Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:49
Rhapsody schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:33:
[...]
Ja, maar als je vervolgens niets meer meldt over de acquisitie ga je de developers er niet enthousiast voor krijgen.
Altijd knap (vervelend) om van Nederlanders, met hun omhooggehouden vingertje, te moeten lezen wat een ander had moeten doen. Hoe weet jij nou hoe developers daar over denken? Ben jij de spreekbuis van developers? Misschien zeiden of dachten die developers wel; laat die overname maar even links liggen tijdens de build, zien we in april wel. Nu graag iets laten zien wat we nog niet weten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Als je denkt dat windows 10 mobile geen aandacht kreeg op build dan denk je toch verkeerd.

Je moet als je aan Window 10 denkt niet meer denken aan een form factor, maar puur en alleen aan windows 10.

Het meeste wat je op build zag in de eerste keynote heeft direct te maken met windows 10 mobile. Ook al heeft Microsoft geen mobiele telefoon gebruikt om de nieuwe features te demonstreren, dat geeft niet aan dat het niet ook op mobile zal werken/komen. Logisch kiest men bij een demonstratie om destkop te gebruiken ivm het grotere marktaandeel en het gaat net wat sneller allemaal omdat desktops krachtiger zijn.

Er komt een universele Skype app, dus al die bots komen ook op Windows 10 mobile. Tevens in apps als Telegram enz.

Windows Hello integratie in Edge komt zeer waarschijnlijk ook naar mobile, ik zou niet weten waarom niet.

Xamarin heeft direct invloed op mobile.

Kortom, het is dus niet met een mobiel apparaat gepresenteerd allemaal, maar wat maakt dat uit? Het speerpunt is mobile op het moment niet, maar wat maakt dat uit? Er komt nog zoveel voor mobile uit het komende jaar. Het zal alleen niet super spectaculair of revolutionair zijn. Dat is het enige wat deze uitspraak betekent. Microsoft heeft pas recent iets 'spectaculairs' geïntroduceerd voor w10m, dat moet nu verbetert worden. Is toch logisch dat er een jaartje geen spectaculaire dingen hoeven te komen? Hoe vaak komt Android en iOS nog met iets spectaculairs? Nooit. Ze hebben continuum nog niet eens geëvenaard...

De apps moeten via het marktaandeel van desktop+xbox komen dus logisch dat dat de aandacht krijgt om developers te trekken. Eenmaal die universele app dan kan die ook met enige aanpassingen voor mobile worden uitgebracht.

https://opensea.io/seaart

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:51:
[...]

Altijd knap (vervelend) om van Nederlanders, met hun omhooggehouden vingertje, te moeten lezen wat een ander had moeten doen. Hoe weet jij nou hoe developers daar over denken? Ben jij de spreekbuis van developers? Misschien zeiden of dachten die developers wel; laat die overname maar even links liggen tijdens de build, zien we in april wel. Nu graag iets laten zien wat we nog niet weten.
Een beetje een flauwe reactie. Het heeft niets te maken met Nederlanders. Kijk maar eens op andere (niet-Nederlandse) sites;
http://www.neowin.net/new...talk-at-the-build-keynote
http://www.theverge.com/2...hone-windows-mobile-plans
Dat denk ik ook. Al zijn er wel diverse UWP's die vooralsnog enkel op grotere schermen beschikbaar zijn en nog niet op Windows 10 Mobile.

[ Voor 13% gewijzigd door Rhapsody op 31-03-2016 12:11 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Dat zeg ik, toen ik er op drukte werden de updates zonder verdere melding of wat dan ook probleemloos geïnstalleerd.
Nee, als je ziet dat je een foutmelding hebt, dan kun je drukken op die tekst en dan krijg je meer info. Pas als je drukt op de cirkelvormige pijltjes ernaast gaat hij opnieuw installeren :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb effe een vraagje, mijn telefoon gaat na 2 x overgaan op voicemail, dat is een beetje snel, maar heb alle instellingen doorlopen maar zie niet direct waar ik dat kan instellen. iemand een idee?

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
liffey schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:42:
Ik heb effe een vraagje, mijn telefoon gaat na 2 x overgaan op voicemail, dat is een beetje snel, maar heb alle instellingen doorlopen maar zie niet direct waar ik dat kan instellen. iemand een idee?
Ik schakel voicemail altijd compleet uit via de mobiele provider. Dus bij KPN/T-mobiel/etc. even inloggen en daar een setting veranderen.

https://opensea.io/seaart

• GerCor
@Rhapsody. Jij mag dat flauw vinden, ik ben Nederlander en woon in Nederland. Wat andere landen ergens van vinden is hun eigen verantwoordelijkheid. Moeten ze helemaal zelf weten.

Maar die eeuwigdurende ondankbaarheid, het rupsje nooitgenoeg gedrag. Zo'n beetje alle MS software is gratis, wees dankbaar dat de Amerikanen het in Nederland(s) beschikbaar stellen.

Maar nee, wij vinden altijd wel een reden om oeverloos te zeiken. Dat wij in Nederland alle versies van de Lumia's kunnen kopen, ach .... het zal wel. Dat ze in Amerika afhankelijk zijn van carriers voor updates of de nieuwste toestellen? Boeie, wij hebben het wel, zoek het maar uit met je carriers. Of in India en meer van dat soort landen waar ze nog steeds geen Surface kunnen kopen. Who cares, wij kunnen dat wel.

Dus ja, ik word er wel een beetje flauw van, dat gemekker van Nederlanders die niet snel even Cortana in de auto een opdracht kunnen geven. Tsjonge, echt een reden om naar Android of iOS te gaan. Ik zeg: de mazzel, zijn wij van het gezeur af.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Verwijderd

[b]GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:53

Dus ja, ik word er wel een beetje flauw van, dat gemekker van Nederlanders die niet snel even Cortana in de auto een opdracht kunnen geven. Tsjonge, echt een reden om naar Android of iOS te gaan. Ik zeg: de mazzel, zijn wij van het gezeur af.
Toedels.
De koppeling van quiet hours met Cortana is gewoon belachelijk.
Geniet jij maar met volle teugen van die Windows-junk. Als je niet beter weet is het prima te doen. Als je wel beter weet door iOs of BB10 is W10M een aanfluiting. Half af.

• __Erik__
  • Laatst online: 12:54
DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Dat zeg ik, toen ik er op drukte werden de updates zonder verdere melding of wat dan ook probleemloos geïnstalleerd.
Nope, op die kleine lettertjes drukken, zeg maar de foutmelding, niet zomaar ergens op de 'button'.

[ Voor 3% gewijzigd door __Erik__ op 31-03-2016 13:32 ]

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zal er de volgende keer extra op letten, maar ik had het idee dat ik dat al gedaan had, zonder reactie. Daarna gekozen om het opnieuw te installeren, en dat ging vervolgens als vanzelf.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GerCor
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:25:
[...]

Toedels.
De koppeling van quiet hours met Cortana is gewoon belachelijk.
Geniet jij maar met volle teugen van die Windows-junk. Als je niet beter weet is het prima te doen. Als je wel beter weet door iOs of BB10 is W10M een aanfluiting. Half af.
Uh, de2. Dat jij graag mag trollen is mij bekend hoor en meestal schiet ik in de negeerstand als jij iets post.

Maar dat W10M half af is weet ik. Vind ik ook prima. Sommige mensen kopen een huis waar je niks aan hoeft te doen, anderen vinden het leuk om vanaf het grondwerk tot de oplevering het proces mee te maken.

Zal dus best dat iOS, BB10 en Android veel beter zijn. Maar mij boeit het niet. Ik vind het steeds beter maken van W10M erg leuk en soms spannend om mee te maken.

Dus, toedels terug.

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Er schijnt binnenkort ook weer een nieuwe update aan te komen voor W10M. Geen idee als de update eerst voor insiders komt, of als de update gelijk uitgerold word, aangezien Insider Fast en Slow op Redstone zitten nu.

http://www.winbeta.org/ne...mulative-update-10586-212

[ Voor 17% gewijzigd door Stefan22 op 31-03-2016 14:03 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

liffey schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:42:
Ik weet niet welke provider je heb, maar bij Vodafone noemen ze dit "rinkeltijd". Kan je instellen in het voicemail menu via 1233 te bellen. Kan op maximaal 30 seconden gezet worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik zit te kijken en ik kan de tekstsuggesties niet verwijderen.
Oftewel keyboard kan niet gereset worden.
GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:55:
[...]

Uh, de2. Dat jij graag mag trollen is mij bekend hoor en meestal schiet ik in de negeerstand als jij iets post.

Maar dat W10M half af is weet ik. Vind ik ook prima. Sommige mensen kopen een huis waar je niks aan hoeft te doen, anderen vinden het leuk om vanaf het grondwerk tot de oplevering het proces mee te maken.

Zal dus best dat iOS, BB10 en Android veel beter zijn. Maar mij boeit het niet. Ik vind het steeds beter maken van W10M erg leuk en soms spannend om mee te maken.

Dus, toedels terug.
Na 6 jaar mag het huis onderhand wel eens af zijn.

En verder doe je ook wel erg bot. Zowel hier als op de frontpage (serieus, begint zielig te worden zo). Als je het negeert, waarom zie ik je dan toch telkens reageren? Laat dat dan ook gaan. Je hoeft niet op alle kritiek te reageren. Overigens werd de kritiek prima onderbouwd. Het is gewoon duidelijk dat MS de bal laat vallen, zowel hier als in het buitenland. En niet alleen op Cortana-ondersteuning. De launch van W10M ging/gaat gewoon enorm slecht. Dan is het niet raar dat mensen teleurgesteld zijn en even hier hun mening komen geven. Daar kun je op reageren, maar ook gewoon negeren (of in ieder geval niet reageren). Als je hier alleen maar positieve dingen mag zeggen, dan slaat het topic ook snel dood volgens mij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:47

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Martinspire schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:03:
[...]
Dit is juist het probleem ze zijn 2 keer weer vanaf 0 begonnen, terwijl mensen dus denken dat het maar kleine evoluties zijn van Windows Phone 7. De core van het systeem is van WP7 naar WP8 veranderd en ook weer van WP8 naar W10M. Daarom missen er dingen in W10M die in WP8.1 vanzelfsprekend waren of soms werkt het minder dan in WP8.1. Het is gewoon nu een kwestie van geduld tot ze weer enigzins op het niveau zijn van WP8.1 en echt uit kunnen bouwen naar een nog beter product omdat ze een relatief klein dev team hebben.

• GerCor
Martinspire schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:03:
[...]

En verder doe je ook wel erg bot. Zowel hier als op de frontpage (serieus, begint zielig te worden zo). Als je het negeert, waarom zie ik je dan toch telkens reageren? Laat dat dan ook gaan. Je hoeft niet op alle kritiek te reageren. Overigens werd de kritiek prima onderbouwd. Het is gewoon duidelijk dat MS de bal laat vallen, zowel hier als in het buitenland. En niet alleen op Cortana-ondersteuning. De launch van W10M ging/gaat gewoon enorm slecht. Dan is het niet raar dat mensen teleurgesteld zijn en even hier hun mening komen geven. Daar kun je op reageren, maar ook gewoon negeren (of in ieder geval niet reageren). Als je hier alleen maar positieve dingen mag zeggen, dan slaat het topic ook snel dood volgens mij.
Die meneer van Microsoft legt het heel netjes uit over het hoe en waarom van Cortana in het Nederlands.

En als je dan toch nog loopt te roeptoeteren, na die duidelijke uitleg .... dan kom je toch aardig in de buurt van kinderachtig kleutergedrag.

Jij wilt dingen die er niet zijn. Kun je accepteren of niet. Maar nogmaals, je krijgt al erg veel, en gratis.
Wat is, als ik dat vragen mag, jouw bijdrage aan W10M anders dan kritiek hebben? Rudy Huyn ... heeft ook kritiek maar heeft dan ook wat gepresteerd. En jij?

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 31-03-2016 15:40 ]

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

offtopic:
Ach ja. Ik heb precies hetzelfde met jou GerCor. Daar schiet ik van in de 'negeerstand'. Je maakt je usertitle wel waar.

MS is goed bezig. Heeft nog een lange weg te gaan. Het is jammer en her en der misschien ook wel beklagenswaardig zoals Cortana en Quiet Hours en mensen moeten hier gewoon hun ervaringen kunnen delen, slechte en goede.

Dus laat een ander in zijn waarde, GerCor, Martinspire en reageer dan gewoon niet op elkaar als het je niet aanstaat. |:(

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• GerCor
Jivebunny schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:43:
offtopic:
Ach ja. Ik heb precies hetzelfde met jou GerCor. Daar schiet ik van in de 'negeerstand'. Je maakt je usertitle wel waar.

MS is goed bezig, heeft nog een lange weg te gaan, het is jammer en her en der misschien ook wel beklagenswaardig zoals Cortana en Quiet Hours en mensen moeten hier gewoon hun ervaringen kunnen delen, slechte en goede.

Dus laat een ander in zijn waarde, GerCor, Martinspire en reageer dan gewoon niet op elkaar als het je niet aanstaat. Jezus.
Wij wisselen gedachten uit. _/-\o_ Rustig maar, geen man overboord. :+

Discussie hier mogen ook wel eens iets anders zijn dan: vind ik ook, vind ik ook. Beetje pittig, niks mis mee.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 31-03-2016 15:49 ]

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:49
Het is wel wat meer dan het uitwisselen van gedachten, Gercor.
Iedereen die niet in jouw Microsoft hossanna verhaal gelooft moet meteen maar opzouten uit threads.
Vervelend wordt het als aangedragen argumenten, zoals van Martinspire die verschillende linkjes plaats naar webpublicaties, door jou worden afgedaan als Hollands gezeik.
Niet iedereen lukt het om hysterisch-optimistisch te blijven over de koers van Microsoft.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:44:
[...]
Discussie hier mogen ook wel eens iets anders zijn dan: vind ik ook, vind ik ook. Beetje pittig, niks mis mee.
Discussie met pit kan ook zonder stereotyperen en bagatelliseren van de mening van een ander als tegenargument.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• GerCor
Baserk schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:57:
Het is wel wat meer dan het uitwisselen van gedachten, Gercor.
Iedereen die niet in jouw Microsoft hossanna verhaal gelooft moet meteen maar opzouten uit threads.
Vervelend wordt het als aangedragen argumenten, zoals van Martinspire die verschillende linkjes plaats naar webpublicaties, door jou worden afgedaan als Hollands gezeik.
Niet iedereen lukt het om hysterisch-optimistisch te blijven over de koers van Microsoft.
Iedereen? Dat zijn er wel veel Baserk. Ik heb het volgens mij toch aardig uitgelegd. Wij krijgen geen Cortana in het Nederlands (en daar zeiken we over in Nederland), Amerikanen kunnen hun WP telefoon niet upgraden omdat carriers niet meewerken (en daar zeiken ze in Amerika over) en in landen als India krijgen ze simpelweg de Surface niet (en daar zeiken ze in India over). Kortom, iedereen heeft wat te klagen, allemaal zwaar waardeloos.

Zelf heb ik een prachtige Surface 2 en toen kwam de Surface 3. Wel met Windows 10. Mooi kut voor mij maar het is niet anders dus ......... en weer door.

Maar ik kan ook een heel huilverhaal ophangen hoe diep teleurgesteld ik ben in Microsoft en dat ik overstap naar Android of een iPad koop. Want elke keer als ik dat lees denk ik: Ja, en ......? Dan stap je toch over naar Android of iOS? Wat moet ik daarmee? Wordt de wereld nou ineens anders als jij overstapt, of moeten wij ook overstappen? Wat is de bedoeling?

Kijk Microsoft is een bedrijf, een Amerikaans bedrijf. Het enige wat telt is geld verdienen, maakt niet uit hoe. Jij en ik doen er niet toe. Toen niet, vandaag niet en na morgen ook niet.

Ik krijg gratis W10M, gratis Windows 10. Doe daar enorm mijn voordeel mee zowel privé als ook voor mijn werk. Mailen, bellen, WhatsAppen, Agenda, Word, Excel, Powerpoint ...blablabla, noem het maar op. GRATIS.....

En dan leggen ze uit dat het erg moeilijk is om Cortana in het Nederlands beschikbaar te stellen ..... en er dus voorlopig niet in zit, ja .... dan is de wereld te klein. Nou moet je toch echt afscheid nemen van W10M. Wat een klootzakken zijn het daar toch. Oja, en dat ik alles gratis heb gekregen? Tuurlijk, normaalste zaak van de wereld want ik heb er gewoon RECHT op.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:43
Ok, iedereen zijn zegje gedaan, anders discussie verder voeren op http://forum.libelle.nl/.... ;-)

Nu weer over W10M, dag 2 van //Build is weer begonnen...

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
Dat Cortana misschien wel helemaal niet in het Nederlands komt vind ik persoonlijk geen probleem, Nederlands is immers een lastige taal die maar in een klein gebied word gesproken.

Maar ze kunnen wel gewoon de Engelse versie beschikbaar maken, dat ze daar zo lang mee wachten snap ik helemaal niet. Ze kunnen makkelijk een extra optie toevoegen waarmee je de Cortana taal mee zou kunnen instellen, dan kan je eventueel ook Duits of Spaans kiezen mocht je die talen beter beheersen dan de Engelse taal. En ze moeten gewoon functies zoals Quiet Hours loskoppelen van Cortana (ik snap uberhaupt niet waarom die koppeling nodig zou zijn).

Ik vind Windows op mijn telefoon nog steeds een verademing tegenover de andere beschikbare OSen maar ik snap ook heel goed dat mensen er minder blij mee zijn. Er zijn gewoon dingen die Google en Apple beter voor elkaar hebben. Maar om daarover nu te gaan discussiëren en mensen voor zeikers uit te maken in een Windows 10 Mobile topic gaat mij wat te ver.
MaakmeGek schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:31:
[...]

Dit is juist het probleem ze zijn 2 keer weer vanaf 0 begonnen, terwijl mensen dus denken dat het maar kleine evoluties zijn van Windows Phone 7. De core van het systeem is van WP7 naar WP8 veranderd en ook weer van WP8 naar W10M. Daarom missen er dingen in W10M die in WP8.1 vanzelfsprekend waren of soms werkt het minder dan in WP8.1. Het is gewoon nu een kwestie van geduld tot ze weer enigzins op het niveau zijn van WP8.1 en echt uit kunnen bouwen naar een nog beter product omdat ze een relatief klein dev team hebben.
Dat ze meerdere keren opnieuw zijn begonnen is deels waar. Er is veel veranderd, maar het is niet zo dat ze alles volledig hebben verwijderd. Het is net als met game-engines, een nieuwe engine is ook niet 100% nieuw. Je behoudt toch altijd flink wat zaken waar weinig mis mee is. Het app-platform heeft ook alleen maar een evolutie ondergaan, maar is nergens gigantisch op de schop gegaan. Wel hebben ze telkens een nieuwe look gekregen, maar je vindt niet elke keer het wiel helemaal opnieuw uit. Veel werk zat ook in de drivers, maar dat maakt verder voor veel ontwikkelaars die aan het platform werken weinig uit.

Verder kun je wel telkens vanaf 0 beginnen, maar dat doet niets af aan het feit dat er ook op andere vlakken blunders worden gemaakt. Het is niet voor niets dat het marktaandeel te wensen overlaat. Dat komt niet vanwege het opnieuw bouwen, maar is simpelweg marketing en samenwerking. En lokalisatie, iets wat in NL gewoon vrij brak blijft bij MS.

En groot of klein team heb je als consument weinig mee te maken. Het moet voldoende zijn voor hetgeen ze opnemen. Is dat niet het geval, dan laat MS toch nog steeds de bal vallen of zie ik dat verkeerd?
GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:34:
[...]

Die meneer van Microsoft legt het heel netjes uit over het hoe en waarom van Cortana in het Nederlands.
Vind je? Vind je werkelijk? Ik vind het namelijk bullshit om te stellen dat Nederlands een ingewikkelde taal is. Dus Engels, Duits, Spaans, Chinees en Italiaans waren wel makkelijk? Note bene is Nederlands een mengelmoesje van andere talen (voornamelijk Engels en Duits) en die zijn wel gewoon beschikbaar. Sowieso als taal om door machines te laten verstaan is Nederlands juist erg makkelijk. Het is echt spijkers op laag water zoeken met de argumenten die ze aangeven. Sowieso de eisen die men stelt aan het toevoegen van Cortana zijn belachelijk, maar zelfs zonder Cortana had spraakherkenning er al lang kunnen zijn. Of moeten we wachten totdat Bing eens fatsoenlijke zoekresultaten gaat geven in Nederland? Want dan kunnen we inderdaad lang wachten.

Ik snap verder dat andere talen voorrang krijgen, maar dan gaat het al duidelijk niet om de moeilijkheid van de taal en de herkenning van die taal. Iets wat volgens mij al lang en breed binnen MS NL werkt. Of zijn ze bij Apple, Samsung en Google dan zoveel slimmer dan bij Microsoft?
Jij wilt dingen die er niet zijn. Kun je accepteren of niet. Maar nogmaals, je krijgt al erg veel, en gratis.
Wat is, als ik dat vragen mag, jouw bijdrage aan W10M anders dan kritiek hebben? Rudy Huyn ... heeft ook kritiek maar heeft dan ook wat gepresteerd. En jij?
Gratis had nergens mee te maken. Ik heb aardig wat euro's betaald voor de toestellen met Microsoft besturingssystemen erop. En ook neem ik diverse diensten af waar ik voor betaal. Dus hoezo is het dan gratis? Dat is juist volkomen bullshit. Zelfs bij MS Patience zit tegenwoordig een verdienmodel, dus "je krijgt het gratis dus je moet niet zeiken"-argument is gewoon volkomen onzin.
GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:18:
[...]

Iedereen? Dat zijn er wel veel Baserk. Ik heb het volgens mij toch aardig uitgelegd. Wij krijgen geen Cortana in het Nederlands (en daar zeiken we over in Nederland), Amerikanen kunnen hun WP telefoon niet upgraden omdat carriers niet meewerken (en daar zeiken ze in Amerika over) en in landen als India krijgen ze simpelweg de Surface niet (en daar zeiken ze in India over). Kortom, iedereen heeft wat te klagen, allemaal zwaar waardeloos.
Dus omdat anderen problemen hebben die wij niet hebben, mogen we nergens meer kritiek op hebben? Dat zou mooi zijn. Dus dan maar ook niet klagen over arbeidsomstandigheden (Azië), gas/water/licht (Afrika), veiligheid (Midden-Oosten) of OV? Je gaat van drogreden naar drogreden. Ook knap.
Maar ik kan ook een heel huilverhaal ophangen hoe diep teleurgesteld ik ben in Microsoft en dat ik overstap naar Android of een iPad koop. Want elke keer als ik dat lees denk ik: Ja, en ......? Dan stap je toch over naar Android of iOS? Wat moet ik daarmee? Wordt de wereld nou ineens anders als jij overstapt, of moeten wij ook overstappen? Wat is de bedoeling?
Het is deels bedoeld als kritiek over de gang van zaken. De teleurgesteldheid van mensen. Dat mag best in dit topic komen, maar je hoeft er niet elke keer op te reageren. Iemand wil vaak ook wel iets van zich af typen. Is prima en niet elke keer een reactie waard.

Maar misschien zet het andere mensen ook aan het twijfelen en zie je het marktaandeel verder dalen. Iets wat MS heus wel opvalt. Het zal mij niet verbazen als ze dit of volgend jaar besluiten niet meer verder te gaan met Mobile, simpelweg omdat ze de trein gemist hebben. Ze zitten nu al vaak zat met Android en iOS te flirten, dus waarom niet?

Geloof me, ik ben ook lange tijd aan het wegkijken geweest, maar zie dat er gewoon wéér geen progressie in zit. Dat ze wéér marketingflater na marketingflater maken en dat ze wéér hele markten laten liggen.

En wat moet je daar dan mee? In jouw geval: weinig. Je bent immers sterk verbonden aan het merk en zal er hoe dan ook bij blijven. Prima mag je doen, maar misschien haalt het anderen over de sloot om toch wat twijfels te zetten en niet langer bij het zinkende schip te blijven.

Ik blijf zelf overigens nog wel even bij mn L950XL, maar zal zeker gaan nadenken over alternatieven. Simpelweg omdat ik de huidige situatie zat ben. BUILD 2016 had de verrijzing moeten worden van het platform, maar het wordt in plaats daarvan weer helemaal dood genegeerd. Nou als MS dat standpunt inneemt, dan weet ik waar ze staan en hoe ze dus al hun fans behandelen.

En ik weet niet hoe het met jou zit, maar ook al kan ik mijn oude toestellen gratis upgraden, ik betaal er gewoon voor met mn nieuwe toestel. Dus ja, dan mag je zeker wel wat strenger zijn. Zeker met de beloftes die ze hebben gemaakt en het lekkers dat ze ons elke keer voorhouden, voordat ze zeggen dat het toch niet naar NL komt. En dat we dadelijk wel in het Engels kunnen babbelen zal me eerlijk gezegd een zorg zijn. Dat doe ik niet en daar heb ik Cortana ook helemaal niet voor nodig.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Vanaf hieronder mag het weer vriendelijk en ontopic.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ware woorden, Martinspire!
Guthrie zegt dat er meer bekend wordt gemaakt over de toekomstplannen tijdens de Microsoft Build-conferentie die in maart plaatsvindt en tijdens het Xamarin Evolve-evenement in april.
Maar goed, Build is nog niet afgelopen, ik wacht het nog even af.

[ Voor 95% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2016 16:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MaakmeGek

MaakmeGek

Martinspire schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:41:
[...]
Dat ze meerdere keren opnieuw zijn begonnen is deels waar. Er is veel veranderd, maar het is niet zo dat ze alles volledig hebben verwijderd. Het is net als met game-engines, een nieuwe engine is ook niet 100% nieuw. Je behoudt toch altijd flink wat zaken waar weinig mis mee is.
Het lijkt mij juist niets als evolutie van een game-engine. Een game-engine heeft een core en daar worden delen aan toegevoegd. Hier is het juist andersom de core is eruit gesloopt en je moet maar zien voorelkaar te krijgen dat de delen eromheen nog kunnen praten met de core.
Verder kun je wel telkens vanaf 0 beginnen, maar dat doet niets af aan het feit dat er ook op andere vlakken blunders worden gemaakt. Het is niet voor niets dat het marktaandeel te wensen overlaat. Dat komt niet vanwege het opnieuw bouwen, maar is simpelweg marketing en samenwerking. En lokalisatie, iets wat in NL gewoon vrij brak blijft bij MS.
Ik zeg ook niet dat ze alles goed doen, tuurlijk gaan er dingen mis, maar dat is overal zo. Toch denk ik dat we niet moeten doen alsof MS niets met de kritiek doet. Er wordt juist goed geluisterd naar de insiders en dingen worden toch met een redelijke pace aangepast, althans dat vind ik. Over lokalisatie heb je zeker gelijk, maar dat is altijd zo geweest met MS dus denken dat dat ineens zou gaan verander is gewoon naïef en moet je van te voren al rekening mee houden.
En groot of klein team heb je als consument weinig mee te maken. Het moet voldoende zijn voor hetgeen ze opnemen. Is dat niet het geval, dan laat MS toch nog steeds de bal vallen of zie ik dat verkeerd?
Het team is groot genoeg om de bugs die nu voor doen met een redelijke pace op te lossen, maar nog niet om het platform naar een next level te brengen. Windows 10 en XBox One hebben nou eenmaal meer prio dan W10M. Is zelfs tijdens build gezegd. Is dat de bal laten vallen? I Don't know, zoals ik eerder heb gezegd de pace die ze hebben om de bugs eruit te krijgen die er nu zijn vind ik redelijk, maar er zijn nou eenmaal mensen die ongeduldiger zijn dan dat ik ben.

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
MaakmeGek schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat het van 0 beginnen lang niet zo'n probleem was geweest, als de apps gewoon langer bleven werken. Bij WP8 begon Microsoft overnieuw, en deze apps werkten niet op WP7.8, en de app-versies die wel werkten, werden vaak verwijderd. Dit gebeurt nu weer, W10M Universal apps werken niet op WP8.1, dus krijgen ze ook daar weer commentaar op. Terwijl bij Android dit vaak niet het geval is, aangezien nieuwe apps niet de nieuwste Android versie nodig zijn.

Ik denk dat het lage marktaandeel vooral ligt aan de marketing. Bij WP7 zag je regelmatig een reclame voor de Nokia Lumia 710/800 op TV, maar kwa marketing gebeurt er nu gewoon helemaal niks. Misschien dat dit nog gaat gebeuren, als W10M straks ook de Anniversary Update heeft gehad, ik hoop het.

Wel is het goed nieuws over de nieuwe Facebook apps, en dat Cortana binnenkort wel te gebruiken is in Nederland, dit kan handig zijn voor functies als Quiet Hours.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefan22 op 31-03-2016 17:14 ]

• MaakmeGek

MaakmeGek

Stefan22 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:12:
[...]

Ik denk dat het van 0 beginnen lang niet zo'n probleem was geweest, als de apps gewoon langer bleven werken. Bij WP8 begon Microsoft overnieuw, en deze apps werkten niet op WP7.8, en de app-versies die wel werkten, werden vaak verwijderd. Dit gebeurt nu weer, W10M Universal apps werken niet op WP8.1, dus krijgen ze ook daar weer commentaar op. Terwijl bij Android dit vaak niet het geval is, aangezien nieuwe apps niet de nieuwste Android versie nodig zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik denk dat het ook hier gewoon het kip en het ei verhaal is. De devs van de apps steken al niet zoveel energie in het maken van apps voor WP7/8 en W10M, marktaandeel is al klein dus wat gaan ze doen, ze ondersteunen dan het 1 of het ander en steken geen energie meer in legacy apps. Dat is lullig voor MS en lullig voor de fans en schadelijk voor de groei van het platform.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Microsoft heeft ook gewoon erg veel last van hun verprutste marketing en negatieve aandacht.

Iets negatiefs over WP of WM, en je kan het marktaandeel gewoon horen zakken.

Iets negatiefs over Android of iOS? Niks aan de hand. Zelfs grote problemen als Stagefright, of het ronduit falende updatemodel van Android lijkt mensen gewoon totaal niet te boeien.

Ik denk dat dat komt omdat mensen niet zo graag de balk in hun eigen oog willen zien: Zij hebben een Android gekocht, dus die moet wel geweldig zijn. Erkennen dat dat ding behoorlijk wat problemen heeft is erg lastig. Maar, zodra je ziet dat iets wat jij niet hebt een probleem heeft, tja, dan is dat heel makkelijk te accepteren, en soms ook best wel leuk.

En het komt, denk ik, ook wel omdat Microsoft bij de consument gewoon geen sterk merk is. Ze kennen het wel, maar het straalt niks uit. Google, Apple, Samsung en iets minder Sony zijn gewoon hele solide merken. Iedereen herkent het logo, en iedereen herkent direct een Galaxy of een iPhone. Tot nu toe is er welgeteld 1 persoon geweest die binnen 10 seconden wist dat ik een Microsoft uit mijn broek toverde. De meeste mensen zien alleen dat het geen iPhone of Samsung is

Maar ja, wat heb je nodig voor een sterk merk? Marketing. Waarin faalt MS? Marketing.

Gelukkig is dat wel aan te passen, maar het is wel een echt actief ding, en het kost ook tijd. MS lijkt er wel wat mee bezig te zijn, maar het komt maar niet echt van de grond. "Lumia's zijn geweldig want W10M" is blijkbaar niet voldoende. Wie had dat gedacht.

People as things, that’s where it starts.

• GerCor
//Topicbreak//

Een vriend van mij belde gisteren op: Eh .... ik wil dat weekendje weg betalen maar dat wil niet met een iPad, zit jij toevallig achter de computer.......

//ONTOPIC

Marketing is het probleem niet alleen. In de US hebben ze meerdere Microsoft (IN)stores geopend, nu gaan de eersten al weer dicht.

Tis gewoon geen Apple .... en Android heeft het niet nodig.

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Vers van de pers:
quote: Build keynote day 2
Guthrie: now that Xamarin is part of Microsoft, Xamarin is avalable for free!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Edge krijgt ad block ondersteuning
En bedankt voor het gezeik allemaal

Verwijderd

RobinHood schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:20:
Ik denk dat dat komt omdat mensen niet zo graag de balk in hun eigen oog willen zien: Zij hebben een Android gekocht, dus die moet wel geweldig zijn. Erkennen dat dat ding behoorlijk wat problemen heeft is erg lastig. Maar, zodra je ziet dat iets wat jij niet hebt een probleem heeft, tja, dan is dat heel makkelijk te accepteren, en soms ook best wel leuk.
Niet helemaal mee eens.
Elk OS heeft voor's en tegen's en daarbij speelt persoonlijke voorkeur ook een grote rol.
Ik verwacht van geen enkel OS dat het perfect is maar heb na gewerkt te hebben met iOS, Android en BB10 een verwachting van een minimum aan functionaliteit en 'handigheid'.

Zo stelde het me teleur dat een Word-document opgemaakt met Word 2013 door mijn lumia 640 niet goed werd weergegeven en met BB10 wel.

Ik krijg een bijlage bij een mail, een .eml-bestand. De 640 (met W10M overigens) kan dit .eml-bestand niet openen. Ook niet als ik de extentie verander in .txt of .doc. Mijn oude iPhone 4 met iOS 7.1.2 opent dit zelfde .eml-bestand zonder probleem.

Ik geef aan in W10M geen feedback te willen geven maar regelmatig wordt bij het openen van een standaardapp eerst een schermpje tevoorschijn getoverd waarin ik de app al dan niet kan 'raten'. Grrrr MS denkt zeker dat de gebruiker die geen zin heeft om feedback te geven (over het OS waarschijnlijk) wel alle afzonderlijke apps wil raten? Onlogisch en vind ik ergerlijk.

Ik schakel in W10M alles wat met spellingscontrole, auto-correct etc te maken heeft uit.
De mail-app, Outlook, heeft hiermee niets te maken en begint steeds een nieuwe regel met een hoofdletter.
Dit kun je niet uitschakelen. Grrrr (In elke mail moet ik dat eerst weer veranderen, dan gaat de rest van die ene mail wel goed) Ik schrijf/schreef al geen mail meer op de Lumia, ik wacht liever tot ik aan een pc zit.

De zoekfunctie, kun je die nog serieus een zoekfunctie noemen? Misschien als je Cortana ingeschakeld hebt. Anders kom je bij Google uit met iets als {search terms} of zo iets. Als je de zoekfunctie gewend bent van BB10 is deze W10M zoekfunctie te zielig voor woorden.

Ik vind bovenstaande zaken voorbeelden van basic-dingetjes die elke smartphone gewoon goed moet doen en ik vind het inconsequent en onhandig zoals de feedbackfunctie en autocorrect zich gedragen.

Het is te gemakkelijk om het bovenstaande trollen te noemen. Dit zijn dingetjes waar ik tegenaan loop en de Lumia 640 veel minder bruikbaar maken dan ik had verwacht. Kon ik dit allemaal van tevoren weten? Ik denk het niet.

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:21:
//Topicbreak//

Een vriend van mij belde gisteren op: Eh .... ik wil dat weekendje weg betalen maar dat wil niet met een iPad, zit jij toevallig achter de computer.......

//ONTOPIC
En zegt dit iets over Apple, de iPad of over je vriend?
Met dit soort vreemde anekdotes kun je alles wel de grond intrappen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:21:
[...]

Niet helemaal mee eens.
Elk OS heeft voor's en tegen's en daarbij speelt persoonlijke voorkeur ook een grote rol.
Ik verwacht van geen enkel OS dat het perfect is maar heb na gewerkt te hebben met iOS, Android en BB10 een verwachting van een minimum aan functionaliteit en 'handigheid'.

Zo stelde het me teleur dat een Word-document opgemaakt met Word 2013 door mijn lumia 640 niet goed werd weergegeven en met BB10 wel.

Ik krijg een bijlage bij een mail, een .eml-bestand. De 640 (met W10M overigens) kan dit .eml-bestand niet openen. Ook niet als ik de extentie verander in .txt of .doc. Mijn oude iPhone 4 met iOS 7.1.2 opent dit zelfde .eml-bestand zonder probleem.

Ik geef aan in W10M geen feedback te willen geven maar regelmatig wordt bij het openen van een standaardapp eerst een schermpje tevoorschijn getoverd waarin ik de app al dan niet kan 'raten'. Grrrr MS denkt zeker dat de gebruiker die geen zin heeft om feedback te geven (over het OS waarschijnlijk) wel alle afzonderlijke apps wil raten? Onlogisch en vind ik ergerlijk.

Ik schakel in W10M alles wat met spellingscontrole, auto-correct etc te maken heeft uit.
De mail-app, Outlook, heeft hiermee niets te maken en begint steeds een nieuwe regel met een hoofdletter.
Dit kun je niet uitschakelen. Grrrr (In elke mail moet ik dat eerst weer veranderen, dan gaat de rest van die ene mail wel goed) Ik schrijf/schreef al geen mail meer op de Lumia, ik wacht liever tot ik aan een pc zit.

De zoekfunctie, kun je die nog serieus een zoekfunctie noemen? Misschien als je Cortana ingeschakeld hebt. Anders kom je bij Google uit met iets als {search terms} of zo iets. Als je de zoekfunctie gewend bent van BB10 is deze W10M zoekfunctie te zielig voor woorden.

Ik vind bovenstaande zaken voorbeelden van basic-dingetjes die elke smartphone gewoon goed moet doen en ik vind het inconsequent en onhandig zoals de feedbackfunctie en autocorrect zich gedragen.

Het is te gemakkelijk om het bovenstaande trollen te noemen. Dit zijn dingetjes waar ik tegenaan loop en de Lumia 640 veel minder bruikbaar maken dan ik had verwacht. Kon ik dit allemaal van tevoren weten? Ik denk het niet.
Bij veel van die dingen is het ook: hoe druk maak je je erover?

Feedback bijv, dat gaat inderdaad over het OS zelf, echter, zoals alle apps eigenlijk wel doen, krijg je inderdaad wel eens de vraag wat je ervan vind. Mij boeit dat niet en ik klik ze weg, heb er vervolgens van die app ook geen last meer van als het een MS app is. Zou het helemaal geweldig zijn als die apps ook niet zeuren? Natuurlijk, echter, het zijn losstaande apps, in dat opzicht niet anders dan andere apps die je geïnstalleerd hebt.

Bestanden niet kunnen openen, tja, van .eml heb ik nooit gehoord, maar er is vast wel een app die de boel omknutselt naar iets waarmee WM10 wel wat kan.

Spellingscontrole-problematiek kan een bug zijn, maar eerlijk gezegd ben jij de eerste waarvan ik hoor dat ie alles uitzet.

Zoekfunctie werkt bij mij prima tot goed, ligt eraan wat je zoekt. Locatiegericht gaat beter via Edge dan via Cortana, omdat Cortana toch regelmatig uitgaat van dat je in de VS zit, tenzij je weer iets vraagt als "where is the nearest pub", dat kan ze dan wel weer goed. Dat is inderdaad soms wel wat onhandig, maar, ik erger mij er niet aan.

Had je dat soort dingen kunnen weten, tja, je had het altijd kunnen navragen, maar, je hebt wel gelijk, ik zou er ook niet bij hebben stilgestaan. Dat vind ik jammer voor je, maar ik vraag mij dan wel af: hoezo wordt je L640 veel minder bruikbaar? Ik heb niets in je lijstje gezien wat echt broken is, tenzij je heel veel werkt met .eml bestanden.

W10M is zeker niet perfect, maar eerlijk gezegd heb ik momenteel geen grote ergernissen. Het werkt gewoon goed, doet wat ik wil, een paar dingen zijn wat onhandig, maar daar werk ik dan omheen, of neem het voor lief, omdat ik weet dat ik Android of iOS helemaal een ramp vind qui UI en UX.

People as things, that’s where it starts.

• GerCor
Ik zie dat Martinspire nogal thumbsup heeft gekregen en dat gun ik hem van harte hoewel ik zijn uitleg erg negatief vind.

Hoe dan ook, streep eronder. Net weer wat informatie van #Build gezien.

Initieel ging Microsoft uit van 250.000 insiders met een max. van 400.000 voor Windows 10. De rest die ook wilde meedoen kregen een bedankje, No Thanks, we zitten vol. Maar de tweede man vond dat iedereen mee moest kunnen doen. Huidige teller staat op 7 miljoen insiders. Dat betreft dus Windows 10.

WPCentral toont zojuist een sneak peek van het vernieuwde Action Center. Van Windows 10 en dus ook Windows 10 Mobile. Ziet er ook weer erg gelikt uit ....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oKgEUDq5PhoDwNdBarHiPcf8/full.png

Dus, Martinspire. Hou die 950 nog even vast. Wellicht klagen zoveel gebruikers met jou over die dingen die je noemde over Cortana die nu verbonden zijn aan Cortana zoals Quiet Hours dat ze misschien toch nog beschikbaar komen zonder Cortana.

Ze hadden immers met Skype ook een pad gekozen waar ze nu weer de afslag terugnemen. Of de menubalk die in Windows 8 verdwenen was. Ook veel kritiek op geweest en voilà, daar is de menubalk weer.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 01-04-2016 02:04 ]

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 13:30

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

http://nl.hardware.info/n...geen-ingebouwde-adblocker

Nee dus....wel mogelijk via derde partij.

[ Voor 4% gewijzigd door Skarloc op 01-04-2016 09:08 ]

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• ardvark99
Wat ook een leuke demo video is om te kijken is deze:
http://mspoweruser.com/bu...nuum-phones-presentation/

Ik ben wel benieuwd hoe ze Visual Studio draaiend krijgen op de 950. Geloof via Azure.

Het wordt steeds leuker om een L950 te hebben ;-)

Het wordt dan niet aan de grote klok gehangen, maar de ontwikkeling gaat gewoon door, en ik zie steeds meer waarde aan continuum.

Btw, ik kom regelmatig bij ICT afdelingen van grotere klanten en instellingen, waar ze allemaal met de L950(XL) aan het testen zijn, en iedereen die ik spreek is enthousiast.

• dafz0r
  • Laatst online: 16-11 21:57
kleine vraag ivm een upgrade op een Lumia 930 die ik gedaan heb.
De gebruiker kwam van android dus met een user.x1@gmail account.
Toendertijd voor onedrive etc een ms account gemaakt met die gmail account dat toen vertaalde in een outlook.be account genaamd userx@outlook.be. Zelfde password op beide.

Na de upgrade bleken alle kalender entries weg wegens in wp8.1 gesaved op outlook kalender en enkel de gmail account was daar gesynced.
Wat ik ook doe nu, ik krijg enkel die gmail account gelinked in de outlook calender.

Ik configureer een gmail account met het gmail adres: success
Ik configureer een outlook account met het user.x1@gmail adres: zegt hij dat het ok is, maar de geconfigureerde account is de gmail account zelf terug
Ik configureer de userx@outlook.be account en weer hetzelfde verhaal. Hij zegt dat alles ok is maar de enkige account die ertussen staat is de gmail account.

Ik delete de gmail account en probeer enkel met de outlook accounts en hij zegt ok, toont dat de user.x1@gmail.com geconfigged is, maar er staat geen account.

Als ik inlog op de outlook site, dan werkt de het met het gmail adres en het outlook.be adres en ik zie netjes de calender. Echter, een outlook.COM bestaat er niet van de account

Enig advies?

edit: eigenlijk gewoon dit probleem: https://www.reddit.com/r/...ssing_from_outlook_after/

Maar ik zou een hard reset willen vermijden

[ Voor 6% gewijzigd door dafz0r op 01-04-2016 10:58 ]

• GerCor
Terug naar fabrieksinstellingen ...

• dafz0r
  • Laatst online: 16-11 21:57
zucht, kan je dan je sms'en enzo nog recuperen?

• GerCor
Als je naar fabrieksinstellingen gaat dan hou je gewoon Windows 10 Mobile. Lijkt vreemd omdat je de telefoon met WP8.1 hebt gekocht. Heeft volgens mij niks met jouw sms-jes te maken. Maar zou voor de zekerheid dan even een back-up maken.

Het is trouwens opvallend dat die problemen zich voordoen bij mensen die gMail gebruiken. :?

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 01-04-2016 11:44 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
GerCor schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:36:
[...] Dus, Martinspire. Hou die 950 nog even vast. Wellicht klagen zoveel gebruikers met jou over die dingen die je noemde over Cortana die nu verbonden zijn aan Cortana zoals Quiet Hours dat ze misschien toch nog beschikbaar komen zonder Cortana. [...]
Laatste dat ik hoorde was dat ze Cortana in alle landen gingen vrijgeven ongeacht welke regio de telefoon op staat ingesteld. Alleen de taal zou dan nog uit moeten maken. Daarmee lost dit probleem zich ook voor een groot deel op en vermoed ik zo dat MS het daar bij laat zitten.
We kunnen hopen dat we ooit nog Nederlands ondersteuning krijgen, maar zolang MS vast blijft houden aan het tegelijkertijd willen ondersteunen van alle dialecten van het Nederlands gaat dat niet gebeuren.

Verwijderd

Het verbaast me hoe enorm defensief sommige mensen hier zijn over de tekortkomingen van Windows Phone. Het is een heel mooi OS, maar het zijn al die kleinde dingetjes tesamen die het als geheel een vrij frustrerende ervaring maken.

Paasmaandag was verlofdag; dus wil ik mijn alarm uitschakelen. In plaats van meteen in mijn lijst van alarmen te komen krijg ik een popup met de vraag of ik de "Klok" app wil beoordelen in de store. WTF, rot toch op zeg :? Ik mag nog ook altijd iedere avond mijn meldingen uitschakelen en ze iedere ochtend weer inschakelen omdat een of andere idioot beslist heeft dat de "stille uren" functie onmogelijk kan werken zonder Cortana.
Laten we ook niet vergeten dat Microsoft WP8 support al bijna een jaar geleden als een baksteen heeft laten vallen en de store enkel nog leek onderhouden te worden voor WP10, terwijl zo goed als alle telefoons (buiten de 950) officieel nog op WP8 zaten.

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:37:
Het verbaast me hoe enorm defensief sommige mensen hier zijn over de tekortkomingen van Windows Phone. Het is een heel mooi OS, maar het zijn al die kleinde dingetjes tesamen die het als geheel een vrij frustrerende ervaring maken.

Paasmaandag was verlofdag; dus wil ik mijn alarm uitschakelen. In plaats van meteen in mijn lijst van alarmen te komen krijg ik een popup met de vraag of ik de "Klok" app wil beoordelen in de store. WTF, rot toch op zeg :? Ik mag nog ook altijd iedere avond mijn meldingen uitschakelen en ze iedere ochtend weer inschakelen omdat een of andere idioot beslist heeft dat de "stille uren" functie onmogelijk kan werken zonder Cortana.
Laten we ook niet vergeten dat Microsoft WP8 support al bijna een jaar geleden als een baksteen heeft laten vallen en de store enkel nog leek onderhouden te worden voor WP10, terwijl zo goed als alle telefoons (buiten de 950) officieel nog op WP8 zaten.
Tsja, weer iemand die iets heeft gevonden om over te klagen. Prima. Maar misschien even overwegen? Het was de bedoeling dat alle Lumia's over zouden gaan naar W10M. Dus waarom als Microsoft dan nog veel, zoals zij dat zelf noemen, resources besteden aan iets wat aflopend is? Ik vind dat niet direct fout.

En je moet een app beoordelen. Vervelend, mee eens. En op Android heb je software staan die niet wilt hebben maar niet MAG verwijderen.

Het is hier al vaker geschreven; over elk OS valt wel negatiefs te melden. En omdat negatief nieuws mij niet vrolijk maakt heb ik voor mezelf besloten het OS te beoordelen op wat positief is. Scheelt een stuk in mijn humeur. Die popup blijft voorlopig toch wel opdoemen.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:39

PeaceNlove

Deugleuter

[b][message=46370109,noline]Ik mag nog ook altijd iedere avond mijn meldingen uitschakelen en ze iedere ochtend weer inschakelen omdat een of andere idioot beslist heeft dat de "stille uren" functie onmogelijk kan werken zonder Cortana.
Cortana komt straks ook beschikbaar in Nederland volgens berichten op de Build Conferentie, dus nog even geduld en je hebt straks ook Quiet hours. Of je zet nu tijdelijk je telefoon op Engels, taal en regio en je geniet nu al van de stilte 's nachts.

Verwijderd

PeaceNlove schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:03:
[...]

Cortana komt straks ook beschikbaar in Nederland volgens berichten op de Build Conferentie, dus nog even geduld en je hebt straks ook Quiet hours. Of je zet nu tijdelijk je telefoon op Engels, taal en regio en je geniet nu al van de stilte 's nachts.
En krijg ik mijn temperaturen in farenheit; mijn afstanden in mijl en nog andere leuke localisatiegein; nee bedankt.
En je moet een app beoordelen. Vervelend, mee eens. En op Android heb je software staan die niet wilt hebben maar niet MAG verwijderen.
Dat is merkspecifiek Dat samsung daaraan meedoet zal niemand meer verbazen, maar een Nexus foon geeft je alle vrijheid die je wil.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2016 14:13 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:11:
[...]

En krijg ik mijn temperaturen in farenheit;
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bpApU0w2K2Creokk2MYRm9pB/full.png
:?
mijn afstanden in mijl, DST een paar weken te vroeg en nog andere leuke localisatiegein; nee bedankt.
Nope, nope, nope?

Kwestie van de juiste locale kiezen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:13
RayNbow schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:18:
[...]

[afbeelding]

[...]

Nope, nope, nope?

Kwestie van de juiste locale kiezen.
Bedankt, dit vroeg ik me mij al een poosje af maar had het nog niet geprobeerd, haha.. Maakt het nog uit of je US of UK kiest?

[ Voor 6% gewijzigd door rscheper op 01-04-2016 14:22 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

rscheper schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:20:
[...]

Bedankt, dit vroeg ik me mij al een poosje af maar had het nog niet geprobeerd, haha.. Kiezen jullie voor English UK of US?
Ik heb zelf het land ingesteld op US en regional format op Dutch (NL).

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:39

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:11:
[...]

En krijg ik mijn temperaturen in farenheit; mijn afstanden in mijl en nog andere leuke localisatiegein; nee bedankt.
* PeaceNlove checkt zijn telefoon, ziet Cortana, temperaturen in Celsius in de weather app en Cortana en afstanden in kilometers in maps.
Kortom, onzin, je enige zichtbare verschil is dat de taal Engels is.

Verwijderd

RayNbow schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:23:
[...]

Ik heb zelf het land ingesteld op US en regional format op Dutch (NL).
PeaceNlove beweert nochtans dat je je region settings ook op Engels moet zetten, wat wel degelijk al die zooi verandert.

Soit, ik ging vanavond sowieso een volledige reset doen (na vele slow ring updates doorheen de laatste maanden voelt hij toch wat trager aan), dus kan ik het net zo goed uitproberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2016 14:34 ]

• GerCor
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:33:
[...]

PeaceNlove beweert nochtans dat je je region settings ook op Engels moet zetten, wat wel degelijk al die zooi verandert.

Soit, ik ging vanavond sowieso een volledige reset doen (na vele slow ring updates doorheen de laatste maanden voelt hij toch wat trager aan), dus kan ik het net zo goed uitproberen.
Nou, al iets minder boos? Het is buiten prachtig weer. Geniet van het leven en succes met de reset. :P

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:53:
[...]

Nou, al iets minder boos? Het is buiten prachtig weer. Geniet van het leven en succes met de reset. :P
PeaceNlove schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:03:
[...]

Het komt alleen beschikbaar als je je telefoon op Engels zet, dus ja prima, maar het is sowieso belachelijk dat dat nodig is om die feature te kunnen gebruiken.
Caelorum schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:59:
[...]

Laatste dat ik hoorde was dat ze Cortana in alle landen gingen vrijgeven ongeacht welke regio de telefoon op staat ingesteld. Alleen de taal zou dan nog uit moeten maken. Daarmee lost dit probleem zich ook voor een groot deel op en vermoed ik zo dat MS het daar bij laat zitten.
We kunnen hopen dat we ooit nog Nederlands ondersteuning krijgen, maar zolang MS vast blijft houden aan het tegelijkertijd willen ondersteunen van alle dialecten van het Nederlands gaat dat niet gebeuren.
Alsof al die dialecten zo moeilijk zijn. Engels in de VS heeft al meer dialecten aan de oostkust dan hier in Nederland in totaal aan dialecten heerst.

Maar dat is ook het punt. Het moet ineens vanaf het begin perfect zijn, terwijl de rest van het OS dat op veel vlakken nog niet is. Dat meten met twee maten is gewoon belachelijk.

En inderdaad boe, dat constant vragen om reviews wordt wel irritant. Geef gewoon de optie in het menu en zeur er niet over, lijkt me beter voor de meesten. Sowieso gebeurt het te vaak en bij teveel applicaties.

• GerCor
Martinspire schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:08:
[...]
En inderdaad boe, dat constant vragen om reviews wordt wel irritant. Geef gewoon de optie in het menu en zeur er niet over, lijkt me beter voor de meesten. Sowieso gebeurt het te vaak en bij teveel applicaties.
Reclames zijn minstens zo irritant. Maar ja, anders krijg je het niet gratis. Ik wilde net van pagina verwisselen bij Bing. "Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?" En dat 2 keer.

GerCor weet al dat je betaalde diensten afneemt

GerCor schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:12:
[...]

Reclames zijn minstens zo irritant. Maar ja, anders krijg je het niet gratis. Ik wilde net van pagina verwisselen bij Bing. "Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?" En dat 2 keer.

GerCor weet al dat je betaalde diensten afneemt
De meeste advertenties komen niet bijna fullscreen in beeld met een verplichting om hem weg te drukken. Tenminste, niet de goede apps. Een banner hier en daar vind ik geen probleem, zolang het me niet hindert om de app te bedienen.

De popup komt ongevraagd bij het opstarten van de app in plaats van dat het een te negeren locatie is of pas na een tijdje omhoog komt.

• GerCor
Martinspire schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:14:
[...]

De meeste advertenties komen niet bijna fullscreen in beeld met een verplichting om hem weg te drukken. Tenminste, niet de goede apps. Een banner hier en daar vind ik geen probleem, zolang het me niet hindert om de app te bedienen.

De popup komt ongevraagd bij het opstarten van de app in plaats van dat het een te negeren locatie is of pas na een tijdje omhoog komt.
True that, en ze kwamen ook veelvuldig voor in apps van derden. Maar dat is toch flink afgenomen als je maar ... zoals jij .... blijft klagen. Misschien heeft dat klagen ook wel zijn nut. _/-\o_

Verwijderd

Moraal van het verhaal is dat W10M perfect is. Heeft iemand iets negatiefs te zeggen over W10M dan ligt dat aan de persoon zelf.
Bij de standaard navigatie-app van Apple staat de A4 tussen Delft en Schiedam erop. Bij de MS-app nog niet (of het moet zeer kort geleden veranderd zijn). Dat ik dit als nadeel zie zal wel weer aan mij liggen, in werkelijkheid is het een voordeel van de MS-app. (GerCor, kom er maar in)

Even een file zoeken op mijn eigen telefoon. Google> {search terms}
Handig hoor!

Even de Xbox-app verwijderen. Kan niet weg, ook weer handig.

Zie ik de zeldzame flierefluiter op het hek zitten, enkele meters bij me vandaan. Snel een foto maken! Maar wacht, eerst de foto-app raten. Dag flierefluiter en dag foto ervan. Nu gelooft niemand dat ik de zeldzame flierefluiter heb gespot.
Had ik nu mijn 5 jaar oude iphone maar bij me. Of mijn 2 jaar oude BB Z10.

Verwijderd

[b]GerCor schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:12

Ik wilde net van pagina verwisselen bij Bing. "Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?" En dat 2 keer.
2 keer maar?
Hopen dat het met een update opgeschroefd wordt naar 5 keer.
En dan nog de pagina niet verlaten want MS weet wat goed voor ons is.

Zelf het aantal keer vragen instellen is daarbij zo Android.

Verwijderd

rscheper schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:20:
[...]
Bedankt, dit vroeg ik me mij al een poosje af maar had het nog niet geprobeerd, haha.. Maakt het nog uit of je US of UK kiest?
US = Fahrenheit. UK = Celsius
Het maakt dus inderdaad uit.

• kakanox
  • Laatst online: 16-10 14:50
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:37:
Paasmaandag was verlofdag; dus wil ik mijn alarm uitschakelen. In plaats van meteen in mijn lijst van alarmen te komen krijg ik een popup met de vraag of ik de "Klok" app wil beoordelen in de store. WTF, rot toch op zeg
Die beoordelingen zijn idd onwijs irritant, haha :9 Vind het vooral vreemd dat ze dat doen op een platform dat toch veelal professioneel gebruikt en gemarket wordt.

M'n Whatsapp probleem was vandaag overigens gewoon weer terug. Nu krijg ik er geen update van binnen, mijn versienummer is 2.16.2, hebben jullie dezelfde? Kom er via Google namelijk niet achter wat de actuele versie is.

Ga toch fietsen.

• GerCor
kakanox schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:00:
[...]
M'n Whatsapp probleem was vandaag overigens gewoon weer terug. Nu krijg ik er geen update van binnen, mijn versienummer is 2.16.2, hebben jullie dezelfde? Kom er via Google namelijk niet achter wat de actuele versie is.
Klopt, dat is de actuele versie.

Verwijderd

kakanox schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:00:
[...]
Die beoordelingen zijn idd onwijs irritant, haha :9 Vind het vooral vreemd dat ze dat doen op een platform dat toch veelal professioneel gebruikt en gemarket wordt.
Ik heb me dus ook vergist en dacht dit dit na Blackberry een prima tool zou zijn voor zakelijk en professioneel gebruik. Na een kleine twee maanden werken met WP 8.1 en W10M heb ik de indruk dat een Windows Phone voor kinderen is bedoeld.
En toch is er wel iets moois van te maken denk ik.

• kakanox
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:57:
[...]

Ik heb me dus ook vergist en dacht dit dit na Blackberry een prima tool zou zijn voor zakelijk en professioneel gebruik. Na een kleine twee maanden werken met WP 8.1 en W10M heb ik de indruk dat een Windows Phone voor kinderen is bedoeld.
En toch is er wel iets moois van te maken denk ik.
Da's dan weer het andere uiterste. Ik ben overwegend enthousiast over W10M. Het is ten op zichte van iOS, Android en BB10 nog steeds de beste keus in mijn ogen. Ook qua ontwikkelen vind ik W10M het prettigste/snelste platform op dit moment.

Ga toch fietsen.

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 08:34
Als ik om mij heen kijk zie ik steeds meer mensen met een WP en vrijwel iedereen is er blij mee. Ik miste nog wat apps, maar dat is bij W10M ook opgelost. Garmin heeft een app (te laat want ik heb vanwege het ontbreken van een W8.1 app een TomTom gekocht), er is een goed alternatief voor RaceChrone, namelijk Track Attack. Ik zie steeds meer aankondigingen dat er meer fabrikanten W10M toestellen gaan maken.
Android te mij te lek, ik heb twee android tablets en die draaien nog op 4.2 en worden niet geupdate. Apple vind ik te duur voor wat je ervoor krijgt.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Verwijderd

Opzich is het wel apart te lezen dat de diehard fans meer vertrouwen hebben in het product dan Microsoft zelf.

Hebben jullie de Microsoft Built conference gevolgt? Geen woord over Windows Phone... Comoleet weggelaten.

Ze willen het gewoon als een stille dood laten sterven zodat er niet teveel nieuws over komt dat ze het gaan dumpen. Natuurlijk zeggen ze nog wat kleine dingetjes om de echte fans een beetje te sussen. En ze happen het als zoete koek!!!
Hoe proeft het?

Maar vindt niemand het gek dat bij een belangrijke event wat over "software development gaat" er gewoon niks over Windows Phone gaat?? Als ik kijk naar Apple events of Google IO.. Vollop in de aandacht.

Als Microsoft geen aandacht geeft aan hun mobiele platform... En dingen aankondigt en het dan ver voor zich uitschuift en hele tijd aan het aanmodderen is. Geef me dan een goede reden waarom jij het wel aandacht zou geven?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:08:
Hebben jullie de Microsoft Built conference gevolgt?
Jij wel dan?
Geen woord over Windows Phone... Comoleet weggelaten.
Continuum for Phone session at Build 2016 highlights what’s coming to Windows 10 Mobile

• kakanox
Opzich is het wel apart te lezen dat de diehard fans meer vertrouwen hebben in het product dan Microsoft zelf.

Hebben jullie de Microsoft Built conference gevolgt? Geen woord over Windows Phone... Comoleet weggelaten.

Ze willen het gewoon als een stille dood laten sterven zodat er niet teveel nieuws over komt dat ze het gaan dumpen.
Texamicz is een beetje de flamebait aan het uithangen. Neem z'n tekst met een flinke korrel zout en je komt in de buurt van de waarheid ;)

Negeren kan je leren.

[ Voor 63% gewijzigd door kakanox op 02-04-2016 10:33 . Reden: quote ]

Ga toch fietsen.

• ardvark99

jij hebt //Build dus niet gevolgd, net als die slechte journalisten van nu.nl: http://www.nu.nl/mobiel/4...hone-zet-in-chatbots.html

Er staat weer ergens een artikel op internet en wordt als een kip zonder kop gekopieerd.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ze willen het gewoon als een stille dood laten sterven zodat er niet teveel nieuws over komt dat ze het gaan dumpen. Natuurlijk zeggen ze nog wat kleine dingetjes om de echte fans een beetje te sussen. En ze happen het als zoete koek!!!
Hoe proeft het?
Het proeft als onzin. Ik zit op Windows 10 Mobile en vrijwel dagelijks komen updates binnen van grote en kleinere apps. Je merkt duidelijk dat MS flink inzet op het cross platform aanbieden van hun sterke software, met name het office pakket. Maar ook voor het OS zelf blijven de updates maar binnen stromen.

Ze richten zich nu dus duidelijk weer op waar ze goed in zijn: software maken. Dat ze zelf geen devices op de planning hebben voor 2016 wil niet zeggen dat ze niet achter de schermen heel druk zijn met grote bedrijven windows 10 mobile phones te laten uit brengen. Je ziet nu al dat dit met name voor de zakelijke markt steeds aantrekkelijker begint te worden door het Continuum verhaal.

youtube.com/@hisrep

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:10

Renate1970

Lef is Leven

Alle discussie daar gelaten, ik zou niets lievers meer willen als Windows phone, waarom bij mij althans is hij stabiel, prijstechnisch dik in orde en hij doet wat hij moet doen. Lang geleden begonnen met Windows 6.0 en 6.5 daarna naar android overgestapt maar bij windows 7.0 begon het weer te kriebelen dus vanaf windowsphone 8 alweer trouw terug naar het voor mij stabiele omgeving. Ook nu met WP 10 heb ik niets te klagen.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
[...]
Maar vindt niemand het gek dat bij een belangrijke event wat over "software development gaat" er gewoon niks over Windows Phone gaat?? Als ik kijk naar Apple events of Google IO.. Vollop in de aandacht.[...]
Wat zouden ze moeten zeggen over Windows 10 Mobile aan developers dan? Alles ging zowat over UWP en hun nieuwe AI platform. Daar komt nog bij dat Windows 10 Mobile meerdere keren is langsgekomen in de keynote op dag 1 en dat er meerdere sessies gepland staan. Daarnaast hebben ze meerdere verbeteringen aangekondigd aan Windows 10 die ook op Windows 10 Mobile gaan komen.
Misschien had je zelf ook beter het event kunnen volgen en niet alleen de enorm slecht vertaalde en/of gefilterde berichten in de media (van zowat alle sites zelfs Windows Central).

• Sissors
  • Niet online
Renate1970 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:12:
Alle discussie daar gelaten, ik zou niets lievers meer willen als Windows phone, waarom bij mij althans is hij stabiel, prijstechnisch dik in orde en hij doet wat hij moet doen. Lang geleden begonnen met Windows 6.0 en 6.5 daarna naar android overgestapt maar bij windows 7.0 begon het weer te kriebelen dus vanaf windowsphone 8 alweer trouw terug naar het voor mij stabiele omgeving. Ook nu met WP 10 heb ik niets te klagen.
Ik heb zelf wel wat te klagen. Zo vind ik het W10M zoekscherm heel veel slechter dan in WP8.1. Ik ben voor Edge al geswitched van bing (wat bij WP8.1 zo mooi integreerde ondanks dat de zoekresultaten minder zijn) naar google, maar helaas werkt dat niet voor de zoekknop. Als we het dan toch over Edge hebben, jammer ook dat die de swypes voor volgende/vorige niet meer heeft tov IE.

Maar overall ben ik wel tevreden over W10M, al heb ik vanwege wat stuck apps sinds de update toch nog het idee dat ik eigenlijk hem moet resetten. Dat je de xbox app niet kan verwijderen, dat is jammer ja, maar het is niks vergeleken met de hoeveelheid niet verwijderbare troep die bijvoorbeeld bij Android van mijn ouders zie. (Ja technisch gezien kan je vast een custom ROM erop gooien, maar voor normaal gebruik is het niet te verwijderen).

Verder vind ik het jammer dat het niet (semi) verplicht is voor apps om een transparante tile mee te leveren. Maar dat kan MS moeilijk verplichten met het aantal apps van hun dat dat nog niet heeft :P.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
Sissors schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:57:
[...]
Verder vind ik het jammer dat het niet (semi) verplicht is voor apps om een transparante tile mee te leveren. Maar dat kan MS moeilijk verplichten met het aantal apps van hun dat dat nog niet heeft :P.
Eens. Het zou mooi zijn als je vanuit een app kan kiezen of je een transparante tile wilt hebben of een niet transparante. Een hoop gebruikers zouden best wat meer willen kunnen customizen. Bijvoorbeeld voor W10 (desktop) heeft Microsoft een surveyl uitgebracht voor het nieuwe startmenu: https://insidersurveys.wi...he-All-Apps-list-in-Start

Ik zou best dat nieuwe startmenu voor mobile ook op mijn desktop willen hebben, maar die keuze hebben ze niet. Wat is nou simpeler om de gebruiker te laten kiezen middels opties. Iedereen tevreden. Ik heb in ieder geval aangegeven bij het commentaar dat ik het nieuwe startmenu als optie wel wil voor de desktop...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• ardvark99
[...]

Ik heb zelf wel wat te klagen. Zo vind ik het W10M zoekscherm heel veel slechter dan in WP8.1. Ik ben voor Edge al geswitched van bing (wat bij WP8.1 zo mooi integreerde ondanks dat de zoekresultaten minder zijn) naar google, maar helaas werkt dat niet voor de zoekknop. Als we het dan toch over Edge hebben, jammer ook dat die de swypes voor volgende/vorige niet meer heeft tov IE.

Maar overall ben ik wel tevreden over W10M, al heb ik vanwege wat stuck apps sinds de update toch nog het idee dat ik eigenlijk hem moet resetten.

[...knip...]
Dan valt dit geklaag nog wel mee vergeleken met de afgelopen dagen op dit topic ;-)

Edge is, zoals de rest van W10(M) nog steeds in ontwikkeling, en ik had ergens gelezen dat er zoiets als voor/terug swypen terug kwam in de komende builds. Ook Edge plugins komen er binnenkort aan (als je RS1 draait, al heel snel).

Maar er zijn idd van die dingen waarvan je niet begrijpt dat deze nog niet fatsoenlijk zijn op gepakt, zoals de zoek mogelijkheden, wat waarschijnlijk met Cortana te maken heeft, en dat hebben we hier niet.

Wat ik ook raar vind is, wanneer er geen apps op de achtergrond actief zijn, je zit op het startscherm, maar je drukt op de back toets of pijltje, er ineens apps opgestart worden. Dit lijkt mij niet logisch, er valt niets terug te gaan, dus moet die knop niet reageren.

En als laatste opmerking, het kost wat tijd, en misschien wat ergernissen, maar het is nooit verkeerd om een factory reset te doen na een grote update, of zoals ik pas heb gedaan, na 3 maanden van allerlei Builds geïnstalleerd te hebben, bemerkte ik toch wat vreemde dingen, na de reset geen last meer van.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
ardvark99 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:12:
[...]
Wat ik ook raar vind is, wanneer er geen apps op de achtergrond actief zijn, je zit op het startscherm, maar je drukt op de back toets of pijltje, er ineens apps opgestart worden. Dit lijkt mij niet logisch, er valt niets terug te gaan, dus moet die knop niet reageren.
Dat is dan een bug bij jou. Ik heb nooit dat er 'een app' wordt geopend als er niets in de achtergrond draait (waarbij ik denk dat je bedoeld dat er geen apps suspended zijn en dus niet zichtbaar in de taskmanager)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

[knip]
Is dat dan misschien de app (of apps) die net boven de back-toets zit? Daar heb ik mezelf namelijk wel regelmatig op betrapt, dat ik iets te hoog zit met de duim en dan start ik die app i.p.v. de back toets.

Testing, one, two ...

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Als we het dan toch over Edge hebben, jammer ook dat die de swypes voor volgende/vorige niet meer heeft tov IE.
Ik weet niet meer precies waar ik het zag, maar deze week zag ik een slide dat er aan de back/forward gesture gewerkt wordt voor Edge.

Edit: Gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Csd7PQN.jpg
(puntje 7)

[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 02-04-2016 14:30 ]

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als een aantal van die punten in de browser is toegevoegd (plugins/adblock en swipen) is het feest voor mij compleet.

Ik had op mijn 830 op 8.1 echt een trage beroerde browser. Die is nu al een heel stuk beter, en als ik weer kan swipen werkt hij weer zoals ik gewend ben.
Dan is de adblock extensie kers op de taart, geen reden meer om mijn iPhone te pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door jodeltje op 02-04-2016 16:19 ]

• Sissors
  • Niet online
[...]

Maar er zijn idd van die dingen waarvan je niet begrijpt dat deze nog niet fatsoenlijk zijn op gepakt, zoals de zoek mogelijkheden, wat waarschijnlijk met Cortana te maken heeft, en dat hebben we hier niet.
Probleem ook dat MS zoveel focust op de VS, ze weten waarschijnlijk nauwelijks daaro hoe ons zoekscherm eruit ziet.

Wel mooi dat swypes in Edge terug komen, en sowieso was ik alles behalve ontevreden of W10M, dus als ze maar blijven luisteren naar publiek dan komt het wel goed. (Net als dat Kaarten app nu niet bruikbaar is voor landscape navigatie, dus voor nu gebruik ik daarvoor Here Drive, maar het is ook al aangekondigd dat in een volgende update dat wordt aangepast).

• ardvark99
hardware-lover schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:31:
[...]

Is dat dan misschien de app (of apps) die net boven de back-toets zit? Daar heb ik mezelf namelijk wel regelmatig op betrapt, dat ik iets te hoog zit met de duim en dan start ik die app i.p.v. de back toets.
Ik heb idd wel eens dat ik ergens net naast klik, maar ik dit geval weet ik zeker dat ik op de back toets klik, er wordt telkens een andere app gestart. Maar het zou wel aan mij liggen, ik vind het logischer dat wanneer ik op de back toets klik, en alleen het startscherm is actief, dat er niets gebeurd. Bij nogmaals op back klikken weet je niet altijd welke app er naar voren komt. Voor mij heeft dit geen meerwaarde.

• ardvark99
Sissors schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:28:
[...]

Probleem ook dat MS zoveel focust op de VS, ze weten waarschijnlijk nauwelijks daaro hoe ons zoekscherm eruit ziet.

Wel mooi dat swypes in Edge terug komen, en sowieso was ik alles behalve ontevreden of W10M, dus als ze maar blijven luisteren naar publiek dan komt het wel goed. (Net als dat Kaarten app nu niet bruikbaar is voor landscape navigatie, dus voor nu gebruik ik daarvoor Here Drive, maar het is ook al aangekondigd dat in een volgende update dat wordt aangepast).
Ik weet niet of de focus perse op de VS is bericht, maar focus is wat ik af en toe in het algemeen mis. Het gebeurd te vaak dat ze iets fixen of functionaliteit toevoegen, en daarmee weer iets anders onderuit halen. Dat wordt later wel weer gefixed, maar handig is het niet. En gelukkig kunnen we feedback geven, iets wat ik van Android niet ken, zolang we dat met z'n allen blijven doen, komt het langzaamaan wel goed. En dat laatste is wel belangrijk, ik heb vaak het idee dat men hier flink loopt te klagen, maar dat men geen of te weinig feedback geeft.

Met //build/ afgelopen week is duidelijk uitgelegd hoe het insiders programma in elkaar zit, in mijn ogen gaat het mis omdat er eerst in twee interne ringen wordt getest, en dan pas de fast ring in, en dat is internationaal, dan komen de echte problemen pas naar voren. Hierdoor duurt het langer voordat internationale problemen opgemerkt worden.Maar we weten ook dat we in de fastring zitten en dat daar meer bugs in zitten.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 17:30
(Net als dat Kaarten app nu niet bruikbaar is voor landscape navigatie, dus voor nu gebruik ik daarvoor Here Drive, maar het is ook al aangekondigd dat in een volgende update dat wordt aangepast).
[/quote]

ik heb een Lumia 930 met W10M en kaarten functioneert bij mij wel in landscape

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kruila schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:26:
Er wordt ook niet bedoelt dat het niet werkt in landscape, maar het navigatie-venster is niet geoptimaliseerd voor de landscape mode. Iets wat met nieuwere test-build van de Kaarten/Maps app al beter is geregeld maar die versie is nog niet beschikbaar voor NIET Insiders.

Overigens kan er, vergeleken met Here Maps+, nog veel meer verbetert worden. Bijvoorbeeld een actief navigatie-venster met meldingen voor flitspalen, te hoge snelheid, enz.. Daarvoor zal nu een navigatie-bestemming actief moeten zijn om daarvan profijt te kunnen hebben.

Testing, one, two ...

• kakanox
DeNachtwacht schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:43:
[...]Dat ze zelf geen devices op de planning hebben voor 2016 wil niet zeggen dat ze niet achter de schermen heel druk zijn met grote bedrijven windows 10 mobile phones te laten uit brengen.
Er gaan wel geruchten.

Microsoft Lumia 850

Daarnaast zijn ze volgens mij momenteel druk bezig met aantrekken van meer partners voor telefoonproductie. O.a. de Xiaomi Mi4 is al mee geëxperimenteerd, en dit beest van HP

Ga toch fietsen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er kwamen al vrij snel ook andere geruchten;

Microsoft Lumia 850 replaced by the Microsoft Lumia 650 XL?

Testing, one, two ...

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
waarom zouden ze ook een 850 uitbrengen als de specs zo ongeveer hetzelfde zijn in de 830, die al niet populair was? goede keus die te schrappen lijkt me. Daarnaast is de Surface Phone, met luxe uitstraling en niet perse de beste specs hetzelfde profiel als de 800 serie, dus misschien is het niet uitbrengen van de 850 een voorbode van iets heel moois.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

kakanox schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:41:
[...]

Er gaan wel geruchten.

Microsoft Lumia 850

Daarnaast zijn ze volgens mij momenteel druk bezig met aantrekken van meer partners voor telefoonproductie. O.a. de Xiaomi Mi4 is al mee geëxperimenteerd, en dit beest van HP
Ik las weer ergens deze week dat op build ergens gezegd is dat we geen waarschijnlijk nieuwe devices hoeven te verwachten in 2016 van Microsoft. Kan het niet terug vinden, maar iig zit er met die HP iets moois aan te komen, laten we hopen dat bijv huawei of Sony ook over de brug komt binnenkort, dan kan het ineens hard gaan (in de zakelijke mark vooral zou ik verwachten)

youtube.com/@hisrep

• kakanox
DeNachtwacht schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:43:
[...]

Ik las weer ergens deze week dat op build ergens gezegd is dat we geen waarschijnlijk nieuwe devices hoeven te verwachten in 2016 van Microsoft. Kan het niet terug vinden, maar iig zit er met die HP iets moois aan te komen, laten we hopen dat bijv huawei of Sony ook over de brug komt binnenkort, dan kan het ineens hard gaan (in de zakelijke mark vooral zou ik verwachten)
Ik hoop nog altijd op de Mi5! Ze waren al zo ver...

...is ook zo'n toestel dat je gewoon 10x bestelt om 8x uit te zetten. qua prijs kan 2 reserve er best vanaf t.o.v. een Lumia 950 :*)

[ Voor 0% gewijzigd door kakanox op 02-04-2016 21:48 . Reden: typo ]

Ga toch fietsen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja iets van Xiaomi zou echt heel mooi zijn, met hun prijzen zit dan binnen de kortste keren heel de wereld aan Windows phone ;)

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

kakanox schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:31:
[...]
Texamicz is een beetje de flamebait aan het uithangen. Neem z'n tekst met een flinke korrel zout en je komt in de buurt van de waarheid ;)

Negeren kan je leren.
Inderdaad. Eigenlijk is het goed teken dat hij hier komt, blijkbaar gaat het voor hem nog niet slecht genoeg.

Back OT Het mooiste nieuws voor mij was dat op Build naar buiten kwam, via ons Tweakers.net, dat de regio lock eindelijk van Cortana afgaat. En de nieuwe op Build gepresenteerde mogelijkheden voor Continuum.

Wat me wel een leuk iets lijkt, is dat we 'Oh ja' post krijgen. Van iets waarvan logisch is dat je het weet, maar ook weer niet logisch voor iedereen hoeft te zijn.
Zo had ik vorige week een Oh ja'tje. Soms swipe is het lockscreen naar boven, maar blijft ie hoger/halverwege hangen (optie zodat je alleen de quick toggles ziet') Eerder swipete (NL's?) ik nog een keer naar boven. Tot ik hoorde dat je ook op het onderste deel kan tikken. Gaat net wat sneller :)
En nee, ik voel me niet dom, maar wijzer, door die 'Oh ja, dat wist ik nog niet. Hendig!'

• Sissors
  • Niet online
kruila schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:26:
(Net als dat Kaarten app nu niet bruikbaar is voor landscape navigatie, dus voor nu gebruik ik daarvoor Here Drive, maar het is ook al aangekondigd dat in een volgende update dat wordt aangepast).
[/quote]

Zoals hardware-lover schreef ook, in principe werkt het wel, maar ik ben de helft van mijn scherm kwijt aan de 'informatie', waardoor er niks overblijft voor de daadwerkelijke kaart.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Maar kan ook zijn om Cortana te laten werken dat telefoon in het Engels moet staan

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Dragunov schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:22:
Maar kan ook zijn om Cortana te laten werken dat telefoon in het Engels moet staan
:? :?

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37

Hoe proeft het?

Maar vindt niemand het gek dat bij een belangrijke event wat over "software development gaat" er gewoon niks over Windows Phone gaat?? Als ik kijk naar Apple events of Google IO.. Vollop in de aandacht.

Als Microsoft geen aandacht geeft aan hun mobiele platform... En dingen aankondigt en het dan ver voor zich uitschuift en hele tijd aan het aanmodderen is. Geef me dan een goede reden waarom jij het wel aandacht zou geven?
Het is inderdaad raar dat concurrenten meer over smartphone OS hebben, bedoel waar moeten ze het anders over hebben? Apple is alleen groot met IOS en Alphabet is naast hun advertentie markt alleen groot met Android. Wat vreemd zeg...

Misschien is het ook handig als je build 2016 van de goede websites volgt en niet van tweakers.net of nu.nl. Misschien leer je nog eens wat. Bedoel, je komt hier zo vaak flamen, begint ondertussen beetje zielig te worden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:39:
[...]

En nee, ik voel me niet dom, maar wijzer, door die 'Oh ja, dat wist ik nog niet. Hendig!'
Of je klikt op de Start Button :) Heeft het zelfde effect.
Pagina: 1 ... 67 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M