Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:51
frye schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:31:
[...]

Excuses, dat is ook zo. Beetje verkeerd uitgelegd.
Heb dus 2 video "bestanden" toegevoegd namelijk:

Video\Films
Video\Series
Dan is het enkel een kwestie van de juiste inhoud instellen op de juiste folder, zodat Kodi weet welke scraper gebruikt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 17:53

CeesKees

I rest my Kees

Yup. 1 niveautje verder koppelen en e.e.a. zou moeten werken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 09:00
Ik wil graag een mini toetsenbord(+mousepad) op mijn RPi2 aansluiten alleen twijfel nog tussen de volgende 2 modellen:
- iPazzport
- Living-Room Keyboard K410(Logitech)

Qua formaat spreekt de K410(13,6x35,4) tegen Ipazzport(6x15) me meer aan.
Heeft Iemand de K410 al werkend gekregen? De K400 werkt wel dus ik verwacht geen problemen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Jirachi schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:11:
Hmm, ik zit met een probleem. Ik heb RaspBMC draaien en ik heb ervoor gekozen audio over te laten aan mijn AVR 2.1 setup die aangesloten is op de TV via een optische audio kabel. Dit heb ik ingesteld in de audio settings van RaspBMC. Dit werkt goed wanneer ik een film afspeel met 2.0 audio: de Pi laat netjes de audio door en de AVR setup speelt het geluid af. Wanneer ik echter een DD 5.1 of DTS film afspeel, heb ik helemaal geen geluid (zowel niet op de TV als op de AVR).

Ter extra info: ik heb wél DD 5.1 of DTS geluid op de TV als ik audio passthrough weer uitschakel.
Iemand die me kan helpen? :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

DaRoot

Some say...

-Colossalman- schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:50:
Ik wil graag een mini toetsenbord(+mousepad) op mijn RPi2 aansluiten alleen twijfel nog tussen de volgende 2 modellen:
- iPazzport
- Living-Room Keyboard K410(Logitech)

Qua formaat spreekt de K410(13,6x35,4) tegen Ipazzport(6x15) me meer aan.
Heeft Iemand de K410 al werkend gekregen? De K400 werkt wel dus ik verwacht geen problemen eigenlijk.
Als ik beetje google is een k410 een optisch voor Windows 8 aangepaste K400, meer niet. K400 werkt inderdaad fantastisch met de Pi en Kodi!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

Gokje: DD en DTS wordt weer onbewerkt doorgegeven door de optische kabel en je TV kan er niet mee overweg?
  1. Staat passthrough aan in je AVR?
  2. Kan je TV met DD en DTS overweg?
Verder zonde om met zo'n mooie versterker de boxen van de TV te gebruiken (voor zover ik dat begrijp). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 14:14
----

[ Voor 100% gewijzigd door RenaldoN op 25-02-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
CurlyMo schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:55:
@ApexAlpha, door niet de smb.conf te bewerken, maar user.conf ;)
Die blijft bij een update gewoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:13

Fjeze

AllesPerfect!

Heeft het met de raspberry pi 2 nog nut om openelec vanaf een USB stick te draaien? Of is dat niet meer nodig met de snellere raspberry pi 2?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:27

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Vanaf een USB stick draaien is sowieso twijfelachtig of dat echt voordeel oplevert. Ik heb een class 10 sd kaart waar Xbian prima op draait en dit gisteren via xbian-config naar een usb stick over gezet. Performance verschil is er nauwelijks. Voor mij heeft het alleen voordeel dat ik grotere sticks heb dan dat ik sd kaarten heb.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

arie_papa schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:53:
Vanaf een USB stick draaien is sowieso twijfelachtig of dat echt voordeel oplevert. Ik heb een class 10 sd kaart waar Xbian prima op draait en dit gisteren via xbian-config naar een usb stick over gezet. Performance verschil is er nauwelijks. Voor mij heeft het alleen voordeel dat ik grotere sticks heb dan dat ik sd kaarten heb.
Ok, voor de grootte hoef ik het niet te doen, alleen openelec komt erop te draaien.
Dan ga ik hem gewoon op de normalen manier vanaf een SD kaart installeren.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:55
Fjeze schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:55:
[...]

Ok, voor de grootte hoef ik het niet te doen, alleen openelec komt erop te draaien.
Dan ga ik hem gewoon op de normalen manier vanaf een SD kaart installeren.
Ik dacht dat het vooral nuttig was om corruptie van de SD kaart tegen te gaan. Maar als je de Pi altijd aan laat staan is dat ook niet echt een issue.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Volgende week zal ik een Pi 2 kopen. Het plan is om hier Kodi op te gooien i.c.m. met Sonarr, NZBGet en Couchpotato en een self-powered USB-schijf (WD MyBook). Tell me if I'm crazy. Ik zal het met 1 Pi2 proberen. Indien het allemaal te veel wordt, schaf ik een tweede Pi aan en tover die om in een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
IJburger schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:10:
Volgende week zal ik een Pi 2 kopen. Het plan is om hier Kodi op te gooien i.c.m. met Sonarr, NZBGet en Couchpotato en een self-powered USB-schijf (WD MyBook). Tell me if I'm crazy. Ik zal het met 1 Pi2 proberen. Indien het allemaal te veel wordt, schaf ik een tweede Pi aan en tover die om in een NAS.
Pulsar draait lekker op de pi2.
Zorg wel voor een goede stroom adapter. Dan voorkom je veel problemen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Ben niet zo een fan van die Popcorn-achtige initiatieven: afhankelijkheid van seeders, ontbreken van torrents bij episodes (whoops no torrent for this episode for the moment, try again later!). Hier heb ik geen zin in. Snap wel dat het populair is, het is immers super-makkelijk. Maar ik geef de voorkeur aan lokale opslag. Tot nu tevreden daar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
IJburger schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:24:
Ben niet zo een fan van die Popcorn-achtige initiatieven: afhankelijkheid van seeders, ontbreken van torrents bij episodes (whoops no torrent for this episode for the moment, try again later!). Hier heb ik geen zin in. Snap wel dat het populair is, het is immers super-makkelijk. Maar ik geef de voorkeur aan lokale opslag. Tot nu tevreden daar mee
Voor recente afleveringen en films is torrents echt prima te doen. Zeker als je enkele providers hebt.

Al is de kwaliteit vaak wel laag

edit: en nog een vraag. Transmission moet Kodi een signaal sturen om de Video Bieb te updaten zodra een torrent klaar is.

Ik heb hiervoor het volgende script:
code:
1
/usr/bin/wget --header='Content-Type:application/json' --post-data='{"jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Scan", "id": "xbian", "params": {"directory":"/etc/transmission/"}}' "http://localhost:8080/jsonrpc"

Maar hij werkt nog steeds niet... Weet iemand waarom?

[ Voor 27% gewijzigd door ApexAlpha op 25-02-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Ik zal het uitproberen, het zal mijn eerste Pi worden dus dat wordt lekker knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Heb ik ook gedaan, werkt als een trein na een beetje instelwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Volgende week zal ik een Pi 2 kopen. Het plan is om hier Kodi op te gooien i.c.m. met Sonarr, NZBGet en Couchpotato en een self-powered USB-schijf (WD MyBook). Tell me if I'm crazy.
Pfoeh. Mijn HTPC heeft een stuk meer power dan een Pi2 en die heeft het soms best zwaar met de Audo suite (SAB/Sickrage/Couchpotato) als die op volle gang aan het downloaden, unrar/par'n en moven is. Durf niet te zeggen dat dat probleemloos gaat als je dan ook nog tegelijk een filmpje wilt kijken op de Pi2.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

arie_papa schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:53:
Klassieke reden voor USB install is stabiliteit en dus minder kans op SD corruptie bij overclock, toch? Dus het performance verschil is voornamelijk dat je de Pi dan harder kunt overclocken...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Acolyte57 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:53:
[...]

Klassieke reden voor USB install is stabiliteit en dus minder kans op SD corruptie bij overclock, toch? Dus het performance verschil is voornamelijk dat je de Pi dan harder kunt overclocken...
Heb mijn huidige pi inderdaad overclocked, echter verwacht ik dat dit met de nieuwe pi2 niet nodig zal zijn.
Is er een goede tutorial om eventueel openelec 5.03 op USB te installeren? Kan ik het verschil zelf ondervinden.

En welke plug-ins (voor bijv. Streamen van films en series) zijn aan te raden?
Gomovies? Icefilms? Pulsar?

[ Voor 9% gewijzigd door Fjeze op 25-02-2015 14:37 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
edwinjm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:40:
[...]

Gokje: DD en DTS wordt weer onbewerkt doorgegeven door de optische kabel en je TV kan er niet mee overweg?
  1. Staat passthrough aan in je AVR?
  2. Kan je TV met DD en DTS overweg?
Verder zonde om met zo'n mooie versterker de boxen van de TV te gebruiken (voor zover ik dat begrijp). ;)
Passthrough kan ik niet aanzetten in AVR? Passthrough staat wel aan in RaspBMC als je dat bedoelt.
Mn TV hoeft toch niet met DTS of DD, want hij stuurt het signaal door naar de AVR?

Huh? Ik wil juist niet dat mijn TV het geluid afspeelt, maar juist de AVR.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Fjeze schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:30:
[...]
En welke plug-ins (voor bijv. Streamen van films en series) zijn aan te raden?
Gomovies? Icefilms? Pulsar?
Pulsar gebruikt torrents en is dus (minder) vatbaar voor takedowns en zo. Maar bij oude series en films zijn soms simpelweg geen levende torrents te vinden.

Gomovies en Icefilms streamen via http (vanaf Kijkhierjefilms.ru of zo) en is dus beter voor oude films en series maar de kwaliteit is vaak belabberd.

edit:

Sinds de Xbian upgrade lijkt de Youtube app niet te werken. Ik krijg dan 'fout bij afspelen' te zien. Iemand anders dit ook?

[ Voor 11% gewijzigd door ApexAlpha op 25-02-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 21:31
LFA schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:51:
[...]

Kun je mij vertellen welke hardware je zoal gebruikt naast de Pi 2?
En is het een alles in 1 installatie?

Ben erg benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

Jirachi schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:02:
[...]

Passthrough kan ik niet aanzetten in AVR? Passthrough staat wel aan in RaspBMC als je dat bedoelt.
Mn TV hoeft toch niet met DTS of DD, want hij stuurt het signaal door naar de AVR?
Omdat ik verwachtte dat je de hele audio pijplijn beschreef en je het had over audio op de TV, ging ik er van uit dat de audio van je AVR via de optische kabel naar de TV ging, daar was mijn antwoord op gebaseerd.

Je hebt niet beschreven waar de RaspBMC op is aangesloten.

RaspBMC -> AVR -> TV

of

RaspBMC -> TV -> AVR

In het laaste geval zou de TV een probleem kunnen hebben met DTS / DD en zou ik de configuratie aanpassen en de RaspBMC direct op de AVR aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
edwinjm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:46:
[...]

Omdat ik verwachtte dat je de hele audio pijplijn beschreef en je het had over audio op de TV, ging ik er van uit dat de audio van je AVR via de optische kabel naar de TV ging, daar was mijn antwoord op gebaseerd.

Je hebt niet beschreven waar de RaspBMC op is aangesloten.

RaspBMC -> AVR -> TV

of

RaspBMC -> TV -> AVR

In het laaste geval zou de TV een probleem kunnen hebben met DTS / DD en zou ik de configuratie aanpassen en de RaspBMC direct op de AVR aansluiten.
Aha. Vandaar. :) inderdaad raspbmc - TV - avr. Ik zal de ander configuratie proberen, alleen hoe sluit ik de Pi aan op de AVR? De AvR heeft geen hdmi, dus video verzenden gaat lastig.

[ Voor 62% gewijzigd door Montu op 25-02-2015 15:52 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
TV's kunnen vaak geen DD/DTS passthroughen. Soms kan het wel maar dan enkel DD. Heb hier mijn hoofd al lang over gebroken en na veel research en experimenteren is dat mijn conclusie.

Dus best = RaspBMC => AVR => TV

EDIT: Ik lees dat je AVR geen hdmi heeft, dan wordt het moeilijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Zuttasoxx op 25-02-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

Jirachi schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:50:
Aha. Vandaar. :) inderdaad raspbmc - TV - avr. Ik zal de ander configuratie proberen, alleen hoe sluit ik de Pi aan op de AVR? De AvR heeft geen hdmi, dus video verzenden gaat lastig.
Ai, dat is lastig.

Dan is er nog een mogelijke oplossing: kijken of je in je TV-instellingen ergens een optie ziet om passthrough in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
En anders eventueel kijken naar een losse (usb) 5.1 geluidskaart die je rechtstreeks verbindt met je AVR en de HDMI naar de tv. Ik doe dit ook, maar maak gewoon gebruik van de standaard audioplug op de RPi

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
arie_papa schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:56:
En anders eventueel kijken naar een losse (usb) 5.1 geluidskaart die je rechtstreeks verbindt met je AVR en de HDMI naar de tv. Ik doe dit ook, maar maak gewoon gebruik van de standaard audioplug op de RPi
Ik weet niet zeker of ik je helemaal begrijp, maar je zegt dus dat ik t beste gewoon hdmi naar TV kan houden, en dan audio van Pi naar AVR? Is dit net zo goede audiokwaliteit en is dit niet te zwaar voor de Pi om HDMI en audio te sturen?

[ Voor 5% gewijzigd door Montu op 25-02-2015 16:33 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik zou het anders aanpakken: Er bestaan HDMI doosjes die optisch signaal kunnen afsplitsen. Dus HDMI in, HDMI out en Optisch out. Die hang je tussen je Pi en je TV, de optisch gaat vervolgens naar je AVR. Zo heb ik het ook in huis omdat mijn AVR geen HDMI heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Acolyte57 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:37:
Ik zou het anders aanpakken: Er bestaan HDMI doosjes die optisch signaal kunnen afsplitsen. Dus HDMI in, HDMI out en Optisch out. Die hang je tussen je Pi en je TV, de optisch gaat vervolgens naar je AVR. Zo heb ik het ook in huis omdat mijn AVR geen HDMI heeft.
Ook een mogelijkheid idd. Maar waarom is dit beter dan gewoon de audio uitgang van de Pi gebruiken?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA

LFA

MichaelNL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:44:
[...]

Kun je mij vertellen welke hardware je zoal gebruikt naast de Pi 2?
En is het een alles in 1 installatie?

Ben erg benieuwd namelijk.
Er is een externe harde schijf aangesloten op de Pi en een monitor. Heb deze guide gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
Jirachi schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:40:
[...]

Ook een mogelijkheid idd. Maar waarom is dit beter dan gewoon de audio uitgang van de Pi gebruiken?
Omdat een Pi van zichzelf geen digitale uitgang heeft. Alleen als je een Hifiberry bordje oid hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

[...]
Omdat de gewone uitgang van de pi
- niet om aan te horen is op een goede set :)
- slechts stereo geeft

Waar je ook naar kan kijken is dit:
https://www.hifiberry.com/digiplus
Een add-on bordje voor de pi voor optisch/... geluid, zit qua kostprijs in de buurt van de hdmi -> hdmi+audio doosjes

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Mwah, ik ben dan geen audiofiel, maar mijn 6.0 onkyo set doet het prima met de standaard uitgang van de Pi. Als je toevallig een kabeltje hebt liggen, zou ik gewoon dat als eerste testen. Staat het je niet aan, dan kun je altijd naar duurdere oplossingen op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Maar waarom is dit beter dan gewoon de audio uitgang van de Pi gebruiken?
De audio uitgang van de Pi is stereo, toch? Met optisch afsplitsen behoud je DD/DTS surround passthrough naar je AVR.
arie_papa schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:47:
Mwah, ik ben dan geen audiofiel, maar mijn 6.0 onkyo set doet het prima met de standaard uitgang van de Pi.
Dus jij hebt een stereo signaal upmixed naar al je surround speakers toe? Dat lijkt me ook verre van de bedoeling.
roeleboel schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:43:
Een add-on bordje voor de pi voor optisch/... geluid, zit qua kostprijs in de buurt van de hdmi -> hdmi+audio doosjes
Goede opmerking idd, ik heb gekozen voor een doosje-oplossing omdat die van mij een 4x switch is en ik deze issue ook met al mijn andere HDMI apparaten heb (Xbox360, etc). Nu dus in 1x opgelost.

[ Voor 59% gewijzigd door Acolyte57 op 25-02-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
arie_papa schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:47:
Mwah, ik ben dan geen audiofiel, maar mijn 6.0 onkyo set doet het prima met de standaard uitgang van de Pi. Als je toevallig een kabeltje hebt liggen, zou ik gewoon dat als eerste testen. Staat het je niet aan, dan kun je altijd naar duurdere oplossingen op zoek.
Knap als je daarmee surround gaat krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Dat HifiBerry bordje spreekt me wel meer aan dan een HDMI spitter omdat ik denk dat bij dat spitten wel wat kwaliteit verloren gaat (misschien zit ik er naast). Kan zo'n Digi HiFi-bordje ook op de Pi 2 mocht ik die ooit aanschaffen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:50
onlangs mijn microSD kaartje 2gig vervangen voor 16 gig Samsung Evo 16 gig kaartje. Veel sneller en groter dacht ik zo.. Nu na een week gebruik met openelec 5.0.3 krijg ik de volgende error:

Error in mount_storage: mount_common: could not mount /dev.mmcblk0p2

Is dit de error die mensen krijgen met een corrupt SD kaartje? En wat is jullie oplossing om werkend te krijgen weer zonder data van kodi kwijt te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:30
Jirachi schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:08:
Dat HifiBerry bordje spreekt me wel meer aan dan een HDMI spitter omdat ik denk dat bij dat spitten wel wat kwaliteit verloren gaat (misschien zit ik er naast). Kan zo'n Digi HiFi-bordje ook op de Pi 2 mocht ik die ooit aanschaffen?
Ik heb zelf een RPi2 met hifiberry digi+. Werkt prima. Voor OpenELEC en OSMC beiden support voor passthrough via de kaart. Bij Raspbian + kodi werkt de passthrough niet.
sipaan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:15:
onlangs mijn microSD kaartje 2gig vervangen voor 16 gig Samsung Evo 16 gig kaartje. Veel sneller en groter dacht ik zo.. Nu na een week gebruik met openelec 5.0.3 krijg ik de volgende error:

Error in mount_storage: mount_common: could not mount /dev.mmcblk0p2

Is dit de error die mensen krijgen met een corrupt SD kaartje? En wat is jullie oplossing om werkend te krijgen weer zonder data van kodi kwijt te raken?
Ik heb hetzelfde gehad met een 16gb Transcend bij OpenELEC. Nu bij OSMC draait alles wel al 4 dagen prima. Bij OpenELEC had ik binnen 1 dag na wat reboots al een corrupte SD.
Ik vraag me nu nog steeds af of het wellicht aan de 2A adapter ligt van SOS, of dat de OpenELEC versie gewoon brak is.
Een oplossing om het te restoren zonder data kwijt te raken heb ik niet voor je. Ik heb gewoon direct een format gedaan en een nieuwe image erop geknald.

[ Voor 5% gewijzigd door benchMarc op 25-02-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Dat HifiBerry bordje spreekt me wel meer aan dan een HDMI spitter omdat ik denk dat bij dat spitten wel wat kwaliteit verloren gaat (misschien zit ik er naast).
Er gaat geen kwaliteit verloren, het signaal is digitaal after all. Maar either way works :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
De reviews die ik gelezen heb waren vrijwel allemaal positief. Daarnaast ben je met zo'n kastje flexibeler dan een hifiberry(waarmee je vast zit aan een Pi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@benchMarc

drama... dus bij het houden van zelfde kaartje behoud ik ook dezelfde problemen? Wat is Transcend en OSMC? Geheugenkaart types? Hoe weet ik welke ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Merk SD kaartjes.
en OSMC?
Concurrerende distro van OpenELEC, de opvolger van het oude RaspBMC, dus ook een linux-based Kodi image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
LFA schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:51:
[...]

welke OS gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:30
sipaan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:27:
@benchMarc

drama... dus bij het houden van zelfde kaartje behoud ik ook dezelfde problemen? Wat is Transcend en OSMC? Geheugenkaart types? Hoe weet ik welke ik heb?
Ik denk dus niet dat het aan het kaartje ligt, aangezien ik bij diverse merken sd-kaartjes OpenELEC de fout in zie gaan.
Volgens mij blijft het een raadsel waarom OpenELEC zich steeds ophangt. Sommigen geven de adapter de schuld, maar daar ben ik niet zo zeker van. Ik heb namelijk nooit het icoontje gezien dat de adapter te weinig power zou leveren in OpenELEC.
Ik denk zelf dat er iets brak is aan OpenELEC zelf, maar ik durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken. Wat ik in elk geval wel lees in dit topic en op diverse fora is dat heel veel gebruikers dezelfde problemen hebben met OpenELEC, dus het corrupt raken van je SD-kaartje met diezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Okay bedankt voor de uitleg. ook ik zie nooit het gekleurd vierkantje. Nou ik ben blij dat ik nog ergens op mijn server een backup had van openelec. Ik raad dan ook iedereen aan bij elke major aanpassing even een backup te draaien van openelec en die extern op te slaan. Scheelt veel werk :)

Tooltje die de openelec backup automatisch kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
Acolyte57 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:51:
[...]

Pfoeh. Mijn HTPC heeft een stuk meer power dan een Pi2 en die heeft het soms best zwaar met de Audo suite (SAB/Sickrage/Couchpotato) als die op volle gang aan het downloaden, unrar/par'n en moven is. Durf niet te zeggen dat dat probleemloos gaat als je dan ook nog tegelijk een filmpje wilt kijken op de Pi2.
Daar heb je gelijk in. Ik doe nu al deze taken op mn MBP en nu is het al soieso dat ik de downloadtaken laat uitvoeren op een ander tijdstip dan dat ik een film of serie kijk. Series worden meestal 's ochtends vroeg bij het openklappen van MBP binnengetrokken en 's avonds bekeken. En films die zijn tot nu toe, onbewust, altijd op een ander tijdstip gedownload dan het tijdstip waarop ik ze kijk. But I'll keep my fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

sipaan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:08:
Okay bedankt voor de uitleg. ook ik zie nooit het gekleurd vierkantje. Nou ik ben blij dat ik nog ergens op mijn server een backup had van openelec. Ik raad dan ook iedereen aan bij elke major aanpassing even een backup te draaien van openelec en die extern op te slaan. Scheelt veel werk :)
Ik heb mijn storage draaien op een USB stick (voornamelijk ivm overclock, maar is ook handig voor dit). Zolang je de config.txt en cmdline.txt even backupped en terugzet op de SD na (her)installatie van de image ben je dan nooit de rest van je instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Acolyte57 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:29:
[...]

Ik heb mijn storage draaien op een USB stick (voornamelijk ivm overclock, maar is ook handig voor dit). Zolang je de config.txt en cmdline.txt even backupped en terugzet op de SD na (her)installatie van de image ben je dan nooit de rest van je instellingen kwijt.
Kan je wel bij de config.txt en cmdline.txt als je kaart corrupt is? Waar het mij omgaat zijn echt de instellingen zoals de audio, video, resolutie, calibratie en de add-ons. Mediainfo, thumbnails etc daar geloof ik wel in dat die opnieuw opgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

sipaan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:35:
Kan je wel bij de config.txt en cmdline.txt als je kaart corrupt is? Waar het mij omgaat zijn echt de instellingen zoals de audio, video, resolutie, calibratie en de add-ons. Mediainfo, thumbnails etc daar geloof ik wel in dat die opnieuw opgehaald worden.
In cmdline stel je in waar data storage, onder andere dus je library, settings en andere userdata, wordt opgeslagen. Door die dus op een USB stick te zetten stel je ze eigenlijk veilig. Als je een SD kaart weer uncorrupted hebt met een nieuwe image erop is het een kwestie van de cmdline weer naar die USB stick laten verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Acolyte57 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:46:
[...]

In cmdline stel je in waar data storage, onder andere dus je library, settings en andere userdata, wordt opgeslagen. Door die dus op een USB stick te zetten stel je ze eigenlijk veilig. Als je een SD kaart weer uncorrupted hebt met een nieuwe image erop is het een kwestie van de cmdline weer naar die USB stick laten verwijzen.
aha! dat klinkt geweldig. Hoe verwijs ik die cmdline naar een usbstick? Ik ben volledig onbekend met openelec en RPi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 08:06
Ik kom er toch niet helemaal uit wat betreft share van de NAS toewijzen.

Mijn Netgear kan CIFS; AFP; FTP/S; HTTP/S, SMB en UPNP op mappen toewijzen. Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende:

- kies ik voor SMB dan kan ik een map met onderliggende mappen toekennen en krijg ik de vraag of het een filmmap, concerten, etc. is en worden netjes de covers erbij gezet. Alleen is het afspelen een drama! Haperen en stotteren tot helemaal niet kunnen afspelen. ISO bestanden worden echter nu wel gezien.

- kies ik voor UPNP en deel weer dezelfde map dan kan ik alles wel afspelen maar zie dan geen covers van de films, concerten etc. De vraag verschijnt ook niet of het een filmmap of concertmap is. En ook kan ik geen ISO bestanden 'zien' en laten uitpakken voor het afspelen. (heb namelijk ook veel concerten nog in ISO formaat op de NAS staan).

Eigenlijk zou ik dus wel willen weten waarom SMB zo beroerd werkt en of iemand een andere mogelijkheid weet. Heb het geprobeerd via openelec alsook xbian maar bij beide hetzelfde resultaat.

Op welke manier kan ik het beste de gedeelde mappen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
SMB heeft gewoon een veel te grote overhead, waardoor het in de soep loopt. ISO bestanden maken geen deel uit van de UPNP standaard, waardoor je dat ook wel kan shaken.
Je zou het eens met FTP kunnen proberen, volgens mij heeft XBMC/Kodi daar ook ondersteuning voor.

Overigens, heeft je NAS geen NFS support, dat is toch wel DE manier om je mappen te delen met een NAS door de lage overhead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@Retir, NFS is echt de oplossing zoals mad-dog ook al zegt. het werkt nu bij mij allemaal vlekkeloos en het is ook echt vele malen gebruiksvriendelijker dan alle andere methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA

LFA

IJburger schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:47:
[...]

welke OS gebruik je hiervoor?
Xbian. Staan heel uitgebreide handleidingen op hun forum. Erg makkelijk te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 08:06
@mad-dog en @sipaan, bedankt voor de hulp, ik had die optie uitgezet op mijn Netgear, nu aangezet en kan ermee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Retir schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:00:
@mad-dog en @sipaan, bedankt voor de hulp, ik had die optie uitgezet op mijn Netgear, nu aangezet en kan ermee verder.
Succes!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Acolyte57 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:52:

Dus jij hebt een stereo signaal upmixed naar al je surround speakers toe? Dat lijkt me ook verre van de bedoeling.
Bekijk even de orginele vraag. Het gaat om een 2.1 set die alleen bij bepaalde output niet werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door arie_papa op 26-02-2015 09:30 ]

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 12:04
ik zit met het volgende probleem.
Kan me schijven niet benaderen op mijn pi2 , die zitten via usb aangesloten op de router [tp-link wdr3600]
kan op mijn pi wel laptop benaderen .
heb open elec en xbian geprobeerd geen van 2 kom ik er
heb upnp staat aan op de router
verschillende netwerk op de pi geprobeerd krijg niks zichtbaar

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:26
Sinds kort heb ik een Pi2 met Kodi (OpenElec) draaien als htpc. Deze zit op mijn receiver aangesloten.
Vanuit de receiver gaat er 1 kabel naar de TV, zoals bij alle moderne receivers tegenwoordig, voor beeld en geluid. Ik heb een gewone Pi gehad en een NUC als mediaspeler en deze functioneerden icm OpenElec prima. De Pi2 niet. Hierbij valt om de 10-15 minuten het geluid voor een seconde weg. Het is vrijwel direct terug, maar wel erg vervelend, omdat ik dan weer in beeld te zien krijg op welke uitgang de Pi2 zit en het geluid switch 1 seconde van receiver naar TV. Ik kan niet meer meldingen vinden van dit probleem, maar een kameraad heeft exact hetzelfde. Vraag is nu of dit aan de Pi of aan OpenElec ligt?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17
rimave schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:34:
Vraag is nu of dit aan de Pi of aan OpenElec ligt?
Volgens mij is dit een tijdje terug ook aan de orde gekomen. Had er ook last van en heb toen nav een post mijn oude hdmi kabel vervangen door een nieuwe high-speed hdmi kabel. Probleem heeft zich nooit meer voor gedaan.

Vervang dus eerst eens je kabel, wellicht helpt het. Lijkt me namelijk stug dat het aan je Pi of OpeElec installatie ligt.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• MichaelDell
  • Laatst online: 28-05-2024
Sinds gisteren een Pi2 binnen en hierop OpenElec Kodi gezet. Wellicht zoek ik niet goed, maar ik zou graag Gotham willen i.p.v. Helix omdat Spotimc niet op Helix draait. Kan ik OpenElec 4.2.1 (voor de ARM11) gebruiken, ondanks dat de Pi2 een ARMv7 heeft?

Of is er een andere manier om Spotify op de Pi2 te krijgen? Spotlight werkt ook niet.

Tis Top in Tukkerland

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:26
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:45:
[...]

Volgens mij is dit een tijdje terug ook aan de orde gekomen. Had er ook last van en heb toen nav een post mijn oude hdmi kabel vervangen door een nieuwe high-speed hdmi kabel. Probleem heeft zich nooit meer voor gedaan.

Vervang dus eerst eens je kabel, wellicht helpt het. Lijkt me namelijk stug dat het aan je Pi of OpeElec installatie ligt.
Je bedoelt een HDMI 1.4 kabel?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 10:56

Patrick89

PSN : Gamesource

MichaelDell schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:04:
Sinds gisteren een Pi2 binnen en hierop OpenElec Kodi gezet. Wellicht zoek ik niet goed, maar ik zou graag Gotham willen i.p.v. Helix omdat Spotimc niet op Helix draait. Kan ik OpenElec 4.2.1 (voor de ARM11) gebruiken, ondanks dat de Pi2 een ARMv7 heeft?

Of is er een andere manier om Spotify op de Pi2 te krijgen? Spotlight werkt ook niet.
Airplay (Spotify op mobiel of tablet) ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 09:00
DaRoot schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:37:
[...]

Als ik beetje google is een k410 een optisch voor Windows 8 aangepaste K400, meer niet. K400 werkt inderdaad fantastisch met de Pi en Kodi!
Gisteren toch maar de K400(€33) gehaald bij de MediaMarkt. Scheelde iets van €11,- met de K410.
Het formaat is ideaal voor mij en op +/- 15meter werkt deze nog steeds zonder haperingen.
Het toetsenbord werd eerst niet gepakt. Nadat ik de WiFi dongle had verwijderd(deze zat boven de dongle van het toetsenbord) werkte hij meteen. Straks maar even testen of ze problemen naast elkaar geven.

• MichaelDell
Patrick89 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:07:
[...]

Airplay (Spotify op mobiel of tablet) ?
Heb liever direct Spotify op de Pi2. Via Airplay vind ik een omweg, dan heb ik nog liever een downgrade naar Gotham zodat ik Spotimc kan draaien, maar de vraag is of dat kan.

Tis Top in Tukkerland

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 12:04

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17
rimave schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:07:
[...]

Je bedoelt een HDMI 1.4 kabel?
Op die van mij staat in ieder geval high speed, dat stond op de oude niet. of dat HDMI 1.4 is... geen idee.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 17:04
update to kodi-14-085163e
update to samba-3.6.25
update to linux-3.18.7 for RPi2
update to mpc-1.0.3
update to libssh-0.6.4
update to bcm2835-bootloader-69b787b
update to bcm2835-driver-69b787b
update to kodi-pvr-addons-da4c212
update to xorg-server-1.16.4
downgrade to curl-7.37.1
projects/RPi*/linux: disable CONFIG_PREEMPT, disable CONFIG_RCU_NOCB_CPU
kodi: add PR6408
Update 98-eventlircd.rules
Add home key id for Rii i7 remote
lcdproc: move nobody user/group to busybox
GCC 4.9 has support for armv7ve
projects/RPi2/patches/linux: update RPi2 support patch
Revert "kodi: add NFS chunksize patch"
Revert "kodi: add PR6376"

For a full changelog on what's new, follow the link below:
https://github.com/OpenEL....tv/compare/5.0.3...5.0.4

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Waar kun je eigenlijk zien wat er is veranderd?
Want krijg geen release notes gevonden :/

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:15

MsG

Forumzwerver

1 klik met Google: http://openelec.tv/news/2...8-openelec-5-0-4-released
Updated core Components (summary) since OpenELEC 5.0.3
update to kodi-14-085163e
update to samba-3.6.25
update to linux-3.18.7 for RPi2
update to mpc-1.0.3
update to libssh-0.6.4
update to bcm2835-bootloader-69b787b
update to bcm2835-driver-69b787b
update to kodi-pvr-addons-da4c212
update to xorg-server-1.16.4
downgrade to curl-7.37.1
projects/RPi*/linux: disable CONFIG_PREEMPT, disable CONFIG_RCU_NOCB_CPU
kodi: add PR6408
Update 98-eventlircd.rules
Add home key id for Rii i7 remote
lcdproc: move nobody user/group to busybox
GCC 4.9 has support for armv7ve
projects/RPi2/patches/linux: update RPi2 support patch
Revert "kodi: add NFS chunksize patch"
Revert "kodi: add PR6376"
For a full changelog on what's new, follow the link below:
https://github.com/OpenEL....tv/compare/5.0.3...5.0.4

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:09
Bij mij blijft de Pulsar repo (repository.pulsarunofficial-1.0.1.zip @ http://sourceforge.net/projects/icanuckxbmcrepo/files/) leeg bij XBian, ik heb ook even OpenELEC geprobeerd en dan is de inhoud van deze repo wel zichtbaar.

Is dit een bekend probleem met XBian? Heb al een Force Refresh geprobeerd en de Addons*.db verwijderd maar de Pulsar repo blijft leeg.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 16:55
Zo, gisteren mezelf maar even kwaad gemaakt en een extra utpkabel de kamer rond getrokken. Ondanks alle moeite is het nog steeds maar de vraag of het stabiel en zorgeloos gaat werken. Dan kan ik maar beter een uurtje zwoegen met kabelgoten.

Verder nog steeds ontzettend tevreden. De meeste optimalisatie komt nu vanuit de opzet van mijn synology shares

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 07:14
MichaelDell schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:04:

Bij mij werkt spotimc prima op helix (xbian)

You can't be late until you show up

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 17:31
Bij mij werkt spotimc ook prima op helix (14.1 openelec raspberry pi 2)

android since G1.

• MichaelDell
coredalae schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:33:
Bij mij werkt spotimc ook prima op helix (14.1 openelec raspberry pi 2)
Wat vreemd dat ik dan een foutmelding krijg over dependencies?

Tis Top in Tukkerland

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 17:31
Heb je de laatste spotimc? (beta5)

Hij vraagt na de eerste Setup omheen manual reboot. Daarna werkt t prima

android since G1.

• ApexAlpha
Zijn er mensen die Netflix werkend hebben op Kodi?

Er zijn wel add-ons zoals Netflixbmc maar die werken alleen met U.S. / Canada accounts.

Aangezien morgen House of Cards (<3333) uitkomt zoek ik een degelijke manier om Netflix via de RPI2 te laten draaien.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 19:13
ApexAlpha schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:06:
Zijn er mensen die Netflix werkend hebben op Kodi?

Er zijn wel add-ons zoals Netflixbmc maar die werken alleen met U.S. / Canada accounts.

Aangezien morgen House of Cards (<3333) uitkomt zoek ik een degelijke manier om Netflix via de RPI2 te laten draaien.
Ik kan Netflix bekijken op volgende toestellen: Smart TV, xbone, Chromecast, Apple TV, PC, Mac, iPad/iPhone, Samsung Galaxy Note 4,... dus hoeft dit niet persé via mijn RPI2 te werken _/-\o_

• ApexAlpha
RigolleM schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Ik kan Netflix bekijken op volgende toestellen: Smart TV, xbone, Chromecast, Apple TV, PC, Mac, iPad/iPhone, Samsung Galaxy Note 4,... dus hoeft dit niet persé via mijn RPI2 te werken _/-\o_
Heb ik niet, heb ik niet, heb ik niet, heb ik niet, wil PC niet naar onder halen (en heb geen HDMI kabel van 30 meter), heb ik niet, heb ik niet, geen zin op 4 inch scherm te kijken. Dus zou het liefst via mijn RPI laten werken.

Ik kan trouwens ook gewoon downloaden maarja heb net vanochend speciaal Netflix aangeschaft om House of Cards te kijken. Ik was vergeten dat onze Xbox kapot was gegaan

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
ApexAlpha schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Heb ik niet, heb ik niet, heb ik niet, heb ik niet, wil PC niet naar onder halen (en heb geen HDMI kabel van 30 meter), heb ik niet, heb ik niet, geen zin op 4 inch scherm te kijken. Dus zou het liefst via mijn RPI laten werken.

Ik kan trouwens ook gewoon downloaden maarja heb net vanochend speciaal Netflix aangeschaft om House of Cards te kijken. Ik was vergeten dat onze Xbox kapot was gegaan
Helaas geen Netflix op de Raspberry.
Zelf gebruik ik:
Raspberry voor ALLES behalve Netflix, daarvoor heb ik een Chromecast.

• ApexAlpha
Sta je dan met je goede gedrag. Maargoed ik heb er wel voor betaald dus als ik ze dan download levert het hun eigenlijk meer winst op want ik kost ze geen bandwidth. :)

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 23:04
Tja helaas geen netflix op raspberry. Netflix werkt wel binnen linux onder Chrome. Echter die is niet beschikbaar voor arm en chromium (of hoe het ook alweer heet) kan weer geen netflix aan. Zucht.....beetje jammers. Maar je kan toch per maand opzeggen bij netflix...........

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 19:13
ApexAlpha schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Chromecast kost € 35 en probleem opgelost, btw Note 4 is 5,7" ;-)

• MichaelNL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 21:31
Zit met een situatie:

Mn RPI 2 is via HDMI verbonden met de TV maar nu wil ik gewoon muziek luisteren (hetzij via een radiostation of via Spotify) zonder dat de TV daarbij hoeft aan te staan.

Naar welke oplossing moet ik dan zoeken?

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 07:14
De radio aanzetten? ;-)

Wat zou kunnen: PI --> hdmi --> versterker --> hdmi --> TV

You can't be late until you show up

• ApexAlpha
MichaelNL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:48:
Je geluid niet via HDMI maar via Aux laten lopen en de TV uitzetten?

• MichaelDell

Bluetooth module in de RPI en connecten met een BT speaker?

Tis Top in Tukkerland

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Het niet kunnen passthroughen van DTS-HD op de Raspberry Pi2, is dat eigenlijk een OS- of een hardware-beperking?

Metal up your ass

• MarkII
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 12:54
Mn RPI 2 is via HDMI verbonden met de TV maar nu wil ik gewoon muziek luisteren (hetzij via een radiostation of via Spotify) zonder dat de TV daarbij hoeft aan te staan.
Er zit ook een analoge audio port op, maar de geluidskwaliteit was in ieder geval bij mij volstrekt onacceptabel. En ik ben absoluut geen audiofiel.
(ik heb geen versterker, wel Harman Kardon SoundSticks)

Ik heb dus een USB sound kaart gekocht: http://www.modmypi.com/ra...pter-for-the-raspberry-pi
Werkt (voor mij) perfect, absoluut geen ruis, wordt automatisch herkend in OpenELEC.
En voor minder dan 10€ in huis.
Je hebt ook wat meer hi-end uitbreidingskaarten zoals bv. Hifiberry.

En als je niet wil dat je TV ongewenst aanspringt via CEC als je muziek aanzet met bv een telefoon app:
Bij Instellingen/Systeem/Invoerapparaten/Randapparatuur/CEC : Ontwaak apparaten... uitzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door MarkII op 26-02-2015 17:00 ]

Verwijderd

JaymzHetfield schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:34:
Het niet kunnen passthroughen van DTS-HD op de Raspberry Pi2, is dat eigenlijk een OS- of een hardware-beperking?
Hardware op de Pi 1, lijkt mij dat het op de Pi2 wel mogelijk moet zijn..
Optie 3, een licentie ding.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 10:09
JaymzHetfield schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:34:
Voor zover mij bekend is dit een hardware issue op zowel de Pi 1 als Pi 2 gezien ze dezelfde audio chip gebruiken. De Pi 2 is denk ik wel krachtig genoeg om dit softwarematig te encoderen. Je krijgt dan echter niet DTS-HD te zien op je receiver maar LPMC. Kwaliteit blijft dan wel hetzelfde.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• MichaelDell
coredalae schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:56:
Heb je de laatste spotimc? (beta5)

Hij vraagt na de eerste Setup omheen manual reboot. Daarna werkt t prima
Dat was het dus, thanks!

Tis Top in Tukkerland

• heval
ik heb het volgende:
Onkyo TX-NR626
Philips 42PFL5028H
RPi 2 met openelec 5.0.3

alles via HDMI aangesloten: RPi 2->Onkyo->TV

Nou hoor ik van mensen dat films draaien op 24p het meest ideale is. Maar dat het weer afhangt van de hertz van je TV etc. Ook zie ik bij openelec 23.976 en 24 hertz als opties.

Kan iemand mij hierover meer uitleggen hoe ik het beste beeld krijg met mijn setup? Alvast bedankt!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Tiwazz schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:54:
[...]

Voor zover mij bekend is dit een hardware issue op zowel de Pi 1 als Pi 2 gezien ze dezelfde audio chip gebruiken. De Pi 2 is denk ik wel krachtig genoeg om dit softwarematig te encoderen. Je krijgt dan echter niet DTS-HD te zien op je receiver maar LPMC. Kwaliteit blijft dan wel hetzelfde.
Ok, ben wel benieuwd wat het issue dan is. Bitjes één op één doorgeven lijkt me nou niet zo ingewikkeld. :)

Metal up your ass

Pagina: 1 ... 12 ... 59 Laatste

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]