Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zet mijn regio even op Engels om Cortana uit te proberen, en ik merk eigenlijk geen nadelen aan het verkeerde Engelse format, alleen de Store werkt nu met Ponden, maar daar kan ik wel mee leven.
Zijn er meer dingen die mis kunnen gaan?

edit: hij zal bij navigeren de straatnamen wel verkeerd uitspreken.. nog meer?

[ Voor 14% gewijzigd door jodeltje op 11-04-2016 21:57 ]

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 23:52
jodeltje schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:55:
Ik zet mijn regio even op Engels om Cortana uit te proberen, en ik merk eigenlijk geen nadelen aan het verkeerde Engelse format, alleen de Store werkt nu met Ponden, maar daar kan ik wel mee leven.

Je kunt de regional format op dutch zetten, heb je gewoon euro's in de store

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

jodeltje schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:55:

De straatnamen vind ik doorgaans nog wel meevallen, zolang ze maar niet al te lang zijn of typisch Nederlandse klanken gebruiken. Ook de Friese straatnamen hier gaan niet al te verkeerd, terwijl menig Nederlandse navigatie dat echt zwaar verprutst.

Maar, toch zou ik wel liever de Nederlandse navigatie van Here terug willen, da's toch een tikje handiger als je echt in den vreemde bent.

People as things, that’s where it starts.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is er een manier om te zien welke updates er recent zijn geïnstalleerd? Bij mij stond de regio al op UK (Cortana), en de telefoon op engels. Het toetsenbord stond op Nederlands.

Vanmorgen staat het toetsenbord opeens op Engels, en zie ik een microfoontje bij de adresbalk in Edge. Volgens mij stond die er eerst niet. Ik zou het wel fijn vinden om te weten dát er iets is geupdate, en nog fijner als ik dan ook nog weet wát er is veranderd.

[edit]
En na het verwijderen en toevoegen van een toetsenbord taal moet ik de telefoon opnieuw opstarten waarna er zo te zien een flinke update volgt? Heeft dat met die taal te maken of is dat toeval?

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-04-2016 09:09 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 21:57
dafz0r schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:04:
iemand die w10 aan de praat kreeg met telenet voor mobiele data? ik volg de mobile configurator maar bij type aanmeldingsgegevens verdwijnt de PAP setting steeds na het opslaan
Iemand die me hiermee kan helpen?
Ik heb de configurator gevolgd op de telenet site en elke keer ik aan deze stap https://www2.telenet.be/n...ic/handmatig-instellen/10 kom staat hij weer op geen. Het is alsof hij die PAP setting vergeet. Isdat normaal dat dit weer leeg staat de volgende keer dat je in dat APN scherm komt?

Het is een geupgrade lumia 930 + factory reset, geen insider preview. Mijn schoonmoeder zou graag internetten op haar telefoon en je hebt best geen ontevraden schoonmoeder :o

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:08
dafz0r schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:42:
[...]

Iemand die me hiermee kan helpen?
Ik heb de configurator gevolgd op de telenet site en elke keer ik aan deze stap https://www2.telenet.be/n...ic/handmatig-instellen/10 kom staat hij weer op geen. Het is alsof hij die PAP setting vergeet. Isdat normaal dat dit weer leeg staat de volgende keer dat je in dat APN scherm komt?

Het is een geupgrade lumia 930 + factory reset, geen insider preview. Mijn schoonmoeder zou graag internetten op haar telefoon en je hebt best geen ontevraden schoonmoeder :o
Ik denk dat bij de meesten de apn instellingen automatisch gaan, zo ook bij mij. Sim erin en hobbelen maar.

Ik heb niets hoeven in te stellen. Bij mij staat Type aanmeldingsgegevens op "Geen" en IP-type op "IPv4". Verder heb je wanneer je een pagina terug gaat een knop "Instellingen bijwerken" waarmee de instellingen bij de mobile provider gedownload worden. Probeer dat eens.
Ik heb Yes-telecom, maar wordt al vaak door ons No-telecom genoemd. ;-) Werkt met het KPN netwerk, en settings voor data zijn ook gelijk aan KPN.

Met de gemoedstoestand van jouw schoonmoeder kan ik jou niet verder helpen :+

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-11 22:06
Hoi allemaal,

ik heb wat hulp nodig. Ben het nu echt zat. Ik heb nog steeds problemen met W10 op mijn 640xl.

grootste problemen zijn het: Crashen van de camera app bij. Dit gebeurt soms en stopt alleen als ik de telefoon opnieuw opstart.

Apps die niet goed laden of reageren. Dit gebeurt soms als ik een app niet afsluit (via lang druk back en app sluiten)

Vooral de camera app problemen heb ik veel last van. Steeds als ik snel ergens een foto van wil nemen blijft hij steeds crashen en moet ik eerst de telefoon opnieuw opstarten. Kost van weer tijd.

Ik heb al een clean instal gedaan (backup restore daarna) draai nu op 10.0.10586.164.

Heb als gezocht, maar vind alleen maar het advies om clean instal te doen, maar dat lijkt niet te helpen.

iemand die dit probleem ook heeft of die het heeft kunnen oplossen?

• ardvark99
Baksteen89 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:31:
Hoi allemaal,

ik heb wat hulp nodig. Ben het nu echt zat. Ik heb nog steeds problemen met W10 op mijn 640xl.

grootste problemen zijn het: Crashen van de camera app bij. Dit gebeurt soms en stopt alleen als ik de telefoon opnieuw opstart.

Apps die niet goed laden of reageren. Dit gebeurt soms als ik een app niet afsluit (via lang druk back en app sluiten)

Vooral de camera app problemen heb ik veel last van. Steeds als ik snel ergens een foto van wil nemen blijft hij steeds crashen en moet ik eerst de telefoon opnieuw opstarten. Kost van weer tijd.

Ik heb al een clean instal gedaan (backup restore daarna) draai nu op 10.0.10586.164.

Heb als gezocht, maar vind alleen maar het advies om clean instal te doen, maar dat lijkt niet te helpen.

iemand die dit probleem ook heeft of die het heeft kunnen oplossen?
Heb je na de install een factory reset gedaan? Misschien dat de backup restore de veroorzaker is van jouw problemen? Kost wat tijd, maar het toestel opnieuw instellen ipv de backup.
Je kan natuurlijk ook even wachten op de 10586.218, deze komt binnenkort uit.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:59:
[...]
Heb je na de install een factory reset gedaan? Misschien dat de backup restore de veroorzaker is van jouw problemen? Kost wat tijd, maar het toestel opnieuw instellen ipv de backup.
Je kan natuurlijk ook even wachten op de 10586.218, deze komt binnenkort uit.
.218 voor production? Waar heb je dit gelezen?

Testing, one, two ...

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:49
Even een vraagje voor 2 andere personen. Beide hebben in Duitsland een L640 gekocht en in Nederland pre-paid kaartje in de telefoon gedaan. Eentje Ziggo (volgens mij Vodafoon) en de ander HEMA (KPN). Beide krijgen W10M niet aangeboden in Nederland. Is dat afhankelijk van de provider of ligt het echt aan de combinatie: Duits toestel, Nederlandse sim en het niet beschikbaar stellen van W10M aan, in dit geval, Duitse toestellen?

Ik heb er zelf geen ervaring mee.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 12-04-2016 11:50 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• ardvark99
hardware-lover schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:18:
[...]

.218 voor production? Waar heb je dit gelezen?
Ik heb het niet over production, en er wordt ook niet gepraat over insiders. En voor production is het even wat langer wachten, het gaat nu niet via fast > slow > production.

[ Voor 16% gewijzigd door ardvark99 op 12-04-2016 11:55 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:47:
Even een vraagje voor 2 andere personen. Beide hebben in Duitsland een L640 gekocht en in Nederland pre-paid kaartje in de telefoon gedaan. Eentje Ziggo (volgens mij Vodafoon) en de ander HEMA (KPN). Beide krijgen W10M niet aangeboden in Nederland. Is dat afhankelijk van de provider of ligt het echt aan de combinatie: Duits toestel, Nederlandse sim en het niet beschikbaar stellen van W10M aan, in dit geval, Duitse toestellen?

Krijgen mensen uberhaupt al actief W10M aangeboden? Ik heb hem gekregen door een QR code te scannen die je naar de update check app brengt, en vervolgens kan je handmatig naar de updates gaan om hem te installeren.

• GerCor
Nee, je moet wel eerst de app Upgrade Advisor installeren. Dus, actief aangeboden heb ik nog niet van gehoord en gaat volgens mij ook niet gebeuren.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• ardvark99

Ik heb hier ook geen ervaring mee, enigste wat ik mij voor kan stellen is dat de firmware de boel tegenhoud. Al gekeken wat er aangeboden wordt met de WDRT?

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 11:19
ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:08:
[...]

Ik heb hier ook geen ervaring mee, enigste wat ik mij voor kan stellen is dat de firmware de boel tegenhoud. Al gekeken wat er aangeboden wordt met de WDRT?
Antwoord:
GerCor schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:02:
Nee, je moet wel eerst de app Upgrade Advisor installeren. Dus, actief aangeboden heb ik nog niet van gehoord en gaat volgens mij ook niet gebeuren.
Voordeel van Windows is juist dat Microsoft de provider er tussenuit heeft gehaald. Het heeft ook niets met firmware te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 12-04-2016 12:34 ]

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024

https://opensea.io/seaart

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53
ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:08:
[...]

Via de WDRT wordt (nog) gewoon WP8.1 aangeboden.

• GerCor
coenox schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:34:
Voordeel van Windows is juist dat Microsoft de provider er tussenuit heeft gehaald. Het heeft ook niets met firmware te maken.
Ja, vanaf Windows 10 Mobile heb ik begrepen. Moet je die wel eerst kunnen installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 12-04-2016 12:47 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oké. Daar staat voor Insiders, duidelijk, helaas (nog) niet voor dit topic bedoelt dus.

Testing, one, two ...

• ardvark99
coenox schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:34:
[...]

Antwoord:

[...]

Dat geld voor W10M, in dit geval zitten de toestellen nog op W8.1.

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:09:
[...]

Yep, en dat het niks met firmware te maken heeft, dat begrijp ik dan nog wel. Maar ik wil juist weten waar het wel mee te maken heeft. :9

• ardvark99
St00mwals schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:43:
[...]

Via de WDRT wordt (nog) gewoon WP8.1 aangeboden.
Ik bedoel meer of er een andere firmware wordt aangeboden. Maar misschien helpt een verse instal van W8.1, waarna W10 wel met de Updrade tool binnen gehaald kan worden. Is er wel genoeg opslagruimte vrij? Wat wordt er gezegd op Duitse fora betreffende de L640?

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:13:
[...]

Wat wordt er gezegd op Duitse fora betreffende de L640?
Niet naar gezocht. Duitsland is in vergelijking met Nederland een groot land, en het zal niet storm lopen met Duitsers die in Nederland een 640 hebben gekocht en met een Duitse sim geen update krijgen, schat ik in. Maar goed, misschien iemand die zegt: kan gewoon niet. Er wordt gekeken naar het land van herkomst van de telefoon dus zul je dat echt moeten combineren met een Duitse sim. Had ik eigenlijk als mogelijk en voor de hand liggend antwoord verwacht.

• ardvark99
GerCor schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:38:
[...]

Niet naar gezocht. Duitsland is in vergelijking met Nederland een groot land, en het zal niet storm lopen met Duitsers die in Nederland een 640 hebben gekocht en met een Duitse sim geen update krijgen, schat ik in. Maar goed, misschien iemand die zegt: kan gewoon niet. Er wordt gekeken naar het land van herkomst van de telefoon dus zul je dat echt moeten combineren met een Duitse sim. Had ik eigenlijk als mogelijk en voor de hand liggend antwoord verwacht.
Ik bedoel niet dat Duitsers met een NL sim gaan updaten, maar meer of de updates daar wel goed gaan op de L640, of bij bepaalde providers niet lukken ;) En de toestellen, zijn deze simlock vrij, of via een provider gekocht? En heb je al geprobeerd zonder een sim met Duitse instellingen via WiFi te updaten?

Mijn L950XL komt origineel uit Italië, compleet met Italiaanse boekjes, in de uitgebreide info geeft hij bij Mobile Operator 000-88, ik dacht een Europese algemene code. Ik ondervind verder geen problemen dat het toestel voor een andere markt bestemt was. Nu staat er bij mij natuurlijk wel standaard al W10 op.

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:06

Mijn vriendin heeft ook een Duits toestel (Lumia 435 dual sim) en draait inmiddels ook 10 met een prepaid sim kaart van Simyo en zakelijk abo van KPN. Zal dus niks met de toestellen te maken hebben. Ze heeft alleen de app uit de store geïnstalleerd en in totaal 2x geprobeerd te upgraden. Eesrte keer geen update beschikbaar, tweede keer wel.

• GerCor
Nou, van die Ziggo persoon weet ik dat hij het toestel in Duitsland heeft gekocht 000-DE variant. Maar volgens zijn informatie gaat Ziggo Duitse toestellen niet upgraden. Heeft ook een trip gemaakt naar Duitsland en een Duitse sim er in gedaan (Ook Advisor Upgrade)

En van de HEMA (KPN-sim) weet ik dat zij het toestel in de Duitse Microsoft store heeft gekocht, het toestel na installatie van Upgrade Advisor ook aangeeft dat het toestel W10M geschikt is, maar vervolgens niet naar W10M kan.

@MrX_Cuci Oké, bedankt voor de info. Weer een stapje verder gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 12-04-2016 14:23 ]

• ardvark99
GerCor schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:13:
Nou, van die Ziggo persoon weet ik dat hij het toestel in Duitsland heeft gekocht 000-DE variant. Maar volgens zijn informatie gaat Ziggo Duitse toestellen niet upgraden. Heeft ook een trip gemaakt naar Duitsland en een Duitse sim er in gedaan (Ook Advisor Upgrade)

En van de HEMA (KPN-sim) weet ik dat zij het toestel in de Duitse Microsoft store heeft gekocht, het toestel na installatie van Upgrade Advisor ook aangeeft dat het toestel W10M geschikt is, maar vervolgens niet naar W10M kan.

@MrX_Cuci Oké, bedankt voor de info. Weer een stapje verder gekomen.
Bij het laatste toestel geeft Advisor aan dat het toestel geschikt is, dat is ook al een stap verder. Is er genoeg opslagruimte vrij? Geeft ie aan waarom ie niet naar W10M kan?

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:25:
[...]

Bij het laatste toestel geeft Advisor aan dat het toestel geschikt is, dat is ook al een stap verder. Is er genoeg opslagruimte vrij? Geeft ie aan waarom ie niet naar W10M kan?
Ik zal even vragen. De persoon is nu even niet beschikbaar (aan het werk). Ik heb natuurlijk ook al diverse berichten gezien van mensen die de mededeling krijgen: geschikt maar we (MS) gaan met uw provider .... blabla. En dan maar wachten. Ik weet niet of dat hier ook speelt. Sommige mensen zijn nogal summier met informatie. Moet je alles uit.........trekken.

Zitten ook een heleboel tussen die hun klacht beginnen door Microsoft overal de schuld geven en daar ben ik meestal erg snel klaar mee. Maar dan hebben ze zelf iets vergeten of niet goed gelezen/begrepen en dan komen de excuses. Ja, wat moet je ermee? Toch maar helpen dan.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 12-04-2016 14:45 ]

• ardvark99
GerCor schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:36:
[...]

Ik zal even vragen. De persoon is nu even niet beschikbaar (aan het werk). Ik heb natuurlijk ook al diverse berichten gezien van mensen die de mededeling krijgen: geschikt maar we (MS) gaan met uw provider .... blabla. En dan maar wachten. Ik weet niet of dat hier ook speelt. Sommige mensen zijn nogal summier met informatie. Moet je alles uit.........trekken.

Zitten ook een heleboel tussen die hun klacht beginnen door Microsoft overal de schuld geven en daar ben ik meestal erg snel klaar mee. Maar dan hebben ze zelf iets vergeten of niet goed gelezen/begrepen en dan komen de excuses. Ja, wat moet je ermee? Toch maar helpen dan.
Nou succes ermee :*)

En op het werk ook vaak met dit soort fage klachten te maken, en achteraf maar 1 oplossing: replace user!

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:57:
[...]

Nou succes ermee :*)

En op het werk ook vaak met dit soort fage klachten te maken, en achteraf maar 1 oplossing: replace user!
_O-

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Tjah je wordt er soms bijna moedeloos van 8)7
Zie Gerard regelmatig proberen nog te helpen iig

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• enomiss
ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:09:
[...]

Ik verwacht eigenlijk dat deze update meteen naar de production ring gaat. Je hebt dus wel de insider app nodig om deze te krijgen maar het is geen beta meer, want het zijn alleen nog maar bug fixes in deze update.
Zou mij niet verbazen als de update vanavond al komt.

[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 12-04-2016 16:33 ]

• ardvark99
enomiss schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:33:
[...]

Ik verwacht eigenlijk dat deze update meteen naar de production ring gaat. Je hebt dus wel de insider app nodig om deze te krijgen maar het is geen beta meer, want het zijn alleen nog maar bug fixes in deze update.
Dat vermoeden heb ik ook, de update is al gezien op de update servers van Microsoft, en het is dinsdag, al wil dat niet alles zeggen natuurlijk.

Nog ff wat anders voor diegene die wat anders zoeken tussen de L650 en de L950:

http://www.windowscentral...ow-available-eu-amazon-uk

Product Features

The First Windows 10 Cellphone on Amazon which get the professional technical support from Microsoft
5.5 "HD Display with Corning Gorilla Glass touch screen.Clearback technology remains the clear viewing when you under the hot sun.
2600 mAh Li-Polymer Battery offers longer talk time up to 7 hours on 4G.
13 Megapixel Autofocus rear camera+5MP Front camera.1080p Video Recording
Unlocked cell phones are compatible with: 3G WCDMA: band 1 (2100) / band 8 ( 900) / band 2(1900), 4G LTE-FDD: band20( 800)/ band3(1800)/ band7 (2600)/ band1( 2100)/ band8(900)

Technical Details

5.5 "HD Display with Corning Gorilla Glass touch screen. Clearback technology remains the clear viewing when you under the hot sun.
2600 mAh Li-Polymer Battery offers longer talk time up to 7 hours on 4G.
13 Megapixel Autofocus rear camera+5MP Front camera.1080p Video Recording
Unlocked cell phones are compatible with: 3G WCDMA: band 1 (2100) / band 8 ( 900) / band 2(1900), 4G LTE-FDD: band20( 800)/ band3(1800)/ band7 (2600)/ band1( 2100)/ band8(900)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

enomiss schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:33:
[...]
Als het werkelijk een Production build is dan heb je normaal gesproken niet de Insider app nodig als je al met Production draait, die zal je enkel nodig hebben als je vanuit een Insider build terug wilt naar Production mode?

Testing, one, two ...

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:52:
[...]

Ik heb het niet over production, en er wordt ook niet gepraat over insiders. En voor production is het even wat langer wachten, het gaat nu niet via fast > slow > production.
Maar hoe gaat het dan wel.`

• ardvark99
Berlinetta schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:13:
[...]

Maar hoe gaat het dan wel.`
Dat is afwachten, de slow en fast is nu redstone. Deze kan naar de production ring gaan, en waarschijnlijk ongeveer een week later naar iedereen die TH2 draait, of de .218 wordt gelijk naar iedereen uitgerold. Er zijn alleen bug fixes, geen nieuwe functionaliteiten, en deze draait al een tijdje bij Microsoft intern.

• Berlinetta
  • Niet online
ardvark99 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:18:
[...]

Dat is afwachten, de slow en fast is nu redstone. Deze kan naar de production ring gaan, en waarschijnlijk ongeveer een week later naar iedereen die TH2 draait, of de .218 wordt gelijk naar iedereen uitgerold. Er zijn alleen bug fixes, geen nieuwe functionaliteiten, en deze draait al een tijdje bij Microsoft intern.
Oké, dankjewel voor de informatie.

Ik zit er nog steeds mee dat mijn woordenboek niet kan resetten van mijn toetsenbord.
Ik hoop dat het bij de nieuwe update wel kan.

• enomiss
hardware-lover schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:06:
[...]

Als het werkelijk een Production build is dan heb je normaal gesproken niet de Insider app nodig als je al met Production draait, die zal je enkel nodig hebben als je vanuit een Insider build terug wilt naar Production mode?
Via de de production ring krijg je hem meteen. Anders moet je eventueel wachten tot je hem binnen krijgt via de provider.

• ardvark99
En daar is ie dan, in production en slow ring voor TH2:

http://mspoweruser.com/wi...8-now-available-insiders/

• ardvark99
Berlinetta schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:14:
[...]

Oké, dankjewel voor de informatie.

Ik zit er nog steeds mee dat mijn woordenboek niet kan resetten van mijn toetsenbord.
Ik hoop dat het bij de nieuwe update wel kan.
Ik zat er een beetje naast, voor de slow ring is het afhankelijk of je de TH2 of RS1 branch draait, fast is zo wie zo RS1.
Production of Release Preview is hold in huidige branch, met wel kans op updates, maar dan slower dan slow, en voor public. Hé hé ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

enomiss schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:46:
[...]
Via de de production ring krijg je hem meteen. Anders moet je eventueel wachten tot je hem binnen krijgt via de provider.
Ik krijg niets via NL provider, alles by air op mijn Italiaanse 950 ;)

Update komt binnen as we speak.....

Windows 10 Mobile Build 10586.218 Changelog
  • Reliability, performance and stability improvements.
  • Support for Visual Voicemail on Dual SIM phones.
  • Improvements for Bluetooth connectivity, including the reliability of connecting to and staying connected with Bluetooth devices.
  • Fix for a problem that caused audio playback to get occasionally interrupted in Groove Music and other music apps when phone display was turned off.
  • Improvements for Microsoft Edge browser, including support for configuring a prompt before a file download occurs, support for background downloads, and a fix for a problem where opening a link from an another app wouldn't load the web page.
  • Reliability improvements for Cortana reading text messages aloud and usability improvements for Quiet Hours feature.
  • Improvements for Store reliability, including a fix for a problem that prevented some apps from being updated and installed.
  • Fix for a problem that occasionally caused some apps to show blank tiles after upgrading from Windows Phone 8.1.
  • Improvements for PC connectivity via USB on some phones that were upgraded from Windows Phone 8.1.

[ Voor 63% gewijzigd door hardware-lover op 12-04-2016 19:31 ]

Testing, one, two ...

• FreshM
  • Laatst online: 21:29
hardware-lover schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:15:
[...]

Ik krijg niets via NL provider, alles by air op mijn Italiaanse 950 ;)

Update komt binnen as we speak.....
Joepie! Build 218.

• ardvark99
En iedereen op TH2 krijgt de update, Insider of geen Insider:

http://mspoweruser.com/wi...o-rolling-retail-devices/

• enomiss
Sweeet. Zo fijn dat de provider niet meer zo veel te zeggen heeft bij MS.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
hardware-lover schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:15:

Windows 10 Mobile Build 10586.218 Changelog
  • Fix for a problem that occasionally caused some apps to show blank tiles after upgrading from Windows Phone 8.1.
Ik hoop dat de Groove icon nu wel ok is

Dan ben ik gelukkig met de L1020, wordt dan reservetoestel

Bezig met het downloaden ervan

[ Voor 17% gewijzigd door Dragunov op 12-04-2016 19:52 ]

• Dragunov
Kan je al vertellen dat Groove nog altijd een leeg icoon heeft, dus nog steeds een blank icon

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dragunov schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:58:
Kan je al vertellen dat Groove nog altijd een leeg icoon heeft, dus nog steeds een blank icon
[weg]

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 12-04-2016 21:05 . Reden: mijn reactie hoort in het Insider topic ]

Testing, one, two ...

• Dragunov
Dat gaf nooit geen problemen neen, maar de app lijst blijft nog altijd buggy

• enomiss
Dragunov schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:06:
Dat gaf nooit geen problemen neen, maar de app lijst blijft nog altijd buggy
Wat dan? Ik heb geen enkel probleem.. zou eens een hard reset zonder backup doen als ik jou was..

• Dragunov
Als ik hard reset uitvoer dan denkt toestel dat die aan het roamen is, dus al paar keer gedaan en telkens zelfde resultaat, roaming symbool komt tevoorschijn.

Buggy app list blijft het niet tonen van de icoon van Groove, die blijft leeg.

Al paar keer doorgeven via Insider, maar tot nu toe geen resultaat.

Ze zouden gewoon effen de icon cache moeten opnieuw doen, dat zou probleem zoiezo fixen

• jodeltje
  • Niet online
Dragunov schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:32:
Ze zouden gewoon effen de icon cache moeten opnieuw doen, dat zou probleem zoiezo fixen
Je blijft maar hameren op dat icoontje.. Jouw probleem zit niet bij de icon cache, maar bij het roamen na de hard reset. Moet je daar niet op zoek naar een oplossing? Heb je WDRT al geprobeerd?

• Dragunov
Tuurlijk, dan keer ik terug naar 8, maar na update is probleem terug hetzelfde, had gehoopt dat de WDRT eindelijk de 10 als basis zou kunnen zetten.

• GerCor
Dragunov schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:58:
En bij Meldingen en Acties:
- Nieuws geeft nog altijd een blanco icoon en @\Programs....
- Wi-Fi blanco icoon.

Extra's
Scherm, spraakactivering en toegangspunt met een kleine letter geschreven en 8.1 design.

Allemaal jammer en niet nodig als je veel moeite en tijd steekt in Cortana nog beter maken voor een paar talen. Kan 1 pipo bij MS binnen een halve dag oplossen maar helaas.

Op het flikkerende scherm na, dat nu niet meer aanwezig is, merk ik niks van de update. Is mijn telefoon een dik uur bezig met updaten voor een magere 77mb. Als dat een update van kaarten was geweest had ik dat binnen 2 minuten, misschien wel 1 minuut, binnen.

[ Voor 48% gewijzigd door GerCor op 13-04-2016 12:24 ]

Verwijderd

Heb hier zowel een 650 als een 640 de update laten installeren. Het viel me op dat de 640 wat eerder klaar was terwijl ik de update daarop een paar minuten later heb laten beginnen. Voor de rest verliep het op beide telefoons zeer soepel. Het totale proces duurde niet langer dan een minuut of 20.

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 16:45
Ik heb het sinds deze week opgegeven. Ik heb ongeveer 2 jaar een 930 gehad. Deze aangeschaft om vast aan WP te wennen alvorens Win10 kwam. Zo gezegd zo gedaan, maar na nu een x aantal maanden previews te hebben gedraaid ben ik het wel beu.

De ontwikkeling gaat mij veel te traag. Wellicht dat ik over een paar jaar nog eens kijk naar Windows 10, maar voor het moment heb ik het opgegeven. Kleine irritante dingen als een vaak crashende Edge, wifi welke niet zelf overschakelt tenzij de telefoon herstart wordt, flikkerend scherm tijdens het browsen en zo kan ik wel even doorgaan.

Gemiste kans.

Verwijderd

@Mit-46

Moet je bij een preview-versie die ongemakken niet op de koop toe nemen?
Dan kun je beter stable-releases gebruiken (niet helemaal WP-jargon maar het mag duidelijk zijn wat ik bedoel)
Dan is er nog genoeg op aan te merken maar dit terzijde.

• enomiss
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:40:
@Mit-46

Moet je bij een preview-versie die ongemakken niet op de koop toe nemen?
Dan kun je beter stable-releases gebruiken (niet helemaal WP-jargon maar het mag duidelijk zijn wat ik bedoel)
Dan is er nog genoeg op aan te merken maar dit terzijde.
Dat is precies wat ik mij laatst afvroeg. Is dat insider programma voor iedere Hans Worst wel zo een goed idee?
De verleiding om altijd het nieuwste te draaien is vrij groot. Ook voor mij. Hierdoor komt het dat je eigenlijk non stop een beta OS gebruikt. Want zodra het wat stabieler wordt, ga je weer de volgende beta in. Ontsnappen kan je niet.
Ik heb het idee dat er hierdoor veel negatieve topics/berichten over het internet worden verspreidt waardoor het internet als het ware 'gevuld' wordt met negatieve berichten vol met bugs. Veel non-tech-savvy mensen zullen dit niet herkennen als 'beta related' en al die negatieve klanken koppelen aan Windows in het algemeen. Tevens zijn er mensen zoals Mit-46 die er niet meer doorheen kunnen prikken en verslaafd raken aan het insider programma maar tegelijkertijd niet kunnen leven met de negatieve effecten ervan.
Dat de ontwikkeling traag gaat ben ik het totaal niet mee eens. Hoe groot zijn de updates van Android/iOS de laatste jaren? Stelt allemaal niet voor. Daarentegen is Windows een complexere richting ingeslagen en pas met Redstone zul je de voordelen echt gaan merken. De ontwikkeling is zo 'groot' dat de snelheid ervan ondergeschikt is. Het kan nou eenmaal moeilijk sneller zoiets.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die negatieve Insider ervaringen zijn zo slecht nog niet om te delen als dat hier op Tweakers dan maar eens daar gedaan zou worden waar het thuishoort, in het W10M Insider topic. Je krijgt binnen dit topic keer op keer ervaringen die er gewoon niet in thuis horen en dat vertroebelt de ervaringen met het OS voor die groep die geen gebruik maakt van de Insiders Builds. Hoe moeilijk kan het zijn?

Testing, one, two ...

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:39:
Heb hier zowel een 650 als een 640 de update laten installeren. Het viel me op dat de 640 wat eerder klaar was terwijl ik de update daarop een paar minuten later heb laten beginnen. Voor de rest verliep het op beide telefoons zeer soepel. Het totale proces duurde niet langer dan een minuut of 20.
Hi 2fish, ik zie dat je zowel een 650 als een 650 hebt.
Ik ben aan vervanging toe en twijfel tussen deze 2. Beide hebben ze allebei wat kleine voor en nadelen.
Welke zou jij adviseren? En welke camera is beter in gebruik?

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

enomiss schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:24:
[...]

Dat is precies wat ik mij laatst afvroeg(...) met de negatieve effecten ervan.
Wat mij betreft sla je de spijker op z'n kop met dit stukje.

Verwijderd

Driek schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:18:
[...]

Ik ben aan vervanging toe en twijfel tussen deze 2. Beide hebben ze allebei wat kleine voor en nadelen.
Ik heb alleen gebruikerservaring met de 650. Die 640 is niet van mij. De camera's zijn volgens mij erg vergelijkbaar. En typisch midrange dus niets speciaals maar goed genoeg. De 650 heeft i.t.t. de 640 geen double tap to wake en dat vind ik wel een klein gemis. Ik hoop dat dat er in de toekomst nog aan wordt toegevoegd. Het OLED scherm van de 650 is wel veel mooier, zeker in combinatie met glance. De 650 is ook merkbaar lichter en dunner. Nog een minpunt van de 650 is dat er geen kompas in zit. Dat maakt o.a. het maken van automatische panorama's onmogelijk. Geen idee of de 640 een kompas heeft. Puur het OLED-scherm vond ik de kleine meerprijs van de 650 t.o.v. de 640 wel waard.

• jodeltje
  • Niet online
Driek schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:18:
[...]

Ik zou je aanraden ze even in je hand te houden, ze lijken een beide 720p scherm te hebben, maar die van de 650 is een scherm met pentile matrix (2 ipv. 3 subpixels per pixel) waardoor deze flink minder scherp is dan die van de 640. Ik kan zelf geen pentile scherm onder de fullHD accepteren (zoals op de 930 is het net te doen).

Even in de hand houden dus, want als de onscherpte je niet opvalt, is een OLED scherm in de 650 weer veel mooier.

En als je ze dan toch in je hand hebt, scroll even flink (websites/homescreen/applijst), kijken op de zwakkere GPU van de 650 het kan bijbenen.

Verwijderd

jodeltje schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:56:
[...]

Ik zou je aanraden ze even in je hand te houden, ze lijken een beide 720p scherm te hebben, maar die van de 650 is een scherm met pentile matrix (2 ipv. 3 subpixels per pixel) waardoor deze flink minder scherp is dan die van de 640. Ik kan zelf geen pentile scherm onder de fullHD accepteren (zoals op de 930 is het net te doen).

Even in de hand houden dus, want als de onscherpte je niet opvalt, is een OLED scherm in de 650 weer veel mooier.

En als je ze dan toch in je hand hebt, scroll even flink (websites/homescreen/applijst), kijken op de zwakkere GPU van de 650 het kan bijbenen.
De 650 scrollt overal zonder hapering dus de Adreno 304 GPU lijkt niet te langzaam. Wachttijden bij switchen tussen apps en websites zijn minimaal dus ook de Snapdragon 212 is prima en doet niet merkbaar onder voor de Snapdragon 400. Het pentile OLED ziet er wat mij betreft bijzonder scherp uit. Ik zou het met een RGB OLED van dezelfde resolutie moeten vergelijken om eventuele onscherpte op te merken. Wat mij veel meer opvalt, is het hogere contrast van OLED waardoor witte tekst met een donkere achtergrond juist scherper oogt dan met LCD.

Voor mensen die selfies maken belangrijk vinden is de 650 met zijn 5 MP front camera een veel betere optie dan de 640 met zijn 0,9 MP front camera. Mogelijk iets om in gedachten te houden.

Tot slot wordt de 650 standaard met Windows 10 geleverd wat mogelijk kan betekenen dat deze een stuk langer meekan met toekomstige ontwikkelingen van Windows dan de 640. En zonder de Insider app ook maar in de buurt heb ik op de 650 inmiddels al 2 updates binnen gekregen die beide erg vlot installeerden.

• Driek
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:42:
[...]

De 650 scrollt overal zonder hapering dus de Adreno 304 GPU lijkt niet te langzaam. Wachttijden bij switchen tussen apps en websites zijn minimaal dus ook de Snapdragon 212 is prima en doet niet merkbaar onder voor de Snapdragon 400. Het pentile OLED ziet er wat mij betreft bijzonder scherp uit. Ik zou het met een RGB OLED van dezelfde resolutie moeten vergelijken om eventuele onscherpte op te merken. Wat mij veel meer opvalt, is het hogere contrast van OLED waardoor witte tekst met een donkere achtergrond juist scherper oogt dan met LCD.

Voor mensen die selfies maken belangrijk vinden is de 650 met zijn 5 MP front camera een veel betere optie dan de 640 met zijn 0,9 MP front camera. Mogelijk iets om in gedachten te houden.

Tot slot wordt de 650 standaard met Windows 10 geleverd wat mogelijk kan betekenen dat deze een stuk langer meekan met toekomstige ontwikkelingen van Windows dan de 640. En zonder de Insider app ook maar in de buurt heb ik op de 650 inmiddels al 2 updates binnen gekregen die beide erg vlot installeerden.
Eigenlijk zijn alle punten die jullie noemen precies de min en plus punten die ik bedoel. Er is geen duidelijke winnaar.
650
+ uiterlijk, nieuwer, amoled, 16gb
- geen double tap, geen kompas, 720p filmen
640
+ 1080p filmen, double tap, accuduur
- 8gb, uiterlijk, alweer jaar oud

al met al neig ik naar de 650.Overigens heb ik nu een wat brakke 830, en voelt het als een achteruitgang, maar vind ik de 950 te duur....

[ Voor 3% gewijzigd door Driek op 14-04-2016 08:44 ]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
Driek schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:43:
[...]
al met al neig ik naar de 650.Overigens heb ik nu een wat brakke 830, en voelt het als een achteruitgang, maar vind ik de 950 te duur....
Hey, dat had ik zelf op kunnen schrijven. Ik vond de 830 toentertijd zo'n mooi 'tussenmodel', die is er nu helaas niet :(

Overigens vind ik het missen van een fysieke cameraknop op de 650 ook nog wel echt een groot minpunt...

• Cruzer
  • Laatst online: 17-11 16:19
enomiss schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:45:
[...]

Sweeet. Zo fijn dat de provider niet meer zo veel te zeggen heeft bij MS.
Jammer ik krijg steeds een error melding 0x801882c1 op mijn Lumia 830 als ik deze update installeer... :|

When the pink is snookered, Go for the brown

• GerCor
Jorizzz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:00:
[...]
Overigens vind ik het missen van een fysieke cameraknop op de 650 ook nog wel echt een groot minpunt...
Ik heb een 930 met fysieke cameraknop maar in de praktijk gebruik ik die niet eens. Vreemd van mezelf nu ik er over nadenk. Maar nou ben ik ook niet zo'n fanatieke fotomakerfiguur. Meer voor de leuk.

• Jorizzz
GerCor schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:11:
[...]

Ik heb een 930 met fysieke cameraknop maar in de praktijk gebruik ik die niet eens. Vreemd van mezelf nu ik er over nadenk. Maar nou ben ik ook niet zo'n fanatieke fotomakerfiguur. Meer voor de leuk.
Ik maak ook niet de hele dag foto's, maar met twee kleine kinderen kan zo'n knop net het verschil maken tussen wel of niet een leuk moment vastleggen. Ik heb een tijd mijn 830 naast een 735 van mijn werk gebruikt. Zelfs daar liep ik er steeds tegenaan dat die knop er niet zat. Die 735 had overigens ook geen 'echte' terug/Windows/zoek toetsen, maar die moest je in je scherm omhoog vegen. Dat vond ik pas echt irritant, dat nooit meer!

• Driek
Jorizzz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:00:
[...]

Hey, dat had ik zelf op kunnen schrijven. Ik vond de 830 toentertijd zo'n mooi 'tussenmodel', die is er nu helaas niet :(

ok, die had ik nog niet gezien. Vind ik persoonlijk denk ik wel onhandig.
Nu heb je snel een foto gemaakt ook al is het scherm gelocked, camera knop in > camera start > foto maken

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dan zal dit min of meer wel goed nieuws betekenen voor die toestellen zonder fysieke camera toets?

http://www.winbeta.org/ne...-toggle-windows-10-mobile
Jorizzz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:17:
[...]
[knip] Die 735 had overigens ook geen 'echte' terug/Windows/zoek toetsen, maar die moest je in je scherm omhoog vegen. Dat vond ik pas echt irritant, dat nooit meer!
Dan is de 950 serie ook niets voor jou dus, want ook daarbij zijn de toetsen onderin niet altijd zichtbaar en moeten soms via een veeg tevoorschijn worden gehaald. Dit zal met meer nieuwere modellen mogelijk ook zo zijn?

[ Voor 81% gewijzigd door hardware-lover op 14-04-2016 09:35 ]

Testing, one, two ...

• Jorizzz
hardware-lover schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:29:
Dan zal dit min of meer wel goed nieuws betekenen voor die toestellen zonder fysieke camera toets?

[...]

Dan is de 950 serie ook niets voor jou dus, want ook daarbij zijn de toetsen onderin niet altijd zichtbaar en moeten soms via een veeg tevoorschijn worden gehaald. Dit zal met meer nieuwere modellen mogelijk ook zo zijn?
Serieus? Dat had ik even gemist. Dat zou voor mij wel een serieuze no-go zijn! :(

Verwijderd

Ik heb mijn 640 via een omweg van WP8.1 naar W10M geduwd, want Tele2 heeft niet veel zin om de update te ratificeren, dus OTA update komt er voorlopig nog niet.
Dit is mijn omweg geweest: Windows Insider installeren, Windows Preview selecteren, Windows Preview installeren, Windows Release selecteren, Wnidows Release installeren, Hard reset (power on, hold volume up, "!", volume up, volume down, power, volume down).
Het werkt wel, al is het iets minder soepel dan WP8.1 naar mijn gevoel, apps doen er soms een seconde langer over om te laden.
Twee dingen die me wel in de weg zitten is dat in in Outlook meerdere mappen synchroniseer, maar alleen notifications krijg van Inbox.
Het andere is de snelheid waarmee Whatsapp notifications updaten;
- als ik een bericht krijg duurt het een paar seconde voor de live tile update.
- als ik een bericht gelezen heb duurt het een paar seconde voor de live tile weer leeg wordt.
- als ik een bericht gelezen heb en dan lock, blijft het whatsapp icoon zichtbaar op mijn glance screen.

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:29:

[...]

Een toets op het lockscreen vindt ik nauwelijks nieuwswaardig, je hebt hem namelijk ook al in je notification center. Kost je dus één veeg naar beneden minder om bij de camera te komen t.o.v. hoe het nu al is.

Zover ik weet kan je instellen of je navigation bar al dan niet kan verdwijnen door naar boven te vegen of niet, ook op de 650.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jorizzz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:36:
[...]
Serieus? Dat had ik even gemist. Dat zou voor mij wel een serieuze no-go zijn! :(
Ik kan niet zeggen dat het mij werkelijk irriteert bij de 950, de meeste tijd zijn ze wel in beeld. Ben ook andere (oudere) Lumia toestellen gewend met die toetsen wel altijd beschikbaar maar ik heb er mij na de overgang zelden aan gestoord. Wel gaf ik regelmatig een dubbele tik op het scherm van de 950, waarna er dus niets gebeurd. Dat vind ik eerlijk gezegd een groter gemis maar ook niet werkelijk dramatisch genoeg ;)
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:43:
[...]
Een toets op het lockscreen vindt ik nauwelijks nieuwswaardig, je hebt hem namelijk ook al in je notification center. Kost je dus één veeg naar beneden minder om bij de camera te komen t.o.v. hoe het nu al is.

[knip]
Maar je kunt dan wel een foto maken zonder te unlocken, of mag iedereen jouw startscherm openen zonder pincode? Oeps, dat kan dus ook bereikt worden zonder te unlocken ;)

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 14-04-2016 09:50 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:31:
[...]De 650 heeft i.t.t. de 640 geen double tap to wake en dat vind ik wel een klein gemis. Ik hoop dat dat er in de toekomst nog aan wordt toegevoegd. Het OLED scherm van de 650 is wel veel mooier, zeker in combinatie met glance.
Ik ben bang dat dat OLED scherm precies de reden is dat double tap niet meer werkt; de digitizer (touch screen) is meestal één geheel met het scherm, of op zijn minst gefused. Het touch screen op de 640 (die ik trouwens echt lelijk opvallend vindt) is hetgeen dat double tap mogelijk maakt, ik gok dat het touch screen op de 650 teveel stroom vraagt om double tap goed te kunnen registeren.
Ik ben het wel met je eens dat het een erg mooie toevoeging zou zijn.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:51:
[...]
Ik ben bang dat dat OLED scherm precies de reden is dat double tap niet meer werkt; de digitizer (touch screen) is meestal één geheel met het scherm, of op zijn minst gefused. Het touch screen op de 640 (die ik trouwens echt lelijk opvallend vindt) is hetgeen dat double tap mogelijk maakt, ik gok dat het touch screen op de 650 teveel stroom vraagt om double tap goed te kunnen registeren.
Ik ben het wel met je eens dat het een erg mooie toevoeging zou zijn.
Wel vreemd dat de mogelijkheid wel bestaat om de 950 te locken met een dubbele tik onderin de balk, maar vervolgens niet om hem weer te unlocken via diezelfde balk?

Maar mogelijk kost dat inderdaad behoorlijk wat extra power om die optie steeds maar actief te houden al is het natuurlijk wel zo dat de optie bij scherm aan wel altijd actief is en dan extra stroom zal kosten? Wel aan of uit te zetten deze optie.

Testing, one, two ...

• Jorizzz
hardware-lover schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:46:
[...]

Ik kan niet zeggen dat het mij werkelijk irriteert bij de 950, de meeste tijd zijn ze wel in beeld. Ben ook andere (oudere) Lumia toestellen gewend met die toetsen wel altijd beschikbaar maar ik heb er mij na de overgang zelden aan gestoord. Wel gaf ik regelmatig een dubbele tik op het scherm van de 950, waarna er dus niets gebeurd. Dat vind ik eerlijk gezegd een groter gemis maar ook niet werkelijk dramatisch genoeg
Ahhhh, ook geen double-tap to wake? Ik ben me net pas aan het oriënteren op een opvolger voor mijn 830 (en die van mijn vrouw), maar ik moet me maar eens goed gaan verdiepen geloof ik. We hadden net bedacht Windows nog één kans te geven (na een serie teleurstellingen en het idee dat W10M op de 'native' toestellen (650, 950(XL)) beter draait dan op de WP8.1 toestellen), maar het gemis van fysieke knoppen, de drie standaard knoppen die niet altijd in beeld zijn én geen double-tap to wake is tezamen wel een serieuze bummer... Misschien dan tóch maar weer eens bij Android/Apple gaan rondneuzen...

Verwijderd

Jorizzz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:00:
[...]

Ahhhh, ook geen double-tap to wake? Ik ben me net pas aan het oriënteren op een opvolger voor mijn 830 (en die van mijn vrouw), maar ik moet me maar eens goed gaan verdiepen geloof ik. We hadden net bedacht Windows nog één kans te geven (na een serie teleurstellingen en het idee dat W10M op de 'native' toestellen (650, 950(XL)) beter draait dan op de WP8.1 toestellen), maar het gemis van fysieke knoppen, de drie standaard knoppen die niet altijd in beeld zijn én geen double-tap to wake is tezamen wel een serieuze bummer... Misschien dan tóch maar weer eens bij Android/Apple gaan rondneuzen...
Ik heb niet het idee dat Windows op de 640 een andere ervaring is dan op een 650. Ik zou zeggen dat je het op beide wel 'native' kunt noemen. De knoppen verdwijnen af en toe uit beeld maar sommige Android apps doen dat ook. Fysieke knoppen heb ik weer een broertje aan dood. Om die reden heb ik bijvoorbeeld weer nooit een mainstream Samsung-toestel gekocht. Smaken verschillen blijkbaar.

Als ik even op het OS focus dan vind ik Windows veel gelikter dan Android. Ik heb nooit Apple-producten gehad maar de IOS-interface vind ik er bij anderen vaak ook wat minder mooi gestroomlijnd uitzien met soms lelijke menu's en andere elementen. Tot dusver vind ik Windows een goede combinatie van een zeer nette interface, een redelijk vrij softwarebeleid (i.t.t. Apple laat MS bijvoorbeeld gewoon torrent clients toe in de store), goede aansluiting van software op de hardware (meer naar Apple's voorbeeld) en toch een ruime keuze aan toestellen (vergelijkbaar met Android). En nu Windows 10 min of meer mainstream is gegaan zullen er vast wel meer apps volgen.

Het enige gemis tot nu toe in W10M vind ik Google Maps. MS Maps kan simpelweg niet tippen aan het informatieniveau van Google Maps. Ik hoop dan ook dat of MS Maps dit gat weet te dichten of dat Google ooit brood ziet in een Windows-versie van hun dienst.

• GerCor
Je kunt toch gewoon Google Maps starten in Edge? Snap dat nooit zo goed.

WOOT WOOT, ontdek weer wat nieuws (voor mij dan). Mijn scherm is gelocked. Mijn vriendin stuurt mij een bericht - Skype via de berichten-app - en die komt via een notificatie boven in beeld. Trek je dat schermpje iets omlaag dan kun je gewoon antwoorden zonder je scherm te unlocken..

_/-\o_

Mooi man, eerst die overbodige Skype-app kunnen verwijderen en nu dit.

@Roadrunner Wat is nou weer Windows Release?

[ Voor 82% gewijzigd door GerCor op 14-04-2016 10:57 ]

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:08

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Vorige week heb ik weer een Windows device aangeschaft. Ik had een Lumia 830, maar vond Windows Phone 10 Windows 10 Mobile te lang duren en was weer op iOS terug gestapt. Voor mijn gevoel werkte de 830 op 8.1 iets vloeiender dan de 640 op WP10 W10M. Echter blijf ik WP10 een mooi OS vinden!

Ik heb nu echter 4 applicaties die in de fout lopen voor een update in de store. Het betreft equaliser, Rate Your Device, Lumia Help+Tips en Lumia Creative Studio. Dit is nu al een paar dagen zo... Ik vind ook geen oplossing op internet... Heeft iemand hier een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door retlaw op 14-04-2016 14:54 . Reden: gecorrigeerd ]

Battle.net || Strava

• Cruzer
  • Laatst online: 17-11 16:19
Cruzer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:05:
[...]

Jammer ik krijg steeds een error melding 0x801882c1 op mijn Lumia 830 als ik deze update installeer... :|
Nog meer gebruikers die deze fout krijgen? En weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Op internet is er wel iets te vinden maar geboden oplossingen door je SD card er uit te halen en dan updaten hielp dus niet...

When the pink is snookered, Go for the brown

• GerCor
retlaw schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:05:
Vorige week heb ik weer een Windows device aangeschaft. Ik had een Lumia 830, maar vond Windows Phone 10 te lang duren en was weer op iOS terug gestapt. Voor mijn gevoel werkte de 830 op 8.1 iets vloeiender dan de 640 op WP10. Echter blijf ik WP10 een mooi OS vinden!

Ik heb nu echter 4 applicaties die in de fout lopen voor een update in de store. Het betreft equaliser, Rate Your Device, Lumia Help+Tips en Lumia Creative Studio. Dit is nu al een paar dagen zo... Ik vind ook geen oplossing op internet... Heeft iemand hier een idee?
Ja, W10M installeren i.p.v. WP10

offtopic:
wat flauw

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:06

P_Tingen

omdat het KAN

[...]
Zover ik weet kan je instellen of je navigation bar al dan niet kan verdwijnen door naar boven te vegen of niet, ook op de 650.
Held! _/-\o_

Ik heb me hier werkelijk scheel naar gezocht. Het is misschien normaliter niet zo'n issue maar wanneer ik midden in de nacht een ebook wil lezen, wil ik het scherm zo donker mogelijk. De letters heb ik heeeeel lichtgrijs zodat het lekker leesbaar is. De navigatiebalk is dan net een soort vuurtoren zo fel.

... en gaat over tot de orde van de dag

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:08

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

GerCor schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:43:
[...]

Ja, W10M installeren i.p.v. WP10

offtopic:
wat flauw
Ok, I stand corrected...

Ik draai sinds gisteren overigens 10.0.10586.218. Waarbij er blijkbaar een fix zou moeten zijn voor issues met niet updatende apps in de store... Bij mij werkt deze fix helaas nog niet.

Battle.net || Strava

• GerCor
Nee, en ze zouden de blanco tegels ook oplossen met deze update ....... dus niet. Maar de intentie was er wel. (hehe)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Waar zit die instelling precies, kan deze zo snel niet vinden binnen de instellingen?

Ik weet wel dat je de balk door een veeg kunt laten verdwijnen en weer terug laten komen, maar sommige apps laten de balk verdwijnen en dan dien je alsnog een veeg te geven om deze terug te krijgen. Is er een instelling zodat de balk altijd in beeld blijft?

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 14-04-2016 15:22 ]

Testing, one, two ...

• GerCor
Dit misschien hardware-lover:

YouTube: How to Enable Virtual Navigation Bar on Windows 10 Mobile

Kun je zoeken wat je wil natuurlijk....

• Dragunov
Vandaag overgschakeld van Telenet Mobile naar Proximus.

Eerst me toestel hard reset gegeven zonder SIM, alle apps hebben in app lijst dus hun icoon.

Dan GSM uit, Proximus SIM erin en alles werkt, dus toestel roamt niet meer zoals op Telenet Mobile.

Dus hier is alles ok terug.

En neen het is niet door deze fout dat ik ben veranderd van Provider, enkel Telenet is niet gekend voor een sterk mobiel netwerk (draait op Mobistar) en vrouw had gisteren halve dag geen ontvangst.

Maat was vol en vandaag alletwee nieuw abonnement aangeschaft (Smart+ 15)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat gaan we beslist niet proberen 😏

Testing, one, two ...

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:23:
[...]
@Roadrunner Wat is nou weer Windows Release?
In Windows Insider kan je kiezen welke "ring" je wilt hebben, hiermee kies je dus hoe "getest" je je install wilt hebben. Preview is dus versie die veel mensen draaide vlak voordat W10M uit kwam. Daarna kon je dus ook kiezen voor de Release versie, feitelijk dus gewoon de best doorgeteste versie van W10M. Hiermee heb je (als het goed is) minder last van irritante bugs dan bij Windows 10 Mobile Preview.

• Berlinetta
  • Niet online
Gisteren een update gehad voor mijn Lumia 1520
En hij lijkt nu wel sneller te gaan

• jodeltje
  • Niet online
Dragunov schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:54:
Vandaag overgschakeld van Telenet Mobile naar Proximus.

Eerst me toestel hard reset gegeven zonder SIM, alle apps hebben in app lijst dus hun icoon.

Dan GSM uit, Proximus SIM erin en alles werkt, dus toestel roamt niet meer zoals op Telenet Mobile.

Dus hier is alles ok terug.

En neen het is niet door deze fout dat ik ben veranderd van Provider, enkel Telenet is niet gekend voor een sterk mobiel netwerk (draait op Mobistar) en vrouw had gisteren halve dag geen ontvangst.

Maat was vol en vandaag alletwee nieuw abonnement aangeschaft (Smart+ 15)
Dus het roaming icoon waar je tegenaan liep klopte gewoon? Je zat immers via een MVNO op een ander netwerk.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weet iemand op welke plaats op de telefoon de updatebestanden worden opgeslagen als ze worden gedownload, en waar de overige cache wordt gestashed? Ik blijf namelijk een foutmelding krijgen als ik ga updaten naar .218.

Ik heb zelfs een factory reset geprobeerd zonder resultaat, dus kennelijk wordt een corrupt bestand toch niet verwijderd bij een volledige reinstall. De foutcode die ik krijg is 0x80070570, kortom het lijkt erop dat ik handmatig de updatebestanden moet verwijderen.

youtube.com/@hisrep

• JCD29
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-10 16:33
JCD29 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:23:
Er is iets fout/geks met de klok op mijn Glance/Glimp-scherm van mijn 640XL. Deze geeft de tijd weer in een Amerikaans format, bijvoorbeeld 5:21, terwijl verder de klok overal op mijn telefoon (ook het lock screen) in het voor Nederland gebruikelijke format wordt weergegeven, dus 17:21.

Hebben meer mensen dit (gehad)? Kan het te maken hebben dat mijn WP 8.1 Engelstalig was en het update-proces, overigens zonder het te vragen, in het Nederlands is uitgevoerd?
Helaas na een update vandaag nog steeds dezelfde issue.

Aan het uitblijven van reacties hier te merken ervaren anderen dit probleem niet? Ik ben dan wel nieuwsgierig of het bij anderen wel klopt of dat de verkeerde notatie ze niet zo kan boeien. :) Kan iemand vertellen hoe zijn Glimp-scherm eruit ziet? Nederlandse of US-tijdnotatie?

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 09:20
Weet iemand of - en wanneer er een integratie komt met een platform voor auto's? Ik heb onlangs een andere auto in ontvangst genomen met android auto, apple carplay en mirrorlink.

Beetje googlen levert een artikel op over een demo van mirrorlink in 2014.

Microsoft heeft geen ondersteuning voor elk van bovenstaande op het moment.

Verwijderd

JCD29 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:27:
[...]

Helaas na een update vandaag nog steeds dezelfde issue.

Aan het uitblijven van reacties hier te merken ervaren anderen dit probleem niet? Ik ben dan wel nieuwsgierig of het bij anderen wel klopt of dat de verkeerde notatie ze niet zo kan boeien. :) Kan iemand vertellen hoe zijn Glimp-scherm eruit ziet? Nederlandse of US-tijdnotatie?
Glance houdt zich op mijn 650 aan de systeeminstelling (24 uur). Bij mij is het echter de alarmklok die nog steeds op 12-uursnotatie staat. Geen idee hoe dat kan of wat ik eraan zou kunnen doen. Glance in 12 uur zou ik wel irritant vinden. Alarm boeit me niet zo.

• Dragunov
Nieuws ivm het feit dat Glance niet alle opties ondersteunt van vroeger?

Vroeger kon ik kiezen wanneer ik scherm zag, nu staat het constant aan precies.
jodeltje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:11:
[...]

Dus het roaming icoon waar je tegenaan liep klopte gewoon? Je zat immers via een MVNO op een ander netwerk.
Wel op Windows Mobile 8.1 was het herkend als eigen netwerk, door de update naar Windows 10 Mobile ook, enkel bij een hard reset kwam roaming icoon te voorschijn

• FreshM
  • Laatst online: 21:29
Hopelijk kan me iemand helpen met het toevoegen van een Exchange-account in Outlook op Windows 10 Mobile. Ik krijg na het invoeren van de gegevens steeds fout 0x85030027 met de melding "U hebt een persoonlijk certificaat nodig om verbinding te maken met..."
Op iOS loopt het account met dezelfde gegevens prima. Ik heb al op Google rondgesnuffeld, maar helaas zonder werkend resultaat.
Ik denk dat het om een Exchange 2007-server gaat. Alle hulp is welkom.

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
FreshM schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:43:
Hopelijk kan me iemand helpen met het toevoegen van een Exchange-account in Outlook op Windows 10 Mobile. Ik krijg na het invoeren van de gegevens steeds fout 0x85030027 met de melding "U hebt een persoonlijk certificaat nodig om verbinding te maken met..."
Op iOS loopt het account met dezelfde gegevens prima. Ik heb al op Google rondgesnuffeld, maar helaas zonder werkend resultaat.
Ik denk dat het om een Exchange 2007-server gaat. Alle hulp is welkom.
Hier staat misschien een uitleg.

• Driek
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:33:
[...]

Glance houdt zich op mijn 650 aan de systeeminstelling (24 uur). Bij mij is het echter de alarmklok die nog steeds op 12-uursnotatie staat. Geen idee hoe dat kan of wat ik eraan zou kunnen doen. Glance in 12 uur zou ik wel irritant vinden. Alarm boeit me niet zo.
Nog 1 vraag over de 650 specifiek. Heeft glance ook weergave van de achtergrond foto?

En nog 1 windows 10 mobile specifiek. Op mijn 830 werkt here drive inmiddels niet meer. Offline kaarten wel.
Werkt offline kaarten wel op de nieuwe windows 10 mobile toestellen?

Pagina: 1 ... 70 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M