Ik heb hem binnen! zonder invoerrechten. Het item was via Belgie verscheept, wellicht dat dat de oplossing was.
Vervolgens aansluiten, PFSENSE+ configureren voor internet toegang.
Toen dacht ik slim te zijn: om de setup wat te versnellen dacht ik: ik heb nog een backup van mijn oude PFSENSE (CE) laat ik deze restoren. Zo gezecht zo gedaan, vervolgens allerlei errors en een niet meer opstartende PFSENSE DOM, DOM,DOM,DOM.
Natuurlijk ging dit niet werken: een backup van een ander apparaat met dit apparaat restoren.
Het lukte mij ook voor geen mogelijkheid meer om iets te configureren, hij blijft gewoon hangen tijdens de boot.
Ik ging dus o internet op zoek naar een download van PFSENSE+, deze is nergens te vinden.
Vervolgens een PFSENSE+ gekocht via netgate, PFSENSE-CE gedownload om deze vervolgens te migreren naar PFSENSE+.
Na installeren van PFSENSE-CE boot het apparaat nog steeds niet op: hij geeft aan: geen netwerkdrivers aanwezig, system halted.
Ondertussen was het al heel laat. Nieuwe dag nieuwe kansen.
Heeft iemand een idee waar ik PFSENSE+ kan downloaden? Of anders: welke versie PFSENSE-Ce moet ik hebben voor mijn bakkie:
topton, N5105, i226-v 2.5Gbe?
Help appreciated!