Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:32
Gisteren kaarten geprobeerd. Route gaat heel goed, maar de stem werkt niet.
Heb gewoon alles op zijn Nederlands, volume helemaal open , de laatste kaart updates.
Dat vind ik echt een minpuntje, nu moet ik te vaak naar het scherm kijken.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
nec1560 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:44:
Ik gebruik W10 10.0.14295.1000 echter mijn favorieten ontbreken in Edge.

Ben aangelogd met mijn microsoft account, is dit een bug?

Tks.
Weet niet of je W10 desktop of W10 mobile bedoeld, maar volgensmij zijn beiden ook al van updates voorzien in de slow ring naar 14295.1005 geloof ik inmiddels.Dat al geprobeerd of dat iets oplost?
Arjantje72 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:33:
Gisteren kaarten geprobeerd. Route gaat heel goed, maar de stem werkt niet.
Heb gewoon alles op zijn Nederlands, volume helemaal open , de laatste kaart updates.
Dat vind ik echt een minpuntje, nu moet ik te vaak naar het scherm kijken.
Sinds de laatste Maps update wordt geloof ik Cortana gebruikt als stem voor Maps. Vandaar dat het wellicht niet werkt voor je :P .

[ Voor 39% gewijzigd door blmp op 23-04-2016 13:36 ]

Patient gamer

• Arjantje72
Dus werkt het voor niemand met de Nederlandse taalinstelling?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arjantje72 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:38:
Dus werkt het voor niemand met de Nederlandse taalinstelling?
Jawel hoor, luid en duidelijk Nederlandse vrouwelijke stem als begeleiding, dezelfde die ook bij Drive+ wordt gebruikt, maar ik draai met dat toestel die het laat horen niet met Insider software.

Testing, one, two ...

• Arjantje72
hardware-lover schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:41:
[...]

Jawel hoor, luid en duidelijk Nederlandse vrouwelijke stem als begeleiding, dezelfde die ook bij Drive+ wordt gebruikt, maar ik draai met dat toestel die het laat horen niet met Insider software.
Hier dus niet, wel in Here Drive. Raar.
Ook geen insider software maar de gewone.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arjantje72 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:55:
[...]
Hier dus niet, wel in Here Drive. Raar.
Ook geen insider software maar de gewone.
Dan kun je misschien je toestel vermelden (en software build), zodat iemand anders met hetzelfde toesteltype kan bevestigen dat het bij hem/haar ook het geval is misschien?

Testing, one, two ...

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:49
hardware-lover schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:02:
[...]

Dan kun je misschien je toestel vermelden (en software build), zodat iemand anders met hetzelfde toesteltype kan bevestigen dat het bij hem/haar ook het geval is misschien?
En nog handiger is dat in je handtekening te vermelden ....hoef je het niet steeds opnieuw te vermelden in je berichten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:54
GerCor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:09:
[...]

Bij jou en Ramon misschien, zij die zich proberen te handhaven op het 'De Telegraaf' niveau. Maar ik ga er verder ook geen woorden aan vuilmaken, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. En nogmaals, daar is deze topic helemaal niet voor.
Sorry hoor, ik ben een trouwe klant van Microsoft met een Surface Pro 3 en een Lumia 950 XL. Ik heb een behoorlijk positieve review van die laatste geschreven op deze site. Lees hem er eens op na en herhaal dan nog eens dat ik op Telegraaf niveau zit.

Verplaats je eens in de mensen die zich binnen een bank, chatservice of mediabedrijf hard hebben gemaakt om een app voor WP te ontwikkelen. Die wordt ivm Android en iOS nauwelijks gebruikt en nu steeds minder. Denk je dat die volgend jaar weer budget gaan krijgen om een UWP te ontwikkelen? Denk je dat zij nog eens hun nek uit gaan steken?

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 14:12
[quote]blmp schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:34:
[...]

Weet niet of je W10 desktop of W10 mobile bedoeld, maar volgensmij zijn beiden ook al van updates voorzien in de slow ring naar 14295.1005 geloof ik inmiddels.Dat al geprobeerd of dat iets oplost?

[...]

Ik zit op Windows 10 mobile Lumia 735, krijg via de slowring nog niets binnen.

Op mijn Destop staat versie 10.0.10586.218

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

bilgy_no1 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:13:
Verplaats je eens in de mensen die zich binnen een bank, chatservice of mediabedrijf hard hebben gemaakt om een app voor WP te ontwikkelen. Die wordt ivm Android en iOS nauwelijks gebruikt en nu steeds minder. Denk je dat die volgend jaar weer budget gaan krijgen om een UWP te ontwikkelen? Denk je dat zij nog eens hun nek uit gaan steken?
Sorry hoor, maar ik zou zeggen richt een eigen Microsoft op en laat zien dat je het beter kan.

Zo'n enorm bedrijf leiden is geen kwestie van deze week iets bedenken en volgende week ligt het in de schappen. Op dit moment zitten we even in een hardware dip, omdat ze zich vol richten op het OS zelf strak neerzetten. En ze gaan echt niet zoveel tijd in hun OS steken als ze geen plannen op de lange termijn hebben om met hardware of hardwarepartners aan de slag te gaan.

Kortom het is gewoon even geduld hebben helaas, ik baal er ook van, maar niemand kan daar op dit moment iets aan doen.

youtube.com/@hisrep

• GerCor
bilgy_no1 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:13:
[...]

Sorry hoor, ik ben een trouwe klant van Microsoft met een Surface Pro 3 en een Lumia 950 XL. Ik heb een behoorlijk positieve review van die laatste geschreven op deze site. Lees hem er eens op na en herhaal dan nog eens dat ik op Telegraaf niveau zit.

Misschien heb je het zelf niet in de gaten maar veel zinnen van jou beginnen met 'ik'. Het is natuurlijk prima dat jij een mening hebt over Microsoft.

Bij Microsoft werken de meest intelligente mensen ter wereld. Nadella verdient €74.409.000 per jaar. Microsoft verdient miljarden dollars per kwartaal.

En nou weet jij het beter?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• bilgy_no1
DeNachtwacht schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:51:
[...]

Sorry hoor, maar ik zou zeggen richt een eigen Microsoft op en laat zien dat je het beter kan.

Zo'n enorm bedrijf leiden is geen kwestie van deze week iets bedenken en volgende week ligt het in de schappen. Op dit moment zitten we even in een hardware dip, omdat ze zich vol richten op het OS zelf strak neerzetten. En ze gaan echt niet zoveel tijd in hun OS steken als ze geen plannen op de lange termijn hebben om met hardware of hardwarepartners aan de slag te gaan.

Kortom het is gewoon even geduld hebben helaas, ik baal er ook van, maar niemand kan daar op dit moment iets aan doen.
Ik zeg niet dat het makkelijker is, maar Nadella vernietigt bewust waarde door bijv. Nokia Devices af te schrijven en weg te saneren en door een van de betere WP markten te laten verpieteren en niet de nieuwe toestellen uit te brengen (in Brazilië was WP met 14,5% marktaandeel groter dan iPhone).

• bilgy_no1
GerCor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:00:
[...]

Misschien heb je het zelf niet in de gaten maar veel zinnen van jou beginnen met 'ik'. Het is natuurlijk prima dat jij een mening hebt over Microsoft.

Bij Microsoft werken de meest intelligente mensen ter wereld. Nadella verdient €74.409.000 per jaar. Microsoft verdient miljarden dollars per kwartaal.

En nou weet jij het beter?
Het lijkt me dat er zat voorbeelden zijn van CEO's die bedrijven te gronde hebben gericht, dus wat wil je nou zeggen?

Reageer gewoon inhoudelijk ipv ad hominem.

• GerCor
bilgy_no1 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:48:
[...]

Het lijkt me dat er zat voorbeelden zijn van CEO's die bedrijven te gronde hebben gericht, dus wat wil je nou zeggen?

Reageer gewoon inhoudelijk ipv ad hominem.
Dat heeft niet zoveel zin bij jou want ik heb net geschreven dat Microsoft MILJARDEN verdient........ per kwartaal. Dus, als ik zeg: in Nederland rijden we rechts dan reageer jij door te zeggen: in Engeland rijden ze links, dus wat wil je nou zeggen?

Microsoft heeft uitgelegd waarom hun focus in 2016 niet op mobiel ligt maar jij doet dat af als blabla. Valide en begrijpelijke argumenten doen er dus niet toe. En dat noem ik 'De Telegraafniveau', Roep maar wat, het is onze mening, dondert niet of het waar is of niet, mensen lezen onze krant toch wel want ze hebben een abonnement en krijgen elke morgen onze mening in hun brievenbus. Welke discussie verwacht je dan van mij?

iOS en Android hebben 98% van de mobiele markt en daar kan Microsoft niets tegen doen. En het is ook niet zo dat iOS en Android uitstluitend rotzooi op de markt brengen dat niet aan W10M kan tippen. Een nieuwe telefoon verandert daar niks aan, volgens Microsoft. Maar jij wilt het niet weten. Belangrijk(er) is dat Microsoft het wel weet.
En dan zeg ik, als je schrijft dat je niets van Microsoft snapt en je komt met een 'ik vind' verhaal: 'Dat blijkt'.

• bilgy_no1
GerCor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:24:
[...]

Dat heeft niet zoveel zin bij jou want ik heb net geschreven dat Microsoft MILJARDEN verdient........ per kwartaal. Dus, als ik zeg: in Nederland rijden we rechts dan reageer jij door te zeggen: in Engeland rijden ze links, dus wat wil je nou zeggen?

Microsoft heeft uitgelegd waarom hun focus in 2016 niet op mobiel ligt maar jij doet dat af als blabla. Valide en begrijpelijke argumenten doen er dus niet toe. En dat noem ik 'De Telegraafniveau', Roep maar wat, het is onze mening, dondert niet of het waar is of niet, mensen lezen onze krant toch wel want ze hebben een abonnement en krijgen elke morgen onze mening in hun brievenbus. Welke discussie verwacht je dan van mij?

iOS en Android hebben 98% van de mobiele markt en daar kan Microsoft niets tegen doen. En het is ook niet zo dat iOS en Android uitstluitend rotzooi op de markt brengen dat niet aan W10M kan tippen. Een nieuwe telefoon verandert daar niks aan, volgens Microsoft. Maar jij wilt het niet weten. Belangrijk(er) is dat Microsoft het wel weet.
En dan zeg ik, als je schrijft dat je niets van Microsoft snapt en je komt met een 'ik vind' verhaal: 'Dat blijkt'.
Tja... Ik snap best de lange termijnvisie van één OS en één appstore. Ik snap ook dat het tijd kost om daar te komen.

Er is echter niemand die mij kan uitleggen dat het een slimme strategie is om ondertussen een marktaandeel dat net momentum leek te krijgen (eind 2014) compleet weg te laten vallen. Vind jij het verstandig om alle app ontwikkelaars en gebruikers zo van je te vervreemden? Jarenlange bloggers keren Windows 10 Mobile de rug toe, bijv. Michael Allison van WMpoweruser en Mary Jo Foley. En denk je dat iedereen straks staat te springen om een Surface Phone te kopen en nog eens hun vingers te branden aan de steeds wisselende koers van Microsoft?

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Microsoft zet zich met deze strategie direct op achterstand als ze volgend jaar met de Surface Panacee komen.

Leuk dat je denkt dat Microsoft het weet, maar je kunt het zelf niet uitleggen. En dat ze miljarden verdienen met Office en Azure zegt niets. Ze verdienen namelijk niets in mobiel. Ze verliezen daar juist miljarden op, dus volgens jouw redenatie zou je het met mij eens moeten zijn.

Edit:
http://mspoweruser.com/mi...-billion-in-market-value/
Microsoft is $30 miljard minder waard na de laatste kwartaalcijfers. Dus...

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 23-04-2016 19:54 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

bilgy_no1 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:44:
[...]

Ik zeg niet dat het makkelijker is, maar Nadella vernietigt bewust waarde door bijv. Nokia Devices af te schrijven en weg te saneren en door een van de betere WP markten te laten verpieteren en niet de nieuwe toestellen uit te brengen (in Brazilië was WP met 14,5% marktaandeel groter dan iPhone).
het punt is dat hij moet kijken wat uiteindelijk op de lange termijn de goede strategie voor het bedrijf is. Inderdaad zonde om daar je marktaandeel weg te laten zakken, maar alleen op Brazilië en wat andere kleine successen (Italië) kan MS zijn Lumia lijn niet draaiend houden. We kunnen er hier heel lang over blijven discussiëren maar "de goede weg" bestaat nu eenmaal niet bij zo'n bedrijf runnen. Het is constant afwegen waar je kansen zouden kunnen gaan liggen, en inderdaad is achteraf gezien de koop van Nokia fout gegaan. Erg zuur maar dat hoort er nu eenmaal bij in deze snelle branche. Neemt niet weg dat ik op het moment wel vertrouwen heb in de weg die Nadella kiest. Hoe jammer ik het ook vind dat er nu dus even geen smartphones inzitten.

youtube.com/@hisrep

• GerCor
bilgy_no1 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:44:
[...]

Tja... Ik snap best de lange termijnvisie van één OS en één appstore. Ik snap ook dat het tijd kost om daar te komen.

Er is echter niemand die mij kan uitleggen dat het een slimme strategie is om ondertussen een marktaandeel dat net momentum leek te krijgen (eind 2014) compleet weg te laten vallen. Vind jij het verstandig om alle app ontwikkelaars en gebruikers zo van je te vervreemden? Jarenlange bloggers keren Windows 10 Mobile de rug toe, bijv. Michael Allison van WMpoweruser en Mary Jo Foley. En denk je dat iedereen straks staat te springen om een Surface Phone te kopen en nog eens hun vingers te branden aan de steeds wisselende koers van Microsoft?
We hebben het over 2% marktaandeel nog steeds toch? Blijft er 98% over waar je, wanneer je alles op de rit hebt, voor kunt gaan. Die app ontwikkelaars, bloggers en Michael Allison en Mary Jo Foley hebben het ook nog steeds over die 2% marktaandeel. Niet echt belangrijk ... scheelt niet veel met 0%. Stel je voor als ze 50% marktaandeel hadden en dan de koers volledig om zouden gooien. Stel je een voor als iOS en Android het roer volledig omgooien .... hoeveel kwade gezichten zouden er dan zijn? Het moment lijkt nooit goed.

Kijk, ik begrijp er ook niks van dat Cortana niet in alle talen beschikbaar is. Maar dat geldt ook voor Surface Book, en Band. Lijkt allemaal verdacht veel op US-ONLY. Ik word daar absoluut niet vrolijk van. Tuurlijk zou ik een app willen hebben van Albert Heijn en Jumbo waar je voordat je boodschappen gaat doen al je artikelen kunt invoeren en de prijzen van AH en Jumbo thuis al kunt vergelijken. Of zoals hier in mijn woonplaats, je telefoon als scanner bij AH kunt gebruiken. Allemaal leuk, lullig dat wij op WP8.1/W10M dat niet hebben.

Maar ja, W10 op je PC, tablet, Xbox en telefoon .... dat zie ik wel zitten. Wat boeit mij, en wellicht oma op de hoek bloggers en journalisten? Ik ben super tevreden met W10M, mijn bijna oude 930 en hoop op meer.
Wat gaat Microsoft doen, wat gaan ze niet doen ...... ik vind het wel spannend. Ik heb het al eerder geschreven: ik heb een Surface 2. Dat is geschiedenis geworden. Mooi kut voor mij maar ik begrijp de beslissing van Microsoft nu wel.

• bilgy_no1
GerCor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:36:
[...]

We hebben het over 2% marktaandeel nog steeds toch? Blijft er 98% over waar je, wanneer je alles op de rit hebt, voor kunt gaan. Die app ontwikkelaars, bloggers en Michael Allison en Mary Jo Foley hebben het ook nog steeds over die 2% marktaandeel. Niet echt belangrijk ... scheelt niet veel met 0%. Stel je voor als ze 50% marktaandeel hadden en dan de koers volledig om zouden gooien. Stel je een voor als iOS en Android het roer volledig omgooien .... hoeveel kwade gezichten zouden er dan zijn? Het moment lijkt nooit goed.

Kijk, ik begrijp er ook niks van dat Cortana niet in alle talen beschikbaar is. Maar dat geldt ook voor Surface Book, en Band. Lijkt allemaal verdacht veel op US-ONLY. Ik word daar absoluut niet vrolijk van. Tuurlijk zou ik een app willen hebben van Albert Heijn en Jumbo waar je voordat je boodschappen gaat doen al je artikelen kunt invoeren en de prijzen van AH en Jumbo thuis al kunt vergelijken. Of zoals hier in mijn woonplaats, je telefoon als scanner bij AH kunt gebruiken. Allemaal leuk, lullig dat wij op WP8.1/W10M dat niet hebben.

Maar ja, W10 op je PC, tablet, Xbox en telefoon .... dat zie ik wel zitten. Wat boeit mij, en wellicht oma op de hoek bloggers en journalisten? Ik ben super tevreden met W10M, mijn bijna oude 930 en hoop op meer.
Wat gaat Microsoft doen, wat gaan ze niet doen ...... ik vind het wel spannend. Ik heb het al eerder geschreven: ik heb een Surface 2. Dat is geschiedenis geworden. Mooi kut voor mij maar ik begrijp de beslissing van Microsoft nu wel.
Ze zaten wereldwijd op al meer dan 3% en waren niet in alle markten echt actief. Op het hoogtepunt waren er al meerdere landen in Europa en Latijns-Amerika waar ze boven de 10% zaten. Toestellen werden beter, reviews werden beter, app situatie werd beter. Natuurlijk waren ze er nog niet, maar het momentum ging net de goede kant op.

• Arjantje72
hardware-lover schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:02:
[...]

Sorry ik heb een 930 met W10, build:10.10586.218

• GerCor
Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:42:
[...]

Sorry ik heb een 930 met W10, build:10.10586.218
Zoals je onder mijn bericht kunt zien, ook de 930 met .218 en een Nederlands sprekende dame (dezelfde als in HERE Drive +) Heb je misschien dempen geselecteerd?

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 24-04-2016 00:50 ]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
De laatste update voor mijn telefoon zorgt ervoor dat mijn telefoon sneller leeg gaat.
Ben er niet zo bij mee

• Arjantje72
Here Drive + heb/had ik ook een stem, bij Kaarten niet meer.

• GerCor
Berlinetta schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:48:
De laatste update voor mijn telefoon zorgt ervoor dat mijn telefoon sneller leeg gaat.
Ben er niet zo bij mee
Welke laatste update? Of zit je toevallig in de verkeerde topic?

• Arjantje72
GerCor schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:51:
[...]

Welke laatste update? Of zit je toevallig in de verkeerde topic?
Ik denk het niet, sinds de laatste update(2 weken geleden ofzo) gaat mijn batterij ook veel sneller leeg, met Edge bovenaan, die slurpt uit het niks ineens heel veel.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:54:
[...]

Ik denk het niet, sinds de laatste update(2 weken geleden ofzo) gaat mijn batterij ook veel sneller leeg, met Edge bovenaan, die slurpt uit het niks ineens heel veel.
Ik heb precies hetzelfde als jou.

• GerCor
Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:54:
[...]

Ik hou het niet echt bij maar bij mij zitten Edge en Twitter beide op zo'n 17,5% laatste week,

• Arjantje72
Het scheelt zeker 10 tot 20% extra op de batterij sinds de laatste update, vind ik veel.
Twitter gebruik ik niet, dus dat weet ik niet.
GerCor schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:02:
[...]

En geen stem in Kaarten, hmmm. Ik zou persoonlijk een reset overwegen. Misschien 2 vliegen in 1 klap.
Reset heb ik gedaan, maar dat hielp niet

[ Voor 76% gewijzigd door Arjantje72 op 24-04-2016 01:05 . Reden: Ninja edit ]

• GerCor
Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:00:
Het scheelt zeker 10 tot 20% extra op de batterij sinds de laatste update, vind ik veel.
Twitter gebruik ik niet, dus dat weet ik niet.
En geen stem in Kaarten, hmmm. Ik zou persoonlijk een reset overwegen. Misschien 2 vliegen in 1 klap.

• Arjantje72
GerCor schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:02:
[...]

Misschien ook wel, in Here Drive + werkt de stem namelijk wel, maar hierboven hoorde ik dat het weer komt door Cortana.

• GerCor
Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:07:
[...]

Misschien ook wel, in Here Drive + werkt de stem namelijk wel, maar hierboven hoorde ik dat het weer komt door Cortana.
Nee, dat is in de Insider build. Niet in die jij en ik hebben. Dan heb je de nieuwste versie Kaarten. Dat staat er ook geschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 24-04-2016 01:12 ]

• Arjantje72
GerCor schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:11:
[...]

Nee, dat is in de Insider build. Niet in die jij en ik hebben. Dan heb je de nieuwste versie Kaarten. Dat staat er ook geschreven.
Ah zo :)
Ik moet wel zeggen dat ik getest heb met een wandelroute, maar dat mag volgens mij niet uitmaken.
Als niemand anders dat probleem heeft gaat het wel weer een reset worden, enige minpunt daarvan is dat ik met Whatspp alle gesprekken kwijt ben.
Maar ook zijn er dus meer mensen waarbij de batterij sneller opgaat na de laatste update..

• GerCor
Met wandelen is er geen stem volgens mij. Als je daar een bocht nadert hoor je een pieptoon. Althans, dat had ik laatst toen ik van de garage - waar mijn auto nieuwe banden kreeg - naar huis liep met Kaarten aan. Om te testen uiteraard, ik weet wel waar mijn huis staat. :Y

• bandera
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-07 12:09
degene die geen stem heeft op kaarten verwijder maps here helemaal en dan even restart
( bij mijn kennis is het wel gelukt op deze manier)

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 14:45

B64

Ik vind het wel fijn eigenlijk, navigeren zonder steminstructies.

Maar dat heeft er ook mee te maken dat je op je telefoon niet kunt kiezen tussen wel / niet instructies via bluetooth over de geluidsinstallatie van de auto. Dat wil ik namelijk pertinent NIET. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is door de bluetooth dan maar helemaal uit te zetten, maar dan detecteert hij de automodus ook niet en dan krijg je dus ook weer alle meldingen (mail, WhatsApp, etc.) op je scherm.

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 10:04
Hoe kan ik eigenlijk alle contacten die op mijn telefoon staan op mijn SIM opslaan? Ik zie nergens in een oogwenk een dergelijke optie... Graag hulp! :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
barta123 schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:12:
Hoe kan ik eigenlijk alle contacten die op mijn telefoon staan op mijn SIM opslaan? Ik zie nergens in een oogwenk een dergelijke optie... Graag hulp! :)
Ik denk niet dat dat gaat. Omgekeerd wel. Ik denk dat de data van een persoon 'teveel' is voor op de sim, al zou dat makkelijk op te lossen moeten zijn. Verder denk ik dat contacten op een sim zo jaren 00 is. Wie doet dat nou eigenlijk nog in de wereld van smartphones. Je kan immers als je van OS gaat switchen op je nieuwe telefoon rustig je contacten van je Microsoft account overzetten.

Bij https://people.live.com kan je je contacten bijvoorbeeld exporteren...

[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 24-04-2016 19:24 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Arjantje72
GerCor schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:38:
Met wandelen is er geen stem volgens mij. Als je daar een bocht nadert hoor je een pieptoon. Althans, dat had ik laatst toen ik van de garage - waar mijn auto nieuwe banden kreeg - naar huis liep met Kaarten aan. Om te testen uiteraard, ik weet wel waar mijn huis staat. :Y
Dan zal ik hem van de week eens in de auto proberen, wie weet :)

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 10:04
Swerfer schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:23:
[...]

Ik denk niet dat dat gaat. Omgekeerd wel. Ik denk dat de data van een persoon 'teveel' is voor op de sim, al zou dat makkelijk op te lossen moeten zijn. Verder denk ik dat contacten op een sim zo jaren 00 is. Wie doet dat nou eigenlijk nog in de wereld van smartphones. Je kan immers als je van OS gaat switchen op je nieuwe telefoon rustig je contacten van je Microsoft account overzetten.

Bij https://people.live.com kan je je contacten bijvoorbeeld exporteren...
Klopt inderdaad, het is heel ouderwets... Ik heb het zelf ook niet gebruikt van 920 naar 950. Maar ik heb een Z5 op de kop getikt & ik zat er een beetje mee dat hij een groot deel van mijn contacten had overgezet, maar het deel dat ik toegevoegd heb op mijn 950 niet! ;) En geen idee, maar Android is als je het mij vraagt toch een stuk minder overzichtelijk wat dat betreft! :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• GerCor
Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:36:
[...]

Dan zal ik hem van de week eens in de auto proberen, wie weet :)
Jouw telefoon weet niet of jij het in de auto wilt proberen hoor. :+

Maar je kunt het gewoon in je luie (computer)stoel proberen. Maak een route, bijvoorbeeld van jouw 'thuis' naar een locatie. Klik op het autosymbool om de navigatie te starten, wacht eventjes tot het systeem klaar is en de mevrouw gaat je gelijk vertellen wanneer je de bocht om moet o.i.d.

• blmp
  • Niet online
barta123 schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:40:
[...]

Klopt inderdaad, het is heel ouderwets... Ik heb het zelf ook niet gebruikt van 920 naar 950. Maar ik heb een Z5 op de kop getikt & ik zat er een beetje mee dat hij een groot deel van mijn contacten had overgezet, maar het deel dat ik toegevoegd heb op mijn 950 niet! ;) En geen idee, maar Android is als je het mij vraagt toch een stuk minder overzichtelijk wat dat betreft! :+
Kan je niet gewoon je Outlook account toevoegen op je Android. Of anders gewoon contacten exporten via Outlook en dan importen bij Google?

Patient gamer

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bandera schreef op zondag 24 april 2016 @ 07:42:
degene die geen stem heeft op kaarten verwijder maps here helemaal en dan even restart
( bij mijn kennis is het wel gelukt op deze manier)
Ik heb je nu een plus gegeven want op het toestel wat eerst geen NL stem had is het wel opgelost door het volgende te doen.

Ik had het toestel (820) op Engels staan omdat daar wel een Engelse dame te horen was bij de keuze van Maps (Kaarten) voor navigatie. Op dat toestel waren alle Here apps nog actief, dus ook Here Drive+.

Ik heb vervolgens alle Here apps verwijderd, inclusief Here Drive+, offline kaart binnen de instellingen verwijderd, in mijn geval enkel Nederland. Daarna binnen instellingen de standaardtaal naar Nederland gezet. Herstart van het toestel en daarna Kaarten (Maps) opgestart met Online navigatie.
Willekeurig adres gekozen, navigatie gestart, en daar was ze dan, Mevrouw Kaarten in het Nederlands.
Offline kaart van Nederland binnengehaald, test opnieuw uitgevoerd, en mevrouw blijft in het Nederlands praten.

De 820 draait met laatste .218 build en dit is geen officiële productie build op dit toestel, maar omdat de 820 buiten het Insider programma is gezet, is dit nu (na een fabrieks-reset), een stabiele en laatste versie op dit toestel. Door de fabrieks-reset is het ook niet meer mogelijk om mee te doen aan het Insider programma (optie wordt niet meer geboden). Daarmee valt deze Lumia met .218 build een beetje tussen wal en schip, zoals alle Lumia's die geen officiële update naar W10M gekregen hebben.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Wanneer zullen de kaarten eens ge-update worden?

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Arjantje72 schreef op zondag 24 april 2016 @ 01:07:
[...]

Ik heb/had dit zelfde probleem. Gister ontdekte ik echter dat gesproken navigatie wél prima werkt in de automodus van kaarten. Navigeer je via de voetgangersmodus dan doet hij het niet. Beetje suf dat het in die modus niet kan, maar het is dus geen bug van mijn 925 wat ik eerst dacht.

youtube.com/@hisrep

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:50:
Wanneer zullen de kaarten eens ge-update worden?
De laatste kaart_update op mijn toestel is van 18-04-2016? Je mist misschien iets bij de laatste kaarten update?

Testing, one, two ...

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:20:
[...]

De laatste kaart_update op mijn toestel is van 18-04-2016? Je mist misschien iets bij de laatste kaarten update?
Dat hoop ik.
Ik weet niet wanneer de laatste update bij mijne was en kan op dit moment niet kijken (andere telefoon) maar de A4 tussen Delft en Schiedam staat er niet op. Dat is voor mij een indicator. Staat dat stuk A4 er bij jou wel op?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:04:
[...]
Dat hoop ik.
Ik weet niet wanneer de laatste update bij mijne was en kan op dit moment niet kijken (andere telefoon) maar de A4 tussen Delft en Schiedam staat er niet op. Dat is voor mij een indicator. Staat dat stuk A4 er bij jou wel op?
Staat er bij mij bij Kaarten inderdaad ook niet op en aangezien de data van Here wordt gebruikt, staat dat gedeelte er bij Here Drive+ ook niet op.

Testing, one, two ...

Alleen Sygic heeft de nieuwe A4 er momenteel op staan. Navigon ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 25-04-2016 17:44 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:08
In Eindhoven of in de buurt staat een kantoor van Here, die komen waarschijnlijk niet in de buurt van de A4...

• GerCor
DeNachtwacht schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:55:
[...]

Ik heb/had dit zelfde probleem. Gister ontdekte ik echter dat gesproken navigatie wél prima werkt in de automodus van kaarten. Navigeer je via de voetgangersmodus dan doet hij het niet. Beetje suf dat het in die modus niet kan, maar het is dus geen bug van mijn 925 wat ik eerst dacht.
Jawel, alleen anders:

GerCor in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:23

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb bij kaarten tijdens het navigeren wel een vrouwelijke stem. Gewoon in productie ring.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-11 06:04
Bij 8.1 kon je de "gevoeligheid" van de touchscreen instellen, bij 10 kan ik dat nergens vinden...?

Heb met mn L830 i.c.m. .218 vaak dat als ik met mn duim/vinger boven het scherm hang, die al reageert...niet handig.

Meer mensen dit ervaren?

Live from Denmark

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Aanraken heeft dat toch gewoon? Ik hen een instelling en kan kiezen tussen normaal en hoog.

• blmp
  • Niet online
hansie_k schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:28:
Bij 8.1 kon je de "gevoeligheid" van de touchscreen instellen, bij 10 kan ik dat nergens vinden...?

Heb met mn L830 i.c.m. .218 vaak dat als ik met mn duim/vinger boven het scherm hang, die al reageert...niet handig.

Meer mensen dit ervaren?
Staat gewoon in de settings onder 'touch' (of aanraken in NL). Om precies te zijn settings -> extra -> touch -> 'use the touch screen with most types of gloves'.

Patient gamer

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

CAP-Team schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:35:
Ik heb bij kaarten tijdens het navigeren wel een vrouwelijke stem. Gewoon in productie ring.
Maar is dat tijdens autonavigatie of wandelnavigatie. Volgens mij is het namelijk gewoon zo dat je in de wandelmodus géén, maar in de wandelmodus wél een navigatiestem krijgt.

youtube.com/@hisrep

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

blmp schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:39:
[...]
Staat gewoon in de settings onder 'touch' (of aanraken in NL). Om precies te zijn settings -> extra -> touch -> 'use the touch screen with most types of gloves'.
Niet bij elke Lumia is dat het geval. Soms staat er enkel >> trillen als ik op navigatietoetsen tik << en verder niets.

Testing, one, two ...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:23

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@DeNachtwacht: tijdens autonavigatie.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:44:
Alleen Sygic heeft de nieuwe A4 er momenteel op staan. Navigon ook niet.
Bedankt voor de info. Sygic heb ik geïnstalleerd, weliswaar op m'n WP8.1 device.
Ziet er goed uit en live-service is in de aanbieding, dit heb ik erbij genomen.
Actuele kaarten en een jaar verkeersinfo + flitsers, kan ik er weer een jaar tegen en volgend jaar kijk ik wel verder.

• hansie_k
blmp schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:39:
[...]

Engels heb ik, maar onder Extra überhaupt geen Touch...
Daar stond t voorheen wel idd

[ Voor 4% gewijzigd door hansie_k op 26-04-2016 16:32 ]

Live from Denmark

• blmp
  • Niet online
hansie_k schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:27:
[...]

Engels heb ik, maar onder Extra überhaupt geen Touch...
Daar stond t voorheen wel idd
Raar, hier staat die optie er op mijn Lumia 930. Heb je toevallig wel de laatste versie van die 'touch app'? Want je zou zoiets moeten zien als op deze pagina (http://www.windowscentral...w-have-new-user-interface). Staat ook een link om de app te downloaden op je foon.

Patient gamer

• ardvark99
blmp schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:52:
[...]

Raar, hier staat die optie er op mijn Lumia 930. Heb je toevallig wel de laatste versie van die 'touch app'? Want je zou zoiets moeten zien als op deze pagina (http://www.windowscentral...w-have-new-user-interface). Staat ook een link om de app te downloaden op je foon.
Op mijn L950XL zie ik aanraken staan bij Extra's, en daar staat alleen een optie om te trillen bij aanraken van de navigatie balk bij. Heb via jouw link de app gedownload, maar die had ik dus al, en door Openen te drukken in de store werden de zelfde settings weer geopend. Is dus per device verschillend.

• blmp
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:17:
[...]

Op mijn L950XL zie ik aanraken staan bij Extra's, en daar staat alleen een optie om te trillen bij aanraken van de navigatie balk bij. Heb via jouw link de app gedownload, maar die had ik dus al, en door Openen te drukken in de store werden de zelfde settings weer geopend. Is dus per device verschillend.
Klopt. Nieuwe 950/950XL (hele x5x serie volgensmij) is het uitgesloopt, maar de 830 (en mijn 930) die hansie heeft moet het zover ik weet gewoon hebben in de settings.

[ Voor 27% gewijzigd door blmp op 26-04-2016 18:19 ]

Patient gamer

• hansie_k
blmp schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:52:
[...]

Top, bedankt. Die miste ik dus.
Had wel gezocht in de Store, maar de systeem apps zijn volgens mij niet vind-baar.
Het typen van een berichtje gaat alvast weer als van ouds, erg snel en fout loos...

Live from Denmark

• ardvark99
Zoals we het zijn is er de laatste tijd weer veel gediscussieerd over de toekomst van Windows mobile, wat natuurlijk ook frustrerend is, zeker omdat Microsoft geen officiële berichten naar buiten brengt, of geen duidelijke roadmap publiekelijk bekend heeft gemaakt. We zien allemaal wel dat er hard aan W10M wordt gewerkt, en dat het natuurlijk niet snel genoeg gaat. Dat geeft wel aan dat Microsoft W10M nog niet geen doe het opgeschreven. Onderstaande link is een bericht van een interne mail bij Microsoft waarin men aangeeft dat er wel degelijk en roadmap is, en dat ken nog jaren doorgaat met W10M. Alleen is het wel meer zakelijk gericht. Duidelijk is dat Microsoft de negatieve berichtgeving ook opgevallen is, alleen jammer dat ze publiekelijk nog geen statement geen over hun plannen met W10M.

http://m.windowscentral.c...mmitted-windows-10-mobile

http://www.winbeta.org/ne...-value-business-customers

• GerCor
Ik ben waarschijnlijk één van de weinige die het volste vertrouwen heeft in W10M.

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 02:11

Radeon

Today is a good day to die

GerCor schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:16:
Ik ben waarschijnlijk één van de weinige die het volste vertrouwen heeft in W10M.
Nee hoor niet de enige GerCor. Heb zelf nog wel vertrouwen in W10M. Is alleen jammer dat W10M in december slecht is gestart. En als iets in het begin niet goed werkt blijven mensen dat onthouden hoe goed en product ook wordt.
Ben zelf pas van Insider Fast weer teruggegaan naar de production build en die build werkt gewoon goed.
Hoop dat de uwp echt gaat aanslaan en dat de Store ook lekker gevuld wordt en dan zijn we van het eeuwige gezeur van apps ook af.

It's never easy.....

• ardvark99
Ik zegt ook niet dat ik geen vertrouwen heb in W10M (inmiddels weer een update van RS1, 14332), maar ik ben bang dat mensen sneller afhaken, wat nu al gebeurd, en dat ontwikkelaars ook afhaken of rustiger aan doen. Kijk maar naar de nu.nl uwp beta app, toevallig vorige week 2 updates, maar daarvoor maanden niets, en de app is nog niet public.

• blmp
  • Niet online
Lees net op WindowsCentral dat inmiddels meer bekend is over Redstone 2 en 3 en de 'Surface Phone'. Interessante post maar wat mij opviel was vooral:

" I am told both Redstone 2 and Redstone 3 are going to be heavily focused on "innovation around mobile phones.". Dat belooft dus veel goeds voor Mobile gebruikers het komende jaar :9 (als insider dan :P).
GerCor schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:16:
Zeker niet de enige. Al zet ik af en toe wel eens vraagtekens bij de gemaakte keuzes. En het blijft natuurlijk jammer dat niet elke app op Windows 10 (Mobile) beschikbaar is (maar ik ben geen heavy app user dus het treft mij niet zo echt). Maar er lijken al regelmatig meer apps uit te komen, voornamelijk veel Android/iOS games is mij opgevallen :+.

[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 27-04-2016 10:45 ]

Patient gamer

Verwijderd

[b]hxk-clan schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:47
" I am told both Redstone 2 and Redstone 3 are going to be heavily focused on "innovation around mobile phones.". Dat belooft dus veel goeds voor Mobile gebruikers het komende jaar :9.
Volgend jaar bedoel je?
Komt toch pas in april 2017?

• blmp
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:01:
[...]

Volgend jaar bedoel je?
Komt toch pas in april 2017?
Als je het zo bekijkt ja. Maar ik zie Insider builds :+

Patient gamer

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik krijg om de zoveel tijd een notificatie dat ik nog geen backup heb gemaakt, maar die wil ik niet maken. Ik kan alleen nergens in de menu's vinden waar ik dat kan uitschakelen. Wat echt rete-irritant is, is dat het met een geluidssignaal gaat.

(en nee, ik gebruik hem momenteel niet als telefoon, en wil geen backup).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gambieter schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:37:
Ik krijg om de zoveel tijd een notificatie dat ik nog geen backup heb gemaakt, maar die wil ik niet maken. Ik kan alleen nergens in de menu's vinden waar ik dat kan uitschakelen. Wat echt rete-irritant is, is dat het met een geluidssignaal gaat.

(en nee, ik gebruik hem momenteel niet als telefoon, en wil geen backup).
Zoek eens naar back-up binnen de instellingen? Auto backup is sowieso uit te schakelen.

Testing, one, two ...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb backup al uitgeschakeld, maar het kreng blijft zeuren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GerCor
ardvark99 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:39:
Ik zegt ook niet dat ik geen vertrouwen heb in W10M (inmiddels weer een update van RS1, 14332), maar ik ben bang dat mensen sneller afhaken, wat nu al gebeurd, en dat ontwikkelaars ook afhaken of rustiger aan doen. Kijk maar naar de nu.nl uwp beta app, toevallig vorige week 2 updates, maar daarvoor maanden niets, en de app is nog niet public.
Gisteren updates van MSN-Nieuws, MSN-Geldzaken en (ik geloof) MSN-weer, Twitter en Awesome Tube. Er zijn, volgens WPCentral als sinds november 12 updates geweest (Insider), Redstone 2 en 3 zijn bekend en in 2017 nieuwe hardware voor Mobile. Het is niet zo dat er helemaal niks gebeurt bij Microsoft

En ik las op NOS dat Apple voor het eerst in 13 jaar te maken heeft met dalende verkopen. 13% minder, 26% minder in China. Er wordt gesproken van een verzadigde markt...

Zelf denk ik dat wanneer de overige 98% van de mobiele telefoon gebruikers in de gaten heeft dat W10M vrijwel identiek is aan Windows 10 op hun PC er interesse zal ontstaan.

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:45
En dat zeg je in een week dat bekend werd dat de Lumia verkopen gekelderd zijn? ;)
Blijft toch grappig dat deze discussie geen steek is opgeschoten sinds de eerste Windows Phone 7 toestellen werden geïmporteerd.
Wanneer hoef ik niet meer steeds te kijken naar een 12-uurs klok in de kalender en alarm apps? Wanneer, als ik een donderdag heb geselecteerd in m'n kalender en op het plusje druk voor een nieuwe afspraak, wordt ook daadwerkelijk die donderdag automatisch ingevuld ipv de eerste dag van de week? Werkte allemaal prima op wp8

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

fruitbakje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:59:

Wanneer hoef ik niet meer steeds te kijken naar een 12-uurs klok in de kalender en alarm apps? Wanneer, als ik een donderdag heb geselecteerd in m'n kalender en op het plusje druk voor een nieuwe afspraak, wordt ook daadwerkelijk die donderdag automatisch ingevuld ipv de eerste dag van de week? Werkte allemaal prima op wp8
geen last van hier
gewoon 24 uurs klok
en op + drukken gaat naar de huidige dag

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Microsoft blijft zich inzetten voor Windows 10 op smartphones

http://www.nu.nl/mobiel/4...ndows-10-smartphones.html

http://www.windowscentral...mmitted-windows-10-mobile

[ Voor 44% gewijzigd door niki_lauda op 27-04-2016 11:23 . Reden: bronnen toegevoegd ]

• GerCor
wim klei schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:10:
[...]

geen last van hier
gewoon 24 uurs klok
Bij mij ook. Werkt vanaf dag 1 perfect. _/-\o_

• ardvark99
GerCor schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:59:
[...]
[...knip...]

Zelf denk ik dat wanneer de overige 98% van de mobiele telefoon gebruikers in de gaten heeft dat W10M vrijwel identiek is aan Windows 10 op hun PC er interesse zal ontstaan.
Valt mee, op nu.nl hebben ze dit bericht ook gelezen, weer effe iets positiever nieuw ipv het alsmaar afkraken in de media:
http://www.nu.nl/mobiel/4...ndows-10-smartphones.html

Dit zou Microsoft gewoon officieel naar buiten moeten brengen.

Zelf zie ik dat bij de ict afdelingen van grotere bedrijven en instellingen waar ik kom, enthousiast getest wordt met W10M. En laatst in een computerwinkel een jonge verkoper die W10M nog nooit gezien had enthousiast gemaakt.

Ik heb er ook wel vertrouwen in dat Microsoft van W10M iets moois wil maken, en wanneer je berichten nu leest, er zelfs een RS3 aankomt, kan dit voor dit (en volgend jaar) mooie Insiders opleveren. En ja, het is nog niet perfect, zeker als je hier leest dat de gebruikerservaringen anders kunnen zijn.
Mijn L950XL is mijn eerste ervaring met Windows Mobile, de WP heb ik niet meegemaakt, maar tot nu toe ben ik zeer blij met mijn overstap van Andriod naar W10M. En ja, ik mis een paar apps, maar heb toch de stille hoop dat daar ook verandering in komt, of ik kan daar zelf iets aan doen. Bv mijn Nefit Easy op Marktplaats zetten, en een Tado aanschaffen.

Verwijderd

fruitbakje schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:59:
Wanneer hoef ik niet meer steeds te kijken naar een 12-uurs klok in de kalender en alarm apps? (...) Werkte allemaal prima op wp8
Dat kan al heel snel.
Heb je toevallig bij Time & Language > Region > Regional Format niet op Dutch (Netherlands) staan?
Ik kan me voorstellen dat je i.v.m. Cortana en/of Quiet Hours dit anders hebt staan.

Voor mijn telefoon die ik dagelijks gebruik heb ik WP8.1 er weer opgezet.

(ik heb nog een speledingetje met W10M, vandaar dat ik ook op dit forum kom)

Het zijn inderdaad de kleine dingen die de windows-phone tot een mislukking maken.
Voorbeeldje; als ik een app wil kopen moet ik eerst de regiosettings naar NL zetten, herstarten, app kopen, regiosettings weer naar UK, weer herstarten.
(Zit ik niet op UK, dan werkt Quiet Hours niet. Betalen doe ik via gsm-abo en dat kan alleen als ik regio NL instel.)

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:02:
[...]

Het zijn inderdaad de kleine dingen die de windows-phone tot een mislukking maken.
Voorbeeldje; als ik een app wil kopen moet ik eerst de regiosettings naar NL zetten, herstarten, app kopen, regiosettings weer naar UK, weer herstarten.
(Zit ik niet op UK, dan werkt Quiet Hours niet. Betalen doe ik via gsm-abo en dat kan alleen als ik regio NL instel.)
Moet je voor de lol eens op iOS proberen de regio van de Store te wijzigen. Ik wilde gisteren het MS Word Flow keyboard voor iOS uitproberen, maar die staat enkel in de US store. Mijn hele Apple ID en betaalmethode is gekoppeld aan de NL regio. Als je wilt wijzigen moet je een geldige US credit card hebben. Paypal kennen ze niet. Uiteindelijk een compleet nieuw Apple ID aangemaakt met nep adres in de US etc.

Wees blij dat je met WP/W10M gewoon je Paypal account kan linken zelfs als je de Store in een andere regio zet. Ik kan ook gewoon in de US en UK Store apps kopen omdat m'n Paypal daar te linken is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:34:
[...]
[knip] Bv mijn Nefit Easy op Marktplaats zetten, en een Tado aanschaffen.
Daar ga ik in mee verwacht ik, zelden zo'n arrogant bedrijf meegemaakt. Bij voorbaat kondigen ze al aan dat er NOOIT een Windows mobile app zal komen, en dit riepen ze jaren geleden al. Maar ze riepen ook al jaren geleden dat er een Windows web ondersteuning zou gaan komen, en die is er ook nog steeds niet. Het meest belachelijke van dit alles is dat Nefit dat eigenlijk niet uitmaakt maar de Bosch Group en zij de Nefit Easy onder andere namen op veel grotere markten te koop aanbieden, en ook daarvoor geen Windows (mobiele) ondersteuning bieden. Oubollig bedrijf met onvoldoende ICT expertise binnen het bedrijf, daar zit het probleem.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wim klei schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:10:
[...]
geen last van hier
gewoon 24 uurs klok
Maar dat laatste is eigenlijk niet zoals het hoort te gaan in het weekoverzicht?

Als je bij het weekoverzicht de vrijdag openklapt (groter venster) en je drukt op het plusje, dan komt hij met een afspraakvenster voor vandaag (27-04). Druk je echter op het weer-symbool bij die vrijdag en daarna op het plusje, dan komt ie met een afspraakvenster voor die vrijdag (lijkt toch op een bug?). In het maandoverzicht gaat het wel meteen goed, dag selecteren en plusje drukken geeft direct de juiste dag voor het maken van de afspraak.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Propane schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:28:
[...]

Moet je voor de lol eens op iOS proberen de regio van de Store te wijzigen. Ik wilde gisteren het MS Word Flow keyboard voor iOS uitproberen, maar die staat enkel in de US store. Mijn hele Apple ID en betaalmethode is gekoppeld aan de NL regio. Als je wilt wijzigen moet je een geldige US credit card hebben. Paypal kennen ze niet. Uiteindelijk een compleet nieuw Apple ID aangemaakt met nep adres in de US etc.

Wees blij dat je met WP/W10M gewoon je Paypal account kan linken zelfs als je de Store in een andere regio zet. Ik kan ook gewoon in de US en UK Store apps kopen omdat m'n Paypal daar te linken is.
Al jaren geleden kon ik met iOS zonder gedoe quiet hours instellen. Laten we daar eens mee beginnen.
Daar kan MS nog wat van leren.
En om apps te kopen kocht ik een iTunes-card bij de supermarkt. Dit kan geloof ik voor de Windows-store ook tegenwoordig.

Het gaat mij er niet om dat ik apps uit een andere regio wil kopen, het gaat erom dat ik 2 keer van regio moet wisselen plus herstarten om een aankoop te kunnen doen. Ik gebruik geen Paypall, ik betaal gewoon met mijn gsm-abonnement.

By the way: je zal mij niet horen zeggen dat een ander merk geen nadelen heeft, of een ander OS geen nadelen heeft. Alles heeft voor's en tegen's.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 16:14 ]

• Propane
  • Niet online
Ok, maar dan ligt je probleem dus bij Quiet Hours/nog geen NL Cortana ondersteuning, niet bij het herstarten omdat de regio anders staat :). Ik had het even anders begrepen.

De oplossing kan zijn, wachten op NL Cortana of tot Microsoft doorkrijgt dat Quiet Hours los zou moeten staan van Cortana. Of een Paypal account aanmaken ;).

Ik wil verder ook niet zeggen dat het ene beter is dan het ander, ik gebruik momenteel zelf de iPhone omdat ik vind dat W10M nog veel te rommelig is. Dus voor mij werkt iOS momenteel beter.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:33
MS heeft dat al door. Met de laatste insider builds kan ik gewoon gebruik maken van cortana in de NL regio. Wel moet de systeemtaal nog op Engels staan, maar het is dus niet meer regio gebonden. En so far werkt het echt prima.

• Propane
  • Niet online
Ok, goed om te horen. Mijn L930 en 1520 draaien ondertussen weer terug op 8.1, totdat mijn meest gebruikte apps allemaal een beetje up to date zijn in design met W10M, dus dat had ik nog niet gemerkt :P.

Verwijderd

Is de zoekfunctie ook verbeterd in de insider builds?
Ik vind het een groot nadeel dat dit zo is afgetakeld met Cortana.
Maar zonder Cortana weer geen Quiet Hours en dit vind ik ook een belangrijke functie.

• blmp
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:04:
Is de zoekfunctie ook verbeterd in de insider builds?
Ik vind het een groot nadeel dat dit zo is afgetakeld met Cortana.
Maar zonder Cortana weer geen Quiet Hours en dit vind ik ook een belangrijke functie.
Wat was er niet goed met de zoekfunctie dan? Wat is afgetakeld? Je vraagstelling zorgt alleen maar voor meer vragen :P

Cortana is je assistent en vind het vanuit dat oogpunt wel logisch dat ze weet wanneer je 'quiet hours zijn'. Dat het exclusief een onderdeel van Cortana is is dan weer een beetje vaag. Maar het wordt wel semi-opgelost doordat je in de volgende grote update (van de zomer) je Cortana kan activeren mits je display taal op Engels blijft staan (niet regio gebonden) zoals Caelorum al zei.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 28-04-2016 00:59 ]

Patient gamer

Verwijderd

blmp schreef op donderdag 28 april 2016 @ 00:57:
[...]

Wat was er niet goed met de zoekfunctie dan? Wat is afgetakeld? Je vraagstelling zorgt alleen maar voor meer vragen :P
Het vindt alleen dingen op internet. Niets wat op het toestel staat; contactpersonen, e-mails, agenda-items, files etc. Nu was de zoekfunctie me vanaf het begin een doorn in het oog maar Cortana op WP8.1 kan tenminste nog iets vinden; contactpersonen, agenda-items (in de toekomst, geen oude) muziek, podcasts.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:33
Dat is meer voor in het andere topic, maar dat werkt inderdaad nog niet. Alleen web en store momenteel.
Persoonlijk gebruik ik de zoekfunctie niet meer sinds WP7.5 toen ze het contextspecifieke eruit sloopten.

• Kenhas
  • Laatst online: 15:41
hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:43:
[...]

Maar dat laatste is eigenlijk niet zoals het hoort te gaan in het weekoverzicht?

Als je bij het weekoverzicht de vrijdag openklapt (groter venster) en je drukt op het plusje, dan komt hij met een afspraakvenster voor vandaag (27-04). Druk je echter op het weer-symbool bij die vrijdag en daarna op het plusje, dan komt ie met een afspraakvenster voor die vrijdag (lijkt toch op een bug?). In het maandoverzicht gaat het wel meteen goed, dag selecteren en plusje drukken geeft direct de juiste dag voor het maken van de afspraak.
Bij mij werkt het in ieder geval zoals het hoort. Als ik op + druk, staat de datum op de geselecteerde datum. Als ik 1 mei selecteer en ik druk op +, dan heeft de nieuwe afspraak 1 mei als datum

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Bij ons (2x 830 op 14328) werkt dit ook niet, eigenlijk al sinds de overstap op W10M. Eén van de inmiddels vele ergernissen, maar deze zo in het bijzonder omdat het zo'n knullig dingetje lijkt. Met enige regelmaat wordt er een afspraak aangemaakt en dan...
*%$^)*@&^!#*@#$%$
afspraak verplaatsen naar de geode dag...

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Ok, Edge hier crashed omdat er teveel Tabs open staan. Hoe ga ik dit fixen?

Lijkt hier ook het aantal tabs dat ik op m'n desktop open heb staan te syncen met de mobiele Edge. Als dat er 30 zijn word dat een hele opgave natuurlijk. :F

[ Voor 52% gewijzigd door warhamstr op 28-04-2016 09:24 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Jorizzz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:43:
Bij ons (2x 830 op 14328) werkt dit ook niet, eigenlijk al sinds de overstap op W10M. Eén van de inmiddels vele ergernissen, maar deze zo in het bijzonder omdat het zo'n knullig dingetje lijkt. Met enige regelmaat wordt er een afspraak aangemaakt en dan...
[...]
Oh dat heb ik ook vaak ja. Dan druk je een dag aan en dan selecteert ie altijd de maandag van die week. Misschien dat het aan een bepaalde view ligt? Zelf zit ik momenteel met de week-view maar met maand-view had ik het ook

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Jorizzz
Martinspire schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:31:
[...]

Oh dat heb ik ook vaak ja. Dan druk je een dag aan en dan selecteert ie altijd de maandag van die week. Misschien dat het aan een bepaalde view ligt? Zelf zit ik momenteel met de week-view maar met maand-view had ik het ook
Ik gebruik ook altijd de week-view. Als ik zo snel in de dag- of maand-view kijk, dan gaat het daar wél goed. Maar voor mij is de week-view de meest logische...

• GerCor
Jorizzz schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:43:
[...]
Vervelend als dat niet werkt maar verplaatsen lijkt mij niet echt een enorme opgave. ;w

• Jorizzz
GerCor schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:52:
[...]

Vervelend als dat niet werkt maar verplaatsen lijkt mij niet echt een enorme opgave. ;w
Ik weet niet wat je met die smiley wil zeggen, maar meestal wordt die gebruikt om aan te geven dat iemand ergens onnodig over zit te zeuren. Vind je dat echt nodig? Ik merk dat je sowieso een houding aanneemt hier op het forum waar ik me persoonlijk nogal aan stoor. Een beetje uit de hoogte doen, alles wat MS is, dat is helemaal goed, maar als iemand een probleem heeft/meldt, dan bagatelliseer je de boel en zet je mensen weg als een zeurpiet. Dit forum lijkt mij een zeer geschikte plaats om over W10M van gedachten te wisselen, inclusief problemen waar je tegenaan loopt. Dan heb ik geen zin om meteen door iemand op zo'n toon te worden aangesproken, zeker niet als je ook nog met "I love Microsoft" te koop loopt... Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit opvalt. Misschien zou je er rekening mee kunnen houden in je toekomstige posts?

Ontopic: Nee het is geen enorme opgave om een afspraak te verplaatsen, maar dit zou gewoon goed moeten werken. En, ondanks dat ik fan ben van WP8.1 en W10M als OS, stapelen dit soort kleine irritaties zich ondertussen wel op. Voor wat betreft bugs die Insider release-specifiek zijn kan ik daar prima mee leven, want ik heb zelf gekozen om met die releases te werken. Maar ook op de niet-Insider releases doet dit probleem, samen met andere voor mij vervelende problemen (of probleempjes), zich voor. Dan vind ik het persoonlijk wel kwalijk!

• GerCor
Nogmaals, ik snap dat het vervelend is maar wat heb je geprobeerd om het wel werkend te krijgen? Want ik lees dat anderen, waaronder ikzelf, dit probleem niet hebben en/of dat nooit hebben gehad. Is het dan een -onoplosbare- bug?

En daarnaast, ik weet niet hoe jij afspraken maakt in je agenda maar ik begin toch als eerste met de juiste dag uit te kiezen, dan de tijden, de locatie en eventueel nodig ik personen daarvoor uit. Uiteraard mag dat in een andere volgorde maar dan nog geldt, voor mij, dat je controleert of de datum juist is. En als je al weet dat een afspraak maken op een bepaalde jezelf aangeleerde manier fout gaat in jouw agenda dan weet je dat na 2 keer wel en hoef je je daar niet elke keer over te verbazen of daar kwaad op te worden. Vandaar de smiley.

Ik weet niet of je Windows ook op een PC gebruikt maar gaat het daar dan ook niet goed?

Overigens is hier in mijn beleving maar 1 niet nader te noemen zeurpiet, maar die negeer ik dan ook hardnekkig.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 28-04-2016 10:36 ]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10 10:04
GerCor schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:32:
Nogmaals, ik snap dat het vervelend is maar wat heb je geprobeerd om het wel werkend te krijgen? Want ik lees dat anderen, waaronder ikzelf, dit probleem niet hebben en/of dat nooit hebben gehad. Is het dan een -onoplosbare- bug?

En daarnaast, ik weet niet hoe jij afspraken maakt in je agenda maar ik begin toch als eerste met de juiste dag uit te kiezen, dan de tijden, de locatie en eventueel nodig ik personen daarvoor uit. Uiteraard mag dat in een andere volgorde maar dan nog geldt, voor mij, dat je controleert of de datum juist is. En als je al weet dat een afspraak maken op een bepaalde jezelf aangeleerde manier fout gaat in jouw agenda dan weet je dat na 2 keer wel en hoef je je daar niet elke keer over te verbazen of daar kwaad op te worden. Vandaar de smiley.

Overigens is hier in mijn beleving maar 1 niet nader te noemen zeurpiet, maar die negeer ik dan ook hardnekkig.
Als ik in weekview zit en dan de juiste datum aanklik, op plus druk en dan mijn afspraak ga maken verwacht je dat hij op de juiste datum staat, maar niets is minder waar. Hij staat dan altijd op de maandag van die week of de huidige dag als dat na maandag is (hij creëert geen afspraken in het verleden). Dit is niet intuïtief en zelfs contra productief.

Als Windows Mobile gebruiker van het eerste moment is dit fokking irritant en ook niet uit te leggen naar nieuwe gebruikers.

• Jorizzz
WaSteiL schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:37:
[...]

Als ik in weekview zit en dan de juiste datum aanklik, op plus druk en dan mijn afspraak ga maken verwacht je dat hij op de juiste datum staat, maar niets is minder waar. Hij staat dan altijd op de maandag van die week of de huidige dag als dat na maandag is (hij creëert geen afspraken in het verleden). Dit is niet intuïtief en zelfs contra productief.

Als Windows Mobile gebruiker van het eerste moment is dit fokking irritant en ook niet uit te leggen naar nieuwe gebruikers.
Dit dus...
Pagina: 1 ... 72 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M