Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Op mijn Lumia 925 krijg ik na een hardreset ook het roaming icoontje zichtbaar binnen Nederland. Dit is bij een virtuele provider (Telfort).Dragunov schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:49:
Wel op Windows Mobile 8.1 was het herkend als eigen netwerk, door de update naar Windows 10 Mobile ook, enkel bij een hard reset kwam roaming icoon te voorschijn
Weet hier toevallig iemand of dit probleem zich ook voordoet bij Vodafone? Anders ben ik geneigd om mijn sim-only abonnement over te zetten naar bijvoorbeeld Vodafone.
[ Voor 0% gewijzigd door bundit op 16-04-2016 11:22 . Reden: typefoutje ]
Verwijderd
Nee en ja.Driek schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:45:
[...]
Nog 1 vraag over de 650 specifiek. Heeft glance ook weergave van de achtergrond foto?
En nog 1 windows 10 mobile specifiek. Op mijn 830 werkt here drive inmiddels niet meer. Offline kaarten wel.
Werkt offline kaarten wel op de nieuwe windows 10 mobile toestellen?
Op mijn L640 met W10M heb ik met sim-only van Simyo (KPN netwerk) dit probleem niet.bundit schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:21:
[...]
Op mijn Lumia 925 krijg ik na een hardreset ook het roaming icoontje zichtbaar binnen Nederland. Dit is bij een virtuele provider (Telfort).
Weet hier toevallig iemand of dit probleem zich ook voordoet bij Vodafone? Anders ben ik geneigd om mijn sim-only abonnement over te zetten naar bijvoorbeeld Vodafone.
Mijn vrouw met Ben (T-mobile netwerk) ook niet.
Ligt dus of aan Telfort (had vroeger en eigen netwerk...) of aan jou L925.
Ik had dit heel vroeger ook toen ik telfort had. Toen ik overstapte naar hi (wat nu weer KPN is) was het icoontje weg. Dit terwijl Hi ook aan roaming deed aangezien het op het KPN netwerk zit.bundit schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:21:
[...]
Op mijn Lumia 925 krijg ik na een hardreset ook het roaming icoontje zichtbaar binnen Nederland. Dit is bij een virtuele provider (Telfort).
Misschien moet je nog een poort opgeven. Bij mij was dat in ieder geval zo. Bij de server voor uitgaande mail moest ik daar nog achter zetten ":587" (dus zonder de quotes) om aan te geven welk poortnummer moet worden gebruikt.FreshM schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:43:
Hopelijk kan me iemand helpen met het toevoegen van een Exchange-account in Outlook op Windows 10 Mobile. Ik krijg na het invoeren van de gegevens steeds fout 0x85030027 met de melding "U hebt een persoonlijk certificaat nodig om verbinding te maken met..."
Op iOS loopt het account met dezelfde gegevens prima. Ik heb al op Google rondgesnuffeld, maar helaas zonder werkend resultaat.
Ik denk dat het om een Exchange 2007-server gaat. Alle hulp is welkom.
Ik heb inmiddels begrepen dat het niet in alle gevallen zo is dat er een poortnummer moet worden opgegeven maar bij mij werkte hij niet zonder. Misschien is dat afhankelijk van of er een standaardpoortnummer moet worden gebruikt of niet. Dit is in ieder geval via een exchange server maar ik heb geen idee van de versie.
Ik heb zelfs van iemand gehoord die nog een aanvullend nummer moest opgeven om het werkend te krijgen (niet zelfde bedrijf) dus het zou kunnen dat er nog iets nodig is.
Ik heb toen ik net overstapte op een lumia ook ff lopen kl#ten maar ik heb nu drie verschillende typen mails (bedrijfs via exchange, prive een oude planet imap via ziggo en een web based outlook.com) allemaal op mn telefoon waarvan ik de bedrijfs en de prive op verschillende tiles heb gescheiden
Werkt uitstekend bij mij maar kost even tijd
Zojuist een simkaartje kunnen lenen van een Simyo klant. Deze werkt inderdaad perfect in mijn L925. Probleem lijkt dus echt te liggen aan Telfort, want beide maken gebruik van het KPN-netwerk.St00mwals schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:22:
[...]
Op mijn L640 met W10M heb ik met sim-only van Simyo (KPN netwerk) dit probleem niet.
Ik verwacht dan ook dat het met Vodafone ook wel goed zal gaan... De komende dagen maar eens rondvragen of iemand Vodafone heeft met hetzelfde formaat simkaart om even te testen.
Vreemd ik heb ook Telfort sim-only en geen roaming aanstaan, terwijl ik dat op mijn xperia wel moest met dezelfde simkaart.St00mwals schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:22:
[...]
Op mijn L640 met W10M heb ik met sim-only van Simyo (KPN netwerk) dit probleem niet.
Mijn vrouw heeft ook Telfort met de Moto g en daar moet roaming ook aanstaan.
Mijn instellingen op de Lumia 640.
Data connection => on
Data roaming options => Don't roam.
Sim NL Telfort 3g
Dank voor de hulp. Er lijkt echt iets met het certificaat aan de hand. Het is niet meer geldig en er staat een lokale servernaam in die niet overeenkomt met de URL van de Exchange-server. Een brakke setup in de server dus.Indoubt schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:53:
[...]
Misschien moet je nog een poort opgeven. Bij mij was dat in ieder geval zo. Bij de server voor uitgaande mail moest ik daar nog achter zetten ":587" (dus zonder de quotes) om aan te geven welk poortnummer moet worden gebruikt.
Ik heb inmiddels begrepen dat het niet in alle gevallen zo is dat er een poortnummer moet worden opgegeven maar bij mij werkte hij niet zonder. Misschien is dat afhankelijk van of er een standaardpoortnummer moet worden gebruikt of niet. Dit is in ieder geval via een exchange server maar ik heb geen idee van de versie.
Ik heb zelfs van iemand gehoord die nog een aanvullend nummer moest opgeven om het werkend te krijgen (niet zelfde bedrijf) dus het zou kunnen dat er nog iets nodig is.
Ik heb toen ik net overstapte op een lumia ook ff lopen kl#ten maar ik heb nu drie verschillende typen mails (bedrijfs via exchange, prive een oude planet imap via ziggo en een web based outlook.com) allemaal op mn telefoon waarvan ik de bedrijfs en de prive op verschillende tiles heb gescheiden
Werkt uitstekend bij mij maar kost even tijd
Ik ben niet de admin van de server, dus kan ik er helaas niets aan veranderen. Het blijft wel opmerkelijk dat iOS zo gemakkelijk langs een ongeldig certificaat fietst en dat Outlook (ook op de pc) zo stringent is.
Ik luister veel DJ-sets, en dan met name DJ-sets die met vinyl gedraaid zijn, dus dan verandert het tempo weleens. Nu viel het me de laatste tijd al op dat die tempowijzigingen altijd een ~2% trager zijn....
...en toen gebeurde het ook ineens tijdens het luisteren van een album. Heb hetzelfde nummer thuis ook eens geluisterd, daar gebeurt het niet. Bij het afspelen van dezelfde DJ-set op dezelfde telefoon via dezelfde autoradio gebeurt het niet op hetzelfde moment
Het afspelen van de MP3 vertraagt dus in z'n geheel (dus ook de toonsoort verandert een beetje)
Zijn er meer mensen die deze klacht hebben?
Ga toch fietsen.
Volgens mij moet je met Telfort roaming aanzetten - vaag waarom dit bij sommige providers (die beiden 'te gast' zijn op de netwerken) verschillend is. Met Ben kon ik Roaming uitlaten, bij Telfort heb ik het aanstaan (dus even aan denken als je de grens over gaatrevival67 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:12:
[...]
Vreemd ik heb ook Telfort sim-only en geen roaming aanstaan, terwijl ik dat op mijn xperia wel moest met dezelfde simkaart.
Mijn vrouw heeft ook Telfort met de Moto g en daar moet roaming ook aanstaan.
Mijn instellingen op de Lumia 640.
Data connection => on
Data roaming options => Don't roam.
Sim NL Telfort 3g
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
[ Voor 11% gewijzigd door ardvark99 op 18-04-2016 11:54 ]
Ik heb al jaren Telfort, en nog nooit roaming aan moeten zetten. Ook niet sinds de upgrade naar windows 10.Niels9001 schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:41:
[...]
Volgens mij moet je met Telfort roaming aanzetten - vaag waarom dit bij sommige providers (die beiden 'te gast' zijn op de netwerken) verschillend is. Met Ben kon ik Roaming uitlaten, bij Telfort heb ik het aanstaan (dus even aan denken als je de grens over gaat).
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Al uitgetest?
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 18-04-2016 12:19 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nog niet getest, heb het ook niet nodigGerCor schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:16:
Tsjeees, Mooi arvark99. En ..... waar schakelt je telefoon naar door? Ik bedoel, welk nummer? LET BUT, gevonden.
Al uitgetest?
Met de laatste RS1 build hebben ze het settings menu al beter opgedeeld, maar dit optie Extra's mag er van mij wel bijna helemaal uit. Zet die opties gelijk op de juiste en logische plaats! Waarom dit nou zo moeilijk is begrijp ik niet.
Effe getest, doorgeschakeld naar mijn huis telefoon. En het werkt, sterker, op het kantoor zagen ze ipv mijn gsm nummer op het display, mijn privenummer. Maar dat is de info die de providers onderling doorsturen richting de beller.GerCor schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:56:
Ik heb het ook niet nodig maar bij sommigen ontbreekt de mogelijkheid tot doorschakelen bij: Instellingen >> Systeem >> Telefoon en dan is deze wel handig om te weten.
Het zou dan logisch zijn gewoon Engels te laten gebruiken, maar helaas is dat niet in te stellen. Of zit ik er naast?
youtube.com/@hisrep
He @Ardvark99, naar die instelling was ik al een tijdje naar het zoeken, maar kon het niet meer vinden. You made my dayardvark99 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:52:
Een tijdje geleden had ik een bericht gepost ( http://gathering.tweakers...message/46438931#46438931 ), over geen mogelijkheid hebben van doorschakelen van het GSM nummer op mijn L950XL. Bij toeval heb ik het gevonden, op de meest logische plek, namelijk Instellingen > Extra's > Netwerkservices > Oproepinstellingen SIM. Dat ze dit (ook in de laatste RS1 Build) niet onder Instellingen > System > Telefoon zetten.
Dank je voor het delen!!
Op de Symyo 640LTE kan ik de opties allemaal op UIT zetten.
Op de Ziggo 640LTE kan dat niet en blijven de laatste 3 opties staan met het voicemail telefoonnr. (helaas). Kan niet op de Sim worden uitgeschakeld, zegt mijn smartphone.
Zal dat nog een uitzoeken of ik die ook op UIT kan krijgen.
Ter info: bij Ziggo provider kun je hem alleen telefonisch (1200) geheel uit laten zetten. Hetgeen geschiedde en nu staat alles op UIT... uit
[ Voor 23% gewijzigd door Ton37 op 18-04-2016 20:17 ]
op mijn nokia lumia 635 doet de kaarten gewoon op nederlandse taal hoorDeNachtwacht schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:06:
Nou op mijn lumia 925 draait .218 dan eindelijk; het is wel erg mooi zo. Eindelijk voelt Windows 10 ook als een 'af product'. Vooralsnog is de enige bug die ik ben tegen gekomen dat je in een Nederlandstalig OS geen gesproken navigatie hebt in Kaarten, omdat de Nederlandse taal niet beschikbaar is.
Het zou dan logisch zijn gewoon Engels te laten gebruiken, maar helaas is dat niet in te stellen. Of zit ik er naast?
wel nederlandse kaart apart downloaden
[ Voor 3% gewijzigd door bandera op 18-04-2016 20:32 ]
Je kan natuurlijk ook met variaties van *21* en #21 de gsm doorschakelen, maar via het instellingen menu is natuurlijk overzichtelijker.Ton37 schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:39:
[...]
He @Ardvark99, naar die instelling was ik al een tijdje naar het zoeken, maar kon het niet meer vinden. You made my day![]()
Dank je voor het delen!!
Op de Symyo 640LTE kan ik de opties allemaal op UIT zetten.
Op de Ziggo 640LTE kan dat niet en blijven de laatste 3 opties staan met het voicemail telefoonnr. (helaas). Kan niet op de Sim worden uitgeschakeld, zegt mijn smartphone.
Zal dat nog een uitzoeken of ik die ook op UIT kan krijgen.
Ter info: bij Ziggo provider kun je hem alleen telefonisch (1200) geheel uit laten zetten. Hetgeen geschiedde en nu staat alles op UIT... uit
Heb je dan ook onder Tijd & Taal een Nederlands spraakpakket gedownload in het instellingenmenu van Windows 10? Ik kan daar geen Nederlands vinden namelijk. Ook in de Kaarten app zelf zie ik dat nergens.bandera schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:27:
[...]
op mijn nokia lumia 635 doet de kaarten gewoon op nederlandse taal hoor
wel nederlandse kaart apart downloaden
youtube.com/@hisrep
je gaat eerst naar kaarten en dan tik je bij de 4 streepjes links bovenDeNachtwacht schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:40:
[...]
Heb je dan ook onder Tijd & Taal een Nederlands spraakpakket gedownload in het instellingenmenu van Windows 10? Ik kan daar geen Nederlands vinden namelijk. Ook in de Kaarten app zelf zie ik dat nergens.
en bij instellingen kan je de kaart downloaden( nederland)
en je krijgt automatisch nederlandse stem erbij
lukt het niet dan de app kaarten verwijderen en opnieuw installeren
[ Voor 6% gewijzigd door bandera op 18-04-2016 22:20 ]
Onder tijd en taal staat Nederlands. Gebruik je bluetooth in de auto? Ik krijg dan ook geen spraak te horen namelijk. Het werkt wel als ik Bluetooth uit zet en de phone speaker gebruik. Dit werkt al een tijdje niet meer, nog voor ik ben overgestapt naar Windows 10.DeNachtwacht schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:40:
[...]
Heb je dan ook onder Tijd & Taal een Nederlands spraakpakket gedownload in het instellingenmenu van Windows 10? Ik kan daar geen Nederlands vinden namelijk. Ook in de Kaarten app zelf zie ik dat nergens.
Kan jij de app Kaarten verwijderen? Bij mij is die mogelijkheid niet aanwezig in het app overzicht, en als ik op de app ga staan, kan deze enkel gepinned worden aan het startscherm.bandera schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:15:
[...]
je gaat eerst naar kaarten en dan tik je bij de 4 streepjes links boven
en bij instellingen kan je de kaart downloaden( nederland)
en je krijgt automatisch nederlandse stem erbij
lukt het niet dan de app kaarten verwijderen en opnieuw installeren
Testing, one, two ...
Ehm... dat is echt de meest logische plek.ardvark99 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:52:
Een tijdje geleden had ik een bericht gepost ( http://gathering.tweakers...message/46438931#46438931 ), over geen mogelijkheid hebben van doorschakelen van het GSM nummer op mijn L950XL. Bij toeval heb ik het gevonden, op de meest logische plek, namelijk Instellingen > Extra's > Netwerkservices > Oproepinstellingen SIM. Dat ze dit (ook in de laatste RS1 Build) niet onder Instellingen > System > Telefoon zetten.
[afbeelding]
Het is namelijk instelling die betrekking heeft op je SIM-kaart, maar hoeft dat niet te hebben op je telefoon.
Ik wil m'n telefoonrekening niet zien als ik mijn Russische kaart doorgeschakeld heb naar een Nederlands toestel...
Ga toch fietsen.
Niet de app, de kaarten. Lezen .... hardware-lover.hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:27:
[...]
Kan jij de app Kaarten verwijderen? Bij mij is die mogelijkheid niet aanwezig in het app overzicht, en als ik op de app ga staan, kan deze enkel gepinned worden aan het startscherm.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Microsoft moest namelijk kiezen uit twee veel gevraagde opties: Blue screens of volautomatische reboots...warhamstr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:43:
Die spontane reboots van mijn L640 vind ik wel fijn hoor, die had ik met 8.1 nooit.
Ik mistte beide bij 8.1, compleet waardeloos dus. Ben blij dat er nu iig automatische reboots zijnardvark99 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:12:
[...]
Microsoft moest namelijk kiezen uit twee veel gevraagde opties: Blue screens of volautomatische reboots...
Maar met zo'n melding kom je niet verder. Welke release draai je, wat heb je al gedaan, heb je al gezocht naar vergelijkbare problemen met een 640, heb je al een factory reset gedaan, WDRT gebruikt, etc etc.warhamstr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:52:
[...]
Ik mistte beide bij 8.1, compleet waardeloos dus. Ben blij dat er nu iig automatische reboots zijn
Er staat "de app kaarten verwijderen", GerCor, dat zie jij toch zeker ook wel staan?GerCor schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 02:51:
[...]
Niet de app, de kaarten. Lezen .... hardware-lover.Net zoals kaarten downloaden Europa en Nederland. Die 4 streepjes noemen wij hamburgermenu.
Testing, one, two ...
Dat zie ik staan ja. Ik lees ook 4 streepjes linksboven. Maar het zijn in werkelijkheid toch echt maar 3 streepjes. Dus, dan probeer je te begrijpen wat er wordt geschreven. Er wordt dus bedoeld:Download de kaarten Nederland en dan heb je automatisch de Nederlandse stem. Heb je geen stem, dan de kaarten Nederland verwijderen en opnieuw installeren..hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:14:
[...]
Er staat "de app kaarten verwijderen", GerCor, dat zie jij toch zeker ook wel staan?
Alhoewel, nu ik het weer lees ... je hebt gelijk hardware-lover...MY BAD.
Overigens, de app kaarten kun je inderdaad niet verwijderen, alleen pinnen aan het beginscherm.
NB: Ik had vanmorgen een update van 'telefoon', geen idee wat is aangepast.
[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 19-04-2016 14:23 ]
Ik meld even dat W10m hier ietwat vaker crashed dan 8.1 deed. Heb alle mogelijke fixes al geprobeerd en uitgevoerd. Kan er verder wel mee leven hoor.ardvark99 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:15:
[...]
Maar met zo'n melding kom je niet verder. Welke release draai je, wat heb je al gedaan, heb je al gezocht naar vergelijkbare problemen met een 640, heb je al een factory reset gedaan, WDRT gebruikt, etc etc.
Ik heb W10M op mijn 930 vanaf releasedatum. Nog nooit een crash gehad.warhamstr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:49:
[...]
Ik meld even dat W10m hier ietwat vaker crashed dan 8.1 deed. Heb alle mogelijke fixes al geprobeerd en uitgevoerd. Kan er verder wel mee leven hoor.
Duidelijk zo, helaas mag dat niet baten op een Lumia 820 die draait met build .218 als Insider (deze krijgt geen Production versie aangeboden als update). Een volledige fabrieks-reset, waarbij .218 behouden blijft, mag ook niet baten, de NL stem wordt niet hoorbaar, wel via Here Drive+ maar laatste houd binnenkort op met werken (als dat werkelijk gaat gebeuren).bandera schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:47:
ja ja dat bedoel ik kaarten verwijderen en niet de app soryyyyy
Op een 950 XL met build .218 in Production mode (niet Insider), is de NL stem nog wel steeds hoorbaar en aanwezig.
Testing, one, two ...
Ik heb op WPCentral gelezen dat de HERE apps bij de nieuwste Insider Build 14322 er al uitgesloopt is. Ook FM radio is verdwenen.hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:38:
[...]
Duidelijk zo, helaas mag dat niet baten op een Lumia 820 die draait met build .218 als Insider (deze krijgt geen Production versie aangeboden als update). Een volledige fabrieks-reset, waarbij .218 behouden blijft, mag ook niet baten, de NL stem wordt niet hoorbaar, wel via Here Drive+ maar laatste houd binnenkort op met werken (als dat werkelijk gaat gebeuren).
Op een 950 XL met build .218 in Production mode (niet Insider), is de NL stem nog wel steeds hoorbaar en aanwezig.
De fm radio-app is verdwenen maar als je een andere radio-app download dan werkt de fm-radiofunctie nog steeds.GerCor schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:03:
[...]
Ik heb op WPCentral gelezen dat de HERE apps bij de nieuwste Insider Build 14322 er al uitgesloopt is. Ook FM radio is verdwenen.
Hoe ik dit eerder deed kan nu niet meer, er is iets gebeurd waarsoor het niet bereikbaar is.
Iemand idee?
Via instellingen niet, schrijf je. Heb je het dan over de instellingen van de telefoon of over de instellingen in de app 'kaarten' zelf?hurthonkey365 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:56:
En ik kan helemaal geen offline kaarten downloaden..? Via instellingen niet.
Hoe ik dit eerder deed kan nu niet meer, er is iets gebeurd waarsoor het niet bereikbaar is.
Iemand idee?
Want: in App Kaarten >> Hamburgermenu >> instellingen >> Offline kaarten - Kaarten downloaden of bijwerken.
Ik hier wel geregeld problemen oa: crashende apps >*flats* homescreen. Rebootende telefoon (midden in een Whatsappchat bijvoorbeeld, maar ook in andere apps)GerCor schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:26:
[...]
Ik heb W10M op mijn 930 vanaf releasedatum. Nog nooit een crash gehad.
Crashende Whatsapp of Telegram als ik een foto probeer te delen (direct vanaf camera als ook direct van SD kaart) Geheel random overigens en niet te reconstrueren.
Ik heb nu een Lumia 920 met WP8.1 . Ik had hier eerder de preview van w10m op staan maar was hier niet weg tevreden over. Hij was namelijk heel traag en onstabiel.
Nu weet ik niet of dat door het OS kwam of door mijn doodbloedende 920.
Ik zou dus graag willen weten hoe het zit met de stabiliteit van w10m. Ook zou ik graag willen weten of dat het net zo vloeiend draait op een 950 als dat WP8.1 op een 920 doet.
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen
Volgens mij ben je met je vragen beter op je plek in het volgende topic? [Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussieSoundless schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:21:
Ik ben erg geïnteresseerd in de Lumia 950 maar ik heb zo mijn twijfels over w10 mobile.
Ik heb nu een Lumia 920 met WP8.1 . Ik had hier eerder de preview van w10m op staan maar was hier niet weg tevreden over. Hij was namelijk heel traag en onstabiel.
Ik zou dus graag willen weten hoe het zit met de stabiliteit van w10m. Ook zou ik graag willen weten of dat het net zo vloeiend draait op een 950 als dat WP8.1 op een 920 doet.
Testing, one, two ...
Over het OS lopen de ervaringen uiteen. Maar dat kun je in deze topic ook teruglezen. Ik heb de NON-Insider versie .218 en ben zeer tevreden op een enkel design-detail na. Wel een aantal W10M apps wat niet vloeiend werkt zoals Twitter. Daar moet echt nog wat aan gebeuren. Ook de app van WPCentral is nog niet optimaal maar is een beta. Maar ik ben zeer te spreken over de agenda, mail-accounts en de integratie van Skype in de berichten app. Van mij mogen ze daar WhatsApp ook ingooien.Soundless schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:21:
Ik ben erg geïnteresseerd in de Lumia 950 maar ik heb zo mijn twijfels over w10 mobile.
Het gaat mij echt alleen om de stabiliteit en snelheid van het OS. Het zal best dat sommige apps traag zijn maar dat maakt me allemaal niet zo uit.GerCor schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:41:
[...]
Over het OS lopen de ervaringen uiteen. Maar dat kun je in deze topic ook teruglezen. Ik heb de NON-Insider versie .218 en ben zeer tevreden op een enkel design-detail na. Wel een aantal W10M apps wat niet vloeiend werkt zoals Twitter. Daar moet echt nog wat aan gebeuren. Ook de app van WPCentral is nog niet optimaal maar is een beta. Maar ik ben zeer te spreken over de agenda, mail-accounts en de integratie van Skype in de berichten app. Van mij mogen ze daar WhatsApp ook ingooien.
De preview die ik toen heb gebruikt liep om de zoveel tijd vast en zorgde regelmatig voor een auto-reboot. Het scrollen door het hoofdmenu ging supertraag.
Dit zijn echt de enige dingen waarvan ik wil weten of dat nog steeds zo is.
Ik begrijp dat ik terug kan lezen maar dit topic bestaat al sinds voor de release, dus ik weet dan nog niet wat nog steeds een probleem is en wat nu gefixt is
@hardware-lover het gaat mij vooral om de stand van zaken omtrent het OS. Dat ik nu naar een 950 kijk is bijzaak. Vandaar dat ik hier zit en niet in de 950 topic
Verwijderd
[...]
Het gaat mij echt alleen om de stabiliteit en snelheid van het OS. Het zal best dat sommige apps traag zijn maar dat maakt me allemaal niet zo uit.
Os loopt goed
Dat was me niet meteen duidelijk, maar nu houd ik verder wijselijk mijn mond specifiek over die 950Soundless schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:19:
[...]
[knip]
@hardware-lover het gaat mij vooral om de stand van zaken omtrent het OS. Dat ik nu naar een 950 kijk is bijzaak. Vandaar dat ik hier zit en niet in de 950 topic
Testing, one, two ...
Je hoeft deze topic ook niet vanaf het begin te lezen, slechts een paar berichten terug/omhoog moeten je een beeld kunnen geven.Soundless schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:19:
[...]
Het gaat mij echt alleen om de stabiliteit en snelheid van het OS. Het zal best dat sommige apps traag zijn maar dat maakt me allemaal niet zo uit.
De preview die ik toen heb gebruikt liep om de zoveel tijd vast en zorgde regelmatig voor een auto-reboot. Het scrollen door het hoofdmenu ging supertraag.
Dit zijn echt de enige dingen waarvan ik wil weten of dat nog steeds zo is.
Ik begrijp dat ik terug kan lezen maar dit topic bestaat al sinds voor de release, dus ik weet dan nog niet wat nog steeds een probleem is en wat nu gefixt is
Maar eh .... verder nog iemand waarbij de agenda's vandaag niet synchroniseren
EDIT: Rond 2:00 uur weer opgelost.
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 21-04-2016 02:01 ]
De mijne werkt inmiddels snel & stabiel. In het begin heel veel herstarts gehad, nu zeer zelden nog eentje, maar dat is echt mierenneuken, dat ligt meer aan een enkele 'beta' app die via QR-codes (anders onzichtbaar in de store) heb gedownload...Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:22:
[quote]Soundless schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:19:
[...]
Os loopt goed
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Dit is wel goed om te horen Bedankt voor je reactiebarta123 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 00:00:
[...]
De mijne werkt inmiddels snel & stabiel. In het begin heel veel herstarts gehad, nu zeer zelden nog eentje, maar dat is echt mierenneuken, dat ligt meer aan een enkele 'beta' app die via QR-codes (anders onzichtbaar in de store) heb gedownload...
Verwijderd
Op mijn 650 vind ik de snelheid van het OS nog steeds wat tegenvallen met de recente .218 build. Als ik bijvoorbeeld Edge na een korte app switch weer naar voren haal, moet de pagina vaak herladen. Dat zou met 1 GB RAM niet echt nodig moeten zijn. Ik vermoed dat WM apps te snel uit het geheugen haalt en net iets teveel voorrang geeft aan de app op het scherm. Tijdens het app switchen krijg ik ook best vaak een "bezig met laden" scherm in beeld. Dat duurt dan maximaal een paar seconden maar het haalt wel het ritme uit het bedienen van het toestel. Zeker de camera-app mag van mij sneller laden.Soundless schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:19:
[...]
App-snelheid maakt mij ook wat minder uit maar ik heb de laatste dagen wel een erg traag reagerende WhatsApp waarbij zelfs het toetsenbord soms een compleet woord achterloopt. Ook is er soms ineens een gat te zien in de reacties van een chatsessie dat pas na een seconde of 5 wachten weer wordt opgevuld. Ik hoop dat de universal app niet te lang meer op zich laat wachten en dat die een stuk sneller zal draaien.
Verder vind ik de Windows-settings veel te versplinterd in categorieën. In de eerste week dat ik het toestel in bezit had, vond ik steeds meer settings die ik zeer handig vond maar op compleet andere plekken had verwacht.
Voor mezelf geef ik Microsoft een jaar om te bewijzen dat ze er een volwassen platform van kunnen maken dat niet meer geplaagd wordt door teveel beta-achtige symptomen. Ik hoop dat W10M straks standaard aan alle oudere Lumia's wordt aangeboden als upgrade want het overgrote deel van de mensen gaat die advisor app natuurlijk nooit installeren. Als W10M straks het main OS is voor Microsoft-telefoons dan krijgt het platform vanzelf meer draagkracht en ik hoop dat dat de meeste developers eindelijk aanspoort om ook voor WM apps te maken.
Ik denk zelf dat de Upgrade Advisor app de enige manier is, anders hadden ze het in eerste instantie niet gedaan. En ik denk daarnaast: als mensen doorkrijgen dat W10M en W10 eigenlijk hetzelfde is Windows als geheel steeds aantrekkelijker wordt.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:01:
[...]
..... Ik hoop dat W10M straks standaard aan alle oudere Lumia's wordt aangeboden als upgrade want het overgrote deel van de mensen gaat die advisor app natuurlijk nooit installeren. Als W10M straks het main OS is voor Microsoft-telefoons dan krijgt het platform vanzelf meer draagkracht en ik hoop dat dat de meeste developers eindelijk aanspoort om ook voor WM apps te maken.
Je moet toch een keer uitgekeken zijn op Android en iOS?
Ik denk het ook, je kiest er op deze manier wel expliciet voor te updaten. Beter dan bij Windows 10 iig waar mensen toch verrast werden door een plotselinge actie van Windows Update.GerCor schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:12:
[...]
Ik denk zelf dat de Upgrade Advisor app de enige manier is, anders hadden ze het in eerste instantie niet gedaan. En ik denk daarnaast: als mensen doorkrijgen dat W10M en W10 eigenlijk hetzelfde is Windows als geheel steeds aantrekkelijker wordt.
Je moet toch een keer uitgekeken zijn op Android en iOS?
Precies, en her en der lees ik van mensen dat ze liever terug willen naar WP8.1 (o.a. ING-bank schijnt het niet te doen met W10M). Maar als ze dan via 'terug naar fabrieksinstellingen' terug denken te gaan, blijft het toestel op W10M. Je hebt daar toch echt WDRT voor nodig.PeaceNlove schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:20:
[...]
Ik denk het ook, je kiest er op deze manier wel expliciet voor te updaten. Beter dan bij Windows 10 iig waar mensen toch verrast werden door een plotselinge actie van Windows Update.
ING doet het prima met W10M.GerCor schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:29:
[...]
Precies, en her en der lees ik van mensen dat ze liever terug willen naar WP8.1 (o.a. ING-bank schijnt het niet te doen met W10M). Maar als ze dan via 'terug naar fabrieksinstellingen' terug denken te gaan, blijft het toestel op W10M. Je hebt daar toch echt WDRT voor nodig.
Verwijderd
De ING-app doet het hier prima. Ik begrijp de argumenten verder maar dat betekent dat het merendeel nooit zal upgraden en pas (hopelijk) met een nieuw toestel met W10 in aanraking zullen komen. Ze zouden op zijn minst de advisor app kunnen pushen zodat mensen kunnen kiezen tussen wel of niet upgraden met een uitleg erbij wat er hetzelfde blijft en wat er verandert als ze met een upgrade instemmen.GerCor schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:29:
[...]
Precies, en her en der lees ik van mensen dat ze liever terug willen naar WP8.1 (o.a. ING-bank schijnt het niet te doen met W10M). Maar als ze dan via 'terug naar fabrieksinstellingen' terug denken te gaan, blijft het toestel op W10M. Je hebt daar toch echt WDRT voor nodig.
W10M is nu al het main OS voor Microsoft, net als dat W10 voor de desktop/tablet versie het geval is.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:01:
[...]
[knip] Als W10M straks het main OS is voor Microsoft-telefoons dan krijgt het platform vanzelf meer draagkracht en ik hoop dat dat de meeste developers eindelijk aanspoort om ook voor WM apps te maken.
@hieronder, de groep Windows 7 gebruikers zal ook nog wel flink groter zijn nu, maar de focus van Microsoft ligt bij 10, er wordt nauwelijks nog wat ontwikkeld voor de oudere Windows versies, dat geldt ook voor Windows Phone. Het is te hopen dat UWP werkelijk goed gedragen gaat worden door externe partijen, dan liften alle W10 gebruikers daarop mee. Het marktaandeel zal nooit geweldig groot worden voor mobiel, die markt is zo verzadigd. Ziggo is een externe partij die het licht schijnbaar toch heeft gezien en heeft toegegeven bezig te zijn met een UWP app, en als er een schaap over de dam is.....?
[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 21-04-2016 11:57 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Met 'main' bedoel ik mainstream oftewel het meest gebruikt. Het overgrote deel zit nog op 8.1.hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:43:
[...]
W10M is nu al het main OS voor Microsoft, net als dat W10 voor de desktop/tablet versie het geval is.
Het overgrote deel zit nog op WP8.1 omdat hun goedkope toestel niet geschikt is voor W10M.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:45:
[...]
Met 'main' bedoel ik mainstream oftewel het meest gebruikt. Het overgrote deel zit nog op 8.1.
En wat de ING-app betreft: ik zit zelf bij het niet innoverende ambtenarenclubje ABN-AMRO. Maar lees over de problemen met de ING-app. Probleem voor die mensen is dat ze contact opnemen met ING, ING zegt W10M niet te ondersteunen maar dat zeggen ze bij ABN-AMRO ook. Helaas zijn dat dan bankmedewerkers die helemaal niks van apps weten die dat zeggen.
Verwijderd
Hoe meer W10M gebruikers des te meer kans van slagen voor het platform. Aangezien UWP-apps niet op 8.1 werken kan ik mij goed voorstellen dat veel app developers de stap nog niet nemen als het overgrote deel van de users op 8.1 zit.hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:43:
@hieronder, de groep Windows 7 gebruikers zal ook nog wel flink groter zijn nu, maar de focus van Microsoft ligt bij 10, er wordt nauwelijks nog wat ontwikkeld voor de oudere Windows versies, dat geldt ook voor Windows Phone. Het is te hopen dat UWP werkelijk goed gedragen gaat worden door externe partijen, dan liften alle W10 gebruikers daarop mee. Het marktaandeel zal nooit geweldig groot worden voor mobiel, die markt is zo verzadigd. Ziggo is een externe partij die het licht schijnbaar toch heeft gezien en heeft toegegeven bezig te zijn met een UWP app, en als er een schaap over de dam is.....?
Volgens Microsoft kunnen al deze toestellen inmiddels upgraden:GerCor schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:05:
Het overgrote deel zit nog op WP8.1 omdat hun goedkope toestel niet geschikt is voor W10M.
Pak je daarmee niet het leeuwendeel van de pre-W10M toestellen?Lumia 1520, 930, 640, 640XL, 730, 735, 830, 532, 535, 540, 635 1GB, 636 1GB, 638 1GB, 430, 435, BLU Win HD w510u, BLU Win HD LTE x150q, MCJ Madosma Q501
Ik had van WPCentral begrepen dat het neerkomt op zo'n 50% niet geschikt. Van de duurste toestellen zijn er niet veel van verkocht en vrijwel alle .20 modellen vallen buiten de boot.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:28:
Pak je daarmee niet het leeuwendeel van de pre-W10M toestellen?
nieuws: 'Minimaal 44 procent Windows Phones in de Benelux kan updaten naar Wi...
[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 21-04-2016 12:36 ]
ok, misschien te overdreven gesteld van mij, maar zie hier wat voorbeelden van laadtijden van de 950:GerCor schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:19:
Ik heb een 930 en dus eigenlijk een WP8.1 toestel. W10M bestond niet eens toen ik de 930 kocht. Ik weet niet welke filmpjes jij bekijkt maar op mijn 930 starten apps supersnel op.
2,5 en 3 seconden voor weer en nieuws, 4,5 seconden voor cortana.
http://allaboutwindowspho...ows_10_Mobile_questio.php
ik denk dat jouw 930 op 8.1 niet langzamer was dan de 950 met W10 toch?
Denk dat het langzamer is omdat UWP apps in een 'container' draaien.lowiesjie schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:51:
Ik heb reeds 2 jaar een Lumia 925 en volg de laatste tijd de ontwikkeling van W10 een beetje. De 925 is helaas uitgesloten van een officiële update naar W10 dus ben ik ook aan het rondkijken voor een opvolger. Wat mij op de diverse filmpjes met reviews en tests steeds opvalt is dat de algehele snelheid van W10 toch een stuk minder is dan op W8.1, vooral met het openen van apps. Zelfs op een topmodel als de 950 zie je dat het vaak langzamer werkt dan op bv een 640 die nog op 8.1 draait. Nu is het zo dat W10 natuurlijk in constante ontwikkeling is en blijft, maar denken jullie dat er nog een duidelijke snelheidsverbetering zal worden gerealiseerd? Weet iemand misschien wat de reden is dat met de overgang naar W10 de snelheid wat minder is geworden?
En Microsoft doet natuurlijk nog optimalisaties met elke nieuwe build die uit komt. Al zal er vast een limiet zijn van hoe snel een 'container' kan opstarten op bepaalde hardware.The single most important aspect of the new AppX format is that apps will now be isolated from the rest of the host machine. This means UWP apps will have no access to the kernel or system drivers; apps are now containerized. App containers should allow software to be mobile and scalable without sacrificing functionality.
Daarom wordt er in de opkomende update in elk geval meer apps in RAM gehouden dus die zullen sneller openen met wisselen van apps e.d.. In elk geval dat is mijn ervaring op de laatste 'preview' op mijn Lumia 930.
Patient gamer
Testing, one, two ...
Ik moet nu steeds handmatig kijken bij de store of er updates zijn, met 8.1 ging dat automatisch. Is dit een normaal gedrag van w10m?
Eerste optie onder instellingen toch ?Arjantje72 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:39:
Even iets anders:
Ik moet nu steeds handmatig kijken bij de store of er updates zijn, met 8.1 ging dat automatisch. Is dit een normaal gedrag van w10m?
Staat inderdaad in de instellingen iets van. Daarnaast heeft de nieuwe Windows 10 Mobile update die van de zomer officieel uitkomt geeft ook weer notificaties van app updates.Arjantje72 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:39:
Even iets anders:
Patient gamer
In de laatste RS1 update, van gisteren dus, is er alweer het een en ander verbeterd in de Windows store app, Je krijgt notificaties wanneer er updates (geïnstalleerd) zijn. Dus met de public release komende zomer zal de store weer werken zoals het hoort, grotendeels zelfs tenminste.Arjantje72 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:39:
Even iets anders:
In de instellingen van de app Store wel te verstaan.
Klopt, maar ik krijg dus geen melding. Ik zie alleen de updates als ik handmatig zoek.GerCor schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 03:00:
[...]
In de instellingen van de app Store wel te verstaan.
Als ik via instellingen naar de offline kaarten gaat doet hij het niet.GerCor schreef op woensdag 20 april 2016 @ 00:00:
[...]
Via instellingen niet, schrijf je. Heb je het dan over de instellingen van de telefoon of over de instellingen in de app 'kaarten' zelf?
Want: in App Kaarten >> Hamburgermenu >> instellingen >> Offline kaarten - Kaarten downloaden of bijwerken.
Ha ik via de app kaarten er heen kom ik op de zelfde plek en doet hij het ook niet.
Verwijderd
Is het mogelijk iets met een instelling dat je alleen met Wifi en/of zonder datalimiet een kaart kan downloaden?hurthonkey365 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:40:
[...]
Als ik via instellingen naar de offline kaarten gaat doet hij het niet.
Ha ik via de app kaarten er heen kom ik op de zelfde plek en doet hij het ook niet.
Microsoft heeft Nokia Mobile gekocht en helemaal kapot gemaakt en afgeschreven. Ze hebben markten waar ze behoorlijk voet aan de grond hadden (in o.a. Latijns-Amerika waren ze groter dan Apple) verlaten door er geen nieuwe telefoons uit te brengen. Ze hebben andere markten veel te lang laten wachten op nieuwe modellen.
Het lijkt erop dat Windows net tractie kreeg. T/m het laatste kwartaal van 2014 stegen de cijfers juist, zowel in aantallen telefoons als in marktaandeel. Waarom alles dan zo in elkaar laten ploffen?
Nadella heeft dan een mooi verhaal over UWP en dat er dit jaar geen focus is op WM, maar dat het een belangrijk onderdeel van de strategie is en blijft blabla. En sommigen gooien hun hoop op De Surface Phone Panacee.
Het probleem is dat veel gebruikers en ontwikkelaars de afgelopen jaren hun nek hebben uitgestoken om WP van de grond te krijgen. Gelooft Nadella nu echt dat deze mensen over 1,5 jaar weer alles zijn vergeten en kritiekloos nog een keer aan de slag gaan? Alleen omdat er een Surface Phone is? Nadella heeft de 'fans' gewoon geschoffeerd met buggy toestellen tegen te hoge prijzen. En als zout in de wond strooien ze meer apps uit voor andere systemen dan voor hun eigen OS.
Ik heb de 950XL gekocht om een alternatief OS voor iOS en Android te steunen. Ik ging ervan uit dat MS met de energie achter Windows 10 serieus werk zou maken van de mobiele strategie. Maar nee. Het is nog lang niet af, zit nog vol bugs en onhandigheden en MS lijkt er geen klap om te geven dat het marktaandeel is ingestort waardoor de app ontwikkeling ook stil zal vallen.
Ik verlang onderhand naar Cyanogen OS voor mijn Lumia 950 XL... Als ze Windows voor telefoons laten sterven hebben ze in ieder geval de morele plicht om onze toestellen van iets levends te voorzien.
Dat blijkt.bilgy_no1 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:57:
Ik snap niet waar ze bij Microsoft mee bezig zijn. .
en waar zou ik dat kunnen instellen?Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:51:
[...]
Is het mogelijk iets met een instelling dat je alleen met Wifi en/of zonder datalimiet een kaart kan downloaden?
Verwijderd
Als je bij instellingen in de witte zoek balk, ' kaarten ' in typt, kom je daar automatisch bij uit ..... toch ☺
Blijkbaar gaat er bij hurthonkey365 iets mis.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:55:
Heb je wel gezocht !
Als je bij instellingen in de witte zoek balk, ' kaarten ' in typt, kom je daar automatisch bij uit ..... toch ☺
Heeft mij Lumia650 ook. Op de plek waar je offline kaarten beheert staat dat er iets is misgegaan.GerCor schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:16:
[...]
Blijkbaar gaat er bij hurthonkey365 iets mis.
Tijd van werken, tijd van rusten
En ..... ga je er iets aan proberen te doen of geloof je het wel? Ik persoonlijk zou zo'n scherm met: 'er ging iets mis' bijzonder irritant vinden. Eerste gedachte zou zijn: terug naar fabrieksinstellingen. Behalve als je insider bent, dan zou ik het afwachten.Driek schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:22:
[...]
Heeft mij Lumia650 ook. Op de plek waar je offline kaarten beheert staat dat er iets is misgegaan.
Leg anders eens uit met je oneindige wijsheid hoe deze strategie op korte of lange termijn verstandig is...
Ook op de lange termijn kan het niet verstandig zijn om je gebruikersbasis zo in te laten storten.
Deze topic gaat over het OS. Niet over de strategie, verkoopcijfers en meer van dat spul van Microsoft.bilgy_no1 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:47:
[...]
Leg anders eens uit met je oneindige wijsheid hoe deze strategie op korte of lange termijn verstandig is...
Ook op de lange termijn kan het niet verstandig zijn om je gebruikersbasis zo in te laten storten.
Ik weet niet of je W10M op je telefoon hebt, maar valt je dan niet op dat er vrijwel elke maand weer een nieuwe update uitrolt? De testversies vliegen ons om de oren, in februari is W10M final uitgebracht en in de zomer, nog geen 6 maanden later, wordt alweer een flinke update beloofd met Redstone.. Continu worden er ook apps geupdated van Microsoft zelf in de Store, dus ook daar zit de vaart er goed in. Kortom ik weet niet waar jij ziet dat Microsoft Windows 10 Mobile laat versloffen. Bij Android of iOS gaan de ontwikkelingen in ieder geval zéker niet sneller; ik zou zelfs zeggen een stuk langzamer.bilgy_no1 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:47:
[...]
Het enige dat ze dit jaar niet doen is nieuwe hardware uitbrengen, waarschijnlijk omdat ze zich nu juist even willen focussen op een heel sterk softwareproduct neerzetten. Laten we ook niet vergeten dat dát juist altijd de sterke kant van Microsoft is geweest. Microsoft deed nou juist zelf nooit iets met hardware, maar maakte software die op hardware van heel veel verschillende fabrikanten goed kan draaien. En volgens mij zijn ze nu dus keurig op pad, met al die updates en de ontwikkeling van Continuum, om het voor de telefoonbouwers weer interessant te maken een W10 telefoon uit te brengen. En zo nee dan hebben ze eind van dit jaar een heel sterk OS staan waarvoor ze zelf weer een telefoon kunnen releasen.
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-04-2016 22:18 ]
youtube.com/@hisrep
Aantal mensen zijn toch overgestapt om 'redenen' wat kan zijn iets als Snapchat of iets anders. En daarnaast zijn er een hoop tevreden Windows Phone gebruikers die na een upgrade van W10M nog steeds geen behoefte hebben aan een nieuw toestel. Dat beinvloed natuurlijk de verkopen wel. Bedoel als ik performance cijfers vergelijk performt (in het algemeen) mijn L930 in dagelijks gebruik niet super veel anders als een L950. Waarom zou ik dan een L950 kopen? Continuum: gimmick op dit moment, Windows Hello: meh.bilgy_no1 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:57:
Ik snap niet waar ze bij Microsoft mee bezig zijn. In de laatste kwartaalcijfers werd bekend dat ze nog maar 2,3 miljoen Lumia's hebben verkocht. Een jaar geleden waren dat er nog 8,9 miljoen en in het vorige kwartaal 4,5 miljoen.
Microsoft heeft Nokia Mobile gekocht en helemaal kapot gemaakt en afgeschreven. Ze hebben markten waar ze behoorlijk voet aan de grond hadden (in o.a. Latijns-Amerika waren ze groter dan Apple) verlaten door er geen nieuwe telefoons uit te brengen. Ze hebben andere markten veel te lang laten wachten op nieuwe modellen.
Microsoft wil gewoon een nieuwe strategie bedenken. In de huidige dag kan Microsoft toch niet marktleider worden (althans bij consumenten dan), maar met dingen proberen zoals Continuum kunnen ze wellicht de bedrijfsmarkt aanbreken waar wel goed geld te halen valt (met service contracten, SLAs, office365, Azure etc.). Ook komen steeds meer OEMs aankloppen zoals Acer, HP en minder bekende merken om een W10M toestel uit te brengen.Het lijkt erop dat Windows net tractie kreeg. T/m het laatste kwartaal van 2014 stegen de cijfers juist, zowel in aantallen telefoons als in marktaandeel. Waarom alles dan zo in elkaar laten ploffen?
Nadella heeft dan een mooi verhaal over UWP en dat er dit jaar geen focus is op WM, maar dat het een belangrijk onderdeel van de strategie is en blijft blabla. En sommigen gooien hun hoop op De Surface Phone Panacee.
Mij lijkt W10M juist een perfecte kans om als developer voet aan de grond te krijgen. Juist doordat de apps werken op zowel desktop als Hololens als phone als Xbox (binnenkort dan). Het klopt dat het balen is om weer iets nieuws te moeten ontwikkelen, maar ik denk dat je als developer uiteindelijk er toch profijt van hebt. Gezien mensen op de tablet/2-in-1 wellicht ook je app kopen, die mensen had je anders niet gehad natuurlijk.Het probleem is dat veel gebruikers en ontwikkelaars de afgelopen jaren hun nek hebben uitgestoken om WP van de grond te krijgen. Gelooft Nadella nu echt dat deze mensen over 1,5 jaar weer alles zijn vergeten en kritiekloos nog een keer aan de slag gaan? Alleen omdat er een Surface Phone is? Nadella heeft de 'fans' gewoon geschoffeerd met buggy toestellen tegen te hoge prijzen. En als zout in de wond strooien ze meer apps uit voor andere systemen dan voor hun eigen OS.
En buggy toestellen vind je overal. Heb genoeg problemen gezien online met de Nexus 4, Nexus 5, Nexus 6 etc. en ook Apple heeft nog wel eens kuren met zijn nieuwe iOS versies dus denk niet dat je 'een buggy mess' perse aan Microsoft kan aanrekenen.
En het is logisch voor MS om apps uit te brengen voor andere platformen want daar zit nou eenmaal het meeste geld. Zeg nou zelf tig miljoen/miljard Android gebruikers die je app gebruiken of een paar miljoen Windows Phone users, ik weet wel waar dan het geld zit. Microsoft blijft nou eenmaal een bedrijf dat winst wil maken.
Ze zijn ook druk aan het sleutelen aan Windows 10 Mobile. Heb jij nooit een oud Android toestel gehad (van < 4.1) hoeveel bugs en problemen mensen daarmee hadden? Pas sinds 4.2 is Android pas echt een beetje stabiel geworden naar mijn idee. Google heeft Android ook over vele jaren uitgebreid, maar hun hebben dan ook meer mensen erop zitten en meer geld ervoor (aka er komt meer geld binnen) dus ja ... ook dat kan je Microsoft niet echt kwalijk nemen. Ik vind dat ze het nog behoorlijk goed doen met de updates relatief gezien voor die 'paar' miljoen mensen die het OS gebruiken.Ik heb de 950XL gekocht om een alternatief OS voor iOS en Android te steunen. Ik ging ervan uit dat MS met de energie achter Windows 10 serieus werk zou maken van de mobiele strategie. Maar nee. Het is nog lang niet af, zit nog vol bugs en onhandigheden en MS lijkt er geen klap om te geven dat het marktaandeel is ingestort waardoor de app ontwikkeling ook stil zal vallen.
En dat marktaandeel is zoals eerder gezegd toch al weinig meer aan te doen. Het krijgt gewoon niet echt een hou vast op de markt doordat het eigenlijk nog relatief weinig te bieden heeft t.o.v. Android en iOS. Daarom heb ik meer het idee dat dit een soort langdurige ontwikkelfase is, waar wij als Windows Phone gebruikers toevallig onderdeel vanuit maken. Waarna er uiteindelijk een goed 'Product' komt wat iets te bieden heeft op de markt en ja daar zit wellicht ook een nieuw toestel aan vast (zoals wellicht een Surface Phone).
Ze zijn niet aan het sterven. Ik krijg meer beta updates voor mijn Windows Phone als insider als dat ik previews van Android krijg. Dat zegt naar mijn idee toch wel dat ze er tijd en moeite insteken. Ook heb ik het idee dat juist in Windows 10 Mobile nog een toekomst zit. Ik heb het idee dat elke nieuwe insider preview weer een lading nieuwe features neer gooit de laatste tijd. Terwijl ik bij Android/iOS updates steeds vaker het idee krijg dat ze moeten zoeken wat erin gebouwd moet worden omdat het 'af' aanvoelt.Ik verlang onderhand naar Cyanogen OS voor mijn Lumia 950 XL... Als ze Windows voor telefoons laten sterven hebben ze in ieder geval de morele plicht om onze toestellen van iets levends te voorzien.
Windows 10 Mobile is ook nog gewoon in leven want ik zie dagelijks apps verschijnen als ik kijk op bijv. Windows Central. Vele ervan zijn al een tijd beschikbaar op iOS/Android, maar ja dat het dood is ben ik niet met je eens. Er zijn gewoon een aantal bedrijven die er (nog) niet echt iets in zien.
Ook nog even in het algemeen: Verkoop cijfers gaan al tijden omlaag en jij koopt daarom een L950XL omdat het allemaal zo super is?
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 23-04-2016 00:20 ]
Patient gamer
Je verwoordt de progressie van Microsoft heel mooi en exact. Microsoft is een softwarebedrijf en verdient daar ook zijn geld mee. Ik durf zelfs te stellen dat Apple en Google van Microsoft-software afhankelijk zijn voor het succes van hun OS'en, denk aan Office. Microsoft zou m.i. niets liever willen dan het OS Windows 10 Mobile te zien draaien op de hardware van derde fabrikanten.DeNachtwacht schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:17:
[...]
Het enige dat ze dit jaar niet doen is nieuwe hardware uitbrengen, waarschijnlijk omdat ze zich nu juist even willen focussen op een heel sterk softwareproduct neerzetten. Laten we ook niet vergeten dat dát juist altijd de sterke kant van Microsoft is geweest. Microsoft deed nou juist zelf nooit iets met hardware, maar maakte software die op hardware van heel veel verschillende fabrikanten goed kan draaien. En volgens mij zijn ze nu dus keurig op pad, met al die updates en de ontwikkeling van Continuum, om het voor de telefoonbouwers weer interessant te maken een W10 telefoon uit te brengen. En zo nee dan hebben ze eind van dit jaar een heel sterk OS staan waarvoor ze zelf weer een telefoon kunnen releasen.
Windows 10 Mobile blijft heus wel, want zoals Nadella zei: "We will streamline the next version of Windows from three operating systems into one single converged operating system for screens of all sizes,". Dát is het belang van Microsoft: Windows en de bijbehorende apps op zoveel mogelijk apparaten, inclusief smartphones.
Microsoft produceert de Lumia's eigenlijk tegen wil en dank; Windows 10 Mobile moet immers ergens op draaien, want zonder hardware is Windows 10 Mobile nergens. Het zijn juist de traditionele hardwareproducenten die een té afwachtende houding aannemen v.w.b. hardware voor Windows 10 Mobile. De ogenschijnlijke leiders op de hardwaremarkt zijn lijdzame volgers geworden. Van lijdzaamheid kun je Microsoft nauwelijks betichten.
Kijk nou voor de verandering naar de Surface-lijn om daar een goed beeld van te krijgen. De Surface is succesvol geworden en nu zie je andere hardwareproducenten op die trein springen; Samsung komt met een mooie Windows-tablet, Acer komt met prachtige hybride laptops (reviews: Acer Switch Alpha en S13: veel computer voor je knaken) en schoorvoetend komen er zelfs laptops die puur voor Continuum bedoeld zijn.
Microsoft is geen sec hardwareproducent, maar een leverancier van software. In deze tijden van crisis moet Redmond echter wél de weg naar de toekomst blijven aangeven en ontkomt er niet aan om ook de hardware te produceren voor zijn mooie software. De traditionele hardwareproducenten nemen geen risico's; de weg naar vernieuwing en succes moet immers ook op hardwaregebied worden bewezen door Microsoft alvorens zij meedoen.
Ik prijs Microsoft voor het durven nemen van de voorsprong met zijn OS en op het gebied van sofwarediensten op alle courante platforms, maar zeker ook door het durven produceren van de bijbehorende hardware. Daar horen Lumia's - wellicht tegen wil en dank - bij. Met Windows 10 en UWP-apps heeft Microsoft een mooie troefkaart in handen voor desktop, laptop, tablet en mobiel.
[ Voor 9% gewijzigd door FreshM op 23-04-2016 00:48 ]
Microsoft's mobiele strategie is een opeenstapeling van fouten. Het begint al bij Windows Mobile 6 waar MS veel te lang op is blijven hangen. Of niet snel genoeg is geevolueerd naar een 100% touch vriendelijk OS. Windows Phone 7 duurde te lang en had te weinig hardware-support. Bovendien werd iedereen met een WP7 toestel in de kou gezet toen WP8 uit kwam. Windows Phone 8 zelf was op zich een zeer goede evolutie van het Windows Phone systeem. Daarna een goede verbetering met Windows Phone 8.1 en toen werd dat ook weer geshelved: WP8.1 ontwikkeling stond stil toen Windows 10 Mobile werd ontwikkeld en daar is de meest recente fout van MS te zien als je het mij vraagt. Ze hadden Windows Phone 8 verder moeten ontwikkelen en een 8.2 en 8.3 etc moeten uitbrengen. In plaats daarvan is er ontwikkelcapaciteit gegaan naar de ontwikkeling van Continuum, wat gewoon geen interessante feature is voor het merendeel van de mensen. Dat kost allemaal tijd, tijd die had kunnen gaan naar een stabiele Windows Phone-versie uitbrengen. Ondertussen zijn we al een half jaar verder ofzo en nog steeds is Windows 10 Mobile nog niet helemaal stabiel. Ook het ontbreken van mid-end toestellen voor de afgelopen anderhalf jaar is nogal een killer voor de verkopen natuurlijk. Vorig jaar hadden ze een 740 en een 840 kunnen uitbrengen met net wat meer opslag, net wat beter scherm/batterij/camera.
De droom van hierboven, dat third-party fabrikanten dan maar Windows Phones moeten gaan bouwen is al jaren geleden gevlogen als je het mij vraagt. Nu zijn er een paar fabrikantjes die toestellen maken, maar die zijn zo nietszeggend dat MS daar helemaal niets mee op schiet. Bovendien, als je op zoek bent naar een Surface-achtig apparaat, koop je dan een Acer? Dacht het niet.
Kijk naar de concurrentie. Apple: Geen twijfel of er wel nieuwe telefoons komen, geen twijfel of er een nieuwe versie van iOS komt. Regelmatiger dan een klok. Android hetzelfde, met iets minder regelmaat, but still.
Om te kunnen slagen moet MS gewoon een stabiele cadans hebben. Ieder jaar 3 of 4 telefoons in alle prijsklassen. Ieder jaar een of meerdere STABIELE updates aan het OS. Daar kweek je vertrouwen mee en dat heb je nodig om te kunnen verkopen. Want wie garandeert mij dat - wanneer Windows 10 flopt - MS niet met Windows 11 Mobile komt die niet op mijn 950 werkt? Ze hebben het eerder gedaan, zowel met mijn Lumia 800 als mijn Lumia 925.
Zou je ooit een Apple baas of een Google baas horen zeggen "Nouja iOS heeft dit jaar niet onze focus!" "Ach nieuwe Android-versie komt pas over 3 jaar". Nee natuurlijk niet! Dat zeg je niet over je eigen product!!!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Het klopt inderdaad dat het wellicht beter was om door te bouwen op dezelfde basis, maar je moet toch wat om desktop en mobile gelijk te trekken. Nou ze, buiten compilen, hetzelfde zijn is het natuurlijk veel makkelijker om een update uit te brengen voor alle toestellen.Ramon schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:12:
Je kan alles wat krom is wel recht blijven lullen, maar dat betekent niet dat MS slim bezig is (geweest) met Windows Phone/Windows Mobile.
Microsoft's mobiele strategie is een opeenstapeling van fouten. Het begint al bij Windows Mobile 6 waar MS veel te lang op is blijven hangen. Of niet snel genoeg is geevolueerd naar een 100% touch vriendelijk OS. Windows Phone 7 duurde te lang en had te weinig hardware-support. Bovendien werd iedereen met een WP7 toestel in de kou gezet toen WP8 uit kwam. Windows Phone 8 zelf was op zich een zeer goede evolutie van het Windows Phone systeem. Daarna een goede verbetering met Windows Phone 8.1 en toen werd dat ook weer geshelved: WP8.1 ontwikkeling stond stil toen Windows 10 Mobile werd ontwikkeld en daar is de meest recente fout van MS te zien als je het mij vraagt. Ze hadden Windows Phone 8 verder moeten ontwikkelen en een 8.2 en 8.3 etc moeten uitbrengen. In plaats daarvan is er ontwikkelcapaciteit gegaan naar de ontwikkeling van Continuum, wat gewoon geen interessante feature is voor het merendeel van de mensen. Dat kost allemaal tijd, tijd die had kunnen gaan naar een stabiele Windows Phone-versie uitbrengen. Ondertussen zijn we al een half jaar verder ofzo en nog steeds is Windows 10 Mobile nog niet helemaal stabiel. Ook het ontbreken van mid-end toestellen voor de afgelopen anderhalf jaar is nogal een killer voor de verkopen natuurlijk. Vorig jaar hadden ze een 740 en een 840 kunnen uitbrengen met net wat meer opslag, net wat beter scherm/batterij/camera.
Microsoft gaf vorig jaar al aan minder Lumia series te willen hebben en het allemaal wat gerichter te houden. Een goede keus naar mijn idee, al zorgt het indirect er wel voor dat er nog minder toestellen liggen in een winkel. Las dat Mary Jo Foley (ZDNet) scheef op de Reddit AMA dat MS gaat voor "2 flagships, 2 biz phones, 2 low end phones".
Volgens Daniel Rubino (WindowsCentral) zijn de afgelopen tijd uitgebrachte toestellen enkel uitgebracht om 'tijd te rekken' (om het zo te zeggen). Dit jaar wordt gebruikt om UWP helemaal op de kaart te krijgen, alle conversie libraries (Centennial, Islandwood etc.) af te ronden, Xbox UWP apps etc. Volgend jaar schijnt een 'grote hardware release' te komen van Microsoft. Verwachtingen zijn dat Microsoft dan zijn nieuwe strategie echt gaat pushen in de markt. Is natuurlijk nog allemaal hoop en speculatie maar je moet ergens op vertrouwen toch?
Zo'n droom is het toch niet. Denk juist nu desktop en tablets er ook op inhaken dat er in elk geval meer kans is op een app dan wanneer dat niet het geval was. Paar fabrikantjes? HP en Vaio (ex-Sony-ish) noem ik toch twee grote merken. Acer is wellicht niet high-end, maar voor de kleine starters bedrijven wellicht een interessante optie. Acer is lang niet meer zo slecht als het was hoor ja echt. En elke OEM is mooi meegenomen, want hoe meer je op de markt bent hoe beter natuurlijk.De droom van hierboven, dat third-party fabrikanten dan maar Windows Phones moeten gaan bouwen is al jaren geleden gevlogen als je het mij vraagt. Nu zijn er een paar fabrikantjes die toestellen maken, maar die zijn zo nietszeggend dat MS daar helemaal niets mee op schiet. Bovendien, als je op zoek bent naar een Surface-achtig apparaat, koop je dan een Acer? Dacht het niet.
Eens. Denk dat daarom het gelijktrekken van Windows 10 juist zijn voordelen heeft voor deze update cadans. En die kans is er altijd .. zo heb je ook Android toestellen die nooit verder upgraden als een minor versie (4.1 -> 4.2 of zelfs 4.2 naar 4.2.2). Dat is niet echt uniek aan Microsoft. In principe zou Windows 10 Mobile dat juist moeten fixen; dat je gewoon alleen de features krijgt die je device aan kan (zie Windows Hello o.a.). Er is natuurlijk altijd een kans dat straks Windows 10 Mobile zo 'zwaar' wordt voor je device dat ze net zoals nu alle trage devices eruit knikkeren. Zou jammer zijn, maar ik zou geen super traag OS op mijn toestel willen hebbenKijk naar de concurrentie. Apple: Geen twijfel of er wel nieuwe telefoons komen, geen twijfel of er een nieuwe versie van iOS komt. Regelmatiger dan een klok. Android hetzelfde, met iets minder regelmaat, but still.
Om te kunnen slagen moet MS gewoon een stabiele cadans hebben. Ieder jaar 3 of 4 telefoons in alle prijsklassen. Ieder jaar een of meerdere STABIELE updates aan het OS. Daar kweek je vertrouwen mee en dat heb je nodig om te kunnen verkopen. Want wie garandeert mij dat - wanneer Windows 10 flopt - MS niet met Windows 11 Mobile komt die niet op mijn 950 werkt? Ze hebben het eerder gedaan, zowel met mijn Lumia 800 als mijn Lumia 925.
Klopt. Lijkt meer alsof Microsoft het ziet als een langdurige beta programma alsof ze nog niet echt op de markt zijn.Zou je ooit een Apple baas of een Google baas horen zeggen "Nouja iOS heeft dit jaar niet onze focus!" "Ach nieuwe Android-versie komt pas over 3 jaar". Nee natuurlijk niet! Dat zeg je niet over je eigen product!!!
[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 23-04-2016 01:45 . Reden: typo, wat uitgebreid ]
Patient gamer
Al draait die strict genomen geen Windows 10 Mobile, maar Windows 10 Mobile Enterprise, maar wat de verschillen precies zijn is tot op heden nog niet echt duidelijk.
Ik neem aan dat er wat apps worden weggelaten en wat features die echt alleen voor Enterprise geschikt zijn worden aangezet.
Ramon, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Het gaat om vertrouwen en dat heeft Nadella bewust ondermijnd.Ramon schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:12:
Je kan alles wat krom is wel recht blijven lullen, maar dat betekent niet dat MS slim bezig is (geweest) met Windows Phone/Windows Mobile.
De droom van hierboven, dat third-party fabrikanten dan maar Windows Phones moeten gaan bouwen is al jaren geleden gevlogen als je het mij vraagt. Nu zijn er een paar fabrikantjes die toestellen maken, maar die zijn zo nietszeggend dat MS daar helemaal niets mee op schiet. Bovendien, als je op zoek bent naar een Surface-achtig apparaat, koop je dan een Acer? Dacht het niet.
Kijk naar de concurrentie. Apple: Geen twijfel of er wel nieuwe telefoons komen, geen twijfel of er een nieuwe versie van iOS komt. Regelmatiger dan een klok. Android hetzelfde, met iets minder regelmaat, but still.
Zou je ooit een Apple baas of een Google baas horen zeggen "Nouja iOS heeft dit jaar niet onze focus!" "Ach nieuwe Android-versie komt pas over 3 jaar". Nee natuurlijk niet! Dat zeg je niet over je eigen product!!!
Ze staan bekend om goedkope Android toestellen, maar zo te zien zien zij ook potentie in Windows mobile. Heb een review gelezen van hun low end toestel wat nu uit is, en die komt niet slecht over.
Ben aangelogd met mijn microsoft account, is dit een bug?
Tks.
Bij jou en Ramon misschien, zij die zich proberen te handhaven op het 'De Telegraaf' niveau. Maar ik ga er verder ook geen woorden aan vuilmaken, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. En nogmaals, daar is deze topic helemaal niet voor.bilgy_no1 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:53:
[...]
Ramon, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Het gaat om vertrouwen en dat heeft Nadella bewust ondermijnd.
Je zit in het verkeerde topic met je Insider vraag.nec1560 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:44:
Ik gebruik W10 10.0.14295.1000 echter mijn favorieten ontbreken in Edge.
Ben aangelogd met mijn microsoft account, is dit een bug?
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
![]()
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M