuk hebben gevonden. Maar dat zal wel vaker gebeuren. Mijn b+ had daar minder moeite mee met RaspBMC.
Zag dat SOS vlak voor ik mijn RPi2 binnen kreeg ineens de afbeelding wijzigde van de 2A voeding. Misschien dat die beter is.
heb je het cant acces tty probleem kunnen oplossen? Dit is mij nu al twee keer gebeurd op een dag. Ik heb niet zo zin om alles weer opnieuw te moeten installeren..jmderonde schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:58:
Van 't weekend en gisteren uitgebreid aan het testen geweest met m'n RPi 2.
In eerste instantie OpenELEC geinstalleerd. Prima pakket, binnen 15 minuten zat ik met mijn telefoon als afstandbediening muziek van mijn NAS af te spelen.
Bij het starten even heel kort een regenboogscherm en af en toe hangt het scherm. de RPi lijkt zich dan te herstarten.
In staat geweest om via bedraad netwerk een 50Gb bluray vloeiend af te spelen, incl. DTS-HD. dus aan de Pi zal het niet liggen!
Vervelend is dat wanneer de Pi 2 of 3x herstart is het sd kaartje corrupt lijkt te raken. Ik krijg dan de melding: Error in check_disks: could not repair filesystem, dropping to debug shell, try to run 'fsck' manually. starting debugging shell...type exit to quit. sh: can't access tty: job control turned off.
Weet iemand wat deze melding veroorzaakt?
Nog even getest met RaspBMC: Werkt helemaal niet. Alleen een regenboogscherm.
Als laatste nog even heel kort met de XBian getest, maar die leek niet door de configuratie te komen. blijft hangen op (volgens mij) "partitioneren MicroSD"
Kortom: een prachtig product, maar vereist nog wel wat finetuning. volgens mij ook een andere voeding dan de standaard 2amp. SOS voeding als ik de symptomen goed inschat!
Ik krijg YouTube en airport niet aan de gang. Dan geeft die aan dat die het gewoon niet kan afspelen ik heb een pi2 en xbian er op.. Doe ik iets verkeerd?
Is Openelec 4.2.1 nog ergens te krijgen voor de RPi2? Ik wil nog niet naar Kodi over omdat ik dan 3 htpc's opnieuw moet instellen 
Toch maar Kodi geinstalleerd op mn RPi2 en Kodi helemaal ingericht naar mijn smaak; krijg nu de volgende error bij het aan mijn TV hangen:
Weet iemand hoe ik dit verhelp zonder weer de SD helemaal opnieuw te installeren?
Toch maar Kodi geinstalleerd op mn RPi2 en Kodi helemaal ingericht naar mijn smaak; krijg nu de volgende error bij het aan mijn TV hangen:
code:
1
| SH: can't access tty job control turned off |
Weet iemand hoe ik dit verhelp zonder weer de SD helemaal opnieuw te installeren?
[ Voor 52% gewijzigd door Ferra op 28-02-2015 10:10 ]
Ineens heb ik last van stotterende audio in Kodi 14.2 Xbian. In de homescreen kreeg ik niet eens normaal muziek, want daar bleef het maar stotteren. Pas na uitschakelen van visuele effecten + rss feed draait de muziek normaal. Wel nog steeds stotteren als ik aan het navigeren ben in de menu's. Zelfde met overschakelen naar dim (screensaver) stottert de muziek.
Voorheen wel last van gehad met XBMC 13.2, maar nooit zo erg. Het leek juist een stuk beter te gaan sinds Kodi. Iets verandert sinds gisteren / eergisteren?
Ik draai Xbian btw op 2x RPi B 512mb, en beide hebben dezelfde symptomen.
Voorheen wel last van gehad met XBMC 13.2, maar nooit zo erg. Het leek juist een stuk beter te gaan sinds Kodi. Iets verandert sinds gisteren / eergisteren?
Ik draai Xbian btw op 2x RPi B 512mb, en beide hebben dezelfde symptomen.
Ja. Probeer ApplePi-Baker eens. Kan een volledige backup van je SD kaart maken. En terugzetten.ThinkAboutIt schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:57:
[...]
Heeft er ook iemand een oplossing voor OSX?
Enkele dagen geleden mijn Pi binnen gekregen, komplete set van sossolutions. Ik zou graag een backup willen voordat ik corrupte files op de sd-kaart heb.
Hier.
Verwijderd
Bedankt voor de tip. Heb de root/@snapshot hersteldarie_papa schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:20:
Ik kom ook ineens tot het vrolijke nieuws in verband met de videocalibratie, dat ik niet de settings van Kodi moet veranderen, maar de settings van de tvLG van 16:9 naar scannen zetten was voldoende.
Nu maar eens met Xbian copier aan de slag. Het aanpassingen die hier voor genoemd zijn, leveren wel een werkend systeem op, maar apt-get install had er geen zin meer in in verband met de ontbrekende root/@snapshot functie. Hoop toch dat ik het zo dan werkend ga krijgen
Overigens apt-get werkte bij mij wel.
Ik ben inmiddels overgestapt op xbian-copy en krijg precies wat we eigenlijk allebei willen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:39:
[...]
Bedankt voor de tip. Heb de root/@snapshot hersteld.
Overigens apt-get werkte bij mij wel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| xbian@woonkamer ~ $ df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on rootfs 7.3G 777M 6.4G 11% / udev 256K 4.0K 252K 2% /dev tmpfs 36M 144K 36M 1% /run /dev/sda1 7.3G 777M 6.4G 11% / /dev/sda1 7.3G 777M 6.4G 11% /home /dev/sda1 7.3G 777M 6.4G 11% /lib/modules /dev/mmcblk0p1 34M 23M 12M 66% /boot /dev/sda1 7.3G 777M 6.4G 11% /xbmc-backup |
Maar volgens mij doen jou wijzigingen ongeveer hetzelfde. Uiteindelijk blij dat het via de "officiele" weg nu wel lukt
Bij mij gaf apt-get op 2 systemen problemen, maar dat zal ongetwijfeld met hogere veries oid te maken hebben.
Lang leve de ingebouwde XBian tools
Wie denkt dat hij het beter doet of evengoed als ons, mag zich aanmelden als ontwikkelaar

[ Voor 54% gewijzigd door CurlyMo op 28-02-2015 10:48 ]
Als je het niet erg vindt, hou ik het op testerCurlyMo schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:48:
Lang leve de ingebouwde XBian toolsWie denkt dat hij het beter doet of evengoed als ons, mag zich aanmelden als ontwikkelaar
Verwijderd
Sluit ik me bij aanarie_papa schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:56:
[...]
Als je het niet erg vindt, hou ik het op tester
Ik heb dit gedaan met mijn raspberry Pi2 en sindsdien geen stroomproblemen meer. Mijn Pi2 gaat wel helemaal uit als ik de tv uit zet, ook al gaat de tv dan in standby. Gelukkig nog geen corrupte SD kaart gekregen hierdoor.boosterbosch schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:03:
[...]
Lijkt me een goede optie maar hoeveel BT speakers kun je connecten met de RPI?MichaelDell schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:57:
[...]
Bluetooth module in de RPI en connecten met een BT speaker?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Echt heel vervelend. Iemand misschien een fix hiervoor?Ferra schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 08:56:
Is Openelec 4.2.1 nog ergens te krijgen voor de RPi2? Ik wil nog niet naar Kodi over omdat ik dan 3 htpc's opnieuw moet instellen
code:
1 SH: can't access tty job control turned off
Mijn pi en oplader komen ook van SOS. Misschien is de Blue Star 2a voeding het probleem. Ik krijg zo af en toe ook het regenboog teken in de rechterbovenhoek.SEA Ninja schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:55:
[...]
Vanochtend nog mijn setup geplaatst, 1 pagina terug![]()
update:
Ik heb het probleem kunnen her-produceren met een andere oplader. Dus ofwel:
- deze lader is ook niet goed
- openelec 5.0.4 is niet stabiel
- de sd card is niet goed: Samsung 16GB micro SD EVO UHS-I Class 10
- de rpi2 is defect
[ Voor 46% gewijzigd door Guids op 28-02-2015 14:56 ]
Wifi USB wel, SD-kaart niet (elders besteld).IJburger schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:59:
[...]
Heb je die Wifi-usb en SD-kaart ook van SOS-Solutions?
Ik wil graag OpenElec proberen op mijn Pi 2 model B die net binnen is. Op de site kan ik kiezen tussen een ''normale'' en disk image. Ik heb beide gedownload, maar ik weet bij beide niet hoe ik het nou op de Micro SD kaart moet zetten.
Kan iemand me helpen
?
Kan iemand me helpen
Pak de Disk Image uit met bijv. 7zip. Download en start win32diskimager, kies het uitgepakte disk image bestand en klik op "Write". Deze wordt dan op de SD gezet. Veilig verwijderen, in de Pi en opstartenJirachi schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:22:
Ik wil graag OpenElec proberen op mijn Pi 2 model B die net binnen is. Op de site kan ik kiezen tussen een ''normale'' en disk image. Ik heb beide gedownload, maar ik weet bij beide niet hoe ik het nou op de Micro SD kaart moet zetten.
Kan iemand me helpen?
Disk image gebruiken, win32diskimager downloaden, image openen in w32di en wegschrijven en klaarJirachi schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:22:
Kan iemand me helpen?
Bedankt! Het is gelukt.
EDIT: Ik heb een 32 GB UHS-I Evo MicroSD kaart gebrukt van Samsung. Hij geeft nu wel aan ''152 MB van de 255 MB verbruikt''. Is dat normaal..?
EDIT2: Net gelezen dat dat normaal is, omdat Windows een andere filesystem gebruikt dat raspbian.
EDIT: Ik heb een 32 GB UHS-I Evo MicroSD kaart gebrukt van Samsung. Hij geeft nu wel aan ''152 MB van de 255 MB verbruikt''. Is dat normaal..?
EDIT2: Net gelezen dat dat normaal is, omdat Windows een andere filesystem gebruikt dat raspbian.
[ Voor 99% gewijzigd door Montu op 28-02-2015 14:45 ]
Gewoon aansluiten en dan zou het moeten werken.Jirachi schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:06:
OpenElec werkt nu op de Pi 2 en ik heb een NFS share aangemaakt voor de NAS. Nu heb ik hier een HifiBerry Digi+ liggen, zodat ik mijn surroundset op de Pi2 kan aansluiten. Hoe installeer ik zoiets?
Er staat me iets bij dat er een optie is voor 'enable external sound cards' of iets in die geest.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Kleine update over mijn onderzoekje: met UTP-kabel heb ik geen last meer van keypress misses. Ik krijg sterk het idee dat de voeding het probleem is en dat deze bijv. de Wifi niet trekt. SOS inmiddels gemaild met verzoek om een andere voeding toe te sturen...
Grote twijfel om de 2A adapter bij SOS te bestellen. Als ik dit zo lees is het hit or miss met deze adapter. Wat te doen, wat te doen...
Mijn Action 2A lader doet het prima op m'n Pi2. In combinatie met telefoon geeft ie problemen met het touchscreen tijdens laden(wat vaak gebeurt met el cheapo laders), maar op m'n Pi2 super!
Ik ben deze tutorial aan t volgen voor de installatie van het Hifiberry Digi bordje. Ik heb een SSH connectie via Putty met OpenElec.
https://www.hifiberry.com...ith-device-tree-overlays/
Hoe edit/open ik de config.txt?
https://www.hifiberry.com...ith-device-tree-overlays/
Hoe edit/open ik de config.txt?
Hier kan je verschillende pagina vinden die dat uitleggen.
Ok, OpenElec herkent nu de HifiBerry Digi+.
Audio Output heb ik nu op De HifiBerry Digi+ staan. De Digi+ heb ik via een optische kabel verbonden met mijn Yamaha AV receiver. Is dat juist? Ik krijg namelijk geen geluid in zowel de User Interface van OpenElec als is video's.
Ik heb al geprobeerd Audio Passthrough aan te zetten, maar nog steeds zonder succes.
Wat doe ik verkeerd?
EDIT: De SPDIF ingang op de HifiBerry geeft ook geen rood licht... Dus er is iets mis met de hardware of de instellingen?
EDIT 2: ik heb de test tone image van hifiberry geprobeerd, maar nog stteeds geen geluid. ook brandt het rode spdif licht niet. het groene lampje van de hifiberry brandt wel.
Ik heb al geprobeerd Audio Passthrough aan te zetten, maar nog steeds zonder succes.
Wat doe ik verkeerd?
EDIT: De SPDIF ingang op de HifiBerry geeft ook geen rood licht... Dus er is iets mis met de hardware of de instellingen?
EDIT 2: ik heb de test tone image van hifiberry geprobeerd, maar nog stteeds geen geluid. ook brandt het rode spdif licht niet. het groene lampje van de hifiberry brandt wel.
[ Voor 30% gewijzigd door Montu op 28-02-2015 23:51 ]
De Verbatim Mediashare wireless doet precies datgene wat ik wilde.Rikkiz0r schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:09:
Mijn eerste ingeving is dat je een WiFi adaptertje aan de Raspberry Pi kunt koppelen, daar een AP op kunt hosten, daarna verbind je de tablet met het AP en vervolgens zou je via NFS (of DLNA oid) bij de bestanden op je HDD kunnen komen als je HDD verbonden is met je RPi. Dan zou je de films zonder probleem op je tablet moeten kunnen afspelen.
Verwijderd
Wees blij, ik heb 8 euro betaald en kreeg hem niet eensFreakster86 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:24:
Grote twijfel om de 2A adapter bij SOS te bestellen. Als ik dit zo lees is het hit or miss met deze adapter. Wat te doen, wat te doen...
gewoon net als de rest ff bij de Action lader halen hebben ze in zwart of wit werkt zonder problemen kost maar 4 euroFreakster86 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:24:
Dat is toch die 'diamond' lader die in het geplaatste filmpje werd getest met als conclusie 'niet goed'??Paperbag24 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:48:
[...]
gewoon net als de rest ff bij de Action lader halen hebben ze in zwart of wit werkt zonder problemen kost maar 4 euro![]()
ik heb hem wel binnengekregen... maar hij doet het gewoon. Echter na 3x de stroom eraf halen krijg ik de bekende error zoals ik in een eerdere post noemde. Ik neem aan dat dit dan geen voedingprobleem is?Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:35:
[...]
Wees blij, ik heb 8 euro betaald en kreeg hem niet eens
Dat is deze toch? Hier is die kompleet ruk.Freakster86 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:52:
[...]
Dat is toch die 'diamond' lader die in het geplaatste filmpje werd getest met als conclusie 'niet goed'??

Ik heb sinds afgelopen week ook een RasPi 2 met OpenElec (inmiddels OpenElec geupgradet naar 5.0.5).
Ook ik heb zo'n 2A voeding van SOS en ondervind hiermee de undervolt waarschuwingen.
Zelfs al geregeld crashes gehad tijdens het afspelen van een film of gewoon tijdens het kopieren van data via scp.
Welke 2A voeding raden jullie aan om te gebruiken?
PS
Ben wel *erg* onder de indruk van de prestaties van deze nieuwe RasPi icm Kodi!
EDIT:
Ik kijk even niet...en opeens allemaal lader info van jullie hierboven
Ook ik heb zo'n 2A voeding van SOS en ondervind hiermee de undervolt waarschuwingen.
Zelfs al geregeld crashes gehad tijdens het afspelen van een film of gewoon tijdens het kopieren van data via scp.
PS
EDIT:
[ Voor 8% gewijzigd door funxiun op 01-03-2015 12:19 ]
Ik heb zelf goede ervaringen met deze voedingen van The Pi Hut: http://thepihut.com/colle...pply-for-the-raspberry-pi
Die ja, de diamond dymond.Dacuuu schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:11:
[...]
Dat is deze toch? Hier is die kompleet ruk.![]()
[afbeelding]
Is dat i.c.m. de Pi 2 B?SD5k schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:20:
Ik heb zelf goede ervaringen met deze voedingen van The Pi Hut: http://thepihut.com/colle...pply-for-the-raspberry-pi
Ik wil de Pi 2 cadeau gaan doen, dus een betrouwbare voeding is dan zeker cruciaal
Ja, met zowel de Pi 2 B als de B+ nooit problemen gehad met deze voedingen.
Op m'n 2B zit verder nog een infrarood receiver en een Hifiberry DAC+ aangesloten.
Op m'n 2B zit verder nog een infrarood receiver en een Hifiberry DAC+ aangesloten.
Wat zijn 'deze' voedingen?SD5k schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:26:
Ja, met zowel de Pi 2 B als de B+ nooit problemen gehad met deze voedingen.
Die van de Pi Hut of van die Action?
Edit: ik moet ook leren lezen. Die van de pi hut dus. sorry

[ Voor 11% gewijzigd door funxiun op 01-03-2015 12:29 ]
Gisteren de rapbeery pi 2 binnengekregen, mijn raspbmc-mediacenter op de Raspberry PI type B Versie 2.0 upgraden naar openelec (aangezien raspbmc de pi2 niet ondersteunt).
Nu was het bij de oude aangeraden om de raspbmc op usbstick te installeren, ivm mogelijke corrupties van de sd-card en een performanceboost. Is dat bij de Rpi2 nog steeds aangeraden? Ik kan op het web hier niks over vinden helaas.
Nu was het bij de oude aangeraden om de raspbmc op usbstick te installeren, ivm mogelijke corrupties van de sd-card en een performanceboost. Is dat bij de Rpi2 nog steeds aangeraden? Ik kan op het web hier niks over vinden helaas.
Welke waarschuwingen herken jij als Undervolt 😄?funxiun schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:17:
Ik heb sinds afgelopen week ook een RasPi 2 met OpenElec (inmiddels OpenElec geupgradet naar 5.0.5).
PS
EDIT:
Het regenboogblokje rechtsboven wat af en toe verschijnt.Ferra schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:03:
[...]
Welke waarschuwingen herken jij als Undervolt 😄?
Dit is een undervolt waarschuwing binnen OpenElec
Voorbeeld:
Oh, die doet het bij mij juist eindelijk wel goed...
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik heb ook dezelfde 2A voeding maar ik kreeg nooit een regenboogicoontje bij OpenElec (5.0.3). Wel crashtte de boel en raakte de SD corrupt. Ik zie veel reacties met dezelfde problemen hier. Zou het in mijn geval dan toch een brakke voeding betreffen? Ik heb nog een USB-lader van mijn telefoon, maar deze is 5.3V met 2A. Kan die 5.3V kwaad?funxiun schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:17:
PS
EDIT:
Verwijderd
Gebruiken jullie wel allemaal een powered usb hub ?funxiun schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:17:
PS
EDIT:

Ik krijg mijn voeding alsnog per envelop dinsdag binnen tot dan geen zin om andere te gebruiken/zoeken.
Weet niet eens dus of mijn PI DOA is.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 16:38 ]
Vandaag mijn Pi2 nog eens aangesloten.. eerst deed ie OpenELEC gewoon opstarten, maar daarna lukte het niet meer.. Als ik hem insteek branden de 2 lampjes constant (groen + rood) maar hij doet verder dus niks.. Heb al paar keer sd kaartje opnieuw geschreven met Image Writer, maar het probleem blijft.. Ook al 2 verschillende kaartjes geprobeerd. Naast OpenELEC heb ik ook al Xbian geprobeerd.
Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik kan bepalen of de Pi2 nog naar behoren werkt?
Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik kan bepalen of de Pi2 nog naar behoren werkt?
[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 01-03-2015 16:53 ]
Ander SD kaartje proberen lijkt me de eerste stap.Cooler_King schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:52:
Vandaag mijn Pi2 nog eens aangesloten.. eerst deed ie OpenELEC gewoon opstarten, maar daarna lukte het niet meer.. Als ik hem insteek branden de 2 lampjes constant (groen + rood) maar hij doet verder dus niks.. Heb al paar keer sd kaartje opnieuw geschreven met Image Writer, maar het probleem blijft.. Ook al 2 verschillende kaartjes geprobeerd. Naast OpenELEC heb ik ook al Xbian geprobeerd.
Verwijderd
Volgens mij gaat die 5.3V niet veel kwaad kunnen.benchMarc schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:18:
[...]
Ik heb ook dezelfde 2A voeding maar ik kreeg nooit een regenboogicoontje bij OpenElec (5.0.3). Wel crashtte de boel en raakte de SD corrupt. Ik zie veel reacties met dezelfde problemen hier. Zou het in mijn geval dan toch een brakke voeding betreffen? Ik heb nog een USB-lader van mijn telefoon, maar deze is 5.3V met 2A. Kan die 5.3V kwaad?
Met mijn vorige voeding (2A 5V van SOS solutions) kreeg ik enkel in het begin bij het booten heel even een regenboog icoontje. Ook crashtte het sd kaartje regelmatig.
Ik heb dan maar besloten mijn voeding en sd kaartje allebei te vervangen.
Het sd kaartje heb ik vervangen door een SanDisk Extreme PRO.
Voor de voeding gebruik ik nu deze voeding en dit samen met een 20 AWG usbkabel.
Deze combinatie lijkt tot nu toe goed te werken
Nu geeft de PI2 geen undervoltage waarschuwingen meer, ook niet tijdens het booten en verder geen last meer gehad van corrupte sd kaartjes.
Ik heb weliswaar niet bij de 2 maar bij de 1 ivm het gebruik van een sata 2.5 disc veel problemen gehad met de voeding. Let op, niet alleen de adapter, maar ook de kabel maakt erg veel verschil. Probeer dus bij voedingsproblemen ook even andere kabeltjes. De kabels van de action doen het redelijk goed. De bijgeleverde kabel van mijn xperia z is veruit het beste.
Ik heb deze adapter ooit bij de Action gescoord. (Philips DLP2207/12)

Geen idee of die voldoet met de RPi 2, maar deze heeft zonder problemen een RPi B + 2,5 inch hd externe harde schijf van prik voorzien. Zijn er mensen met (goede) ervaringen met deze adapter in combinatie met een RPi 2?

Geen idee of die voldoet met de RPi 2, maar deze heeft zonder problemen een RPi B + 2,5 inch hd externe harde schijf van prik voorzien. Zijn er mensen met (goede) ervaringen met deze adapter in combinatie met een RPi 2?
Volgens mij heb ik ook zo eentje hier in de woonkamer. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, al hangt er wel maar een RPi B aan. Maar die staat hier 24/7 aan zonder noemenswaardige problemen.Dacuuu schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:11:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 37% gewijzigd door arie_papa op 01-03-2015 20:18 ]
Heeft er iemand ook problemen met de youtube addon? En dus ook de addons die gebruik maken van youtube zoals kidstube... Hij kan niets afspelen en de foutmeldingen verschillen...
Ik heb een pi 2 met een 16gb transcend volledig geupdated xbian
Ik heb een pi 2 met een 16gb transcend volledig geupdated xbian
Ook ik kamp met een stroomprobleem. Vandaag met een forumgenoot de Raspberry Pi 2 in mijn auto ingebouwd.
Qua stroom hebben we de volgende aansluiting gemaakt:

Deze zou 2,5A per stuk moeten leveren, zie hier de SPECS:
http://www.produktinfo.co...OPPELSTECKDOSE_PLATTE.pdf
De Pi 2 gaat heel even aan en dan gelijk weer uit. Als ik vervolgens een dubbele USB aansluiting gebruik die in een 12V aansluiting zit (met dezelfde waardes) dan doet hij het wel.
Weet er iemand nog een goede USB inbouwcontact die ik zou kunnen gebruiken?
Qua stroom hebben we de volgende aansluiting gemaakt:

Deze zou 2,5A per stuk moeten leveren, zie hier de SPECS:
http://www.produktinfo.co...OPPELSTECKDOSE_PLATTE.pdf
De Pi 2 gaat heel even aan en dan gelijk weer uit. Als ik vervolgens een dubbele USB aansluiting gebruik die in een 12V aansluiting zit (met dezelfde waardes) dan doet hij het wel.
Weet er iemand nog een goede USB inbouwcontact die ik zou kunnen gebruiken?
Dank voor de tip. Code SOCIAL5 gaf nog 5% korting. Voor een 2A adapter ben je zelfs met verzending goedkoop uit naar mijn idee. 5 pond + 2 pond verzending.SD5k schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:20:
Misschien zit er verschil in welke kabel er aangesloten is ik gebruik deze lader met USB kabel van Samsung en draai ooen elec geen undervolt terwijl ik een afstandsbediening toetsenbord en WiFi adapter gebruikDacuuu schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:11:
[...]
[afbeelding]
Ik heb meerdere kabels getest. Hier kwam die adapter niet goed er uit..Paperbag24 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:02:
[...]
Misschien zit er verschil in welke kabel er aangesloten is ik gebruik deze lader met USB kabel van Samsung en draai ooen elec geen undervolt terwijl ik een afstandsbediening toetsenbord en WiFi adapter gebruik
Let op:
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]