Is recent nieuws geweest: de regiobeperking gaat van Cortana af, enkel de taal moet nog ondersteund worden. Voorheen was het dus nodig om in Nederland bijvoorbeeld nodig om de taal op US Engels in te stellen EN de regio op USA. Fijn met 12uurs notatie van de klok, mm/dd/yyyy datumnotatie, temperaturen in Farenheit, Store met bedragen in Dollar en dergelijke.
Denk dat ik dit gelezen heb, kan ook zijn dat ik het heb misverstaan
Ik heb sinds Cortana bestaat, mijn telefoon op Engels (UK) en regio (regional format) op NL, zodat ik alle eenheden die jij noemt, gewoon in het Nederlands heb.ShitHappens schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:40:
[...]
Is recent nieuws geweest: de regiobeperking gaat van Cortana af, enkel de taal moet nog ondersteund worden. Voorheen was het dus nodig om in Nederland bijvoorbeeld nodig om de taal op US Engels in te stellen EN de regio op USA. Fijn met 12uurs notatie van de klok, mm/dd/yyyy datumnotatie, temperaturen in Farenheit, Store met bedragen in Dollar en dergelijke.
Kortom, ik heb er niet zo'n last van ... Mijn reactie was vooral dat ik gewoon niet begreep (en nog niet), wat Dragunov bedoelde met zijn post.
Regio heb je denk ik op UK staan? Met Nederlands heb je geen cortana
Nope:ShitHappens schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:40:
[...]
RayNbow in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
RayNbow in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
De store is wel in dollars, maar dat is gekoppeld aan het land, niet aan de locale.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Gaat niet helemaal over W10M, maar ik kan nu met de laatste update (die bij build 2016 getoond is) eindelijk bepalen welke notifcation ik op mijn band 2 wil/kan ontvangen.
Gaat in ieder geval de goede kant op en ze laten steeds mooiere dingen zien
Gaat in ieder geval de goede kant op en ze laten steeds mooiere dingen zien
RayNbow in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"Caelorum schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:27:
Regio heb je denk ik op UK staan? Met Nederlands heb je geen cortana
Dat dus, maar bij mij geen US maar UK.
nieuws: Nederlandstalige Cortana is nog ver weg, Engelstalige komt wel naar B...PinokkioTV schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:23:
[...]
Ik heb sinds Cortana bestaat, mijn telefoon op Engels (UK) en regio (regional format) op NL, zodat ik alle eenheden die jij noemt, gewoon in het Nederlands heb.
Kortom, ik heb er niet zo'n last van ... Mijn reactie was vooral dat ik gewoon niet begreep (en nog niet), wat Dragunov bedoelde met zijn post.
Update 01:25: In een aanvullend gesprek met Tweakers heeft Ash opheldering gegeven over de komst van Cortana naar Nederland en België. Wie de taalinstellingen van Windows op Engels of een andere reeds ondersteunde taal heeft staan, kan vanaf de Anniversary Update wel van Cortana gebruikmaken. Microsoft laat de geografische eis voor ondersteuning namelijk vallen, maar de eis voor taalinstellingen blijft intact. Gebruikers in het Franstalige deel van België kunnen dan ook van de Franstalige Cortana gebruikmaken als ze dat willen.
"De functionaliteit blijft wel beperkt want Cortana herkent geen Nederlandstalige woorden en zinnen. Vragen over nieuws of steden in jullie landen kan de assistent niet beantwoorden", aldus Ash. Ondersteuning voor het Nederlands is nog wel ver weg, erkent hij. "Nederlands is een hele moeilijke taal." Machine learning helpt om Cortana nieuwe talen te laten begrijpen op basis van bestaande, maar het kan tot meer dan een jaar duren voordat de digitale assistent ook maar een beetje begrip heeft van een nieuwe taal, stelt hij.
[ Voor 43% gewijzigd door Dragunov op 03-04-2016 15:47 ]
Iemand hier ook last van battery drains? Nu 2 weken op Wm10 en alles ging goed tot zo'n 3 dagen geleden ik overdag plots in batterij besparings stand sta terwijl even daarvoor nog boven de 80%? Op het insider build topic lees ik iets over een factory reset? BTW ik heb niet de insider WM10 maar die andere
ga ook een reset doen.
[ Voor 10% gewijzigd door theohelmus op 04-04-2016 13:03 . Reden: taal foutjes ]
Eerst eens checken welke app de schuldige is lijkt me?theohelmus schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:01:
Iemand hier ook last van battry drains? Nu 2 weken op Wm10 en alles ging goed tot zo'n 3 dagen geleden ik overdag plots in batterij besparings stand sta terwijl even daarvoor nog boven de 80%? Op het insider build topic lees ik iets over een factory reset? ga die maar eens zoeken.
Battery saver -> Battery use
Nu ik kijk zie ik dat "Start" de laatste 48 uur meer verbruikt heeft dan Whatsapp.
Eh, "Start" welke app is dat?
Na een factory reset van mijn L640 te hebben gedaan om nog wat kleine dingetjes op te lossen (die nu opgelost zijn, wat oude apps die vast zaten), had ik nog steeds mijn standaard probleem dat mijn google account telkens in een foutmelding gaat waarbij je opnieuw moet inloggen. Na een gmail adres aan mijn google account te hebben toegevoegd is dat probleem verdwenen
.
Heb exact hetzelfde.Sedert vrijdag merk ik dat de batterij sneller gaat.theohelmus schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:01:
Iemand hier ook last van battry drains? Nu 2 weken op Wm10 en alles ging goed tot zo'n 3 dagen geleden ik overdag plots in batterij besparings stand sta terwijl even daarvoor nog boven de 80%? Op het insider build topic lees ik iets over een factory reset? ga die maar eens zoeken.
Als ik kijk naar batterijverbruik, lijkt het te liggen aan Edge.
De laatste week staat Edge op 9,4% van het verbruik.
Als ik kijk naar de laatste 48 uur, zit die op 30% van het verbruik. Terwijl ik absoluut zeker ben dat ik geen Edge gebruikt heb dit weekend. Heb paar telefoontjes gedaan maar voor de rest lag de telefoon opzij.
Vind het ook wel opmerkelijk dat Windows Default Lockscreen ook meer dan 12% gebruikt.
Dan nog iets anders. Vind het vervelend dat zaken in het notificatiecenter blijven staan als ze afgehandeld zijn. Je krijgt bijvoorbeeld een notificatie van sms, je ontgrendelt de telefoon en leest (zonder het notificatiecentrum) het bericht. Maar het icoontje dat er een melding is, blijft staan. Als je dan kijkt in het notificatiecentrum, is er niets meer te zien.
Maar over het algemeen tevreden. Vind het nog altijd beter werken en mooier dan 8.1
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Vreemd genoeg trekt 'Start' bij mij nu enorm hoeveelheid, sinds 8 uur van 100% naar 79% nu, met 32,4% drain van 'Start', 22% Smartglass en 20% Edge. Het is ook at random dat hij opeens best warm wordt, voor een 950 zou je verwachten dat er maar weinig apps zijn die de CPU 100% laten draaien.
Edit, bij details is het dus 90% Display van 'Start', heb m'n scherm amper aan
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 04-04-2016 11:14 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan hebben we het hier over Insider? Want ik herken het namelijk niet. (Behalve de laatste zinKenhas schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:05:
[...]
Dan nog iets anders. Vind het vervelend dat zaken in het notificatiecenter blijven staan als ze afgehandeld zijn. Je krijgt bijvoorbeeld een notificatie van sms, je ontgrendelt de telefoon en leest (zonder het notificatiecentrum) het bericht. Maar het icoontje dat er een melding is, blijft staan. Als je dan kijkt in het notificatiecentrum, is er niets meer te zien.
Maar over het algemeen tevreden. Vind het nog altijd beter werken en mooier dan 8.1
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Bij mij sind een week precies hetzelfde, 'Start' trekt dagelijks rond de 33%, staat dus ook bovenaan de lijst in Battery saver, onder details 94% in use en background 6%. En ook hier alleen scherm aan als ik em daadwerkelijk gebruik (wat deze ochtend vanaf 8 uur misschien een kwartiertje is)SinergyX schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:13:
Vreemd genoeg trekt 'Start' bij mij nu enorm hoeveelheid, sinds 8 uur van 100% naar 79% nu, met 32,4% drain van 'Start', 22% Smartglass en 20% Edge. Het is ook at random dat hij opeens best warm wordt, voor een 950 zou je verwachten dat er maar weinig apps zijn die de CPU 100% laten draaien.
Toestel wordt trouwens niet warm, doet ie alleen als deze aan de bedrade lader hangt... (Maar dat is standaard bij iedereen geloof ik)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 11:39 . Reden: Aanpassing ]
Die percentages zeggen alleen vrij weinig. Van Edge weten we dat het een energievreter is. Als die in de achtergrond mag draaien doet die ook best veel. Geen idee wat, maar wellicht het iets te ijverig synchroniseren van wachtwoorden e.d. met je MS account of een pagina die nog open staat in de achtergrond.
Bij start kan ik mij voorstellen dat er een livetile is die niet helemaal optimaal is. Welke is een beetje lastig uitvogelen.
Ik hoop echt dat MS i.p.v. alleen percentages ook CPU-time gaat weergeven. Dat is een betere indicatie van energieslurpers. Al zitten daar ook haken en ogen aan, want liever een app die eens in de minuut 1x 100% CPU gebruikt, dan een app die elke seconde 15% verbruikt, want die eerste laat de CPU nog idlen en terugvallen in een low power-mode en die tweede niet.
Bij start kan ik mij voorstellen dat er een livetile is die niet helemaal optimaal is. Welke is een beetje lastig uitvogelen.
Ik hoop echt dat MS i.p.v. alleen percentages ook CPU-time gaat weergeven. Dat is een betere indicatie van energieslurpers. Al zitten daar ook haken en ogen aan, want liever een app die eens in de minuut 1x 100% CPU gebruikt, dan een app die elke seconde 15% verbruikt, want die eerste laat de CPU nog idlen en terugvallen in een low power-mode en die tweede niet.
Ligt een beetje aan het model. Mijn Lumia 950XL wordt alleen heet als ik 10GB achter elkaar binnen loop te hengelen (podcasts ^^).Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:37:
[...]Toestel wordt trouwens niet warm, doet ie alleen als deze aan de bedrade lader hangt... (Maar dat is standaard bij iedereen geloof ik)
Een vraagje aan de kenners alhier: Is openvpn beschikbaar in de store van Windows?
Ik ben van plan over enkele maanden over te stappen van Android naar Windows(Lumia650).
Op de website van openvpn kan ik niets vinden over een ondersteuning van het mobiele besturingssysteem van Windows.
Hopelijk is deze er wel?
Ik ben van plan over enkele maanden over te stappen van Android naar Windows(Lumia650).
Op de website van openvpn kan ik niets vinden over een ondersteuning van het mobiele besturingssysteem van Windows.
Hopelijk is deze er wel?
apollo13
Heb via Upgrade Advisor Windows 10 erop gezet. Denk dus niet dat het Insider is.GerCor schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:16:
[...]
Dan hebben we het hier over Insider? Want ik herken het namelijk niet. (Behalve de laatste zin)
Ik vermoed dat zaken worden aangepast op het moment dat het nodig is.
Het icoontje om te tonen dat er meldingen zijn, wordt maar aangepast op het moment dat je notificatiecentrum opent en Windows dus ziet dat er geen notificaties meer zijn.
Zo zijn er wel nog paar dingetjes die te laat worden aangepast maar niets dat eigenlijk grote drama's veroorzaakt
Dan kijk je toch even in de store? Of moeten wij dat voor je doen?apollo13 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:42:
Een vraagje aan de kenners alhier: Is openvpn beschikbaar in de store van Windows?
Hopelijk is deze er wel?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nope, geen OpenVPN beschikbaar. Wel ergens iets gelezen dat je met ExpressVPN (betaald) een mogelijkheid voor windows phone hebt...geen idee of dat ook daadwerkelijk klopt.apollo13 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:42:
Hopelijk is deze er wel?
Dat wordt nogal lastig aangezien ik geen Windows 10 gebruik, en staan de mobiele apps dan wel in de desktopversie van de store?GerCor schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:54:
[...]
Dan kijk je toch even in de store? Of moeten wij dat voor je doen?
apollo13
Je hoeft ook geen Windows 10 te hebben om in de store te kijken. Staat allemaal online. Dus, open welke browser je dan ook maar gebruikt en gebruik de zoekfunctie. Kun je gelijk de beoordelingen lezen.apollo13 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:59:
[...]
Dat wordt nogal lastig aangezien ik geen Windows 10 gebruik, en staan de mobiele apps dan wel in de desktopversie van de store?
@Kenhas Volgens mij een kwestie van niet goed programmeren.
Voorbeelden:
1. Outlook mail: Ik krijg een notificatie op mijn S2 en 930. Op beide staat een '1'. Lees ik de mail op mijn Surface 2, dan verdwijnt ook de notificatie op mijn 930. (zo hoort het).
2. Skype en berichten: Hoeveel Skype-berichten de app 'berichten' ook aangeeft, de Skype-app komt nooit verder dan '1'. Lees ik de Skype-berichten in de 'berichtenapp' dan blijft de '1' gewoon op de Live-Tile van Skype staan. (zo hoort het dus niet).
3. Regenmeter: Ik krijg een notificatie (scherm opent in bovenste gedeelte 930) en ik lees dat, zie ik de notificatie niet meer in Actiecentrum (zo hoort het).
Kortom, het is maar hoe en waar de programmeurs de fout in gaan.
[ Voor 48% gewijzigd door GerCor op 04-04-2016 13:23 ]
Had ook een hoog batterij verbruik, alles in de achtergrond uit, alles onder privacy uit, en nog steeds.
Heb eens gelezen dat Bluetooth wel eens kon zuigen, deze uit gezet en het batterij gebruik was weer normaal.
Vreemde is dat na het weer aanzetten van de Bluetooth het verbruik normaal bleef
Heb eens gelezen dat Bluetooth wel eens kon zuigen, deze uit gezet en het batterij gebruik was weer normaal.
Vreemde is dat na het weer aanzetten van de Bluetooth het verbruik normaal bleef
De eerste ervaring met "kaarten" is niet positief. Het kan een adres in Duitsland niet vinden, terwijl Here Maps dat wel kan. De basis is volgens mij dezelfde kaart...
Edit,
Brandstätterstraße 2-10, Zirndorf, Duitsland is het adres.
Edit,
[ Voor 17% gewijzigd door BounceMeister op 04-04-2016 13:27 ]
Second that, 'Kaarten' is nogal eens de weg kwijt, zeker als je bijvoorbeeld net de Navi nodig hebt dat hij zijn route totaal is verloren... (app afsluiten, route opnieuw invoeren --> ideaal op de snelwegBounceMeister schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:25:
De eerste ervaring met "kaarten" is niet positief. Het kan een adres in Duitsland niet vinden, terwijl Here Maps dat wel kan. De basis is volgens mij dezelfde kaart...
Edit,
Alweer zoiets, het concept is mooi, het is beter om 'one for all' te hebben, dan de optie die HERE met Maps en Drive had... Alleen werkt het nog lang niet zo feilloos als dat HERE werkte!
[ Voor 14% gewijzigd door barta123 op 04-04-2016 13:35 ]
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Hmmm, Steinweg dan weer wel.BounceMeister schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:25:
Edit,
Dan is het misschien toch handiger om voorlopig terug te gaan naar WP 8.1? Er komen straks geen updates meer voor Here Maps/Drive, maar hopelijk hebben ze over een jaar wel een werkende "kaarten" app. Naar W10m overstappen kan altijd nog.
Of komt er binnenkort al een update?
Ps,
Bij mij startte Here Maps automatisch Here Drive op, dus heb dat nooit als vervelend ervaren.
Ps,
Bij mij startte Here Maps automatisch Here Drive op, dus heb dat nooit als vervelend ervaren.
[ Voor 15% gewijzigd door BounceMeister op 04-04-2016 13:59 ]
Probeer het eens andersom, dus eerst Zirndorf, want bij mij vindt ie 'm wel.BounceMeister schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:25:
Edit,
"Push now for a Golden Age"
Hmm, "zirndorf, Brandstätterstraße 2, Duitsland" ook niet. Kaarten en apps zijn up te date. Lumia 930.deethan schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:58:
[...]
Probeer het eens andersom, dus eerst Zirndorf, want bij mij vindt ie 'm wel.
Daarnaast schrijven we zo adressen niet, dus kan je niet copy/pasten.
[ Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 04-04-2016 14:05 ]
Bij mij ook, maar niet als je 2-10 doet. 2 alleen wel.deethan schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:58:
[...]
Probeer het eens andersom, dus eerst Zirndorf, want bij mij vindt ie 'm wel.
Bij mij vindt ie als ik typ "Brandstatterstrasse 2-10" (dus zonder umlaut en ringel-s) de juiste locatie volgens mij. Ben je verbonden met internet als je zoekt?
Lijkt me wel, ik heb de Lumia 950, kaarten heeft me al vaak probleemloos naar mijn bestemming gebracht hoor, misschien dat de vorige Insider build (14291.1000, nu 14295.1000) toen ik Kaarten gebruikte roet in het eten gooide (niet elke build is even stabiel)BounceMeister schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:57:
Dan is het misschien toch handiger om voorlopig terug te gaan naar WP 8.1? Er komen straks geen updates meer voor Here Maps/Drive, maar hopelijk hebben ze over een jaar wel een werkende "kaarten" app. Naar W10m overstappen kan altijd nog.
Ps,
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Dan kan ik alleen maar concluderen dat de app niet op alle apparaten goed werkt. Ik heb een goede wifi verbinding overigens.
Bij "zirndorf, Brandstatterstrasse 2, duitsland" krijg ik een locatie ergens in Zirndorf, in het groen, geen straat dus.
Edit, dit is wat je hoort te krijgen:
https://www.google.com/ma...0a8611:0x7ff6421896b25dc9
Dit zie ik in Kaarten:

Dit in Here Maps:

En omdat ik een nieuwe post hierover wat overbodig vind, hieronder nog een resultaat van het niet gevonden adres:
Bij "zirndorf, Brandstatterstrasse 2, duitsland" krijg ik een locatie ergens in Zirndorf, in het groen, geen straat dus.
Dit zie ik in Kaarten:

Dit in Here Maps:

En omdat ik een nieuwe post hierover wat overbodig vind, hieronder nog een resultaat van het niet gevonden adres:
[ Voor 75% gewijzigd door BounceMeister op 04-04-2016 18:06 ]
Je krijgt nu reacties van gebruikers die draaien met Insider en niet Insider software, waarbij er bij Insider sprake kan zijn van een andere (lees nieuwere) Kaarten/Maps versie dan bij niet Insiders. Dan nog het verschil of het toestel is ingesteld op Nederlands of Engels (of mogelijk nog een andere taal), en mogelijk ook nog het verschil met de toestellen onderling. Zo lees ik elders op dit forum dat de NL stem niet meer te horen is bij de laatste Insider versie van Kaarten/Maps maar bij niet Insiders (zoals bij mij met een 950), is die NL stem wel aanwezig en hoorbaar.BounceMeister schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:24:
Dan kan ik alleen maar concluderen dat de app niet op alle apparaten goed werkt. Ik heb een goede wifi verbinding overigens.
[knip]
Cortana zou bij de allerlaatste Kaarten/Maps versie voor de stembegeleiding moeten zorgen, maar ze spreekt geen woord Nederlands dus die zorgt bij de niet Insider versie op dit moment beslist niet voor de uitspraak.
Testing, one, two ...
Dat is ook nog wel een gedurfde uitspraak. Het kan best zijn dat Cortana wel Nederlands kan 'spreken' (TTS van Nederlands is al jaren goed te doen, andersom ook btw), maar dat het voornamelijk mis gaat op culturele zaken die niet zijn uitgewerkt. Ik heb geen idee in hoeverre MS klaar is met dit hele gebeuren, maar ik zou niet raar staan te kijken als MS Cortana niet zou releasen vanwege die laatste kleinigheden. Bij de launch van de Xbox 360 was al duidelijk dat ze met TTS en STT bezig warenhardware-lover schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:59:
[...]Cortana zou bij de allerlaatste Kaarten/Maps versie voor de stembegeleiding moeten zorgen, maar ze spreekt geen woord Nederlands dus die zorgt bij de niet Insider versie op dit moment beslist niet voor de uitspraak.
letterlijk Brandstatterstrasse 2 zirndorf ingetikt, en dit werd direct gevondenBounceMeister schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:03:
[...]
Hmm, "zirndorf, Brandstätterstraße 2, Duitsland" ook niet. Kaarten en apps zijn up te date. Lumia 930.
Daarnaast schrijven we zo adressen niet, dus kan je niet copy/pasten.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Mijn Lumia is ingesteld op Engels/Amerikaans, en vond dat de Brandstätter street wel aan de omschrijving voldeed.kruila schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:39:
[...]
letterlijk Brandstatterstrasse 2 zirndorf ingetikt, en dit werd direct gevonden
"Push now for a Golden Age"
Verwijderd
Ik zie het in kaarten zoals jij het in here zietBounceMeister schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:24:
Dit zie ik in Kaarten:
[afbeelding]
Dit in Here Maps:
[afbeelding]
Versie 14295.1000
Ik neem aan dat je dit artikel al voorbij hebt zien komen op de FP?Caelorum schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:20:
[...]
Dat is ook nog wel een gedurfde uitspraak. Het kan best zijn dat Cortana wel Nederlands kan 'spreken' (TTS van Nederlands is al jaren goed te doen, andersom ook btw), maar dat het voornamelijk mis gaat op culturele zaken die niet zijn uitgewerkt. Ik heb geen idee in hoeverre MS klaar is met dit hele gebeuren, maar ik zou niet raar staan te kijken als MS Cortana niet zou releasen vanwege die laatste kleinigheden. Bij de launch van de Xbox 360 was al duidelijk dat ze met TTS en STT bezig waren
nieuws: Nederlandstalige Cortana is nog ver weg, Engelstalige komt wel naar B...
NL TTS voor Navigatie kan uitstekend, dat is ook niet wat ik zeg. Ik doel dan specifiek op Cortana. Overigens heeft de NL stem die nu (als ie al te horen is), aanwezig is binnen Kaarten, geen TTS.
De vrouwelijke NL stem die nu binnen Drive+ en Kaarten te horen is, is exact dezelfde.
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 04-04-2016 16:22 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ha ha, je komt alleen verkeerd uit maar dat terzijde.GerCor schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:04:
[...]
Bij mij ook, maar niet als je 2-10 doet. 2 alleen wel.
Worden er nu nog bugs gefixt in deze serie of worden er enkel fixes uitgebracht voor de RS lijn?
Satya Nadella op de vraag waarom MS niet super veel van W10M liet zien op build 2016. Kunnen websites (die net verder dan hun neus kijken) zoals nu.nl gelijk hun nieuwstopic weer aanpassen.
Ik ga in ieder geval deze week mijn lumia 930 weggeven aan mijn pa aangezien ik de lumia 950 ga nemen. 2017 is nog te ver weg en de l950 is een prima upgrade.
Had nog heel even de gedachte om een android device te nemen, maar toen ik collega's zag klooien met de Sony z5 nam ik die paar missende apps maar voor lief.
Ik ga in ieder geval deze week mijn lumia 930 weggeven aan mijn pa aangezien ik de lumia 950 ga nemen. 2017 is nog te ver weg en de l950 is een prima upgrade.
Had nog heel even de gedachte om een android device te nemen, maar toen ik collega's zag klooien met de Sony z5 nam ik die paar missende apps maar voor lief.
[ Voor 17% gewijzigd door vali op 04-04-2016 19:10 ]
Nog iets, ik heb m'n gmail (email) account toegevoegd, maar er komen geen attachments mee. Ik vind via google meerdere berichten daarover, maar geen oplossingen...
BounceMeister schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:24:
Dit zie ik in Kaarten:
[afbeelding]
Dit in Here Maps:
[afbeelding]
Ik draai de productie build 10586.164 an W10M met Kaarten app versie 4.1601.10150.0
Dit is dus nog de "oude" kaarten app. Ik kan het adres ook niet vinden.
Heb hetzelfde met het adres van familie: Kalander 43 Wormer kan Kaarten ook niet vinden.
Alleen als ik Kalander 43 Wormer Nederland intik, kan Kaarten het vinden.
Brandstatterstrasse 2 Zirndorf Duitsland kan ik ook alleen in deze notatie vinden.
[afbeelding]
XBL: MRE Inc
Na de factory reset van mijn L640 doet hij het ook weer even lang op zijn accu als onder WP8.1. Gezien dat daarvoor toch significant minder was ben ik blij het gedaan te hebben.
Verwijderd
Ik heb de regio op United States staan voor Cortana. Als ik echter regional format op English UK zet dan blijft Cortana temperaturen in Fahrenheit weergeven. Zelfde overigens met Dutch. En ondanks dat de klok door het systeem netjes in 24 uur wordt weergegeven blijven apps als Cortana en Alarm aan AM/PM vasthouden. Ik gebruik de laatste officiële build op een Lumia 650.
Verwijderd
Sedert anderhalve week gebruik ik wm10 op mijn Lumia 640. De eerste week ging de internetbrowser edge sneller dan die in wm8. Maar sedert enkele dagen kan ik edge niet meer gebruiken. Bij het laden blijft de blauwe laadlijkn steken op circa 90% en blijf ik steken op een zwart scherm.
Gelukkig andere browser gevonden en momenteel surf ik via Surfy om toch op Internet te kunnen. Deze gaat wel trager.
Iemand een oplossing?
Gelukkig andere browser gevonden en momenteel surf ik via Surfy om toch op Internet te kunnen. Deze gaat wel trager.
Iemand een oplossing?
Verwijderd
Wellicht kan een hard reset helpen zonder daarna alle oude gegevens weer te importeren. Schone lei dus.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:19:
Sedert anderhalve week gebruik ik wm10 op mijn Lumia 640. De eerste week ging de internetbrowser edge sneller dan die in wm8. Maar sedert enkele dagen kan ik edge niet meer gebruiken. Bij het laden blijft de blauwe laadlijkn steken op circa 90% en blijf ik steken op een zwart scherm.
Iemand een oplossing?
Als je niet alle oude gegevens importeert dan is het echt een enorm karwei, zelfs met importeren ben je wel even bezig. Gezien het niet is dat er een complete backup wordt teruggezet, maar alleen instellingen en dat hij apps opnieuw installeert denk ik dat er zeker initieel weinig reden is om niet de oude gegevens weer te importeren.
Maar een wat minder rigoreuze oplossing, heb je je telefoon al opnieuw opgestart?
Maar een wat minder rigoreuze oplossing, heb je je telefoon al opnieuw opgestart?
Bij mij stopt Edge er soms gewoon mee en staat de pagina helemaal vast zonder beweging. Het is gelukkig niet heel vaak, maar ik vrees dat ik ook aan de hard reset moet als het niet weg gaat bij een volgende update.
youtube.com/@hisrep
Wanneer ik op een tile klik om een app te openen, krijg ik regelmatig de lijst te zien van alle apps, alsof ik naar links geswiped had dus. Op een of andere manier zal dat dus heel gevoelig zijn in W10M.
Ik heb nu zo veel dingen die me tegenstaan, dat ik weer terug ga naar WP8.1, dat werkte in veel opzichten echt stukken beter.
Windows 10 (Mobile) is voor mij nog niet af, het is een incompleet afgeraffeld product. Op de PC had ik dezelfde ervaring met W10 (o.a. pc opstarten duurt ineens 5 minuten en andere vreemde problemen), daar was ik al weer terug naar Windows 7.
Edit, hij ziet nog een backup van 21 maart, dat zal een WP8.1 Backup zijn. Ik hoop dat herinstallatie daardoor niet te lang zal duren.
Edit2, omg, identiteit met een sms controleren terwijl hij geen sms kan ontvangen tijdens de installatie..
Even mijn oude Galaxy S opzoeken.
Ik heb nu zo veel dingen die me tegenstaan, dat ik weer terug ga naar WP8.1, dat werkte in veel opzichten echt stukken beter.
Windows 10 (Mobile) is voor mij nog niet af, het is een incompleet afgeraffeld product. Op de PC had ik dezelfde ervaring met W10 (o.a. pc opstarten duurt ineens 5 minuten en andere vreemde problemen), daar was ik al weer terug naar Windows 7.
Edit, hij ziet nog een backup van 21 maart, dat zal een WP8.1 Backup zijn. Ik hoop dat herinstallatie daardoor niet te lang zal duren.
Edit2, omg, identiteit met een sms controleren terwijl hij geen sms kan ontvangen tijdens de installatie..
[ Voor 19% gewijzigd door BounceMeister op 05-04-2016 09:48 ]
Verwijderd
Hallo Tweakers,
Ik ben een beginnende app developer (als hobby) en heb zo juist mijn eerste windows 10 uwp app gemaakt. Het is een simpele app die een beslissing tussen 2 personen kan maken (Wie moet koken, de afwas doen, boodschappen etc.). Ik zou graag wat feedback willen omtrent de werking van de app en eventuele toevoegingen of aanpassingen die de app nog beter zouden kunnen maken! Hij staat sinds vandaag in de store, en hij werkt op desktop en mobiel:
https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH4N116
Als iemand ideeën heeft voor een andere leuke app stuur me een bericht, ik ben opzoek naar wat uitdagender!
Ik ben een beginnende app developer (als hobby) en heb zo juist mijn eerste windows 10 uwp app gemaakt. Het is een simpele app die een beslissing tussen 2 personen kan maken (Wie moet koken, de afwas doen, boodschappen etc.). Ik zou graag wat feedback willen omtrent de werking van de app en eventuele toevoegingen of aanpassingen die de app nog beter zouden kunnen maken! Hij staat sinds vandaag in de store, en hij werkt op desktop en mobiel:
https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH4N116
Als iemand ideeën heeft voor een andere leuke app stuur me een bericht, ik ben opzoek naar wat uitdagender!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 11:11 ]
Zo ver ik weet komen er nog gewoon updates voor de huidige lijn. Maar de focus zal vast wel op Redstone liggen momenteel.Dragunov schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:14:
Worden er nu nog bugs gefixt in deze serie of worden er enkel fixes uitgebracht voor de RS lijn?
Zelf totaal geen problemen met W10M op mijn Lumia 930. Vind het dan ook een flinke verbetering t.o.v. WP8.1, zou dan ook niet meer terug willen. Zie je toch maar weer hoe de ervaringen kunnen verschillenBounceMeister schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:14:
Wanneer ik op een tile klik om een app te openen, krijg ik regelmatig de lijst te zien van alle apps, alsof ik naar links geswiped had dus. Op een of andere manier zal dat dus heel gevoelig zijn in W10M.
Edit2, omg, identiteit met een sms controleren terwijl hij geen sms kan ontvangen tijdens de installatie..Even mijn oude Galaxy S opzoeken.
Ah dat is altijd zo fijn he. Op Android zelfde verhaal een keer gehadomg, identiteit met een sms controleren terwijl hij geen sms kan ontvangen tijdens de installatie
Patient gamer
Ach, ik heb ook wel wat kritiek. Eigenlijk heb ik die kritiek deels overgenomen van een Duitser op YouTube. Toen hij dat liet zien dacht ik: verrek .... dat is waar.
1. In het scherm staat te lezen de tijd, Wi-Fi signaal enz. Onder de indicator van de batterij staat in percentage aangegeven hoeveel 'power' je nog hebt. Maar .... dit is alleen zichtbaar als je het scherm naar beneden haalt door bijvoorbeeld het actiecentrum in beeld te brengen. Vraag van deze Duitser: waarom niet op de bovenste regel, links naast de indicator? goeie vraag
2. Om naar beeldinstellingen te gaan in instellingen heb je: instellingen >> Systeem >> Beeldscherm. Maar ook: instellingen >> Persoonlijke instellingen >> vergrendelingsscherm >> Vergrendelingsscherm en: Persoonlijke instellingen >> vergrendelingsscherm >> Start.
Kortom, 3 locaties om iets met het beeldscherm te kunnen doen. en dat na 6 jaar Windows Phone nog niet opgelost, aldus deze Duitser
3. En, maar dat was mij zelf opgevallen. Wel Cortana met steeds meer uitbreidingen maar in instellingen nog veel 8.1 designpagina's. Los dat nou eens op in W10M, het is potverdrie maar tekst met een link ..... tssss.
NB: het is mij ook overkomen. Tik ik op een tegel gaat de telefoon naar app-lijst? Vreemd, W10M ziet dat waarschijnlijk - erg gevoelig - als een swipe?
1. In het scherm staat te lezen de tijd, Wi-Fi signaal enz. Onder de indicator van de batterij staat in percentage aangegeven hoeveel 'power' je nog hebt. Maar .... dit is alleen zichtbaar als je het scherm naar beneden haalt door bijvoorbeeld het actiecentrum in beeld te brengen. Vraag van deze Duitser: waarom niet op de bovenste regel, links naast de indicator? goeie vraag
2. Om naar beeldinstellingen te gaan in instellingen heb je: instellingen >> Systeem >> Beeldscherm. Maar ook: instellingen >> Persoonlijke instellingen >> vergrendelingsscherm >> Vergrendelingsscherm en: Persoonlijke instellingen >> vergrendelingsscherm >> Start.
Kortom, 3 locaties om iets met het beeldscherm te kunnen doen. en dat na 6 jaar Windows Phone nog niet opgelost, aldus deze Duitser
3. En, maar dat was mij zelf opgevallen. Wel Cortana met steeds meer uitbreidingen maar in instellingen nog veel 8.1 designpagina's. Los dat nou eens op in W10M, het is potverdrie maar tekst met een link ..... tssss.
NB: het is mij ook overkomen. Tik ik op een tegel gaat de telefoon naar app-lijst? Vreemd, W10M ziet dat waarschijnlijk - erg gevoelig - als een swipe?
Zo werk ik veelal ook met huisnummers die een a/b/c enz kennen of met woon/bedrijfscomplexen.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:22:
[...]
Ha ha, je komt alleen verkeerd uit maar dat terzijde.
Je komt aardig in de buurt, en ja een beetje inzicht scheelt ook veel.
Het is nog steeds een hulpmiddel,
als je al hulpeloos bent als het je niet tot aan de deur kan brengen.....
dan ben ik blij dat je de periode van kaart en stratenboek niet hebt meegemaakt ;-)
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Dat snap ik ook niet. Ik heb net een nieuwe lumia gekocht omdat de vorige stuk is, SIM en SD erin... Backup herstellen...SMS ontvangen, ja dat lukt dus niet. Heel onlogisch.BounceMeister schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:14:
Edit2, omg, identiteit met een sms controleren terwijl hij geen sms kan ontvangen tijdens de installatie..Even mijn oude Galaxy S opzoeken.
Vreemd genoeg heb ik daar zelf geen last van, dus ik heb geen idee waar het in zit. Als ik reset krijg ik ID controle door de telefoon, en die geeft zelf aan de het 06 nummer van de SIM overeenkomt met het 06 nummer van mijn outlook account.
Edit: lijkt alsof ik mezelf tegenspreek, maar het gaat om 2 verschillende telefoons en 2 verschillende accounts.
[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 05-04-2016 13:17 ]
Je bedoelt zoals hieronder? Daar zijn eenvoudige oplossingen voor te vinden als je graag het % naast het balkje wil zien.GerCor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:58:
Ach, ik heb ook wel wat kritiek. Eigenlijk heb ik die kritiek deels overgenomen van een Duitser op YouTube. Toen hij dat liet zien dacht ik: verrek .... dat is waar.
[knip]
Testing, one, two ...
2) Serieus? Dat zijn drie compleet andere dingen. Waarom zou je het aanpassen van je beeldscherm, lockscreen en homescreen onder 1 optie hebben? Dat lijkt me alleen maar verwarrend.GerCor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:58:
2. Kortom, 3 locaties om iets met het beeldscherm te kunnen doen. en dat na 6 jaar Windows Phone nog niet opgelost, aldus deze Duitser
Laten we anders ook alle instellingen op één pagina gooien, want het is allemaal iets om met instellingen te kunnen doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Bose321 op 05-04-2016 13:35 ]
Fanaleds.com
wat is hiervoor een oplossing?hardware-lover schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:30:
[...]
Je bedoelt zoals hieronder? Daar zijn eenvoudige oplossingen voor te vinden als je graag het % naast het balkje wil zien.
[afbeelding]
Tijd van werken, tijd van rusten
Euh ..... ja. Beeldscherm (zal in het Engels wel 'screen' zijn), lockscreen en homescreen bij elkaar is inderdaad erg verwarrend. Ze gebruiken namelijk alle drie het woord screen.Bose321 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:33:
[...]
2) Serieus? Dat zijn drie compleet andere dingen. Waarom zou je het aanpassen van je beeldscherm, lockscreen en homescreen onder 1 optie hebben? Dat lijkt me alleen maar verwarrend.
Laten we anders ook alle instellingen op één pagina gooien, want het is allemaal iets om met instellingen te kunnen doen.
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 05-04-2016 13:50 ]
Euh... ja, het aanpassen van de helderheid en tekstgrootte moet inderdaad in dezelfde categorie staan als het aanpassen van een foto op je lockscreen.GerCor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:47:
[...]
Euh ..... ja. Beeldscherm, lockscreen en homescreen bij elkaar is inderdaad erg verwarrend.
Het is toch logisch zoals het nu staat? Twee (lockscreen en homescreen) instellingen onder persoonlijke instellingen (omdat je daarmee je telefoon als het ware personaliseert), en dat het aanpassen van een systeeminstelling (helderheid en lettergrootte etc.) apart staan?GerCor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:47:
[...]
Euh ..... ja. Beeldscherm (zal in het Engels wel 'screen' zijn), lockscreen en homescreen bij elkaar is inderdaad erg verwarrend. Ze gebruiken namelijk alle drie het woord screen.![]()
Wat bedoel je met dat engelse? Dat elke instelling met een overeenkomend woord, ook als het iets anders betekend, bij elkaar moet staan?
[ Voor 10% gewijzigd door Bose321 op 05-04-2016 13:54 ]
Fanaleds.com
Is er ook een mogelijkheid om een ICE account toe voegen als je telefoon gelocked is? net als bij IOS of android?
Lijkt mij ook een persoonlijke instelling. De één vindt koeienletters essentieel want is slechtziend, de ander heeft veel meer helderheid nodig dan een ander omdat hij dat prettiger vindt. Kijk maar naar de witte en zwarte achtergrondinstelling. Wit wordt vaak als 'te vel' ervaren.Bose321 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:52:
[...]
Het is toch logisch zoals het nu staat? Twee (lockscreen en homescreen) instellingen onder persoonlijke instellingen (omdat je daarmee je telefoon als het ware personaliseert), en dat het aanpassen van een systeeminstelling (helderheid en lettergrootte etc.) apart staan?
Dus:
Beeldscherm:
- systeeminstellingen
- persoonlijke instellingen
[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 05-04-2016 14:40 ]
Daar zijn apps voorFrogy schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:59:
Is er ook een mogelijkheid om een ICE account toe voegen als je telefoon gelocked is? net als bij IOS of android?
Verwijderd
Je gelooft het misschien niet maar ik gebruik nu nog steeds bij voorkeur kaart en stratenboek. (niet lang meer want stratenboek wordt niet meer gemaakt)Amadeus1966 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:00:
[...]
Zo werk ik veelal ook met huisnummers die een a/b/c enz kennen of met woon/bedrijfscomplexen.
Je komt aardig in de buurt, en ja een beetje inzicht scheelt ook veel.
Het is nog steeds een hulpmiddel,
als je al hulpeloos bent als het je niet tot aan de deur kan brengen.....
dan ben ik blij dat je de periode van kaart en stratenboek niet hebt meegemaakt ;-)
Maar goed, als je de afbeeldingen van Bouncemeister bekijkt zie je dat je met Maps niet eens in de buurt zit. Je zit dan aan de andere kant van het dorp ergens in het groen.
Een faal van Maps want Here doet het wel goed.
Ik blijf erbij dat het OS, ook W10M, op een windowsphone half af is. Op dit forum is dat vloeken in de kerk maar je ziet het nu weer. Iets wat een sterke troef was, Here navigatie, is de nek omgedraaid en het MS alternatief werkt minder goed en minder prettig. Alleen GerCor vind het nieuwe beter.
nee, ik gebruik het niet.
Maar in feite gebruiken ze gewoon de mogelijkheden om info op het lockscreen te plaatsen.
Dus ipv je agenda item komt er dan een ICE te zijn.
Verwijderd
Heb je geen spijt dat je een Windowsphone hebt gekocht? Ik wel. Ik ben wel van W10M teruggegaan naar WP 8.1 en vind 8.1 prettiger werken. Ondanks dat W10M wel voordelen heeft.BounceMeister schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:14:
Edge was een prima pdf-reader maar als webbrowser vond ik het niets.
Outlook heeft autocorrect wat je niet kan uitzetten op W10M, wel op 8.1
Outlook/W10M kan niets met bijlage .eml. 8.1 opent .eml gewoon wel.
Wel kun je bij W10M allerlei filetypes als bijlage toevoegen, bij 8.1 alleen foto's.
Zoekfunctie werkt veel beter op 8.1, op W10M doet het niets behalve een Google zoekopdracht {search terms}
Daarbij lijkt 8.1 iets sneller te werken. Dit kan ook verbeelding zijn moet ik zeggen. Zo voelt het maar ik heb dit niet gemeten.
Ik had om het e.e.a. mee te kunnen testen de gehele kaart van Duitsland maar als download voor Kaarten/Maps geselecteerd, want de meeste los downloadbare Duitse regio's zeggen me niets. Die kaart is 1GB groot! Zo groot ben ik ze nog niet tegengekomen, er moet dus nogal wat aan data en extra's inzitten zou je denken?Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:17:
[...]
Je gelooft het misschien niet maar ik gebruik nu nog steeds bij voorkeur kaart en stratenboek. (niet lang meer want stratenboek wordt niet meer gemaakt)
Maar goed, als je de afbeeldingen van Bouncemeister bekijkt zie je dat je met Maps niet eens in de buurt zit. Je zit dan aan de andere kant van het dorp ergens in het groen.
Ik blijf erbij dat het OS, ook W10M, op een windowsphone half af is. Op dit forum is dat vloeken in de kerk maar je ziet het nu weer. Iets wat een sterke troef was, Here navigatie, is de nek omgedraaid en het MS alternatief werkt minder goed en minder prettig. Alleen GerCor vind het nieuwe beter.
Toen ik het adres selecteerde, wat hierboven diverse keren ter sprake is gekomen, viel het me vooral op dat het erg lang duurde voordat er een route werd getoond. Hebben anderen dat ook zo ervaren?
Testing, one, two ...
Nou, kom maar op met die oplossing. Ik denk dat meerdere mensen dat zouden willen weten. En graag ook mijn provider erbij die aangeeft of ik op 3G of 4G zit.hardware-lover schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:30:
[...]
Je bedoelt zoals hieronder? Daar zijn eenvoudige oplossingen voor te vinden als je graag het % naast het balkje wil zien.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 05-04-2016 15:57 ]
Ik heb het net nog een keer geprobeerd, en nu duurde het inderdaad ook niet zo lang. Mogelijk was er de eerste keer nog wat op de achtergrond bezig wat ik niet direct in de gaten had.
Aan de snelheid van de opslaglocatie ligt het beslist niet. Eerst draaide ik de kaarten vanaf de interne opslag (en dat is werkelijk heel snel), nu vanaf SD, en vanaf laatste wordt de route nu ook snel geladen.
Aan de snelheid van de opslaglocatie ligt het beslist niet. Eerst draaide ik de kaarten vanaf de interne opslag (en dat is werkelijk heel snel), nu vanaf SD, en vanaf laatste wordt de route nu ook snel geladen.
Testing, one, two ...
Mijn schoonouders wonen sedert enkele jaren in een boeregat in Frankrijk. Er staan welgeteld 4 huizen.
Kaarten app vond de locatie offline terwijl ik met Here Maps online moest zijn om die te vinden. Er zijn dus blijkbaar wel kleinere zaken toegevoegd.
Eerste keer dat ik een route opvroeg na het downloaden van de kaart duurde het ook wel redelijk lang maar vanaf dat moment ging iedere route zeer snel.
Kaarten app vond de locatie offline terwijl ik met Here Maps online moest zijn om die te vinden. Er zijn dus blijkbaar wel kleinere zaken toegevoegd.
Eerste keer dat ik een route opvroeg na het downloaden van de kaart duurde het ook wel redelijk lang maar vanaf dat moment ging iedere route zeer snel.
Alleen is dat precies andersom dan de instellingen al geordend zijn. Dus dan ga je krijgen dat een deel onder systeeminstellingen staat, een deel onder persoonlijke instellingen en dan daar weer een verdeling systeem en persoonlijk. Dat maakt het alleen maar verwarrender.GerCor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:27:
[...]
Beeldscherm:[...]
- systeeminstellingen
- persoonlijke instellingen
Overigens zijn de termen "display" (onder system), en "start" en "lock screen" (onder personalization). De combinatie "display" en "system" heeft een vrij specifieke betekenis die al jaren normaal is op computers.
Wat ik wel discutabel vind is of "notifications& actions" wel onder System hoort te staan of onder personalization. Ook vind ik "time & language" wat discutabel, aangezien dit een mengelmoes van persoonlijk en systeeminstellingen is. Aan de andere kant geeft het opsplitsen van deze opties nog meer verwarring.
Daarnaast is de opdeling systeem en persoonlijk sowieso nogal arbitrair aangezien er maar 1 account mogelijk is op Windows 10 Mobile (tot op heden iig). Dat maakt het onderscheid onnodig.
Zo speciaal is het allemaal niet hoor, ik gebruik de tool als sinds WP8 en die is vrolijk meeverhuisd naar W10M. Er zijn diverse apps beschikbaar daarvoor, ik gebruik Lockmix maar mogelijk kan er met een andere app minimaal hetzelfde of nog meer.GerCor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:54:
[...]
Nou, kom maar op met die oplossing. Ik denk dat meerdere mensen dat zouden willen weten. En graag ook mijn provider erbij die aangeeft of ik op 3G of 4G zit.
Die 2/3/4G komt bij mij in de bovenste balk alleen tevoorschijn als ik niet op wifi zit, bij jou ook denk ik? Het percentage bij de batterij kan je zichtbaar maken door een Lock tool te gebruiken waarmee je je "eigen" scherm indeling ontwerpt die zichtbaar wordt als je de unlock knop van je telefoon indrukt. Dat kan handig zijn als je snel wat zaken wilt controleren (bijv. laatste nieuws, 5 daags weer, weeknummer, afspraken, vreemde valuta t.o.v. €), en het resterende percentage batterij. Daarbij kan je de achtergrond-afbeelding naar wens aanpassen, met diverse locaties als bron (dagelijkse Bing afbeelding, vaste afbeelding, mozaïek van je camerafoto's, enz.)
De meesten zullen hun telefoon toch wel beveiligd hebben tegen ongewenst unlocken neem ik aan?
Testing, one, two ...
Als ze nog de blank icon van Groove fixen, dan ben ik heel tevreden voor me 1020, dan hoef ik geen Redstone erop, enkel Win10.blmp schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:19:
[...]
Zo ver ik weet komen er nog gewoon updates voor de huidige lijn. Maar de focus zal vast wel op Redstone liggen momenteel.
Dan koop ik wel een 950XL en dan gebruik ik de 1020 als vervangtoestel...
Maar ik hoop enkel dat ze voor de 1020 nog de 10 releasen, dan mogen ze voor mijn part stoppen met de updates ervoor.
[ Voor 11% gewijzigd door Dragunov op 05-04-2016 20:33 ]
YouTube: Lumia 950 speed test, opening some apps... Mijn 950 staat nu teruggerold en wel ook op de .164 build! Loopt als een trein, vandaar ook het filmpje! Sorry voor de focus (mijn Surface 3 diende even als camera (haha, kickstand)...
Als jullie behoefte hebben aan een specifiek testje van Continuum, vraag maar raak! Mijn review over de 950 zal ik binnenkort eens grondig bijwerken!
Als jullie behoefte hebben aan een specifiek testje van Continuum, vraag maar raak! Mijn review over de 950 zal ik binnenkort eens grondig bijwerken!
Ik vind wp8.1 prima zoals die is, mijn toestel zal er met win10 niks niet meer kunnen wat ie nu al kan.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:17:
[...]
Je gelooft het misschien niet maar ik gebruik nu nog steeds bij voorkeur kaart en stratenboek. (niet lang meer want stratenboek wordt niet meer gemaakt)
Ben helaas ook van mening dat win 10 niet je van het is.
Denk nog steeds dat ie te vroeg is uitgerold, en dat misschien wel onder druk van de gebruikers.
Heredrive was idd één van de sellingpoints, doch heeft ms deze niet de nek omgedraaid, dat heeft here zelf gedaan.
Ik had een lifetime licentie....wist alleen niet dat ik nog zo kort te leven had.
Misschien tegen de tijd dat mijn toestel vervangen moet worden dat onze vrienden van het xda gebeuren wel weer een workaround hebben gevonden.
Ondertussen hou ik mijn gehacktiveerde xap van here angstvallig in de backup....misschien komt ie ooit nog van pas.
Maps is tot zover mijn mening prut en zweer bij Here Drive deze laatste heeft me nog nooit teleurgesteld dit itt maps en de "echte" tom tom....
Dit hoopte ik, maar ben toch echt super blij dat ik terug ben gegaan naar 8.1. Nu komt de camera ook gewoon tot z'n recht, dat was in W10 echt drama.Dragunov schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:32:
[...]
Maar ik hoop enkel dat ze voor de 1020 nog de 10 releasen, dan mogen ze voor mijn part stoppen met de updates ervoor.
Ga toch een 950 overwegen.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Tja en dan itt de (uiterst) korte tijd dat ik Maps heb gebruikt en hij me niet heeft teleurgesteld (behalve de landscape navigatie, maar dat gaat worden gefixed), heeft Here Drive me toch wel een aantal keren een compleet idiote route voorgeschoteld (en mij niet alleen, met wat googlen zijn ook andere voorbeelden te vinden).Amadeus1966 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 02:52:
[...]
Ik vind wp8.1 prima zoals die is, mijn toestel zal er met win10 niks niet meer kunnen wat ie nu al kan.
Ben helaas ook van mening dat win 10 niet je van het is.
Denk nog steeds dat ie te vroeg is uitgerold, en dat misschien wel onder druk van de gebruikers.
Heredrive was idd één van de sellingpoints, doch heeft ms deze niet de nek omgedraaid, dat heeft here zelf gedaan.
Ik had een lifetime licentie....wist alleen niet dat ik nog zo kort te leven had.
Misschien tegen de tijd dat mijn toestel vervangen moet worden dat onze vrienden van het xda gebeuren wel weer een workaround hebben gevonden.
Ondertussen hou ik mijn gehacktiveerde xap van here angstvallig in de backup....misschien komt ie ooit nog van pas.
Maps is tot zover mijn mening prut en zweer bij Here Drive deze laatste heeft me nog nooit teleurgesteld dit itt maps en de "echte" tom tom....
Nog steeds vond ik het een prima app hoor, maar hij was ook niet perfect.
Inderdaad, als je heel precies op "details" mikt, dan krijg je een uitgebreidere foutmelding te zien. Niet echt duidelijker, maar wel in meer bewoordingen:DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:17:
WP8(.1) keek zelf of er updates waren voor apps. Diezelfde instelling zit in W10, maar toch krijg ik 's ochtends als ik de store open bijna elke keer een aantal updates van apps. Is dit normaal?
Als ik dan die updates bekijk, staat er iets bij over een error bij het updaten, en dat je "ergens" meer details daarvan kunt zien. Ik heb alleen nog steeds niet ontdekt waar "ergens" is.
Kles ik ze dan handmatig, worden ze zonder problemen bijgewerkt.
"Give us a few minutes
Something went wrong at our end. Wait a bit, then try it again.
The error code is 0x800704CF, in case you need it."
Nee, dat maakt het lekker duidelijk waarom dit _elke_ keer optreedt. Zoeken op die code geeft niet echt een duidelijk antwoord. Bij de Windows 10 (desktop) store leek het een probleem met verkeerde tijd te zijn, en foute updates, en blabla. Met een of ander commando in cmd kon je dat oplossen. Alleen jammer dat ik die op mijn telefoon niet heb.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Krijg deze melding als ik een navigatie start, kom er maar niet vanaf 

tips?
Region US, regional format Dutch

tips?
Region US, regional format Dutch
[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 06-04-2016 08:57 ]
Sinds vandaag zie ik op mijn lockscreen steeds het blauwe windows logo als background ipv de bing background die ik heb ingesteld. Heb het al eens opnieuw ingesteld maar heeft geen effect. Andere mensen die hier ook last van hebben?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
MBT de battery drain die ik eerder bemerkte; ik heb nu het glimpscherm uitgezet en mijn batterij duur is nu vele malen beter? Zou het hiermee te maken hebben? Niet helemaal zuiver deze constatering daar ik ook een factory reset heb gedaan. Ik ga verder met experimenteren. 
device = Lumia 640 4G
device = Lumia 640 4G
[ Voor 4% gewijzigd door theohelmus op 06-04-2016 09:28 ]
Ja hier het zelfde. Ik zit wel op de fast ring, maar dit schijnt een algemene bug in de .1000 build te zijn geloof ik.Ramon schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:20:
Sinds vandaag zie ik op mijn lockscreen steeds het blauwe windows logo als background ipv de bing background die ik heb ingesteld. Heb het al eens opnieuw ingesteld maar heeft geen effect. Andere mensen die hier ook last van hebben?
Je kan Dynamic Theme proberen. Dit werkt uitstekend
Jouw toestel kan met W10M W10M en WP8.1 apps gebruiken. Dat lukt je met WP8.1 niet.Amadeus1966 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 02:52:
[...]
Ik vind wp8.1 prima zoals die is, mijn toestel zal er met win10 niks niet meer kunnen wat ie nu al kan.
DuhuuuuGerCor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:21:
[...]
Jouw toestel kan met W10M W10M en WP8.1 apps gebruiken. Dat lukt je met WP8.1 niet.
Wel leuk bedacht
Maar mijne heeft wel lekker langer Here Drive ( grijns )
Vooralsnog heb ik ook gewoon Here Drive hoor
. Straks heb jij een unsupported Here Drive en wij Kaarten waar de laatste problemen uti zijn gladgestreken
.
.
Factory reset heeft mij, heel ruw en onwetenschappelijk, zo'n 50% langere accuduur opgeleverd met glimpscherm weer aan. Sowieso zou dat natuurlijk niet meer moeten gebruiken tov WP8.1 (in theorie). Al ligt het er ook aan hoevaak je hem in je broekzak hebt (glimp uit) en hoe vaak op je bureau (glimp aan). Ik weiger iig het uit te schakelen, vind het veel te handigtheohelmus schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:26:
MBT de battery drain die ik eerder bemerkte; ik heb nu het glimpscherm uitgezet en mijn batterij duur is nu vele malen beter? Zou het hiermee te maken hebben? Niet helemaal zuiver deze constatering daar ik ook een factory reset heb gedaan. Ik ga verder met experimenteren.
device = Lumia 640 4G
Vanmorgen om half 9 had ik nog 60% batterij. Nu is mijn telefoon uit en helemaal leeg. In de tussentijd niet gebruikt. Ik heb een 735 dus geen Glimp. Edge staat bovenaan met 50,1% maar dat is van gisteravond. Mail en agenda op 2 met 44,6%.
Gevalletje factory reset? Zie andere gevallen op dit topic.meintje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:09:
Vanmorgen om half 9 had ik nog 60% batterij. Nu is mijn telefoon uit en helemaal leeg. In de tussentijd niet gebruikt. Ik heb een 735 dus geen Glimp. Edge staat bovenaan met 50,1% maar dat is van gisteravond. Mail en agenda op 2 met 44,6%.
Het lijkt er juist op dat ik het probleem er bij heb gekregen na een factory reset. Sindsdien geen update meer ontvangen/geinstalleerd.ardvark99 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:13:
[...]
Gevalletje factory reset? Zie andere gevallen op dit topic.
Sinds vannacht mijn lumia 930 geupdate naar wp10.
Kan nu geen contacten meer toevoegen en outlook werkt ook niet.
iemand hier ervaring mee?
Kan nu geen contacten meer toevoegen en outlook werkt ook niet.
iemand hier ervaring mee?
Moeilijk te zeggen waar dat aan kan liggen, heb je een backup terug gezet? Misschien zit daar het probleem wel in. Welk release draai je nu?meintje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:38:
[...]
Het lijkt er juist op dat ik het probleem er bij heb gekregen na een factory reset. Sindsdien geen update meer ontvangen/geinstalleerd.
Anders misschien met WDRT terug gaan naar 8.1, en daarna weer naar W10.
Maar je zit met je 8.1 nu wel in het verkeerde topic (brede glimlach)Amadeus1966 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:48:
[...]
Duhuuuu
Wel leuk bedacht
Maar mijne heeft wel lekker langer Here Drive ( grijns )
\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen
Testing, one, two ...
Ik heb inderdaad een backup teruggezet, maar dat is anderhalve week terug. Klacht doet zich sinds vandaag voor, dus ik weet niet hoeveel invloed dat heeft. Wel ben ik van slow ring teruggegaan naar Insider Release Preview, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.ardvark99 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:47:
[...]
Moeilijk te zeggen waar dat aan kan liggen, heb je een backup terug gezet? Misschien zit daar het probleem wel in. Welk release draai je nu?
Anders misschien met WDRT terug gaan naar 8.1, en daarna weer naar W10.
Al met al verloopt dat update proces bij Windows 10 Mobile niet heel erg soepel...
Misschien dat het veranderen van een Ring de boel in de war heeft getrapt...meintje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:41:
[...]
Ik heb inderdaad een backup teruggezet, maar dat is anderhalve week terug. Klacht doet zich sinds vandaag voor, dus ik weet niet hoeveel invloed dat heeft. Wel ben ik van slow ring teruggegaan naar Insider Release Preview, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
Al met al verloopt dat update proces bij Windows 10 Mobile niet heel erg soepel...
Zou toch even een reset den, kost je een anderhalf uur, maar s alles wel weer op orde.
Gister zelf ook gedaan, L830 gaat weer als een speer.
Lijkt toch ergens vol te lopen en te vertragen na een tijd.
Live from Denmark
Ik heb een Lumia 950 met windows 10. (geen fast-ring o.i.d. gewone install).
Mijn Twitter live tile geeft echter geen enkele tweets weer van mensen die ik volg. Enig idee hoe dit kan?
Ik heb al geprobeerd te resizen, maar ook dit geeft geen resultaat.
Mijn Twitter live tile geeft echter geen enkele tweets weer van mensen die ik volg. Enig idee hoe dit kan?
Ik heb al geprobeerd te resizen, maar ook dit geeft geen resultaat.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M