Ik heb je nu een plus gegeven want op het toestel wat eerst geen NL stem had is het wel opgelost door het volgende te doen.
Ik had het toestel (820) op Engels staan omdat daar wel een Engelse dame te horen was bij de keuze van Maps (Kaarten) voor navigatie. Op dat toestel waren alle Here apps nog actief, dus ook Here Drive+.
Ik heb vervolgens alle Here apps verwijderd, inclusief Here Drive+, offline kaart binnen de instellingen verwijderd, in mijn geval enkel Nederland. Daarna binnen instellingen de standaardtaal naar Nederland gezet. Herstart van het toestel en daarna Kaarten (Maps) opgestart met Online navigatie.
Willekeurig adres gekozen, navigatie gestart, en daar was ze dan, Mevrouw Kaarten in het Nederlands.
Offline kaart van Nederland binnengehaald, test opnieuw uitgevoerd, en mevrouw blijft in het Nederlands praten.
De 820 draait met laatste .218 build en dit is geen officiële productie build op dit toestel, maar omdat de 820 buiten het Insider programma is gezet, is dit nu (na een fabrieks-reset), een stabiele en laatste versie op dit toestel. Door de fabrieks-reset is het ook niet meer mogelijk om mee te doen aan het Insider programma (optie wordt niet meer geboden). Daarmee valt deze Lumia met .218 build een beetje tussen wal en schip, zoals alle Lumia's die geen officiële update naar W10M gekregen hebben.
Testing, one, two ...