Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:08
Vimana schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:44:
Ik heb een Lumia 950 met windows 10. (geen fast-ring o.i.d. gewone install).

Mijn Twitter live tile geeft echter geen enkele tweets weer van mensen die ik volg. Enig idee hoe dit kan?
Ik heb al geprobeerd te resizen, maar ook dit geeft geen resultaat.
Of de tile verwijderen en opnieuw vastpinnen op het startscherm.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Bolk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:46:
[...]

Dit hoopte ik, maar ben toch echt super blij dat ik terug ben gegaan naar 8.1. Nu komt de camera ook gewoon tot z'n recht, dat was in W10 echt drama.

Ga toch een 950 overwegen.
Hier totaal GEEN problemen (buiten de blank icon) op de 1020 met de laatste TH build.

Alles gaat snel en wil eigenlijk niet meer terug naar 8.1.

Er zit meer logica in Win10 (instellingen scherm), ook een SMS notificatie die je in 8.1 niet hebt, dus als ik surf en krijg SMS, moet ik niet meer internet verlaten en kan ik na me SMS direct verder

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:04
http://www.emerce.nl/acht...ft-windows-mobile-nu-echt

Heel grappig, laatst werd er ook over waardeloze artikelen van http://nu.nl gesproken, deze site kan er ook wat van... Dat MS W10M achterwege hield bij Build. Lol! :9 Onderzoek doen is inderdaad ook echt rocketscience!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 07:55
Na het steeds trager, vervelender werken van de L1520 heb ik hem vandaag aan de laptop gehangen om bestanden er vanaf te halen. Dit ging al bijzonder moeizaam, verbinding welke verbroken werd, toestel niet herkent door windows enz. Vervolgens recovery tool opgestart om de L1520 opnieuw te installeren en hier ging het grandioos mis. Alles was correct aangesloten, telefoon werd herkent, nieuwe software werd gedownload en zodra de overdracht wilde beginnen kwam er een foutmelding (error : en de rest ben ik even kwijt). Dankzij dit geweldige idee om m'n toestel eens opnieuw te installeren is de L1520 letterlijk zo dood als een pier.... Reageert nergens meer op. Snap er geen hout van, voorgaande keren ging het allemaal perfect (grofweg 8x gedaan).

Iemand nog ideeën om hem te reanimeren? Heb zelf de hoop al opgegeven en ben momenteel aan het kijken in het Android Camp voor een Galaxy S5.

• barta123
RoadRunnerRik schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:25:
Na het steeds trager, vervelender werken van de L1520 heb ik hem vandaag aan de laptop gehangen om bestanden er vanaf te halen. Dit ging al bijzonder moeizaam, verbinding welke verbroken werd, toestel niet herkent door windows enz. Vervolgens recovery tool opgestart om de L1520 opnieuw te installeren en hier ging het grandioos mis. Alles was correct aangesloten, telefoon werd herkent, nieuwe software werd gedownload en zodra de overdracht wilde beginnen kwam er een foutmelding (error : en de rest ben ik even kwijt). Dankzij dit geweldige idee om m'n toestel eens opnieuw te installeren is de L1520 letterlijk zo dood als een pier.... Reageert nergens meer op. Snap er geen hout van, voorgaande keren ging het allemaal perfect (grofweg 8x gedaan).

Iemand nog ideeën om hem te reanimeren? Heb zelf de hoop al opgegeven en ben momenteel aan het kijken in het Android Camp voor een Galaxy S5.
Voor zoiets vreesde ik met m'n 950 ook... Nu herkent hij hem niet zeker? Ik denk dat hij wel door MS gefixt kan worden, maar dan zou je het zelf imo ook moeten kunnen... :9 Volgens mij is hij gewoon zijn boot-software kwijt. :o

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• RoadRunnerRik
Gekke ding is 27 maanden oud. Als ik hem opstuur kan ik een leuke rekening verwachten. Koop voor dat geld wel een ander toestel :+

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:49
barta123 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:28:

Heel grappig, laatst werd er ook over waardeloze artikelen van http://nu.nl gesproken, deze site kan er ook wat van... Dat MS W10M achterwege hield bij Build. Lol! :9 Onderzoek doen is inderdaad ook echt rocketscience!
Tamelijk bizar inderdaad.
Emerce wordt blijkbaar ook alleen maar volgeschreven door niet/amper-betaalde stagiaires klik.
[Emerce:] Op dit moment is de Windows Phone wel belangrijk, maar het is zeker niet de punt van onze speer, aldus Windows-topman Terry Myerson. Dat klinkt niet best.
De punt van onze speer, hahaha. Uitdrukkingen uit een andere taal letterlijk gaan vertalen, wat een amateurisme.
[Emerce:] Een tipje van de sluier is al wel opgelicht. Windows baas Myerson liet zich vorige week ontvallen dat een toekomstige Windows Phone een scherm van ‘ongeveer 4 inch zal hebben’. Waarmee het bedrijf zich mogelijk wil richten op de onderkant van de markt.
Tuurlijk joh, precies wat Terry Myerson zei inderdaad klik;
“We’re fully committed to that 4-inch screen, there will be a time for it to be our focus, but right now it’s part of the family but it’s not the core of where I hope to generate developer interest over the next year,” he said. “There’s no lack of recognition to realize how important that form factor is, but for Microsoft with Windows and for our platform it’s the wrong place for us to lead.”
Oh wacht, Myerson bedoelde echt iets heel anders.
Nou ja, whatever, Emerce is gelukkig alleen maar bedoeld voor de HBO'ers en andere hoger opgeleiden...

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• ardvark99
Baserk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:54:
[...]

Oh wacht, Myerson bedoelde echt iets heel anders.
Nou ja, whatever, Emerce is gelukkig alleen maar bedoeld voor de HBO'ers en andere hoger opgeleiden...
De journalist heeft blijkbaar niet het zelfde opleidingsniveau gehad dan de doelgroep. Wanneer je een Engels talig artikel door Google translate jaagt, en daaruit ook nog de verkeerde conclusies trekt, wordt het tijd voor een carrière move.... Jammer dat ze de juiste artikelen niet herplaatsen zoals:

http://mspoweruser.com/mi...e-windows-mobile-devices/
http://www.windowscentral...m-defining-feature-mobile
http://www.windowscentral...ry-myerson-phone-comments

Btw, waarschijnlijk heeft de nieuwste RS1 build 14316 vertraging voor W10M opgelopen... :'(

http://mspoweruser.com/no...d-today-due-cellular-bug/

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09

Hard reset met de knoppen op het toestel?
Andere USB-kabel?
Andere PC?
Of eerst een uurtje aan de lader hangen ...

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:17
ardvark99 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:52:
[...]

Of de tile verwijderen en opnieuw vastpinnen op het startscherm.
Geen resultaat helaas.

• ardvark99
Dan app verwijderen, opnieuw installeren.

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Doorschakelen van mobiel naar vast nummer kan ik niet meer uitzetten??

In windows 8.1 had ik mijn mobiel automatisch laten doorschakelen na vast nummer als ik mijn mobiel niet opnam.
Ik draai nu geruime tijd op W10 met mijn Lumia 640LTE. Had ook al eens een hard reset gedaan. Ik wil nu het doorschakelen UITzetten.
Als ik ga naar: TELEFOON>>INSTELLINGEN>>NOG MEER INSTELLINGEN... dan stond er aanvankelijk 'doorschakel aan/uit' . Hij stond uit, even aangezet en toe weer UIT. Er werd desondanks toch doorgeschakeld.

Nu is bovendien de knop 'Doorschakelen aan/uit' helemaal verdwenen???
Iemand enig idee?? :? :?

NB. bij de 2e 640LTE precies hetzelfde probleem, zij het daar de knop 'Doorschakelen Aan/Uit'er nog wel staat. Ondanks dat hij Uit staat, wordt er toch doorgeschakeld en gaat het vaste nummer over...

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:49
Ton37 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:05:
Als ik ga naar: TELEFOON>>INSTELLINGEN>>NOG MEER INSTELLINGEN... dan stond er aanvankelijk 'doorschakel aan/uit' . Hij stond uit, even aangezet en toe weer UIT. Er werd desondanks toch doorgeschakeld.
Huh ??? Ik kan dat helemaal niet vinden in mijn telefoon. Instellingen >> Systeem >> Telefoon

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XgCXluJMGPpPPqnnPvaCy2rF/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 06-04-2016 22:24 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

GerCor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:23:
[...]

??? Ik kan dat helemaal niet vinden in mijn telefoon.

[afbeelding]
Als ik verder naar beneden scroll zie ik "advanced" met "advanced settings" staan, maar mogelijk is dat afhankelijk van provider of OS versie?
barta123 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:28:

Mja vaag artikel, maar niet teveel aandacht aan zetten. BUILD is nooit een groot mobile-fest geweest eigenlijk. Verder hebben ze het toch al wel druk en heb ik sterk het idee dat ze vooral bezig zijn met de komende update en eigenlijk weinig te melden hadden omdat het nog niet af was. Maar goed, dan moet je nadenken :+
ardvark99 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:09:
[...]

Btw, waarschijnlijk heeft de nieuwste RS1 build 14316 vertraging voor W10M opgelopen... :'(

http://mspoweruser.com/no...d-today-due-cellular-bug/
Eigenlijk vind ik dat niet zo erg, liever dat ze zo'n bug toch eerst oplossen imo

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Ton37
  • Nu online
Dank je GerCor,
in mijn voorbeeld tikte ik op de App- Telefoon en daarna re.onder op de 3 puntjes en dan instellingen. En dan Nog meer instellingen... dan kom ik in jouw menu terecht.
Zoals jij het doet is korter.

Maar ik zie nog steeds de knop: Doorschakelen Aan/Uit niet in beeld.

(Wel op mijn 2e 640???)

• ardvark99
Ton37 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:32:
Dank je GerCor,
in mijn voorbeeld tikte ik op de App- Telefoon en daarna re.onder op de 3 puntjes en dan instellingen. En dan Nog meer instellingen... dan kom ik in jouw menu terecht.
Zoals jij het doet is korter.

Maar ik zie nog steeds de knop: Doorschakelen Aan/Uit niet in beeld.

(Wel op mijn 2e 640???)
Ik had er nog niet naar gekeken, niet nodig, maar ik kan op m'n L950XL geen mogelijkheid vinden om uberhaubt mijn GSM door te schakelen, op wat voor manier dan ook, dus bij bezet / niet beantwoorden / permanent. Of ik kijk er overheen. In ieder geval niet in Instellingen > Systeem > Telefoon. De optie trillen zit er wel in.

Op het plaatje van GerCor staat een optie "Nummerweergave toestaan voor", deze dropdown is bij mij altijd leeg, maar ik heb er staan "Mijn contacten". Deze optie werkt wel, maar in de configuratie is nooit te zien wat er ingesteld is. Dit laatste heb ik wel doorgegeven via Feedback.

• GerCor
ardvark99 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:52:
[...]

Op het plaatje van GerCor staat een optie "Nummerweergave toestaan voor", deze dropdown is bij mij altijd leeg, maar ik heb er staan "Mijn contacten". Deze optie werkt wel, maar in de configuratie is nooit te zien wat er ingesteld is. Dit laatste heb ik wel doorgegeven via Feedback.
Ik kan kiezen tussen: 'Iedereen' of 'Niemand' of 'Mijn contacten'. Maar de 950(XL) heeft toch andere software(versie) dan oudere Lumia toestellen?!

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 06-04-2016 22:58 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 23:57
RoadRunnerRik schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:37:
Gekke ding is 27 maanden oud. Als ik hem opstuur kan ik een leuke rekening verwachten. Koop voor dat geld wel een ander toestel :+
Een keer of 50 proberen opnieuw op te laden, via je computer, via het stopcontact, via draadloos... afwisselen tot het werkt... uiteindelijk is dat bij mij ook gelukt toen mijn Lumia 1520 zo dood als een pier was.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:56:
[...]
Ik kan kiezen tussen: 'Iedereen' of 'Niemand' of 'Mijn contacten'. Maar de 950(XL) heeft toch andere software(versie) dan oudere Lumia toestellen?!
Mijn telefoon-instellingen zien er exact zo uit als bij jou, en ik heb een 950 XL. Maar als iemand wat anders te zien krijgt omdat hij met Insider software zou draaien, dan kunnen er verschillen zijn.

Testing, one, two ...

• GerCor
hardware-lover schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:06:
[...]

Mijn telefoon-instellingen zien er exact zo uit als bij jou, en ik heb een 950 XL. Maar als iemand wat anders te zien krijgt omdat hij met Insider software zou draaien, dan kunnen er verschillen zijn.
Maar minder opties in instellingen omdat je insider bent? Geen idee hoor, ben nooit insider geweest. ardvark99 draait inderdaad insider ... ook 950XL

• ardvark99
[...]

Ik heb die drie keuzes ook, alleen na een keuze gemaakt te hebben, en uit de settings ga, en dan weer terug, is de dropdown box leeg. Ik kan wel weer een keuze maken, maar ik kan niet zien wat de instelling was. En dit heb ik al langer, ook bij de TS2 releases. Ik kan dus wel leven met deze bug.
En of de software van de L950XL zoveel verschild met de oudere Lumia/Nokia toestellen weet ik niet. Kan mij voorstellen dat de firmware verschillend is.

Maar dat ik niet kan doorschakelen is toch wel vreemd, is toch basis functionaliteit van een telefoon lijkt mij?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:10:
[...]
Maar minder opties in instellingen omdat je insider bent? Geen idee hoor, ben nooit insider geweest. ardvark99 draait inderdaad insider ... ook 950XL
Nee, dezelfde, Inderdaad, is mogelijk als men Insider is, ik Insider niet met de 950 en dit is niet het topic voor Insiders ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 06-04-2016 23:15 ]

Testing, one, two ...

• ardvark99
hardware-lover schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:13:
[...]

Nee, dezelfde, ik Insider niet met de 950 en dit is niet het topic voor Insiders ;)
In mijn geval weet ik niet of dit persee een Insider issue is. Zoals ik hierboven omschreef, heb ik dat dropdown problem al langer, en voordat ik de laatste RS1 build geinstalleerd had, heb ik een week of drie op .164 gedraaid, nadat ik de telefoon een factory reset gegeven had, en zelfs de laatste FW gedownload heb.

Dit is mijn eerste Windows Phone (en verder dik tevreden 8) ) maar het is mij niet eerder opgevallen dat ik geen doorschakel mogelijkheid heb. Ik zit toch vrij regelmatig in de instellingen te neuzen...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zl9955.png

[ Voor 3% gewijzigd door ardvark99 op 06-04-2016 23:30 ]

• Ton37
  • Nu online
Dit is precies de afbeelding die ik op mijn 640LTE krijg. Dus zonder de knop 'Doorschakelen Aan/Uit'.
Op de andere 640LTE is de knop WEL te zien.
Overigens werken beide niet en wordt er desondanks gewoon doorgeschakeld van Mobiel naar Vast.

Zou het een overblijfsel kunnen zijn van W8.1, die niet gemigreerd is door de update naar W10???
Het zou fijn zijn als dat werd opgelost.
Nu belt mijn mobiel slechts 5/6 keer en wordt dan doorgeschakeld. Ik herinner mij dat je dat destijds in W8.1 kon instellen. Alleen nu kan ik het niet meer wijzigen.

Beide hebben een hard reset gehad na de update. :? :? :?

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nog meer verdwenen instellingen; waar stel ik in dat de cameraknop op mijn 830 de camera start? En dan met name de instelling waardoor je 2 keer moet drukken 'te snel starten voorkomen' ofzo.
Het staat niet meer in de instellingen van de Galerij- of Camera app. ??
Start nu wel errug vaak de camera in mn broekzak.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jodeltje schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:48:
Nog meer verdwenen instellingen; waar stel ik in dat de cameraknop op mijn 830 de camera start? En dan met name de instelling waardoor je 2 keer moet drukken 'te snel starten voorkomen' ofzo.
Camera settings staan toch gewoon in settings -> devices -> default camera?

of bedoel je die instellingen niet?

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 07-04-2016 00:55 ]

Patient gamer

• GerCor
jodeltje schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:48:
Deze?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xHLUnrNdBGt1kazzsox7yznR/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 07-04-2016 01:29 ]

• jodeltje
  • Niet online
Bedankt heren! :)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online

Je gaat er wel op achteruit. maar dat is aan u.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[...]

Ik kan kiezen tussen: 'Iedereen' of 'Niemand' of 'Mijn contacten'.Maar de 950(XL) heeft toch andere software(versie) dan oudere Lumia toestellen?!!
Ja de 950/650XL hebben een andere software versie.
De bovenstaande telefoons kunnen bijvoorbeeld telefoongesprekken opnemen.

• GerCor
Man man man. Sinds vanmorgen is bluetooth niet meer in te schakelen. Waar komt dat nu weer vandaan?

Hmm, verbinden met mijn SMA omvormer brengt Bluetooth weer tot leven. Kan alleen geen contact maken met de DT-903.

EDIT: Ja hoor .... stekker zit er niet in. 8)7 7(8)7

[ Voor 50% gewijzigd door GerCor op 07-04-2016 10:29 ]

Verwijderd

Na twee dagen Windows Mobile met m'n Lumia 650 ben ik behoorlijk tevreden. De telefoon is snappy en de software werkt erg gestroomlijnd. Af en toe moet ik even een seconde wachten maar dan loopt het weer lekker door.

Het is wel jammer dat Edge vaak een pagina moet herladen als je van tab wisselt. Ook zouden van mij best tabs in beeld mogen staan i.p.v. via een knop te moeten wisselen. Het 5 inch scherm is daar groot genoeg voor.

Het enige dat ik tot dusver mis, is Google Maps. Microsoft Maps is toch niet helemaal van hetzelfde niveau. Details op de kaart zoals metrolijnen vind ik minder duidelijk of niet zichtbaar. Zoeken naar winkels en bedrijven levert vaak zoekresultaten in een heel ander land op in plaats van in het gebied waar je je bevindt. Grote shopping malls hier in Bangkok staan in Google erg gedetailleerd weergegeven, compleet met verdiepingen. MS Maps bevat al die informatie niet.

De magic wand tool in Photos werkt erg handig om snel foto's te optimaliseren zonder gedoe. Helaas past die echter soms ook rotatie toe op de foto. Heeft iemand enig idee of je dat uit kunt zetten? Ik let zelf altijd goed op de compositie dus dan is het jammer als de tool die verpest.

Het is verleidelijk om de laatste Redstone build te proberen maar ik ga me voorlopig nog inhouden tot die nog wat verder is glad gestreken.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:38

Esumontere

Floep, banaan.

Cortana feliciteerde mij vanochtend met mijn verjaardag! The little things... :D

[ Voor 6% gewijzigd door Esumontere op 07-04-2016 11:14 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou nou nou. Dat is wel een hele subtiele hint.
Gefeliciteerd met je verjaardag! :)

Wat anders: op het werk hebben wij een gasten wifi. Ik heb wifi-notificaties en geluidjes uit staan. Toch krijg ik iedere dag de melding dat er een wifi is gevonden en of ik daar verbinding mee wil maken. Staat deze setting nog ergens dubbel of is dit een bekende bug?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GerCor
Esumontere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:14:
Cortana feliciteerde mij vanochtend met mijn verjaardag! The little things... :D
Hoewel de tekst bij jouw Avatar anders doet vermoeden ...... _O-

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
En toen deed twee dagen Outlook Mail het niet. Makes me wonder wat ik nog meer heb gemist aan notificaties de afgelopen tijd. Had ik maar Windows Phone 8.1 op mijn 950. Dat was tenminste stabiel.....

Goed van MS om iig te erkennen dat Windows 10 Mobile gewoon prul is en dit jaar even te stoppen met het lanceren van nieuwe telefoons.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:57:
En toen deed twee dagen Outlook Mail het niet. Makes me wonder wat ik nog meer heb gemist aan notificaties de afgelopen tijd. Had ik maar Windows Phone 8.1 op mijn 950. Dat was tenminste stabiel.....

Goed van MS om iig te erkennen dat Windows 10 Mobile gewoon prul is en dit jaar even te stoppen met het lanceren van nieuwe telefoons.
Mijn Outlook op mijn phone is ook inmiddels ~1,5 week dood. Daarvoor nooit problemen gehad.
GerCor schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:56:
[...]

Hoewel de tekst bij jouw Avatar anders doet vermoeden ...... _O-
( ͡° ͜ʖ ͡°)

[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 07-04-2016 12:00 ]

Patient gamer

• barta123
Ramon schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:57:

Welke build draai je? Bij mij waren de Insider builds achteraf gezien echt een pure nachtmerrie... Nu ik terug ben gegaan naar de Productie builds (Windows Device Recovery Tool), gaat mijn 950 als een raket... :9

• GerCor
Outlook Mail werkt hier uitstekend. Waar heb je precies gelezen dat MS toegeeft dat W10M prul is? Dat MS geen nieuwe telefoons maakt dit jaar is trouwens ook uitgelegd. Ze willen andere merken ook de kans geven marktaandeel te verwerven. W10M is een belangrijk lid van de Windows 10 familie maar gezien het marktaandeel (2%) niet waar de focus ligt in 2016.

[ Voor 102% gewijzigd door GerCor op 07-04-2016 12:30 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:23:
Nou nou nou. Dat is wel een hele subtiele hint.
Gefeliciteerd met je verjaardag! :)
Hahaha dank je wel, was niet als hint bedoeld hoor. Daarnaast: Subtiliteit is een keuze :+

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:10

Renate1970

Lef is Leven

Esumontere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:14:
Gefeliciteerd

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aanhakend op het probleem wat ik had (<< verleden tijd), met de Synology DS Audio app;

hardware-lover in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

Met de vandaag uitgekomen update is dat probleem verdwenen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/DS%20Audio%20update.png

Testing, one, two ...

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Esumontere schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:08:
[...]

Hahaha dank je wel, was niet als hint bedoeld hoor. Daarnaast: Subtiliteit is een keuze :+
Gefeliciteerd!!! Waar kan ik langs komen voor bier ? :+ *O*

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:02:
Outlook Mail werkt hier uitstekend.
Waarom schrijf je dat?

Accepteer toch eens dat er problemen zijn met W10M die niet te wijten zijn aan de gebruiker.
Zo'n reactie zie ik vaak op dit forum, het gaat volgens het format;
A "ik heb een probleem met x, graag hulp"
B "ik heb geen probleem met x"

Een nietszeggende reactie die hooguit de buitenwacht op het verkeerde been zet.
Dit soort reacties doen uitschijnen dat W10M beter is dan in werkelijkheid.

• barta123
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:27:
[...]

Waarom schrijf je dat?

Accepteer toch eens dat er problemen zijn met W10M die niet te wijten zijn aan de gebruiker.

Goed begin, mager eind. Moet alles pontificaal afgezeken worden? Typerend voor de Nederlander... Het best is gewoon feedback geven aan MS zelf. :9 Verder doet een reset altijd wonderen! ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Waarom schrijf je dat?

Jij vind dit wel een iets zeggende reactie? Ramon in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

Testing, one, two ...

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:24
[...]

Waarom schrijf je dat?

Maar wat jij zegt is ook niet per definitie correct? Hoe goed W10M is hangt op dit moment af van o.a. het device, op mijn 950 draait het daadwerkelijk perfect en heb ik nergens last van.. Alle notificaties werken prima en Outlook is daadwerkelijk oke. Dus in mijn geval zijn andere reacties hier die doen uitschijnen dat W10M slechter is dan in de werkelijkheid..

Verwijderd

rscheper schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:29:
[...]

Maar wat jij zegt is ook niet per definitie correct? Hoe goed W10M is hangt op dit moment af van o.a. het device, op mijn 950 draait het daadwerkelijk perfect en heb ik nergens last van.. Alle notificaties werken prima en Outlook is daadwerkelijk oke. Dus in mijn geval zijn andere reacties hier die doen uitschijnen dat W10M slechter is dan in de werkelijkheid..
Hier zeg je eigenlijk ook " ik heb geen probleem met x".
Daarmee suggereer je/men dat er geen probleem is met x en dat de gebruiker maar eens bij zichzelf te rade moet gaan. pebkac. En dat is niet altijd zo. Sommigen hier op tweakers proberen op die manier de problemen onder het tapijt te vegen en soms terloops de vragensteller als luie imbeciel af te schilderen. Ik heb nu mijn frustratie over de Windowsphone plus fanboys wel genoeg geuit en zal me voorlopig maar op de achtergrond houden.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het koppelen van windows 10 mobile aan een windows 10 pc als developer? Mij lukt het niet om apps in visual studio naar de telefoon te sturen, ook al wordt deze wel herkend. Het koppelen lijkt niet in windows 10 te zitten, terwijl windows 10 mobile wel een menu heeft om te koppelen. Iemand een idee?

youtube.com/@hisrep

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Volgens mij moeten zowel je telefoon als je pc in 'Developer Mode' staan. (settings -> update&security -> developers). Daarna moet je telefoon geregistreerd zijn als development device, dat heb ik gedaan met het tooltje 'Windows Phone Developer Registration'.

Na deze twee stappen kon ik gewoon via Visual Studio mijn app testen/debuggen/deployen door 'device' te selecteren in het drop-down menu waar ook de emulators in staan. Wel moet je bij het deployen opletten dat je telefoon niet gelockt is, anders krijg je foutmeldingen.

Ik heb mijn telefoon voor het eerst zo gebruikt toen ik nog WP8.1 draaide, en de developer registratie is gewoon behouden gebleven. Ik kan hem nog steeds zo gebruiken als eerst, maar het zou dus kunnen dat dit niet opgaat voor W10M-telefoons die je voor het eerst registreert.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:53:
[...]
Hier zeg je eigenlijk ook " ik heb geen probleem met x".
Daarmee suggereer je/men dat er geen probleem is met x en dat de gebruiker maar eens bij zichzelf te rade moet gaan. [...]
Dat argument gaat de andere kant ook op. Door overdreven negatief aan te geven dat je een probleem hebt, suggereer je dat er altijd problemen zijn met het OS. Vooral als het meerdere keren achter elkaar wordt herhaald.
[...] En dat is niet altijd zo. [...]
Precies. En juist daarom is het handig dat we óf beide kanten horen óf geen. Dat laatste is geen optie op een discussieforum dat óók bedoelt is om ervaringen te delen.
Maar het lijkt me wel beter als mensen dan ook alle relevante informatie bij de post zetten en eventuele niet-relevante (en soms zelfs compleet onjuiste) opmerkingen als "Goed van MS om iig te erkennen dat Windows 10 Mobile gewoon prul is" en "Je gaat er wel op achteruit" achterwege te laten.

Ik wil overigens wel zeggen dat ik dus ook geen enkel probleem met het OS zelf heb op mijn L950XL (of iig dat alleen aan het OS ligt). Wel heb ik een probleem met Candy Crush (maar dat ligt toch echt aan het spel zelf) en dat heel af en toe een app die een webwrapper gebruikt crasht. Dat laatste wijt ik aan zowel MS als de appbouwer zelf, die beiden hun zaakjes niet helemaal op orde hebben.

• GerCor
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:53:
[...]

Ik heb nu mijn frustratie over de Windowsphone plus fanboys wel genoeg geuit en zal me voorlopig maar op de achtergrond houden.
YouTube: Mark Rutte - Mooi

Trouwens, op mijn 930: Grootte van tekst 225% + Meer tegels = als je naar berichten app gaat, en dan een persoon kiest dan verschijnen ook andere personen aan de linkerkant. Bij 250% is dat niet het geval. In de Twitterapp draait het menu naar de linker zijkant, bij 250% staat het menu boven en beneden in beeld. :?

[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 08-04-2016 04:13 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

GerCor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 02:54:
[...]

Trouwens, op mijn 930: Grootte van tekst 225% + Meer tegels = als je naar berichten app gaat, en dan een persoon kiest dan verschijnen ook andere personen aan de linkerkant. Bij 250% is dat niet het geval. In de Twitterapp draait het menu naar de linker zijkant, bij 250% staat het menu boven en beneden in beeld. :?
Screenshotjes ?

XBL: MRE Inc

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
GerCor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 02:54:
[...]

Dat klopt, dat komt omdat de app dan hetzelfde eruit ziet als op je desktop. Deze optie richt zich meer op Smartphones met een schermgrote rond de 5.5 a 6 inch.

• RoadRunnerRik
De L1520 is inmiddels weer werkend. Verschillende kabels, opladers en computers gebruikt, niks werkte. Vervolgens terug naar het geen waarmee het "mis" was gegaan en op die laptop het nogmaals geprobeerd. Wonder boven wonder kan Recovery alsnog in je telefoon komen als deze zo dood is als een pier. Recovery had 1 of andere fast flash uitgevoerd waarna ik weer beeld had. Telefoon aan de oplader gehangen en zojuist nogmaals de Recovery uitgevoerd. Er staat nu weer Win 8.1 op.

Waarschijnlijk blijft de L1520 nog wel in het bezit en gaat hij gebruikt worden als navi toestel in de auto.

Bedankt voor het meedenken!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 16:10
Ik krijg geen sms meldingen meer tenzij ik in de sms app ga. Ik heb alle meldingen wel aan staan. Iemand enig idee wat ik vergeten kan hebben?

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 18:24
badluckboy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:13:
Ik krijg geen sms meldingen meer tenzij ik in de sms app ga. Ik heb alle meldingen wel aan staan. Iemand enig idee wat ik vergeten kan hebben?
Instellingen, persoonlijke instellingen, geluiden, dan naar beneden, app geluiden beheren.
Het wordt er niet makkelijker op maar wie weet

• ardvark99
RoadRunnerRik schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:02:
De L1520 is inmiddels weer werkend. Verschillende kabels, opladers en computers gebruikt, niks werkte.

[....knip...]

Bedankt voor het meedenken!
En bedankt voor de terug koppeling. Is handig voor andere die ook tegen dit probleem aan lopen.

• GerCor
Berichten doe ik niet, moet ik alle foto's van contactpersonen blurren. :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/onU5IEicnrRw35KXBQfvBfxf/full.jpg

• badluckboy
jahako schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:45:
[...]

Instellingen, persoonlijke instellingen, geluiden, dan naar beneden, app geluiden beheren.
Het wordt er niet makkelijker op maar wie weet
ben ik. meldingen aan, banners met meldingen weergeven aan, meldigen prive houden op het vergrendelingsscherm uit. trillen aan. meldingsgeluid 1. alles staat goed al een tijdje maar nog steeds geen meldingen van SMS. andere ideeen? :D

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Heel stom, maar probeer eens een restart? Ik denk dat ik er wel naast zit in dit geval overigens, maar het deed mij denken aan een raar probleem wat ik de laatste tijd sporadisch heb gehad; Alarmen die geen geluid maken. Uiteindelijk blijkt dan ook video's geen geluid meer te geven en ook muziek niet. Alleen een reboot fixt het dan.

edit:
Hmm, ik lijk exact hetzelfde probleem te hebben. Alles staat goed en toch geen notifications van messaging of messaging+ bij nieuwe smsjes. Suf.

Nu maar eens ingesteld dat Messaging+Skype de default apps zijn. Misschien krijg ik ze dan wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Jivebunny op 08-04-2016 11:28 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
GerCor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:00:
[...]

Berichten doe ik niet, moet ik alle foto's van contactpersonen blurren. :9

[afbeelding]
Doet mijn 640 (niet XL) ook, met de kleinste instelling. Iets aparts.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• GerCor
ardvark99 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:46:
[...]

En bedankt voor de terug koppeling. Is handig voor andere die ook tegen dit probleem aan lopen.
//VOLSTREKT OFFTOPIC//

@ardvark99

Zie het a.u.b. niet als kritiek, ik wil absoluut niet de taalnazi uithangen. Ik zie dit fenomeen de laatste tijd ontzettend vaak opduiken, ook bij mijn collega's als ze een rapport schrijven, maar .....

Hoe kun je in deze zin van jou 'terugkoppeling' en 'aanlopen' los van elkaar schrijven? Hoe maak jij je teksten? Doe je dat op je telefoon met autocorrect o.i.d? Ik wil graag begrijpen, en nogmaals, het heeft niets met jou te maken, hoe iemand woorden die aan elkaar moeten worden geschreven om een betekenis te hebben, toch los van elkaar schrijven.

Je mag me desnoods ook een DM doen.

//ONTOPIC//

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

GerCor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:25:
[...]

//VOLSTREKT OFFTOPIC//

//ONTOPIC//
offtopic:
Zie het a.u.b. niet als kritiek, ik wil absoluut niet de BBcode-nazi uithangen. Maar hier hebben we mooie tags voor... O-)

[offtopic] Gevolgd door je tekst en afsluiten met natuurlijk [/offtopic]

[ Voor 22% gewijzigd door Jivebunny op 08-04-2016 11:33 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 11:19
[...]

//VOLSTREKT OFFTOPIC//

@ardvark99

.... hoe iemand woorden die aan elkaar moeten worden geschreven om een betekenis te hebben, toch los van elkaar schrijven.

Je mag me desnoods ook een DM doen.

//ONTOPIC//
offtopic:
Je ziet het vaker. In het algemeen heeft het denk ik met de verengelsing van onze taal te maken. In het Engels worden woorden vaker los van elkaar geschreven. Vroeger zag je veel Nederlanders onterecht Engelse woorden aan elkaar schrijven omdat ze dat in het Nederlands gewoon waren. Nu is er denk ik sprake van een omgekeerde trend: Nederlanders die Nederlandse woorden los van elkaar schrijven. Het zou me niet verbazen dat de Nederlandse regels dit over een jaar of 10 gewoon toestaan.

• badluckboy
Jivebunny schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:20:
[...]

Heel stom, maar probeer eens een restart? Ik denk dat ik er wel naast zit in dit geval overigens, maar het deed mij denken aan een raar probleem wat ik de laatste tijd sporadisch heb gehad; Alarmen die geen geluid maken. Uiteindelijk blijkt dan ook video's geen geluid meer te geven en ook muziek niet. Alleen een reboot fixt het dan.

edit:
Hmm, ik lijk exact hetzelfde probleem te hebben. Alles staat goed en toch geen notifications van messaging of messaging+ bij nieuwe smsjes. Suf.

Nu maar eens ingesteld dat Messaging+Skype de default apps zijn. Misschien krijg ik ze dan wel.
meerdere malen gedaan helpt niet, daarnaast krijg ik ook geen melding op de tile voor app updates en voor emails. voor mail krijg ik wel in actioncenter en een popup, maar voor sms krijg ik totaal niets tenzij ik in de sms app ga.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Net een tweede spontane reboot gehad op mijn 950 sinds ik het toestel in gebruik heb genomen in januari. Aanleiding is ook hetzelfde dan bij de eerste, afspelen binnen afbeeldingen van een filmpje wat op Onedrive is opgeslagen. Afspelen begon goed, er volgde een vreemd geluid, en toen ging ie. Net opnieuw geprobeerd en nu ging het wel zonder problemen. Ik herstart niet veel, eigenlijk nooit als het niet nodig is, dus mogelijk zat er wat in de weg 😏

Testing, one, two ...

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:04
badluckboy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:54:
[...]

meerdere malen gedaan helpt niet, daarnaast krijg ik ook geen melding op de tile voor app updates en voor emails. voor mail krijg ik wel in actioncenter en een popup, maar voor sms krijg ik totaal niets tenzij ik in de sms app ga.
Heb jij misschien in batterijbesparingen de optie uit gezet dat berichten&skype op de achtergrond mogen draaien?

Live from Denmark

• ardvark99
O-)
[...]

//VOLSTREKT OFFTOPIC//

@ardvark99

Zie het a.u.b. niet als kritiek, ik wil absoluut niet de taalnazi uithangen. Ik zie dit fenomeen de laatste tijd ontzettend vaak opduiken, ook bij mijn collega's als ze een rapport schrijven, maar .....

//ONTOPIC//
Ik heb dit bericht via mijn L950XL ingevoerd in Edge, en maak gebruik van "swipe". Aangezien dit niet altijd lekker werkt, kap ik zelf vaak de woorden in tweeën om lekker door te kunnen "tikken". Is ook een form van luiheid O-) . Maar voor mij is het het grootste probleem dat swype lang niet zo lekker loopt als bij Android.
Wanneer ik achter mijn PC zit probeer ik wel fatsoenlijke teksten te formuleren.
Btw, er wordt wel begrepen wat er staat, en het is geen sollicitatie brief.... Spatie d:)b

• GerCor
En dus vaak ook in het Engels tikken. Thanks man .... :+ _/-\o_

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

hansie_k schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:09:
[...]

Heb jij misschien in batterijbesparingen de optie uit gezet dat berichten&skype op de achtergrond mogen draaien?
Dat is wel een goeie! _/-\o_ Daar heb ik destijds wel wat in veranderd (W10M al draaiende). Nu ik er weer eens in kijk, is er wel veel veranderd... Sterker nog. Whatsapp staat niet in het lijstje van apps met toestemming wanneer batterysaver aan staat, en is ook niet te kiezen uit het lijstje beschikbare apps... bijzonder. Denk wel dat er hier iets mis gaat.

• GerCor
Jivebunny schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:03:
[...]

Dat is wel een goeie! _/-\o_ Daar heb ik destijds wel wat in veranderd (W10M al draaiende). Nu ik er weer eens in kijk, is er wel veel veranderd... Sterker nog. Whatsapp staat niet in het lijstje van apps met toestemming wanneer batterysaver aan staat, en is ook niet te kiezen uit het lijstje beschikbare apps... bijzonder. Denk wel dat er hier iets mis gaat.
Goh, wat zijn sommige teksten bij Avatars toch toepasselijk. :9 :P

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

offtopic:
[quote]GerCor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:19:
[...]

[/quote]
Zit die opmerking van mij je nog steeds dwars? >:)

• GerCor
Jivebunny schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:25:
offtopic:
[quote]GerCor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:19:
[...]

[/quote]
Zit die opmerking van mij je nog steeds dwars? >:)
offtopic:
Euh, welke? Ik hou het niet bij hoor. Maar mijn antwoord zal vast zijn: welnee!

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 08-04-2016 14:34 ]

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:04
Jivebunny schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:03:
[...]

Even uit m'n hoofd, je kan op 2 plekken die dingen instellen..

In t Engels,
Battery saver -> Battery use -> Change background app settings.

Ik zie nu idd dat Whatsapp er niet (meer..?) tussen staat.

[ Voor 11% gewijzigd door hansie_k op 08-04-2016 17:00 ]

Live from Denmark

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het HDR icoontje was me inderdaad opgevallen vandaag na de update van de camera app. Nu eens kijken of ik het verschil ook ga merken aan de foto's.

http://www.mywindows.nl/2...-toestellen-rich-capture/

Testing, one, two ...

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 21:57
iemand die w10 aan de praat kreeg met telenet voor mobiele data? ik volg de mobile configurator maar bij type aanmeldingsgegevens verdwijnt de PAP setting steeds na het opslaan

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb zojuist de navigatie (Maps) eens goed uitgetest, nadat ik mijn 950 een hard reset heb gegeven ivm het niet werken van de GPS (Threshold .164 en nieuwste firmware). Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt; Cortana leest het goed voor en zelfs de Engelse uitspraak van Nederlandse straatnamen is niet heel slecht. Alleen het design snap ik niet; waarom zou je de helft van het scherm vullen met een zwarte balk (landscape modus)? :/

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Esumontere schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:54:
Ik heb zojuist de navigatie (Maps) eens goed uitgetest, nadat ik mijn 950 een hard reset heb gegeven ivm het niet werken van de GPS (Threshold .164 en nieuwste firmware). Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt; Cortana leest het goed voor en zelfs de Engelse uitspraak van Nederlandse straatnamen is niet heel slecht. Alleen het design snap ik niet; waarom zou je de helft van het scherm vullen met een zwarte balk (landscape modus)? :/
Dat laatste is ook waarom ik nog Drive gebruik voor navigatie, maar in de Redstone update zou het uiterlijk van Maps behoorlijk verbeterd zijn.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

RobinHood schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:57:
[...]

Dat laatste is ook waarom ik nog Drive gebruik voor navigatie, maar in de Redstone update zou het uiterlijk van Maps behoorlijk verbeterd zijn.
Klopt, ik gebruik Maps/kaarten in de redstone, na enige gewenning is hij fijn om te gebruiken, De grote balk is echter nog aanwezig.

• coenox
Hebben jullie de kaart tijdens navigeren wel in een 3D view? Tijdens het navigeren geeft hij bij mij steeds 2D en ik zie geen knop om dit aan te passen. Wel in de map view (zo'n rooster icoontje)

• MRE-Inc

MRE-Inc

coenox schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:39:
Hebben jullie de kaart tijdens navigeren wel in een 3D view? Tijdens het navigeren geeft hij bij mij steeds 2D en ik zie geen knop om dit aan te passen. Wel in de map view (zo'n rooster icoontje)
Bij mij ziet het er zo uit. Zie geen mogelijkheid om 2D te krijgen. Overigens leuk dat wanneer je op die icoontjes rechts klikt (bolletje, pijltje en compass) dat je dan ziet dat je met Ctrl+H je Thuis locatie te zien krijgt. Hoe moet ik in vredesnaam op mijn 950xl control+H intikken ?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RXtqImDOtDywnpFxcuPcgFOg/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 09-04-2016 13:04 ]

• coenox
OK. Het kan dus wel! Bij mij net andersom: 2D en geen mogelijkheid om het 3D te krijgen. Instelling zit dus ergens voordat je start met navigeren.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Jup en dit is Kaarten 4.1601.10150.0

Gebruikt Microsoft nog steeds die naamconventie die ze ook voor andere produkten gebruikt zoals SCCM 2012 1602 ? Is dus de laatste versie uitgebracht in feb 2016 (1602).

Ik zie die notatie dus ook in de kaarten app voorbij komen en ook op de Xbox One.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Egocentrix1 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 00:05:
Volgens mij moeten zowel je telefoon als je pc in 'Developer Mode' staan. (settings -> update&security -> developers). Daarna moet je telefoon geregistreerd zijn als development device, dat heb ik gedaan met het tooltje 'Windows Phone Developer Registration'.

Na deze twee stappen kon ik gewoon via Visual Studio mijn app testen/debuggen/deployen door 'device' te selecteren in het drop-down menu waar ook de emulators in staan. Wel moet je bij het deployen opletten dat je telefoon niet gelockt is, anders krijg je foutmeldingen.

Ik heb mijn telefoon voor het eerst zo gebruikt toen ik nog WP8.1 draaide, en de developer registratie is gewoon behouden gebleven. Ik kan hem nog steeds zo gebruiken als eerst, maar het zou dus kunnen dat dit niet opgaat voor W10M-telefoons die je voor het eerst registreert.
Dit heb ik inderdaad gedaan, dat tooltje zit niet meer in de Windows 10 SDK zo te zien, volgens mij wordt dat nu gedaan door zowel telefoon als pc in Developer Mode te zetten. Ik heb ook de Remote Tools geinstalleerd, dat zorgde ervoor dat de error verdween in Visual Studio, maar nu moet ik nog steeds een PIN code invoeren als ik iets op het device wil testen. Volgens Visual Studio kan ik die in de Developer Settings ergens zien, maar ik kom deze nergens tegen. Ik kan wel op Pair klikken (koppelen) waarbij ik een code krijg om in te voeren, maar die wordt door VS2015 niet als PIN geaccepteerd.

Lijkt wel alsof ze even vergeten zijn ergens een handleiding neer te zetten over hoe je from scratch verbinding maakt tussen een VS2015 en windows 10 mobile device, alles wat ik her en der tegen kom gaat over 8.1 en werkt helaas niet.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

MRE-Inc schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:00:
[...]

Bij mij ziet het er zo uit. Zie geen mogelijkheid om 2D te krijgen. Overigens leuk dat wanneer je op die icoontjes rechts klikt (bolletje, pijltje en compass) dat je dan ziet dat je met Ctrl+H je Thuis locatie te zien krijgt. Hoe moet ik in vredesnaam op mijn 950xl control+H intikken ?

[afbeelding]
Kaarten versie : 5.1602.640 in de versie .1000

Boven het bolletje zit bij mij het raster waar je het mee van 2D in 3D kunt wijzigen.
Dus in deze volgorde :

Compass
Raster
bolletje
Stapeltje (papier) waar je het verkeer mee aan en uit kunt zetten en een ander layout van het kaartje kan kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 14:46 ]

• coenox
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:44:
[...]

Kaarten versie : 5.1602.640 in de versie .1000

Boven het bolletje zit bij mij het raster waar je het mee van 2D in 3D kunt wijzigen.
Dus in deze volgorde :

Compass
Raster
bolletje
Stapeltje (papier) waar je het verkeer mee aan en uit kunt zetten en een ander layout van het kaartje kan kiezen.
Zo zit het bij mij ook. Maar die verdwijnen (behave het kompas) als je gaat navigeren. Maar ben er al uit. Het heeft met het kompas te maken. Hij ging bij mij automatisch op de stand waarbij het Noorden boven is. Oplossing zit dus in het kompas en mijn onwennigheid. 8)7

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Pair? Code? Ben je niet per ongeluk met bluetooth aan het verbinden? Want volgens mij kan het alleen via usb, en dan als je telefoon het vraagt de usb-dataverbinding gebruiken.

Ik ben bang dat ik hier verder geen verstand van heb, want er is bij mij nog nooit om een code gevraagd.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Egocentrix1 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:50:
Pair? Code? Ben je niet per ongeluk met bluetooth aan het verbinden? Want volgens mij kan het alleen via usb, en dan als je telefoon het vraagt de usb-dataverbinding gebruiken.

Ik ben bang dat ik hier verder geen verstand van heb, want er is bij mij nog nooit om een code gevraagd.
Vreemd. We hebben er een uurtje of wat aan gezeten maar zijn er niet uit gekomen. Vermoeden is dat het een bug ergens in is, of dat er dus gewoon nog geen goede tutorial van is. Update 2 is natuurlijk ook pas net een week uit; even geduld dus maar. Komende weken kan ik ook met de emulators nog wel uit de voeten...

youtube.com/@hisrep

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
verplaatst naar het goede forum

[ Voor 89% gewijzigd door rened80 op 10-04-2016 14:38 . Reden: goede forum ]

• GerCor
rened80 schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:06:
Er zijn diverse youtube apps in de appstore. Nu is heb ik met vrienden wel eens een youtube avondje waarbij we allerlei nummers in de wachtrij zetten via de chromecast. Nu ondersteunt tubecast wel chromecast maar hiermee kun je nummer niet in de wachtrij zetten. Hij overrult de wachtlijst en speelt gelijk het nummer af. Voor mij leuk maar voor de algehele gezelligheid niet :-)

Zijn er youtube apps die chromecast ondersteunen op de standaard wijze?
Probeer het hier eens: Windows Phone Store en applicaties

Hier gaat het over het OS.

• Stefan22
  • Niet online
Ik heb hier nog een Lumia 520. Zullen veel apps later dit jaar nog steeds werken op 10586? Of wordt het dan alleen voor Redstone? Want als dat zo is, heeft het voor de apps toch niet veel zin om alsnog te upgraden?

• FreshM
  • Laatst online: 17-11 19:00
Stefan22 schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:58:
Ik heb hier nog een Lumia 520. Zullen veel apps later dit jaar nog steeds werken op 10586? Of wordt het dan alleen voor Redstone? Want als dat zo is, heeft het voor de apps toch niet veel zin om alsnog te upgraden?
Windows 10 blijft Windows 10, met op de Mobile-versie volledige ondersteuning voor UWP-apps en eerdere apps voor WP 8. Zie de Redstone-upgrade als het al-oude Service Pack voor een bestaande Windows-versie.
Stefan22 schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:58:
Het hangt er denk ik even vanaf wat voor API's erbij komen met toekomstige updates omdat dan de applicaties die daar gebruik van maken, niet meer gaan werken. Volgens mij is er momenteel niet een 1 of andere switch die wel of niet voor pre-release versies geld, dus je zit nog wel even veilig. En eigenlijk verwacht ik dat ze de x20 range ook nog wel gaan updaten, maar dat is nog koffiedik kijken. Niemand kan je echt het antwoord geven ben ik bang, maar misschien kun je anders MS even tweeten?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Hey iedereen, een vraagje over Cortana op m'n Lumia 650:

Ik heb Cortana aangezet (taal en regio op Engels) en kan er netjes tegen praten, maar de 'hey Cortana'-functie kan ik niet aanzetten. De knop ervoor staat simpelweg niet in het instellingenmenu van Cortana. Als ik tegen Cortana wil praten, moèt ik dat doen door op de zoekknop te drukken.
Is 'hey Cortana' niet beschikbaar voor de 650 ofzo of is er gewoon iets mis? Zou wel balen als ik dit niet kon gebruiken bij m'n telefoon...

had dit al in het 650-topic gevraagd maar die gaat nogal traag...

• jodeltje
  • Niet online
Daar heb je een co-processor voor nodig, en die zit niet in de SD210 van de Lumia 650.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat is inderdaad iets wat tot nu toe alleen de high-end telefoons ondersteunen. De goedkoopste Lumia die het ondersteunt zal de 950 zijn, maar het zou best kunnen dat een ander merk wel een goedkopige telefoon heeft die dat kan.

• jodeltje
  • Niet online
De 930 en 1520 ook

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Oke! Jammer om te horen maar in ieder geval bedankt voor de reacties.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Toch wel? Ik dat ze minimaal de 808 nodig hadden. Foutje.

Nouja, dan is de goedkoopste een L930 :+

Pagina: 1 ... 69 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M